• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 15:43
Ik heb een setje LS50 meta's als stereo speakers, gecombineerd met een Infinity Oreus 5.1 surroundset.
Inmiddels heb ik ook de subwoofer van de infinity set vervangen door een REL.

Wat ik me nu afvraag is of het zin heeft om die Infinity set te verkopen en een Kef center + 2 surround speakers aan te schaffen.
Dat ruimt iig lekker op op zolder :P
Maar welke center+surround zou een beetje goed passen bij de LS50 meta's?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-03 18:23
Ik zou gewoon extra LS50’s neerzetten als center en surrounds.

Rampage VI Extreme

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een LS50 Meta als center kan ook goed werken. Als je een meer klassieke center wil, zou ik naar de R2C kijken.

Bij de surrounds kan je vanuit budgetoverwegingen eventueel ook voor een eenvoudigere speaker als de Q150 gaan.

• joepadmiraal
Bedankt voor de tips.

• onzichtbaar
Echt stoer is een 7.1 opstelling waarbij de main L+R speaker bestaan uit een verticaal gestapelde dubbele LS50. Dus 9x LS50 + KF92 sub.

Rampage VI Extreme

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:43
onzichtbaar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
Echt stoer is een 7.1 opstelling waarbij de main L+R speaker bestaan uit een verticaal gestapelde dubbele LS50. Dus 9x LS50 + KF92 sub.
Daar kan je een leuke boom over opzetten. Ten eerste, idealiter maak je gebruik van exact dezelfde luidsprekers. Dat geldt zowel voor stereo als voor surround. Het resultaat met dezelfde luidsprekers zal een betere soundbubble opleveren.
Ten tweede, het afstraalgedrag. De voorkant van de LS50 is niet toevallig gekozen en beinvloedt de afstraling van het geluid in positieve zin. En door ze te stapelen doe je dit voordeel deels weer teniet.

Dus waar kies je voor? Neem wel een goede sub er bij.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

onzichtbaar schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
Zijn een boel LS50's :+ . Ik zou ook wel willen "upgraden" naar 5.1 met puur en alleen LS50's ooit, maar ik heb de Black Editions staan en die zijn wat moeilijker te vinden. Zit ook wel eens te denken om mijn huidige 2.1 set naar het bureau te verplaatsen en een surround set obv Q te bouwen. Vind die qua design (zeker de towers) echt ongelofelijk mooi. Hopelijk krijgen we daar ook nog eens een Meta versie van.

• joepadmiraal
Ik heb het even overlegd, maar helaas. 5 ls50's vindt ze niet goed omdat de huidige surrounds compacter zijn.
Iemand nog interesse in een infinity sub met 4 speakers ;-)

• onzichtbaar
Begin met 3 en als zij jarig is geef je er 2 bij…

Rampage VI Extreme

• Kevinn1992
  • Laatst online: 22-03 20:36
Op dit moment heb ik de KEF Q350 icm een Denon AVR-X3500H.
Voor de Q350 had ik de KEF Q900, maar helaas afscheid van moeten nemen. Die vond ik goed klinken met de X3500H.

Nu de KEF R3 best aantrekkelijk is geprijsd zit ik te denken om de Q350 te vervangen voor de R3..

Zou dit een goede stap zijn en kan de Denon de R3 ook mooi laten spelen? Wat denken jullie?

Het beste is om gewoon te gaan luisteren, maar ik ken mijzelf.. Luisteren is kopen.

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-03 08:26
Wat voor sub zouden jullie adviseren naast mijn al reeds aangekochte KEF LSX?
Budget is +/- €500

• onzichtbaar
Kevinn1992 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:38:
Op dit moment heb ik de KEF Q350 icm een Denon AVR-X3500H.
Voor de Q350 had ik de KEF Q900, maar helaas afscheid van moeten nemen. Die vond ik goed klinken met de X3500H.

Nu de KEF R3 best aantrekkelijk is geprijsd zit ik te denken om de Q350 te vervangen voor de R3..

Zou dit een goede stap zijn en kan de Denon de R3 ook mooi laten spelen? Wat denken jullie?

Het beste is om gewoon te gaan luisteren, maar ik ken mijzelf.. Luisteren is kopen.
De R3 is getest/gemeten als zowat het allerbeste wat je kon kopen voor dat geld op audiosciencereview!

Rampage VI Extreme

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:27
joepadmiraal schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:38:
Ik heb een setje LS50 meta's als stereo speakers, gecombineerd met een Infinity Oreus 5.1 surroundset.
Inmiddels heb ik ook de subwoofer van de infinity set vervangen door een REL.

Wat ik me nu afvraag is of het zin heeft om die Infinity set te verkopen en een Kef center + 2 surround speakers aan te schaffen.
Dat ruimt iig lekker op op zolder :P
Maar welke center+surround zou een beetje goed passen bij de LS50 meta's?
Ik heb zelf ook de Kef LS50 Meta's aangeschaft en een Kef RC2 als center. Daarnaast ga ik voor de SVS PC2000 PRO sub.

Ik zat eerst te denken om ook de LS50's als surround speakers aan te schaffen maar dat wordt wel erg duur allemaal..

Nu zit ik te twijfelen tussen de Kef Q150 en Kef Q350's. Ik lees dat voor surrounds de Kef Q150's dikke prima zijn en de Q350's toch wat overkill..

Ik stuur alles aan met een Denon AVR 4520..

Wat heb jij gekozen als surround speakers ?

• joepadmiraal
vortexnl1982 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb zelf ook de Kef LS50 Meta's aangeschaft en een Kef RC2 als center. Daarnaast ga ik voor de SVS PC2000 PRO sub.

Ik zat eerst te denken om ook de LS50's als surround speakers aan te schaffen maar dat wordt wel erg duur allemaal..

Nu zit ik te twijfelen tussen de Kef Q150 en Kef Q350's. Ik lees dat voor surrounds de Kef Q150's dikke prima zijn en de Q350's toch wat overkill..

Ik stuur alles aan met een Denon AVR 4520..

Wat heb jij gekozen als surround speakers ?
Ik ben er nog niet uit.
Ik heb ook geen haast want die Infinities werken eigenlijk prima.
Het nadeel van de Kef speakers als center/surrounds is voor mij dat deze ongeveer 2x zo groot zijn als de Infinities.
Misschien is het voor mij gewoon beter om die Infinity sub en extra surrounds gewoon weg te gooien.

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 19:06
Hi allemaal,

Momenteel heb ik mijn Denon X4800H icm Kef q150 en een Harman sub draaien.

Nu wil ik mijzelf trakteren op een upgrade en heb de Q950 of de R7 (eventueel R11 op de korrel als vind ik die qua prijs gortig).

Is er iemand hier die ze beiden beluisterd heeft of weet waar ik beide luidsprekers zou kunnen beluisteren of een mening over mijn plannen heeft?

De R3 valt af; ik wil graag vloerstaanders.

| Losing my religion |

• onzichtbaar
tzeunis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Hi allemaal,

Nu wil ik mijzelf trakteren op een upgrade en heb de Q950 of de R7 (eventueel R11 op de korrel als vind ik die qua prijs gortig).

De Q150, R3, R7 en R11 is zo bijna het hele spectrum. Welke opstelling wil je? 2.1, 5.1, etc. Ik zeg altijd begin bij de basis. De R7 als fronts is een goede starts als je naar 5.1 wil. Voor de R11 denk ik dat de Denon niet genoeg distortion-free power en precisie bij lage volumes levert.

Rampage VI Extreme

• edenh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:23
onzichtbaar schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:46:
[...]

De Q150, R3, R7 en R11 is zo bijna het hele spectrum. Welke opstelling wil je? 2.1, 5.1, etc. Ik zeg altijd begin bij de basis. De R7 als fronts is een goede starts als je naar 5.1 wil. Voor de R11 denk ik dat de Denon niet genoeg distortion-free power en precisie bij lage volumes levert.
Ik weet niet wat je bedoelt met "distortion free power" en "precisie bij lage volumes", maar de r11 heeft een gevoeligheid van 90db, die zijn echt niet moeilijk aan te sturen. De X4800H heeft daar meer dan genoeg power voor. Ik zou gewoon gaan luisteren naar al die speakers, en degene die je het mooiste vindt nemen.

• tzeunis
Dank voor de input; echter blijf ik bij 2.0/2.1/2.2 met misschien een atmos voor erbij bij films. Dan zou het 2.x.2 worden afhankelijk van de subwoofers.

Ik kom van 7.2 af en de stereo bevalt me veel beter. Ook bij films kijken momenteel. Films en series kijken is stukken minder de laatste jaren tov eerder. Nu 70% muziek en 30% films/series.

Ik zal eens contact leggen met correct of ze te beluisteren zijn.

| Losing my religion |

• onzichtbaar
edenh schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met "distortion free power" en "precisie bij lage volumes", maar de r11 heeft een gevoeligheid van 90db, die zijn echt niet moeilijk aan te sturen. De X4800H heeft daar meer dan genoeg power voor. Ik zou gewoon gaan luisteren naar al die speakers, en degene die je het mooiste vindt nemen.
Als ik de test lees van de X3800H op audiosciencereview denk ik dat de KEF R11 een betere DAC/AVR/versterker verdient. Maar is op basis van de aanname dat 3800 en 4800 dezelfde tekortkomingen hebben.

Rampage VI Extreme

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
Toch weer het vernieuwen van mijn speakers weer opgepakt.

Ik was destijds aan het twijfelen tussen de LS50 meta en de R3. Een verkoper zei dat de R3 eigenlijk niet op een TV meubel geplaatst kan worden, maar het liefst op speakerstands. Wat is jullie ervaring hierin?

Daarnaast ook de LS50 meta wireless 2 geluisterd, dit zou een reciever bijna overbodig maken. Maar zijn er inmiddels als draadloze speakers (bijv de LSX II) die je als rear kunt gebruiken in combinatie met de LS50 meta wireless? Dat kost een flinke duid, maar met de prijs is vast nog iets te doen. Ik zag de LS50 meta wireless 2 afgeprijsd staan van 2799 voor 1999, vandaar.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 11:57
Geen enkele luidspreker wil je op een TV meubel hebben, tenzij dit meubel de juiste hoogte heeft en van massief hout is.

Ik heb mijn LS50's in het begin op een lowboard gehad, het verschil tussen dat en de zuilen waar ze later op stonden was dag en nacht. Er is een reden waarom KEF zelf een zekere hoogte en hoek adviseert voor z'n luidsprekers. Ik zie geen reden waarom de LS50 Meta hierin anders is dan een R3.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik moet zeggen dat ik dan weer wat minder moeite heb met speakers op TV meubel, mits een beetje op hoogte. Mijn LS50's staan overigens nu wel op stands, maar voornamelijk vanwege gebrek aan ruimte op het (kleine) TV meubel. Ze hebben daar wel gestaan, maar stonden echt recht naast de TV en dat vond ik niet mooi en zorgde voor een slecht stereobeeld. Bij aanschaf van een groter TV meubel verhuizen ze gewoon terug. Gok dat ik er dan wel lage stands onder zet om ze wat hoogte te geven, a la dit: https://www.bax-shop.nl/s...05AzuEExPzn8aAqRSEALw_wcB

@Binnetie Voor zover ik weet zijn rears met de LS50 Wireless niet mogelijk. In die zin is het echt verstandiger om voor de passieve speakers te gaan. ik begrijp ook dat de app en gebruikerservaring van de Wireless versie niet denderend is. Fijn als je er dus op aan kunt sluiten wat je zelf wil!

E: Nu ik toch post: Van het weekend ben ik op de iEar audio show geweest. Die kan ik niet per se aanraden, het is heel druk wat echt goed luisteren onmogelijk maakt. Wel leuk om bepaalde speakers eens in het echt te zien. Was vooral in de LS60 geïnteresseerd, die (voor zover ik in de drukte kon beoordelen) behoorlijk goed presteert. De Blade One Meta was wel echt een domper. Weet niet of het aan de ruimte lag maar die klonk belabberd.

[Voor 17% gewijzigd door Thomas op 28-11-2022 13:42]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
Thomas schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:39:
Ik moet zeggen dat ik dan weer wat minder moeite heb met speakers op TV meubel, mits een beetje op hoogte. Mijn LS50's staan overigens nu wel op stands, maar voornamelijk vanwege gebrek aan ruimte op het (kleine) TV meubel. Ze hebben daar wel gestaan, maar stonden echt recht naast de TV en dat vond ik niet mooi en zorgde voor een slecht stereobeeld. Bij aanschaf van een groter TV meubel verhuizen ze gewoon terug. Gok dat ik er dan wel lage stands onder zet om ze wat hoogte te geven, a la dit: https://www.bax-shop.nl/s...05AzuEExPzn8aAqRSEALw_wcB

@Binnetie Voor zover ik weet zijn rears met de LS50 Wireless niet mogelijk. In die zin is het echt verstandiger om voor de passieve speakers te gaan. ik begrijp ook dat de app en gebruikerservaring van de Wireless versie niet denderend is. Fijn als je er dus op aan kunt sluiten wat je zelf wil!

E: Nu ik toch post: Van het weekend ben ik op de iEar audio show geweest. Die kan ik niet per se aanraden, het is heel druk wat echt goed luisteren onmogelijk maakt. Wel leuk om bepaalde speakers eens in het echt te zien. Was vooral in de LS60 geïnteresseerd, die (voor zover ik in de drukte kon beoordelen) behoorlijk goed presteert. De Blade One Meta was wel echt een domper. Weet niet of het aan de ruimte lag maar die klonk belabberd.
Dank! Jammer dat de LS50 Wireless 2 niet te combineren zijn met LSX (los van de prijs).
Ik moet ook echt groter qua TV-meubel dan, maar was meer wat de regel hierin is. Als het qua ruimte niet kan, dan op een meubel. Is er wel ruimte dan wel op stands. De stands van je link zijn wel interessant, ik kan er alleen niet echt uithalen hoe hoog deze zijn. Ik lees verschillende afmetingen.

Toevallig overwogen om naar de show te gaan, maar uiteindelijk niet gegaan.

[Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 28-11-2022 14:06]

• tzeunis
Ik denk dat je de LS50 toch moet combineren met een subje.. ik heb ze ook overwogen. Ik ben dik tevreden met de LSXII naast mijn PC als desktop, maar daar heb ik ook een kleine sub bij gezet. Ze redden het laag gewoon niet.

| Losing my religion |

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier hetzelfde, staat nu een Kube 8b bij. Die gaat ook niet extreem laag, maar het verschil is toch fors.

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:41
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:17:

Ik was destijds aan het twijfelen tussen de LS50 meta en de R3. Een verkoper zei dat de R3 eigenlijk niet op een TV meubel geplaatst kan worden, maar het liefst op speakerstands. Wat is jullie ervaring hierin?
Dat klopt.Ik had eerst de R3 idd naast de TV staan op het meubel. Maar dat klonk gewoon niet.

de stands gekocht en nu is het veel ruimtelijker.

Ben zeer tevreden met de Kef R3 icm Nad C399.

• Super2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Dag allen, ik heb de kef q350 I.c.m. een kef q400b spelen via een denon x2200w. Ik ben tevreden over het geluid, maar ik ben erg nieuwsgierig naar de kef ls50. Ook gezien de prijs aanzienlijk gedaald is.
Heeft iemand een indruk wat ik van een dergelijke switch kan verwachten?
Ik ben ook nieuwsgierig hoe de kef ls50 het doen op lagere volumes. Is dat een groot verschil met de q350?

• tzeunis
Allen, wat zou ideale ruimte zijn voor een setje LS50 Meta aangestuurd door een Denon X4800H? Puur in stereo setup.

Vanaf de luidsprekers is het "luisterpunt" 3,5 meter afstand. De LS50's worden door een subwoofer bijgestaan.

Dank voor het meedenken.

| Losing my religion |

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03 11:10

Toshirou

Vinyl Surfer

Sinds dit weekend heb ik een set KEF R3. Echt zeer mooie speakers zowel in geluid als de vormgeving. Mijn huidige versterker, een Advance Acoustic x-I105 moet meer dan voldoende zijn. Maar later las ik dat deze luidsprekers toch wel wat aan vermogen vragen. Daarom begon het later aan mij te knagen of deze versterker wel voldoende is.

Ik ben niet direct op zoek naar een andere versterker, maar als er andere versterker er meer uit kan halen, dan sta ik wel open om deze ook te upgraden.

Is een andere versterker een betere match met deze luidsprekers?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toshirou schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:38:
Sinds dit weekend heb ik een set KEF R3. Echt zeer mooie speakers zowel in geluid als de vormgeving. Mijn huidige versterker, een Advance Acoustic x-I105 moet meer dan voldoende zijn. Maar later las ik dat deze luidsprekers toch wel wat aan vermogen vragen. Daarom begon het later aan mij te knagen of deze versterker wel voldoende is.

Ik ben niet direct op zoek naar een andere versterker, maar als er andere versterker er meer uit kan halen, dan sta ik wel open om deze ook te upgraden.

Is een andere versterker een betere match met deze luidsprekers?
Je huidige versterker heeft meer dan genoeg vermogen. Die R3’s kun je ook met veel minder krachtige versterkers perfect aansturen. Ik zou dus zeggen nee. Reviewers en ‘puristen’ hebben er een handje van om veel te krachtige versterkers aan te raden zonder duidelijke onderbouwing.

• onzichtbaar
Mee eens, ik had ze aangestuurd door een NAD C268 (2x80W) en dat was ruim voldoende.

Rampage VI Extreme

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Ben mij aan het oriënteren op de KEF LS50 Wireless (2) speakers.
Nu ben ik zeer benieuwd naar het stroomverbruik van deze speakers.
Behalve in de manual kan ik er eigenlijk bar weinig over vinden.

Daarom de vragen;
Weet iemand wat het praktijk standby verbruik van deze speakers is?
Daarbij de vraag, wat verbruiken deze speakers als ze op de achtergrond gewoon rustig aanstaan?

Hoop dat ik in het goede topic zit en iemand er antwoord op kan geven :)
Als ik fout zit, waar kan ik deze vraag het beste stellen?

https://www.trekhaakkoffer-huren.nl

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:08
Freemann schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:29:
Ben mij aan het oriënteren op de KEF LS50 Wireless (2) speakers.
Nu ben ik zeer benieuwd naar het stroomverbruik van deze speakers.
Behalve in de manual kan ik er eigenlijk bar weinig over vinden.

Daarom de vragen;
Weet iemand wat het praktijk standby verbruik van deze speakers is?
Daarbij de vraag, wat verbruiken deze speakers als ze op de achtergrond gewoon rustig aanstaan?

Hoop dat ik in het goede topic zit en iemand er antwoord op kan geven :)
Als ik fout zit, waar kan ik deze vraag het beste stellen?
Standby vermogen zou volgens EU wet volgens mij maximaal 0.5 watt mogen zijn. Als je gewoon aan het luisteren bent en ze staan op de achtergrond rustig aan , zal het wellicht een paar watt zijn.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Standby verbruik wil ik idd wel geloven.
Gaat mij meer om praktijk metingen op het normale gebruik van de speakers.

Wij hebben nu een 15jaar oude Onkyo receiver staan, deze gebruikt 30W in standby(komt voornamelijk door de netwerk features) en tijdens normaal gebruik schiet hij naar de 100-110W.
Ben dus zeeeer nieuwsgierig naar het praktijk verbruik van deze speakers. Zou eenvoudig te moeten moeten zijn met een stekker energiemeter.

De receiver staat hier zomaar 8-10 uur per dag aan, wat toch een verbruik van ~200-300kWh per jaar oplevert.
Als de LS50 Wireless hier 10-20% van verbruikt, dan zou dat al een gigantische besparing opleveren :)

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb voor de eerste versie metingen gevonden op https://pc.net/tips/2019-06/monitor_your_energy_usage. De versterkers in de nieuwste versie zijn krachtiger geworden dus verwacht hier een kleine stijging ten opzichte van de genoemde waarden.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

o gaaf! Die had ik niet gevonden! Verbruik valt mij dan weer enigszins tegen maar ook weer mee.
Tegen omdat het toch nog ~35W is, maar tov van 200W vermogen, valt het weer mee.

Thanks!

• onzichtbaar
De nieuwe R-series Meta is uit. Heb zelf de huidige R11 en wat mij dus verbaast is dat nou juist die niet met gekleurde Uni-Q te verkrijgen is. Wel benieuwd naar de eerste metingen!

Rampage VI Extreme

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03 11:10

Toshirou

Vinyl Surfer

Same here, ik heb net twee weken de R3, ik ga dus nog even niet over naar de META variant. Al ben ik wel benieuwd wat het verschil met de huidige R3 uit 2018 gaat zijn. Dus in dat opzicht kan het verschil groot zijn of juist klein. Ik las al dat de spreiding beter is, de crossover is aangepakt en daarbij natuurlijk de toevoeging van META. Maar gezien de originele R3 al met bijna 14kg zware kast al heel veel van resonantie dempt, ben ik benieuwd of het verschil ook zo groot is als de LS50>LS50Meta.

De kast van de R3 Meta is ook lichter geworden zoals al is te zien, dus het kan zijn dat ze dit hebben gedaan omdat het gewicht/zware kast niet meer nodig om die resonantie te dempen. Maar de metingen/reviews zullen het uitwijzen of dit ook zo is. Voor nu lijkt het een mooie update voor de R-serie te zijn.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• sokolum01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 14:12
tzeunis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Hi allemaal,

Is er iemand hier die ze beiden beluisterd heeft of weet waar ik beide luidsprekers zou kunnen beluisteren of een mening over mijn plannen heeft?

Ik heb helaas geen tijd om audio zaken binnen te lopen en de speakers afzonderlijk te luisteren. Mijn oog viel op de KEF Q950, tegenwoordig te krijgen voor: 469.- p/s.

Als ik zie waar ze vandaan komen qua prijs en waarvoor ze nu zijn te krijgen, denk ik een no brainer.

Als ik naar een stap ga, R7, dan zit je al op 999.- p/s. Een pittig verschil. Ik heb niet het idee dat de R7 500.- p/s beter zijn?

Geen 5.1 setup, alleen stereo, voor muziek en films.
Luister tegenwoordig naar Energy Connoisseur CF-70, aangedreven door een NAD 356BEE.
Met de KEF q950 verwacht ik een betere gedefinieerde hoog.

• sokolum01
sokolum01 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb helaas geen tijd om audio zaken binnen te lopen en de speakers afzonderlijk te luisteren. Mijn oog viel op de KEF Q950, tegenwoordig te krijgen voor: 469.- p/s.

Als ik zie waar ze vandaan komen qua prijs en waarvoor ze nu zijn te krijgen, denk ik een no brainer.

Als ik naar een stap ga, R7, dan zit je al op 999.- p/s. Een pittig verschil. Ik heb niet het idee dat de R7 500.- p/s beter zijn?

Geen 5.1 setup, alleen stereo, voor muziek en films.
Luister tegenwoordig naar Energy Connoisseur CF-70, aangedreven door een NAD 356BEE.
Met de KEF q950 verwacht ik een betere gedefinieerde hoog.
Mijn Q950 binnen, mijn eerste impressie, fantastisch!
Ze moeten nog worden ingespeeld, want de hoog en laag is gewoon top. Alleen het midden is minder prominent aanwezig, met midden is voor mij acoustics gitaar spelen waar het beetje minder prominent aanwezig zit dan bij mijn CF-70. Ik laat ze even 12 uur lang inspelen en dan nogmaals luisteren.

Wat klinken ze onwijs heerlijk bij moderne muziek. De laag pompt hij heerlijk uit zijn kast! De hoog heeft heel veel detail en dat klinkt gewoon allemaal erg goed.

• onzichtbaar
KEF Q950 voor 469.- p/s is ook wel heel veel kwaliteit voor je geld. Vroeg mij wel eens af of de mid/tweeter niet te hoog zit voor als je op de bank zit.

Rampage VI Extreme

• sokolum01
onzichtbaar schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:43:
KEF Q950 voor 469.- p/s is ook wel heel veel kwaliteit voor je geld. Vroeg mij wel eens af of de mid/tweeter niet te hoog zit voor als je op de bank zit.
Ik had erover gelezen, nee. De tweeter van mijn CF-70 zit nagenoeg op hetzelfde hoogte. Het geluidsbeeld is prima/goed! Vocals klinken erg goed van de Q950, mooi helder, vol detail… ben er heel blij mee.

Als ze morgen ruim 12 uur hebben ingespeeld, nogmaals luisteren. Ik ga ervan uit dat de laag en vooral het midden beter aanwezig is.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee