HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Het nadeel van de verkeerde ingangsspanning is inderdaad dat de hoofdzekering niet kapot zal gaan, maar alleen het secundaire gebied (dus na de trafo). Ik verwacht dat de bruggelijkrichter niet zo snel kapot zal gaan (zijn meestal redelijk stevig), maar dat de spanningsregulatoren erna een tik hebben gehad. Misschien ook de condensatoren in de voeding.
Ik zou zelf eerst zorgen dat ik de juiste primaire aftakkingen van de trafo zou gebruiken voor 230V-gebruik (meestal zijn het twee wikkelingen van 115V die niet parallel, maar in serie aangesloten moeten worden) en daarna de boel gewoon aanzetten en meten welke gestabiliseerde voedingsspanningen nog voorhanden zijn op de printplaat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik (nog) niet veel verstand van voedingen, maar het verschil tussen 115 en 230V zit hem volgens mij in welke draden van de trafo je pakt. Maar als je op de primaire wikkeling 230V zet ipv 115V komt er aan de secundaire wikkeling ook 2x teveel spanning uit. De gelijkrichter maakt met zijn kringetje van 4 diodes van wisselspanning gelijkspanning. Als die teveel spanning voor zijn donder heeft gehad kan die toch kapot zijn gegaan? Of wat daarna komt. Dat zijn dan de spanningsregulators (die 3 op dat koelblokje). Stel dat die het uitgehouden hebben dan is de inputchip (dir9001?) misschien kapot. Dat hoop ik niet want die gaat me niet lukken om te vervangen.

Wat er bij mij kapot ging was de spanningsregulator. Ik heb daarom nog een aantal LM317's liggen.

Wat misschien ook een idee is, en dat zal het minst duur zijn, is een gewone elektronica reparateur. Vraag je geld terug en laat hem daarvoor maken. Dat lijkt mij de simpelste oplossing.

edit:
Kraats zegt het. :)

Ik dacht nog: heb hij weer! Doe hest ook altied wat!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het ligt aan de interne weerstand van de primaire winding.
Die scheelt bij 115Vac en 230Vac een factor twee namelijk.

Ik vergeet alleen steeds welke interneweerstand nu lager ligt :(
(val natuurlijk wel weer te beredeneren)

Het is in elk geval niet raadzaam om een 115Vac trafo aan te sluiten op 230Vac.
Sowieso omdat je secundaire spanning dan tweemaal zo hoog ligt, maar vooral ook omdat je primair veel stroom gaat trekken.
Trafo's kunnen dat vaak niet aan (kortstondig nog wel natuurlijk)
Ow daar heb ik het antwoord al op mijn twijfel :+

Een goede ontwerper zorgt er dus voor dat de primaire zekering zo is gekozen dat wanneer er zulk soort defecten optreden, de primaire zekering doorbrand en de circuit achter de secundaire winding intact blijft.
Hoe dan ook, dit is een redelijk simpel klusje.
(een kanaal dat sporadisch uitvalt is pas irritant te troubleshooten en te repareren :( )

@]eep
Daarom zei ik al tegen bronco2011! dat hij hem wel langs mag komen brengen.
Ik repareer regelmatig van zulk soort defecten.
(voornamelijk audio- en gitaarversterkers)

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 19-04-2012 16:15 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo , de eerste mod aan de Sinovt heb ik zojuist uitgevoerd , de standaard Multicaps heb ik vervangen door Russische PIO's , nu nog "even" afwachten hoe het allemaal gaat klinken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dus alles op een rijtje.

Refund vragen, hoofdprint aansluiten op een losse voedingsbron. (Jeep wil jij de secundaire AC even opmeten in de jouwe?) Dan evt repareren en trafo anders aan (laten) sluiten.

Je hebt het meeste kans bij Jeep of B Force. Meld gelijk even welke dag want dan maken we er een meeting van....en neem ik wc eend voor je mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Lite DAC hier hoor. Maar ik heb wel een schema. Het staat trouwens ook op de sticker op de trafo. En op het bordje zelf: 10.5V, 9.5V en 18V (maar die is voor het opamp gedeelte die er toch uitgaat?).

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg842/scaled.php?server=842&filename=classicdetail2iso.jpg&res=landing
Hier nog even een zelf genomen teaser foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die wceend is een classic reklamespotje: YouTube: WC-EEND Laboratorium
Heeft het gehaald tot spreekwoord, dan ben je als reklamemaker toch wel de bink.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg844/scaled.php?server=844&filename=classicdetail1iso.jpg&res=landing
Teaser 2

Klopt: voor de Bias: je haalt het nippeltje over (1 voor elke buis), lees af en met het kleine potmetertje op de foto hierboven stel je het in. s-i-m-p-e-l

@b-force:
dat is m. Heel makkelijk te modden en te repareren. Als je maar weet wat je doet tenminste. Ik ben nog niet zo ervaren dat ik dat blindelings kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Wat een buitengewoon typisch schema, maargoed, zal vast wel ergens goed voor zijn denk ik dan maar..... O-)

Als ik mijn audiofiel petje even op zet, kan er behoorlijk wat verbeterd worden aan de voeding, opamps en wat andere componenten.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met dat petje op valt er altijd een hoop te verbeteren aan de voeding van een dac. Ik hoor alleen totaal geen verschil. Ik heb dan de 4xTDA en hoor echt geen verschil tussen een Teradak voeding enhet simpele SMPS-je van €2,50.
De opeenvolging van weerstanden en opamps vind ik altijd wel, ehm, hoe zal ik het noemen? Curieus?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Sja, ik wilde niet direct in moeilijke details gaan treden :P
Een aantal component waarden is wat vreemd uitgekozen.
Zo mis ik ook wat 100nFjes op de juiste plek (tegen oscillatie en dat soort ongein), is een aantal weerstanden erg laag van waarde etc etc.

Dat zeg ik ook met mijn audiofielpetje op, want denk niet dat zoiets merkbaar zal zijn.
(hoewel oscillaties wel echt nasty kunnen zijn)
Maargoed, laat ik het zo maar zeggen dat ieder dat voor zichzelf mag beslissen :)

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 19-04-2012 17:31 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nou, ik stel je technische mening altijd erg op prijs hoor. Je onderbouwingen zijn technisch okee.

Een meeting is wel leuk, dat kan lopen via een pm.

Geef je op in de thread als je wilt dan wordt je adres meebetrokken in de pm en groeit ie gewoon met de groep mee. Ik broed zondag met Jeep wel wat uit. Dan ga ik zijn gemodde Sense bij hem wegkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En gapen naar de andere 'koptelefoonversterker'

Ik heb m net opengemaakt en mijn bek viel open. Ik heb echt last van mijn ogen nu. B) *; *O* _O-
Hij is niet hardwired, maar voor de rest is alles echt :9 Koppelcaps zijn koperfolie PiO, Mcap Supreme silver/oil, de minder belangrijke zijn Wima MKP10, elco's van Philips LL, en 3x 10.000µF. Allen Bradley carbon composite resistors en Dale. Ingangs en uitgangsrelais, inschakelvertraging, goede bekabeling (lijkt wel milspec; afgeschermd en met teflon omwikkeld), stroomdraden met hoge temp glasvezelkous, kast van platen 10mm cnc-gefreest alu.

Even een linkje voor een vergelijkende test van diverse caps. Dit is niet de test van Tony Gee. Hier staan ook de Russishe teflon en K40 PiO, de Multicaps etc bij.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Fijn dat hij zo goed bevalt, jou kennende gaat ie nog wel een keer open...

Interessante verhandeling over de caps. Het was wel net een horoscoop; je kunt de test zo gekleurd lezen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:51:
En gapen naar de andere 'koptelefoonversterker'

Ik heb m net opengemaakt en mijn bek viel open. Ik heb echt last van mijn ogen nu. B) *; *O* _O-
Hij is niet hardwired, maar voor de rest is alles echt :9 Koppelcaps zijn koperfolie PiO, Mcap Supreme silver/oil, de minder belangrijke zijn Wima MKP10, elco's van Philips LL, en 3x 10.000µF. Allen Bradley carbon composite resistors en Dale. Ingangs en uitgangsrelais, inschakelvertraging, goede bekabeling (lijkt wel milspec; afgeschermd en met teflon omwikkeld), stroomdraden met hoge temp glasvezelkous, kast van platen 10mm cnc-gefreest alu.
Wacht vol ongeduld op wat je nu liggen hebt daar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de ledjes veranderd met een kleur die ik leuk vind (gay pink en piercing white *O* ) maar verder zou ik niet weten wat ik er aan moet veranderen. Ik had net Russische FT3 teflon caps 0.22µF/660V besteld maar of dat beter is dan wat er nu al in zit? Dan moet ik onderhand naar Audio Note caps.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/304Classic_16.jpg

Even uitleggen wat je ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/604Classic_16.jpg

offtopic:
edit: freebits is een veel betere imagehost

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Volgens mij hebben ze per ongeluk de verkeerde versterker naar je opgestuurd. Dit moet het origineel zijn wat ze iedere keer hopeloos kopiëren met slechte onderdelen.

Wacht maar ze mailen je nog wel of je em terug wilt sturen....wazzunvaudje

SOLLYYYYY GLOETJES TIM

[ Voor 5% gewijzigd door vinz98 op 20-04-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
@ jeep
ik begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden wat dit voor een mooie versterker is, wanneer maak je het bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
http://www.head-fi.org/t/451119/classic-16-2

Classic 16.2 of 16.0 vermoed ik? SET.. bleh laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hihi. Ik was vanmiddag druk met foto's nemen. Hij is tamelijk fotogeniek...
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/601Classic_16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/719Classic_16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/894Classic_16.jpg

T is al geraden door foetus.
Het is de Classic 16.2 300B SET met 6SN7 voorbuizen. De koptelefoonuitgang is vzikz direct uit de 300B buizen, dus geen opampje. 4 ingangen en 4 en 8 Ohm uitgang. 21kg schoon aan de haak.
Dit was de versterker (of eigenlijk zijn grote broer) waardoor deze thread begonnen is. En nu zag ik hem toevallig 2eH voor een redelijke prijs (nog niet goedkoop maar het is wel de 'laatste' zeg maar), met TJ buizen en NOS voorbuisjes. De TJ 300B zijn meshplates met die druppelvorm ipv de klassieke 300B schouder 'fles'.

En hij klinkt echt heel erg goed. 8W gaat een heel eind bij mij op de Ref3a. Hij klinkt relaxed en natuurlijk, fantastische stemmen en ruimtelijkheid, bas is vol en natuurlijk. Gedetailleerd en niet scherp. Hij doet het zelfde voor mijn speakers als de Sense G3 voor mijn koptelefoon doet.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je hebt de buisringen er af gelaten zie ik.

Wat meer over de 300B

[ Voor 111% gewijzigd door vinz98 op 21-04-2012 21:31 . Reden: nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Mooi ding Jeep! Toch nog een 300B!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad. Ik had deze al heel lang op het oog en het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet. En dan ineens 2eH tegenkomen is toch wel een cadeautje

Ik vind die ringen gewoon zo lelijk. Maar bij deze 300B buizen is het geen overbodig iets. Als je tegen de buis tikt hoor je echt 'ploingggg'. En bij muziek die heel hard staat hoor je dat ook naijlen. Het zelfde klingeling geluid als bij een kapotte gloeilamp. Het zijn gewoon hele grote buizen met een flinke overspanning voor de roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:50

SED

Microphony is zelden op te lossen met een demper. Je voorkomt dat bepaalde trillingen doorgegeven worden maar de eigenlijke oorzaak, de meestal slechte Mica stukken, los je daarmee natuurlijk niet echt op.
Daarvoor zul je moeten investeren in een nieuw setje 300B buizen.
Of wennen aan het geluid natuurlijk ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He ja, wat vervelend nou he? ;) Moet ik weer wat uitzoeken.
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/6/0/0/7/5/webimg/557959843_o.jpg
Deze maar doen dan?
Ik dacht t niet. Prijs is ook 1:1 van de Western Electric 300B.

Gelukkig gaat het ook exponentieel met het volume. Je moet hem echt hard zetten wil je het horen. En heel dynamische muziek spelen.
Het is niet alleen de sterkte van de mica maar ook waar ze zitten. Hoe groter de overspanning hoe langer de buik van het springtouw en dus de amplitude van de resonantie.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg43/scaled.php?server=43&filename=dscn1304fk.jpg&res=landing
Hermankora vroeg waar die ene grote elko voor was die aan de rechter buisvoet vast zit. En als ik het schema goed lees staat die daar niet op. Maar hij zit tussen de 6,3V gloeistroom (pin 2 en 7 van de KT66 en 7 en 8 van de 6SQ7). Dan heb je er ook maar 1 nodig om evt gelijkstroom er uit te halen. Heb ik dat goed?

Dit is het schema van de SinoVT KT66
De schakelaar die na de buis komt, is de triode-ultralineair schakelaar? Die zet er dus gelijk een feedbackloop in als ik het goed heb?
Ik vind het een beetje raar van dit schema dat je eerst gaat versterken met een 6sq7, dan afzwakken met een weerstand, dan weer versterken met een KT66 en dan weer een weerstand er achteraan. Kan dat nou niet op een andere manier zodat je die weerstanden uit de signaalweg haalt?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, gave hoofdtelefoonversterker,hier ook 300B als hoofdtelefoon versterker. Is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nee, want dan krijg je dus dat de eindbuis te hard aangestuurd wordt.
Net zoals in mijn Cayin A88T.

(Dat ding moet echt rigoreus omgebouwd worden maar ik heb er zelf de kennis/moed/€ niet voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, in het schema wordt niets/ nauwlijks afgezwakt. Welke weerstand zwakt dan het signaal af?

Met een elco kun je niet gelijkrichten maar wel afvlakken. hiervoor moet de wisselgloeispanning wel eerst worden gelijkgericht. Staat ook niet op schema.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dus eigenlijk hebben we dus het verkeerde ofwel helemaal geen schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ik niet, de chinezen passen wel vaker hun ontwerp aan zonder de schema's te aktualiseren.

vinz98, waarom wil je je cayin grondig aanpakken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk dat je toch ook minder kunt versterken per buis? Dit is net zoiets als gas geven met de handrem erop. Ik snap natuurlijk ook wel dat je niet te hard in moet sturen anders gaat ie overmoduleren. Dus ik vraag me af of/hoe je de versterkingsfactor van de 6SQ7 en KT66 wat minder aanstuurt.
Ik heb dat toen wel gedaan met de MHZS buisjes door met die weerstandjes te proberen, net zo lang tot het niet meer vervormde.
Bijvoorbeeld door R10 te verlagen.

Ik had het in mijn mailtje wel goed gezegd waar de elko voor is. Om gelijkstroom er uit te halen (offset). Gelijkrichten doe je met een kringetje diodes (dat heb ik nog wel onthouden van héél vroeger). :)
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:27:
Jeep, gave hoofdtelefoonversterker,hier ook 300B als hoofdtelefoon versterker. Is perfect.
Dit was ironisch bedoeld. >:) Het is een beetje noten kraken met een voorhamer he? als je een 300B als koptelefoon versterker gebruikt. 8)7
Maar, het werkt wel heel goed, zelfs met de AKG 701. De kleine Sense G3 E88CC OTL heeft daar wat moeite mee als je hard wilt spelen.
Welke weerstand zwakt dan het signaal af?
Die 1k direct na de 0.1µF koppelcondensator (pootje 5).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:11:
@koifarm....je ook nog's hier!! Lachen, ik dacht dat jij helemaal weg was
Nee hoor, ik lees altijd wel me, maar reageer iets minder vaak.

Jeep, ik gebruik de yaqin MS300b echt alleen als hoofdtelefoonversterker. bevalt zeer goed.

Er zit normaal geen DC in de gloeispanning, zeer vreemd. Zit de elco parallel of in serie met de gloeispanning?

De versterking kun je iets veranderen door R7 en R15 te veranderen. Als je een spaningsdeler maakt bij ingang van de KT66. Dan sluit je alleen oversturing van de KT66 uit maar niet oversturing van de voorversterkerbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ,vandaag heb ik de standaard ( Chinesche) 6SQ7GT buizen vervangen door een paartje NOS Tung-Sol 6SQ7GT en wat een verschil zeg ! het klinkt nu allemaal veel meer open met een sprankelijk hoog en toch niet scherp ,kortom een hele verbetering :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij zit met zijn draden op pootje 7 en 8 van de 6SQ7 dus dat is parallel. Ik zou ook niet weten hoe die DC er in moet komen want de spanning komt direct van de trafo (als ik dat goed begrijp van het schema).

Nou ben ik even heel simpel he? Maar oversturing van je voorbuis voorkomen doe je toch gewoon met je volume potmeter? Binnen grenzen natuurlijk.

Maar goed, het is HermanKora's versterker en ik denk dat ie het goed doet. Het is ook een koolstofweerstand (Allen Bradley zo te zien) dus het maakt de signaalweg niet heel veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

vinz98, waarom wil je je cayin grondig aanpakken?
De voeding schijnt niet goed te zijn (diodes onderbemeten en een soort constructiefout)
Diverse caps moeten vervangen, de voedingscaps en koppel en nog meer ergens
De versterkingsfactor van 6sn7 en 6sl7 schijnt te hoog te zijn om een KT88 mee in te sturen
De pot is niet geweldig

Ik heb ooit eens een lijst gedownload en dat is gewoon een A4 vol.
Machmat heeft in zijn gastenboek ook wat staan over de voeding maar dat is helaas te vaag.

Ik mis de electronica kennis om te kunnen beredeneren waar ik moet beginnen. Ik heb wel alvast op advies van Jeep 6 x de FT03 Mica aangeschaft. De diodes zijn ook echt nodig. Ik heb Martin Logan electrostaten en die sucken de voedingslijn echt droog bij laag volume. Dat luistert niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 , ik kan me niet voorstellen hoe dat klinkt. Het leeg sucken van de voedingslijn bij lage volumes.

Maar buizen versterkers zijn niet de ideale versterker voor electrostaten( hebben het moeilijk met het grillege impedantie verloop). Dus ik vraag mij af of na modificatie het beter zal gaan. Verder hoor ik je niets vertellen over wat jij zelf aan het geluid wilt veranderen behalve het sucken. Je moet oppassen om niet blind alles te modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik bedoel dat als er een goed laag fundament in een muziekstuk zit dat je de middentonen een beetje mee hoort resoneren in de zin van vervorming. Het laag pakt al het vermogen weg en laat als de grafiek als het ware het nul punt verlaat een rafelig mid horen. Heel irritant als je er op let.

Dat kan wijzen op een slecht herstellende voeding. Want het komt ook bij lagere volumes voor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit ga je niet oplossen via een andere voeding, volgens mij. Want dit wordt veroorzaakt door de inwendige weerstand van de uitgangstrafo in combinatie met de lage impedantie pieken van jouw luidsprekers. Een andere versterker is dan goedkoper als je cayin ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wat raad je me aan? Een Vincentkloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier over toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.stereophile.com/images/archivesart/Ml3fig1.jpg
Alleen bij 20.000 Hz zakt hij tot heel erg laag. Voor de rest een paar keer tot 3 Ohm (in het presence gebied). Als je de aan de versterker op 4Ohm aansluit moet dat toch lukken?

Ik kreeg vandaag ook weer een pakje binnen. Duurde ook weer weet ik hoe lang. Ik had wat maatjes krimpkous besteld. Wat denk je? Ook weer open gemaakt. Ik wordt daar echt scheitziek van, die slome douane. Dit was een maatje 'brief' die er normaal in een paar dagen zijn, nu 3 weken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat impedantie verloop is rampzalig voor buizenversterkers met uitgangstrafo's. Niet te controleren door de versterker.

Welke versterker je moet nemen is altijd moeilijk te zeggen, probeer eerst zelf te luisteren, door te lenen indien mogelijk.

Maar enkele dingen om op te letten zijn, geschikt zijn voor luidspreker impedanties van 1 a 2 Ohm, hoge dempingsfactor voor het laag > 500, vermogen > 150watt.

Ik heb al bijna een jaar lang dat alle pakjes uit china minimaal een maand onderweg zijn. Verder vindt ik ook de prijzen veel te hoog op gelopen en wordt het daardoor minder interressant voor mij om in chine te kopen. Ik slaag momenteel vaker in het oostblok.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

wil je een paar chinese of oostblok voorbeelden geven?

[ Voor 12% gewijzigd door vinz98 op 26-04-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt voor mij moeilijk ik ben niet zo een specificatie man. :+

Ik zal wel even voor je rondkijken.In Nederland heeft hypex de Ncore versterker modules en ook een verbeterde UCD700.

Ik heb al een leuke kandidaat gevonden, shanling A300/3000.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik helderziend of zo?
Het ging weliswaar niet over hifi maar over een stoel (ook gemaakt door onze Chinese harde werkers) uit de UK. Gekocht op Ebay en betaald. Duurt eigenlijk te lang vanuit GB. Ik wilde misschien nog wel 1 bestellen. Ineens zijn ze op. Toen dacht ik al; oh shit, die ga ik niet meer krijgen, die is 'per ongeluk' zoek (of niet goed geteld of stiekem aan een vriendje verkocht).

Krijg ik nu een mailtje; ja sorry sorry, onze fout. Nagevraagd bij transporteur, kwijtgeraakt. U mag een andere uitzoeken... Jaaaah, ja. Mijn ervaring als inkoper vermoed een exemplaar uit het arsenaal smoezen.

Soms zou ik wel eens willen dat ik dom en naïef was, wat was de wereld dan lekker simpel.

Vinz, je was ze toch aan het verkopen? Of verkrijg je het niet over je hart? Een andere luidspreker is natuurlijk de andere manier om hier uit te komen. Een ander merk of type die wat makkelijker is. Ik heb zelf gehoord dat die nieuwe PiO-sound wel goed gingen op een 4xKT88 (McIntosch weliswaar >:))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ze hebben drie maanden op mp gestaan zonder resultaat. Ik was niet de enige zag ik. Er lijkt geen markt of behoefte voor te zijn. Dus nieuwe zijn dan uitgesloten,deze klinken nog steeds erg goed dus staat het project even stil. Ik ga me eens verdiepen in die shanling dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Waarschijnlijk ga ik als zomerprojectje een setje van deze maken: http://www.rumoh.nl/nl/fu...2362-torretta-chr-70.html (Speakers zijn dus de Mark Audio CHR70).

Deze zal gebruikt worden met mijn HTPC en daarom zoek ik nog versterker. Mijn oorspronkelijke plan was om een DIY Gainclone te gaan maken, maar ik zit te denken of ik misschien voor dezelfde prijs met een chinees alternatief een net zo goed resultaat of (bouw)kwaliteit/uiterlijk kan behalen (en als latere upgrade een duurdere dual-mono gainclone).

Budget zit rond de 100 euro. Ietsje meer mag ook, maar iets minder vindt ik ook niet erg.

Ik heb het topic al een stukje doorgekeken en ik zie dat de Muse, Topping en Sure producten vrij populair zijn (met name de TA/TK20**).
Maar de vraag is wat de beste optie is voor die speakers, en of ik mss toch beter bij een gainclone kan blijven (of misschien beter iets totaal anders kan aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Needle. Ik denk dat je met een 2050 wel aan je max zit qua vermogen. De CHR heeft niet echt een grote x-max. Of je 30W nodig hebt is nog de vraag natuurlijk. Ik ben met een 2050 bezig te modden, standaard vind ik m niet zo goed klinken (naar mijn maatstaf dan) vanwege de input/toonregeling chip met input elco's.

Ik zou je adviseren; neem gewoon een 2021 en je hebt zat volume en heel goed geluid. Ik kan me niet voorstellen dat je dat met een gainclone gaat verbeteren.

Volgens mij zijn die Gainclones overrated. De TLC van 47 Labs moet je niet zomaar uitvlakken. Die Japanners lijken geschift maar mits goed opgesteld hebben die echt een bepaalde magie die je niet zomaar zelf even namaakt. Dus niet op een show als je tegen de rest op moet blèren. Dat heb ik nu 2x zien gebeuren. Zo jammer.
En een Needle is ook geen Konus Audio Essence. De verfijning zit 'm vooral in de kast. De Mark Audio CHR-70 is een prima speakertje maar de Alpair 7 is beter full-range. Het verschil zit 'm in de hoge tonen. Misschien is het toch aan te raden hem te combineren met een tweetertje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://mediacenterworld.nl/contents/media/l_fc5-black.jpg

Ik mocht geen lieve kleine versterkertjes meer plaatsen ;) Die kwam ik toevallig tegen in een pc winkel. Ik denk dat dit broertje heel netjes past onder mijn 300B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Wat is het? En waar heb je het gevonden?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Lekker strak design heeft die pc alleen mijn porto met niks vind dat niet leuk €€€€€€
http://mediacenterworld.n...nless_Systemen_Basic.html

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Topicstarter
tita_tovenaar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:48:
Lekker strak design heeft die pc alleen mijn porto met niks vind dat niet leuk €€€€€€
http://mediacenterworld.n...nless_Systemen_Basic.html
Maar hij is wel supper stil en supper zuinig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja je weet hoe dat gaat, ik kwam op ZBA een leuk klein versterkertje tegen van Streacom bij Informatique.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.idealo.com/folder/Product/3180/5/3180500/s3_produktbild_gross/streacom-tl1.png
Vanwege de opmerking: "een schattig klein buizenversterkertje, dat precies past op de mini aluminium PC behuizing die ze aanbieden. wie had dat gedacht, buizenbakje bij de PC-boer"
Toen werd ik nieuwsgierig (dat is natuurlijk een leugen want ik ben altijd nieuwsgierig :P ) en kwam ik bij Toms Hardware uit.
Hij past qua styling en formaat perfect bij mijn setup. De kast is van 1cm Alu, net als de Classic 16.2. Dus ik kan hem er gewoon boven op zetten. En hij is helemaal stil!

Alleen de kast is duur (kast+pico-voeding+ODD+AB), de pc die er in zit kost pinda's. En een SSD is in verhouding duur. Zelfs 8GB snel geheugen kost niet eens echt veel. SSD erin, AMD APUtje, heatpipes naar de buitenkant, slot-in dvdtje voor t gemak (installeren en rippen), klaar. Idle gebruikt het hele systeem ongeveer 30W.
Ik heb een 2TB Storystation voor de media. Een 8" touchscreen op de D-sub voor alleen muziek spelen (dan hoeft de tv niet aan) en HDMI 1.4 voor de tv. Goed 7.1 geluid, optisch uit, GB ethernet. Alles zit er in. Dan heb je wel een systeem dat heel soepeltjes loopt. Je kunt er zelfs redelijk op gamen.

Mijn laptop die ik bij de tv heb staan voldoet wel als audio-speler/streamer w/e maar niet voor video. Hij is onhandig, ziet er niet uit en maakt evengoed herrie. De embedded video zorgt ervoor dat hij met HD-content direct oververhit raakt. En een HD via usb op de tv bevalt me ook niet helemaal, want die ziet embedded srt niet, en met 3D gaat t mis.

De Streacom FC5 OD Fanless - HTPC is bij diverse winkels te koop. Ik ga hem di bij Komplett bestellen.

edit:
Die prijzen van Mediacentreworld zijn wel wat fors zeg. Ik hoef geen tv-kaart want ik kijk via sat. En de intel i3 is ook een slechte keuze (ik heb een hekel aan hun businesspraktijken, TDP klopt niet, de cpu is traag en de GPU is bagger). Hun keuze voor SSD snap ik ook niet (<120GB is traag behalve Samsung, Crucial M4 is top). De tips over de extra HD zijn wel goed. Ik was ook niet van plan het wisselbestand, tmp etc op de SSD te zetten.

Oh, en bij Mediacentreworld krijg je gratis apps zoals "Potcasts". Hmm, dat heb ik dan weer niet. Lijkt me wel spannend *;

Ik kom in totaal op <€700.
Streacom FC5 OD Fanless - HTPC € 214,05
Streacom 150Watt Adapter - 24Pin € 72,95
Streacom slim slot-in Optiarc AD-7640S DVD brander € 44,95
Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening € 21,95
AsRock A75 Pro4-M D-Sub, DVI-D and HDMI € 64,50
AMD A8 3870K 3.00GHz 4MB FM1 Box € 98,20
Kingston 2x4GB, DDR3, PC14900, CL9, Hyp. Genesis XMP € 57,00
Crucial 128GB Crucial m4 2.5-inch € 109,50
totaal € 683,10

Oh ja, dit is ontopic omdat het gaat over een HTPC bij de Chinese Hifi. Toch? Ik durf ook te wedden dat de kast uit China komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Toplijst!

Ik heb zelf een asrock htpc met blueray genomen. Is een beetje de helft van een sonos qua hoogte. Niet duur, wel op basis van I3 maar loopt prima voor htpc.Chinees muse Dacje erachter en streamen maarrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de Topping TP22 op basis van de TK2050 chip en de Topping TP41 op basis van de TA2021 chip?
Wanneer ik het goed begrijp is de TA2021 chip de doorontwikkelde en verbeterende versie van de oudere TA2024 chip.
Ik ben eindelijk zover dat ik uit een van deze twee modellen de keuze wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 02:06:
Dus de Needle. Ik denk dat je met een 2050 wel aan je max zit qua vermogen. De CHR heeft niet echt een grote x-max. Of je 30W nodig hebt is nog de vraag natuurlijk. Ik ben met een 2050 bezig te modden, standaard vind ik m niet zo goed klinken (naar mijn maatstaf dan) vanwege de input/toonregeling chip met input elco's.

Ik zou je adviseren; neem gewoon een 2021 en je hebt zat volume en heel goed geluid. Ik kan me niet voorstellen dat je dat met een gainclone gaat verbeteren.

Volgens mij zijn die Gainclones overrated. De TLC van 47 Labs moet je niet zomaar uitvlakken. Die Japanners lijken geschift maar mits goed opgesteld hebben die echt een bepaalde magie die je niet zomaar zelf even namaakt. Dus niet op een show als je tegen de rest op moet blèren. Dat heb ik nu 2x zien gebeuren. Zo jammer.
En een Needle is ook geen Konus Audio Essence. De verfijning zit 'm vooral in de kast. De Mark Audio CHR-70 is een prima speakertje maar de Alpair 7 is beter full-range. Het verschil zit 'm in de hoge tonen. Misschien is het toch aan te raden hem te combineren met een tweetertje.
Nofi hoor, maar ik begrijp werkelijk niet waarom Needles zo in trek zijn.
(niet het origineel, maar ook niet de ontwerpen met andere units).
Voor dat geld kun je een veeeeeeeel mooiere twee-weg maken.
Bijvoorbeeld een paar Peerless SDS units en leuke tweeters

De TA2021 heeft een fractie meer vermogen.
Ik zou persoonlijk vermogen net iets te beperkt vinden.
Mocht je een keer iets meer los willen gaan, dan trap je hem (en zeker die TA2024) flink op z'n staart.
30-50W geeft je daarin net eventjes wat meer vrijheid.

Een Gainclone (bv LM3886 oid) kan ook mooi zijn, maar is geen Class-D
Bedenk dus wel dat je ineens een behoorlijk koelblok nodig hebt en een flink grotere trafo.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig; net als ik alle spulletjes uit heb gezocht voor mijn nieuwe HTPC komt er een nieuwe BBG mei uit.
Blijkbaar heb ik zelf goed gekeken. Ik heb bij het basissysteem alles exact hetzelfde uitgekozen incl extra opties, op het geheugen na: APU, mobo, SSD, HDD. Hoe toevallig is dat?

PS: toch maar een HDD er bij gedaan: de Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB. Superstil en je kunt nooit teveel opslagruimte hebben. Ik had ook mijn Samsung 1TB over kunnen zetten maar die maakt toch meer herrie en dat is weer extra opruim werk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een Yaqin MS 12B. Heeft iemand ervaring met www.hiendshop.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:22:
iemand ervaring met de Topping TP22 op basis van de TK2050 chip en de Topping TP41 op basis van de TA2021 chip?
Wanneer ik het goed begrijp is de TA2021 chip de doorontwikkelde en verbeterende versie van de oudere TA2024 chip.
Ik ben eindelijk zover dat ik uit een van deze twee modellen de keuze wil maken.
Ik heb de Topping TP22 en ben er erg tevreden over. Let wel dat je redelijk efficiënte speakers gebruikt. Ik zelf heb er een setje Wharfedale Diamond 9.1 aan hangen. Klinkt als een klok en ik vind hem absoluut niet onderdoen voor mijn grote NAD versterker. Ook fijn dat hij twee line-in's heeft.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiendshop zit in Griekenland. Ik denk dat het wel ok is. Ik denk niet dat er al iemand ervaring mee heeft.
De MS 12B is wel een prima phono-pre.

Ik krijg net een pakketje binnen uit Rusland.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/424Teflon_caps_0.jpg
Ik weet alleen niet of ik nu atoombommen of caps besteld heb... :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jeep , wanneer heb jij deze caps besteld ? ik zit al meer dan 2 weken te wachten ook op een zending uit Rusland .. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Mijn SMSL SA-S3 ligt stof te happen, mocht iemand interesse hebben is een DM'tje weinig moeite.

Ding heeft altijd leuk gespeeld op de slaapkamer op een paartje Celestions, maar die zijn nu te groot en gaan ook de deur uit. Dat maakt de T-amp overbodig. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkoopdatum: 14/04/12

De bestelling van de alu behuizing ging 'ietsje' sneller. Waarom noemen ze dat 'snail mail' trouwens? Ik kreeg vanavond een email met bevestiging (22.47 verstuurd)
Uw bestelling, is zojuist door ons magazijn klaar gemaakt voor verzending.
Ik heb het al een halve dag in huis! Gisterenavond besteld bij Komplett!

Mooie kast trouwens. Zware Al uitvoering. En nette afstandbediening ook.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
B_FORCE schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:01:
[...]

Nofi hoor, maar ik begrijp werkelijk niet waarom Needles zo in trek zijn.
(niet het origineel, maar ook niet de ontwerpen met andere units).
Voor dat geld kun je een veeeeeeeel mooiere twee-weg maken.
Bijvoorbeeld een paar Peerless SDS units en leuke tweeters

De TA2021 heeft een fractie meer vermogen.
Ik zou persoonlijk vermogen net iets te beperkt vinden.
Mocht je een keer iets meer los willen gaan, dan trap je hem (en zeker die TA2024) flink op z'n staart.
30-50W geeft je daarin net eventjes wat meer vrijheid.

Een Gainclone (bv LM3886 oid) kan ook mooi zijn, maar is geen Class-D
Bedenk dus wel dat je ineens een behoorlijk koelblok nodig hebt en een flink grotere trafo.
Volgensmij zijn de Needle kopieën vrij populair als eerste zelfbouw. Maar die zijn oorspronkelijk ontworpen voor de Visaton FRS 8 of Tangband W3-871S drivers.
Die ik in dat linkje had voorgesteld was dus met een andere/betere driver.

Gainclone's ben ik van op de hoogte, ik heb hier nog een flinke trafo liggen die ik ervoor kon gebruiken.

Ik sta trouwens helemaal open voor suggesties wat betreft mijn eerste zelfbouw. Budget zit op max 200 euro voor twee vloerstaanders inclusief hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ImmortalSoul schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:30:
[...]

Volgensmij zijn de Needle kopieën vrij populair als eerste zelfbouw. Maar die zijn oorspronkelijk ontworpen voor de Visaton FRS 8 of Tangband W3-871S drivers.
Die ik in dat linkje had voorgesteld was dus met een andere/betere driver.

Gainclone's ben ik van op de hoogte, ik heb hier nog een flinke trafo liggen die ik ervoor kon gebruiken.

Ik sta trouwens helemaal open voor suggesties wat betreft mijn eerste zelfbouw. Budget zit op max 200 euro voor twee vloerstaanders inclusief hout.
Dat budget is totaal of per kant?
En incl afwerking, filters ed??

Ik weet nog wel een zelfbouw idee met een paar Peerless units en Seas tweeters
(die je vaak in merken ziet die veeeeeel duurder zijn).
Zal eens een duidelijk link voor je opzoeken :)

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 04-05-2012 01:01 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vaag vermoeden dat dit het totaal budget is.
Het voordeel van de Needle is natuurlijk ook dat het door de fullrange en het kant en klaar ontwerp goed te behappen is. En het is iets totaal anders dan je in de winkel kunt kopen. Met dit budget koop je daar alleen maar een basreflex monitortje voor. Nu heb je een vloerstaande transmissionline.

Ik zou het gewoon zo houden, alleen met een extra tweeter er in met een 1e orde filtertje. Bv. deze kleine vifa ringradiator.
Afbeeldingslocatie: http://www.europe-audio.nl/img/Data/HQ/XT25SC-90-04.gif
Vifa XT25SC-90/04 1 inch tweeter
en dan filteren op 3kHz:
spoel van 0.38 voor de woofer en 16µF (+1 Ohm) voor de tweeter (en 10 Ohm er overheen).
De tweeter kan wel onder de CHR. Of je neemt de Tangband W3-315E 3" 3 inch aluminium/mg cone fullrange (met aparte tweet kan die wel). Dat is ongeveer €100 voor de drivers, nog wat voor wisselfilter en aansluitmateriaal en wat hout. De drivers wel netjes verzinken in de baffle.

Dan heb je het zelfde ontwerp en een heel stuk opener geluid met veel minder bundeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:17:
Waarom noemen ze dat 'snail mail' trouwens?
Omdat het langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Op http://zelfbouwaudio.nl/forum/ is iemand die een behoorlijk low budget vloerstaander heeft gemaakt.
Nu zou ik persoonlijk daar nog wat dingen aan veranderen, maargoed, kant en klaar is wel zo wenselijk denk ik zomaar :)

Let op, de tweeter is nu een Seas 27TFF geworden!! (die HiVi is sowieso niet meer leverbaar, maar presteert ook vrij beroerd)

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=3
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13111
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=15323
http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=15&t=6853

Deze heb ik een paar keer gehoord en is wel stappen beter dan zo'n Needle.
Qua budget kom je wel zo rond de 200 euro uit voor een paar (heb net even gekeken)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zei de _@/' expert... Het was een retorische vraag. :D

Maar in dit geval was de slak met 10kg op zijn rug 12 uur eerder binnen dan de electronische variant!

Ik zou voor verder overleg inderdaad bij ZBA verder kijken. Dan krijg je ook weer tig andere adviezen, maar in ieder geval goed ervaren gedegen advies.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:04:
[...]

Zei de _@/' expert... Het was een retorische vraag. :D
Eyyyyyy. [/fonzie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:43:
ik heb een vaag vermoeden dat dit het totaal budget is.
Het voordeel van de Needle is natuurlijk ook dat het door de fullrange en het kant en klaar ontwerp goed te behappen is. En het is iets totaal anders dan je in de winkel kunt kopen. Met dit budget koop je daar alleen maar een basreflex monitortje voor. Nu heb je een vloerstaande transmissionline.

Ik zou het gewoon zo houden, alleen met een extra tweeter er in met een 1e orde filtertje. Bv. deze kleine vifa ringradiator.
[afbeelding]
Vifa XT25SC-90/04 1 inch tweeter
en dan filteren op 3kHz:
spoel van 0.38 voor de woofer en 16µF (+1 Ohm) voor de tweeter (en 10 Ohm er overheen).
De tweeter kan wel onder de CHR. Of je neemt de Tangband W3-315E 3" 3 inch aluminium/mg cone fullrange (met aparte tweet kan die wel). Dat is ongeveer €100 voor de drivers, nog wat voor wisselfilter en aansluitmateriaal en wat hout. De drivers wel netjes verzinken in de baffle.

Dan heb je het zelfde ontwerp en een heel stuk opener geluid met veel minder bundeling.
Dat vind ik nu eens een leuk plan... Ik ga eens knutselen met wat spulletjes van de plank....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Weten jullie wat over de versterkers en speakers van dit merk? http://www.china-hifi-aud...-headphone-amp-p-163.html

Lees er wel een aantal goede dingen over maar weet niet of dat ik het aan moet gaan schaffen of niet. Ik neem aan dat ik hier met mijn vraag wel goed zit aangezien dit over chinese hifi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qinpu is leuk klein spul voor Chinese maat huiskamer (onze maat slaapkamer). Het gaat niet echt hard maar het doet het best leuk. En veel bas moet je ook niet verwachten (geen subbas iig).
De versterkers zijn leuk en klinken best goed maar het zijn hybride buizen/transistor versterkers met weinig vermogen. Dus ze hebben de nadelen van beide. In hoeverre de voor en nadelen elkaar compenseren? Ik denk gedeeltelijk. Voordeel is wel de lage prijs en gewicht (=verzendkosten<).

De luidsprekers zijn verdienstelijke satellietjes en desktopluidsprekers. Ik zou de VF-3.2 rustig aanbevelen. Zie ook de reaktie boven je, zelfde tweeter en midwoofer vergelijkbaar. En een hele mooie afwerking. De SW5 kun je voor het geld bijna niet achterwege laten, al gaat die ook niet echt diep, 45Hz is op zich diep zat. 6-moons was er wel enthousiast over.

Over die site die je linkte: ik weet niet of dit beter is of goedkoper dan Ebay. Dat moet je zelf maar even kijken. De Chinese vertalingen zijn alleen niet altijd even... hoe zal ik het zeggen, unobfuscated?
HIFI-class gold-plated terminals, sheet music can be used directly for a class of light and shadow line fever banana plug wire in order to get better sound quality.
Wie het begrijpt mag het zeggen. 8)7 >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Haha die quote. :)

Maar bedankt voor de tip. Zal het gaan gebruiken op mijn slaapkamer dus veel vermogen heb ik toch niet nodig. Kan je me verder iets anders aanraden voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:55:
Haha die quote. :)

Maar bedankt voor de tip. Zal het gaan gebruiken op mijn slaapkamer dus veel vermogen heb ik toch niet nodig. Kan je me verder iets anders aanraden voor die prijs?
http://audio-tv-foto.mark...G3H2Y2w%3D&fta_ind=4&fs=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Heeft iemand een tip voor een goedkope subwoofer om mijn 2.0 desktop setje (Wharfedale Diamond 91 & Topping TP22) mee aan te vullen? Ik zie door de wooferbomen het subbos niet meer. Max. 200 euro. Die Qinpu SW-5 zal wel niet veel uithalen, los van die Qinpu 2.0 set?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:44:
Hiendshop zit in Griekenland. Ik denk dat het wel ok is. Ik denk niet dat er al iemand ervaring mee heeft.
De MS 12B is wel een prima phono-pre.
Ik heb besloten om het te proberen. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een koptelefoonversterker, daar vroeg hij niet om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat ziet er niet uit als een koptelefoon versterker hoor. Maar het is ook alles behalve binnen mijn budget :) Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was een insider joke. Stond een stukje hierboven dat hij hem als koptelefoonversterker gebruikt. Wat ik nogal overkill vind. Vandaar de ;)

Ligt er een beetje aan wat je budget is. Ik zou gewoon een t-ampje doen met de Qinpu 3.2 + SW5. Ik denk niet dat een hybride amp het beter gaat doen. Of je moet voor de ingangen of looks gaan dan zou ik de Q2 of de A3 eens bekijken. Die zien er echt goed uit en kosten niet zo gek veel.

Of zo'n setje van de pc boer. (€150)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
KillaZ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:21:
Mijn SMSL SA-S3 ligt stof te happen, mocht iemand interesse hebben is een DM'tje weinig moeite.

Ding heeft altijd leuk gespeeld op de slaapkamer op een paartje Celestions, maar die zijn nu te groot en gaan ook de deur uit. Dat maakt de T-amp overbodig. :)
Is dit misschien wat voor mij om mee te beginnen. Heb nu een Sony av versterker staan met halve jvc zuilen van een home cinema. Ook leuk geluid. Zou zo'n klein versterkertje een groot verschil maken? misschien later wat van die Qinpu speakers erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg: doen!
Het is iig een veilige keus, als het niet bevalt verkoop je hem weer voor t zelfde, al acht ik die kans klein.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:40

ktf

Wat een rare specs eigenlijk... input impedance 10 ohm? :S Dat hoort thuis bij versterkerloze (line-level) speakers

edit: al hun andere producten hebben 10 kohm bij de specs, dus het zal wel een foutje zijn :P

[ Voor 15% gewijzigd door ktf op 08-05-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hij is al weg helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Er waren meer gegadigden voor u.. Ik ook, maar helaas voor mij was 'ie ook al weg. Nu zelf maar even op zoek naar iets anders.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kijk eens hier: http://swentertain.com/pr...lifier-%2825W-x-2%29.html

32 euro nogwat en gratis verzending. met registered verzending is het 34 euro :)

Edit: bij checkout (paypal) zie ik nu 38,62 voor registered en 36,69 voor gewoon.

Edit2 en oeps gekocht :+ Moet wel nog een powersupply bij zie ik nu maar ga gewoon de berg achter het schot eens doorspitten of ik nog wat vind. Dit was een behoorlijke impulsaankoop te noemen. Dacht eigenlijk wat geld bespaard te hebben doordat KillaZ hem niet meer had. O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-05-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je had ook even kunnen vragen natuurlijk...

Deze voeding moet je hebben. 14V 4A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bedankt :) maar elke psu voldoet toch zolang die 12-14V is en 4A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Hij moet wel perse gelijkspanning, DC ... leveren en geen AC ~ wisselspanning. Niet alle adapters leveren gelijkstroom.
En liefst 14V (>meer power, 14,5V is max voor een 202x) en niet te weinig A anders trekt ie het niet bij hoge vermogenspieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het lijkt hierop: http://www.laptopshome.co...top_ac_adapters/NM307.jpg

12V 5.0A Zelfde puntjes en streepje. Is dat gewoon goed of is dat geen DC? Het icoontje voor AC is toch ~ ?

[ Voor 34% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-05-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Nou ik kan wel met enige zekerheid stellen dat ALLE laptopvoedingen DC zijn hoor. :)
AC-adapters zijn sowieso vrij zeldzaam.

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 09-05-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AC-adapters zijn sowieso vrij zeldzaam.
Nou, bij mij in de kast niet. Maar ja, als je dat wel een juiste 12V hebt liggen dan is die mooi weer te gebruiken natuurlijk. Als mis je dan wel een stukje extra vermogen tov 14,5V.

Leuk he, zo'n discussie over €7,65. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tjah 7,65 of niet. Als je het toevallig in de kast heb liggen waarom niet? ;)
Maar hoe houd ik die twee nou uit elkaar? Het lijkt op een AC-DC adapter maar dr staat AC adapter boven.

Ik zou het op een oude speaker aan kunnen sluiten en kijken of die begint te trillen?

Edit: Heb het al op internet gevonden. Gewoon een AC/DC adapter :)

[ Voor 71% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, dat doet e eraan denken:
begintmeta schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:57:
...
Nu zoek ik een lineaire gereguleerde 20 of 24V AC-DC voeding. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zet twee 12V adapters in serie :+

niet doen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
B_FORCE schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:07:
Op http://zelfbouwaudio.nl/forum/ is iemand die een behoorlijk low budget vloerstaander heeft gemaakt.
Nu zou ik persoonlijk daar nog wat dingen aan veranderen, maargoed, kant en klaar is wel zo wenselijk denk ik zomaar :)

Let op, de tweeter is nu een Seas 27TFF geworden!! (die HiVi is sowieso niet meer leverbaar, maar presteert ook vrij beroerd)

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=3
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13111
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=15323
http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=15&t=6853

Deze heb ik een paar keer gehoord en is wel stappen beter dan zo'n Needle.
Qua budget kom je wel zo rond de 200 euro uit voor een paar (heb net even gekeken)
Ziet er goed uit moet ik zeggen en het ontwerp van de speaker staat me ook wel aan. Hij komt waarschijnlijk wel iets boven de 200 euro te zitten voor 2 stuks, maar dat is ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel een goeie versterker hiervoor?

Als je vermogen tekort komt kun je misschien wel een Philips EL6471 buis proberen. Met 1000W red je het misschien net...

En hier is de videotutorial hoe je hem kunt gebruiken (o.h. motto; ken je klassiekers):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0YEJyZiQDic]

/me dacht laat ik dan maar wat leven in de brouwerij brengen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik meld me hier ook weer eens, en prolly nog met een domme vraag ook :P

Maar kan ik op een of andere manier een koptelefoon op mijn Classic 16.6 amp aansluiten :?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nog niet zo eenvoudig. Dat kan door een koptelefoonversterker tussen te lussen. Of via een dac waar er wel een op zit. Maar dan zit je voor je ingangskeuze.
Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.