Het grote Windows naar Mac frustratie topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 113.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:44

Ma®tin

Hallo

me_mrtn schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
QuickLook; ram op de spatiebalk in Finder en je kunt daarna in Fullscreen sowieso door je foto's heen scrollen.
Nadeel hiervan vind ik dat dit alleen fijn werkt wanneer finder alles in een lijst weergeeft. (dus van boven naar beneden)
Wanneer finder dingen als icons weergeeft moet je in quicklook alle 4 de pijltjestoetsen gebruiken, terwijl je niet kan zien waar je zit.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tenzij je eerst met cmd+a alles selecteert en dan spatie doet. Dan kan je met links en rechts de gehele map bekijken in QuickLook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Oh ja, dat werkt ook inderdaad.
Maar dan is weer de vraag wat dan nog het voordeel van quicklook is. (er van uitgaande dat je er afbeeldingen mee bekijkt)
Dan moet je namelijk net zoveel handelingen uitvoeren als wanneer je je afbeeldingen met preview bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Ma®tin schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:25:
Oh ja, dat werkt ook inderdaad.
Maar dan is weer de vraag wat dan nog het voordeel van quicklook is. (er van uitgaande dat je er afbeeldingen mee bekijkt)
Dan moet je namelijk net zoveel handelingen uitvoeren als wanneer je je afbeeldingen met preview bekijkt.
Gewenning voor mij eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De kaartlezer in de Mac Mini snapt geen sony memory sticks. In de dm3 zit een combo dingetje voor SD/MS/nogiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 17:27
bouwfraude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:24:
De kaartlezer in de Mac Mini snapt geen sony memory sticks. In de dm3 zit een combo dingetje voor SD/MS/nogiets.
Omdat een Mac Mini alleen SD/SDHC/SDXC-kaarten kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb altijd op een Windows-PC gewerkt, maar op mijn stage mag ik op een iMac werken. Ik loop stage als front-end developer, en het ideale aan een Mac is dat ik gebruik kan maken van Photoshop én de Terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een sneltoets naar je bureaublad voor de mac? Vind het bijzonder irritant dat ik iedere keer alles moet sluiten of moet minimaliseren) om terug naar me bureaublad te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:45:
Is er een sneltoets naar je bureaublad voor de mac? Vind het bijzonder irritant dat ik iedere keer alles moet sluiten of moet minimaliseren) om terug naar me bureaublad te gaan.
Vond ik ook. Heb nu ingesteld dat je, als je met je muis naar de rechter hoek onder gaat, het bureaublad zichtbaar wordt (expose). Werkt erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:50:
[...]

Vond ik ook. Heb nu ingesteld dat je, als je met je muis naar de rechter hoek onder gaat, het bureaublad zichtbaar wordt (expose). Werkt erg handig!
Oke, en hoe stel ik dat in?

EDIT:

Nog een vraag; Toen ik eens mijn bestanden via de Finder aan het verplaatsen was had ik een mapje waarvan ik de naam aan het wijzigen was en deze versleepte ik toen verongeluk naar het kopje favorieten. Hij staat dus nu tussen 'programma's' e.d. Hoe haal ik dit mapje hier weg? (Het gaat om het mapje A)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/15wo4tc.png
Situatieschets

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Oke, en hoe stel ik dat in?

EDIT:

Nog een vraag; Toen ik eens mijn bestanden via de Finder aan het verplaatsen was had ik een mapje waarvan ik de naam aan het wijzigen was en deze versleepte ik toen verongeluk naar het kopje favorieten. Hij staat dus nu tussen 'programma's' e.d. Hoe haal ik dit mapje hier weg? (Het gaat om het mapje A)

[afbeelding]
Situatieschets
Rechter muisknop, "Remove from sidebar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TUX2K schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Rechter muisknop, "Remove from sidebar"
Rechter muisknop werkt niet bij mij? Althans ctrl+linkermuisknop niet natuurlijk. Kan ook komen omdat het in principe een map is die uit een in het netwerk hangende harde schijf is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Dan ctrl+mouse click.

En je kan de rechtmuis click aanzetten in system preferences.

Vreemd, net even geprobeerd een netwerk folder in mij sidebar te slepen en ik kan hem gewoon verwijderen.

[ Voor 38% gewijzigd door TUX2K op 25-10-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:45:
fn + F11
of alleen F11 als je de special function standaard uit hebt staan.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Of ⌘ + F3

Afbeeldingslocatie: http://philippi.be/lexilyn/files/expose_keyboard20090608.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:29:
[...]
Omdat een Mac Mini alleen SD/SDHC/SDXC-kaarten kan lezen.
Ja, omdat een combo lezertje een dubbeltje duurder was voor Steve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TUX2K schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:08:
Dan ctrl+mouse click.

En je kan de rechtmuis click aanzetten in system preferences.

Vreemd, net even geprobeerd een netwerk folder in mij sidebar te slepen en ik kan hem gewoon verwijderen.
Ja, het probleem is alleen dat het dus een snelkoppeling blijkt te zijn naar een media schijf die in het netwerk hangt en deze desbetreffende map was verkeerd aangemaakt (vandaar de naam) en daardoor verwijderd, waardoor deze map dus niet meer bestaat.
trinite_t schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

fn + F11
of alleen F11 als je de special function standaard uit hebt staan.
Top, bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beter nog, interactieve hoeken inschakelen, Heb zelf het volgende:

Linksboven: Beeldscherm Sluimerstand
Linksonder: Screensaver
Rechtsboven: Misson Control
Rechtsonder: Bureaublad

[ Voor 48% gewijzigd door Greatsword op 25-10-2011 23:33 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

bouwfraude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:48:
[...]

Omdat een combo lezertje groter is en een lelijke uitsparing oplevert aan de zijkant. Als je een lelijke (en dikkere) laptop wilt is er keuze genoeg :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:26:
Ik heb onlangs mijn MBA ontvangen. Eerste mac, dus veel is nieuw voor mij. Wat ik een paar keer ben tegengekomen is dat ik een programma download en installeer, maar vervolgens het dmg-bestand niet uit de prullenbak kan verwijderen. Krijg dan de melding dat het dmg-bestand in gebruik is. Hoe werkt dit op een mac? Anders dan Windows, waar je na installatie het exe-bestand gewoon kunt verwijderen?

Wellicht een noob-vraag, maar bvd voor het antwoord...
Dat komt omdat je het programma niet installeert maar draait vanuit de DMG.
Installeren houdt meestal in dat je een programma vanuit de DMG naar de programmamap sleept. Als dat gedaan is kun je de gemounte schijf vanaf het bureaublad de prullenmand in kieperen én daarna de gedownloade DMG, die een bestand is. Het programma staat daarna in de programmamap, waar de rest ook hoort te staan.

Er zijn ook genoeg programma's die een installer hebben. Dit werkt net als bij Windows: next, next, akkoord, next, sluiten. Daarna kun je de DMG vanaf je bureaublad de prullenmand in slepen én daarna de DMG wegkieperen.

Na deze handelingen kun je dan de prullenmand legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Digistorm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Omdat een combo lezertje groter is en een lelijke uitsparing oplevert aan de zijkant. Als je een lelijke (en dikkere) laptop wilt is er keuze genoeg :X
Form follows function!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, daar is dus niet iedereen het mee eens. Zeker veel Apple-gebruikers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

Sja, daar is dus niet iedereen het mee eens. Zeker veel Apple-gebruikers niet.
Ooh, op-de-kast-jaag-opmerking successful!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:28:
[...]

Ooh, op-de-kast-jaag-opmerking successful!
Hardly, ben het wel met die opmerking eens namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Hardly, ben het wel met die opmerking eens namelijk...
Specgeile cijferstaarders zullen inderdaad liever een 10 centimeter dikke 5 kilo zware octa-core als laptop hebben met elke mogelijke communicatiepoort en chip ingebouwd, natuurlijk met 3 harde schijven en 2 videokaarten. Door geen industrieel ontwerpers in te huren besparen ze mooi wat kosten, en door knullige fabricage en goedkope bouwmaterialen besparen ze nog meer. Want dat zien de specgeile cijferstaarders toch niet terug!
Inderdaad, dat is niet Apples markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Mis wel een simpel ledje op de iMac, weet soms niet of apparaat aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Mini Poeper schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:33:
Mis wel een simpel ledje op de iMac, weet soms niet of apparaat aan staat...
Is het niet meer zo dat als het display geen beeld meer geeft (waardoor je sowieso weet dat hij aan staat) dat dan het stand-by lampje gaat branden? Dat is wel met de laptops zo. Continu branden met zwart scherm = computer staat aan, langzaam knipperen = sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Digistorm schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Is het niet meer zo dat als het display geen beeld meer geeft (waardoor je sowieso weet dat hij aan staat) dat dan het stand-by lampje gaat branden? Dat is wel met de laptops zo. Continu branden met zwart scherm = computer staat aan, langzaam knipperen = sluimerstand.
Zo'n LEDje zit niet op de iMac. Ik vind het heerlijk (ik heb een hekel aan LEDjes), maar het geeft je idd geen feedback van of 'ie nog aan staat.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Volgens mij (gebruik pas één dag een Mac) is er wel degelijk een sneltoets om je bureaublad te weergeven.
Als je met je vingers uit elkaar beweegt (dus tegenovergesteld van het tonen van launchpad) dan krijg je je bureaublad te zien.. Wel in Lion dan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig topic! Mogen hier ook technische vragen komen? Ik ben van plan om deze week de nieuwe Macbook Pro 15" late 2011 te bestellen, een heuse verandering voor mij aangezien ik al jaar en dag zweer bij Microsoft maar ik heb een cursus gevolgd voor Logic Pro 9 (Mac only) en dat programma moet ik gewoon hebben! :)

Ik ben wel van plan om dmv Bootcamp een installatie van Windows 7 te doen. Ik veronderstel dat dit gewoon goed werkt? WLAN, HDMI audio/video doorvoer, etc..

Ik ga de basis versie bestellen met de 500GB 5.400rpm HD aangezien ik thuis nog SSD's liggen heb. Het zou de bedoeling zijn om een optibay te installeren zodat ik 2x 120GB SSD in de Macbook kan installeren, de SuperDrive zal dan in een USB case terecht komen. Nu komt de vraag, kan ik Mac OSX op de ene SSD installeren en Windows 7 op de andere? Zal dit lukken aangezien Windows 7 voor de installatie geboot zal moeten worden van DVD en de superdrive via USB eraan hangt?

Nog een vraagje:

Het systeem zou aangesloten worden via de mini-DP -> HDMI converter naar een Onkyo receiver, die verdeelt de video/audio. In Mac OSX zou dit geen probleem mogen zijn staat er op de website, video/audio doorvoer is aanwezig, maar zal dit ook aanwezig zijn in de windows 7 installatie dmv Bootcamp? Zijn de drivers daarvoor volledig ontwikkeld? Bij de informatie over Bootcamp 4.0 staat dat de ATI Graphics drivers meegeleverd worden, maar er staat niet bij of HDMI audio doorvoer ook aanwezig is..

Moeilijke vraag, I know, maar dat zou ik graag ondervinden voor ik er eentje aanschaf ipv achteraf dat ik geen audio via HDMI naar de receiver kan sturen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Digistorm schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Dat was eerder wel het geval op de iMac, maar sinds de aluminium iMacs is het lampje verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Digistorm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Welnee, in de dm3 ziet de opening er het zelfde uit. Er passen ook geen CF kaartjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Staatslot schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:58:
Volgens mij (gebruik pas één dag een Mac) is er wel degelijk een sneltoets om je bureaublad weer te geven.
Als je met je vingers uit elkaar beweegt (dus tegenovergesteld van het tonen van launchpad) dan krijg je je bureaublad te zien.. Wel in Lion dan natuurlijk..
Moet je wel een trackpad gebruiken natuurlijk... ;)
En dit werkt met 3 vingers en je duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Ma®tin schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:21:
[...]

Moet je wel een trackpad gebruiken natuurlijk... ;)
En dit werkt met 3 vingers en je duim.
Standaard instelling is dacht ik drie vingers, je kan hem naar vier verplaatsen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-HbMeMz8hqlY/TqmngnoTnaI/AAAAAAAABII/-JXzd8HYnvY/s520/trackpad%252520config.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--PNdyEk-No0/TqmngddIFiI/AAAAAAAABIE/LLb32I3FWAk/s520/Misson%252520Control.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14
Misschien een domme vraag maar waarom zou je zo graag terug naar het bureaublad willen gaan? Of hebben jullie er allemaal bestanden op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcides schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:38:
Misschien een domme vraag maar waarom zou je zo graag terug naar het bureaublad willen gaan? Of hebben jullie er allemaal bestanden op staan?
Omdat je bureaublad ook een space is/kan zijn met geopende programma's. De 4-vinger in-uit gesture is overigens een gesture voor het launchpad, niet voor het bureaublad. Je gaat ermee naar het launchpad en weer terug waar je was. Dat kan het bureaublad zijn, maar dus ook een andere space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
cmd + a alle mappen selecteren. Rechtermuis > toon info. In de verwachting dat je de totale bestandsgrootte krijgt net als in Windows. Helaas 160 toon info venstertjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
jip_86 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:14:
cmd + a alle mappen selecteren. Rechtermuis > toon info. In de verwachting dat je de totale bestandsgrootte krijgt net als in Windows. Helaas 160 toon info venstertjes :X
Dat heb ik ook een keer gehad inderdaad. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is bij mij ook best vaak gebeurd! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14
Vraag:

Bij de Mac is het zo dat wanneer je op het rode rondje/kruisje drukt dat de venster wordt afgesloten maar dat het programma nog wel draait op de achtergrond.

Kan je ergens instellen dat het (per) programma meteen wordt afgesloten wanneer je op het rode rondje klikt? cmd + Q de hele tijd begin ik zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:34
Met Rechtermuis + Option-toets (= Alt) > Toon info krijg je wel de totale bestandsgrootte.
(sneltoetscombinatie = Command + Option + i)

[ Voor 25% gewijzigd door sonderpa op 01-11-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
sonderpa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:48:
[...]

Met Rechtermuis + Option-toets (= Alt) > Toon info krijg je wel de totale bestandsgrootte.
(sneltoetscombinatie = Command + Option + i)
Ach juist. De laten-we-er-weer-een-extra-toets-bijplakken truck. Reden waarom ik een ander toetsenbord heb. Kan niet overweg met een toetsenbord zonder delete, end. Loop vaak met zinnen en tekst te kutten waarbij het wel handig is als je een extra toets kan besparen. Shift + End word dan ineens Cmd + Shift + Backspace. En daar pas ik dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb sinds enkele dagen mijn wireless tobo vervangen met een normale incl numerieke tobo. Nu betrap ik mezelf erop weer vaak zat gebruik te maken van de home end toetsen, tot grote ergenis omdat die niet werken zoals onder windows. Ik heb deze proberen te veranderen met het onderstaand, maar lijkt niet te werken onder Lion.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Add the following lines to ~/Library/KeyBindings/DefaultKeyBinding.dict
and if the directory and file do not exist then create them

{
/* Remap Home / End to be correct  */
“\UF729″ = “moveToBeginningOfLine:”; /* Home */
“\UF72B” = “moveToEndOfLine:”; /* End */
“$\UF729″ = “moveToBeginningOfLineAndModifySelection:”; /* Shift + Home */
“$\UF72B” = “moveToEndOfLineAndModifySelection:”; /* Shift + End */
}

Enjoy your home and end keys..!

Iemand een oplossing hiervoor?

(ik gebruik al volop command + pijltjes, maar toch zou ik het fijn vinden als de home/end ook werken zoals onderr windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Held!
http://samuelhwong.com/bl...d-mouse-in-mac-os-x-lion/
Deze lijkt wel te werken, even doorscrollen naar onderaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Je denkt te Windows. ;)

Je moet niks selecteren in een map, en dan CMD + i, dan zie je de totale grootte van de map. Tevens werkt spatiebalk (Quicklook) zolang er niks is geselecteerd om de map te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dus dat quick menuutje zit er in om windows mensen te pesten :?

Daarbij gaat het ook niet op als ik net niet alle bestanden wil. Ik ben verder heel blij met mijn iMac, maar ben er wel achter dat de mythe dat alles beter is bij OS X niet helemaal waar is. Het is gewoon net een OS als Windows. De een heeft wat meer van zus, de ander wat meer van zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

jip_86 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:53:
<>. Het is gewoon net een OS als Windows. De een heeft wat meer van zus, de ander wat meer van zo.
zo waar. zeker met win 7 heeft windows een inhaalslag gemaakt vwb betrouwbaarheid. Ik had zelf gehoopt dat apple met de laatste versie van OSX eenzelfde zou doen vwb usabillity (waar het met iOS laat zien dat het dat zeker kan).
Sommige dingen zijn in OSX niet anders maar gewoon fout, zoals dit, en het hernoemen met 'enter' etc ...
Ben zelf mac gebruiker sinds 7.6 en dit zijn dingen waar ik nog steeds niet aan heb kunnen wennen :(

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 02-11-2011 23:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

franssie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:51:
[...]

zo waar. zeker met win 7 heeft windows een inhaalslag gemaakt vwb betrouwbaarheid. Ik had zelf gehoopt dat apple met de laatste versie van OSX eenzelfde zou doen vwb usabillity (waar het met iOS laat zien dat het dat zeker kan).
Sommige dingen zijn in OSX niet anders maar gewoon fout, zoals dit, en het hernoemen met 'enter' etc ...
Ben zelf mac gebruiker sinds 7.6 en dit zijn dingen waar ik nog steeds niet aan heb kunnen wennen :(
Dat is dus ook zo subjectief als de pest... F2 in Windows werkt handiger? Ik vind enter veel sneller werken, ideaal. Cmd+pijltje naar beneden om te openen gaat net zo snel als enter in Windows. Kortom: ook hier zijn het allemaal meningen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Is er onder Lion ook een mogelijkheid tot uitlijnen op raster/align to grid? Als ik hiernaar Google kom ik wel tips tegen maar die werken niet onder Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
franssie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:51:
[...]

Het is juist heel logisch.. bestand openen is cmd+O, net zoals openen in elke andere applicatie ook die toetsen combinatie is.. Consistentie heet dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:34:
Is er onder Lion ook een mogelijkheid tot uitlijnen op raster/align to grid? Als ik hiernaar Google kom ik wel tips tegen maar die werken niet onder Lion.
Je bedoelt in de Finder / op het bureaublad? Je kunt het instellen bij de opties die je te zien krijgt als je CMD+J indrukt, of je kunt slepen terwijl je CMD (command) ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Alcides schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:43:
Vraag:

Bij de Mac is het zo dat wanneer je op het rode rondje/kruisje drukt dat de venster wordt afgesloten maar dat het programma nog wel draait op de achtergrond.

Kan je ergens instellen dat het (per) programma meteen wordt afgesloten wanneer je op het rode rondje klikt? cmd + Q de hele tijd begin ik zat te worden.
Wen er maar aan. Zometeen sluit je nooit meer programma's af of start je zo ooit echt op. Net zoals op de iPhone. Verder gaat mac OS vrij goed om met haar beschikbare resources dus 5 applicaties meer aan of uit, maakt vaak niet zo heel veel uit.
Digistorm schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:44:
[...]

Je bedoelt in de Finder / op het bureaublad? Je kunt het instellen bij de opties die je te zien krijgt als je CMD+J indrukt, of je kunt slepen terwijl je CMD (command) ingedrukt houdt.
rechtermuisknop op bureablad en druk op 'ruim op'. Wordt alles netjes uitgelijnd zoals je het onder weergave opties hebt ingesteld.

[ Voor 51% gewijzigd door Tijn89 op 04-11-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

op zij die op mij reageerden (eswip, breionline): in gebruiksvriendelijke/efficiente systemen is de meest voorkomende actie de makkelijkst bereikbare. Vergelijk het met morse code. De E en de T hebben een andere notatie dan de Y en de Q. Het heeft te maken met hoe vaak je het gebruikt.
Aangezien ik vaker bestanden open dan hernoem, vind ik het een ontwerpfout om enter als hernoemen te gebruiken, en voor openen twee toetsen te gebruiken . Consistentie is een sterk punt in OSX maar in dit geval gaat het mi (!) te ver, echt - hoe vaak per dag hernoem je een bestand - 5 a 10 maal, terwijl je er 60+ opent?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 04-11-2011 00:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat is ook wat makkelijk gezegd... Waarom moet ik dubbelklikken om iets te openen, 1 keer klikken is veel sneller? ;)

Je drukt de toetsen tegelijk in.. dus het is geen extra handeling.. alleen een extra vinger uitsteken. (CMD+ pijltje naar beneden werkt ook, deze zitten bijna naast elkaar).

Is er in windows een sneltoets om bestanden te renamen? Daar moet je soms twee keer klikken, maar niet te snel achter elkaar geloof ik? Ook niet erg efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
SYQ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:27:
....
Enjoy your home and end keys..![/code]

Iemand een oplossing hiervoor?

(ik gebruik al volop command + pijltjes, maar toch zou ik het fijn vinden als de home/end ook werken zoals onderr windows)
Jazeker! Ik gebruik keyremap4macbook (http://www.macupdate.com/app/mac/25141/keyremap4macbook) Werkt volgens de site ook op iMac. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
offtopic
kaassouffle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 07:37:
Is er in windows een sneltoets om bestanden te renamen? Daar moet je soms twee keer klikken, maar niet te snel achter elkaar geloof ik? Ook niet erg efficient.
F2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Tijn89 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:07:
[...]

Wen er maar aan. Zometeen sluit je nooit meer programma's af of start je zo ooit echt op. Net zoals op de iPhone. Verder gaat mac OS vrij goed om met haar beschikbare resources dus 5 applicaties meer aan of uit, maakt vaak niet zo heel veel uit.
Sorry maar wat een kulargument. Ik blijf het ook zwaar irritant vinden dat wanneer je een word document opent je doodvrolijk andere documenten ook te zien krijgt omdat je de vorige keer vergeten bent om command + w te gebruiken voor dat ene document. Afsluiten moet gewoon afsluiten zijn. En een iphone kan je natuurlijk niet vergelijken met een desktop.

@vdws

Thanks! vanavond maar eens keyremap4macbook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

SYQ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:00:
[...]

Sorry maar wat een kulargument. Ik blijf het ook zwaar irritant vinden dat wanneer je een word document opent je doodvrolijk andere documenten ook te zien krijgt omdat je de vorige keer vergeten bent om command + w te gebruiken voor dat ene document. Afsluiten moet gewoon afsluiten zijn. En een iphone kan je natuurlijk niet vergelijken met een desktop.

@vdws

Thanks! vanavond maar eens keyremap4macbook proberen.
Maar dat zijn 2 verschillende dingen: Jij hebt het over de resume -functie, die is ook gewoon irritant ;)
Tijn had het over window sluiten vs hele applicatie sluiten en dat dat dusn iet gaat met het rode kruisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ah excuus dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Resume functie is inderdaad niet voor iedereen even bruikbaar. Maar die kun je dan ook gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
kaassouffle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 07:37:
Dat is ook wat makkelijk gezegd... Waarom moet ik dubbelklikken om iets te openen, 1 keer klikken is veel sneller? ;)
Gelukkig moet je dat ook op Mac, behalve navigeren in Finder voor zo ver ik zie.
Je drukt de toetsen tegelijk in.. dus het is geen extra handeling.. alleen een extra vinger uitsteken. (CMD+ pijltje naar beneden werkt ook, deze zitten bijna naast elkaar).
Ik vind het wel een extra handeling. Cmd + backspace voor delete vind ik persoonlijk bijzonder hinderlijk. Het is gewoon niet natuurlijk. Maar goed dat zal altijd voor iedereen persoonlijk anders blijven.
Werkt op mac ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

franssie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:26:
Aangezien ik vaker bestanden open dan hernoem, vind ik het een ontwerpfout om enter als hernoemen te gebruiken, en voor openen twee toetsen te gebruiken . Consistentie is een sterk punt in OSX maar in dit geval gaat het mi (!) te ver, echt - hoe vaak per dag hernoem je een bestand - 5 a 10 maal, terwijl je er 60+ opent?
Oneens, ik denk dat er juist wel over nagedacht is. Immers, wat gebruik je nog vaker dan openen? Bladeren door je bestanden. En dat doe je met je pijltjestoetsen (of met de muis maar dat zou het openen via het toetsenbord weer onlogisch maken). Met je andere hand hoef je nu alleen nog een snel te bereiken functietoets erbij te klikken voor openen. cmd+pijltje omhoog is een map omhoog en je navigatie kan eigenlijk niet simpeler en sneller (want je haalt je vingers van je rechterhand niet van de pijltjestoetsen).

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 05-11-2011 08:26 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

breinonline schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 07:12:
[...]

Oneens, ik denk dat er juist wel over nagedacht is. Immers, wat gebruik je nog vaker dan openen? Bladeren door je bestanden. En dat doe je met je pijltjestoetsen (of met de muis maar dat zou het openen via het toetsenbord weer onlogisch maken). Met je andere hand hoef je nu alleen nog een snel te bereiken functietoets erbij te klikken voor openen. cmd+pijltje omhoog is een map omhoog en je navigatie kan eigenlijk niet simpeler en sneller (want je haalt je vingers van je rechterhand niet van de pijltjestoetsen).
Ik vind het helemaal niet handig om met het toetsenbord in de Finder naar bestanden te zoeken. Dat is ook een beetje het Windows denken. Alles zelf in mappen en sub-mappen organiseren. Veel applicaties managen de bestanden voor je, en ik merk dat ik liever rondkijk met de muis, en als ik toch snel iets moet hebben dan zoek ik het met Spotlight, of als ik de naam van het bestand al ken dan lanceer ik Alfred met het toetsenbord (2x cmd) en typ de eerste letters - de meest geopende bestanden komen bovenaan. Als ik mijn boekhouding bijvoorbeeld wil bijwerken die een paar niveau's diep in de Documenten map zit ga ik niet met toetsenbord of muis zitten navigeren; ik doe cmd cmd, boek, enter. Sneller kan bijna niet.
Al dat rondneuzen met het toetsenbord is zoooo 1980, toen we op PC's niets beters hadden dan Norton Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
breinonline schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 07:12:
[...]

Er zit één grote fout in je redenering: de enter toets staat quasi evenver af van de pijltjes als de command toets. Dus met enter zou je het met één hand kunnen ipv met twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

QplQyer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:58:
[...]

Er zit één grote fout in je redenering: de enter toets staat quasi evenver af van de pijltjes als de command toets. Dus met enter zou je het met één hand kunnen ipv met twee.
Ja, en? Het toetsenbord is ontworpen voor werken met twee handen en de pijltjestoetsen zijn bedoeld om rechts te bedienen. Aan je linkerhand heb je toch niets, als je alles met rechts bediend op dat moment.

Hoe het ook zij, het is en blijft ook een kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Het antwoord zal vast heel simpel zijn maarrrrrr: hoe kopieer je bestanden van je mac naar een usb stick of externe harde schijf en hoe maak je mappen op zo'n schijf? Kom er maar niet achter... ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 19:14
Harem.nl schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:18:
Het antwoord zal vast heel simpel zijn maarrrrrr: hoe kopieer je bestanden van je mac naar een usb stick of externe harde schijf en hoe maak je mappen op zo'n schijf? Kom er maar niet achter... ;)
Kun je de inhoud wel bekijken? Zo ja dan zijn ze waarschijnlijk ntfs geformatteerd en standaard kun je niet op een ntfs partitie schrijven met de Mac helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Aha dan zal dat het waarschijnlijk zijn. Waarom kan dat eigenlijk niet (toch even nieuwsgierig naar ;-))?

Nu gebruik ik fat32 maar dat lijkt wel veel trager. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is er een snellere oplossing? Maw waar pushed apple ons heen? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door hk12nl op 08-11-2011 22:38 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:09
Ik heb destijds NTFS for Mac OS X op mijn Macbook gezet. Echter werkt het Preference Pane item dat bij NTFS for Mac OS X niet meer onder Lion. Maar ik kan nog wel bestanden kopieren naar mijn externe harde schijf met NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Harem.nl schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:27:
Aha dan zal dat het waarschijnlijk zijn. Waarom kan dat eigenlijk niet (toch even nieuwsgierig naar ;-))?

Nu gebruik ik fat32 maar dat lijkt wel veel trager. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is er een snellere oplossing? Maw waar pushed apple ons heen? ;)
Omdat ntfs iets van Microsoft is :-)
Ik heb zelf tuxera ntfs (geloof ik) geïnstalleerd om toch te kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik had hiervoor een windows laptop en een windows pc (nu nog steeds). Beide draaiden op windows 7 en het was heel makkelijk om hierop mapsynchronisatie toe te passen. Nu heb ik een macbook air en nog steeds windows 7. IS dit hier tussen ook mogelijk?

Ik heb dus een map op de pc waarvan ik wil dat die offline ook beschikbaar is voor mijn macbook. Zodra ik dan weer thuis op het netwerk kom dan dient hij de mappen te synchroniseren zodat ik altijd mijn laatste versie open van bijv. een word bestand. Of dit nou op de computer of op de mac is. Iemand hier een idee van?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Dropbox?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Harem.nl schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:53:
Ik had hiervoor een windows laptop en een windows pc (nu nog steeds). Beide draaiden op windows 7 en het was heel makkelijk om hierop mapsynchronisatie toe te passen. Nu heb ik een macbook air en nog steeds windows 7. IS dit hier tussen ook mogelijk?

Ik heb dus een map op de pc waarvan ik wil dat die offline ook beschikbaar is voor mijn macbook. Zodra ik dan weer thuis op het netwerk kom dan dient hij de mappen te synchroniseren zodat ik altijd mijn laatste versie open van bijv. een word bestand. Of dit nou op de computer of op de mac is. Iemand hier een idee van?
Dropbox is inderdaad het eerste eenvoudige alternatief. Voor MobileMe was (is?) ook een Windows client beschikbaar waardoor je de iDisk hiervoor goed kon gebruiken. Apple biedt ook een Windows client voor iCloud aan, maar het is me niet helemaal duidelijk of deze alleen contacts / calenders / etc. kan syncen of dat je hiermee ook mappen kan synchroniseren.

Niet cloud-based oplossingen zijn ook denkbaar. De meest 'basic' oplossing is om van rsync gebruik te maken. In combinatie met b.v. Automator kan je daar wel mooie acties voor maken die automatisch syncen als je in het thuisnetwerk zit. Je zal hiervoor echter wel zelf wat moeten rommelen voordat het werkt; Google is je vriend ;)

Andere oplossingen vind je misschien wel in de App store. Als ik zoek op 'sync' vind ik bijvoorbeeld DirectorySync voor €7,99. SyncMate Plus lijkt het trucje ook te kunnen, maar vind ik met €31,99 wel wat prijzig.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Zoefff schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:08:
[...]

Dropbox is inderdaad het eerste eenvoudige alternatief. Voor MobileMe was (is?) ook een Windows client beschikbaar waardoor je de iDisk hiervoor goed kon gebruiken. Apple biedt ook een Windows client voor iCloud aan, maar het is me niet helemaal duidelijk of deze alleen contacts / calenders / etc. kan syncen of dat je hiermee ook mappen kan synchroniseren.

Niet cloud-based oplossingen zijn ook denkbaar. De meest 'basic' oplossing is om van rsync gebruik te maken. In combinatie met b.v. Automator kan je daar wel mooie acties voor maken die automatisch syncen als je in het thuisnetwerk zit. Je zal hiervoor echter wel zelf wat moeten rommelen voordat het werkt; Google is je vriend ;)

Andere oplossingen vind je misschien wel in de App store. Als ik zoek op 'sync' vind ik bijvoorbeeld DirectorySync voor €7,99. SyncMate Plus lijkt het trucje ook te kunnen, maar vind ik met €31,99 wel wat prijzig.
Met iCloud kan je sowieso geen mappen synchroniseren. Daar is het ook helemaal niet voor bedoeld. Je kan wel documenten (van iWork) synchroniseren, maar dat gaat via de webinterface.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

jamy015 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:37:
[...]

Met iCloud kan je sowieso geen mappen synchroniseren. Daar is het ook helemaal niet voor bedoeld. Je kan wel documenten (van iWork) synchroniseren, maar dat gaat via de webinterface.
Veel mensen zien iCloud als de vervanger van MobileMe, waarbij het wel degelijk mogelijk is om een gedeelde schijf / mappen te synchroniseren. Ook met iCloud is het al mogelijk om mappen te synchroniseren, zij het via een kleine omweg. In /Library vind je een map 'Mobile Documents' die over de cloud gesynchroniseerd wordt. Als je in die map een of meerdere aliassen aanlegt (of andersom, alias van die map) dan wordt de inhoud ook netjes gesynchroniseerd via iCloud. Op die manier worden ook documenten van iWork gesynchroniseerd, niet alleen via de webinterface.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 10-11-2011 11:27 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Binnen Windows verkenner gebruikte ik altijd de backspace (via een duim-muisknop) om terug te gaan naar de vorige map. Als je bijv. door een groepje mappen hebt genavigeerd kan je makkelijk weer terug naar een hoger liggende map.

Is dit mogelijk binnen Finder? Het terug gaan via een gesture zoals dit kan binnen Safari werkt niet binnen Finder.

Kan je binnen Finder in de linkerbalk de mappen openvouwen zoals in Windows verkenner zodat je de stuctuur ziet?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:47
Heb je geen Magic Mouse / Trackpad? Ik kan op mijn Magic Mouse gewoon vorige + volgende doen in Finder, door met twee vingers naar links of rechts te vegen?

Of bedoel jij een knop dat je de mappenstructuur makkelijk ziet? Druk eens met de rechtermuisknop op de knoppenbalk > Pas Aan. Voeg dan Pad toe aan je knoppenbalk.

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Heb een Air dus een trackpad. Gisteren probeerde ik met twee vingers inderdaad links en rechts maar ik navigeerde niet terug naar de vorige map. Zal het later vandaag nog eens uitproberen :)
Maar dan weet ik in ieder geval dat deze functie wel moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Even een klein frustratie puntje van mijn kant; Niet zozeer gerelateerd aan toets-combinaties of iets dergelijks, maar toch - dit had nooit met m'n stokoude lenovo/windows laptop gebeurd.

Ik ben dit weekend in Frankfurt voor mijn werk & dacht deze ochtend zo slim te zijn om vóór het douchen even een aantal series te kopieren van mijn PC naar m'n MBP. Het is toch wel prettig als je jezelf een beetje kunt vermaken op je hotelkamer zullen we maar zeggen.

Eerst een paar koppen koffie naar binnen gegoten en m'n mail gelezen, op m'n MBP i.c.m wireless. Daarna heb ik de laptop dichtgeklapt en ben met het ding naar boven gegaan naar m'n werkkamer. Ik wilde 1 seizoen van Lost overzetten (ongeveer 50GB), dus dat is beter te doen met het bedrade Gigabit netwerk in de werkkamer.

Ik zet dus de laptop op m'n bureau, netwerk-kabel erin, openklappen, inloggen & kopieren met die handel. Ik kom terug na het douchen, tas inpakken, nog een kop koffie, etc. & wat denk je?? 1.4GB and counting! WTF!

Blijkt dat stomme ding niet het vermogen te hebben om, na het ontwaken uit slaapstand, uit te vogelen dat 1Gbit/s toch wel een stukje sneller is dan dat 54Mbit signaaltje, wat vanuit de meterkast beneden, door een aantal betonnen muren gebeamed wordt :F

Dat wordt dus "CSI: Den Tätern auf der Spur" om 22:15 vanavond op RTL, met alle nagesynchroniseerde frustraties van dien.

[ Voor 5% gewijzigd door brederodekater op 11-11-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Je moet de volgorde aanpassen in je Network settings....
In this list of network ports, you may choose to change the order of the network ports. You may do this by selecting the Set Service Order command from the Action (gear) pop-up menu below the list of ports. That displays the Service Order sheet, where you may drag the network port names (recall that Apple confusingly calls these "services") into a different order.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
C00KW4US schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:56:
Heb een Air dus een trackpad. Gisteren probeerde ik met twee vingers inderdaad links en rechts maar ik navigeerde niet terug naar de vorige map. Zal het later vandaag nog eens uitproberen :)
Maar dan weet ik in ieder geval dat deze functie wel moet werken.
Probeer dit eens met 3 vingers :)
Bij mij is 2 vingers alle kanten uit scrollen, 3 vingers is swipen tussen pagina's e.d. en 4 vingers is swipen tussen spaces binnen Lion.

Net bij mij in Finder getest met 3 vingers, werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
C00KW4US schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:43:
Binnen Windows verkenner gebruikte ik altijd de backspace (via een duim-muisknop) om terug te gaan naar de vorige map. Als je bijv. door een groepje mappen hebt genavigeerd kan je makkelijk weer terug naar een hoger liggende map.
cmd-up = een map omhoog
cmd-down = open bestand of een map dieper
Kan je binnen Finder in de linkerbalk de mappen openvouwen zoals in Windows verkenner zodat je de stuctuur ziet?
Nee, goddank :)

Wat wel kan: in finder de "details" view gebruiken. Met de linker en rechter pijl vouw je dan een map open of dicht in de huidige view... En dat kan zo diep gaan als je wilt.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
brederodekater schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:47:
Blijkt dat stomme ding niet het vermogen te hebben om, na het ontwaken uit slaapstand, uit te vogelen dat 1Gbit/s toch wel een stukje sneller is dan dat 54Mbit signaaltje, wat vanuit de meterkast beneden, door een aantal betonnen muren gebeamed wordt :F
Nitai heeft helemaal gelijk: je moet bij de netwerkinstellingen de Ethernet kaart prioriteit geven boven het Wifi netwerk. Misschien wat raar dat dit niet per definitie zo is, maar goed. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij elke laptop die ik had, met Windows, ging ik meteen naar de energie instellingen om zo de slaap functie uit te zetten bij het sluiten van het lid. Nu bij de nieuwe MacBook Pro blijkt dit standaard niet te lukken? Heb gezocht op google maar kom enkel maar bizarre apps tegen. Klopt dit? Standaard niet in te stellen? Ik sluit eigenlijk continue het lid als ik even weg ben, en dan valt die meteen in slaapstand want niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Je kan er een extern scherm aanhangen? Dan gaat hij niet in slaapstand :+
Voor een echte oplossing kan je hier eens kijken, geen ervaringen of het werkt: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=447726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:57:
Bij elke laptop die ik had, met Windows, ging ik meteen naar de energie instellingen om zo de slaap functie uit te zetten bij het sluiten van het lid. Nu bij de nieuwe MacBook Pro blijkt dit standaard niet te lukken? Heb gezocht op google maar kom enkel maar bizarre apps tegen. Klopt dit? Standaard niet in te stellen? Ik sluit eigenlijk continue het lid als ik even weg ben, en dan valt die meteen in slaapstand want niet de bedoeling is.
Dit zal je inderdaad met een app moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Dat is nog uit de tijd dat de koeling van de iBooks via het toetsenbord ging. Als je dan het scherm dicht klapte, sloot je de koeling af waardoor de laptop oververhit raakte. Ik gebruikte altijd InsomniaX om hem aan te laten staan met het scherm dicht geklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb er ook een paar geprobeerd, sommigen deden het niet. NoSleep werkte het beste en het simpelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:03:
Ik heb er ook een paar geprobeerd, sommigen deden het niet. NoSleep werkte het beste en het simpelst.
Ziet er inderdaad heel simpel uit, like it, vanavond meteen proberen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als ik een avi open, dan kan ik kiezen voor 'always open with' en dan VLC. Toch is ie dat de volgende keer weer vergeten en dan gaat ie 'm weer openen in Quicktime.

Hoe kan ik voor zorgen dat AVIs altijd worden geopend in VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Onder 'Open met...' ook nog even klikken op 'wijzig alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Philflow schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:05:
Als ik een avi open, dan kan ik kiezen voor 'always open with' en dan VLC. Toch is ie dat de volgende keer weer vergeten en dan gaat ie 'm weer openen in Quicktime.

Hoe kan ik voor zorgen dat AVIs altijd worden geopend in VLC?
Bij mij pakte dan alleen dat specifieke bestand. Dus een film heet H&K Go To White Castle.avi, dan opent die alleen de film met VLC die zo heet. HK.avi pakt hij gewoon weer Quicktime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:48:
[...]

volgens mij omdat sony ms niet echt een standaard is die door veel fabrikanen worden gebuikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Pimzm schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:09:
Onder 'Open met...' ook nog even klikken op 'wijzig alles'.
Ik zie die optie niet. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Niet openen met !

Rechtermuis klik op het media bestand en dan toon info->

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-J_d8aSsoNtA/TsEKwlvwWPI/AAAAAAAABOQ/wtX5FJA4-R8/s512/Open%252520with.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-h7DC4Zzfqkg/TsEKwnfyp5I/AAAAAAAABOU/dl1hZJLuc2A/s512/Open%252520with%2525202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Destianto schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:37:
Niet openen met !

Rechtermuis klik op het media bestand en dan toon info->

[afbeelding]

[afbeelding]
Dank voor de tip, dit is iets waar ik ook tegenaan ben gelopen. Soms zijn oplossingen zo simpel dat je het niet ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu enkele dagen aan het werken met de MacBook en hetgene mij eigenlijk vooral stoort zijn de fonts, die zijn helemaal anders dan in Windows 7. Ook lijkt het alsof Anti Aliasing uitstaat, maar heb dit gechecked en staat aan. Ook op het scherm van de macbook zelf (anders werk ik via hdmi op monitor) zijn de teksten gekarteld vind ik. Heb nochtans het high-res matte scherm, valt hier iets aan te doen?

Ik gebruik een MX518 van Logitech als muis, de forward & back knoppen werken wel niet (super handig tijdens het browsen), ik heb bij de instellingen van de muis gekeken maar kan die blijkbaar nergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
OS X biedt voor niet Apple muizen enkel ondersteuning voor de linker, middel en de rechterknop. Gezien de MX518 ook niet wordt ondersteund door Logitech Control Center, zul je aan de slag moeten met bijv. SteerMouse of USB Overdrive.

Wat betreft de anti aliasing, omdat je een andere monitor gebruikt moet je die mogelijk forceren via Terminal:
http://joemullins.com/arc...eopard-font-smoothing.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ook lijkt het alsof Anti Aliasing uitstaat,
Valt veel switchers op en is een veel gehoorde klacht. OS X en Windows gaan anders om met fonts.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.