@@
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:26 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Maak je niet al te druk, hier gaat het al tien jaar goed met twee apen. Je spullen goed hoog en diep wegzetten op een dressoirkast helpt enorm en uitleg dat de spullen van pappa zijn en niet aankomen is hier altijd genoeg geweest. De vriendjes die op bezoek komen zijn je vijand...Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
Iemand ervaring met het kopen/maken van een beschermkap voor de buizenversterker?
Heb sinds kort een kleine en verwacht dat ik nog een jaar heb voordat de buizen of mn kind gemold wordt.
En mn speakers hebben ook geen stofkap. Zucht.... Vrienden lachen me nu al uit en zeggen dat ik m'n hobby wel gedag kan zeggen en bieden zich aan om m'n apparatuur voor 16 jaar te lenen
Jaaa K3Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:59:
Bedankt voor alle adviezen. Iets zelf maken met geperforeerde platen klinkt idd het meest aantrekkelijk tot nu toe. Bovenkant van de dressoirkast is helaas bereikbaar voor kruipende baby's.
En babytje wegdoen..... Stilletjes hoop ik dat ze ook gaat genieten van m'n muziek. Kunnen we lekker saampjes genieten
Verwijderd
Ik heb nog een beschermkap liggen , mag jij zo komen ophalen als het de juiste maat isRussel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
Iemand ervaring met het kopen/maken van een beschermkap voor de buizenversterker?
Heb sinds kort een kleine en verwacht dat ik nog een jaar heb voordat de buizen of mn kind gemold wordt.
En mn speakers hebben ook geen stofkap. Zucht.... Vrienden lachen me nu al uit en zeggen dat ik m'n hobby wel gedag kan zeggen en bieden zich aan om m'n apparatuur voor 16 jaar te lenen
Ik heb de Bewitch 6550. Afmetingen: B. x H. x L. 35 x 165 x 436 mm.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:47:
[...]
Ik heb nog een beschermkap liggen , mag jij zo komen ophalen als het de juiste maat is
Verwijderd
Helaas , de afmetingen van die kap zijn : breedte 34 cm , diepte 23 cm en hoogte 13 cm .Russel88 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:23:
[...]
Ik heb de Bewitch 6550. Afmetingen: B. x H. x L. 35 x 165 x 436 mm.
Overigens ging vrouwlief ervan uit dat al mn apparatuur het huis uit ging. Grapjas
Zoveel tijd en geld geinvesteerd en dan weg doen....
Ligt het nou aan mij of worden er nu minder nieuwe modellen uitgebracht vanuit China?
Dan antwoord je toch gewoon: "Schat, we moeten de keuken ook wegdoen want daar gebeuren de meeste ongelukken met kinderen; open vuur, bijtende chemicalien, messen, kokend water in open pannen, elektrische apparaten die bewegen en hakken, glaswerk dat kan breken en last but not least: het beruchte keukentrapje!"Russel88 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:23:
Overigens ging vrouwlief ervan uit dat al mn apparatuur het huis uit ging. Grapjas
Zoveel tijd en geld geinvesteerd en dan weg doen....
Ligt het nou aan mij of worden er nu minder nieuwe modellen uitgebracht vanuit China?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 13:03 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Patatjemet op 14-10-2012 00:39 ]
- raid does not fix stupid -
- raid does not fix stupid -
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 15:10 ]
Verwijderd
Toonregeling is altijd overbodig. Het doet meestal meer kwaad dan goed omdat het nooit precies het benodigde gebied bestrijkt (veel te breed en onnauwkeurig) en teveel met het geluid doet (fase).De toonregeling is op deze chipversterker bij de juiste weergevers mijns inziens niet noodzakelijk
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 15:00 ]
PC voeding heeft 12v + en een 12- rail. 12 + 12 is 24franssie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 01:00:
Ergens in een topic (ik dacht niet deze) werd gevraagd of aliexpress en plek was waar je iets durfde te kopen. Heb ik dus gedaan en nu sinds vandaag staat deze hier http://www.aliexpress.com/snapshot/203419139.html
Blijkt 24V te lusten als ik de website goed begrijp, en dat heb ik niet (wel heel veel 12V spul).
Mijn vraag: Waar voeden jullie dit soort speeltjes mee?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Juuuuup, na zo'n 3 dagen luisteren van verschillende genres blijf ik me verbazen, preciezer, gedetailleerderVerwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:57:
Deze versterker zal een stuk preciezer klinken dan die oude Yamaha, niet?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 19:24 ]
ik weet niet precies welke buizenversterkers je voorbij hebt zien komen voor €20, maar als je bijv. op eBay kijkt, dan zit je toch al snel ruim boven dat bedrag. ik weet eerlijk gezegd niet of je dus voor €80 zult slagen.Dynion schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:56:
Hallo allemaal,
Zoals jullie weten is het binnenkort weer sinterklaas tijd! Ik heb uit de reacties gelezen dat de geïmporteerde chineze buizenversterkers behoorlijk betaalbaar zijn en dat lijkt mij, als (budget) audiofiel een erg tof sinterklaascadeau.
Bij dit idee zitten overigens wat probleempjes...
1: Ik heb absoluut 0,0 kennis van buizenversterkers (weet wel het e.e.a af van de basis van de werking er van maar that's it)
2: Ik heb nog nooit iets uit china geïmporteerd
3: ik ben nauwelijks bekend met de aansluitopties van buizenversterkers
hoe dan ook, gezien het een redelijk grote set is denk ik niet dat iedere buizenversterker krachtig genoeg is en ik heb geen zin in een wegvallende bas wanneer je een beetje volume aanzet
mijn vraag:
Wie, met de kennis voorradig, kan mij helpen met het adviseren van een buizenversterker die krachtig genoeg is en ook een leuke verbetering is tegenover het huidige...
Budget: maximaal ongeveer 80 euro (ik zie ze af en toe voor 20 euro langskomen in de reacties op het topic, dus dat moet lukken.
alvast hardstikke bedankt voor de hulp (die, Tweakers kennende vast weer zeer uitgebreid zal zijn:P)
Ps. Ik heb de topicstart wél gelezen, maar de modellen die daar worden geadviseerd krijgen geen voor of nadelen benoemd en tevens staat er ook niet bij hoe ik ze zou kunnen kopen..
aan de akela van dit topic
Ik doelde er eigenlijk op dat ik, behalve de afscherming dan, geen effecten verwacht of hoor. Bij mij is er nogal veel rommel op het lichtnet en veel RFI. Ik heb daarvoor een netfilter en dus deze afgeschermde kabels. De afscherming zit aan de aarde van het stopcontact.Heilige Kaas schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:59:
Nu ben ik toch wel benieuwd of je verschil gaat horen. Maar met t placebo effect is dat toch altijd moeilijk te bepalen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 15:20 ]
toen ik nog een klein welpje was, was mijn akela ook een man. hoedanook, het was zeker niet beledigend bedoeld hoorVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:52:
[...]
offtopic:
JIJ! moet opppassen!Oh, ok, kan ook een man zijn zie ik...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 14:26 ]
Geen speelgoed. Geloof me. Serieus. Het is een giant killer. Ik heb er een stuk of 3 liggen en gebruikte hem tot ik de 300B kocht continue ipv een niet misselijke buizenversterker.is idd leuk speelgoed! Maar ik betwijfel of die een duidelijke verbetering biedt tegenover m'n al aanwezige pioneer
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 14:26 ]
Verwijderd
Buitenaards goed gelukt.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:26:
Hey, wat denken jullie? Is deze foto gelukt?
Ik kwam een trnasparant gele LP tegen van de Cranberries. Met mijn nieuwe spotje bij de draaitafel kreeg ik ineens inspiratie.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 15:57 ]
Nee, ik bedoel niet dat je speakers slecht zijn (zeker niet voor het geld) maar als je die 4xEL84 versterker hebt dan kun je heel ver je speakers upgraden voordat de versterker weer de beperkende factor wordt. Even aangenomen dat je bron perfect is. Daarnaast vind ik B&W nooit mooi klinken maar dat mag je op smaak gooien.dat ik waarschijnlijk mijn speakers moest willen upgraden
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Wise enough to play the fool
Verwijderd
droogste reactie ooit... ik had lolVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:24:
Geen idee. Het waren 2 stukjes rest van de rol van hifi-supply uit de voordeelbak.
[ Voor 9% gewijzigd door Dynion op 28-10-2012 15:13 ]
Het schuif daarom ook héél snel. Buizenversterkers staan in de high-end vooral in de spotlight en er komen snel veel modellen bij, de chipamps doen het stiekum en sluipend onder diverse namen: klasse D, klasse T enz. Blijkbaar is men bang dat als ze eerlijk zeggen dat er een chipje in zit dan de rijke audiofielen (audioten) het niks vinden omdat zo iets goedkoops niks kan zijn en de fabrikanten er niks aan kunnen verdienen.waarom hebben we dan uberhaupt een transistorversterker als dominante technologie
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 23:13 ]
Out de box afRussel88 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:48:
De Muse TA2021 moet die nog gemod worden? Of is ie zo out of the box helemaal "af"?
[ Voor 9% gewijzigd door Trunksmd op 29-10-2012 19:53 ]
Verwijderd
Huh? Ik vertrouw Ebay meer dan Marktplaats hoor. Dat is soms zelfs spreekwoordelijk zulke kansloze sukkels daar rondlopen.Dynion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:34:
Ik ben zelf anti-ebay dus ik wacht marktplaats even af...
trouwens, als jij er serieus nog 3 hebt liggen, dan ben ik ook wel geïnteresseerd om er daar één van over te nemen:)
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 02:05 ]
dat zou ik best redden:P alhoewel ik dat, gezien het weer, liever met studenten-OV doe.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:42:
Als je mijn ampje op wilt halen worden dat 152km heen en weer fietsen.
[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 02-11-2012 18:52 ]
too old, too cold
[ Voor 30% gewijzigd door SED op 03-11-2012 11:37 ]
Copyright and left by SED...
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 14:19 ]
Handtekening
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
zo'n yaqin MS-22B kost €140 (incl. shipping op ebay) en schijnen best goed te zijn. i.i.g. zou dat een alternatief voor mij zijn wanneer ik besluit om geen phono pre zelf te maken.The Eagle schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:29:
Iemand tips voor een leuk voorversterkertje voor mijn platenspeler (Thorens TD160)? Als ik voor het zelfde bedrag als dat Conrad voor een simpel phonoversterkertje, onbekende Chinese kwaliteit kan krijgen, dan is dat natuurlijk best wel interessant
[ Voor 5% gewijzigd door Nerpissad op 07-11-2012 12:41 ]
[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 13:32 ]
Precies op de plek van de trafo zitten de doorvoergaten in de scheidingsblikjes. Best jammer.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:06:
Anders kun je ook nog de Yaqin MS11B nemen.
[afbeelding]
Stelt niks voor aan de binnenkant maar dat zijn de andere opamp kastjes in deze prijsklasse ook niet.
Verwijderd
Zelf maken.The Eagle schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:29:
Iemand tips voor een leuk voorversterkertje voor mijn platenspeler (Thorens TD160)? Als ik voor het zelfde bedrag als dat Conrad voor een simpel phonoversterkertje, onbekende Chinese kwaliteit kan krijgen, dan is dat natuurlijk best wel interessant
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten van het vervoer tot aan jou deur, en hoe/waar ik zit zelf kan uitrekenen. Ik zou ook wel een revieuw willen zien van dit beest.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:32:
Balboa, dat is weer een flink apparaat zeg. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat je uiteindelijk betaald voor dit apparaat van $899 omdat ik nog steeds de UMC-1 wil hebben voor tv ea.
Ik gebruik nu mijn DAC voor 2 ingangen;
1e de optische uitgang van de tv en
2e de laptop voor FLACs via de coax.
Het vervelende is alleen dat de tv-tuner zo'n laag signaal naar de toslink stuurt. Als ik tv zit te kijken gaat het gewoon net te zacht. De versterker staat altijd standaard voluit. Voor muziek gaat dat prima, dan zet ik hem met Foobar wat zachter en dan gaat het loeihard. En als ik films van ext HD speel direct op de TV gaat het ook loeihard. Maar film op TV is soms amper te verstaan.![]()
Als ik nou de TV, BD etc op de Emotiva kan aansluiten heb ik wat meer ingangen en kan ik ze apart regelen en er ook aparte amps aanhangen voor bas en surround.
Als je een UMC wilt zou ik nog even wachten. Begin 2013 komt Emotiva met een nieuwe processor, de XMC-1, en grote kans dat de markt dan "overspoeld" wordt door UMC-1's. Staan nu al redelijk vaak UMC's aangeboden op bijvoorbeeld HTForum.nl, prijs ligt dan rond de 300 - 350 euro. Overigens heb ik niet zo'n hoge pet op van de UMC-1 van Emotiva, veel problemen met doorgave en ook het inmeetsysteem werkt vaker niet dan wel. Hun versterkers zijn dan wel weer gewoon goedVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:32:
Balboa, dat is weer een flink apparaat zeg. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat je uiteindelijk betaald voor dit apparaat van $899 omdat ik nog steeds de UMC-1 wil hebben voor tv ea.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 15:25 ]
denk je dat je met deze phono pre 'winst' gaat behalen t.o.v. de preamp die in zijn mixer zit?Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:11:
@the Eagle
[afbeelding]
Je zou deze kunnen proberen. Door de 9V batterijvoeding scheelt het je een hoop problemen met brom en lichtnetvervuiling. Kosten<€30.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 15:01 ]
Die korting is een voucher voor de XMC-1, dat doet niets aan de prijs van een UMC-1. Hoe dan ook is de service van Emotiva me tot op heden zeer goed bevallen. Ze sturen zonder problemen onderdelen op als ze denken dat daar de fout in zit. Iemand op HT Forum had op die manier haast twee UMC-1's liggen, alleen de behuizing miste nog voor het tweede model. Al kan je natuurlijk ook lezen dat die betreffende UMC niet heel erg denderend was kwalitatief gezien.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:11:
Ja daar heb je wel een goed punt maar als ik dan een 2eH heb en het werkt niet dan ga ik aan vanalles twijfelen; eerst mezelf, dan de verkoper en dan het apparaat. Dan heb ik liever een nieuwe. En stel dat ik de nieuwe wil kopen krijg ik hem eigenlijk gratis (hij kost 500 en je krijgt 600 korting).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
ik heb twee thorens' staan met een mixer ertussen. onmisbaar in mijn gevalVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:28:
Nope. Maar was dat de vraag? (weet niet)
Ik zou niet de hele tijd een mixer bij mijn audioset willen hebben staan.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door SED op 10-11-2012 21:47 ]
Hé Jeep! De XSP-1 heeft mij - inclusief een HDMI kabel die ik er bij besteld had - 945 euro gekost. Tot heden bevalt ie goed. Zeker een vooruitgang tov de vv van m'n dac. Die heb ik echt misbruikt;) Mooie is dat je daar achteraf altijd pas achterkomtVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:32:
Handtekening
Verkopen ze ook niet via ebay? Als prijzen hetzelfde zijn, dan is het toch verstandiger om via ebay te bestellen. Als je een klacht hebt via ebay zijn ze mijn insziens bang voor een slechte review, dan bestellen via hun directe website.SED schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:45:
Hee een nieuwe site met een perfect bij dit topic passende naam: http://www.china-hifi-audio.com/
Prijzen zien er op eerste gezicht niet slecht uit..
Ga eens op mijn gemak bekijken.
en nog 2% extra., geen vette korting maar mooi meegenomen.
You can send the code to your friends to get 2% discount off too.
Coupon Code: eBayBuyer2%OFF
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 14:56 ]
Tip, voeg een klein druppeltje olie toe als je boort, dan gaat ie er doorheen als boter...Het gat boren voor de arm-as van 22mm was andere koek. Na 1 gat boren was de boor al bot!
Ja ja. Maar deze van 15 cent doet het nu ook wel even. Het Decca element is de volgende prioriteit. Daar ga ik van het zelfde hout een andere body voor maken. Vanwege die heftige trilling dus. Dat standaard blikken koekblikje er omheen is niks.Ik mag hopen dat je dat gleufkopschroefje gaat vervangen door iets met meer hightech uitstraling
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 16:11 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq