[OSX] Share automatisch mounten maar map niet openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Ik wil graag dat bij het opstarten van mijn Mac twee shares van mijn Windows 2008 server worden gemount. In de systeem voorkeuren kies ik bij accounts het tabje "inloggen" en daar sleep ik het gemounte volume naar toe. Nu kan je aanvinken dat het onderdeel verborgen moet worden maar dit heeft geen effect. De shares worden toch als geopende vensters getoond en dat wil ik dus niet. Heb veel gezocht op het net maar kan geen oplossing vinden. Iemand een idee/oplossing?
Dit probleem doet zich overigens ook voor als ik hetzelfde probeer met een verbinding met een andere Apple computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Dus het mounten lukt maar je krijgt steeds een Finder venster voor elke share? Wat je mogelijk zou kunnen doen is een scriptje schrijven dat alle Finder vensters sluit bij opstarten. Nadeel is wel dat je nog steeds 2 vensters zult zien openspringen maar daarna zullen ze wel terug verdwijnen (doordat het scriptje van start gaat). Ook een mogelijk nadeel is dat het scriptje gerunned wordt door Mac OS X voordat de shares gemounted zijn waardoor je dan toch manueel het venster zal moeten sluiten.

...wat later (na opzoekingswerk :P )

Ik heb hier een artikel gevonden met hetzelfde probleem. De enigste goede oplossing - volgens dit topic dan toch- blijkt alles via een script te openen en juist dat script in de lijst van opstartitems te zetten.

Een soort van (Apple)script kan zijn: (Ik heb geen shares dus ik kan het niet testen)
code:
1
2
3
4
5
6
tell application "Finder"
    mount volume "afp://ip.van.share"
    mount volume "afp://andere.ip.van.share"
    -- Voor de zekerheid toch mogelijke Findervensters sluiten.
    close every window
end tell

Moest dat niet echt werken (het mount gedeelte), kijk dan eens in dit topic: http://hintsforums.macwor...ve/index.php/t-73465.html om de coden aan te passen (sommige gebruiken "mount", andere hebben een user identificatie,...) Google zal je ook wel helpen hiervoor.

Hopelijk kan je hiermee al wat. :)

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je toevallig Lion? Sluit het venster voordat je OSX herstart/afsluit. (of haal het vinkje weg bij "Bewaar open vensters..")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
@ Ghehe, dank voor de hulp met het zoeken, ik ga het vanavond testen. Zal mijn bevindingen posten.

@ zAo, ja ik draai Lion, maar ik zoek een oplossing die ook voor voorgaande versies van OSX werkt. Zal jouw suggestie wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
zAo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:23:
Heb je toevallig Lion? Sluit het venster voordat je OSX herstart/afsluit. (of haal het vinkje weg bij "Bewaar open vensters..")
Vinkje weghalen heeft toch geen zin? Mounten gebeurd gewoon weer bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Ik heb hier een artikel gevonden met hetzelfde probleem. De enigste goede oplossing - volgens dit topic dan toch- blijkt alles via een script te openen en juist dat script in de lijst van opstartitems te zetten.

Ghehe
Top! Ik heb AutomountMaker geïnstalleerd en deze doet precies wat ik wil.
Pagina: 1