Toon posts:

[php editor] die code kan groeperen?

Pagina: 1
Acties:

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:46
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een mac en nu ben ik recentelijk begonnen met een project waarin ik stukken php schrijf die groter (en vooral langer) zijn dan ik ooit heb gedaan. Nu heb ik code altijd geschreven met een simpele teksteditor en dit is altijd prima gegaan. Ik zoek nu echter iets waarmee ik grote stukken code kan groeperen en minimaliseren.

Een voorbeeld is dat ik een aantal if() en while() statements heb die ook in elkaar genest zitten. Om de boel overzichtelijk te houden wil ik dan bijvoorbeeld regel 365 t/m regel 412 minimaliseren onder de noemen "Eerste actie" en regel 506 t/m 586 onder de noemer "Tweede actie".

Kennen jullie een editor die iets vergelijkbaars mogelijk maakt? Liefst gratis natuurlijk, maar voor een goede editor wil ik ook best wel wat betalen.. :)

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Notepad++? ecplise? Qt? Volgens mij kan elke fatsoenlijke editor dit wel.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 10:47

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben wel fan van Komodo Edit. Vooral omdat deze ook onder Linux werkt en ook op de Mac (en gratis is)

[Voor 8% gewijzigd door WHiZZi op 27-06-2011 13:55]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij vrijwel elke editor dit. Weet niet welk OS je gebruikt, maar Dreamweaver (multi OS) en Coda (osx) kunnen dit bijvoorbeeld

• Neopatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Ik heb op mijn stage ook gewerkt op een mac en daar werkten ze met Netbeans. Zeer fijn programma om mee te werken en heel veel mogelijkheden. En deze kan ook stukken code groeperen. Maar net zoals de meeste hier zeggen; vrijwel elke editor kan dit doen. Dus het is maar net wat je zelf fijn vindt werken.

• kramer65
Oh.. ok. Domme vraag schijnbaar.

Ik heb hier even een mac van een vriend en die heeft er coda op staan. Enig idee hoe zoiets heet of waar ik naar moet zoeken in de menu's? Ik kan het namelijk nergens vinden..

[Voor 9% gewijzigd door kramer65 op 27-06-2011 13:58]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kramer65 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:50:
Een voorbeeld is dat ik een aantal if() en while() statements heb die ook in elkaar genest zitten. Om de boel overzichtelijk te houden wil ik dan bijvoorbeeld regel 365 t/m regel 412 minimaliseren onder de noemen "Eerste actie" en regel 506 t/m 586 onder de noemer "Tweede actie".
Je probleem is niet je editor, maar je manier van programmeren. Meer opbreken in functies. Dan roep je in die if() en while() gewoon je functies eersteActie() en tweedeActie() aan, die je dan uiteraard nuttige namen geeft. En aangezien het dan nog om functies van 47 respectievelijk 80 regels gaat, kun je die ook weer verder distilleren.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vaak staat er een + voor de regel waarmee je de boel kunt inklappen:

plaatje.

Voor mac kun je het beste kijken naar eclipse of xcode. Maar ik ben niet zo into mac. Mijn klasgenoten met een mac gebruiken allemaal exlipse voor php en xocde voor C/C++.

Anoniem: 309128

http://www.eclipse.org/pdt/ vind ik persoonlijk erg fijn.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 22:09

Zoefff

❤ 

Als je if- en while statements zo groot zijn en in elkaar genest dat het onoverzichtelijk wordt, is dat dan geen signaal dat je de code wellicht te lang wordt en dat je bepaalde stukken beter kan opbreken in verschillende functies? Of bijvoorbeeld de if- en while statements zo schrijven dat je ze niet hoeft te nesten? Bij functies van 80+ regels zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen :)

Denk je desondanks dat dit wel de goede weg is dan zijn er zoals aangegeven veel editors die dit kunnen. Ik gebruik zelf TextMate, die kan in de kantlijn stukken code opklappen. Je zou ook naar Eclipse kunnen kijken, maar dat gaat wat verder dan alleen een editor. Persoonlijk vind ik Eclipse op de Mac niet heel prettig werken.

edit:
Wat men hierboven zegt dus... ;)

[Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 27-06-2011 14:07]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• kramer65
Zoefff schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:03:
Als je if- en while statements zo groot zijn en in elkaar genest dat het onoverzichtelijk wordt, is dat dan geen signaal dat je de code wellicht te lang wordt en dat je bepaalde stukken beter kan opbreken in verschillende functies? Of bijvoorbeeld de if- en while statements zo schrijven dat je ze niet hoeft te nesten?

Denk je desondanks dat dit wel de goede weg is dan zijn er zoals aangegeven veel editors die dit kunnen. Ik gebruik zelf TextMate, die kan in de kantlijn stukken code opklappen. Je zou ook naar Eclipse kunnen kijken, maar dat gaat wat verder dan alleen een editor. Persoonlijk vind ik Eclipse op de Mac niet heel prettig werken.
Je hebt idd wel gelijk dat mijn code een redelijke rommel is. Met functies werk ik eigenlijk nooit, maar dit is misschien wel een erg goed idee. Mijn code is meestal voor persoonlijke projectjes, vrinden en familie, en nu voor het eerst voor een wat serieuzer project. Het is echter geen website die ik maar, maar een statistische analyse die ik doe. Ik weet het, daarvoor is php/mysql niet echt het beste gereedschap, maar het is waar ik een beetje mee kan werken.

Ik ga in ieder geval even kijken naar de verschillende editors en zien welke het beste/fijnste is.

Dank voor all tips iig!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Functies zijn altijd een goed idee, ook voor je 'persoonlijke projectjes'. PHP/mysql kan prima geschikt zijn voor je taak, ook als dat niet voornamelijk een site maken is.

{signature}

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:30

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En dan aan die draak van een Eclipse vastzitten? Ik heb twee jaar lang op professioneel niveau met Eclipse (en diens afgeleide Zend Studio) gewerkt en ik was blij als een kind toen ik voor zowel mijn Java-werk als mijn PHP-werk over kon stappen naar deze IDE. ;) Eentje die niet bij het minste of geringste een exception gooit en die veel meer controle biedt. :P

[Voor 9% gewijzigd door NMe op 27-06-2011 14:48]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 20:01
Espresso <3

Geen full fledged IDE, maar imho de fijnste editor. Komt deze zomer een 2.0, kan niet wachten!

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:44
TextMate, ook geen volledige IDE, maar hele fijne editor

• kramer65
Voutloos schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:16:
Functies zijn altijd een goed idee, ook voor je 'persoonlijke projectjes'. PHP/mysql kan prima geschikt zijn voor je taak, ook als dat niet voornamelijk een site maken is.
Je hebt gelijk. Ik ga eens proberen wat meer met functies te schrijven dan. Mijn code is ondertussen ook enorm onoverzichtelijk geworden, en ik herhaal ook veel zaken. Tijd voor functies dus! :-)

Voor diegene die nieuwsgierig is. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Textmate; simpel, geen eindeloze rij knoppen en icoontjes, en het heeft de "inklapmogelijkheid" die ik zocht..

Waanzinnig bedankt allemaal!

• ZpAz
Textmate is best geinig, maar volgens mij in geen 4 jaar meer upgedated.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 09:41

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik gebruik sindskort Aptana Studio, maar ik weet niet of dat ook voor Mac is. Werkt beter (en lichter) dan NetBeans imo.

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 11:36
ZpAz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:46:
Espresso <3

Geen full fledged IDE, maar imho de fijnste editor. Komt deze zomer een 2.0, kan niet wachten!
Ik gebruik ook Espresso, maar geheel tevreden ben ik ook weer niet. Heeft toch best vaak nog crashes en wegvallende autocomplete. Er is al in geen tijden een update geweest en ze beloven meer dan ze waar kunnen maken.

Toch vind ik het nog wel een zeer fijne editor, light, maar toch genoeg mogelijkheden.

• ZpAz
Via Twitter kwam de melding dat er in de zomer een update zou komen, bij een crash die ik had laatst stuurde ik ook de 'report' met de vraag wanneer de nieuwe update kwam, en ze zeiden dat ze nog steeds in de zomer versie 2 wilden lanceren.

Ik ben benieuwd :)

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik werkte vroeger voornamelijk in Notepad++ maar ben sinds enkele weken geleden overgeschakeld naar JetBrains PHP Storm. Probeer eerst even de trial om te kijken als het je wat bevalt.

Software is like sex, it's better when it's free

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:12
Dit is waarschijnlijk zowat de enige functie die nog ontbreekt in Coda om er de volledige all-in-one editor van te maken.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik gebruik op dit moment Espresso, en heel soms NetBeans.
Heel jammer dat er geen editor is die zowel java-loos en project code-completion ondersteund.
Als je nu een editor wilt om je project goed in te hebben incl. code completion d.m.v. classes e.d. dan zit je op die Java editors zoals NetBeans en Eclipse aangewezen, en Java is gewoon traag, heb liever een editor die native werkt.

Non-code-completion (Maar qua coden wel heel fijn)

- Espresso
- Coda

Code-completion (Maar geen native OSX gevoel)

- Eclipse (i.c.m. Aptana 1.5)
- NetBeans

Mazda CX-5 (2022)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Rubinski_be schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:09:
Ik werkte vroeger voornamelijk in Notepad++ maar ben sinds enkele weken geleden overgeschakeld naar JetBrains PHP Storm. Probeer eerst even de trial om te kijken als het je wat bevalt.
PHP Storm en Web Storm zijn echt de bom.
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:38:

Non-code-completion (Maar qua coden wel heel fijn)

- Espresso
- Coda

Code-completion (Maar geen native OSX gevoel)

- Eclipse (i.c.m. Aptana 1.5)
- NetBeans
Dat zijn editors vs IDE's.

[Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2011 08:48]

• xoniq
Bosmonster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:45:
[...]

PHP Storm en Web Storm zijn echt de bom.

[...]

Dat zijn editors vs IDE's.
Klopt, ik som ze ook alleen even op, dit zijn de editors waar ik de beste ervaringen mee heb en het beste ken, aangezien de topic starter vroeg om editors.

Mazda CX-5 (2022)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:50:
[...]

Klopt, ik som ze ook alleen even op, dit zijn de editors waar ik de beste ervaringen mee heb en het beste ken, aangezien de topic starter vroeg om editors.
Dat snap ik, maar het verschil tussen een editor en IDE gaat wel iets verder dan code-completion :) Uitgebreide debug-mogelijkheden bijvoorbeeld in het geval van PHP. Koppeling met versiebeheer. Refactoring. Etc.

Het hangt van TS of of die dat echt nodig heeft, maar voor professioneel gebruik zijn dat soort zaken mijns inziens onmisbaar.

• xoniq
Nee okee, dat snap ik, maar ik geef gewoon op persoonlijk vlak even aan wat ik het meeste mis aan dergelijke editors. Hopelijk wordt Coda 2 wel gewoon een IDE, vind Coda de meest fijne editor.

(De reden dat ik dit even aanvul, dan is er gelijk even een centraal topic rondom development editors, qua persoonlijke ervaringen en dergelijke)

Mazda CX-5 (2022)

• Simon Shipperd
Coda vult de code toch wel automatisch aan? Of zie ik die code completion volledig verkeerd hier?

• xoniq
Simon Shipperd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:49:
Coda vult de code toch wel automatisch aan? Of zie ik die code completion volledig verkeerd hier?
Klopt, wel voor gewone keywords, maar niet voor je project ofzo. Stel jij hebt een class, en jij roept die aan, en je maakt een referentie naar een functie binnen die class, dan vult Coda dat niet aan.
En dat is bij velen toch wel gewenst bij het OOP programmeren. (Zoals bij mij)

Mazda CX-5 (2022)

• Simon Shipperd
Ah, op die manier :) weer iets nieuw geleerd

• ZpAz
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Klopt, wel voor gewone keywords, maar niet voor je project ofzo. Stel jij hebt een class, en jij roept die aan, en je maakt een referentie naar een functie binnen die class, dan vult Coda dat niet aan.
En dat is bij velen toch wel gewenst bij het OOP programmeren. (Zoals bij mij)
Dit dus, dit is het enige wat ik mis in Espresso / Coda e.d. Het is of een lightweight editor of een bloated geval in Java. (Netbeans / Eclipse e.d.) beetje jammer dat er geen native cocoa IDE voor PHP voor OSX is.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De Java-IDE's onder OS X op een beetje Mac zijn prima rap hoor.

Voornaamste reden is dat dat soort IDE's bijvoorbeeld ook voor Linux beschikbaar moeten zijn (veel PHP-developers werken op Linux). Dan kom je al snel op Java.

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 16:27
Ik werk nog steeds met Zend ZDE 5.5.. Nooit meer een andere editor gevonden met zo'n no-nonsense opbouw. Ondersteund ook code completion en trekt niet heel je Mac dood qua resources.

• xoniq
ZpAz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:
[...]

Dit dus, dit is het enige wat ik mis in Espresso / Coda e.d. Het is of een lightweight editor of een bloated geval in Java. (Netbeans / Eclipse e.d.) beetje jammer dat er geen native cocoa IDE voor PHP voor OSX is.
Helemaal mee eens. Maar misschien dat dit in Coda 2 opgenomen wordt, een fatsoenlijke IDE. Dat zijn wel de geruchten in ieder geval. Hoop het in ieder geval wel.
Weet niet, het is misschien een beetje miereneukerig, maar ik vind Java het net niet .. Voelt gewoon niet native aan. Daarom had ik op Windows ook PHPDesginer 7. En daar ook geen Java based apps.

Mazda CX-5 (2022)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

TheLostSonOfGod schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:40:en trekt niet heel je Mac dood qua resources.
Als een IDE je Mac dood trekt qua resources wordt het tijd voor een andere IDE of een nieuwe Mac denk ik :P
En daar ook geen Java based apps.
In een omgeving met meerdere developers is een Java-IDE bijna onoverkomelijk, want je kunt iig met dezelfde IDE onder Windows, OS X en Linux werken.

Daarnaast is het wel een beetje een vooroordeel dat ze niet goed zouden werken. Ok, Eclipse is wel echt een drama op dat vlak, maar bijvoorbeeld PHP Storm is supersnel. Ik denk dat je vooral weg moet blijven van de oudere open-source Java-IDE's. Die zijn over het algemeen inefficient en bloated.

[Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2011 11:23]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gebruik op Windows PHP ED van Nusphere. Werkt imo prima:

http://www.nusphere.com/products/php_ide_mac.htm

Xbox Live ID:Notna8310

• xoniq
[...]

Daarnaast is het wel een beetje een vooroordeel dat ze niet goed zouden werken. Ok, Eclipse is wel echt een drama op dat vlak, maar bijvoorbeeld PHP Storm is supersnel. Ik denk dat je vooral weg moet blijven van de oudere open-source Java-IDE's. Die zijn over het algemeen inefficient en bloated.
Ik geef verder ook geen vooroordeel dat Java slecht is, maar ik geef enkel een mening gericht op mijn ervaringen. Heb heel veel IDE's gebruikt op mijn werk, zowel onder Windows, Linux en OSX.

Maar merendeels van die IDE's die ik heb gebruikt, zijn gewoon niet efficient, zo'n editor staat bij mij op mijn werk de hele dag open, en ik heb gewoon de voorkeur van een native applicatie die gebouwd is voor het specifieke OS, vandaar dat ik nu Espresso gebruik.

(Je hoort ook niet afhankelijk te zijn van code-completion e.d. Je hoort je code te kennen, het is uiteraard makkelijk, maar ook niet een levensbehoefte. En Subversion mis ik niet zo, dat doe ik gewoon via mijn Terminal.)

Mazda CX-5 (2022)

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 14:09
Ik werk zelf graag met Netbeans.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
tot paar maanden terug netbeans 6.5 gebruikt op osx, en nu phpstorm. In het begin even wennen omdat toetsen net iets anders zitten. Maar qua performance doen ze niet echt voor elkaar onder. Qua features is phpstorm gewoon wat meer php gericht en heeft die een aantal functies die ik netbeans echt miste, of heel slecht geïmplementeerd zijn (lees buggy as hell)

Nee een personal license voor phpstorm is het geld dubbel en dwars waard, met issues zitten die gasten er redelijk kort boven op.

Maar voor het even snel editen van een stukje tekst, code etc. gebruik ik nog steeds textmate. Ondanks dat het al jaren niet meer geupdate is, want ondanks dat iets niet meer bijgewerkt wordt, wil dat nog niet zeggen dat het stuk of onbruikbaar is.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 15:25
ZpAz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:53:
Textmate is best geinig, maar volgens mij in geen 4 jaar meer upgedated.
Wait? Ik krijg elke paar weken wel een verse update voor de kiezen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• ZpAz
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Wait? Ik krijg elke paar weken wel een verse update voor de kiezen?
Okee, ik moet toegeven dat ik hem niet gebruik, maar elke keer als ik op de site kijk lijkt er niets veranderd te zijn. Ook de screenshots lijken nog uit het OSX 10.2 tijdperk te komen. http://macromates.com/

• kwaakvaak_v2
ZpAz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:49:
[...]

Okee, ik moet toegeven dat ik hem niet gebruik, maar elke keer als ik op de site kijk lijkt er niets veranderd te zijn. Ook de screenshots lijken nog uit het OSX 10.2 tijdperk te komen. http://macromates.com/
dus???? Wat werkt er niet aan dan? Updates puur om de updates klinken ook niet echt zinnig.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:49:
[...]

http://blog.macromates.com/

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26

Toppe

Oké ✅

Laatste update: 18 November 2010

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• kwaakvaak_v2
en dan nog... wat is nu het echte probleem. Net even gekeken, maar ik gebruikte hier nog dagelijks een 1.5.7 en 5 minuten geleden kon ik daar nog prima een stuk php mee editen :)

Heb nu naar 1.5.10 geupdate, kijken of ik nu beter kan editen.

[Voor 16% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 28-06-2011 16:19]

• ZpAz
Hèhè, tsja, ik vind het altijd wel prettig dat software upgedated wordt. :)

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26

Toppe

Oké ✅

Mee eens. PHP Word ook geupdate, dus het programma moet daar mee in gaan (vind ik!)

Edit: en zeker software waar je voor moet betalen vind ik dat het regelmatig geupdate MOET worden

[Voor 37% gewijzigd door Toppe op 28-06-2011 17:16]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Anoniem: 269758

Ikzelf gebruik Netbeans. Vind het lekker werken. Vroeger heb ik Coda gebruikt maar dat viel wat tegen, gebruik het nu enkel nog om rap iets via de ftp te editen.

• kwaakvaak_v2
Ik vind dat software waar ik voor betaald heb, het vooral moet doen en niet volgestopt moet worden met features en andere toestanden omdat er mensen zijn die vinden dat er regelmatig updates moeten komen ;)

• ZpAz
Een Alpha van Espresso 2 is trouwens te downloaden. http://macrabbit.com/espresso/2/

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jammer dat ze nergens de features beschrijven...

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 11:36
Bosmonster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:26:
Hierbij: http://beckism.com/2011/06/espresso-2-pre-release/

Vond CSSEdit nooit echt heel erg de moeite waard, dus dan is deze update al eigenlijk helemaal niks, zeker niet omdat ik er ook nog eens voor zou moeten betalen. jammer...

• ZpAz
Bosmonster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:26:
Van wat ik tot nu heb gezien vind ik het meh qua update. Dat CSS geval gebruikte ik toch al nooit. (Kan wel gratis upgraden.) Ben benieuwd wat er nog meer verbeterd wordt, gebruik zelf eerst zo en zo 1.x nog, hij is nogal buggy.

Het enige wat ik miste is code completion van eigen code, en eventueel parse errors tijdens het coden. En ik denk dat dat er nog steeds niet in zit voor php. (In geen enkel native OSX pakket eigenlijk.. )

[Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 29-06-2011 21:03]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Het enige wat ik miste is code completion van eigen code, en eventueel parse errors tijdens het coden. En ik denk dat dat er nog steeds niet in zit voor php. (In geen enkel native OSX pakket eigenlijk.. )
Zoals ik eerder al zei, daar is een IDE voor. In een editor ga je die features nooit vinden. :)

• ZpAz
Bosmonster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Zoals ik eerder al zei, daar is een IDE voor. In een editor ga je die features nooit vinden. :)
Als je een native Cocoa IDE voor PHP weet, dan mag je dat gerust vertellen ;) Het grootste gemis op OSX :'(

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20
Wat grappig dat niemand UltraEdit heeft genoemd. Deze heeft al een poos een uitstekend werkende Mac versie. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PHP is cross platform, dus de IDE's moeten dat ook zijn. Je komt dus altijd bij Java uit.

Ik had vroeger ook een aversie tegen dat soort Java-software, maar na WebStorm/PHPStorm ben ik er achter dat die helemaal niet slecht hoeven te zijn :)
Wasp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:49:
Wat grappig dat niemand UltraEdit heeft genoemd. Deze heeft al een poos een uitstekend werkende Mac versie. :)
Ultraedit voor Mac is een prima editor. Wel vooralsnog een stuk beperkter dan de Windows-versie.

• ZpAz
Bosmonster schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:51:
PHP is cross platform, dus de IDE's moeten dat ook zijn. Je komt dus altijd bij Java uit.

Ik had vroeger ook een aversie tegen dat soort Java-software, maar na WebStorm/PHPStorm ben ik er achter dat die helemaal niet slecht hoeven te zijn :)

[...]

Ultraedit voor Mac is een prima editor. Wel vooralsnog een stuk beperkter dan de Windows-versie.
PHPStorm ook al geprobeert, ook niet echt mijn ding. En 'moeten zijn' mwah. Je kan prima php code kloppen in een niet cross-platform applicatie. (Voorbeeld: Visual Studio met PHP plugin. )

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

VS met PHP is voor Windows ook wel een optie, doch nog wel wat beperkt (het blijft PHP op Windows.. niet echt ideaal).

Zo kunnen we deze discussie nog wel even doorzetten als je editors ("PHP kloppen") en IDE's door elkaar blijft halen :+

Ben wel benieuwd naar waarom iets als PHPStorm, een daadwerkelijke compleet op PHP geoptimaliseerde IDE, "niet jouw ding" was.

[Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2011 14:14]

• ZpAz
Ik weet wel het verschil tussen een editor en IDE. Ik zeg enkel, als espresso of coda for that matter mijn eigen code kon completeren was ik tevreden. De debug en breakpoint mogelijkheden gebruik ik toch niet in PHP.

En PHPStorm, het idee is inderdaad leuk, maar de applicatie is gewoon niet fijn om in te werken. Ik vind de xCode IDE daarintegen wel een fijne IDE. Maar ja, dat ondersteund naast c gerelateerde talen niet zo veel ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee