Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:42:
Hmm, ik heb de laatste tijd veel problemen tegen teams met een goede Karthus. Is er een manier om Requiem te ontwijken (behalve Banshee's)?
Telkens als ik laag health was als Lux, deed ie z'n ult. Heel irritant. Ik shield me dan nog wel, maar weet meestal al dat het te laat is.
Banshee's Veil is redelijk onbetrouwbaar, als je net door een ability geraakt bent, ben je weer 30 seconden een doelwit voor Requiem. Als je een Kart ziet, of een andere hele sterke AP carry, altijd een Negatron rushen, maar ja als je een BV hebt, beb je die ook wel. Het grote verschil is echter, dat Kart niet meteen kan beginnen met ult farmen als hij 6 is.
Zhonya's werkt inderdaad, maar is een vrij dure oplossing, maar een stuk betrouwbaarder, dan BV, omdat je die activeerd wanneer jij wilt. Echter, wat ik weet uit ervaring en gewoon altijd 100% werkt: Elixir of Fortitude.
Zie je Requiem? Drink potion, dik 400 HP erbij, en met 2 vingers in je neus weglopen. Het is echt -de- manier om hier onder uit te komen.
Ik heb ook veel ge-experimenteerd en tot een paar leuke/verassende conclusies gekomen:
Als je met Shaco Hallucinate gebruikt, net voor Requiem klaar is met channelen, ben je 0.5 seconden untargettable. Requiem mist je dan gewoon compleet. Maar timing is even leren.
Dit geldt ook voor Yi met zijn Alpha Strike, echter ben je dan afhankelijk of er een vijandig doelwit in de buurt is, maar ok hier geldt, dat tijdens Alpha Strike, je untargettable word. De timing is iets minder nauwkeurig dan Hallucinate, (zal rond de 0.75s liggen), dus is iets makkelijker te doen.
Als je Sanguine Pool gebruikt met Vlad als Requiem klaar is met channelen, zal hij missen (tenzij dit gepatched is, heb al weer een poosje niet meer met Vlad gespeeld).
Met Champions zoals Jarvan, Sion, Shen, etc. Kun je gewoon hun shield activeren om een deel van de damage op te vangen.
Maar anders gewoon zorgen dat je een Fort Elixer bij hebt, zorg wel dat je hem alleen gebruikt wanneer je denkt dood te gaan.