[PC] League of Legends - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:
  • 71.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
@Vicarious:

Het heeft niet zozeer te maken met hoe snel Warwick de jungle leeg heeft ten opzichte van een Trundle, Olaf ofzo. Het heeft ook te maken, met wat een champion een team heeft te bieden. Warwick heeft een leuke attack speed buff voor towers (kan helpen tijdens een push), en Bloodscent om achter wegrennende vijanden aan te rennen. Echter is het nut van Bloodscent redelijk beperkt. Zijn ult is te counteren door een QSS, dus de bruikbaarheid neemt daardoor enorm of.

Een Trundle kan: een carry disrupten, een tank disrupten, zijn pillar gebruiken voor scouten, nauwe routes dichtzetten en als obstakel (waar je omheen moet) en als slow. Daarnaast is hij moeilijk te stoppen met CC met mercs en defile. In teamfights is een Trundle gewoon eindeloos beter dan een Warwick, ook al jungled hij minder snel.

Vandaar dat Amumu en Rammus top jungle picks zijn, gewoon omdat ze zoveel team inbreng hebben, en an sich erg dreigend zijn. Ik speel defensiever wanneer ik weet dat ik door een rammus geganked kan worden, ten op zichte van een Warwick of Olaf.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024
Nazanir schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:06:
@Vicarious:

Het heeft niet zozeer te maken met hoe snel Warwick de jungle leeg heeft ten opzichte van een Trundle, Olaf ofzo. Het heeft ook te maken, met wat een champion een team heeft te bieden. Warwick heeft een leuke attack speed buff voor towers (kan helpen tijdens een push), en Bloodscent om achter wegrennende vijanden aan te rennen. Echter is het nut van Bloodscent redelijk beperkt. Zijn ult is te counteren door een QSS, dus de bruikbaarheid neemt daardoor enorm of.

Een Trundle kan: een carry disrupten, een tank disrupten, zijn pillar gebruiken voor scouten, nauwe routes dichtzetten en als obstakel (waar je omheen moet) en als slow. Daarnaast is hij moeilijk te stoppen met CC met mercs en defile. In teamfights is een Trundle gewoon eindeloos beter dan een Warwick, ook al jungled hij minder snel.

Vandaar dat Amumu en Rammus top jungle picks zijn, gewoon omdat ze zoveel team inbreng hebben, en an sich erg dreigend zijn. Ik speel defensiever wanneer ik weet dat ik door een rammus geganked kan worden, ten op zichte van een Warwick of Olaf.
Is zijn ult echt met een QSS te counteren? Ik hoorde wel dat je met cleanse er niet uit kwam :/

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Nazanir schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:06:
@Vicarious:

Tuurlijk is jungling speed niet alles, maar zeker niet onbelangrijk. Je moet wel qua lvl bij kunnen blijven bij de rest van je team. Je trundle kan wel fantastische utility abilities hebben, maar als je lvl 6 bent terwijl de rest lvl 9 is heb je er nog geen klote aan want dan ben je zo dood. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dat altijd gebeurt bij Trundle, want die is inderdaad wel een competente jungler. Ik wil alleen wel even benadrukken dat speed wel degelijk een zeer belangrijke factor is om mee te wegen.

Buiten het levelen speelt er nog meer mee: hoeveel risico loop je tijdens het junglen (ofwel, hoe kwetsbaar ben je voor counterjungling?). Amumu is heel snel, een goede ganker en een fantastische teamfighter, maar je bent wel heel kwetsbaar in de jungle omdat je continue low health hebt. Er hoeft maar een shaco achter je aan te komen en je bent de lul. Kun je wel tegen warden, maar dan heb je weer geen gold voor health pots en kun je minder snel junglen. Met een Warwick of Nunu heb je daar niet zoveel last van.

Verder vind ik warwick wel degelijk goed in teamfights. Je kan de carry 2 seconden uitschakelen waarna je team hem kan slopen, je hebt een flinke attack speed buff voor je hele team en je kan runners chasen. Bovendien ben je bijna niet kapot te krijgen terwijl je toch redelijke damage uitdeelt. Een trundle is vermoedelijk wel wat beter, dat ben ik met je eens. Early game vind ik warwick echter weer beter omdat hij imo wat beter kan ganken. Trundle kan dat ook (slow puddle achter ze neerpleuren en gaan), maar die ult van warwick is toch net even lekkerder en makkelijker. Tuurlijk is hij te counteren met QSS, maar hoeveel mensen kopen die? Bovendien is dat weer 1300 gold die ze niet aan carry-items kunnen uitgeven.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Vicarious schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:32:
[...]

Verder vind ik warwick wel degelijk goed in teamfights. Je kan de carry 2 seconden uitschakelen waarna je team hem kan slopen, je hebt een flinke attack speed buff voor je hele team en je kan runners chasen. Bovendien ben je bijna niet kapot te krijgen terwijl je toch redelijke damage uitdeelt. Een trundle is vermoedelijk wel wat beter, dat ben ik met je eens. Early game vind ik warwick echter weer beter omdat hij imo wat beter kan ganken. Trundle kan dat ook (slow puddle achter ze neerpleuren en gaan), maar die ult van warwick is toch net even lekkerder en makkelijker. Tuurlijk is hij te counteren met QSS, maar hoeveel mensen kopen die? Bovendien is dat weer 1300 gold die ze niet aan carry-items kunnen uitgeven.
Klinkt een beetje als de Eve discussie. Laatst nog in deel 1 een hele discussie over de competentie van Eve op hogere elo's, men beweerde dat er voor Eve geen plek was (in tegenstelling tot Shaco en Twitch). Maar eigenlijk is het de aanpassing is speelstijl (terughoudender spelen, oracles en wards kopen, voorzichtiger junglen, andere itembuilds) en de mindset die er ook toe doen.

Hoewel ik nog steeds liever een Warwick tegen mij heb dan een Evelyn 8)7
'
Trundle in the jungle is trouwens epic O+ Ik ben aan 't sparen voor Irelia en Trundle, vooral omdat ik eigenlijk een gat in m'n champion set heb (AD champions heb ik eigenlijk niet, allemaal AP of tanks), en deze twee champions die plek mooi opvullen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik heb juist alleen maar AD champs en tanks eigenlijk. Enige AP champ die ik heb is Ryze maar daar kan ik niet mee spelen sinds zijn revamp.

Nu is wel Kennen free2play, en die is wel erg leuk maar gelijk weer zo duur :( Sion heb ik ook nog, misschien maar weer eens af en toe AP sion spelen. Vind alleen dat hij na zijn nuke zo waardeloos is, en lategame zuigt hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Vicarious schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:59:
Ik heb juist alleen maar AD champs en tanks eigenlijk. Enige AP champ die ik heb is Ryze maar daar kan ik niet mee spelen sinds zijn revamp.

Nu is wel Kennen free2play, en die is wel erg leuk maar gelijk weer zo duur :( Sion heb ik ook nog, misschien maar weer eens af en toe AP sion spelen. Vind alleen dat hij na zijn nuke zo waardeloos is, en lategame zuigt hij ook.
AD/Crit/life steal sion werkt erg goed en is best wel viable late game xD,

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Jeffroiscool schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:11:
[...]

Is zijn ult echt met een QSS te counteren? Ik hoorde wel dat je met cleanse er niet uit kwam :/
Een paar posts geleden zei ik het al: QSS is het meest OP item in de game. Heel weinig mensen beseffen het echter. Het verwijderd ALLES, op de ult van Karthus na. Ignite? Poef weg, Exhaust? Poef weg. Elke denkbare debuff in de game? Poef weg. En skills met supression (Warwick, Malzahar en Urgot)? Poef weg.

QSS is alles wat het oude Cleanse was. Dus als ik een Malz zie met Ignite, rush ik een QSS. Wat een Malz meestal doet is: Visions + Ignite + Ult. Weet je wat QSS verwijderd? Alle 3. Malz nutteloos met 1 item, plus minder damage van magical attacks.

Serieus, QSS is OP en kost slechts 1440 gold.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Nazanir schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:58:
[...]

QSS is alles wat het oude Cleanse was.
Ah, dat verklaart veel. Cleanse verwijderd tegenwoordig geen ene kut meer :/ Ik gebruik vaak Cleanse op Nidalee, maar tegenwoordig koop ik sneller een QSS :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Nu het hier toch al een tijdje over junglen gaat, erg informatief is de tier-list van Stonewall008. Met een handige tabel waar voor elke jungler wordt uiteengezet hoe goed ze zijn in de belangrijke onderdelen. Ten slotte heeft hij aardig wat video's op zijn Youtube kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ok, een ding kunnen de nieuwe coop-vs-faali bots wel. Keihard heerschen als je hele team continu solo-glory blijft knallen. Toch nog een win eruit gesleept maar ik wist al dat het moeilijk ging worden toen de Lux de first blood opgaf aan Soraka-bot :(

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:24

g0tanks

Moderator CSA
the Virtual schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:08:
Nu het hier toch al een tijdje over junglen gaat, erg informatief is de tier-list van Stonewall008. Met een handige tabel waar voor elke jungler wordt uiteengezet hoe goed ze zijn in de belangrijke onderdelen. Ten slotte heeft hij aardig wat video's op zijn Youtube kanaal.
Ik dacht wie is Stonewall008 nou weer, maar dat is dus gewoon Elementz. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen lvl 13, irelia gekocht :9, aantal potjes meegespeelt met maten die lvl 30 zijn, toch een stukje pittiger maar erg leerzaam :)
Nog 2 leuke kills gehad. Spelen als Ashe, door miss fortune gedowngen worden om te recallen. Miss Fortune staat met half hp mijn toren af te maken met wat van der minions, ik schiet mijn ult vanaf de shop. Tegen de tijd dat hij aankomt en raakt wil ze net wegrennen omdat haar laatste minion dood gaat, stun door ult, toren en minions maken haar af. Kreeg de kill terwijl ik ongeveer halverwege terug was :)
En als Jax achter een Annie aan aan het rennen welke net meer movespeed had, met nog 7s CD op mijn q. Rennen we langs een aantal minions, eentje slaat me, dodge, e skill active. stun, dood.
Erg leuke hero is dat ook, Jax. Zou hem graag willen kopen maar ik heb geen idee hoeveel IP ik nou precies nodig heb @ lvl 20 voor alle runes. Iemand een schatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:20:
Ondertussen lvl 13, irelia gekocht :9, aantal potjes meegespeelt met maten die lvl 30 zijn, toch een stukje pittiger maar erg leerzaam :)
Nog 2 leuke kills gehad. Spelen als Ashe, door miss fortune gedowngen worden om te recallen. Miss Fortune staat met half hp mijn toren af te maken met wat van der minions, ik schiet mijn ult vanaf de shop. Tegen de tijd dat hij aankomt en raakt wil ze net wegrennen omdat haar laatste minion dood gaat, stun door ult, toren en minions maken haar af. Kreeg de kill terwijl ik ongeveer halverwege terug was :)
En als Jax achter een Annie aan aan het rennen welke net meer movespeed had, met nog 7s CD op mijn q. Rennen we langs een aantal minions, eentje slaat me, dodge, e skill active. stun, dood.
Erg leuke hero is dat ook, Jax. Zou hem graag willen kopen maar ik heb geen idee hoeveel IP ik nou precies nodig heb @ lvl 20 voor alle runes. Iemand een schatting?
@ level 20 heb je ongeveer 2 quint slots vrij (1k ip each normaal gesproken, health kost 2k each)
ongeveer 6 red/yellows/blues, die gemiddeld 420 each kosten.
6 x 420 x 3 = 7560

ga maar uit van ongeveer 10k ip om je rune page op level 20 te fullen.
Maar stel je gaat voor mana regen/level/5 yellows of iets dergelijks (zijn goedkoop en erg goed) dan ben je minder IP kwijt. deze kosten namelijk maar 205 each.
runes zijn iig behoorlijk duur, maar geloof me. Ze zijn het helemaal waard.
Nu ik ook op de US begin te spelen merk ik wel hoe veel verschil een volle rune page geeft zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
g0tanks schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:17:
[...]

Ik dacht wie is Stonewall008 nou weer, maar dat is dus gewoon Elementz. :p
Blijkbaar zijn het toch echt twee verschillende personen. Elementz zal zelf wel te weinig verstand van junglen hebben om er een list voor te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
the Virtual schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:12:
[...]

Blijkbaar zijn het toch echt twee verschillende personen. Elementz zal zelf wel te weinig verstand van junglen hebben om er een list voor te maken. ;)
Of te weinig tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik ben momenteel lvl 6, en ik probeer nu die recomended items te kopen (rechtsboven bij shop venster). Nou heb ik een vraag. Moet ik, zodra ik het kan die "sub" items in die tree van recommended items kopen, of is het slim om te wachten tot ik de top in die tree kan kopen? In dat geval bulkt m'n geld namelijk steeds wel op, en m'n spidey sense zegt dat dat niet goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Nope, gewoon die "sub" items kopen :) Maar depends natuurlijk wat je situatie is, je gaat natuurlijk niet elke keer terug om een sub te kopen :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee alleen als ik er ben hoor. Maar stel ik koop 1 subitem, ben ik dan duurder uit als ik die koop, en dan later dat duurste item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maw, dat is dus DE way to go als je voor de recommended items wilt gaan? Jezelf in die trees omhoog werken en money zo laag mogelijk houden? (maar natuurlijk niet terugwarpen enkel daarvoor ;))

Hoe dan ook, thanks voor de hulp guys!

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 13-03-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
mja over het algemeen wil je niet voor de recommended items gaan ;), zijn vaak geen super goede items en iedereen varieerd weer in zijn speelstijl. Meestal heb ik in mijn builds een stuk of 2 a 3 items van de recommended erbij zitten meer niet.

Ook fijn weer die servers btw, zit ondertussen in een game, reconnecten werkt niet maar ik kan ook niet bewegen xD, nja dan ga je dus weer ff lekker forums checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar waarom wil je niet recommended? Ik bedoel, ze zijn immmers recommended voor die champion. Ik snap wel dat doorgewinterde spelers echt betere items gaan nemen. Maar voor mij als noob is het voorlopig nog wel veilig op die manier. Ik voel me beetje overwelmd aan de hoeveeldheid items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Vaak kijk je ook naar het andere team bijvoorbeeld, hebben ze veel magic of physical damage en hoe speel jij je champion graag. De recommended items geven voor het begin wel een redelijke champion tot je wat meer leert over welke items wanneer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
1. Recommented items slaan soms helemaal nergens op, bijvoorbeeld recommented van mundo, Full ad zonder ook maar een beetje health.
2. Stel je speelt een tank, en het andere team is vol atack damage, en bij de recommeded staan ook magic resist items is het nutteloos om deze te kopen.
3. Mijn buils voor ashe zal op lang niet iedereen werken, ik heb veel mana regen in mijn runes zitten, zonder deze runes zal mijn buils slecht zijn.
4. Stel je hebt al genoeg mana regen runes/masteries en de recommended items geven je aan dat je die toch moet kopen heb je een zware overkill en 1 overbodig item, voor dit geld had je veel betere items kunnen kopen.

Je moet je nooit aan 1 buils vastklampen maar altijd kijken wat in welke situatie het beste uit komt. Bijvoorbeeld bij een team tegenover je die veel armor koopt zul je voor armor penetration moeten gaan.
Bij een team die niet echt om armor geeft ga je puur voor atack dmg/crit dmg/crit chance.
Stel het andere team heeft veel Ability Power champions, dan ga je voor een banshees veil o.i.d. Om jezelf veel minder snel dood te laten gaan.

De recommended items kunnen hier natuurlijk geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/beet69.png

Goede game net gespeeld. Ik lanede als Lux op mid. Tegenover mij een Twitch, en die was gelukkig redelijk noob. Kon zeer makkelijk harassen met die singularity, en dan op lvl 6 de laser om het af te maken. Al met al wel weer een flawless game! TF en Twitch gingen beide verschrikkelijk snel dood, denk dat dat hun grootste probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Als ik die scores zo zie zat er niet veel actie in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Laatst online: 04-12-2024
net ook een leuk potje gehad met kassadin :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34o3kgn.png

morgana was tegen mij mid. deed niet echt veel dus ik kon lekker farmen. Shaco was niet echt goed aan het junglen. Dus toen ik lvl 7 was ofzo heb ik gelijk mejais gekocht en boots. kwam shaco tegen in onze jungle. gekilld met udyr. En vanaf dat moment gewoon echt veel gegankt. Redelijk snel 20 stacks en ben volgens mij geen moment onder half hp gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domdo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:21:
Als ik die scores zo zie zat er niet veel actie in :p
Het was een aardig korte game. Nadat 3 turrets kapot waren hebben de tegenstanders gesurrenderd.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/24xgfb9.png

Zucht...

Ga je een tank spelen, duik je op goede posities in het gevecht, kan er niemand damage doen omdat de Ashe geragequit had, de karthus alleen bezig is met farmen en de yi AP ging.

:'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ben sinds Jarvan uit veel met hem aan het spelen, en verwacht een nerf volgende patch.
Mijn win rate is 80% (100% als mijn team redelijk is).
Het duurde wel een paar potjes voordat ik hem door had.

EDIT: Die win rate komt doordat zijn stats en skills die net iets te overpowered zijn. hij heeft een knockup (10 sec cd), shield, AS en Armor passive skill en een hele harde nuke ultimate. Daarbij kan je door zijn passive heel makelijk farmen en harrassen.

[ Voor 40% gewijzigd door Baristo op 13-03-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nog ff "snel een game voor het slapen gaan" loopt uit in een ninja-invite van AJ :P
Cass + Singed + Teemo is wel massive poisongame zeg :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
MazeMouse schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:36:
Nog ff "snel een game voor het slapen gaan" loopt uit in een ninja-invite van AJ :P
Cass + Singed + Teemo is wel massive poisongame zeg :)
whaha geinige game was dat inderdaad :D Was een van de weinige goede cassiopeia's die ik zag btw.

edit: overigens gister nog een 4v5 gewonnen samen met Lightstyle. Het ging in het begin best wel klote, maar het potje begon om te draaien naar onze wens. Vervolgens had onze mordekaiser (2/9/5 ofzo) er genoeg van en besloot hij maar te quitten waardoor het een 4v5 werd. Dit leek eindeloos te duren (mede door een fail bij baron (o.a. mijn schuld omdat ik mijn ult per ongeluk gebruikte op baron terwijl ik E in wilde drukken, kutworstenvingers) maar uiteindelijk wonnen we na een backdooractie van Lightstyle die een inhibitor kon slopen. Daardoor moesten die gasten steeds in de verdediging en konden wij langzaam aan inhibitors en turrets wegwerken.

[ Voor 48% gewijzigd door Vicarious op 14-03-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Lang verhaal, maar bevat een guide voor Maokai:

Ik heb eindelijk mijn main tank gevonden (meestal speelde ik Shen, maar Maokai is fantastisch). Voor een tank heeft hij echt een fantastische laning phase en kan relatief makkelijk farmen, zeker vergeleken met andere tanks (denk aan een Rammus, Shen, Alistar, etc), omdat hij zijn Saplings heeft (daarover zo meer). Hij heeft ook goede interrupts (Root + knock up en slow), daardoor hij channeling spells kan stoppen, iemand die je squishies achtervolgd kan stoppen. Of je kan er uitstekend mee chasen. Zijn ult is een 1 point wonder (Diablo fans hier? ;)), maar ook hier, geef ik zo meer uitleg.

Masteries: 9/6/15 OF 0/21/9

De eerste geeft je wat survivability, meer damage en wat CDR, de 2e geeft je echt de tank build, met wat regen bonusses van de ultility tree. Ik hoop hoef ik, niet toe te lichten welke masteries belangrijk zijn, dit zijn namelijk de common builds. Het enige wat ik op moet merken, is dat met de 2e mastery build, je improved heal neemt.

Runes build tijd.

Red: Magic Penetration.
Yellow: Armor Per Level
Blue: Cooldown Reduction (Flat) of Magic resist per level
Quint: Health (Flat) of Movespeed

Ik denk dat het meest voor zich spreekt, movespeed is een tricky keuze, Maokai heeft erg weinig base HP voor een tank, dus zonder de Flat HP, word je early game voor een tank toch een stukje lastiger, maar het hangt af van wat je kunt/durft.

Skill prioriteit: R>E>W>Q of R>W>Q>E

Stukje voorkeur, hangt ervan af hoe je wilt spelen eigenlijk. Met de eerste build, max je je Saplings. Ze doen erg veel base damage, zeker verlegen met andere spells van mages. Met de 2e build ga je voor early game harrassment en interupts. Je root duurt langer op skill level 5 (dit is je W skill), en je slowt voor meer % met level 5 Q. Echter kun je belachelijk veel burst doen met build nr 1: Gooi een Sapling naar je target, en gebruik meteen je root op hem, je Sapling zal zeker op hem ontploffen en max damage doen, omdat hij nu niet weg kan. Vervolgens gebruik je je Q, zodat hij weer ruim een seconde niets kan. Maar goed, ik ga hier nog niet te diep in, dat is voor later.

Je wilt, het liefst, altijd duo vs duo lane. Waarom? Omdat je een fantastische passive hebt. Elke 5 spells (inclusief je eigen) heal je jezelf voor 7% van je max HP, met je volgene auto attack. Hoe meer mensen in een lane, hoe meer heal. Daarbij, je wilt wel graag wat extra damage wanneer je mensen gaat snaren/slowen. Maokai -kan- solo lanen, maar tot level 5 zal hij het knap lastig hebben echter. Minder heals, en je moet dan voor je Sapling build gaan, alvorens je echt kan farmen/pushen. Als je betere solos hebt, laat hun dit dan doen.

Je Saplings zijn interresant. Ze dienen als een ward, en als een vijand te dicht bij ze komt, "activeren" ze door te ontploffen, of ze achterna te rennen. Ze duren echter maar 25 seconden, dus reken je nog niet rijk. Op level 3-4 kunnen ze de ranged minion wave in een keer slopen, eerst gooi je ze erop, waarna ze ontploffen. En geld is binnen. Als een potje echt lang duurt, zal dit niet meer het geval zijn. De ranged minions hebben dan teveel HP/MR voor je Saplings om ze te clearen.

Steek altijd maar 1 punt in je ultimate. Er is geen enkele reden voor meer punten. Ik zal dit ook even toelichten, want ik hoor je al denken: die is gek!

Op level 1 doet je Ultimate het volgende: 20% damage reduction, 80 mana to cast, 40 mana per seconde om hem in stand te houden. Doet 100 damage, met een max van 300 damage (je doet +2 damage per punt damage gestopt door je ult).

Op level 3: 20% damage reduction, 125 mana to cast, 80(!) mana per seconde om hem in stand te houden. Je doet 300 damage met een max van 500. Dus je doet max 200 meer damage, maar het kost je wel 2x zo veel mana om hem in stand te houden? Waardeloos. Ook met een AP build is zijn ult zinloos te levelen, want de cap word niet verhoogd, alleen de min damage van 100-300 gaat omhoog.

Nog een reden is, je bent een tank, dus veel mana te spenderen zul je niet hebben en damage doen is niet je primaire taak. Je taak is het voorkomen van damage op de rest van je team. Je ultimate is daar fantastich voor.

Nog een belangrijke voetnoot, je ultimate werkt NIET tegen tower damage. Towers zullen dus 100% damage doen, ondanks je je ult up hebt.

Nu voor je build:

Summoner spells Heal + Clarity

Core build: Merc treads, Aegis, Heart of Gold.

Toelichting:

Je Aegis + Ultimate, zorgt ervoor dat zelfs je squishies niet meer squishy zijn. Je geeft ze ruim +30% EHP tussen je ult en de passive van Aegis. Samen met de heal, die nu 30% effectiever is geworden door de damage reduction, kan je je team tijdens een teamfight heel lang je carries/squishies in leven houden. En dan heb ik het nog niet eens over je snare/slow/knock-up. Dankzij je passive, zul je ook makkelijk in leven blijven tijdens een teamfight, want meestal word er heel wat gecast. Als je overigens merkt problemen te hebben met mana management, doe er nog een Chalice bij.

Andere goede items na je core: Banshee's Veil (is eingelijk een must), Randuin's Omen, Sunfire Cape, Rylai's, Zhoyna's en Spirit Visage (iets minder na de nerf, maar de extra HP, MR en CDR zijn nog altijd niet verkeerd).

Veel items met health, of een beetje AP voor wat meer burst. Echter, begin je lanen met een Doran's Ring. Het geeft health, AP en wat mana regen. Geloof me, je hebt het nodig. Je skills hebben naar verhouding relatief hoge mana kosten. Echt spammen is dan niet handig helaas.

Gebruik je Saplings voornamelijk voor harrassen en vanaf level 3 mag je ermee farmen (jeuj!). Leer handige locaties, leer timen hoe lang ze duren. Je wilt op level 1 ALTIJD een sapling nemen als eerste skill. Al was het alleen maar om het scouten. Plant er 1 in een bush (hurrrr wordgrap), om een gank te voorkomen. Ook als het andere team een jungler heeft en je bent bang voor een gank, Saplings! Let wel, wanneer iemand boots heeft, worden ze makkelijk(er) te ontwijken, omdat je dan sneller kan rennen dan de Saplings. Je wilt dan je Sapling Root en slow combo gebruiken (zoals eerder beschreven). Saplings hebben ook een belachelijk bereik, qua cast range. Dus als iemand probeert weg te rennen met weinig HP, gooi dan een sapling op max range in de richting die ze willen wegrennen. Dikke kans dat het een kill word.

Omdat je relatief goede damage doet, hoef je ook niet zo gek veel AP te hebben. Daarbij heeft Maokai niet de meest spannende AP ratios, dus investeren in AP heeft niet een bijzonder grote impact. Daarbij, zijn skills hebben gemiddeld tot hoge (voornamelijk Sapling) cooldowns, dus spammen zit er gewoon echt niet in. Je Ultimate heeft wel een verassend lage cooldown (ik dacht zonder CDR 45s), dus hij zal echt klaar voor je zijn elke teamfight. Als je het mij vraagd, hij heeft een van de meest gamechanging ultimates.

Wel hoop ik dat Riot hier naar kijkt, want tot op heden is er gewoon geen enkele reden, om meer dan 1 punt in zijn ult te stoppen. Op de forums is ook te merken dat menig Maokai speler deze mening deelt. Dus misschien dat er nog wat aan komt voor Maokai.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vicarious schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:36:
[...]

whaha geinige game was dat inderdaad :D Was een van de weinige goede cassiopeia's die ik zag btw.
Dat was een van de weinige cassiopeia's... full stop :P
Een van de minst gespeelde champions ever volgens mij want ik kan me niet eens meer heugen de laatste keer dat ik een Cass in mijn eigen team had en ben ze maar een paar keer in vijandelijke teams tegengekomen.
Ze heeft een tijdje terug wel een buff gehad dus ik zal d'r weer eens proberen. Moet ook zeggen dat ik d'r eerst enorm kut vond tot ik ontdekte dat haar Q-spell targetted is door je cursor. Toen werd ze ineens al stukken beter :D

Custom Game idee: Poison vs traps
Een team dat met posion skills werkt tegen een team dat met traps (plaatsbare passieve attacks) werkt.

Teemo (Noxious Shot + Shrooms) + Singed (Poison Trail) + Cassiopeia (Blast + Miasma) + Twitch (AutoAttacks) + Shaco (Two-shiv poison) (Bank: Kog'Maw (Caustic Spittle))
vs
Nidalee (traps), Heimerdinger (turrets), Teemo (shrooms), Shaco (Jack-in-the-box), Maokai (Sapling toss) (Bank: Caitlyn (traps))

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Team traps wint. Ruil teemo voor Caitlyn (zij past beter bij traps dan teemo, ook zijn shrooms zijn namelijk poison).

Als iedereen in team trap een BV bouwt, winnen ze. Team Poison heeft namelijk geen enkele AD character, op Shaco na. Maar ook tegen Shaco werkt een BV erg goed. Nidalee is Hybrid, Shaco AD, Caitlyn is AD en de rest is AP. Team traps heeft overigens ook veel meer CC (Maokai, Heimerdinger en Caitlyn).

Ik zou mijn geld inzetten op team trap.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Vergis je niet in Team Poison. Teemo, Shaco en Twitch zijn alle drie cloakers waardoor Team Trap wellicht moet investeren in wards en/of oracles. Het geeft Team Poison in elk geval erg sterke ganking threat. Twitch heeft een blind, Shaco, Cassie, Singed, Kogmaw en Twitch hebben een slow, Singed heeft een displace (of hoe je die judoworp ook noemt), Cassie heeft een petrify. Daarnaast zijn de traps van Caitlyn, de saplings van Maokai en de turrets van Heimer zichtbaar voor het Team Poison.

Teemo vs. Teemo = beide traps en poison, Shaco vs. Shaco zelfde verhaal, dus die zou je onder de noemer kunnen wegstrepen. Dan hou je het volgende over:
Team Poison: Twitch, Singed, Cassie, Kogmaw
Team Trap: Caitlyn, Nidalee, Heimerdinger, Maokai

Ik weet het niet. De enige advantage van Team Trap is feitelijk Nidalee's healing skill, die zou de doorslag kunnen geven.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vergeet in dat opzicht de Maokai ult ook niet. Die 20% kan ook net genoeg zijn :)
Maar het klinken allebei wel als teams die ik een keertje zou willen proberen :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Not really. Zoals ik al zei, team poison is bijna alleen maar AP. Als iedereen een BV koopt block je al heel veel burst, en doet de poison damage ook ineens een stuk minder. Om deze reden alleen al hebben ze betere winkansen. Ten tweede omdat team trap harde CC heeft (een slow is niet harde CC als een stun of snare), team trap kan ook beter disrupten met hun CC en Maokai gaat veel meer doorslag geven dan Nidalee. Sterker nog, de combinatie van Maokai + Nidalee doet mij al geloven dat ze gewonnnen hebben (lees mijn Maokai guide hierboven maar eens en je ziet waarom). Als team trap een Oracle koopt, heeft team poison weer een echt probleem. Daarnaast, hoevaak krijgt Teemo de kans om te stealthen? Als je hem het ziet doen, kan je gewoon met AoE skills hem eruit lokken.

Ik zou nog altijd mijn geld op team trap zetten, zonder meer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Nazanir schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:14:
Daarnaast, hoevaak krijgt Teemo de kans om te stealthen? Als je hem het ziet doen, kan je gewoon met AoE skills hem eruit lokken.
Wie zegt dat je hem het ziet doen? ;) Vaak genoeg met Teemo een FB/kill gescoord (of ge-assist) omdat de tegenstander niet doorhad dat ik in dezelfde bosjes stond als hij. Of dat hij tussen mij en mijn turret stond.

Maar omdat Teemo in beide teams zit is dat een moot point. Verder ben ik het met je punt eens :) Ik zeg alleen dat het geen steamroll wordt. Team Poison is geen ontwricht team of zo, ze hebben alleen geen AD inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Zyppora op 14-03-2011 14:44 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Iemand anders zin in een potje rond 19.00 uur?

Kunnen we een keertje team poison proberen of team traps...
Ik zal cassiopa terug uit de kast halen, vind haar zeker en vast een goede champ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Hoezo heeft team poison alleen maar AP? Twitch is toch echt een die-hard AD carry die toevallig ook wat poison damage doet. Shaco doet ook behoorlijke attack damage en zelfs teemo kan met auto-attack aardige damage doen door items als malady en/of nashors tooth.

Neemt niet weg dat ik team trap alsnog zie winnen: meer CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Knupoltor schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:57:
Iemand anders zin in een potje rond 19.00 uur?

Kunnen we een keertje team poison proberen of team traps...
Ik zal cassiopa terug uit de kast halen, vind haar zeker en vast een goede champ >:)
Ik wil wel meedoen.
Teemo, Nidalee, Cassiopeia, Twitch, Maokai en Caitlyn kan ik allemaal spelen (correctie: heb ik tot mijn beschikking :P)

EDIT:
Team trap wint omdat ze mijn inziens iets meer pushing power, meer directe damageburst en meer mapcontrol hebben.
Jibs en shrooms geven vision. Saplings geven korte tijd vision. De traps van Nidalee en Cait geven vision op die persoon. Als je ergens een clairvoyance kan toevoegen wordt het bijna maphacken :D
Verder geven de traps een mate van anti-gank security doordat je mensen ziet aankomen en ze hun gank niet ideaal kunnen uitvoeren.

Nidalee Top (hybrid-build)
Caitlyn Mid (Pure AD build)
Heimerdinger of Teemo Bot (PureAP build)
Shaco Jungle (Jungle AD build)
Maokai Roaming (Tank AP Build)

Op papier klinkt het bijna overpowered...

EDIT2:
Team poison is dan weer een harrass/gank team to the max. Helemaal met die Kog ult en de zieke range.

Teemo top (of mid. AP Build)
Cassiopeia/Kog mid (of top. AP Build of Kog AS Build)
Singed bot (Tank AP build)
Shaco jungle (Jungle AD build)
Twitch bot/Roam (AD Build)

Alle lanes zijn dan voornamelijk AP maar de ganks van shaco en twitch zijn AD. Poison houd de mensen op low-health en als ze geen oracles en pinkwards halen gaan shaco en twitch heel hard heerschen op gankvlak.
Ok, ganken wordt lastig als je te hard poisonharrassed (en daardoor te hard tegen de torens pushed) maar eventueel zou je daarmee juist wel weer je tegenstanders enorm kunnen zonen.

[ Voor 70% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 15:34 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:14:
Not really. Zoals ik al zei, team poison is bijna alleen maar AP.
Not really. Of speel je normaal twitch als ap?
Poison: 3xAP, 2xAD en kogmaw kan alle 2 de kanten op.
Trap: 3xAP, 2xAD en een hybrid.

Qua CC valt het ook wel mee. Als je shaco/teemo wegstreept tegen elkaar heb je Singed/Cas/Twitch/Kog vs Nid/Heimer/Maokai/Cait en dan heb je slow/fling+stun/slow+slow+slow vs slow+knockback/root/slow+root/slow. Harde CC is leuk maar van vrij korte duur dus niet te zeer overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

RTG schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:14:
[...]

Not really. Of speel je normaal twitch als ap?
Poison: 3xAP, 2xAD en kogmaw kan alle 2 de kanten op.
Trap: 3xAP, 2xAD en een hybrid.
Dus 3xAP, 2xAD, 1x Hybrid voor beide teams.
EDIT: Ok, kog is geen hybrid maar kan ap of ad gespeeld worden.

[ Voor 9% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 15:22 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Zullen we dan strx eeen potje spelen? :)

Ik wil wel in team poison met cass..., lekker ulti spammen bij een push onder onze tower langs achter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Kunt met zo'n team ook gaan pubstompen. Volgens mij kun je premade hier heel hard mee heerschen in beide teamsetups :)

EDIT:
Heeft iemand ervaring met een jungle-Shaco? Anders wil ik die misschien wel gaan proberen.
EDIT2:
Team poison heeft wel een hoog squishy-gehalte.

EDIT3:
En nog een brainfart... Global ults team:
Pantheon(top), Karthus (mid), Gangplank (bot), Soraka(bot), Shen (jungle)
Reserves: Twisted Fate
Ashe en Ezreal vind ik een te twijfelachtig. Niet zozeer global als dat ze gewoon blijven gaan tot ze iets raken.

[ Voor 72% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 15:59 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Dat wordt ook een probleem voor team-poison. Singed zal full tank moeten gaan, maar kan vaak lastig initieren, zeker als het andere team veel CC heeft. Enige dat hij kan doen is heel veel HP/armor/resist opbouwen, ult en ghost poppen, hun team inrennen en een slow neergooien en iemand naar achteren flingen. Vervoglens snel wegwezen met flash anders ben je dood.

Team-trap heeft ook slechts 1 tank (Maokai), maar die kan wat makkelijker initieren door zijn ult te poppen en te towerdiven met zijn root-skill.

Ik kan als er een invite komt als ik vanavond online ben (weet ik nog niet zeker, waarschijnlijk wel) met singed spelen. Alle andere heroes heb ik niet (tenzij er iemand free2play is hiervan, volgens mij koggie?).

[ Voor 17% gewijzigd door Vicarious op 14-03-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Vicarous, jij mag tanken voor team poison :)

Met mij erbij als cass zijn me al met 2?
Nog vrijwilligers voor team poison ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Goed lezen is ook een kunst, ik zei dat team poison BIJNA alleen maar AP was. Daarbij gebruiken ze veel spells die door BV geblokt worden en anders minder damage toe berokkenen. Overigens vind ik niet dat Kog'Maw in team poison hoort, hij heeft geen enkele DoT (Damage over Time) skill (Teemo, Cass, Singed, Twitch), even goed hoort om die reden Shaco ook niet bij team poison, maar bij team trap vanwege zijn Jack in the Box. Vandaar dat ik de redenering toepastte zoals ik deed.

Zelf zie ik team NinjaPirate wel erg zitten:

Miss Fortune
Gangplank
Shen
Akali
Kennen

2x range, 2x ad, 2x AP, sterke tanke, goede AoE + globals. Ze hebben ook leuk wat CC tussen de slows, taunt en stuns en Akali of Shen zou kunnen junglen. Dit team heeft enorm veel burst, dat maakt ze erg gevaarlijk bij kleine team gevechten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Jaaa dat ziet er veel cooler uit! Team ninjapirate vs team trap :P Van Team ninja/pirate zijn op dit moment GP, MF en kennen free2play dus dat zou moeten lukken. Met alle drie kan ik redelijk omgaan alhoewel ik ze niet gekocht heb (duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Shaco is ook vanwege de benaming Two-shiv Poison gekozen ;)
Kog'maw heeft poison related benamingen voor skills (caustic spittle, void ooze) maar inderdaad geen echte poison dot. Meer poison statuseffects (is ook reservebanker :P)
EDIT: Gangplank heeft wel poison dot passive... problem solved :P

Team Ninjapirate, Team Trap, Team Poison en Team GlobalUlt.... Ik voel een hele leuke avond aankomen :D

EDIT:
Ook opvallend hoeveel viable "themeteams" er te maken zijn op deze manier :D
All Yordle is ook een leuke. Poppy, Heimerdinger, Kennen, Teemo, Amumu, Corki, Veigar
Corki Top
Kennen/Veigar Mid
Poppy Bot/Roam
Heimerdinger/Teemo Bot
Amumu Jungle

[ Voor 39% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 16:19 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Tja zo kun je wel even doorgaan:
- Team Yordle
- Team Demacia (garen, xin zhao, lux, galio, jarvan)
- Team Ionia (Irelia, Karma, Yi, Soraka, Udyr)
- Team Noxus (Urgot, Vlad, Swain, Sion, Katarina, Leblanc, Cassio)
- Team Zaun
etc.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Is ook heel goed te doen, en over het algemeen zijn het niet eens slechte team. Riot had ook team Ionia vs Noxus gedaan (wat een erg leuke match was geworden), en thema team's doen het op zich nog best goed ook. Al moeten sommige team het iets te veel van hun niche hebben.

Ik heb alleen MF van team NinjaPirate niet :p

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Kan er dan ook een team Bigboys af?

Top: malphite (off tank) + rammus (tank/ap)
Mid: mundo(ap/ad)
Bot: cho(ap+cc) + alistar (main tank)

genoeg cc en mogelijkerwijze ook ap/ad en massa's verdediging :)

Desnoods kunnen we er meer ad inzetten met nasus, dies ook wel huge

moet wel eens lachen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dan vind ik de regio/ras teams eigenlijk uitgesloten dus helaasch geen yordle team :P (jammer dat er nog geen volledig Void team mogelijk is in die optie)

Team NinjaPirate: Gangplank, MF, Shen, Kennen, Akali
Team Traps: Heimerdinger, Teemo, Shaco, Nidalee, Maokai, Caitlyn
Team GlobalUlt: Gangplank, Pantheon, Karthus, Shen, Soraka, Twisted Fate
Team Poison: Gangplank, Twitch, Teemo, Cassiopeia, Singed

Team Charge: Shen, Renekton, Alistar, Poppy, Gragas

EDIT:
Op team bigboys zo groot is Rammus niet. Gragas of Nasus dan inderdaad :P

No-mana team en dan allemaal Clarity nemen...
Mordekaiser, Mundo, Kennen, Akali, Shen, Katarina, Garen, Renekton, Tryndamere

[ Voor 17% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 16:28 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
HAHAHAHA team charge! Als je op een toren af komt lopen en ze staan met 4/5 man te verdedigen, gewoon even op teamspeak aftellen en allemaal tegelijk erin chargen. Geniaal! Dat moeten we echt een keer in de normal queue doen!

[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 14-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Rammus is mss niet de grootste maar toch blijft ie zeer volumeus >:)
Gragas was ik inderdaad vergeten, die kan wel wat poeder in het spel gooien ( zeker met 20stacks) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vicarious schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:27:
HAHAHAHA team charge! Als je op een toren af komt lopen en ze staan met 4/5 man te verdedigen, gewoon even op teamspeak aftellen en allemaal tegelijk erin chargen. Geniaal! Dat moeten we echt een keer in de normal queue doen!
Alistar, Poppy en Gragas beuken ieder iemand weg en Renekton en Shen nemen de overige twee mee :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Was net aan het denken en kwam op team : Oneshot

Nunu, fiddle, veigar, gang en galio

Gaat als volgt.... Galio initiate--> nunu flash in and ulti--> fiddle ulti --> galio ulti is uitgewerkt dus komt veigar dan maar met zen circle --> en gang mag er tussendoro wa ultien :)

Zou godly zijn maar helaas neit haalbaar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nu komen de ideeën :D

EDIT:
Bij die oneshot misschien Anivia ipv Gangplank doen :)

Team unkillable:
Anivia, Zilean, Taric, Soraka, Tryndamere, Kayle

Zilean Top
Anivia Mid
Tryndamere Bot
Kayle Bot
Taric Jungle
Eventueel Tryn en Zil omdraaien maar Trynd is de ultieme squishy earlygame dus kan wel een babysitter/healer gebruiken.

[ Voor 114% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 16:42 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Waarom Taric? Die healt veel langzamer dan Mundoj en is vrij makkelijk kapot te krijgen in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vicarious schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:41:
Waarom Taric? Die healt veel langzamer dan Mundoj en is vrij makkelijk kapot te krijgen in teamfights.
Die ult van Taric selfhealed inderdaad misschien niet enorm hard maar zijn Q-healed zowel een teammate als hemzelf best stevig en Taric is een vrij competente Jungler. (Net als Soraka voornamelijk voor de healing gekozen)
Mundo is echter ook wel een redelijke Jungler dus die zou er ook nog op het Roster kunnen.

EDIT:
Stel ze zouden Anivia focussen.
Ze is best beefy vanwege Taric's Armor aura
Ze moeten door alle heals heen. (Kayle + Taric)
Daarna voor d'r eerste egg is er een Kayle ult
Tijdens d'r egg door de heals heen
Na d'r egg door de heals heen
Na d'r egg een Zilean ult

Tryndamere heeft misschien die Egg niet maar die heeft verder wel al die heals en een dubbele unkillable actie vanwege zijn ult en de kayle ult :P

Focus op Zilean: Kayle ult, sicke heals, Zil self-ult
Focus op Taric: Zijn selfheal is enorm achterlijk. Kayle ult. Zil ult
Focus op Kayle: Heals + ults

Tenzij je massive CC en dikke burst hebt gaat dit team niet zomaar neer :P
Verder is de damage die het team zelf doet misschien niet ubermassive maar wel in enorme bursts. Zil double bomb, Anivia burst, Trynd critfest, Taric shatter (aura helaasch weg), Kayle met goede build supportDPS.

Zil heeft een slow
Anivia heeft slow en stun
Trynd heeft een slow
Taric heeft een stun
Kayle heeft een slow
Met andere woorden, de tegenstander moet wel erg zeker van zijn zaak zijn als ze initiaten want wegkomen doen ze niet meer.

[ Voor 53% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 16:54 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog een ***game aan mn broek

ik wil WW spelen en neemt iemand anders hem, grrrumble he better be good, neem k maar yi
laadscherm hij heeft leuke skin van WW, ok denk ik hij zal er wel iets mee kunnen

we gaan samen in lane 5 sec later sterft hij, disconnect en komt wat later terug waarna hij wat gaat junglen en dan massaal begint te feeden samen met een jax die er nix van bakt (beide uiteindelijk ongeveer 0/15-20/5)

ik ga met yi superaggressief spelen
ghostblade
mercury threads
starks fervor uiteindelijk => bloodthirster
phantom dancer
infinty edge
phantom dancer (had de speed nodig om de torens allemaal op mn eentje te defenden en te pushen :))

en verlies een game waar ik 21/3/18 haal,
iedereen die in mn buurt komt loopt weg maar mn vriendjes besluiten van steeds op hun eentje ergens hun leven te riskeren
en 1vs5 kon k ook niet aan alhoewel ik wel een paar keer in de vijandige groep alpha strike
highlander + ghostblade + wuju kill 1 en dan ghost+cleanse eruit en dan massaal ALL chat van het andere team WTF
wat wel leuk was

maar verliezen met zo'n score is dik balen
waar zitten al die pro-nerds duidelijk niet in mn elo ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vervelend als inderdaad iemand anders de champ pakt die je zelf wil spelen en daarin hard faalt. Daarentegen heb ik zelf een keer iemand gehad die perse Teemo wilde hebben.
Die van mij kreeg en vervolgens zo hard aan het heerschen ging dat ik het niet meer grappig was.

Daarentegen had je met die build keihard moeten backdooren :P

[ Voor 14% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 17:16 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

true en paar keer geprobeerd maar als je de enige bent die nog leeft en ze pushen met 4 of 5 dan moet ik ze tegenhouden om mn inhibs neer te halen, zo ging het het hele spel, bijna niet kunnen pushen door een dood team
en ze hadden vanaf het begin wel voorsprong op torens wat het onmogelijk maakte om effectief te backdooren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag er dan ook nog een team backdoor bij?

Sivir
Yi
TF
Twitch
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:24

g0tanks

Moderator CSA
Pantheon.

Leuk al die teams, maar de meesten zullen niet echt werken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:30:
Mag er dan ook nog een team backdoor bij?

Sivir
Yi
TF
Twitch
??
Maak er dan een vrij normaal Pushteam van. Yi, Sivir, Twisted Fate, Nasus, Alistar (Nunu)

Om daar een heel compleet push push push push push team van te maken uiteraard allemaal Berserker Greaves + 5 Zeal om de torens nog sneller neer te halen :P
g0tanks schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:33:
Pantheon.

Sommige teams niet. Maar die NinjaPirate en Traps zien er op papier uit als teams die juist best goed moeten werken :)

(GlobalUlt, Unkillable en Charge zijn pure "OMG LOL" teams :P)

[ Voor 30% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 17:36 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Oeps... double-post niet de bedoeling :(

[ Voor 88% gewijzigd door MazeMouse op 14-03-2011 17:36 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:33:
Pantheon.

Goed push team wint heel vaak games, if goed gespeeld. Al sta je 20-50 achter met kills, et gaat om die nexus en daar is dit team erg goed in. Probleem is alleen het moraal hoog houden aangezien je teamfights weinig gaat winnen, daarom is goede communicatie binnen premade wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Haha geinige ide'en hier al die thema teams

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Net ff een potje geowned, een andere in m'n team had per ongeluk Pantheon en verkeerde masteries enzo. Des ondanks gingen we samen lanen. Gingen begin beetje dood door Vladimir en Irelia, daarna snowballde we ze keihard (we hadden een feedende ashe XD)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1dnk

En ja ik weet wat thumbnails zijn maar puush upload automatisch en geen zin weer te dlen en te bewerken~ (Luiii)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ennnnnnnn EU is down :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De hele avond Nunu-jungle geoefend met mijn neef samen op US. (Coop vs AI jungling dus niet voor het echie :P)

En alle games zijn Nunu+(random neef champ) gecarried. Een game zelfs 2 ragequitters meteen al en een Katarina die het echt niet wist hoe het werkt. (17 deaths)
Uiteindelijk de combinatie Nunu + Fiddlesticks steeds alles ulti-acen. Die Katarina in end-game chat nog "gratz 2v5 win, I stayed to watch you guys do it"

EDIT:
Paar bevindingen zijn dat ik zonder runes/masteries de blue-buff niet solo lekker kan pakken.
Met leash is het krap aan.
Maar ook gemerkt dat ik als ik Regrowth Pendant begin en Wolves -> Wraiths -> Golems -> B for Philosophers Stone -> Wolves -> Wraiths -> Golems -> Gank doe dat het eigenlijk ook best goed werkt en dan na een gank eventueel pas voor de Blue hoef te gaan en dan kan gaan kijken hoe ik ga itembuilden. (Meestal Heart of Gold + Boots)

Ik besef me wel dat dit op deze manier later niet goed gaat werken maar voorlopig vind ik het dikke prima om zo te gaan smurfen :)

[ Voor 41% gewijzigd door MazeMouse op 15-03-2011 00:18 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
MazeMouse schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:12:

Paar bevindingen zijn dat ik zonder runes/masteries de blue-buff niet solo lekker kan pakken.
Op je lvl 30 acc hoef je met nunu nooit terug als je jungled alleen als je items wilt kopen, je hebt niet eens smite nodig.
Je kan met alle items beginnen die je wil. (HP ruby vind ik het handigst in mijn build, of cloth armor zodat je een ward kan kopen)
Met cdr + armor runes heal je sneller dan je dmg krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Baristo op 15-03-2011 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb gisteravond net nog tijd gehad voor één potje, en heb met Irelia de jungle opgezocht. Kwam bij stom toeval uit bij een full NL team (dan stijgt het vertrouwen ook wel). Op 't begin vijf keer dood gegaan, maar op 't einde toch nog met 8/6/15 (oid) geeindigd.

Itembuild:
- Madred's Razors (into Wriggle's Lantern)
- Berserkers Greaves
- Sword of the Devine
- Phantom Dancer
- Randuin's Omen
- Quicksilver Sash

Heb op level 15 met de eerste vier items Baron overigens gesolo'd (praktisch, WW kwam me helpen :-( ), voelde wel goed hoe snel ie neer ging. Had alleen later spijt dat ik niet voor Madred's Bloodrazors gegaan ben.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Do you see what I see?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Wow Sona is flink gebuffed deze patch zeg, Kass een kleine nerf (waarom dat nou weer?), maar ze hebben in ieder geval geluisterd naar de Moakai klacht over zijn ultimate. Hij kost nu hetzelfde voor alle 3 de levels, om te casten en voor het maintainen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Link is wel handig dan...

Release Notes v1.0.0.113

Gelukkig blijven ze de ban-stats wel in de gaten houden. Kassadin en Irelia waren top-bans op EU en konden wel een nerve gebruiken, Zilean was geloof ik erg populair op US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Lol mordekaiser nog meer gebuffed :D Ben vorige week al een onsterfelijke mordekaiser tegengekomen (ondanks dat we hem in het begin van de game 8 of 9x killden ofzo) die zowel tank als carry was, zal nu wel nog erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Omg D:

Malphite:
Ground Slam bonus damage based on armor decreased to 50% from 70%

Dit is echt een hele dikke nerf, laning phase word nu wel heeeeel moeilijk als malphite (en je dmg output nog lager)

Doran's Blade
Fixed a bug where Doran's Blade was providing an unintended effect
Damage increased to 10 from 9

Dit is echt overpowered imo, het is EVENVEEL damage als een long sword. Longsword is echt niet meer viable tenzij je uiteraard er een item van wilt maken, vind dat ze long sword 300 moeten maken ofzo.

Experience buff is nice :)

En Sona ziet er heel interessant uit nu. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Zilean is inderdaad een toppick in ranked op de US, echter vind ik de nerf op zijn bommen een beetje zinloos. Het geeft hem de mogelijkheid gewoon wat creep kills te krijgen en wat items aan te schaffen. Het probleem is gewoon dat mensen heel hard ragen tegen de bommen, terwijl Annie, Anivia, Vlad, etc ook gewoon sterke nukes hebben. Het is gewoon irritant dat zo'n bom achteraf damage doet. Maar goed, misschien dat mensen wat minder hard ragen tegen Zil nu.

Irelia's nerfs waren echt niet nodig, ja ze is een top pick, ja ze is sterk, maar nee ze was zeker niet te sterk.

Mordekaiser misschien vanaaf weer eens proberen, kijken of het wat is, maar ik houd het zowieso bij Maokai de komende tijd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Het probleem met die bommen is dat je ook onder je tower niet veilig bent. Hij kan die bom neerleggen en tegen de tijd dat hij ontploft en dmg doet is zilean alweer uit towerrange.

Dorans blade buff snap ik ook niet helemaal... slaat nergens op. Wel hebben ze de gold/5 eraf gehaald (was mij niet opgevallen eerlijk gezegd).

Irelia buff nerf snap ik wel, maar ik denk persoonlijk dat ze nu wel heel hard aangepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:23:
Het probleem met die bommen is dat je ook onder je tower niet veilig bent. Hij kan die bom neerleggen en tegen de tijd dat hij ontploft en dmg doet is zilean alweer uit towerrange.

Dorans blade buff snap ik ook niet helemaal... slaat nergens op. Wel hebben ze de gold/5 eraf gehaald (was mij niet opgevallen eerlijk gezegd).

Irelia buff snap ik wel, maar ik denk persoonlijk dat ze nu wel heel hard aangepakt is.
Ze is niet gebuffed maar generft XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Vicarious schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:02:
Lol mordekaiser nog meer gebuffed :D Ben vorige week al een onsterfelijke mordekaiser tegengekomen (ondanks dat we hem in het begin van de game 8 of 9x killden ofzo) die zowel tank als carry was, zal nu wel nog erger worden.
Een fix is geen buff ;). En een (goede) mordekaiser heb ik in tijden al niet meer gezien.
Nazanir schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:19:
Zilean is inderdaad een toppick in ranked op de US, echter vind ik de nerf op zijn bommen een beetje zinloos. Het geeft hem de mogelijkheid gewoon wat creep kills te krijgen en wat items aan te schaffen. Het probleem is gewoon dat mensen heel hard ragen tegen de bommen, terwijl Annie, Anivia, Vlad, etc ook gewoon sterke nukes hebben. Het is gewoon irritant dat zo'n bom achteraf damage doet. Maar goed, misschien dat mensen wat minder hard ragen tegen Zil nu.

Irelia's nerfs waren echt niet nodig, ja ze is een top pick, ja ze is sterk, maar nee ze was zeker niet te sterk.
Het probleem bij Zilean is denk ik dat hij vanaf level 1 enorm irritant is en dat daar het probleem zit dat Riot luistert naar de community om de game "leuk" (Design Anti-Patterns ) te houden.
Zelf heb ik Irelia niet genoeg gezien om haar OP te vinden maar de community vindt blijkbaar van wel gezien de top-ban.

Ik vraag me trouwens af wanneer ze die Irelia healthbar-bug eens gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Jeffroiscool schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:37:
[...]

Ze is niet gebuffed maar generft XD
oops, fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Vicarious schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:23:
Hoe is dit anders met Annie die haar nukes cast? Op het moment dat een bomb namelijk geplaatst word tel hij af van 3.2.1. In true damage, dus als je in aggro range van de tower bent, zal de tower naar jou switchen (in het verleden was dit dus niet zo). Iemand met pokes/skillshits zoals Kog'Maw, Anivia, Ezreal, etc zijn dan veel erger, want die kunnen buiten de tower range jou raken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Wat vinden mensen trouwens van Nocturne, Ik denk dat het wel een firstday buy voor mij word (ik hou echt van junglen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Hoe is dit anders met Annie die haar nukes cast? Op het moment dat een bomb namelijk geplaatst word tel hij af van 3.2.1. In true damage, dus als je in aggro range van de tower bent, zal de tower naar jou switchen (in het verleden was dit dus niet zo). Iemand met pokes/skillshits zoals Kog'Maw, Anivia, Ezreal, etc zijn dan veel erger, want die kunnen buiten de tower range jou raken.
Tijdens het aftellen doet hij toch geen damage en krijg je toch ook geen tower aggro? Dat is mijn ervaring van het tegen Zilean lanen iig niet... Volgens mij doet hij pas damage bij detonate. En skillshots kun je iig nog ontwijken/verschuilen achter minions, bij Zilean bommetjes kan dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 15-03-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:
[...]

Tijdens het aftellen doet hij toch geen damage en krijg je toch ook geen tower aggro? Dat is mijn ervaring van het tegen Zilean lanen iig niet... Volgens mij doet hij pas damage bij detonate. En skillshots kun je iig nog ontwijken/verschuilen achter minions, bij Zilean bommetjes kan dat niet.
Zodra je een buff/debuf plaatst op een enemy champion krijg je hoe dan ook tower aggro, de reden waarom Zilean vaak geen tower aggro heeft is door zijn W skill waardoor hij al uit tower range is voor deze hem probeert aan te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:43
Reden voor de nerf voor zilean ligt meer aan de range van zijn skill. Andere nukers kunnen niet 2x een bom op iemand planten met de range van zilean.

PS. ik speel voornamelijk op US.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=61262

Volgens mij krijgj e toch echt alleen tower aggro bij damage.

edit: never mind, is blijkbaar een paar patches terug gefixed.

[ Voor 56% gewijzigd door Vicarious op 15-03-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Vicarious schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:
[...]

Dat is helaas niet waar, tijdens het aftellen doet een bomb 3 daarna 2 en daarna 1 true damage. Zo krijgt Zil tower aggro mocht hij in range zijn. Dit is echter pas een paar patches geleden toegevoegd, voorheen kreeg hij door het plaatsen van zijn bomb, inderdaad geen tower aggro. Hier werd (naar mijn mening) terecht over geklaagd, dus heeft Riot het aftel mechanisme toegepast, om zo zijn harrass minder toepasselijk te maken. Dit betekend ook, dat als je naar je tower rent en Zil achtervolgt je (terwijl je je bomb op je hebt) zal hij tower aggro krijgen.

Echter, als hij een bomb op een minion plaatst (vijandelijk of niet) en deze gaat af, kan je er wel damage van ontvangen, een slimme/goede Zil zal dit eerder doen, dan proberen een bomb op jou te plaatsen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nouja zodra je ook maar een stukje voor je tower staat kan hij al een bom op je gooien zonder in tower range te komen, dus dat valt ook wel weer mee :D Maargoed, ik was idd al tot de conclusie gekomen dat hij idd minimale tick damage doet en dus ook tower aggro trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nazanir schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:42:
Hoe is dit anders met Annie die haar nukes cast? [...] Iemand met pokes/skillshits zoals Kog'Maw, Anivia, Ezreal, etc zijn dan veel erger, want die kunnen buiten de tower range jou raken.
Zoals ik al zei...

Het probleem bij Zilean is dat hij vanaf level 1 enorm irritant is en dat Riot luistert naar de community om de game "leuk" (Design Anti-Patterns) te houden.

Oftewel Zilian heeft vanaf level 1 een enorm vervelende low-risk / high-reward skill, terwijl wat jij opnoemt skillshots zijn en vaak pas in combo's echt irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Finales Funkeln ability power ratio reduced to .75 from .85

Noooooo... Mijn lazer :(

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

FikkieHo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:15:
Finales Funkeln ability power ratio reduced to .75 from .85

Noooooo... Mijn lazer :(
Vond ik ook jammer om te zien aangezien Lux enorm leuk is om mee te spelen. Maar daartegenover staat wel potentieel +100 shield in teamfights (succes alle teammates 2x te raken ;)) maar sowieso +20 voor jezelf vanaf level 1 barrier. Die shield was al een levensredder en nu des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
RTG schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:38:
[...]

Een fix is geen buff ;). En een (goede) mordekaiser heb ik in tijden al niet meer gezien.
Ik heb vorige week nog een potje gehad met Morde waar ik echt zwaar de carry was en dat was de eerste keer dat ik hem in tijden speelde. Ik moet eerlijk zijn dat hij naar mijn mening nu wel te makkelijk is, al helemaal als hij nu een buff krijgt. En dan speel ik rond de 1300 ELO hele teams weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
1 dingetje, Mordekaiser is niet gebuffed, ik las alleen dat hij wat bugfixes heeft gehad dat sommige stats niet goed toegekent werden.

Vlad is vanaf level 1 ook niet leuk om tegen te spelen met zijn Nuke/Zelfheal. Soraka is mid ook niet leuk, zelf heal en eindeloos mana. GP is niet leuk om tegen te spelen vanwege zijn exp deny. Ik kan nog genoeg voorbeelden bedenken, maar die lijst van Zileas vind ik kul. Anders krijg je straks alleen maar champs met een simpele damage ability, geen unique effecten of niets meer. Met andere woorden, zo'n lijst is zinloos, omdat ze zichzelf hinderen in het ontwikkelen van een nieuw unieke champ. Ja Zil's zijn tijdbommen zijn misschien lowrisk, maar Zil zelf is enorm squishy, zeker early game en een kwestie van slim lanes picken werpt zijn vruchten enorm af. (Bijv een Shen vs Zil). Het enige probleem met zijn bomb, is dat als Sivir haar spellshield popped, hij de damage niet blocked. Spellshield werkt alleen als spellshield up is wanneer de bomb geplaatst word, niet achteraf.

Dat is echt het enige probleem dat ik heb met Zilean.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Kleine Galio buff
Maokai buff
Mordekaiser fix
Dikke Sona buff (tijd om weer meer Sona te gaan spelen)
EPIC VEIGAR BUFF!
Zilean bommetjes moeten alsnog dood! :(

Banshee's Veil nerf (nog steeds een default-buy in een hoop gevallen)

EDIT:
En een Zilean is echt een rampenplan om tegen te lanen als je een tikje squishy bent.
Ik vraag tegenwoordig bijna standaard om een lane-switch als ik tegen een Zilean moet met Teemo want dat is gewoon echt niet te doen. Zodra hij die bom-combo doet ben ik mijn halve HP weg zelfs met mijn iets stevigere Teemo setup :(

[ Voor 41% gewijzigd door MazeMouse op 15-03-2011 11:23 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
MazeMouse schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:16:
Kleine Galio buff
Maokai buff
Mordekaiser fix
Dikke Sona buff (tijd om weer meer Sona te gaan spelen)
EPIC VEIGAR BUFF!
Zilean bommetjes moeten alsnog dood! :(

Banshee's Veil nerf (nog steeds een default-buy in een hoop gevallen)
Als je geen channelende ult hebt en je de mana en HP niet nodig hebt is quicksilver sash misschien wat effectiever ATM.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.