[PC] League of Legends - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste
Acties:
  • 71.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ideetje voor de got-lijst: mogelijkheid tot het opzetten van een game. Gewoon een afspraak kunnen creëren, zoals bijvoorbeeld maandag om 20.00 uur en dan kunnen de starter en 4 anderen zich daarop inschrijven (evt. nog reserve erbij voor als iemand afhaakt). Liefst ook met character van voorkeur erbij zodat men ook dat op elkaar kan afstemmen. Ik zie dat dan voor me als een soort kalender ofzo waar dan elke dag een of meerdere got-premades in komen te staan. Misschien ook de mogelijkheid maken om games voor minder spelers te maken voor de mensen die bijv. willen duo-queuen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Vicarious schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:52:
Ideetje voor de got-lijst: mogelijkheid tot het opzetten van een game. Gewoon een afspraak kunnen creëren, zoals bijvoorbeeld maandag om 20.00 uur en dan kunnen de starter en 4 anderen zich daarop inschrijven (evt. nog reserve erbij voor als iemand afhaakt). Liefst ook met character van voorkeur erbij zodat men ook dat op elkaar kan afstemmen. Ik zie dat dan voor me als een soort kalender ofzo waar dan elke dag een of meerdere got-premades in komen te staan. Misschien ook de mogelijkheid maken om games voor minder spelers te maken voor de mensen die bijv. willen duo-queuen.
Dus net zo'n kalender als in WoW, wat best goed werkte. Misschien ook handig als je een reserve champ erbij kan zetten zodat er wat speling is.

Nou ik heb vandaag wat potjes gespeeld maar niet aangedurft om Sona te kiezen. Ik heb alleen solo queue's gedaan en als je 2 dps'ers al meteen ziet auto locken en dan een tank eisen, dan weet ik wel weer hoe laat het is... 1/4 gewonnen uiteindelijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Oh ik heb nooit wow gespeeld, dus geen idee eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jveer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:42:
[...]

Nou ik heb vandaag wat potjes gespeeld maar niet aangedurft om Sona te kiezen. Ik heb alleen solo queue's gedaan en als je 2 dps'ers al meteen ziet auto locken en dan een tank eisen, dan weet ik wel weer hoe laat het is... 1/4 gewonnen uiteindelijk :F
Ik heb mezelf aangeleerd dankzij al die inlockers om als ik solo-normal-que mezelf daar bijzonder weinig van aan te trekken. Als hun meteen inlocken speel ik wat ik WIL spelen. Als mensen een champion showen zonder lock dan laat ik mijn keuze ook zien en kunnen we daarna wel bekijken wie er het beste aanpast.
In Duo-normal-que kijk ik alleen of mijn keuze goed aansluit op mijn maat. Want uiteindelijk heb je toch geen invloed op wat er gebeurd in de andere lanes.
In premade kijk ik gewoon in het geheel wat er nodig is.
Ranked kan ik nog niet, maar dat beschouw ik ook maar als premade alhoewel 4 instalocksquishies dan ook mijn rug op kunnen als ik last-pick ben :P

Maar normal-que is russisch roulette. Games van 5 squishies die we keihard winnen terwijl een game met een mooi gebalanceerd team kanonhard verloren word omdat alles fout gaat wat fout kan gaan. Daar moet je gewoon spelen voor de fun en als dat betekend dat 4 instalockers je rug op kunnen dan is dat maar zo ;) Sterker nog, als er 4 instalockers om een tank zitten te roepen ben ik alleen maar harder geneigd om Sona te kiezen, mid op te eisen en dan pure AP-build te gaan :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in potje lol? Rating: 1490 - 1270

Als het niet toegestaan is dit soort reacties te posten dan laat even wat weten :z

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:19:
Iemand zin in potje lol? Rating: 1490 - 1270

Als het niet toegestaan is dit soort reacties te posten dan laat even wat weten :z
Sure. zit alleen echt net ingame
add me anders maar ff een keer ;)
Naam = BatsAap

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:54:
[...]

Sure. zit alleen echt net ingame
add me anders maar ff een keer ;)
Naam = BatsAap
Heb je gehadd, ik ben nu klaar. Ik weet niet tot hoelaat je door gaat maa we kunnen vanacht nog wel potje doen? Ik ga wss shen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
hallo?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet veel te vaken carry kom meestal bij noobs of ik ga beetje trollen dansen : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024
Vicarious schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:52:
Klinkt leuk maar dit heb ik echt niet op korte termijn af xD

Ben namelijk ongelooflijk slecht in ajax en jquery :P

Zal me best doen however.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
Mij gisteren ook maar even op de lijst gezet, prompt kreeg ik een invite van Vicarious en heb ik 2 leuke potjes gepeeld :)
Ben altijd online als ik geen school of werk heb dus je zit maar of je me toevoegt.

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Xenophon16 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:22:
Mij gisteren ook maar even op de lijst gezet, prompt kreeg ik een invite van Vicarious en heb ik 2 leuke potjes gepeeld :)
Ben altijd online als ik geen school of werk heb dus je zit maar of je me toevoegt.
Mjah ging best lekker ,al was een van de games een 4v5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Jeffroiscool schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:09:
[...]

Klinkt leuk maar dit heb ik echt niet op korte termijn af xD

Ben namelijk ongelooflijk slecht in ajax en jquery :P

Zal me best doen however.
Hoeft ook niet gelijk :D Het was maar een idee, daar waren jullie toch naar op zoek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de que is gebleven? Normaal begon hij rond een uur of 5 's avonds te komen en was hij rond deze tijd ongeveer een half tot anderhalf uur. Nu begin ik hem gewoon te missen :9

Good job Riot ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:40:
Weet iemand waar de que is gebleven? Normaal begon hij rond een uur of 5 's avonds te komen en was hij rond deze tijd ongeveer een half tot anderhalf uur. Nu begin ik hem gewoon te missen :9

Good job Riot ;) !
In plaats van een queue kun je nu lekker geen games meer starten ha! xD.

Edit :
Het kan dus nog erger, kom er nu niet eens meer in, word toch maar weer eens dat dat dat ik mijn US client aan slinger.

[ Voor 14% gewijzigd door Intruder op 06-03-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik dacht "ik doe eventjes een paar potjes deze ochtend" maar inmiddels zit ik in een game gelocked die ik inmiddels al een halfuur geleden afgerond heb :(

EDIT:
En jawel, de server crapped out. Again. Waarom ben ik ooit op EU begonnen ipv US? :(
(en inmiddels lekker veel skins en IP-boosts gekocht dus nu naar US verhuizen voelt nogal aan als een waste)

[ Voor 39% gewijzigd door MazeMouse op 06-03-2011 11:39 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nu nog steeds waardeloos. Ik zou nu ff geen games beginnen op EU servers. Levert alleen frustratie op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Lux gekocht, en ik heb me er een lol mee gehad :D

Die laser is zoooo voldoenend als je er mensen mee neerknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Yay, nog meer Lux spelers :) Altijd leuk die laser :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Lux <3, heb een aantal goede recordings van haar gemaakt met leaguereplays, kga binnenkort even een kill compilatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik kan er niet mee overweg maar een goede Lux is zo briljant om te zien.
Ze heeft ook best stevige burst als je de combo volledig eruit weet te krijgen en best wat survivability dankzij die shield.

Het vreemde vind ik dan wel dat ik met Lux niks kan terwijl ik met Morgana wel best uit de voeten kan. Zo enorm verschillend zijn de skills niet. Een skillshot snare, een targeted AoE, een shield. Alleen de ults zijn echt enorm verschillend en dan vind ik die van Lux 'beter'.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel nu sinds korte tijd ook wat LoL, en als level 9 gaat me dat nog prima af natuurlijk :)
Met Yi een triple kill halen in een 4v1, zelfde game nog een quad in een teamfight.
Met een flink fed Ashe het andere team helemaal slopen.
Als Xin Zhao van lane naar lane rennen en iedereen gewoon afmaken.
Dat zal natuurlijk niet meer zo makkelijk zijn als ik wat hoger level ben, maar vermaak me nu iig prima :)

Laatst verloren met een Annie in mijn team (1 kill 15 death) die solo bleef lanen en een Garren (1 kill 12 death) die dacht dat het goed was om het andere team af te leiden door gewoon recht op hun nexus af te rennen. De 6 health potions die hij als enige items had op lvl 14 hielpen hem daar ook niet echt bij. Dan kan je ook alleen maar lachen na zo'n defeat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb vandaag alleen nog maar crashes en andere ellende. Heb nog geen potje normaal kunnen starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Rammus gegaan, eerste flawless game, 4-0-9 :D . Onze teamscore was 24-6 Met wat magic resist ben je echt onvermoordbaar en met swiftness boots en je powerball kan je overal snel ganken of support bieden. Plus die ult vergruizelt towers in seconden. Had als item build Thornmail > Aegis en was op weg naar Randuin's.

Ik vind het altijd wel jammer als er gesurrenderd wordt voordat de game over is. Je kan het er dan nog net niet genoeg inwrijven, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandaag nog een potje ranked 5 premade gespeeld en de tegenstanders hadden allemaal teleport& fortify _O- . Wij konden bijna niet hun towers neerhalen, maar gelukkig waren ze niet heel goed dus hebben we gelukkig nog gewonnen :D.

Onze team:
Akali,Warwick,Malphite(ik),Olaf,Katerina

Tegen:
Shen,Twisted Fate,Pantheon,Twitch,Xin Zhao

Uiteindelijk met 2/2/18 als score gewonnnen met als Katarina als de carry :D .

Maar die teleport en fortify 5x is echt irritant :F :N -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lvl 10 nu, hilarisch hoe slecht mensen dan zijn :D
Ik zie als ashe dat een van onze champs achterna gezeten wordt door 3 anderen, met nog 200 hp over. Ik schiet mijn ult vanaf half de map en weet hem net te redden. Wat doet hij? Hij draait om en gaat die 3 champs aanvallen. 8)7 Daarna nog een potje als Yi, 7/0/1 . 2 keer mijn eigen lane schoon geveegd en een paar ganks, na 21 minuten gaven ze al op.

Hoe belangrijk zijn runes eigenlijk? Ik ben nu dus lvl 10 en dan kan ik t allemaal weer wat vernieuwen. Maar als het kan zou ik liever snel door sparen voor Irelia.
Heb zelf het idee dat het wel meevalt, heb nu nog tier 1 armour pen browns, en mana regen yels en blues, wat volgens mij niet echt een heel intelligente keuze is voor wat dan ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Simyager schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:26:Uiteindelijk met 2/2/18 als score gewonnnen met als Katarina als de carry :D
Met z'n score ben je alleen de carry niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:47:

Hoe belangrijk zijn runes eigenlijk? Ik ben nu dus lvl 10 en dan kan ik t allemaal weer wat vernieuwen. Maar als het kan zou ik liever snel door sparen voor Irelia.
Heb zelf het idee dat het wel meevalt, heb nu nog tier 1 armour pen browns, en mana regen yels en blues, wat volgens mij niet echt een heel intelligente keuze is voor wat dan ook. :P
Ik heb tot lvl 20 helemaal geen runes gekocht, want pas vanaf lvl 20 kun je tier 3 runes kopen. Bespaart je de eerste tijd een hoop IP, die je beter kunt gebruiken om een paar champions te kopen waar je goed mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Simyager schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:26:
Vandaag nog een potje ranked 5 premade gespeeld en de tegenstanders hadden allemaal teleport& fortify _O- . Wij konden bijna niet hun towers neerhalen, maar gelukkig waren ze niet heel goed dus hebben we gelukkig nog gewonnen :D.

Onze team:
Akali,Warwick,Malphite(ik),Olaf,Katerina

Tegen:
Shen,Twisted Fate,Pantheon,Twitch,Xin Zhao

Uiteindelijk met 2/2/18 als score gewonnnen met als Katarina als de carry :D .

Maar die teleport en fortify 5x is echt irritant :F :N -O-
Lol wat een tactiek xD,
5 keer teleport, 5 keer fortify and 3 keer global teleport ult.
Probeerde ultimate map controll te hebben lijkt me.
Volgens mij moet je echt wel 100 keer die combinatie hebben gespeeld wil je dat een beetje gecoordineerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
RTG schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Met z'n score ben je alleen de carry niet meer. :)
die katarina had die score niet, die had hij als malphite :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Jezus wat waren mijn laatste 3 games slecht zeg...

Ik wilde een paar keer met Jenna spelen, maar mijn teams waren zo frustrerend slecht, dat support gewoon totaal geen nut heeft. Ik had telkens een malphite tank die niet kon initiaten, en dus basically niets deed in mijn matches. De dps carries durfden helemaal niets te doen, het was zelfs zo dramatisch dat ik met Jenna meer creep kills had dan de meeste in mijn team. Bovendien zitten ze constant de tegenstanders te feeden, waardoor je op een gegeven moment een fiddlesticks tegen je hebt met 25 kills en 21 assists.

Die idiote spelers zorgen er echt voor dat support of tank spelen absoluut niet leuk is. Denk dat ik maar gewoon instalock carry ga, niet als iedereen rond level 16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:47:
[...]

Ranked vrij belangrijk :) Denk maar zo, op level 10 junglen met Tier 1 runes is voor sommige classes aanzienlijk moeilijker (zo niet onmogelijk) dan op level 30 met full Tier 3 runebook.

Wat ik overigens heb gedaan, is Tier 1 en 2 overslaan en IP sparen voor wanneer ik level 20 werd, en op dat moment alle runes die ik op dat moment nodig heb aanschaffen in de store. Zo voorkom je onnodig IP uit te geven. Je kan drie runes van één tier omtoveren naar een rune van de daaropvolgende tier, maar het zal je wel IP kosten uiteindelijk. En imho ben je tot level 20 toch voornamelijk je draai aan het vinden in het spel. Vriend van me is toevallig drie dagen geleden level 20 geworden en heeft op mijn advies zijn aanschaf uitgesteld tot 20. Op het begin heeft hij veel met Rammus en Garen gespeeld, maar is nu uiteindelijk voornamelijk Tristana aan het mainen. Toch weer andere runes voor nodig.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

@CVan
Idioten houd je altijd. Zelfs uiteindelijk in ranked als ik de verschillende fora moet geloven. Het risico van solo-que :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Cvan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 02:09:
Jezus wat waren mijn laatste 3 games slecht zeg...

Ik wilde een paar keer met Jenna spelen, maar mijn teams waren zo frustrerend slecht, dat support gewoon totaal geen nut heeft. Ik had telkens een malphite tank die niet kon initiaten, en dus basically niets deed in mijn matches. De dps carries durfden helemaal niets te doen, het was zelfs zo dramatisch dat ik met Jenna meer creep kills had dan de meeste in mijn team. Bovendien zitten ze constant de tegenstanders te feeden, waardoor je op een gegeven moment een fiddlesticks tegen je hebt met 25 kills en 21 assists.

Die idiote spelers zorgen er echt voor dat support of tank spelen absoluut niet leuk is. Denk dat ik maar gewoon instalock carry ga, niet als iedereen rond level 16...
Ik begrijp je frustratie, maar instalocken is niet de oplossing. Beter is om een paar speelpartners te vinden, evt. met skype/teamspeak/ventrilo/etc om verbaal te coordineren, en daarmee premades te spelen.

Daarnaast, het is de mens eigen om af te geven op een ander. Ja, als je zelf 6/2 k/d speelt in een match waarin je gesteamrolled wordt, heb je je best gedaan. Maar er is (in deel 1 volgens mij, not sure) een link langsgekomen naar een blogposting van een of andere high-ranked speler die juist aanmoedigt om terug te kijken naar hoe je zelf gespeeld hebt. Maw. welke acties waren goed en welke hadden beter gekund, en hoe. En dat dan niet alleen voor verloren potjes, maar ook voor gewonnen potjes. Heeft mij in elk geval geholpen om een stukje beter te worden :) Wordt ook gewaardeerd door mijn lanepartner als ik niet mid sta, en in teamfights.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
@Snappie88:

Ik sloeg Tier 2 altijd compleet over. Tier 1 zijn prima filler runes, want ze geven je toch erg goede voordelen, ten opzichte van 0 voordeel. Het verschil tussen Tier 1 en 2 runes is echter te gering en de kosten van Tier 2 runes zijn ten opzichte van dat gegeven gewoon te duur. Tier 1 runes zijn ook gewoon lekker goedkoop, dus mijn advies is in dat geval:

Vul je runepage met Tier 1, ruil ze langzamerhand om voor Tier 3.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Snappie88 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 04:11:
[...]

Ranked vrij belangrijk :) Denk maar zo, op level 10 junglen met Tier 1 runes is voor sommige classes aanzienlijk moeilijker (zo niet onmogelijk) dan op level 30 met full Tier 3 runebook.

Wat ik overigens heb gedaan, is Tier 1 en 2 overslaan en IP sparen voor wanneer ik level 20 werd, en op dat moment alle runes die ik op dat moment nodig heb aanschaffen in de store. Zo voorkom je onnodig IP uit te geven. Je kan drie runes van één tier omtoveren naar een rune van de daaropvolgende tier, maar het zal je wel IP kosten uiteindelijk. En imho ben je tot level 20 toch voornamelijk je draai aan het vinden in het spel. Vriend van me is toevallig drie dagen geleden level 20 geworden en heeft op mijn advies zijn aanschaf uitgesteld tot 20. Op het begin heeft hij veel met Rammus en Garen gespeeld, maar is nu uiteindelijk voornamelijk Tristana aan het mainen. Toch weer andere runes voor nodig.
Op de US servers heb ik nog helemaal geen runes en daar durf ik (behalve met warwick) dan ook niet te junglen :D Zeker met Amumu is het zonder runes echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Intruder schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:48:
[...]

Lol wat een tactiek xD,
5 keer teleport, 5 keer fortify and 3 keer global teleport ult.
Probeerde ultimate map controll te hebben lijkt me.
Volgens mij moet je echt wel 100 keer die combinatie hebben gespeeld wil je dat een beetje gecoordineerd hebben.
Is toch gewoon een heerlijke trolltactiek :D Lijkt me best leuk om eens te doen in een 5v5 premade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

MazeMouse schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:09:
@CVan
Idioten houd je altijd. Zelfs uiteindelijk in ranked als ik de verschillende fora moet geloven. Het risico van solo-que :)
Juist in ranked ben ik de gekste dingen tegengekomen. Mensen die intentioneel gaan feeden bijvoorbeeld (denk aan: in allchat vragen waar $most_fed_enemy is en daar dan ook naartoe lopen om zichzelf te laten killen). Genoeg leavers/afkers ook. Mensen zonder ook maar enig gevoel voor teamspirit, mensen zonder ook maar enige map awareness, mensen die de chat en pings totaal negeren, etc. En de meeste ragers zitten ook op ranked :)

// -----

Ik heb Katarina alweer helemaal ontdekt :D Laatste tijd veel met Teemo gespeeld, en af en toe oefenen met Rammus (maar nog zeker geen ranked-waardige vaardigheid met hem). Maar de laatste paar potjes weer Kat gepakt, en dat gaat gigantisch goed af. Gisteren moest ik even invallen op mid omdat Lux items wilde kopen. Ik stond dus tegenover een Vladimir die een paar levels hoger was. Eigenlijk vanaf het moment dat hij mij zag begon hij al in allchat over die mateloos irritante range van mijn blades :*) Heb ik hem dus extra vaak op getrakteerd :> >:) En met Killer Instincts doet zijn selfheal ineens ook veel minder healen. Heb me wel vermaakt omdat hij meerdere keren in allchat een beetje klaagde over Kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Over trolltacktieken, de mid tower downen tijdens de eerste minion wave die spawned (veel mensen weten ook niet hoe ze hier tegen moeten vechten, let wel dat dit faalt tegen een team met 1 of meerdere fortifies, al zie ik die echt nooit):

5x Smite, 5x Teleport.

Kijk Teleport heeft de leuke eigenschap, dat het de minion invincible maakt terwijl je teleport, dit is essentieel voor deze tactiek. Ga met alle 5 man mid, gebruikt smite om 5 minions te slopen, en gebruik je abilities/auto attacks voor de minion die overblijft (zorg dat een caster minion overblijft, gaan net iets sneller neer).

Check welke minion door de tower nu aangevallen word, teleport 1 voor 1 op deze minion, terwijl de anderen op de tower inrammen. Noog voor de mensen van de side lanes kunnen reageren, zal de mid tower echt wel down zijn, gewoon omdat de minion waar je naar teleport, lekker kan blijven tanken. Probeer de champion die bij deze tower staat, gewoon te ignoren want in zijn eentje zal hij echt niet genoeg damage kunnen doen om je weg te jagen, eerder zal hij bang zijn dat je gaat diven met zijn 5en.

Herhaal dit voor andere lanes/towers en win games. Goede champs om hiervoor te gebruiken zijn harde pushers zoals Sivir en Mordekaiser.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Lijkt me wel erg risicovol op level 1, met name omdat je totaal geen damage doet (en die tower dus best lang blijft staan) en die mid als hij geen complete mongool is direct als een idioot gaat pingen. Levert je heel misschien een tower op, maar op zeker een paar deaths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Op het moment dat je dat in het laadscherm opmerkt is het zaak je hele team ervan te overtuigen mid in de bosjes te gaan liggen en er gewoon een 5v5 gank bij jouw tower van te maken. Geheid dat die tower blijft staan. Zij hebben geen offensive/defensive summoner spells waarmee ze zichzelf kunnen redden en ze staan binnen tower range dus terugvechten kunnen ze ook niet. Geheid dat je daar in elk geval een FB uit haalt.

Als 4 man uit je team in de lanes staat, dan doe je er inderdaad weinig aan.
Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:05:
Lijkt me wel erg risicovol op level 1, met name omdat je totaal geen damage doet (en die tower dus best lang blijft staan) en die mid als hij geen complete mongool is direct als een idioot gaat pingen. Levert je heel misschien een tower op, maar op zeker een paar deaths.
Valt wel mee. Zolang je die ene enemy champ niet raakt wordt je niet gefocused. Terwijl je teammates een voor een teleporten gaat de minion niet dood (5x 4 seconden invulnerability = 20 seconden) en kunnen de andere 4 towerwhacken, plus de andere 5 minions doen ook towerwhacken. 20 seconden lang. En daarna gaat de tower lekker eerst je minions afmaken terwijl je met zijn 5en ( + overgebleven minions) nog even door blijft slaan. Die tower gaat wel neer hoor.

[ Voor 40% gewijzigd door Zyppora op 07-03-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:05:
En ik denk dat de side lane turrets ook flink wat damage krijgen hierdoor. Want de enemy zal natuurlijk inzien dat het veelste laat is om nog naar mid te gaan om de turret te redden. Dus die gaat gewoon in de tijd dat er geen champ tegenover hem/hun staan lekker hard pushen natuurlijk.

Maar behalve dat, vraag ik me wel af hoe je zoiets moet counteren dan? Dat zou dus betekenen dat je tijdens het loading screen al moet weten dat ze deze tactic willen gebruiken en moeten alleen champs dus mid staan. Want in je eentje kan je zoiets echt niet tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Jveer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:43:
[...]

En ik denk dat de side lane turrets ook flink wat damage krijgen hierdoor. Want de enemy zal natuurlijk inzien dat het veelste laat is om nog naar mid te gaan om de turret te redden. Dus die gaat gewoon in de tijd dat er geen champ tegenover hem/hun staan lekker hard pushen natuurlijk.
Twee champs, geen Smite en geen 20 seconden invulnerability betekent VEEL minder damage voor de tower. Plus het gevaar van een 5v2 gank omdat je overextend. Dat valt dus alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Zyppora schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:41:
[...]

Op het moment dat je dat in het laadscherm opmerkt is het zaak je hele team ervan te overtuigen mid in de bosjes te gaan liggen en er gewoon een 5v5 gank bij jouw tower van te maken. Geheid dat die tower blijft staan. Zij hebben geen offensive/defensive summoner spells waarmee ze zichzelf kunnen redden en ze staan binnen tower range dus terugvechten kunnen ze ook niet. Geheid dat je daar in elk geval een FB uit haalt.

Als 4 man uit je team in de lanes staat, dan doe je er inderdaad weinig aan.

[...]

Valt wel mee. Zolang je die ene enemy champ niet raakt wordt je niet gefocused. Terwijl je teammates een voor een teleporten gaat de minion niet dood (5x 4 seconden invulnerability = 20 seconden) en kunnen de andere 4 towerwhacken, plus de andere 5 minions doen ook towerwhacken. 20 seconden lang. En daarna gaat de tower lekker eerst je minions afmaken terwijl je met zijn 5en ( + overgebleven minions) nog even door blijft slaan. Die tower gaat wel neer hoor.
Het kost voor de tegenstander nog geen 10 sec. om van lane te switchen (zonder ghost en moves als powerball etc.) dus als die mid flink loopt te pingen dan ga je gewoon kapot door de sidelanes. Verder: als de mid een ashe oid is kan hij nog flink wat damage doen met alleen de auto-attacks (uitgaande van de juiste runes en masteries). Krijgt hij er vast wel 1tje mee dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Het kost voor de tegenstander nog geen 10 sec. om van lane te switchen (zonder ghost en moves als powerball etc.) dus als die mid flink loopt te pingen dan ga je gewoon kapot door de sidelanes. Verder: als de mid een ashe oid is kan hij nog flink wat damage doen met alleen de auto-attacks (uitgaande van de juiste runes en masteries). Krijgt hij er vast wel 1tje mee dood.
Misschien als je boots hebt gekozen als eerste item en mov spd runes hebt. Anders red ik op Lv1 een laneswitch niet in 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik bedoelde het ook niet zozeer als een echt serieuze valide strategie (niet dat hij niet kan werken), maar meer bedoeld als een soort van troll tactiek.

Andere interessante tactieken die ik wel eens ben tegen gekomen:

1-1-1 lanes en 2 junglers. Als je erg veel geluk hebt, heeft de tegenstander geen jungler en kan je hun jungle leeg roven. Gevolg, iedereen van jouw team is level 6-7 terwijl, behalve hun mid, de meeste nog rond 3-4 zitten. Houd er rekening mee dat je wel in de top en bottom lane picks hebt die goed 2v1 kunnen (dus geen Veigar ofzo).

1-3-1 lanes. Doelstelling hiervan was, zo snel mogelijk mid pushen, terwijl in de buitenste lekker levelen. Is de tower mid kaduukjes, gaat de opstelling terug naar 2-1-2. Buitenste lanes levelen lekker, en midden lane denied hun carry gewoon heel hard. 3v1 ga je echt geen risicos nemen, zeker niet als ze stuns/slows hebben. Ook een tower defenden met 3v1 is geen pretje.

De tanky DPS heerst op zich nogwel aardig op de US servers (nu weet ik dat het niet 1:1 is wat betreft de EU servers), maar denk aan een opstelling met: Amumu, Garen, Galio, Jarvan en Xin. Hun ults gaan zo ongelovelijk goed samen, daar word je naar van. 2x Aoe Stun/taunt. Veel AoE damage (Despair, Xin's Q, Galio, Spinning Slash), naast de AoE stun/taunt, kun je mensen daarna trappen met Jarvan zijn ult. We hebben laatst met een 5 man premade op deze manier echt knetter hard ge-owned. Het mooie is dat je tussen Amumu en Galio ook lekker wat Magical damage, dus met alleen MR of armor stacken komt het andere team er niet mee. Als je het ECHT af wilt maken, rush je op iedereen ook nog eens een Sunfire.

Je kan ook anderen in de mix gooien, zoals bijv. een Singed, die voegt ook wat toe aan de AoE. Maar bovenstaand voorbeeld schopt gewoon gruwelijk kont.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Over Jarvan gesproken, ik vind hem an sich best wel OP, maar heb het idee dat ik nog niet echt iemand ben tegengekomen die hem echt optimaal benut. En dan word ik eigenlijk wel een beetje bang dat ik straks dus iemand tegenkom die er -wel- goed mee overweg kan :/ Iemand tips/tactieken om hem onder de duim te houden, mocht ik ertegenover staan?

Niet tussen hem en zijn speer gaan staan is een goeie :P Ben er ook the hard way achtergekomen dat die speer vision geeft in de bosjes :( En voor zijn ult moet een move spell/skill hebben (bandage toss (?), shunpo, flash, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Het probleem met Jarvan is, dat hij voor een melee een hele goede poke heeft, dus als je ranged bent, gewoon je afstand goed bewaren. Probleem is ook dat zijn eerste hit, 10% van je huidige HP als magical damage doet, een beetje MR doet in dat geval wonderen. Als je al MR/level runes gebruikt zit je op zich wel goed. De range van zijn poke, is gelijk aan de range van zijn vlag gooi skill. Zijn poke icm de vlag maakt het voor een goede initiator en escape.

Als je de vlag op je af ziet komen, stap aan de kant of ren terug (ervan uitgaande, dat de vlag bovenop je land), anders is het damage + knockup. Hij kan ook springen met zijn ult, ala Xin zijn charge zeg maar. Houdt er rekening mee, dat hij over obstakels heen kan springen (Anivia's Wall), en een Banshee's Veil blokt alleen de damage die hij doet als hij springt, de "Cataclysm" komt er altijd.

Champions met een Dash of Flash (achtige) skill zijn heel erg in het voordeel tegen Jarvan. Je Flashed of Dashed gewoon over zijn muurtje. Zowiezo zijn mobiele champs la heel erg sterk in mijn optiek, maar helemaal tegen een Jarvan. Ga ervan uit dat Jarvan redelijk tanky is, dankzij zijn shield move, dus hij zou NOOIT een primary target moeten zijn. Een goede Jarvan is zeker gevaarlijk, maar ik zou niet willen zeggen dat hij OP is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik heb een goede jarvan met bijna alleen tank-items en een sheen echt halve teams in zijn eentje zien slopen. Bijna niet kapot te krijgen, massive damage en een ult waar je moeilijk uit komt. De laatste tijd zijn de Jarvans die ik zie wel wat minder, dus OP zal hij denk ik niet zijn. Zal gewoon aan die ene speler gelegen hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Net solo-que. En ondanks de faalhazerij over de gehele game toch nog gewonnen dankzij een epic Kayle (13/5/10) en dat ik wederom enorm lekker liep met Teemo (12/2/5). En ik was de enige non-lvl30 summoner in de game :D

EDIT:
En nog een game. 15/1/9
Maar ja, Warwick + Nunu + Anivia + Karthus + Teemo... Stunned, blinded, slowed, slowed, slowed, slowed, supressed, blinded, karthus ulti, ace!

80//70 win/loss nu inmiddels en dat allemaal door Teemo te gaan spelen onder het motto "als ik niet winnen kan ga ik treiteren met die kutshrooms" en daardoor ineens wel te gaan winnen.

[ Voor 45% gewijzigd door MazeMouse op 07-03-2011 21:48 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Er is weer een nieuwe champion in aantocht :)
Nocturne

Ziet er uit dat er een interessante champion spoedig komt.

En ik ben net uit een game gekomen waar ik 17/10/7 stond met Caithlyn :o Ik stond mid tegenover een Ashe die na 3 easy kills is ze afk gaan staan in base en stond ik tegenover Kennen. Hier ook 2 easy kills kunnen krijgen en toen begon de rage in de /all hoor _/-\o_ Briljant hoe sommige mensen dan kunnen reageren, vooral als ik ook nog een kill maak tegen een Karthus die schijnbaar alt-tabbed was.

Maar ik blijf het toch jammer vinden hoe sommige mensen een spel kunnen verpesten. Want ook deze Ashe bleef in base rondlopen en tegen het einde liep ze nog onze kant op als lvl 5 zijnde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Minder Champions, Meer maps :')... Heb het nu wel een beetje gehad met de huidige 2 maps..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nou inderdaad, dat ze die magma chamber maar eens snel live gooien :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het mooiste potje gehad tot nu toe (maar als lvl 10 zijnde zegt dat niet veel :P )
Ik speelde yi, voor de rest een boel squish mage's in mijn team, wilde een lekker agressive build doen.
Lanen gaat niet geweldig, k:d van beide teams is hetzelfde maar ze pushen ons helemaal terug, tot we rond de 40 min 2 torens en 0 inhibitors hebben. Ik blijf in de basis champions en minions killen terwijl de rest van het team ze tot 4 torens en 2 inhibitors kan terug brengen.
Van al dat farmen had ik toen: infinity edge, bloodthrister, black cleaver en een last whisper . Daarmee met mijn team naar voren gepushed en ze wilden eigelijk niet op de nexus af gaan. In mijn eentje 2 torens afgemaakt terwijl er 2 ladingen creeps + garren op me in stonden te hakken, en ook de nexus nog 1/3 dood gemept. Toen toch dood, en heeft mijn team het afgemaakt.

Yi is echt heerlijk lategame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
MazeMouse schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:27:
Net solo-que. En ondanks de faalhazerij over de gehele game toch nog gewonnen dankzij een epic Kayle (13/5/10) en dat ik wederom enorm lekker liep met Teemo (12/2/5). En ik was de enige non-lvl30 summoner in de game :D

EDIT:
En nog een game. 15/1/9
Maar ja, Warwick + Nunu + Anivia + Karthus + Teemo... Stunned, blinded, slowed, slowed, slowed, slowed, supressed, blinded, karthus ulti, ace!

80//70 win/loss nu inmiddels en dat allemaal door Teemo te gaan spelen onder het motto "als ik niet winnen kan ga ik treiteren met die kutshrooms" en daardoor ineens wel te gaan winnen.
Lol in het spel hebben en gewoon spelen voor de fun ipv krampachtig proberen te winnen kan daar ook voor een groot deel aan bijdragen. Niet alleen de champkeuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:31:
Ik heb een goede jarvan met bijna alleen tank-items en een sheen echt halve teams in zijn eentje zien slopen. Bijna niet kapot te krijgen, massive damage en een ult waar je moeilijk uit komt. De laatste tijd zijn de Jarvans die ik zie wel wat minder, dus OP zal hij denk ik niet zijn. Zal gewoon aan die ene speler gelegen hebben denk ik zo.
Jarvan vind ik vaak maar een vervelende om in je team te hebben. Zijn ult heeft vaak een negatieve impact als je niet al aan het winnen bent. Daarbij speel ik vaak Renekton, Amumu of Panteon die graag in de buurt van de tegenstander komen en het niet van een afstandje kunnen afmaken. Gevolg is dat ik een tijdje nutteloos om die muur van hem blijf heen lopen op zoek naar de dichtstbijzijnde squishy o.i.d. En dat is gewoon fataal in een teamfight want die zijn vaak in een paar seconden beslist. Volgens mij is het vooral erg nuttig als je veel ranged in je team hebt..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Pkunk schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:35:
[...]

Jarvan vind ik vaak maar een vervelende om in je team te hebben. Zijn ult heeft vaak een negatieve impact als je niet al aan het winnen bent. Daarbij speel ik vaak Renekton, Amumu of Panteon die graag in de buurt van de tegenstander komen en het niet van een afstandje kunnen afmaken. Gevolg is dat ik een tijdje nutteloos om die muur van hem blijf heen lopen op zoek naar de dichtstbijzijnde squishy o.i.d. En dat is gewoon fataal in een teamfight want die zijn vaak in een paar seconden beslist. Volgens mij is het vooral erg nuttig als je veel ranged in je team hebt..
Klopt, ik heb er als amumu ook vaak last van. Ook leuk als hij mij in zn ult trapt, dan ben ik ook 3 seconden nutteloos. Met 3 ranged champs en dan Jarvan + een dasher (shen) als tank heb je denk ik een aardige team compositie. Met amumu kun je er trouwens uitkomen als je bandage toss doet op iemand buiten de cirkel. Edit: renekton komt er met slash and dash ook zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
ziezo, net weer ff een ranked gewonnen :D yay
Back to 1300 again, nog maar 700 te gaan en ik zit waar ik wil zijn ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:45:
[...]

Lol in het spel hebben en gewoon spelen voor de fun ipv krampachtig proberen te winnen kan daar ook voor een groot deel aan bijdragen. Niet alleen de champkeuze :P
En het feit dat je weet dat je ze naar mate de game vordert meer en meer rage levert met al die mushrooms helpt natuurlijk ook. Zodra de all-chat rage losbarst weet je dat je gewonnen hebt. Op zijn minst de psychologische strijd :D (zelfs al zie ik aan het eind "defeat" heb ik gewonnen :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Vicarious schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:50:
Met amumu kun je er trouwens uitkomen als je bandage toss doet op iemand buiten de cirkel. Edit: renekton komt er met slash and dash ook zo uit.
Jawel, maar die skills staan vaak op cooldown omdat ik als Amumu en Renekton nogal eens initiate :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Jarvan werkt voornamelijk het best met een 5 man premade, bij voorkeur ook nog eens op vent/skype/TS. Simpelweg omdat je dan nauwkeurig kan coordineren wie wanneer welke ult gebruikt, zo kom je ook nooit tegen het probleem dat bepaalde skills op cooldown zijn wanneer je initiate.

Ik begin Jarvan eigenlijk steeds minder interresant te vinden, hij heeft zeker een badass model, maar voor de rest is hij iets te gewoontjes voor mij, waar zijn ult wel erg leuk kan zijn, is dat iets te situationeel.

Laat ik het anders verwoorden, een Xin is veel betrouwbaarder: Zijn charge raakt altijd, zijn 3e hit is altijd een knock up, hij heeft ingebouwde CDR. Hij kan een team nooit echt in de weg zitten, door een gemiste ult, alleen minder damage doen, want minder rampzalig is dan perongeluk een paar teamgenoten in een Cataclysm opsluiten.

Jarvan heeft 2 skills nodig voor een knockup, die relatief makelijk te ontwijken is, ten opzichte van een on auto attack knock up van Xin. Zijn vlag geeft wel een leuk voordeel voor teamfights, maar deze kan wel gekilled worden door Skillshots. Zijn Spearpoke skill is verder ook niet echt spannend en ook weer redelijk makkelijk te ontwijken of uit range te blijven. Daarbij is Xin een betere jungler als je team dat nodig mocht hebben.

Jarvan is niet slecht, Xin is gewoon beter.

[ Voor 45% gewijzigd door Nazanir op 08-03-2011 09:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Intruder schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:57:
ziezo, net weer ff een ranked gewonnen :D yay
Back to 1300 again, nog maar 700 te gaan en ik zit waar ik wil zijn ongeveer :P
Ik ga denk ik maar iedereen van de startpost toevoegen, want ik wil ook weer omhoog :P Blijf ergens op 1200 hangen (voor mijn gevoel moet ik toch wel hoger kunnen met m'n mains). Nieuwe trend laatste tijd is in ranked leaven geloof ik. Gisteravond twee maal gehad dat ik in een team terecht kom waar iedereen netjes aangeeft wat hij wil spelen, wat hij gebanned wilt zien, en gewoon al snel ontaarde in een discussie op hoog niveau (in vergelijking dan he :P). Ik hou ervan als mensen communicatief vaardig zijn, en kan mij in één keer ook minder schelen of we dan winnen de ja of de nee. En tot op twee keer toe gaat Summoner 5 op het laatste moment weg, kom ik weer in de que en daarna in een team wat a) niet rekening houd met wat de rest speelt, b) een captain die dingen banned wat men wil spelen (Amumu :'( ) en c) al snel ontaarde in een flame war. Raad eens wat er met die potjes is gebeurd |:(

Edit: 2/8/5 en 1/4/10 (die laatste had wel wat meer kills mogen zijn, maar had gewoon ontzettende pech). Eerste waren we hopeloos weg gespeeld ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Snappie88 op 08-03-2011 10:30 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik probeerde gister een duo-queue ranked maar dat mocht niet? Hij zei dat ik minimaal 2 spelers moest inviten voor team ranked play. Het lijkt erop dat solo ranked nu ook echt solo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Niet dat ik dromen wil crushen ofzo, maar waar je wilt zijn en waar je hoort te zijn met je ELO, zijn 2 compleet verschillende dingen. Ikzelf heb me hier ook op verkeken. Ik vond dat ik het altijd wel leuk deed in normal games en meestal sta ik op +50-60 wins twn opzichte van losses. Veel mensen menen dat ze hoger horen te zitten, maar bedenk je goed dat 1900-2000 is echt TOP ELO, daar zit je misschien bij de 500 of 5% beste spelers die spelen. En 500 is niet zo veel op een playerbase van een miljoen (ongeveer).

Begrijp me niet verkeerd, er is niets mee met een hoge ELO ambieren en willen bereiken, maar besef je wel erg goed dat weinig mensen dit echt zullen bereiken. Besef je goed dat je tussen de 150-250 games moet hebben gespeeld op Ranked, voor MatchMaking een accuraat beeld heeft van je ELO. Veel mensen vinden echter dat ze onterecht lage ELO hebben, omdat anderen feeden, afken etc. Maar geloof me, een paar games op 200-250 games heeft dusdanig weinig invloed op je ELO, dat je 500 punten te laag zit.

Ik meld dit, niet om te pesten ofzo, maar mensen een reele verwachting te geven bij ranked matches.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Nazanir schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:37:
Niet dat ik dromen wil crushen ofzo, maar waar je wilt zijn en waar je hoort te zijn met je ELO, zijn 2 compleet verschillende dingen. Ikzelf heb me hier ook op verkeken. Ik vond dat ik het altijd wel leuk deed in normal games en meestal sta ik op +50-60 wins twn opzichte van losses. Veel mensen menen dat ze hoger horen te zitten, maar bedenk je goed dat 1900-2000 is echt TOP ELO, daar zit je misschien bij de 500 of 5% beste spelers die spelen. En 500 is niet zo veel op een playerbase van een miljoen (ongeveer).

Begrijp me niet verkeerd, er is niets mee met een hoge ELO ambieren en willen bereiken, maar besef je wel erg goed dat weinig mensen dit echt zullen bereiken. Besef je goed dat je tussen de 150-250 games moet hebben gespeeld op Ranked, voor MatchMaking een accuraat beeld heeft van je ELO. Veel mensen vinden echter dat ze onterecht lage ELO hebben, omdat anderen feeden, afken etc. Maar geloof me, een paar games op 200-250 games heeft dusdanig weinig invloed op je ELO, dat je 500 punten te laag zit.

Ik meld dit, niet om te pesten ofzo, maar mensen een reele verwachting te geven bij ranked matches.
Ja, maar het slaat gewoon nergens op dat 9/10 matches je altijd wel een dikke leaver hebt of iemand die afk gaat staan enzo. Ikzelf WEET wanneer je kan extenden en wanneer niet. Als je teammates het verkeerd doen ja ok dan gaat het wat minder. Ik heb inderdaad best veel games gespeeld maar 9/10 matches KRIJG je echt feeders of afkers. Ik begrijp het wanneer je masaal ingemaakt word en dat accepteer ik maar ik krijg niet eens de kans om een fatsoenlijk potje te spelen waar beide teams een beetje gelijk op gaan :/

Ik wil iig een hogere elo als simpelweg 1000 voor soloqueue (heb 1263 op 3 on 3)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Met de huidige staat van de game is het zelfs in normal games al vrij normaal om feeders, leavers en afk'ers tegen te komen als je niet premade. Het is dan altijd maar hopen dat de tegenstander 1 meer leaver/afk'er heeft dan jijzelf en je hebt de win al min-of-meer in de pocket.
En van wat ik zie op streams maakt je ELO daarin niet veel verschil want ze zitten op alle niveaus.

Ik hoop zelf zodra ik lvl30 ben ergens rond de 1400-1500 uit te komen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
@Nazanir
Was ook maar sarcasme, vind het overall gewoon leuk om ranked te spelen en die ELO maakt me bijzonder weinig uit xD,

@Vicarious
Gisteren om 10 uur savonds nog een duo queue gedaan, werkte perfect.
Heb die bug wel vaker gehad, moest ik gewoon even de lobby restarten en dan werkte het weer (nja of een paar keer vaker gestarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
MazeMouse schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:58:
Met de huidige staat van de game is het zelfs in normal games al vrij normaal om feeders, leavers en afk'ers tegen te komen als je niet premade. Het is dan altijd maar hopen dat de tegenstander 1 meer leaver/afk'er heeft dan jijzelf en je hebt de win al min-of-meer in de pocket.
En van wat ik zie op streams maakt je ELO daarin niet veel verschil want ze zitten op alle niveaus.

Ik hoop zelf zodra ik lvl30 ben ergens rond de 1400-1500 uit te komen.
Het begint inderdaad een gewoonte te worden om een leaver/feeder/afk'er in het team te hebben. Het is en blijft gewoon het beste om met een 5 man premade een potje te doen. Dat is ook veel leuker wat je weet wat je aan mekaar hebt en je krijgt niet de zoveelste rage om je oren omdat iemand die overextende dood ging omdat het team nog niet ready was voor een team fight.

*voorbeeldje*
Gisteren had ik een Xin in het team die al vrolijk in z'n eentje een team van 5 enemies in springt en een enemy de lucht in gooit... om daarna finaal afgeslacht te worden en vervolgens op ons zit te ragen omdat we niet gingen aanvallen. En dit terwijl er nog 2 champs naar mid moesten lopen -.-*ZUCHT* daarna een rage quit en verloren we de team fights en dus de game alsnog.

Kunnen we als tweakers zijnde niet een tijdstip afspreken, zeg maar 8 a 9 uur en dan pre made een potje gaan spelen? Eigenlijk zoals Vicarious voor ogen had, ergens kunnen opgegeven voor een game, zo laat, deze preferred champ en class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
@MazeMouse:

Je gaat dan bedorgen uitkomen om een paar redenen: Als je Normal ELO rond de 1500 is, ga er dan vanuit dat je Ranked ELO rond de 1200-1300 ligt. Riot heeft dit zelf aangegeven namelijk. Maar reden 2 is, iedereen die ranked gaat spelen, begint op 1200. Daar zit het grote probleem hem helaas. Veel mensen ZOUDEN gewoon niet op 1200 mogen beginnen, omdat ze, ondanks ze 30 zijn, nog niet eens de basis beginselen van het spel onder de knie hebben. Dat is inderdaad een oorzaak van de feeders/leavers/afkers.

Ik moet echter heel eerlijk bekennen, dat het op de EU ergert lijkt te zijn dan op de US. Maar het punt is, toch weten mensen de Solo Que te beklimmen. Dus altijd alleen maar afgeven op anderen, zal betekenen dat je nooit vooruit komt. Bedenk je de volgende situatie maar eens:

Iemand overextend, word geganked door een jungler en gaat dood. Je kan natuurlijk op deze persoon gaan zitten afgeven (noob, feeder, etc), maar daar zal hij echt niet beter van gaan spelen. Probeer hem liever tips te geven, raad hem aan een ward te kopen, wijs hem op het overextenden, etc. Zo word hij een betere speler, maar zal hij ook niet gedemotiveerd raken door zijn team, wat een VEEL grotere impact zal hebben.

Bedenk je ook goed, dat sommige mensen gewoon niet zo goed zijn als jij. Ze zijn nu in een te hoge ELO gekomen, en door MM er wel uitgefilterd worden. Maar denk alsjeblieft niet dat het altijd JOU overkomt. Er zijn 9 andere spelers in het spel, 5 waarvan in een ander team zitten, dus 20% meer kans dat zij een slechte speler hebben, dan als jij in jouw team (immers zijn er daar maar 4 anderen naast jou). De spelers worden eerlijk verdeeld over de teams.

Ik weet dat MM niet altijd optimaal werkt, maar ik betwijfel dat het zo erg is als sommigen je willen doen geloven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Geen idee wat mijn normale ELO is :P

Maar ik probeer juist altijd degene te zijn die de GLHF geeft aan het begin van een match. Die de GJ en TY doet als medespelers iets goeds doen. Probeert de tips te geven indien nodig en gewoon over het geheel de nuttige dingen om de sfeer in een game hoog te houden. Ja, ook tegenstanders gewoon te complimenteren als ze goed bezig zijn. Soms gebeuren er dingen waarbij je doodgaat en je gewoon niks anders kunt dan tegen jezelf zeggen "damn, dat was goed..."
Een betere community begint bij jezelf enzo :P

EDIT:
Zelfs absolute kutgames krijgen van mij een GG omdat ik dat netjes vind :)

[ Voor 62% gewijzigd door MazeMouse op 08-03-2011 12:46 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Nazanir schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:20:
@MazeMouse:

Bedenk je ook goed, dat sommige mensen gewoon niet zo goed zijn als jij. Ze zijn nu in een te hoge ELO gekomen, en door MM er wel uitgefilterd worden. Maar denk alsjeblieft niet dat het altijd JOU overkomt. Er zijn 9 andere spelers in het spel, 5 waarvan in een ander team zitten, dus 20% meer kans dat zij een slechte speler hebben, dan als jij in jouw team (immers zijn er daar maar 4 anderen naast jou). De spelers worden eerlijk verdeeld over de teams.

Ik weet dat MM niet altijd optimaal werkt, maar ik betwijfel dat het zo erg is als sommigen je willen doen geloven.
Eens. Ik wil hieraan toevoegen dat een leaver/afker absoluut geen reden hoeft te zijn om een match als verloren te bestempelen. Ik heb vaak genoeg een 4v5 gewonnen, puur vanwege goede communicatie in teamchat, je champions efficient weten te gebruiken, en de exp advantage die je dan ineens krijgt. Ik heb het zelfs al een keer meegemaakt dat we met een active feeder nog wonnen, ook al waren twee van de vijf tegenstanders gigantisch gefed.

Onderschat nooit de kracht van een wonder ;)
MazeMouse schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:45:
[...]

Geen idee wat mijn normale ELO is :P

Maar ik probeer juist altijd degene te zijn die de GLHF geeft aan het begin van een match. Die de GJ en TY doet als medespelers iets goeds doen. Probeert de tips te geven indien nodig en gewoon over het geheel de nuttige dingen om de sfeer in een game hoog te houden. Ja, ook tegenstanders gewoon te complimenteren als ze goed bezig zijn. Soms gebeuren er dingen waarbij je doodgaat en je gewoon niks anders kunt dan tegen jezelf zeggen "damn, dat was goed..."
Een betere community begint bij jezelf enzo :P

EDIT:
Zelfs absolute kutgames krijgen van mij een GG omdat ik dat netjes vind :)
Doe ik ook. Zelfs wanneer ons team gewoon crap speelt of we meerdere leavers hebben of zo, geef ik een GG in allchat gewoon voor de vorm. Ook wanneer de tegenstanders lopen te kankeren in allchat (you all suck, go uninstall, etc, je kent het wel). Tenzij ik zelf heb lopen feeden natuurlijk :/ maar dat is de laatste tijd niet meer zo aan de orde :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zyppora op 08-03-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Wat ook altijd goed help, is gewoon vriendelijk blijven op degene die het fout doet. Hem meteen feeder noemen helpt echt niet. Ik probeer het altijd gewoon luchtig te houden (het is tenslotte maar een spelletje, wat veel mensen wel eens vergeten...)

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Dat GJ werkt niet altijd :P

Soms zie ik het als een sarcastische opmerking omdat het potje eerst slecht gaat en je gewoon als n00b aangezien word en dan ineens GJ zo sarcastisch overkomt >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
maar mensen hebben vaak zelf wel door of het sarcastisch is of dat het daadwerkelijk als good job word bedoelt, bij een goede kill met mijn lane mate, goed team work en iniciaten geef ik ook altijd even een GJ.

Gisteren ook een ranked gespeeld en speelde tegen een erg slechte yi (had ook nog eens first pick), werd ook compleet afgekraakt door het enemey team, REPORT OUR YI PLEASE FOR BEEING A RETARD.
Daar kan ik dus ECHT niet tegen, dus ik heb hun katarina geport xD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Intruder schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:43:
maar mensen hebben vaak zelf wel door of het sarcastisch is of dat het daadwerkelijk als good job word bedoelt, bij een goede kill met mijn lane mate, goed team work en iniciaten geef ik ook altijd even een GJ.

Gisteren ook een ranked gespeeld en speelde tegen een erg slechte yi (had ook nog eens first pick), werd ook compleet afgekraakt door het enemey team, REPORT OUR YI PLEASE FOR BEEING A RETARD.
Daar kan ik dus ECHT niet tegen, dus ik heb hun katarina geport xD,
Maar daarbij is Yi gewoon erg moeilijk te spelen. Yi word gewoon het eerst gefocust omdat Yi er alleen in kan komen als het hele team bezig word gehouden. Zelfs ik faal weleens met Yi :( Omdat niemand ee ntank pakt die kan initiaten. (Amumu ult + perfect voor Yi :D) crit crit crit dood <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Jeffroiscool schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Maar daarbij is Yi gewoon erg moeilijk te spelen. Yi word gewoon het eerst gefocust omdat Yi er alleen in kan komen als het hele team bezig word gehouden. Zelfs ik faal weleens met Yi :( Omdat niemand ee ntank pakt die kan initiaten. (Amumu ult + perfect voor Yi :D) crit crit crit dood <3
jah ok, maar als reden gaf hij, "they banned vlad and he is the only champion i can play" LOLLOLLOL,
Maar je hebt gelijk ja, yi is early game redelijk moeilijk. Echter als je ealy game een paar kills weet te krijgen rape je late game hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Intruder schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:01:
[...]

jah ok, maar als reden gaf hij, "they banned vlad and he is the only champion i can play" LOLLOLLOL,
Maar je hebt gelijk ja, yi is early game redelijk moeilijk. Echter als je ealy game een paar kills weet te krijgen rape je late game hard.
Ik ga hem binnenkort ook weer eens spelen, dit keer met cleanse~ xD CC op masteryi is echt dood D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik moet zeggen dat ik het kijken van high-ELO streams wel vreemd vind. Als je sommigen ziet gaan dan vraag je je echt af waar de verschillen zitten dussen de gemiddelde speler en hoe zij spelen.

EDIT:
Sommigen zie je soms zelfs hele bedenkelijke dingen doen en toch winnen.

[ Voor 17% gewijzigd door MazeMouse op 08-03-2011 14:40 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Jeffroiscool schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:11:
[...]

Ik ga hem binnenkort ook weer eens spelen, dit keer met cleanse~ xD CC op masteryi is echt dood D:
*Highlander aan* welke CC O-)
Maar met Yi kan je toch ook prima junglen? Dan is de lane fase niet zo moeilijk omdat je niet zo'n #$*%*@ ranged champ tegen over je hebt staan die je zo erg harrest dat je niet kan farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 18:54

Unrealer999

Unrealeur

Ik ben al een tijdje aan het spelen vind een leuk spel, ben bijna level 20, ik wil een tanky pop gaan spelen en kwam uit bij Alistair, nog enige tips voor hem? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Sorry Jveer, maar daar zit je er toch ECHT naast met die opmerking.

Lees de omschrijving eens heel goed, die van Highlander. Yi wordt enkel en alleen immuum voor slows. Blind, Stun, Exhaust, Snares, Surpression (bijv Warwick's ult) werken dan gewoon nog. Cleanse of een QSS (weinig mensen beseffen het, maar QSS is het meest OP item in de game op het moment), is echt een must op Yi, want 1 stun en je bent gewoon dood. Niet denken dat Highlander je overal mee weg laat komen, anders kom je beslagen ten ijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Jeffroiscool schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Moet je met mij samenspelen :P

Anyway, Intruder, thanx voor het melden dat het een bugje is. Ik zou alweer bijna in mn eentje die queue in gegaan zijn :D Over ELO: het boeit me eigenlijk geen ene moer. Al kom ik in ELO hell terecht, lekker belangrijk... dan zal ik er wel thuishoren toch?

Over spelmanieren: ook met premades heb je er wel eens stakkers tussen zitten. Zat laatst in een premade met een aantal tweakers en er werd er nog een extra bij uitgenodigd uit iemand zijn friendslist. Die liep de hele tijd alleen maar op iedereen af te geven zonder constructieve feedback te geven en faalde tegelijkertijd zelf ook nog eens behoorlijk. En dan ook nog in allchat gaan lopen mekkeren met zinnetjes als: "focus singed, gg team". Met die gast hoef ik echt niet meer te spelen, al heeft hij een ELO van >9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Unrealer999 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:51:
Ik ben al een tijdje aan het spelen vind een leuk spel, ben bijna level 20, ik wil een tanky pop gaan spelen en kwam uit bij Alistair, nog enige tips voor hem? :9
Ja, leer die combo goed en veel roamen (niet lanen dus). Als je rondloopt en niemand weet waar je bent kun je altijd iemand verrassen met je combo: omhoog rammen, zorgen dat je achter hem staat en vervolgens naar je eigen teammate of tower headbutten. Voor het roamen is het wel nodig dat je regelmatig wards koopt (die groene als er geen twitch of eve bij de tegenstander zit, die paarse als dat wel het geval is). Kijk maar eens een paar filmpjes van Reginald (#1 ELO) op solomid.net, die speelt regelmatig Alistar. Hier heb je er 2:

http://solomid.net/videoplayer.php?v=106&r
http://solomid.net/videoplayer.php?v=102&r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Ja, leer die combo goed en veel roamen (niet lanen dus). Als je rondloopt en niemand weet waar je bent kun je altijd iemand verrassen met je combo: omhoog rammen, zorgen dat je achter hem staat en vervolgens naar je eigen teammate of tower headbutten. Voor het roamen is het wel nodig dat je regelmatig wards koopt (die groene als er geen twitch of eve bij de tegenstander zit, die paarse als dat wel het geval is). Kijk maar eens een paar filmpjes van Reginald (#1 ELO) op solomid.net, die speelt regelmatig Alistar. Hier heb je er 2:

http://solomid.net/videoplayer.php?v=106&r
http://solomid.net/videoplayer.php?v=102&r
Haha, dat is idd leuk, maar je lvlt idd weinig :P Maar hij is gewoon pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Valt wel mee, want als er een solo'er even terug moet (low health/mana of gewoon shop) pak jij gewoon even een solo lane en dan level je redelijk snel bij. Verder kun je onderweg steeds de kleine creeps slopen met je headbutt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drayer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 12:34
Jeffroiscool schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Haha, dat is idd leuk, maar je lvlt idd weinig :P Maar hij is gewoon pro :D
helaas moet ik toegeven dat alistor wel vreselijk goed kan zijn mits goed gespeeld.
heb laatst gelaned tegen alistor + blitz, dat is echt geen doen met 2 stuns + pull + bash echt ultiem moeilijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
De Sneak Preview ziet er wel leuk uit. Ik zit al reeds op 6300 IP, zat te overwegen wie te halen, maar als het ingame model er maar enigzins uitziet als de art en de skills wat leuk zijn (een beetje orginalitait eindelijk), dan bewaar ik mijn IP nog een weekje.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

YouTube: KDH- D-Town (Put Some Wards Up)

Ik krijg hiervan toch gelijk weer zin om Galio te gaan spelen :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb de laatste tijd veel problemen tegen teams met een goede Karthus. Is er een manier om Requiem te ontwijken (behalve Banshee's)?

Telkens als ik laag health was als Lux, deed ie z'n ult. Heel irritant. Ik shield me dan nog wel, maar weet meestal al dat het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
MazeMouse schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:40:
Ik moet zeggen dat ik het kijken van high-ELO streams wel vreemd vind. Als je sommigen ziet gaan dan vraag je je echt af waar de verschillen zitten dussen de gemiddelde speler en hoe zij spelen.

EDIT:
Sommigen zie je soms zelfs hele bedenkelijke dingen doen en toch winnen.
het groote verschil met deze range en high elo is de coordinatie. Op high elo.weet iedereen waar ze waneer moeten zijn. Het er zelf 1 1700 elo match op zitten en wij hadden ook een high elo player als coordinator. We hebben dit potje gewoon gewonnen met onze 1200 elo.

En als jik iets bedenkelijk vind dan wil het niet zeggen dat het niet goed is. Maar eerder dat het voor jouw niet werkt.
Ik had zelf ook wel eens bedenkingen bij een aantal keuzes die ze maken maar dat valt achterhaf nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Nazanir schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:52:
Sorry Jveer, maar daar zit je er toch ECHT naast met die opmerking.

Lees de omschrijving eens heel goed, die van Highlander. Yi wordt enkel en alleen immuum voor slows. Blind, Stun, Exhaust, Snares, Surpression (bijv Warwick's ult) werken dan gewoon nog. Cleanse of een QSS (weinig mensen beseffen het, maar QSS is het meest OP item in de game op het moment), is echt een must op Yi, want 1 stun en je bent gewoon dood. Niet denken dat Highlander je overal mee weg laat komen, anders kom je beslagen ten ijs.
Het was ook meer als geintje bedoelt :+

@grasmaaier NL, je hebt nog de Hexdrinker maar die heeft geen synergy met Lux helaas, want het is een AD item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:42:
Hmm, ik heb de laatste tijd veel problemen tegen teams met een goede Karthus. Is er een manier om Requiem te ontwijken (behalve Banshee's)?

Telkens als ik laag health was als Lux, deed ie z'n ult. Heel irritant. Ik shield me dan nog wel, maar weet meestal al dat het te laat is.
zhonya's hourglass active, immume to all damage for 2 seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Intruder schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:58:
[...]

zhonya's hourglass active, immume to all damage for 2 seconds.
Tja maar die krijg je pas late game, dan zou een Banshee beter zijn denk ik, meer survivalbility (magic resist en de unique passive) Want als je een team hebt met AP champs heb je aan de Hourglass een stuk minder. En ik had het idee dat het meer om early game ging. Want dan is een Elixer of Fortitude ook nog handig, als je die drinkt krijg je weer wat hp erbij, vaak genoeg om de ulti tegen te gaan. Tenzij de enemy Karthus al zoveel stacks heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Misschien een open deur, maar als ik Karthus in het enemy team zie, dan zorg ik ervoor dat ik sowieso niet onder ong. 40% HP kom. Elixir of Fortitude is een goedkoop item om de ult van een NIET gefeede Karthus tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Zyppora schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:42:
[...]

Misschien een open deur, maar als ik Karthus in het enemy team zie, dan zorg ik ervoor dat ik sowieso niet onder ong. 40% HP kom. Elixir of Fortitude is een goedkoop item om de ult van een NIET gefeede Karthus tegen te gaan.
Daar heb je helemaal gelijk in, echter probeer dat maar is in een normal game je team mates wijs te maken... Hun hebben dan ook de instelling van, pffh hallo ik ben uber pro en kom nooit onder de 50% fu Karthus! 2 minuten later heeft Karthus alweer een kill met z'n ulti :F
Ik probeer meestal mid te staan tegen de enemy Karthus om er zo (meestal) zeker van te zijn dat die het op mid niet te makkelijk krijg. Met Sivir/Caithlyn/Miss Fortune kan ik Kathus vaak makkelijk een hell op mid bezorgen. Maar met Teemo (ja ik moet soms mid staan met Teemo omdat bijv. Ashe per se met dr pre made wilt meelopen) is het wel wat lastiger die is wat te squishy en Karthus heeft een grotere range. De poison doet wel weer lekker wat dmg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Gisteren nog even 3 troll games gedaan, 2 in normal game (full team teleport en heal) Wat hadden we een lol, nog kills krijgen ook he :D (Ik was Alistar 1e potje) Helaas zuig ik met headbutt, wist niet dat je iemand door de bomen kon headbutten -.-" Wel de 2e 1e potjes verloren, 3e potje was custom game 4v4 maar ik speeld mundo 1e keer en ze waren boos omdat ik health regen haalde :P (had uiteindelijk 4 philophers stones en een spirit visage en boots D:) en dat was niet trolololllig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Jeffroiscool schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:43:
Gisteren nog even 3 troll games gedaan, 2 in normal game (full team teleport en heal) Wat hadden we een lol, nog kills krijgen ook he :D (Ik was Alistar 1e potje) Helaas zuig ik met headbutt, wist niet dat je iemand door de bomen kon headbutten -.-" Wel de 2e 1e potjes verloren, 3e potje was custom game 4v4 maar ik speeld mundo 1e keer en ze waren boos omdat ik health regen haalde :P (had uiteindelijk 4 philophers stones en een spirit visage en boots D:) en dat was niet trolololllig genoeg.
Weten ze dan niet hoe goed een mundo met super hp regen en een steady gold flow is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Jveer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:47:
[...]

Weten ze dan niet hoe goed een mundo met super hp regen en een steady gold flow is :o
Het was juist TE goed voor een troll vs troll game. (hun hadden ad veigar enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Banshee's Veil is redelijk onbetrouwbaar, als je net door een ability geraakt bent, ben je weer 30 seconden een doelwit voor Requiem. Als je een Kart ziet, of een andere hele sterke AP carry, altijd een Negatron rushen, maar ja als je een BV hebt, beb je die ook wel. Het grote verschil is echter, dat Kart niet meteen kan beginnen met ult farmen als hij 6 is.

Zhonya's werkt inderdaad, maar is een vrij dure oplossing, maar een stuk betrouwbaarder, dan BV, omdat je die activeerd wanneer jij wilt. Echter, wat ik weet uit ervaring en gewoon altijd 100% werkt: Elixir of Fortitude.

Zie je Requiem? Drink potion, dik 400 HP erbij, en met 2 vingers in je neus weglopen. Het is echt -de- manier om hier onder uit te komen.

Ik heb ook veel ge-experimenteerd en tot een paar leuke/verassende conclusies gekomen:

Als je met Shaco Hallucinate gebruikt, net voor Requiem klaar is met channelen, ben je 0.5 seconden untargettable. Requiem mist je dan gewoon compleet. Maar timing is even leren.

Dit geldt ook voor Yi met zijn Alpha Strike, echter ben je dan afhankelijk of er een vijandig doelwit in de buurt is, maar ok hier geldt, dat tijdens Alpha Strike, je untargettable word. De timing is iets minder nauwkeurig dan Hallucinate, (zal rond de 0.75s liggen), dus is iets makkelijker te doen.

Als je Sanguine Pool gebruikt met Vlad als Requiem klaar is met channelen, zal hij missen (tenzij dit gepatched is, heb al weer een poosje niet meer met Vlad gespeeld).

Met Champions zoals Jarvan, Sion, Shen, etc. Kun je gewoon hun shield activeren om een deel van de damage op te vangen.

Maar anders gewoon zorgen dat je een Fort Elixer bij hebt, zorg wel dat je hem alleen gebruikt wanneer je denkt dood te gaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Was die elixr niet generfed dat ie nu maar 120-240 hp geeft?
Ik gebruikte die elixr trick namelijk ook wel eens tegen karthus, maar gebruikte dit niet meer zo vaak omdat de elixr eigenlijk geen effect meer heeft op een gefeede karthus.

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.