[PC] Planetside 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 77.165 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaming schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:41:
Vandaag even op cobalt bij de NC gekeken, viel me op hoeveel stompzinnige dingen er gedaan werden, mensen die in de spawn van de VS probeerden te lopen, ervoor gingen staan e.d.
En iemand die maar bleef proberen mij te reviven terwijl er een lading vijanden in de buurt was.
ach soms is het ook de verveling die toeslaat denk ik

als je 10 minuten moet staan wachten met een platoon tegen dat het biolab eindelijk van jou is, doe ik soms ook wel eens wat geks :)

heerlijk wel als je het biolab aan het defenden bent en de scu is down, met grenade launcher op je carabine ff eindeloos knallen zot hoeveel mensen je kan farmen op die manier en niet enkel noobs
gisteren nog eens gedaan toen ons platoon een beetje stuurloos was en ik maar even lone wolf wou gaan, net op het nippertje de biolab was binnengeraakt maar we stonden daar dus met 2 man tegen several platoons :)
verschillende extreme menaces gefarmed en zelfs een max genoobtoobed, nog even veranderen in infiltrator 2 smerige prox mines gelegd en net op tijd van boven uit de spawn room gejumped om me dan wat verder te verstoppen even een sigaretje te gaan roken en terug te komen in een lege biolab :) lol ff engine en scu plat leggen, punten cappen en alle panelen hacken en dan de outposts gaan cappen en dan was het slaaptijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2018
Blaming schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:41:
Vandaag even op cobalt bij de NC gekeken, viel me op hoeveel stompzinnige dingen er gedaan werden, mensen die in de spawn van de VS probeerden te lopen, ervoor gingen staan e.d.
En iemand die maar bleef proberen mij te reviven terwijl er een lading vijanden in de buurt was.
Dat is juist de kracht van medics, spelers tijdens een aanval of verdediging levende houden (zodat ze niet hoeven te respawnen en het minuten duurt (en daardoor te laat aankomen) voordat ze eindelijk weer in de buurt zijn). Tuurlijk snap ik je reactie wel, vooral al er een aantal NC maxes om de hoek staan klaar te wachten tot jij de revive accepteert. Maar zelf heb ik meerdere malen (incombinatie met een fireteam formatie) een uitgeroeide basis (biolabs, amp stations) vol dooie VS's spelers tot leven kunnen wekken door binnen 10 seconden ruim 50 man te reviven en we daardoor de SCU konden repareren en de TR weer helemaal overnieuw moest beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Monsta op 15-05-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gebruik je daarbij ook de revive grenades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Mijn outfit heeft vanavond een operation op de test server, moet je daarvoor het hele spel opnieuw binnenhalen of kun je gewoon updaten?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
test server is toch dat icoontje VR-training als je naar een ander continent gaat? Dacht ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Okay ik heb het helemaal gehad met de TR op Miller. Van nu af aan speel ik alleen maar op Miller als de balans een beetje normaal is, als dat het niet is ga ik naar Woodman.

45%(!!!!) terrans vandaag op Miller, overal waar ik spawnde stonden 20 prowlers naar binnen te schieten.

Daarnaast ook na weet ik veel hoe lang vandaag de Indar lock kwijt geraakt door die alarmclock heroes... echt wat een farce.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanted1900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 22:20
Blaming schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:15:
test server is toch dat icoontje VR-training als je naar een ander continent gaat? Dacht ik tenminste.
Nee, de test server is een speciale server waar alle updates worden getest, voordat ze op de liveserver komen. Je komt regelmatig devs tegen op de test server. De test server is overigens alleen gevuld is als ze op het forum een bepaalde tijd/datum afspreken (normaal heb je ~15 mensen online in totaal, waarvan 70% in hun warpgate zitten). Het is daarom ook niet echt een plek om goed te kunnen spelen, het is meer de bedoeling dat je dan al de updates kan zien die ze bij de volgende GU op de liveserver zetten. Bijvoorbeeld staat het latice systeem, en de nieuwe MAX abilities al op de test server.

Om op de testserver te kunnen spelen moet je het hele spel opnieuw downloaden en installeren (dit kan je gewoon naast je huidige Planetside 2 installeren). De downloadlink kan je vinden in dit topic op het Planetside 2 forum: https://forums.station.so...-server-is-active.114080/

Ligt het trouwens aan mij of zijn hier erg veel mensen die VS spelen? Ik bekijk nu voor het eerst dit topic, maar ik speel zelf al sinds de Closed Beta het spel (op dit moment is mijn main NC, heb een TR alt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
pica schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:32:
Okay ik heb het helemaal gehad met de TR op Miller. Van nu af aan speel ik alleen maar op Miller als de balans een beetje normaal is, als dat het niet is ga ik naar Woodman.

45%(!!!!) terrans vandaag op Miller, overal waar ik spawnde stonden 20 prowlers naar binnen te schieten.

Daarnaast ook na weet ik veel hoe lang vandaag de Indar lock kwijt geraakt door die alarmclock heroes... echt wat een farce.
Ach, TR kan alleen maar winnen als ze met een overmacht een base attacken. Zodra ze een keer verliezen gaan ze op een heuvel staan met hun Strikers :') en na de sessie gaan ze whinen dat NC/VS OP is en generfed moet worden :') :').
Wanted1900 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:24:
[...]

Ligt het trouwens aan mij of zijn hier erg veel mensen die VS spelen? Ik bekijk nu voor het eerst dit topic, maar ik speel zelf al sinds de Closed Beta het spel (op dit moment is mijn main NC, heb een TR alt).
NC Miller represent :w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

pica schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:32:

Ik speel niet heel veel, maar toevallig gister ochtend aardig wat gespeeld (BF3 was down en Neverwinter ook ;)) Maar volgens mij waren we toen bezig met Indar veroveren als vanu, en dat ging best wel ok.

In ander nieuws. Wow wat zijn die smg's fijn. Ik speel graag een infiltrating infiltrator en heb die 50 bullet (de sirius dacht ik) SMG aangeschaft. En wow, zo'n verbetering over die automatic scout rifle. Al zag ik wel dat die laatste tegenwoordig een sloot aan spare ammo meer heeft en 24 bullets/mag heeft ipv 20. Het duurde wel ff voordat ik weer lekker in de flow kwam. Alleen ik denk toch dat als ik dit echt serieus wil gaan spelen dat een outfit zoeken wel een must is :)

Misschien ook maar is wat spelen met de xm98(oid). 1 shot kills from afar maken blijft leuk. Net als infantry battles rond the crown :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

PirE schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:36:
[...]

Ach, TR kan alleen maar winnen als ze met een overmacht een base attacken. Zodra ze een keer verliezen gaan ze op een heuvel staan met hun Strikers :') en na de sessie gaan ze whinen dat NC/VS OP is en generfed moet worden :') :').

[...]

NC Miller represent :w.
dat is raar dan wand ik zie ook vaak als ik binnen TR base ben dat VS en NC ook super veel tanks om ons base zitten en heel tijd op plekken zitten te vuren waar wij uit komen als of alleen TR dat zo iets doen en VS en NC niet

NC en VS kunnen ook goed whinen over striker dat OP is eens tijd dat je keer TR voor tijdje speelt dan kan je zien dat TR VS en NC alleen maal zelfde doen

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
Ircghost schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:33:
Gebruik je daarbij ook de revive grenades?
Yup! Met de grenade bandolier kun je tot 3 grenades dragen, aangezien je jezelf kunt healen heb je als medic vrij weinig aan de andere suites (behalve de advanced shield capacitor in de wat open gebieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Goh weer een update, eerste wat ik doe is update notes checken > ctrl - F > performance.

Niks.
Dan interreseert me de rest van de notes ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Nieuwe patch brengt het geliefde wapen, de Saron HRB naar de harasser. Dit betekent dat de harasser een enorm gevaarlijk wapen is geworden tegen tanks. Dit wordt een pijnlijk avondje voor NC en TR...

Maar wat lees ik verder?

-klaagmodus aan-
Slight redesign of HRB. It can now rapid fire several shots before reloading.
Jeuj! Maar zoals onze Cruijff al zei" elk voordeel hep z'n nadeel"
It is pin-point accurate on the first shot, but the cone of fire blooms significantly after the first shot. This allows it to ‘unload’ on targets at close range for a faster TTK. TTK at medium to long range should remain the same when waiting for the cone of fire to reset.
Nee...
Direct hit damage per shot decreased from 1500 to 425
Nou, gefeliciteerd. Het is jullie jankerdjes van de NC en TR weer gelukt op de forums om nog meer nerf onze kant op te sturen. De magrider had al belabberde statistieken op haar wapens en nu is het alleen nog maar erger omdat de NC (wie de schoen past trekke hem aan - voel je alleen aangesproken als je er deel van uitmaakte) het forum volspamt na elke kill met een Saron HRB. Als de VS minstens net zoveel zou jammerem als een stel doodbloedende schapen op de forums als de NC hadden we onmiddels de NC weggenerft. True said. Ik zie de patches waarin de nerf ongedaan gemaakt wordt wel verschijnen zoals eerder (magrider nerf teruggevoerd anyone? -Kostte ze wel 2 maanden-).

-klaagmodus uit-

Ben benieuwd wat de rest van de patch vindt tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
ZOE is fantastisch :) . Rondjes om gasten rennen, al hit en runnend een kamer clearen. Vandaag flink gebruik van gemaakt, hoewel ik nog maar rank 2 heb was het erg effectief (vraag maar aan Rolfski :P ).
Lockdown is ook een goede ability, zag een locked down max in een biolab in een hoekje naast een kast staan met een engineer achter hem op een capture point, was vrij lastig hem te clearen.
Wel erg leuk is als ze de zijkanten van een spawnroom op een toren aan het campen zijn, lightassault, 2 C4 erin en presto.
Wat betreft NC heb ik geen idee aangezien TR zo overpopulated op miller is heb ik in de afgelopen 2 weken amper NC gezien, nog geen 1 MAX met het schild tegengekomen.

Daarnaast vind ik de saron aanpassingen ook niet slecht hoor, sure je kan infantry niet meer instagibben, maar je kan nog steeds snel genoeg schieten om een stilstaande infanterie 2 keer te raken voordat hij het doorheeft, daarnaast is de shortrange DPS omhoog gegaan waardoor de magrider flink wat survivability erbij heeft gekregen in CQB, zeker tegen terrans met hun vulcan cannon.

De patch heeft er wel voor gezorgd dat je echt kan vergeten om in een ESF te stappen door ZOE / Lockdown, maar aangezien ESF's toch al erg zwak waren voor de patch maakt het niet zoveel uit voor mij persoonlijk.
Ben erg benieuwd naar de ESF/Lib/Gal patch over een paar weken, want momenteel is er echt geen enkele reden om te vliegen.

Ben ook blij met latice system, minder ghostcaps.

Bug met draaiende droppods en bibberende gunners / vehicles weg, 'You have been disconnected from server' bug ervoor in de plaats. Kan me niet voorstellen dat die bug er erg lang in zal zitten.

TL;DR, wat mij betreft, prima patch.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Nieuwe patchnotes geven me weinig reden om dit spel nog op te starten. Ik zie dat er weer een nieuw OP-dingetje in het spel zit waarmee ze een deel van gameplay om zeep hebben geholpen. Wat dat betreft zijn ze vrij constant bij SOE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
unfor schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:02:
Goh weer een update, eerste wat ik doe is update notes checken > ctrl - F > performance.

Niks.
Dan interreseert me de rest van de notes ook niet.
Iedere Game Update bevat performance verbeteringen. SOE vermeldt ze alleen niet in de patch notes omdat ze niet te garanderen zijn voor ieder PC systeem.
pica schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
ZOE is fantastisch :) . Rondjes om gasten rennen, al hit en runnend een kamer clearen. Vandaag flink gebruik van gemaakt, hoewel ik nog maar rank 2 heb was het erg effectief (vraag maar aan Rolfski :P ).
Zealot Overdrive is echt verschrikkelijk op dit moment, je ziet nu alleen nog maar VS Maxes rondrennen en terecht want er is nauwelijks reden nog om een andere klasse te spelen als VS. De belangrijkste reden om geen Max te spelen, namelijk traag als dikke stront, hebben ze bij VS weggenomen en in plaats daarvan hebben ze een super Zealot soldaat gecreëerd die de heavy assault klasse feitelijk achterhaalt maakt.

Verder een prima update trouwens, lattice system is echt top. Ik heb nu gevechten in de Indar woestijn waarbij ik letterlijk vaak denk: "J-sus, het lijkt wel Tweede Wereldoorlog hier".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Lattice system vind ik ook echt prachtig ja, was even minder gaan spelen maar hiermee vind ik het toch wel weer heel leuk worden. Speel nu alleen op indar, de gevechten zijn nu gewoon een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ik ben recent begonnen met wat gameplay te recorden en op youtube te zetten:

YouTube: YouTube

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
pica schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:14:
Ik ben recent begonnen met wat gameplay te recorden en op youtube te zetten:

YouTube: YouTube
Geabonneerd, altijd leuk om te zien hoe ik wordt afgeslacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
PlanetSide2 komt uit voor de Playstation 4! (en misschien Playstation 3!).
http://www.planetside-uni...to-playstation-4-3033.htm

Dat PC gamers tegen PS4 gamers kunnen spelen is zeer onwaarschijnlijk volgens John Smedley (President, Sony Online Entertainment). Maar dat PS4 samen tegen/met PS3 spelers kunnen spelen in de toekomst is een stuk waarschijnlijker.

Ik gok dat de continenten van PS2 voor de PS4 (het begint bijna ingewikkeld te worden die afkortingen) wel vereist dat deze een stuk kleiner worden (denk aan een map geschikt voor 32v32), maar wel qua mogelijkheden/classes/vehicles/cert tree behoorlijk het zelfde zal blijven en de PC versie leidend zal blijven.

Tevens gaat NVIDIA Physx voor de PS4 (AMD) ondersteunen, wat misschien ook weer een positieve uitwerking kan hebben voor de PC gamers.

[ Voor 5% gewijzigd door Monsta op 06-06-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Op de PS4 zul je vast geen last hebben van de FPS drops, aangezien die wel locked zal zijn op 30 FPS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Ik weet haast wel zeker dat ze de continenten niet overhoop gaan gooien voor PS4. Je moet niet vergeten dat de Planetside 2 engine (die ze ook voor Everquest gaan gebruiken) ontwikkeld is voor zowel PC als PS4. En de multicore optimalisaties voor PS4 gaan ook naar de PC komen. Tegen die tijd draait de game waarschijnlijk zonder problemen op 50 fps plus op zowel console als gangbare game PC's.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfski op 06-06-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik heb nog een filmpje van de laatste Double XP weekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Holy shit dat zijn wel echt grote formaties, mooi potje :)

--
Ik kom sinds 3 uur niet meer op de eu servers..

[ Voor 32% gewijzigd door Ircghost op 07-06-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ircghost schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:04:
Holy shit dat zijn wel echt grote formaties, mooi potje :)

--
Ik kom sinds 3 uur niet meer op de eu servers..
Dat kan kloppen, rond die tijd waren ze bezig met een update.

Nette update weer. Ik kan niet eens continents/switchen of redeployen. Game freezes en ik alleen maar alt-tabben en end task doen :')

[ Voor 19% gewijzigd door PirE op 07-06-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yjE7JPP.jpg

PS2 op zijn Grieks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
haha, veel succes met het kopen van spullen :D. duurt wel even voordat je dat weer op 0 hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoe kun je in vredesnaam negatieve certs hebben :P. Heb na de update wel een mooie ronde gehad, al was het wel een beetje leeg op het continent (de groene) waar ik speelde op Woodland.. ag jah. Wel mooie acties gehad en een beetje wezen aankloten met weapons mods :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Ben sinds gisteren op woodman begonnen bij de terrans, ondertussen al level 10 en heb 3x zoveel damage uitgedeeld dan ontvangen :D. Vandaag ook een paar tanks die door een ravijn probeerden te rijden tegengehouden met een T2-striker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waar halen jullie eigenlijk discount/items codes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Ik heb nog nooit een item/discount code gebruikt, stationcash koop ik als er een dubbel stationcash weekend is en ik probeer een beetje de wapens met korting te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waar worden die dubbel stationcash weekenden aangekondigd dan? In de launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ircghost schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:17:
Waar worden die dubbel stationcash weekenden aangekondigd dan? In de launcher?
Meestal wel. Kans is groot dat er op 4 Juli een triple station cash actie is ivm Independence Day in de States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah chill dan ga ik zeker opletten, ben dan ook in de vs toevallig. Dus hopelijk ook nog korting met de Dollar euro koers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
Nou kleinigheidje jongens (en dames):

Login met je SOE account op de volgende 2 websites en ontvang gratis 140 SC. (je hoeft de games niet eens te spelen..)
http://www.freerealms.com/
https://www.clonewarsadventures.com/

Nog kleinigheidje van Major League Gaming. Goed voor een MLG decal voor al je voertuigen en classes + gratis boost.
In game > Shop > Redeem Code en voer in: MLGREPORT

Graag gedaan :D

[ Voor 12% gewijzigd door Monsta op 12-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Heb het net geprobeerd, maar je hebt een pin nodig of iets met je SOE account? weet niet precies hoe het zit, maar er stond ergens dat je dan een smartphone nodig had, en dat is net een van de dingen die ik niet heb/hoef.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaming op 12-06-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Dunno, het werkte bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Klopt, werkt nu bij mij ook volgens mij. Bleek dat ik het verkeerde wachtwoord aan het invoeren was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ik kan er niet op inloggen met mijn account, is die inlog anders dan dat je invult in de launcher?

Ik logde net in op planetside.eu en dat ging prima.. Zou het misschien zijn omdat ik een Europees account heb dat het niet werkt op die andere sites?

[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 12-06-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ircghost schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:34:
ik kan er niet op inloggen met mijn account, is die inlog anders dan dat je invult in de launcher?

Ik logde net in op planetside.eu en dat ging prima.. Zou het misschien zijn omdat ik een Europees account heb dat het niet werkt op die andere sites?
Yep, in principe zijn er 2 soorten logins. Mensen die inloggen met een internationaal account, nl. SOE (Sony Online Entertainment), deze mensen loggen ook in op planetside2.com. En er zijn mensen die inloggen met een europees account, nl. ProSiebenSat1, deze mensen loggen in op planetside2.eu. De EU mensen hebben in deze kwestie (en vele andere kwesties) pech, omdat betreffende acties betrekking hebben op Sony Online Entertainment accounts. SOE heeft zijn Europese exploitaties v.w.b. planetside 2 uitbesteed aan prosieben, maar die bakken er helaas niet veel van. Als je via steam inlogt heb je het geluk dat je waarschijnlijk een SOE account hebt, anders heb je waarschijnlijk een prosieben account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar ik kan wel op dezelfde servers spelen dus. Aangezien ik nog best wel low level ben (slechts 20) is het dus eigenlijk nog best wel de moeite om een SOE account te starten voor deze en andere acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Het zijn inderdaad wel dezelfde servers. Volgens mij is het niet mogelijk om een SOE account aan te maken vanuit de EU, dat moet dan bij prosieben...

diegene met een SOE account spelen al sinds voordat prosieben er was (techtest, beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben volgende week toch in Amerika doe ik het daar wel :P

Het kan inderdaad niet.. hmm even VPN opzetten dan maar. Geen zin om te wachten.

-----------

Heb maar 85 gekregen.. welke zou dat zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door Ircghost op 13-06-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
shenr schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:57:
[...]SOE heeft zijn Europese exploitaties v.w.b. planetside 2 uitbesteed aan prosieben, maar die bakken er helaas niet veel van.
Ik had ook nooit een hoge pet op van ProSieben (blij dat ik een SOE account heb) maar deze E3 stream heeft me positief verrast moet ik zeggen. Die ProSieben gasten zijn behoorlijke hardcore PS2 spelers, wat ik wel kan waarderen, en ze komen met een Planetside 2 collectors box met coole items die je in de winkel kan kopen en aan je vrienden kan geven om ze over te halen om Plantside 2 te spelen. :9

Er komt ook een reguliere Europese Planetside 2 YouTube show. Goeie manier om je outfit te promoten.
Veel ongevraagde reclame voor mijn BRTD outfit trouwens in die stream 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Rolfski op 13-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

De hell.. ik heb echt een rare bug gekregen net. Mijn minimap geeft geen informatie meer, geen iconen of wat dan ook. Daar kan ik nog mee leven, echter ik zie ook niet meer of iemand friendly of foe is. Sterker nog ik zag iemand lopen zonder icoon, dus ik kijk naar hem (van 5 meter) en spot hem. Hij krijgt een rood icoontje dus ik schiet, maar de seconde dat ik hem raak wordt hij opeens blauw en krijg ik fire on ally waarschuwing.. wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
Zat je in een platoon? Sinds de laatste update kun je je squads een persoonlijke kleur geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ircghost schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:07:
Ik ben volgende week toch in Amerika doe ik het daar wel :P

Het kan inderdaad niet.. hmm even VPN opzetten dan maar. Geen zin om te wachten.

-----------

Heb maar 85 gekregen.. welke zou dat zijn?
Het kan wel hoor, heel simpel en geen VPN voor nodig. Als je low lvl bent zeker even doen! SOE heeft gewoon meer acties en een betere/stabielere login server. (Ik zelf zit helaas bij prosieben en kan daar voorlopig niet weg, al €100 gepompt in mijn account).

Ga naar https://www.soe.com/ (in plaats van planetside.com) en maak daar een account aan, voila je bent klaar en kan een SOE launcher gebruiken (die wel downloaden via planetside.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja ik sprak net mijn vriendin (in Murica) dus die had het aangemaakt :). Alleen wel raar dus dat ik maar 85 punten kreeg ipv 140. Heb zelfs beide spellen nog gespeeld voor de zekerheid, maar had geen succes.

Ik speel nu ook met mijn Amerikaanse account, even weer wat certs vrijspelen ^^.

---
Mijn hele minimap was gewoon leeg he, echt helemaal leeg. En nee ze werden eerst gespot als vijanden en pas als ik er op schoot werd het blauw. Ook zat ik niet in een squad of platoon.
Afin, na een herstart van het spel was het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Zijn er eigenlijk nog Tweakers Outfits? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Coreantes schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:52:
Zijn er eigenlijk nog Tweakers Outfits? :D
Misschien is de PS4 een mooie gelegenheid om die aan te maken. Deze game precies hetzelfde maar dan op ultra settings en 60 fps spelen lijkt me toch een feest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

god hadden ze die shit buggy maar nooit in PS2 gedaan wat zijn dat rot dingen zo veel armor and dmg en zo snel tijd dat ze die flink gaan neft zo dat veel minder dmg doen of veel minder armor

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Motaro schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:54:
god hadden ze die shit buggy maar nooit in PS2 gedaan wat zijn dat rot dingen zo veel armor and dmg en zo snel tijd dat ze die flink gaan neft zo dat veel minder dmg doen of veel minder armor
Ze zijn sterk ja, maar goed te counteren (mines, andere harrasser, AP tank, ESF, lancer, AV maxxes), dus denk niet dat een nerf aan de orde is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
GU11
New Costs:
Flash: 150
Sunderer: 400
Lightning: 400
Magrider: 450
Vanguard: 450
Prowler: 450
Scythe: 250
Reaver: 250
Mosquito: 250
Liberator: 350
Galaxy: 350
Harasser: 400
MAX: 350

MAX Abilities

The Burster buffs when using the VS ZOE and TR Lockdown abilities will be reduced.
The damage received when the VS ZOE ability is active will be getting increased.
Note: The timer currently on the test server for the ZOE ability is not planned to go live.
Misschien zien we nu weer eens NC-air support dichterbij het front. Met die kut lockdown en ZOEs zie je NC air vooral exploderen en dat is ook weer kut voor de overlevingskansen van je voertuigen.

Nu moeten ze alleen die klote striker nog kapotnerfen aangezien dat ding nog steeds door terrain vliegt. Ik heb dat ding unlocked op een TR-alt en na 1x clip had ik al kill, gelukkig had ik 4 rockets die dwars door de mountain vlogen anders was het niet gelukt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
pica schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:39:
[...]

Ze zijn sterk ja, maar goed te counteren (mines, andere harrasser, AP tank, ESF, lancer, AV maxxes), dus denk niet dat een nerf aan de orde is.
Niet helemaal met je eens. Negen van de tien keer kunnen ze super-rap het hoekje om om te blijven leven en de engineer zorgt ervoor dat ze al rond scheurend binnen no time weer het gevecht in kunnen.

Composite armor is the real bitch hier. Je overleeft er point blank 290 standaard kogels mee of vier raketten van de standaard launcher, meestal genoeg om in en uit het gevecht te gaan. Aangezien een hoop spelers af en toe spelen en weing gespecialiseerd zijn (in dure AV maxes bv) is dit ding binnen een maand de nr 1 kill farmer geworden zoals dit filmpje goed illustreert. Een full health harasser overleeft een tank mine trouwens.

Ik roep niet gelijk dat ze generft moeten worden maar als outfitmaten van mij er binnen een dag een Auraxium medal mee halen en regelmatig 300+ killstreaks scoren, dan is er mischien toch wat aan de hand qua balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik vind die buggy's vooral absurd veel health hebben.
Zo kwam ik er laatst eentje tegen terwijl ik in 'n Magrider zat. Had nauwelijks van 'm kunnen winnen met like 10% health over terwijl ik 'm steeds recht voor z'n raap schoot. Stevige buggy die like 4 dikke explosies aankan...Ik heb dan wel het standaard kannon erop zitten.

Ik merk trouwens dat ik de laatste tijd een stuk beter ben geworden in het vliegen met de Scythe! Ik heb ook het idee dat 'ie iets taaier is geworden. Alleen gronddoelen mollen met die raketten is nog steeds geen succes. Hoeveel raketten heb je wel niet nodig voor 1 tankje? Heb gelukkig de maximum ammo van de pods flink geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de tanks in hun rear armor raakt gaan ze zo kapot van je raketten. Meestal 8 a 10 raketten nodig als ik ze in hun rug weet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
De harrasser is echt een skill voertuig. Als je teamwerk hebt tussen bestuurder en gunner + als ze goed weten wat ze moeten doen is het een beest. Vaak genoeg met 1 harrasser meerdere tanks/sunderers/harrassers/infantry afgemaakt. MAAR als 1 van die vereisten ontbreekt is het bagger en zijn ze zo af te maken. Als bestuurder dom is of als gunner geen aim heeft of als teamwerk er niet is. Daarom kan het niet echt een nerf krijgen. Vaak genoeg ook met een lightning achter harrassers aangereden om ze af te maken. Het is i.m.h.o. een skill voertuig, geen nerf nodig. Een harrasser is geen match tegen een magrider als daar ook 2 skilled mensen inzitten die net zo samenwerken. Of tegen twee lightnings die samen rondrijden en samenwerken. Dus zie niet echt de behoefte voor een nerf.

Wat wel een nerf nodig heeft zijn de strikers!!! Wat een klote dingen zijn dat, kunnen om bergen heen, blijven veel te lang locken ook al ben je in cover en zoals gezegd renderen ze lekker door terrain heen en hebben ze een lock van 500 m!!!! F*ckin belachelijk dat ze die niet al lang hebben generfd, maar ach Higby is NC he, logisch. Kan eindelijk de Vanu Max recht tegenover een Nc Max staan, wordt er gelijk een plan gemaakt om het kapot te nerfen. Zijn die NC maxen natuurlijk niet gewend, dat ze net zo vaak ook verliezen van een Vanu Max als dat ze winnen. Vroeger wonnen ze altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Striker heeft niets met NC te maken overigens. De problemen die ik er mee heb is dat ze skilloos en saai zijn om te gebruiken (Phoenix is een veel leuker wapen wat dat betreft), de Annihilator compleet overbodig hebben gemaakt voor TR (de andere lock-ons ook trouwens) en dat je als VS/NC nu gedwongen wordt om te vliegen met flares.

Voor je Zealot Max zou ik niet zo bang zijn, die blijft sterk en bovendien gaan ze alle shotguns nerfen (dus ook die van de Max)

En ondanks dat vooral een goede bestuurder belangrijk is, is die composite armor bepantsering toch wat te sterk op de Harasser. Een op een duels winnen tegen tanks zou eerder een uitzondering moeten zijn,geen regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Yup strikers hebben niks met NC te maken, srry bout that, in mijn rage even de weg kwijt geraakt ;)

Je wint 1 op 1 alleen als een tank maar 1 bestuurder heeft. En vaak alleen maar, omdat de harrasser snel genoeg is om te ontwijken. Je bestuurt een harrasser met z'n 2en, dus zou zeker zijn mannetje moeten kunnen staan tegenover een mtb met 1 bestuurder, i.m.h.o. Moet het natuurlijk niet domineren, maar doet dat ook niet voor mijn gevoel. Het komt vaak erop neer, wie van de twee heeft zijn voertuig het meeste onder de knie.

En over de ZOE:
The Burster buffs when using the VS ZOE and TR Lockdown abilities will be reduced.
The damage received when the VS ZOE ability is active will be getting increased.

Goh, wat vreemd, niks aan de NC max...
En dan durven ze dit er nog bij te zetten:
Note: The timer currently on the test server for the ZOE ability is not planned to go live.

Had er nog bij moeten komen, hadden ze gewoon die hele ZOE weg kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb een beetje rondgekeken, maar wat is dat hele ZOE nou precies? Een soort extra power-up op de MAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Zorgt ervoor dat ze een stuk sneller zijn, en volgens mij ook meer damage. Enige nadeel is echter dat je meer damage ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Het hele concept van balancing is een verhaal waar de Devvers (geloof me het is echt niet alleen Highby, hij treedt puur en alleen op als voorman van een grote club devvers) zich laten baseren op onderbuikgevoel en klaagzang van mensen aan de ontvangende kanten van de nerf. Als je alles van het begin af aan gevolgd heb dan zie je daar een duidelijke lijn in. Eerst begon het AA lock lanciers en de grote hoeveelheid vliegers, daarna kwam de groter magridernerf gepaard met de buff van de vanguard en prowler, gevolgd door de max units van de NC, toevoegingen op het pakket prowler en allerlei allerhande pogingen de boel weer in balans te trekken (Saron nerf, Grenadelauncher nerf, Lib nerf en Sundy beperkingen). Sommige van deze wijzigingen zijn puur gemaakt op basis van de hoeveelheid klaagzang op de forums

Als je puur en alleen maar het aantal topics telt en vanaf welke kant ze komen dan zie je dat de NC behoorlijk bovenaan staat qua balancing issues. Gek genoeg speelt Highby zelf NC dus zou je zeggen dat hij feeling heeft met de partij, maar niets blijkt minder waar. De hoeveelheid zeur staat gelijk aan de kans dat iets onder handen genomen wordt. Ik kan overigens alleen maar spreken van wat er gebeurt op Woodman.

Ik heb geen wetenschappelijk betrouwbaar onderzoek uitgevoerd naar wat er aan de hand is, dus dit is niet bindend wat ik hier op schrijf. Maar na meerdere observaties over een periode van inmiddels meer dan een jaar (beta meegerekend) kan ik zeggen dat het puur op sociale druk aankomt.

Het laatste voorbeeld is ZOE, staat nog vers in het geheugen. De VS zien dat er iets vrijkomt en maken daar opeens ' en masse' gebruik van. Gevolg is dat er opeens meer Vanu max units zijn. MEer max units = ze vaker tegenkomen. Ze vaker tegenkomen = vaker doodgaan. Dat ze toevallig een paars/rozig glitterkleurtje bij hebben gekregen betekent dat dit alleen nog maar meer in het geheugen gegrift staat. Het gevolg? Meer maxes = meer max kills. Meer deaths voor de partij aan de otvangende zijde en meer gezeik op de forums en twitter. Je ziet heel duidelijk dat een argument baseren op logica het onderspit delft op argumenten gebaseerd op onderbuikgevoelens en frustratie als "omg vanu max OPPPPPP'. Je ziet dat mensen dan ook dingen in het leven proberen te roepen als "OPriders (naar magerders) en "Discocrabs OP". Ik vind het vrij frustrerend dat dit soort sentimenten als basis worden genomen voor veranderingen binnen de game maar het geeft wel weer waar de uiteindelijke macht ligt, in de publieke opinie. En als je publiek wat zich laat horen voornamelijk bestaat uit pijpzeikerds die alles maar in hun voordeel willen zien veranderen, tsja. Wat wil je dan.

Voor de personen die dit lezen en zich misschien aangesproken voelen of een reactie willen geven Ik ga graag de discussie aan als je dit anders ziet. Ik wil je bij voorbaat wel meegeven dat balans in deze zin draait op het principe van een cirkel waarbij het een beter is dan het andere. Light assault heeft voordelen en nadelen waar je met andere classes weer op kan counteren. Zo geldt ook voor een Max. Een Max heeft niks in te brengen tegen voertuigen (AT max tegen je? Stap uit en ga te voet de max te lijf desnoods). EEn magrider word vaak in gehakt veranderd door vliegtuigen, vliegtuigen weer door MAX units en Skyguards, Skyguards door alles behalve vliegtuigen, Tanks door AV-turrets, Sundy's door harassers, Harassers door bekwame HEAVY lockers en vliegtuigen, Grote groepen door liberators, liberators door zo'n beetje alles, Er is geen enkel ding per definitie meer OP (ja, een klein dingetje, maar daar hoor je me niet eens over beginnen omdat niemand het nog inziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Uiteraard speelt publieksdruk een rol en al helemaal bij f2p games maar dat is juist het uitgangspunt van deze game met road maps waar je op kan stemmen.

Bovendien proberen de devs er wel wat genuanceerder naar te kijken. Ten eerste luisteren de devs naar verschillende publieks-bronnen voor een completer beeld. PSU bv wordt gedomineerd door hardcore PS 1 veteranen met een hele eigen mening en SOE weet dat. Reddit daarentegen heeft relatief weer veel nieuwe spelers. En bij mijn en andere outfits komen devs wel eens inhaken om te achterhalen hoe bepaalde zaken uitpakken voor team/outfit play.

Verder moet je niet vergeten dat ze natuurlijk allerlei gedetailleerde game data achter de hand hebben om de werkelijke oorzaak van onderbuikgevoel te achterhalen. Dat heeft al vaak tot verassende balansoplossingen geleid die goed bleken uit te pakken.

En Higby heeft vaak genoeg gezegd dat hij alle empires speelt om objectief te blijven.

[ Voor 30% gewijzigd door Rolfski op 18-06-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
shenr schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:23:
En over de ZOE:

Goh, wat vreemd, niks aan de NC max...
En dan durven ze dit er nog bij te zetten:

Had er nog bij moeten komen, hadden ze gewoon die hele ZOE weg kunnen halen.
Bursters waren in hun normale settings (pre lockdown/ZOE) al sterk en nu met die lockdown/ZOE-buff is het helemaal moeilijk om als NC-air in de buurt van het front te komen. Er komt nu dus een nerf van de bursters die alle factie's (ook de NC) raakt, maar de VS/TR hebben nog steeds sterkere bursters als ze lockdown/ZOE gebruiken (al is dat voordeel wat kleiner). De NC MAX kan nog steeds rocketpods koppen met zijn shield.
shenr schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:32:
Kan eindelijk de Vanu Max recht tegenover een Nc Max staan, wordt er gelijk een plan gemaakt om het kapot te nerfen. Zijn die NC maxen natuurlijk niet gewend, dat ze net zo vaak ook verliezen van een Vanu Max als dat ze winnen. Vroeger wonnen ze altijd natuurlijk.
Er is niks mis met een systeem waarbij de Shotgun-MAX het wint op een range van 5-10 meter, ik vind het persoonlijk een beetje dom om te denken dat je odds dan 50/50 moeten zijn. Op range is de VS/TR-MAX in het voordeel maar op dit moment heb je weinig van dat soort encounters al wordt dat misschien beter als ze straks die infantry-only zone's invoeren zodat je wat meer mid-range fights hebt. Maar dat heeft met basedesign te maken, niet met de wapens. Tegen een pump-action verlies je ook in CQC (als je een carbine/LMG etc gebruikt) maar je wint het als je die shotgunner in het open veld tegenkomt.

Vlak na de introductie van de ZOE had ik er ook wel problemen mee omdat het nieuw was maar nu vind ik het eigenlijk makkelijker om tegen een ZOE (in vergelijking met de TR-MAX) te vechten als LA. Ze zijn vaak wat aggressiever omdat ze denken dat hun snelheid ze wel zal redden en dat kan je mooi tegen ze gebruiken. Al hangt het ook af van de eigenaar van de MAX.

En nu ga ik maar wachten op de vehicle-huilbabies en hun cries voor nog een C4-nerf danwel cost increase omdat hun MBTs duurder zijn (ze zijn al begonnen :')). Iemand met skills in voertuigen heeft totaal geen last van die cost increase omdat die wat zuiniger op hun voertuigen zijn. Ik ben weleens gunner in een MBT en dan doen we meestal zo lang met die tank dat cooldown en resources geen issue zijn (ook niet als je kijkt naar de nieuwe resource-kosten).
Dom gedrag moet je gewoon bestraffen en misschien leert men dan eindelijk eens dat het niet heel slim is om met je voertuig vlakbij een gebouw te campen. Hoe vaak zie je niet dat er minutenlang tig voertuigen sneuvelen omdat ze stug doorrijden terwijl er tig heavies/engineer op een heuvel staan die alles afmaken. Dat soort gedrag mag je best bestraffen en dan kan alleen als je mensen de mogelijkheid ontneemt om voertuigen te spawnen alsof het wegwerpartikelen zijn.

Ik kan niet wachten op de posts van al die debielen die boos zijn als ze straks hun voertuig verliezen door "goedkope" C4/Tankmines terwijl ze de spawnroom aan het campen zijn en totaal niet letten op hun omgeving of MAXes die bang zijn voor C4 vanaf het dak. Echt ze weten waar het gevaar vandaan komt maar ze doen er niks mee, ja janken op het forum _O-. Maar ze zullen hun zin wel krijgen :r.

[ Voor 5% gewijzigd door PirE op 18-06-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik hoop niet dat c4 generfed wordt, dit is juist uitermate effectief tegen harassers en lightings die te dichtbij willen komen, nu heb je als inf daar nog een reeële uitschakelkans tegen. Zou toch wel zonde zijn als je bijvoorbeeld 1.5c4 nodig hebt voor de herasser etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Zou achterlijk zijn als je meer dan 1 blok C4 nodig hebt voor een harasser, weet niet wat je dan in je C4 hebt gestopt :P. Daarnaast vind ik de vehicles nu ook te goedkoop, heb niet vaak dat ik geen vehicles meer kan spawnen. Al komt dat ook wel doordat ik veel meer als infantry speel, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Misschien maken ze er dan 80% explosief van en 20% benzine, voor het mooie vuurbal effect maar dus minder explosieve kracht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Dat vehicles goedkoop waren is misschien waar, maar als je weinig territorium hebt kwam je nog vaak zonder recources te zitten (+10 per deposit is niet raar als je maar een paar territoriums in bezit hebt.). Wat wel absurd is dat die ontwikkelaars echt in uitersten werken. 400 voor een lightning of 150 voor een flash is gewoon belachelijk, als een mbt 450 en een sunderer ook 400 kost. Is gewoon even het dubbele vragen voor een lightning en het 6 dubbele voor een flash. Wie gaat er nu nog een flash spawnen? 9 van de 10 mensen gebruiken de flash voor goedkoop vervoer van A naar B.
Ik gok dat de prijzen met GU12 weer gaan veranderen, want hier ga je zoveel gezeik over krijgen straks.
Hoop dat we uitkomen op:
Flash 75
Lightning 300
Harrasser 300
MBT 400
Sunderer 400

Lijkt me beter in balans.

Wat ik ook niet begrijp is waarom de lucht tegenhangers dan wel een heel stuk goedkoper zijn:
Scythe vs Lightning == 250 vs 400
Liberator vs MBT = 350 vs 450
Galaxy vs. Sunderer = 350 vs 400 (is nog te begrijpen, een sunderer is net iets diverser inzetbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Kans is groot dat dit toch wel een veel voorzichtiger gameplay teweeg brengt. Vooral tanks die heel veel kosten verhogen dan ook opeens de intrinsieke waarde van het ding, je wilt het niet kwijtraken, want je kan niet zo snel een nieuwe spawnen

Wat ik dan weer belachelijk vind is die limiet van 750 resources hoe dan ook. Je moet nu wel heel goed opletten wil je daar niet tegenaan komen en "prullenbak" resources verdienen. Misschien handig om dat te verhogen naar 1000 en de bonus voor continent bezit te verhogen? (25% korting op Air/inf /tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
En ja hoor! Als verwacht:
http://www.reddit.com/r/P..._have_been_updated_flash/

De kosten van 3 voertuigen zijn al aangepast voor GU11 live gaat:
Flash: 150 Update: 100
Lightning: 400 Update: 300
Harasser: 400 Update: 300

Stelletje prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vind dit wel een slimme opmerking van een gebruiker daar:

So increasing the total cost is equal to the amount of "extras" you add to the tank. Best example is the flash:

Stock Flash: 25
Ability: + 50
Chassis: + 25
Weapon: + 50

Total cost: 25+50+25+50 = 150

Same can be done with every vehicle and even the MAX... its the "best" type of balance you can get without ignoring the game's lore.

In een andere thread als reactie op een vergelijkbaar voorstel als hierboven:

-----------------------------------
[–]PS2 Creative Directorlas0m 25 punten 4 dagen geleden*

It's a good idea, and one we've discussed quite a bit. We're not doing that right now primarily because it's several weeks worth of engineering work to do before we could see if it works and is fun compared to tuning the numbers which is about 30 seconds worth of labor and easy to tune or undo without losing any valuable dev time. Most of the work for tuning the resource values is analysis of the current resource earn and drain rates across different gameplay roles.

We still have plans for a larger resource revamp down the road, it's on the roadmap and is currently being specced out. It very well may include variable cost for loadout choices on vehicles, thats one of the options on the table. These resource changes are just tuning existing values, they're not "in lieu of" eventual revamps to the resource acquisition / spend systems any more than tuning existing assault rifles would be a replacement for creating new weapons in the future.

[ Voor 58% gewijzigd door Ircghost op 19-06-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Vandaag op miller een van de leukste gevechten tot nu toe gehad, wij als terrans hadden de J908 impact site, aan de noordkant zat de NC en aan de zuidkant de VS. Wij hadden zelf geen verbinding met onze warpgate. De NC had op een gegeven moment de brug met het B-punt bezet met sunderers, wij hadden zelf punt A en C, en de vanu's liepen rond en genoten van het mooie weer of iets. Uiteindelijk heb ik ruim 2,5 uur verdedigd, toen kreeg de NC uiteindelijk de overhand. Prachtig om zulke lange battles uit te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Mark doe eens even linken naar dat topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 08:53

Vae Victus

Awesome God

Heb een code om ingame spullen te krijgen ter waarde van $25.
Neem contact met me op als je hem wilt hebben.

Edit:
Weggegeven

[ Voor 9% gewijzigd door Vae Victus op 20-06-2013 17:07 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Wat een heerlijke update, de verbeterde MCG alleen is al meer dan genoeg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik kon gisteren het spel niet opstarten na de update. :(
Bij het opstarten bleef ie uren lang op 98% staan.
Heeft iemand hier meer last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Soms gebeurt dat ja. Dan is het te druk en dan kan je overal in het proces van opstarten totdat je ingelogd bent blijven hangen ergens. Vaak is het zo dat de login-knop het dan niet eens doet, hij blijft steken op 15%, of 98%. Wat je dan het beste kan doen is ALT-F4 en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Kan ook komen omdat de servers nog niet online waren, dat duurde namelijk nog een paar uur na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Ik heb sinds gister flinke lag in PS2. Iemand enig idee wat dit kan zijn? FPS is meestal rond de 80. Server gepingt via CMD en ping is tussen de 4 en 8 ms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Hoorde iemand anders er ook over ja, je kan altijd even via de support vragen of er iets aan te doen is. Al zou het natuurlijk ook mogelijk zijn dat er iets met je netwerk/provider aan de hand is, zou echter toevallig zijn als het begint na de update. Laatste mogelijkheid is dat de servers het gister niet helemaal aankonden, zou kunnen dat er meer mensen nu online waren vanwege de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bremg, ik betwijfel dat jij een ping van 4-8ms hebt naar de PS2 servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is best mogelijk hoor geloof dat de servers in Amsterdam staan net als de ps1 Werner server voordat alles gemerged werd (had ik destijds een ping van 13ms naar). Goeie hamsters daar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:05:
Bremg, ik betwijfel dat jij een ping van 4-8ms hebt naar de PS2 servers
De EU-servers staan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
De meest controversiele outfit in deze game heeft er de brui aan gegeven. Brilliant drama, doet me denken aan Eve Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Rolfski schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:02:
De meest controversiele outfit in deze game heeft er de brui aan gegeven. Brilliant drama, doet me denken aan Eve Online.
Ja, ik las het op reddit.
BuzzCutPsycho, the top-ranked player on Mattherson server. ("BCP", rank 100, has averaged eleven hours of play daily since PS2 exited beta.)
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Ik vind het wel mooi. je hebt van die markante personen die onderdeel worden van de gemeenschap. Je hebt van die beroemde dorpsgekken, ook op Woodman. Kijk nou eens naar ChickenCurrys bij de VS, Alongstory bij de TR en bij de NC Jerusalem (serieus, ga een keer in gesprek met die persoon en sta versteld). Deze persoonlijkheden voegen echt iets toe, soms doen ze meer afbreuk aan het imago dan toevoegen, maar ik vind het toch mooi om te horen dat als ik op mn VS char inlog dat Chickencurrys als een malloot tekeer gaat in het command channel en de order chat.

Je hebt dit soort lui gewoon nodig. Voor comic relief.

[ Voor 5% gewijzigd door Nickbn op 22-06-2013 16:10 . Reden: Hallo moderator. Leest u mee? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Nickbn schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:09:
Ik vind het wel mooi. je hebt van die markante personen die onderdeel worden van de gemeenschap. Je hebt van die beroemde dorpsgekken, ook op Woodman. Kijk nou eens naar ChickenCurrys bij de VS, Alongstory bij de TR en bij de NC Jerusalem (serieus, ga een keer in gesprek met die persoon en sta versteld). Deze persoonlijkheden voegen echt iets toe, soms doen ze meer afbreuk aan het imago dan toevoegen, maar ik vind het toch mooi om te horen dat als ik op mn VS char inlog dat Chickencurrys als een malloot tekeer gaat in het command channel en de order chat.

Je hebt dit soort lui gewoon nodig. Voor comic relief.
Totaal mee eens. Dit is wel een van die dingen die deze game bijzonder maakt ivgl met "standaard" shooters.

Ik moet toegeven dat ik in het begin moest wennen aan die randdebielen maar uiteindelijk maken ze de game er absoluut vermakelijker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Te rustig in dit topic, voor de mensen die een tijd geleden zijn afgehaakt: het spel is ondertussen weer heel wat verbeterd, mogelijk is het iets om weer even te proberen?

Wel hoop ik zelf dat ze het verdedigen van een basis makkelijker maken, ik houd er wel van om een paar uur te vechten om een basis. Daarnaast geeft dat tenminste het gevoel dat je iets bereikt, op het moment kan een basis 10 minuten nadat je hem verovert hebt alweer worden ingenomen :(. Verder hoop ik op een map met een gigantisch bos o.i.d. Lijkt me geniaal om daar met infantry in te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben niet afgehaakt, speel alleen even wat minder atm. Ik moet zeggen dat met die laatste update er inderdaad het een en ander veranderd is. Wat mij onmiddelijk opviel is dat de kaar duidelijker is gemaakt, bijvoorbeeld de medics die nu echt oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Iemand anders die last heeft van lage frame rates als iemand zo'n flare gun afschiet? Speelde altijd relatief goed op high settings, maar had nu echt lage frame rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ik dacht, laat ik ook eens inhaken in dit topic. Speel nu al een tijdje PS2 op Miller, TR, met de Goon Brigade. Persoonlijk vind ik dit echt een van de beste, zo niet het beste spel ooit. Voornamelijk omdat ik vrijwel elke avond dat ik speel, altijd enorm vermakelijk vind, wat overigens ook voor een groot deel te danken is aan de Goons (echte aanrader!).

Net nog een geweldige verdediging gehad. Een enorme Vanu-zerg kwam van Ymir bio lab (Esamir) naar het noorden richting Nott amp station. Daar hebben we ze uiteindelijk stop kunnen zetten door telkens te redeployen en AV teams in de bergen te zetten. En dat alles met net aan twee volle squads, we vonden het zelf een hele prestatie :P

Over die flare guns, zelf merk ik inderdaad ook frame drops sinds die dingen afgeschoten worden. Of het nou echt aan die dingen lucht, of gewoon aan de update weet ik niet.
Verder vind ik die dingen echt enorm irritant. Loop je heel gespannen een basis te verdedigen, en schrik je je opeens rot omdat een of andere grappenmaker met zo'n ding loopt rond te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Klopt, vindt de flare guns nou niet echt veel toevoegen, behalve dat een paar idioten mij beschoten met flare guns toen ik hun sunderer aan het slopen was heb ik er ook niet echt lol aan gehad :D.
Af en toe heb je wel van die verdedigingen die fantastisch zijn, een paar weken geleden bijvoorbeeld door uren te vechten voor een impact side, vandaag door een lading vanu's te stoppen toen ze met hun tanks door een ravijn wilden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
De 4th of July actie valt een beetje tegen, maar 40% korting op SC-aankopen, dan maar wachten tot december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Mja, is inderdaad jammer. Die dubbele xp is echter wel ff lekker zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:57
Net nieuwe pc en meteen Planetside 2 geinstalleerd. Hij crashed regelmatig, als ik doodga krijg ik windows melding: planetside2.exe werkt niet meer.

Iemand hier ook last van en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

PirE schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:11:
De 4th of July actie valt een beetje tegen, maar 40% korting op SC-aankopen, dan maar wachten tot december.
Haha inderdaad, hoopte op triple SC! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2010
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 23:39
Hallo allemaal!

Ik ben [FU] Khulod en wilde jullie vertellen dat morgen om 18:00 de Freelancers Union een server event organiseert op Miller. De TR verzamelen zich voor een gezamelijke aanval en het lijkt erop dat we 3 platoons gaan vullen en samen zullen werken met de TRMA (Terran Republic Miller Alliance) om eens goed keet te schoppen. We nodigen voor het eerst mensen uit om met ons samen te spelen in een public platoon.

https://forums.station.so...ration-nfp-teaser.138174/

TR spelers die met ons mee willen vechten in onze public platoon kunnen hier inschrijven:

http://www.fuclan.org/mai...PS-Operation-NFP-6th-July

Natuurlijk nodigen we de VS en NC uit om een zo goed mogelijke tegenstand te bieden want anders is het maar saai. :)

Indien mogelijk zullen we vechten op Esamir. Tot morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader2010 op 05-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Crusader2010 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:51:
Hallo allemaal!

Ik ben [FU] Khulod en wilde jullie vertellen dat morgen om 18:00 de Freelancers Union een server event organiseert op Miller. De TR verzamelen zich voor een gezamelijke aanval en het lijkt erop dat we 3 platoons gaan vullen en samen zullen werken met de TRMA (Terran Republic Miller Alliance) om eens goed keet te schoppen. We nodigen voor het eerst mensen uit om met ons samen te spelen in een public platoon.

https://forums.station.so...ration-nfp-teaser.138174/

TR spelers die met ons mee willen vechten in onze public platoon kunnen hier inschrijven:

http://www.fuclan.org/mai...PS-Operation-NFP-6th-July

Natuurlijk nodigen we de VS en NC uit om een zo goed mogelijke tegenstand te bieden want anders is het maar saai. :)

Indien mogelijk zullen we vechten op Esamir. Tot morgen!
Leuk, even kijken of ik mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Nog meer terrans \o/

Steam

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.