Met een L/C meter en een multimeter.vinz98 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:29:
Waarmee/hoe meet je die hele precieze waardes eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door AJK op 29-08-2012 23:16 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Met een L/C meter en een multimeter.vinz98 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:29:
Waarmee/hoe meet je die hele precieze waardes eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door AJK op 29-08-2012 23:16 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 02:00 ]
Jep dat is em!Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:16:
Mooi wark!
Heb je geen last van brom? Ik weet niet waar jouw aardedraad vastzit, het schijnt dat ie soms door Yaqin niet vastgemaakt wordt. En een '69 aarde filtertje' ertussen... (uitleg bij filmpje)
[afbeelding]
Dit is hem toch? Yaqin MS22B.
Ik ben heel benieuwd hoe hij klinkt, maar dat zal lastig te quantificeren zijn zonder vergelijk...
Heb nou ongelijk als ik zeg dat de exacte waarde van de condensatoren niet echt heel veel uitmaakt? Bij 100kOhm geeft 1µF al een hele lage frequentie en als je daar 10% boven of onder zit hoort geen olifant. Toch?
Die Pilkor dingen lijken me helemaal slecht (voor hifi dan) maar ik zou ook nog eens kijken naar nog betere 1-2µF dan Mundorf Mcap (=gewoon een nette MKP maar niet super). Ik weet, je hebt er 4 nodig, maar daarom juist des te meer van belang. Je hoort het dubbel terug. Probeer eens een stel 1µF PiO's (NOS Russische of Amerikaanse). Het moet alleen wel passen natuurlijk. Ik denk dat je met 150V wel toe kunt (dat kun je vast wel meten; tijdens opwarmen meten vw overshoot).
Ik zag net 2µF 200V (metalised PiO?) en 1µF 100V paper in oil (Gudeman) afm +/-14x44mm en Sprague 1µF 150V (metPiO) 28x10mm voor ongeveer €5/st
[ Voor 3% gewijzigd door SED op 30-08-2012 12:49 ]
Copyright and left by SED...
Microphonie is niet de goede term. Ik heb wat dingen door elkaar gehaald. De gridstopper zorgt voor een low pass RC filter. Geen radio ontvangst of oscillaties bij buizen die hier gevoelig voor zijn.SED schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:46:
@AJK [quote] Als laatste ben ik op de onderzijde aan de slag gegaan. Ik heb een gridresistor op de ingangen gezet zodat de tube protectors niet meer nodig zijn en de amp minder kieskeurig wordt kwa buizen (microphonie). [/quote]
Deze begrijp ik niet. Microphonie zit in de buis hoe haal je de gevoeligheid van de versterker daarvoor naar beneden?
Helaas wel, daarna stabiliseerd het op 120v dus mischien kan ik met wat aanpassingen de piek omlaag krijgen. Maar het is een must dat het dekseltje dicht gaat aan het eind van de mod. Ik denk dat NOSIO gewoon niet gaat passen.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:03:
Tja, eerst maar eens pakken wat je hebt liggen natuurlijk. Daarnaast mat ik een piek van 255V over de condensatoren maakt het idd wat lastig want dan worden ze ook gelijk zo groot, zowel als zeldzaam.
Zag ik trouwens Takman weerstanden?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 03:07 ]
Verwijderd
Die decca's zijn geweldig! Mits je ze goed afsteld. De legende zegt dat ze zo goed zijn dat de concurrerende reference modellen een prijs kwaliteit verhouding hebben om van te huilen.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:48:
[...Decca...]
Ik heb 1µF 400V PiO's gevonden. 4 Stuks. Ze zijn wel vrij groot. Ik schat 6x1.5cm.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 17:57 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 03:22 ]
Nou, ik heb hem weer eens opgezet (op LP dus). Ik moest mijn mening toch wel even bijstellen... het klinkt toch wel erg goed. Zeer realistisch. De nieuwste van Melody Gardot is trouwens ook apart.. de cd versie (16/44) klinkt saai maar op 24/96 komt het ineens los.16HP, zoals ik zei op een goeie set te horen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 04:06 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 02:49 ]
En garantielabeltje niet beschadigen....Ik luister al enige jaren met plezier naar mij
Nou, ik zag net op de site van PA dat ze twee jaar garantie geven en dat loopt voor mij af op 27 september, dus ik denk nog zo' n 2,5 week garantie te hebben.SED schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:50:
Hoeveel garantie denk jij te hebben?
Zoals vermeld neemt de ruis niet toe bij het toenemen van het volume en verdwijnt het als ik de voorversterker loskoppel van de eindversterker.Neemt de ruis toe bij het toenemen van volume? Meestal in de voorversterker
Geen toename dan eindversterker de beste kans.
[ Voor 64% gewijzigd door SED op 08-09-2012 16:02 ]
Ik kom ook! En ik neem appeltaart mee!alleen waar en bij wie gaan wij dat doen ? misschien bij Jeep ?
[ Voor 55% gewijzigd door vinz98 op 09-09-2012 01:29 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 02:53 ]
alle goed komt langzaam
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 16:41 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 22:21 ]
Verwijderd
Oke, dan wordt het eventueel begin 2013 , komt goed uit want ik neem aan dat die DAC van jou dan helemaal goed ingespeeld is .We houden het dan tzt voorlopig op "Jeeps Place" neem ik aan , ik zal dan ook die Sinovt KT 66 SE meenemen kijken en luisteren wat jullie ervan vinden .Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:17:
@jeep, vinz89 en hermankora. Ik heb een auto en inderdaad voor zover ik weet zit Jeep redelijk midden des lands. Echter...ik heb de aankomende maanden nogal druk en ga in december naar Vietnam!Kortom, ik kon snel uit in 2013! Voordeel is dan wel dat ik dan de dac goed ken. Ik zorg voor een aantekening in mij agenda en meld me dan (of tussentijds al ik het niet kan laten om te reageren op iets).
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:15 ]
Je bent gewoon de eerste die een LP heeft weten te kopieren!ik heb foto's bij het LP schoonmaken toegevoegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 15:59 ]
Ebay kan nooit te duur zijn. Kwestie van zelfbeheersingVerwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:02:
Nee. Dit is een verkoper die een hele stapel van die buisjes heeft en ze heel langzaam uitmelkt. De prijs is dus altijd veel te hoog.
[ Voor 10% gewijzigd door SED op 18-09-2012 00:07 ]
Dat moet je Bronco maar eens uitleggen....Ebay kan nooit te duur zijn. Kwestie van zelfbeheersing
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 20:19 ]
[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 25-09-2012 23:04 ]
Het oordeel van de reparateur is inmiddels binnen: de buizen in de voorversterker zijn helemaal versleten. Hij stelde voor er NOS buizen van Tesla in te zetten, typenummer ging me iets te snel door de telefoon. Volgens hem zijn die beter en hebben ze een verwachte levensduur van ongeveer 10.000 uur, tegen 1000 tot 5000 uur voor de standaardbuizen die erin zaten. Kosten: 35 euro per stuk.DJ Henk schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:40:
Allen, bedankt voor de info, ik wacht even tot PA gereageerd heeft voor ik verder ga. Ik zal jullie op de hoogte houden.
De link doet het niet bij mij.SED schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:48:
Een heel leuke link gevonden: http://www.siliconray.com/
kant en klaar maar ook als aanpasbaar bouwpakket. Leuk..
x-fi. dat klinkt als een event van creative ;PVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:23:
Oh ja, misschien ten overvloede, maar X-fi High-End Audioshow 2012 is niet in Utrecht. Daar is een ander programma. Ook leuk maar net ff iets anders.
ora et labora
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:23:
Oh ja, misschien ten overvloede, maar X-fi High-End Audioshow 2012 is niet in Utrecht. Daar is een ander programma. Ook leuk maar net ff iets anders.
Op 29 en 30 september organiseren wij voor de derde keer de X-fi Audioshow en het beloofd opnieuw een fantastisch evenement te worden. Na twee succesvolle edities in Utrecht, hebben wij besloten de show dit jaar te organiseren in… de Koningshof in Veldhoven!
Groter dan ooit, met nog meer deelnemers, vele nieuwe producten en primeurs, live muziek, en nog veel meer. De X-fi show is geen statische tentoonstelling, maar een gezellig en levendig evenement in een sfeervolle omgeving waar de ultieme muziekbeleving voorop staat.
Zet het alvast in uw agenda; 29 en 30 september, de X-fi Audioshow 2012!
Nieuwsgierig? Bekijk het laatste nieuws over deelnemers, primeurs en alle andere wetenswaardigheden van de komende show.
Echt, nog steeds niet, iets met geherinitialiseerd enzo, maar ja, ik kijk wel ff in de cache van google.SED schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:02:
[...]
vreemd, ik kan hem probleemloos aanklikken.
http://www.siliconray.com/
[ Voor 8% gewijzigd door vinz98 op 27-09-2012 09:25 ]
[ Voor 38% gewijzigd door SED op 27-09-2012 10:21 ]
[ Voor 25% gewijzigd door SED op 27-09-2012 11:19 ]
[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 16:32 ]
SED quotte mij op donderdag 27 september 2012 @ 09:05:
Op 29 en 30 september organiseren wij voor de derde keer de X-fi Audioshow en het beloofd opnieuw een fantastisch evenement te worden. Na twee succesvolle edities in Utrecht, hebben wij besloten de show dit jaar te organiseren in… de Koningshof in Veldhoven!
Groter dan ooit, met nog meer deelnemers, vele nieuwe producten en primeurs, live muziek, en nog veel meer. De X-fi show is geen statische tentoonstelling, maar een gezellig en levendig evenement in een sfeervolle omgeving waar de ultieme muziekbeleving voorop staat.
Zet het alvast in uw agenda; 29 en 30 september, de X-fi Audioshow 2012!
Nieuwsgierig? Bekijk het laatste nieuws over deelnemers, primeurs en alle andere wetenswaardigheden van de komende show.
pff, dat wordt lastig kiezen.KamaSutrA - Erotische lifestylebeurs 28, 29,30 september Jaarbeurs Utrecht
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 16:34 ]
[ Voor 41% gewijzigd door vinz98 op 27-09-2012 19:12 ]
Die heb ik nog op LP... goed gemaakte lounge voordat ze dat genre hadden bedacht.vinz98 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:09:
Ik had het niet opgezocht dus...ik hoor dan een liedje door mijn hoofd galmen, Enigma. The principles of lust.
Sade, dis moi Sade, donnes moi
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 00:54 ]
Flat rate van siliconray is 2 tot 3 maanden. Zeker goedkoop, maar das best lang wachten. Ik heb zelf een versterker van hem gebouwd. Kwaliteit is redelijk. Het klinkt prima en is heel leuk als beginnerssetje.SED schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:52:
gelukkig geen duizendtallen op engelse wijze.
Inderdaad toont het wat raar.
IK vraag me alleen af hoe dat zit met de flat rate shipping. voor 12 dollar heb je dan je versterkerset thuis.
flat rate gaat uit van standaard boxes die gevuld mogen worden.
De snelle levering zit meteen vele malen hoger.
iemand ervaring met flat rate?
Maandje wachten lijkt me geen probleem.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 18:21 ]
Was het maar zo, dan komt het nog in ònze schatkist, nu komt die 12,50 in de schatkist van de bezorger (PostNL zeker?) naast de bezorgkosten die ze incasseren. En dan nog de uitvoerende chauffeurs uitknijpen. Bah!Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:15:
Wie kan er goed rekenen?
Er staat $60 waarde op de doos en ik moet €14,25 betalen aan BTW en €12,50 inklaringskosten.
Ben ik nou gek of is dat 30% BTW?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Het zijn ook geen 3 $ voor een amp maar alleen voor het board. Als je alle onderdelen wil dan zit je bij een minimum van 41 $.Heilige Kaas schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:06:
Zelf bouwen lijkt me ook wel leuk. Heb geen ervaring of niks maar weet wel het een en ander van elektronica. Verder ben ik best creatief en kom ik een heel eind met logisch beredeneren.
Maar wow 3 dollar voor een amp?? Dat kan toch nooit veel soeps zijn?
nvm ik keek weer eens niet verder dan mijn neus lang was.
Heb ik voor het solderen niet een speciale soldeerbout nodig? Ik heb er wel een met een puntje er aan maar echt super klein is die niet.
Zoiets maar dan zonder dat 12v ding:
[afbeelding]
Jeep, als de persoon die de goederen inklaart twijfelt aan de opgegeven waarde zullen ze een waarde nemen die ze op het internet kunnen vinden. Dit gebeurt vaker. Niet realistische waardes opgeven kan dus ook in je nadeel werken, al is dat bij jou nog steeds niet het gevalmekkieboek schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:52:
[...]
Was het maar zo, dan komt het nog in ònze schatkist, nu komt die 12,50 in de schatkist van de bezorger (PostNL zeker?) naast de bezorgkosten die ze incasseren. En dan nog de uitvoerende chauffeurs uitknijpen. Bah!Nu ja, je moet het maar delen op de keren dat je niet de pineut bent en dan valt het wel weer mee, waarschijnlijk.
Handtekening
Nou, precies. En verder dan dat kwam ik ook niet. Vreemd psychologisch fenomeen misschien maar ik was totaal niet meer te overtuigen. Gewoon geblocked. Iets met reserves nodig, power, dynamiek. Het Musical Fidelity verhaal. Ik heb me er vorige jaren ook al over verbaasd waarom ze zulke mooie speakers toch aansluiten op Bryston bakken (prima versterkers maar dan voor Dynaudio of zo). Ik heb ze ooit gehoord op een ieniemini 47-Labs Shigaraki en dat klonk fenomenaal.Wer sich ernsthaft vornimmt, eine Sache neu zu denken, beginnt bei der schwierigsten aller Fragen. Sie lautet: „Warum?“
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 17:58 ]
Heb je een FiiO E10? Ik twijfel tussen de Aune en de FiiO.. Wil het gebruiken met mijn B&W P5.Heilige Kaas schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:27:
Die usb dac van aune ziet er wel goed uit! Hoe zou die het doen met een lage impedantie AKG K550? En zijn er buisjes die het geluid een stukje warmer maken? Het liefst met een boost rond de 100hz. Daar vind ik mijn headphone een beetje tekort komen.
En nog belangrijker. Zal het een upgrade zijn van mijn E10?
[ Voor 5% gewijzigd door kyddil op 07-10-2012 18:50 ]
bedankt voor je reactie Jeep,Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:41:
Ja, het verschil zit in de aansluitingen en wat je wilt:
de eerste gaat USB in, (max 16/44) analoog uit > versterker; koptel uit;coax uit; opt uit.
de tweede optisch of coax digitaal in, analoog uit > versterker
de derde usb-in, coax of digitaal uit met 24/96.
Dus eigenlijk heb je maar 2 opties gegeven: een goedkope en een duurdere. De 1e of 2e+3e bij elkaar.
Aune is een prima merk, net zoiets als ifiman of FiiO. Ik denk dat de Aune beter klinken dan de FiiO vanwege de ontwerpen. Ik zie ook weer de Tenor 7022 zitten. En een ECC88 buisje. Ik zie alleen maar goede dingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 07-10-2012 19:04 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 14:30 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Nism0 op 08-10-2012 21:17 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 00:07 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq