Tja je weet hoe dat gaat, ik kwam op ZBA een leuk klein versterkertje tegen van Streacom bij Informatique.

Vanwege de opmerking: "
een schattig klein buizenversterkertje, dat precies past op de mini aluminium PC behuizing die ze aanbieden. wie had dat gedacht, buizenbakje bij de PC-boer"
Toen werd ik nieuwsgierig (dat is natuurlijk een leugen want ik ben altijd nieuwsgierig

) en kwam ik bij
Toms Hardware uit.
Hij past qua styling en formaat perfect bij mijn setup. De kast is van 1cm Alu, net als de Classic 16.2. Dus ik kan hem er gewoon boven op zetten. En hij is helemaal stil!
Alleen de kast is duur (kast+pico-voeding+ODD+AB), de pc die er in zit kost pinda's. En een SSD is in verhouding duur. Zelfs 8GB snel geheugen kost niet eens echt veel. SSD erin, AMD APUtje, heatpipes naar de buitenkant, slot-in dvdtje voor t gemak (installeren en rippen), klaar. Idle gebruikt het hele systeem ongeveer 30W.
Ik heb een 2TB Storystation voor de media. Een 8" touchscreen op de D-sub voor alleen muziek spelen (dan hoeft de tv niet aan) en HDMI 1.4 voor de tv. Goed 7.1 geluid, optisch uit, GB ethernet. Alles zit er in. Dan heb je wel een systeem dat heel soepeltjes loopt. Je kunt er zelfs redelijk op gamen.
Mijn laptop die ik bij de tv heb staan voldoet wel als audio-speler/streamer w/e maar niet voor video. Hij is onhandig, ziet er niet uit en maakt evengoed herrie. De embedded video zorgt ervoor dat hij met HD-content direct oververhit raakt. En een HD via usb op de tv bevalt me ook niet helemaal, want die ziet embedded srt niet, en met 3D gaat t mis.
De Streacom FC5 OD Fanless - HTPC is bij diverse winkels te koop. Ik ga hem di bij Komplett bestellen.
edit:
Die prijzen van Mediacentreworld zijn wel wat fors zeg. Ik hoef geen tv-kaart want ik kijk via sat. En de intel i3 is ook een slechte keuze (ik heb een hekel aan hun businesspraktijken, TDP klopt niet, de cpu is traag en de GPU is bagger). Hun keuze voor SSD snap ik ook niet (<120GB is traag behalve Samsung, Crucial M4 is top). De tips over de extra HD zijn wel goed. Ik was ook niet van plan het wisselbestand, tmp etc op de SSD te zetten.
Oh, en bij Mediacentreworld krijg je gratis apps zoals "Potcasts". Hmm, dat heb ik dan weer niet. Lijkt me wel spannend
Ik kom in totaal op <€700.
Streacom FC5 OD Fanless - HTPC € 214,05 |
Streacom 150Watt Adapter - 24Pin € 72,95 |
Streacom slim slot-in Optiarc AD-7640S DVD brander € 44,95 |
Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening € 21,95 |
AsRock A75 Pro4-M D-Sub, DVI-D and HDMI € 64,50 |
AMD A8 3870K 3.00GHz 4MB FM1 Box € 98,20 |
Kingston 2x4GB, DDR3, PC14900, CL9, Hyp. Genesis XMP € 57,00 |
Crucial 128GB Crucial m4 2.5-inch € 109,50 |
totaal € 683,10 |
Oh ja, dit is ontopic omdat het gaat over een HTPC bij de Chinese Hifi. Toch? Ik durf ook te wedden dat de kast uit China komt.
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 01-05-2012 19:11
]