Yup!Monsta schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:14:
Dit weekend Double XP & Station Cash! (van vrijdag ochtend tot maandag ochtend)
Lijkt me niet meer dan logisch .
Gisteren was weer lachen trouwens. Voor de grap besloten de TR outfits op Miller de VS en NC een hak te zetten. Iedereen wekker op 3 uur s'nachts gezet en vervolgens Indar (dat al 2 maanden neutraal was) in een uurtje oprollen. Al dan al die huil-commentaren vervolgens vandaag lezen op het forum, geweldig
Gisteren was weer lachen trouwens. Voor de grap besloten de TR outfits op Miller de VS en NC een hak te zetten. Iedereen wekker op 3 uur s'nachts gezet en vervolgens Indar (dat al 2 maanden neutraal was) in een uurtje oprollen. Al dan al die huil-commentaren vervolgens vandaag lezen op het forum, geweldig
Ik had gisteren het gevoel dat de NC en TR steeds met z'n allen van continent wisselden om maar iets van Vanu te kunnen pakken. We bezitten alle 3 de continenten, dus moesten verdedigen. Esamir leek afgepakt te worden, dus platoon naar Esamir, om op laatste moment nog te verdedigen. Toen leek Amerish afgepakt te worden, dus platoon naar Amerish. En iedere keer de pop % van NC of TR op continent rezen de pan uit. Iedere keer als we weer verdedigden en weer wat gebieden terug gepakt hadden leek een continent leeg te lopen. Toen zat bijna iedereen van NC en TR op Indar. Een beetje zielig van ze, omdat het ze anders maar niet lukt om te winnen van de Vanus. Uiteindelijk is het ze niet gelukt om ook maar 1 van de continenten bonussen af te pakken. En om weer een statement te maken deden we een crown cap van 2 minuten. Galaxy drops + meer dan 20 sundys + tanks en het was in no time geklaard.
Op Cobalt btw.
Op Cobalt btw.
Verwijderd
Hoi allemaal!
Ik speel ook Planet Side 2, al speel ik de laatste maand niet heel actief meer. Gisteren nog even met een paar clangenoten op Woodman gespeeld, maar ik heb mijn main char op Ceres.
Dus om te antwoorden op hieronder, ik speel op Ceres.
Ik speel ook Planet Side 2, al speel ik de laatste maand niet heel actief meer. Gisteren nog even met een paar clangenoten op Woodman gespeeld, maar ik heb mijn main char op Ceres.
Dus om te antwoorden op hieronder, ik speel op Ceres.

Xaph schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:08:
Speelt iemand hier ook op Ceres?
holy cow, gister dubbele server lock down op Cobalt!! Beiden Indar en Esamir servers Vol. Indar zelfs van 17:00 tot 1:00 s'nachts.
[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 30-03-2013 09:59 ]
Eindelijk een triple lock op Miller (TR), al maanden niet meer voorgekomen.
potjandorie speel ff 2weken niet en gelijk triple lock van TR op miller... Pff
Rolfski schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:17:
Eindelijk een triple lock op Miller (TR), al maanden niet meer voorgekomen.

Ik weet niet op welke slaapverwekkende server jij speelt maar op Miller kan je een triple lock normaal gesproken echt helemaal vergeten, teveel tegenstand. Zeker geen gaap moment dus en de gigantische gevechten om de triple lock te verwijderen (wat uiteindelijk is gelukt) waren er ook naar.
Ach, je kan alles cappen als je maar vroeg genoeg opstaat of lang genoeg wakker blijftRolfski schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:48:
[...]
Ik weet niet op welke slaapverwekkende server jij speelt maar op Miller kan je een triple lock normaal gesproken echt helemaal vergeten, teveel tegenstand. Zeker geen gaap moment dus en de gigantische gevechten om de triple lock te verwijderen (wat uiteindelijk is gelukt) waren er ook naar.
Ik speel overigens ook op Miller.
Inderdaad op zich geen kunst aan behalve dat je het wel ff moet organiseren en doen. Wat dat laatste betreft schort het aan bij VS en NC en hebben ze zich gewoon laten beetnemen. Het was bedoelt als een grap, meer niet. Positieve bij-effect is wel dat er ineens weer veel meer te doen is op Miller.
Het helpt niet dat de server het niet trekt als je met 900 man rond 1 base aan het vechten bent en je ongeveer 30 seconden nadat je iemand neerknalt een killmessage krijgtRolfski schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:25:
Inderdaad op zich geen kunst aan behalve dat je het wel ff moet organiseren en doen. Wat dat laatste betreft schort het aan bij VS en NC en hebben ze zich gewoon laten beetnemen. Het was bedoelt als een grap, meer niet. Positieve bij-effect is wel dat er ineens weer veel meer te doen is op Miller.
Blijkbaar moet de NC of de VS een keer 's nachts opstaan om de lock weg te halen. Op prime-time is het onmogelijk en dat komt niet omdat de organisatie van de TR zo goed is.
Ik vind het persoonlijk jammer dat je je dan moet verlagen tot dat soort "tactieken" omdat een factie grappig denkt te zijn en continents loopt te cappen als iedereen offline is.
Hele meta-game doet me ook niks. Ik log 's avonds in en als de map aan het eind van de avond blauwer is op het continent waar wij die avond op spelen dan vind ik het een geslaagde avond. Wat er op die andere continents gebeurd is mij om het even.
Over die organisatie. VS heeft volgens mij totaal geen overkoepelende organisatie, NC heeft NCTO maar daar doen niet alle outfits aan mee. De grootste outfit op Miller heeft volgens mij evenveel members als de NCTO-outfits bij elkaar en die outfit doet ook gewoon zijn eigen ding dus dat helpt niet echt.
Alle tactieken zijn veroorloofd, laf of niet: s'nachts cappen, twee facties die samenwerken om de derde eruit te gooien, etc..De hele meta game verveelt echter snel omdat die niet veel inhoudt op dit moment maar daar gaat als het goed is verandering inkomen en bovendien is het nog steeds een beetje een prestigekwestie om Indar neutraal te houden. Als een factie Indar capt (manier maakt niet uit) dan weet je dat je heftige battles kan verwachten.
Mbt organisatie, alle facties op Miller hebben overkoepelende organisaties. VS was lange tijd de best georganiseerde factie op Miller. TR en NC hebben echter een inhaalslag gemaakt.
Mbt organisatie, alle facties op Miller hebben overkoepelende organisaties. VS was lange tijd de best georganiseerde factie op Miller. TR en NC hebben echter een inhaalslag gemaakt.
We zijn het dus eens dat het laf isRolfski schreef op maandag 01 april 2013 @ 02:54:
Alle tactieken zijn veroorloofd, laf of niet: s'nachts cappen, twee facties die samenwerken om de derde eruit te gooien, etc..De hele meta game verveelt echter snel omdat die niet veel inhoudt op dit moment maar daar gaat als het goed is verandering inkomen en bovendien is het nog steeds een beetje een prestigekwestie om Indar neutraal te houden. Als een factie Indar capt (manier maakt niet uit) dan weet je dat je heftige battles kan verwachten.
Speciaal voor jou een fotootje van TRAM-command.

Totaal laag bij de grond maar wat maakt het uit? Er is geen "eer"in dit spel. Doel heiligt de middelen en de VS capte Indar ook altijd buiten prime time om. Indar valt niet te cappen op prime time.PirE schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:27:
[...]
We zijn het dus eens dat het laf is. En ja, je mag op die manier continents locken maar je hebt dan al snel een bepaalde reputatie.
Al die huilebalken op het officiële forum kunnen gewoon niet verkroppen dat ze zijn beetgenomen. Tegen hen zeg ik laat zien dat je dit beter kan en organiseer je eigen operatie of stop met janken en accepteer je verlies.
Hoeveel accounts heeft miller eigenlijk?
Gisteren rond Prime time even de Crown gepakt en daarna Esamir gelockt en dat terwijl de server vol zat. Gewoon door met de 3 grootste VS outfits samen te werken.
VS is oppermachtig op Cobalt, zelfs terwijl de NC 40% Pop heeft. Het begint ook steeds moeilijker te worden om een goed gevect uit de NC te krijgen. TR stelt helemaal niks meer voor. We kunnen TR warpgaten wanneer we willen. lol
Gisteren rond Prime time even de Crown gepakt en daarna Esamir gelockt en dat terwijl de server vol zat. Gewoon door met de 3 grootste VS outfits samen te werken.
VS is oppermachtig op Cobalt, zelfs terwijl de NC 40% Pop heeft. Het begint ook steeds moeilijker te worden om een goed gevect uit de NC te krijgen. TR stelt helemaal niks meer voor. We kunnen TR warpgaten wanneer we willen. lol
Vanmiddag nog maar eens geprobeerd om die lock weg te krijgen. Paar keer hadden we de lock rond de TR-warpgate maar de VS faalde hard in hun opdracht om het biolab te cappen. Uiteindelijk hebben we de boel maar afgebroken toen de VS ineens voor onze warpgate stonden terwijl wij dachten dat ghostcappen nou net de specialiteit van de TR is. Dat ghostcappen deden ze gisteren ook al, dus die paarse vissekoppen kan je niet vertrouwen.
Miller:jbkappirossi schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:22:
Hoeveel accounts heeft miller eigenlijk?
65420 characters met 19956102111XP
Cobalt:
74007 characters met 15005433312XP
Miller heeft ook meer kills.
Ik ben nu een paar dagen dit spel aan het proberen, en ik ben onder de indruk van de dingen die ik in een squad meemaak: Shields neerhalen om dan met tientallen tanks tegelijk een base binnen te rollen is een van de meest indrukwekkende dingen die ik ooit in een shooter gedaan heb. Een uur later zat ik als heavy assault op een van de 5 dropships waarmee we van base naar base hopten.
Vliegtuigen besturen is wel ERG lastig. Ofwel crash ik er gewoon mee tegen de grond (ik heb nog kilometers ver ondersteboven tegen de grond aangeschuurd) ofwel word ik neergehaald door een vijandig schip die veel wenbaarder is dan ik
Vliegtuigen besturen is wel ERG lastig. Ofwel crash ik er gewoon mee tegen de grond (ik heb nog kilometers ver ondersteboven tegen de grond aangeschuurd) ofwel word ik neergehaald door een vijandig schip die veel wenbaarder is dan ik
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik ben sinds een paar dagen lid van WASP op miller. Ik moet zeggen dat in een georganiseerde outfit het spel totaal anders en vele malen leuker is. In plaats van doelloos rondlopen tot je de zerg hebt gevonden naar deployments met Galaxy's maakt het zoveel leuker. Kan iedereen aanbevelen om een outfit te joinen.
Ik kan het ook niet, het vliegtuig stabiel houden is al een kunst, laat staan er vijanden mee neerhalen. Het schijnt voornamelijk veel oefenen zijn. Tip is naar de training area gaan en proberen er mee te vliegen.Vliegtuigen besturen is wel ERG lastig
[ Voor 5% gewijzigd door Cardinal op 02-04-2013 14:37 ]
Nice, dus onze server telt zelfs meer mensen.PirE schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:39:
[...]
Miller:
65420 characters met 19956102111XP
Cobalt:
74007 characters met 15005433312XP
Miller heeft ook meer kills.
ja, dat komt omdat Cobalt gemerged is met Lithium. Daarvoor was het ook meer ghostcappen omdat er vooral s'nachts veel minder online waren. Dus die kills zullen naar verloop van tijd ook meer worden.
Ik kan ook merken dat er veel meer te doen is de laatste tijd, veel meer grote battles die soms uren duren.
Meer accounts maar toch iets minder activiteit als kijkt naar het aantal online spelersjbkappirossi schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:30:
[...]
Nice, dus onze server telt zelfs meer mensen.
ja, dat komt omdat Cobalt gemerged is met Lithium. Daarvoor was het ook meer ghostcappen omdat er vooral s'nachts veel minder online waren. Dus die kills zullen naar verloop van tijd ook meer worden.
Ik kan ook merken dat er veel meer te doen is de laatste tijd, veel meer grote battles die soms uren duren.
http://sirisian.com/plane...ezone=0&allfactions=false
Miller piekte gisteren op >1000 TR, VS had max. 750 (een uur later) en de NC zat net iets boven de 900, terwijl de NC/VS op Cobalt rond de 900 zaten en de kleinste factie (TR) ook op 750 zat.
En dan ergens om 04:00 uur het continent neutraal makenVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:07:
Ja en toen gingen zelfs VS en NC samenwerken.. beetje cheap hoor als je niet kan winnen
[...]

Ben benieuwd welke factie nu de wekker gaat zetten
Alles is geoorloofd voor het resultaat, wie het verst gaat wint. Goedkope/laffe overwinningen zijn vooral leuk om de anderen te trollen.
ach dat was al in PS1 dat 2 kanten samen werken om een kant te pakken
net geluk net voor server op new ging starten op miller krijgen we nog indar bonus aan TR kant
net geluk net voor server op new ging starten op miller krijgen we nog indar bonus aan TR kant
[ Voor 42% gewijzigd door Motaro op 03-04-2013 21:18 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
@Rolfski, hebben jullie nog wat speciaals gepland voor komende nacht (ivm FNO) of kan ik gewoon op tijd gaan slapen
.

We werden pas op het allerlaatst gevraagd om in te vallen voor FNO (we hadden ons niet eens opgegeven daarvoor) dus het wordt ff last minute improviseren maar het gaat wel leuk worden. Terran Alliance Miller is volop actief, incl vele public platoons en de sneaky VS Indar cap van gister geeft ons een leuke uitdaging :-)PirE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:34:
@Rolfski, hebben jullie nog wat speciaals gepland voor komende nacht (ivm FNO) of kan ik gewoon op tijd gaan slapen.
Bovendien is het FNO programma erg veelbeloved deze keer met sneak previews van de nieuwe MAX wapens en veel achtergrond info over de game. Dus ff opblijven tot 2 uur en kijken/ons tegenstand geven zal denk ik wel de moeite waard worden
http://www.twitch.tv/planetside2
[ Voor 13% gewijzigd door Rolfski op 05-04-2013 23:09 ]
ik was ook even op TV
met mijn rood Tank
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ging niet slecht gezien de korte voorbereiding. Uiteraard gigantisch veel getrol in de Warpgate: we hadden zes rijen dik tanks zonder cammo keurig opgelijnd in de Warpgate maar daar was weinig van over natuurlijk toen de show begon. trolololol
Wel een grote opkomst van andere outfits moet ik zeggen, zo midden in de nacht. Petje af! Ik had de leiding over een BRTD squad/platoon en overal waar ik kwam waren er genoeg mede- en tegenstanders.
Jammer dat de devs niet met ons meespeelden en de FNO camera moeite had om ons te vinden. We waren allemaal super-ingewikkelde, gecombineerde aanvallen aan het uitvoeren maar het enige wat je op de stream zag was een andere outfit, lol.
Wel een grote opkomst van andere outfits moet ik zeggen, zo midden in de nacht. Petje af! Ik had de leiding over een BRTD squad/platoon en overal waar ik kwam waren er genoeg mede- en tegenstanders.
Jammer dat de devs niet met ons meespeelden en de FNO camera moeite had om ons te vinden. We waren allemaal super-ingewikkelde, gecombineerde aanvallen aan het uitvoeren maar het enige wat je op de stream zag was een andere outfit, lol.
Kreeg zojuist ff zomaar 3400 certs op al mijn drie karakters
Blijkt een teruggeef-actie te zijn van SOE voor dubbele wapens die spelers hebben gekocht voor meerdere karakters. Maar ik heb helemaal geen dubbele wapens gekocht. Dit soort foutjes kan ik wel waarderen

Blijkt een teruggeef-actie te zijn van SOE voor dubbele wapens die spelers hebben gekocht voor meerdere karakters. Maar ik heb helemaal geen dubbele wapens gekocht. Dit soort foutjes kan ik wel waarderen
hmm, ook maar eens checken dan 
if so, snel uitgeven
edit: kan nieteens inloggen
komt niet voorbij de 98%
login servers niet helemaal lekker dus
if so, snel uitgeven
edit: kan nieteens inloggen
login servers niet helemaal lekker dus
[ Voor 46% gewijzigd door Bramster op 10-04-2013 19:35 ]
Dat is wel netjes. Ik kreeg 3000 certs voor alledrie mijn karaktersRolfski schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:11:
Kreeg zojuist ff zomaar 3400 certs op al mijn drie karakters![]()
Duur foutje van SOE. Hier is de top bingolijst van Miller. Sommigen hebben bijna 200.000 certs bijgesschreven gekregen (en dat is dus op al hun karakters):

[ Voor 9% gewijzigd door Rolfski op 11-04-2013 06:41 ]
Kan toch nooit dat die gast met zijn BR 15 en BR 19 characters voor 196000 certs aan wapens heeft gekocht op zijn twee characters. Dan heeft hij er wel veel Station Cash ingepompt, even rekenen 196 wapens (1000 cert per wapen) a gemiddeld 700 SC = 137000 SC = meer dan 1000€ ? Of werkt het niet zo? Volgens mij een dikke fout door SOE, want heb wel meerdere mensen gehoord die niks dubbel hebben gekocht op hun chars en toch certs hebben ontvangen.Rolfski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 06:39:
Duur foutje van SOE. Hier is de top bingolijst van Miller. Sommigen hebben bijna 200.000 certs bijgesschreven gekregen (en dat is dus op al hun karakters):![]()
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door shenr op 11-04-2013 10:36 ]
Ik heb nu 1500 certs, terwijl ik er eerst iets van 200/300 had. Mij hoor je niet klagen
Paniek in huize DaddyRolfski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 06:39:
Duur foutje van SOE. Hier is de top bingolijst van Miller. Sommigen hebben bijna 200.000 certs bijgesschreven gekregen (en dat is dus op al hun karakters):![]()
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door PirE op 11-04-2013 14:05 ]
Hoeveel je hebt gekocht maakt niet uit, sommigen hebben helemaal niets gekocht. Het is een loterij met volslagen willekeur.shenr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:35:
[...]
Kan toch nooit dat die gast met zijn BR 15 en BR 19 characters voor 196000 certs aan wapens heeft gekocht op zijn twee characters. Dan heeft hij er wel veel Station Cash ingepompt, even rekenen 196 wapens (1000 cert per wapen) a gemiddeld 700 SC = 137000 SC = meer dan 1000€ ? Of werkt het niet zo? Volgens mij een dikke fout door SOE, want heb wel meerdere mensen gehoord die niks dubbel hebben gekocht op hun chars en toch certs hebben ontvangen.
Ach wees blij dat je geen 200k certs hebt gekregen, dan heb je helemaal niks meer om voor te spelenRolfski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:28:
[...]
Hoeveel je hebt gekocht maakt niet uit, sommigen hebben helemaal niets gekocht. Het is een loterij met volslagen willekeur.
Er zijn ergere dingen, PA Shotguns bijvoorbeeld waarbij je 5 man met 1 clip neer kan leggen en dat in dezelfde tijd als het herladen van je Bolt-action sniper.
denk dat ING bank er achter zitRolfski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 06:39:
[afbeelding]
Spelers die in 1 klap meer certs habben gekergen dan level 100 spelers, die gemiddeld 10 uur per dag spelen, is een groot probleem.
Oneerlijk voordeel verkrijgen raakt de kern van het spel, ik vrees dat ze iets moeten doen.
Iig kunnen we nu al stellen dat dit een van de grootste fckups is in MMO geschiedenis.
Oneerlijk voordeel verkrijgen raakt de kern van het spel, ik vrees dat ze iets moeten doen.
Iig kunnen we nu al stellen dat dit een van de grootste fckups is in MMO geschiedenis.
Er is inmiddels een update van SOE waarin ze claimen dat ze geen fouten zijn tegengekomen en dat het hier gaat om slechts 5% van de spelers.
Ik heb mijn geval laten controleren door Higby zelf en ik heb zeker teveel gekregen. In mijn geval blijkt dat als je een sales bundel koopt waarin een wapen zit dat je al hebt, dat dit ook vergoed wordt. Ze hebben die 3400 certs echter ook aan mijn VS en NC karakter gegeven, waarvoor ik nooit iets gekocht heb. 3X teveel uitbetaald dus en dat hebben ze bij iedereen die in die 5% zit gedaan.
Ik heb mijn geval laten controleren door Higby zelf en ik heb zeker teveel gekregen. In mijn geval blijkt dat als je een sales bundel koopt waarin een wapen zit dat je al hebt, dat dit ook vergoed wordt. Ze hebben die 3400 certs echter ook aan mijn VS en NC karakter gegeven, waarvoor ik nooit iets gekocht heb. 3X teveel uitbetaald dus en dat hebben ze bij iedereen die in die 5% zit gedaan.
ligt de hele boel der uit bij ps 2 ?
game start niet en websites doen het ook niet.
game start niet en websites doen het ook niet.
nope ik kan gewoon online op miller
29.000 certs erbij.
Thanks SOE!
edit: Aan de ene kant wel leuk.. - maar nu zijn er geen certifications meer die ik wil unlocken.
edit: Aan de ene kant wel leuk.. - maar nu zijn er geen certifications meer die ik wil unlocken.
[ Voor 59% gewijzigd door ArmouredSPony op 14-04-2013 15:28 ]
Ja 5% van de spelers, maar hoeveel % is dit van de actieve spelers? Bij een F2P game is het gebruikelijk dat je een groot % inactieve of zo goed als inactieve accounts hebt. Verder wordt het account wide, dus bij al je characters, die cert toegevoegd dus 1 speler met 3 chars telt mee als 1 speler in hun berekening, maar heeft 3 virtuele characters die hierdoor worden beinvoeld. De echte cijfers liggen voor mijn gevoel eerder rond de 25-30% van de actieve characters in het spel, dan die 5% die zij doen lijken door slim te rekenen.Rolfski schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 05:19:
Er is inmiddels een update van SOE waarin ze claimen dat ze geen fouten zijn tegengekomen en dat het hier gaat om slechts 5% van de spelers.
Voor de liefhebbers, er schijnt een bug te zijn waardoor je gratis wapens krijgt als je ze probeert en dan je client afsluit: http://www.reddit.com/r/P...ol_is_still_usable_after/
Bij mij werkt ie tot dusver niet overigens maar sommigen in mijn outfit hebben zo al meerdere wapens gescoord.
Een bug die mij wel werkt: Granaten resupplyen in the VR room zorgt ervoor dat je die unlockt.
Bij mij werkt ie tot dusver niet overigens maar sommigen in mijn outfit hebben zo al meerdere wapens gescoord.
Een bug die mij wel werkt: Granaten resupplyen in the VR room zorgt ervoor dat je die unlockt.
Eerst moord en brand schreeuwen over een paar gratis certs en vervolgens gebruikers aansporen bugs te misbruiken.Rolfski schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:08:
Voor de liefhebbers, er schijnt een bug te zijn waardoor je gratis wapens krijgt als je ze probeert en dan je client afsluit: http://www.reddit.com/r/P...ol_is_still_usable_after/

Wie zegt dat ik mijn outfit hier officieel vertegenwoordig? Heeft hier niets mee te maken.Monsta schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:10:
[...]
Eerst moord en brand schreeuwen over een paar gratis certs en vervolgens gebruikers aansporen bugs te misbruiken.Erg representatief voor je outfit hoor
De genoemde bugs zijn letterlijk bij iedereen bekend en worden door SOE gefixed als ze al niet gefixed zijn, ik sta hier dus echt geen grote geheimen te verklappen. Echt veel voordeel leveren ze overigens niet op want je kan geen attachments voor gebugte wapens krijgen.
Of je ze "misbruikt" moet je ze zelf weten maar misbruik zou ik het nauwelijks willen noemen als de halve wereld ze al gebruikt en de gevolgen toch worden teruggedraaid.
En dat cert verhaal was volgens SOE toch echt geen bug.
[ Voor 6% gewijzigd door Rolfski op 23-04-2013 20:39 ]
man wat hebben ze gedaan met mooi TR red digital camo je ziet nu uit als of je VS bent maar dan in rood echt jammer vond eerst echt beter dat druk mat looks
De bug is opgelost inmiddels en gratis wapens alweer verdwenen, dus no worries.
De nieuwe buggies trouwens zijn superfun om mee rond te rijden! Je kan ze testen om 20:00 vanavond
De nieuwe buggies trouwens zijn superfun om mee rond te rijden! Je kan ze testen om 20:00 vanavond
ook leuk bug is als je met Deployed Prowler schiet dan heb je kans op dat je op eens niet 2 schoten vuurt maar 3 achter elkaar vuurt zonder herladen heb al paar keer gehad
Ben hier ook sinds vandaag aan begonnen, maar als beginner is het geen doen. En ook in deze game stikt het helaas van de snipers
---RAWE CEEK!!!---
Waar loop je tegen aan dan? Het kost zeker tijd om wegwijs te worden maar het is zeker goed te doen..NoFearCreations schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:35:
Ben hier ook sinds vandaag aan begonnen, maar als beginner is het geen doen. En ook in deze game stikt het helaas van de snipers
Wat je zou kunnen doen is om met een outfit samen te spelen. In je eentje als newbie is het meestal een beetje lastig om het spel te spelen hoe je het eigenlijk hoort te spelen. Daarnaast hebben goed georganiseerde outfits een lading seasoned medics die je altijd weer overeind helpen!NoFearCreations schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:35:
Check Goonbrigade.com!
Zal ook komen dat ik er nog weinig van snap. Ook een soort van scope op een wapen zou prettig zijn.
---RAWE CEEK!!!---
Ach ja, dat snappen komt vanzelf wel. Ik begrijp wel dat het allemaal een beetje te veel is als je net start, had precies hetzelfde. Als je het meeste uit dit spel wilt halen moet je inderdaad bij een outfit gaan en met squads of platoons meespelen. Een beetje rondlopen zal je vooral in het begin niet veel voldoening geven. Het is lastig om alles uit te leggen, maar er zijn beginners guides op het internet die je kunnen begeleiden.
Waar het op neer komt is dat je met je faction (je ras) zoveel mogelijk territorium wilt veroveren. En waarom wil je dit? Gewoon om de voldoening te hebben dat je de beste bent, ook krijg je een kleine bonus als je een continent volledig in bezit hebt. Je houdt deze bonus totdat jouw faction geen territorium meer in bezit heeft op dat continent. Je kan je natuurlijk hier afzijdig van houden en gewoon een drukke plek zoeken en je mengen in de grote gevechten, maar dan mis je de pret die je hebt met een squad of platoon.
Wat gebeurt er dan als je in een squad of platoon zit? Een squad bestaat uit max. 12 man waarvan er 1 de leiding heeft. In principe volgt de hele squad de objectives die deze persoon aanwijst. 4 squads vormen een platoon waarbij ook 1 persoon de platoon leidt. De squads volgen de bevelen van deze leider. Ik maak deel uit van een casual outfit, waarbij iedereen vrij is om een squad of platoon te leiden. Andere outfits kunnen hier strikte regels over hebben. Het leuke van georganiseerd vechten is dat je echt een voldoening krijgt wanneer je een gebied verovert als squad of platoon.
Hoe verover je een gebied dan? Er zijn 3 verschillende groottes van basissen. Klein, middel en main facilities. De kleine basissen hebben maar 1 controle punt. Zodra je deze in bezit hebt (door erop te staan) begint een teller te tikken. Je hoeft tegenwoordig niet meer op het controle punt te wachten nadat deze geswitched is naar jouw kleur. Zodra de teller vol is (4 minuten voor een kleine basis), heb je deze verovert. Middelgrote basissen hebben 3 controle punten welke je in bezit moet hebben om het te veroveren, de teller is 7 minuten voor een middelgrote basis. Het aantal controle punten op main facilities verschillen per soort. Kan uitlopen van 1 tot 4, de capture teller is wel altijd 10 minuten.
Er is natuurlijk nog een ton aan informatie welke ik hier neer zou kunnen zetten, maar mijn advies, ga het spelen, join een squad en volg de rest. Komt alles vanzelf wel goed
BTW. Als er nog mensen op Cobalt Vanu spelen en een keertje mee willen spelen en willen leren kunnen ze mij DM'en. Ik wil best een keertje de basis proberen uit te leggen, ben regelmatig online. Wel handig als je een mic hebt, dan is het makkelijker communiceren. Je kan me ook toevoegen als Friend in het spel, zelfde naam als hier op tweakers.
Waar het op neer komt is dat je met je faction (je ras) zoveel mogelijk territorium wilt veroveren. En waarom wil je dit? Gewoon om de voldoening te hebben dat je de beste bent, ook krijg je een kleine bonus als je een continent volledig in bezit hebt. Je houdt deze bonus totdat jouw faction geen territorium meer in bezit heeft op dat continent. Je kan je natuurlijk hier afzijdig van houden en gewoon een drukke plek zoeken en je mengen in de grote gevechten, maar dan mis je de pret die je hebt met een squad of platoon.
Wat gebeurt er dan als je in een squad of platoon zit? Een squad bestaat uit max. 12 man waarvan er 1 de leiding heeft. In principe volgt de hele squad de objectives die deze persoon aanwijst. 4 squads vormen een platoon waarbij ook 1 persoon de platoon leidt. De squads volgen de bevelen van deze leider. Ik maak deel uit van een casual outfit, waarbij iedereen vrij is om een squad of platoon te leiden. Andere outfits kunnen hier strikte regels over hebben. Het leuke van georganiseerd vechten is dat je echt een voldoening krijgt wanneer je een gebied verovert als squad of platoon.
Hoe verover je een gebied dan? Er zijn 3 verschillende groottes van basissen. Klein, middel en main facilities. De kleine basissen hebben maar 1 controle punt. Zodra je deze in bezit hebt (door erop te staan) begint een teller te tikken. Je hoeft tegenwoordig niet meer op het controle punt te wachten nadat deze geswitched is naar jouw kleur. Zodra de teller vol is (4 minuten voor een kleine basis), heb je deze verovert. Middelgrote basissen hebben 3 controle punten welke je in bezit moet hebben om het te veroveren, de teller is 7 minuten voor een middelgrote basis. Het aantal controle punten op main facilities verschillen per soort. Kan uitlopen van 1 tot 4, de capture teller is wel altijd 10 minuten.
Er is natuurlijk nog een ton aan informatie welke ik hier neer zou kunnen zetten, maar mijn advies, ga het spelen, join een squad en volg de rest. Komt alles vanzelf wel goed
BTW. Als er nog mensen op Cobalt Vanu spelen en een keertje mee willen spelen en willen leren kunnen ze mij DM'en. Ik wil best een keertje de basis proberen uit te leggen, ben regelmatig online. Wel handig als je een mic hebt, dan is het makkelijker communiceren. Je kan me ook toevoegen als Friend in het spel, zelfde naam als hier op tweakers.
Ik speel voornamelijk als Light Assault, en wil graag weten hoe ik een beter wapen krijg? Iets met een scope en misschien wat meer damage?
---RAWE CEEK!!!---
Heb je de tutorials gekeken? Die vind je in de launcher.NoFearCreations schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:08:
Ik speel voornamelijk als Light Assault, en wil graag weten hoe ik een beter wapen krijg? Iets met een scope en misschien wat meer damage?
Zoals shenr het al zei, een outfit kan je enorm goed helpen als je net begonnen bent. Zij kunnen je dan ook goed op weg helpen met en de meeste outfits zijn newbie friendly. Het speelt ook heel erg anders dan wanneer je alleen speelt. Hier 2 recente video's van m'n outfit om je een idee te geven van organized gameplay:
Gisterenavond zoveel lol gehad met die Harrasser!!!!
Verwijderd
De Harasser is freaking awesome!
mijn favo voertuig op het moment en ben zeker van plan voornamelijk in deze te certificeren.
Echt giga lol gehad met de rocket launcher erop en een max achterin. zeker als de max ook de nieuwe anti vehicle guns heeft. Racen richting een plek waar veel vijanden zijn er vlak voor rem erop en U-turn en hun tween knallen. en weer weg zijn voordat ze in de gaten hadden wat hun precies overkomen was.
Top voertuig!
Maar ik vindt de vliegtuigen wel erg lastig om te vliegen en er is geen manier om strafen en tilting te wisselen tussen muis en keys...
EDIT:
trouwens ook nog een opmerking,
als men nog vooruit of achteruit rolt en er uit springt vliegt het voertuig (elk voertuig) met een rap tempo vooruit of achteruit.
Heb wel eens een kill ermee gehad maar meestal schiet het tegen een mede voertuig of mede speler aan
erg irritant af en toe.
mijn favo voertuig op het moment en ben zeker van plan voornamelijk in deze te certificeren.
Echt giga lol gehad met de rocket launcher erop en een max achterin. zeker als de max ook de nieuwe anti vehicle guns heeft. Racen richting een plek waar veel vijanden zijn er vlak voor rem erop en U-turn en hun tween knallen. en weer weg zijn voordat ze in de gaten hadden wat hun precies overkomen was.
Top voertuig!
Maar ik vindt de vliegtuigen wel erg lastig om te vliegen en er is geen manier om strafen en tilting te wisselen tussen muis en keys...
EDIT:
trouwens ook nog een opmerking,
als men nog vooruit of achteruit rolt en er uit springt vliegt het voertuig (elk voertuig) met een rap tempo vooruit of achteruit.
Heb wel eens een kill ermee gehad maar meestal schiet het tegen een mede voertuig of mede speler aan

erg irritant af en toe.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 12:40 ]
Haha ja heb ik een keer gehad met een volle sunderer/party bus. Als bestuurder eventjes uitgestapt om te kijken hoe diep de afgrond wel niet was voordat ik van zo'n hoge berg ging. 11 man overleefde het niet..[b][message=40189811,noline]
Verwijderd
Of er effe snel uitspringen om te repareren... Mag je opeens een eindje erachteraan rennenMonsta schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:03:
[...]
Haha ja heb ik een keer gehad met een volle sunderer/party bus. Als bestuurder eventjes uitgestapt om te kijken hoe diep de afgrond wel niet was voordat ik van zo'n hoge berg ging. 11 man overleefde het niet..

En dan hebben ze het nog verbetert ook. Eerder moest je nog veel verder achter je voertuig aanrennen, nu nog maar een klein stukjeVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:11:
[...]
Of er effe snel uitspringen om te repareren... Mag je opeens een eindje erachteraan rennenLol maar zorgt af en toe ook voor leuke acties.
Ik heb PS2 al weer een tijdje niet gespeeld maar die Harasser ziet er gaaf uit, ga 'm vanavond gelijk eens uitproberen.
Mooie stap tussen Flash en tanks. Ben benieuwd.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
kreeg net iets leuks een Loyal Soldier camo
ziet cool uit met TR stormtrooper helm
Ik zit net even door het topic heen te spitten maar ik krijg de indruk dat deze game niet bijster populair is onder ons Hollanders/ Belgen / Tweakers... of zit ik mis?
Afijn, ik vroeg me af of er mensen waren die op de server Woodman zitten. Heb een aantal lui voorbij zien komen maar sommigen zonder nickname. Vraag me af of topicstarter nog bij ons is en misschien een lijstje kan maken met namen? Maakt het wat makkelijker
Ik zit bij VS op Woodman, - Nicker
Afijn, ik vroeg me af of er mensen waren die op de server Woodman zitten. Heb een aantal lui voorbij zien komen maar sommigen zonder nickname. Vraag me af of topicstarter nog bij ons is en misschien een lijstje kan maken met namen? Maakt het wat makkelijker
Ik zit bij VS op Woodman, - Nicker
[ Voor 0% gewijzigd door Nickbn op 04-05-2013 21:02 . Reden: Ook ik maak wel eens een spelvoudtd ]
Ik heb dezelfde indruk nickbn, ook onder mijn vriendenkring ben ik de enige die het speelt, de rest heeft het 30 minuten gespeeld ofzo en waren het toen zat..
Ik denk dat ze de moeite niet willen nemen om het spel te snappen. Zonde, want het is zo'n gaaf spel
..
Ik denk dat ze de moeite niet willen nemen om het spel te snappen. Zonde, want het is zo'n gaaf spel
Binnenkort lanceren ze een in-game missiesysteem met een beginnerstutorial. Dat zal hopelijk een slok op een borrel schelen om de game wat toegankelijker te maken.
Verwijderd
pfff ik ben het wel een beetje beu met die mietjes van smurfen en roodhuiden op de cobalt server
er was geen alert blijkbaar gisteravond, maar toch kunnen ze het niet laten van tegen de vanu samen te spannen
op elk continent had de vanu <15% territory
op indar zeker 4-5 uur zitten defenden tegen allebei, al hun platoons zaten op onze kap enkel op 1 plaats zaten ze onderling wat te vechten terwijl wij ons tegen 3 terran en 3 conglomerate platoons moesten verdedigen
de TR had 60+% van de map en nog vechten die stomme smurfen tegen ons, zeker 2 uur lang maar slechts enkele camps naast de warpgate in bezit gehad, zo freaking stom
wij kunnen er toch ook niet aan doen dat we de meeste alerts winnen enkel en alleen omdat ze het eerste anderhalf uur samen op ons kap zitten om zich uiteindelijk tegen elkaar te keren en dat wij dan kunnen doorbreken omdat ze niet met al hun teams ons proberen tegen te houden
het begint gewoon frustrerend te worden dat we altijd tegen een gigantische overmacht moeten vechten,
outnumbered 2:1 .. a normal day for the Vanu
iemand ervaringen met de grenade launcher op de solstice SF ? lijkt me wel een leuk speeltje
nu ik de auraxium medal heb op de standaard solstice lijkt me dat wel een goeie vervanging
iemand ervaringen met gepimpte liberators ? beter de L105 of de C150 en wat pimp je qua utility het best enzo
er was geen alert blijkbaar gisteravond, maar toch kunnen ze het niet laten van tegen de vanu samen te spannen
op elk continent had de vanu <15% territory
op indar zeker 4-5 uur zitten defenden tegen allebei, al hun platoons zaten op onze kap enkel op 1 plaats zaten ze onderling wat te vechten terwijl wij ons tegen 3 terran en 3 conglomerate platoons moesten verdedigen
de TR had 60+% van de map en nog vechten die stomme smurfen tegen ons, zeker 2 uur lang maar slechts enkele camps naast de warpgate in bezit gehad, zo freaking stom
wij kunnen er toch ook niet aan doen dat we de meeste alerts winnen enkel en alleen omdat ze het eerste anderhalf uur samen op ons kap zitten om zich uiteindelijk tegen elkaar te keren en dat wij dan kunnen doorbreken omdat ze niet met al hun teams ons proberen tegen te houden
het begint gewoon frustrerend te worden dat we altijd tegen een gigantische overmacht moeten vechten,
outnumbered 2:1 .. a normal day for the Vanu
iemand ervaringen met de grenade launcher op de solstice SF ? lijkt me wel een leuk speeltje
nu ik de auraxium medal heb op de standaard solstice lijkt me dat wel een goeie vervanging
iemand ervaringen met gepimpte liberators ? beter de L105 of de C150 en wat pimp je qua utility het best enzo
Geen idee, ik speel het regelmatig, maar alleen tegelijk met een paar IRL vrienden.Nickbn schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:46:
Ik zit net even door het topic heen te spitten maar ik krijg de indruk dat deze game niet bijster populair is onder ons Hollanders/ Belgen / Tweakers... of zit ik mis?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wen er maar vast aan, dit is juist het doel van een drie-partijen-systeem: Als er 1 te machtig wordt gaan de anderen bewust/onbewust samenspannen en wordt balans weer bereikt. Waarschijnlijk had/heeft de VS op Cobalt ook de continent lock op Indar en die breken is meestal een doel op zich.
Grenade launcher is zeer nuttig, vooral voor enigineers. Op bepaalde plekken
(bovenaan trap in towers bv) kan je eindeloos de vijand tegenhouden met grenade spammen en rookgordijnen zijn zeer nuttig in team work tegen maxes, tanks, etc.
(bovenaan trap in towers bv) kan je eindeloos de vijand tegenhouden met grenade spammen en rookgordijnen zijn zeer nuttig in team work tegen maxes, tanks, etc.
Yep Indar is al meer dan een maand in VS bezit op Cobalt. Maar dat TR en NC tegen VS vechten is redelijk normaal op Cobalt, omdat wij altijd op grote schaal de meest georganiseerde faction zijn geweest. Moet zeggen dat TR de laatste tijd ook wel beter organized is en NC heeft altijd de meeste population (altijd gehad), waardoor de pushes toch lastig beginnen te worden. Vroeger was een triple lock voor VS niks raars, tegenwoordig is dat wel een stuk moeilijker.
Ik speel nu ook op Woodsman voor VS, als iemand mij wil joinen dm me graag
.
Mijn aanbod van vorige week staat nog steeds, als iemand het spel wilt leren is hij/zij welkom om mij een berichtje te sturen. Ik speel op server Cobalt, ras Vanu Sovereignty, je kan een alternatieve character daar aanmaken als je eigenlijk op een andere server speelt. Geen addertjes onder het gras.
Vanwege dat Cobalt de komende tijd de recommended server is en er dus veel nieuwe spelers zullen joinen gaan wij als outfit binnenkort iets opzetten om nieuwe spelers te begeleiden. Daarom is alle input van nieuwe spelers welkom.
Vanwege dat Cobalt de komende tijd de recommended server is en er dus veel nieuwe spelers zullen joinen gaan wij als outfit binnenkort iets opzetten om nieuwe spelers te begeleiden. Daarom is alle input van nieuwe spelers welkom.
Groot gelijk. Op Miller is het ook het geval wanneer de VS op het moment staat om een lock te krijgen op alle continenten, dat er dan met de NC (ik speel dan TR) Alliance samen worden gespannen om dat te voorkomen. De wat bekendere outfits aan de TR zijde op Miller hebben sowieso goed contact met elkaar en zover ik weet is dat ook het geval met de NC.. en zo hebben we ook een aantal contactpersonen/intermediairs mochten we de barnies willen inmakenRolfski schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:33:
Wen er maar vast aan, dit is juist het doel van een drie-partijen-systeem: Als er 1 te machtig wordt gaan de anderen bewust/onbewust samenspannen en wordt balans weer bereikt. Waarschijnlijk had/heeft de VS op Cobalt ook de continent lock op Indar en die breken is meestal een doel op zich.
Vandaag is de VS op Indar keihard ingemaakt op de Woodsman, we hadden op een gegeven moment alleen nog de warp + 6 mini gebieden..
Ben sinds twee weken ook dit spel aan het spelen, moet wel zeggen dat het leuker werd na wat sevencash te hebben besteed. Vandaag ook een aantal mooie gevechten gehad, een keer met een flinke lading van de NC de VS terug naar de warpgate gemept. stonden we daar met een paar honderd man op elkaar te schieten, allebei over de rand van een heuvel, Prachtig.
Ik heb nog een foto van IRCghost in z'n giraffetank na gisterenavond.. Is goed afpersmateriaal voor iemand die niet wilt dat dit soort foto's gelekt worden....
PM me al je geïnteresseerd bent
Gister was VS ook (weer) gewarpgate op Indar in Miller door beide NC & Terran, gelukkig lock weten vast te houden.
Ik krijg uit dit topic het idee dat Ceres nogal onderbevolkt is?
Zelf speel ik daar Vanu, en ik vermaak me best! Ik speel meestal Medic of Infiltrator, afgewisseld met wat vehicles.
Zo had ik deze week maar 'ns wat stationcash gekocht en daarmee m'n scythe gepimped.
Rocketpods en machinegeweer gekocht, helaas kwam ik erachter dat ik echt ontieglijk slecht ben ik dat vliegen.
Ik heb nog vrijwel niks kunnen "lolpodden" zoals ze op 't PS2 forum roepen, wordt steeds binnen no-time uit de lucht geschoten door kerels die mij blijkbaar nog vol lood kunnen schieten terwijl ik de raarste trucjes probeer om ze te ontwijken.
Die rockets lijken echt extreem generfed, en in de lucht vegen ze de...uhm...vloer? met me.
Zelfs MAXes met AA lijken echt veels te effectief, vlieg je weg, probeer je wat manoeuvres, mollen ze je nog!
Daarbij denk ik steeds "Hoe kan die gast me nou nog zien, laat staan raken?"
Heeft iemand nog wat tips voor den Scythe?
Edit:
M'n poppeke: https://players.planetside2.com/#!/5428011263344963041
Zelf speel ik daar Vanu, en ik vermaak me best! Ik speel meestal Medic of Infiltrator, afgewisseld met wat vehicles.
Zo had ik deze week maar 'ns wat stationcash gekocht en daarmee m'n scythe gepimped.
Rocketpods en machinegeweer gekocht, helaas kwam ik erachter dat ik echt ontieglijk slecht ben ik dat vliegen.
Ik heb nog vrijwel niks kunnen "lolpodden" zoals ze op 't PS2 forum roepen, wordt steeds binnen no-time uit de lucht geschoten door kerels die mij blijkbaar nog vol lood kunnen schieten terwijl ik de raarste trucjes probeer om ze te ontwijken.
Die rockets lijken echt extreem generfed, en in de lucht vegen ze de...uhm...vloer? met me.
Zelfs MAXes met AA lijken echt veels te effectief, vlieg je weg, probeer je wat manoeuvres, mollen ze je nog!
Daarbij denk ik steeds "Hoe kan die gast me nou nog zien, laat staan raken?"
Heeft iemand nog wat tips voor den Scythe?
Edit:
M'n poppeke: https://players.planetside2.com/#!/5428011263344963041
[ Voor 8% gewijzigd door Shotgunbunny op 07-05-2013 16:52 ]
Momenteel zijn ESF's (en liberators) vrij crappy, het is of er is geen AA en je kan vrij farmen, of er is wel AA (en dan vooral flak, lockon missiles kan je mee leven) en je kan beter ergens anders heen.
Sinds de introductie van strikers (TR rocketlauncher) en ze armor en MAXes gebufft hebben zit ik ieg een stuk minder in mijn scythe en meer in mijn MAX / tank.
Wat er bij mij meestal gebeurd is dat ik 3 gasten op een relatief AA vrije basis kill en het eerste wat deze personen doen bij het respawnen is een AA MAX spawnen. Zeker met de spawn shields is het echt erg.
Ik heb ook medelijden met mensen die nog moeten leren vliegen want het is momenteel heel lastig. SOE weet dit overigens en is van plan hier wat aan te doen:
YouTube: AGN PlanetSide 2 Squad Beacon: May 4th 2013 Special Guest Matt Higby
Zie comments in filmpje en klik op 27:10 ESF Discussion with Higby
Wat betreft tips, als je wordt geraakt door flak, hem echt gelijk peren. Weet waar vriendelijk AA is zodat je kan terugtrekken als er teveel vijandelijke ESF's op je af komen (ik zet altijd mijn personal waypoint op friendly AA).
Wat betreft loadouts, ga voor hoverframe (dan kan je achteruit vliegen, zie YouTube: Planetside 2 - SatoVS Dogfighting Montage 1 voor een voorbeeld van een hele goede scythe piloot die dit vaak doet), flares (zeker tegen terrans), autorepair of flak armor en wat betreft guns de turbo laser main gun en rocketpods secundair met allebij nightvision.
Sinds de introductie van strikers (TR rocketlauncher) en ze armor en MAXes gebufft hebben zit ik ieg een stuk minder in mijn scythe en meer in mijn MAX / tank.
Wat er bij mij meestal gebeurd is dat ik 3 gasten op een relatief AA vrije basis kill en het eerste wat deze personen doen bij het respawnen is een AA MAX spawnen. Zeker met de spawn shields is het echt erg.
Ik heb ook medelijden met mensen die nog moeten leren vliegen want het is momenteel heel lastig. SOE weet dit overigens en is van plan hier wat aan te doen:
YouTube: AGN PlanetSide 2 Squad Beacon: May 4th 2013 Special Guest Matt Higby
Zie comments in filmpje en klik op 27:10 ESF Discussion with Higby
Wat betreft tips, als je wordt geraakt door flak, hem echt gelijk peren. Weet waar vriendelijk AA is zodat je kan terugtrekken als er teveel vijandelijke ESF's op je af komen (ik zet altijd mijn personal waypoint op friendly AA).
Wat betreft loadouts, ga voor hoverframe (dan kan je achteruit vliegen, zie YouTube: Planetside 2 - SatoVS Dogfighting Montage 1 voor een voorbeeld van een hele goede scythe piloot die dit vaak doet), flares (zeker tegen terrans), autorepair of flak armor en wat betreft guns de turbo laser main gun en rocketpods secundair met allebij nightvision.
[ Voor 25% gewijzigd door pica op 07-05-2013 17:12 ]
Wat nou, het was jouw lelijke giraffetankNickbn schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:02:
Ik heb nog een foto van IRCghost in z'n giraffetank na gisterenavond.. Is goed afpersmateriaal voor iemand die niet wilt dat dit soort foto's gelekt worden....PM me al je geïnteresseerd bent
Ergens ff wat SC tegenaan smijten en dan denken dat je automatisch anderen gaat ownen is een denkfout die ik velen zie maken..Deze game is gewoonweg niet ontworpen als Pay-2-Win. De meeste guns zijn side-grades, geen upgrades, t.o.v. je standaard wapens en zelfs rocket pods zijn niet altijd beter ivgl met je standaard afterburner fuel tanks.Shotgunbunny schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:42:
Zo had ik deze week maar 'ns wat stationcash gekocht en daarmee m'n scythe gepimped.![]()
Qua upgrades: Zeker voor beginnende piloten is scout radar heel handig aangezien je anders heel makkelijk je tegenstander kan kwijtraken in een dogfight. Je helpt er ook je team mee tegen gronddoelen.
Nanite auto-repair geeft je de beste kans op overleven (zelfs t.o.v. flares) en zorgt ervoor dat je in de lucht blijft, zolang je maar gelijk er tussenuit knijpt als je tegen AA aanloopt.
Hover stability helpt je zowel in dogfights als in grondaanvallen.
Qua vliegen zou ik eerst beginnen met wat basics te oefenen in de VR training room, zoals leren om in 3rd person te vliegen. Vlieglessen kun je hier vinden (ze gelden voor alle ESF's):
YouTube: Planetside 2 Flight School
De afgelopen dagen heb ik zoveel mogelijk de scythe gepakt en ik merk al dat ik wat beter begin te worden. Als de cooldown afgelopen is op het moment dat ik doodga, ben ik al tevreden. 
Voordat ik de rocketpods kocht had ik al vaker gespeeld met dat plasma balletjes kannon, maar toen bleef het bij stil hangen en iemand volspammen.
Ik had toen al gespaard voor Hover Airframe 2, en gebruik nu ook Composite Armor 1 en Flares 1.
Dat 3rd person vliegen doe ik nog helemaal niet, maar ik zie in 't in al die filmpjes van jullie, toch maar es gaan oefenen?
Over de loadout dan.
Is het slim om eerst te sparen voor Hover 3? Redelijk prijzig helaas.
Is het niet zo dat die Nanite Repair pas goed wordt als je er een aantal ranks in hebt gestopt? Ik zie op internet ook niemand die Composite Armor gebruiken terwijl 'ie mij toch wel handig leek.
Voordat ik de rocketpods kocht had ik al vaker gespeeld met dat plasma balletjes kannon, maar toen bleef het bij stil hangen en iemand volspammen.
Ik had toen al gespaard voor Hover Airframe 2, en gebruik nu ook Composite Armor 1 en Flares 1.
Dat 3rd person vliegen doe ik nog helemaal niet, maar ik zie in 't in al die filmpjes van jullie, toch maar es gaan oefenen?
Over de loadout dan.
Is het niet zo dat die Nanite Repair pas goed wordt als je er een aantal ranks in hebt gestopt? Ik zie op internet ook niemand die Composite Armor gebruiken terwijl 'ie mij toch wel handig leek.
@Shotgunbunny Hover 3 is inderdaad dé way to go met de Scythe (hoewel sommige zweren bij de Dogfighting). Als je in gevecht raakt met een Mosquito dan vlieg je nooit maar dan ook nooit weg, zelfs niet je als aangevallen wordt door 2 or 3 te gelijkertijd want qua snelheid is de Scythe het langzaamst (ook met de de Racer 3 airframe) van alle Light Aircrafts.
De Hover airframe bied je de mogelijkheid om net ff wat gemakkelijker achter uit te vliegen (vergt een aantal uur oefenen (ook in combi met de after burner en third person view) om het in de praktijk te kunnen gebruiken) en je kunt er de meest verbazingwekkende dog fight truukjes uit te halen. Tot nu zeer weinig Mosquito's mee gemaakt die daar een antwoord op hadden (enkele Reavers wel). Als Scythe ben je vaak beter af door tijdens het dog fighten super langzaam te vliegen.
De laatste tijd gebruik ik bijv op Esamir de Nanite auto repear + ejection seat zodat ik als Medic tijdens een noodlanding m'n kansen verbreed om iets langer levend te blijven.
Probeer vooral alles uit in de VR training voordat je je certs in iets stops waar je achteraf spijt van krijgt!
De Hover airframe bied je de mogelijkheid om net ff wat gemakkelijker achter uit te vliegen (vergt een aantal uur oefenen (ook in combi met de after burner en third person view) om het in de praktijk te kunnen gebruiken) en je kunt er de meest verbazingwekkende dog fight truukjes uit te halen. Tot nu zeer weinig Mosquito's mee gemaakt die daar een antwoord op hadden (enkele Reavers wel). Als Scythe ben je vaak beter af door tijdens het dog fighten super langzaam te vliegen.
De laatste tijd gebruik ik bijv op Esamir de Nanite auto repear + ejection seat zodat ik als Medic tijdens een noodlanding m'n kansen verbreed om iets langer levend te blijven.
Probeer vooral alles uit in de VR training voordat je je certs in iets stops waar je achteraf spijt van krijgt!
[ Voor 3% gewijzigd door Monsta op 08-05-2013 17:17 ]
Ejection seat is een afrader t.o.v. de andere slots mijns inziens. Zelfs in combinatie met nanite auto repair kan je beter als light assault gaan vliegen en je jumpjets gebruiken om veilig te landen als je dreigt te worden kapotgeschoten. En zelfs als je veilig landt wordt je meestal alsnog doodgeschoten door de vijandelijke piloot.
Composite armor is waardeloos geworden sinds de laatste nerf. Veel te duur en uiteindelijk maak je toch geen kans tegen AA.
Hover 3 is zeker de moeite waard maar ik zou zeker eerst een paar certs in auto repair stoppen.Shotgunbunny schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:48:
Composite armor is waardeloos geworden sinds de laatste nerf. Veel te duur en uiteindelijk maak je toch geen kans tegen AA.
[ Voor 13% gewijzigd door Rolfski op 08-05-2013 17:33 ]
Ejection seat is inderdaad 500 (!!!) weggegooide certs
.
Radar kan leuk zijn, maar je kan gelijk zien dat je een TR speelt
.
Als je VS of NC bent _MOET_ je flares hebben omdat 3/4e van de TR population heavies zijn, waarvan minimaal de helft met de striker rondlopen. 2 gasten met 1 striker clip en je bent dood zonder flares.
Radar kan leuk zijn, maar je kan gelijk zien dat je een TR speelt
Als je VS of NC bent _MOET_ je flares hebben omdat 3/4e van de TR population heavies zijn, waarvan minimaal de helft met de striker rondlopen. 2 gasten met 1 striker clip en je bent dood zonder flares.
Ik ben het met je eens dat als je Air-to-Ground speelt als niet-TR, flares belangrijker zijn ook al helpt de cool down op flares je uiteindelijk ook niet tegen meerdere TR launchers.
In Air-to-Air heb je echter niets aan die flares want bijna niemand gebruikt de A2A pods.
Belangrijke vliegtip nog trouwens: Wijs toesten toe aan pitch up/down en roll left/right en leer je zelf ook aan om die echt te gebruiken want het maakt je stukken wendbaarder.
In Air-to-Air heb je echter niets aan die flares want bijna niemand gebruikt de A2A pods.
Belangrijke vliegtip nog trouwens: Wijs toesten toe aan pitch up/down en roll left/right en leer je zelf ook aan om die echt te gebruiken want het maakt je stukken wendbaarder.
[ Voor 6% gewijzigd door Rolfski op 08-05-2013 21:21 ]
Gisteren de Esamir alert nét verloren door de TR die in de laatste minuut het procent verschil wisten te maken met hun ongelooflijke goede slimme uitgedokterde tactisch en strategisch inzicht zerg. Ik zou bijna de neiging krijgen om voor elke TR kill een soort premie op te stellen..
Heeft iemand hier ook redelijke ervaring met spelen met controller? Ik heb zelf alle keybindings om gemapt naar een X360 controller, maar ondervindt nogal wat problemen m.b.t. richten en schieten tegelijk. Dit schijnt niet te kunnen??
[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]
Waarom je dit spel met een controller zou willen spelen is mij een raadsel.Tenzij je het leuk vindt om continu ingemaakt te worden zou ik toch echt ff proberen om je muis en toetsenbord eigen te maken.
Controller = zelfmoord met dit spel.
Controller = zelfmoord met dit spel.
Controller = idd zelfmoord. Maar lib/galaxy vliegen is wel handiger met controller. Of vind je van niet?
[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]
Zelfs voor vliegen zou ik een controller afraden. Ook als je in de lucht bent moet je in dit spel namelijk heel vaak richten en schieten op slechts enkele bewegende pixels in de verte en dat is gewoonweg niet mogelijk met een controller.
Muis + toetsenbord werkt prima voor vliegen. Als je problemen hebt hiermee en een controller gewend bent zorg er dan voor dat je inverted flying hebt aangevinkt.
Muis + toetsenbord werkt prima voor vliegen. Als je problemen hebt hiermee en een controller gewend bent zorg er dan voor dat je inverted flying hebt aangevinkt.
Ik zal zo even inverted flying proberen, maar zelfs mijn crew in de Lib speelt met controller. Wij merken (voor zo ver) bijna geen verschil.Rolfski schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:28:
Als je problemen hebt hiermee en een controller gewend bent zorg er dan voor dat je inverted flying hebt aangevinkt.
Vandaag even op cobalt bij de NC gekeken, viel me op hoeveel stompzinnige dingen er gedaan werden, mensen die in de spawn van de VS probeerden te lopen, ervoor gingen staan e.d.
En iemand die maar bleef proberen mij te reviven terwijl er een lading vijanden in de buurt was.
En iemand die maar bleef proberen mij te reviven terwijl er een lading vijanden in de buurt was.
Cobalt is op het moment de recommended server, dus erg veel low lvls, vandaar dus
dat maakt het wel iets begrijpelijker ja, was wel leuk om even te zien.
Dit topic is gesloten.