Allereerst Welkom!...
Het komt allemaal goed.
ji_ri schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:14:
Ik heb de 39 pagina's doorgenomen en er heel wat van opgestoken, waarvoor dank.
Ik wil het als senior en ervaren windows gebruiker ook eens proberen met een iMac (ook eerste Apple toestel). Na zowat een week ben ik niet overtuigd of ik de mac ga houden.
Ik ben mijn pc met w7 eigenlijk meer gaan waarderen door die mac.
Ik vind het allemaal zo commercieel.
Gebruik hem een maand of 2 en stap dan een week terug over naar w7.... vertel me dan wat je ervaart.
Ik heb nog nooit een pc gestart waar ik eerst een ID moest aanmaken met persoonlijke gegevens... ik heb Apple de prijs betaald voor de Mac, meer ben ik hen niet verschuldigd.
Tjsa... bij apple is het simpel. Je hebt 1 account met 1 wachtwoord ... dit heb je voor alles nodig. Je kunt dit ervaring als inbreuk op privacy.. en nog wat, maar het is bedoeld als naadloze integratie in al je systemen om je heen. Dit blijkt met de tijd... komt goed.
Ik kreeg zelfs geen installatieschijfje voor mijn geld
Nee. CD's gaan snel stuk... plus je kunt ze niet updaten. Op het moment van bakken is een CD oud. Ik bv knikker elke CD weg die bij een PC of laptop komt.. Zelfs de windows cd. Ik hou uiteraard wel de code.
Daarnaast bied Apple een perfecte oplossing voor het missen van de CD.. maar die heb je nooit nodig

Aangezien je AppleCare hebt gekocht.
en in de winkel legden ze uit hoe restrictief Apple de Europese waarborg van 2-jaar interpreteert en daarom AppleCare voorstelt...
De een koopt het de ander weer niet... Als je het nodig hebt ben je echt blij dat je het hebt... er worden dan weinig vragen gesteld. Ik heb het ook... En heb het nog niet hoeven gebruiken.. maar na het lezen van heel veel topics bleek dat het erg handig is als je het nodig hebt. Geen slechte koop... wellicht een duurkoop.
Als ik iets opzoek of gebruik gaat het al heel snel over AppStore, iTunes Store, iPad... enz. terwijl ik het bij enkel een iMac wil houden...
Typ bij google altijd OSX en evt LION in... Dan zoek je vaak de juiste dingen.
voor thuisgebruik en ik heb ook geen behoefte aan een cloud e.d.
Toch denk ik dat je het in de eerste instantie even moet gaan gebruiken. Het werkt perfect... en komt vaak van pas. Mocht de laptop bevallen dan zou het heel handig zijn om de rest van je hardware daar op aan te passen (iphone, Apple TV)... icloud integreerd zonder iets te doen alles met elkaar. Geen drivers, plugins, installaties....
Ik kon overigens geen tweede gebruiker aanmaken vooraleer ik internetverbinding had...
Sry leg uit wat je bedoeld...
Ik heb die mac gekocht omdat ik hem mooi vind en omdat die vaak de hemel wordt ingeprezen en om eens iets nieuws te proberen. Maar ja, ik ben ook geen 20 meer.
Ik adviseer VOORAL aan oudere mensen een Apple!!!
Ik ben met de mac nog maar enkel bezig geweest met instellingen, finder, firefox, textedit
Ik heb Ukelele nodig gehad om op mijn belgisch azerty toetsenbord (kleine gebruikersminderheid) de komma in een punt kunnen veranderen, maar mijn keybinding programma'tje om begin/einde regel/document te wijzigen werkt maar hier en daar... en ik heb het overigens lastig met heel wat sneltoetsen...
Ik vind het ook allemaal zo in de pas moet lopen.
Leuke verwoording... Er is eigenlijk weinig aan.. Je hoeft integenstelling tot windows niets te configureren of updaten of tooltjes te installeren... en als je iCloud hebt, dan vul je bij de eerste boot van je Apple je account in en staat alles klaar zoals het op je oude Apple was... eigenlijk best wel saai ja

Bij mij duurde het een week voordat ik hem gewoon ging gebruiken ipv zoeken naar dingen die ik in windows gewend was, en achteraf gezien altijd heel veel tijd kosten. Ik heb mijn pc nu minder vaak in gebruik.. omdat ik niet meer hoef te updaten en te beheren ... in ruil daarvoor moet ik inleveren in vrijheid... Wat jij dus in de pas lopen noemt.
Ik heb slechts een eenvoudige verzameling en behoeften inzake muziek en foto's maar het schijnt dat ik iTunes en iPhoto niet kan uitschakelen (zoals in W7 features uitzetten)...
Nee, maar wederom adviseer ik je eerst met Itunes en iphoto te gaan werken. Dit integreert naadloos in je icloud... Echt, Als je er aan gewend bent wil je niet meer anders. Ook de iphone en de Apple TV sluiten hier straks naadloos in aan. Een foto op liedje op je Apple staat automatisch ook op je iphone en je apple tv.. of je 2e apple... Zonder ook maar 1 klik te doen. Ook het instellen hiervan hoef je dus niet te doen middels iCloud.
Ik kom uit de DOS periode maar om nu nog mijn heil te zoeken in de opdrachtregel...
Heel heeeeeel af en toe, bij niet al te legale dingen kan je hem nodig hebben. Als je eerlijk en legaal bent.. En bereid bent een paar euro hier en daar uit te geven. Dan heb je de command prompt nooit nodig.
Ik heb een Dell U2711 monitor met hetzelfde LG-schermpaneel als mijn iMac maar het is veel aangenamer werken met het mac scherm en ook is de overige hardware van mijn pc is vergelijkbaar met die van de mac maar toch gaat het op de mac wat vlotter.... samen met het uiterlijk is dit dan weer de pluszijde.
Ik ben er nog niet uit.
Komt goed... ik zeg het... Komt goed!
Je moet inderdaad wat inleveren in vrijheid. Apple drukt je echt een manier van werken in... maar na mijn jaren lange MS systeembeheer... wil ik thuis privé NOOIT meer een windows PC.. Tenzij uiteraard alles veranderd
Het kost wat een Apple PC , Iphone, Apple TV... en eigenlijk nog de router van apple... maar dan is het allemaal zo simpel. Drivers en plugins in windows zijn er enkel en alleen omdat er 100 fabrikanten van hardware zijn.. Drivers en Plugins zijn 75 procent van windows... Dit heb je op een Apple dus niet.. Alles word door 1 organisatie geregeld.. Het klinkt eng, dat vind ik ook... maar het is zo (gvd) handig.