[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 03:10
MikeKiller schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:15:
[...]

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een schoudertas. :P

Ik zie wel dat de ruimte voor de laptop bij die rugzak ook maar 4,5cm is. Heb jij de laptop hierbij ook in het vak zitten dat daadwerkelijk bedoel is voor de laptop?
Ja, zit in het vak voor de laptop en past prima. Het is een vak met een soort scheiding ertussen, aan de andere kant daarvan zou ook nog een laptop passen. Lijkt me dat de schoudertassen ook prima passen hoor. Bovendien is het stof, als je een halve centimeter tekort komt kan het wel een beetje meebuigen :)

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 02:41:
Heeft niemand hier last van trillingen van de harde schijf aan de linker palmrest? Of worden deze trillingen als normaal ervaren? Je voelt als het ware de harde schijf draaien... Zou dit door de alu case zijn? Je krijgt echt zo tintelingen..
Welk merk van HDD zit er bij jullie in jullie nieuwe xps15? Mijne een ST9500, van seagate. Maar ik zie op vele plaatsen dat er een WD insteekt. Ik las ook dat de ST misschien problemen zou hebben met trillingen, aarding,... Iemand die hier meer over weet?

EDIT: Na even gezocht te hebben, las ik dat dit type van HDD last heeft van trillingen. Nu zou ik graag willen weten of jullie deze ook hebben in je nieuwe xps15 l502x. En voelen jullie ook de vibraties?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Heb net mijn XPS 15 binnen, sweet.

Nu een vraagje. Ik heb nu standaard 2*2Gb geheugen erin en wil 1 module vervangen voor 4 Gb.

Maakt het erg uit voor snelheid als ik dan geen Dual Channel meer draai of maakt het met de huidige laptops niet veel uit?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het verbaast mij dat er zulke oude drivers op de XPS 15 staan. De meeste zijn van December 2010 of eerder... waarom niet meteen de recentere drivers (die op de website beschikbaar zijn) installeren in de fabriek?

edit: de meeste drivers zijn niet daadwerkelijk nieuw. Voor niks die 160MB zware nVidia installer gedownload :(

[ Voor 21% gewijzigd door Bozozo op 25-03-2011 17:03 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vier maanden van emails typen, brieven schrijven en bellen heb ik eindelijk een refund gekregen voor de Windows bij mijn Dell XPS. Iemand van de customercare afdeling van Dell gaf mij een toezegging, ik moest alleen een kopie van een factuur opsturen. Dit deed ik uiteraard. Ik kreeg toen echter van iemand anders in een keer te horen dat het niet mogelijk was.

Toen heb ik een schriftelijke klachtbrief geschreven. Alsnog kreeg ik het antwoord, dat na overleg met de juridische afdeling, het niet mogelijk is. Daarop heb ik vervolgens nog bericht gestuurd, dat ik wel degelijk in mijn recht sta.

Ik kreeg toen uiteindelijk weer een toezegging, met als reden dat iemand anders het mij al had toegezegd. Ik heb het dus niet gekregen omdat het volgens hun in de voorwaarden staat. Dus voor mensen zonder toezegging wordt het nog moeilijk.

Voor alle mensen die een refund proberen te krijgen: geef niet op en stuur ook eens een keer een schriftelijke brief (het antwoord daarvan laat dan wel lang opzich wachten, maar de persoon die dat antwoordde had er meer verstand van) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook de ST9500420AS in jullie nieuwe xps15? Ervaart niemand dan trillingen van deze HDD? Of vinden jullie het normaal dat deze de case wat doet trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is redelijk normaal dat je de schijf voelt trillen. Dat is het voornaamste nadeel van 7200rpm schijven. Het geluid is in mijn studio zelfs meer aanwezig dan dat van de fan. Vooral s'nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:27:
Hebben jullie ook de ST9500420AS in jullie nieuwe xps15? Ervaart niemand dan trillingen van deze HDD? Of vinden jullie het normaal dat deze de case wat doet trillen?
Hier voel ik helemaal niets trillen . Stil en rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Shit. Ik kan mijn scherm niet duplicaten naar mijn FHD tv. Zie ook hetzelfde probleem op de L501x. Echt belachelijk dat ze dit nog niet hebben gefixed.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb een 2630QM met GT540M, aangesloten via een HDMI 1.4 kabel op een Samsung Syncmaster 4333.

Ohja, al je geluid via HDMI versturen is niet slim. Dat werkt namelijk alleen als je ook video meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

picardo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:00:
[...]

Hier voel ik helemaal niets trillen . Stil en rustig.
Ah echt?? Kan je even checken via apparaatbeheer welke soort HDD schijf je in uw xps15 hebt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Ah echt?? Kan je even checken via apparaatbeheer welke soort HDD schijf je in uw xps15 hebt?

Alvast bedankt.
Ook deze ST9500420AS ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Bozozo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:10:
Shit. Ik kan mijn scherm niet duplicaten naar mijn FHD tv. Zie ook hetzelfde probleem op de L501x. Echt belachelijk dat ze dit nog niet hebben gefixed.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb een 2630QM met GT540M, aangesloten via een HDMI 1.4 kabel op een Samsung Syncmaster 4333.

Ohja, al je geluid via HDMI versturen is niet slim. Dat werkt namelijk alleen als je ook video meestuurt.
Ik kan ook niet dupliceren dan veranderd mijn resolutie tot bagger . Terwijl ik ook een fhd tv hebt.. Uitbreiden gaat daarintegen uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

picardo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:26:
[...]

Ook deze ST9500420AS ...
Voel je echt de harde schijf helemaal niet draaien aan de linker kant van de palmrest? Wanneer je je palm erop legt om te typen bijvoorbeeld..? Want als je helemaal niets voelt, dan zal ik Dell moeten contacteren vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:33:
[...]

Voel je echt de harde schijf helemaal niet draaien aan de linker kant van de palmrest? Wanneer je je palm erop legt om te typen bijvoorbeeld..? Want als je helemaal niets voelt, dan zal ik Dell moeten contacteren vrees ik..
Ik voel echt niets .. Alleen een beetje warmte ..

Edit : Nu ik even iets start wat de hd zwaar nodig heeft . Dan voel ik hem heel lichtjes...

[ Voor 10% gewijzigd door picardo op 25-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Mijn HD is: Toshiba MK6461GSY.

Ik voel de hd ook een beetje bij de linker palm. Het is niet echt storend en ik zal er waarschijnlijk gewend aan raken, maar het is in iedergeval anders dan mijn Asus (die had dan ook een 5400 rpm tov 7200 rpm van deze Toshiba.

Met mijn oude Asus kon ik aan de rechterkant van de touchpad altijd omhoog en naar beneden bewegen om automatisch omhoog en omlaag te scrollen. Kan de Dell dat niet?

P.s. Heb de duitse versie besteld van de XPS 15

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ja, Dell is op het idee gekomen two finger scroll (wat imo bar slecht werkt onder windows, maar dat terzijde) standaard in te schakelen. Dit kan je wijzigen bij de touchpad drivers, ik meen dat er een tray icon standaard aanstaat.
Anders dient er bij de muisintellingen iets veranderd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:53:
Dat kan ja, Dell is op het idee gekomen two finger scroll (wat imo bar slecht werkt onder windows, maar dat terzijde) standaard in te schakelen. Dit kan je wijzigen bij de touchpad drivers, ik meen dat er een tray icon standaard aanstaat.
Anders dient er bij de muisintellingen iets veranderd te worden.
Dat is je persoonlijke voorkeur. Voor mij is het echt ideaal in plaats van scrollen aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Het is me al twee keer overkomen dat Windows niet wilde opstarten. Ik heb toch wel het idee dat er nog een paar updates nodig zijn voor dit systeem helemaal 'af' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:35
ik krijg maandg mijn xps laptop binnen kun je de herstelschijven die je normaal gesproken moet maken ook op een usb stick zetten ipv op dvd te branden en zo ja hoeveel GB moet die stick dan zijn

nog een vraagje kun je zelf geheugen bij prikken zonder dat je garantie vervalt

[ Voor 17% gewijzigd door baco101 op 26-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
De dell xps 15 is kennelijk van de dell (Belgische) verdwenen, enige die ik terug vind is de oude xps 15 en daar staat bij dat ie niet meer leverbaar is.
http://www.dell.com/be/p/...=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De mijne is al reeds een hele tijd geleden besteld, maar toch vreemd :)
(Tenzij ze nog vollop de site aan het updaten zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door Greenie op 26-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit ook dat wanneer je op deze site:http://www.gamezone.com/products/top_games/P27 scrollt via multitouch dat dit niet heel vlot gaat, maar haperend? Waaraan zou dit kunnen liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Bij mij scrolt hij gewoon goed dus ligt denk ik aan jou laptop. Ik moet wel zeggen dat ik er een SSD in heb zitten dus misschien dat dat nog een factor van invloed is.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hierbij dan ook even mijn eerste ervaringen met deze laptop.
Ik heb gekozen voor het systeem van 699 met het hd scherm en de 9 cell accu.

Ik ben zeer enthousiast over het scherm. Het is het mooiste scherm dat ik in een laptop heb gezien. Heldere kleuren en een erg goede inkijkhoek, zodat je bijvoorbeeld foto's of een filmpje goed kan delen met anderen.
Als je vervolgens de resolutie terugzet naar 900p of 768p in de hoogte zie je direct wat je mist. Zonder dit scherm had ik de laptop trouwens niet gekocht.

De 9-cells accu vindt ik erg handig, met name omdat de laptop dan schuiner komt te staan wat ik beter vindt typen. Ook kan de hitte zo beter weg, al wordt de meeste warme links uit de zijkant geblazen. Deze 9 cells accu had ik ook op mijn xps1330 en dat beviel altijd al erg goed. De langere standby tijd is mooi meegenomen. Jammer is alleen dat deze accu niet over de hele breedte van de laptop doorloopt zodat je de zijkanten in je benen voelt als je hem op schoot hebt staan (Daar is die dus eigenlijk niet echt voor bedoelt.)

Het geluid van deze laptop is erg goed. Je hoort zowaar wat bas. Prima voor filmpjes en muziek op de achtergrond.

Verder is de snelheid van de laptop prima, al overweeg ik nog wel om er tzt een ssd in te zetten. Dat heb ik ook bij mijn xps1330 gedaan en die start windows 7 nog steeds bijna dubbel zo snel op als deze xps15. Dat ligt ongetwijfeld ook aan de grote hoeveelheid overbodige programma's die standaard worden meegeleverd.

De harde schijf kan ik trouwens wel voelen draaien als ik erop let, maar het stoort mij geenzins.

Kortom: De laptop bevalt mij tot nu toe uitstekend, zeker voor de nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wouter3 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:56:

Kortom: De laptop bevalt mij tot nu toe uitstekend, zeker voor de nette prijs.
Hoe is het met het fan geluid? constant te blazen bij www/office of ook stilte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:37:
Bij mij scrolt hij gewoon goed dus ligt denk ik aan jou laptop. Ik moet wel zeggen dat ik er een SSD in heb zitten dus misschien dat dat nog een factor van invloed is.
Hmm 'k weet ni of de HDD invloed zou hebben op dit.. Ik vind het gewoon vreemd dat hij hapert, lijkt net alsof hij traag is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou handig zijn om te weten welke browser je gebruikt en of dit probleem zich ook voordoet op een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
dolby schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Hoe is het met het fan geluid? constant te blazen bij www/office of ook stilte?
De fan springt zo nu en dan aan (keertje per minuut of twee minuten als richtlijn) en blaast even flink, maar dat duurt steeds maar kort ([paar seconden) en hij doet het alleen als hij echt aan het werk is. Omdat ik hem nog niet zo lang heb kan ik helaas niet veel specifieker zijn. (mijn xps1330 gaat bij bijvoorbeeld flashgames flink blazen, dus ik ben een fan wel gewend. Die van de 1330 is wel iets stiller, maar draait wel langer naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:30:
Het zou handig zijn om te weten welke browser je gebruikt en of dit probleem zich ook voordoet op een andere browser.
Zowel IE als Chrome.. Ik heb er snel een filmpje van gemaakt.

Check: http://www.youtube.com/watch?v=CWWD1YcpsTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat vloeiend bij mij, zowel in IE als ff en in mindere mate chrome in een VM.

Je kan nog wel proberen de optie die bepaalt hoeveel regels er per keer worden gescrold omlaag te zetten. Hij staat bij mij op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:10:
Hij gaat vloeiend bij mij, zowel in IE als ff en in mindere mate chrome in een VM.

Je kan nog wel proberen de optie die bepaalt hoeveel regels er per keer worden gescrold omlaag te zetten. Hij staat bij mij op 1.
Die optie had ik inderdaad al zo gezet ;) Maar zoals jij dus op het filmpje ziet, vind je dit ook niet echt normaal? Aan wat zou dit dan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwste flash geinstalleerd... Zou dit iets hardwareachtig kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet, waarschijnlijk ligt de software gewoon te bokken.

Bijvoorbeeld, scrollt hij goed met http://images.google.com/....net&aq=f&aqi=g2&aql=&oq= ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dat zo niet zeggen.. weet niet meer wat 'goed scrollen' nu nog inhoudt :) Je ziet de afbeeldingen weel fel refreshen vind ik en dan lijkt het of dit ook hapert..

Zal nog heel snel een filmpje hier van uploaden, zodat je het eens kan zien.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=3svxgHEbCPQ

Edit2: Hier op dit filmpje zie je duidelijk wat mijn probleem is... : http://www.youtube.com/watch?v=2HkqPbNQu8A

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens normaal dat de vernieuwingsfrequentie maximaal op 60hz kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

Ik zie het probleem overigens al, je drivers staan niet goed geinstaleerd. Dan scrolt elke pagina traag als dikke stront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
heb zelf weleens op een systeem gehad dat het scrollen happerde wanneer deze na een fresh install de gpu drivers nog niet had...

dus idd wat darkstone al zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:03:
Ja.

Ik zie het probleem overigens al, je drivers staan niet goed geinstaleerd. Dan scrolt elke pagina traag als dikke stront door een trechter.
Op mijn beeldscherm zit mijn intel graphics gekoppeld :s Heb al tweemaal de drivers opnieuw geinstalleerd.. Moet hier mijn GT 540M ni aan gekoppeld worden?

Even vermelden dat ik bij mijn internetpagina's 120% zoomniveau had. Maar dan nog.. dan mag dat haperen toch nog niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Hallo,

Bedankt voor alle informatie over deze laptop.
Ik ga waarschijnlijk de configuratie van 599 euro bestellen: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x. Hierbij kan ik 70 euro korting krijgen met de coupon 9JCQWJ18P78W3$.
Is het mogelijk om ook nog die EPP korting te krijgen? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:03:
Ja.

Zou je je zoom eens op 120% willen zetten en naar deze pagina gaan en scrollen: http://www.zita.be/entertainment/tv-gids/

lagged het dan ook zo hard als op mijn filmpje? Of gaat het nog steeds gwn heel vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon vlot met firefox en nog vlotter met IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik lees hier vaak complimenten over het HD scherm, maar hoe zit dat nu met het std scherm t.o.v. andere laptops ?
(En dan bedoel ik niet of het HD scherm al dan niet de moeite waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
Maakt het voor gaming veel uit of je de i3-2310M of i5-2410M processor hebt? Dit is icm met de 1GB GeForce GT 525M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:05:
Ik lees hier vaak complimenten over het HD scherm, maar hoe zit dat nu met het std scherm t.o.v. andere laptops ?
(En dan bedoel ik niet of het HD scherm al dan niet de moeite waard is)
Niets bijzonders.
sub-200 cd/m, brak contrast, 60% gamut. Zoals op elke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

i5 heeft turbo. Er staat hier ergens een post over het verschil in processoren i.c.m. een hoop games. Een van de i5 processoren kwam als beste uit de test (test met i3, i5 en i7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
Bedankt, het scheelt toch weer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zit er in de l502x nu eigenlijk een 3G modem ingebouwd (of hoe je zoiets ook noemt ;))
Mobile Broadband Module - no SIM card included
Kun je deze via de onderkant bereiken ofzo?

En weet iemand waar je de volgende spullen goedkoop kunt kopen? Ik heb al op eBay gekeken maar nog niet gevonden
- 9cell accu
- Display port naar DVI
- Display port naar VGA
en eventueel een HDMI naar DVI

[ Voor 36% gewijzigd door Markos op 27-03-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb hier een aantal kabels gevonden:

HDMI <-> DVI kabel
$4.09 http://www.buyincoins.com...-ps3-6ft-product-577.html
$6.71 http://www.buyincoins.com...ony-ps3-product-1344.html
$7.20 http://www.dealextreme.co...nnection-cable-1-5m-58685

HDMI <-> DVI adapter
$1.61 http://www.buyincoins.com...-adapter-product-325.html

Mini Displayport <-> DVI Adapter
$6.07 http://www.buyincoins.com...pro-air-product-1323.html
$8.48 http://www.buyincoins.com...macbook-product-1694.html

Mini Displayport <-> VGA Adapter
$11.47 http://www.buyincoins.com...pro-air-product-1321.html
$12.99 http://www.buyincoins.com...macbook-product-1696.html

Werken deze allemaal gewoon? Die HDMI > DVI geloof ik wel, maar vooral de DP. Ik weet niet of daar veel verschil in zit?
En zijn het een beetje fatsoenlijke prijzen? Vind de DP<->VGA wel duur vergeleken met de DVI versie..

En hier ook meteen 2 bluetooth muizen:
€ 11.00 (euro!) http://www.dinodirect.com...uetooth-currency-EUR.html
€ 12.65 (euro!) http://www.dealextreme.co...optical-mouse-2-aaa-16977

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 27-03-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDMI <-> dvi gaat tot maximaal 1200p, hdmi is namelijk niets anders dan single link dvi-d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:57:
Zit er in de l502x nu eigenlijk een 3G modem ingebouwd (of hoe je zoiets ook noemt ;))

[...]

Kun je deze via de onderkant bereiken ofzo?
Hier ben ik ook benieuwd naar! Zou mooi zijn als er een (micro)sim in geplaatst kan worden. Of is hiervoor nog additionele hardware vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-08 18:15
Zit er aan te denken de volgende configuratie aan te schaffen:
  • i7-2720QM
  • 1080p (jammer dat er geen non-glare optie is)
  • gt540 (jammer dat hier bij de xps 15 geen gt555 optie is)
  • 4GB ram (aangezien ik los bij ga kopen)
  • 9cel
Deze configuratie voor € 1.264,00 + een kortingscode van 10% levert een prijs van € 1137,60

Dit is bij mijn weten de meest voordelige prijs die ik kan vinden voor deze configuratie.
Helaas kan ik deze kortingscode bij mijn weten niet via een telefonische bestelling gebruiken waardoor ik geen backlit keyboard kan bestellen.
Weten jullie toevallig een constructie waarmee ik voor een ongeveer gelijke prijs wél een backlit keyboard mee kan bestellen.

Graag hoor ik jullie mening.

[ Voor 0% gewijzigd door databit op 27-03-2011 16:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Kan iemand die de XPS15 al heeft mij vertellen hoe de harde schijf is opgedeeld?
Is de volledige harde schijf 1 partitie of hebben ze er voor het gemak al 2 van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
Rtzrs schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:
Kan iemand die de XPS15 al heeft mij vertellen hoe de harde schijf is opgedeeld?
Is de volledige harde schijf 1 partitie of hebben ze er voor het gemak al 2 van gemaakt?
Volgens mij is er een tweede partitie aanwezig als je geen systemrecovery dvd mee besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
databit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:

Helaas kan ik deze kortingscode bij mijn weten niet via een telefonische bestelling gebruiken waardoor ik geen backlit keyboard kan bestellen.
Weten jullie toevallig een constructie waarmee ik voor een ongeveer gelijke prijs wél een backlit keyboard mee kan bestellen.

Moet je dus geluk hebben.
Ik probeerde dus ook de kortings code van 10% telefonisch te regelen aangezien ik graag het backlit toetsenbord wou hebben. In eerste instantie ging dat dus niet. Toen zei ik dus dat ik dan de laptop niet wou, scheelde me zo 100 euro ofzo, toen kon het alsnog niet. Maar ze belde me achteraf nog weer op dat ze het alsnog ging regelen voor mij, iets met "heb het met de manager overlegd"

Het is mij wel gelukt dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Rtzrs op 27-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Rtzrs schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:
Hij is als 1 partitie ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
Kan iemand mij het nummer geven om telefonisch te bestellen. Om de een of andere reden kan ik deze nergens vinden en dell chat is momenteel niet online dus daar kan ik het niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
databit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:21:
Kan iemand mij het nummer geven om telefonisch te bestellen. Om de een of andere reden kan ik deze nergens vinden en dell chat is momenteel niet online dus daar kan ik het niet vragen.
020 674 4869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
ben aan het rondkijken naar een nieuwe laptop en ik ben uitgekomen bij de inspiron 15r en de xps15
echter kan ik niet kiezen tussen de 2.
twijfelpunt voor me is op het moment de grafische kaart.
de inspiron heeft een mobility 5650 met 1gb dedicated, en de xps een nvidia 525m waar verder niks bijstaat.
ook zijn er van de laatstgenoemde nog geen becnhmarks of filmpjes(voor game demonstraties)
mijn budget is 700(ook egt niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaarten presteren vrijwel exact hetzelfde, verschilt per game maximaal zo'n 5%.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en aangezien de xps de sandy bridge heeft neem ik aan dat ik met de xps een betere keus maak of niet?
welke kaart is beter dan trouwens?^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een XPS 15 aan te schaffen, maar zit nog te twijfelen over de configuratie. Zware games speel ik niet, maar zo nu en dan een spelletje wil ik wel graag kunnen spelen. Verder gebruik ik vaak programma's als Matlab, Maple, AutoCAD, InDesign en office, welke ik graag simultaan soepeltjes wil kunnen laten draaien. Is een i5-2410m processor hiervoor een vereiste of is een i3-2310m voldoende? Een i7 is wat boven mijn budget.

Daarnaast ben ik van plan de harde schijf te vervangen voor een hybride harde schijf voor het sneller opstarten: http://tweakers.net/price...ata-300-32mb-7200rpm.html. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:07:
en aangezien de xps de sandy bridge heeft neem ik aan dat ik met de xps een betere keus maak of niet?
welke kaart is beter dan trouwens?^^
Het geheugen van de nvidia-kaart is hoger geklokt, dus ik denk dat die iets sneller is. Maar we hebben het hier nogmaals over een paar procent ;)

Overigens zou ik sowieso voor de XPS gaan, die heeft een veel stevigere behuizing (en ziet er ook wat beter uit imho O-) ). De XPS heeft overigens ook optimus, wat inhoudt dat er automatisch geswitcht wordt tussen de videokaart van nvidia en de in de processor ingebouwde igp van intel. Die is extra zuinig, handig als je alleen maar aan het internetten/officen bent.
De Inspiron heeft deze igp ook wel, maar ik weet niet of die ingeschakeld is. En zo ja, dan gaat dat bij AMD-kaarten niet automatisch (of loop ik achter?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:11
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:21:
De Inspiron heeft deze igp ook wel, maar ik weet niet of die ingeschakeld is. En zo ja, dan gaat dat bij AMD-kaarten niet automatisch (of loop ik achter?).
Ik weet niet of het automatisch gaat, maar een vriendin van mij heeft een i3 processor van vorig jaar met ati kaart en zodra die op accu moet werken vraagt hij of hij moet switchen of niet.. dus zo'n probleem zou ik dat niet automatisch switchen niet vinden...

Edit
Ze heeft een HP pavilion

[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 28-03-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De inspiron heeft geen vage switch technieken. Dat zie je niet zo vaak met ATI.

Dat zit voornamelijk in HP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
databit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:57:

Ik heb vrijdag een offerte aangevraagd via de telefoon omdat ik dat backlit toetsenbord erbij wil hebben. Daar heb ik gevraagd of ik de 10% kortingscode kon gebruiken en dat kon gewoon. De offerte zelf moet nog binnen komen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb zo'n idee dat User Account Control de nVidia kaart pakt ipv de Intel. Het scherm gaat telkens op zwart als er zo'n melding komt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Na een dagen met de XPS 15 gewerkt te hebben, zijn de volgende dingen opgevallen:
- De behuizing lijkt constant ligt onder stroom te staan. Die voel je als je je vinger vlak boven de behuizing houd.
- De laptop wordt erg heet als je een zwaar 3d spel speel
- De HD voel je licht trillen bij de linker handrust plek.
- De DVD-Drive laat de laptop ook erg hard trillen
- De Laptop is niet de kleinste
- Scherm is zeer mooi
- Het uiterlijk valt eigenlijk helemaal niet tegen van de laptop
- De speakers geven een zeer goed geluid
- De laptop heeft weinig USB poorten (3) en deze zitten ook nog verspreid over de laptop (rechts, midden, links)
- De 9 cells batterij zorgt ervoor dat de laptop iets hoger staat wat de koeling ten goede komt denk ik.

De eerste 3 punten baren mij een beetje zorgen. De eerste is erg vervelend (iemand een manier om het weg te nemen?) en punt 2 kunnen we denk ik weinig aan doen. Het trillen van de HD kan wellicht nog worden opgelost door wat extra rubber om de HD te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:11
RommelD schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:06:
- De behuizing lijkt constant ligt onder stroom te staan.
Heb je dit ook als je op de accu werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

job_h schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:23:
[...]

Heb je dit ook als je op de accu werkt?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik heb hier ook echt last van, vooral op netstroom dan. Je voelt de tintelingen in je vingers door de elektrisch geladen case :s Weet niet wat ik hiermee moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:55:
Pff ik heb hier ook echt last van, vooral op netstroom dan. Je voelt de tintelingen in je vingers door de elektrisch geladen case :s Weet niet wat ik hiermee moet...
Volgens mij is dit al vaker besproken hier.
Aansluiten op een geaard stopcontact hoor ik de mensen hier zeggen.
Ik heb hier nog geen idee van want zit nog te wachten op UPS.
Post mijn bevindingen hier wel als ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Maar als je het ook hebt als je op de accu zit...

Lijkt me dat dit toch niet normaal is en een oplossing verlangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb gisteren probleemloos twee uur in de trein op mijn laptop gewerkt. Geen last van schokjes of trillingen. Het enige dat mij stoort is dat de rechter shift-toets korter is dan normaal, om plaats te maken voor een pijltje. Dat levert veel ongelukjes bij programmeren op. Thuis en op mijn stage werk ik altijd met een notebookstandaard en tobo/muis ter voorkoming van RSI.

Ik heb de indruk dat de USB3 poort een beetje buggy is... af en toe reageert mijn muis heel schokkerig. Iemand tips hierover? Ik heb de drivers al geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand misschien een filmpje kunnen maken oid? van de 525m dan tijdens games als bijv. wow of bad company 2?
700 is voor mij veel geld en heb er lang voor moeten sparen.
benchmarks van de kaart zijn nergens te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:29:
zou iemand misschien een filmpje kunnen maken oid? van de 525m dan tijdens games als bijv. wow of bad company 2?
700 is voor mij veel geld en heb er lang voor moeten sparen.
benchmarks van de kaart zijn nergens te vinden
Kijk hier eens: http://www.notebookcheck....orce-GT-445M.35835.0.html

Kon op deze site niet benchmarks vinden van de 525m, wel de 445M..
Je zou mogen verwachten (gezien de specs) dat de 525M wel beter is dan de 445M

Lijkt me verder geen probleem dus.
Was toch net even te lui om te gaan googelen... maandag he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb ook nog even gelezen dat de 525 de opvolger is van de 425,die ongeveer even goed is als de 5650.
ik denk dat ik dus voor de xps 15 met core i5 sandy bridge ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er nou 2 of 4 geheugenslots in de XPS15? En is er een merkbaar verschil tussen DDR3-1066 en DDR3-1333? Wil namelijk mijn standaard 4 GB vervangen voor 8 GB of natuurlijk meteen 12 GB als dat mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is 12gb niet een beetje overkill? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica