Het grote Windows naar Mac frustratie topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 113.443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb mijn Mac geconfigureerd met interactie hoeken, zo resulteert de rechterbovenhoek in mission control, waarnaar je een overzicht krijg van alle openstaande actieve programma's en vensters.

Wanneer je bijvoorbeeld meerdere word documenten hebt openstaan, en je richt de cursor op het desbetreffende document wordt het omringt met een blauwe kantlijn, indien je een preview wilt zien kun je simpelweg op spatiebalk klikken, om vervolgens het actieve documenten als preview te zien.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-IKJta-WjtW4/TwsDoDFqkjI/AAAAAAAABbY/Dkuv3cVhQyU/s520/Switch%252520small.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 20:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Destianto schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:18:
Ik heb mijn Mac geconfigureerd met interactie hoeken, zo resulteert de rechterbovenhoek in mission control, waarnaar je een overzicht krijg van alle openstaande actieve programma's en vensters.

Wanneer je bijvoorbeeld meerdere word documenten hebt openstaan, en je richt de cursor op het desbetreffende document wordt het omringt met een blauwe kantlijn, indien je een preview wilt zien kun je simpelweg op spatiebalk klikken, om vervolgens het actieve documenten als preview te zien.

[afbeelding]
Da's nog omslachtig, want je kan ook een actieve schermhoek instellen die alleen een 'exposé' laat zien van vensters van je huidige programma. Zodat dus alleen je Word documenten worden getoond op de manier zoals je plaatje (mission control).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Die actieve schermhoeken werken leuk op een 27" iMac, maar op kleinere schermen word ik er knettergek van. Daar zit ik gewoon te vaak en te snel in de hoeken, bijvoorbeeld als ik mijn cursor even aan de kant wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Cornerclick, dat lijkt erg op interactive hoeken alleen kan je er veel meer mee.
Je kan in ieder geval zelf bepalen wat er gebeurt ipv de zeer beperkte opties die osx biedt.
Je kan programma's starten, applescript openen, enz.
Ik heb ze zo ingesteld dat er alleen iets gebeurt als ik ook click met de muis.
Echt een heel handig programma en gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de bottomline heel eenvoudig is: verdiep je eens in wat Exposé & Mission Control precies zijn en wat je er mee kunt (F3, ctrl-F3, cmd-F3, scrollen op een groepje vensters in Mission Control, spatiebalk, enz). Het kent veel mogelijkheden en de kans is groot dat het al doet wat je wil. Dat Witch is handig voor wie graag met toetsen werkt. Je hebt daarmee een soort van cmd-tab maar dan eentje waarbij alle vensters van een app in voorkomen en je daar naar kunt switchen. Linux heeft het inmiddels overgenomen, werkt daar ook goed :)

[ Voor 0% gewijzigd door ppl op 14-01-2012 00:59 . Reden: damn typo :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

In het andere topic staan wat handige sites voor het overstappen naar Mac (Daedalus in "Software FAQ") Maar heeft of weet iemand ook zoiets maar dan in PDF versie? Of iig iets wat ik kan uitprinten. Ik wil namelijk gewoon een keer alles rustig doorlezen, en dat gaat echt makkelijker als het geprint is. En dan kan ik het ook nog eens overal lezen (bus, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:13

Ma®tin

Hallo

Misschien gewoon zelf even maken van de link die je geeft?
Hier alvast een klein voorzetje, gemaakt binnen 2 minuten.
:)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
Frustrerend dat veel (eerder technisch-wetenschappelijke) programma's (verplicht voor school) geen ondersteuning bieden voor OS X (ook niet via CrossOver). Gelukkig werkt Bootcamp wel erg fijn, alleen verlies ik weer een heel deel schijfruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Wat ik irritant vind is dat als ik mappen, documenten, filmpjes, foto's of whatever versleep naar een map dat deze niet gewoon netjes naast en onder elkaar worden gezet in een andere map of op het bureaublad. Ziet er zo slordig uit. Beetje onhandig dat je steeds moet klikken op sorteer op naam, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlyLo: al eens aan virtualisatie gedacht? Neemt zoveel schijfruimte in beslag als nodig, kan in sommige gevallen zelfs een performancewinst op i/o gebied opleveren en je hoeft niet steeds heen en weer te booten. Stabiele virtualisatie en goede OpenGL ondersteuning in apps als AutoCAD wordt geboden door VMware Fusion. Een snelle Windows omgeving wordt weer door Parallels Desktop geboden en als het niets mag kosten dan rest je Oracle Virtualbox.

Brm-G: druk cmd-j (ook wel View options) eens in en zorg dat je daar selecteert dat ie het altijd moet doen door "sort by" op "name" te zetten. In Lion is de "sort by" en "arrange by" handig om in combinatie met elkaar te gebruiken, vooral als je de boel in list view hebt staan. Speel daar maar eens wat mee, de enige manier om de verschillen te zien :)

[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 14-01-2012 01:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
ppl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:01:
FlyLo: al eens aan virtualisatie gedacht? Neemt zoveel schijfruimte in beslag als nodig, kan in sommige gevallen zelfs een performancewinst op i/o gebied opleveren en je hoeft niet steeds heen en weer te booten. Stabiele virtualisatie en goede OpenGL ondersteuning in apps als AutoCAD wordt geboden door VMware Fusion. Een snelle Windows omgeving wordt weer door Parallels Desktop geboden en als het niets mag kosten dan rest je Oracle Virtualbox.
Daar heb ik zeker aan gedacht maar virtualisatie is toch per definitie langzamer dan een volwaardige OS te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:31
FlyLo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Daar heb ik zeker aan gedacht maar virtualisatie is toch per definitie langzamer dan een volwaardige OS te draaien?
Laat ik het zo zeggen. Windows in Parallels werkt op mijn MacBook Pro (late 2008) sneller dan Windows op de HP 6730b laptop van mijn werkgever (december 2008). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Brm-G schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:49:
Wat ik irritant vind is dat als ik mappen, documenten, filmpjes, foto's of whatever versleep naar een map dat deze niet gewoon netjes naast en onder elkaar worden gezet in een andere map of op het bureaublad. Ziet er zo slordig uit. Beetje onhandig dat je steeds moet klikken op sorteer op naam, etc.
-- wat ppl zegt dus :) --
Denk dat jij de 'weergave-opties' zoekt in Finder: Appeltje-J.
Hier staat een dropdown-menu waar je 'sorteer op:Naam' (en meer) kan kiezen, dan houd de Finder de bestanden altijd netjes geordend. Je kan in een Finder-venster deze opties opvragen, of apart voor je bureaublad (klik op bureaublad en dan appeltje-J).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Thanks ga het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlyLo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Met bepaalde zaken wel (3D is beter via boot camp), met i/o niet per se. De meeste mensen merken eigenlijk geen verschil tussen boot camp en virtualisatie. Overigens draai je met de genoemde applicaties gewoon een volwaardig OS in je virtuele machine. Je zult dus ook over de juiste licentie moeten beschikken. Waar je ook op moet letten zijn bepaalde soorten hardware, die willen gewoon niet middels virtualisatie (firewire apparaten kun je niet doorgeven aan een virtuele machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09
Kun je eigenlijk ook van die idiote os-wide shortcuts af? Heb liefst dat ze gewoon doorgeschoten worden naar de applicatie zelf. Als ik thuis via remote desktop aan het werk ben wil ik gewoon met f5 een query kunnen draaien of met wat andere f-toetsen kunnen debuggen. Ik wil die mail helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je bedoelt het omdraaien van de functietoetsen, dat je niet op FN hoeft te drukken om F5 te krijgen?

Dat vind je in: systeemvoorkeuren - Toetsenbord - Toetsenbord - 'gebruik de toetsen f1 f2 enz als standaardfunctietoetsen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Klinkt als wat ik nodig heb. Maar ik heb die optie dus niet :?
Alleen een vinkje om de toetsenbordweergave in de menubalk aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit weekend heb ik de knoop doorgehakt en bij de Mediamarkt een iMac 27" 3,4 Ghz gekocht. Vanmiddag bij de Apple shop hier in de stad meteen een toetsenbord met een numeriek stukje gekocht, deze is wel bedraad maar mag de pret zeker niet drukken.

Wat is enorm mis is de Home en End toetsen, vooral tijdens het programmeren en in de mail werd die op de Windows 7 machine nogal eens gebruikt.

Opstarten gaat super en werkt verder prima, alleen die Safari is geen browser, direct Firefox erop gezet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Martine schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:52:
Dit weekend heb ik de knoop doorgehakt en bij de Mediamarkt een iMac 27" 3,4 Ghz gekocht. Vanmiddag bij de Apple shop hier in de stad meteen een toetsenbord met een numeriek stukje gekocht, deze is wel bedraad maar mag de pret zeker niet drukken.

Wat is enorm mis is de Home en End toetsen, vooral tijdens het programmeren en in de mail werd die op de Windows 7 machine nogal eens gebruikt.

Opstarten gaat super en werkt verder prima, alleen die Safari is geen browser, direct Firefox erop gezet! :P
Ik zou chrome eens proberen. Naar mijn gevoel is die een stuk 'lichter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Martine schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:52:

CMD + pijltjestoets gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29

franssie

Save the albatross

en home en end zijn er wel - je ziet je gewoon niet ;)
Home: FN+[links]
End: FN+[rechts]
Stond vroeger zelfs gewoon op het toestenbord, is er om een of andere stilo reden afgevallen.

edit: en omhoog en omlaag zijn denk ik de page toetsen, maar die gebruik ik nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 30-01-2012 23:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jaja, beide manieren heb ik inmiddels gevonden, alleen wat is er nu gemakkelijker dan het pijltje naast de delete toets en een daar weer naast als home en end te gebruiken? >:)

Hela! Waarom staat mijn "luidspekericoontje" ineens aan de rechterkant van de klok? Kan ik zoiets sorteren?

Waarom kan ik Finder geen foto knippen, in finder naar een andere map gaan en daar plakken? :? Ik kan alleen maar kopieeren en vervolgens plakken, daarna weer terug en het bestand verwijderen? 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Martine op 31-01-2012 03:14 . Reden: klok/sound/knip-plak frustratie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 05:15

GKD

Martine schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 02:03:
Jaja, beide manieren heb ik inmiddels gevonden, alleen wat is er nu gemakkelijker dan het pijltje naast de delete toets en een daar weer naast als home en end te gebruiken? >:)

Hela! Waarom staat mijn "luidspekericoontje" ineens aan de rechterkant van de klok? Kan ik zoiets sorteren?

Waarom kan ik Finder geen foto knippen, in finder naar een andere map gaan en daar plakken? :? Ik kan alleen maar kopieeren en vervolgens plakken, daarna weer terug en het bestand verwijderen? 8)7
Knippen plakken is een Windowsfilosofie ;) . Op een Mac sleep je, of kopieer en plak je. Er zijn wel tooltjes voor, daar niet van :)

Om de volgorde van je menubar te veranderen: houd cmd ingedrukt, pak met je muis het icoontje wat je wilt slepen en tadaa. Kan overigens niet met het spotlight icoontje, je zult de andere icoontjes er dus omheen moeten plaatsen.

[ Voor 1% gewijzigd door GKD op 31-01-2012 08:34 . Reden: Geluid kun je wel verplaatsen, merk ik net ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

GKD schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:33:
[...]

Knippen plakken is een Windowsfilosofie ;) . Op een Mac sleep je, of kopieer en plak je. Er zijn wel tooltjes voor, daar niet van :)
Windowsfilosofie of niet, het blijft gewoon onzin dat dat in Finder nog steeds niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Mei schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:50:
[...]

Windowsfilosofie of niet, het blijft gewoon onzin dat dat in Finder nog steeds niet mogelijk is.
Vergeet niet dat slepen wel veel makkelijker werkt op een mac, je kunt namelijk de te verplaatsen bestanden oppakken en ze door de hele tree slepen (dus niet dat je, zoals in windows de doel bestemming al open moet hebben staan).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

trinite_t schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:51:
[...]

Vergeet niet dat slepen wel veel makkelijker werkt op een mac, je kunt namelijk de te verplaatsen bestanden oppakken en ze door de hele tree slepen (dus niet dat je, zoals in windows de doel bestemming al open moet hebben staan).
Punt blijft dat het voor power users die hun keyboard veel gebruiken een slechte zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:44

Nitai

Live the life you love.

Mei schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Punt blijft dat het voor power users die hun keyboard veel gebruiken een slechte zaak is.
Power users gebruiken de terminal :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mei schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:50:
[...]

Als je beide OS-en naast elkaar zet en leert hoe ze in elkaar steken, dan is het best begrijpelijk dat ze deze functie niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zygivt schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:29:
[...]

Als je beide OS-en naast elkaar zet en leert hoe ze in elkaar steken, dan is het best begrijpelijk dat ze deze functie niet kennen.
Ik vind het allemaal maar relatief hoor. Wat ik bij de introductie van Lion heb gezien zou ik als ex-windows gebruiker nog eerder op een 'servicepack' van OSX wachten dan bij Windows.

Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat als je apparaten met 2500 pixels uitlevert je niet eens de moeite neemt om iets te verzinnen waarmee je snel twee vensters naast elkaar kan positioneren (ala snapping in Windows 7). Oja je kunt nu alle randjes gebruiken om te resizen 8)7

* disclaimer: geen flame maar bedoeld als relativering. OSX bevalt me prima, maar het is niet zo dat het nu allemaal beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs2531
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 15:20
Knippen en Plakken doe ik met "command C" en "command option V".

Zie http://osxdaily.com/2011/07/29/cut-and-paste-mac-os-x-lion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

franssie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:15:
en home en end zijn er wel - je ziet je gewoon niet ;)
Home: FN+[links]
End: FN+[rechts]
Stond vroeger zelfs gewoon op het toestenbord, is er om een of andere stilo reden afgevallen.

edit: en omhoog en omlaag zijn denk ik de page toetsen, maar die gebruik ik nooit.
Ik heb op m'n trackpad met Bettertouchtool een swipe voor Home en End ingesteld, want ik gebruik ze vaak.
In Windows gebruik ik daarvoor muistoetsen en in Mac OS drievingerswipes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

jip_86 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:35:
[...]
Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat als je apparaten met 2500 pixels uitlevert je niet eens de moeite neemt om iets te verzinnen waarmee je snel twee vensters naast elkaar kan positioneren (ala snapping in Windows 7). Oja je kunt nu alle randjes gebruiken om te resizen 8)7
Ik snap jou niet. Ik kan gewoon 2 schermen positioneren in Lion ?
Dat is kopieren en plakken ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door Zygivt op 31-01-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

RKD

Zygivt schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:50:
[...]

[...]

Dat is kopieren en plakken ;-)
Het gaat om de option key die erbij ingedrukt wordt bij het pasten, dan wordt het een move :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zygivt schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:50:
[...]

Ja ongeveer. Niet zoals met W7 [windows] + [pijltje links/rechts] naar maximaliseren op de linker- of rechterhelft van je scherm. Natuurlijk kom je er wel maar het is gewoon rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

RKD schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Het gaat om de option key die erbij ingedrukt wordt bij het pasten, dan wordt het een move :)
Ah, dat kon ik niet opmaken uit het verhaal.
jip_86 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:28:
[...]

Ja ongeveer. Niet zoals met W7 [windows] + [pijltje links/rechts] naar maximaliseren op de linker- of rechterhelft van je scherm. Natuurlijk kom je er wel maar het is gewoon rommelig.
Ja ik doe het via systeem instellingen, maar dat werkt verder prima.

[ Voor 42% gewijzigd door Zygivt op 31-01-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:36
jip_86 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Ik vind het allemaal maar relatief hoor. Wat ik bij de introductie van Lion heb gezien zou ik als ex-windows gebruiker nog eerder op een 'servicepack' van OSX wachten dan bij Windows.

* disclaimer: geen flame maar bedoeld als relativering. OSX bevalt me prima, maar het is niet zo dat het nu allemaal beter is.
Daarvoor is er Exposé. Veel handiger dan Windows Snap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

me_mrtn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Daarvoor is er Exposé. Veel handiger dan Windows Snap dus.
Switchen != vensters halfscreen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 08:16
Ik gebruik daar dit tooltje voor:
http://itunes.apple.com/nl/app/moom/id419330170?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mei schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:49:
[...]

Switchen != vensters halfscreen naast elkaar.
Exposé is niet alleen die knop op je toetsenbord. Probeer eens in combinatie met Appletje+Exposé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
me_mrtn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Exposé is niet alleen die knop op je toetsenbord. Probeer eens in combinatie met Appletje+Exposé.
Ik zit niet thuis nu, maar wat Xfix noemt is precies wat ik bedoel. Het gaat niet om het weergeven van je venster maar het parallel positioneren van twee schermen om bijvoorbeeld een document te kunnen typen met een browser open ernaast. Vroeger deed je dat met twee schermen op het moment dat je 2,5k pixels hebt kan dat ook prima op een scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 31-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jip_86 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Ik zit niet thuis nu, maar wat Xfix noemt is precies wat ik bedoel. Het gaat niet om het weergeven van je venster maar het parallel positioneren van twee schermen om bijvoorbeeld een document te kunnen typen met een browser open ernaast. Vroeger deed je dat met twee schermen op het moment dat je 2,5k pixels hebt kan dat ook prima op een scherm.
Oh, op die manier. Ja, okay, daar is Exposé niet direct voor bedoelt. Maar, vraag van mijn kant. Ik werk af en toe met mijn MacBook's aan een externe monitor, max 1080p qua resolutie. Maar dan werk je toch nooit fullscreen met vensters? Zolang het groot genoeg is, dan is het even slepen. En ik neem aan dat je op 2560x1440 die behoefte dan nooit hebt? Maar ben het met je eens, Snap is soms wel iets handiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Je werkt ook nooit full-screen dan inderdaad. Daarmee is meteen ook deze feature zo handig. Cmd + links en je window staat gelijk op de linkerhelft van je screen, zo groot mogelijk. Geen gepiel met zoeken naar de randen, etc. 1080p is het nog wat krapjes, maar 2560 gaat dat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ik gebruik bettertouchtool ook erg handig. Dan kun je paar van die windows features 'enabelen' onder osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
Knippen en plakken (CMD-X/V) gaat trouwens wel als je Totalfinder installeert. En inderdaad Bettertouchtool (oa.) voor window snaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog zo'n kersverse iMac bezitter die vandaag de overstap heeft gemaakt van windows en een aantal dingen niet kan vinden. Heb een tweetal profielen aangemaakt. 1 voor mij (als beheerder) en 1 voor een ander. Op mijn profiel heb ik vervolgens office 2011 geïnstalleerd. Maar dit is niet te zien op het andere profiel. Ik zou hem uiteraard ook daar kunnen installeren. Maar dat kost nog een gig. Het lijkt mij dat ik toch ook gewoon de installatiedata van het andere profiel moet kunnen gebruiken. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Je kan tijdens de installatie van Office11 volgens mij gewoon kiezen of het voor de current user of voor iedereen mag geïnstalleerd worden

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Nitai schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:17:
[...]

Power users gebruiken de terminal :+
Ja want bestanden verplaatsen of kopiëren gaat echt sneller via de CLI :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:13

Ma®tin

Hallo

filenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:43:
[...]

Ja want bestanden verplaatsen of kopiëren gaat echt sneller via de CLI :N
Waarom niet dan???

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Klikken door een directory gaat imho (en ook bij de meeste) vele sneller dan het typen ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

filenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:25:
Klikken door een directory gaat imho (en ook bij de meeste) vele sneller dan het typen ervan :)
Als je op TAB drukt, kan je de naam laten aanvullen. Het gaat ook best wel snel via de Terminal. Ik verkies echter wel de Finder als ik mijn computer aan het opruimen ben. Maar ik gebruik regelmatig de command-line voor mijn scriptjes te runnen/uit te testen. Bij regelmatig gebruik wordt je er vanzelf wel wat sneller in. :)

De Column-layout van de Finder is ook wel handig want dan kan je met de pijltjes door alle mappen zoefen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Een * plaatsen gaat ook trouwens (ipv de tab-toets) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:19:
Je kan tijdens de installatie van Office11 volgens mij gewoon kiezen of het voor de current user of voor iedereen mag geïnstalleerd worden
Heb hem nog een keer geïnstalleerd, maar ben het niet tegen gekomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik mag hier dan ook eindelijk posten! Niet dat het een goed teken is want dan heb ik dus een frustratie :+ Ik werk veel met html, css en php. Voor windows had ik hier de heerlijke tool phpDesigner 8 voor (De naam doet het misschien niet denken maar het is een geniaal programma!) en dat mis ik tot nu toe voor Mac. Heb naar Coda en Textmate gekeken maar die ondersteunen php dan weer niet zo goed (of ik doe iets heel fout) want zo krijg ik geen echte auto complete, bij Textmate alleen voor bestaande php functie's.

Verder wil ik gemakkelijk in het programma via ftp bestanden op de webserver gelijk aan kunnen passen en niet dit eerst naar lokaal kopieeren. En natuurlijk leuke syntax kleurtjes!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bananenspin schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:35:
Ik mag hier dan ook eindelijk posten! Niet dat het een goed teken is want dan heb ik dus een frustratie :+ Ik werk veel met html, css en php. Voor windows had ik hier de heerlijke tool phpDesigner 8 voor (De naam doet het misschien niet denken maar het is een geniaal programma!) en dat mis ik tot nu toe voor Mac. Heb naar Coda en Textmate gekeken maar die ondersteunen php dan weer niet zo goed (of ik doe iets heel fout) want zo krijg ik geen echte auto complete, bij Textmate alleen voor bestaande php functie's.

Verder wil ik gemakkelijk in het programma via ftp bestanden op de webserver gelijk aan kunnen passen en niet dit eerst naar lokaal kopieeren. En natuurlijk leuke syntax kleurtjes!
Ik zou even zoeken in het software topic, of in Apple Talk algemeen...
Zie bijvoorbeeld dit topic: [php editor] die code kan groeperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heb natuurlijk al wat gezocht maar kom vaak programma's tegen die ik al ken van Windows (aptanana, eclipse, phpstorm etc..) en die werkten niet fijn of programma's als Coda en Textmate die er heel leuk uitzien maar meer bedoeld zijn voor alleen html en css. Ik heb nu sublime text 2 gevonden en geef die maar eens een poging. Je moet zo te zien een addon downloaden voor ftp support maar als het maar werkt :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik had precies hetzelfde probleem, enige programma waarvoor ik geen vervanger heb kunnen vinden is phpdesigner. Heb me suf zitten zoeken maar niks komt in de buurt

Gebruik nu al tijden Espresso en die voldoet aardig aan mn wensen, met sync opties waardoor je lokaal en online heel gemakkelijk gelijk kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Thanks Espresso komt inderdaad nog enigszins in de buurt! Zijn een paar puntjes die ik nog wel mis (zoals folders altijd boven aan en dan pas bestanden) maar daar kom ik wel overheen. Toch grappig had op mac wel minstens net zo goede, of betere tools verwacht voor webdevelopment.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

SYQ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:51:
Ik had precies hetzelfde probleem, enige programma waarvoor ik geen vervanger heb kunnen vinden is phpdesigner. Heb me suf zitten zoeken maar niks komt in de buurt

Gebruik nu al tijden Espresso en die voldoet aardig aan mn wensen, met sync opties waardoor je lokaal en online heel gemakkelijk gelijk kunt houden.
Bananenspin schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:57:
Thanks Espresso komt inderdaad nog enigszins in de buurt! Zijn een paar puntjes die ik nog wel mis (zoals folders altijd boven aan en dan pas bestanden) maar daar kom ik wel overheen. Toch grappig had op mac wel minstens net zo goede, of betere tools verwacht voor webdevelopment.
dit misschien iets voor jullie ?

dit programma zou het ook moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zygivt op 03-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Zygivt schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:45:

dit misschien iets voor jullie ?

dit programma zou het ook moeten doen.
Die tweede bestaat niet meer volgens hun eigen website maar die eerste ziet er op zich wel interessant uit, maar volgens mij ook heel oud..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:31
Nog een aantal (php)editors
Taco HTML Edit (the premier HTML editor and PHP editor for Mac)
€ 20,00

SubEthaEdit
€ 29,00

NetBeans (Java)
Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archent
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-08 13:18
TextWrangler - mijn eerste keus voor scripting (Cocoa / Obj C doe ik in Xcode) in webtalen, Python en LUA. Ondersteund iig de syntax van zeer veel talen.

Een bare bones textbased code editor - misschien te basic voor je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Taco ziet er leuk uit maar heeft geen ftp support, staat tenminste nergens vermeld en dat vind ik heel belangrijk om gelijk in het programma een bestand te selecteren en aan te passen!

Die tweede optie heeft ook voor zover ik kan zien geen ftp support en ontbeert ook nog andere dingen.. netbeans heb ik in het verleden mee gewerkt op windows totdat ik een andere ide tegen kwam.. zou het een poging weer eens kunnen geven!
Archent schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:37:
TextWrangler - mijn eerste keus voor scripting (Cocoa / Obj C doe ik in Xcode) in webtalen, Python en LUA. Ondersteund iig de syntax van zeer veel talen.

Een bare bones textbased code editor - misschien te basic voor je wensen.
Inderdaad iets te basic, zijn er ook geen plugins voor te verkrijgen die functie's als ftp support toevoegen?

[ Voor 31% gewijzigd door Bananenspin op 04-03-2012 20:09 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTP support kun je ook via een andere weg doen door bijv. een FTP client te gebruiken die je bestanden in een external editor laat openen of die juist weer een mount aanmaakt in Finder zodat het meer een externe schijf is. Of je moet over een andere workflow gaan nadenken, files direct gaan editten is niet altijd even slim om te doen (hoe reverse je een fout?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archent
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-08 13:18
Niet echt plugins, wel BBEdit modules - dus wel enige extra functionaliteit.

Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar onder features staat het volgende:

- Extensive FTP/SFTP support: open and save text files located on remote FTP servers
- FTP tool supports Mac OS Keychain and use of alternate ports
- FTP Browsers provide persistent view of remote site directories
- Integrated support for FTP access through Interarchy and many other third-party FTP clients
- FTP server discovery using Bonjour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
sonderpa schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:24:
Nog een aantal (php)editors
Taco HTML Edit (the premier HTML editor and PHP editor for Mac)
€ 20,00

SubEthaEdit
€ 29,00

NetBeans (Java)
Gratis
Als je dan toch 30 euro gaat uitgeven, pak dan PHPStorm ipv een editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Bosmonster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:04:
[...]

Als je dan toch 30 euro gaat uitgeven, pak dan PHPStorm ipv een editor.
Is Webstorm (zelfde makers) beetje aanrader? Of kan je andere IDE aanraden voor Javascript werk?

Zie dat PHPStorm gewoon Webstorm is met PHP support :+.

[ Voor 10% gewijzigd door McVirusS op 05-03-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heb in het verleden op windows ook een tijdje phpstorm geprobeerd, beviel toen opzich redelijk totdat ik phpdesigner ontdekte.

Ik zal ook even kijken naar het mounten van een FTP map en BB edit modules!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Een van de zaken waar ik me nog steeds aan erger is dat hij de Weergave instellingen continue blijft negeren. Ik heb het ingesteld als standaard op het hoogste niveau, maar toch moet ik het regelmatig toch nog aanpassen. Bij DVD's is het al helemaal een ramp: daarbij weigert hij continue mijn instelling aan te passen.

Is het nou echt zo moeilijk voor Apple om gewoon te laten zeggen: dit is de weergave instelling die ik wil, gebruik het voor het hele systeem en alle externe schijven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
Pyrone89 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:25:
Een van de zaken waar ik me nog steeds aan erger is dat hij de Weergave instellingen continue blijft negeren. Ik heb het ingesteld als standaard op het hoogste niveau, maar toch moet ik het regelmatig toch nog aanpassen. Bij DVD's is het al helemaal een ramp: daarbij weigert hij continue mijn instelling aan te passen.

Is het nou echt zo moeilijk voor Apple om gewoon te laten zeggen: dit is de weergave instelling die ik wil, gebruik het voor het hele systeem en alle externe schijven etc.
Dit valt mij ook op als enige minpunt dat ik tot nu toe ben tegen gekomen.
Ik heb de 27Inch Imac en heb dus mijn Finder flink vergroot als overzicht, maar als ik een externe mapping open of een andere directe map onde rd eroot verkleind hij hem iedere keer naar ongeveer 640x480 qua size, en moet ik hem dus handmatig weer uitrekken.
Erg vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluiten met het kruisje ipv cmd-w!
Dan wordt het laatst gebruikte venster als 'standaard' bewaard... Het formaat iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
De enige reden waarom ik nog niet compleet overgestapt ben naar Mac is omdat er een x aantal programma's gewoonweg niet te krijgen zijn voor OSX. Ook geen fatsoenlijke vervangers :(

Heb een windows PC en een MacBook pro, zou best de switch willen maken, maar bepaalde dingen houden me nog behoorlijk tegen.

Het gaat om :

- Sopcast
- DLL support (voor audioproductie, vst's e.d.)

edit, en nog wat dingen waar ik nu even niet zo snel op kan komen.

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 06-03-2012 12:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 08:23
Tja, voor zulk soort dingetjes kun je ook kijken naar Parallels, maar dan in coherent mode. Je kan gewoon alle Windows app's gebruiken, maar je merkt niet eens dat je in windows werkt :) prima oplossing (ervaring, alleen niet met de specifieke programma's welke jij noemt).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
SanderPS3 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:32:
Tja, voor zulk soort dingetjes kun je ook kijken naar Parallels, maar dan in coherent mode. Je kan gewoon alle Windows app's gebruiken, maar je merkt niet eens dat je in windows werkt :) prima oplossing (ervaring, alleen niet met de specifieke programma's welke jij noemt).
Sopcast werkt daar prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
me_mrtn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Sopcast werkt daar prima in.
Sopcast zal denk ik ook wel prima werken idd. Maar een losse plugin (dll) laden in een programma die native op OSX werkt zal de performance geen goed doen, áls het überhaupt al mogelijk is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Je kan toch voor Logic/Cubase/whatever altijd via Bootcamp naar Windows toe?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:08:
Sluiten met het kruisje ipv cmd-w!
Dan wordt het laatst gebruikte venster als 'standaard' bewaard... Het formaat iig :)
Ik gebruik altijd het kruisje, dus daar kan het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Pyrone89 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik altijd het kruisje, dus daar kan het niet aan liggen
Je moet het per venster doen helaas, en dan nog kan een raar installatie programma besluiten om je venster te resetten. Er is niet zoals in Windows een knop om een bepaalde look standaard te maken voor elk venster (dat niet een ingestelde look heeft). Soms is dat best irritant |:(

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Sowieso is Parallels (of een andere VM) onontbeerlijk voor zakelijk gebruik. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van best wel wat Windows software, zoals gare VPN clients en Office voor Windows niet te vergeten... had nog een Windows 7 en XP licenties liggen, en met OSX en twee VMs ben ik productiever dan ooit.

De full screen mode en de three-finger swipe om daartussen te switchen zijn echt de meest briljante features van OSX Lion 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Knakker op 08-03-2012 11:51 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik erger me nog steeds aan het feit dat ik de trackpad en muis niet los kan instellen qua scrolrichting.

Ik gebruik namelijk een Logitech G5 muis (en niet die Magic Mouse) en daar wil ik gewoon de normale scrolrichting, maar op de trackpad wil ik net zoals op de iOS devices 'inversed' of 'natural' scrolling. Ik kan dit echter niet apart instellen (en nee, de Logitech Control Center app van Logitech werkt niet, herkent de muis niet eens en wordt ook wel omschreven als iets dat grenst aan 'een virus' :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:10
Even zoeken op Bettertouchtool voor mac. App die zorgt dat je alles kan customizen qua muis trackpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Impstoker schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:59:
Even zoeken op Bettertouchtool voor mac. App die zorgt dat je alles kan customizen qua muis trackpads.
Heb ik al geprobeerd, ook daar valt het niet in te stellen (of ik moet er gigantisch overheen hebben gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Na 2 weken werken met OS X 10.7 ben ik helemaal om, bij blijft de Windows close. op wat onderhoud van mijn vaders en dochters PC zal ik niet veel gebruik meer maken van windows.
Alles werkt gewoon heel erg goed geen onverklaarbare wacht momenten meer, snelle opstart tijd. gewoon geweldig smooth soepel snel..

MAAR er is een frusti moment, dat is iCal de agenda wat een .. programma. dus mijn vraag ook in dit Topic is . wat is een goede ofline vervanger voor iCal. heb al eens gekeken naar google agenda maar daar vor moet je altijd aangemeld zijn
Heb al wat gezien van office voor mac maar om nu 300 euri neer te tellen voor alleen oulook gaat wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat bevalt er niet aan iCal? Aan de hand daarvan is het voorstellen van een alternatief iets makkelijker :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 08-03-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
JvdGeest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:44:
Wat bevalt er niet aan iCal? Aan de hand daarvan is het voorstellen van een alternatief iets makkelijker :)
De manier hoe je een afspraak of herinnering moet invoeren, dat ging in Live mail wat ik voorheen gebruikte VEEL gemakkelijker
Vind het wat gedoe in iCal voor je eindelijk iets heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al wat minder vaag maar nog altijd te vaag. Niet iedereen weet hoe je in Live mail een agenda punt invoert. Je kunt sinds Lion op dat plusje in de toolbar klikken om op heel eenvoudige wijze een afspraak in te voeren waarna je 'm direct kunt bewerken. Dat is niet heel anders als in Outlook, Google Calendar en noem maar op. De workflow op dit vlak ontloopt elkaar niet veel in de diverse pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29

franssie

Save the albatross

en google calendar synct toch gewoon met iCal?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
ppl schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:28:
Dat is al wat minder vaag maar nog altijd te vaag. Niet iedereen weet hoe je in Live mail een agenda punt invoert. Je kunt sinds Lion op dat plusje in de toolbar klikken om op heel eenvoudige wijze een afspraak in te voeren waarna je 'm direct kunt bewerken. Dat is niet heel anders als in Outlook, Google Calendar en noem maar op. De workflow op dit vlak ontloopt elkaar niet veel in de diverse pakketten.
Alles is nieuw voor mij dus ik sta open voor alles, we gaan het eens proberen. Gewoon even door de appel heen bijten zullen we maar zeggen.
franssie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:38:
en google calendar synct toch gewoon met iCal?
Zo als hier boven geschreven.. we gaan door de appel heen bijten,

Maar als er mensen zijn die idee hebben dan zijn ze welkom

[ Voor 18% gewijzigd door ronaldme op 08-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ronaldme schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:54:
[...]

Alles is nieuw voor mij dus ik sta open voor alles, we gaan het eens proberen. Gewoon even door de appel heen bijten zullen we maar zeggen.

[...]

Zo als hier boven geschreven.. we gaan door de appel heen bijten,

Maar als er mensen zijn die idee hebben dan zijn ze welkom
Door de appel heen bijten _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

ppl schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:28:
Zelf heb ik iCal op weekweergave, dan kun je gewoon op de plek klikken/slepen waar je de afspraak wilt aanmaken, waarna je direct het ontwerp in kan voeren en klaar is het. Eenvoudiger kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 23:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Wat ik vooral irritant vind aan iCal is dat hij er standaard een hele dag afspraak van maakt. Kan ook nergens terugvinden waar je dat zou kunnen aanpassen. Dan blijf je klooien met tijden en dubbel werk verrichten omdat hij de eindtijd ook steeds aanpast. Iemand een tip hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 08:23
Als je op het plusje klikt links bovenin kan je gewoon in "spreekbare tekst" invoeren hoe jij je agenda item wil plaatsen. Dus daarin typ je bijvoorbeeld : "Uiteten op vrijdag 17 april van 19:00 tot 20:00" . Dit herkent hij dan voor jou.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:40
Je kan ook dubbelklikken op het agendapunt, dan komt een pop-up. Klik dan op wijzig, dan kan je alle tijden aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Stef42 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:54:
Je kan ook dubbelklikken op het agendapunt, dan komt een pop-up. Klik dan op wijzig, dan kan je alle tijden aanpassen.
Ja dat klopt, zo ver was ik ook :)
Maar als je de begintijd aanpast dan staat deze meteen op 8 uur extra, waardoor je vaak de datum ook weer moet aanpassen als je na 4 uur een afspraak hebt bij de eindtijd/datum. Dat is gewoon vervelend.

De 'spraakmode' dan maar wat vaker gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat doen jullie moeilijk met dat plusje etc. Je kan toch gewoon het tijdsvak aanklikken, vasthouden en slepen, zodat je direct het juiste tijdsvak hebt ingevuld? Daarna kun je direct het onderwerp invullen.

1 klik, onderwerp typen, enter, klaar! Dat plusje heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat plusje gebruik ik ook niet zo vaak, maar met Command + N en vervolgens snel de afspraak typen heb je het ook zo gedaan. Bovendien gebruik je de muis dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

DJH schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:32:
Wat doen jullie moeilijk met dat plusje etc. Je kan toch gewoon het tijdsvak aanklikken, vasthouden en slepen, zodat je direct het juiste tijdsvak hebt ingevuld? Daarna kun je direct het onderwerp invullen.

1 klik, onderwerp typen, enter, klaar! Dat plusje heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt.
Kijk, zo simpel zijn dingen nou soms. Om een of andere reden heb ik hem altijd op maandweergave staan en nooit gedacht om de weekweergave te gebruiken :)

Komt denk ik door te lang iPhonegebruik waar geen weekweergave inzit ;) Thanks voor deze gouden tip haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
ankhie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:40:
[...]
Komt denk ik door te lang iPhonegebruik waar geen weekweergave inzit ;) Thanks voor deze gouden tip haha.
Pssst, hou je iPhone eens in landscape wanneer je agenda open staat ;)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:51:
[...]

Zelf heb ik iCal op weekweergave, dan kun je gewoon op de plek klikken/slepen waar je de afspraak wilt aanmaken, waarna je direct het ontwerp in kan voeren en klaar is het. Eenvoudiger kan volgens mij niet.
Zoals anderen al aangeven vereist die werkwijze een onnodige extra stap vergeleken met wat dat plusje doet. Dat gaat op een gegeven moment op je zenuwen werken omdat de belangrijkste items die je zou willen wijzigen alleen via die extra stap te bereiken zijn. Als je na het dubbelklikken gewoon dat complete scherm krijgt zoals je dat ook krijgt als je dat plusje gebruikt dan is er niks aan de hand maar dat gebeurd dus niet. Er is ook geen modifier key om dat wel voor elkaar te krijgen. Gemiste kans van Apple dus :'(

@DJH: kort samengevat is dat plusje gewoon vele malen sneller dan dubbelklikken.
JvdGeest schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:34:
Dat plusje gebruik ik ook niet zo vaak, maar met Command + N en vervolgens snel de afspraak typen heb je het ook zo gedaan. Bovendien gebruik je de muis dan niet.
Dat is dus gewoon hetzelfde met als verschil dat je het toetsenbord ipv de muis gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ppl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:32:
[...]

@DJH: kort samengevat is dat plusje gewoon vele malen sneller dan dubbelklikken.
Daarom is dat plusje ook "quick event"... Wil je uitgebreider een event toevoegen, dan kun je dat direct in je kalender doen.

Ik mis het punt even, beiden dienen een ander doel.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.