HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco 2011! , ik gebruik al meer dan een jaar de LITE AH dac ( nos 8x tda 1543 ) gemod door Jeep dmv 2 Obbligato caps plus de opamp verwijderd en hier ben ik zeer tevreden over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wij van WC eend adviseren....WC eend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor dan zou ik zeggen neem de Muse Mini DAC. Dat kan ook natuurlijk...

Anders kom je bij veel duurdere uit. Goede sigma delta met discreet opgebouwde I/V of buizen wordt snel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@]eep Heb je het stroomverbruik van de Muse DT-50 gemeten? Wat is het verbruik "Idle" en als je deze redelijk "open" hebt staan, bvd?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet, ik kan dat niet meten. De SMPS wordt wel redelijk warm (30 gr) als hij in het stopcontact blijft. De versterker gebruikt echt heel weinig. Die wordt nauwelijks warm. Als er geen signaal op staat al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bronco2011! , volgens mij heeft het verwijderen van die opamp nauwelijks invloed op het uitgangsignaal , normaal is dit zo'n 2 volt echter nu zou dat misschien zo'n 1.75 volt kunnen zijn , echter merk ik op mijn versterker ( Jolida JD 1501D ) hier nauwelijks iets van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het punt is dat het niet alleen een opamp is maar eerst een stel weerstanden om de spanning omlaag te brengen en daarna de opamp om het weer op te schroeven. |:(

Ik zat net even de foto's te bekijken en zag dat het 2,2µF caps zijn in de Lite DAC-AH. Die heb ik van Sprague liggen nu.

Zeg Herman, als je de kabel komt ophalen, zou je de Lite Dac nog eens mee kunnen nemen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:24
Ik ben ook geinteresseerd in de NOS Dac van Muse om achter mijn airport express te hangen, echter zie ik verschillende soorten en het verschil wordt mij als leek niet duidelijk.

Is duurder in dit geval beter?

Muse DAC $67

Muse DAC $45

Muse DAC $69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik zou voor die van $67 gaan.

Het verschil is grofweg dit:

$45: 1x Philips TDA1543
$67: 4x Philips TDS1543 (parallel geschakeld)
$69: 1x Burr Brown / Texas Instruments PCM 1793

Nu zegt je dit misschien niet zoveel, en het is ook heel persoonlijk, maar ik vind zelf de TDA1543 beter klinken dan de PCM 1793. En als je dan toch al voor de 1543 gaat, kun je net zo goed de versie nemen waar er 4 inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 14:43
Ik heb 4x full range drivers staan (CHP70, eerste versie op 4ohm). Ik wil een setup maken voor de computer en een aparte voor muziek.
Tot nog toe had ik het idee van een Sure 4xTK2050 te nemen voor de muziek (= stereo + 1 sub) en een Sure 2xTK2050 voor de computer. Ik dacht ook dat er niet veel bordjes zijn die standaard veel beter dan dat afgewerkt zijn. Gaan jullie akkoord?

Daarnaast, zoek ik nog CD-speler in dezelfde prijscategorie. In deze topic is er veel ingegaan op buizen, maar ik verkies solidstate wegens de prijs. Zijn er hier ervaringen met dat soort Chinees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arnoldus: mooie drivertjes he die Markaudio.
Moet het een bordje zijn of een versterker met kast? Volgens mij heeft B-force ook al eens een animocheck gedaan over die bordjes. Ik vind ze wel netjes. En ze zijn nog wat te tweaken.

Maar ik ben ook wel erg tevreden met mijn Muse DT-50, tenminste zoals hij nu speelt. Ik ga nog verder met tweaken, ik ga ook nog kijken naar andere weerstanden want daar zitten er ook nog een aantal van in de signaalweg (zit in het Trident ontwerp). Ik vind de kastjes er omheen toch wel erg netjes.

Als je zelf echt een mooie alu kast wilt ben je ook een hoop geld kwijt.

Voor een cd speler zou ik kijken of er een s/p-dif uitgangen op zitten (coax/opt) en dan gewoon wat ter leuk uitziet. Of een Consonance CD120 linear die ik zat bij Cattylink. Of kijk eens bij Pacific Audio. Ik draai bijna geen cd meer dus ik begin een beetje interesse te verliezen. Ik zou zeggen kijk of de cd netjes zijn rondjes draait en verder is het aan de DAC om er iets moois van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazz

ja hier komt de WC-Eend weer... O-)

De enkele 1543 klinkt veel minder goed dan de 4x1543. De reden daarvoor is heel simpel: de enkele heeft veel minder uitgangsspanning en heeft daarom een opamp in de uitgang. De 1793 ook maar dat moet wel want dat is een Delta-Sigma dac en heeft dus een I/V stage nodig. Omdat opamps meestal niet zo geweldig klinken blijft dan de 4x1543 over. Die moet alleen wel gemod worden. Dat soort info zet ik hier alleen niet meer neer. Als je meer wilt weten dan stuur me maar een PM of beter een mail.

Oh ja, de ge-premodde die in de UK aangeboden worden zijn lood om oud ijzer, alleen maar duurder. Elco's voor elco's vervangen heeft geen zin. En het verlengd je garantie ook niet. Ik zorg er wel voor dat ie langer mee gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 14:43
Bedankt voor je commentaar.
Zover ik kan zien is er geen ander alternatief voor een T-amp met 4 kanalen. Dus bouw ik zelf een houten enclosure met een metalen front.
Het is inderdaad interessanter (&goedkoper) aan het worden om een dedicated pc te gebruiken ism DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Zonder dollen, ik heb de 4x1543 gehoord bij Jeep en hij klinkt echt heel goed.
Een goed stukje werk en hij soldeert erg netjes.

Bronco: Wees een vent en schrijf het voluit.haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:24
Bedankt voor de reacties, maakt het allemaal een stuk duidelijker!

@Jeep, ik heb je een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus61
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 23:35
Even voorstellen: Marcus en ik heb al weer een tijdje geleden een MHZS cd33e uit China laten overkomen en daar geniet ik nog steeds van (unmodded). Nu wilde ik ook wel eens de streaming weg bewandelen en heb mezelf een Nos-DAC kado gedaan ( Metrum-quad). Na een tijdje ingespeeld te hebben , klinkt het inderdaad heel open, maar mijn MHZS blijft beter klinken. Ik vergelijk dan de Cd speler rechtstreeks op mijn versterker met de coax-out van de MHZS via de Metrum naar de versterker,
Bij de MHZS krijg ik toch meer kippevel als ik naar piano en vrouwenstem luister dan bij de Metrum en de MHZS blijft ook voller kllinken.
Nu wil ik eigenlijk niet van mijn Metrum af, dat streaming is toch ook wel gemakkelijk. Wat is nu wijs voor mij om te doen, hoe krijg ik het sprankelende van MHZS in de Metrum?
Zou het zin hebben om de octave ipv de quad te nemen, kan ik beter mijn huidige versterker - cyrus one - vervangen door een buizen of zou een buis-voorversterker al voldoende zijn? Of kan ik de MHZS laten modden zodat die ook als DAC dienst kan doen ( coax in) en dan de metrum weer doorverkopen?
Wie heeft goede raad voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik kan zien is er geen ander alternatief voor een T-amp met 4 kanalen.
Hoezo, je zet er toch gewoon 2 naast elkaar?

Zo, Hermankora is net weer weg. We hebben de Lite DAC-AH met de Muse 4x1543 en de MHZS lampizator/HK-dac met 5670 buisjes vergeleken.
Lite DAC: NOS 8xTDA1543 met interne voeding en uitgang direct via Obbligato caps
Muse Mini NOS-dac 4x1543 met kleine smps voeding, diverse mods en directe uitgang (door 'wij van WC-eend')
MHZS: voeding van de MHZS intern, toslink>CS4393 oversampling delta-sigma DAC > Sprague PiO caps>Raytheon 5670 buisjes> ClarityCap PX.
Versterker: Muse M21 2021 T-amp
Speakers: Reference3A Master Control (met de eigen tweeters dit keer).

Als eerste de MHZS: geluidsbeeld is breed. Geluid is vol en zacht. Gedetailleerd. Dynamiek is goed maar vergeleken met de NOS wat 'liever' (door de buisjes ws). Pianoloopje gaat net goed/op het kantje van overmoduleren. (Morelenbaum²; Ryuichi Sakamoto - Casa 01 -As Praias Desertas)

De Muse: geluidsbeeld is wat smaller. Geluid is kernachtig, neutraal en eerlijk. Gedetailleerd maar dan op een andere manier: het hoog lijkt wat terughoudender, niet overdreven sprankelend zoals op de MHZS maar heel schoon waardoor je alles heel goed op zijn plek hoort. Het kritische pianoloopje gaat duidelijk beter. Dynamiek is strakker, beter. Het geluid heeft meer 'ballen' zonder vermoeiend te zijn. Je gaat al snel meer op de muziek letten ipv op het geluid.

De Lite DAC-AH: zo, deze gaat een stuk harder (2x zoveel tda1543's=+3dB). Na de versterker wat zachter gezet te hebben is het geluid bijna het zelfde. Dit zijn minieme verschillen bij gelijk karakter: het is iets omfloerster, romiger. Iets minder puntig en strak. Obbligato maakt erg goede caps!

Conclusie: welke klinkt het best? Mijn voorkeur gaat uit naar de Muse. De Lite klinkt bijna identiek maar is iets minder puntig. Of net alsof het iets gepolijster is. Het effect van 2x zoveel TDA's kon ik eigenlijk niet veel van constateren. Van de voeding ook niet. Of de verschillen in voeding en aantallen parallel heffen de andere verschillen op.
De MHZS klinkt ook mooi maar anders. Misschien beter in ruimtelijkheid, hoogdetaillering.
IK zou wel eens een andere Lite onder handen willen nemen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcus61 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:05:
Even voorstellen: Marcus en ik heb al weer een tijdje geleden een MHZS cd33e uit China laten overkomen en daar geniet ik nog steeds van (unmodded). Nu wilde ik ook wel eens de streaming weg bewandelen en heb mezelf een Nos-DAC kado gedaan ( Metrum-quad). Na een tijdje ingespeeld te hebben , klinkt het inderdaad heel open, maar mijn MHZS blijft beter klinken. Ik vergelijk dan de Cd speler rechtstreeks op mijn versterker met de coax-out van de MHZS via de Metrum naar de versterker,
Bij de MHZS krijg ik toch meer kippevel als ik naar piano en vrouwenstem luister dan bij de Metrum en de MHZS blijft ook voller kllinken.
Nu wil ik eigenlijk niet van mijn Metrum af, dat streaming is toch ook wel gemakkelijk. Wat is nu wijs voor mij om te doen, hoe krijg ik het sprankelende van MHZS in de Metrum?
Zou het zin hebben om de octave ipv de quad te nemen, kan ik beter mijn huidige versterker - cyrus one - vervangen door een buizen of zou een buis-voorversterker al voldoende zijn? Of kan ik de MHZS laten modden zodat die ook als DAC dienst kan doen ( coax in) en dan de metrum weer doorverkopen?
Wie heeft goede raad voor mij?
Hoi Marcus61, en welkom. :)

Dat je MHZS CD33E nog helemaal origineel is. Je kunt de MHZS heel makkelijk modden. Alleen al een passieve mod geeft zoveel meer. Dat is zo gebeurd en klinkt veel beter. Opener, ruimtelijker... Kwestie van een paar weerstandjes loshalen, soldeerbruggetjes en opampje er uit wippen.
En dan de caps vervangen (die witte zijn fakes). Nog beter geluid.

Ik gebruik mijn MHZS E nu als gecombineerde cd-speler en externe dac voor streaming. Mijn exemplaar is helemaal uitgemod met voeding, buizen, caps, weerstanden en een CS4393 dacje. Ik heb aan de buitenkant een schakelaartje gemaakt om te schakelen tussen intern (coax) en extern (optisch) signaal. Dat dacje heeft namelijk 2 ingangen en een jumpertje voor het omschakelen.
Ik heb al eens geprobeerd om de coax uitgang als ingang te gebruiken maar dat gaat niet zomaar: je kunt niet het kabeltje aan de binnenkant van de MHZS met een kabeltje van buiten combineren. Ook als er een cd in ligt en die speelt niet komt er blijkbaar toch een signaal overheen dat ruziet met het andere signaal. En de relais moeten er tussenuit anders hoor je alleen wat als de cd draait. Technisch verhaal...

Een andere Metrum zal niet zo veel brengen denk ik. Misschien wat verfijnder maar het karakter blijft gelijk. Een andere versterker dan de Cyrus One (leuk, ik heb een Cyrus 2 gehad heeeel lang en veel upgrades geleden) zal ook vast helpen maar het veranderd niets aan je dillemma. Een buizen voorversterker geloof ik niet in; dat is alleen maar de nadelen toevoegen zonder de voordelen.

Ik wil je best helpen met modden. Dan moet je maar even contact opnemen (zie mijn profiel voor PM of mail, liefst mail). Ik heb ook nog heel veel verschillende buisjes voor de MHZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:55:

@hermankora....en wat is jouw mening m.b.t. de bovenstaande 'test'

Tsja , wat kan ik hier verder nog aan toevoegen , wat Jeep reeds beschreef was voor mij ook herkenbaar maar ik geef toch de voorkeur aan mijn Lite Dac vanwege het wat "zachtere" karakter ;) . Welke Lite heb jij trouwens besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bronco2011! stuur even pm als je wilt dan zal ik wat foto's opsturen van die gemodde Lite Dac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linkje voor de foto's had ik Bronco2011! al gestuurd.

De Spragues die ik nu heb zijn een ander type dan de PiO's in de FV34A. Maar het is jouw keuze natuurlijk. Ik heb er trouwens maar 8 over.

Het warm effect waar ik het over had is erg relatief hoor. EN het is vergeleken met géén cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, behalve dat ik ze nogal duur vind. Maar dat is een mening waar je niet veel aan hebt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren, sinds gisteren is mijn usb naar spdif convertertje kaput. Iemand een betaalbaar exemplaar te koop toevallig en zo niet, welke kunnen jullie mij aanraden? Ik zoek een asynchronous versie.

Een MF V-Link is mij te duur en een M2Tech is ook te duur. Om het kostenplaaatje te dekken dacht ik aan een chinees exemplaar.

Thnx :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat dacht je van een Musiland Monitor 01USD? Kost iets van €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nog een US in de aanbieding, scheelt toch weer een maandje wachten :)
V&A aangeboden: Musiland 01 US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de USD heeft coax, bnc en optisch-uit
de US heeft een koptelefoon en tulp uitgangen en 1 opt.

Hij werkt alleen onder windows ivm stuurprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, ik ben volgens mij de musiland al eens eerder tegengekomen maar betreft het een asynchronous versie?

Ik kan het namelijk niet zo een twee drie terugvinden op de musilandwebsite of op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja want daar vroeg je om.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:44:
@jeep Okee...en heb jij ervaring met mundorf?
Nee. Het merk spreekt me niet zo aan.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fokn hell ...

Ik heb net even geïnventariseerd en de balans opgemaakt voor 2011 wat ik allemaal gekocht heb op Ebay. Ik had niet gedacht dat al die kleine spulletjes zo opliepen. En dan nog een paar bestellingen bij Europe Audio en Parts Express. En dan heb ik dinodirect en buyinginchina etc nog niet eens meegerekend. Ik ga het bedrag niet noemen maar gezien mijn inkomen zou je steil achterover slaan. Het is meer dan de standaard boodschappen iig.
Nu verkoop ik gelukkig veel spullen wel weer met wat winst maar dat bedruipt zichzelf toch niet helemaal.

Het voordeel is wel dat ik nu een mooi overzicht heb van wat ik aan apparaten en onderdelen heb en wat ze kosten. Ik begon nu toch wel een beetje het overzicht te verliezen wat welk buisje of condensator kost. Buisjes (de kleine aantallen) moet ik nog doen trouwens.

Een ander voordeel is dat ik redelijk gereedschap en een voorraad onderdelen heb om te kunnen modden. En mooi spul om muziek te luisteren. Binnenkort toch echt eens echt beginnen met luidsprekers bouwen. Al die losse luidsprekers op de plank heb ik niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep, heb jij ook ervaringen met dac's met véél TDA1543's erin ?

Heb een DDdac staan met 48 TDA's parallel, maar jammer genoeg geen mogelijkheid om hem direct naast een door jou gemodde Muse te zetten, ben eigenlijk wel benieuwd wat jij ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik zat wel net een artikel op TNT te lezen over de Chameleon met 16 TDA's. Als je kijkt naar vervorming en ruis zou het idee zijn: the more the merrier. Ik zou er wel 1 willen proberen maar mijn financiële situatie laat het nog even niet toe (zie ook bovenstaande post :P). Of je moet zin hebben om langs te komen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1.5 zou ik niet doen, dan krijg je mss te vroeg laag roll-off. 2.2µF is geen probleem, hoger is nooit een probleem. Dat is sowieso binnen 10%.

Ik zou niet een rib uit mijn lijf betalen voor een paar caps. Dan kun je ze er toch beter tussenuit laten? Stel dat je potmeter wat harder slijt kun je die gewoon een keer vervangen. Geen cap klinkt altijd beter dan een goede.

Er kunnen flink grote jongens in. Ik heb zelfs een paar Jupiter bee's wax er in gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.a-chau.net/gallery2/d/72073-1/DSCF6587.JPG
Hier met een paar enorme Amerikaanse NOS PiO's (new old stock in dit geval).

hmm, die zelfde stond ook al in het draadje dat ik je in een PM (of mail?) had laten zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik ben (niet) benieuwd hoe een tda werkt met zo'n enorm strooiveld er overheen...
Een paar schotjes hadden wel gemogen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het kostje is nogal een beetje onpraktisch. Je bent ook een kwartier bezig met alle schroefjes er uit schroeven. Hij moet het ook niet hebben van zijn looks. Het ledje daarentegen is heel decent.

Ik heb weinig kunnen merken van een strooiveld. Ik stel me voor dat dat 50Hz brom zou kunnen geven? Of zijn er nog andere effecten waar ik aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb geen idee, daarom ben ik er wel benieuwd naar.
Ik denk inderdaad aan een brom, super- of subsoon. Of misschien een jitterachtig iets op de oscilloscoop.
Dat kan gewoon niet goed gaan zegt mijn boerenverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:39:
Nee. Ik zat wel net een artikel op TNT te lezen over de Chameleon met 16 TDA's. Als je kijkt naar vervorming en ruis zou het idee zijn: the more the merrier. Ik zou er wel 1 willen proberen maar mijn financiële situatie laat het nog even niet toe (zie ook bovenstaande post :P). Of je moet zin hebben om langs te komen natuurlijk. :)
Dacht dat je aardig in de buurt woont, dus dat lijkt me wel een leuk plan.
Wil mijn DACje zeker niet kwijt, maar voor de probeer eventueel wel uitlenen, ook omdat ik wel benieuwd ben naar jou mening erover.
1 beperking, het ding heeft alleen USB in, wat een vergelijking met de Muse dac niet heel makkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik kan Fikusz af en toe ook niet volgen hoor. Ik doe het met 4xTDA en dat gaat prima. Vermogen zat. Wat ik nog onbegrijpelijker vind is dat toen ik zijn commerciële Lampizator DAC vergeleken heb deze gewoon te hard afgesteld stond. Hij ging overmoduleren met bepaalde stukken piano. Hij houdt blijkbaar van flink hard. Ik ook wel, maar het mag nooit ten koste gaan van de zuiverheid van de klank. En zomaar ergens buisjes in knallen is geen tover recept of zo. Hij heeft zo nog veel meer vervorming geïntroduceerd met 2 caps, 1 weerstand en 2 buizen in de signaalweg. Die zijn allemaal onnodig.

Ik zag dat ik zuinig moet zijn op mijn Sprague 2µF want ze zijn niet meer te krijgen. Ik zou verder niet al te moeilijk doen en gewoon Duelund CAST Copper Capacitors gebruiken. Die zijn wel goed. Ik weet alleen niet of ze er in passen.

>:)

AmpOhm heeft ook hele mooie PiO en wax caps. Die prijs is iets haalbaarder dan die dure Mundorf.

Dat is apart. Ik ben mijn nieuwe koptelefoon aan het inmeten. Nu kom ik er achter dat ik de 18kHz nog wel kan horen. Veel zachter dan 1kHz, maar toch heel duidelijk. Daarboven gaat het heel snel over.
Ik hoor wel duidelijk dat het signaal wat uit een DAC komt dan ook lang niet zuiver is. Dat heb ik ook even gechecked met de 1793 uit de Musiland. Die is ook niet schoon. Het NOS dacje hoor je wel iets meer ruis geven en duidelijke niet harmonische ondertonen (je hoort heeeel zacht een ruisig verschillend fluittoontje komen en gaan als ik boven de 17kHz zit met de toongenerator.

En met wat ik kan horen met mijn 'oude' oren loopt het NOS dacje niet noemenswaardig af in het hoog vgl met een sigma delta.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Fikusz moet je vooral met een kilo zout nemen. Die vent heeft een, euh, aparte smaak.

Het is dat hij zijn meningen zo overtuigend als feiten neerzet dat de meeste mensen hem geloven.

Bouw maar zijn lampzator eens en gebruik hem als uitgang voor een CD speler. Veel versterkers worden compleet overstuurd door dat ding.

Leuke site om te lezen, maar je moet zelf luisteren naar wat jij ervan vindt.

e: Zo ben ik het ook niet met Jeep eens dat uitgangscaps onnodig zijn. :>

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 06-04-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ho, ho. Ik zeg niet dat uitgangscaps onnodig zijn! Ik heb ze er alleen liever niet tussen. Ik heb liever een beter signaal met 3V DC dan 0V met MKT's ertussen. Vanwege het formaat kan er niet veel anders in de kleine Muse behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik denk dat je het zo moet zien.

Caps zijn nodig om schakelingen galvanisch van elkaar te kunnen scheiden. Galvanisch is niet helemaal correct maar het dekt de lading (haha) wel aardig. De meeste versterkers hebben ingangs en uitgangscaps. Je kunt dus, als je twee apparaten (bv: dac-voorversterker of voorversterker-eindversterker) achter elkaar schakelt, een condensator er tussen uit halen omdat er dan twee achter elkaar zouden komen te staan. Als je echter met de interlink plug tegen aarde aan komt met de kern dan blaas je in 1 klap wel de uitgangs transistor op. Bij een ingangs transistor is die kans eigenlijk niet aanwezig omdat dat dan ingangs volume nul betekent. (een IC is dus gewoon een rechthoekje vol met transistoren).

Daarom kun je zeggen less is more. Voor zover natuurkundig haalbaar.

Toch zweren mensen bij bepaalde merken of typen caps. Deze geven dus ongetwijfeld kleuring aan het signaal welk als mooi of lelijk wordt ervaren. Door gebruik te maken van goud en zilver en olie wordt een behoorlijk rendabel tell-sell wereldje gekweekt. De slimmerik die alle caps wegliet vond het geluid gelijk te plat klinken. Hij is vast een keer in het stadje Mundorf geweest.

Kortom: Elfjes en maanlicht. Soms dansen ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een condensator zorgt er in de ingang/uitgang inderdaad voor dat gelijkstroom niet doorkomt. Alleen een spanning die wisselt zal de andere kant halen zeg maar.
Op de uitgang van mijn cd speler had ik daarom ook jumpers op de uitgangscaps gezet, scheelt weer een stukje, baadt het niet schaad het niet (mits je er rekening mee houd, zoals je al aangeeft, met kortsluiten van de uitgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 01:14:
1.5 zou ik niet doen, dan krijg je mss te vroeg laag roll-off. 2.2µF is geen probleem, hoger is nooit een probleem. Dat is sowieso binnen 10%.
1.5 niet en 2.2 wel, daar kun je pas wat over zeggen als je de ingangsimpedantie weet van de volgende schakel in de keten. Uitgaande van een voornamelijk ohmse weerstand heb je een laag-af filter van 6dB/oktaaf. Kantelfrequentie is 1 / (2 x π x R x C) Hz. En je introduceert frequentie afhankelijke fasedraaiing zodra je bij het kantelpunt komt. Zie ook: Wikipedia: High-pass filter

[ Voor 7% gewijzigd door mekkieboek op 07-04-2012 14:18 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al eerder uitgerekend (ik heb er even in excel een dingetje voor gemaakt) en uitgaande van een normale ingangsweerstand van 47kOhm heb je maar 0.33µF nodig om op 10Hz te komen. Waarom dan zo'n grote waarde?

offtopic:
Ferry, baat het niet...
baat komt van baten, niet van baden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep

jij hebt ook een AN OTO Se he? Ik heb een hoogfrequente brom in mijn rechterkanaal, dus ik wil de buisjes eens gaan vervangen om te kijken of het daaraan ligt.

Heb jij nog goede ervaringen met bepaalde buizen in de OTO SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Ik ben me aan het orienteren op interlink kabeltjes en zie dat de prijzen erg kunnen oplopen :p
Ik heb geen interesse in veredelde equalisators maar in kabels die m'n geluidssysteem niet teveel beinvloeden.

M'n geluids systeem bestaat uit een musical fidelity M1DAC, ASR Emitter 1 bleu (nieuwe versie met accu) aangesloten op mn Jamo R907 middels 50mm geluidskabels.

De afstand tussen m'n dac en de versterker is helaas 2 meter. Kan ik voorlopig niets aan doen omdat ik bij de knoppen van mn dac moet kunnen om van input te veranderen..

Weten jullie of de chinese interlink kabels een betere prijs/kwaliteits verhouding hebben en kunnen jullie me misschien iets aanraden?

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HFdude
ik heb er nu Philips Miniwatt in en die zijn erg goed.
Er zitten 2 ECC82 en 2 ECC83 in. Er zijn veel goede Europese buizen daarvoor. Philips, Siemens, Telefunken (overpriced), Valvo, Pope, EI, Mullard... En de gladde en 17mm zijn daarin weer mooier. En dan heb je nog verschillende productiecodes, fabrieken etc. En sommige zijn weer gewoon bij een ander gemaakt.

Ik heb er trouwens nog zat over. Ik moet ze alleen nog matchen.

@swloo
Je kunt kijken naar Xindak. Maar er zijn wel meer prima kabels. En verder adviseren wij van WC-Eend natuurlijk WC-Eend. :P Ik kan elke lengte maken.
Of je doet het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Dus jij maakt ook kabels maak ik hieruit op. Met Chinese componenten of niet?

@swloo
Je kunt kijken naar Xindak. Maar er zijn wel meer prima kabels. En verder adviseren wij van WC-Eend natuurlijk WC-Eend. :P Ik kan elke lengte maken.
Of je doet het zelf.
[/quote]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedeeltelijk. Ik gebruik heel goed USA milspec kabel (20 AWG verzilverd OFC met teflon isolatie) met pluggen uit Taiwan of PRC. En div kous, glue shrink etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Watch this.

[ Voor 15% gewijzigd door vinz98 op 07-04-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Bedankt voor de tip, maar zijn de chinese kabels niet iets om naar uit te kijken?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:48:
@SWloo...check out Vandamme cables op internet en ebay! ik gebruik de Vandamme Black series Biwire Luidspreker kabels en de Digital Coax interlink. Gewoon een goeie kabel uit de professionele audiowereld. Heeft even wat nodig om 'in te spelen' / 'in te branden'. Daarna klikt het fijn. Maar goed, je kunt het advies 'ook de wind slaan'. I really don't care....Vandamme maakt leuke kabels.

@vinz98....je verhaal is helder....vandaar dat ik toch een voorstander van caps ben.....

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

vandamme 2 meter rca plugs besteld via ebay. Zullen zien of het wat is :)
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 02:34:
swloo....Jawel hoor! Echter wat je ervoor betaald maakt nogal een verschil. Zie o.a.:
Choseal = W&M = Dynavox. Alle drie komen uit de dezelfde Chinese fabriek (Merk = Choseal). Ik heb een setje W&M interlinks en die doen het prima.

Vandamme daarentegen is een Engels bedrijf dat weinig reclame maakt en no nonsense houding erop nahoudt. Ik ben zeer tevreden met de "Black Series Tour Grade" bi-wire speakerkabels. Maar dit onderwerp is echt een discussie die thuishoort in ZIlveren Hifi kabels gesmeed door elfen bij maanlicht. Ookal zijn de daar wel heel erg sceptisch over het onderwerp. Volgens hen is alles onzin omdat er geen meetbare verschillen zijn tussen kabels (ookal kan ik me niet vinden in deze stelling).

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon ofc in een pvc jasje. Hoe kan dat goed of slecht zijn? (het is gewoon niks bijzonders). Dan ben ik ook eigenwijs en zeg ik gewoon dat ik het beter kan met mijn boerenverstand en beter materiaal. Maar omdat we het hier niet over kabels zouden hebben ga ik er niet op in.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik ga nog steeds voor mijn milspec 98% afgeschermd zilver zelfbouw interlinks.
Ik heb mijn kabel gelukkig gevonden. Nu nog buizen.
Ik moet nog mooie KT88's hebben maar hik een beetje tegen JJ op omdat die zo makkelijk uitbranden.
De prijs moet echter wel interessant zijn voor een kwartetje.
Iemand tips of een top aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen aanbod maar wel leuke gezien. Ze zijn Chinees maar dan heel chiq. PSVane (wie is PSVANE) heeft de premium-lijn van Shuguang overgekocht 1 jaar terug en dat schijnen toch wel heel goede buizen te zijn. Het gaat dan om de ontwikkelaars van de anniversary serie: de black tubes. Ik vond de standaard Chinese trouwens toch al niet slecht. Ik vind de JJs niet veel beter. Ik was op zoek naar een ander type die er in NOS ook al niet te krijgen zijn en ze schijnen erg goed te zijn.

Mag je hieruit concluderen of het wat is (zelf nog niet gelezen). Dit zijn de voorganger: de Shuguang KT88-Z.
Afbeeldingslocatie: http://usr.audioasylum.com/images/2/27176/Shuggies_21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.musicalparadise.ca/mp/bmz_cache/9/95e3760901e6baaa6048800c64d35ef4.image.800x527.jpg
Let wel op dat er meerdere types zijn: de PSVANE hifi grade KT88, de betere premium grade KT88-T en de voorloper van de gewone ShuGuang 50years TREASURE Tubes KT88-Z.
Daar weer de voorloper van (IIRC) is de KT88-GE of KT88-98, een poging tot remake van de felbegeerde (maar totaal op) GE KT88.
De Golden Lion (remake/nw productie) is gewoon een geselecteerde Russische.

al zoekende struikelde ik toevallig over deze kleine versterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.musicalparadise.ca/mp/bmz_cache/3/3b96f6221847122ebcc04dcc66f044fe.image.800x533.jpg
Musical Paradise MP-301 MK2

Hij lijkt wel heel erg op mijn Relyon KT88 maar dan wat netter en met wat handigere aansluitingen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Bedankt voor de tip.

Maar hou eens even op met die leuke lieve versterkertjes....toen ik het las wilde ik hem gelijk al kopen maar het mag niet van mezelf. Ik moet streng zijn, ik heb al zoveel...

Het was laats al zo erg, ik was bij degene aan wie ik mijn KT88-pro had verkocht en ik hoorde hem weer spelen..dat ik hem eigenlijk weer terug wilde.

Verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik vind zelf de EH6550 wel leuke buizen. Lekker dynamisch. (En ze zijn niet duur)

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 10-04-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Wat weten jullie over de versterkertjes en speakers van Qinpu?
Ziet er wel leuk en interessant uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinz98 , had ik het laatst niet over de "kwaliteit" van die JJ buizen ? .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Weet ik. Ben het met je eens daar niet van. Zo'n uitfikkende einbuis vergeet ik niet snel...
Wel jammer want ze klinken goed en zijn ook nog eens sehr billig.
Ik heb er nog vier liggen maar weet simpelweg niet welke van de vier nu de defecte is.
Jeep en ik hadden al zitten meten met een multimeter aan de pootjes maar dat schoot niet echt op want we begrepen niet eens wat nou wat was. we hebben het toen maar even gelaten voor wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er toen achtergekomen welke buis niet goed was door heel voorzichtig op die buizen te gaan tikken totdat ik de betreffende "foute" had gevonden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

De voedingsweerstand brandde er direct uit met een hoop geknetter dus live testen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dan blijft er maar een ding over en dat is iemand zoeken die een buizentester heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

De een loopt ermee weg en de ander heeft alleen maar problemen met JJ.
Ik ga me eens beraden wat ik nu zal nemen. Die Shuguangs zijn wel interessant maar nu lees ik weer dat er weer neppers van in omloop zijn.
Als je ze via Ebay koopt is dat weer niet zo handig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon via Grant Fidelity in Calgory webstore
Maar ik zou gewoon via Ebay doen. Je betaalt gewoon flink extra bij GrantFidelity. Maar dat heeft ook wel goede uitwerkingen denk ik. In samenwerking en QC.

Herinnert u zich deze nog nog nog...
De Grant Fidelity TubeDAC-11 D/A Converter is gewoon de Xiang Sheng DAC-01A alleen dan $350 ipv $165.

Mag ik weten wat de bron is van die geruchten dat er namaak in omloop zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo , vandaag weer een nieuw "speeltje" mogen ontvangen , het is een Sinovt KT 66 SE geworden , ik had hem op 2 april besteld en vanmorgen stond DHL al voor de deur .Ik moest nog wel even 70 euro bijbetalen ivm de BTW die er bijkwam , de eerste luisterindrukken zijn zeker niet verkeerd ! , er zitten standaard 2x KT 66 van Shuguang in en deze klinken toch wel prima ondanks dat zij nog ingespeeld moeten worden .Nu heb ik nog een vraag : kan ik de KT 66 zomaar vervangen door de KT 88 ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Voor zover ik heb begrepen kun je alles wat in de KT-reeks zit met elkaar uitwisselen als je de bias maar weer afregelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook DHL aan de deur gehad, maar moest exact de helft daarvan bijbetalen. Zo'n lief klein versterkertje wjw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nou ,ik zou maar niet zo blij zijn met dhl want die geeft standaard aan èn schat het bedrag in jouw nadeel.
De overschatte verrekening doen ze met zichzelf als er wat overblijft, want je krijgt nooit iets terug.

Ik blijf bij China post. Goedkoper, net zo snel en +50% kans.

Grotere trafo, niet aan gedacht. Een KT is equivalent aan 6L6. Dus de gloeispanning en roosterspanning komt overeen.

[ Voor 17% gewijzigd door vinz98 op 13-04-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De KT88 en 6550 zijn zwaarder uitgevoerd dan de KT66 en 5881 dus kan volgens mij zonder problemen verwisseld worden. Andersom kun je dus problemen krijgen met te hoge stroomvraag.
De KT77 is een ander verhaal omdat die echt kleiner is en meer op de EL34 lijkt.

En dan heb je nog de KT90 en KT100, die nog zwaarder belast kan worden, en als laatste telg de KT120. Wil je die volledig uitsturen moet je versterker echt zwaarder gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Hoe zit het met de nieuwe Svetlana KT88. Hoor ik goede dingen over. In zoverre zelfs dat er wordt beweert dat het de beste "New Production" tubes van dit moment zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R8dical schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:25:
Hoe zit het met de nieuwe Svetlana KT88. Hoor ik goede dingen over. In zoverre zelfs dat er wordt beweert dat het de beste "New Production" tubes van dit moment zijn.
Tja dat zeggen ze ongeveer allemaal. Ieder zijn voorkeur en iedereen mag zeggen wat hij wil. Dan gaat het om de =C= versie neem ik aan.
Kijk ook even naar wanneer dat statement is gemaakt. Er komen de laatste tijd veel nieuwe buizen uit. De Golden Lion en Shuguang treasure series zijn vrij nieuw en beduidend beter dan de oudere nieuwe buizen.

Het punt is dat iedereen de klank wil van de gouwe ouwe GEC KT88 maar dat die gewoon op zijn en bijna niemand meer weet hoe die dan klinken. Die buizen zijn erg gangbaar en ze zijn in een paar jaar versleten dus dan krijg je dat. Bij de 300B buizen (zelfde probleem) zijn de WE ook niet onverdeeld het best getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nu heb ik ook een paar nieuwe buizen. Wel 8W. Met wat extra gewicht eraan. En ape-armen van het dragen.

Dit is m niet
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg855/scaled.php?server=855&filename=dscn1295qb.jpg&res=landing
Dit is de SinoVT KT66 van Hermankora.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg43/scaled.php?server=43&filename=dscn1304fk.jpg&res=landing
dit is de binnenkant. Ziet er netjes uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Welnee, gewoon mailen (heb je vast al gedaan).
Je zult de retourshipment kosten wel zelf moeten voldoen.

Maak eens een foto van het binnenwerk, misschien is het een peulenschil om hem te fixen.

edit, ik zit naar een foto te kijken en direct na de trafo zit een brugcel. Deze zal het met een beetje geluk alleen maar begeven hebben. Schade 4 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door vinz98 op 18-04-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco2011 , bij wie heb jij deze dac besteld als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Een brugcel is een gelijkrichter opgebouwd uit 4 diodes in kringvorm. De cel is dus een vierkant gegoten ding, je ziet hem direct achter de trafodraadjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb een pioneer vsx-921. Er zitten 2 zones op, hoofdzone 5.1 en een 2de stereo zone. Momenteel heb ik daar buiten en de keuken op aangesloten met een goedkoop verdeeldoosje. Nu wil ik op de 2de zone ook nog de badkamer en het bureau aansluiten. Het lijkt mij beter dit met een extra multiroom versterker te doen, als ik de 4 ruimtes tegelijk wil afspelen. Ik heb eens gegoogled en die dingen zijn schandalig duur. Heeft hier iemand ervaring mee en zijn er goedkope chineese alternatieve? ik weet ook niet als ik zomaar een versterker achter een versterker mag zetten om het zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@Bronco,

Als je kunt uitmaken of hij echt helemaal opgeblazen is dan kun je hem beter terugsturen en als alleen de brugcel defect is en de trafo verwisseld moet worden dan kun je beter voor de refund gaan.

Je wilt even te veel tegelijk. Analyseer even stap voor stap wat de mankementen zijn. Een brugcel kun je doormeten. Volgens de tekst van de chinees is de trafo switchable dus check dat ook.

Zet wat duidelijke foto's neer want het blijft gissen zo.

@Chundo

Maak even een schematische tekening in paint en post deze even, want heb je het over de line-inputs of speaker-outputs bijvoorbeeld.

ik ben nogal visueel ingesteld namelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door vinz98 op 19-04-2012 11:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De trafo die in de dac zit is geschikt voor zowel 115 alswel 230 V !, het is een kwestie van de juiste aftakking pakken , in jouw geval hebben ze de 115 aftakking gebruikt ipv de 230V .Met een multimeter kan jij dit meten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Van 115Vac naar 230Vac en dan hebben jullie het over een brugcel??

Je moet kijken naar de primaire kant van de trafo, dus waar de netspanning binnenkomt.
Als het inderdaad zo is dat de ingangsspanning simpel veranderd kan worden is dat een fluitje van een cent.

Het hangt er een beetje af doe de trafo is opgebouwd, maar ik zou beginnen met de bekabeling volgen.
Maak anders eventueel een foto.

Het is dat je een beetje ver weg woont, anders kon je hem wel langs komen brengen.
(hoewel de post/met de auto brengen nog steeds goedkoper is dan 90 euro)

edit:
Een zekering brand trouwens door als er een te hoge stroom loopt, niet de spanning.
(De spanning zegt meer iets over de maximale doorslagspanning)

edit2:
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/lite_inside.jpg
Volgens mij is dat hem, klopt dat?
Dan is het inderdaad vrij simpel.

[ Voor 27% gewijzigd door B_FORCE op 19-04-2012 14:18 ]

One World Concepts

Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.