Een baas game, met een aantal flaws, maar echt absoluut de moeite waard om minstens een keer te hebben geprobeerd.
One of a kind!
Over the top!
Awesome!
Dat is dusver wat ik denk van deze game. Heb het nu een uurtje of 10 gespeeld. De eerste paar uur is het echt eventjes leren. Vragen stellen (en hopen dat mensen antwoorden) youtube filmpjes, en heel veel lezen. Het mooiste is het zo snel mogelijk vinden van een outfit (clan) met mensen die al enigszinds ervaren zijn.
De laatste 2 uur van de game was echt vet. We hadden een zeer goede squad waarbij meerdere mensen gewoon hun mic gebruikten. Want helaas gebeurt dit te weinig, terwijl de communicatie mogelijkheden zo onwijs goed zijn: proximity chat (als je deze voice button indrukt en je praat, dan hoort iedereen in het spel die in je buurt loopt jouw praten), platoon chat (een platoon bestaat uit meerdere squads) en dan natuurlijk nog specifieker de squad voice chat. Enige minpuntje is dat er geen voice activation aanwezig is. Dus alleen push to talk.
Deze game is qua kern gameplay goed vergelijkbaar met BF3 (points capturen, squads, spawnen op squads), maar het speelt heel anders.
Het is echt verbazingwekkend hoe deze game is uitgewerkt en hoe je altijd wel vrij makkelijk in een goed potje actie terecht kan komen als je dat zelf wilt. Ik ga dit niet uitleggen en niet toelichten, je moet het spel gewoon een keer hebben gespeeld en dan zul je zien hoe goed het systeem werkt. Ook op de besturing heb ik dusver weinig aan te merken.
Nu een aantal grote opvallende nadelen:
- Cheaters, ja ook in deze game doen ze weer volop mee. Je ziet het niet maar merkt het wel. Als je maar vaak genoeg door dezelfde persoon op een onverklaarbare wijze neer wordt gehaald.
- Balance, Terran is zeer populair en heeft daarom in het spel ook de overhand.
- 3 verschillende continents, het idee is leuk, de uitwerking wat minder. Elk van de 3 factions heeft op één van de drie maps wel de overhand (de een meer dan de anders, lees Terran, maar op elk van de 3 maps overheerst wel een andere factie). Wat betekend dit? Voorbeeldje:
Continent 1: bijna alle Terrans zitten hier, omdat zij hier de overhand hebben en willen houden.
Continent 2: bijna alle new Conglomerate zitten hier, omdat zij hier de overhand willen houden.
Continent 3: bijna alle vanu Sovereignty zitten hier, omdat zijn hier de overhand willen houden.
Conclusie: op alle continents weinig tegenstand en weinig dynamiek...
Dan moet je dus op zoek gaan naar mensen die wel op andere continents willen vechten en die dat ook leuk vinden, ondanks dat je dan geheid in de minderheid bent. Ik vind het leuk en de squad waar ik gister in zat ook. We hebben veel sectors gepakt op een continent waar Terrans overheersden. Helaas werd onze pret aan het einde van de avond gedrukt toen we werden overweldigd door een geconcentreerde massale Terran bijeenkomst met volledig geupgrade vliegschepen met tering zware kanonnen. Wij waren schietvoer...
- SLI/CFX scaling is zeer slecht. Het werkt gewoonweg niet, je kan net zo goed één kaart uit SLI/CFX halen. GPU 1 en 2 rond de 50%
- Voor mij persoonlijk: de letters h, c en v werken bij niet in de chat, ik ben dan gedwongen shift te gebruiken. Caps lock werkt dan weer niet, alleen shift. Komt wellicht omdat ik een PS/2 tobo gebruik.
(- het payment systeem schijnt zeer vervelend te zijn. Ik heb nog slechts ~10 uur in de game zitten en kan dus niet goed over het transactie systeem oordelen. Wel weet ik dat er een premium mogelijkheid is waarbij je premium member wordt indien je maandelijks een x bedrag betaald, kortom: pay2play. Toch wordt er niet gelogen dat het free2play is, want buiten customizable skins a la cammo's, is alles in de game beschikbaar en verkrijgbaar. Alleen schijnt het farmen van de credits door het overnemen van punten (facility's) en killen van enemy's etc. belachelijk langzaam te gaan, waardoor je zeer lang bezig bent om uberhaupt een upgrade te unlocken. Tevens kan het na één premium periode en daarbij de hoge rewards aantrekkelijk om het te behouden, omdat een mens altijd meer wilt. Een jaar premium kost +/- € 100 euro, wat ondanks het niveau van de game gewoon belachelijk is. Aan de andere kant, als je deze game zo onwijs vet vind en echt hooked geraakt, dan kan het het geld waard zijn).
Een outfit is echt een pré. Zelf speel ik met een Vanu op Mallory. Dit is een game die ik denk ik nog wel wat uurtjes ga spelen.
Zijn er verder nog mensen met tips? En op welke server/welke faction spelen jullie allemaal?
[
Voor 6% gewijzigd door
IngamerX op 03-12-2012 18:49
]