Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:36
Kevinn1992 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:47:
Op dit moment heb ik de M10 V2 i.c.m. de KEF Q350. Mocht je voor de M10 V2 gaan dan ben ik benieuwd hoe het met de R3 Meta's klinkt.
Ik zit er aan te denken om (een keer) over te stappen naar de R3 Meta's.
Hij is onderweg. Ik zal even het hier laten weten. Alternatief was de c399 icm blueos module. Echter had ik nu een goede deal voor de m10 v2 dat ik hiervoor gegaan ben.

Had toch een beetje verkeken op formaat van kef r3 meta. Met name de diepte is meer dan ik dacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:15
Alleen aantal watts zegt helemaal niets ….
Mijn buizen versterker heeft in triode mode maar 38 watt en ik kan niet eens de volume knop verder draaien dan 1/3 want dan knallen mijn oren van mijn hoofd ….

Ligt ook aan de uitgangs transformatoren en hoe goed die zijn. En ze moeten die 4ohm met nog wat dips wel goed kunnen handelen.
Dus staar je niet teveel blind op het aantal watts zeg ik dan maar
En ik heb ook de R3 Meta…

[ Voor 36% gewijzigd door oldsmelly op 08-03-2024 18:53 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Ik ben mijn setup aan het upgraden.
Momenteel heb ik de Q-series staan: 4xQ900, Q600c, Q400b en een R400b.

Ik heb inmiddels 2x R900 gekocht als fronts. Voor de rears denk ik dat het de 700 of 500 gaan worden, afhankelijk waar ik tegenaan loop.
Ik zit vooral nog met de sub. Wat doe ik daarmee? Ik heb 2x een Q400b staan (1 niet in gebruik) en 1x een R400b. Ik zat in eerste instantie te denken te gaan voor 2xR400b. Maar ik merk dat na het vervangen van een Q, dat het andere design tov de Q de plaatsing van de R lastiger maakt.
Ik vond de setup met 2x een Q400b eigenlijk best prima, vulde de kamer mooi en was goed te plaatsen.
Een andere optie is natuurlijk om alle 3 de subs weg te doen en bv te kijken naar een Rel of SVS sub.
Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:48
Zijn er mensen hier met ervaring met Q50a als height speaker in een Atmos setup? Ik wil ze als 2x front height en 2x rear height aan de muur. Upfiring zie ik niet zitten.

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09

njh

Ik heb er hier 4 (7.1.4) maar wel in upfiring setup, erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
njh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:05:
Dankje. 4 stuks komen vandaag binnen bij de audiozaak, bestelling duurde wel 3 weken want zaten nog in de container vanuit China, maar heb wel goede prijs (€277 p/st) kunnen krijgen.

Hopelijk heb ik dit weekend nog even tijd om ze op te hangen....

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20
mannowlahn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Hij is onderweg. Ik zal even het hier laten weten. Alternatief was de c399 icm blueos module. Echter had ik nu een goede deal voor de m10 v2 dat ik hiervoor gegaan ben.

Had toch een beetje verkeken op formaat van kef r3 meta. Met name de diepte is meer dan ik dacht. :+
Hoe bevalt de combinatie m10 v2 en de KEF R3 Meta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 18:36
Kevinn1992 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Hoe bevalt de combinatie m10 v2 en de KEF R3 Meta?
Tot nu toe geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

njh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:05:
Werkt dat upfiring een beetje?

Ik heb nu 2x R50 op mijn fronts staan en om nu te zeggen dat ik er door weg wordt geblazen... nee totaal niet. Ik vraag me soms af of ze wel meerwaarde bieden in deze opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09

njh

Paulus0013 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:20:
[...]

Werkt dat upfiring een beetje?

Ik heb nu 2x R50 op mijn fronts staan en om nu te zeggen dat ik er door weg wordt geblazen... nee totaal niet. Ik vraag me soms af of ze wel meerwaarde bieden in deze opstelling.
Weggeblazen? Nee, maar denk ook niet dat Atmos speakers dat als doel hebben. Het gaat om de belevenis dat het overal vandaan kan komen. En sommige films zijn daar beter in dan andere. De lijst met aan te raden Atmos films om te demo'en is niet al te lang jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 22:51
Na weken reviews bekijken/lezen/luisteren eergisteren de knoop doorgehakt en mijn Marantz 40n plus LS50 Meta's vervangen voor een setje LS60's. Ze zijn besteld; levering duurt ongeveer 2 weken. Ik ben benieuwd!

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelcior
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 18:01
tzeunis schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:04:
Na weken reviews bekijken/lezen/luisteren eergisteren de knoop doorgehakt en mijn Marantz 40n plus LS50 Meta's vervangen voor een setje LS60's. Ze zijn besteld; levering duurt ongeveer 2 weken. Ik ben benieuwd!
Goeie keuze! Ik heb een soortgelijke set (LS50 Meta's met NAD M10 + KC62) vervangen voor een set LS60's enkele maanden geleden en geen seconde spijt gehad!

| LG C1 65" | KEF LS60 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 22:51
exelcior schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:38:
[...]

Goeie keuze! Ik heb een soortgelijke set (LS50 Meta's met NAD M10 + KC62) vervangen voor een set LS60's enkele maanden geleden en geen seconde spijt gehad!
Ik ben benieuwd; altijd toch even afwachten hoe het klinkt in de woonkamer. Ik had mijn set icm een H/K TS11 subwoofer. Die gaat een paar hz lager, maar dat zal wegvallen in het totaal geluidsbeeld denk ik.

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acid_rain
Volgende upgrade is hier ook besteld: R6 Meta center. Levertijd is wel zo'n 6 weken via mijn lokale audiozaak, maar goed, ze hebben de gunfactor qua prijs. Hij is nog niet binnen bij KEF Duitsland / GP Acoustics.

Zijn er mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03 09:56
acid_rain schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:10:
Volgende upgrade is hier ook besteld: R6 Meta center. Levertijd is wel zo'n 6 weken via mijn lokale audiozaak, maar goed, ze hebben de gunfactor qua prijs. Hij is nog niet binnen bij KEF Duitsland / GP Acoustics.

Zijn er mensen met ervaringen?
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor de r6m? Ik heb die ook op het oog namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
Ik heb er €1530 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGatzen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi allemaal,
Ik ben voornemens om een setje Kef T101 speakers te kopen. Eventueel later nog de T2 subwoofer, maar wil eerst zonder proberen (ruimte is niet al te groot).

Ik ben nu op zoek naar een goede mini versterker (2.1) voor deze set. Wat zouden jullie aanraden voor een budget van ca 200 euro? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer....... 8)7

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:06
Met een budget van 200, kun je beste kijken naar Wiim, Topping of SMSL

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Laatst online: 21:42

Toshirou

Vinyl Surfer

Vooral Topping lees ik steeds vaker positieve dingen over. Dus die zou zeker wat kunnen zijn als je zoekt naar kwaliteit op budget.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-05 16:52
Heeft iemand nog suggesties voor een versterker voor de KEF LS50 Meta? Na veel zoeken en lezen heb ik eigenlijk alleen maar meer vragen erbij gekregen. M'n budget probeer ik onder de 1000€ te houden, nu weet ik dat dit in de wereld van audio niets bijzonders is maar het blijft natuurlijk wel een behoorlijk bedrag en wil voor dat geld wel zoveel mogelijk 'bang for buck' hebben waarbij ik met bang dan doel op met name de geluidskwaliteit.

Ik weet dat het een lastige speaker is om aan te sturen door de impedantie en om hier mee om te gaan zou ik een versterker moeten hebben met een hoge dempingsfactor al dan niet in in combinatie met een hoog vermogen om de speakers echt tot hun recht te laten komen.

'Zekere' keuzes zoals de grote Hegels e.d. vallen ver boven mijn budget dus ben op zoek naar het best mogelijke binnen mijn budget.

Nu vraag ik me met name af wat dan het normaal gesproken het beste op zou leveren voor dit geld:

geïntegreerde versterker: CA CXA81, NAD 338/368, Bluesound Powernode, Marantz M1, Marantz PM7000N
voorversterker/streamer + eindversterker: Wiim Ultra + NAD268
oorversterker/streamer met monoblock-versterkers? Wiim Ultra + Fosi Audio V3

Uiteraard hoor ik ook graag andere suggesties.

Tweedehands kijk ik ook rond maar om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur bij dit soort dingen uit naar nieuwkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zijn er hier mensen met LSX II (LT)'s? Ik ben al een tijdje aan het denken om deze te kopen, maar lees heel wisselvallige ervaringen over de software. Ik zou ze eigenlijk als 'domme' speakers gebruiken met een digitale aansluiting op mijn PC, maar als dat niet feilloos werkt dan moet ik wellicht op zoek naar wat anders. Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 12:37
GT-R schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:41:
Heeft iemand nog suggesties voor een versterker voor de KEF LS50 Meta? Na veel zoeken en lezen heb ik eigenlijk alleen maar meer vragen erbij gekregen. M'n budget probeer ik onder de 1000€ te houden,

Nu vraag ik me met name af wat dan het normaal gesproken het beste op zou leveren voor dit geld:
Veruit de meeste bang voor je bucks krijg je natuurlijk door tweedehands te kopen. Of een Chromecast gebruiken als streamer. Een Chromecast + HDMI audio extractor digitaal (coax/toslink) aangesloten op een integrated versterker. Imo een perfecte streamer voor Spotify/Tidal achtige diensten voor nog geen 100 piek.
Of een Chromecast audio vinden op marktplaats, deze heeft ook een digitale uitgang maar zijn al enige tijd uit productie.

De rest van het budget kan naar een versterker toe. Denk wel even goed na of je in een later fase wellicht subwoofers wilt gaan toevoegen. Iets wat de LS50 eigenlijk wel nodig heeft. Ook is DSP software als Dirac, ARC, Auddysey steeds meer aan het toe treden in de stereo wereld. Zeker de moeite waard om hier rekening mee te houden.

Qua opties die je noemt, ik ben geen fan van Chi-Fi, helaas is NAD/Bluesound dat tegenwoordig eigenlijk ook. De software van NAD en BluOS is imho buggy, hier komen wel regelmatig software updates voor uit. Echter lijkt dat met het fixen van een probleem iedere keer weer een ander probleem ontstaat.

Als je DSP interessant vind en je hebt momenteel al een versterker, zou ik wachten tot het aanbod integrated versterkers met DSP is toegenomen.

Sidenote, de verhalen dat een LS50 pas goed klinkt met een versterker van x bedrag met x vermogen moet je met een flinke korrel zout nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

greentea schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Veruit de meeste bang voor je bucks krijg je natuurlijk door tweedehands te kopen. Of een Chromecast gebruiken als streamer. Een Chromecast + HDMI audio extractor digitaal (coax/toslink) aangesloten op een integrated versterker. Imo een perfecte streamer voor Spotify/Tidal achtige diensten voor nog geen 100 piek.
Of een Chromecast audio vinden op marktplaats, deze heeft ook een digitale uitgang maar zijn al enige tijd uit productie.

De rest van het budget kan naar een versterker toe. Denk wel even goed na of je in een later fase wellicht subwoofers wilt gaan toevoegen. Iets wat de LS50 eigenlijk wel nodig heeft. Ook is DSP software als Dirac, ARC, Auddysey steeds meer aan het toe treden in de stereo wereld. Zeker de moeite waard om hier rekening mee te houden.

Qua opties die je noemt, ik ben geen fan van Chi-Fi, helaas is NAD/Bluesound dat tegenwoordig eigenlijk ook. De software van NAD en BluOS is imho buggy, hier komen wel regelmatig software updates voor uit. Echter lijkt dat met het fixen van een probleem iedere keer weer een ander probleem ontstaat.

Als je DSP interessant vind en je hebt momenteel al een versterker, zou ik wachten tot het aanbod integrated versterkers met DSP is toegenomen.

Sidenote, de verhalen dat een LS50 pas goed klinkt met een versterker van x bedrag met x vermogen moet je met een flinke korrel zout nemen.
Dit ja. Ik heb LS50's die ik aandrijf met een Naim Uniti Atom met een nieuwprijs van meer dan 2500 euro (zelf tweedehands zeer voordelig kunnen overnemen). Iemand die ik ken drijft ze aan met een Bluesound powernode en ik hoor precies geen verschil (en zou dus ook nooit 2500 euro neerleggen voor een geïntegreerde versterker, want de software van Naim is ook brak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Waarom die WiiM ultra streamer niet gewoon combineren met de WiiM Amp Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
Thomas schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Dit ja. Ik heb LS50's die ik aandrijf met een Naim Uniti Atom met een nieuwprijs van meer dan 2500 euro (zelf tweedehands zeer voordelig kunnen overnemen). Iemand die ik ken drijft ze aan met een Bluesound powernode en ik hoor precies geen verschil (en zou dus ook nooit 2500 euro neerleggen voor een geïntegreerde versterker, want de software van Naim is ook brak).
Die Naim is door ASR ook al door het slijk gehaald. Dat je geen verschil hoort met een Bluesound kan goed kloppen, die presteert namelijk (meetbaar) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

@GT-R hak je versterker budget in 2 voor room correction (Dirac het liefst, dus niet alleen frequentie gebaseerde correctie maar ook fase correctie) en versterker (whatever combo je wilt).

Ik heb een veel duurdere set staan, en Dirac is naar mijn mening een 4x grotere stap dan van een versterker van €100 naar €1000.

(lees: liever room correction met fase correctie met een versterker van €100, dan een versterker van €4000 zonder).

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 02-10-2024 16:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onzichtbaar
KEF heeft de nieuwe Q serie gelanceerd. Benieuwd naar de eerste testen en reviews.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk7dSAErmtyXWYwpY2l1n8RduGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQqqZQ5j8FfxwHPyqVpwaAiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-05 16:52
greentea schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

En bijvoorbeeld een Wiim Ultra met zoiets: IOM Ncore

De Hypex Ncore schijnt vrij goed te klinken i.c.m. de LS50 speakers dus dit ziet er interessant uit. Maar ik heb geen idee of het allemaal samen past en wat je voor dat bedrag kunt verwachten.
_eLMo_ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:51:
@GT-R hak je versterker budget in 2 voor room correction (Dirac het liefst, dus niet alleen frequentie gebaseerde correctie maar ook fase correctie) en versterker (whatever combo je wilt).

Ik heb een veel duurdere set staan, en Dirac is naar mijn mening een 4x grotere stap dan van een versterker van €100 naar €1000.

(lees: liever room correction met fase correctie met een versterker van €100, dan een versterker van €4000 zonder).
Dat room correction klinkt wel interessant maar vraag me af of dat iets voor te stellen heeft in de lagere prijsklasse. Nu weet ik dat dit bij zo'n Lynndorf TDAI-1120 wel aardig schijnt te werken maar die zit al op 2x m'n budget. Dan ga ik gevoelsmatig toch liever voor een simpele maar degelijke eindversterker met een losse streamer/preamp. Maar mocht je voorbeelden hebben van goedkopere apparaten met bewezen meerwaarde van dirac dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

GT-R schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:16:
[...]

Dat room correction klinkt wel interessant maar vraag me af of dat iets voor te stellen heeft in de lagere prijsklasse. Nu weet ik dat dit bij zo'n Lynndorf TDAI-1120 wel aardig schijnt te werken maar die zit al op 2x m'n budget. Dan ga ik gevoelsmatig toch liever voor een simpele maar degelijke eindversterker met een losse streamer/preamp. Maar mocht je voorbeelden hebben van goedkopere apparaten met bewezen meerwaarde van dirac dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Ik maak zelf gebruik van een DAC/Preamp van miniDSP, de Flex. Kost ~500 euro + dirac license 100 euro 200 euro tegenwoordig blijkbaar. Heb je 400 300 euro over voor een eindversterker.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 03-10-2024 23:05 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ipv Dirac kun je ook aan de slag met de gratis REW software…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04 22:55
GT-R schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:16:

Ik heb aardig wat ervaring met zowel Dirac en RoomPerfect. Met REW heb ik geen volledige correcties gedaan. Van deze systemen zou ik RoomPerfect ruim op 1 zetten wat gebruiksvriendelijkheid betreft. Het is simpelweg de stappen in de app volgen en je bent klaar. En het resultaat is vrijwel altijd meteen goed. Tevens vind ik dat resultaat doorgaans mooier klinken dan Dirac met een standaard Harmancurve.
Dirac vraagt veel meer input van de gebruiker (om van REW maar niet te spreken) en een goed resultaat is daarmee niet vanzelfsprekend.

Vraag jezelf dus af of je de doe-het-zelf route wil bewandelen of dat je liever een kant-en-klare oplossing kiest. Dat laatste kost iets meer geld, maar geeft sneller en - als je het mij vraagt - beter resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
onzichtbaar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:48:
Ipv Dirac kun je ook aan de slag met de gratis REW software…
Met REW kan je heel mooi (en gratis) in beeld brengen hoe je speakers reageren in een ruimte. Echter bied dit pakket geen mogelijkheid voor directe implementatie van een doelcurve. Hiervoor is een DSP noodzakelijk in het signaalpad.

Dit kan een bijvoorbeeld dmv een plugin in je audioprogramma als je gebruik maakt van een pc. Of een product als mini-DSP.

TLDR, REW is geen room correction software zoals RoomPerfect, Dirac, ARC, Audyssey etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
_eLMo_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:02:
[...]

Ik maak zelf gebruik van een DAC/Preamp van miniDSP, de Flex. Kost ~500 euro + dirac license 100 euro 200 euro tegenwoordig blijkbaar. Heb je 400 300 euro over voor een eindversterker.
Behringer A800;) Geen sexy behuizing of chique VU meters, wel heel veel schone Watts voor je speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

onzichtbaar schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:56:
KEF heeft de nieuwe Q serie gelanceerd. Benieuwd naar de eerste testen en reviews.[Afbeelding]
Ik vind ze er echt uitstekend uitzien! Ik vond de vorige Q vloerstaanders ook al prachtig, maar deze doen er nog een klein schepje bovenop. De reviews zijn behoorlijk lovend, zeker de Concerto lijkt veel bang for buck te leveren.

Hier sinds een week of 1,5 LSX II LT's op het bureau staan overigens. Hoewel er best wat negatiefs over de LSX lijn online staat (te duur, brakke software, enzovoorts) ben ik er zeer content mee. Het bereik is ruim voldoende voor gebruik op bureau en t.o.v. mijn oude edifier's voelen ze veel meer als een concertzaal aan met instrumenten op elk hun eigen plek dan een enkele bron. De app werkt ook vlekkeloos en ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Ik heb er ook de P1 stands bijgekocht, erg duur voor wat het is, maar afijn. Ze zijn wel de meest stijlvolle oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVriV1JIyGjzE02WDLnBdu6sGxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pC7a2eRxMQnpZTxdEoHBmuyf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Thomas op 21-10-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik heb de LSX I gehad en voor desktop gebruik prima. Alleen heb ik daar liever speakers die - zeg maar - minder acuraat zijn en meer met overdreven hoge en lage tonen. Verder vind ik de prijs/kwalteit verhouding wat scheef. Ik denk (weet ik wel zeker) dat bijvoorbeeld de Neumann KH 80 DSP een stuk beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door onzichtbaar op 21-10-2024 17:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik heb mij vaak afgevraagd of ik die polystyreen pluggen (port bungs) nou wel of niet moest gebruiken in de baspoorten aan de achterkant van mijn R-11 non-meta. Nu staat er in de handleiding van de R11 Meta een handige richtlijn staat. Wellicht ook handig voor de forumlezers hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6juQzNelQS9tKGvJ3X80-hMlZqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V29EYG2EEvnDATy5nqe1Sjhx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Borghese
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-03 15:01
Goedemorgen,

Mijn naam is Nico en kom uit Purmerend.
Ik heb sinds vorige week de KEF LS50 Wireless II. Dik tevreden tot nu toe, alles werkt prima.
Nu heb ik een vraag. Ik heb nog veel muziek van goede kwaliteit op een harde schijf.
Is er een device mogelijk waarop de albums door de Kef's benaderd kunnen worden en zo worden afgespeeld.
Ik ben wel mogelijkheden tegengekomen zoals via laptop of NAS maar liever niet die keuze.

Alvast bedankt voor de reactie, Nico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acid_rain
Hallo Nico,
via PC of NAS is inderdaad een voor de hand liggende keuze, als je muziek op een HDD hebt. Via UPnP kom je dan al een heel eind, eventueel in combinatie met Bubbleupnp.

Als ik kijk naar de beschikbare ingangen op de LS50 (zoals HDMI eARC, TOSLINK, Coaxiaal, Analoog 3,5mm) dan kun je streamer aansluiten die voorzien is van HDD opslag. Dat kan best prijzig worden. De USB-A ingang kan helaas niet gebruikt worden, die is enkel voor Service.

Een telefoon met veel opslag kan ook ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:04
Hi Tweakers

Na een paar jaar de Elac Debut 5 gebruikt te hebben was ik toe aan iets beters. Niet dat de DB5 slecht is, verre van dat. Ik heb 2 weken van de LS50 Meta mogen genieten. Wat een soundstage en imaging. Ongelooflijk. Maar ik miste bas, zeker bij lager afspeel volume. De LS50 Meta miste ook wat warmte. Na een luistersessie de LS50 Meta vervangen door de Q Concerto Meta.

Na een paar weken inspelen toch maar eens de speakerkast opengemaakt. Zoals in de metingen van Erin op Youtube al te zien was miste ik het hoog en wat lage mids.

Schrok wel een beetje van de slechte kwaliteit in de gebruikte filteronderdelen. En dat voor 1200 euro. De kast is ook maar gemiddeld van kwaliteit en afwerking. Zou al het geld in de drivers zitten? Ik denk het wel.
Dus ik heb wat aanpassingen aan het filter gedaan en moet zeggen: denk dat de R3 Meta (dubbel zo duur) niet meer nodig is.

Foto's en beschreven aanpassingen kun je als je het leuk vindt hier vinden op mijn site:

https://sites.google.com/...vices/kef-q-concerto-meta

Veel leesplezier

Edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:15
Hoi ..

Ben zelf al een jaartje in het bezit van de R3 Meta incl de stands... Ben sinds dien op zoek naar de beste plaatsing van de speakers.

Van alles geprobeerd , van 30cm tm 1.2M van de achtermuur .. indraaien of recht vooruit laten spelen en ik dacht dat ik de juiste plaatsing had gevonden. 1M van de achtermuur (ik kan de speaker heel makkelijk naar voren schuiven als ik er voor ga zitten) en recht vooruit.

Totdat ik de nieuwe pressing van MFSL van Santana Abraxas ging spelen.. Voor wie dit album kent in het opening' s nummer zit een hele "snerpende" gitaar... nou dit was echt niet om aan te horen deed gewoon pijn aan mijn oren.... (dit zit zo in de opname)...

Ik weer aan het experimenteren... en ik lees op

https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/kef_r3_meta/

dat deze speakers, vanwege het design, het beste een beetje naar buiten gedraaid kunnen worden... echt zelf nooit aan gedacht...

Dus zo gedaan en hup de snerpende toon is nu terug gebracht tot een min of meer luisterbaar niveau (het is en blijft voor mijn oren een irritante toon)..

Wellicht is mijn "ontdekking" ook voor andere Kef gebruikers bruikbaar en kan het eventuele problemen oplossen.

Na een maand of 6 gebruik heb ik ook 2 subwoofers van Rel (T/x7) aan mijn systeem toegevoegd en ook dit geeft weer een hele grote verbetering. Beide sub's aan de speakers terminals van de R3's vast gemaakt en de high level input gebruikt.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Van een van mijn iQ7 is de tweeter overleden. Tijd voor een upgrade:

iQ7 out, Q 7 Meta in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6m7e1qnK-3yDE1mqaaiAuwLr5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AxuUrBq6oMMvtA8glzdRaayf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:23

Grozno

acts without consequence!

De kleurstelling is echt praktisch gelijk zo te zien. Qua geluid zul je waarschijnlijk wel wat verbetering gaan merken. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Grozno schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:16:
De kleurstelling is echt praktisch gelijk zo te zien. Qua geluid zul je waarschijnlijk wel wat verbetering gaan merken. :P
De kleurstelling past inderdaad goed bij de oude iQ walnoot kleur.
Wat geluid betreft een behoorlijke verbetering ten op zichte van de iQ7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-03 17:58
Ah, leuk, een KEF-topic. Ik heb de KEF R3 metas, die aan een Hegel H190 hangen. Ik gebruik Roon om of de Hegel of m'n Bluesound Node2i aan te sturen.

Op matige volumes bevalt het geluid me wel, maar als ik richting de 80Db ga, dan worden de R3s voor mij wat schreeuwerig. De stemmen beginnen meer te slissen en het hoog doet pijn aan m'n oren. Nou ben in wat gevoelig voor sibilantie en hoge tonen, maar de combinatie van deze Hegel en de R3s gaat me net te ver. Ik vind ook dat het geheel net niet warm genoeg klinkt.

Ik wil nog onderzoeken in hoeverre dit aan m'n woonkamer ligt, maar ik denk dat het voor m'n gevoel ook komt door m'n voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind KEF al snel wat 'schel'/koud klinken maar vind dat zelf juist een voordeel. Ik geloof dat die Hegel geen EQ heeft, anders had je er iets aan kunnen doen. Ik heb mijn LSX setje op mijn bureau bijvoorbeeld wel iets warmer afgesteld (ergo wat meer bass extension) omdat ze uit de doos iets te koel waren naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Uit de verschillende metingen zoals op ASR blijkt dat KEF de speakers opzettelijk iets minder bas laat produceren omdat deze in de meeste kamers door kamerspecifieke factoren toch al versterkt wordt. Zelfde voor de 1,2 KHz tonen. Dit is middels DSP software zoals bijvoorbeeld Dirac eenvoudig te corrigeren. Maar kan natuurlijk ook met de basregeling op de versterker of in de app. Verder is het “koude/strakke” geluid meestal juist het gevolg van het accuraat weergeven. Meestal is een “warme” bas juist vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:17
Devvert schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:07:
Ah, leuk, een KEF-topic. Ik heb de KEF R3 metas, die aan een Hegel H190 hangen. Ik gebruik Roon om of de Hegel of m'n Bluesound Node2i aan te sturen.

Op matige volumes bevalt het geluid me wel, maar als ik richting de 80Db ga, dan worden de R3s voor mij wat schreeuwerig. De stemmen beginnen meer te slissen en het hoog doet pijn aan m'n oren. Nou ben in wat gevoelig voor sibilantie en hoge tonen, maar de combinatie van deze Hegel en de R3s gaat me net te ver. Ik vind ook dat het geheel net niet warm genoeg klinkt.

Ik wil nog onderzoeken in hoeverre dit aan m'n woonkamer ligt, maar ik denk dat het voor m'n gevoel ook komt door m'n voorkeuren.
Je kunt om te beginnen wat met de plaatsing spelen; de R3 meta's zijn qua bas getuned om dichterbij een muur te staan, en aangezien je gehoor de frequenties relatief ervaart kan meer low end dus al schelen, komen de hoge tonen meer in balans. Daarnaast experimenteren met indraaien, als je ze nu op je oren gericht hebt eens kijken wat het doet als je ze recht vooruit laat spelen (check vooral de review van Erin's Audio Corner voor tips over plaatsing van deze speakers). En wellicht heeft je kamer weinig absorberende materialen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik heb een KEF r600c luidspreker. Tijdens een Audyssey meting kreeg ik een fase error. Ik heb dus met een 1.5v batterij gecontroleerd of de drivers de juiste kant op gingen.
Klopt het dat bij deze luidspreker de rechter woofer uitslaat en de linker tegelijk intrekt?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:25
Even snel gezocht, en ik kon niet zo snel een schema van het filter vinden. Als beide units individueel gefilterd zijn en een verschillend deel van het grequentiegebied voor hun rekening nemen, en afhankelijk van wat voor filtertype er is toegepast, dan zou het in theorie kunnen. Maar de kans is veel groter dat ze parallel aangesloten zijn en er iemand heeft zitten slapen met het solderen van de interne bedrading. Wel vreemd dat zo'n unit dan door de eindcontrole komt.

Ff open maken en kijken hoe het van binnen is aangesloten, dan zie je het snel genoeg. Als het gefixt moet worden, moet hij toch open.

Alternatief is dat een andere bezitter van exact dezelfde luidspreker het ook even test met een 1,5v batterij.

Je kan het ook even navragen bij Kef zelf lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 18-03-2025 11:32 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 20:12
ErikIrie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Je kunt om te beginnen wat met de plaatsing spelen; de R3 meta's zijn qua bas getuned om dichterbij een muur te staan, en aangezien je gehoor de frequenties relatief ervaart kan meer low end dus al schelen, komen de hoge tonen meer in balans. Daarnaast experimenteren met indraaien, als je ze nu op je oren gericht hebt eens kijken wat het doet als je ze recht vooruit laat spelen (check vooral de review van Erin's Audio Corner voor tips over plaatsing van deze speakers). En wellicht heeft je kamer weinig absorberende materialen?
Ik kan zelf ook aanraden om even goed naar de plaatsing van de speakers te kijken.
Recent gewisseld van Focal naar Kef (ook in de Meta lijn) en hier recht vooruit laten spelen. Geen last van scherpte, maar warm zou ik ze ook niet direct noemen. De meta's zijn volgensmij toch wel vrij neutraal.
En mocht dat niet werken is EQ idd een optie, misschien door de reflecties in the (woon)kamer komen de speakers er nog wat vel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Hier ook de R3's zowat vlak tegen de muur staan, profiteren van de gain in het laag en fase annulering vermeiden. De winst in het laag middels Dirac gelijk gebracht naar een aflopende curve. Onder de 50hz worden ze ondersteund door een sub. Wel zijn mijn R3's ingedraaid en vindt de kruispositie iets achter de luisterpositie plaats.

Heb je geen correctie DSP zou ik beginnen met de minimale afstand die Kef adviseert voor de voorste muur. Indraaien vs recht uit, hangt af van de symmetrie van de ruimte en de zij reflecties. De speakers recht vooruit zou ik aanhouden als start punt.

De Kef R serie speakers zijn zeker neutraal te noemen. Uiteindelijk wordt de klank voor het grooste deel bepaald door de ruimte. Daar is dan ook de meeste winst te behalen. Als kers op de slagroomtaart kan daarna nog een correctiesysteem worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

CPM schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:17:
Ik heb een KEF r600c luidspreker. Tijdens een Audyssey meting kreeg ik een fase error. Ik heb dus met een 1.5v batterij gecontroleerd of de drivers de juiste kant op gingen.
Klopt het dat bij deze luidspreker de rechter woofer uitslaat en de linker tegelijk intrekt?
Thank you for reaching out.

The drivers on the KEF R600C should not be operating in opposite directions. If one driver extends while the other pulls inward when tested with a 1.5V battery, this suggests a potential internal wiring issue or that one of the drivers is wired out of phase.

Since this is a second-hand unit, we recommend having it professionally inspected to confirm the internal wiring is correctly configured. If needed, we can assist with arranging an RMA for a physical assessment at an authorized service centre.

Ik ben best handig, dit is toch wel zelf op te lossen? De ring rond de speaker loshalen en dan de driver eruit en de bedrading controleren?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Zorg wel dat je het filter kan zien, want daarop is de polariteit van de luidsprekers aangegeven. Je wil natuurlijk wel de juiste luidspreker ompolen.

Er zijn wel Kef Fora, hoewel daar meer kennis van het oude spul aanwezig is, zou ik daar toch even navragen hoe je de ring c.q. afdekking netjes kan verwijderen om een of beide units er uit te halen om bij de bedrading te komen. Soms kan je via de achterkant de behuizing open maken, vaak bij de luidsprekerklemmen, daar in de buurt zit vaak het filter. Soms op de achterkant van de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Skynett schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:00:
Zorg wel dat je het filter kan zien, want daarop is de polariteit van de luidsprekers aangegeven. Je wil natuurlijk wel de juiste luidspreker ompolen.

Er zijn wel Kef Fora, hoewel daar meer kennis van het oude spul aanwezig is, zou ik daar toch even navragen hoe je de ring c.q. afdekking netjes kan verwijderen om een of beide units er uit te halen om bij de bedrading te komen. Soms kan je via de achterkant de behuizing open maken, vaak bij de luidsprekerklemmen, daar in de buurt zit vaak het filter. Soms op de achterkant van de aansluitingen.
Als de linker driver in gaat bij positieve spanning en de rechter uit, dan is het toch een kwestie van +/- omdraaien op die driver?
Of moet ik het hele circuit checken?
Die ring loshalen is denk ik het lastigste. Misschien met een flos draadje proberen. ;)

Hier staat een filmpje.
YouTube: A Look Inside The KEF Q350 Speakers

[ Voor 6% gewijzigd door CPM op 20-03-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
In principe geldt dat voor het laag. Maar het komt voor (vanwege de fasedraaing van het toegepaste filter) dat een unit omgepoold wordt. Meestal gaat het dan om een middentoner of tweeter.

Wetende dat er iets mis is, zou ik als techneut het zeker willen weten, en even op het filter kijken. Daar is het gewoon aangegeven. Vaak als je een basluidspreker er uit haalt, dan kan je het filter wel zien zitten. Kortom, goed te doen. Succes met het klusje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Na reparatie, moet de totale speaker ook in fase zijn, met de andere speakers. Dus wel de juiste luidspreker ompolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Probleem is opgelost. Het is geen R600C maar een Q600C. Passive radiator. Dus die gaat idd de andere kant op. Hoefde niets los te halen want ik had het type door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Dat kan ook. Maar meestal is er dan wel ergens een klein luchtlek in de kast waardoor de passieve radiator weer naar de middenstand teruggaat.

Ik had wel gezocht op het typenummer, maar overal stond dat er 2 gelijk woofers inzaten, dus daar ging ik niet van uit. En op de plaatjes aan de achterkant waren baspoorten te zien. Die zal jij dan ook niet hebben.

Maar fijn dat alles in orde is, en dat je er weer naar kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Hi Tweakers,

Dacht het wordt eens tijd voor een goede opname van mijn aangepaste KEF Q Concerto Metas.
Een video met de telefoon opgenomen geeft een aardige indruk:

Maar met een sound recorder klinkt het toch stukken beter: https://drive.google.com/...CuLfsIQvJ9mIY3yehkj4/view

Heb contact en feedback gehad van eigenaren die hetzelfde hebben gedaan en die zijn positief. Toch leuk om te horen.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakradje
Laatste recording van de final mod van mijn KEF Q Concerto meta. Seriële spoel van de midden gedeelte vervangen door air core.

Audio recording: https://drive.google.com/...4ywSQV2O8ar8t1gBMYuK/view

Het echte 3D holografische geluid laat zich moeilijk vangen maar het geeft een goede impressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylsgCSkRV3uJVt7Eg56w-uMMfiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY33YzOWtssnHMVrXiJoEf1s.jpg?f=fotoalbum_large

Groet

[ Voor 75% gewijzigd door tweakradje op 18-04-2025 09:33 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
Zeker, dat doe je met een DAC, streamer of met Roon
Google maar even!
Als je een harde schijf hebt met je muziek er erop dan kan dat ook via DNLP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:17
marty74 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:44:
Zeker, dat doe je met een DAC, streamer of met Roon
Google maar even!
Als je een harde schijf hebt met je muziek er erop dan kan dat ook via DNLP
Dit is een antwoord op een post uit december? Komt een beetje random over zonder te quoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
tweakradje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:49:
Laatste recording van de final mod van mijn KEF Q Concerto meta. Seriële spoel van de midden gedeelte vervangen door air
Interessant, heb je ergens meer informatie staat over je mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakradje
joepadmiraal schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:04:
[...]
Interessant, heb je ergens meer informatie staat over je mod?
Zekers. Heb het in 2 stappen gedaan. Seriële weerstand hoog iets verkleind en seriële condensator midden. Daarna nog de seriele spoel van het midden. Plus nog wat herorganiseren van dempingsmateriaal.

Meer info hier: https://sites.google.com/...vices/kef-q-concerto-meta

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Ik ga zelf niets aanpassen, ik heb de ls50meta. Maar erg leuk om te lezen hoe en waarom je dit gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Dank je. In de geest van tweakers kon ik het niet laten. En het resultaat mag er zijn.
De ls50 meta gebruikt al vrij goede componenten in het filter. En dat hoor je ook.
De reden om toch over te stappen naar de Q Concerto meta was het gebrek aan bas en het metalige timbre (stoorde ik me aan) van de LS50 meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik heb ooit een setje KEF LS50's gehad met een Marantz versterker en dit was misschien wel mijn beste aankoop ooit, helaas heb ik ze toen moeten verkopen en twijfel ik nu opnieuw een setje aan te schaffen.
(Het mooiste aan de KEF set vond ik dat ik met stereogeluid gewoon kon plaatsen waar de artiest/drummer/gitarist stonden tijdens het opnemen, het heeft echt een enorme soundstage en veel detail)

Deze keer wil ik eigenlijk alleen wat meer gemak dus de Wireless 2's spreken mij wel aan omdat het een klik en klare oplossing is..

Ik denk dat ik binnenkort maar ergens moet gaan luisteren, is een Sub bij deze speakers nou echt nodig?

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

koelebobes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:56:
Ik heb ooit een setje KEF LS50's gehad met een Marantz versterker en dit was misschien wel mijn beste aankoop ooit, helaas heb ik ze toen moeten verkopen en twijfel ik nu opnieuw een setje aan te schaffen.
(Het mooiste aan de KEF set vond ik dat ik met stereogeluid gewoon kon plaatsen waar de artiest/drummer/gitarist stonden tijdens het opnemen, het heeft echt een enorme soundstage en veel detail)

Deze keer wil ik eigenlijk alleen wat meer gemak dus de Wireless 2's spreken mij wel aan omdat het een klik en klare oplossing is..

Ik denk dat ik binnenkort maar ergens moet gaan luisteren, is een Sub bij deze speakers nou echt nodig?
Als ik vele bronnen moet geloven, absoluut! Gezien deze weinig laag hebben, vult dit het geluid wel echt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea

Hangt toch wel af van je persoonlijke voorkeur, luisterruimte en muzieksmaak. Echt nodig? Nee. Zorgt een goede subwoofer voor verbetering van goede speakers? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Destijds was de LS50 inderdaad een revolutie. Bij kleine speakertjes zijn tegenwoordig exemplaren als de Neumann KH-120 superieur. Analoog, digitaal, DSP, wireless en degelijke bijpassende optionele ophangbeugels. Niet voor niks dat KEF de LS60 heeft ontwikkeld op basis van de Neumann filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

onzichtbaar schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:27:
[...]

Destijds was de LS50 inderdaad een revolutie. Bij kleine speakertjes zijn tegenwoordig exemplaren als de Neumann KH-120 superieur. Analoog, digitaal, DSP, wireless en degelijke bijpassende optionele ophangbeugels. Niet voor niks dat KEF de LS60 heeft ontwikkeld op basis van de Neumann filosofie.
Ik zal er eens naar kijken, ik moet voor mijn woonkamer een setje "witte" speakers hebben en zie dat die Neumann er in het wit zijn

Ik zal mij niet doodstaren op de LS50, maar voor een leek als mij is het instap klare wireless 2 model natuurlijk wel een uitkomst

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
koelebobes schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:38:
[...]

Ik zal er eens naar kijken, ik moet voor mijn woonkamer een setje "witte" speakers hebben en zie dat die Neumann er in het wit zijn

Ik zal mij niet doodstaren op de LS50, maar voor een leek als mij is het instap klare wireless 2 model natuurlijk wel een uitkomst
Vergeet niet dat je bij actieve monitor speakers een voorversterker nodig hebt. Combineer je bijvoorbeeld een Cocktail Audio n25 met een setje actieve speakers, heb je vergelijkbare functies als met de Kef ls50 wireless.
Qua prijs zal het niet ver vanaf elkaar af zitten, daarbij heb je dan vrije keus in speakers. En je hebt een upgrade pad.

Maar als je dan toch af wijkt van alles in één, combineer dan streamer/DAC/voorversterker + eindtrap + KEF R3 (Wit). Of streamer/versterker + KEF R3.

Waarom? Zowel die KH120, LS50 als Genelec 8030 komen nearfield het beste tot hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

greentea schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:36:
[...]

...

Maar als je dan toch af wijkt van alles in één, combineer dan streamer/DAC/voorversterker + eindtrap + KEF R3 (Wit). Of streamer/versterker + KEF R3.

Waarom? Zowel die KH120, LS50 als Genelec 8030 komen nearfield het beste tot hun recht.
Hiermee ben je eigenlijk al klaar. _/-\o_

Mocht je een cd-speler/platenspeler erbij willen dan kan dat altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

greentea schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:36:
[...]

Vergeet niet dat je bij actieve monitor speakers een voorversterker nodig hebt. Combineer je bijvoorbeeld een Cocktail Audio n25 met een setje actieve speakers, heb je vergelijkbare functies als met de Kef ls50 wireless.
Qua prijs zal het niet ver vanaf elkaar af zitten, daarbij heb je dan vrije keus in speakers. En je hebt een upgrade pad.

*Maar als je dan toch af wijkt van alles in één, combineer dan streamer/DAC/voorversterker + eindtrap + KEF R3 (Wit). Of streamer/versterker + KEF R3.*

Kan dit in 1 apparaat? welke zou je dan aanraden? want ik zat voor de KEF LS50 + sub rond de 2400 met luidsprekerstands erbij (niet nieuw)

Ga binnenkort ook even bij een specialist langs *denk Klubben om te beluisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door koelebobes op 30-04-2025 12:41 ]

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Toshirou schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:56:
[...]

Hiermee ben je eigenlijk al klaar. _/-\o_

Mocht je een cd-speler/platenspeler erbij willen dan kan dat altijd nog. :)
(off-topic) Ach met een Fosi versterkertje en een setje tweedehands speakers ben je tegenwoordig al voor onder de 200 euro klaar. Ook via bluetooth te verbinden met een google home mini (niet 100% stabiel). Draait het geheel mee in de home automation en je speaker groepen. En die Fosi dingen zijn zo klein, die plak je met dubbelzijdig tape onzichtbaar achter de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
koelebobes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:34:
[...]

*Maar als je dan toch af wijkt van alles in één, combineer dan streamer/DAC/voorversterker + eindtrap + KEF R3 (Wit). Of streamer/versterker + KEF R3.*

Kan dit in 1 apparaat? welke zou je dan aanraden? want ik zat voor de KEF LS50 + sub rond de 2400 met luidsprekerstands erbij (niet nieuw)
Streaming versterkers zijn er genoeg, van NAD C399, Wiim Amp tot Bluesound Node Icon. Van 200 euro tot 20.000. Of als je aan alleen bluetooth al genoeg heb, z'n Fosi kastje voor ± 100 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:19
koelebobes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:34:
[...]

Ga binnenkort ook even bij een specialist langs *denk Klubben om te beluisteren.
Ik gebruik naar volle tevredenheid de R3 Meta's in combinatie met een Bluesound Powernode N330. Deze kan zowel streamen als versterken. Daarnaast heeft hij ook nog poorten voor m'n platenspeler en CD speler. Kortom; met 1 apparaat ben je in feite klaar.
Naast de Bluesound Powernode N330 zou je ook nog de varianten van Wiim kunnen overwegen of de instappers van NAD zoals de C700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

tim.w schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:01:
[...]

Ik gebruik naar volle tevredenheid de R3 Meta's in combinatie met een Bluesound Powernode N330. Deze kan zowel streamen als versterken. Daarnaast heeft hij ook nog poorten voor m'n platenspeler en CD speler. Kortom; met 1 apparaat ben je in feite klaar.
Naast de Bluesound Powernode N330 zou je ook nog de varianten van Wiim kunnen overwegen of de instappers van NAD zoals de C700.
Ik zat nu te kijken naar een Marantz Nr1200 en dan met een setje LS50’s erbij, maar wil wel de speaker standaards erbij hebben

Ik wil de NR1200 omdat ik ook HDMI arc wil hebben voor de televisie

ETH Maxi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greentea
koelebobes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:53:
[...]

Ik zat nu te kijken naar een Marantz Nr1200 en dan met een setje LS50’s erbij, maar wil wel de speaker standaards erbij hebben

'N HDMI arc poortje is tegenwoordig geen exoot meer op stereo-versterkers. Die Marantz NR1200 is eigenlijk een surround-versterker waar ze de overige kanalen vanaf hebben gestript. En als ik mij niet vergis is die ook EOL. (end of life). Heb je geen reeks aan HDMI ingangen nodig, zou ik m niet adviseren.
Als z'n ding precies is wat je zoekt, pak dan de opvolger de Stereo 70. Dan ben je iets langer voorzien van updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
koelebobes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:53:
[...]

1) die speaker standaards zijn er ook van alternatieve Chinese suppliers ;)
2) die NR1200 is very basic qua subwoofer technologie. Lijkt een simpele pre-out
3) Bij Correct Rotterdam staat een Marantz Stereo70S/N1SG voor 679,- dat lijkt me een betere optie
4) kijk anders ook eens op het AudioScienceResearch forum, vele voorgangers met de zelfde keuzestress qua LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

onzichtbaar schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:39:
[...]

1) die speaker standaards zijn er ook van alternatieve Chinese suppliers ;)
2) die NR1200 is very basic qua subwoofer technologie. Lijkt een simpele pre-out
3) Bij Correct Rotterdam staat een Marantz Stereo70S/N1SG voor 679,- dat lijkt me een betere optie
4) kijk anders ook eens op het AudioScienceResearch forum, vele voorgangers met de zelfde keuzestress qua LS50
Mag ik vragen waar je die standaards vandaan kan toveren? daar hoef ik mij dus niet op dood te staren qua prijs

Die Marantz ziet er wel mooi uit en ook in een mooiere tint maar die NR1200 had ik voor ongeveer de helft, maar thanks als die 70S een mooiere match is met de LS50 is het misschien beter

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
koelebobes schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Mag ik vragen waar je die standaards vandaan kan toveren? daar hoef ik mij dus niet op dood te staren qua prijs

Die Marantz ziet er wel mooi uit en ook in een mooiere tint maar die NR1200 had ik voor ongeveer de helft, maar thanks als die 70S een mooiere match is met de LS50 is het misschien beter
Op de Marantz website wordt de 70S als 2.2 kanaals omschreven. Bij de NR1200 niet. Ik zou altijd voor een versterker kiezen waarbij je zeker weet dat de lagere Herz tonen voor de subwoofers niet naar de main speakers gaan. En het liefst een versterker waarbij je dat ook nog zelf kan varieren. Ik zag trouwens dat je de LS50 Wireless rechtstreeks kan aansluiten op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

onzichtbaar schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Op de Marantz website wordt de 70S als 2.2 kanaals omschreven. Bij de NR1200 niet. Ik zou altijd voor een versterker kiezen waarbij je zeker weet dat de lagere Herz tonen niet naar de main speakers gaan. En het liefst een versterker waarbij je dat ook nog zelf kan varieren. Ik zag trouwens dat je de LS50 Wireless rechtstreeks kan aansluiten op je tv.
Ja en dan zou ik bijvoorbeeld een Project E1 phono kunnen gebruiken op de Wireless 2

Weet niet of er goedkopere zijn maar deze zag er mooi uit

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
koelebobes schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Ja en dan zou ik bijvoorbeeld een Project E1 phono kunnen gebruiken op de Wireless 2

Weet niet of er goedkopere zijn maar deze zag er mooi uit
Veel goedkoper moet je niet willen gaan, vinyl draaien en goed geluid eruit krijgen is nou eenmaal een dure aangelegenheid.

Maar om je vraag te beantwoorden, alle platenspelers met een phono trap ingebouwd kan je op de line lvl input van de Kef ls50 wireless aansluiten. Heeft de platenspeler geen phono trap, moet er nog een phono voorversterker tussen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste