[PC] Planetside 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 77.177 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

het verdienmodel is imo bijna 1:1 gekopieerd van league of legends; alleen cosmetic stuff (skins in LoL) kan je alleen met SC (RP, real money in LoL) kopen
andere wapens (champions) kan je met zowel cert als SC kopen (IP, ingame money in LoL en RP) en upgrades voor wapens/voertuigen (runes) alleen maar met cert points (IP)
ook kan je boosts kopen in beide spellen waardoor je meer cert (IP) kan krijgen met dezelfde speeltijd

het enige wat planetside 2 mist van LoL is de free2play week, dus een rotatie van wapens om ze uit te testen ofzo

LoL's verdienmodel is érg succesvol gebleken, dus dat ze eenzelfde systeem hebben is zéker geen slecht iets

iemand zei iets over 30min free? houd dat in dat je dan 30 minuten elk wapen (en upgrades?) kan uittesten? dat zou namelijk perfect zijn imo

[ Voor 3% gewijzigd door godofal op 05-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

@godofal: Dat zijn er meer geweest inderdaad, maar de meest recente was ik. Als je een wapen wil testen druk je op de unlock knop naast de cert/SC costs. En dan onderaan is een blauwe balk: Try Now. Je kan het wapen dan 30min testen. Daarna moet je een maand wachten om datzelfde wapen te testen, of het wapen kopen als je er weer mee wil spelen. Ik weet niet hoe die timeout geregeld is voor mensen met een abo. Zo ga ik vanavond 1 van de scout rifles testen, mocht ik er een situatie voor vinden.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

ye-roon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:28:
@godofal: Dat zijn er meer geweest inderdaad, maar de meest recente was ik. Als je een wapen wil testen druk je op de unlock knop naast de cert/SC costs. En dan onderaan is een blauwe balk: Try Now. Je kan het wapen dan 30min testen. Daarna moet je een maand wachten om datzelfde wapen te testen, of het wapen kopen als je er weer mee wil spelen. Ik weet niet hoe die timeout geregeld is voor mensen met een abo. Zo ga ik vanavond 1 van de scout rifles testen, mocht ik er een situatie voor vinden.
Ik had de eerste dag van de steam-launch (** Shipping ** - lol, waarom staat dat er nog steeds...)
een zo'n trail gedaan, maar na één keer te sterfen kon ik mooi dat wapen niet meer selecteren.

Als je je load-out gaat veranderen, schijn je em ook kwijt te raken.

Is dat inmiddels gepatched? Ik geloof dat je daarnaast ook niet de ene aan de andere trail kan koppelen, daar zit ook een soort cooldown op. Mocht je het echt even niet zeker weten, kan je altijd met een secondaire account nog eens even een trail gaan houden. Wat mij vooral op viel is dat de begin guns eigenlijk zo verkeerd nog niet zijn, hoewel sommige VS snipers b.v. gewoon niet best zijn, daar wil je wel een alternatief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was 1 van de launch bugs, die was er afaik al vrij snel uitgehaald, maar je wapens kreeg je er niet mee terug :P

Huidige trial heeft cooldown van 24 uur.
(btw, het is trial, niet trail :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
godofal schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:19:
het verdienmodel is imo bijna 1:1 gekopieerd van league of legends; alleen cosmetic stuff (skins in LoL) kan je alleen met SC (RP, real money in LoL) kopen
andere wapens (champions) kan je met zowel cert als SC kopen (IP, ingame money in LoL en RP) en upgrades voor wapens/voertuigen (runes) alleen maar met cert points (IP)
ook kan je boosts kopen in beide spellen waardoor je meer cert (IP) kan krijgen met dezelfde speeltijd

het enige wat planetside 2 mist van LoL is de free2play week, dus een rotatie van wapens om ze uit te testen ofzo

LoL's verdienmodel is érg succesvol gebleken, dus dat ze eenzelfde systeem hebben is zéker geen slecht iets

iemand zei iets over 30min free? houd dat in dat je dan 30 minuten elk wapen (en upgrades?) kan uittesten? dat zou namelijk perfect zijn imo
Mee oneens.

Het enige verschil wat LoL had waren de glyphs en essences e.d. welke als enige het verschil kunnen maken in een match, omdat met name in de begin fase van de match buiten de starting items die glyphs stats toevoegen. Mensen die deze glyphs hebben zijn in feite in het voordeel ten opzichte van mensen die ze niet hebben. Maar het betreft een klein en kortstondig voordeel, waarbij de betreffende glyphs en essences e.d. ook niet extreem duur zijn en onwijs lang duurt om te krijgen.

In planetside 2 is het geen klein en geen kortstondig aspect. Je bent in het nadeel, en het duurt heeeeel ang voor je eindelijk items unlocked waarmee je gelijk bent, en nog veeeeeel langer voor je in het voordeel bent, tenzij je betaald.

Met andere woorden: planetside 2 = pay2win.

Dus waar het bij LoL qua gameplay en eerlijkheid allemaal echt heel fair is (al donate iemand 100 euro), ben jij in PS2 gewoon in het nadeel (of als donater met 100 euro dik in het voordeel).

[ Voor 11% gewijzigd door IngamerX op 05-12-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
IngamerX schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:03:
In planetside 2 is het geen klein en geen kortstondig aspect. Je bent in het nadeel, en het duurt heeeeel ang voor je eindelijk items unlocked waarmee je gelijk bent, en nog veeeeeel langer voor je in het voordeel bent, tenzij je betaald.

Met andere woorden: planetside 2 = pay2win.

Het is hard, maar het is een feit. Toch is het in PS2 niet zo overdreven als in vele andere f2p games. Alleen om ALLE content binnen REDELIJKE tijd te unlocken zonder extreme uitgaven is vrijwel onmogelijk.
Dat is in mijn ogen niet de definitie van P2W. Bij P2W is het gewoon totaal niet mogelijk om betere spullen te krijgen via het normaal spelen van een spel vergeleken met mensen die ervoor betalen.

Ik krijg ongeveer 50 cert. per avond spelen zonder boosts, premium en/of sunderer te gebruiken (er zijn manieren om veel meer te krijgen zonder ervoor te betalen). Dus zou ik om een dure upgrade te kopen 20 dagen eens op een avondje moeten spelen. Dit vind ik helemaal niet zo veel en als je het vergelijkt met LoL verdien je met een maand lang op een avondje spelen genoeg om een champion van 6300 (duurste champions) ip te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

game tijdje niet meer aangeraakt, lijkt wel stuk stabieler en beter te draaien (fps) - maar in mijn beleving eea verkracht; 'snel vliegtuig' is neit meer leuk om te gebruiken, ding stuitert en is binnen no-time neer, handgranaten is wederom een puinhoop :N daarin tegen werkt repairen en medicen wel beter. ik wacht weer tot er eea gepatched is maar nu even niet

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Xeiji schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:13:
[...]

Dat is in mijn ogen niet de definitie van P2W. Bij P2W is het gewoon totaal niet mogelijk om betere spullen te krijgen via het normaal spelen van een spel vergeleken met mensen die ervoor betalen.

Ik krijg ongeveer 50 cert. per avond spelen zonder boosts, premium en/of sunderer te gebruiken (er zijn manieren om veel meer te krijgen zonder ervoor te betalen). Dus zou ik om een dure upgrade te kopen 20 dagen eens op een avondje moeten spelen. Dit vind ik helemaal niet zo veel en als je het vergelijkt met LoL verdien je met een maand lang op een avondje spelen genoeg om een champion van 6300 (duurste champions) ip te kopen.
Jij vergelijkt een champion met een middel.

Als je die champion in LoL koopt ben je niet opeens beter dan je tegenstander. Als je het middel koopt wel.

En je hebt een punt, en dat heb ik ook aangegeven, alles is te krijgen in het spel zonder ervoor te betalen. Het ding is dat het op een eerlijke manier, zonder boosts, dermate lang duurt, dat ik me persoonlijk wel gedwongen voel om te donaten. En dat er wel degelijk een pay2win situatie ontstaat, omdat je met een beperkt budget nooit het resultaat bereikt als iemand met een ruim budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Dit spel is in mijn ogen absoluut geen pay2win. Die extra 25% health die iemand kan kopen en equippen zorgt er voor dat ik 1-2 extra kogels nodig heb om iemand te killen. Laat hem\haar daar maar geld voor neerleggen hoor =p

Je kan beiden kanten beargumenteren aangezien het wel kenmerken zijn van het beruchte ''P2W'' systeem, maar vanuit mijn ogen is dit niet het geval. Bovendien beschouw ik ALLE f2p spellen als enorm grote ''demo's'': Hoe meer ze je gratis laten spelen hoe leuker en beter het systeem.

Dit spel zelf is ook ontworpen als MMO met maandelijkse donaties in gedachten, maar dit is later veranderd door dit optioneel te maken. Het is echter wel een mmo en een mmo onderhouden en uitbreiden en balanceren en stabilizeren en hackers aanpakken (komop SOE, een simpele IP ban gaat niet werken!!) kost constant geld en resources. Als ze het nóg minder ''p2w'' dan dit zouden maken zouden ze geen cent verdienen naar mijn idee.

Maar goed: still awesome anyway =p Zodra ze de hackers iets permanenter aan kunnen pakken (de script kiddies dan, de echte hackers blijven toch altijd maar zijn klein in aantal) dan ga ik ook wel wat geld doneren, zeker als ze de extra continenten en de rest van de META-game geimplementeerd hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Xeiji schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:13:
[...]

dit
pay2win is letterlijk dat; als je niet betaalt kan je niks beginnen tegen betalers
er zijn genoeg games geweest waarbij je een minigun kon hebben als betalende speler terwijl de gratis spelers met normale machinegeweertjes rondliepen (en dat ding was dan 10x meer AS, 5x meer schade en natuurlijk near-endless ammo) of dikke armor hebben waardoor je 2x zoveel HP hebt

bij LoL kan je echt niks kopen met euro's wat je een voordeel geeft, hooguit unlock je dingen sneller (champions en als je IP boosts koopt runes)
en zoals xejji zei, het duurt ongeveer net zolang om bij LoL een champion te unlocken als in planetside 2 een nieuw wapen

bij LoL krijg je ~100 IP/match (ruw gemiddelde) en een 150IP bonus voor de 1st win
champions kosten tussen de 450 en 6300 IP, de goedkopere zijn allemaal oudere champions, de nieuwe kosten allemaal 6300
per nieuwe champion ben je dus zo'n 25~40 potjes bezig (25 als je 1 potje/dag doet en alles wint, 40 als je meerdere potjes per dag speelt en 50/50 wint) gemiddeld potje duurt 25~30 minuten, dus dan kom je uit op 10.4 uur in het beste geval, 16 uur in een realistischere situatie

ik heb mensen horen praten over 100 certs/uur, maar dat is als je een skilled pilot/bomber bent in een druk gebied en niet neergeschoten word, optimale situatie dus
ken de prijzen niet heel erg uit m'n hoofd bij planetside, maar 700 certs voor een nieuw wapen is geloof ik de prijs (right?) dus 7 uur voor de optimale situatie (je bent skilled+goede timing)
ga je richting de 50 certs/uur (nog veel imo) dan kom je al op de 14 uur

ik heb toch echt steeds meer het idee dat planetside flink heeft lopen spieken bij LoL met het verdienmodel, het enige andere is de subscription die LoL niet heeft
IngamerX schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:37:
[...]
En je hebt een punt, en dat heb ik ook aangegeven, alles is te krijgen in het spel zonder ervoor te betalen. Het ding is dat het op een eerlijke manier, zonder boosts, dermate lang duurt, dat ik me persoonlijk wel gedwongen voel om te donaten. En dat er wel degelijk een pay2win situatie ontstaat, omdat je met een beperkt budget nooit het resultaat bereikt als iemand met een ruim budget.
dat is nou juist het punt; als mensen het idee hebben dat ze alles binnen een weekje of 2 wel unlocked hebben gaan ze natuurlijk geen drol uitgeven aan het spel
op deze manier heb je de gouden middenweg; spelers hebben niet het idee eindeloos geld in het spel te moeten pompen en de devvies krijgen centjes :9

maar dat je als betalende speler een voordeel hebt? nee, niet echt
een enkele speler gaat namelijk nauwelijks invloed hebben op wie er wint; hooguit dat een goed ge-equipte sunderer/gunship een merkbare invloed heeft op een wat grotere schaal, maar zelfs dan merk je dat alleen in jouw directe gebied, en een goed georganiseerde troep vijanden heeft nog steeds een goede kans om het neer te halen

en zelfs dat voordeel is tijdelijk: nu het spel net uit is heeft (bijna) niemand genoeg tijd gehad om alles te unlocken via cert points, maar over een paar maandjes zullen er genoeg met een complete equip rondlopen zonder een cent uitgegeven te hebben en is de betalende speler zijn voordeel weer kwijt

woops, wall of text :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je vergeet een klein aspect binnen de store, boosts ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
godofal schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:42:
[...]

dit
pay2win is letterlijk dat; als je niet betaalt kan je niks beginnen tegen betalers
er zijn genoeg games geweest waarbij je een minigun kon hebben als betalende speler terwijl de gratis spelers met normale machinegeweertjes rondliepen (en dat ding was dan 10x meer AS, 5x meer schade en natuurlijk near-endless ammo) of dikke armor hebben waardoor je 2x zoveel HP hebt

bij LoL kan je echt niks kopen met euro's wat je een voordeel geeft, hooguit unlock je dingen sneller (champions en als je IP boosts koopt runes)
en zoals xejji zei, het duurt ongeveer net zolang om bij LoL een champion te unlocken als in planetside 2 een nieuw wapen

bij LoL krijg je ~100 IP/match (ruw gemiddelde) en een 150IP bonus voor de 1st win
champions kosten tussen de 450 en 6300 IP, de goedkopere zijn allemaal oudere champions, de nieuwe kosten allemaal 6300
per nieuwe champion ben je dus zo'n 25~40 potjes bezig (25 als je 1 potje/dag doet en alles wint, 40 als je meerdere potjes per dag speelt en 50/50 wint) gemiddeld potje duurt 25~30 minuten, dus dan kom je uit op 10.4 uur in het beste geval, 16 uur in een realistischere situatie

ik heb mensen horen praten over 100 certs/uur, maar dat is als je een skilled pilot/bomber bent in een druk gebied en niet neergeschoten word, optimale situatie dus
ken de prijzen niet heel erg uit m'n hoofd bij planetside, maar 700 certs voor een nieuw wapen is geloof ik de prijs (right?) dus 7 uur voor de optimale situatie (je bent skilled+goede timing)
ga je richting de 50 certs/uur (nog veel imo) dan kom je al op de 14 uur

ik heb toch echt steeds meer het idee dat planetside flink heeft lopen spieken bij LoL met het verdienmodel, het enige andere is de subscription die LoL niet heeft

[...]

dat is nou juist het punt; als mensen het idee hebben dat ze alles binnen een weekje of 2 wel unlocked hebben gaan ze natuurlijk geen drol uitgeven aan het spel
op deze manier heb je de gouden middenweg; spelers hebben niet het idee eindeloos geld in het spel te moeten pompen en de devvies krijgen centjes :9

maar dat je als betalende speler een voordeel hebt? nee, niet echt
een enkele speler gaat namelijk nauwelijks invloed hebben op wie er wint; hooguit dat een goed ge-equipte sunderer/gunship een merkbare invloed heeft op een wat grotere schaal, maar zelfs dan merk je dat alleen in jouw directe gebied, en een goed georganiseerde troep vijanden heeft nog steeds een goede kans om het neer te halen

en zelfs dat voordeel is tijdelijk: nu het spel net uit is heeft (bijna) niemand genoeg tijd gehad om alles te unlocken via cert points, maar over een paar maandjes zullen er genoeg met een complete equip rondlopen zonder een cent uitgegeven te hebben en is de betalende speler zijn voordeel weer kwijt

woops, wall of text :X
Ja het is een punt van discussie, waar trek je de grens? Wanneer is iets daadwerkelijk free2play? Free2play is namelijk een aantrekkelijk marketing instrument, het is mooi als je kunt zeggen dat je game officieel free2play is, maar wat zijn de eisen aan een game om onder de categorie free2play te vallen?

In mijn ogen, en daar ben ik het eens met jullie, is dit wanneer alle mogelijke content in de game zonder te betalen besschikbaar is. Maar ook hier vallen grenzen te trekken. Want al is alle content beschikbaar. Als duidelijk is dat een game na bijvoorbeeld 500 uur voor de gemiddelde gamer wel een beetje bekeken is, en het unlocken van alle content 1000+ uur duurt, dan is de content niet binnen een uiterst acceptabel bestek te unlocken. Met andere woorden: alle content is beschikbaar, maar niet redelijkerwijs te verkrijgen. Dan is iets dus niet gratis, want dan ben je verplicht er voor te betalen indien je er nog gebruik van wilt maken voordat je er helemaal op uitgekeken bent. Dit verhaal klinkt misschien gek, in de zin van: jaaa lekker makkelijk helemaal niet vbetalen voor die game, hoe moeten ze dan die server kosten betalen, etc? Mijn antwoord: ja dat intereseert mij niet, jullie bieden een gratis game aan, dan moet het ook wel echt gratis zijn, toch? Persoonlijk trek ik daar mijn grens. Hell, dit is in real life waar onze wetgeving op is gebasseerd. Iets is pas zo, als iets ook daadwerkelijk met alle redelijkheid en billijkheid zo is.

Maar dan komt de volgende fase. Wanneer is een game pay2win? Naar mijn mening kan een free2play game, waarbij alle content gratis te verkrijgen is nog steeds een pay2win game zijn. Maar wat zijn de eisen waaraan voldaan moet worden om onder de categorie pay2win te scharen?

Mijn mening wordt duidelijk niet gedeeld, en de meesten hier (behalve ik) zijn het er allemaal wel over eens dat het verkrijgen van CERT wel degelijk onder een acceptabele speeltijd gebeurd. Er werd door iemand gezegd: 50 CERT per 2 uur. Is dat inderdaad een acceptabele hoeveelheid? En als je daarnaast 40 euro doneert, en je houdt rekening met 50 CERT per 2 uur, hoeveel uur heb je dan nodig om alle content in de game te unlocken? Hoeveel uur is acceptabel in verhouding tot de betreffend content om tegenstand te kunnen bieden tegen de big spenders in het spel?

Dusver heb ik persoonlijk bijvoorbeeld een floot van Liberators met 150mm canons ervaren. We werden van de map weggevaagd. En wat begin je in een dog fight zonder upgrades tegen iemand met upgrades? En hoe zit het met sunderer vs sunderer en tank vs tank?

Ik heb niet de feiten letterlijk op tafel liggen, dusver praat ik puur over mijn ervaring en mijn gevoel bij de game, en die zegt dat upgrades wel degelijk het verschil maken. Tevens heb ik het gevoel dat zonder grote bedragen te donaten dit verschil niet veel kleiner zal worden.

Waarom maak ik hier zo'n verhaal en een grote discussie van? Nou, ten eerste omdat ik het leuk vind :P, maar misschien nog wel belangrijker: free2play is een hot topic. Deze ontwikkeling zal een super grote impact hebben op de gaming industrie. Het is in gang gezet met LoL, en het is de toekomst voor veel ontwikkelaars/uitgevers. Alleen wij zijn de markt, wij bepalen wat we accepteren en wat niet, en daar moeten grenzen aan worden gesteld. Wij zijn degenen die die grenzen bepalen. Dus waar trek jij de grens?

Neemt niet weg dat ik het evengoed een vette game vind, en absoluut blij ben dat ik het speel en dat het uberhaupt free2play is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik heb gisteren de XM98 (100 cert sniper van de vanu unlocked). En damn wat een fun heb ik daarmee gehad :D Eindelijk gewoon 1 shot kills maken en lekker door een basis sneaken en tussen ze door lopen en dan p00f, headshot, cloak. Af en toe is een turret hacken en een vervelende tank slopen, bommetje planten hier en daar. Heerlijk. En als aflsuiting van de avond een hele vette 3 way infantry battle bij the crown :D.

Ik heb eerder in dit spel mijn zorg geuit over het feit dat je geen "sense of accomplishment" hebt in dit spel. Doordat je matches hebt en zo. Maar dat heb ik nu totaal niet meer. Er is altijd wel wat te doen heb je een half uur rond base X zitten hangen, ga deploy je gewoon bij de volgende en gaat weer verder. Ik heb in 2 uur en een beetje 90 certs verdient door alleen met een infiltrator te spelen en mensen te schieten met heel af en toe iets te hacken/plante. En dat is toch best respectabel voor infantry only.

Ik denk dat ik hier net zo lang of zelfs iets korter doe over mijn unlocks dan in LoL en thats a good thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

SinergyX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:04:
Je vergeet een klein aspect binnen de store, boosts ;)
niet echt; league of legends heeft ze ook
alleen de resource boosts zijn niet te krijgen in LoL, omdat je geen equivalent ervan hebt
vind trouwens niet dat die resource boosts zo interessant zijn; ik krijg meer dan genoeg resources zonder die boosts om te spawnen wat ik wil wanneer ik wil zonder echt op resources te hoeven te letten
IngamerX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:24:
[...]

Ja het is een punt van discussie, waar trek je de grens? Wanneer is iets daadwerkelijk free2play? Free2play is namelijk een aantrekkelijk marketing instrument, het is mooi als je kunt zeggen dat je game officieel free2play is, maar wat zijn de eisen aan een game om onder de categorie free2play te vallen?
ikzelf vind dat zodra je de kéús hebt om iets niet te kopen met euro's en dat heeft geen negatieve invloed op het spelen dan is het legit free2play en niet pay2win
het is volgens mij onmogelijk om volgens jouw visie een game te maken waarbij je binnen redelijke termijn alles kan unlocken zonder te betalen en de devvies toch nog genoeg geld binnen krijgen om servers up te houden, betaald te krijgen en winst te maken

planetside en LoL vallen onder de pay4time categorie: je betaalt alleen zodat je minder hoeft te spelen om alles te unlocken

en natuurlijk vind ik het een awesome game, ben ik erg blij met het business model dat ze hebben en heb ik ook al 40 euro in het spel gestopt na een paar uurtjes spelen, o.a. omdat ik vind dat de industrie deze kant op moet gaan
alleen jammer dat ik de alpha squad niet meer kon kopen, begon helaas pas na de release interesse te krijgen :(
IngamerX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:24:
Dusver heb ik persoonlijk bijvoorbeeld een floot van Liberators met 150mm canons ervaren. We werden van de map weggevaagd. En wat begin je in een dog fight zonder upgrades tegen iemand met upgrades? En hoe zit het met sunderer vs sunderer en tank vs tank?
was dat toevallig op miller, en was je vanu/terran? dan was dat WASP inc, en was ik 1 van de gunners :+

anyway, dat soort dingen zijn zoals ik zei nu alleen beschikbaar voor betalende spelers, over een paar maanden zullen niet betalers genoeg certs binnen geharkt hebben om dat spul te unlocken zonder station cash ervoor neer te leggen

[ Voor 17% gewijzigd door godofal op 06-12-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 18-09 21:48
Is er eigenlijk ergens een overzicht van wat je allemaal kunt kopen? Op de site zie ik alleen maar wat station cash kost. Ik wil er best geld aan uitgeven, zeker aangezien ik zelf niet zo veel speel en dus niet zo snel spaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
IngamerX schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:37:
[...]

Jij vergelijkt een champion met een middel.

Als je die champion in LoL koopt ben je niet opeens beter dan je tegenstander. Als je het middel koopt wel.

Als je een champion koopt in LoL ben je inderdaad niet meteen beter, maar wel als je tegenover de juiste vijandelijke champion staat (uitgaande van hetzelfde skill niveau van de spelers). Dat is precies hetzelfde in PS2: met een nieuw geweertje kun je nog steeds even veel doen tegenover een tank, namelijk bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Shodan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:49:
Is er eigenlijk ergens een overzicht van wat je allemaal kunt kopen? Op de site zie ik alleen maar wat station cash kost. Ik wil er best geld aan uitgeven, zeker aangezien ik zelf niet zo veel speel en dus niet zo snel spaar.
Overzicht is ingame te zien.
Meest rechtse knop in het overzicht waar je ook je map e.d. kan oproepen.

Gister zelf voor't eerst in een week ook weer gespeeld. Moet zeggen: blijft een heerlijke game.

Het pay2win concept vind ik echt niet waar, de wapens die uberhaupt te koop zijn (qua infantry) zijn niet een zoveel beter dan degene die je krijgt.

Alles draait in deze game om samenwerken. In je eentje sta je compleet kansloos.

Had gister in een uurtje spelen iets van 90certs erbij, dus was wel blij ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ja, ik bedoelde dus eigenlijk online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.planetside-universe.com/showthread.php?t=50967

Nieuwe wapens inkomend.

Ben ik net zo blij dat er nieuwe anti-tank komt, worden de 2 locks verplicht lock om te schieten :(

Lock on Rocket Launchers (AV and AA):
- Range Increase
- Faster reload time (to compensate for lock on time)
- Now require lock on to fire

Decimator:
- New Heavy Assault common pool rocket launcher. High-damage anti-vehicle weapon, has a slow projectile speed and no lock on, but does massive damage to vehicles and other armored targets.

Maar zie geen fix over het 'uitvliegen' van de rockets of de loss-of-track wanneer een vliegtuig out of range gaat, of uberhaubt de lock&hit fix.. dat werkt dus voor geen meter :/

[ Voor 59% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Brutal1ty schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:56:
Dit spel is in mijn ogen absoluut geen pay2win. Die extra 25% health die iemand kan kopen en equippen zorgt er voor dat ik 1-2 extra kogels nodig heb om iemand te killen. Laat hem\haar daar maar geld voor neerleggen hoor =p
Ik neem aan dat je het hebt over Nanoweave armor. Je kan geen certs kopen met SC. Je kan wel XP boost kopen wat sneller certs binnenkrijgt, maar moet je nogsteeds hard voor werken. Het enige wat je met SC kan kopen zijn wapens en cosmetics, waarbij je de wapens ook kan kopen met certi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
SinergyX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:31:
http://www.planetside-universe.com/showthread.php?t=50967

Nieuwe wapens inkomend.

Ben ik net zo blij dat er nieuwe anti-tank komt, worden de 2 locks verplicht lock om te schieten :(

Lock on Rocket Launchers (AV and AA):
- Range Increase
- Faster reload time (to compensate for lock on time)
- Now require lock on to fire

Decimator:
- New Heavy Assault common pool rocket launcher. High-damage anti-vehicle weapon, has a slow projectile speed and no lock on, but does massive damage to vehicles and other armored targets.

Maar zie geen fix over het 'uitvliegen' van de rockets of de loss-of-track wanneer een vliegtuig out of range gaat, of uberhaubt de lock&hit fix.. dat werkt dus voor geen meter :/
Serieus... Nog langere lock-on en daarnaast ook nog een lock-on required...

Nou, daar gaat mijn favo rocket launcher :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:03:
[...]

Serieus... Nog langere lock-on en daarnaast ook nog een lock-on required...

Nou, daar gaat mijn favo rocket launcher :(
Mja, anderzijds zijn de rocket launchers wel ietwat overpowered m.i.. En dat zeg ik als een fervent HA speler ;) Het is gewoon té easy om tanks (vooral Lightnings) neer te halen. Even om een hoekje staan, locken, schieten, tank rijdt in paniek rondjes, etc. Wash, rinse repeat.

Langere range is daarentegen wel weer lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:52:
[...]

Mja, anderzijds zijn de rocket launchers wel ietwat overpowered m.i.. En dat zeg ik als een fervent HA speler ;) Het is gewoon té easy om tanks (vooral Lightnings) neer te halen. Even om een hoekje staan, locken, schieten, tank rijdt in paniek rondjes, etc. Wash, rinse repeat.

mwah, dat zijn de minder ervarene spelers dan, die vol tank rushen en dan de tank voor een vijandig schild parkeren (leuk als je als HA een tech plant defend; gewoon vanaf het dak constant raketten lopen schieten, dan weten ze helemaal niet meer waar het vandaan komt _O- )
een goede tanker blijft op een afstand staan en bied fire support voor een groep infanterie die in de basis zit
en die tanks krijg je niet neer op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:52:

Enkel als je geluk hebt op z'n achterkant mischien, maar die 3 die ik op die manier hebt neergekregen staat in het niets tov aantallen die hun tank gewoon correct neerzetten. Dan heb je al 4 hits minimaal nodig wil je zelfs een lightning neerhalen (plus de leuke missers), niet pratende over een sunderer waar 4 man staat te repairen. Blijkbaar zijn ze dus verre van overpowered, nu er toch een 'echte' anti-tank RPG bij komt ;) (die beetje Vanu gewoon makkelijk kan ontwijken als je oplet :P)

Die enkele tank die je tegenkomt om het hoekje gaat toch wel neer, zeker nu steeds meer mensen C4 krijgen heb je niet eens de tijd om een 2de rocket te loaden of hij is alweer kapot.

Zet tanks op correcte afstand net buiten de lock (150 meter?), heb je nagenoeg niets te vrezen tegen heavies, zeker niet als je als engineer de tank bestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:36:
[...]

Enkel als je geluk hebt op z'n achterkant mischien, maar die 3 die ik op die manier hebt neergekregen staat in het niets tov aantallen die hun tank gewoon correct neerzetten. Dan heb je al 4 hits minimaal nodig wil je zelfs een lightning neerhalen (plus de leuke missers), niet pratende over een sunderer waar 4 man staat te repairen. Blijkbaar zijn ze dus verre van overpowered, nu er toch een 'echte' anti-tank RPG bij komt ;) (die beetje Vanu gewoon makkelijk kan ontwijken als je oplet :P)

Die enkele tank die je tegenkomt om het hoekje gaat toch wel neer, zeker nu steeds meer mensen C4 krijgen heb je niet eens de tijd om een 2de rocket te loaden of hij is alweer kapot.

Zet tanks op correcte afstand net buiten de lock (150 meter?), heb je nagenoeg niets te vrezen tegen heavies, zeker niet als je als engineer de tank bestuurd.
Idd =p Het is vrij lastig om met een non-locking RPG een Magrider de raken :D Moet dan ook wel zeggen dat het bij verre m'n favoriete tank is. >:)

Op het moment druk NC en VS aan het spelen op Miller (ja, beiden op de zelfde server om een simpele reden: leuke community met mét en tégen te spelen :9 ). Ik kan maar niet vaak genoeg zeggen hoe ongelovelijk gaaf de Orion LMG is... Ernstig precies en een hoge rate of fire _/-\o_

Vandaag ook twee keer voor hacker uitgemaakt:

1. Vannochtend op mijn NC manneke: Ik liep langs een gebouw waar een Terran LA unit bovenop stond en druk death from above aan het geven was aan onoplettende spelers van mijn kant die op weg naar het hoofdgebouw waren (was zo'n air-toren). Ik cloak en ren een stukje het heuveltje naast het gebouw op: mik op z'n hoofd die erg groot was met m'n 10x scope -> uncloak -> hij ziet me en begint te sproeien en strafen -> schoot 'm recht in z'n hoofd met een bolt-action NC14 nog vrij snel (geluk) -> instakill dus ik moest wel een aimbotter zijn. ''I HATE aimbotters!!1'' was z'n reactie.

2. Ik speelde op m'n VS Heavy en stond op een rotsje weer naast zo'n air-toren en zag ineens 3 NC's onder me lopen, 2 LA en 1 Heavy met redelijk veel HP dus ik schrok -> begon te sproeien -> viel van rots en toen ze alle 3 het hoekje om kwamen tegelijkertijd om het af te maken -> alle drie dood met 1 clip van m'n orion. Ik moest wel een hacker zijn natuurlijk want ik had alleen m'n Heavy ''f'' shield verloren en een klein beetje van m'n normale schild. Eigenlijk had ik vet veel mazzel dat ze alle drie vlak naast\achter elkaar stonden dus mikken op het hoofd van de voorste en sproeien -> 3 kills :9

Na het eten weer even lekker verder knallen. Waarschijnlijk als NC. Omdat ik 2 empires op 1 server speel pak ik altijd NC als zij tijdens de ''prime-hours'' weer in de minderheid zijn. VS red zich dan wel want er zijn aardig wat VS spelers (en vrij goeie) op Miller lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Brutal1ty schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:00:
[...]
2. Ik speelde op m'n VS Heavy en stond op een rotsje weer naast zo'n air-toren en zag ineens 3 NC's onder me lopen, 2 LA en 1 Heavy met redelijk veel HP dus ik schrok -> begon te sproeien -> viel van rots en toen ze alle 3 het hoekje om kwamen tegelijkertijd om het af te maken -> alle drie dood met 1 clip van m'n orion. Ik moest wel een hacker zijn natuurlijk want ik had alleen m'n Heavy ''f'' shield verloren en een klein beetje van m'n normale schild. Eigenlijk had ik vet veel mazzel dat ze alle drie vlak naast\achter elkaar stonden dus mikken op het hoofd van de voorste en sproeien -> 3 kills :9
kleine gok dat ze ook wat friendly fire hebben gekopt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
godofal schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:39:
[...]

kleine gok dat ze ook wat friendly fire hebben gekopt _O-
Ja zeker :D _/-\o_ Ze wilden natuurlijk allemaal ''even snel de kill binnen halen'' en faalden daardoor alle 3. Conclusie: HcoreSouljah must be a hacker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
godofal schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:28:
[...]

niet echt; league of legends heeft ze ook
alleen de resource boosts zijn niet te krijgen in LoL, omdat je geen equivalent ervan hebt
vind trouwens niet dat die resource boosts zo interessant zijn; ik krijg meer dan genoeg resources zonder die boosts om te spawnen wat ik wil wanneer ik wil zonder echt op resources te hoeven te letten
Als je met een platoon besluit in een map die door 1 factie wordt gedomineerd wat sectoren terug te pakken, dan zul je merken dat een resource booster wel handig kan zijn :P.
[...]

ikzelf vind dat zodra je de kéús hebt om iets niet te kopen met euro's en dat heeft geen negatieve invloed op het spelen dan is het legit free2play en niet pay2win
het is volgens mij onmogelijk om volgens jouw visie een game te maken waarbij je binnen redelijke termijn alles kan unlocken zonder te betalen en de devvies toch nog genoeg geld binnen krijgen om servers up te houden, betaald te krijgen en winst te maken

planetside en LoL vallen onder de pay4time categorie: je betaalt alleen zodat je minder hoeft te spelen om alles te unlocken
Mee oneens. GW2 geeft een duidelijk voorbeeld van hoe ik de toekomst zie. Het is geen free2play, maar je weet wel wat je hebt. Je betaald er een bedrag voor, maar alles is met alle redelijkheid en billijkheid te verkrijgen. In planetside 2 is de access tot alle beschikbare content dermate terughoudend, dat je met 40 euro donaten niet redelijk overal bij kan komen. Dan moet je een abonnement van 100 euro nemen. Dan heb je dezelfde reikwijdte als wanneer je 40 euro neerteld voor GW2 welke kwa niveau en content misschien nog wel meer waard is (dan wel duurder qua productie) dan PS2. (afgezien van het persoonlijke voorkeur).
en natuurlijk vind ik het een awesome game, ben ik erg blij met het business model dat ze hebben en heb ik ook al 40 euro in het spel gestopt na een paar uurtjes spelen, o.a. omdat ik vind dat de industrie deze kant op moet gaan
alleen jammer dat ik de alpha squad niet meer kon kopen, begon helaas pas na de release interesse te krijgen :(
Dan prefereer ik dus, zoals gezegd, het GW2 model.

Maar wat is dat van alpha squad? Als je een squad wil starten moet je dit unlocken?? (heb zelf nog geen squad geprobeerd te starten)
was dat toevallig op miller, en was je vanu/terran? dan was dat WASP inc, en was ik 1 van de gunners :+

anyway, dat soort dingen zijn zoals ik zei nu alleen beschikbaar voor betalende spelers, over een paar maanden zullen niet betalers genoeg certs binnen geharkt hebben om dat spul te unlocken zonder station cash ervoor neer te leggen
Nope ik zit op Mallory bij Vanu. En het betrof een Terran floot :P.
Xeiji schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:02:
[...]

Als je een champion koopt in LoL ben je inderdaad niet meteen beter, maar wel als je tegenover de juiste vijandelijke champion staat (uitgaande van hetzelfde skill niveau van de spelers). Dat is precies hetzelfde in PS2: met een nieuw geweertje kun je nog steeds even veel doen tegenover een tank, namelijk bijna niets.
Ik heb ervaren dat de standaard Rocket Launcher voor een beetje Tank bestuurder geen gevaar vormt. En ik heb begrepen dat een unlockable/purchasable rocket launcher wel degelijk meer impact heeft.
Brutal1ty schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:28:
[...]

Ja zeker :D _/-\o_ Ze wilden natuurlijk allemaal ''even snel de kill binnen halen'' en faalden daardoor alle 3. Conclusie: HcoreSouljah must be a hacker! :+
Whahaha, yeeeaaa ik heb ook al menig teammate het leven ontnomen *oops I did it again* :>, maar ben ook al door menig teammate overreden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Say whut? planetside 2 ......... linux :P
http://www.omgubuntu.co.u...gives-hope-for-linux-port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

IngamerX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:12:
[...]
Als je met een platoon besluit in een map die door 1 factie wordt gedomineerd wat sectoren terug te pakken, dan zul je merken dat een resource booster wel handig kan zijn :P.
dat heb ik nog niet gedaan, zou goed kunnen
in mijn outfit lopen we vaak met 3 verschillende soorten squads rond; air, armored en infantry
als je dus ff geen resources/cooldowns hebt kan je door routeren naar de volgende
Mee oneens. GW2 geeft een duidelijk voorbeeld van hoe ik de toekomst zie. Het is geen free2play, maar je weet wel wat je hebt. Je betaald er een bedrag voor, maar alles is met alle redelijkheid en billijkheid te verkrijgen. In planetside 2 is de access tot alle beschikbare content dermate terughoudend, dat je met 40 euro donaten niet redelijk overal bij kan komen. Dan moet je een abonnement van 100 euro nemen. Dan heb je dezelfde reikwijdte als wanneer je 40 euro neerteld voor GW2 welke kwa niveau en content misschien nog wel meer waard is (dan wel duurder qua productie) dan PS2. (afgezien van het persoonlijke voorkeur).
dat kan heel goed kloppen voor jou en voor mij, maar een hoop mensen steken liever geen geld in een spel dat ze niet hebben gespeeld (zodra het over MMO's gaat tenminste)
ik denk een nog beter iets zou zijn dat je bijvoorbeeld tot lvl X kan spelen met een aantal beperkingen en daarna het spel moet kopen om door te spelen, a lá WoW (nee, geen fanboi; heb het nooit gespeeld :P )
Maar wat is dat van alpha squad? Als je een squad wil starten moet je dit unlocken?? (heb zelf nog geen squad geprobeerd te starten)

Nope ik zit op Mallory bij Vanu. En het betrof een Terran floot :P.
alpha squad was een deal die je pre-launch kon kopen, 40 euro en dan kreeg je voor 40 euro aan station cash en een aantal bonussen (weet niet precies welke/hoeveel) zoals resource/exp bonus (die stacked met andere bonussen) voor een aantal maanden
geen supervoordeel, maar toch een leuke deal
het is trouwens een vloot; floot is voor fluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Laatst online: 18-10-2024
10% xp, geen resource bonussen en elke class heeft een extra wapen unlocked. Duration: 6 months. Helaas stacked deze niet met andere boosts, als je die dus wilt gebruiken ben je de AlphaSquad Boost permanent kwijt.

[ Voor 47% gewijzigd door Zayl op 07-12-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:56
[...]

Hey godofal, fellow WASP inc. member hier :) Vindt het nog steeds een erg toffe outfit die, ondanks dat NC de underdog is op Miller, toch echt goed samen weet te werken. Op de momenten dat de volle outfit in één (of somes twee) platoon(s) zit, zitten we toch best vaak tegen een full continent capture aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
hey jongens, hoeveel levels zijn er eigenlijk? Ik zit op de cobalt server wat een sneeuw wereld is. Ik weet dat er ook een zand wereld is., maar zijn dit de enigste 2 of zijn er nog meer?

En betekent dat ook dat ik niet met dezelfde account op verschillende servers kan. Ik kan namelijk alleen maar m'n account deleten of een nieuwe aanmaken. Ik zou namelijk ook graag de andere een x willen spelen, maar ik wil m'n oude account wel houden, want daar heb ik inmiddels al 35euro in gepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
jbkappirossi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:53:
hey jongens, hoeveel levels zijn er eigenlijk? Ik zit op de cobalt server wat een sneeuw wereld is. Ik weet dat er ook een zand wereld is., maar zijn dit de enigste 2 of zijn er nog meer?

En betekent dat ook dat ik niet met dezelfde account op verschillende servers kan. Ik kan namelijk alleen maar m'n account deleten of een nieuwe aanmaken. Ik zou namelijk ook graag de andere een x willen spelen, maar ik wil m'n oude account wel houden, want daar heb ik inmiddels al 35euro in gepompt.
Je kan bij je Warp Gate naar de andere 2 continenten warpen.
Zijn 2 consoles waarop de afbeelding van de planeet staat.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:54:
[...]

Je kan bij je Warp Gate naar de andere 2 continenten warpen.
Zijn 2 consoles waarop de afbeelding van de planeet staat.
huh??? zou je me dat misschien kunnen voorkauwen?

Wat is of waar kan ik de Warp Gate vinden en wat moet ik dan doen?
Ik dacht serrieus dat ik alleen maar in de sneew wereld kon spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 07-12-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jbkappirossi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:56:
huh??? zou je me dat misschien kunnen voorkauwen?

Wat is of waar kan ik de Warp Gate vinden en wat moet ik dan doen?
Ik dacht serrieus dat ik alleen maar in de sneew wereld kon spelen.
Elke warpgate heeft ook 2 consoles in de buurt voor de travel naar andere wereld. Ze staan meestal vlakbij je spawn, gewoon even bij de consoles rondkijken (net zoals Galaxy ook aparte consoles heeft), staan er ook 2 met grote wereldbollen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Elke server heeft dezelfde 3 continenten: sneeuw, bos en woestijnachtig. In je uncap heb je een warp gate (lijkt op zo'n terminal waar je ook wapens of voertuigen haalt). En daar kan je switchen van continent.

Wat je anders ook kan doen is je map bovenhalen (via M) en dan kan je linksboven je continent kiezen. Vaak heb je op een continent ook een instant action deploy op bv een biolab dat under attack is. Zo verander je ook van continent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
holy crap, dat wist ik dus helemaal niet. Na 30uur gespeeld the hebben nooit opgevallen.
Bedankt jongens, ik ga het eens uitzoeken. blij, blij, blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:53:

Er zijn 3 continenten per server. Ijs, Woestijn en Natuur gebieden zeg maar. Je kan maar 1 karakter per SERVER hebben. Je kan echter wel gewoon een extra account aanmaken en op dezelfde server aan de andere kant spelen :+ Dat doe ik namelijk ook =p Had toch al twee accounts dus ach. :D

En je kan in je server van continent wisselen... Op het ene continent zal jouw factie beter zijn dan op andere bijvoorbeeld. Alleen als het héél druk is gaat het gelijk op op alle continenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Heeft iemand tips of een verwijzing naar tips over hoe bewegende doelwitten moet snipen? Als ik het probeer raak ik meestal niet en na verloop van tijd gaat het beeld weer draaien omdat je de adem te lang hebt ingehouden. Ik speel Vanu als het wat uitmaakt (= geen bullet drop).

Heeft iemand ook enig idee waar ik dit het beste kan oefenen?

Als ik beta video's terug kijk zie ik dat mensen bijna helemaal geen gedraai hebben met een scoped snipe wapen. Hebben ze dit veranderd met de release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Xeiji schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:45:
Heeft iemand tips over een verwijzing naar tips over hoe bewegende doelwitten moet snipen? Als ik het probeer raak ik meestal niet en na verloop van tijd gaat het beeld weer draaien omdat je de adem te lang hebt ingehouden. Ik speel Vanu als het wat uitmaakt (= geen bullet drop).

Heeft iemand ook enig idee waar ik dit het beste kan oefenen?

Als ik beta video's terug kijk zie ik dat mensen bijna helemaal geen gedraai hebben met een scoped sniper. Hebben ze dit veranderd met de release?
Gewoon oefenen =p Maar probeer als Vanu eens als ''combat sniper'' te denken. Dit lijkt misschien ruk, maar vaak doe je het met hun starter sniper érg goed op medium-long range ipv long-very long. Dus als kruising tussen light assault en sniper gaan spelen: hou je afstand, maar zodra je wat ziet proberen zoom (druk shift en zoom tegelijkertijd in! scheelt tijd) en knallen maar. Op medium range hoef je vaak niet eens shift te gebruiken omdat de heren groot genoeg in je crosshair verschijnen :D Je kan vrij snel schieten ook met het kreng dus ach... Tot je investeert in de 100CERT point Bolt-Action sniper rifle (te gek ding!) en je dus voor 1-hit-kill shots gaat kan je dat het beste doen naar mijn mening =p En gewoon elke kans pakken om even te oefenen. Doe ik ook :P Zodra mensen je ''hacker'' gaan noemen weet je dat je beter aan het worden bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:11
Brutal1ty schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:48:
[...]

Gewoon oefenen =p Maar probeer als Vanu eens als ''combat sniper'' te denken. Dit lijkt misschien ruk, maar vaak doe je het met hun starter sniper érg goed op medium-long range ipv long-very long. Dus als kruising tussen light assault en sniper gaan spelen: hou je afstand, maar zodra je wat ziet proberen zoom (druk shift en zoom tegelijkertijd in! scheelt tijd) en knallen maar. Op medium range hoef je vaak niet eens shift te gebruiken omdat de heren groot genoeg in je crosshair verschijnen :D Je kan vrij snel schieten ook met het kreng dus ach... Tot je investeert in de 100CERT point Bolt-Action sniper rifle (te gek ding!) en je dus voor 1-hit-kill shots gaat kan je dat het beste doen naar mijn mening =p En gewoon elke kans pakken om even te oefenen. Doe ik ook :P Zodra mensen je ''hacker'' gaan noemen weet je dat je beter aan het worden bent :+
Dit inderdaad. Tijdens de bèta ben ik begonnen met de infiltrator class. Het kost even wat tijd om erachter te komen wat de bullet velocity en drop (al heb je dat niet als vanu) is. Als je dat eenmaal een beetje doorhebt gaat het al stukken beter. Moving targets zijn dan nog een stukje moeilijker, vooral als ze doorhebben dat er een sniper achter ze aanzit en ze ineens onverwachtse bewegingen gaan maken. Met moving targets die in één richting gaan is het gewoon proberen en wennen, op een gegeven moment gaat dat beter en beter.

Zelf vind ik de bolt-action ook fijner, mijn eerste 1000certs zijn dan ook gegaan in de LA80 (NC), die bijna geen bullet drop heeft en een korte traveltime. Anderen vinden het standaard wapen van de TR heel fijn, kunnen ze een heel magazijn leegschieten op een target...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

sc0ut84 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:42:
[...]

Hey godofal, fellow WASP inc. member hier :) Vindt het nog steeds een erg toffe outfit die, ondanks dat NC de underdog is op Miller, toch echt goed samen weet te werken. Op de momenten dat de volle outfit in één (of somes twee) platoon(s) zit, zitten we toch best vaak tegen een full continent capture aan.
yup, speelt vaak erg lekker, alleen gisteravond ging het wat minder (miscommunicatie vooral geloof ik)
Xeiji schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:45:
Heeft iemand tips of een verwijzing naar tips over hoe bewegende doelwitten moet snipen? Als ik het probeer raak ik meestal niet en na verloop van tijd gaat het beeld weer draaien omdat je de adem te lang hebt ingehouden. Ik speel Vanu als het wat uitmaakt (= geen bullet drop).
houd je wel rekening met travel time? tegen de tijd dat je kogel op je target zit is die alweer een paar meter verder
je moet dus een stukje vóór je target mikken

infiltrator vind ik zoiezo een vrij nutteloze class; zodra er meer dan 5 man staan heb je er vrij weinig meer aan en wordt het een suicide actie waarmee je 1 gozer mee dood krijgt
terminal hacken is wel erg nuttig
snipen heeft zoiezo vrij weinig nut in planetside 2, je wilt namelijk altijd wel naar voren bewegen en de frontlinie naar voren werken, als sniper ben je toch meer geneigd om op 1 plek te blijven zitten en af te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
godofal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:41:
[...]

yup, speelt vaak erg lekker, alleen gisteravond ging het wat minder (miscommunicatie vooral geloof ik)

[...]

houd je wel rekening met travel time? tegen de tijd dat je kogel op je target zit is die alweer een paar meter verder
je moet dus een stukje vóór je target mikken

infiltrator vind ik zoiezo een vrij nutteloze class; zodra er meer dan 5 man staan heb je er vrij weinig meer aan en wordt het een suicide actie waarmee je 1 gozer mee dood krijgt
terminal hacken is wel erg nuttig
snipen heeft zoiezo vrij weinig nut in planetside 2, je wilt namelijk altijd wel naar voren bewegen en de frontlinie naar voren werken, als sniper ben je toch meer geneigd om op 1 plek te blijven zitten en af te wachten
Ik ben juist van mening dat snipen een toegevoegde waarde heeft met zowel verdedigen als aanvallen. Meestal zit je op plekken waar je goed overzicht hebt van de gehele omgeving. Dat is gewenst in een squad zodat je teamleden weten waar bijv. een tank/enemies vandaan komen. Daarnaast kan je als sniper heel goed hoge prio targets uitschakelen waar anderen meer moeite mee hebben, zoals een engineer die achter een turret zit of een medic die zich schuil houdt achter anderen. Ook werkt het goed om groepen wat uit elkaar te halen.
Zelf vind ik de infiltrator een heel fijne class; je bent erg goed achter enemy lines waar andere classes dat stukken moeilijker hebben omdat ze nu eenmaal sneller gespot worden. In close quarters heb je het een stuk moeilijker inderdaad, maar dat is ook logisch. Een infiltrator als sniper is daar niet voor bedoelt, hij hoort op afstand te zitten. Tevens heb je de mogelijkheid om een semi of full automatic wapen te kopen waardoor je in close quarters al beter bent.

Als laatste, een sniper die op één plek blijft zitten is naar mijn mening vaak een sitting duck. Binnen de kortste keren hebben ze je door en komt er een light assault aan om je af te maken. Daarnaast ben ik als sniper mij zeer bewust dat anderen inderdaad op die manier denken, ze hebben een mooie bergtop oid te pakken en gaan vanaf daar rustig zitten snipen. Die liggen binnen de kortste keren neer; het eerste waar ik naar kijk als ik ergens ben zijn dat soort plekken. Als infiltrator maak ik graag dat soort andere infiltrators af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ik denk dat het probleem is dat de meeste infiltrators hun class verkeerd spelen

anyway, ik zit erover te denken om een underbarrel grenade launcher te kopen, maar weet niet precies wat hij kan/voor bedoeld is
ik neem aan dat hij anti-infantry is, maar doet hij ook schade aan light/heavy armor?
eet hij je gewone granaten op of heeft hij een aparte ammo belt? is de grenaat die eruit komt vergelijkbaar met een gewone granaat qua schade en blast radius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Infitltrator is gewoon about being a lone wolf (tot je een een scout rifle hebt). Sneak naar een generator, plant de bomb, sneak naar het dak van de amp station en schiet de enemy snipers in de back of their heads. En jump van toren naar toren, hack een turret, schiet wat tanks. Schiet weer wat enemy snipers :D

Jammer dat het hacken maar 25xp opleverd, 50 was beter geweest en ik denk dat dan meer mensen zouden hacken.

Gisteren wel iets raars mee gemaakt. Een enemy infiltrator die gewoon met zijn pistol kon schieten terwijl hij cloaked. Hoe is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik zag gisteren ook een NC infiltrator (lvl 20) die oneindig gecloacked bleef en lekker met z'n pistool los ging. Lekker dan.

Daarnaast heb ik het idee dat er mensen zijn die ammo-cheats hebben ofzo... Of is er regenerating ammo in de game? Ik had b.v. een squad leader (lvl 39, dafuq?) infiltrator die op allerlei onbereikbare hoge plekken wist te komen met z'n beacon, die daar lekker bleef hangen om te snipen. Ammo bij neergelegd, maar 0,0 xp voor gekregen. Herhaaldelijk zelfs. Later ging hij heavy samen met een ander teammaatje, raketten spammen als beesten, non-stop LMG geroffel, wederom hadden ze blijkbaar géén ammo nodig. Daarnaast had ik toen ze me vroegen medic te gaan (de andere 2 gingen weg) en ik bij ze bleef healen, had ik het idee dat ze werkelijk NOOIT hun LMG reloaden. (nu is 200 rounds wel veel, maar in 10 minuten in leven blijven is dat toch wel eens op, om nog maar niet te spreken over dat je hele voorraad toch op gaat?!) Mijn Cycler was in ieder geval wel zo goed als leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
ye-roon schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:37:
Infitltrator is gewoon about being a lone wolf (tot je een een scout rifle hebt). Sneak naar een generator, plant de bomb, sneak naar het dak van de amp station en schiet de enemy snipers in de back of their heads. En jump van toren naar toren, hack een turret, schiet wat tanks. Schiet weer wat enemy snipers :D

Jammer dat het hacken maar 25xp opleverd, 50 was beter geweest en ik denk dat dan meer mensen zouden hacken.

Gisteren wel iets raars mee gemaakt. Een enemy infiltrator die gewoon met zijn pistol kon schieten terwijl hij cloaked. Hoe is dat mogelijk?
Dat is een tijdje mogelijk geweest tijdens de beta, tot SOE bedacht dat dat wellicht ietsje overpowered was. Als het goed is kan dat niet, ik kon het gisteren in iedergeval niet. Is het mogelijk dat je ondertussen door een andere infiltrator bent neergeschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Aantal cheats stijgt met de dag, SOE kennende doen ze daar niets aan. Is aan de ontwikkelaar om daar actie op te ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

godofal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:27:
anyway, ik zit erover te denken om een underbarrel grenade launcher te kopen, maar weet niet precies wat hij kan/voor bedoeld is
ik neem aan dat hij anti-infantry is, maar doet hij ook schade aan light/heavy armor?
eet hij je gewone granaten op of heeft hij een aparte ammo belt? is de grenaat die eruit komt vergelijkbaar met een gewone granaat qua schade en blast radius?
ondertussen gekocht
de grenade launcher one-shot alles van dichtbij en direct hit (ook heavies met shield!)
damage en splashrange is vergelijkbaar met een rocket launcher
tegen een sunderer doet hij ongeveer 5% schade per schot, niet de moeite om daar je ammo aan te verspillen dus (tenzij je een assist kan krijgen/iemand probeert te laten schrikken)

dat laatste kan trouwens érg effectief zijn; daarnet een biolab kunnen verdedigen op die manier
een paar (minder dan 10) man was bezig een biolab te capturen, niemand was aan het verdedigen
ik stond onderaan bij de vehicle bay, waar een tank in stond om de teleporter te verdedigen
was met heavy, dus raket om hem een andere kant op te laten kijken en daarna snel omrennen en de teleport in kunnen komen
ff snel naar engi geswitched, SCU repaired (instarepairbug FTW) en daarna kunnen verdedigen omdat anderen spawnden *O*

waarom krijg je trouwens geen exp voor een succesvolle verdediging? beetje onzin imo, geeft véél meer stimulans om een basis te verdedigen ipv een sneaky tegenaanval te doen zoals nu de algemene tactiek lijkt te zijn

wut...
stijg ik op in m'n freshly spawned reaver, boom dood
blijkt er een drop pod recht op me donderde :F -O-
wel de vengeance :Y

[ Voor 34% gewijzigd door godofal op 07-12-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
godofal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:58:
waarom krijg je trouwens geen exp voor een succesvolle verdediging? beetje onzin imo, geeft véél meer stimulans om een basis te verdedigen ipv een sneaky tegenaanval te doen zoals nu de algemene tactiek lijkt te zijn
Weet niet welk spel jij speelt, maar op het moment dat je "Base *** succesfully defended" ziet, krijg ik eigenlijk altijd wel ~500 exp.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:26:
[...]

Weet niet welk spel jij speelt, maar op het moment dat je "Base *** succesfully defended" ziet, krijg ik eigenlijk altijd wel ~500 exp.
planetside 2 ;)
heb het vandaag 2x gehad; base succesfully defended bericht maar geen XP bericht
en nee, ik kwam niet de laatste 10 seconden aankakken; de 1ste was ik (afaik) de 1st defender en heb de basis uiteindelijk na 10~15 minuten hard werken succesfully defended en de 2de keer was ik ook iets van 10 minuten bezig

mss dat ik de XP wel krijg maar geen bericht, daar heb ik niet op gelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:26:
[...]

Nope, je krijgt extra XP voor defensieve acties (repair, kills, etc.) maar niet meer voor een succesvolle defense. Dat was veranderd in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
himlims_ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:48:
Aantal cheats stijgt met de dag, SOE kennende doen ze daar niets aan. Is aan de ontwikkelaar om daar actie op te ondernemen
Onzin, anti-cheat maatregelen zijn topprioriteit voor ze. Hou de forums in de gaten of misschien beter nog, de twitter van directeur: https://twitter.com/j_smedley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Rolfski schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:08:
[...]
Nope, je krijgt extra XP voor defensieve acties (repair, kills, etc.) maar niet meer voor een succesvolle defense. Dat was veranderd in beta.
nog een reden daarvoor? want bij offense krijg je daar net zo goed exp voor natuurlijk (kills repairs assist e.d.)
door dit gedoe is het gewoon veel aantrekkelijker om je oude gebieden op te offeren zodat je nieuwe kan veroveren ipv de oude te verdedigen, je krijgt immers meer exp bij offense dan defence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Klopt, bij defende van bases krijg je geen XP.

En bij het aanvallen verschilt het per base. Kleinere bases 250 XP, grotere 500-1000.

Maar goed, wat is 250 xp? Voor een kill krijg je al 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

IngamerX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:20:
Klopt, bij defende van bases krijg je geen XP.

En bij het aanvallen verschilt het per base. Kleinere bases 250 XP, grotere 500-1000.

Maar goed, wat is 250 xp? Voor een kill krijg je al 100.
het is idd niet veel, maar het is wel een reden om dus te stoppen met verdedigen en in plaats daarvan op aanvallen te richten, zeker als georganiseerde troep waarmee je snel basissen kan veroveren

bovendien is het gewoon vreemd dat als je een basis goed verdedigd, wat vrij lastig is bij sommige, geen beloning ervoor krijgt

ik zit trouwens nu in een heel vreemde en irritante bug;
zit al een tijdje een biolab te verdedigen, gaat lekker, en ik heb de sunderer in de basement (free exp _/-\o_ )
ben rond aan het rennen, iedereen ammo geven, max's repairen, gastjes afknallen, chokepoints vastzetten met m'n turret en bouncing betties rond de generator aan het plaatsen (zo leuk om ineens een kill te krijgen daarmee _O- )
ineens zie ik granaat teken, begin weg te rennen maar dat kreng ontploft vlakbij me (paar meter, geen idee hoeveel)
ik loop weg, check m'n HP en zie dat ik 0 HP en shield heb, count me lucky

2 tellen later begint het hele spel te stotteren en te haperen, net alsof ik 3FPS heb met dips naar 0.x FPS (jaja, meerdere seconden per frame!)
naja, normaal gewoon een herstart eroverheen en weer knalleuh, maar de sunderer in de basement dan? die verdwijnt natuurlijk als ik uitlog
en die sunderer is wat ons in leven houd, en we kunnen niet zomaar een nieuwe spawnen want bij elke gate staan meerdere tanks te wachten

zit nu dus maar semi-afk in de sundie (moest re-deployen om erbij te komen, kan nergens heenlopen binnen afzienbare tijd, laat staan vechten)
leuke is ook dat dingen verdwijnen soms, dus dan zie ik geen muren/spelers maar alleen de achtergrond (space zeg maar)

wat te doen? restarten en dus de sundie opofferen waardoor we bijna geheid de biolab verliezen of maar gewoon semi-afk wezen? irritant gedoe :X

naja, game is gecrashed, weg sundie dus :(
iemand anders heeft een sundie erin gekregen *O*

[ Voor 54% gewijzigd door godofal op 08-12-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Thysiej schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:57:
[...]

Dit inderdaad. Tijdens de bèta ben ik begonnen met de infiltrator class. Het kost even wat tijd om erachter te komen wat de bullet velocity en drop (al heb je dat niet als vanu) is. Als je dat eenmaal een beetje doorhebt gaat het al stukken beter. Moving targets zijn dan nog een stukje moeilijker, vooral als ze doorhebben dat er een sniper achter ze aanzit en ze ineens onverwachtse bewegingen gaan maken. Met moving targets die in één richting gaan is het gewoon proberen en wennen, op een gegeven moment gaat dat beter en beter.

Zelf vind ik de bolt-action ook fijner, mijn eerste 1000certs zijn dan ook gegaan in de LA80 (NC), die bijna geen bullet drop heeft en een korte traveltime. Anderen vinden het standaard wapen van de TR heel fijn, kunnen ze een heel magazijn leegschieten op een target...
Vanu bolt-action rifles hebben gewoon bullet drop hoor ;) Moet ook wel want anders zou ik iedereen ownen er mee... De XM98 die ik gebruik is in principe gewoon de NC14 starter sniper van NC maar nét een tikkeltje anders (of dat zit tussen de oren). :D
himlims_ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:48:
Ik speel op de drukste servers van de EU, Miller en Woodman en ik ben in totaal misschien een handjevol cheaters tegen gekomen. En als het er meer waren: dan waren ze verdomd slecht en had niemand er last van. Ik blijf er bij: massa-hysterie. Ja er zijn cheaters en die moeten HARD en nodig aangepakt worden, maar ook héél veel slechte spelers die hiervoor alleen CoD gespeeld hebben... Nu andere spelers inmiddels flink goed aan het worden zijn worden zij al snel hackers genoemd puur en alleen omdat de kiddies een keer een hacker zijn tegengekomen of nóg erger dan dat: op de officiele forums hebben gelezen dat er aimbotters zijn...

Bovendien zijn ze juist érg actief bezig met hun anti cheat maatregelen op te voeren op het moment. Heb al meerdere keren Higby in-game gehad om ff te vertellen dat er weer een stel gepakt waren. Is dit voldoende? Nee. Is het vooruitgang? Ja. Zolang ze doorzetten met hun anti-cheat maatregelen verbeteren én de beloofde performance patches gaan uitbrengen rond Januari alsmede de meta game gaan implementeren (nee, die is nog niet geimplementeerd op het moment) inclusief de drie nieuwe continenten en alles denk ik dat ik nog héél lang geïnteresseerd blijf in dit gratis spelleke... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Brutal1ty op 08-12-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Brutal1ty schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:29:
[...]
Ik speel op de drukste servers van de EU, Miller en Woodman en ik ben in totaal misschien een handjevol cheaters tegen gekomen. En als het er meer waren: dan waren ze verdomd slecht en had niemand er last van. Ik blijf er bij: massa-hysterie. Ja er zijn cheaters en die moeten HARD en nodig aangepakt worden, maar ook héél veel slechte spelers die hiervoor alleen CoD gespeeld hebben... Nu andere spelers inmiddels flink goed aan het worden zijn worden zij al snel hackers genoemd puur en alleen omdat de kiddies een keer een hacker zijn tegengekomen of nóg erger dan dat: op de officiele forums hebben gelezen dat er aimbotters zijn...
ik ben er vandaag een aantal tegengekomen geloof ik
tijdens het verdedigen van een biolab werd ik constant op een bepaalde chokepoint (bij een launchpad) gesniped vlak (lees: .1 seconde) nadat ik op m'n turret klom, zelfde gozer
normaal zou ik denken dat het gewoon een goede speler was, maar door het simpele feit dat ik hem niet eens kon zien (stond ~10 meter van de doorgang vandaan, hij zou wss aan het einde van de launchpad staan) door een hóóp (~50) andere spelers van beide partijen kan ik niet anders zeggen dat hij een aimbot gebruikte

kan je trouwens mensen raken die je niet ziet? als in: ze zijn nog niet zichtbaar op je scherm maar staan wel in je line of fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brutal1ty schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:29:
En juist de grap ervan is, door de chaos zie je amper wie er nu wel of niet cheat, de huidige cheats hebben al auto-shoot/auto-aim, je loopt gewoon rond en hij schiet automatisch als er iemand in je zicht rondloopt. Aangezien de gemiddelde TTK rond de 0.5-0.7 zit, merk je dat niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

[b]Brutal1ty schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:29:...Heb al meerdere keren Higby in-game gehad om ff te vertellen dat er weer een stel gepakt waren....
Ohja, die heb ik de eerste dag dat ik het speelde ook lang zien komen, zooitje namen van mensen die gebanned waren met reden. Prima eigenlijk, goed om te horen / zien dat er echt actief iets gedaan wordt.

Maar goed, ik heb dus toevallig in een squad gezeten met 2 ammo-cheaters, even gegoogled, dat is inderdaad een ding helaas.

Aan de andere kant, er zijn smerigere dingen, hoewel een heavy zonder reload en oneindig ammo wel natuurlijk compleet OP is, ze zijn vast niet voor niets zo'n hoog level zo vroeg in het spel, aan de andere kant, zonder skills wordt je dat ook weer niet. Jammer alleen dat het voor sommigen zo moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Wanneer gaat Planetside 2 nu eens een oplossing zoeken voor de Logitech Drivers op windows 8 ?

Logitech heeft zijn driver deze week geupdate, waarbij nu alles in 1 zit. de gehele G serie.
Maar planetside blijft het maar niet fixen.

Driver van logitech start ook sneller op, dan voorheen op Windows 8.

[ Voor 13% gewijzigd door Pykow op 09-12-2012 08:44 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
zo, ik ben eens flink aan het huishouden geweest met m'n tank. Heb gisteren 500 + certs weten binnen te halen. Gaat wel een stuk lekkerder met die dubbele xp dagen.

Heb m'n magrider maar eens de laatste speed upgrade gegeven en hij word er echt sneller van. Van 50 naar 65.

denk dat ik nu maar eens de magburner ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:43:
zo, ik ben eens flink aan het huishouden geweest met m'n tank. Heb gisteren 500 + certs weten binnen te halen. Gaat wel een stuk lekkerder met die dubbele xp dagen.

Heb m'n magrider maar eens de laatste speed upgrade gegeven en hij word er echt sneller van. Van 50 naar 65.

denk dat ik nu maar eens de magburner ga upgraden.
Mag ik vragen hoe je zo effectief certs binnen haalt? :o Ik speel niet slecht en ga niet zo vaak dood en maak goed kills maar zo veel certs? O_o Ik haal 80 op een dag max lijkt het... Das dan een paar ur spelen als Light Assault\Heavy assault meestal en soms een beetje infiltrator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:08:
[...]

En juist de grap ervan is, door de chaos zie je amper wie er nu wel of niet cheat, de huidige cheats hebben al auto-shoot/auto-aim, je loopt gewoon rond en hij schiet automatisch als er iemand in je zicht rondloopt. Aangezien de gemiddelde TTK rond de 0.5-0.7 zit, merk je dat niet eens :P
Hehehe ja daar heb je gelijk in :p Maar dit heeft een voor en nadeel: cheaters zijn altijd kut en ze zijn lastig te vinden in dit spel (geen killcam etc, dus het moet van oplettende spelers, de ''anti-cheat drones'', punkbuster en admins afkomen) máár als ik idd meer cheaters ben tegengekomen dan ik denk, moet ik zeggen dat ik liever in DIT spel een aimbotter heb dan in bijvoorbeeld een spel als Call of Duty... 1 Aimbotter in dit spel kan heel vervelend zijn en kleine basissen overnemen in z'n eentje, maar in een spel als CoD of andere kleinere schaal shooters kan 1 aimbotter het hele spel lamleggen als je op je favo server zit :o

Maar goed: devs lekker door gaan met extra anti-hack maatregelen nemen: hoe minder hoe beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Brutal1ty schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:02:
Mag ik vragen hoe je zo effectief certs binnen haalt? :o Ik speel niet slecht en ga niet zo vaak dood en maak goed kills maar zo veel certs? O_o Ik haal 80 op een dag max lijkt het... Das dan een paar ur spelen als Light Assault\Heavy assault meestal en soms een beetje infiltrator...
Met de magrider + VPC. ik heb daarnaast ook nog een + 50% boost actief. En ik ben niet de slechste BF3 speler, +- 500uur BF3 gespeeld. Dus ja, als je mij in m'n magrider tegen komt heb je een probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Brutal1ty schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:06:
[...]

Hehehe ja daar heb je gelijk in :p Maar dit heeft een voor en nadeel: cheaters zijn altijd kut en ze zijn lastig te vinden in dit spel (geen killcam etc, dus het moet van oplettende spelers, de ''anti-cheat drones'', punkbuster en admins afkomen) máár als ik idd meer cheaters ben tegengekomen dan ik denk, moet ik zeggen dat ik liever in DIT spel een aimbotter heb dan in bijvoorbeeld een spel als Call of Duty... 1 Aimbotter in dit spel kan heel vervelend zijn en kleine basissen overnemen in z'n eentje, maar in een spel als CoD of andere kleinere schaal shooters kan 1 aimbotter het hele spel lamleggen als je op je favo server zit :o

Maar goed: devs lekker door gaan met extra anti-hack maatregelen nemen: hoe minder hoe beter :*)
Ik heb zojuist waarschijnlijk ook een cheater gespot met een ammo hack. Hij liep gewoon al schietend door het veld zonder te reloaden. Na hem 5 seconden gevolgt te hebben heb ik hem neergeknalt met de tank.

Maar die gast ga ik er zo eens lekker bijlappen. :9 M'n tank maatje zei hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:43:
[...]

Ik heb zojuist waarschijnlijk ook een cheater gespot met een ammo hack. Hij liep gewoon al schietend door het veld zonder te reloaden. Na hem 5 seconden gevolgt te hebben heb ik hem neergeknalt met de tank.

Maar die gast ga ik er zo eens lekker bijlappen. :9 M'n tank maatje zei hetzelfde.
Dat is een bug =p Dat gebeurt soms ook bij de warpgates enzo. Die ''kogels'' doen geen schade en er bestaat een kans dat niet alle spelers (incl hijzelf) dat zien ;) Klinkt gek maar het is een bekende visual bug =p Als een teammate dat heeft ga er maar eens voorstaan: gebeurt niets :D Dus of de bekende bug of een falende hack die alleen visuals produceert ;)

Maar reporten mag altijd natuurlijk, dan word ie iig even onderzocht =p

En je hebt aardig wat BF3 uurtjes er in zitten zeg! Bij mij is het wat meer verspreid over games als RCTC: ET (honderden uren, geen idee hoe veel) paar honderd uren CSS en Black Ops 1 maar sindsdien lang stil gestaan op shooter gebied, dus ik begin nu pas weer een beetje op gang te komen >:)

Ik blijf echter de vervelende tick hebben dat ik op m'n k\d ratio let ;w Dat is er in geslopen bij bepaalde shooters waar dat wel belangrijk was om niveau van skill aan te geven (RTCW:ET bv) maar als je hier een dedicated medic in de zerg speelt zal die bv veel lager uitkomen. Ik erger me hier soms nogal aan dat ik daar nog te veel op let 8)7 Zodra ik onder de 3:1 kom met infantry voel ik me echt waardeloos (wat dus m'n gemiddelde is). Tijd voor een change of mindset :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Brutal1ty schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:02:
[...]

• Speel dit weekend (double XP)
  • Geld over? Schaf met je maten een squad boost aan (30% +12x3%= 66% XP boost) of koop er een voor jezelf (50%). Premium leden krijgen daar nog eens vanaf 25% overheen. Als je Station Cash wilt kopen zou ik de kerstaanbieding ff afwachten. Als je al Station Cash hebt: hou de dagelijkse/wekelijkse aanbiedingen in de gaten.
  • Verdedig de achteringang van een Techplant als medic, Engineer tijdens het verdedigen levert ook flink wat op.
  • Speel in een team/outfit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Brutal1ty schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:02:
[...]

Dat is een bug =p Dat gebeurt soms ook bij de warpgates enzo. Die ''kogels'' doen geen schade en er bestaat een kans dat niet alle spelers (incl hijzelf) dat zien ;) Klinkt gek maar het is een bekende visual bug =p Als een teammate dat heeft ga er maar eens voorstaan: gebeurt niets :D Dus of de bekende bug of een falende hack die alleen visuals produceert ;)

Maar reporten mag altijd natuurlijk, dan word ie iig even onderzocht =p

En je hebt aardig wat BF3 uurtjes er in zitten zeg! Bij mij is het wat meer verspreid over games als RCTC: ET (honderden uren, geen idee hoe veel) paar honderd uren CSS en Black Ops 1 maar sindsdien lang stil gestaan op shooter gebied, dus ik begin nu pas weer een beetje op gang te komen >:)

Ik blijf echter de vervelende tick hebben dat ik op m'n k\d ratio let ;w Dat is er in geslopen bij bepaalde shooters waar dat wel belangrijk was om niveau van skill aan te geven (RTCW:ET bv) maar als je hier een dedicated medic in de zerg speelt zal die bv veel lager uitkomen. Ik erger me hier soms nogal aan dat ik daar nog te veel op let 8)7 Zodra ik onder de 3:1 kom met infantry voel ik me echt waardeloos (wat dus m'n gemiddelde is). Tijd voor een change of mindset :X
wist ik nie, maar inderdaad ik meld het zowiezo wel.

mwoa, planetside 2 gaat ook al lekker. Inmiddels 45uur, rank 23 en een K/D van 2.8:1 . Ik weet nu hoe ik het moet doen dus misschien haal ik de 3:1 wel met de tank. Met BF3 heb ik me daar nooit echt zo druk omgemaakt. ik wil niet altijd zo leip achter m'n PC zitten, dat hou je niet vol joh'. Dus vaak ging ik gewoon relaxed een potje knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Rolfski schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:48:
[...]
  • Speel dit weekend (double XP)
  • Geld over? Schaf met je maten een squad boost aan (30% +12x3%= 66% XP boost) of koop er een voor jezelf (50%). Premium leden krijgen daar nog eens vanaf 25% overheen. Als je Station Cash wilt kopen zou ik de kerstaanbieding ff afwachten. Als je al Station Cash hebt: hou de dagelijkse/wekelijkse aanbiedingen in de gaten.
  • Verdedig de achteringang van een Techplant als medic, Engineer tijdens het verdedigen levert ook flink wat op.
  • Speel in een team/outfit
Thx voor de extra tips ;)
jbkappirossi schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:55:
[...]

wist ik nie, maar inderdaad ik meld het zowiezo wel.

mwoa, planetside 2 gaat ook al lekker. Inmiddels 45uur, rank 23 en een K/D van 2.8:1 . Ik weet nu hoe ik het moet doen dus misschien haal ik de 3:1 wel met de tank. Met BF3 heb ik me daar nooit echt zo druk omgemaakt. ik wil niet altijd zo leip achter m'n PC zitten, dat hou je niet vol joh'. Dus vaak ging ik gewoon relaxed een potje knallen.
Die instelling neem ik nu ook maar aan ja. Het is echt dom dat je je in zo'n spel druk gaat maken om K\D. Zojuist nog 3x achter elkaar dood gegaan zodra ik m'n spawn uit kwam op veschillende plekken. Sjah. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Pykow schreef op zondag 09 december 2012 @ 08:43:
Wanneer gaat Planetside 2 nu eens een oplossing zoeken voor de Logitech Drivers op windows 8 ?

Logitech heeft zijn driver deze week geupdate, waarbij nu alles in 1 zit. de gehele G serie.
Maar planetside blijft het maar niet fixen.

Driver van logitech start ook sneller op, dan voorheen op Windows 8.
Volgens mij hebben ze op dit moment een beetje lak aan extra ondersteuning leveren. ATI kaarten doen ze ook al niet aan (en dat is een grotere groep) aangezien ik met mijn 5850 en X6 1055T op 1200 nogwat bij 700 nogwat nog geen 30 fps haal bij de drukkere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Gropah schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:36:
[...]

Volgens mij hebben ze op dit moment een beetje lak aan extra ondersteuning leveren. ATI kaarten doen ze ook al niet aan (en dat is een grotere groep) aangezien ik met mijn 5850 en X6 1055T op 1200 nogwat bij 700 nogwat nog geen 30 fps haal bij de drukkere punten.
Dit heeft heel waarschijnlijk niets met je AMD kaart te maken. Zet al je instellingen maar eens op het laagste van het laagst met render distance op laagst ook nog eens: je videokaart zal letterlijk in slaap vallen uit verveling (zal je ook aan de temperatuur merken) terwijl je frames er niet of nauwelijks op vooruit gaan. Een typisch ''mmo'' syndroom. Zet nu alles eens op ultra en je zal zien dat het in combat net zo ''goed'' speelbaar blijft. Alleen je frames buiten combat in lege zones zal achteruit gaan. Maar zelfs mijn i5 750 met 4gb ram en HD5870 haalt makkelijk 100fps buiten combat alles op medium. Alles op ultra 45 buiten combat. In een zerg zijn de fps verschillen tusessen alles superlaag en ultra verwaarloosbaar.

Het heeft met optimalisatie te maken op het CPU gebied waarschijnlijk. Het performance verschil tussen low-ultra is niet noemenswaardig: ik heb een oudere kaart (hd5870 @ stock) en het verschil tussen ULTRA (alleen via UserConfig.ini aan te zetten) en ultra low (same) is op ultra buiten combat 40 fps (ultra @ 1080p) in combat 25-30 naar 100 buiten combat en 30-35 in combat bij ultra-low. In combat is het verschil dus veel te klein. Tevens als je dan ook alt+f drukt in game zul je zeer waarschijnlijk zien dat er buiten gevechten (indien vsync uitstaat en je geen frame-limit hebt opgegeven) ''GPU'' staan (als je tenminste wat detail aan zet en op full hd speelt) en ongeacht je instellingen bij gevechten ''CPU'' staan. Wat aangeeft dat deze de bottleneck is voor je performance. Helaas staat dit er ook met 4.5ghz i5's en dergelijke :o

Zelfs mensen met GTX680 of HD7870 lopen met deze issues rond. Crossfire of niet doet er ook niet toe. Drivers doen er ook niet toe tot nu toe (behalve een CF fix).

Er komt een grote performance patch aan in Januari en dat moeten we nog maar afwachten...

Wat wél zo is is dat de game merkwaardig veel slechter draait op AMD processoren. Dat dan weer wel.

Maar op de forums ook heren met 4.5ghz i5 3570K's 16gb ram en GTX680 etc die op zowel low als ultra niet boven de 40 fps komen in het echte zerg werk.

[ Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 09-12-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik denk niet dat de cpu het probleem is, maar de optimalisatie van de game voor de videokaart is ruk.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat AMD de boel loopt te flessen, want er word altijd gezegt dat men de laatste drivers moet installeren voor de beste prestaties. Nou niet dus! want alle niewe, laatste drivers die uitkomen hebben alleen maar optimalisaties voor de laatste generatie kaarten, waarom?...Marketing! Amd verkoopt jou liever een nieuwe 7xxx serie dan dat ze de oudere 4,5 en 6 series gaan updaten met optimalisaties voor de laatste games als planetside 2.

Als je me niet gelooft probeer zelf maar eens eerst de laatste gpu driver van amd en dan een oudere driver van wanneer jou kaart uitkwam.

Ik heb dat gehad met m'n 5850, 5870, 5970, 6950. De 6950 welke ik nu nog heb draait echt voor geen ene meter op de laatste drivers. Nee, ik ben terug gerolt naar CCC 11.12 en kan nu planetside 2 alles maxed out spelen zonder fps drops beneden de 35fps. Moet ik er wel bij zeggen dat hij unlocked en OCed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:04:
ik denk niet dat de cpu het probleem is, maar de optimalisatie van de game voor de videokaart is ruk.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat AMD de boel loopt te flessen, want er word altijd gezegt dat men de laatste drivers moet installeren voor de beste prestaties. Nou niet dus! want alle niewe, laatste drivers die uitkomen hebben alleen maar optimalisaties voor de laatste generatie kaarten, waarom?...Marketing! Amd verkoopt jou liever een nieuwe 7xxx serie dan dat ze de oudere 4,5 en 6 series gaan updaten met optimalisaties voor de laatste games als planetside 2.

Als je me niet gelooft probeer zelf maar eens eerst de laatste gpu driver van amd en dan een oudere driver van wanneer jou kaart uitkwam.

Ik heb dat gehad met m'n 5850, 5870, 5970, 6950. De 6950 welke ik nu nog heb draait echt voor geen ene meter op de laatste drivers. Nee, ik ben terug gerolt naar CCC 11.12 en kan nu planetside 2 alles maxed out spelen zonder fps drops beneden de 35fps. Moet ik er wel bij zeggen dat hij unlocked en OCed is.
Alle symptomen van de slechte performance duiden op ''slechte'' optimalisatie op CPU gebied volgens mij. Het typische ''omg er zijn honderden mannetjes op het scherm ergens iets aan het doen help!'' syndroom. Daarom kan je je viewdistance gerust op 10000000000000000 zetten en alle details hoog: heeft amper effect op je frames tijdens gevechten, alleen op je frames buiten gevechten. Juist hoge resolutie textures en effecten zouden framedrops moeten veroorzaken maar dat is hier niet zo. Tenzij alles wat mij geleerd is over hoe MMO games inkakken dmv veel spelers on-screen (zwaar voor de processor) fout is denk ik toch echt dat dit het is :P

Mij is altijd geleerd dat als een game nog frame drops heeft op resoluties als 800x600 met alles op low en zelfs renderquality op 50% -> CPU problemen. Droppen je frames keihard als je textuur detail op ultra zet en AA toevoegd? -> GPU problemen.

Maar je hebt minimaal een i5 3570K op 4.5 nodig om dit alles lekker te laten draaien in een zerg schijnbaar en dan nóg moet je mazzel hebben volgens diverse mensen op de technische forums 8)7

Spel geeft aan dat m'n i5 750, wat een oudje is, de bottleneck is. Maar hij draait op 3.6ghz continu en andere games klagen er toch niet echt over. Die klagen eerder over m'n Hd5870 (bv Crysis, Far Cry 3, Battlefield 3). Maar die games gaan dan ook, zoals het hoort, netjes van 40fps naar 60+ als ik wat instellingen van high naar beneden haal of de resolutie verlaag. PS2 niet.

Als deze logica niet klopt, gráág verbeteren want ik heb dit echt áltijd zo geleerd :D Dat dit de ''basis'' was.

ONTOPIC:

Zijn er op Miller grote TR outfits? Ik weet dat WASP INC op de NC kant zit en DeathWatchGaming op de VS kant... Maar op TR?

[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 10-12-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hehe, je kan wel gelijk hebben, maar bij mijn systeem is de videokaart de bottleneck.
Mijn CPU is een 2600K welke stabiel 24/7 op 4900mhz draait. :9

maar om eerlijk te zijn, na dat ik ben terug gerolt naar een oudere driver zijn voor mij de problemen over.
Leuk joh, als iedereen last van drops heeft en jij zelf niet dan kunt wel raden wie wint.

Wij hebben hier zoweizo voordeel, want als ik het niet verkeerd heb staan alle PS2 EU servers in Nederland.
Wij hebben ook nog 100M/bit van KPN dus dat is helemaal win win. Soms heb ik ook zo het idee dat iemand anders 1 seconden later is of beter gezegt; hij of zij begint later te schieten dan mijn. Dus hij is eigenlijk al dood voordat hij het zelf pas weet. loooool

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 10-12-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:39:
hehe, je kan wel gelijk hebben, maar bij mijn systeem is de videokaart de bottleneck.

maar om eerlijk te zijn, na dat ik ben terug gerolt naar een oudere driver zijn voor mij de problemen over.
Leuk joh, als iedereen last van drops heeft en jij zelf niet dan kunt wel raden wie wint.

Wij hebben hier zoweizo voordeel, want als ik het niet verkeerd heb staan alle PS2 EU servers in Nederland.
Wij hebben ook nog 100M/bit van KPN dus dat is helemaal win win. Soms heb ik ook zo het idee dat iemand anders 1 seconden later is of beter gezegt; hij of zij begint later te schieten dan mijn. Dus hij is eigenlijk al dood voordat hij het zelf pas weet. loooool
Haha ja ik had ook gelezen dat de servers hier staan ja >:) Dikke bonus! Wij hebben hier de snelste die Ziggo aanbied (zonder glasvezel) dus dat schiet ook wel op ja :D

Lijkt er op dat ik weer een mannetje opnieuw mag gaan levelen :O M'n beste vriend gaat ook spelen op Miller maar grote kans dat hij NC\TR wil gaan spelen en ik speel op het moment vooral Vanu dus dat word rerollen voor mij =p Ik heb toch al moeite met een factie kiezen en er bij blijven (ze spreken me allemaal aan en ben een beruchte alto-holic in mmo's) dus dat word nog leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TR outfit op Miller met veel NLers -> www.goonbrigade.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hmm. ik speel op de cobalt server. sneeuw level is Vanu altijd de baas. Het is bijna altijd een base ''rape'' inplaats van capture, zo overpowered zijn we.

edit; en ik heb er al 50uur inzitten dus ik heb niet echt zin om opnieuw te gaan levelen.

[ Voor 25% gewijzigd door jbkappirossi op 10-12-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jbkappirossi schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:23:
hmm. ik speel op de cobalt server. sneeuw level is Vanu altijd de baas. Het is bijna altijd een base ''rape'' inplaats van capture, zo overpowered zijn we.

edit; en ik heb er al 50uur inzitten dus ik heb niet echt zin om opnieuw te gaan levelen.
Daar zit ook beetje de kern waarom veel bang zijn dat het straks 1 faction per continent gaat worden, NC en TR zullen niet meer naar die Vanu zone gaan, tot er een paar infiltrators ofzo weer rond gaan huppelen en ergens ver achter de linies iets weten te pakken.

Merk nu al dat ik minder ga spelen, de lol is er wel een beetje vanaf. Optimalisatie van de client is ronduit niet aanwezig, de 'jumping' enemies zie je nog steeds en de TTK is mij te laag.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Gisteren c4 gekocht op light assault. Massive disappointment omdat ik natuurlijk niet alles deftig had gelezen en je blijkbaar maar 1 C4 kan vasthouden met de 200 cert upgrade. Voor je 2e c4 moet je nog eens 500 certs neerleggen... Nu heb ik gisteren wel 108 certifications gehaald (dankzij dubbel weekend), maar vind het toch jammer want die cert points gaan echt traag bij mij.

Met 1 c4 ben je dus niets he. Tank mooi gedamaged, waardoor die als een gek begint rond te kijken. Hij moet al gedamaged zijn, of je moet het op infantry gebruiken.

En nog altijd zo weinig mensen die de game snappen precies. Ik heb nog maar 10-15 uur in game of zo, en dan zit je daar een punt te cappen aan 1/6, terwijl je 10 man in de buurt ziet rondspringen gelijk idioten. Ik probeer dan via /yell of /say ze aan te manen om bij het punt te komen staan, maar dat lukt toch niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

jbkappirossi schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:39:

Hmmmm, dat is misschien wel een idee om te downgraden dan. Ik merk eigenlijk met elke nieuwe driver update dat games minder fijn gaan draaien (heb zelf een 6950). Ook FC3 bijvoordbeeld, iets waar mijn setup eigenlijk geen moeite mee zou moeten hebben. Enig idee waar ik oude drivers kan vinden? Dan ga ik dat ff proberen zodra ik thuis ben :)

Verder gister even gebruik gemaakt van de 2x xp door even in no time een NC en een TR altje naar lvl 5 te halen zodat ik daar ook custom classes kon maken. En ook er achter gekomen dat de light assault eigenlijk best wel een vette class is. Zeker nu ik wat meer map kennis heb. Ik moet dat misschien toch is wat meer gaan gebruiken bij de Vanu. Meestal had ik toch wel een kill of 4-5 voordat ik dood ging (zonder enige upgrades, dus best nice). Misschien maar is wat vaker light assault spelen, voor ff snel wat kills en dan leren langer te overleven :)

En @lointje: Je vergeet dat je ook nieuwe C4's moet kopen voor 100 infantry points per stuk :) En je capped ook een area als er niemand op 1 van de punten staat. Zodra je 1 of meerdere control points geflipped hebt begint jou factie met het cappen van de area. Is er maar 1 control point hoeft er dus niemand daar te staan. Het gaat wel sneller als er mensen zijn en hoe meer hoe beter. Echter 250exp en lang wachten zonder iets te doen bij een punt. Of 250exp + alle kills die je maakt door rond te hobbelen. Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
ye-roon schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:50:
[...]

En @lointje: Je vergeet dat je ook nieuwe C4's moet kopen voor 100 infantry points per stuk :) En je capped ook een area als er niemand op 1 van de punten staat. Zodra je 1 of meerdere control points geflipped hebt begint jou factie met het cappen van de area. Is er maar 1 control point hoeft er dus niemand daar te staan. Het gaat wel sneller als er mensen zijn en hoe meer hoe beter. Echter 250exp en lang wachten zonder iets te doen bij een punt. Of 250exp + alle kills die je maakt door rond te hobbelen. Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft :)
ja dat had ik ook gemerkt, maar die gele infantry resources rollen wel vrij snel binnen normaal om c4 & granaten mee te kopen (en de occasionele max)

En zo lang er enemies zijn, is het vaak een goed idee om inderdaad nog wat rond te lopen en kills te maken, maar ik had het over het moment waar er gewoon geen vijand meer is, er geen enkel schot gelost wordt, en mensen dan maar dwaas staan te wezen op 20m van het punt. Als er dan 5 man komt meedoen, kan iedereen sneller weg en meer punten gaan halen in het volgende gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ye-roon schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:50:
Hmmmm, dat is misschien wel een idee om te downgraden dan. Ik merk eigenlijk met elke nieuwe driver update dat games minder fijn gaan draaien (heb zelf een 6950). Ook FC3 bijvoordbeeld, iets waar mijn setup eigenlijk geen moeite mee zou moeten hebben. Enig idee waar ik oude drivers kan vinden? Dan ga ik dat ff proberen zodra ik thuis ben :)

Verder gister even gebruik gemaakt van de 2x xp door even in no time een NC en een TR altje naar lvl 5 te halen zodat ik daar ook custom classes kon maken. En ook er achter gekomen dat de light assault eigenlijk best wel een vette class is. Zeker nu ik wat meer map kennis heb. Ik moet dat misschien toch is wat meer gaan gebruiken bij de Vanu. Meestal had ik toch wel een kill of 4-5 voordat ik dood ging (zonder enige upgrades, dus best nice). Misschien maar is wat vaker light assault spelen, voor ff snel wat kills en dan leren langer te overleven :)
hier heb je de hele lijst. http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

Ja wat is dat eigenlijk? Gisteren wou iemand me toevogen aan iets, squad geloof ik en ik kreeg dan ook andere custom suits. Heb hem geweigert. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

jbkappirossi schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:19:
[...]

hier heb je de hele lijst. http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

Ja wat is dat eigenlijk? Gisteren wou iemand me toevogen aan iets, squad geloof ik en ik kreeg dan ook andere custom suits. Heb hem geweigert. lol

En waar heb je het over in het 2de gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
ONTOPIC:

Zijn er op Miller grote TR outfits? Ik weet dat WASP INC op de NC kant zit en DeathWatchGaming op de VS kant... Maar op TR?
Ik ben lid van Better Red Than Dead, een van de grotere TR outfits op Miller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:36:
[...]

Daar zit ook beetje de kern waarom veel bang zijn dat het straks 1 faction per continent gaat worden, NC en TR zullen niet meer naar die Vanu zone gaan, tot er een paar infiltrators ofzo weer rond gaan huppelen en ergens ver achter de linies iets weten te pakken.

Merk nu al dat ik minder ga spelen, de lol is er wel een beetje vanaf. Optimalisatie van de client is ronduit niet aanwezig, de 'jumping' enemies zie je nog steeds en de TTK is mij te laag.
Ik ben benieuwd hoe ze in januari de performance patch aanpakken en wanneer ze de meta-game gaan implementeren met de extra maps en later naval combat :D Maar tot die tijd gewoon lekker casual knallen. En 1 factie per continent gaat niet... Iig niet op drukke servers. Op een gegeven moment zit een continent gewoon ''vol'' qua TR bv en kom je in een queue, terwijl de VS en NC nog gewoon er in kunnen. Dus op de volle servers zie je meestal toch élke avond dat er genoeg van elke kant op elk continent aanwezig is.

De metagame moet echter gaan zorgen dat je gemotiveerd word om hele continenten te cappen en vast te houden en dan door te gaan naar de volgende o.i.d. Ben benieuwd hoe ze dat in gedachten hebben.
Rolfski schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:32:
[...]

Ik ben lid van Better Red Than Dead, een van de grotere TR outfits op Miller.
Bedankt, zal ik eens gaan bekijken >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Brutal1ty op 10-12-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:49:
[...]

Lijkt er op dat ik weer een mannetje opnieuw mag gaan levelen :O M'n beste vriend gaat ook spelen op Miller maar grote kans dat hij NC\TR wil gaan spelen en ik speel op het moment vooral Vanu dus dat word rerollen voor mij =p Ik heb toch al moeite met een factie kiezen en er bij blijven (ze spreken me allemaal aan en ben een beruchte alto-holic in mmo's) dus dat word nog leuk :+
Hoe doet de VS het op Miller? Ik heb NC gerolld op Miller, maar VS wapens liggen mij toch beter, dus ik ben benieuwd of VS ook een beetje strategisch onderlegd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:21:
[...]

Hoe doet de VS het op Miller? Ik heb NC gerolld op Miller, maar VS wapens liggen mij toch beter, dus ik ben benieuwd of VS ook een beetje strategisch onderlegd zijn :)
De VS doet het zéér goed op Miller, maar ik moet eerlijk zeggen dat het een fijne server is so far. De NC zijn meestal outnumbered (soms niet, gek genoeg) maar voor de rest wisselen de continent vrij vaak van eigenaar. Het komt meestal alleen tot een ''lockdown'' als een van de andere partijen amper aanwezig is (bv in de vroege middag als er minder spelers zijn) en Vanu doen het regelmatig beter dan TR die vlak daarna volgt. NC doen het met vlagen ineens on-ge-lovelijk goed. Ik neem aan dat dat komt doordat WASP of andere grote outfits dan ineens online komen en alles wegvagen =p

Overdag zijn de VS vaak in de meerderheid, daarna TR en daarna NC. Richting avond word het vaak meer TR, dan VS en dan NC en savonds (gameprimetime zeg maar) dan gaat het gelijk op. Hangt er vanaf welke outfits van welke factie online zijn :P

VS heeft een paar leuke outfits en kletsgrage mensen. Je kan altijd proberen DWG te contacten (deathwatchgaming). Is een leuke VS outfit waar ik ook bij wilde gaan. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Brutal1ty op 10-12-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:33:
[...]NC doen het met vlagen ineens on-ge-lovelijk goed. Ik neem aan dat dat komt doordat WASP of andere grote outfits dan ineens online komen en alles wegvagen =p
Tja, dat kan wel eens gebeuren als ik ongeveer 2 WASP Platoons aanstuur. >:)

1x per week doen wij zogezegd een Operation en over het algemeen is dat altijd erg spectaculair! Bij WASP zijn wij tevreden met Miller, zover ik weet is het de beste EU server op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Miller is de server waar alle grote EU outfits zijn. Dat hebben ze van te voren afgesproken.
Monday Madness Galaxy kamikaze met mijn BRTD outfit:
Afbeeldingslocatie: https://0ccu5w.bay.livefilestore.com/y1pxlxLxxW_4HN-JR_4Q-E7ZYv3iuJV9TxwP6c8RJp1w0Vfqi0HzzyhoLR8bEXLtOh7KCr6tFQLanc/2012-12-10_00017.jpg?psid=1

De distance render bug laat er maar een paar zien, we hadden 2 volle platoons (+/- 100) Galaxies in de lucht om een amp station te zelfmoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Miller is idd heerlijk om op te spelen.
Altijd wat te doen en ook veel georganiseerde PUGS (om ze maar even zo te noemen).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Gisteren was ik de vehicle spawn pads van een biolab aan het verdedigen (onderaan met 4 schilden erom heen). Op een gegeven moment stond ik binnen de schilden en werd ik dood geschoten door een van mijn tegenstanders en dit werd een aantal keer herhaald als ik minstens een keer door het schild was gelopen. Erna probeerde ik door de teleporter te lopen toen ik onder vuur was, maar ik werd nog steeds geraakt toen ik al aan de andere kant was.

Mijn vraag is: feature, bug of exploit? Heb ik misschien de functies van de schilden verkeerd begrepen, zijn de verschillende generators afgesteld om bepaalde aanvallen te stoppen met schilden? Zo ja, hoe herken je de functie van een specifieke generator?

[ Voor 5% gewijzigd door Xeiji op 11-12-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Lol lekker trollen met de giraffe camo! Misschien dat ik dat ook maar aan moet schaffen :)

YouTube: Planetside 2: Nerf Giraffe Camo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
  • Laatst online: 17-12-2018
The Art of Warfare - VS outfit op Woodman server. Op dit moment +/- 40 members waaronder een handvol Nederlanders. www.taw.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ye-roon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:52:
Lol lekker trollen met de giraffe camo! Misschien dat ik dat ook maar aan moet schaffen :)

Werkt toch enkel versus NC? (aangezien TR rood is, camo is afaik blauw/goud).

Al moet je wel erg fucking dom zijn dat niet te zien, andere kant.. genoeg mensen die niet eens normaal naar hun radar kijken (zelfs bij een spot ziet iedereen die persoon op zijn radar).

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
ye-roon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:52:

Hehe, zeer vermakelijk.
Welke gun gebruikt die gast btw, hij schiet alles wel heel gemakkelijk neer :/

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Volgens mij een shotgun, Kan niet helemaal zien welke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag dat de characterstats weer waren bijgewerkt op http://www.planetside-universe.com :)

K/D Ratio: 0.75
K+Assists/D Ratio: 1.73

Ik ben een assist-killer :P

De nummer 1 atm:
http://www.planetside-uni...r.php?stats=BuzzCutPsycho

Kills: 22781
Assists: 10013
Deaths: 5508
K/D Ratio: 4.14
K+Assists/D Ratio: 5.95

Maar dan dit:
Time Played: 11d 2h 55m

http://www.planetside-uni...racter.php?stats=QandNotU
Deze is wel heeeeel erg fishy (check headshots, class en killed by, icm playtime).

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

SinergyX schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:30:
Zag dat de characterstats weer waren bijgewerkt op http://www.planetside-universe.com :)

K/D Ratio: 0.75
K+Assists/D Ratio: 1.73

Ik ben een assist-killer :P

De nummer 1 atm:
http://www.planetside-uni...r.php?stats=BuzzCutPsycho

Kills: 22781
Assists: 10013
Deaths: 5508
K/D Ratio: 4.14
K+Assists/D Ratio: 5.95

Maar dan dit:
Time Played: 11d 2h 55m

http://www.planetside-uni...racter.php?stats=QandNotU
Deze is wel heeeeel erg fishy (check headshots, class en killed by, icm playtime).
die QandNotU: Ik denk dat hij een 2de account gemaakt heeft, of een vriend van hem heeft laten inloggen en dan op een dood tijdstip/moment een plek gevonden waar die vriend/2de account kon spawnen, daar naar toe gegaan, die gast spawnt, headshot, spawn headshot etc etc. en dan door gaan tot je ammo op is, wat als Engineer niet kan gebeuren volgens mij. En zo krijg je dikke stats.

Een stats padder dus :)

en @jbkappirossi: ik heb gister gedowngrade en alles loopt rete smooth nu. Zelfs FC3 waar ik zieke frameskippes bij had draait als een zonnetje, thanks for the tip! :)

[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 11-12-2012 14:18 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.