[PC] Planetside 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 77.181 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gisteren even hier met mijn broertje PS2 willen spelen, nou vergeet het maar...

Mijn account "moest een PW reset", die melding kreeg ik al eerder, maar kon ik omheen leek het. Nu kom ik er dus niet meer in en ik mag em pas over 24 uur weer aanpassen... Goed zo Sony...

Nieuwe account gemaakt, enkel nog G37 errors, terwijl mijn broer hier dus gewoon in kon loggen (Zelfde LAN)

Daarnaast is de laatste client (na de 40mb update van gisteren ~20:00 - damn wat updaten ze vaak!!!) weer lekker gammel. Ik krijg het b.v. niet meer afgesloten zonder reboot. Ook als je er wel in komt is een "logout" van een server weer steevast een G30 crash.

Iemand enig zicht in oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 15:14
djunicron schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:14:
Gisteren even hier met mijn broertje PS2 willen spelen, nou vergeet het maar...

Mijn account "moest een PW reset", die melding kreeg ik al eerder, maar kon ik omheen leek het. Nu kom ik er dus niet meer in en ik mag em pas over 24 uur weer aanpassen... Goed zo Sony...

Nieuwe account gemaakt, enkel nog G37 errors, terwijl mijn broer hier dus gewoon in kon loggen (Zelfde LAN)

Daarnaast is de laatste client (na de 40mb update van gisteren ~20:00 - damn wat updaten ze vaak!!!) weer lekker gammel. Ik krijg het b.v. niet meer afgesloten zonder reboot. Ook als je er wel in komt is een "logout" van een server weer steevast een G30 crash.

Iemand enig zicht in oplossingen?
Wat voor mij hielp is de launchpad.ini editen: Hier moet je aan toevoegen environment=psg

http://steamcommunity.com...ons/0/882966056588284919/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Shodan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:24:
[...]

Wat voor mij hielp is de launchpad.ini editen: Hier moet je aan toevoegen environment=psg

http://steamcommunity.com...ons/0/882966056588284919/
Dan kan ik niet meer inloggen (foute username(s) & passes) in de combo die wel op de SOE site werkt...
|:(

Die site gaf trouwens ook aan dat m'n account met m'n lvl 10 geflagged was wegens de activiteit (username passw / resets etc). Maar even niet meer proberen anders is die straks ;w

Edit:

Oh geweldig, nu heb ik em terugveranderd, staat die "Awesomeium 1.6.3 launcher" van ze weer vast op "playing" en kan ik de game dus niet starten. |:(

Ik heb nu ook echt wel iedere bug die ze hebben rondom de game wel gehad. En dat terwijl ik werkelijk nooit echt last heb van dit soort ongein. (Diablo 3 uitgezonderd dan maar goed)

Zal wel weer stoppen met het vervuilen van dit draadje. Sony wilt niet dat ik speel denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door djunicron op 28-11-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Maar is dat de Europese planetside site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Gister mijn medical applicator 6 gehaald, 500 certi armer maar het rez/heal farmen kan beginnen ^^. Begin nu ook aardig wat kills te krijgen met A2A in een Scythe.

Data is not really up to date tho, http://www.planetside-uni...stats.php?character=CronN

Ik draai het spel overigens op een i5 2500k op 4ghz, GTX 680 (Palit edition), met 8gb ram op een 23" 1920x1200. Meestal (op v-sync) haal ik 60 fps. Ik heb in hele drukke gevechten (200+ spelers op 1 punt denk ik) ongeveer 30 FPS.

Ik heb het vermoeden dat Planetside 2 niet alle cores optimaal gebruikt. Ik heb een programmatje gedownload wat Core Parking in windows uit zet en dat lijkt voor veel mensen een 10~15 fps boost te geven! http://www.coderbag.com/P...-CPU-Core-Parking-Utility

MBT het flikkeren en verdwijnen van textures, dit lijkt cell (hexagon groep wat een gebied uitlijnt) gerelateerd te zijn. Ik zat met mijn clan op Teamspeak en plots had meer dan de helft op hetzelfde moment deze bug in hetzelfde gebied, zelfs mijn machine (wat 1 van de sterkere game machines is in de clan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nooit geweten dat zoiets al bestond, blijkt dat de persoon die mijn naam gejat heeft nagenoeg niet speeld:
Last login: 2012-11-26 05:59 PM
Time Played: 0d 0h 0m

Maar is er ook rank 6 medical applicator? Ik dacht dat die tot 5 zou gaan?
Ik heb het vermoeden dat Planetside 2 niet alle cores optimaal gebruikt. Ik heb een programmatje gedownload wat Core Parking in windows uit zet en dat lijkt voor veel mensen een 10~15 fps boost te geven! http://www.coderbag.com/P...-CPU-Core-Parking-Utility
Heey dat lijkt erg interessant :) Toch eens testen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier veel mensen premium member? Is het echt zo'n groot verschil met niet subben qua cert points verzamelen en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Ongeveer zelfde systeem, maar dan met ati kaart (6970), zou volgens mij ongeveer zelfde prestaties moeten hebben. Ik heb wel mijn 2500 overgeklokt naar 4.5GHz, maar dat zou voor PS2 niet zo moeten uitmaken denk ik. Ik haal bijna alles op high, sommige settings (schaduwen enzo) op medium meestal 60+ fps, alleen in hevige battles af en toe beneden de 40, maar altijd boven de 30. Lijkt mij prima aangezien het bekend is dat het spel erg veel eist van je systeem.
Er zal dus iets anders bij jou aan de hand zijn, helaas kan ik alleen niet bedenken wat. Waarschijnlijk lopen al je andere spellen wel goed :) Mogelijk optimalisatie van PS2 kant nodig.

Achja BF3 en dat soort spellen lopen ronduit fantastisch.

Ik denk dat het nog een beetje optimalisatie nodig is, tot die tijd pruts ik heerlijk verder in PS2

Name: Mikoss TR op Woodland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
SinergyX schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:53:
Maar is er ook rank 6 medical applicator? Ik dacht dat die tot 5 zou gaan?
Yup, hoogste is 6, 100% rez en 50% heal speed. MAX wordt met 20% gerezzed. Kost 500 certi.

Ik heb overigens premium en alpha squad boost. Ik krijg dus minimaal 45% meer xp. Soms zelfs 50+ als de influence gunstig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, da's best veel. En dan nog gratis certs en cert points iedere week toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Kan ik premium member worden als ik geen creditcard heb? Ik speel op een account aangemaakt op de Amerikaanse site op EU servers via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
Ik snap er niks van haha.

op low en de laagste settings halen ik in grote battles 17 fps
Alles op high en 1080p constant 40 zon beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Planetside 2 is echt een cpu killer. Je kunt het zelf checken met alt+f. Je kunt eventueel de renderer distance verlagen in de useroptions.ini .

Voor de mensen met windows 7 en quadcore's en slechte fps:
http://www.coderbag.com/P...-CPU-Core-Parking-Utility

Schijnt met name voor AMD processoren te helpen.

Bij mij deed het niks maargoed ik kan niet klagen met gemiddeld 60-70 fps (2500k 4 ghz). Met mijn GTX 460 hawk had ik high met shadows lager en ambient occlusion uit. Met mjn GTX 660 Ti alles max :). Heb hem één keer op 30 fps gezien maar toen bleek er een programma vast te zijn gelopen (newsleecher) één 1 core volledig te belasten. Normaal komt de game niet onder de 40.

Ati kaarten schijnen het slecht te doen aldus ps2 forums.

Wordt erg moe van de oneindige hoeveelheid shutdowns en crashes.. Had net een redelijk platoon op gang op woodman (republic) komt er weer een shutdown aan... Bye progression...

Weet iemand een leuke server voor Vanu? De gunner wapens van de prowler bij TR zijn erg slecht.

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 28-11-2012 21:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Mixie100 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:36:

Hmm, zijn al je drivers wel up to date? Misschien moet je je CPU wat overklokken?
Dit kan nooit goed zijn!!!

:7

Grrrr... Error G37 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Shodan op 28-11-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Mixie100 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:36:

Kan zijn dat je GPU niet goed meer meedoet op zulke lage settings? Klinkt raar maar dat soort zaken zijn wel eens vaker voorgekomen bij bepaalde games =p Bij mij maakt het niet uit of ik alles low 1024x700 (whatever) of 1900x1080 speel alles medium: frames blijven hetzelfde: 90-120 alleen, warpgate rond de 60-70 en flinke battles 25-30 =p Typisch ''mmo performance'' in principe waar dit ook gebeurd als er veel aan de hand is\er in de verte veel aan de hand is (bio-dome etc). Alf ik alt+f druk krijg je je framerate meter + je bottleneck te zien. Is bij mij altijd GPU als ik rondloop en CPU bij battles.

PS: bij een MMO launch (en ja, Ps2 is toch echt een MMO, geen shooter te merken aan: graphics, performance én aantal spelers =p) is het altijd een tering zooitje. Het zal waarschijnlijk tegen eind dit jaar pas een beetje stabiel lopen =p Zéker bij ''f2p'' mmo's wil dit nog wel eens gebeuren...

Het is treurig en vervelend, maar voor een, in essentie, gratis spel wat zo ongelofelijk veel dingen leuk weet te brengen zou ik gerust nog een maandje, desnoods 6, wachten tot alles écht helemaal goed loopt hoor ;) Dat ik hetzelfde moest doen bij meerdere 60 euro +13 euro per maand MMO's even ter zijde... dát vind ik wel heel vervelend.

Jammer dat alles er nu uit ligt though: wilde net ff los gaan op Miller =p

[ Voor 36% gewijzigd door Brutal1ty op 28-11-2012 22:06 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Brutal1ty schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:02:
[...]
PS: bij een MMO launch (en ja, Ps2 is toch echt een MMO, geen shooter te merken aan: graphics, performance én aantal spelers =p) is het altijd een tering zooitje. Het zal waarschijnlijk tegen eind dit jaar pas een beetje stabiel lopen =p Zéker bij ''f2p'' mmo's wil dit nog wel eens gebeuren...

Het is treurig en vervelend, maar voor een, in essentie, gratis spel wat zo ongelofelijk veel dingen leuk weet te brengen zou ik gerust nog een maandje, desnoods 6, wachten tot alles écht helemaal goed loopt hoor ;)
Er is alleen geen donder aan als je in PS2 6 vs 6 gevechtjes houd. Juist het met 40 man aan beide kanten (of zelfs 20 vs 45 verliezen) is leuker dan om en om met een klein squadje basisje pik doen. Daar duurt het cappen veelste lang voor. Als ze de spelers nu al niet vast kunnen houden, speelt er geen hond meer over een maand.

Wat balance issues enzo prima, maar hallo zeg, heeft die login server uberhaubt ooit soepel gewerkt? Of de launcher? Waarom corrupten de gamefiles / ini's zichzelf? Waarom zijn er 10+ updates per dag? Hebben ze geen beta gehad ofzo (jawel!). Het komt echt over als een compleet ongetest systeem.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik heb een US account en ik heb nooit problemen gehad met de launcher of corrupte files.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Log ik gisteravond in, komt er gelijk een message dat de servers down gaan met 15 minuten.
3 minuten later is het al 5 minuten...

Dus niet meer kunnen spelen verder.
Iemand na deze patches nog gespeeld? Zouden een aantal anti-lag tweaks in moeten zitten.

edit: Hele goede review waar echt tijd in gestoken is: http://uk.pc.gamespy.com/pc/planetside-2/1226727p1.html

[ Voor 17% gewijzigd door Renquin op 29-11-2012 09:23 ]

Want a cookie?!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ikzelf ga pas in 2013 dit spel spelen.
IK heb de beta meegemaakt en mijns inziens is het spel nog lang niet af.
Ik ben benieuwd hoe de stand van zaken Q1/Q2 van 2013 is, want er is nog een lange weg te gaan willen ze mij weten te binden.

Iemand die me kan vertellen of het spel met elke patch beter wordt? of dat het wat dat betreft nog hetzelfde is als 1-2 maanden terug.

[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 29-11-2012 09:48 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Renquin schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:19:
Log ik gisteravond in, komt er gelijk een message dat de servers down gaan met 15 minuten.
3 minuten later is het al 5 minuten...

Dus niet meer kunnen spelen verder.
Iemand na deze patches nog gespeeld? Zouden een aantal anti-lag tweaks in moeten zitten.

edit: Hele goede review waar echt tijd in gestoken is: http://uk.pc.gamespy.com/pc/planetside-2/1226727p1.html
Woodman leek na de patch aardig te draaien, nog steeds jumpie hier en daar.

Ik heb ook die unpark tool gebruikt, maar marginale winst behaald (20-30fps). Iemand uit de clan draait met bijna dezelfde setup (5970) maar met de quadcore 4.2Ghz (OC naar 4.4 dacht ik), die blijft aardig stabiel op 40-50fps.

Lijkt dus echt weer een Ghz-race game te zijn :(

De grap is, als ik ingame naar de FPS-counter kijk, zie ik CPU, maar mijn CPU is op zijn top nog geen 60% bezig (alle cores), lekker logisch :S

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 29-11-2012 09:53 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik zit ook op Woodman, als alles goed werkt draai ik 65 FPS bij de warpgate en ongeveer 25 FPS in een gevecht.

In welke outfit zit je?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

STVE dacht ik :P Geen idee wat de naam eigelijk is, is gewoon groep van 10-15 man die gezamelijk diverse games speelt.

Heb je gisteren Woodman nog gezien? Eerste 2 zones was het Vanu vs TR, maar zone 3 was op 1 moment volledig van NC :D Wij op Amir maar zeuren waar iedereen was, die zaten dus op mapje 3.

Wel bijzonder op die eerste zone, NC had The Crown en hele map was het Vanu+TR vs NC, maar zelfs 3 uur laten hebben ze The Crown in handen weten te houden.

Zal vanavond nog wel wat screenshots posten, best leuk gezicht.

[ Voor 63% gewijzigd door SinergyX op 29-11-2012 10:35 ]

• Brutal1ty
djunicron schreef op donderdag 29 november 2012 @ 03:48:
[...]

Er is alleen geen donder aan als je in PS2 6 vs 6 gevechtjes houd. Juist het met 40 man aan beide kanten (of zelfs 20 vs 45 verliezen) is leuker dan om en om met een klein squadje basisje pik doen. Daar duurt het cappen veelste lang voor. Als ze de spelers nu al niet vast kunnen houden, speelt er geen hond meer over een maand.

Wat balance issues enzo prima, maar hallo zeg, heeft die login server uberhaubt ooit soepel gewerkt? Of de launcher? Waarom corrupten de gamefiles / ini's zichzelf? Waarom zijn er 10+ updates per dag? Hebben ze geen beta gehad ofzo (jawel!). Het komt echt over als een compleet ongetest systeem.
Ik doe dan ook nooit aan 6 vs 6 gevechtjes :9

Maar ik heb nog nooit gezeur gehad met de login server of de launcher, geen corrupte game files en ik merk geen 10+ updates per dag... Zeker niet in de avond in ieder geval\einde van de middag wanneer ik meestal speel. Dus op slechte performance na merk ik helemaal niks van al deze klachten :D

Maar dan alsnog geld wat ik zei hoor... Of je hebt de WoW, SWTOR, Guild Wars 2 (ookal ging dat wat beter) launche gemist... Laat staan hun F2P kloontjes. Die hebben ook allemaal beta's gehad hoor, waarschijnlijk nog langer dan dit spel en hadden minstens net zo veel problemen. Ik heb alleen de ''skybox bug'' gehad en vannochtend kon ik 1x niet inloggen en gisteravond 1x niet wegens servers down. Dat zijn de enige klachten, naast lag op de eerste 2 avonden, die ik echt heb gehad so far... En ik speel op 1 van de twee drukste EU servers :P

Solution? Amerikaanse launcher, Amerikaans account, spelen op EU servers = win. Geen idee of dat nu nog kan, maar ik had nog een Beta Station Account dus ik kon die gebruiken en dat was een amerikaanse. Dus geen ProSieben shizzle hier

• Brutal1ty
eL_Jay schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:48:
Ikzelf ga pas in 2013 dit spel spelen.
IK heb de beta meegemaakt en mijns inziens is het spel nog lang niet af.
Ik ben benieuwd hoe de stand van zaken Q1/Q2 van 2013 is, want er is nog een lange weg te gaan willen ze mij weten te binden.

Iemand die me kan vertellen of het spel met elke patch beter wordt? of dat het wat dat betreft nog hetzelfde is als 1-2 maanden terug.
Als je klachten lag zijn (latency, dus niet fps drops) dan ja, het word elke patch merkbaar beter. Zijn je klachten bugs mbt grafische eigenschappen (skybox bug, clipping issues, fps drops) dan nee, hooguit ietsje, maar hier zijn ze volop mee bezig. Prioriteiten: server stability -> performance -> balancing geloof ik =p

Maar nog even eenmaal op welke server zitten de meeste tweakers en welke zeide?
Ik zit nu namelijk op Miller (Terran Republic) maar kom weinig mensen tegen en ik dacht dat hier aardig wat NL'ers zaten de eerste x aantal dagen? :(

[ Voor 13% gewijzigd door Brutal1ty op 29-11-2012 11:00 ]

• Zayl
Woodman - Vanu

• Mixie100
Woodman- TR

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

May my bullets hit you a thousand times })

• Brutal1ty
Misschien moeten we even in de topicstart laten opgeven wie op welke server en welke factie zit =D Zal makkelijk zijn voor de nieuwkomers straks... Ik ben pas battlerank 10 op miller nu geloof ik (heb ook een 10 vanu en 8 NC ergens anders) dus ik kan nog altijd switchen, maar so far lijkt het een fijne server =p We hebben op miller wel platoons als Goon Squad en nog een stelletje aan de andere kanten, maar ik bne nog aan het server shoppen =p

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Ik heb even een formulier gemaakt waarop mensen kunnen aangeven op welke server ze spelen, welke factie en eventueel welke outfit. Dit alles met je main character.

Link:
https://docs.google.com/s...EF1VUdZbWFoSDVsSDc2bFE6MQ

De aanmeldingen zijn hier te bekijken:
https://docs.google.com/s...5jNEF1VUdZbWFoSDVsSDc2bFE

[ Voor 19% gewijzigd door Unomomentodado op 29-11-2012 13:34 ]

• Brutal1ty
Unomomentodado schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:33:
Ik heb even een formulier gemaakt waarop mensen kunnen aangeven op welke server ze spelen, welke factie en eventueel welke outfit. Dit alles met je main character.

Link:
https://docs.google.com/s...EF1VUdZbWFoSDVsSDc2bFE6MQ

De aanmeldingen zijn hier te bekijken:
https://docs.google.com/s...5jNEF1VUdZbWFoSDVsSDc2bFE
Ah top! :9

• Renquin
Brutal1ty schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:59:

Maar nog even eenmaal op welke server zitten de meeste tweakers en welke zeide?
Ik zit nu namelijk op Miller (Terran Republic) maar kom weinig mensen tegen en ik dacht dat hier aardig wat NL'ers zaten de eerste x aantal dagen? :(
Miller -> Vanu :)
edit: ook ff dat google docs ding ingevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Renquin op 29-11-2012 14:17 ]

Want a cookie?!

• Zayl
Hmm ik heb m'n outfit tag ingevult en niet mijn outfit naam, is dat te veranderen? TAW5 staat voor de outfit The Art of Warfare (nummer 5, we hebben namelijk meer, 6 is bv TAW6 op NA server VANU en 4 is TR op een andere EU server.

www.taw.net als je wilt zien hoe of wat ^^

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch eens gekijken hoe de CPU echt invloed heeft, via AMD Overdrive mijn 3.2Ghz even naar 3.5Ghz gegooid, meteen 40-50FPS in battle en 60+ in idle zones (GPU melding).

Lijkt dus echt weer een Ghz race te zijn.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04

Pykow

Angelo OTR

Hebben ze de crash al opgelost met Logitech Driver ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 21:23
Inloggen is wel verwarrend. Ik dacht begrepen te hebben dat je alleen op de Europese servers komt met een PRO7 account (http://planetside2.eu/). Nu heb ik zo'n account maar daarmee kan ik met de launcher niet inloggen.

Ik zit nu dus met de paarse rockpapershotgun dudes op Miller met een Sony account (http://www.planetside2.com/). Betekent dit ook en US sever en dus hoge pings (is niet zichtbaar in game :s )??
Kan ik hier ook gewoon stuff kopen / member worden als ik dat zou willen?

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
lampekap06 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:02:
Inloggen is wel verwarrend. Ik dacht begrepen te hebben dat je alleen op de Europese servers komt met een PRO7 account (http://planetside2.eu/). Nu heb ik zo'n account maar daarmee kan ik met de launcher niet inloggen.

Ik zit nu dus met de paarse rockpapershotgun dudes op Miller met een Sony account (http://www.planetside2.com/). Betekent dit ook en US sever en dus hoge pings (is niet zichtbaar in game :s )??
Kan ik hier ook gewoon stuff kopen / member worden als ik dat zou willen?
Ik kan met mijn Sony/US account gewoon op de EU en US servers spelen.
Op de Playstation2.com website kan ik met behulp van een Credit Card, PayPal of een (US?) retail card Station Cash kopen. Ik heb dat niet geprobeerd, maar ik ga ervanuit dat de station cash op alle servers te gebruiken is.

• Renquin
Lijkt erop dat de lag zo goed als verholpen is.
Heb helemaal geen lag meegemaakt nog vanavond :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Geen idee wat het is maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat vanuit steam.

M'n account (die ik al jaren heb, US account) is nog steeds niet te gebruiken, US server passwords zouden vernieuwd moeten worden, maar ik kan em dus niet resetten.

Nieuwe account kan wel gewoon inloggen, maar ik kom niet onder G37 uit. 3 Pc's geprobeerd, slechts één kan zo nu en dan wél inloggen. Firewall aan, firewall uit, custom rules, maakt allemaal niet uit.

Game start, freezed, (15, 23 of 98%) en sluit niet meer. (end task werkt ook niet). Log off sluit em wel, maar dan blijft de launcher op "playing staan" bij het herstarten van steam.
Files laten repareren, uninstall / delete all local files -> herinstall via steam, zelfde probleem.

De laptop die er wel inkomt wil ik niet op spelen (f-secure firewall), win 7 x64, i7 2630Qm met Quadro 4000M is namelijk niet bepaald lekker voor dit spel.

Nu maar even de standalone installer proberen, ik weet het verder ook niet meer. Toch achterlijk dat ik na 12 uur zonder issues, met prachtige performance (vergeleken met wat men hier meld) en enkel wat lagspikes sinds release heb kunnen spelen en nu niet meer erbij kan.

Damn, zo blij dat ik geen punten had gekocht met black friday. Leuk hoor voor de prijs en het spel is het wel waard, maar ik had er nu mooi niets meer voor gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

!?! Sorry, dubbele post op één of andere manier...

[ Voor 94% gewijzigd door djunicron op 30-11-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 18:41
Het inloggen is inderdaad raar.
Ik heb nog een US account door de beta, een vriend van me heeft een EU account.
Voor beide accounts heb je een andere launcher nodig maar toch kunnen we op dezelfde server spelen.
Waarom dan US en EU accounts?

[ Voor 7% gewijzigd door summetje op 30-11-2012 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren toch maar begonnen met dit spel, ik vond dat ik het een eerlijke kans moest geven. En gratis gamen blijft gratis gamen.

Echter ik zit toch met een aantal dingen. Zo heb ik alle settings op High staan, maar zien de textures er ingame uit alsof ze van voor de oorlog zijn. Ook in het character select screen ziet m'n soldier er uit alsof hij uit een 8bit spel komt. Had ik hiervoor eerst even de game moeten herstarten? Of moet ik iets anders doen om het er gewoon strak uit te laten zien?

Ik heb op de planetside2 youtube pagina alle "basic training" filmpjes gezien. En dat gaf me wel een goed idee van wat ik allemaal kan en moet doen. Maar zo'n generator opblazen of defusen wilde niet lukken. Kan te maken hebben dat dit onder een andere key van E gebind zit, maar dat moet ik nog ff achterhalen.

Verder speel ik Vanu, gestart op Miller omdat die lekker vol zit. En het lijkt of de standaard pistol van de vanu gebuffed is sinds de beta. In de beta kreeg ik daar echt niemand mee neer, maar gisteren een triple kill mee gehaald dus dat was best netjes. Ik mis op de infiltrator class alleen een Bolt Action sniper. Dat semi auto ding waar je mee begint schiet nog geen deuk in een pakje boter.

Verder nog even wat gespeeld met de light assault en de mobiliteit van die class is echt handig. Alleen het is goed oppassen dat je niet meer dan 3 gaat engagen. Daarentegen de Heavy assault was zeker wel lekker, maar die rockets leken echt 0 damage te doen op tanks.

Ook nog gespeeld met de Medic, en ook met de medic mijn meeste xp gehaald. Gewoon iedereen healen en reviven. Al leek het of er diminishing returns zaten op revives, op een gegeven moment stond er niet meer +75xp voor de revive in me scherm. Maja, reviven is beter dan ze laten liggen. Maar die standaard "rifle" oid van de medic, is dat ding wel bedoeld om damage te doen? Vaak genoeg helemaal leeg geschoten op mensen, maar ze lopen gewoon vrolijk door alsof ik ze op de rug aant jeuken was. Ik gebruikte vooral de pistol op de medic.

Vanavond wat spelen met engineer. Repairen, turret neer zetten en voor ammo zorgen, lekkere support class. De Max suite lijkt me niks. Dat langzame lopen en niet mobiel zijn. Niks voor mij.

En leuk ook dat infiltraten met de infiltrator. Pistol er bij, stealth en naar de capture points lopen. Alleen met die semi auto sniper werkt dat niet heel goed. Ik denk dat een scout rifle daar beter voor is. Kan je trouwens nog een carbine equippen als infiltrator? Dat was in de beta wel, maar was volgens mij wel beetje OP. En dat snipen. Ik had een mooi plekje waar niemand wist dat ik er was. Enemies staan stil, ik schiet en ze warpen allemaal opzij. En dat met me hele magazijn :s Maar dat is waarschijnlijk gewoon mijn faal.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ye-roon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:30:
Gisteren toch maar begonnen met dit spel, ik vond dat ik het een eerlijke kans moest geven. En gratis gamen blijft gratis gamen.

Echter ik zit toch met een aantal dingen. Zo heb ik alle settings op High staan, maar zien de textures er ingame uit alsof ze van voor de oorlog zijn. Ook in het character select screen ziet m'n soldier er uit alsof hij uit een 8bit spel komt. Had ik hiervoor eerst even de game moeten herstarten? Of moet ik iets anders doen om het er gewoon strak uit te laten zien?
De graphics zijn over het algemeen stuk lager dan doorsnee FPS, het moet immers tot 200 man op je scherm kunnen toveren, zonder dat je performanceverlies zou gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
ye-roon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:30:
Persoonlijk geen last van. 't Ziet er allemaal prima en mooi uit bij mij. Zou even kijken naar je drivers enzo.
Verder speel ik Vanu, gestart op Miller omdat die lekker vol zit. En het lijkt of de standaard pistol van de vanu gebuffed is sinds de beta. In de beta kreeg ik daar echt niemand mee neer, maar gisteren een triple kill mee gehaald dus dat was best netjes. Ik mis op de infiltrator class alleen een Bolt Action sniper. Dat semi auto ding waar je mee begint schiet nog geen deuk in een pakje boter.
Miller is zeer gezellig. Gooi me een friend invite op Renquin, zit ook Vanu Miller :)
De bolt-action kan je unlocken met Certificates of met geld. Kreeg er zelf een omdat ik de Alpha Squad package gekocht had. Speelt best lekker ook. Headshot is 9/10x een kill.
Verder nog even wat gespeeld met de light assault en de mobiliteit van die class is echt handig. Alleen het is goed oppassen dat je niet meer dan 3 gaat engagen. Daarentegen de Heavy assault was zeker wel lekker, maar die rockets leken echt 0 damage te doen op tanks.
Geen last van, bij mij doet de rocket launcher prima dmg op tanks, mits ik ze vol raak ofc.
Ook nog gespeeld met de Medic, en ook met de medic mijn meeste xp gehaald. Gewoon iedereen healen en reviven. Al leek het of er diminishing returns zaten op revives, op een gegeven moment stond er niet meer +75xp voor de revive in me scherm. Maja, reviven is beter dan ze laten liggen. Maar die standaard "rifle" oid van de medic, is dat ding wel bedoeld om damage te doen? Vaak genoeg helemaal leeg geschoten op mensen, maar ze lopen gewoon vrolijk door alsof ik ze op de rug aant jeuken was. Ik gebruikte vooral de pistol op de medic.
Revives doen altijd evenveel exp geven, behalve als het om squad/platoon revives gaat, deze geven namelijk meer.
Wat betreft de gun: sprain and pray werkt er idd niet echt mee nee. Burst daarentegen werken prima met de medic gun.
Houdt er rekening mee dat elke class een andere hp heeft en dat je je armor/shield flink kan boosten met armor-addons. Dit heeft er zeker ook effect op.
Vanavond wat spelen met engineer. Repairen, turret neer zetten en voor ammo zorgen, lekkere support class. De Max suite lijkt me niks. Dat langzame lopen en niet mobiel zijn. Niks voor mij.
Max suits zijn vooral handig als AA. 2 van die Brusters erop en gaan. Echt heerlijk gewoon ^_^ (totdat je iemand die kan vliegen tegen je hebt met Rocket Pods, dan ben je snel weg...).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Renquin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:16:
Geen last van, bij mij doet de rocket launcher prima dmg op tanks, mits ik ze vol raak ofc.
Ik blijf van mening dat die RPG's te zwak zijn, een engineer met upgrade 2/3 kan zelfs damage repairen van 2 mensen die continue schieten op een 2man tank (met shield upgrade).

AA RPG is gewoon slecht, lock van max 200 meter, alle 1zitters kunnen afterburner sneller dan je rocket en out-range stopt de rocket met volgen.

Enige 'heavy' wat ik voel bij heavy assault is je extra absorb shield, maar voor de RPG's zou ik het niet doen (buiten er 1shot kills tegen medic/engi's te maken).
(ik zit nu gok op 16 uur Heavy Assault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Is toch wel een leuk spel. Hier en daar wat schoonheidsfoutjes, maar vooral dingen die tegensteken omdat mensen het spel niet snappen.

Ik arm een generator. Komt er 10 man binnen staan op schieten en raketten op pompen, ook al hebben ze niet door dat dit niets helpt. Plots ontploft dat ding en krijg je warning omdat je enorm veel friendly fire hebt gedaan.
Je zit door een deurgat te schieten. Beste plaats voor je teammate om te gaan staan is dan met zijn achterwerk voor je geweer.
Raketten mogen toch ook een buff krijgen. Soms heb je alle raketten nodig om 1 tank neer te halen. Oké, als je kan moet je op zijn achterkant schieten, maar daar heb je niet altijd de tijd/locatie voor.
Je spawnt een vehicle, hij rijdt automatisch naar buiten en verandert nog 5 teammates in pannenkoeken die niet doorhebben waar de vehicle spawn zit. (Eerlijk is eerlijk, ik heb er ook al ondergezeten door niet op te letten).

Maar voor de rest een plezant spel! Ben meteen voor sunderer spawn en squad leader spawn gegaan, om mijn team zo optimaal te voorzien. Alle classes behalve infiltrator (die minder) speel ik ongeveer even veel denk ik, proberen zo veel mogelijk aan de situatie aan te passen.

Lointje op Cobalt btw als New conglomerate

[ Voor 10% gewijzigd door Lointje op 30-11-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ach, ik zie nu op de wikia dat light assault en engineer de carbines delen. Gezien dat classes zijn die ik waarschijnlijk wel ga spelen is een carbine misschien het beste als eerste wapen. Na wat class upgrades natuurlijk. En ik moet ook maar is wat meer in tanks gaan hangen :)

En ik weet dat het kan met cert points, ik heb gister ong 40 verdient in uurtje of 2. Dus daar moet ik een snellere manier voor gaan vinden. En ik denk dat dit het snelst gaat met een medic of engi of beetje heen en weer switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
djunicron schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:28:
Geen idee wat het is maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat vanuit steam.

M'n account (die ik al jaren heb, US account) is nog steeds niet te gebruiken, US server passwords zouden vernieuwd moeten worden, maar ik kan em dus niet resetten.

Nieuwe account kan wel gewoon inloggen, maar ik kom niet onder G37 uit. 3 Pc's geprobeerd, slechts één kan zo nu en dan wél inloggen. Firewall aan, firewall uit, custom rules, maakt allemaal niet uit.

Game start, freezed, (15, 23 of 98%) en sluit niet meer. (end task werkt ook niet). Log off sluit em wel, maar dan blijft de launcher op "playing staan" bij het herstarten van steam.
Files laten repareren, uninstall / delete all local files -> herinstall via steam, zelfde probleem.

De laptop die er wel inkomt wil ik niet op spelen (f-secure firewall), win 7 x64, i7 2630Qm met Quadro 4000M is namelijk niet bepaald lekker voor dit spel.

Nu maar even de standalone installer proberen, ik weet het verder ook niet meer. Toch achterlijk dat ik na 12 uur zonder issues, met prachtige performance (vergeleken met wat men hier meld) en enkel wat lagspikes sinds release heb kunnen spelen en nu niet meer erbij kan.

Damn, zo blij dat ik geen punten had gekocht met black friday. Leuk hoor voor de prijs en het spel is het wel waard, maar ik had er nu mooi niets meer voor gehad...
Bij mij blijft ie ook altijd hangen op 15 of 98 procent, maar gewoon ff 30 seconden wachten en hij knalt er gewoon doorheen bij mij lijkt het... :| Ik heb ook al een tijd een US account, maar ik heb nooit m'n PW hoeven veranderen, ook zoiets geks. Er zijn echt veel vreemde dingen aan de gang hier. En vooral op tweakers hebben we extra pech lijkt het op het moment.

En mensen ff over de graphics: Dit spel rendert héél véél. Het lijkt meer op een MMO Engine + ARMA II dan een 'shooter engine' en zo moet het dus ook beoordeelt worden. Het is geen FarCry3 (jammer, die game loopt een STUK vlotter dan PS2 bij mij) maar ach :+

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 30-11-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je game blijft hangen op 15 of 98% dan is Sony's login server down, mensen die al ingame zijn op dat moment kunnen gewoon vrolijk verder spelen. Gebeurt nog vrij regelmatig al wordt het wel beter de laatste paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

ye-roon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:52:
En ik weet dat het kan met cert points, ik heb gister ong 40 verdient in uurtje of 2. Dus daar moet ik een snellere manier voor gaan vinden. En ik denk dat dit het snelst gaat met een medic of engi of beetje heen en weer switchen.
Ik speel zelf Light Assault en om Certs te verdienen probeer ik te switchen tussen de kleinere bases om aan te vallen.

Bij die kleine bases zijn geen echte chokepoints dus daar kan je als Light Assault (met je jetpack) vrij goed positie kiezen. Bij die grote bases, bijvoorbeeld Bio Labs, sta je op een klein plekje tussen 30 anderen te schieten, dat levert gewoon weinig op. Bovendien duurt het cappen van die grote bases erg lang en je hebt continue vijandelijk air units boven je hoofd.

Zodra ik op de map zie dat mijn faction een Bio Lab aan het overnemen is, switch ik daar weer naar toe. Want dan is de rest van mijn faction voorbij de chokepoint en kan je als Light Assault dus weer leuk boven op die gebouwen komen en vanaf daar veel kills maken. Tikkeltje opportunistisch maar goed, zo werkt die class nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
Elp schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:01:
[...]

Ik speel zelf Light Assault en om Certs te verdienen probeer ik te switchen tussen de kleinere bases om aan te vallen.

Bij die kleine bases zijn geen echte chokepoints dus daar kan je als Light Assault (met je jetpack) vrij goed positie kiezen. Bij die grote bases, bijvoorbeeld Bio Labs, sta je op een klein plekje tussen 30 anderen te schieten, dat levert gewoon weinig op. Bovendien duurt het cappen van die grote bases erg lang en je hebt continue vijandelijk air units boven je hoofd.

Zodra ik op de map zie dat mijn faction een Bio Lab aan het overnemen is, switch ik daar weer naar toe. Want dan is de rest van mijn faction voorbij de chokepoint en kan je als Light Assault dus weer leuk boven op die gebouwen komen en vanaf daar veel kills maken. Tikkeltje opportunistisch maar goed, zo werkt die class nou eenmaal.
Als je een bio lab aanvalt kun je als light assault boven op de doorgang naar de vijandelijke airstrip staan. Je kunt dan de vijand die naar buiten probeert te pushen (= geen beschutting) neermaaien. Je bent dan wel heel erg snel door je ammo heen als ze blijven pushen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Nu ook eens een NC aangemaakt op Woodman. Ik snap niet waarom iedereen zo zeurt op de NC wapens... Net ff een tijdje gespeeld, meerdere bases over genomen en kom niet onder de K\D van 4.5\1 =p Slechte indicatie sure, maar beste starter sniper by far -> light assault en heavy assault wapens ernstig goed op close range alleen waardeloos op medium-far tenzij je goed gecontrolleerd burst (ipv bij TR, kan je bijna blijven sproeien op die afstand) maar de schade is toch echt vrij goed hoor =p Iemand anders toelichtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'ff een tijdje gespeeld', there's your problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:56:
Als je game blijft hangen op 15 of 98% dan is Sony's login server down, mensen die al ingame zijn op dat moment kunnen gewoon vrolijk verder spelen. Gebeurt nog vrij regelmatig al wordt het wel beter de laatste paar dagen.
Dat dacht je dus. Twee pc a naast elkaar, samen inloggen, de een G37, de ander komt er 100% van de tijd doorheen.

Nu via de non steam launcher geen probleem, op diezelfde machine met problemen. 3e pc die er maar zelden in kwam, krijgt het spel met geen enkele versie consistent opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:16:
'ff een tijdje gespeeld', there's your problem :)
Das geen toelichting =p Meestal heb ik vrij snel door of iets niet lekker werkt of wel en de klachten die anderen hebben gegeven als 'NC hebben helemaal geen extra damage.' "NC heeft extreme recoil! " of 'ik raak helemaal niks met NC wapens, TR Op! ' etc lijken me iig zwaar en dan zwaar overdreven tenzij iemand met goede voorbeelden/filmpjes/berekeningen kan komen...

NC standaard sniper is de beste van alles en de light en heavy assault waar idereen zo over huilt (ik overdrijf niet, ik heb het over de originele forums) zijn niet zo slecht hoor... Zelfs de Vanu huilen dat hun heavy een slechte standaard gun heeft, Ookal schiet hij snel, geen bullet drop en herlaad hij super snel.

En iedereen maar klagen dat de TR zo OP zijn terwijl ik daar het minste mee kan/het maar een gemiddeld stelletje vind =p

Maar goed ik ben pas level 11 zo'n beetje met alle 3 de rassen dus ach we gaan het meemaken I hope =D

Conclusie so far, zwaar gevalletje het gras is groener? Nee, maar wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brutal1ty schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:10:
NC standaard sniper is de beste van alles en de light en heavy assault waar idereen zo over huilt (ik overdrijf niet, ik heb het over de originele forums) zijn niet zo slecht hoor... Zelfs de Vanu huilen dat hun heavy een slechte standaard gun heeft, Ookal schiet hij snel, geen bullet drop en herlaad hij super snel.
De XM86 is niet veel slechter dan de standard van NC, beide kunnen gewoon 1shot heavies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:29:
[...]

De XM86 is niet veel slechter dan de standard van NC, beide kunnen gewoon 1shot heavies.
Goeie tip ;) Ach ik ben iemand die altijd wel 1 favo kant\class heeft maar uiteindelijk alles wel speelt afhankelijk van stemming\vrienden\guild\clan whatever dus mij maakt het niet zoveel uit allemaal. NC so far is een soort van favorite geworden though. Geen idee waarom aangezien het de underdogs zijn op het continent waar ik speel de afgelopen tijd maar toch :9

Over een tijdje ook weer ff een vanu proberen. CERTS zijn leuk en alles, maar niet nodig om te winnen dus boeiend dat je weer een level 1tje moet maken :P

Love NC standard sniper + 12x zoom <3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Ik heb de cert S-AMS en probeer een sunderer te "deployed", key 'b'. Ik ben buiten het bereik van de andere sunderers. Toch lukt het deployen niet.
Vraagje: Wat doe ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Punkie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:58:
Ik heb de cert S-AMS en probeer een sunderer te "deployed", key 'b'. Ik ben buiten het bereik van de andere sunderers. Toch lukt het deployen niet.
Heb je de S-AMS cert wel ge-equipped? Dat vergeten de meeste mensen :o Equippen, dan spawnen en dan kan je het pas doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

De afgelopen dagen nog wat gespeeld op verschillende momenten. Conclusie: Deze game is niet te spelen als een lone wolf. Er is niets te doen voor de solo speler en door slechte visablity (vaak zie ik vijanden niet eens in me scherm al staan ze recht voor me) moet je het ook niet willen om solo te spelen. Wat ik ook nog niet door heb is hoe die sights van de van snipers werken. Ik schiet vaak genoeg snoei hard raak voor me gevoel, maar blijkbaar gaat alles er naast of zo. Of vijanden die ogen in hun rug hebben en op het moment van schieten ineens naar links of naar rechts warpen. Het lijkt alsof het toch een "rpg" is en er een mis kans bestaat. Maja het is ook niet echt te oefenen, gezien je dan weer 5min moet lopen voordat je het opnieuw kan proberen.

Ik heb nog niet geprobeerd te vliegen. Maar van wat ik online zie is dat misschien wel the way to go als solist. Dat ga ik vanavond is proberen of zo. Beetje leren vliegen :)

Maar als ik dit echt serieus actief ga spelen, dan heb ik wel een outfit nodig. Tot die tijd vermaak ik me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Punkie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:58:
1) Zorgt dat S-ams ge-equipped is voor je voertuig. Dit gebeurt niet standaard
2) zorg dat het voertuig stilstaat en op relatief vlak gebied met een klein beetje ruimte aan beide kanten
3) duw op B (behalve als je keys hebt veranderd).
3b) (optioneel) zet je lichten uit met L zodat je niet van achter de rots schijnt ^^
4) enjoy de 2 xp per spawn en het non stop gebeep bij een goedgeplaatste sunderer :D

Als er een andere sunderer in de buurt gedeployed staat, krijg je een warning op je scherm en weet je dat het daar aan ligt.

Ander onderwerp: Heel weinig gespeeld dit weekend, maar wel goed gebruik gemaakt van kitswitchen: teammate sterft. Ik maak persoon af, switch kit (stond een gunstand nearby) en revive. Terug naar heavy. Kill er nog 1. Nabije sunderer is aan het roken, dus ik switch er naar engi, repair dat ding. Neem light assault en vlieg omhoog naar de base erboven op de cliffs en neem punt A & B in, waardoor het gebied uiteindelijk van ons is. Leuk als je zo'n hele streak aan elkaar kunt breien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 03-12-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijkbaar had er iemand van NC zijn Sunderer _in_ de basis op de eerste verdieping weten neer te zetten, precies toen TR en Vanu de aanval inzetten. Uiteindelijk gevecht van kleine 1,5 uur voor 1 basis, wil ik echt niet weten hoeveel exp die gast heeft gekregen puur voor spawn-exp op zijn sunderer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
ye-roon schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:34:
De afgelopen dagen nog wat gespeeld op verschillende momenten. Conclusie: Deze game is niet te spelen als een lone wolf. Er is niets te doen voor de solo speler en door slechte visablity (vaak zie ik vijanden niet eens in me scherm al staan ze recht voor me) moet je het ook niet willen om solo te spelen. Wat ik ook nog niet door heb is hoe die sights van de van snipers werken. Ik schiet vaak genoeg snoei hard raak voor me gevoel, maar blijkbaar gaat alles er naast of zo. Of vijanden die ogen in hun rug hebben en op het moment van schieten ineens naar links of naar rechts warpen. Het lijkt alsof het toch een "rpg" is en er een mis kans bestaat. Maja het is ook niet echt te oefenen, gezien je dan weer 5min moet lopen voordat je het opnieuw kan proberen.

Ik heb nog niet geprobeerd te vliegen. Maar van wat ik online zie is dat misschien wel the way to go als solist. Dat ga ik vanavond is proberen of zo. Beetje leren vliegen :)

Maar als ik dit echt serieus actief ga spelen, dan heb ik wel een outfit nodig. Tot die tijd vermaak ik me wel :)
Slechte visibility? Beter opletten\opties in je graphics veranderen. Er zijn geen ''rpg'' hit\miss elementen aanwezig in het spel. Je moet echter wel als sniper rekening houden met soms enorme bullet-drop, het 'leaden' van vijanden én dat je toch echt bij elk schot ''shift'' ingedrukt moet houden omdat je inderdaad anders geen enkel schot raakt tenzij het medium range is\precies wapen is :P Tevens kan je shift niet constant ingedrukt houden, het werkt maar even. Wat wél soms nog gebeurd is dat als de server té druk is op 1 gebied dat de infantry\vehicle draw distance een stuk korter word... Dan kan je ineens niet meer long-range snipen puur en alleen omdat de vijand letterlijk pas van dichtbij zichbaar is. Dit is een soort van vervelend mechanisme waar ze nog mee bezig zijn.

Maar wat versta jij onder solo? Zonder squad\platoon spelen of écht in je eentje dingen proberen te doen? Indien het eerste; dat doe ik elke dag :9 Op m'n server zitten zat competetende spelers die een basis vanaf X aanvallen, waardoor ik er dus voor kies het vanaf kant Y te doen en de vijand zoveel mogelijk lastig te vallen. Dit rackt al snel aardig wat kills op. Ik praat dan nooit met m'n team; het gebeurd gewoon zo. Dus alsnog speel ik dan ''solo'' voor m'n gevoel. Ik gebruik trouwens voertuigen alleen om van A naar B te komen want ik vind infantry combat altijd veel leuker :9

Écht puur solo kan je alleen wat lege basissen inpikken en dat is echt doodsaai... Maar ja multiplayer shooters zijn dan ook nooit echt lonewolf games natuurlijk :D

Pro TIP: Als je dénkt dat ergens vijanden zitten, druk dan steeds ff op ''q''... Dan ''spot'' je ze voor je hele team (verschijnen op de radar) én krijgen ze 'n mooi rood pijltje boven hun hoofd dat zodra ook maar een lichaamsdeel van ze in beeld is je ze kan volgen en vervolgens afmaken voor een bepaalde periode... Je kan zo maar een groep van 10+ spotten als je maar gewoon ff op Q drukt hier en daar. Is handig voor je team en als je gaat snipen een must.

En 5 minuten lopen: daar heb je voertuigen\mobile spawnpoints en de ''deploy'' optie voor :D

Ik ga als ik wat hoger in level ben ook een outfit zoeken hoor, ben een paar keer ''per ongeluk'' meegegaan met dat soort acties en dat maakt het spel wéér een heel stuk dieper :D

Vliegen vind ik érg lastig, maar als je er goed in kan worden kan je het ook écht goed doen :9 Maar dan ben je wel weer afhankelijk van je team want als zij geen Anti-Air uitschakelen bij bassissen... Sjah... Dan word 't erg lastig >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Brutal1ty op 03-12-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
SinergyX schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:53:
Blijkbaar had er iemand van NC zijn Sunderer _in_ de basis op de eerste verdieping weten neer te zetten, precies toen TR en Vanu de aanval inzetten. Uiteindelijk gevecht van kleine 1,5 uur voor 1 basis, wil ik echt niet weten hoeveel exp die gast heeft gekregen puur voor spawn-exp op zijn sunderer :P
Op welke server was dit? Ik spawned toevallig namelijk gister als NC bij een Sunderer in een basis op de eerste verdieping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Woodman, dat was die sunderer wel geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik speel veel Battlefield en ben bekend met spotten idd :) Mijn vinger hoovered gewoon constant op de Q :) Gezien ik daar ook vaak een recon speel. Wat ik alleen mis hier is de optie om de scope van m'n wapen te halen. 7x zoom is leuk, maar voor een semi auto sniper heb ik liever een red dot, of nog beter, iron sights :)

Ik speel daarom voorlopig veel met de engineer en medic class. Lekker healen en repairen en ammo kistjes droppen. Alleen kan ik niet echt wennen aan die assault rifle van de vanu. Wat ik al eerder aangaf, hij voelt zwak aan. Die carbine van de engineer haal ik sneller kills mee.

Maja wat ook leuk is: Stealth, ren basis in. Plant de bom op de generator die het anti vehicle shield regelt. Ren de toren in, hack de turret die naar binnen de basis in kijkt. Wacht tot er mensen komen en RAIN DEATH! ahhh good times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Voor de Battlefield 3 spelers: Ook hier is eigenlijk de meest efficiente gameplay "Metro64".

Oftwel indoors knokken om één of twee gangetjes. Who cares dat de hele map in genomen is, die paar punten die dat oplevert zijn niet zoveel waard als 40 cert punten per uur en continue kills / revives, resupply's, heals, en, oh, meer kills en vaak snel gerevived worden.

Maar waar het in BF3 operation metro vrijwel nooit tot doorbraken komt, is het in PS2 wél echt gangetje voor gangetje schuiven. Continue actie, en niet suf met een heel platoon tankjes / vliegtuigjes naar de volgende basis migreren, de 3 tegestanders omschieten en daarna de spawn campen tot die basis eindelijk om is en 250 xp krijgen.

Eigenlijk hadden ze al die tussenoutposts wel kunnen laten zitten. Uiteindelijk zijn het de biolabs, techlabs of haven outposts waar je leuke confrontaties krijgt, zonder dat voertuigen de balans té veel verstoren. Met één of twee tanks kan je een belegering niet breken, maar het zijn wel dooddoeners het moment dat alle schilden in de complexere basissen om gaan.

Ieder gebied moet eigenlijk een hotspot zijn, maar het loont zeker om lekker een uurtje of wat te gaan choken als het een beetje in balans te houden is. Als ik daarnaast naar mijn eigen voortgang kijk, eerst met NC, daarna met Vanu en toen die account ge-reset-bugged raakte met m'n nieuwe account en TR, lijkt mij toch nog weer dat de NC echt de sterkste factie zou moeten zijn.

Met hen was ik het eerste lvl 10 geworden (wat ik even als benchmark heb genomen), simpelweg omdat ze op alle guns naar mijn idee de minste / best beheersbare recoil hebben en de meeste dmg doen, ttk is simpelweg korter. TR / VS kunnen het wel evenaren, maar dan moet wel alles raak zijn.

Echter wat betreft de voertuigen, is de VS duidelijk in het voordeel. En als resultaat hebben ze zo'n beetje overal op iedere server waar ik kwam alle gebieden in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
djunicron schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:48:
Maar waar het in BF3 operation metro vrijwel nooit tot doorbraken komt, is het in PS2 wél echt gangetje voor gangetje schuiven. Continue actie, en niet suf met een heel platoon tankjes / vliegtuigjes naar de volgende basis migreren, de 3 tegestanders omschieten en daarna de spawn campen tot die basis eindelijk om is en 250 xp krijgen.
Op mijn server hebben de Vanu dit wel voor elkaar gekregen. Ze waren met een hele colonne de map over aan het nemen totdat ze op een knelpunt uit kwamen (lees: biolab ingangen). Daar bleven ze eindeloos proberen en werd de rest van de map weer door de tegenstanders teruggenomen.

Blijkbaar kun je berichten over de hele map versturen als je wat leadership certificaten koopt. Zo organiseerden ze de colonne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xeiji schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:40:
Op mijn server hebben de Vanu dit wel voor elkaar gekregen. Ze waren met een hele colonne de map over aan het nemen totdat ze op een knelpunt uit kwamen (lees: biolab ingangen). Daar bleven ze eindeloos proberen en werd de rest van de map weer door de tegenstanders teruggenomen.
Op Woodman zit een bizar grote russische outfit bij TR, die gooien opeens 8-9 Galaxies helemaal vol de lucht in, berg liberators erbij en hele grondarsenaal. Moment dat die in beweging komen, is er nagenoeg niets dat hun stopt, droppen opeens 50-60 man in een basis en maaien gewoon alles neer.

Lopen ze vast op chokepoint (The Crown is zo'n leuke), pakken ze gewoon alles rond die zone op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
djunicron schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:48:
Met hen was ik het eerste lvl 10 geworden (wat ik even als benchmark heb genomen), simpelweg omdat ze op alle guns naar mijn idee de minste / best beheersbare recoil hebben en de meeste dmg doen, ttk is simpelweg korter. TR / VS kunnen het wel evenaren, maar dan moet wel alles raak zijn.
Uh wat? NC heeft over het algemeen een hogere TTK vergeleken met de andere twee. Zie ook:
http://www.reddit.com/r/P...nov_29th_now_with_recoil/
(en dan even doorklikken naar de chart)

Op een 0 meter afstand zijn ze even snel of verwaarloosbaar sneller, op langere afstanden gewoon flink trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die cijfers liegen er niet om zeg :X
TTK Compared to NC

Carbines

•TR 32% Faster
•VS 43% Faster
LMG

•TR 10% Faster
•VS 17% Faster
AR

•TR 37% Faster
•VS 32% Faster
Pistols

•TR 39% Slower
•VS 5% Slower

Al nemen ze wel Bloom mee in de berekening, maar als je altijd scoped schiet, heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Huh? Ik lees toch:
NC Merc: fractie sneller dan de carbines van TR / VS. Vooral als NC engi (dus oneindig ammo) erg prettig.
TR Cycler: beste begin AR (merk ik ook, vandaar TR medic)
VS Orion: Beste LMG, mits je em onder controle hebt. (close range geweldig ding)

Shotguns, who cares... Volgens mij gebruikt niemand die graag.

NC bolt action sniper is daarnaast bij velen ook geliefd, maar goed, de upgrades voor de andere liegen er ook niet om, de VS sniper met kortere scope schijnt ook geweldig te zijn.

De uiteindelijke upgrades zijn van de VS op het eerste gezicht wel de betere modellen, hoewel het elkaar niet heel erg ontloopt. Leuk voor Station Point gebruikers, maar de rest zal toch niet snel 1000 certs erin dumpen lijkt mij, tegen die tijd ben je waarschijnlijk zo aan je initiele gear gewend dat het je waarschijnlijk niet veel goed gaat doen.

En dan kijk ik hier:
https://docs.google.com/s...RRTE1taFVJdlE&output=html

Maar goed, uiteindelijk heeft de TR relatief betere initele wapens, moet de NC wat meer CQ spelen (of meteen inflitrator gaan) en heeft de VS betere upgrades liggen.

Als je een hekel hebt aan recoil corrigeren, dan moet je inderdaad niet met de NC spelen. Een headshot met de Cycler / Trac 5 is de 2 hit waarbij je de eerste op de torso moet zetten. Als je een CS:S speler bent en domineert met de AK dan zal je genieten van het VS arsenaal.

Thnx voor de link, leuk leeswerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Conclusie hoe de wapens zijn, zegt weinig over de TTK. Die cijfers komen ook gewoon uit de sheet die hij heeft gemaakt, per saldo gaat alles om de TTK, recoil, bloom of range is puur speelstyle afhankelijk.

Maarja, dan heb je ook nog hele verhaal van RPG's, liberators en hun wapens, air vs ground, ground vs air, als daar weinig gaat veranderen, zal ik het per saldo toch niet lang blijven spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 03-12-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik speel op Woodman in Vanu team, is er ergens een outfit die ik kan joinen? Heb de indruk dat het toffer is om wat georganiseerder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
Een baas game, met een aantal flaws, maar echt absoluut de moeite waard om minstens een keer te hebben geprobeerd.

One of a kind!

Over the top!

Awesome!

Dat is dusver wat ik denk van deze game. Heb het nu een uurtje of 10 gespeeld. De eerste paar uur is het echt eventjes leren. Vragen stellen (en hopen dat mensen antwoorden) youtube filmpjes, en heel veel lezen. Het mooiste is het zo snel mogelijk vinden van een outfit (clan) met mensen die al enigszinds ervaren zijn.

De laatste 2 uur van de game was echt vet. We hadden een zeer goede squad waarbij meerdere mensen gewoon hun mic gebruikten. Want helaas gebeurt dit te weinig, terwijl de communicatie mogelijkheden zo onwijs goed zijn: proximity chat (als je deze voice button indrukt en je praat, dan hoort iedereen in het spel die in je buurt loopt jouw praten), platoon chat (een platoon bestaat uit meerdere squads) en dan natuurlijk nog specifieker de squad voice chat. Enige minpuntje is dat er geen voice activation aanwezig is. Dus alleen push to talk.

Deze game is qua kern gameplay goed vergelijkbaar met BF3 (points capturen, squads, spawnen op squads), maar het speelt heel anders.

Het is echt verbazingwekkend hoe deze game is uitgewerkt en hoe je altijd wel vrij makkelijk in een goed potje actie terecht kan komen als je dat zelf wilt. Ik ga dit niet uitleggen en niet toelichten, je moet het spel gewoon een keer hebben gespeeld en dan zul je zien hoe goed het systeem werkt. Ook op de besturing heb ik dusver weinig aan te merken.

Nu een aantal grote opvallende nadelen:

- Cheaters, ja ook in deze game doen ze weer volop mee. Je ziet het niet maar merkt het wel. Als je maar vaak genoeg door dezelfde persoon op een onverklaarbare wijze neer wordt gehaald.

- Balance, Terran is zeer populair en heeft daarom in het spel ook de overhand.

- 3 verschillende continents, het idee is leuk, de uitwerking wat minder. Elk van de 3 factions heeft op één van de drie maps wel de overhand (de een meer dan de anders, lees Terran, maar op elk van de 3 maps overheerst wel een andere factie). Wat betekend dit? Voorbeeldje:

Continent 1: bijna alle Terrans zitten hier, omdat zij hier de overhand hebben en willen houden.
Continent 2: bijna alle new Conglomerate zitten hier, omdat zij hier de overhand willen houden.
Continent 3: bijna alle vanu Sovereignty zitten hier, omdat zijn hier de overhand willen houden.

Conclusie: op alle continents weinig tegenstand en weinig dynamiek...

Dan moet je dus op zoek gaan naar mensen die wel op andere continents willen vechten en die dat ook leuk vinden, ondanks dat je dan geheid in de minderheid bent. Ik vind het leuk en de squad waar ik gister in zat ook. We hebben veel sectors gepakt op een continent waar Terrans overheersden. Helaas werd onze pret aan het einde van de avond gedrukt toen we werden overweldigd door een geconcentreerde massale Terran bijeenkomst met volledig geupgrade vliegschepen met tering zware kanonnen. Wij waren schietvoer...

- SLI/CFX scaling is zeer slecht. Het werkt gewoonweg niet, je kan net zo goed één kaart uit SLI/CFX halen. GPU 1 en 2 rond de 50%

- Voor mij persoonlijk: de letters h, c en v werken bij niet in de chat, ik ben dan gedwongen shift te gebruiken. Caps lock werkt dan weer niet, alleen shift. Komt wellicht omdat ik een PS/2 tobo gebruik.

(- het payment systeem schijnt zeer vervelend te zijn. Ik heb nog slechts ~10 uur in de game zitten en kan dus niet goed over het transactie systeem oordelen. Wel weet ik dat er een premium mogelijkheid is waarbij je premium member wordt indien je maandelijks een x bedrag betaald, kortom: pay2play. Toch wordt er niet gelogen dat het free2play is, want buiten customizable skins a la cammo's, is alles in de game beschikbaar en verkrijgbaar. Alleen schijnt het farmen van de credits door het overnemen van punten (facility's) en killen van enemy's etc. belachelijk langzaam te gaan, waardoor je zeer lang bezig bent om uberhaupt een upgrade te unlocken. Tevens kan het na één premium periode en daarbij de hoge rewards aantrekkelijk om het te behouden, omdat een mens altijd meer wilt. Een jaar premium kost +/- € 100 euro, wat ondanks het niveau van de game gewoon belachelijk is. Aan de andere kant, als je deze game zo onwijs vet vind en echt hooked geraakt, dan kan het het geld waard zijn).

Een outfit is echt een pré. Zelf speel ik met een Vanu op Mallory. Dit is een game die ik denk ik nog wel wat uurtjes ga spelen.

Zijn er verder nog mensen met tips? En op welke server/welke faction spelen jullie allemaal?

[ Voor 6% gewijzigd door IngamerX op 03-12-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Op de Miller server is wat je schetst totaal niet aan de orde. Er is per continent een aparte queue en gisteren was elk continent vol, dus genoeg te doen voor op elk continent.

En weet iemand hoe dat friend systeem werkt? Ik had gister een vriend van me toegevoegd, hij kon dit accepteren, maar hij stond niet in mijn friends list nadat hij dit geaccepteerd had.

Ik dacht dat het te maken had met een .eu of een .com account maar blijkbaar hebben we beide een .com account. Hoe zit het daarmee eigenlijk? Je kan neem ik aan gewoon samen spelen met mensen die een verschillende client hebben en dus een verschillende logon kunnen hebben?

Oh en weet iemand wat het verschil is tussen een forward grip en een advanced forward grip?

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 04-12-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ye-roon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:18:
Oh en weet iemand wat het verschil is tussen een forward grip en een advanced forward grip?
Minder recoil, nog minder recoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Bij mij werkt de friendlist wel (allebei eu account weliswaar). Je krijgt een melding en dan moet die persoon op Y / N duwen afhankelijk van wat hij wil.
Wat je ook kan doen is bij social gaan naar "notifications". Hier staan ook alle friend + outfit invites. Dus misschien heeft hij slecht geaccept en staat die friend request hier nog altijd in?

Pure gok, maar verschil tss advanced forward grip en forward grip klinkt gewoon dat de horizontale recoil nog minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is alleen niet zo groot als je zou denken, met een 6x scope een LMG schiet je iets minder omhoog per schot dan met grip 1. Maar met een 1x of NS, merk je daar nog weinig van.

Leuk als je in heavy amper punten te investeren hebt, armor tot rank 3, 2 scopes, foregrip en klaar. RPG's hebben geen upgrades, dus dan ga je je punten maar in zulke dingen steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Grip heeft toch enkel impact op horizontale recoil, en niet op vertikale, of is dit anders in PS2?

Ben trouwens wel akkoord dat certificates relatief traag omhoog gaan, maar langs de andere kant krijg je ook wel een 20tal points per dag, ook al speel je niet. Leuk als je het druk hebt, of op vakantie gaat. Met echt spelen gaat het natuurlijk ook wel een stukje sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het best rap gaan. Zeker als je support speelt hark je die cert points best snel binnen.

En grip doet inderdaad alleen wat aan horizontale recoil. Ik zie op dit moment geen reden om geen grip en flash supressor te gebruiken trouwens afgezien van als je infil speelt. Op lange afstand moet je toch in burst schieten dus kun je die flash supressor mooi gebruiken om vanuit bosjes in een biodome de vijand voor de gek te houden. })

Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de 1 hit kill rocket spam? In PS1 hadden AV wapens weinig effect tegen infanterie. En terecht.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben uit verveling maar upgrades voor tanks en vliegtuigen gaan kopen, ook al gebruik ik ze niet echt vaak. De recoil op de meeste LMG's blijven zo enorm groot dat met een 3.4 scope al bijna niet te schieten is, ik speel enkel met nightscope (donker = maximale range dat je iets mogelijk zou kunnen raken).

RPG's worden steeds minder nuttig, ik denk dat ik inmiddels meer mensen heb omgelegt met de RPG dan dat ik er tanks of vliegtuigen mee neer heb gehaald. Zeker nu er 2 light asaults bij ons de C4 hebben, rennen, vlieg eroverheen, drop 2x C4, boom, winst.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:47:
Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de 1 hit kill rocket spam? In PS1 hadden AV wapens weinig effect tegen infanterie. En terecht.
Enige waar ik die RPG's nog nuttig voor vind. Tegen vliegtuigen is het al niet meer te doen, op 100 meter out-repaired een rank3 engineer het makkelijk, en serieus 8 rockets voor 1 sunderer? Libirator met de 150mm doet het in 6 hits.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Is er een manier om de sensitivity aan te passen waarmee je de turrets op tanks en sunderers bestuurt? Op dit moment staat dat op veels te gevoelig waardoor precies mikken erg lastig is. Ik kan wel tussen DPI op mn muis wisselen maar dat werkt niet als ik in mn eentje in een Magrider zit en tussen het kanon en de gunner moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:57:
[...]

Enige waar ik die RPG's nog nuttig voor vind. Tegen vliegtuigen is het al niet meer te doen, op 100 meter out-repaired een rank3 engineer het makkelijk, en serieus 8 rockets voor 1 sunderer? Libirator met de 150mm doet het in 6 hits.
Kan ik me voorstellen, maar het uitschakelen van voertuigen zouden ze ook meer moeten balancen richting PS1 naar mijn mening. Oftewel, meer mensen nodig om een voertuig snel te kunnen uitschakelen maar wel meer xp geven zodat het nog de moeite waard is als je een assist hebt.

Dat mijn groep zo'n RPG eet en mijn heal en rez-werk meteen ongedaan maakt vind ik ook niet helemaal fair.

Spelen er trouwens veel mensen nog op Mallory? Ik heb het idee dat de server een beetje leeg aan 't lopen is vanwege gebrek aan georganiseerde outfits.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:03:
Kan ik me voorstellen, maar het uitschakelen van voertuigen zouden ze ook meer moeten balancen richting PS1 naar mijn mening. Oftewel, meer mensen nodig om een voertuig snel te kunnen uitschakelen maar wel meer xp geven zodat het nog de moeite waard is als je een assist hebt.
Maar daar zit juist de onbalans, hoe meer RPG's je nodig hebt voor 1 voertuig, hoe simpeler het gaat worden voor de vliegtuigen. Die kunnen in rap tempo achter de tank komen en 250% dmg doen (zeker die rocketpods zijn bizar sterk), als heavy 'even' achter een tank komen is bijna niet te doen.

Daarnaast werkt het locking systeem erg slecht, hij target altijd de onderkant van een tank, betekend dat bij een kleine heuvel of uphill, rocket 99% van de keren de grond in schiet. Hadden ze eigelijk principe van BF3 moeten pakken, bij een lock een topside impact.

Tja, als je dan 90% (enkel heavy en max gaan vaak niet met 1 shot) neer kan halen met 1 rocket, is mijn keuze met 3 rockets makkelijk gemaakt. 300 exp tegen een tank op hopelijk 60% krijgen, lijkt me geen moeilijke keuze. (beste geval met 3 rockets kan je een support kill halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

SinergyX schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:27:
[...]

Minder recoil, nog minder recoil.
Het meest logische dus. Wat ik me dan wel afvraag, is waarom sommige wapens beide opties hebben. Hou het dan bij alleen de advanced :)

en je hebt het in latere posts over: Onze Light Assaults. Welke server en empire speel je? Zo weet ik of dat ik in de buurt moet blijven, of dat ik weg moet rennen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
ye-roon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:47:
[...]

Het meest logische dus. Wat ik me dan wel afvraag, is waarom sommige wapens beide opties hebben. Hou het dan bij alleen de advanced :)

en je hebt het in latere posts over: Onze Light Assaults. Welke server en empire speel je? Zo weet ik of dat ik in de buurt moet blijven, of dat ik weg moet rennen :p
Ye, waar spelen jullie?

En is er ook iets van een tweakers outfit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ye-roon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:47:
Wij zitten op woodman, clubje van 10 man ofzo. Beetje gamen voor de fun, tot er weer eentje ragequit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
Als je het leuk vind om met 20+ mensen te spelen, zou je even een kijkje moeten nemen op www.taw.net. We hebben momenteel (US+EU, TR en VS samen) 171 actieve spelers voor PS2 en daar komen er dagelijks een paar bij.

Zo spelen we geregeld met een full platoon of iig meerdere squads. Gister hebben we een Air Armada vs een grote groep TR air units gehad, dat is toch 1 van de vetste dingen als je daar met je Scythe door heen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Wat een vet spel!

Ik heb alleen moeite om mn granaat over muurtjes en door ramen heen te gooien. :) Heb al een paar keer gehad dat ie terug komt wat wel eens een teamkill kan zijn. Het gooien zit denk ik net anders in elkaar dan BF3, meer mensen hier last van?

Punten binnenhalen voor gear gaat niet echt snel, iemand tips wat je het beste kan doen voor de meeste punten? Zit ook een beetje te denken of om maandelijks te gaan betalen of SC aan te schaffen. Doen veel mensen dat hier trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Onne81 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:25:
Wat een vet spel!

Ik heb alleen moeite om mn granaat over muurtjes en door ramen heen te gooien. :) Heb al een paar keer gehad dat ie terug komt wat wel eens een teamkill kan zijn. Het gooien zit denk ik net anders in elkaar dan BF3, meer mensen hier last van?

Punten binnenhalen voor gear gaat niet echt snel, iemand tips wat je het beste kan doen voor de meeste punten? Zit ook een beetje te denken of om maandelijks te gaan betalen of SC aan te schaffen. Doen veel mensen dat hier trouwens?
Ik vind het vooral vervelend dat de granaten zo veel stuiteren en de boog waarmee je ze gooit is inderdaad vaag. Die van mij stuiteren ook altijd overal naartoe, dus echt veel gebruiken doe ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Brutal1ty schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:18:
[...]

Heb je de S-AMS cert wel ge-equipped? Dat vergeten de meeste mensen :o Equippen, dan spawnen en dan kan je het pas doen.
Thnx, dat had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Onne81 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:25:
Wat een vet spel!

Zover ben ik nog niet. Maar om nu maandelijks te gaan betalen, nee dat sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
IngamerX schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:18:
[...]

Zover ben ik nog niet. Maar om nu maandelijks te gaan betalen, nee dat sowieso niet.
Maar dan wel station cash? of wil je er helemaal nog geen geld in steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tarilo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:35:
[...]

Ik vind het vooral vervelend dat de granaten zo veel stuiteren en de boog waarmee je ze gooit is inderdaad vaag. Die van mij stuiteren ook altijd overal naartoe, dus echt veel gebruiken doe ik ze niet.
En de logica/physics ervan... totaal niet te begrijpen :P Gooi je gewoon loodrecht omlaag, stuitert 2-3m hoog, boogje naar achter, komt op de grond en schiet 6-7 meter weg. Weer een teamkill :/

Dat naast de belachelijke physics van een sunderer of ander voertuig, dat mogen ze van mij nog aardig op de schop gooien. (iets wat ze bv in MAG, zeker qua granaten, beter in elkaar hadden zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Granaten doen zelden wat ik niet wil, maar ik kaats ook altijd tegen een muur of rand van een deurpost/raam. Oftewel, altijd het hoekje om. Soms stuitert hij iets te ver, maar verder werkt het super. Komt denk ik omdat ik van vroeger uit Black Hawk Down gewend ben, waar je ook van die enorme stuitergranaten had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
weet iemand hoe ik mijn tankje kan customizen met andere kleuren?
Ik heb anderen zien rond rijden met ander kleur patronen, maar kan niet vinden waar ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
jbkappirossi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:00:
weet iemand hoe ik mijn tankje kan customizen met andere kleuren?
Ik heb anderen zien rond rijden met ander kleur patronen, maar kan niet vinden waar ik dat moet doen.
Geld uitgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren toch maar begonnen met sparen voor een bolt action sniper op me Vanu char. Dat gare semi-auto ding kwam me me neus uit. Dus maar even gespeeld met de XM98 in 30 min gratis mode (had ik al eerder met de V10). En we hadden een dikke three way battle bij 1 van de standaard bases. En we hadden 1 spawn en daar stond zo'n beetje ALLE Vanu van Miller die op dat moment op dat contitent waren. Veel xp en kills gehaald tot het moment dat de NC de spawn van de Terran hadden gepakt en niet veel later onze spawn zergde. Ik ging dood en kon in een aangrenzende zone weer levend worden. Ik druk op M om even een waypoint te plaatsen, en ik zie dat mijn Deploy optie weer beschikbaar is ^^

Ik deploy midden in de basis waar we om vochten, land op een toren en daar zitten zaten 3 snipers, gebruik de jump pad en hier zitten zaten er 4. En zo van toren naar toren jumpen heeft me uiteindelijk 20 kills opgeleverd. En toen zag een light assault me :s

Maja goed, kheb bijna die 100 certs, vanavond als ik inlog heeft de passive gain daar voor gezorgt en dan ga ik die unlocken. Ik heb voor me main classes al de "kleine goedkope upgrades" en dit is een goede investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ja dat weet ik maar, ik kon niet vinden in het spel waar ik dat moest kopen, maar heb het inmiddels gevonden en ook maar gelijk even 2 dikke blaaspijpen op mn magrider gezet. loool

Ik heb deze 2 erop gezet. :9

http://wiki.planetside-un...tPlasmaCannon_256x128.png

http://wiki.planetside-universe.com/ps/Proton_II_PPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Onne81 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:46:
[...]

Maar dan wel station cash? of wil je er helemaal nog geen geld in steken?
Ye station cash, of één maandje premium. Moet nog eventjes nagaan wat voordeliger is. Maar ik ga zeker geen 100 euro uitgeven. Zeker niet als ik deze game met een game als GW2 vergelijk, waar slechts één keer 40 euro voor hoeft te worden uitgegeven en waar al het overige echt doneren is. Het is misschien een ander soort game, maar in het opzicht van mmo wel te vergelijken.

En ik merk nu idd dat het verkrijgen van CERT echt heel lang duurt, en voel daarom toch een beetje de dwang om te betalen i.p.v. er naar voelen om te donaten. Tevens merk ik dat upgrades naarmate je bekend wordt met de game echt invloed hebben. Bijvoorbeeld upgrades voor gunships, maar ook wapens, armor en anti armor en anti air. De standaard Heay anti armor doet nauwelijks dmg zonder upgrades.

40 euro per jaar voor een abonnement op deze game, waarbij rewards dan verdeeld worden is leuker dan in één keer station cash kopen en in één keer een zooitje te unlocken. Maar blijkbaar is er berekend dat dit model het meeste oplevert (omdat er mafkezen zijn die idd 100 euro per jaar bereid zijn uit te geven).

Maar dusver geniet ik wel nog volop van de game. Leuke community, en de gameplay werkt goed. Het is niet zoals bij BF3 continu op chokepoints blijven hangen, omdat er geen andere wegen zijn die naar resultaat leiden. Bij PS2 is dat wel zo. Er zijn allerlei wegen mogelijk naar de generators. Dan wel met een jump, dan wel met een lift, dan wel middels een portal.

Nadeel van de game wordt nu wel een beetje de eentonigheid van de omgevingen. Dusver vind ik de labs het mooist en leukst om rond te spelen. De overige facilities lijken best wel op elkaar, en ook de omgevingen zijn niet echt dynamisch. Zeker niet als het op physics aan komt. Wel begrijpelijk (gezien de stabiliteit van de game en de FPS), maar soms toch wel een zucht. Totdat er weer vette actie is, dan let je er niet zoveel meer op :P.

Maar goed, ik het wel opvallend dat deze game nog niet ter sprake is gekomen in een review op Tweakers, want deze game verdient imo wel meer aandacht.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.