Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Ik heb een setje LS50 meta's als stereo speakers, gecombineerd met een Infinity Oreus 5.1 surroundset.
Inmiddels heb ik ook de subwoofer van de infinity set vervangen door een REL.

Wat ik me nu afvraag is of het zin heeft om die Infinity set te verkopen en een Kef center + 2 surround speakers aan te schaffen.
Dat ruimt iig lekker op op zolder :P
Maar welke center+surround zou een beetje goed passen bij de LS50 meta's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik zou gewoon extra LS50’s neerzetten als center en surrounds.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een LS50 Meta als center kan ook goed werken. Als je een meer klassieke center wil, zou ik naar de R2C kijken.

Bij de surrounds kan je vanuit budgetoverwegingen eventueel ook voor een eenvoudigere speaker als de Q150 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Echt stoer is een 7.1 opstelling waarbij de main L+R speaker bestaan uit een verticaal gestapelde dubbele LS50. Dus 9x LS50 + KF92 sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:27
onzichtbaar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
Echt stoer is een 7.1 opstelling waarbij de main L+R speaker bestaan uit een verticaal gestapelde dubbele LS50. Dus 9x LS50 + KF92 sub.
Daar kan je een leuke boom over opzetten. Ten eerste, idealiter maak je gebruik van exact dezelfde luidsprekers. Dat geldt zowel voor stereo als voor surround. Het resultaat met dezelfde luidsprekers zal een betere soundbubble opleveren.
Ten tweede, het afstraalgedrag. De voorkant van de LS50 is niet toevallig gekozen en beinvloedt de afstraling van het geluid in positieve zin. En door ze te stapelen doe je dit voordeel deels weer teniet.

Dus waar kies je voor? Neem wel een goede sub er bij.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

onzichtbaar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
Zijn een boel LS50's :+ . Ik zou ook wel willen "upgraden" naar 5.1 met puur en alleen LS50's ooit, maar ik heb de Black Editions staan en die zijn wat moeilijker te vinden. Zit ook wel eens te denken om mijn huidige 2.1 set naar het bureau te verplaatsen en een surround set obv Q te bouwen. Vind die qua design (zeker de towers) echt ongelofelijk mooi. Hopelijk krijgen we daar ook nog eens een Meta versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Ik heb het even overlegd, maar helaas. 5 ls50's vindt ze niet goed omdat de huidige surrounds compacter zijn.
Iemand nog interesse in een infinity sub met 4 speakers ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Begin met 3 en als zij jarig is geef je er 2 bij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Laatst online: 11-06 09:59
Op dit moment heb ik de KEF Q350 icm een Denon AVR-X3500H.
Voor de Q350 had ik de KEF Q900, maar helaas afscheid van moeten nemen. Die vond ik goed klinken met de X3500H.

Nu de KEF R3 best aantrekkelijk is geprijsd zit ik te denken om de Q350 te vervangen voor de R3..

Zou dit een goede stap zijn en kan de Denon de R3 ook mooi laten spelen? Wat denken jullie?

Het beste is om gewoon te gaan luisteren, maar ik ken mijzelf.. Luisteren is kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 07:05
Wat voor sub zouden jullie adviseren naast mijn al reeds aangekochte KEF LSX?
Budget is +/- €500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Kevinn1992 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:38:
Op dit moment heb ik de KEF Q350 icm een Denon AVR-X3500H.
Voor de Q350 had ik de KEF Q900, maar helaas afscheid van moeten nemen. Die vond ik goed klinken met de X3500H.

Nu de KEF R3 best aantrekkelijk is geprijsd zit ik te denken om de Q350 te vervangen voor de R3..

Zou dit een goede stap zijn en kan de Denon de R3 ook mooi laten spelen? Wat denken jullie?

Het beste is om gewoon te gaan luisteren, maar ik ken mijzelf.. Luisteren is kopen.
De R3 is getest/gemeten als zowat het allerbeste wat je kon kopen voor dat geld op audiosciencereview!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 16:39
joepadmiraal schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:38:
Ik heb een setje LS50 meta's als stereo speakers, gecombineerd met een Infinity Oreus 5.1 surroundset.
Inmiddels heb ik ook de subwoofer van de infinity set vervangen door een REL.

Wat ik me nu afvraag is of het zin heeft om die Infinity set te verkopen en een Kef center + 2 surround speakers aan te schaffen.
Dat ruimt iig lekker op op zolder :P
Maar welke center+surround zou een beetje goed passen bij de LS50 meta's?
Ik heb zelf ook de Kef LS50 Meta's aangeschaft en een Kef RC2 als center. Daarnaast ga ik voor de SVS PC2000 PRO sub.

Ik zat eerst te denken om ook de LS50's als surround speakers aan te schaffen maar dat wordt wel erg duur allemaal..

Nu zit ik te twijfelen tussen de Kef Q150 en Kef Q350's. Ik lees dat voor surrounds de Kef Q150's dikke prima zijn en de Q350's toch wat overkill..

Ik stuur alles aan met een Denon AVR 4520..

Wat heb jij gekozen als surround speakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
vortexnl1982 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb zelf ook de Kef LS50 Meta's aangeschaft en een Kef RC2 als center. Daarnaast ga ik voor de SVS PC2000 PRO sub.

Ik zat eerst te denken om ook de LS50's als surround speakers aan te schaffen maar dat wordt wel erg duur allemaal..

Nu zit ik te twijfelen tussen de Kef Q150 en Kef Q350's. Ik lees dat voor surrounds de Kef Q150's dikke prima zijn en de Q350's toch wat overkill..

Ik stuur alles aan met een Denon AVR 4520..

Wat heb jij gekozen als surround speakers ?
Ik ben er nog niet uit.
Ik heb ook geen haast want die Infinities werken eigenlijk prima.
Het nadeel van de Kef speakers als center/surrounds is voor mij dat deze ongeveer 2x zo groot zijn als de Infinities.
Misschien is het voor mij gewoon beter om die Infinity sub en extra surrounds gewoon weg te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:43
Hi allemaal,

Momenteel heb ik mijn Denon X4800H icm Kef q150 en een Harman sub draaien.

Nu wil ik mijzelf trakteren op een upgrade en heb de Q950 of de R7 (eventueel R11 op de korrel als vind ik die qua prijs gortig).

Is er iemand hier die ze beiden beluisterd heeft of weet waar ik beide luidsprekers zou kunnen beluisteren of een mening over mijn plannen heeft?

De R3 valt af; ik wil graag vloerstaanders.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
tzeunis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Hi allemaal,

Nu wil ik mijzelf trakteren op een upgrade en heb de Q950 of de R7 (eventueel R11 op de korrel als vind ik die qua prijs gortig).

De Q150, R3, R7 en R11 is zo bijna het hele spectrum. Welke opstelling wil je? 2.1, 5.1, etc. Ik zeg altijd begin bij de basis. De R7 als fronts is een goede starts als je naar 5.1 wil. Voor de R11 denk ik dat de Denon niet genoeg distortion-free power en precisie bij lage volumes levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edenh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:15
onzichtbaar schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:46:
[...]

De Q150, R3, R7 en R11 is zo bijna het hele spectrum. Welke opstelling wil je? 2.1, 5.1, etc. Ik zeg altijd begin bij de basis. De R7 als fronts is een goede starts als je naar 5.1 wil. Voor de R11 denk ik dat de Denon niet genoeg distortion-free power en precisie bij lage volumes levert.
Ik weet niet wat je bedoelt met "distortion free power" en "precisie bij lage volumes", maar de r11 heeft een gevoeligheid van 90db, die zijn echt niet moeilijk aan te sturen. De X4800H heeft daar meer dan genoeg power voor. Ik zou gewoon gaan luisteren naar al die speakers, en degene die je het mooiste vindt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Dank voor de input; echter blijf ik bij 2.0/2.1/2.2 met misschien een atmos voor erbij bij films. Dan zou het 2.x.2 worden afhankelijk van de subwoofers.

Ik kom van 7.2 af en de stereo bevalt me veel beter. Ook bij films kijken momenteel. Films en series kijken is stukken minder de laatste jaren tov eerder. Nu 70% muziek en 30% films/series.

Ik zal eens contact leggen met correct of ze te beluisteren zijn.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
edenh schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met "distortion free power" en "precisie bij lage volumes", maar de r11 heeft een gevoeligheid van 90db, die zijn echt niet moeilijk aan te sturen. De X4800H heeft daar meer dan genoeg power voor. Ik zou gewoon gaan luisteren naar al die speakers, en degene die je het mooiste vindt nemen.
Als ik de test lees van de X3800H op audiosciencereview denk ik dat de KEF R11 een betere DAC/AVR/versterker verdient. Maar is op basis van de aanname dat 3800 en 4800 dezelfde tekortkomingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
Toch weer het vernieuwen van mijn speakers weer opgepakt.

Ik was destijds aan het twijfelen tussen de LS50 meta en de R3. Een verkoper zei dat de R3 eigenlijk niet op een TV meubel geplaatst kan worden, maar het liefst op speakerstands. Wat is jullie ervaring hierin?

Daarnaast ook de LS50 meta wireless 2 geluisterd, dit zou een reciever bijna overbodig maken. Maar zijn er inmiddels als draadloze speakers (bijv de LSX II) die je als rear kunt gebruiken in combinatie met de LS50 meta wireless? Dat kost een flinke duid, maar met de prijs is vast nog iets te doen. Ik zag de LS50 meta wireless 2 afgeprijsd staan van 2799 voor 1999, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:40
Geen enkele luidspreker wil je op een TV meubel hebben, tenzij dit meubel de juiste hoogte heeft en van massief hout is.

Ik heb mijn LS50's in het begin op een lowboard gehad, het verschil tussen dat en de zuilen waar ze later op stonden was dag en nacht. Er is een reden waarom KEF zelf een zekere hoogte en hoek adviseert voor z'n luidsprekers. Ik zie geen reden waarom de LS50 Meta hierin anders is dan een R3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik moet zeggen dat ik dan weer wat minder moeite heb met speakers op TV meubel, mits een beetje op hoogte. Mijn LS50's staan overigens nu wel op stands, maar voornamelijk vanwege gebrek aan ruimte op het (kleine) TV meubel. Ze hebben daar wel gestaan, maar stonden echt recht naast de TV en dat vond ik niet mooi en zorgde voor een slecht stereobeeld. Bij aanschaf van een groter TV meubel verhuizen ze gewoon terug. Gok dat ik er dan wel lage stands onder zet om ze wat hoogte te geven, a la dit: https://www.bax-shop.nl/s...05AzuEExPzn8aAqRSEALw_wcB

@Binnetie Voor zover ik weet zijn rears met de LS50 Wireless niet mogelijk. In die zin is het echt verstandiger om voor de passieve speakers te gaan. ik begrijp ook dat de app en gebruikerservaring van de Wireless versie niet denderend is. Fijn als je er dus op aan kunt sluiten wat je zelf wil!

E: Nu ik toch post: Van het weekend ben ik op de iEar audio show geweest. Die kan ik niet per se aanraden, het is heel druk wat echt goed luisteren onmogelijk maakt. Wel leuk om bepaalde speakers eens in het echt te zien. Was vooral in de LS60 geïnteresseerd, die (voor zover ik in de drukte kon beoordelen) behoorlijk goed presteert. De Blade One Meta was wel echt een domper. Weet niet of het aan de ruimte lag maar die klonk belabberd.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 28-11-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
Thomas schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:39:
Ik moet zeggen dat ik dan weer wat minder moeite heb met speakers op TV meubel, mits een beetje op hoogte. Mijn LS50's staan overigens nu wel op stands, maar voornamelijk vanwege gebrek aan ruimte op het (kleine) TV meubel. Ze hebben daar wel gestaan, maar stonden echt recht naast de TV en dat vond ik niet mooi en zorgde voor een slecht stereobeeld. Bij aanschaf van een groter TV meubel verhuizen ze gewoon terug. Gok dat ik er dan wel lage stands onder zet om ze wat hoogte te geven, a la dit: https://www.bax-shop.nl/s...05AzuEExPzn8aAqRSEALw_wcB

@Binnetie Voor zover ik weet zijn rears met de LS50 Wireless niet mogelijk. In die zin is het echt verstandiger om voor de passieve speakers te gaan. ik begrijp ook dat de app en gebruikerservaring van de Wireless versie niet denderend is. Fijn als je er dus op aan kunt sluiten wat je zelf wil!

E: Nu ik toch post: Van het weekend ben ik op de iEar audio show geweest. Die kan ik niet per se aanraden, het is heel druk wat echt goed luisteren onmogelijk maakt. Wel leuk om bepaalde speakers eens in het echt te zien. Was vooral in de LS60 geïnteresseerd, die (voor zover ik in de drukte kon beoordelen) behoorlijk goed presteert. De Blade One Meta was wel echt een domper. Weet niet of het aan de ruimte lag maar die klonk belabberd.
Dank! Jammer dat de LS50 Wireless 2 niet te combineren zijn met LSX (los van de prijs).
Ik moet ook echt groter qua TV-meubel dan, maar was meer wat de regel hierin is. Als het qua ruimte niet kan, dan op een meubel. Is er wel ruimte dan wel op stands. De stands van je link zijn wel interessant, ik kan er alleen niet echt uithalen hoe hoog deze zijn. Ik lees verschillende afmetingen.

Toevallig overwogen om naar de show te gaan, maar uiteindelijk niet gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 28-11-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Ik denk dat je de LS50 toch moet combineren met een subje.. ik heb ze ook overwogen. Ik ben dik tevreden met de LSXII naast mijn PC als desktop, maar daar heb ik ook een kleine sub bij gezet. Ze redden het laag gewoon niet.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier hetzelfde, staat nu een Kube 8b bij. Die gaat ook niet extreem laag, maar het verschil is toch fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-10-2024
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:17:

Ik was destijds aan het twijfelen tussen de LS50 meta en de R3. Een verkoper zei dat de R3 eigenlijk niet op een TV meubel geplaatst kan worden, maar het liefst op speakerstands. Wat is jullie ervaring hierin?
Dat klopt.Ik had eerst de R3 idd naast de TV staan op het meubel. Maar dat klonk gewoon niet.

de stands gekocht en nu is het veel ruimtelijker.

Ben zeer tevreden met de Kef R3 icm Nad C399.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Dag allen, ik heb de kef q350 I.c.m. een kef q400b spelen via een denon x2200w. Ik ben tevreden over het geluid, maar ik ben erg nieuwsgierig naar de kef ls50. Ook gezien de prijs aanzienlijk gedaald is.
Heeft iemand een indruk wat ik van een dergelijke switch kan verwachten?
Ik ben ook nieuwsgierig hoe de kef ls50 het doen op lagere volumes. Is dat een groot verschil met de q350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Allen, wat zou ideale ruimte zijn voor een setje LS50 Meta aangestuurd door een Denon X4800H? Puur in stereo setup.

Vanaf de luidsprekers is het "luisterpunt" 3,5 meter afstand. De LS50's worden door een subwoofer bijgestaan.

Dank voor het meedenken.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:12

Toshirou

Vinyl Surfer

Sinds dit weekend heb ik een set KEF R3. Echt zeer mooie speakers zowel in geluid als de vormgeving. Mijn huidige versterker, een Advance Acoustic x-I105 moet meer dan voldoende zijn. Maar later las ik dat deze luidsprekers toch wel wat aan vermogen vragen. Daarom begon het later aan mij te knagen of deze versterker wel voldoende is.

Ik ben niet direct op zoek naar een andere versterker, maar als er andere versterker er meer uit kan halen, dan sta ik wel open om deze ook te upgraden.

Is een andere versterker een betere match met deze luidsprekers?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toshirou schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:38:
Sinds dit weekend heb ik een set KEF R3. Echt zeer mooie speakers zowel in geluid als de vormgeving. Mijn huidige versterker, een Advance Acoustic x-I105 moet meer dan voldoende zijn. Maar later las ik dat deze luidsprekers toch wel wat aan vermogen vragen. Daarom begon het later aan mij te knagen of deze versterker wel voldoende is.

Ik ben niet direct op zoek naar een andere versterker, maar als er andere versterker er meer uit kan halen, dan sta ik wel open om deze ook te upgraden.

Is een andere versterker een betere match met deze luidsprekers?
Je huidige versterker heeft meer dan genoeg vermogen. Die R3’s kun je ook met veel minder krachtige versterkers perfect aansturen. Ik zou dus zeggen nee. Reviewers en ‘puristen’ hebben er een handje van om veel te krachtige versterkers aan te raden zonder duidelijke onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Mee eens, ik had ze aangestuurd door een NAD C268 (2x80W) en dat was ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Ben mij aan het oriënteren op de KEF LS50 Wireless (2) speakers.
Nu ben ik zeer benieuwd naar het stroomverbruik van deze speakers.
Behalve in de manual kan ik er eigenlijk bar weinig over vinden.

Daarom de vragen;
Weet iemand wat het praktijk standby verbruik van deze speakers is?
Daarbij de vraag, wat verbruiken deze speakers als ze op de achtergrond gewoon rustig aanstaan?

Hoop dat ik in het goede topic zit en iemand er antwoord op kan geven :)
Als ik fout zit, waar kan ik deze vraag het beste stellen?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05
Freemann schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:29:
Ben mij aan het oriënteren op de KEF LS50 Wireless (2) speakers.
Nu ben ik zeer benieuwd naar het stroomverbruik van deze speakers.
Behalve in de manual kan ik er eigenlijk bar weinig over vinden.

Daarom de vragen;
Weet iemand wat het praktijk standby verbruik van deze speakers is?
Daarbij de vraag, wat verbruiken deze speakers als ze op de achtergrond gewoon rustig aanstaan?

Hoop dat ik in het goede topic zit en iemand er antwoord op kan geven :)
Als ik fout zit, waar kan ik deze vraag het beste stellen?
Standby vermogen zou volgens EU wet volgens mij maximaal 0.5 watt mogen zijn. Als je gewoon aan het luisteren bent en ze staan op de achtergrond rustig aan , zal het wellicht een paar watt zijn.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Standby verbruik wil ik idd wel geloven.
Gaat mij meer om praktijk metingen op het normale gebruik van de speakers.

Wij hebben nu een 15jaar oude Onkyo receiver staan, deze gebruikt 30W in standby(komt voornamelijk door de netwerk features) en tijdens normaal gebruik schiet hij naar de 100-110W.
Ben dus zeeeer nieuwsgierig naar het praktijk verbruik van deze speakers. Zou eenvoudig te moeten moeten zijn met een stekker energiemeter.

De receiver staat hier zomaar 8-10 uur per dag aan, wat toch een verbruik van ~200-300kWh per jaar oplevert.
Als de LS50 Wireless hier 10-20% van verbruikt, dan zou dat al een gigantische besparing opleveren :)

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb voor de eerste versie metingen gevonden op https://pc.net/tips/2019-06/monitor_your_energy_usage. De versterkers in de nieuwste versie zijn krachtiger geworden dus verwacht hier een kleine stijging ten opzichte van de genoemde waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

o gaaf! Die had ik niet gevonden! Verbruik valt mij dan weer enigszins tegen maar ook weer mee.
Tegen omdat het toch nog ~35W is, maar tov van 200W vermogen, valt het weer mee.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
De nieuwe R-series Meta is uit. Heb zelf de huidige R11 en wat mij dus verbaast is dat nou juist die niet met gekleurde Uni-Q te verkrijgen is. Wel benieuwd naar de eerste metingen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5Fg-QTxvLignxyWGW0DGQFz6cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItHsuoH99JEvPzZ7Gbdl6x2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Same here, ik heb net twee weken de R3, ik ga dus nog even niet over naar de META variant. Al ben ik wel benieuwd wat het verschil met de huidige R3 uit 2018 gaat zijn. Dus in dat opzicht kan het verschil groot zijn of juist klein. Ik las al dat de spreiding beter is, de crossover is aangepakt en daarbij natuurlijk de toevoeging van META. Maar gezien de originele R3 al met bijna 14kg zware kast al heel veel van resonantie dempt, ben ik benieuwd of het verschil ook zo groot is als de LS50>LS50Meta.

De kast van de R3 Meta is ook lichter geworden zoals al is te zien, dus het kan zijn dat ze dit hebben gedaan omdat het gewicht/zware kast niet meer nodig om die resonantie te dempen. Maar de metingen/reviews zullen het uitwijzen of dit ook zo is. Voor nu lijkt het een mooie update voor de R-serie te zijn.

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 12:42
tzeunis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Hi allemaal,

Is er iemand hier die ze beiden beluisterd heeft of weet waar ik beide luidsprekers zou kunnen beluisteren of een mening over mijn plannen heeft?

Ik heb helaas geen tijd om audio zaken binnen te lopen en de speakers afzonderlijk te luisteren. Mijn oog viel op de KEF Q950, tegenwoordig te krijgen voor: 469.- p/s.

Als ik zie waar ze vandaan komen qua prijs en waarvoor ze nu zijn te krijgen, denk ik een no brainer.

Als ik naar een stap ga, R7, dan zit je al op 999.- p/s. Een pittig verschil. Ik heb niet het idee dat de R7 500.- p/s beter zijn?

Geen 5.1 setup, alleen stereo, voor muziek en films.
Luister tegenwoordig naar Energy Connoisseur CF-70, aangedreven door een NAD 356BEE.
Met de KEF q950 verwacht ik een betere gedefinieerde hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fermion
Fermion schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb helaas geen tijd om audio zaken binnen te lopen en de speakers afzonderlijk te luisteren. Mijn oog viel op de KEF Q950, tegenwoordig te krijgen voor: 469.- p/s.

Als ik zie waar ze vandaan komen qua prijs en waarvoor ze nu zijn te krijgen, denk ik een no brainer.

Als ik naar een stap ga, R7, dan zit je al op 999.- p/s. Een pittig verschil. Ik heb niet het idee dat de R7 500.- p/s beter zijn?

Geen 5.1 setup, alleen stereo, voor muziek en films.
Luister tegenwoordig naar Energy Connoisseur CF-70, aangedreven door een NAD 356BEE.
Met de KEF q950 verwacht ik een betere gedefinieerde hoog.
Mijn Q950 binnen, mijn eerste impressie, fantastisch!
Ze moeten nog worden ingespeeld, want de hoog en laag is gewoon top. Alleen het midden is minder prominent aanwezig, met midden is voor mij acoustics gitaar spelen waar het beetje minder prominent aanwezig zit dan bij mijn CF-70. Ik laat ze even 12 uur lang inspelen en dan nogmaals luisteren.

Wat klinken ze onwijs heerlijk bij moderne muziek. De laag pompt hij heerlijk uit zijn kast! De hoog heeft heel veel detail en dat klinkt gewoon allemaal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
KEF Q950 voor 469.- p/s is ook wel heel veel kwaliteit voor je geld. Vroeg mij wel eens af of de mid/tweeter niet te hoog zit voor als je op de bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
onzichtbaar schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:43:
KEF Q950 voor 469.- p/s is ook wel heel veel kwaliteit voor je geld. Vroeg mij wel eens af of de mid/tweeter niet te hoog zit voor als je op de bank zit.
Ik had erover gelezen, nee. De tweeter van mijn CF-70 zit nagenoeg op hetzelfde hoogte. Het geluidsbeeld is prima/goed! Vocals klinken erg goed van de Q950, mooi helder, vol detail… ben er heel blij mee.

Als ze morgen ruim 12 uur hebben ingespeeld, nogmaals luisteren. Ik ga ervan uit dat de laag en vooral het midden beter aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:33
Zo, ik heb mijn Jamo set verkocht (s803 met atmos en sub). De Q150’s en Q250C komen morgen binnen. Bij mijn broer staan 5 ls50’s en ben altijd weggeblazen door de clarity. Een naaldje hoor je nog vallen in surround waar ik heel veel geluiden, vooral in het midden, mis bij de Jamo’s. Nu ga ik voor een budget variant van de setup bij mn broer met de instappers. Dus ben benieuwd of het een beetje in de buurt gaat komen.

Alleen nog een sub gaan zoeken. Zijn er hier aanraders? Het grote sub forum lijkt iets te die hard voor me, waar al snel duurdere svs subs worden aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Xecuter NL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:56:
Alleen nog een sub gaan zoeken. Zijn er hier aanraders? Het grote sub forum lijkt iets te die hard voor me, waar al snel duurdere svs subs worden aangeraden.
Ik ben in een audio zaak gaan luisteren voor een sub bij de LS50Meta's.
Ik wilde eigenlijk de Kef KC62 kopen, maar daar gaven ze aan dat iets grotere subs van de bekende merken veel meer waar voor hun geld bieden (als je het formaat niet meerekent natuurlijk). Ik ben uiteindelijk voor een showroom model REL T7i gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:33
joepadmiraal schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:03:
[...]

Ik ben in een audio zaak gaan luisteren voor een sub bij de LS50Meta's.
Ik wilde eigenlijk de Kef KC62 kopen, maar daar gaven ze aan dat iets grotere subs van de bekende merken veel meer waar voor hun geld bieden (als je het formaat niet meerekent natuurlijk). Ik ben uiteindelijk voor een showroom model REL T7i gegaan.
Wat was je kwijt voor die Rel? En heb je dan ook gekeken naar de svs range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Dat was zo'n 900 euro.
Maar dit is een oud model hoor, dus geen idee wat een vergelijbare sub nu zou kosten.
En mischien kan je voor jou speakers wel met een minder zware sub toe.
Het mooiste is natuurlijk om even een audio zaak binnenlopen en vragen of je wat subs kunt beluisteren.
Helemaal ideaal zou het zijn als ze jou speakers hebben staan, dan kun je direct de combinatie beluisteren.

Ik weet zeker meer of ik svs speakers geluisterd heb, het is al even geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

onzichtbaar schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:45:
[...]
Als ik de test lees van de X3800H op audiosciencereview denk ik dat de KEF R11 een betere DAC/AVR/versterker verdient. Maar is op basis van de aanname dat 3800 en 4800 dezelfde tekortkomingen hebben.
De X4800H kwam beter uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Dat komt volgens mij omdat de X3800H vergeleken werd met de eerste versie van de X3700H die toen nog een ander type DAC had (en een hdmi bug). De latere versie van de X3700 had een minder goede DAC.
Ze zeggen dus dat de X3800H een achteruitgang is maar t.o.v. welke X3700H dan?
Ook wel logisch dat de X4800H beter uit de test komt aangezien die vele malen duurder is. Maar volgens mij zeggen ze in de comments dat de X3800H en de X4800H dezelfde DAC hebben.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleus2K
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 22:24
Lang geleden kocht ik de kef eggs 2005.3 voor een dedicated ht kamer van 2.5 bij 3.5 meter. Tijd voor een upgrade.

Zou een kef r3 voor de 2 fronts een goede upgrade zijn in combinatie met de 2005.3 center en rears voor 5.1 surround? Ik kan met de release van de r3 meta de oude r3 voor 1100 euro per paar kopen. Alle advies van harte welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:29
Peleus2K schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:24:
Lang geleden kocht ik de kef eggs 2005.3 voor een dedicated ht kamer van 2.5 bij 3.5 meter. Tijd voor een upgrade.

Zou een kef r3 voor de 2 fronts een goede upgrade zijn in combinatie met de 2005.3 center en rears voor 5.1 surround? Ik kan met de release van de r3 meta de oude r3 voor 1100 euro per paar kopen. Alle advies van harte welkom.
De R3 is een dikke upgrade vanaf de 2005.3. Maar de 2005.3 als center zal niet goed klinken bij de R3's. Bij film mag je de center niet onderschatten. Ik zou daar een R2 or R6 aan toevoegen.
Doen zou ik zeggen, maar schakel dan eventueel voorlopig de center speaker uit in de receiver. Zolang je mooi in het midden tussen de luidsprekers zit, zullen de stemmen nog mooi uit het midden komen door imaging.

Voor de surrounds maakt het iets minder uit en kan je perfect de 2005.3 blijven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Broodro0ster op 04-05-2023 17:03 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 13-05 12:14
Rare vraag: Bij wie zou ik een keer de LSX2 kunnen horen?

Ik luister nu en via 2 Sonos One speakertjes en ik word daar al blij van. :)

Ik word helemaal zenuwachtig van chique winkels en ik denk dat de LSX2 bij ons thuis de luisterervaring kan geven die ik zoek. Kleine woonkamer, wil ze in boekenkast zetten en jazzrock luisteren via spotify (Fourplay, Chuck Loeb, Pat Metheny, Lee Ritenour, Thom Rotella, etc.)
Ik woon in Voorthuizen op de Veluwe, maar wil er best een eindje voor rijden (liefst richting Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
In dat geval is Radio Correct ideaal. Neem wel eigen muziek mee (CD of telefoon). Geen poeha, gewoon luisteren. En er valt ook nog te pingelen. Heb daar in het verleden diverse speakers waaronder de R300 en R900 gekocht. Garantietermijn Service is ook geweldig. En er is ook nog een koopjeskelder. Nu trouwens de LSX2 in de aanbieding, daar.

[ Voor 7% gewijzigd door onzichtbaar op 01-06-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

onzichtbaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:38:
In dat geval is Radio Correct ideaal. Neem wel eigen muziek mee (CD of telefoon). Geen poeha, gewoon luisteren. En er valt ook nog te pingelen. Heb daar in het verleden diverse speakers waaronder de R300 en R900 gekocht. Garantietermijn Service is ook geweldig. En er is ook nog een koopjeskelder
Ik heb zelf, niet helemaal in de buurt maar afijn, hele goede ervaring met Overgaauw. Die verkopen ook de LSX2, en hoewel ze ook allerlei audofiele meuk verkopen (extreem dure kabels, etc.) zijn ze over het algemeen heel down to earth en niet zo irritant chique / hautain.

Overigens zelf de LSX2's niet heel lang geleden gehoord en ze klinken ontzettend goed - enige waar ik nog even naar zou kijken is de software, die schijnt wat minder te zijn. Denk dat jouw muzieksmaak verder goed aansluit bij de eigenschappen van de speakers. Mooi helder maar niet zo krachtig in het laag.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 01-06-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 13-05 12:14
Bedankt voor jullie reacties. Leiden of de Ceintuurbaan 111 dan.

Wat ik lees en zie (YT) van de nieuwe W2-software, is toch aanmerkelijk beter dan zijn voorloper die bij de lsx hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:50
Even een kort vraagje: Ik heb net een paar Kef LS50 Wireless 1 gekocht, en vroeg me af of ze Chromecast hebben, of is dat de 2 die dat introduceerde? Kan het niet in de app of op oude specsheets vinden, dus ik denk dat dat een feature van de 2 is, maar wilde toch even dubbelchecken voordat ik een chromecast audio ga zoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 18:43
eswa schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:44:
Even een kort vraagje: Ik heb net een paar Kef LS50 Wireless 1 gekocht, en vroeg me af of ze Chromecast hebben, of is dat de 2 die dat introduceerde? Kan het niet in de app of op oude specsheets vinden, dus ik denk dat dat een feature van de 2 is, maar wilde toch even dubbelchecken voordat ik een chromecast audio ga zoeken. :)
Voor zover ik kan nagaan heeft deze geen Chromecast ondersteuning.

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acid_rain
Ik heb nog maar snel gebruik gemaakt van de kortingen op de R11, nu de R11 Meta er is. Nog laatste witte model bij iEar kunnen "scoren" voor €2999. Wat een beauties!! Aangesloten op Hegel H190 - en dat is m.i. meest perfecte combi (OK misschien dat een H390 er nog wat extra's bovenop doet...)
Mijn trouwe witte Q950 gaan dus de verkoop in.

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Die H190 is perfect, maar denk wel dat de versterkers uitgerust met Eigentakt (Purify) er nog meer uithalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 11:36
Sinds kort ook een zeer tevreden eigenaar van een Combinatie Kef R3Meta en stereo Rel T/7X subs...

Heerlijk ruimtelijk geluid vanuit de R3M aangevuld met de subs..
Stemmen komen echt tot leven nu en de instrumenten zijn (in een goede bron opname) erg goed van elkaar te onderscheiden.

Wilde eerst de R11M kopen maar na het luisteren viel me 2 dingen op (die me verbaasden tov de R3M) namelijk dat je echt maar 1 positie een goede stereo weergave had en dat het niet zo ruimtelijk klonk als de R3 (bookshelfs zijn van nature sneller en vaak helder)...

De combinatie met de subs is ongeveer dezelfde prijs maar is voor mij de duidelijke winnaar...

De speakers worden aangestuurd door een PrimaLuna Evo 400i versterker...

De beleving is echt :9~ :9~

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Zelf bezit ik de R3 (non-Meta) met de SVS300 Micro combi, wat je zegt de ruimtelijkheid, de onderscheidt tussen instrumenten en zang is bij een goede opname echt van top niveau. Ook komt er veel micro detail met deze speakers naar voren, zonder vermoeiend te worden. Deze speaker combinatie is ook hier nog elke dag genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Zijn er hier meerdere die de speakers met de meegeleverde foam plugs de bass reflex porten hebben opgevuld?

Ik heb hier de foam plugs erin gedaan en de subwoofer gezet op de volgende settings: crossover:80Hz en de volume: -10db.
In tegenstelling tot de crossover op 60Hz zonder plugs merk ik vooral een strakker laag op.

Hebben andere ook een soort gelijke ervaring met het hierboven genoemde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Toshirou schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:13:
Zijn er hier meerdere die de speakers met de meegeleverde foam plugs de bass reflex porten hebben opgevuld?

Ik heb hier de foam plugs erin gedaan en de subwoofer gezet op de volgende settings: crossover:80Hz en de volume: -10db.
In tegenstelling tot de crossover op 60Hz zonder plugs merk ik vooral een strakker laag op.

Hebben andere ook een soort gelijke ervaring met het hierboven genoemde?
Ik vond ze prettiger zonder. Volgens de handleiding van m'n R3 zit ik met zo'n 25cm van de muur precies op het advies geen plugs te gebruiken. Later met REW ook bevestigd, met de crossover op 80 zag ik dat de bass rond 80-120Hz wat lager viel. Zonder plugs is het een iets meer aflopende lijn van 20 tot 200Hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik speel de R3 Meta zonder plug op ongeveer 40
Cm van de muur . De subs staan op 60 hz en de gain staat op ongeveer 25% even geen onder hoeveel db dat is 😎
Heb ze niet via high level aangesloten maar via de rca ingang.. Rel adviseerd dat wel maar mijn versterker geeft exact hetzelfde signaal af op de sub uitgangen als op de speaker terminals.

ze staan aan beide kanten zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-AzAPSiWRQUoOKO2dxhbQhR37E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f01wdBc7KL33xyevil1OuGAV.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nog wel aan het tweaken want de subs staan er pas een weekje

[ Voor 41% gewijzigd door oldsmelly op 04-11-2023 14:00 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 12:04

njh

Ontdek net dit topic, leuk om te zien dat er meer KEF liefhebbers zijn!

Zelf al geruime tijd (jaar of 5) in bezit van Q950's (als Fronts) welke in eerste instantie in 5.1.4 opstelling stonden. Later na verhuizing afgelopen zomer geüpgraded naar 7.1.4 opstelling.

Daarnaast nog Q350 (4stuks), Q50a (4stuks), t301c en een Kube12 sub. de t301c was eerst een Q650c maar deze past niet in mijn muur, dus vandaar de t301c als center. En alle apparatuur in de muur ingebouwd middels een 18U rack.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb0tvAhDl29d8NVw6h-l5sSLxPA=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/njj5MlMTiIAjV1qESGCbsFWB.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8iP_p3bajRYc4EBb6YBF7gFMJs=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hoci6U3mVCgPcE882tE3TIi7.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKsahQGasT6BjV0ttsT8LVutBGQ=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/7SBQeBcD86ryELW2pEp8ucnC.gif?f=fotoalbum_tile

[ Voor 59% gewijzigd door njh op 13-12-2023 09:01 . Reden: Fotos toegevoegd ]

• onzichtbaar
  • Nu online
Na bijna een jaar te hebben geluisterd naar mijn NAD C658, M23 en KEF R11, toch maar eens de ingebouwde Dirac gebruikt. Het was een winderige dag (beïnvloed meting) en was wel enigszins verbaasd door de uitkomst. Weliswaar, maar met 3 positie metingen. Samengevat, bass omhoog met 9dB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cel89tHWjetM4b3VTfDoUzX65to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nnxaVbpe9jng1ezSE6uOFV9c.png?f=fotoalbum_large
Na inschakelen Dirac filter hoor ik inderdaad meer en vollere lage tonen. Maar had dit niet verwacht met die 4 “woofers” per speaker. Mijn woonkamer is 70 vierkante meter. Anderen met een vergelijkbare Dirac meting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:25
Binnenkort ben ik ook een KEF eigenaar. Ik heb twee maanden geleden een Project Debut Carbon Evo platenspeler gekocht en deze gekoppeld aan twee Sonos Era 300. Qua geluid was het prima maar na het horen van de HiFi installatie van m'n vader realiseerde ik me dat er meer te halen viel. Daarom toch afscheid genomen van de Era 300's en gekozen voor de aanschaf van twee KEF R3 Meta's (Walnut). Deze zullen worden gekoppeld aan de Yamaha R-N1000A versterker. Zijn er meer mensen die deze combinatie gebruiken?

Gezien de vraag zijn de R3's pas eind januari pas weer leverbaar dus nog even geduld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-06 21:25
tim.w schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:30:
Binnenkort ben ik ook een KEF eigenaar. Ik heb twee maanden geleden een Project Debut Carbon Evo platenspeler gekocht en deze gekoppeld aan twee Sonos Era 300. Qua geluid was het prima maar na het horen van de HiFi installatie van m'n vader realiseerde ik me dat er meer te halen viel. Daarom toch afscheid genomen van de Era 300's en gekozen voor de aanschaf van twee KEF R3 Meta's (Walnut). Deze zullen worden gekoppeld aan de Yamaha R-N1000A versterker. Zijn er meer mensen die deze combinatie gebruiken?

Gezien de vraag zijn de R3's pas eind januari pas weer leverbaar dus nog even geduld :)
Ik denk dat je fantastische speakers hebt gekozen. Maar nu ga je wel veel meer horen ;-) Ik zou zéker eens proberen om een andere versterker van iemand te gebruiken. Wat heeft je vader bijvoorbeeld? bij een kef past een Marantz erg goed, maar beter nog een Hegel voor meer controle onderin. Maar zelfs een digitale Powernode of analoge NAD gaat je weer een heel ander beeld van je speakers geven. Schrik niet als ze thuis anders klinken dan in de winkel. Vermogen heeft je versterker ruim voldoende, maar musicaal kun je voor weinig geld veel meer halen (Ik hoop niet dat ik nu iemand tegen de schenen schop....)

Zal je bevallen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:37
tim.w schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:30:

Je gaat Dolby Atmos niet missen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Luisterlijk schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Ik denk dat je fantastische speakers hebt gekozen. Maar nu ga je wel veel meer horen ;-) Ik zou zéker eens proberen om een andere versterker van iemand te gebruiken. Wat heeft je vader bijvoorbeeld? bij een kef past een Marantz erg goed, maar beter nog een Hegel voor meer controle onderin. Maar zelfs een digitale Powernode of analoge NAD gaat je weer een heel ander beeld van je speakers geven. Schrik niet als ze thuis anders klinken dan in de winkel. Vermogen heeft je versterker ruim voldoende, maar musicaal kun je voor weinig geld veel meer halen (Ik hoop niet dat ik nu iemand tegen de schenen schop....)

Zal je bevallen :-)
Ik ben me er bewust van dat er bepaalde opties zijn die een nog beter geluid bieden. Er zijn een aantal dingen die ik zocht in een versterker voor m'n eerste HiFi setup waardoor ik tot de keuze voor de Yamaha R-N1000A ben gekomen.

-Een eenvoudige en minimalistische oplossing met ingebouwde streaming mogelijkheden (dus geen losse streamers)
-Voldoende vermogen want de KEF's zijn redelijk power hungry
-Budget max 1500 euro.

Ik heb ook bij Marantz en Hegel gekeken maar dan zit je in deze prijsklasse met (te) lage vermogens en mis je de streaming mogelijkheden.
Ooit zal ik me wellicht helemaal verliezen in de HiFi hobby en een dedicated versterker willen en een losse streamer maar voor nu voelde dit iets beter als eerste stap.

Daarnaast zijn de reviews over de Yamaha erg positief. Ik weet het, daar moet je voorzichtig mee zijn maar ook van normale gebruikers lees ik positieve kritieken.

Ik zal eens navraag doen naar de exacte modelnamen van m'n vaders setup :)

[ Voor 7% gewijzigd door tim.w op 08-01-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
NeWSJuNK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:57:
[...]

Je gaat Dolby Atmos niet missen ?
Niet bepaald. Ik vond het heel erg wisselen per mix. Bij sommige albums was het resultaat goed maar sommige albums klonken minder dan het origineel.

Mocht ik het alsnog gaan missen dan heb ik nog altijd een setup met Sonos ARC, Sonos Sub + twee ones (in de toekomst zullen dit Era 100's of 300's worden). Daarin zitten dan een aantal Dolby Atmos producten in verwerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door tim.w op 08-01-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Luisterlijk schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:47:
[...]
Ik zou zéker eens proberen om een andere versterker van iemand te gebruiken. Wat heeft je vader bijvoorbeeld?
Luidsprekers: B&W 803 D3
Voorversterker: Rotel RC-1572
Eindversterker: Rotel RB-1582MKII.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterlijk
tim.w schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Luidsprekers: B&W 803 D3
Voorversterker: Rotel RC-1572
Eindversterker: Rotel RB-1582MKII.
Dan zou ik zijn versterker niet aan je luisprekers hangen, want dan wil je misschien wel met hem ruilen......

Ik ken je specifieke versterjer niet hoor. Yamaha heeft een eigenschap die mijn nekharen stimuleert en dat kan heel goed aan mij liggen. Voor het zelfde geld vind jij het fantastisch klinken en dan ben je voor veel jaren klaar 😃

Staar je overigens niet blind op vermogen. Ik heb een H90 en die stuurt zonder blikken of blozen mijn Calinda's uit 1972 aan. Zelfs de laagste tonen in "Train song" van Holly Cole. En die Calinda's lusten Watt kan ik je vertellen 😉

[ Voor 17% gewijzigd door Luisterlijk op 08-01-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Luisterlijk schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:34:
[...]

Dan zou ik zijn versterker niet aan je luisprekers hangen, want dan wil je misschien wel met hem ruilen......

Ik ken je specifieke versterjer niet hoor. Yamaha heeft een eigenschap die mijn nekharen stimuleert en dat kan heel goed aan mij liggen. Voor het zelfde geld vind jij het fantastisch klinken en dan ben je voor veel jaren klaar 😃

Staar je overigens niet blind op vermogen. Ik heb een H90 en die stuurt zonder blikken of blozen mijn Calinda's uit 1972 aan. Zelfs de laagste tonen in "Train song" van Holly Cole. En die Calinda's lusten Watt kan ik je vertellen 😉
Welke versterker voor de R3's zou jij aanschaffen voor 1500 euro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
tim.w schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Hegel H95, zonder enige twijfel. Of nog beter, een gebruikte H120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
De recente Hegels hebben Spotify Connect, voor de rest gebruik ik BubbleUPnP op mijn Android en kun je alles vanuit de handpalm streamen via de Hegel.

Je kan ook eens kijken bij NAD, bijvoorbeeld C389 of een Cambridge Audio EVO 75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
acid_rain schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:25:
De recente Hegels hebben Spotify Connect, voor de rest gebruik ik BubbleUPnP op mijn Android en kun je alles vanuit de handpalm streamen via de Hegel.

Je kan ook eens kijken bij NAD, bijvoorbeeld C389 of een Cambridge Audio EVO 75
Ik heb voor mij H90 een bluesound node. Daarmee kan ik met Qobuz lossless "laten" streamen met 192kHz.

Streamen van je telefoon lukt niet met die bitrate geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
tim.w schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Bij de keuze van versterker ook kijken naar het vermogen op lagere impedanties. Dus zowel wat de versterker kan leveren zonder vervorming als wat de speaker nodig heeft.
Zie deze info
http://www.zenaudio.be/ve...e-kies-je-een-versterker/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Volgens mij is bij de R3 4Ohm nog meer van belang dan het vermogen op 8Ohm. Zelf heb ik in combinatie met de R3 de Marantz Model 30 hier staan. Deze versterker levert voldoende zonder vervorming. Het is wel klasse-D met een 100W op 8Ohm en 200W op 4Ohm. Geen problemen hier wat betreft tekorten aan vermogen of merkbare vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
Luisterlijk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:01:
[...]

Ik heb voor mij H90 een bluesound node. Daarmee kan ik met Qobuz lossless "laten" streamen met 192kHz.

Streamen van je telefoon lukt niet met die bitrate geloof ik
Met de recente update van BubbleUPnP kun je Tidal (Hifi Plus) streamen: FLAC up to 192kHz / 24-bit. Weet niet of dat ook voor Qobuz geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
acid_rain schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Met de recente update van BubbleUPnP kun je Tidal (Hifi Plus) streamen: FLAC up to 192kHz / 24-bit. Weet niet of dat ook voor Qobuz geldt.
Maar dan moet je van je pc naar je hegel streamen, zie ik dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
Lastig. Ik kreeg bericht dat de Yamaha R-N1000A pas over een tijd leverbaar is. Ik twijfel nu tussen drie opties.

-Yamaha R-N1000A
-Hegel H90
-Bluesound Powernode N330

Laatste werd elders aan me geadviseerd. Ik ben benieuwd of jullie denken dat deze een goede combinatie zou vormen met de KEF R3 Meta's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Bluesound Powernode N330 heeft vermogen zat hoor voor je speakers, als je dat bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
tim.w schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:10:
Lastig. Ik kreeg bericht dat de Yamaha R-N1000A pas over een tijd leverbaar is. Ik twijfel nu tussen drie opties.

-Yamaha R-N1000A
-Hegel H90

Laatste werd elders aan me geadviseerd. Ik ben benieuwd of jullie denken dat deze een goede combinatie zou vormen met de KEF R3 Meta's.
Die Hegel is opgevolgd door de H95. Ivm streamingtechnologie, koop nooit een oud model. Die Powernode is prima, maar alleen als je een alles-in-1 oplossing wil die je nooit wil upgraden of uitbreiden. Zeer beperkte in- en uitgangen. Dan zou ik eerder de net nieuwe NAD C3050 + blueOS module kiezen. Er zijn momenteel wel wat interessante aanbiedingen. Bijv de Cambridge CXA-81 + CXN V2 of NAD C368 + BlueOS module. Bij die NAD kan je dan evt later een C268 kopen en bridgen voor 2x160 watt. Overigens zijn momenteel de Eigentakt en Hypex wel de benchmark in versterkerland. NAD M33 is de max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
Luisterlijk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:37:
[...]

Maar dan moet je van je pc naar je hegel streamen, zie ik dat goed?
Nee hoor, bovenstaande is vanuit de Android BubbleUPnP app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
onzichtbaar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:46:
[...]

Die Hegel is opgevolgd door de H95. Ivm streamingtechnologie, koop nooit een oud model. Die Powernode is prima, maar alleen als je een alles-in-1 oplossing wil die je nooit wil upgraden of uitbreiden. Zeer beperkte in- en uitgangen. Dan zou ik eerder de net nieuwe NAD C3050 + blueOS module kiezen. Er zijn momenteel wel wat interessante aanbiedingen. Bijv de Cambridge CXA-81 + CXN V2 of NAD C368 + BlueOS module. Bij die NAD kan je dan evt later een C268 kopen en bridgen voor 2x160 watt. Overigens zijn momenteel de Eigentakt en Hypex wel de benchmark in versterkerland. NAD M33 is de max!
Ik denk er iets anders over. Een oud model kopen is niet perse fout. Het gaat om de sound die je wilt tegen het budget dat je hebt. Ik hen zowel een h90 als een n330. Je kunt ze op geen enkele manier vergelijken wat betreft performance.

Maar het gemak van de n330 is inderdaad verbluffend, en het geluid is meer dan fatsoenlijk. Maar als je in een luister opstelling zit, geniet je meer van de hegel. De DAC van de h90 is echter niet zo goed als die van de h95.

Het is gewoon verstandig om te proberen te gaan luisteren. Je eigen oren zijn altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
acid_rain schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:56:
[...]

Nee hoor, bovenstaande is vanuit de Android BubbleUPnP app!
Ik drukte me niet goed uit. Dat betekent dan in elk geval dat je het binnenhaalt op een device, en dan via wifi weer doorzet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
Luisterlijk schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Ik drukte me niet goed uit. Dat betekent dan in elk geval dat je het binnenhaalt op een device, en dan via wifi weer doorzet toch?
BubbleUPnP maakt het mogelijk om muziek in een bibliotheek (Tidal/Qobuz of je NAS) via een controller (je telefoon) af te laten spelen op een renderer (je streamer). Er gaat dan inderdaad data via je Wifi en/of bekabeld netwerk van de bibliotheek naar de streamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
acid_rain schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:26:
[...]

BubbleUPnP maakt het mogelijk om muziek in een bibliotheek (Tidal/Qobuz of je NAS) via een controller (je telefoon) af te laten spelen op een renderer (je streamer). Er gaat dan inderdaad data via je Wifi en/of bekabeld netwerk van de bibliotheek naar de streamer.
Ik heb het idee dat dat een beperking is. Ik kan het via mijn telefoon niet voor elkaar krijgen om vanuit bijvoorbeeld Qobuz, met 192 kHz te streamen. Met een bluesound node (of powernode) gaat dat perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:09
tim.w schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:10:

-Yamaha R-N1000A
-Hegel H90

Ik heb onlangs de KEF R3 Meta met Yamaha A-S1200 gehoord en was daar heel erg over te spreken... zo erg dat ik misschien ook die kant op wil :X Ik ben zelf wel een fan van de higher end Yamaha lijn maar ze maken daar een heleboel... ik heb weinig ervaring met de niet hi-fi geörienteerde modellen. Ik weet niet precies hoe de Yamaha R-N1000A gepositioneerd is maar zou het niet direct afschieten. Het uitgangspunt van de A-S1200 lijkt me wel iets anders, helemaal analoog, pure sound, focus op degelijkheid en retro uiterlijk. Ik was ook onder de indruk van de Rega Elicit-R maar ook die is boven budget en zonder streaming 8)7 Pas wel op dat je je budget niet eindeloos gaat rekken. Op een gegeven moment worden de stappen kleiner en kun je betere kwaliteit behalen met speaker plaatsing, ruimte en luisterpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Ik heb de KEF R3 Meta en Bluesound Powernode N330 inmiddels mogen ontvangen. Heel tevreden mee tot dusver. Geweldig geluid :)

Vooraf las ik op diverse fora dat een SUB een must zou zijn bij de R3 Meta's. Tot dusver ben ik positief verrast over de hoeveelheid bas en die klinkt ook goed wanneer ik hem verder van de muur plaatste tijdens een test.
Helaas kom ik vanwege de inrichting bij normale plaatsing niet aan de 20 cm tot de muur die KEF adviseert. Daardoor dreunt de bas nu een beetje.
Zou in die zin een SUB zoals de KC62 wel een uitkomst kunnen bieden aangezien deze dan de lage tonen verzorgt en de R3's enkel de midden en hoge tonen? De sub kan je namelijk wel vrij makkelijk verder van de muur plaatsen. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met dergelijke setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:27
Het is een persoonlijke overweging natuurlijk, maar mooie luidsprekers mogen best wel hun eigen plek hebben en (goed) zichtbaar zijn, je laat eenvoudigweg zien dat muziek belangrijk voor je is en daar lijkt me niks mis mee.

Met een sub erbij maak je je hele setup complexer, en daarmee is het nog moeilijker om met die setup het onderste uit de kan te halen. Mijn eerste stap zou zijn om het onderste uit je bestaande setup te halen, dat een paar weken laten staan, en kijken hoe het bevalt. Je mag je eigen overtuiging over hoe een huiskamer er uit 'moet' zien best wel eens challengen. (Het is tenslotte jouw huiskamer.) Maar nogmaals, smaak is natuurlijk zeer persoonlijk.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
@tim.w De R3 meta's hebben inderdaad verassend veel laag voor een , zij het wat grote, bookshelf speaker.

Heb deze speakers ook en ik heb na veel luisteren er ook een paar sub's bij gekocht.
Het zijn 2 Rel TX/7 geworden ipv van de KC62.
Heb ook de kc62 in huis gehad maar de Rel integreerde beter voor mijn gevoel met mijn setup.

Ik kan deze sub's alleen maar naast de speakers plaatsten (achter de bank staat al een sub van de soundbar), en voor mijn gevoel kwam ik dan met 1 sub net wat te kort (kan ook zijn dat mijn ocd voor symetrie een rol speeld hier. :-) )....

Ik was in de omstandigheid dat ik de sub's thuis kon uitproberen en wat mij erg opviel is dat met de sub's erbij ik een veel beter geluidsbeeld (ruimtelijker) hoor ... kan het niet verklaren hoe dat kan maar goed.. :9

Maar wat Skynett hierboven al aangeeft neem even de tijd om alles goed in te regelen etc voordat je weer de flappentapper gaat leeghalen.....
Ik ken verder die blue node niet.. weet wel dat deze Kef's 4 ohm zijn en dat ze het best een stevige versterker lusten :-)

BTW je R3 blijven volgens mij altijd ook de lage tonen doen... altans in een stereo setup wel en je regelt met de crossover vanaf welk punt je wilt dat je sub's gaan meedoen.

[ Voor 27% gewijzigd door oldsmelly op 17-01-2024 15:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Als een versterker geen subwoofer aansluiting/crossoverfilter heeft kan een miniDSP een goede en betaalbare oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 14:57
Morgen komen de Kef R3 Meta voor mij binnen. Lang had ik de actieve speakers op het oog, maar na alle horror verhalen over connectiviteits problemen heb ik daar van afgezien. Ik heb nu een geneva Aerosphere, leuke speakertje maar connectiviteit vliegt er steeds uit. Dus terug naar passief. Maar dan hebben we dus een versterker nodig!

Ik heb hier gezocht op Kef R3 Meta en wat er allemaal geadviseerd werd. Ik zag vaak de NAD c389 of c399 geadviseerd worden. Mijn kennis op gebied van versterkers is niet zo hoog dus ik dacht eens een beroep te doen op jullie expertise.

Ik wil kunnen streamen via airplay/bluetooth
Ik wil de EQ goed kunnen instellen
Eigenlijk wil ik wel room correction kunnen toepassen, dus BluOs met dirac live/ypao of iets anders
Size does matter, liever iets kleine dan een logge bak.
Uiterlijk zal mij weinig boeien want ik zal het niet in het zicht plaatsen denk ik

Oh en ik sluit er een pioneer mixer op aan voor mijn vinyl en afspelen via iphone (spotify, wellicht tidal als dat meer tot zijn recht komt) Muziek van house, tot jazz, tot rock etc

Budget 1500-2000 max , 2e hands niet erg
Short List:
Nad c389/c399 incl dirac live, geen idee welke versie beter tot zijn recht komt
Yamaha R-N1000A
Arcam A30A

iets wat ik mis?

ps hebben we hier een plek waar ik tevens advies kan vragen mbt plaatsing van de kef r3 speakers dmv foto van ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:54
Wat me zo te binnen schiet:
NAD M10 V2
Lyngdorf TDAI-1120
WIIM Amp (alleen geen room correction, dit kan wel via REW+UMIK en de PEQ)

Als je niet gebonden bent aan 1 kastje, kun je ook room correction doen door MiniDSP en een aparte eindversterker, eventueel gecombineerd met een streamer zoals WIIM Pro o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
rwr_ schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:39:
Wat me zo te binnen schiet:
NAD M10 V2
Lyngdorf TDAI-1120
WIIM Amp (alleen geen room correction, dit kan wel via REW+UMIK en de PEQ)

Als je niet gebonden bent aan 1 kastje, kun je ook room correction doen door MiniDSP en een aparte eindversterker, eventueel gecombineerd met een streamer zoals WIIM Pro o.i.d.
Dank voor je reply. De nad m10 v2 zie ik ook veel voorbij komen. Wel zie ik af en toe de opmerking dat de output van 100 watt wellicht niet toereikend genoeg is tov bv nad c399? Hoe zie jij dat, ga ik uberhaupt tegen dat probleem aanlopen in mijn woonkamer waar ik graag rekening hou met de buren of is het juist iets wat er voor zorgt dat de speakers ook op laag volume goed geluid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 13:59
2x 100 watt is echt plenty voor 87dB speakers, 2x 250 is imo echt zwaar overkill voor een normale woonkamer en moderne speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Nu online
Ik heb ze gehad en 2x45W was te weinig, 2x80W precies goed. Gaat vooral om de pieken. Ik had een NAD C268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
onzichtbaar schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:17:
Ik heb ze gehad en 2x45W was te weinig, 2x80W precies goed. Gaat vooral om de pieken. Ik had een NAD C268
De m10 v2 heeft 2 X 100 watt dus dat zou dan voldoende moeten zijn. Je hebt ze inmiddels ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Laatst online: 11-06 09:59
Op dit moment heb ik de M10 V2 i.c.m. de KEF Q350. Mocht je voor de M10 V2 gaan dan ben ik benieuwd hoe het met de R3 Meta's klinkt.
Ik zit er aan te denken om (een keer) over te stappen naar de R3 Meta's.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste