HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah toen ik de classic kocht een paar jaar terug was het geen issue... sterker nog ik had niet eens een fatsoenlijke koptelefoon in huis.

Maar met een kleine van 4 maand krijg ik toch een beetje de behoefte om af en toe muziek te kunnen luisteren als zij ligt te slapen oid.... volgens mij zijn er ook bijna geen buizenversterkers met headphone uitgang... maar met de situatie zoals die nu is zou ik er zeker naar gezocht hebben.

verder voldoet de Classic 16.6 prima!

wat zou een beetje headphone amp kosten?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2012 16:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Licht eraan wat je er mee aan wil sturen en wat je bron is. Wil je voor 65 euro klaar zijn en sluit je hem aan op de computer is de FiiO e10 een goede. Daar zit ook een DAC in. Sluit je hem aan op een cd speler dan heb je een dedicated amp nodig.
dus geef eerst maar wat meer info enzo. En wat je voorkeuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja als ik een headphone amp neem dan is dat ter "vervanging" van de buizenamp in de woonkamer dus voornamelijk om cd's mee te beluisteren. de headphone ben ik ook nog niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dan zoek je dus een versterker met headphone out. Als je tevreden ben over je huidige versterker dan kan je ook een losse headphone amp met een line out voor je huidige versterker.

Als je alles in een wil dan heeft qinpu zogenaamde hybdride versterkers. (buis en solid state) met een headphone amp. Weet echter niet hoe goed deze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de classic 16.2 zit er wel een op.

Ik denk dan je idd mey een dac/hp-amp het makkelijkste uit bent. Dan kun je je coax-uit van de cd speler gebruiken en hoef je niet steeds om te pluggen. Of een ampje die je er tussen kunt lussen idd.

Het jammere is dan alleen wel dat je hp niet zo klinkt op een opamp als de Classic. Ik ga zometeen nog wel ff zoeken.

Wat is het budget incl hp eigenlijk? Je kunt wel veel geld besteden aan een amp en of dac maar als je dan geen geld overhoud voor een goede koptelefoon heb je nog geen goed geluid.

Een echt goede koptelefoon kost al snel >€250. Dan denk aan een DT880. Of AKG 701. Die is alleen wat laagohmig en daardoor lastiger aan te sturen. En dan is er nog Grado, Denon, Sennheiser (geen fan van), Sony etc maar die vind ik of te veel of te weinig bas, of te braaf.
Of Hifiman met een Fiio.

Als amp/dac zit ik te denken aan Muse/Topping ..30

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos je kunt een hoofdtelefoon via 2 x 470 ohm/5watt weerstanden aansluiten op de luidsprekeruitgangen van je buizenversterker. Even 6,3 mm chassisdeel in een leuk kastje met de twee weerstanden, banane stekers in de luidspreker uitgang en klaar. Of lees eens de volgende thread.

http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=7&t=14864

Ik gebruik de yaqin ms300b als hoofdtelefoonversterker, verder heb ik nog wel een Lehmann linear liggen.
Stuur maar een PB of mail bij interresse.

Deze ben ik momenteel aan het bouwen, natuurlijk een betere versie.

http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=72

Ronny

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Jeep heeft voor mij een buizenkoptelefoonversterker geleverd. Puik ding hoor.
Deze staat naast mijn reguliere amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik denk (dat heb ik wel eens..) dat je dan wel een redelijk budget nodig hebt. (>500) Hoger dan wat je niet gezegd hebt (250 gok ik?). Voor €250 kom je wel een eindje op weg maar dan blijf je verlangen naar beter.

Wat een hele mooie setup zou zijn is bv:
cd> optisch uit
dacje (Muse, gemod)
Sense G3 met 3x ECC88 (gemod)
Beyerdynamic DT880
Ik heb ook een AKG 701 en die maakt het de Sense soms wel moeilijk bij hoog volume. De DT880 combineert beter.
De Sense is de goedkoopste full tube HP-amp die ik kon vinden. En hij is OTL: geen trafo's. Je kunt natuurlijk gewoon de CD-speler er op aansluiten maar dan moet je ompluggen.

Bijna dit: (bron).
Afbeeldingslocatie: http://gallery.audioreview.com/data/audio//500/w_G3_and_Aune.JPG

Een open koptelefoon geeft IMO het meest neutraal en muzikaal weer zonder vermoeiend te zijn. Het draagt prettig, zweet niet, klinkt ruimtelijk en natuurlijk. En ik denk dat de meeste liefhebbers dat toch wel redelijk met me eens zijn. Zie bv hier: [url=Hifi koptelefoon]headfi over best mid-fi HP[/url] kom je weer op het bekende DT880, K702, HD600.
If you're new to Head-Fi and are seeking advice, hopefully this thread will assist you in making an informed decision.
De Lehmann is ook een mooie versterker maar is ook niet goedkoop.
De weerstanden achter de buizenamp kan natuurlijk ook maar daar slijten de buizen ook van (KT88 gaat vrij snel) en kost een bak stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Interessant topic dit.
Ik ben zelf opzoek naar een versterker(tje) voor mijn Monitor Audio BX2's

Zelf zag ik een oa aantal TA2021 amplifiers voorbij komen, maar wat zijn dit precies?
'Passen' deze bij mijn speakers (ik maakte uit dit topic op van wel), en wat is het verschil met een 'standaard' Denon versterker die stukken duurder is? Wat voor een kwaliteit kan je verwachten?

Zelf heb ik nu een (eigenlijk surround) receiver aangesloten op deze 2 speakers die veel te uitgebreid is. Dat is dan ook de reden van mijn interesse in deze apparatuur :)
Ook omdat ik eigenlijk maar één input gebruik (computer, eventueel ben ik ook geïnteresseerd in een DAC), leek mij een kleiner versterkertje wel iets.

Misschien kunnen jullie mij wat raad verschaffen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jurp5 op 20-05-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een T-amp gebruikt een Tripath chip, een type digitale versterker met een zeer hoog rendement per opgenomen vermogen. Buiten het chipje zit in de kleine t-ampjes bijzonder weinig elektronica dat de boel kan verzieken zoals bij grote commercieel bel en toeterbakken. Er zit in de signaalweg welgeteld 1 condensator, 1 weerstand en een spoeltje.

Het chipje schakelt hoogfrequent en het verschil is je signaal. Je mag de zwarte draad dus ook niet met de aarde bij elkaar binden. Hij is ook zomaar kapot. Een vonkje en het chipje is exit. Dus eerst je voedingskabeltje erin, dan de stekker in het stopcontact en dan pas aanzetten. Meestal zitten er netjes relais in dus zachtzetten voor in- of omschakelen hoeft niet perse (al is het wel een goede gewoonte om je dat aan te leren in high-end).

Een T-ampje klinkt (over het algemeen) heel neutraal en gedetailleerd, soms wat te spitty hoog, met een goede bas die per chip-ontwerp wel eens wat verschilt. En aangezien het rendement zo'n 90% is heb je weinig zware koelblokken en immense voeding nodig.

De T-ampjes die ik heb spelen 99% van de commerciële versterkers (en receivers helemaal) naar huis die je bij de MM, BCC, HS, megameuk etc ziet staan onder voorwaarde dat je geen vermogen slurpende (wisselend laagohmig, laag rendement) speakers hebt en goede oren aan je hoofd.
Als je naar de echte audiowinkel gaat met dit ampje maakt hij het er nog een hoop erg moeilijk.

Om je vragen te beantwoorden:
Ze passen bij je speakers (90dB eenv 2-weg)
De kwaliteit is echt heel goed.
Een goede DAC ga je zeker waarderen met een TA2021. Zorg ook voor een goede optische uitgang op je pc zodat je elektrisch gescheiden bent van de hoogfrequente storing van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:43:
Een T-amp gebruikt een Trident chip, een type digitale versterker met een zeer hoog rendement per opgenomen vermogen.
Jeetje, ik wist niet dat deze IC's ondertussen ook beeldmateriaal kunnen verwerken. Tripath. ;)

Hoe staat het met je webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik denk "wat bedoel je nou?"

Tripath. Trident is van die meuk videokaartjes. Dat was 't verkeerde laatje in mijn geheugen.

Nog geen shop maar wel lekker aan't solderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je hebt dan wel vaak het verkeerde laatje. 4 keer. :+

HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12

Was me al eerder opgevallen, maar ik ging er vanuit dat het een incident was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een zgn crosslinked file
en jij bent CHKDSK /F
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Laten we het een tricident noemen en de laatste vergeven.

Vraagje: ik heb het gevoel dat die Sonos dingen ook een T amp versterkersysteem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:43:
Om je vragen te beantwoorden:
Ze passen bij je speakers (90dB eenv 2-weg)
De kwaliteit is echt heel goed.
Een goede DAC ga je zeker waarderen met een TA2021. Zorg ook voor een goede optische uitgang op je pc zodat je elektrisch gescheiden bent van de hoogfrequente storing van de PC.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het klinkt allemaal erg interessant, ook de prijzen die ik op eBay zie maken het erg aantrekkelijk. :+
Op dit moment gebruik ik een Harman Kardon AVR 1500 die ik optisch op mijn laptop aansluit. Optisch aansluiten zorgde in elk geval voor een stuk minder ruis. Weet niet hoe goed ik over het geluid kan oordelen, want echt blind getest heb ik niet. Ga zeker verder kijken naar een goede DAC.

Welk merk T-Amp raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet echt uit. Een 2021 van Muse, Topping, SMSL etc.

Voor de dac raad ik er vooral een zonder opamps aan. Die beperken IMO teveel de uiteindelijke kwaliteit van de dac-chip. Ik heb zelf een CS4397 met 5670 buisjes in mijn MHZS cd-speler. Een goede delta-sigma met een buizenuitgangstrap is alleen niet goedkoop.
Ik mod zelf de Muse NOS mini DAC die heel erg goed klinkt.

offtopic:
bij interesse stuur liever ff een PB anders wordt de wc-eend weer wakker

Nee Sonos heeft class-D amps. Ik vermoed dat het mss wel Hypex oem modules zouden kunnen zijn. Ik vond hier een ouder stukje over het verschil van klasse-D met transistor en buizen amps dat eea uitlegt over de klank.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

En bedankt voor je uitleg over de headphone versterking, ik twijfel nog of ik überhaupt wel zin heb om weer 2 apparaatjes aan te schaffen en een plaats te geven... kheb al zoveel meuk :P ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dan verkoop je toch gewoon je Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

En dan in de garage gaan zitten muziek luisteren cker :P maar nee die audi is me ook dierbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee die audi is me ook dierbaar
Oh dat had ik dan weer niet verwacht. Een beetje toewijding aan de zaak zeg! :P

Die losse kleine kastjes zijn idd wel vervelend om te plaatsen. Gelukkig heb ik zelf genoeg hoekjes om ze in te stouwen en valt het niet op. Ik heb zo: MC-trafo, ext 2,5" HD, Musiland monitor, Muse Dacje, toerentalregeling van van de draaitafel, 8" touchscreen. En dan de t-ampjes nog en alle trafo's. Een handige kast helpt wel.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb ik dat T-ampje binnen. Past die adapter niet :+

Heb ik alsnog die van ebay besteld. Hoop alleen dat die net zo lang onderweg is als het ampje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Heb ik alsnog die van ebay besteld. Hoop alleen dat die net zo lang onderweg is als het ampje zelf.
Als het onder de 25 euro is is ie belastingvrij en zijn ze sneller met doorlaten. Ik had laatst een iphone sporthoesje van 3 dollar in 1.5 week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moeten ze dat wel weten daar bij de douane. En daar schort het vaak aan. Ik heb gisteren ook een brief gekregen van postnl dat ze niet konden inklaren omdat ze de waarde niet konden schatten. Ik weet zeker dat er een plakker op zit van ordoer voor de douane met de waarde (meestal $10 of $5). Dus nu moet ik de rekening opsturen. Die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zojuist mijn T-amp aangesloten. Aardige verbetering tegenover mijn oude sony versterker. En dat met een paar halve jvc zuil speakers die op mijn bureau staan!
Weet iemand goede (near range) speakertjes die hier goed bij passen? Budget max 300 euro maar om te beginnen het liefst iets van 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je het best naar 2eH kunt zoeken. Dan heb je toch het meest waar voor je geld.

Deze Keffertjes zijn goed voor nearfield (€250)
Boston Acoustics A25 Monitors demo
Ik ken deze niet, maar ze zien er héél mooi uit en voor een mooie prijs: €175 incl stands!
HYPERION HWS-585
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/135936_1_Hyperion_HWS_585_=.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bronco2011! , hoe is het afgelopen met die Lite dac ? ik hoor jou hier niet meer over ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wat advies gebruiken.

Ik heb hier een Marantz PM7000 + Visaton Alto IIIc staan waarbij de muziek over een Airport Express gaat. Nu zal het allicht zinvol zijn om hier een DAC tussen te zetten icm de optische uitgang ipv de standaard DAC van de APE, maar tot welk prijsniveau heeft het in deze setup nut?

Is een XiangSheng DAC-01A aan te raden, een Muse TDA1543x4 DAC afdoende, wellicht nog een andere optie? Mij gaat het vooral om de prijs/kwaliteit-verhouding, ik denk dat meer mensen in dit topic daar een voorkeur voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tweede hands is inderdaad ook een goede optie. Ik zal eens kijken. Is een of andere stand of verhoging aan te raden? Ze komen namelijk op mijn houten bureau. Of is het t niet waard in deze prijsklassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Kaas:
goede stands zijn altijd aan te bevelen voor monitorluidsprekers. Een buro is wel stevig maar je krijgt problemen met weerkaatsing op het blad en je hebt beperkingen met de plaatsing (te smal).

@refused
de beperking van de airport zit hem met name in de I/V conversie na de dac-chip (Wolfson?)IIRC. De Xiang-Sheng heb ik nog steeds niet gehoord helaas en ik vind m net ff te duur om zomaar te kopen. De dac-chip daarvan is geheim. Ik kan me niet voorstellen dat die beter is dan mijn MHZS met HK-DAC+5670 buisjes (Cs4398). Ik luister meestal naar de Muse.

Hoe goed de Muse met mijn mod klinkt mogen anderen je vertellen omdat ik hem verkoop. Mijn mening geldt daarom niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha grappig, de bovenstaande Bostons A25 is mijn advertentie, nog liefhebbers? Echte pareltjes voor het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:06:
Ha grappig, de bovenstaande Bostons A25 is mijn advertentie, nog liefhebbers? Echte pareltjes voor het geld...
Ik wou dat ik op dit moment het geld had ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eh, jij gaf toch het budget aan van €150?.
Die Hyperion zijn trouwens €175 (weet niet of ik nou een typo gemaakt heb of dat de prijs verlaagd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:48:
@Hermankora....ik was afgelopen tijd behoorlijk druk. Als het goed is is de Lite dac door B-force, dat is volgens mij nickname van de "repairman" :) , vandaag of gisteren met de post verzonden. De schade bleek mee te vallen. Een van de Opamps bleek kapot te zijn. De Dac heeft een upgrade gehad op een aantal onderdelen. Zodra ik de dac terug en beluisterd heb zal ik alles op een rij zetten en de beleving e.d. alhier "dumpen". Ik ben zeer blij dat B-force de Dac heeft kunnen reparen en bij deze dan ook alvast mijn _/-\o_ dank aan B-force!
Graag gedaan :)
Laat even weten wanneer hij binnen is en hoe hij natuurlijk nu klinkt 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Op Marktplaats staat een Tripath T-Amp aangeboden, alleen op de foto's is het een SMSL SL36A.
Is dit een leuke T-Ampje voor de prijs? Is gebasseerd op de TA2020 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:35:
Eh, jij gaf toch het budget aan van €150?.
Die Hyperion zijn trouwens €175 (weet niet of ik nou een typo gemaakt heb of dat de prijs verlaagd is).
Klopt maar heb nu op dit moment het geld niet. ;) was meer iets van welke zal ik kunnen halen zodra ik het geld ervoor heb. Dat is met tweedehands natuurlijk een stuk moeilijker. Maar heb nog een flinke loon wat ik binnen krijg. En ik ga een mooie benzine RC car verkopen. Iemand geïnteresseerd? FG Marder race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R8dical schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:55:
Op Marktplaats staat een Tripath T-Amp aangeboden, alleen op de foto's is het een SMSL SL36A.
Is dit een leuke T-Ampje voor de prijs? Is gebasseerd op de TA2020 chip.
Die hebben we het al eens vaker over gehad. Waarom zou je deze kopen en niet gewoon zelf van Ebay? Misschien heb je hem wat eerder maar je krijgt echt niet ineens garantie of zo voor de meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Daar zit wat in, alleen weet ik niet hoe de prijs dan weer met invoerrechten wordt.
Zal eens gaan rondkijken. Heb toch liever een TP2021 gezien het vermogen iets hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
R8dical schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:12:
Daar zit wat in, alleen weet ik niet hoe de prijs dan weer met invoerrechten wordt.
Zal eens gaan rondkijken. Heb toch liever een TP2021 gezien het vermogen iets hoger is.
Invoer rechten hoef je volgens mij nooit te betalen als t uit china komt. Of je moet wel heel erg veel pech hebben.
Ik heb hem zelf hier vandaan: http://swentertain.com/categories/Amplifier-%26-DAC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Heilige Kaas schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:24:
[...]

Invoer rechten hoef je volgens mij nooit te betalen als t uit china komt. Of je moet wel heel erg veel pech hebben.
Ik heb hem zelf hier vandaan: http://swentertain.com/categories/Amplifier-%26-DAC/
Thanks for the info! Scheelt de heflt van de prijs, en dan ook nog voor een T2021.
Hoe zijn de levertijden van deze shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een paar weken. Ik koop de laatste tijd meestal bij Ordoer. Die heeft wat meer hardware en minder Hong Kong Phoei (of is het Fuy? cartoon chinese vechthond) films. :P

Weer wat geleerd vandaag... magneet en ijzer trekken elkaar aan. :z

Niet dat ik daar nu net achterkom maar ik dacht dat mijn kleine Chinese muggenweegschaaltje nogal afweek. Het is zo een klein digitaal weegschaaltje voor kleine voorwerpen tevens mooi geschikt als naaldkrachtmeter. Elke keer als ik de naaldkracht van het element wil checken week hij ineens een stuk af. Had ik de arm net helemaal op 0g gebalanceerd, zet ik het element erop en heb ineens toch 0,7g. Het leek wel alsof hij ineens zwaarder werd. Toen bedacht ik ineens dat het plateautje van blik is en een MC-element heeft nu eenmaal een flinke magneet. Ergo: aantrekking. Duh. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/380Naaldkracht_meter_tn.jpg
Doosje van een SD-kaartje er tussen en opgelost. Meet perfect.
(fotos klikbaar of zweef er over met juiste plugin)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/594Kiseki_Blue_on_Satisfy_tn.jpg
En hier was het dus voor nodig: Ik heb mijn Kiseki Blue element ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/730justage_Kiseki_tn.jpg
Zo doe je dat dus. Lekker makkelijk met zo'n recht blokje.
Ooit gratis erbij gekregen, zgan, met nieuwe vd Hul naald. En laatst schoongemaakt door AJ. Speelt toch wel erg mooi hoor. :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heilige Kaas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:20:
Heb ik dat T-ampje binnen. Past die adapter niet :+

Order Total: $358.00 HKD
Date Placed: 9th May 2012

In totaal dus slechts twee weken! Voelde langer maar ben aardig ongeduldig :+
Let er wel op dat er geen voeding bij zit. Deze kan je hier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar je een Uzi kunt kopen? Ga ik die eens uittesten bij de douane... |:(

offtopic:
For the intellectually challenged ( dat betekent: - v o o r d e d o m m e r i k j e s); dit is geen serieuze opmerking

Hoe kan een zending uit de UK nou bij de douane staan? :?
Ik heb een bureaustoel besteld bij een Engels bedrijf.

edit:
Ze zijn wel snel:
We have had more information today but none of it good. My couriers can't explain why the tracking is displaying "parcel held by customs" other than to say that they think the chair has gone missing as it doesn't seem to be in customs. I was hoping to hear more from them this afternoon before I replied to you but they haven't got back to me.
The couriers can't declare the parcel actually lost for another 7 days which is clearly no good to you so I have placed a return to sender on the original package although I feel that it is long gone and I will send another chair to you tomorrow. This will hopefully arrive by the end of the week.
Just blame customs. Waar zouden ze dat toch aan verdiend hebben? (customs=the queens highwaymen)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 17:44 . Reden: rectificatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jezus christus wat is dat een dure stoel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:40:
Elke keer als ik de naaldkracht van het element wil checken...
Just asking, waarom doe je dat eigenlijk? Is het niet zo dat de arm vd platenspeler een tegengewicht heeft met een eigen schaal die je na uitbalanceren op 0 kunt instellen? Zelfs met een volledig ander element werkt die schaal toch nog steeds (tenzij het element enorm uitsteekt waardoor de arm langer zou worden). Of zie ik iets over het hoofd?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoe belangrijk is dat eigenlijk van de naald enzo? Ik heb een tweedehands platen speler aangeschaft op internet maar ik zorg gewoon dat die controgewicht zo ver naar achter zit dat hij net niet skipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zit er wel een schaalverdeling op de arm. Bij Dual zit er een veer die de naaldkracht levert. Bij Clearaudio is 1 slag indraaien 0,5g. Maar bij de naaldkracht is het belangrijk om dat precies af te stellen. Hoe elliptischer de naald hoe preciezer het steekt. Voor de klank maar vooral het sporen.

Als je naaldkracht te laag is dan gaat ie niet alleen skippen maar hij verlirst ook contact met de groef in sterk gemoduleerde passages. Daardoor gaat de plaat juist slijten! Dus niet alleen door te hoge druk maar vooral door te lage. Je kunt het effect zien met een oscilloscoop en een meetplaat.

Het element mag niet naar voren uitsteken! Dan gaat je fouthoek tov tangentiaal helemaal de mist in en krijg je flink vervorming aan het begin en eind van de plaat.

In dit geval was ik het element aan het inbouwen. Dus uitlijnen in 3 dimensies en de kracht. De draaitafel is nieuw nml. Het is dus niet zo dat dit periodiek moet of zo.

Kijk, dit is 'm
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/573Kiseki_Blue_on_Satisfy_tn.jpg
Clearaudio Performance met Satisfy arm en Kiseki Blue element.
Dat groene is trouwens ook een Eames DAW replica stoel.

als je deze stoel duur vind moet je eens kijken wat een echte Vitra of Herman Miller Eames EA219 softpad kost...
En gezien de hoeveelheid tijd ik achter dit scherm doorbreng is een goede stoel IMO wel op zijn plaats.

Als je deze designstoelen eenmaal kent moet je er eens op letten in films en series... je ziet ze bijna in elke serie en film terug als design bureaustoel. Vooral de Ea119. Let op die ronde alu bar met inbus aan de bovenkant.
Net de Le Corbusier en Mies van der Rohe stoelen.

Deze replicas komen trouwens ook uit China. Daar zal ook wel een hele stad aan werken. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ze zullen vast lekker zitten;)

Ik heb een philips draaitafel met een draaiknop op de arm voor het afstellen. Maar geen maatverdeling ofzo. Ik zoek nog wel uit hoe dat zit. Zal wel net zoiets zijn als bij die clearaudio's. Ik heb ook een accurate weegschaal.

Nog een vraagje. Weet je een hele goedkope preamp? En dan echt heel goedkoop <€20. Ik geef hem misschien aan mijn ouders omdat ik toch dat t-ampje nu heb. Daar kan ik hem niet op aansluiten. Tenzij die preamp twee ingangen heeft. oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets?
Wel €50. Vind ik nog goedkoop. Phono naar line level met RIAA-eq is niet echt goedkoop te maken als je geen grote afzetmarkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm ja zoiets zou inderdaad ideaal zijn. Ik vraag me ook af of ik de preamp die in mijn Sony amp zit niet eruit kan slopen. Die zou ik met enig meten in de platenspeler kunnen bouwen. Misschien ook iets van een knopje waarmee ik dit kan bypassen. Heb ik weer een leuk projectie. Denk je dat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 06:07:
Hmm ja zoiets zou inderdaad ideaal zijn. Ik vraag me ook af of ik de preamp die in mijn Sony amp zit niet eruit kan slopen. Die zou ik met enig meten in de platenspeler kunnen bouwen. Misschien ook iets van een knopje waarmee ik dit kan bypassen. Heb ik weer een leuk projectie. Denk je dat dit kan?
Koop gewoon voor twee tientjes een preamp joh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de preamp die in mijn Sony amp zit niet eruit kan slopen
waarschijnlijk niet. Zal ws allemaal op 1 printplaat zitten. Dan moet je alles gaan uitvogelen en lossolderen etc. Met alle kans op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 02:21:
Zoiets?
Wel €50. Vind ik nog goedkoop. Phono naar line level met RIAA-eq is niet echt goedkoop te maken als je geen grote afzetmarkt hebt.
Meeste RIAA pre-amps stellen niks voor. (zo'n schema is bijna uit het hoofd te doen)
Ik ben altijd zeer verbaasd over de prijzen.
Met twee opamps per kanaal ben je volledig klaar.
Voeding erbij :)

(reminds me, moet nog eens een RIAA buizen pre-amp voor iemand afmaken, misschien maak ik er wel meerdere van ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 12-06-2012 19:06 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je wat wilt weten over hoe je een draaitafel element instelt: op headfi is daar net een aparte thread over gestart.
HTA= horizontale tracking angle (aftasthoek) met een instelmal zoals op mijn foto
VTA= vertical ,, : hoek voor/achterover. De arm moet doorgaans evenwijdig aan de lp lopen of soms een klein beetje voorover hellend. Ligt aan de hoogte van de arm en dikte van de plaat
VTF= ,, force. De naaldkracht. Meestal 15 - 20 mN (1.5-2.0 g)
en nog een paar
uitleg met plaatjes erbij

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Hier kun je ook wat vinden over afstellen van de arm:
http://amorgignitamorem.nl/

Ook voor simpele RIAA pre met opampjes.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk als geheugensteun voor degene die het ooit eens geleerd heeft maar IMHO niet om uitleg te geven van hoe en waarom

je leert pas echt iets als je het begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dank jullie wel voor de info. Kan ik eens goed de tijd voor nemen ;) Als zo'n opamp echt zo simpel te maken is dan probeer ik hem in de platenspeler te bouwen. Heb je geen apart kastje en voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
De laatste tijd merk ik toch wat kuurtjes met mijn Muse M21 EX2. In het volgende filmpje wordt dat wel duidelijk:
https://www.dropbox.com/s...2012-06-14%2019.28.02.mp4

Wat ik in het begin van het filmpje doe is (niet al te hard) op mijn bureau slaan en dan stopt de muziek. Als ik de Muse een beetje beweeg dan hoor je dat getik..

Achter op de Muse heb je 4 aansluitingen om je speakers op aan te sluiten. Een van die aansluitingen zit ook los, zie:
https://www.dropbox.com/s...lsgos/20120614_195110.mp4

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
voil schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:56:
Achter op de Muse heb je 4 aansluitingen om je speakers op aan te sluiten. Een van die aansluitingen zit ook los, zie:
https://www.dropbox.com/s...lsgos/20120614_195110.mp4

Is hier iets aan te doen?
Ik wilde eerst voorstellen schroeven moertjes aandraaien maar daar heb je vast al naar gekeken?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/5163XUvhQVL.jpg

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik heb hem inderdaad al een keertje opengemaakt en het geprobeerd aan te draaien maar dat zat goed of dat lukte niet. Weet niet exact meer wat er daar niet in orde was.. Misschien dat het niet goed op het bord zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pas even op met rammelen. Als je aansluiting los zit dan kan het zijn dat je kortsluiting maakt en dat is niet goed. Ws zit het contact zo dicht bij elkaar dat het relais steeds activeert.

Dus: openmaken en even beter kijken en vastdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Vast draaien heeft niet echt zin, kan ik wel doen maar dan gaat de plug te diep in de Muse zitten. (Dan kan ik mijn speaker kabel niet meer in dat gaatje stoppen).

Een zo'n zwart plastic dingetje (rode en zwarte heb je) zit los. Dus ik kan het eigenlijk onmogelijk vastzetten. Behalve als ik dat dunne rode rond plastic dingetje vast plak aan de het apparaat maar weet niet of dat handig is.

Gewoon niet teveel mee kutten. :+

Of anders een nieuwe kopen, wanneer deze op is. De Muse kan je alleen via tulp aansluiten, terwijl op de musiland ook een spdif en optische aansluiting zit..

Zou het een merkbaar verschil zijn met een andere mini DAC als ik die digitaal aan zou sluiten?
Tips wat goede mini DACs zijn met een digitale aansluiting?

[ Voor 31% gewijzigd door voil op 15-06-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
als je een nieuwe gaat halen ben ik wel geïnteresseerd in die oude. Zou ik kunnen gebruiken voor een speaker kist projectie. Ik heb alleen de chip nodig. Als de aansluiting kapot is dan doet hij het voor de rest gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk dat je hem open moet maken en de moer aan de binnenkant vastmaken. Als ik het bij het rechte eind heb is het niet iets elektronisch maar puur mechanisch met de luidsprekerpluggen en dus makkelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ja oke, die schroef heb ik meer vast proberen te draaien. Maar doordat dat ronde plastic stukje aan de buitenkant los zit, trekt hij die bout waar die speaker draad in zit, teveel naar binnen.

Dit plastic dingetje dus:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/f20qag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dan zit dus dat rode buitenste ringetje los van de bout. Schroef de moer een stuk terug en probeer dan dat rode ringetje ook eens op te schroeven nadat er ruimte is gekomen. Anders is de plug gewoon naar de gallemiezen. (is dat echt een woord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Denk dat dat plugje gewoon naar de gallemeliezen (is dat ook een echt woord? ;)) is. Dat rode plugje draai je niet vast maar dat zit vast geplakt aan dat ijzeren boutje of aan de achterkant van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijne ff opengeschroefd om te kijken hoe het zit. Het ringetje pakt om een ring/nok van de plug aan de buitenkant.

dan denk ik dat dat plastic ringetje gebroken is (door te hard aandraaien?)
het metaal mag ook geen contact maken met de kast, dan krijg je ook dat stotter effect (en uiteindelijk helemaal kapot)

gewoon kijken of je er een nieuwe pluggen in kunt zetten (is wel even solderen).
Misschien hen ik nog wel een paar van een kapotte t-amp

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Niet Chinees (of misschien ook wel), maar heeft er iemand zin om een netfiltertje te bouwen?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/516882.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 18-06-2012 14:43 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk zo'n netfiltertje. Goed genoeg om vervelende rommel uit je stroom te halen (aanspringende koelkast, brom van halogeentrafo's etc) zonder dat het de bank springt voor je eigen audiofiele kerncentrale/loodaccus.

even wat anders; ik ben zaterdag weer eens bezig geweest met een MHZS CD33F. Tano (post niet vaak maar leest wel mee) was bij mij langs met een heel aantal spullen. Het ging eigenlijk om de mod van een Muse dacje maar ik heb de MHZS eerst maar eens bekeken. Daar zat nog zoveel onaangetapt potentieel in dat ik die maar gelijk onder handen heb genomen. Het belangrijkste en simpelste was al wel gedaan; de passieve mod. Dus weerstandjes en opampje er uit en de weerstandjes voor de aansturing van de buisjes waren aangepast volgens de waarden van Koifarm. Maar nog geen andere buisjes en condensatoren.

Er was ook een probleem met het blijven hangen van de lade bij insert. Dus gelijk maar aan de slag gegaan. De lade bleef eigenlijk hangen omdat hij te ver doorhing, en daarbij iets scheef. De oplossing leek mij duidelijk; de schroeven wat aandraaien en een klein beetje tegengewicht aan de andere kant van de lade met een oud plat batterijtje (net buiten beeld in het midden van de foto boven het schroefje).

Maar zo simpel gaat het toch niet... Het is een mechanisch probleem en toen ik de schroef van de brug waar de cd-klamp op ligt vast (vast = vast en niet verder) had gedraaid werd het erger. Paar slagjes los en.. probleem opgelost.

Toen dac bord eruit gehaald en Sprague PiO's 0.22 erin en Clarity Caps 5.6µF. En de weerstandjes voor de buisjes iets aangepast (22k ipv 15k en 82k>65k). De boel weer vastschroeven. Klaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/200MHZS_CD33F_PCB_A_Tano__tn.jpg

Dat dacht ik dus maar de linkerkant was nog maar net te horen. :? Nou had ik een stukje printbaan losgetrokken toen ik een te grote klodder soldeer wilde wegpakken. Dom. Maar snel hersteld. En maar zoeken naar het probleem. Had ik het wel goed hersteld? Opnieuw gedaan. Probleem blijft. Aaargh!
Toen maar eens kijken of het links of rechts zat. Dat printbaantje zit aan de andere kant (re). Ik wist het echt niet meer.

Na een pauze nog maar eens gekeken. Wat bleek nou, het vorige soldeerwerk was zo hard gegaan dat de boel een beetje verbrand was en het eilandje soldeer van 1 van de weerstandjes net geen contact meer maakte met de printbaan. Er zat net een losse 'gracht' omheen omdat de soldeer iets teruggetrokken was. Echt maar 0.2mm. Dus nog maar een bruggetje gemaakt en voila! Geluid.
Netjes solderen is dus toch wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Okee.. ik ben ook eindelijk overstag gegaan. Op 10 juni een Muse M21 en USB-DACje gekocht via eBay. Vandaag zijn ze aangekomen en ik moet zeggen: I'm impressed.
Ik had verwacht dat ik niet echt hard zou kunnen spelen met dit ampje, maar dat valt nog reuze mee :) Mede vanwege het hoge rendement van m'n Klipsch speakers natuurlijk. Wel mooi om maar 3 Watt totaal te gebruiken bij een behoorlijk huiskamervolume.
Met het DACje speel ik rechtstreeks van mijn Synology NAS. Ook wel handig als ik eens naar een andere main versterker ga dan de Pioneer VSX-AX5i die ik nu heb, want tegenwoordig zit daar geen USB-soundcard meer in.
Muse M21 en DACje

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 30-07-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik weet wel hoe hard 1 Watt ongeveer klinkt, maar ik weet ook hoe snel het vermogen stijgt als je nog wat harder wilt. Maar ook dat trekt 'ie goed. Ik heb wel het gevoel dat hij de bas iets minder onder controle heeft dan m'n standaard receiver, maar klinkt nog niet vervelend.
Met m'n Synology speel ik gewoon af met Audiostation (standaard op de Synology, volgens mij) en de DAC aangesloten op een USB poort. De interface van Audiostation is prima en ik kan 'm ook bedienen via een app op m'n Android telefoon of m'n iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen, zit er veel kwaliteitsverschil tussen de Muse, SMSL en Topping T-ampjes?

Is het ontbreken van een toonregeling geen gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 30-07-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Nu het hier toch over de kleine ebay (headphone) ampjes gaat. Even een vraagje.

Ik heb een tijd geleden een Muse dac gekocht om mijn koptelefoon aan te sluiten op de computer. Dit vond ik alleen niet heel erg handig. Hij kon niet zo hard, vaak echt te zacht. Is het nou verstandig om zo'n bovengenoemde Muse M21 aan te sluiten op deze dac om het af te maken? Of kan ik dan beter gelijk een ander ampje kopen waar alles in één zit? Ik zie door de bomen het bos even niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je al een dsc hebt heeft het weinig nut om een nieuwe te halen. Met kan je bijvoorbeeld voor een FiiO e9 gaan. Dat is alleen een headphone ampm mocht het nodig zijn kan je hem zelfs nog gebruiken on-the-go. Er zit namelijk een goede accu in.
Er zijn natuurlijk meer opties dat die die ook echt Chinees zijn :) maar dat kunnen andere mensen je wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
De FiiO is 'echt' Chinees hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:24:
Twee vragen, zit er veel kwaliteitsverschil tussen de Muse, SMSL en Topping T-ampjes?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Heilige Kaas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:23:
Als je al een dsc hebt heeft het weinig nut om een nieuwe te halen. Met kan je bijvoorbeeld voor een FiiO e9 gaan. Dat is alleen een headphone ampm mocht het nodig zijn kan je hem zelfs nog gebruiken on-the-go. Er zit namelijk een goede accu in.
Er zijn natuurlijk meer opties dat die die ook echt Chinees zijn :) maar dat kunnen andere mensen je wel vertellen.
Als ik vantevoren had geweten dat de dac alleen niet genoeg zou zijn had ik waarschijnlijk wel zoiets gekocht ja. Maar nu heb ik eenmaal die dac en een versterkertje vie ebay kost $40 a $50 in plaats van de €120 van die FiiO.

Maar zo'n extra versterker zal dus weinig uithalen?

[ Voor 198% gewijzigd door SaN op 24-06-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
SaN schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:12:
[...]

Als ik vantevoren had geweten dat de dac alleen niet genoeg zou zijn had ik waarschijnlijk wel zoiets gekocht ja. Maar nu heb ik eenmaal die dac en een versterkertje vie ebay kost $40 a $50 in plaats van de €120 van die FiiO.

Maar zo'n extra versterker zal dus weinig uithalen?
Ik bedoel eigenlijk de FiiO e11 :P e9 is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:34:
Okee.. ik ben ook eindelijk overstag gegaan. Op 10 juni een Muse M21 en USB-DACje gekocht via eBay. Vandaag zijn ze aangekomen en ik moet zeggen: I'm impressed.
Zo zo. Doe maar duur. 2 apparaten in 1x! :*)
Je kunt trouwens nog meer impressed worden...
offtopic:
maar dan moet je hem even meenemen naar je oorsprong (voor de buitenstaanders: de kraats is een gebied in/onder Ede waar ik woon)

mekkieboek schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:26:
Ik heb vandaag ook mijn TA2021 amp binnen en wel deze [SMSL-SA-S3-TA2021B]. Heb 'm aangesloten op een Rotel rc-960bx voorversterker (met phono ingang MC en MM) die ik 2e hands op marktplaats heb gekocht. Tesamen 8 Watt verbruik en het klinkt als een klok. Zo'n USB DACje is ook een goed idee, kan mooi op op de AUX ingang.
Die Rotel is een prima voorversterker. De phono zal beter zijn dan de huidige losse. Toen gebruikte je dat nog echt. En Rotel maakte toen bijna alleen maar 'best buys' in bijna elke prijsklasse.
Binnenkort mijn platenspeler eens afstoffen voor een beetje nostagisch gekraak en getik :)
Iconoclast! :(
Zonde. Platen horen niet te tikken. Die moet je met liefde behandelen, dan krijg je er heel veel voor terug. :9

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:24:
Is het ontbreken van een toonregeling geen gemis?
nee en nee
Van wat ik gezien heb is de interne afwerking van SMSL en Topping netjes. Verder is het verschil uiterlijk. Duurder is meestal ook mooier afgewerkt maar er zit verschil in (gemis aan) QC.

Geen toonregeling is een bevrijding, geen gemis.
Een toonregeling kan verloren gegane informatie er nooit bij verzinnen. Het enige wat het doet is hele stukken frequentiegebied harder of zachter maken, fase verdraaien (versmeren) en detail wegmaken. Digitaal is natuurlijk een ander verhaal.

Je moet problemen altijd bij de bron aanpakken. Heb je te weinig bas dan ligt het aan je opname of aan je weergave (betere speakers) icm met akoestiek. Zorg er voor dat je speakers goed (in fase) aangesloten zijn.
Hebben je buren last zet dan je speakers op goede (hele) zware stands met spikes of elastische voeten> akoestisch ontkoppelen. Heb je staande golven, pas de opstelling aan of zet basstraps neer.

SaN schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:14:
Nu het hier toch over de kleine ebay (headphone) ampjes gaat. Even een vraagje.

Ik heb een tijd geleden een Muse dac gekocht om mijn koptelefoon aan te sluiten op de computer. Dit vond ik alleen niet heel erg handig. Hij kon niet zo hard, vaak echt te zacht. Is het nou verstandig om zo'n bovengenoemde Muse M21 aan te sluiten op deze dac om het af te maken? Of kan ik dan beter gelijk een ander ampje kopen waar alles in één zit? Ik zie door de bomen het bos even niet meer :)
Ik heb een FiiO E5 (3x3cm) en die doet het prima. Ook op de pc. Gewoon een opampje met Li-ion accutje. Prima voor onderweg of om even een cd-speler te testen. <€20!

Ik snap alleen niet hoe jij welke Muse dac op de pc aansluit en je koptelefoon hier aan hangt. :? Coax of opt> dac is goed, maar hoe hang je de koptelefoon aan de dac met tulppluggen? Dat is line-level (47kOhm) en niet bedoeld voor koptelefoon (32-300 Ohm). Je keten is gewoon niet af zeg maar. Je mist nog de koptelefoonversterking. Daar kun je bv een FiiO E5 portable koptelefoon versterker voor nemen of een iets grotere/betere stationaire.
De Muse M21 is géén koptelefoonversterker.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:46:
Zo zo. Doe maar duur. 2 apparaten in 1x! :*)
Je kunt trouwens nog meer impressed worden...
offtopic:
maar dan moet je hem even meenemen naar je oorsprong (voor de buitenstaanders: de kraats is een gebied in/onder Ede waar ik woon)
Haha.. thanx voor het aanbod. Ik ga wel eerst nog even hoe ik 'm echt ga gebruiken, voor ik 'm nog iets ga kietelen. Ik heb al iets teveel versterkers in huis dus moet even wat gaan herverdelen :)
En me even inhouden niet meteen nog zoiets te bestellen, maar dan met meer inputs en/of interne DAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Hehe :) (ik moest het opzoeken).
Zonde. Platen horen niet te tikken. Die moet je met liefde behandelen
Dat had je moeten zeggen toen ik jonger was, is nu te laat :). Maar de schade valt denk ik wel mee, en een paar tikjes hier en daar vind ik wel wat hebben.

Edit: volgende stap: een twee paar banaanpluggen. Wat worden die dingen hier duur verkocht, ik weet het gaat maar om een paar Euro maar ik begin er plezier in te krijgen, dat spul uit China.

[ Voor 20% gewijzigd door mekkieboek op 24-06-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ik heb gister op ebay een MUSE M21 EX TA2021 T-Amp gekocht. Was wel een beetje benieuwd, zal hem gaan aansluiten op mijn eenvoudige Aiwa speakertjes, welke nog redelijk geluid geven, maar mogelijk in de toekomst op iets beters.

Nu zag ik in dit topic dat Kraats een Synology aan een amp had gekoppeld. Ik heb zelf ook op een half metertje afstand mijn Synology met wat muziek staan... Kraats had er een usb dacje op aangesloten, maar eigenlijk hoop ik dat ik al genoeg heb aan mn muse. Zou dit ook werken:
http://www.ebay.nl/itm/2-...460490a5cb#ht_1960wt_1397
En dan de 3.5 mm verlopen met een tulip naar de input?

Aansturen doe ik dan met de telefoon / tablet. Dat werkt nu ook al prima :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:46:
[...]
Ik heb een FiiO E5 (3x3cm) en die doet het prima. Ook op de pc. Gewoon een opampje met Li-ion accutje. Prima voor onderweg of om even een cd-speler te testen. <€20!

Ik snap alleen niet hoe jij welke Muse dac op de pc aansluit en je koptelefoon hier aan hangt. :? Coax of opt> dac is goed, maar hoe hang je de koptelefoon aan de dac met tulppluggen? Dat is line-level (47kOhm) en niet bedoeld voor koptelefoon (32-300 Ohm). Je keten is gewoon niet af zeg maar. Je mist nog de koptelefoonversterking. Daar kun je bv een FiiO E5 portable koptelefoon versterker voor nemen of een iets grotere/betere stationaire.
De Muse M21 is géén koptelefoonversterker.
Ik heb niet de M21. Ik heb een Muse Mini USB DAC

Maar die gaat dus niet echt hard genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door SaN op 25-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Vandaag is mijn FiiO D3 DAC binnen gekomen vanaf DealExtreme!

Duurde even drie weekjes, maar dan heb je ook wat :)

€23,- schoon aan het haakje. Word ingezet als vervanging van de on-board geluidskaart van men mediacenter! En aangezien de lovende reacties in de reviews en op head-fi vond ik het zeker het proberen waard :D

Versterker is een oud maar degelijk beestje die nog geen optisch-in heeft (we draaien in stereo), en mijn tv vertrouw ik uberhaupt niet om het af te handelen via hdmi *bibber*.

Foto'tjes voor de liefhebbers! Eerste reactie : KLEIN!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/fiio1.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/fiio2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/fiio3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/fiio4.jpeg

EN: Hoe klinkt ie ? Geen flauw idee. Ik had ook een optische kabel besteld maar die duurt blijkbaar nog twee week voordat die binnen komt. Wat blijft DX toch ook een fijne winkel xD *Facepalm* 8)7

*To be continued*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snapte ik al, maar daar heb je niets aan voor HP. Dan moet je een ampje speciaal voor HP of 1 met een goede HP-out hebben.
Ik heb een Muse Mini USB DAC

Maar die gaat dus niet echt hard genoeg.
Ah. Ok, nu snap ik hem. Hier kun je ook een FiiO E5 of E6 achter hangen via de 3,5mm of tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou he he... ik heb eindelijk mijn pakje met 2 dacjes door de douane. Geen verdere kosten. :)

Ik kon uit de (nogal intimiderende) brief (referentienr) ook niet opmaken welk artikel het om ging. Dus ik heb maar gewoon opgeschreven dat ik het niet wist en niet kon achterhalen omdat ik meerdere artikelen in bestelling heb staan. Dat het ws om kleine elektronisch artikelen ging en dat de waarde gewoon op het pakket stond. Dat was natuurlijk ook wel waar ook al vermoede ik dat het om de 2 dacjes ging die in 1 pakje zaten. Maargoed ik zit hier niet om helderziende te gaan spelen voor de douane om mezelf op kosten te jagen.

Zo zie je maar weer: je moet niet voor een ander denken en bij problemen jezelf van de domme houden werkt meestal het best. Hoef je ook niet te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

RESPETC! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"shifting the burden of proof" heet dat trucje uit de logica/kunst van het debatteren.

Die FiiO D3 is toch alleen maar een dac he? Er zit een Wolfson 8805 receiver chip in maar ik ben er nog niet achter wat voor dac-chip. En ik neem aan dat er ook een dual opamp-chip in zit.

Idd:
The CS4344 DAC is also found in the Apple Airport Express 802.11n version.
The analog output of the DAC connects to a TI LMV358 opamp
Opamp lijkt me niet echt geweldig.
Voor het geld kun je natuurlijk niets mis doen en als je beter wilt moet je ws veel meer betalen. Maarja, ik ben nogal verwend dus ik vermoed dat ik er niet warm voor zal lopen. Kom maar eens een shootout maken >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
W.Zijlstra. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:21:
Vandaag is mijn FiiO D3 DAC binnen gekomen vanaf DealExtreme!

EN: Hoe klinkt ie ? Geen flauw idee. Ik had ook een optische kabel besteld maar die duurt blijkbaar nog twee week voordat die binnen komt. Wat blijft DX toch ook een fijne winkel xD *Facepalm* 8)7

*To be continued*
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 04:37:
"shifting the burden of proof" heet dat trucje uit de logica/kunst van het debatteren.

Die FiiO D3 is toch alleen maar een dac he? Er zit een Wolfson 8805 receiver chip in maar ik ben er nog niet achter wat voor dac-chip. En ik neem aan dat er ook een dual opamp-chip in zit.

Idd:
[...]

Opamp lijkt me niet echt geweldig.
Voor het geld kun je natuurlijk niets mis doen en als je beter wilt moet je ws veel meer betalen. Maarja, ik ben nogal verwend dus ik vermoed dat ik er niet warm voor zal lopen. Kom maar eens een shootout maken >:)
De FiiO D3 is inderdaad alleen een DAC. Ik heb een optisch-out op mijn moederbord zitten en het leek mij wel gaaf om een DAC te proberen. Digitaal signaal > Om laten zetten door een gerenommeerde Wolfsom chip, dat moet toch wel degelijk geluid opleveren :D

Gister kwam mijn optische kabeltje binnen! Het probleem alleen was dat ik onder de douche stond en nog net de postbode wist te onderscheppen bij z'n bus =D

Overigens, mijn luister setup :
HTPC (Asrock iOn Atom 330)
Denon PMA-1060
JBL TLX -710

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/ht1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/ht2.jpeg

Kabeltje was dus in huis, aansluiten geblazen! Bijna vergeten de geluidskaart weer aan te zetten in de bios (Gebruikte voorheen m'n USB Tascam geluidskaart/Midi controller).

Vervolgens zorgen dat Linux (HTPC / XBMC ) ook daadwerkelijk het geluid er heen wilde sturen en na een half uurtje stoeien : GELUID!

Maaarrr...........

SLECHT!!!!!

Erg slecht. Bij het switchen naar een ander nummer hoor je elke keer een plopje. Daar kan ik nog wel mee leven. Maar, als het apparaatje na een minuut geen signaal meer krijgt (film/muziek op pauze) dan leek het blijkbaar een goed idee om een knal uit te sturen met 100% output naar men versterker. Oftewel dan klinkt er een rot-knal door de woonkamer.

Nou denkt een slimme tweaker: Ja, maar ho-even. Je versterker staat dan ook gewoon veel te hard.

Nee.

Het probleem is, als je de DAC boven de 80-90% output laat aansturen (zodat de versterker weinig hoeft te versterken) dan vervormen de hoge tonen, en krijg je van die over-stuur kraakjes. Niet fijn.

Enige nadelen dus, maar hoe zit het met de geluidskwaliteit ?

Het grootste wat mij opviel was het pure gebrek aan emotie, zeer beperkte soundstage, licht verbeterd stereobeeld, algemene dofheid.

Het is erg lastig om te omschrijven hoe iets klinkt, maar ik ga een poging doen aan de hand van een voorbeeld.

Ik heb de Bluray van Adele - Live in the Royal Albert Hall. Met mijn Tascam zit je midden in de muziek, valt alles te onderscheiden, publiek hoor je individueel klappen (gechargeerd), en krijg je kippenvel bij het derde nummer.

Met de FiiO D3 daarentegen : De Bluray klinkt alsof hij opgenomen is in een studio en het een ineen-keer een studio-versie is geworden. Véél minder detail. Publiek klinkt als één massa, en de kippenvel is volledig weg. Het klinkt dof, het klinkt saai. Het is niet leuk.

Misschien levert mijn Tascam wel niet het meest zuivere, simpele signaal, en ben ik er aan gewend. Maar het verschil is niet alleen klank-kleur maar ook detail. En dát verschil is niet te wijten aan mijn persoonlijke voorkeur. S'avonds een mede hi-fi'er laten luisteren, hij merkte het ook!

Ik kan helaas stellen dat je krijgt waarvoor je betaald. Een DAC van 23 euro. Doet wat hij moet doen : Geluid geven.

Maar ik ga vluchtig weer terug naar men Tascam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet je zeker dat je alle geluidseffecten en 'verbeteringen' uit hebt staan? Hier kan het ook nog aan liggen voor een zogenaamd surround of stereo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een heel net HTPCtje trouwens!

Ik probeerde het voorzichtig te brengen want het is niet leuk als jij net helemaal blij bent met je nieuwe aankoop en iemand het dan al af gaat lopen kraken. En laten we wel wezen, FiiO maakt hele mooie en bruikbare spullen voor een hele lage tot normale prijs. Toch, als ik naar het printje kijk met alle SMD componenten, word ik daar niet blij van. Dat maakt het meer tot een kant en klaar wegwerp-artikel dan een leuk begin waar de tweaker wat leuks van kan maken.

Wat ook wel eens wat misleidend is dat de mensen op head-fi al snel helemaal in de gloria zijn over een apparaat. Dat zal vast wel budget gerelateerd zijn (als je spullen van Radioshack gewend bent oftewel geen hifi laat staan high-end).

Gelukkig trekt je review de zaak weer helemaal in het redelijke.
Het probleem is, als je de DAC boven de 80-90% output laat aansturen (zodat de versterker weinig hoeft te versterken) dan vervormen de hoge tonen, en krijg je van die over-stuur kraakjes. Niet fijn.
Deze zin moest ik echt 3x lezen...
Oversturen gaat altijd gepaard met vervorming. Je optisch signaal is normaal gesproken altijd 100%. Gewoon 16 of 24 bits. Je kunt nu eenmaal niet 82% van een nulletje of eentje uitsturen. Je geluidsmixer (als die er tussenzit=softwarekeuze) kan alleen digitaal andere bitjes uitsturen die een signaal met lagere amplitude beschrijft. In principe moet de DAC-chip een zuiver signaal geven van x mV, de opamp moet dat tot een zuiver signaal van 2.5mV versterken. Als alles binnen zijn specs gaat moet dat goed gaan. Alleen als de opamp te weinig stroom krijgt kan hij het benauwd krijgen. Maar als de output van de DAC-chip hoger is dan max input van de opamp gaat de boel overmoduleren. Dan moet je dus je optische signaal aanpassen en verlies je dus bitdiepte (16bit> 13bit oid).
Het beste is altijd om zo dicht mogelijk de 100% uitsturing te benaderen maar hem nooit te raken. Dan heb je de maximale dynamiek en minste ruis.

De klappen die je hoort zou moeten liggen aan de software; als het geluid stopt dan stopt ook de stroom bitjes over de toslink en ga je van 16bit naar 0 bit (bv 01011101011etc > 0000000) dat geeft een blokgolf met een scherpe transient en dat geeft dus een knal. Als het goed is gaat je ledje van 'geen signaal' dan ook op rood.
Publiek klinkt als één massa
Dat is dus het gevolg van faseversmering. Bij een juiste weergave kun je echt alle personen in het publiek lokaliseren (voor zover je dat in het echt ook kunt want dat valt nogal eens tegen). Dat krijg je door te veel of slechte componenten, een zgn lange signaalweg.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb je ook al eens gedacht dat het best (mede) aan de toslink kabel kan liggen? Je zei dat je hem van deal extreme had en die staat nou ook niet echt bekend om de bestel kwaliteit (ik bestel er zelf ook veel) En kan het misschien zijn dat de kabel gebroken is of het glas dof.
Puur giswerk maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nahhh.
toslink kabeltje is echt geen high tech. De simpelste kabel doet het op deze korte afstand altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Klinkt mij als dat er aan de XBMC-kant iets niet helemaal goed gaat en dat het geluid gecompressed (dynamisch, niet lossy) wordt en dat er clipping optreedt, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Heilige Kaas schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:05:
Weet je zeker dat je alle geluidseffecten en 'verbeteringen' uit hebt staan? Hier kan het ook nog aan liggen voor een zogenaamd surround of stereo effect.
Alle 'verbeteringen' staan uit zowel in de htpc als op de versterker. Zelfs Loudness staat niet aan :)

Ik zat er inderdaad aan te denken dat XBMC misschien nog wat met het signaal doet maar hier zijn geen opties voor. De enige opties die ik kan instellen zijn :

Verbinding : Optisch / Coax / HDMI / Analogue
Set : 2.0 , 2.1, 5.0 , 5.1, 7.0 7,1
Amplify signal on downmixing : yes / no (dit staat bij m 'n tascam ook zo, 5.1 signalen worden omgevormd naar 2.0)
Amplifier is DTS ready : yes / no (de FiiO kan geen DTS signale converteren, laat staan dat het zin heeft op een 2.0 set)

Dat is het enige, verder kan ik nog in de alsamixer de kanalen muten / output volume instellen

Maar, in principe hoor ik wel alles van de muziek / film : Het klinkt alleen niet mooi!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:35:
Dat is een heel net HTPCtje trouwens!

Ik probeerde het voorzichtig te brengen want het is niet leuk als jij net helemaal blij bent met je nieuwe aankoop en iemand het dan al af gaat lopen kraken. En laten we wel wezen, FiiO maakt hele mooie en bruikbare spullen voor een hele lage tot normale prijs. Toch, als ik naar het printje kijk met alle SMD componenten, word ik daar niet blij van. Dat maakt het meer tot een kant en klaar wegwerp-artikel dan een leuk begin waar de tweaker wat leuks van kan maken.

Wat ook wel eens wat misleidend is dat de mensen op head-fi al snel helemaal in de gloria zijn over een apparaat. Dat zal vast wel budget gerelateerd zijn (als je spullen van Radioshack gewend bent oftewel geen hifi laat staan high-end).

Gelukkig trekt je review de zaak weer helemaal in het redelijke.

[...]
Deze zin moest ik echt 3x lezen...
Oversturen gaat altijd gepaard met vervorming. Je optisch signaal is normaal gesproken altijd 100%. Gewoon 16 of 24 bits. Je kunt nu eenmaal niet 82% van een nulletje of eentje uitsturen. Je geluidsmixer (als die er tussenzit=softwarekeuze) kan alleen digitaal andere bitjes uitsturen die een signaal met lagere amplitude beschrijft. In principe moet de DAC-chip een zuiver signaal geven van x mV, de opamp moet dat tot een zuiver signaal van 2.5mV versterken. Als alles binnen zijn specs gaat moet dat goed gaan. Alleen als de opamp te weinig stroom krijgt kan hij het benauwd krijgen. Maar als de output van de DAC-chip hoger is dan max input van de opamp gaat de boel overmoduleren. Dan moet je dus je optische signaal aanpassen en verlies je dus bitdiepte (16bit> 13bit oid).
Het beste is altijd om zo dicht mogelijk de 100% uitsturing te benaderen maar hem nooit te raken. Dan heb je de maximale dynamiek en minste ruis.

De klappen die je hoort zou moeten liggen aan de software; als het geluid stopt dan stopt ook de stroom bitjes over de toslink en ga je van 16bit naar 0 bit (bv 01011101011etc > 0000000) dat geeft een blokgolf met een scherpe transient en dat geeft dus een knal. Als het goed is gaat je ledje van 'geen signaal' dan ook op rood.

[...]

Dat is dus het gevolg van faseversmering. Bij een juiste weergave kun je echt alle personen in het publiek lokaliseren (voor zover je dat in het echt ook kunt want dat valt nogal eens tegen). Dat krijg je door te veel of slechte componenten, een zgn lange signaalweg.
Dankjewel voor het compliment :)

In principe zou een DAC dit soort problemen moeten kunnen opvangen. Mijn usb-geluidskaart doet dit namelijk ook prima. Vroeger deed ik het nog wel eens via de analoge-out van men moederbord maar dat leverde veel rotzooi op. Ook een fijne bij de analoge kabel : PC uit > Doffe bromtoon. Ook niet handig dus.

Ik heb het probleem getraceert naar de voeding van de DAC, op het moment dat je de TOS-kabel er uit haalt tijdens het spelen levert het geen probleem op. Moment dat je aan de voedingskabel zit / die er uit haalt dan hoor je die ontzettende knal. (dit keer versterker op 10% gezet ;))

Je zegt dat ik de alsamixer zo ver mogenlijk open moet zetten en mijn versterker zo weinig mogenlijk ? Zou dat meer detail opleveren?
Heilige Kaas schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:28:
Heb je ook al eens gedacht dat het best (mede) aan de toslink kabel kan liggen? Je zei dat je hem van deal extreme had en die staat nou ook niet echt bekend om de bestel kwaliteit (ik bestel er zelf ook veel) En kan het misschien zijn dat de kabel gebroken is of het glas dof.
Puur giswerk maar het zou kunnen.
Zou kunnen inderdaad. Ik heb alleen expres een nieuwe kabel besteld en hij is 60cm lang (hoe korter hoe beter dacht ik) dus de kans dat daar het probleem optreed is wel miniem denk ik.
mace schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:20:
Klinkt mij als dat er aan de XBMC-kant iets niet helemaal goed gaat en dat het geluid gecompressed (dynamisch, niet lossy) wordt en dat er clipping optreedt, ofzo.
Clipping is er zowieso, maar alleen bij een bepaald output volume in de alsamixer. Hoe dat komt is mij een raadsel. In principe zou je denken dat als een signaal optisch uitgestuurd is dat er dan bar-weinig met het signaal gebeurt toch ?

Ik denk dat ik : http://tweakers.net/nieuw...beterde-audio-engine.html even afwacht en het dan nog eens probeer :)
Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.