HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

AJK

...

vinz98 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:29:
Waarmee/hoe meet je die hele precieze waardes eigenlijk?
Met een L/C meter en een multimeter.

[ Voor 4% gewijzigd door AJK op 29-08-2012 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi wark!

Heb je geen last van brom? Ik weet niet waar jouw aardedraad vastzit, het schijnt dat ie soms door Yaqin niet vastgemaakt wordt. En een '69 aarde filtertje' ertussen... (uitleg bij filmpje)

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQVkiEvMcuRsTu62ZwHUjWYo-D0Oj3mMficlRmQt_DW1SQFcQx
Dit is hem toch? Yaqin MS22B.
Ik ben heel benieuwd hoe hij klinkt, maar dat zal lastig te quantificeren zijn zonder vergelijk...

Heb nou ongelijk als ik zeg dat de exacte waarde van de condensatoren niet echt heel veel uitmaakt? Bij 100kOhm geeft 1µF al een hele lage frequentie en als je daar 10% boven of onder zit hoort geen olifant. Toch?
Die Pilkor dingen lijken me helemaal slecht (voor hifi dan) maar ik zou ook nog eens kijken naar nog betere 1-2µF dan Mundorf Mcap (=gewoon een nette MKP maar niet super). Ik weet, je hebt er 4 nodig, maar daarom juist des te meer van belang. Je hoort het dubbel terug. Probeer eens een stel 1µF PiO's (NOS Russische of Amerikaanse). Het moet alleen wel passen natuurlijk. Ik denk dat je met 150V wel toe kunt (dat kun je vast wel meten; tijdens opwarmen meten vw overshoot).

Ik zag net 2µF 200V (metalised PiO?) en 1µF 100V paper in oil (Gudeman) afm +/-14x44mm en Sprague 1µF 150V (metPiO) 28x10mm voor ongeveer €5/st

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 02:00 ]

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:16:
Mooi wark!

Heb je geen last van brom? Ik weet niet waar jouw aardedraad vastzit, het schijnt dat ie soms door Yaqin niet vastgemaakt wordt. En een '69 aarde filtertje' ertussen... (uitleg bij filmpje)

[afbeelding]
Dit is hem toch? Yaqin MS22B.
Ik ben heel benieuwd hoe hij klinkt, maar dat zal lastig te quantificeren zijn zonder vergelijk...

Heb nou ongelijk als ik zeg dat de exacte waarde van de condensatoren niet echt heel veel uitmaakt? Bij 100kOhm geeft 1µF al een hele lage frequentie en als je daar 10% boven of onder zit hoort geen olifant. Toch?
Die Pilkor dingen lijken me helemaal slecht (voor hifi dan) maar ik zou ook nog eens kijken naar nog betere 1-2µF dan Mundorf Mcap (=gewoon een nette MKP maar niet super). Ik weet, je hebt er 4 nodig, maar daarom juist des te meer van belang. Je hoort het dubbel terug. Probeer eens een stel 1µF PiO's (NOS Russische of Amerikaanse). Het moet alleen wel passen natuurlijk. Ik denk dat je met 150V wel toe kunt (dat kun je vast wel meten; tijdens opwarmen meten vw overshoot).

Ik zag net 2µF 200V (metalised PiO?) en 1µF 100V paper in oil (Gudeman) afm +/-14x44mm en Sprague 1µF 150V (metPiO) 28x10mm voor ongeveer €5/st
Jep dat is em!

De aarde draad zit normaal vast in het midden van de print, maar die was nu los om dat de hele print uit de behuizing was. Ik heb geen last van ruis.
Hoe klinkt het? Ik kan een paar plotjes maken van de response, thd en fase, maar voor de rest zal je het echt zelf moeten beluisteren. Ik houd het er op dat het een wereld van verschil is met hoe die binnen kwam. Minder kleuring, klinkt beter in het hoog (dat is die 100pf op de ingang), meer detail.

En kwa andere buizen: 2x een mullard 12ax7 (made in holland) er in gaf geen positief verschil, jammer. Voor de rest heb ik enkel losse buizen at the moment.

Voor de 1uF condensatoren maakt het inderdaad niet zo veel uit wat de precieze waarde is, vandaar dat ik niet zo kritisch hier op was. De rest van de componenten die ik vervangen heb zaten in het riaa filter of in de ontkoppeling tussen de buizen. Daar valt wel veel winst te behalen aan gezien dit onderdeel is van een feedback lus (RIAA) of de versterking.

De reden dat er niks anders op de plek van de mundorfs zit is redelijk eenvoudig. Die had ik nog liggen.
Daarnaast mat ik een piek van 255V over de condensatoren, weet niet meer uit mijn hoofd waar die stabiliseerd. Maar dat maakt de keuze redelijk beperkt zeker kwa form factor.
Ik zat te azen op een setje vitamin Q's, maar zie er daar maar eens 4 van te scoren in een axiale behuizing...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

@AJK [quote] Als laatste ben ik op de onderzijde aan de slag gegaan. Ik heb een gridresistor op de ingangen gezet zodat de tube protectors niet meer nodig zijn en de amp minder kieskeurig wordt kwa buizen (microphonie). [/quote]

Deze begrijp ik niet. Microphonie zit in de buis hoe haal je de gevoeligheid van de versterker daarvoor naar beneden?

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 30-08-2012 12:49 ]

Copyright and left by SED...

• AJK

AJK

...

SED schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:46:
@AJK [quote] Als laatste ben ik op de onderzijde aan de slag gegaan. Ik heb een gridresistor op de ingangen gezet zodat de tube protectors niet meer nodig zijn en de amp minder kieskeurig wordt kwa buizen (microphonie). [/quote]

Deze begrijp ik niet. Microphonie zit in de buis hoe haal je de gevoeligheid van de versterker daarvoor naar beneden?
Microphonie is niet de goede term. Ik heb wat dingen door elkaar gehaald. De gridstopper zorgt voor een low pass RC filter. Geen radio ontvangst of oscillaties bij buizen die hier gevoelig voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, eerst maar eens pakken wat je hebt liggen natuurlijk. Daarnaast mat ik een piek van 255V over de condensatoren maakt het idd wat lastig want dan worden ze ook gelijk zo groot, zowel als zeldzaam.

Zag ik trouwens Takman weerstanden?

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:03:
Tja, eerst maar eens pakken wat je hebt liggen natuurlijk. Daarnaast mat ik een piek van 255V over de condensatoren maakt het idd wat lastig want dan worden ze ook gelijk zo groot, zowel als zeldzaam.

Zag ik trouwens Takman weerstanden?
Helaas wel, daarna stabiliseerd het op 120v dus mischien kan ik met wat aanpassingen de piek omlaag krijgen. Maar het is een must dat het dekseltje dicht gaat aan het eind van de mod. Ik denk dat NOSIO gewoon niet gaat passen.

De roze weerstanden zijn inderdaad takman carbon. In retrospect zou de metalfilm theoretisch betere resultaten kunnen betreft thermal noise/drift en kleuring. Maar ik ben meer als tevreden over resultaat. Eigenlijk had ik niet verwacht dat weerstanden zoveel effect hebben op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uh oh. Ik heb geloof ik weer iets gewonnen. Iets met geschiedenis waar nogal om te doen is onder liefhebbers (of haters). Iets wat je als vinylliefhebber ooit eens gehad moet hebben, zeggen ze.

De omschrijving gaf mij wel vertrouwen... :P
On offer here is a Vintage Decca London Cartridge with its original box and jewel case.
It's spent the last few years in its case because as much as I love these things they frighten the b'jesus out of me. I took it for a spin yesterday and it behaved itself very well.

Het is een heel oud ontwerp dat nog steeds gemaakt wordt. En je kunt hem eventueel ook reviseren of retippen in Engeland voor een heel redelijk bedrag.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/$T2eC16dHJHwE9n8ii-sRBQM,8qrvQg~~60_1.jpg
Het is een echt 'Engels' ontwerp: geniale techniek maar het ziet er NIET uit. Rood plastic en blik. Maar daar is wat aan te doen. Ik kan goed priegelen met hout en ik heb van mijn vader nog een hele lading stukjes hardhout. En het is eerder gedaan in Hong Kong (toeval?).
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg141/lipstick_hk/P1030643.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg141/lipstick_hk/P1030460.jpg

Hoe het werkt: de naalddrager staat vertikaal als een L op de kop en is van ijzer. Dit beweegt in een magnetisch veld en dat geeft het signaal. Dit gaat veel directer dan een naald op een 5mm lange drager opgehangen in dempend rubber. Het draadje zorgt ervoor dat de boel niet naar voren trekt. Eigenlijk net als een ouderwetse ploeg met een paard ervoor.

Ik heb 1µF 400V PiO's gevonden. 4 Stuks. Ze zijn wel vrij groot. Ik schat 6x1.5cm.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decca London elementen werden "vroeger" veel in de studio's gebruikt dus dat zegt al genoeg over de kwaliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:48:
[...Decca...]

Ik heb 1µF 400V PiO's gevonden. 4 Stuks. Ze zijn wel vrij groot. Ik schat 6x1.5cm.
Die decca's zijn geweldig! Mits je ze goed afsteld. De legende zegt dat ze zo goed zijn dat de concurrerende reference modellen een prijs kwaliteit verhouding hebben om van te huilen.

Die PIO's zijn gewoon veel te groot voor in de preamp, dat gaat hem niet worden. Iemand mischien nog sugesties betreft "normale" MKP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Kan je niet vrij makkelijk met wat lood een goede afscherming maken? Gewoon van dat dak lood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, tweakers! Handen beginnen te jeuken en gedachten zijn niet te beteugelen. :D

Ik snapte eerder niet helemaal wat er speciaal aan aan Decca's is. Nu ik er wat meer over gelezen heb zie ik er wel mogelijkheden in. Omdat hij zo gammel gemaakt is valt er juist makkelijk wat aan te verbeteren. En voor €300 durf ik het nog wel.

Die blikken buitenkant is niet voor niks; dat zorgt ervoor dat je niet ongewenst diverse zenders oppikt. Het moet dus een kooi van Faraday vormen. Het hoeft dus niet van ijzer te zijn en ook niet helemaal dicht. Dun lood is mss zo gek nog niet... Het hoeft niet dik en zwaar te zijn.
Wat wel aan te raden is, is een oliegedempte arm. Het ding schijnt zo te keer te gaan aan het eind van je arm dat je zelfs muziek kunt luisteren met de versterker uit. Een unipivot met oliedemping schijnt aan te bevelen.

Mocht er iemand een element hebben die de moeite waard is en de naaldrager is krom of de naald versleten: in Engeland is een adres waar ze ontzettend veel kennis en vaardigheid hebben. Ze werken ook veel voor archieven etc. Expert Stylus and Cartridge Company. Ze doen dit voor een normaal bedrag; iets van GBP225.
Ik kwam terecht op Lencoheaven waar diverse elementen werden geshowd met een saffieren naalddrager en paratracer naald.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f20/daiwok/IMG_4042.jpg
Dit is een Denon 103R. Prachtig niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een beetje meer ontopic te zijn; ik kwam ook nog leuke analoge dingen tegen uit China, cq Taiwan.
Zowaar! een paar elementen, zien er heel netjes uit en de prijs?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDcyMA==/$(KGrHqQOKpME6eOZ(vnjBOrktJUObw~~60_3.JPG
Jasmine LP-CC1 MC phono cartridge €350
Ebbenhout. De naald is wel degelijk van diamant (microline naald).

En een goedkopere high output MC
Afbeeldingslocatie: http://www.lpaudio.net/UploadFile/2012-7/20127162542123512.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lpaudio.net/UploadFile/2012-6/201261613414490615.jpg
LPAUDIO LP-MC80H High Output €120
Eerlijk gezegd ziet hij er voor het geld helemaal niet verkeerd gemaakt uit. Voor dat geld heb je meestal een plastic blokje. Niet zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.lpaudio.net/UploadFile/2012-6/20126151145916173.jpg
Ik plak even de specs er bij
TYPE: LP-MC80H
STYLUS: Diamond , use longevity >1000hours
HEIGHT: 16mm
WEIGHT: 6grams
Internal Impedance,DC resistance: 120Ohm
Output voltage : 0.8mV,1 kHz at 33 1/2
Frequency response : 20-20KHz ±1DB
Channel separation: >25DBat1KHz
Channel balance: <1DB
RECOMMENDED LOADING:>100Ohm or MM 47K Ohm,150Ohm MC transformer
TRACKING FORCE:2.2 grams
OPTIMUM TRACK FORCE:1.8-2.5 grams
BREAK-IN PERIOD:20 hour
High output is relatief, 0.8mV is niet echt hoog maar met een beetje MM-trap moet het wel lukken.

En een draaitafel van Jasmin
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqYOKnUE3ZRCu-79BN-IC5g3E!~~_3.JPG
Jasmine TT-D311 Vinyl Turntable. Al vind ik hem niet echt mooi.
Zij hebben ook een phonotrap. Wat ik net las is die gemaakt naar een bekend DHZ ontwerp. Ik vermoed dat deze Valab zo ingeveer het zelfde is.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2NlgxNjAw/%24(KGrHqYOKosE6e)f2NK-BPQz(Y!RwQ~~60_3.JPG
VALAB TF-1 MM / MC Phono Preamplifier
Veelzijdig instelbaar (aan de binnenkant zit ook nog 2 muizentrapjes voor capaciteit?), hij loopt op 2 opamps (LT1028) er zitten goede componenten in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 03:22 ]

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
16HP, zoals ik zei op een goeie set te horen
Nou, ik heb hem weer eens opgezet (op LP dus). Ik moest mijn mening toch wel even bijstellen... het klinkt toch wel erg goed. Zeer realistisch. De nieuwste van Melody Gardot is trouwens ook apart.. de cd versie (16/44) klinkt saai maar op 24/96 komt het ineens los.

Modden doe je met mate...als je alles in 1x doet weet je niet wat, wat doet. Het mooie is dat je het (opamps en weerstanden er tussenuit) altijd nog kunt doen. Ik denk dat die vergelijking wel een keer leuk zou zijn. Hoor je gelijk het verschil in volume (als). Zeker naast mijn halve (4xTD1543).

Ik ga nu opampjes wisselen in mijn Jolida phono. Ze zijn binnen. :)
Ben benieuwd.

Edit:
Nou, niet overdonderend. Opamps hoeven toch niet in te branden? Ik vond het nou niet echt een verbetering. :?

offtopic:
het kan natuurlijk komen dat ik nog wat brak ben van gisteren en mijn beoordelingsvermogen niet helemaal jé dàt is. Gisteren naar een concert geweest in 'de Melkweg' met het mooiste meisje op de wereld (zoals in, met zijn 2-en). B-) En nee, dat valt niet onder gebrekkig beoordelingsvermogen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een heel leuk idee om die Lite Dacs eens met elkaar te vergelijken , alleen waar en bij wie gaan wij dat doen ? misschien bij Jeep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee opamp niet. Dat lijkt mij niet. Maar ik bedoelde van mijn phonotrap. Daar zitten 3 op een rij nieuwe. Beetje raar eigenlijk, zit ik bij jou een heel verhaal op te hangen dat de opamps er uit moeten, bij cd weergave, en dan heb ik zelf doodleuk 3x zoveel in mijn analoge weergave. Maar het werkt wel erg goed.

Ik vond het een beetje 'hard' klinken met AD843/OPA637/LT1028. De Burr Browns verzachten het wel een beetje. Ik heb er nu 2x OPA627 en een OPA 637 allemaal BB in zitten en dit klinkt een heel stuk beter naar mijn zin. Ik vermoed dat de AD843 een beetje de boosdoener is want die geeft ook wat meer 'rommel', vooral hoogfrequent. Als je hem heel hard zet kun je dat horen.

Voor afspraak: ik weet niet of Bronco een auto heeft? Dan zit ik mooi in het midden. En ik heb nogal wat spullen staan.

Voor vinyl wordt vaak een aparte master gemaakt. Dus het kan zeker schelen. En volgens mij kan er tussen de cd master en de HD uitgave ook nog wel verschil zitten. Maar de mix is meestal het zelfde.
16HP klinkt imo wel degelijk goed, maar je moet het op goede apparatuur horen. Ik heb de LP van Olden (2003) voor mijn verjaardag gekregen van de platenbaas van Volkoren en volgens hem was dit wel wat voor me. En hij krijgt steeds meer gelijk. Ik heb ook 'Sackcloth and Ashes' op CD (HD eigenlijk) en die klinkt dus niet zo goed als deze LP.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
Hoi, heeft hier iemand misschien een idee over het volgende?

Ik luister al enige jaren met plezier naar mijn Shanling A-300 versterker, al begon ik me op een gegeven moment wel te ergeren aan de ruis die eruit kwam. Ik weet dat altijd aan storing van teveel vage apparatuur op een ongeaard stopcontact. (ADSL-modem, NAS, hele reut aan AV-apparaten, dat soort dingen.)

Vanmiddag werd het me uiteindelijk toch teveel en ben ik eens aan het uitproberen geslagen. Toen loskoppelen van andere apparaten niet bleek te helpen heb ik het ding naar de keuken gesjouwd om hem direct aan een geaard stopcontact te hangen.

Maar ook dat helpt niet. De enige manier om de ruis weg te krijgen is het loskoppelen van de voor- en eindversterker. Met de snoertjes erin is de ruis constant, onafhankelijk van hoe hoog ik het volume zet, maar op het ene kanaal is het wel duidelijk sterker dan op het andere.

Harde meetgegevens heb ik niet, maar in mijn beleving was het vroeger echt een stuk minder. Inmiddels begin ik aan mezelf te twijfelen..

Weet iemand raad? De voorversterker is een buizenversterker, de eindtrap is transistor. Hier meer info over het apparaat: http://www.pacificaudio.n...=com_virtuemart&Itemid=26
Aangezien ik niet vaardig ben met een soldeerbout, heb ik hem nog niet zover opengeschroeft dat het garantielabeltje stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kunt toch ook gewoon ff vragen aan PA?
De voorversterker buizen kunnen na verloop van tijd gaan ruisen. Ze zouden tegen de 10.000 uur mee kunnen gaan maar mss moet er wat aan afgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Ja, dat is een heel voor de hand liggend idee, waar ik toch pas op kwam nadat ik dit gepost had :) Ik heb ze inmiddels al een mailtje gestuurd.

Maar bedankt voor het antwoord, dat klinkt als een oplosbaar iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik luister al enige jaren met plezier naar mij
En garantielabeltje niet beschadigen....
Hoeveel garantie denk jij te hebben?

Neemt de ruis toe bij het toenemen van volume? Meestal in de voorversterker
Geen toename dan eindversterker de beste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
SED schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:50:
Hoeveel garantie denk jij te hebben?
Nou, ik zag net op de site van PA dat ze twee jaar garantie geven en dat loopt voor mij af op 27 september, dus ik denk nog zo' n 2,5 week garantie te hebben. ;)
Neemt de ruis toe bij het toenemen van volume? Meestal in de voorversterker
Geen toename dan eindversterker de beste kans.
Zoals vermeld neemt de ruis niet toe bij het toenemen van het volume en verdwijnt het als ik de voorversterker loskoppel van de eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

kun je op de eindversterker een ander ingangsignaal simuleren>

ik zie wat meer te testen ingangen op deze afbeelding: http://www.china-highend-hifi.com/prod0112314133.htm

Maar als je nog garantie hebt dan meteen naar PA!

Je "'enige jaren" klonken wat langer dan <2 JAAR ;)

[ Voor 64% gewijzigd door SED op 08-09-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

alleen waar en bij wie gaan wij dat doen ? misschien bij Jeep ?
Ik kom ook! En ik neem appeltaart mee!

@ dj Henk

Als het inderdaad alleen van de voorversterker af komt dan zit het em in de buizen maar om daar nou slijtage garantie op te geven is wel erg vergezocht denk ik. PA zal de diagnose best wel voor je willen stellen denk ik.
Je zult er best wel uitkomen met ze, ze zijn erg professioneel.

[ Voor 55% gewijzigd door vinz98 op 09-09-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enne, gaan we ook nog wat afspreken voor XiFi dit jaar? 'T is wel in Veldhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Weet iemand of er een buizenversterker bestaat met ge-integreerd DAC? Ik heb het eerlijk gezegd nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Google vertelde mij dat diverse buizenversterkers met geïntegreerde DAC te koop zijn, een deel ervan zal vast Chinees zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Allen, bedankt voor de info, ik wacht even tot PA gereageerd heeft voor ik verder ga. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJHenk: succes! Hoop dat t lukt.

Trunksmd:
Ja die zijn er wel maar ik zou mijn zinnen er niet op zetten. Bv de Sweetpeach serie van XianSheng zit een ingebouwde USB en is niet erg aan te raden. Waarschijnlijk zo een goedkoop insteek bordje wat wel leuk werkt maar niet verder komt dan matig hifi. En er zit dan ook nog een Phono trap in. :)

Je zult misschien je redenen hebben voor de vraag. Een aparte dac geeft je toch veel meer mogelijkheden. Het is nooit zo dat een buizenversterker met ingebouwde dac gelijk een buizen I/V conversie heeft. Dat zou voor de hand liggen ware het niet dat Chinezen blijkbaar niet verder kijken dan referentieontwerpen aan elkaar rijgen.
Mijn kleine Muse dacje ligt achter de buizenversterker zichzelf weg te cijferen en ondertussen geweldige prestaties te leveren als een Disney animator.

Ik heb afgelopen woensdag een aardige versterker beluisterd met de Piosound Eagles. Van Perreaux uit NZ. 250W mosfet met ingebouwde DAC. Dat is geen goedkope versterker. Maar o,o, wat klonk dat goed. Dat geeft toch wel aan dat een goed uitgewerkt concept gewoon goed klinkt en diverse op manieren het ideaal van een andere kant benaderen. En dus op elkaar gaan lijken. De speakers zijn natuurlijk ook erg fijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Dat dit forum nog steeds in de lucht zit. He jeep hoe gaat het met je ? je kan ondertussen wel een boek schrijven over dit forum hahaha. :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahoi die ouwe zeerover!
ja natuurlijk. Ieder zijn hobby toch? Al is een boek (vertalen dan) al wel bij me opgekomen, dat is een hondenbaan (veel werk, weinig opbrengst).

Ik heb dit weekend even tussendoor een experiment gedaan met de diepgrondige reiniging van een LP met de houtlijm manier.
Het geheim is: niet te zuinig doen en vooral; geduld. En natuurlijk een schone werkplek.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/280LP_dirty_tn.jpg
Vóór. Hij is echt vies en al een beetje grijs gedraaid.

De eerste keer ging het maar zó, zó. Ik had er papier ingelegd als 'wapening' zodat ik het er in 1x af kon trekken. Dat was dus gèèn goed idee. het drogen ging daardoor ongelijkmatig en trok stukjes los van het oppervlak. Daardoor bleven er kleine stukjes achter.

De tweede poging met kant B heb ik gewoon lekker met de pot op de kop en PFFrrrrrrT.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/627LP_met_klodder_lijm_tn.jpg
Dan krijg je dit geklieder. Maar dat komt goed...

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/148LP_met_uitgesmeerde_li_tn.jpg
Lekker veel lijm en met een pasje uitstrijken tot je overal een witte laag er op hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/170LP_met_opgedroogde_lij_tn.jpg
En dan gewoon een halve dag laten drogen (of) tot het helemaal doorzichtig is. Dat ligt er een dikke elastische film op die je er heel rustig, beetje bij beetje af kunt trekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/428LP_van_lijm_vrijmaken_tn.jpg
Dat gaat heel handig op de draaitafel. Telkens een stukje draaien en van buiten naar binnen steeds een stukje verder langzaam er af trekken. Net als een sticker. Niet te snel want dan scheurt het. En dan het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/313LP_clean_tn.jpg
Een redelijk grijs gedraaide gevonden oude LP is ècht schoon tot onder in de groef. Je hoort nog wel af en toe tikjes of een krasje maar het geluid is schoon zonder constant gekraak. Nu kan ik weer genieten Van Earth WInd & Fire; I Am.

Kosten:
pot lijm van de Action: €1,59 (kun je er wel een paar mee doen)
beetje tijd voor insmeren.
uren drogen
3 minuten voor het afpellen

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze speakers gekocht om in het plafond van mijn badkamer in te bouwen

http://artsound.be/module...ource/25_spec_nlmdc64.pdf

De bedoeling is om via ipad of iphone muziek af te spelen via airplay door middel van een airport express te koppelen aan een nog aan te kopen versterkertje.

Na hier al beetje gelezen te hebben dacht ik om zo'n muse of topping mini t ampje te bestellen omdat dit qua prijs goed meevalt. Zou ik best de ta2020, ta2021 of de ta2024 chipset nemen, of passen deze allen volledig niet met de speakers die ik kocht? Ik moet toegeven dat ik op audio gebied nog redelijk leek ben. ( ik weet wel wat rms enzo wil zeggen, maar lees hier dat dit weinig zegt over speakers of versterkers...)

Bedoeling is dus niet dat ik het water uit mijn bad speel, maar een redelijk goedkope opstelling heb die proper klinkt... Wat denken jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:17:
@jeep, vinz89 en hermankora. Ik heb een auto en inderdaad voor zover ik weet zit Jeep redelijk midden des lands. Echter...ik heb de aankomende maanden nogal druk en ga in december naar Vietnam! :) Kortom, ik kon snel uit in 2013! Voordeel is dan wel dat ik dan de dac goed ken. Ik zorg voor een aantekening in mij agenda en meld me dan (of tussentijds al ik het niet kan laten om te reageren op iets).
Oke, dan wordt het eventueel begin 2013 , komt goed uit want ik neem aan dat die DAC van jou dan helemaal goed ingespeeld is .We houden het dan tzt voorlopig op "Jeeps Place" neem ik aan , ik zal dan ook die Sinovt KT 66 SE meenemen kijken en luisteren wat jullie ervan vinden .

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Okee

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ook. Maar wie zit er op mijn biografie te w88 dan? Ik ben een simpele ziel met een complexe geest. Moest jij toch al weten...
Maar zonder flauwekul, ik vind t prima. Waar een wil is, is een weg... >:) maar januari kan ook. Misschien wel goed voor mij ook. Even rustig aan doen. Ik kreeg vandaag alweer een pakketje, 3 dagen op rij.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/331Decca_London_Blue_in_b_tn.jpg
Dag 1
Het Decca London Blue element uit Down Under. In perfecte staat en 30 jaar oud. Ik verwachte een lomp ding maar het heeft een hoge schattigheids- en aandoenlijkheidsfactor. Ahhhhh, liev! B)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/644messenset_Rimon_zwart__tn.jpg
Dag 2
Messenset van zwart keramiek uit Hong Kong (zelfde leverancier als mijn ampjes). Vlijmscherp en hardheid tussen edelstaal en diamant.
Wie bij de luistersessies bij mij geweest is weet dat dit gerelateerd is... ik kook ook redelijk goed. Om de lange luistersessies mogelijk te maken. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/607nw_LP_s_tn.jpg
Dag 3
De software. oOo
Ik had al een jaar niks gekocht. 3 had ik al op cd maar heb ik liever op LP omdat ik ze dat waard vind. Zou ik nu ook de copyrights van de platenmaatschappij terugkrijgen? :P
Ik weet het, slechte smaak en beperkt repertoire maar ik sta open voor suggesties.

edit: over smaak gesproken: deze is van héél vroeger:
"ik krijg een heel apart gevoel van binnen...
als ik jou opzet liéééve schat.
Wat zou ik zonder jou beginnen?
Voel je het klotsen van mijn maag?"

Vrij naar Corrie en de Rekels, maar onder inspiratie van the Chemical Brothers >:)
Het zijn gewoon mijn eigen oude speakers maar Jeez (voor wie overigens bedankt voor de hints voor èn de versterker, èn de draaitafel, èn de Urushi) wat klinkt dat lekker. Ik voel dat dus ècht in mijn maag.

ik heb foto's bij het LP schoonmaken toegevoegd. Een aardige Tut zo IMHO.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:15 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

ik heb foto's bij het LP schoonmaken toegevoegd.
Je bent gewoon de eerste die een LP heeft weten te kopieren!

Verwijderd

Topicstarter
Afgekeken van Mission Impossible. Ik kopieer gewoon alles wat los en vast zit. :P
Ik zat er inderdaad aan te denken. Je maakt in feite een moedermatrijs.

Ik heb vanmiddag ook even het Decca element ter hand genomen. Het is echt net speelgoed. Je haalt hem zo uit elkaar. Kapje schuift er af, je drukt hem dan zo uit het blik. Het enige wat je dan overhoud is een stukje plastic met wat losse onderdeeltjes die met héle dunne draadjes aan elkaar zitten. Dat heb ik dus maar niet gedaan. Het is wel heel fragiel allemaal.

De reden daarvor was dat ik eerst de boel even wil uittekenen, maten nemen ed. voordat ik een ontwerp voor een nieuwe body kan maken. Ik hoorde van de verkoper dat het element zelf bijna net een muziekdoos is, als je hem in de groef legt hoor je de naald alleen al muziek maken van meters afstand.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort ook een Okki Nokki voor het gewone werk. Houtlijm is echt voor hele vieze LP's. Ik zie trouwens ook dat nieuwe platen ook niet bepaald schoon zijn. Je ziet dat er gewoon vlekken of een zweem op zitten.

Ik vind de Bendix meestal veel te duur. En ik gebruik nu alleen nog maar de DAC uit de MHZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@Bronco.. misschien is dit iets om in de gaten te houden dan:

http://www.ebay.com/itm/B...cs_R2&hash=item3f1c61882f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Dit is een verkoper die een hele stapel van die buisjes heeft en ze heel langzaam uitmelkt. De prijs is dus altijd veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De WE 396 zijn wel mooi. Mooi ruimtelijk maar ook een beetje 'lief'.
De Raytheon vind ik meer dan redelijk goed.
De JAN GE zijn wel degelijk een upgrade tov standaard Chinese buizen maar het is idd niet bepaald het einde. De prijs ook niet. Onbegrijpelijk dat ze er standaard Chinese instoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:02:
Nee. Dit is een verkoper die een hele stapel van die buisjes heeft en ze heel langzaam uitmelkt. De prijs is dus altijd veel te hoog.
Ebay kan nooit te duur zijn. Kwestie van zelfbeheersing ;)

iemand ervaring met deze leverancier?
http://www.nostubestore.com/

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 18-09-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ebay kan nooit te duur zijn. Kwestie van zelfbeheersing
Dat moet je Bronco maar eens uitleggen....

Ik noem alleen maar MC10L >:)

Ik heb trouwens een paar analoge Chinezen onderweg.

De MS22B voor MM (de Decca London dus als 2e phono). Ik heb de belangrijkste onderdelen voor modificatie al in huis dus dat is eigenlijk niet zo moeilijk. Ik ben heel benieuwd of hij de Jolida tegenwicht kan geven. Omdat ik weinig van de Jolida gebruik zou dat best wel eens kunnen. En waarom niet de MS12B? Lelijk met aansluitingen aan 2 kanten, te groot, te duur en dingen die ik niet gebruik.

En deze arm:
Afbeeldingslocatie: http://www62.babidou.com/pic/2010/9/10/tangdan/1332254616566.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cfile217.uf.daum.net/image/135C52174C77DAFC2BF876
Opera Consonance T988. Eenpunts gelagerd met demping.
Afbeeldingslocatie: http://www.aa-acoustics.com/resources/t988_01.jpg
Verwisselbare armbuis. :Y
Afbeeldingslocatie: http://grantfidelity.com/site/files/T988-2_0.jpg
Het element dat er op zit heb ik ook. Heel erg goede tracker, supersnel en dynamisch. Lijkt me wel wat als ik zou kunnen wisselen door alleen de arm te verwisselen.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 20:19 ]

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Wat doet een tweedehands Yarland F34CIII nog op de markt?
Is de EU versie met ClarityCaps en twee uitgangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is altijd wat de gek ervoor geeft. Maar omdat je hem nu niet in winkel kunt kopen mss wat meer. Tussen de 200 en 250. Het ligt er ook aan of je er nog buizen extra bij hebt.

offtopic:
Ik zit op mijn verse forel te wachten in een restaurant in de Eiffel. 115km gefietst bij de Nurburgring, bergie op, bergie af... pfff
Maar wel verrekte mooi!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Beste medetweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een koptelefoonversterker voor mijn Beyerdynamic DT 990 PRO (250 Ohm).
Graag heb ik er een met een geïntegreerde DAC, die via USB aan te sluiten is.

Ik ga deze gebruiken op m'n laptop (Dell Studio XPS 1645) waarvan de DAC niet zo best is. Ook moet hij vaak op 100% volume waardoor ik denk dat er nog redelijk wat te behalen valt in ´t gebied van geluidskwaliteit.
Ik luister ook veel via m´n Blackberry Bold 9700 (verassend goede DAC?!) die helaas nog minder volume kan produceren. Dit hoeft echter niet portable te zijn, dus een jack/tulp ingang en power via usb / aparte voeding is genoeg.

Ik vroeg me af of er hier mensen zitten met ervaring met een goede USB dac / headphone amp voor weinig (tja, student hè). Ik kwam zelf al verschillende dac/amp buizenversterkertjes tegen op ebay. Is dat misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wel wat opties. Als je goedkoop begint bij zo'n €75 kun je met elke verdubbeling winst halen (usb dac > losse dac > HP-amp). Je begint dan met een externe asymmetrische usb-DAC zoals van Musiland Monitor 01 of 02 of 03 (incl dac + HP), daarna een aparte betere amp (misschien een hybride met buisjes zoals een Qinpu A1 of volledig buizen of een goede discrete) en daarna een echt goede DAC. Zo werk je geleidelijk naar een ultieme oplossing.

Of je doet het in 1x wat beter en zit dan redelijk aan je max; Aune of vglb. of een Xiangxieng dac01. En FiiO heeft ook mooi apparaten.

Als je een optische uitgang op je laptop hebt kun je die ook gewoon gebruiken ipv een Musiland en direct een DAC aansturen.

Ik zit nu te luisteren naar FLAC via Foobar via hun dedicated driver naar de Musiland Monitor 02US (alleen nog maar USB>optisch uit). Deze gaat via Toslink (geen galvanische verbinding meer naar PC) naar mijn (eigen mod) Muse mini-DAC (4xTDA1543 Non Over Sampling en geen brickwall filtering) naar een Sense OTL ECC85 tubeamp naar een Sony MDR-F1. Ok, er zitten heel wat mods in; alles behalve de Musiland. Maar veel beter kun je bijna niet. Nergens een opamp en alles zo eenvoudig en goed mogelijk. Ik heb er net weer de mini-dac tussen gezet en je hoort echt duidelijk verschil tussen de Musiland PCM1793 delta sigma met opamps en de NOS DAC.

Je koptelefoon is wel erg goed maar ik zou ook eens naar de DT880 luisteren. Een open systeem klinkt minder versluierd, kwakerig en boemerig; eerlijk snel en natuurlijk. Ik luister nu naar de Sony omdat deze met de Foobar equalizer flink bijgeschroefd kan worden en zo heel dynamisch en ruimtelijk klinkt. En ongelofelijk goed draagcomfort heeft. De DT880 ligt voor mijn neus maar die gebruik ik meer voor games en film kijken. Muziek klinkt er ook heel erg goed op. En verder heb ik nog een AKG 701 maar die band gaat zeer doen op mijn kop.

Ze hebben allemaal meer of minder equalising nodig. Dan hoef je ook geen rekening te houden met 'warm' of 'koel' klinkende versterkers, kabeltje zus of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bronco; wij hebben een FV34A, hij heeft een FV34C.
Maar verder heb je gelijk. Ik vind een prijs-indicatie best lastig. Mensen worden van alle kanten de crisis in gepraat terwijl dat over procenten gaat. Ik merk dat de verkoop van 2eH audio best taai loopt en mensen bieden laag. Ik heb op mijn draaitafel ook nog maar 1 bod gehad en de eerste die belde wilde me mijn Kiseki afhandig maken voor een schijntje terwijl ik die alleen als een optie er bij gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Marktplaats...Daar kan ik inmiddels een boek over schrijven.
Ik heb zelfs de term "marktplaatsgedrag" bedacht.

Je kunt op hifi.nl en tweakers meer audiofanaten bereiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb net mijn Okki Nokki binnen. Gewoon netjes door de winkel thuisgebracht. Service met een :)

Dus ik ben de plaat aan het poetsen. Ik vind hem prima werken. Lekker snel. Ik heb vroeger ook wel eens met een ander model gewerkt (ik mocht het in de winkel zelf doen) en daarvan ging de afzuigmond over de LP. Dat duurde wel even langer. Ik heb net een oude LP van Neil Young schoongemaakt maar ik zie nu hij in de zon ligt na 1x spelen toch nog wel veel heel fijn stof. Ik weet niet of dat nu uit de groef komt of uit de carbon borstel. Nog maar 1x poetsen dan.
Als hij echt schoon is ga ik er ook Permostat op doen. Daar heb ik nog een hele fles van. Dat houd je LP echt vrij van statische lading (en dus stof). Eindelijk kan ik dat lekker uitpoetsen met een stevig ronddraaiend plateau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Al eens aan pottenbakken gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als jij Demi Moore voor me regelt ok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Die was toen lekker, maar nu? Ze moet nu 50 zijn. Maar ja dat zul jij wel NOS noemen...
Niet schrikken

[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 25-09-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Aheeeeeemmmm....
Tja, dat floepte er zo uit. Ik had nog een oud beeld in mijn hoofd... Ze is wel ongeveer mijn leeftijd alleen ik word alleen maar knapper. B) En wat zeur ik nou? Ik heb morgen al een afspraak met een fotomodel van de helft van die leeftijd ongeveer.

Ik ben nou al de hele middag en avond aan het platen poetsen. Dat gaat nog wel even duren voordat ik mijn hele collectie heb gehad. 10cm gehad, 4m to go! 8)7

Nog even over iets anders... Doen we nog iets voor Xi-Fi dit aanstaande weekend?

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik PM je even.

• SED

SED

Een heel leuke link gevonden: http://www.siliconray.com/

kant en klaar maar ook als aanpasbaar bouwpakket. Leuk..

• DJ Henk
DJ Henk schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:40:
Allen, bedankt voor de info, ik wacht even tot PA gereageerd heeft voor ik verder ga. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Het oordeel van de reparateur is inmiddels binnen: de buizen in de voorversterker zijn helemaal versleten. Hij stelde voor er NOS buizen van Tesla in te zetten, typenummer ging me iets te snel door de telefoon. Volgens hem zijn die beter en hebben ze een verwachte levensduur van ongeveer 10.000 uur, tegen 1000 tot 5000 uur voor de standaardbuizen die erin zaten. Kosten: 35 euro per stuk.

Dat valt me gelukkig mee. Volgende week ophalen..

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

SED schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:48:
Een heel leuke link gevonden: http://www.siliconray.com/

kant en klaar maar ook als aanpasbaar bouwpakket. Leuk..
De link doet het niet bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, misschien ten overvloede, maar X-fi High-End Audioshow 2012 is niet in Utrecht. Daar is een ander programma. Ook leuk maar net ff iets anders. >:)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:23:
Oh ja, misschien ten overvloede, maar X-fi High-End Audioshow 2012 is niet in Utrecht. Daar is een ander programma. Ook leuk maar net ff iets anders. >:)
x-fi. dat klinkt als een event van creative ;P
ik ben overigens al voorzien van x-fi audio

ora et labora

• SED

SED

vinz98 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:24:
[...]

De link doet het niet bij mij.
vreemd, ik kan hem probleemloos aanklikken.
http://www.siliconray.com/

• SED

SED

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:23:
Op 29 en 30 september organiseren wij voor de derde keer de X-fi Audioshow en het beloofd opnieuw een fantastisch evenement te worden. Na twee succesvolle edities in Utrecht, hebben wij besloten de show dit jaar te organiseren in… de Koningshof in Veldhoven!

Groter dan ooit, met nog meer deelnemers, vele nieuwe producten en primeurs, live muziek, en nog veel meer. De X-fi show is geen statische tentoonstelling, maar een gezellig en levendig evenement in een sfeervolle omgeving waar de ultieme muziekbeleving voorop staat.

Zet het alvast in uw agenda; 29 en 30 september, de X-fi Audioshow 2012!

Nieuwsgierig? Bekijk het laatste nieuws over deelnemers, primeurs en alle andere wetenswaardigheden van de komende show.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

SED schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:02:
[...]

vreemd, ik kan hem probleemloos aanklikken.
http://www.siliconray.com/
Echt, nog steeds niet, iets met geherinitialiseerd enzo, maar ja, ik kijk wel ff in de cache van google.

Haa, inderdaad leuk, maar 3 cijfers achter de komma?

[ Voor 8% gewijzigd door vinz98 op 27-09-2012 09:25 ]

• SED

SED

gelukkig geen duizendtallen op engelse wijze.
Inderdaad toont het wat raar.
IK vraag me alleen af hoe dat zit met de flat rate shipping. voor 12 dollar heb je dan je versterkerset thuis.
flat rate gaat uit van standaard boxes die gevuld mogen worden.
De snelle levering zit meteen vele malen hoger.
iemand ervaring met flat rate?
Maandje wachten lijkt me geen probleem.

• Heilige Kaas
ziet er uit als een leuke site. Welke tube amp raden jullie aan voor low impedance headphones om mee te beginnen? (of gewoon geen? :P)
Ik hou van een warm geluid. T liefst extra 100hz want dat mist mijn k550

• SED

SED

meestal geeft men dan als advies om een hybride amp te kiezen. Die blijken goed te bevallen met low impedance headphones.
Wil je zelf bouwen? Zoiets? : http://www.siliconray.com...hifi-audio-amplifier.html
nog wel voeding toevoegen dan en kastje.
Kant en klaar, is er in dit topic best wat te vinden. Jeep heeft er een aantal gereviewed en gemod meen ik.

De tubes op de siliconray site zijn wel opvallend geprijsd. Met name de EL34.

[ Voor 38% gewijzigd door SED op 27-09-2012 10:21 ]

• Heilige Kaas
Zelf bouwen lijkt me ook wel leuk. Heb geen ervaring of niks maar weet wel het een en ander van elektronica. Verder ben ik best creatief en kom ik een heel eind met logisch beredeneren.
Maar wow 3 dollar voor een amp?? Dat kan toch nooit veel soeps zijn?

nvm ik keek weer eens niet verder dan mijn neus lang was.

Heb ik voor het solderen niet een speciale soldeerbout nodig? Ik heb er wel een met een puntje er aan maar echt super klein is die niet.

Zoiets maar dan zonder dat 12v ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicawereld.nl/productimages/34760.jpg

• SED

SED

Ook die soldeerbout is bruikbaar voor een klein project. maar kijk anders eens op youtube:

http://www.youtube.com/re.....0.0...1ac.1.Pf3IoICha0Q

kant en klare headphone amps zijn oa hier te vinden( maar lees zeker ook dit topic eens goed door!)
http://www.ebay.com/sch/i...odkw=hybrid+amp&_osacat=0

[ Voor 25% gewijzigd door SED op 27-09-2012 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soldeerstationnetje van de Lidl met een fijn puntje en regelbare temperatuur. Dat koste €15 of zo en werkt perfect. De regelbare temperatuur is wel aan te raden, dan kun je wat beter verschillende klusjes en soldeer aan.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 16:32 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Klopt, ik heb een solomon sl-30, ook regelbaar. Je zet hem effe op 300 graden voor een dikke draad en 150 voor een mini onderdeeltje. Ideaal.

ps. de site doet het opeens wel bij me. Fijn dat ze meelezen...

Verwijderd

Topicstarter
om een leuke grap maar niet te gronde te laten gaan:
SED quotte mij op donderdag 27 september 2012 @ 09:05:
Op 29 en 30 september organiseren wij voor de derde keer de X-fi Audioshow en het beloofd opnieuw een fantastisch evenement te worden. Na twee succesvolle edities in Utrecht, hebben wij besloten de show dit jaar te organiseren in… de Koningshof in Veldhoven!

Groter dan ooit, met nog meer deelnemers, vele nieuwe producten en primeurs, live muziek, en nog veel meer. De X-fi show is geen statische tentoonstelling, maar een gezellig en levendig evenement in een sfeervolle omgeving waar de ultieme muziekbeleving voorop staat.

Zet het alvast in uw agenda; 29 en 30 september, de X-fi Audioshow 2012!

Nieuwsgierig? Bekijk het laatste nieuws over deelnemers, primeurs en alle andere wetenswaardigheden van de komende show.
KamaSutrA - Erotische lifestylebeurs 28, 29,30 september Jaarbeurs Utrecht
pff, dat wordt lastig kiezen. :$

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 16:34 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik had het niet opgezocht dus...ik hoor dan een liedje door mijn hoofd galmen, Enigma. The principles of lust.
Sade, dis moi Sade, donnes moi

Gemaakt door Michael Cretu en gezongen door zijn toenmalige vrouw Sandra.

[ Voor 41% gewijzigd door vinz98 op 27-09-2012 19:12 ]

• Chris90
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-08-2017
Heren,

Ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor een DAC, mijn oog is gevallen op een Musical Fidelity V-DAC 2, echter toen ik dit aan een vriend vertelde verklaarde hij mij voor gek en adviseerde me te kijken naar Chinese DACs op het tweakers forum.
Door de vele verschillende merken en soorten zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een goede DAC die doormiddel van een USB kabel mijn muziek vanaf de laptop om kan zetten in fatsoenlijke audio voor mijn oude Denon versterker. What to buy? Qua prijs, tja de V-DAC 2 kost al zo'n 200 euro dus daar zou ik graag onder blijven.

Alvast dank!
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vinz98 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:09:
Ik had het niet opgezocht dus...ik hoor dan een liedje door mijn hoofd galmen, Enigma. The principles of lust.
Sade, dis moi Sade, donnes moi
Die heb ik nog op LP... goed gemaakte lounge voordat ze dat genre hadden bedacht.

@Chris90
Daar heb je goed advies aan gekregen. Zie een klein stukje hierboven had ik net een heel verhaal gehouden. Heb je digitaal (optisch of coax) uit of moet het perse aan de usb?
Je moet ff opletten want vaak gaat direct USB-in via een goedkoop chipje (PCM2702) en dat is niet de beste oplossing geluidsmatig.

Ik heb diverse dacs thuis (gehad) van verschillende types. Mijn favorieten zijn mijn eigen modded Muse NOS mini-dac en een delta-sigma buizen DAC. De laatste is lastig te maken en ook flink duurder als je hem zo moet kopen (>€500) en ik speel toch altijd met de NOS dac. Het geheim is eigenlijk de juiste mods. Dat kan ik best voor je doen mocht je dat zelf niet kunnen of willen.
Als je wat wilt weten over de Muse NOS mini-dac (dat zet ik liever niet openbaar neer) of gewoon eens langs wilt komen (welkom) moet je ff me een PM sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/304T988_voorbeeld_opstell_tn.jpg
Als ik nou hier een opstelling voor de 2e arm maak? Zo kan ik wel makkelijker bij het knopje voor de motor die onder aan de zijkant zit. De lengte van de snaar blijft zo nagenoeg gelijk en de arm blijft lekker buiten schot wb perongeluk aantikken.

Een andere optie is beide van plaats verwisselen. Dan kan ik mooi een strook graniet oid van 10 cm breed naast de tafel leggen en daar de arm op monteren. Dat is veel makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

Gotez

42

SED schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:52:
gelukkig geen duizendtallen op engelse wijze.
Inderdaad toont het wat raar.
IK vraag me alleen af hoe dat zit met de flat rate shipping. voor 12 dollar heb je dan je versterkerset thuis.
flat rate gaat uit van standaard boxes die gevuld mogen worden.
De snelle levering zit meteen vele malen hoger.
iemand ervaring met flat rate?
Maandje wachten lijkt me geen probleem.
Flat rate van siliconray is 2 tot 3 maanden. Zeker goedkoop, maar das best lang wachten. Ik heb zelf een versterker van hem gebouwd. Kwaliteit is redelijk. Het klinkt prima en is heel leuk als beginnerssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan er goed rekenen?
Er staat $60 waarde op de doos en ik moet €14,25 betalen aan BTW en €12,50 inklaringskosten. :?
Ben ik nou gek of is dat 30% BTW?

Ik heb de Yaqin MS22B zojuist binnen. Het ging lekker snel zelfs met de douane er tussen. Ik heb al even foto's gemaakt en opengeschroefd maar ik moet hem eerst maar eens even ongemod 'as is' uitproberen.

Ik ben gisteren naar Xfi geweest samen met H3D en een vriend. Leuke dag gehad en veel gezien. Het was een relaxte sfeer en lekker ruim opgezet. Ook wat minder commercieel dan de VAD (of hoe het nu heet). Dus geen grote fabrikanten met veel poeha en slechte stands. Al heb ik andere wel gemist. Ik heb nog een paar leuke dingen gekocht. En nog wat leuks meegekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/343AT_OC9_oops_tn.jpg

Deze lag in een grote pot met 'raad hoeveel er in zitten'. Ik heb dit element ook gehad en was heel erg teleurgesteld toen hij kapot bleek. Omdat bij mij het spoeltje kapot was zou hij niet de moeite zijn om te repareren en heb ik hem weggegooid (met dank aan het 'advies' van Wilbert Hifi ;( ). Maar deze kost nog wel €600 nieuw (versie -MLIII). Maar... deze heeft een afgebroken naalddrager. En dat is wèl te repareren. Als je maar weet waar. >:) Dus ik heb de verantwoordelijke dit vriendelijk uitgelegd en gevraagd of ik hem mee mocht nemen. En dat mocht.
Ik wil mijn Decca London daar ook heensturen voor een upgrade, dus informeren kost me weinig tot niks, en misschien heb ik dan een perfect nieuw element voor een paar honderd pond.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:15:
Wie kan er goed rekenen?
Er staat $60 waarde op de doos en ik moet €14,25 betalen aan BTW en €12,50 inklaringskosten. :?
Ben ik nou gek of is dat 30% BTW?
Was het maar zo, dan komt het nog in ònze schatkist, nu komt die 12,50 in de schatkist van de bezorger (PostNL zeker?) naast de bezorgkosten die ze incasseren. En dan nog de uitvoerende chauffeurs uitknijpen. Bah! :r Nu ja, je moet het maar delen op de keren dat je niet de pineut bent en dan valt het wel weer mee, waarschijnlijk.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, het valt nog wel mee hoor. Ik heb €135 betaald voor de MS22B incl. verzendkosten. Dus dan kom ik op €162,50 totaal. Waar ik me vooral aan stoor is de nonchalance en de willekeur. En idd dat die 12.50 zo verdiend is en ondertussen de postbode uitgeknepen wordt (terwijl die alle chagrijnige klanten te woord moet staan).

nog iemand antwoord op mijn vraag van zaterdag 29 september 2012 23:04?

Unboxing foto's van de Yaqin MS-22B
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/859MS_22B_new_box__tn.jpg
Netjes verpakt door een bekende Ebay verkoper
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/883MS_22B_new_box_open__tn.jpg
Openen...
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/419MS_22B_new_box_open_2__tn.jpg
Even graven...
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/312MS_22B_new_front__tn.jpg
Tadaaaah!
De eerste en de enige en de laatste keer met tubecovers.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/222MS_22B_new_side__tn.jpg
Aan de zijkant zit de netschakelaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/231MS_22B_new_back__tn.jpg
Aan de achterkant de aansluitingen die voor zich spreken.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/743MS_22B_new_inside__tn.jpg
En de binnenkant. De andere kant kom je niet heel makkelijk bij. Dat heb ik even gelaten voor wat het was. Dat komt binnenkort nog wel als ik ga modden.

Je kunt zeggen wat je wilt maar hij ziet er gewoon netjes en goed verzorgd uit. Eenvoudig, zonder poeha en alles op een logische plek. Goed, behalve de aan/uit schakelaar dan. Maar liever aan de zijkant dan aan de achterkant. Bovenop of aan de voorkant is praktischer IMHO.

Hoe klinkt het
Dan naar een ander belangrijk onderdeel: de klank. Ik heb hem gisteren even lekker laten opwarmen en beluisterd. Op het eerste gehoor klinkt hij wel ok. De dynamiek is heel goed. Dat is alvast een pluspunt. Het frequentiebereik is ook ok. Zo te horen mooi vlak en loopt goed door in het hoog en de bas. De output is hoog genoeg. Mijn Jolida JD9 moet ik niet harder dan 3 zetten voor optimaal volume, deze Yaqin MS-22B op 5 en mijn Muse DAC op 10 (voluit). En dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van de bron. Als ik de versterker voluit draai hoor ik wel een lichte brom maar geen ruis.
Maar als je even wat langer luistert dan mis ik toch een hoop. Het klinkt nogal erg vlak en mechanisch. Het haalt de ziel uit de muziek. Ik ben erg benieuwd wat hier nog uit te halen valt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een filmpje van een Gemodificeerde Yaqin MS-22B.
YouTube: YAQIN MS-22B MOD / CUSTOMISATION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die mod had ik al gezien ja. Maar niet het filmpje. Beetje jammer van die open onderkant he? Mijn Sprague 2µF zijn geloof ik kleiner dan die Russische K42y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 15:57
Heilige Kaas schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:06:
Zelf bouwen lijkt me ook wel leuk. Heb geen ervaring of niks maar weet wel het een en ander van elektronica. Verder ben ik best creatief en kom ik een heel eind met logisch beredeneren.
Maar wow 3 dollar voor een amp?? Dat kan toch nooit veel soeps zijn?

nvm ik keek weer eens niet verder dan mijn neus lang was.

Heb ik voor het solderen niet een speciale soldeerbout nodig? Ik heb er wel een met een puntje er aan maar echt super klein is die niet.

Zoiets maar dan zonder dat 12v ding:
[afbeelding]
Het zijn ook geen 3 $ voor een amp maar alleen voor het board. Als je alle onderdelen wil dan zit je bij een minimum van 41 $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
mekkieboek schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

Was het maar zo, dan komt het nog in ònze schatkist, nu komt die 12,50 in de schatkist van de bezorger (PostNL zeker?) naast de bezorgkosten die ze incasseren. En dan nog de uitvoerende chauffeurs uitknijpen. Bah! :r Nu ja, je moet het maar delen op de keren dat je niet de pineut bent en dan valt het wel weer mee, waarschijnlijk.
Jeep, als de persoon die de goederen inklaart twijfelt aan de opgegeven waarde zullen ze een waarde nemen die ze op het internet kunnen vinden. Dit gebeurt vaker. Niet realistische waardes opgeven kan dus ook in je nadeel werken, al is dat bij jou nog steeds niet het geval ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach de 'schade' viel relatief wel mee. Het is tenminste allemaal perfect aangekomen.
Ik heb nu alleen even de buizen gewisseld in de MS-22B (Philips Miniwatt buisjes uit Blackburn = Mullard) en de toon is al vriendelijker, vloeiender, muzikaler hoe je het maar wilt omschrijven. Maar het is nog steeds relatief plat. Ik heb eerst nog een hele stapel LP's te wassen (mijn L1 cache zeg maar) en dan ga ik weer solderen.

Zijn er verder nog mensen in Veldhoven bij de X-fi geweest? Er staan vast wel meer verslagen online maar deze ben ik nu even aan het kijken.

Een van de dingen die er bij mij niet ingingen was deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.nl/images/stories/xfishow2012/xfi2012007.jpg
Avantgarde maakt al jaren super hoog rendement hoorns. Heel duur maar ook gewoon mooi, mooi, mooi. En ze klinken IMO niet als een toetertje zoals de KEF Blade die ik vorig jaar hoorde. Ik vroeg me alleen af wat voor versterking ze ervoor gebruikten dus ik vragen... Blijkt dat ze nu ook zelf versterkers maken. Maar wat schetst mijn verbazing? Het is een bak van 2x150W. Mijn kin viel spreekwoordelijk op de grond en van het hele verhaal heb ik niks echt gehoord. Van hun website over deze nieuwe versterker:
Wer sich ernsthaft vornimmt, eine Sache neu zu denken, beginnt bei der schwierigsten aller Fragen. Sie lautet: „Warum?“
Nou, precies. En verder dan dat kwam ik ook niet. Vreemd psychologisch fenomeen misschien maar ik was totaal niet meer te overtuigen. Gewoon geblocked. Iets met reserves nodig, power, dynamiek. Het Musical Fidelity verhaal. Ik heb me er vorige jaren ook al over verbaasd waarom ze zulke mooie speakers toch aansluiten op Bryston bakken (prima versterkers maar dan voor Dynaudio of zo). Ik heb ze ooit gehoord op een ieniemini 47-Labs Shigaraki en dat klonk fenomenaal.

Toen kwam ik in een andere ruimte en daar stond een opstelling met Audio Note (nog steeds een zwak voor) en dat bewees al direct dat het ook anders kan. Daar stonden deze jongens:
een door de heer Suzuki van G.I.P Laboratory zorgvuldig nagebouwd vintage Western Electric hoornsysteem, zoals dat in de jaren ’30 van de vorige eeuw werd gebruikt in theaters.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20121002171920_Xfi_GIP_2.jpg
Zo! En dat ging me erop. KENG! Wat nou reserves... Gewoon een single ended direct heated triode (211 buis in de Ongaku ~18W?). Je zou er bang van worden als hij echt hard speelt. FYI hij speelde ook zacht gewoon goed.
Kijk dan dat wisselfilter op de grond. Alsof de kleine zijn krat met duplo omgekieperd heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.nl/images/stories/xfishow2012/xfi2012R002.jpg

Een andere ruimte waar ik weer eens lekker kritisch kon zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20121003180039_HanzeHifi_ThorensTD124_2.jpg
Leuk hoor die oude Thorens TD124. Ze worden mooi gereviseerd in de originele Dr. No Oostblok-look charme. En het klonk ook allemaal prima. Alleen de demonstratie van het gereviseerde motorlager overtuigde mij niet.
Ik stond naast een tukker die nogal veel indringende vragen had en kon zo een hoop opsteken. En zo werden we naar een demonstratieopstelling geleid van 2 aandrijfmotoren naast elkaar; een oude ongereviseerde en een nieuwe. Het verschil was duidelijk zichtbaar: de gereviseerde glom veel meer en als je hem een draai gaf duurde het heel lang voor hij uitgedraaid was. De oude stond bijna direct weer stil. Prachtige demonstratie.
Alleen ik moest natuurlijk weer ff het slimste jongetje van de klas spelen dus ik heb ze om en om aangezet terwijl ik mijn vinger op de testopstelling hield (de plank waar ze aan hingen). 1x raden welke de plank flink in trilling bracht en welke amper voelbaar was. Juist ja, de oude ongereviseerde met de dikke olie draaide onmerkbaar zijn rondjes. Ik dacht toch dat het er bij een draaitafel om ging trillingen te weren?
Dat reviseren zal ongetwijfeld louter positieve uitwerkingen hebben alleen ik geloof er niet zo in. Geef mij maar een moderne tafel met een zwaar plateau.

Er zijn alleen 2 dingen die ik gemist heb (een dag is te kort en een doolhof is niet altijd even handig voor een show). De Pink Faun ruimte van 3M (de andere ruimte ben ik wel geweest :z ) waar mooi spul stond en de demonstratie van de Manger luidsprekers. Om en om demo is niet handig want dan moet je op een bepaald tijdstip weer helemaal terug gaan lopen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb zojuist de hoofdtelefoon aansluiting van mijn laptop gesloopt (zitten rubbertjes in van een hoofdtelefoonplug die spontaan uit elkaar viel..)

gevolg geen geluid meer uit die aansluiting
oplossing: usb dac kopen.
probleem: weinig geld
vraag: welke usb dac bied het meest bang for buck
De amp waar het aangaat is een Muse M21
gevonden:

Muse mini usb dac

zover ik het snap is dat 1x pcm2704chip wat "weinig" is er zijn dacs met meerdere van deze chips?

Muse TDA1543 Mini dac
volgens mij vergelijkbaar maar dan met 1x TDA1543 lijkt mij ene beetje Toma-to / Tomato vergelijking.

SMSL SD-022
ook weer gebaseerd op 1 chip, en de duurste van de 3.

ik verwacht van deze dingetjes een beter geluid als de standaard DAC in mijn vaio notebook, en ik snap ook dat je niet voor 3 tientjes in een concertzaalgeluidje kunt zitten, maar ik zou wel graag iets hebben dat ik zonder kraakjes, plopjes en vreemde brom geluidjes weer muziek kan luisteren, maakt het nog verschil welke ik aanschaf?

edit: of is het echt de moeite om te investeren in iets met een of 2 buisjes + usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Beetje aan het rondkijken naar een dac/headphone amp en mijn oog viel op de Aune T1 > http://en.auneaudio.com/h..._TUBE_USB_DAC/155_20.html

Ziet er echt goed uit, alleen vraag ik mij af hoe een buizenversterker is voor het geluid en wat voor merk Aune is. Ben aan het twijfelen tussen dit of een FiiO E10 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het verschil zit in de aansluitingen en wat je wilt:
de eerste gaat USB in, (max 16/44) analoog uit > versterker; koptel uit;coax uit; opt uit.
de tweede optisch of coax digitaal in, analoog uit > versterker
de derde usb-in, coax of digitaal uit met 24/96.
Dus eigenlijk heb je maar 2 opties gegeven: een goedkope en een duurdere. De 1e of 2e+3e bij elkaar.

Aune is een prima merk, net zoiets als ifiman of FiiO. Ik denk dat de Aune beter klinken dan de FiiO vanwege de ontwerpen. Ik zie ook weer de Tenor 7022 zitten. En een ECC88 buisje. Ik zie alleen maar goede dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die usb dac van aune ziet er wel goed uit! Hoe zou die het doen met een lage impedantie AKG K550? En zijn er buisjes die het geluid een stukje warmer maken? Het liefst met een boost rond de 100hz. Daar vind ik mijn headphone een beetje tekort komen.
En nog belangrijker. Zal het een upgrade zijn van mijn E10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Heilige Kaas schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:27:
Die usb dac van aune ziet er wel goed uit! Hoe zou die het doen met een lage impedantie AKG K550? En zijn er buisjes die het geluid een stukje warmer maken? Het liefst met een boost rond de 100hz. Daar vind ik mijn headphone een beetje tekort komen.
En nog belangrijker. Zal het een upgrade zijn van mijn E10?
Heb je een FiiO E10? Ik twijfel tussen de Aune en de FiiO.. Wil het gebruiken met mijn B&W P5.

Stiekem wil ik toch de gok wagen en voor de Aune gaan.. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door kyddil op 07-10-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:41:
Ja, het verschil zit in de aansluitingen en wat je wilt:
de eerste gaat USB in, (max 16/44) analoog uit > versterker; koptel uit;coax uit; opt uit.
de tweede optisch of coax digitaal in, analoog uit > versterker
de derde usb-in, coax of digitaal uit met 24/96.
Dus eigenlijk heb je maar 2 opties gegeven: een goedkope en een duurdere. De 1e of 2e+3e bij elkaar.

Aune is een prima merk, net zoiets als ifiman of FiiO. Ik denk dat de Aune beter klinken dan de FiiO vanwege de ontwerpen. Ik zie ook weer de Tenor 7022 zitten. En een ECC88 buisje. Ik zie alleen maar goede dingen.
bedankt voor je reactie Jeep,

heb ik toch de verkeerde gelinkt, want ik had 2 muse Dac's gevonden met usb, welke chip heeft de voorkeur?

maar ik hoop zojuist weer iets anders gevonden:

SMSL SD

of deze de voordeligere keus: SMSL Dir9001+AD1955

dit lijkt me een beter apparaat en dan kan ik switchen, tussen input van mijn MCE en mijn laptop.... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 07-10-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doe het dan gelijk goed en ga voor de duurdere met de Tenor7022 voor die €76. Dan kun je tenminste 24/96 afspelen. De AD1955 schijnt een hele goede delta sigma DAC-chip te zijn. Het enige nadeel dat ik kan vinden zijn de opamps. Daar ontkom je bijna niet aan in deze prijsklasse (buiten mijn NOS-DAC).
Maar zelfs die zitten in een socket zodat je ze heel eenvoudig kunt upgraden. (AD OP275 x2 en NEC 5532). Verder prima onderdelen: ik zie de rode WIMA's al schitteren.

iets anders vinyl:
Over de AT-OC9 zonder cantilever; dat gaat m toch niet worden. Ik heb de firma gebeld en ze zijn zo retedruk dat hij eigenlijk zegt dat het niet economisch haalbaar is om te doen. Ze krijgen 200 mails per dag dus vandaar dat ik geen antwoord kreeg. Hij geeft wel een hele flinke discount (~40%?) op een Benz Micro Wood als je een inruil element hebt. :)
Hele vriendelijke meneer trouwens!

Voor de Decca kreeg ik een ander adres van een kundig gespecialiseerd persoon. Dat gaat wel lukken.

Mocht mijn Koetsu Urushi naald vervangen moeten worden dan gaat me dat 300GBP kosten. Dat lijkt een hoop geld en dat is het ook maar voor een element van 4500 is het peanuts. Zo kan ik met een gerust hart weer verder LP's draaien.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
mede audio liefhebbers,

Ik volg jullie topic al enige tijd met vlagen en ik ben bijna zover om mijn eerste stap te doen naar de chinese hifi.
Ik speel al een tijd met het idee om een buizen versterker aan te schaffen.
Momenteel heb ik een hybride int. Musical Fidelity A1008.
Ik heb altijd erg genoten van het buizen geluid op mijn gitaar versterkers dus nu hopelijk binnenkort ook op mijn hifi set.

Ik zou graag een beroep willen doen op jullie expertise en ik hoop dus dat jullie mij kunnen adviseren welke versterker ik het beste kan aanschaffen zonder hem gehoord te hebben van te voren.

Mijn voorkeuren zijn:
Muziekstijl is erg breed maar voornamelijk rock, jazz, blues.
Ik hou van een warm gedetailleerd geluid wat je (als het ware) omhuld als een warme deken.
Ik ben zelf wel technisch maar geen ster in solderen.
Budget is max 1000 euro

Wat zouden goede opties zijn en waar?

Groeten,
Dennis

*edit

Zelf zat ik trouwens te denken aan de YAQIN MC-10T

[ Voor 3% gewijzigd door Nism0 op 08-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog diverse 'over', allemaal ongeveer 10-15W en allemaal single ended triode. Mijn probleem is dat ik er zo moeilijk afstand van kan doen omdat ze allemaal gewoon erg goed zijn. In volgorde van prijs:
Relyon KT88
Yarland FV34A KT77
Audio Note Oto SE (jouw budget is op mijn uiterste pijnondergrens voor deze)
Allemaal zeer geschikt voor jouw smaak. Al draai ik ook Rammstein etc met deze versterkers.

doe maar via PM als je interesse hebt

Die Yaqin moet je niet doen. You buy! Cheap cheap! (verkeerde buizen, verkeerde schakeling, slechte layout en van binnen ook niet echt slim). Er zijn binnen jouw budget toch nog zoveel mooiere versterkers te bedenken dan een logge EL34 push-pull... :F

En meld nog even je speakers en grootte luisterruimte (ongeveer) en is die kaal of zwaar gestoffeerd? Dit ivm rendement.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 00:07 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.