HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik heb op het moment een set Monitor audio RX8 staan.
Deze hebben een sensitiviteit van 90db.
Wil binnenkort overstappen naar de ProAc Response D18 (88db)

Mijn luisterruimte is verre van ideaal.
Het is in de woonkamer en die is vrij groot.
Muren zijn van beton en de kamer is in de vorm van een driehoek. (appartament)
Vloer is laminaat.
Voor de speakers ligt een groot hoogpolig kleed.
Totale oppervlakte is zo'n 40m2.

@ Bronco Lijkt me inderdaad ene goed plan de buizen vervangen. Dat wil ik ook bij mijn huidige hybride versterker nog gaan doen.

@]eep Zie PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36
Iemand ervaring met het kopen/maken van een beschermkap voor de buizenversterker?
Heb sinds kort een kleine en verwacht dat ik nog een jaar heb voordat de buizen of mn kind gemold wordt.
En mn speakers hebben ook geen stofkap. Zucht.... Vrienden lachen me nu al uit en zeggen dat ik m'n hobby wel gedag kan zeggen en bieden zich aan om m'n apparatuur voor 16 jaar te lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL@Russel88
Zo ben ik ook aan mijn 300B gekomen. Niet kindervriendelijk en hij kwam bijna niet boven het volume van de kleine uit. In zo'n geval zou ik de kleine verkopen. >:) (natuurlijk niet maar huilbabies zijn een behoorlijke belasting).
Je kunt gewoon eens vragen bij een smid/metaalverwerkend bedrijf. Of je maakt 2 zijwangen van hout met afstandhouders van alu hoeklijn en spant daar kippengaas of iets sjiekers overheen.

Je kunt er natuurlijk ook gewoon een doos of krat overheen zetten tot je gaat luisteren. Of zo'n stofkap voor die grote draaitafels zoals VPI.

@ Nismo
Je kamer is wel groot maar akoestisch redelijk kaal (dat kleed = slim). En met 90dB/W zul je met 10W echt een heel eind komen.
Bronco heeft helemaal gelijk vwb buizen al ligt het een beetje aan het type. Chinese KT88/211/845 zijn niet de beroerdste net als 6922. Maar EL34, 12AX7/ECC83 en de meeste andere voorbuizen moet je gelijk vervangen. EL84 gaan ook nog wel.
Idem met de koppelcaps, maar dan moet je al gaan solderen en weten wat je doet (gevaar!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
Iemand ervaring met het kopen/maken van een beschermkap voor de buizenversterker?
Heb sinds kort een kleine en verwacht dat ik nog een jaar heb voordat de buizen of mn kind gemold wordt.
En mn speakers hebben ook geen stofkap. Zucht.... Vrienden lachen me nu al uit en zeggen dat ik m'n hobby wel gedag kan zeggen en bieden zich aan om m'n apparatuur voor 16 jaar te lenen :)
Maak je niet al te druk, hier gaat het al tien jaar goed met twee apen. Je spullen goed hoog en diep wegzetten op een dressoirkast helpt enorm en uitleg dat de spullen van pappa zijn en niet aankomen is hier altijd genoeg geweest. De vriendjes die op bezoek komen zijn je vijand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor alle adviezen. Iets zelf maken met geperforeerde platen klinkt idd het meest aantrekkelijk tot nu toe. Bovenkant van de dressoirkast is helaas bereikbaar voor kruipende baby's.
En babytje wegdoen..... Stilletjes hoop ik dat ze ook gaat genieten van m'n muziek. Kunnen we lekker saampjes genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
]eep, bedankt weer voor je top reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:59:
Bedankt voor alle adviezen. Iets zelf maken met geperforeerde platen klinkt idd het meest aantrekkelijk tot nu toe. Bovenkant van de dressoirkast is helaas bereikbaar voor kruipende baby's.
En babytje wegdoen..... Stilletjes hoop ik dat ze ook gaat genieten van m'n muziek. Kunnen we lekker saampjes genieten :)
Jaaa K3 ;)

(ik weet waar ik het over heb, nu zitten we in de TMF Hitzone - fase )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
Ik heb nog een beschermkap liggen , mag jij zo komen ophalen als het de juiste maat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Hier af te halen: roze schoentjes en een gouden kroontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:47:
[...]

Ik heb nog een beschermkap liggen , mag jij zo komen ophalen als het de juiste maat is ;)
Ik heb de Bewitch 6550. Afmetingen: B. x H. x L. 35 x 165 x 436 mm.

Overigens ging vrouwlief ervan uit dat al mn apparatuur het huis uit ging. Grapjas
Zoveel tijd en geld geinvesteerd en dan weg doen....

Ligt het nou aan mij of worden er nu minder nieuwe modellen uitgebracht vanuit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:23:
[...]

Ik heb de Bewitch 6550. Afmetingen: B. x H. x L. 35 x 165 x 436 mm.

Overigens ging vrouwlief ervan uit dat al mn apparatuur het huis uit ging. Grapjas

Ligt het nou aan mij of worden er nu minder nieuwe modellen uitgebracht vanuit China?
Helaas , de afmetingen van die kap zijn : breedte 34 cm , diepte 23 cm en hoogte 13 cm . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Russel88 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:23:

Dan antwoord je toch gewoon: "Schat, we moeten de keuken ook wegdoen want daar gebeuren de meeste ongelukken met kinderen; open vuur, bijtende chemicalien, messen, kokend water in open pannen, elektrische apparaten die bewegen en hakken, glaswerk dat kan breken en last but not least: het beruchte keukentrapje!"

offtopic:
Ik heb trouwens hetzelfde dilemma met katten. Hardstikke leuk maar die zitten ook overal op en aan. Als ik dan met 3 katten om me heen door iemand die ik erg leuk vind gevraagd wordt of ik geen katten wil... (dat heeft ze nml wel goed gezien) dan wordt het toch wel lastig om niet toe te geven.

Het ligt ook een beetje aan mij want ik zie wel nieuwe dingen maar ik heb niet altijd zin om een stuk te schrijven (zeker als ik het idee heb dat niemand leest of reageert).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16
Pff, heb een tijdje mijn server offline gehad (vanwege upgrade) en omdat mijn onbeschikbare muziek collectie gebruik gemaakt van youtube om mijn muziek te luisteren. Nu weer flac + foobar + asio4all in gebruik, verbazingwekkend! Wat een verschil weer zeg. Soms is het gewoon goed om even een tijdje op een ander "niveau" muziek te luisteren om te waarderen wat je hebt!

Heb hier verder niet zo veel te melden, ik heb nog steeds dezelfde set-up (muse 1543 x 4 dac + 2 x muse 2021). Bevalt nog steeds heel goed!

[ Voor 16% gewijzigd door Patatjemet op 14-10-2012 00:39 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
hoezitdatmetfoobarinstellingen?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16
Eerst had ik kernel streaming (ks) als .dll bestand van de foobar site toegevoegd als component, maar ik merkte dat de windows volume regeling nog functioneerde, wat aangeeft dat windows niet nog dingen met het geluid kan doen (aka het functioneerde niet). Toen naar asio gaan kijken (de .dll voor foobar en asio4all voor windows) en dat bypassed wel de windows volume regelaar (in foobar de output op asio4all zetten).

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat al lastig is, moet je eens met skins gaan werken :P
Dat is echt een nadeel van het Foobar opensource idee. Voordat je daar alle componenten in de goede versie bij elkaar hebt, en dan nog naar eigen smaak aanpassen.

Ik ga binnenkort ook een paar stroomkabels maken. Niet van die 'silver elves mooned in starlight' maar gewoon mooi. Stroom is stroom als het maar afgeschermd is. En niet van die onmogelijk lange tuinslangen die drie slagen in de rondte moeten. Gewoon korte lengte vanaf het stekkerblok, afgeschermde kabel en stevige Rhodium-plated stekkers.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Op mn media pc heb ik foobar icm met de dll's om 'm met de ipad te kunnen bedienen. Alles werkte perfect totdat ik de ipad app geupdate had. Moest weer nieuwe dll's downloaden en nu crasht foobar om de haverklap als pc in hybernate stand gaat.
Erg irritant. En skins...... Ik krijg ze amper werkend laat staan dat ik er eentje wil gaan maken.

Terug naar versterkers. Voordat ik de Bewitch had gekocht vond ik de Sinovts ook erg mooi. En deze had geen pcb intern, dit zou een voordeel zijn volgens de verhalen op internet.
Helaas ware deze iets boven m'n budget en ik kon er vrij weinig over vinden. Jammer, want ik vind ze erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk zijn de Topping TP22 chipversterker en de D20 dac binnen. De TP22 bij import met btw factuur en inklaringskosten de D20 zonder (andere eBay verkoper en een beetje mazzel).

De TP22 is op mijn ca. 12 jaar "oude" Mordaunt Short 908 (90 dB) al behoorlijk indrukwekkend, samen met de D20 doen deze kleine kastjes mij helemaal versteld staan.

De toonregeling is op deze chipversterker bij de juiste weergevers mijns inziens niet noodzakelijk, het geluid zeer strak en in combinatie met de 908 weergevers tevens goed voor een zeer stevige "oempf" qua bas.

Alles is in orde bij de Topping's, kanaalscheiding, zeer minimale vervorming bij hogere volumes, toonweergave, geen enkele reden tot klagen.

De tot dusver gebruikte (onlangs volledig gereviseerde) Yamaha CA600 uit 1974 is zijn plaats op het stekkerblok voorlopig even kwijt.

aanrader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het ook best een leuk setje is. Maar zeg nou eerlijk; heb je nu niet meer dan zat vermogen?
10% @ 25W 8ohm
0.018% @ 15W, 8ohm

Een 'kleinere' was waarschijnlijk ook al genoeg geweest.
De toonregeling is op deze chipversterker bij de juiste weergevers mijns inziens niet noodzakelijk
Toonregeling is altijd overbodig. Het doet meestal meer kwaad dan goed omdat het nooit precies het benodigde gebied bestrijkt (veel te breed en onnauwkeurig) en teveel met het geluid doet (fase).
Als een luidsprekerfabrikant maar een beetje goed zijn werk doet is de luidspreker afgestemd op een versterker die 'recht' weergeeft. Ruimteakoestiek kun je geen rekening mee houden. Of globaal voor een gemiddelde huiskamer (staande golf voor gemiddelde hoogte is ongeveer 40Hz).

Deze versterker zal een stuk preciezer klinken dan die oude Yamaha, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

franssie

Save the albatross

Ergens in een topic (ik dacht niet deze) werd gevraagd of aliexpress en plek was waar je iets durfde te kopen. Heb ik dus gedaan en nu sinds vandaag staat deze hier http://www.aliexpress.com/snapshot/203419139.html
Blijkt 24V te lusten als ik de website goed begrijp, en dat heb ik niet (wel heel veel 12V spul).
Mijn vraag: Waar voeden jullie dit soort speeltjes mee?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een 24V SMPS denk ik. Die zijn niet heel makkelijk te vinden. Daarom moet je er ook altijd op letten of er een voeding bijgeleverd wordt. Je kunt die Indeed tube headphone amp gewoon zoeken op Ebay en dan kijken of er een linkje staat naar de adapter als die los verkocht wordt. Of gewoon zoeken op 24V power natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
franssie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 01:00:
Ergens in een topic (ik dacht niet deze) werd gevraagd of aliexpress en plek was waar je iets durfde te kopen. Heb ik dus gedaan en nu sinds vandaag staat deze hier http://www.aliexpress.com/snapshot/203419139.html
Blijkt 24V te lusten als ik de website goed begrijp, en dat heb ik niet (wel heel veel 12V spul).
Mijn vraag: Waar voeden jullie dit soort speeltjes mee?
PC voeding heeft 12v + en een 12- rail. 12 + 12 is 24 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ok dank, PC voedingen heb ik al jaren niet meer in huis. Misschien dan toch weer eens aanleiding om eindelijk eens een (goede) lab voeding te kopen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat je nodig hebt aan stroom maar als 1A voldoende is (opgezocht=ja!) kun je deze proberen. Als €4,50 incl verzending niet te duur is tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hé dat is super aardig van je! Besteld :) (lab voedingen overigens ook) maar het plan was om deze amp als versterkertje aan een oude NAD cd speler te hangen voor wat muziek als ik aan het knutselen ben, en dan is zo'n kleine voeding wel zo handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:57:

Deze versterker zal een stuk preciezer klinken dan die oude Yamaha, niet?
Juuuuup, na zo'n 3 dagen luisteren van verschillende genres blijf ik me verbazen, preciezer, gedetailleerder :*) laat alle superlatieven er maar op los, en dat allemaal uit 2 van die kleine kastjes, voorlopig weer even tevreden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo. Ik ben een draaitafel armer en weer wat ruimte in de kast rijker. Dit is een goedkope hobby zo. 5 jaar mee gespeeld voor €0. Mijn Dynavector Karat 17DII element wilde ik toch houden dus ik heb mijn oude Milltek element ingebouwd.

Ik heb nog even mijn Perspective met DV 17DII geluisterd maar de nieuwe Clearaudio draaitafel met Koetsu klinkt toch wel een heel stukje lekkerder. Allebei erg goed maar toch wel een heel verschil hoor. Een beetje andere kant van het prijsspectrum ook.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, en mijn eerste 'audiophile' netkabel is klaar. :)

Ik kreeg vandaag de rhodium stekkers binnen. Verrhodiumd of hoe zeg je dat? Doorzichtbaar blauw met zwart en rhodium en een afgeschermde kabel van goede kwaliteit. Ik dicht er geen speciale eigenschappen aan toe hoor, maar hij ziet er goed uit en is degelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Hallo allemaal,

Zoals jullie weten is het binnenkort weer sinterklaas tijd! Ik heb uit de reacties gelezen dat de geïmporteerde chineze buizenversterkers behoorlijk betaalbaar zijn en dat lijkt mij, als (budget) audiofiel een erg tof sinterklaascadeau.

Bij dit idee zitten overigens wat probleempjes...
1: Ik heb absoluut 0,0 kennis van buizenversterkers (weet wel het e.e.a af van de basis van de werking er van maar that's it)
2: Ik heb nog nooit iets uit china geïmporteerd
3: ik ben nauwelijks bekend met de aansluitopties van buizenversterkers

hier dus wat info over wat ik heb staan:

2x b&w DM601 S2 (monitoren) ingang: losse kabels of bananen
1x Mordaunt short avanti 905i (center) : losse kabels of bananen (wordt momenteel aangesloten op de stereokanalen van de versterker, bevalt opzich best prima gezien ik geen surround hoef)
1x avanti 903i (actieve subwoofer): 2x Tulp

aangesloten vanaf de pc via een terratec producer phase 24 fw (uitgang: 2x tulp)

vooralsnog zit er een pioneer SX209 RDS versterker aan (goedkoop dingetje dat ik via tweakers heb kunnen kopen)

hoe dan ook, gezien het een redelijk grote set is denk ik niet dat iedere buizenversterker krachtig genoeg is en ik heb geen zin in een wegvallende bas wanneer je een beetje volume aanzet

mijn vraag:

Wie, met de kennis voorradig, kan mij helpen met het adviseren van een buizenversterker die krachtig genoeg is en ook een leuke verbetering is tegenover het huidige...

Budget: maximaal ongeveer 80 euro (ik zie ze af en toe voor 20 euro langskomen in de reacties op het topic, dus dat moet lukken.

alvast hardstikke bedankt voor de hulp (die, Tweakers kennende vast weer zeer uitgebreid zal zijn:P)

Ps. Ik heb de topicstart wél gelezen, maar de modellen die daar worden geadviseerd krijgen geen voor of nadelen benoemd en tevens staat er ook niet bij hoe ik ze zou kunnen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nu ben ik toch wel benieuwd of je verschil gaat horen. Maar met t placebo effect is dat toch altijd moeilijk te bepalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Dynion schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:56:
Hallo allemaal,

Zoals jullie weten is het binnenkort weer sinterklaas tijd! Ik heb uit de reacties gelezen dat de geïmporteerde chineze buizenversterkers behoorlijk betaalbaar zijn en dat lijkt mij, als (budget) audiofiel een erg tof sinterklaascadeau.

Bij dit idee zitten overigens wat probleempjes...
1: Ik heb absoluut 0,0 kennis van buizenversterkers (weet wel het e.e.a af van de basis van de werking er van maar that's it)
2: Ik heb nog nooit iets uit china geïmporteerd
3: ik ben nauwelijks bekend met de aansluitopties van buizenversterkers

hoe dan ook, gezien het een redelijk grote set is denk ik niet dat iedere buizenversterker krachtig genoeg is en ik heb geen zin in een wegvallende bas wanneer je een beetje volume aanzet

mijn vraag:

Wie, met de kennis voorradig, kan mij helpen met het adviseren van een buizenversterker die krachtig genoeg is en ook een leuke verbetering is tegenover het huidige...

Budget: maximaal ongeveer 80 euro (ik zie ze af en toe voor 20 euro langskomen in de reacties op het topic, dus dat moet lukken.

alvast hardstikke bedankt voor de hulp (die, Tweakers kennende vast weer zeer uitgebreid zal zijn:P)

Ps. Ik heb de topicstart wél gelezen, maar de modellen die daar worden geadviseerd krijgen geen voor of nadelen benoemd en tevens staat er ook niet bij hoe ik ze zou kunnen kopen..
ik weet niet precies welke buizenversterkers je voorbij hebt zien komen voor €20, maar als je bijv. op eBay kijkt, dan zit je toch al snel ruim boven dat bedrag. ik weet eerlijk gezegd niet of je dus voor €80 zult slagen.
wat ik je wel kan vertellen is dat je je bij een enigszins degelijke versterker niet zo'n zorgen hoeft te maken over het vermogen. ik ben van een rotel pre/pro (5x75W) naar een buizenversterker overgestapt voor mijn platenspelers. deze versterker heeft een max. vermogen van 2x35W en dit heeft zeker niet geleid tot 'minder bass' of het algeheel gevoel dat er minder vermogen zou zijn. daar zou ik me niet zo druk over maken ;)
goeie tips over welke buizenversterkers voor jou geschikt kunnen zijn laat ik over aan de akela van dit topic: ]eep. die kan je daar veel betere tips over geven dan ik.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aan de akela van dit topic
offtopic:
JIJ! moet opppassen! >:) Oh, ok, kan ook een man zijn zie ik...

Ik weet niet waar jij die prijs vandaan hebt, misschien een bouwpakket in China zelf. Een geïntegreerde buizenversterker zul je voor €80 niet vinden. Of misschien zoiets. Ik hoef je niet te vertellen wat er allemaal nog bij komt he? Plus risico.

Het enige wat in de buurt komt is een Qinpu Q2 voor €76; een hybride transistor met een 6n3p voorbuisje. Mooi gemaakt en klinkt goed. Het enige is dat hij maar 2,5W vermogen heeft.
De A3 heeft net voldoende vermogen (>8W) en ziet er ook erg goed uit maar kost het dubbele.
Hier, lees zelf maar

Daarna krijg je de goedkope Meng 4x 6p1 x4 met 10W voor €230. Maar dan heb je een echte buizenversterker die met wat mods echt wel goed klinkt. Of liever die met EL84.

Ik denk dat deze eigenlijk wel de goedkoopste echte buizenversterker is: de Music Angel MINI L4 EL84 voor €170. De kans is wel groot dat hij niet zomaar door de douane zeilt. Dus hou rekening met een extra rekening voor BTW+12,50.
Afbeeldingslocatie: http://www.primeamp.i-store.asia/EB/products/amplifiers/integ_amp/AI-MA-MENG-HD-EL84-6bkbk/TIA09-photo_01a.jpg
En als je het goed wilt doen dan moet je eigenlijk direct de voorbuisjes vervangen en de koppelcondensators (heb ik allebei nog wel). En misschien ook de potmeter. De Chinese/Russische EL84 zijn redelijk goed maar de 6N3p zuigen.

Heilige Kaas schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:59:
Nu ben ik toch wel benieuwd of je verschil gaat horen. Maar met t placebo effect is dat toch altijd moeilijk te bepalen :P
Ik doelde er eigenlijk op dat ik, behalve de afscherming dan, geen effecten verwacht of hoor. Bij mij is er nogal veel rommel op het lichtnet en veel RFI. Ik heb daarvoor een netfilter en dus deze afgeschermde kabels. De afscherming zit aan de aarde van het stopcontact.
En zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/870Afgeschermde_netkabel_.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

offtopic:
JIJ! moet opppassen! >:) Oh, ok, kan ook een man zijn zie ik...
toen ik nog een klein welpje was, was mijn akela ook een man. hoedanook, het was zeker niet beledigend bedoeld hoor ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ja, ik dacht laat ik het ff opzoeken voordat ik me beledigd ga voelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Aah oke, ja ik geloof wel dat een goede afscherming verschil kan maken, bij een vriend van mij hoor je duidelijk een of andere Russische vanaf ~75% volume :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Dat van die 40 euro had ik gezien van "akela" ]eep... die had op marktplaats een aanbod gezien van (ik dacht een buizenversterker) voor 40 euro per stuk en zei dat ze in china zelf 17 euro kostten en dat hij dat belachelijk vond... Was toen ik door dit topic aan het bladeren was. Het ging waarschijnlijk over onderdelen van een buizenversterker ofzoiets, dan heb ik verkeerd gelezen, my bad!

hoe dan ook, super bedankt voor alle uitleg en adviezen. Ik weet dat de wattages van een buizenversterker wat ander werken dan ik gewend ben van een transistorversterker (en al helemaal van speakers, maar dat zal wel rendement afhankelijk zijn o.i.d.)

Ik heb dus bij elkaar ongeveer 300W aan passieve speakers (en nog eens 300w aan sub, maar die draait nooit op max en is actief, dus doet niet mee). Mijn huidige versterker is 2x50W en heeft al te veel kracht (bij 40-50% zitten de speakers ongeveer maximaal, daarna krijg ik meer stroom terug in meer storing)

ik weet dat buizenversterkers daarin nog extremer zijn... moet ik dan 2x5W of 2x10w zoeken? Of weer in een volledig andere orde van maten?

De nadelen van het bestellen voor zover ik weet zijn verder
1: btw + 12,50 administratieve kosten (die naar een of ander achterlijk doel gingen volgens iedereen:P) Ik vraag me wel af hoe ze de btw bepalen over een product waarvan ze de aankoopprijs niet goed kunnen weten... dat moet natte vinger werk zijn lijkt mij
2: Erg lange levertijd
3: de kans op schade (en volgens mij waren ze niet super solide)
4: invoerrecht van 4% (alhoewel ik niet snapte of dit wel of niet bij de btw zat)
5: verzendkosten

maar ik vind aan de ene kant de stunt om iets uit china te laten komen en in gebruik te nemen nogal leuk
aan de andere kant vind ik een buizenversterker, afgezien van de audiofiele prestaties ook een erg mooi en decadent ding om te hebben.

hoe dan ook, http://item.taobao.com/it...999fce645c19b0fc9e70c61a9 lijkt mij geen slechte optie. ondanks dat lijk jij minder positief, kun je dat misschien uitleggen? het wattage is prima (8 of 12 w) voor zover mijn kennis me brengt en hij is betaalbaar. Ik heb wel wat moeite met het herkennen van de uitgangen... lijken me geen gewone bananenstekkers en ook geen digitaal...

verder heb ik zelf nooit zo'n last van push-pull systemen (hopelijk word ik nu niet gelyncht) dus is dat ook niet echt een probleem voor me.

Qinpu Q2 vind ik ook wel een tof ding maar het bevalt me niet dat hij als redelijk goed wordt gezien nadat hij een nieuwe buis heeft gehad, als dat al nodig is om hem enigszins aanhoorbaar te maken en dat hij tevens gepaard gaat met een gebrek aan output zorgt er toch voor dat het hem niet wordt.

de Qinpu A3 lijkt mij zelf aanzienlijk minder dan de door jou geadviseerde Music Angel MINI L4 EL84 en de andere EL84 versterker dus die gaat niet door, gezien de prijs er van hetzelfde is.

Hoe dan ook, 180 (+ al snel 100 euro aan extra kosten) is toch wel erg veel te duur voor een kerstcadeautje (zelfs al komt het van meerdere mensen). Dan wacht ik liever tot m'n pioneer sneuvelt en ga ik kijken hoe deze markt er dan voor staat (vermoedelijk minder dan nu gezien de yuan-EUR koers, die al gedeeld door 8 is in plaats van 10 vorig jaar.)

de eerste gestuurde versterker (zie link) vond ik overigens wel echt een tof ding en dat is denk ik ook te regelen met een bijbetaling van mijn kant :9 maar dan ben ik nog wel nieuwsgierig naar de lichtelijk negatieve bijklank van ]eep. En als dat hem ook niet wordt wacht ik even en ga ik marktplaats afspeuren:p

(dit is serieus misschien wel mijn langste post ooit:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met 88dB speakers is rond de 10W denk ik echt wel het minimum. Eigenlijk 20W om ook eens goed hard te kunnen spelen. Maar als je die Music Angel EL84 hebt zul je ws eerst de speakers gaan upgraden.

Wat ik zei over buisjes vervangen ed. is geen vereiste om te kunnen spelen of genieten maar het is een hele zinnige upgrade voor relatief weinig geld.

De versterker die ik aanwees op Taobao was gewoon als voorbeeld wat qua prijs in de buurt zat. Ik had hem echt willekeurig aangewezen op intuitie van wat er redelijk uitziet. Er zijn er bij die gewoon niet goed in elkaar steken, onveilig zijn of verkeerd bezuinigd hebben.
Maar nu ik eens beter kijk valt deze versterker me eigenlijk alles mee. Hij ziet er van binnen erg netjes en met liefde gemaakt uit. Zo goed als hardwired; alles netjes op 1 lijn, kabels zijn netjes met tiewraps bij elkaar gebonden. Er zitten zelfs Wima MKP 10 koppelcondensatoren in! Dat zie je niet vaak, zelfs niet bij Yaqin en andere merken van het 1e of 2e plan.
Hij is vlgs specs 8W in triode en 12W in penthode. Ik kan niet veel chinees lezen maar cijfer 3 wel. :)
Afbeeldingslocatie: http://img03.taobaocdn.com/imgextra/i3/285758165/T2_9tQXd0cXXXXXXXX_!!285758165.jpg
De enige opmerking die ik van de foto af kan zien is dat ik de draad van en naar de potmeter afgeschermd zou maken. Dit is dan wel weer raar; ik zie 2 verschillende foto's van de binnenkant. De 2e foto ziet er weer een stukje minder uit (dat zal de juiste wel zijn) met CBB21 condensatoren ipv Wima MKP10.
Afbeeldingslocatie: http://img02.taobaocdn.com/imgextra/i2/285758165/T2LCtUXkNbXXXXXXXX_!!285758165.jpg
Er is ook nog een versie met een andere behuizing van blik en houten zijwangen. Ziet er mooier uit eigenlijk.
En uit dezelfde serie maar dan een versie met FU50 buizen. Die kost maar 700 RMB. Stel dat je het zou wagen zou ik deze versie nemen. FU50 zijn heel goedkoop en klinken veel beter dan EL34. De andere voorbuizen heb ik nog een voorraadje NOS buizen van (GE, RCA, KenRad).

De prijzen zijn de laatste jaren idd flink omhoog gegaan door verschillende oorzaken. De belangrijkste daarvan is wel dat de Euro kunstmatig kapot gemaakt wordt om de Dollar nog overeind te houden (daarmee bedoel ik dus de 'crisis', Griekenland etc.). China probeert angstvallig de Yuan aan de Dollar gekoppeld te houden. Hoe dan ook; de echte koopjes zijn wel verdwenen.

Ik zou je niet aanraden om van Taobao te bestellen als je geen buffer en ervaring hebt. Je bestelt dan via een agent en daar komt zoveel verborgen kosten en risico kijken. Plus dat de kwaliteit moeilijk inschatten is. QC is slecht in China. Ik zou ook eerst eens wat kleins bestellen.

Het is misschien niet wat je in eerste instantie zocht maar waarom probeer je niet eerst eens een [url=http://www.ebay.nl/itm/MUSE-i25W-TA2021-T-Amp-Mini-Stereo-Amplifier-25WX2-Silver-power-supply-/110794911969?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item19cbe430e1]Muse i25W TA2021 ampje. Let er wel op dat je er een 14V voeding bij hebt(mijn linkje is incl 14V SMPS)? Die hebben net wat meer vermogen (>14W) en klinken echt heel erg goed. Dan heb je voor €35 een megaleuk cadeau en dezelfde geluidskwaliteit. Je hebt dan alleen maar 1 ingang.
Het geluid is wat strakker, vooral de bas, neutraal en toch met wat warmte en de ruimtelijkheid is super. Alleen stemmen klinken een beetje minder vloeiend, lief, ongestresst.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
is idd leuk speelgoed! Maar ik betwijfel of die een duidelijke verbetering biedt tegenover m'n al aanwezige pioneer

ik heb ooit een dergelijk apparaat gehad van edifier Afbeeldingslocatie: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/edifier4.jpg (behuizingen komen opvallend overeen, alleen is deze een hoofdtelefoonversterker) die klonk opzich ook wel ok, alleen is de afstelling van edifier om alles zo klinisch mogelijk te laten klinken, terwijl ik vind dat er ongeveer knuffelbeertjes uit je speakers of koptelefoon moeten komen :P Dus die mocht het huis weer uit.

Hoe dan ook, ik wacht dan nog even. Misschien dat ik er zelf één meeneem als ik een keertje in china ben ^_^

(btw als je die pagina van die eerste versterker door google laat vertalen, gaat het ook bijna allemaal goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is idd leuk speelgoed! Maar ik betwijfel of die een duidelijke verbetering biedt tegenover m'n al aanwezige pioneer
Geen speelgoed. Geloof me. Serieus. Het is een giant killer. Ik heb er een stuk of 3 liggen en gebruikte hem tot ik de 300B kocht continue ipv een niet misselijke buizenversterker.

Hey, wat denken jullie? Is deze foto gelukt?
Ik kwam een trnasparant gele LP tegen van de Cranberries. Met mijn nieuwe spotje bij de draaitafel kreeg ik ineens inspiratie.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/619Urushi_on_Satisfy_Cran_tn.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
toch zie ik een 2x25W non buizenversterker ding van 10 bij 10cm en 35 euro niet zo gemakkelijk een full size versterker met voldoende wattage inmaken... op het plaatje er van zie ik trouwens 12v staan.. 2e plaatje helemaal rechts, kan zijn dat het een andere aansluiting is overigens.

en je zei dat ik waarschijnlijk mijn speakers moest willen upgraden... ik heb een beetje zitten zoeken maar voor zover ik kan vinden zijn het lang niet de slechtste speakers, veel merken hebben nog een of soms twee series hoger en je hebt nog exclusievere merken als wilson audio, maar echt heel veel verbeteringen kan ik niet vinden... en zeker niet binnen een zeer laag budget (25 euro voor de mordaunt, 50 euro voor de 2 b&w's <+:) )

en over je foto... ik vind hem wel tof, de plaat lijkt door de lichtval heel dik te zijn en daardoor moest ik, ondanks de herkenbare onderdelen toch even nadenken hoe ik nou zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:26:
Hey, wat denken jullie? Is deze foto gelukt?
Ik kwam een trnasparant gele LP tegen van de Cranberries. Met mijn nieuwe spotje bij de draaitafel kreeg ik ineens inspiratie.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/619Urushi_on_Satisfy_Cran.jpg
Buitenaards goed gelukt. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste gedachte :D
Lijkt op... ufo.
Was mijn 2e shot.

Dynion
Toch is het zo. Dit t-ampje maakt gehakt van de meeste transistorversterkers. Formaat zegt echt helemaal niks. Buizen-, transistor- en chip- zijn 3 compleet verschillende typen versterkers waarbij eigenlijk vooral door transistorversterkers een verkeerde indruk is ontstaan voor hoeveelheid benodigd vermogen (W) omdat er te vaak op de voeding bezuinigd is en wordt. En door de werking/opbouw van een transistorversterker heb je de neiging om hem harder te zetten om hem goed te laten klinken. Zo is dus de nadruk op vermogen ontstaan. Bij speakers idem omdat je hem (de amp) goed hard moet kunnen zetten om lekker te laten klinken moet de speaker een hoop kunnen verwerken. Dit heeft echter weer niks met bereikbare geluidsdruk of kwaliteit te maken.
Dus heeft geluidskwaliteit h e l e m a a l niets met vermogen te maken.
dat ik waarschijnlijk mijn speakers moest willen upgraden
Nee, ik bedoel niet dat je speakers slecht zijn (zeker niet voor het geld) maar als je die 4xEL84 versterker hebt dan kun je heel ver je speakers upgraden voordat de versterker weer de beperkende factor wordt. Even aangenomen dat je bron perfect is. Daarnaast vind ik B&W nooit mooi klinken maar dat mag je op smaak gooien.
Een volle of magere klank ligt eerder aan de speaker dan aan de amp.

Er zijn nog zooo veel andere mooie merken en maten en soorten speakers. Hoorns, ribbons, magnetostaten, electrostaten, open baffle, transmissielijn, gesloten en andere kastvormen, en dan nog allerlei verschillende materialen en manier van filteren. In low budget zit je meestal vast aan 6.5"woofer met 1" dometweeter in een basreflexkastje.

Dat op het ampje 12V staat klopt wel maar bij T-ampjes groeit het vermogen met de aangeleverde spanning tot hij op zijn max zit; dan knalt ie. Maar dat is pas bij>15V. Die 14V voeding is dus nodig om het volle vermogen te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:22

kraats

Ik rol

En dat volle vermogen is veel! Als ik mijn Muse M21 helemaal open draai doet het pijn aan je oren (maar dat is wel op gevoelige Klipsch RF35 speakers)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vergis je niet in die chip ampjes.
Een paar jaar geleden geknutseld met de printjes van 41hz.com en daarna met ta2024 bordjes.
Je staat er van te kijken dat "al dat geluid uit zo'n klein ding" komt.... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat was niet om de beloofde geluidskwaliteit maar omdat jij wist dat de postbode je Charlize aan de deur zou afleveren. >:)
offtopic:
de 41hz bordjes hebben verlokkelijke namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jeep is het net kabel van het merk Lapp Ölflex? wat ik vaker zie op forums of enere van een andere exoot die 40euro de meter kost?

Die lp foto is niet normaal zo gaaf ! :P

Hmm Charlize.. ik droom weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Het waren 2 stukjes rest van de rol van hifi-supply uit de voordeelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:24:
Geen idee. Het waren 2 stukjes rest van de rol van hifi-supply uit de voordeelbak.
droogste reactie ooit... ik had lol :P

anyway, ik heb nu uit 5 verschillende bronnen dat een chipversterker geniaal is en een transistorversterker niet... waarom hebben we dan uberhaupt een transistorversterker als dominante technologie?

ik kan de officiële site van muse overigens niet vinden http://www.muse-europe.com/products <-- of het moet die zijn, maar die heeft geen versterkers...

kan iemand mij vertellen hoe het zit met de nummering? is een M21 beter dan een I25, of juist weer niet?:S

edit: Zit ik te googlen op charlize... ik kende het merk al niet... Volgens mij is het niet helemáál hetzelfde als een audiomerk... right?:P

[ Voor 9% gewijzigd door Dynion op 28-10-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
41Hz is een DHZ leverancier/fabrikant en 1 model had de naam Charlize om voor de hand liggende redenen.
Deze knopjes mag je aan zitten
Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/epiworkr/AMP10_Inside.JPG
En deze dan weer niet.
Afbeeldingslocatie: http://scifibloggers.com/wp-content/uploads/2010/01/Charlize-Theron-Aeon-Flux-3.jpg

review TNT
review
Hiermee begonnen de rave reviews van chipampjes zo'n beetje. Maar, 47-Labs was wèl de eerste.

Muse heeft geen werkende site; er worden alleen de foto's op gehost.
Model M21 slaat op de Tripath 2021, M20=2020.
De i25 is een doorontwikkeling met 2 extra voedingscaps zoals de andere merken. Dus gewoon een nieuwer model.
waarom hebben we dan uberhaupt een transistorversterker als dominante technologie
Het schuif daarom ook héél snel. Buizenversterkers staan in de high-end vooral in de spotlight en er komen snel veel modellen bij, de chipamps doen het stiekum en sluipend onder diverse namen: klasse D, klasse T enz. Blijkbaar is men bang dat als ze eerlijk zeggen dat er een chipje in zit dan de rijke audiofielen (audioten) het niks vinden omdat zo iets goedkoops niks kan zijn en de fabrikanten er niks aan kunnen verdienen.
Maar in goedkopere versterkers en surroundreceivers zie je bijna al niks anders meer. Alleen weten ze dan de kwaliteit toch nog te verkloten door toonregelingen en andere extra overbodige toeters en bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
zo, net terug van werk en weer een uitermate liefelijke en geduldige post, het wordt gewaardeerd ^_^

Ik ga de muses even in de gaten houden. Ik ben zelf anti-ebay dus ik wacht marktplaats even af...

trouwens, als jij er serieus nog 3 hebt liggen, dan ben ik ook wel geïnteresseerd om er daar één van over te nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
De Muse TA2021 moet die nog gemod worden? Of is ie zo out of the box helemaal "af"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:04
Leuk topic dit!
Heb gisteravond even doorgelezen en het ziet er interessant uit.
Ik heb wel een vraag hoe zit het eigenlijk met platenspelers uit China? is dat de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Russel88 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:48:
De Muse TA2021 moet die nog gemod worden? Of is ie zo out of the box helemaal "af"?
Out de box af
voor zover ik weet zijn chipversterkers niet of nauwelijks te modden.

Jeep kan je verdere info verschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb ondertussen een paar jaar een Yarland FV-34C met Aurum Cantus Leisure 2SE MKⅡ. De muziek bronnen zijn pc´s via Airport Express (de vorige nog, bit perfect) en DAC Beresford. Dit liep tot nu toe goed. Alleen heb ik de laatste tijd last van gekraak uit 1 speaker. (nadat ik ze verplaatst had). Het gekraak is niet continue. Nadat ik het nagelopen heb, kwam ik tot de conclusie dat het de speaker kabel is. De speakerkabel (xindaks met van die halve maantjes) van de betreffende speaker staat een beetje (niet helemaal) onder spanning, maar die kabels hebben nogal wat gewicht, waardoor ie wel onder spanning komt te staan. (de kabel raakt de grond niet, gaat direct van speaker op standaard naar versterker). Kan dat de oorzaak van het kraken zijn uit de box? Of hebben jullie andere theorieën?

Update: ik heb het al gevonden: er stond idd teveel spanning op de kabel vanwege zijn gewicht. Ik heb de opstelling nu veranderd en het probleem is opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Trunksmd op 29-10-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de Dealextreme site onder de chineese hifi vinden?

Gewoon betrouwbaar en veel leuk spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Partspipe op Ebay
Wat ik doe is zoeken op DX en dan zoeken op Ebay. Zelfde artikelen alleen dan een stuk goedkoper en vaak sneller. Alleen de kwaliteit is natuurlijk fragwürdig. Net als bij DX.

Trunksmd
je bedoelde spanning in N/mm² en niet in V neem ik aan?
Dat kraken komt door gebrekkig contact. Kwestie van niet oxiderende materialen, periodiek schoonmaken en goed aandraaien.
Dynion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:34:
Ik ben zelf anti-ebay dus ik wacht marktplaats even af...

trouwens, als jij er serieus nog 3 hebt liggen, dan ben ik ook wel geïnteresseerd om er daar één van over te nemen:)
Huh? Ik vertrouw Ebay meer dan Marktplaats hoor. Dat is soms zelfs spreekwoordelijk zulke kansloze sukkels daar rondlopen.

Maargoed, ik heb er binnenkort 1 in de aanbieding. Ik had er 1 verknald met een ESD en daar zet ik een nieuw bordje in. Dan is ie weer helemaal nieuw.
Ze zijn echt 'af' zoals ze geleverd worden. Je kunt er dan nog wel wat aan modden maar dat is een kwestie van een paar andere weerstanden (carbon film) en betere koppelcondensatoren. Die kunnen net een slagje beter maar het moet maar net passen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
ik prefereer marktplaats omdat ik de spulletjes dan kan ophalen... heb ik lekker wat te racefietsen:D

ebay is door mijn ouders van jongs af aan zwart gemaakt... dat speelt misschien ook wel mee:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn ampje op wilt halen worden dat 152km heen en weer fietsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:42:
Als je mijn ampje op wilt halen worden dat 152km heen en weer fietsen. :P
dat zou ik best redden:P alhoewel ik dat, gezien het weer, liever met studenten-OV doe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
je bedoelde spanning in N/mm² en niet in V neem ik aan?
Dat kraken komt door gebrekkig contact. Kwestie van niet oxiderende materialen, periodiek schoonmaken en goed aandraaien.

Ik bedoelde idd spanning in N/mm2. En idd, nu maakt ie beter contact. Daarbij ben ik niet van schoonmaken, hehe. Je snapte het al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Hier ook maar even de flyer. Misschien zijn er in dit forum ook geïnteresseerden. Genoeg Chinees spul aanwezig! DACs, versterkers, hoofdtelefoons! :) Er zijn nog een paar plekken op de inschrijflijst beschikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.negakinu.com/pics/DHM2012.jpg

http://www.head-fi.org/t/...elgian-november-2012-meet

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 02-11-2012 18:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Misschien wel leuk als Jeep zijn buizen versterkers kan laten horen ;) Mits ze samen met een headphone kunnen.

Ben stiekem toch wel heel benieuwd naar al jouw spulletjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wel hoe ver dat is naar Heerlen?

Ik vind het wel erg leuk dat er zowaar een Head-Fi meet in de lage landen is. Ik heb op X-Fi eigenijk al gezien en gehoord wat ik wilde. De Hifiman koptelefoons. Ik denk dat je een hoop centjes neer moet tellen als je mijn gemodde Sense wilt overtreffen. Ik zou denk ik mijn vintage Sony MDR-F1 meenemen maar dat betekent wel dat ik perse een equalizer profiel moet kunnen instellen. Dus laptop, HD, Musiland, DAC, touchscreen. Ondanks dat het allemaal vrij klein spul is toch een heel gesleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

iemand die mij de werking van deze dingen kan uitleggen?
http://www.thecableco.com/Product/C8-Beech-Cones--Set-of-3-

hier een ebay link: http://www.ebay.com/itm/C...eName=ADME:B:FSEL:US:1123

sorry, al een review gevonden:
http://www.adventuresinhi...wonders-made-from-walnut/

Iemand ervaring hiermee, klinkt wat elfenachtig ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SED op 03-11-2012 11:37 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat klinkt als echte pure onzin in mijn oren. Kan me niet voorstellen dat dat invloed heeft op het geluid. Onder een platenspeler of speaker kan ik het me nog wel voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/C8-Vibration-Transciever-Beech-3pcs-/00/s/MTg3WDI1MA==/$(KGrHqZ,!jQFBKd3,eNPBQZUYyt9Z!~~60_35.JPG
Dat is een Rolo voor verstokte audiofielen...

Ik kan me geen ander gebruik voorstellen dan daar waar alleen een placebo effect waar te nemen valt. Er zijn wel plaatsen denkbaar waar een apparaat trillingsvrij (en dan nog welke amplitude en frequentie hebben we het over?) moet worden opgesteld maar dan kun je met vanalles aan de slag. En dan meestal met (schuim)rubberachtige substanties. Dan gaat een houten dopje weinig doen aan demping.

Ik heb mijn MC-trafo op 2 stukjes verpakkingsschuim staan en dat wel degelijk zin. Als ik het niet doe en ik tik zachtjes op de schap dan hoor ik het duidelijk door de speakers. Dit zou daar totaal niet werken. Voor mij is dit typisch een artikel voor de thread "zilveren kabels gesmeed door..." al zul je daar niet blij zijn met de stortvloed aan niet-constructief commentaar die je over je heen krijgt.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Zo, heb de Emotiva XSP-1 gisteren binnen gekregen. Vrijwel direct aangesloten. Wat direct - koud uit de doos - opvalt tov de Matrix Mini die ik tot op heden ge/misbruikte als VV is dat er meer power in het geluid zit. Het klinkt levendiger en komt meer los van de speakers en is beter plaatsbaar. Het laag lijkt ook wat meer aangezet. Denk dat ik eens goed naar m'n opstelling moet kijken, want het laag is niet altijd even strak.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand tips voor een leuk voorversterkertje voor mijn platenspeler (Thorens TD160)? Als ik voor het zelfde bedrag als dat Conrad voor een simpel phonoversterkertje, onbekende Chinese kwaliteit kan krijgen, dan is dat natuurlijk best wel interessant ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

The Eagle schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:29:
Iemand tips voor een leuk voorversterkertje voor mijn platenspeler (Thorens TD160)? Als ik voor het zelfde bedrag als dat Conrad voor een simpel phonoversterkertje, onbekende Chinese kwaliteit kan krijgen, dan is dat natuurlijk best wel interessant ;)
zo'n yaqin MS-22B kost €140 (incl. shipping op ebay) en schijnen best goed te zijn. i.i.g. zou dat een alternatief voor mij zijn wanneer ik besluit om geen phono pre zelf te maken.
het kan nl. best leuk zijn om een bv. een phonodude of PH-10 etc. zelf in elkaar te zetten.
ik ben persoonlijk van mening dat een phono pre niet duur hoeft te zijn om goed te klinken.

edit: er van uit gaande dat je überhaupt aan een buizen pre zit te denken natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nerpissad op 07-11-2012 12:41 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders kun je ook nog de Yaqin MS11B nemen.
Afbeeldingslocatie: http://i13.ebayimg.com/08/i/001/24/63/4725_10.JPG
Stelt niks voor aan de binnenkant maar dat zijn de andere opamp kastjes in deze prijsklasse ook niet. Ik zie hier trouwens geen opamps eigenlijk. Gewoon een net kastje voor een nette prijs (<€100).

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:06:
Anders kun je ook nog de Yaqin MS11B nemen.
[afbeelding]
Stelt niks voor aan de binnenkant maar dat zijn de andere opamp kastjes in deze prijsklasse ook niet.
Precies op de plek van de trafo zitten de doorvoergaten in de scheidingsblikjes. Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balboa, dat is weer een flink apparaat zeg. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat je uiteindelijk betaald voor dit apparaat van $899 omdat ik nog steeds de UMC-1 wil hebben voor tv ea.

Ik gebruik nu mijn DAC voor 2 ingangen;
1e de optische uitgang van de tv en
2e de laptop voor FLACs via de coax.
Het vervelende is alleen dat de tv-tuner zo'n laag signaal naar de toslink stuurt. Als ik tv zit te kijken gaat het gewoon net te zacht. De versterker staat altijd standaard voluit. Voor muziek gaat dat prima, dan zet ik hem met Foobar wat zachter en dan gaat het loeihard. En als ik films van ext HD speel direct op de TV gaat het ook loeihard. Maar film op TV is soms amper te verstaan. :'(

Als ik nou de TV, BD etc op de Emotiva kan aansluiten heb ik wat meer ingangen en kan ik ze apart regelen en er ook aparte amps aanhangen voor bas en surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:29:
Zelf maken.
http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=7&t=16863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf maken lijkt me onwijs leuk, maar nu absoluut geen tijd voor. Moet op korte termijn gewoon iets hebben dat werkt en niet al te duur is. Prijsklasse: graag < 50 euro. Zoals gezegd hangt het nu via een mengpaneeltje en dat klinkt wat mij betreft al dikke prima. De Thorens komt al heel erg goed uit de verf op mijn combi van Denon AVR2311 en Klipsch F3's, die met name in het midden en hoog vrij gedetailleerde weergevers zijn. Had eigenlijk gehoopt in China zoiets voor zeg 25 euro op de kop te kunnen tikken. Meer als simpelweg voorversterken hoeft het niet, de Denon doet wat dat betreft zijn werk prima namelijk :)
Ja, ik weet dat dat vloeken in de kerk is, maar niet geschoten = altijd mis, dus nofi ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:32:
Balboa, dat is weer een flink apparaat zeg. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat je uiteindelijk betaald voor dit apparaat van $899 omdat ik nog steeds de UMC-1 wil hebben voor tv ea.

Ik gebruik nu mijn DAC voor 2 ingangen;
1e de optische uitgang van de tv en
2e de laptop voor FLACs via de coax.
Het vervelende is alleen dat de tv-tuner zo'n laag signaal naar de toslink stuurt. Als ik tv zit te kijken gaat het gewoon net te zacht. De versterker staat altijd standaard voluit. Voor muziek gaat dat prima, dan zet ik hem met Foobar wat zachter en dan gaat het loeihard. En als ik films van ext HD speel direct op de TV gaat het ook loeihard. Maar film op TV is soms amper te verstaan. :'(

Als ik nou de TV, BD etc op de Emotiva kan aansluiten heb ik wat meer ingangen en kan ik ze apart regelen en er ook aparte amps aanhangen voor bas en surround.
Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten van het vervoer tot aan jou deur, en hoe/waar ik zit zelf kan uitrekenen. Ik zou ook wel een revieuw willen zien van dit beest.
Ik zit al tijden te twijfelen om de xpa5 te kopen. Tweede twijfel, nog meer eurie voor deze xsp-1 of de xpa5 aansluiten op mijn 12 jaar oude vertrouwde ik laat je nooit in de steek Yamaha RX-V800rds...
In ieder geval heel veel plezier met je stukje emotiva Balboa, zal wel lukken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een UMC wilt zou ik nog even wachten. Begin 2013 komt Emotiva met een nieuwe processor, de XMC-1, en grote kans dat de markt dan "overspoeld" wordt door UMC-1's. Staan nu al redelijk vaak UMC's aangeboden op bijvoorbeeld HTForum.nl, prijs ligt dan rond de 300 - 350 euro. Overigens heb ik niet zo'n hoge pet op van de UMC-1 van Emotiva, veel problemen met doorgave en ook het inmeetsysteem werkt vaker niet dan wel. Hun versterkers zijn dan wel weer gewoon goed :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je wel een goed punt maar als ik dan een 2eH heb en het werkt niet dan ga ik aan vanalles twijfelen; eerst mezelf, dan de verkoper en dan het apparaat. Dan heb ik liever een nieuwe. En stel dat ik de nieuwe wil kopen krijg ik hem eigenlijk gratis (hij kost 500 en je krijgt 600 korting).
De XMC1 wordt me eigenlijk net iets te duur, groot en uitgebreid. Ik wordt al duizelig als ik de featurelist lees. :/

@the Eagle
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b86/dappletoftebay/phonoamp36.jpg
Je zou deze kunnen proberen. Door de 9V batterijvoeding scheelt het je een hoop problemen met brom en lichtnetvervuiling. Kosten<€30.

En voor je mat, je kunt weer een viltmatje proberen maar dit is misschien ook wel wat. Dan ziet het er heel anders uit. :9

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:11:
@the Eagle
[afbeelding]
Je zou deze kunnen proberen. Door de 9V batterijvoeding scheelt het je een hoop problemen met brom en lichtnetvervuiling. Kosten<€30.
denk je dat je met deze phono pre 'winst' gaat behalen t.o.v. de preamp die in zijn mixer zit?
ik zou denken dat the Eagle zijn geld beter in z'n zakken kan houden eerlijk gezegd, maar ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van de gelinkte preamp precies is...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Maar was dat de vraag? (weet niet) :?
Ik zou niet de hele tijd een mixer bij mijn audioset willen hebben staan.

Persoonlijk doe ik het liever goed of niet dan met zo'n noodoplossing. Al weet je nooit of het meevalt. daarom gaf ik ook eerder een link naar de MS11B.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:11:
Ja daar heb je wel een goed punt maar als ik dan een 2eH heb en het werkt niet dan ga ik aan vanalles twijfelen; eerst mezelf, dan de verkoper en dan het apparaat. Dan heb ik liever een nieuwe. En stel dat ik de nieuwe wil kopen krijg ik hem eigenlijk gratis (hij kost 500 en je krijgt 600 korting).
Die korting is een voucher voor de XMC-1, dat doet niets aan de prijs van een UMC-1. Hoe dan ook is de service van Emotiva me tot op heden zeer goed bevallen. Ze sturen zonder problemen onderdelen op als ze denken dat daar de fout in zit. Iemand op HT Forum had op die manier haast twee UMC-1's liggen, alleen de behuizing miste nog voor het tweede model. Al kan je natuurlijk ook lezen dat die betreffende UMC niet heel erg denderend was kwalitatief gezien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:28:
Nope. Maar was dat de vraag? (weet niet) :?
Ik zou niet de hele tijd een mixer bij mijn audioset willen hebben staan.
ik heb twee thorens' staan met een mixer ertussen. onmisbaar in mijn geval ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the Eagle
[afbeelding]
[/quote]

Ik weet nu uit ervaring dat een Phono versterker van plusminus 30 euro met adapter erg slecht werkt.
dit is hem http://www.electro-andijk...=com_virtuemart&Itemid=22
Als je gratis radiozenders uit de buurt wil ontvangen dan is die wel aan te raden of als je het licht aan en uit zet en ploppen wil horen.
Dus wat Jeep zegd is dan meschien een goede optie al betwijfel ik het of dat kastje veel beter is en ook niet niet als antenne functioneert ook al is die met een battery.
Of iets meer geld uit geven aan een degelijke Phonovoorversterker, De hele tijd batterijen wisselen lijkt mij ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Hee een nieuwe site met een perfect bij dit topic passende naam: http://www.china-hifi-audio.com/

Prijzen zien er op eerste gezicht niet slecht uit..
Ga eens op mijn gemak bekijken.

en nog 2% extra., geen vette korting maar mooi meegenomen.

You can send the code to your friends to get 2% discount off too.

Coupon Code: eBayBuyer2%OFF

[ Voor 30% gewijzigd door SED op 10-11-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem laatst ook al gezien maar hij kwam me zo bekend voor... vandaar dat ik het niet gemeld had. Wel leuke dingen en nette prijzen. Je weet alleen niet de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Hé Jeep! De XSP-1 heeft mij - inclusief een HDMI kabel die ik er bij besteld had - 945 euro gekost. Tot heden bevalt ie goed. Zeker een vooruitgang tov de vv van m'n dac. Die heb ik echt misbruikt;) Mooie is dat je daar achteraf altijd pas achterkomt ;) Plaatsing en 3d is erg vooruitgegaan. Enige waar ik wel eens mee zit is de bas. DIe is ook wat toegenomen. Lastige is alleen waar je dit aan kunt toeschrijven. Was het de DAC die het te weinig deed, of de XSP-1 die te veel doet, of is het een ander product waarvan je het nu pas merkt? Het is ook niet bij alle nummers, dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

Heb er hier ook alleen de DAC - die op m'n laptop staat aangesloten - en m'n tv er aanhangen. Luister alles van de laptop. Flacs met J River en ik gebruik veel Spotify. Fantastische programma's! Tezamen met de XPA-1's en de Volla's hoor je mij niet klagen :9

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
SED schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:45:
Hee een nieuwe site met een perfect bij dit topic passende naam: http://www.china-hifi-audio.com/

Prijzen zien er op eerste gezicht niet slecht uit..
Ga eens op mijn gemak bekijken.

en nog 2% extra., geen vette korting maar mooi meegenomen.

You can send the code to your friends to get 2% discount off too.

Coupon Code: eBayBuyer2%OFF
Verkopen ze ook niet via ebay? Als prijzen hetzelfde zijn, dan is het toch verstandiger om via ebay te bestellen. Als je een klacht hebt via ebay zijn ze mijn insziens bang voor een slechte review, dan bestellen via hun directe website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@Russle88. Ze lijken goedkoper, maar ik heb geen diepgaande vergelijking gemaakt. Je hebt natuurlijk gelijk, pas als er een zinvol prijsverschil is sla je de ebay kopers bescherming over.

Weet echter wel dat ebay een fikse slag maakt door wisselkoersen en inhouden van een deel van de verkoop. Het is dus goed mogelijk om voor een stuk lagere prijs buiten ebay te kopen.

Op ebay zelf poogt men vaak door idioot hoge verzendkosten en een lage basisprijs de prijs te drukken, al moet je dan niet denken dat je bij meer exemplaren een lagere verzendprijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft mag die DAC "schootout" wel in december plaats vinden at Jeeps place misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ok is. ik zit vlg week midden in de verbouwing. Voor en achtergevel worden compleet vervangen +renovatie douche en wc. Ik zit dus ff zwaar in de rotzooi. Duur +/- 2 wk. Daarna nog herrie soms overdag. Soms dus.

Ik heb 2 armen!!! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/136Consonance_T988_2e_arm_tn.jpg

Op mijn draaitafel welteverstaan. Ik speel nu met een Decca London Blue op een Opera Consonance T988 unipivot arm met demping via de Yaqin MS22B.
Wat een kl@*&$ ding om goed te krijgen. Maar als ie goed staat werkt het prima.

Het onderste plankje loopt tot aan de as, zo is de afstand altijd juist. Er tussen zit een blokje van gelijke dikte als de basis van de draaitafel en met de schroef klem ik hem er dus op vast. Alles gemaakt van 1 plankje wenge 80x20x343mm dat ik had liggen. De 2 kleine gaten zaten er al in. Plankje lag al 40 jaar op me te wachten. :)
Het gat boren voor de arm-as van 22mm was andere koek. Na 1 gat boren was de boor al bot!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me iets af; hier klopt iets niet... Heeft iemand deze buizen gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.tube-sale.com/wp-content/uploads/2012/10/Psvane-Treasure-300B-T-II-1.jpg
Psvane Treasure 300B-T Mark II

Waarom klopt het niet: PSVane werkt samen met Grant Fidelity en daar zie ik ze niet. Geen nieuws, geen aankondiging, geen buizen, niets.
Wat ook niet klopt is dat PSVane geen 'Treasure' in de naam gebruikt maar Shuguang juist wel.
Ook het uiterlijk klopt niet: koperkleurig geanodiseerde voet met zandstraalstructuur en een kleine screenlogo is heel anders dan de vergulde gladde voet van de PSVane 300B-T met groot logo op het glas.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Het gat boren voor de arm-as van 22mm was andere koek. Na 1 gat boren was de boor al bot!
Tip, voeg een klein druppeltje olie toe als je boort, dan gaat ie er doorheen als boter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik met de andere arm meer elementen kan kiezen.
De Decca heeft een heel ander karakter en is tamelijk uniek. Hij geeft een onvergelijkbare snelheid en dynamiek. De Koetsu idem maar dan in bas, klankkleur en ruimtelijkheid.
Nu kan ik dus snel wisselen al naar gelang welke muziek of stemming.
Met de Consonance arm kun je met een andere buis zelfs binnen een halve minuut van element wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janbijdeweg: je hebt zoooo gelijk. Maarja, we zitten hier wel op tweakers.net natuurlijk.

Het is geen behelpen hoor. De Koetsu is zo goed dat hij alles aankan. De Decca is een soort van Engelse sportwagen. Zo leuk om in te rijden,.. als hij niet spontaan uit elkaar valt. Voor de Decca heb je ook geen versterker en speakers meer nodig; als je hem op de plaat zet kun je zo meeluisteren. En als je je vinger op de arm legt voel je hem gewoon trillen. Een goed gedempte arm is een must.
Ik mag hopen dat je dat gleufkopschroefje gaat vervangen door iets met meer hightech uitstraling
Ja ja. Maar deze van 15 cent doet het nu ook wel even. Het Decca element is de volgende prioriteit. Daar ga ik van het zelfde hout een andere body voor maken. Vanwege die heftige trilling dus. Dat standaard blikken koekblikje er omheen is niks.

Anyway, daarom hou ik altijd de basis vast zodat ik altijd een referentie heb. Zelfde amp, speakers draaitafel/cd. En soms verander ik daar kleine dingen aan maar over het geheel blijft het min of meer gelijk klinken. Ik wil ook nog speakers gaan maken als ik daar de ruimte voor op orde heb en dan heb je dat gevaar helemaal. Je blijft maar veranderen en pielen. En alles veranderd met grote stukken zodat je bijna geen oor meer hebt voor kleine nuances.

Nu met deze draaitafel zit ik echt elke avond aan het einde van de dag gewoon plaatjes te draaien van begin tot eind. Goeie Tripel erbij. Daar slaap je veel beter op dan achter de pc zitten gamen oid.!
Kijk hier gaat het om: dit kreeg ik net binnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/374lp_s_elusive_disc_tn.jpg
De test lp's had een 'beschadigde' hoes en was daarom 'maar' $36. Bovenop had de lp de hoes een snok gegeven en is 3cm een beetje gescheurd. Zo krijg ik ze via de post in NL ook wel eens binnen en dan zijn ze full-price. Dus eindelijk deze test lp om perfect af te regelen.
Stadium Arcadium was ook flink afgeprijsd en koste 'maar' $49. Is wel 4xLP. Hij is ook echt mooi, je hebt wel iets in je handen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Vandaag een Woo Audio WA6 beluisterd! Mjam heerlijk geluid! Super!
De darkvoice 337 daarentegen vond ik best tegenvallen
Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.