T.o.v. de originele Eclair 2.1 of Froyo 2.2 van Moto? Eclair 2.1 heb ik na aanschaf in januari meteen vervangen door een custom rom op Froyo 2.2 en uiteindelijk overgestapt op Cyanogenmod, inmiddels 2.3.7 (wel met oude kernel). Alle roms die ik tot nu toe heb gebruikt zijn zonder Motoblur. Alles werkt gewoon, is snel met lange batterijduur. Of het allemaal dankzij customized rom is, is lastig te zeggen. Kwestie van zelf proberen en bevalt het niet, dan het origineel weer flashen.
En ook ik ben de trotse bezitter van de Defy+!! Geweldig toestel al zeg ik het zelf, kom van een SE C903; dus das nogal een verschil.
Ik heb alleen een probleempje met m'n Wifi thuis, hij is gewoon verbonden en prima verbinding, maar ik kan niet op de Market komen en internetten lukt ook maar moeizaam (heel traag of gewoon webpagina niet weergeven). Google Maps werkt ook niet. Hij geeft telkens een netwerkfout. Gmail heeft ie wel gesynchroniseerd en werkt wel naar behoren... Is er ergens een instelling fout, omdat hij de gegevensverbinding (wifi) niet herkent?
Ik kan nog niet internetten op 3G, vandaar.
Edit; Gmail doet hij nu ook niet meer... dus toch iets met de verbinding? Maar bij de instellingen kan ik niets vinden dat fout is...
Ik heb alleen een probleempje met m'n Wifi thuis, hij is gewoon verbonden en prima verbinding, maar ik kan niet op de Market komen en internetten lukt ook maar moeizaam (heel traag of gewoon webpagina niet weergeven). Google Maps werkt ook niet. Hij geeft telkens een netwerkfout. Gmail heeft ie wel gesynchroniseerd en werkt wel naar behoren... Is er ergens een instelling fout, omdat hij de gegevensverbinding (wifi) niet herkent?
Ik kan nog niet internetten op 3G, vandaar.
Edit; Gmail doet hij nu ook niet meer... dus toch iets met de verbinding? Maar bij de instellingen kan ik niets vinden dat fout is...
[ Voor 10% gewijzigd door poekman op 16-10-2011 11:47 ]
Heb je een N-netwerk? Dan zou je je router op G kunnen zetten en het nog eens proberen. Wij hadden thuis ook problemen met het verbinden via N, modemrouter handmatig op G gezet en geen enkel probleem meer.
Hij staat op alles ingesteld (g+n+b)... heb dat veranderd en nu houdt hij geen verbinding meer.. knalt er telkens uit.. (heb de router weer terug gezet..)
[ Voor 12% gewijzigd door poekman op 16-10-2011 15:52 ]
Waar is de Defy+ eigenlijk verkrijgbaar? Via de pricewatch kom ik alleen uit bij belsimpel.nl. Is de Defy+ ook ergens anders verkrijgbaar (web en/of non-web)
Hij doet het weer!! Probleem? Oude firmware van de routerpoekman schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:49:
Hij staat op alles ingesteld (g+n+b)... heb dat veranderd en nu houdt hij geen verbinding meer.. knalt er telkens uit.. (heb de router weer terug gezet..)
Jup ik heb hem gehaald in Den Haag, phoneshop.nl. Prima winkel en service (voor zover ik dat kon beoordelen, was alleen afhalen en betalen en wegjanvanmil schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:42:
Waar is de Defy+ eigenlijk verkrijgbaar? Via de pricewatch kom ik alleen uit bij belsimpel.nl. Is de Defy+ ook ergens anders verkrijgbaar (web en/of non-web)
Ik heb hem gekocht via Algebeld.nl
Bij gebrek aan een levertijden- en abonnemententopic voor de Defy post ik het ook maar hier.
Ik heb m besteld via Amazon.de, voor 241,80. Als het goed is komt morgen de postbode mijn speeltje brengen
Wat ik me nog wel afvroeg: zijn er mensen die actief gebruik maken van de waterbestendige eigenschappen van de telefoon? Ik wil m onder andere gaan gebruiken voor navigatie op de motor, maar dan wil ik hem het liefst wel via de USB ingang aan de accu hangen. Helemaal waterdicht zal hij dan sowieso niet meer zijn, maar heeft iemand ervaring met hoe waterbestendig de boel dan nog is?
Ik heb m besteld via Amazon.de, voor 241,80. Als het goed is komt morgen de postbode mijn speeltje brengen
Wat ik me nog wel afvroeg: zijn er mensen die actief gebruik maken van de waterbestendige eigenschappen van de telefoon? Ik wil m onder andere gaan gebruiken voor navigatie op de motor, maar dan wil ik hem het liefst wel via de USB ingang aan de accu hangen. Helemaal waterdicht zal hij dan sowieso niet meer zijn, maar heeft iemand ervaring met hoe waterbestendig de boel dan nog is?
Weet er iemand of de Defy Plus wel HD kan opnemen?
Ik heb de Defy vaak als navigator op de fiets in de regen gebruikt en dat gaat prima, zij het dat je wel het scherm eerst moet droog vegen als je iets met je Defy wilt doen, want als het scherm nat is, reageert het onvoorspelbaar op aanrakingen met je vinger. Maar ik zou de USB-kabel in de regen niet aansluiten want dan komt er vast en zeker water in het toestel. De rubber afdichting zit dan immers niet meer op de USB-ingang en druppels water lekken dan zo naar binnen.Syzzer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:08:
[ Voor 9% gewijzigd door prijk op 18-10-2011 09:52 ]
Ik ga hem op de fiets gebruiken. Maar als het regent of vochtig is hou ik wel alle openingen goed dicht. Volgens mij is het vragen om problemen als je dan hem gaat opladen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@prijk en @Wybo: Welke houder gebruiken jullie op de fiets? Ik zit nog te puzzelen om zelf met 3d printen een houder te maken waar die met een silicone hoes in past.
Verwijderd
Als de Defy+ een rode in plaats van een groene lens heeft, hoogstwaarschijnlijk wel.wessel99 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:40:
Weet er iemand of de Defy Plus wel HD kan opnemen?
Ik moet er nog een kopenkvandt schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:16:
@prijk en @Wybo: Welke houder gebruiken jullie op de fiets? Ik zit nog te puzzelen om zelf met 3d printen een houder te maken waar die met een silicone hoes in past.
Ben dus ook op zoek. Voor zover ik heb gekeken waren er geen direct voor de defy, dus zal waarschijnlijk een universele van bijvoorbeeld de mediamarkt zijn.
Ik wilde dit
zelf maken zodat mijn Defy er met deze http://www.ebay.nl/itm/NE...uches&hash=item519a0d4120 in past...

[ Voor 22% gewijzigd door kvandt op 18-10-2011 19:34 ]
Bedankt,poekman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Jup ik heb hem gehaald in Den Haag, phoneshop.nl. Prima winkel en service (voor zover ik dat kon beoordelen, was alleen afhalen en betalen en weg) Ze versturen hem ook gratis voor € 259 als je hem op de site besteld.
zijn er nog andere (niet-web) shops die de defy+ hebben?
Ik gebruik deze spulletjes van Richter, onder meer te koop bij pdaplus.nl:kvandt schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:16:
Richter bike holder 1569
Richter 1686 Secure Elastic
Richter universele houder (klein) 1230
Dat is dus een verstelbare stuurhouder met daarop een plaatje met een elastiek en daarop een universele houder; het elastiek gaat nog om de telefoon zodat die bij een val niet los schiet. Ik ben wel eens gevallen met de fiets en het geheel blijft zeer stevig zitten. Het enige nadeel is dat er twee elastiekjes over het scherm zitten, maar daar heb ik eigenlijk niet echt last van. De telefoon haal je makkelijk en snel uit de houder dus geen probleem als je even van je fiets weg gaat.
Iemand enig idee of je de volledige cache moet legen indien je een nieuwere versie van Cyanogenmod wil installeren?
Ik zit nu op Cyagonmod (1.5 RC van op XDA), nu is er een "officiële" versie op www.cyanogenmod.com. Kan ik upgraden zonder instellingen, apps, ... te verliezen?
Ik zit nu op Cyagonmod (1.5 RC van op XDA), nu is er een "officiële" versie op www.cyanogenmod.com. Kan ik upgraden zonder instellingen, apps, ... te verliezen?
Gebruiken er nog meer mensen Spotify icm met Android 2.2.2 (op de gewone Defy)?
De laatste tijd loopt hij hierdoor erg vaak vast, met als enigste oplossing de batterij eruit halen.
Ook krijg ik foutmeldingen dat het geheugen vol is als ik offline lijsten wil syncen, terwijl op de sd kaart nog 6 gb vrij is en op het interne geheugen nog 1 gb.
Ik heb al de laatste versie van Spotify, ook al eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en zelfs de hele telefoon gereset, maar niks helpt.
Iemand hetzelfde probleem of mogelijke oplossingen?
De laatste tijd loopt hij hierdoor erg vaak vast, met als enigste oplossing de batterij eruit halen.
Ook krijg ik foutmeldingen dat het geheugen vol is als ik offline lijsten wil syncen, terwijl op de sd kaart nog 6 gb vrij is en op het interne geheugen nog 1 gb.
Ik heb al de laatste versie van Spotify, ook al eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en zelfs de hele telefoon gereset, maar niks helpt.
Iemand hetzelfde probleem of mogelijke oplossingen?
Verwijderd
Zolang je geen andere baserom flasht met RDS-lite en dus alleen de bestaande rom update met het zip-bestand, hoef je in CWM alleen Wipe Cache Partition en Wipe Dalvik Cache (in Advanced) te gebruiken voor en na de update van de zip. Wipe Data/Factory Reset hoef je dus niet te gebuiken en je geinstalleerde apps blijven behouden.Farmie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:26:
Iemand enig idee of je de volledige cache moet legen indien je een nieuwere versie van Cyanogenmod wil installeren?
Mocht je stabilieitsproblemen hebben, dan is het aan te raden om alsnog Wipe Data/Factory Reset te gebruiken en de update opnieuw uit te voeren. Met Titanium Backup kun je van tevoren een volledige backup maken van je apps/settings, maar het veiligste is om ook hier alle apps opnieuw te installeren
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 12:22 ]
werkt de buienradar app bij jullie op een defy+? Ik zie alleen beeld op de 'Maps' tab. 'Radar' en 'Satelliet' blijven grijs. Hij zegt wel 'bezig met laden', maar er verschijnt niets op het scherm.
Verwijderd
Wie wat is uitgespeeld met z'n Defy (unthinkable!) moet aMPdroid eens proberen. Moet wel i.c.m. MediaPortal en TV server op je pc. Maar dan heb je wel afstandsbediening op je Defy met streaming Live-TV! Handig om bij een voetbalwedstrijd je Defy op de plee neer te zetten En pisbestendig...denk ik.Je kan ook opnemen op kanaal 1 via de de app en bekijken kanaal 2 op je tv via een systeem met 1 digitale tv-tuner (in mijn geval een Anysee), EPG gids, daarnaast streamen van audio/video vanaf de tv. Het is wat gepruts met GmaWebservice, WifiRemote, TV4Home en aMPdroid is buggy en in (langzame) ontwikkeling, maar het werkt uiteindelijk allemaal wel.
Heb sinds gisteren een Defy aangeschaft als vervanging van mijn iPhone 3GS.
volgens mij draait hij nog op 2.1 en ik vond hem ook niet erg stabiel (wifi erg traag of vaak wegvallende verbinding) en 2 keer herstart uitzichzelf.
Zie door de lengte van het topic (en de niet meer geupdate startpost) niet meer goed in welke nu de beste rom zou zijn.
Is cyanogenmod wat ?
volgens mij draait hij nog op 2.1 en ik vond hem ook niet erg stabiel (wifi erg traag of vaak wegvallende verbinding) en 2 keer herstart uitzichzelf.
Zie door de lengte van het topic (en de niet meer geupdate startpost) niet meer goed in welke nu de beste rom zou zijn.
Is cyanogenmod wat ?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
cyanogenmod is zeker wat. maar ik hoor over allerlei bugs in de 'stable' versie waar ik met RC1.5 geen last van heb. Ik aarzel dus nog om te updaten naar de officiele stabiele versie.
en is downgraden naar een originele rom altijd mogelijk want daar is de startpost wel informatief over maar niet mbt de laatste stand van zaken
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Op XDA kun je daarover veel lezen. Hier een goed topic om mee te starten, met veel relevante informatie, zeker als je nieuw bent in Android. In principe JA.
Waarom eigenlijk de keuze voor de Defy, en niet de Defy+ met Gingerbread?
Waarom eigenlijk de keuze voor de Defy, en niet de Defy+ met Gingerbread?
Verwijderd
Het is nou mijn bedoeling om eindelijk MIUI te installeren op m'n Defy; ik heb alleen nog een paar vraagjes, hopelijk weet iemand op een of meerdere vragen antwoord 
- Is het noodzakelijk om de Nordic rom te flashen, of werkt het ook gewoon op andere versies? Ik heb nu de standaard 2.2 rom, GB versie.
- Ik heb nu alles wat nodig is gebackupt; als ik het goed begrijp hoef ik alleen 2nd init te installeren, dan in bootmenu opstarten en cache etc. wissen en vervolgens het .zip bestand te installeren, of vergeet ik nu iets?
- Is het eigenlijk de bedoeling dat alle applicaties en gegevens blijven staan, of zou alles weg moeten zijn na het installeren van MIUI?
- Is het noodzakelijk om de Nordic rom te flashen, of werkt het ook gewoon op andere versies? Ik heb nu de standaard 2.2 rom, GB versie.
- Ik heb nu alles wat nodig is gebackupt; als ik het goed begrijp hoef ik alleen 2nd init te installeren, dan in bootmenu opstarten en cache etc. wissen en vervolgens het .zip bestand te installeren, of vergeet ik nu iets?
- Is het eigenlijk de bedoeling dat alle applicaties en gegevens blijven staan, of zou alles weg moeten zijn na het installeren van MIUI?
Welke MIUI ga je proberen?
Da's een beetje de standaard manier voor een nieuwe ROM, tenzij je alleen een versie upgrade doet; dan kun je stap 4 overslaan als ik het goed heb.
De manier waarop dit werkt vertoont veel overeenkomsten bij MIUI en CM roms.
Overigens: ik neem geen enkele verantwoordelijkheid en heb (nog) nooit Android geflashed.
Lees de aanwijzingen goed door, en als je het niet snapt, begin er dan niet aan voordat je wat informatie hebt ingewonnen.
=> Uiteraard is het handig om dat te doen in een topic waar de rom die je wilt flashen besproken wordt.
bron: draadje op XDA-devsInstallation GUIDE:
-1. Flash 2.2 CEE ROM or Nordic (Help for sbf-flash.)
0. use SuperOneClick for root
1. Download 2ndinit 1.4.2
2. install 2ndinit (Important!:following the instructions)
3. Boot into bootmenu by pressing volume down when device flashes a blue led at bootup. Set default boot mode to 2nd init.
4. Select Recovery/Stable Recovery. Choose "Wipe Data/Cache" option. Let finish.
5. Choose Install zip from SD Card, select WajkIUI_multilang .zip and let it finish.
6. select "Wipe Cache" then go to Advanced and select "Wipe Dalvik Cache". Reboot Now!
7. After boot, set your prefered language in Settings menu
7. Done! Recommend: use Battery Calibration for maximum battery
Da's een beetje de standaard manier voor een nieuwe ROM, tenzij je alleen een versie upgrade doet; dan kun je stap 4 overslaan als ik het goed heb.
De manier waarop dit werkt vertoont veel overeenkomsten bij MIUI en CM roms.
Overigens: ik neem geen enkele verantwoordelijkheid en heb (nog) nooit Android geflashed.
Lees de aanwijzingen goed door, en als je het niet snapt, begin er dan niet aan voordat je wat informatie hebt ingewonnen.
=> Uiteraard is het handig om dat te doen in een topic waar de rom die je wilt flashen besproken wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 21-10-2011 20:36 ]
Verwijderd
Ik heb nog wat dingen opgezocht en hoe ik moet installeren is me nou wel ongeveer duidelijk; ik kan alleen nergens vinden of het nou nodig is om die Nordic rom te flashen, of niet. Misschien probeer ik het gewoon, want als dat niet goed gaat kan ik toch gewoon met RSD lite alsnog de Nordic rom erop zetten toch?
Ik ben net bezig met de defy van m'n man naar Barebones CM7 1.5RC te zetten. En idd is het voor de stabiliteit het beste om die nordic rom te flashen. Het KAN goed gaan met andere roms, maar dat is niet goed getest
Verwijderd
Uiteindelijk toch geïnstalleerd zonder Nordic eerst te flashen, en alles werkt perfect! 
Bedank voor de hulp!
Bedank voor de hulp!
...
[ Voor 98% gewijzigd door harley op 22-10-2011 22:10 ]
Kan iemand vertellen hoe de Defy+ reageert met een nat scherm / natte vingers?
Waarschijnlijk zoals elk capacitief scherm: slecht. Als je met natte vingers wilt kunnen werken moet je voor drukgevoelig, dus resistief scherm gaan (zie ook wikipedia)
Zo dat is snel. Ik hoop dat je ongelijk hebt, Motorola zegt zelf dat je kan doorwerken in de regen.
Ben namelijk op zoek naar een degelijk (stoot - val - waterdicht) android device waarmee je kan doorwerken in de regen.
Ben namelijk op zoek naar een degelijk (stoot - val - waterdicht) android device waarmee je kan doorwerken in de regen.
als je het scherm en je vingers steeds even droog maakt, gaat het wel. Maar in de stromende regen zonder bescherming gaat je scherm heel raar reageren. Telefoon gaat er niet kapot van, maar door het water registreert hij je aanrakingen niet correct meer. Wat jij nodig hebt is een waterdichte telefoon met resistief scherm. Reageert iets minder soepel dan capacitief, en multitouch schijnt ook een probleem te zijn, maar daarmee kun je wel werken terwijl hij nat is, omdat hij op druk reageert ipv op minimale weerstandsveranderingen
[ Voor 35% gewijzigd door Fotogravinnetje op 26-10-2011 13:34 ]
Ik gebruik de defy al enige tijd als gps/navigatie op de fiets (onder diverse omstandigheden getest, ook gedurende meerdaagse tochten, nog niet in heel zwaar weer getest). Het scherm reageert ronduit slecht als er ook maar iets van nattigheid op het scherm zit is mijn ervaring dus ga er niet vanuit dat het fijn werkt; hij kan wel tegen water en een stootje (heb hem al fietsend wel eens laten vallen). Er zijn overigens geen ander opties als je op zoek bent naar een android telefoon die tegen een stootje of water kan dan kom je uit bij de motorola defy.
[ Voor 65% gewijzigd door Zydell op 26-10-2011 13:43 ]
Ik gebruik de Defy als navigatie op de fiets, ook in de regen; geen probleem qua waterdichtheid, maar ik moet eerst het scherm droog vegen voordat ik er ook maar iets mee kan doen. Best lastig als het pijpenstelen regent en je zo snel mogelijk je hotel wilt vinden...
Naast de Defy komen binnenkort de Sony Xperia Active en de een Samsung Xcover als hufterproof andriod telefoons uit.
Thnx voor de reacties, die experia active kun je gebruiken wanneer het scherm nat is, getuige de vele filmpjes op youtube. Ik denk dat dat hem gaat worden!
Hij is ook al te koop trouwens, 275 euro.
Hij is ook al te koop trouwens, 275 euro.
[ Voor 12% gewijzigd door SpiceWorm op 26-10-2011 14:32 ]
@SpiceWorm: Kleine tip om toch even over na te denken. De schermresolutie van de Xperia Active is veeeeeel lager dan die van de Defy... (320x480 tov. 480x854). Als die Xperia Active wel een hoge resolutie had zou ik mijn Defy graag inruilen voor die Xperia Active. (Maar nu mooi niet
!)
Dank je, idd een punt in de overweging. De applicatie was oorspronkelijk ontwikkeld voor 240x320 pixels dus naar de xperia active is al een verdubbeling van het aantal pixels.
In mijn ervaring geeft een hogere schermresolutie ook een flink hoger accugebruik, en aangezien accuverbruik bij deze toepassing wel erg belangrijk is hoeft die resolutie van mij niet zo hoog
.
Wat wel jammer is dat de xperia active een 3" scherm heeft, terwijl de oude PDA een 3,5" inch scherm had. Dat is waarschijnlijk wel te compenseren met de extra processorkracht en/of het betere touchscreen.
ps. ik houd van community's, zes waardevolle reacties binnen een paar uur tijd!
In mijn ervaring geeft een hogere schermresolutie ook een flink hoger accugebruik, en aangezien accuverbruik bij deze toepassing wel erg belangrijk is hoeft die resolutie van mij niet zo hoog
Wat wel jammer is dat de xperia active een 3" scherm heeft, terwijl de oude PDA een 3,5" inch scherm had. Dat is waarschijnlijk wel te compenseren met de extra processorkracht en/of het betere touchscreen.
ps. ik houd van community's, zes waardevolle reacties binnen een paar uur tijd!
[ Voor 6% gewijzigd door SpiceWorm op 26-10-2011 15:28 ]
Hier nog steeds een tevreden gebruiker van de Defy+
Ben wel blij dat ik voor de + heb gekozen, want de accu gaat inderdaad erg rap met zo'n telefoon. Maar, ik red nu wel net de 2 volle werkdagen (s nachts uit), met s avonds wifi aan en overdag 3G. Op naar de 2 1/2 dag, als de accu wat meer 'ingewerkt' is
Iemand nog tips voor langer accugebruik? Scherm staat al op automatisch, vergrendeling na 1 minuut etc.
Is die taskkiller nu wel of niet bevorderlijk voor de accuduur? Kan er nog niet echt wijs uit worden..
@SpiceWorm, de Active heeft slechts een 1200 mAh accu volgens mijn bronnen, dus of hij het veel langer uit dan de Defy... ik betwijfel het. Alhoewel een groter scherm inderdaad meer energie vreet (vooral als de brightness op 100% staat, niet normaal hoe hard dat gaat), beveel ik het scherm van de Defy ten zeerste aan! Ik zou niet veel kleiner willen!
Iemand nog tips voor langer accugebruik? Scherm staat al op automatisch, vergrendeling na 1 minuut etc.
Is die taskkiller nu wel of niet bevorderlijk voor de accuduur? Kan er nog niet echt wijs uit worden..
@SpiceWorm, de Active heeft slechts een 1200 mAh accu volgens mijn bronnen, dus of hij het veel langer uit dan de Defy... ik betwijfel het. Alhoewel een groter scherm inderdaad meer energie vreet (vooral als de brightness op 100% staat, niet normaal hoe hard dat gaat), beveel ik het scherm van de Defy ten zeerste aan! Ik zou niet veel kleiner willen!
[ Voor 6% gewijzigd door poekman op 26-10-2011 19:17 ]
Taskkiller zorgt dat Android steeds opnieuw apps in het geheugen gaat laden, dus zal idd niet bevorderlijk zijn voor de accuduur. Alleen als een bepaalde app zich echt misdraagt hoef je die handmatig af te sluiten (via menu - instellingen - toepassingen kan dat gewoon, dus ook geen app voor nodig), verder is android prima in staat om op zo'n manier met je geheugen om te gaan dat de laatst gebruikte apps sneller weer opgestart zijn, maar als er meer geheugen voor iets nodig is, zal android zelf de benodigde apps afsluiten.
Met custom roms zijn bepaalde instellingen ook zo getweakt dat je telefoon sneller, stabieler en zuiniger is, dus dat is eventueel een optie. En verder: zo min mogelijk widgets op je scherm, geen live-wallpapers gebruiken, zoveel mogelijk animaties uitschakelen. En ik heb het idee dat m'n telefoon zuiniger is met wifi dan met 3G...
O ja, nog zoiets: gps hoef je niet uit te schakelen, die wordt als het nodig is aangezet en verbruikt anders geen stroom. Dus voor je accuduur maakt het niet uit of je gps in- of uitgeschakeld hebt staan.
Trilstand vreet overigens ook batterij, dus als je niet per se vibraties nodig hebt, zou ik alle trillingen uitzetten. Zelf vind ik de haptic feedback wel erg prettig, dus die heb ik aan, maar verder trilt mijn telefoon niet
Met custom roms zijn bepaalde instellingen ook zo getweakt dat je telefoon sneller, stabieler en zuiniger is, dus dat is eventueel een optie. En verder: zo min mogelijk widgets op je scherm, geen live-wallpapers gebruiken, zoveel mogelijk animaties uitschakelen. En ik heb het idee dat m'n telefoon zuiniger is met wifi dan met 3G...
O ja, nog zoiets: gps hoef je niet uit te schakelen, die wordt als het nodig is aangezet en verbruikt anders geen stroom. Dus voor je accuduur maakt het niet uit of je gps in- of uitgeschakeld hebt staan.
Trilstand vreet overigens ook batterij, dus als je niet per se vibraties nodig hebt, zou ik alle trillingen uitzetten. Zelf vind ik de haptic feedback wel erg prettig, dus die heb ik aan, maar verder trilt mijn telefoon niet
De officiele gingerbread zal wel nooit naar de Defy komen zeker...
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Iemand een idee hoe ik de trilstand uit kan zetten als de accu bijna leeg is? Dit kost alleen maar meer energie.. En ja, ik wil wel de trilstand aan laten staan voor smsjes/bellen
Verwijderd
Ik gebruik nu MIUI en wil CM proberen; moet ik eerst terug naar stock Froyo of kan ik CM direct installeren?
De Sony Xperia Active heeft maar een 3" scherm ipv. een 3,7" scherm.janvanmil schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:43:
Naast de Defy komen binnenkort de Sony Xperia Active en de een Samsung Xcover als hufterproof andriod telefoons uit.
De Samsung Xcover heeft maar een 800 mhz processor ipv. een 1 Ghz.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik heb nu een LG Optimus 7 met wp7 en ik zou een android toestel willen kopen. Is deze Defy+ wat? Het is de enige prijs/kwaliteit dat beter uitkomt tov andere android phones...
Het ligt er natuurlijk aan welke eisen je aan een telefoon stelt. Maar in een topic over de Defy zal je niet zo snel mensen hebben die dit toestel zullen afraden. Als je besluit dit toestel te kopen, zou ik inderdaad wel voor de plus-versie gaan, aangezien deze een iets snellere processor heeft (1ghz ivp 800 mhz), maar nog belangrijker: een betere accu.
Verwijderd
ik heb nu ongeveer 4 weken een defy+ en ben er zeer tevreden over , geen vastlopers ,goeie battery, doet wat hij doen moet alleen foto,s is wat minder , maar daar heb je een fototoestel voor ,al met al een degelijk toestel voor niet al te veel geld!
Ja de prijs ligt nu op ongeveer 250€ dus een goede koop denk ik voor zo'n toestel. Hoop wel dat die cyanomod er komt voor de defy+
Mocht je geen behoefte hebben aan de waterproof en stofbestendigheid is de Samsung/Google Nexus S ook een goede optie, 4" scherm, 1gHz cpu (zelfde als Defy+ volgens mij), 16GB intern. Alleen wat "plastic" feel en iets minder stevig als de Defy (+).Kingskawn schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:29:
Ja de prijs ligt nu op ongeveer 250€ dus een goede koop denk ik voor zo'n toestel. Hoop wel dat die cyanomod er komt voor de defy+
Misschien ook iets om mee te nemen: toen ik aan het zoeken was naar een nieuwe mobiel las ik regelmatig klachten van mensen met een Nexus S die slechte ontvangst op WiFi hadden. Of dit ook klopt weet ik niet.
Overigens: eerder had ik gemeld dat ik problemen had met mijn SE oortelefoon: dit ligt aan de SE oortelefoon, niet aan mijn Defy+.
Overigens: eerder had ik gemeld dat ik problemen had met mijn SE oortelefoon: dit ligt aan de SE oortelefoon, niet aan mijn Defy+.
Twee weekjes terug met zwetende handjes geupgrade naar Cyanogenmod 7. Daar lijken ook nog enkele kleine bugs in te zitten maar het is toch een enorme stap vooruit ten opzichte van de Motorola versie van Android 2.2. Fantastisch wat een groep vrijwilligers voor elkaar krijgt! Vanaf nu staat CM ondersteuning op mijn lijstje van vereisten voor een nieuwe telefoon.
Niet noodzakelijk - ik veronderstel dat alle Google phones wel CM zullen krijgen. Ook met de populairste HTCs lijk je veilig te zitten.
Verder is er natuurlijk niets fout aan het kopen van een toestel dat al eventjes in roulatie is. De prijs is beter en de kinderziektes zijn er inmiddels uit.
Verder is er natuurlijk niets fout aan het kopen van een toestel dat al eventjes in roulatie is. De prijs is beter en de kinderziektes zijn er inmiddels uit.
Ik heb het gisterenavond uitgevoerd. De handleidingen zouden inderdaad af en toe wel wat meer inhoud kunnen hebben. Ik draaide nog op de 2.51 (Android 2.1 dus) en moest eerst met RSDLite upgrade naar Android 2.2. Ben in die 15 minuten volgens mij 1,5 jaar ouder gewordenKoekoeksclocker schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:55:
Twee weekjes terug met zwetende handjes geupgrade naar Cyanogenmod 7. Daar lijken ook nog enkele kleine bugs in te zitten maar het is toch een enorme stap vooruit ten opzichte van de Motorola versie van Android 2.2. Fantastisch wat een groep vrijwilligers voor elkaar krijgt! Vanaf nu staat CM ondersteuning op mijn lijstje van vereisten voor een nieuwe telefoon.
Overigens was de aanleiding van de upgrade de stabiliteit; mijn 2.51 ROM liep regelmatig vast (telefoon herstart dan automatisch) en toen heb ik maar gelijk de sprong gewaagd. Mag ik vragen welke kleine bugs er nog inzitten volgens jou ? Ben er zelf nog geen tegengekomen.
Draai trouwens CM 7.1.0-11 van Quarx
Verwijderd
CM9 op basis van ICS is in de maak!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353003
Dat is ook de versie die ik gebruik.Tomba schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:05:
[...]
Mag ik vragen welke kleine bugs er nog inzitten volgens jou ? Ben er zelf nog geen tegengekomen. Draai trouwens CM 7.1.0-11 van Quarx
- Eenmaal ben ik tegengekomen dat het contextmenu om widgets op een scherm toe te voegen altijd zichtbaar bleef in dat scherm, ook al reageerde de telefoon niet meer op de beschikbare menuopties. Mijn wallpaper toonde als het ware permanent een fake menu. ..... opgelost door te rebooten.
- Een andere keer bleef de klok hangen - zowel in een widget als rechtsboven (en die klok tonen is volgens mij toch deel van het OS). .... opnieuw hielp niks buiten een reboot.
Vrij triviale problemen dus... ik ben erg enthousiast over CM
Ah kijk, das goed om te horenKoekoeksclocker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:24:
[...]
Dat is ook de versie die ik gebruik.
- Eenmaal ben ik tegengekomen dat het contextmenu om widgets op een scherm toe te voegen altijd zichtbaar bleef in dat scherm, ook al reageerde de telefoon niet meer op de beschikbare menuopties. Mijn wallpaper toonde als het ware permanent een fake menu. ..... opgelost door te rebooten.
- Een andere keer bleef de klok hangen - zowel in een widget als rechtsboven (en die klok tonen is volgens mij toch deel van het OS). .... opnieuw hielp niks buiten een reboot.
Vrij triviale problemen dus... ik ben erg enthousiast over CM
Naar aanleiding van het nieuws over de CarrierIQ spyware op de frontpage (nieuws: Nederlandse Android-smartphones bevatten geen 'provider-spyware') heb ik een vraagje. Op mijn Defy staat een aantal apps met hetzelfde icoontje als de CIQ in het screenshot van bovenstaand nieuwsbericht (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322660462.png). Deze apps zijn te vinden via Settings --> Applications --> Manage applications --> All en hebben de volgende namen:
- Contacts sync
- Contacts unconnected
- ContactsData
- HSTcmd
- Indexing service
- Motorola services
- Motorola storage monitor
- Social messaging service
De vraag is nu: hebben jullie (andere Defy bezitters) deze apps/processen ook? En, belangrijker, is dit dezelfde spyware als beschreven op de frontpage?
Ik heb natuurlijk zelf al gegoogled, maar kan erg weinig vinden over de betreffende services en al helemaal niets in relatie met de CIQ spyware.
Heb mijn telefoon overigens gekocht via een Nederlandse webshop in combinatie met een Vodafone abo. Deze werd geleverd met firmware version 2.2.2 en build number 3.4.2-164. De system version is Version.34.164.3.MB525.Retail.en.FR
- Contacts sync
- Contacts unconnected
- ContactsData
- HSTcmd
- Indexing service
- Motorola services
- Motorola storage monitor
- Social messaging service
De vraag is nu: hebben jullie (andere Defy bezitters) deze apps/processen ook? En, belangrijker, is dit dezelfde spyware als beschreven op de frontpage?
Ik heb natuurlijk zelf al gegoogled, maar kan erg weinig vinden over de betreffende services en al helemaal niets in relatie met de CIQ spyware.
Heb mijn telefoon overigens gekocht via een Nederlandse webshop in combinatie met een Vodafone abo. Deze werd geleverd met firmware version 2.2.2 en build number 3.4.2-164. De system version is Version.34.164.3.MB525.Retail.en.FR
Dat is een generieke icoon denk ik; je ziet het bij meerdere services.
Ik heb de app uit het bericht geinstalleerd op mijn Duitse Defy+ (1e lichting, gekocht via Nederlandse webshop) en daar staan geen verdachte zaken op.
Ik heb de app uit het bericht geinstalleerd op mijn Duitse Defy+ (1e lichting, gekocht via Nederlandse webshop) en daar staan geen verdachte zaken op.
Hmm had al het idee dat ik niet echt de volle snelheid haalde:

Zijn er mensen die toevallig Vodafone hebben en nog niet geupdate hebben naar 2.3.7 ? Heb namelijk het idee dat ik sinds de installatie van CM7 veel trager internet heb...

Zijn er mensen die toevallig Vodafone hebben en nog niet geupdate hebben naar 2.3.7 ? Heb namelijk het idee dat ik sinds de installatie van CM7 veel trager internet heb...
Heb een Defy (geen +) met WajkIUI 1.12.5 op een vodafone abbo.
Ping 101ms
Down 2300kbps
Up 324kbps
Merk wel dat de snelheid een beetje wisselt (zit op een plek met redelijke dekking)
Geen ervaring met CM7
Ping 101ms
Down 2300kbps
Up 324kbps
Merk wel dat de snelheid een beetje wisselt (zit op een plek met redelijke dekking)
Geen ervaring met CM7
Verwijderd
Als ik de cm erop wil zetten kan ik dan een backup terug zetten met mijn contacten en apps?Tomba schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:38:
[...]
Ah kijk, das goed om te horen(Dat de bugs triviaal zijn). Ik ben ontzettend tevreden, heb het gevoel ineens een nieuwe telefoon te hebben ! Animaties zien er een stuk gelikter uit dan eerst. Kan alleen nog niet echt een theme vinden wat me kan bekoren. Ben niet kapot van het groene Gingerbread....
Verwijderd
Met Titanium Backup wel ja.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:11:
[...]
Als ik de cm erop wil zetten kan ik dan een backup terug zetten met mijn contacten en apps?
--------
Gisterenavond CM9 ICS 4.0.1 geflashed en het ziet er veelbelovend uit. Camera en FM Radio werken nog niet, naast wat kleine bugs en meer battery-drain, maar de interface ziet er mooi uit en het lijkt allemaal wat sneller/snappier te gaan.
Mijn contacten staan op gmail, dus die worden automagisch gesynct, met Titanium Backup heb ik een backup gemaakt van al mijn apps. Als je ook je SMSjes wilt bewaren moet je daar ook even een app voor installeren (ik heb SMS Backup & Restore gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:54:
[...]
Met Titanium Backup wel ja.
--------
Gisterenavond CM9 ICS 4.0.1 geflashed en het ziet er veelbelovend uit. Camera en FM Radio werken nog niet, naast wat kleine bugs en meer battery-drain, maar de interface ziet er mooi uit en het lijkt allemaal wat sneller/snappier te gaan.
Is dit je mainphone ? Ik heb gewacht tot CM7 final was, ik moet namelijk van mijn telefoon op aan kunnen !Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:54:
[...]
Met Titanium Backup wel ja.
--------
Overigens gisteren eerste crash gehad tijdens gebruik van Sygic...
[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 09-12-2011 10:19 ]
Verwijderd
Ja, naast m'n zakelijke toestel. Ik kan er iig mee bellen, sms'en en internetten. Wifi, GPS, 2G/3G, BT werkt allemaal.Tomba schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:18:
[...]
Is dit je mainphone ? Ik heb gewacht tot CM7 final was, ik moet namelijk van mijn telefoon op aan kunnen !
Ow das netjes voor zo'n vroege build !Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:24:
[...]
Ja, naast m'n zakelijke toestel. Ik kan er iig mee bellen, sms'en en internetten. Wifi, GPS, 2G/3G, BT werkt allemaal.
(Neemt niet weg dat ik gewoon wacht tot de final, ik vind CM7 tot nu toe heerlijk !)
Ik wacht in ieder geval op de Beta. Final duurt weer stuk langer, terwijl de beta's vaak ook al behoorlijk goed en stabiel werken. Heb ik met CM7 ook gedaan. Draai op dit moment CM7 barebones, omdat ik de zeamlauncher zo heerlijk licht en stabiel vind en liever niet twee launchers naast elkaar heb draaien
net bericht gekregen dat men Defy+ is gearriveerd bij men ouders ! hopelijk een waardige vervanger voor men N900 die niet zo goed tegen water en een duwtje kan
Yep en het gaat erg snel met de ontwikkeling.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:18:
CM9 op basis van ICS is in de maak!
quote: Epsylon3![]()
![]()
![]()
Download Links: http://tanguy.forumdoandroid.com
DONE:
:cool: Startup, bootmenu and recovery
24-11Touchscreen and keypad (multitouch too)
24-11Usb
25-11New Network (netfilter) kernel modules (quota2, and fake qtaguid to enhance)
26-11wifi
29-11Fix egl configuration and colors
29-11 =) Hardware accelerated ui
29-11Phone data
30-11Play the videos made with defy camera on CM7
30-11Fix sound and phone audio
01-12Fix Webkit (Browser), add Defy Parts, "reboot bootmenu" and "reboot recovery" (command line and UI menu)
02-12Fix orientation sensor, (but keep the launcher in landscape for the moment)
02-12Backuptool on update (keep market, baseband etc)
05-12Launcher (and lockscreen) in portrait mode... with auto rotate
05-12New bug (same bootloop as CM7)... but fixed by a temporary script until we get more info, the ICS one is on every boot ! but happens only since friday evening
--> will fix also the CM7 bootloop
06-12Phone & Wifi fixed, 2D/3D acceleration fully fonctionnal on 2.3.4+ kernels
07-12Video support (youtube and gallery player)
08-12Fix proximity and light sensor for 2.3.x kernels
09-12 USB fixes, updated some kernel modules, first steps for camera (still doesnt works)
... BUT, i'm now locked (until i find a solution) on latest Defy+ SBFwhich doesnt allow to downgrade. I was almost sure to be able to restore it with a new method.. i will retry later.
Also, the defy+ kernel builds fine (from the first try, almost, on my build system) and i will be able to update, and test kernel modules for the defy+, and maybe (not sure at all) make a custom kernel module for the camera... Ive started to extract differences between kernel to identifies what was removed.
Quarx will do this rom with the 2.3.4 kernel, which allow the downgrade to 2.2.2 Nandroids (with boot/devtree).... Lot of apps are now fixed with the new GL and with only a few changes from AOSP sources (frameworks)
DOWNLOAD QUARX 07-12 BUILD HERE : http://www.megaupload.com/?d=OC1RABID - Defy+ Users using 2.3.6 need to backup the "boot" before and restore it after the zip install, and before the reboot
TODO LIST (by priority):
:confused: Enhance GSM Data (Automatic Initial APN Setup)
Fix camera (will be hard)
:confused: Fix charge only mode and defy parts settings (android property context problem at boot time)
2.2 kernels :
:confused: Fix Google maps, no errors but no layer drawed (working only with defy+ kernel and gl libs)
:confused: Fix 3D (galery, opengl etc...) working with only defy+ kernel and gl libs
[YOUTUBE]YOhTc4VgnN8[/YOUTUBE] [YOUTUBE]RFF-X-QGtwo[/YOUTUBE]
Google apps : http://download.clockworkmod.com/test/gapps-20111128.zip
* (Require a Data Wipe, will not fully work with the old google account from cm7)
BUGS REPORT ON THIS THREAD PLEASE : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1381887
Verwijderd
Veelbelovend inderdaad. De laatste ICS 111211 nightly build draait behoorlijk stabiel. Voorgaande versie had 100% cpu en battery-drain.
Verwijderd
Ik ben sterk aan het twijfelen over de defy+, ik kom zelf van een HTC Desire Z, en zou graag de Defy+ als vervanger aanschaffen. Zijn er mensen die deze overstap van HTC naar Motorola ook gedaan hebben?
Wat is jullie ervaring met de batterij? Is deze stevig genoeg om 2 dagen mee te kunnen?
Wat is jullie ervaring met de batterij? Is deze stevig genoeg om 2 dagen mee te kunnen?
Hangt enorm af van het gebruik. Meestal is 2 dagen gewoon net te veel. Ik doe hem gewoon altijd 's avonds aan het stroom dan heb ik altijd genoeg. Soms zit er dan nog wel 60 to 70% op, maar 's ochtends is dat toch al snel nog maar iets van 50%... als je dan een poosje wat wilt doen gaat het toch te snel imho.
Mijn ervaring is dat als je geen 'continu data' apps zoals Whatsapp of Twitter hebt je makkelijk 2 dagen haalt met de Defy. De Defy+ heeft een (ietwat) grotere batterij dus zou dat wel kunnen halen denk ik.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:29:
Ik ben sterk aan het twijfelen over de defy+, ik kom zelf van een HTC Desire Z, en zou graag de Defy+ als vervanger aanschaffen. Zijn er mensen die deze overstap van HTC naar Motorola ook gedaan hebben?
Zucht, ook dit topic maar weer eens gaan volgen.
Vorige week mijn Defy maar met de pc op de officiele wijze geupgrade naar 2.2.2, vanwege enkele redenen.
2.1 deed het op een boel vlakken namelijk best wel prima voor mij.
Een reden was een youtube app wat niet aanwezig was, en ook op geen enkele manier te installeren bleek. En een andere reden waren een nieuwere versie van market, wat met de huidige 10 cent actie toch wel handig was.
Affijn, op die vlakken was de upgrade op alle punten een succes.
In zo'n kleine upgrade al een boel leuke verbeteringen waarvan ik al langer wist dat ze bestonden, maar ze daadwerkelijk op je foon hebben toch weer een verrassing was.
(Het feit dat het niet OTA kon vond ik al irritant, maar goed het was niet anders)
Wat dan weer jammer is, is het feit dat het kreng zo unstabiel als wat is geworden in een hele reeks situaties. En er vrij weinig voor nodig is om hem volledig te freezen.
Nou reboot ie gelukkig vrolijk uit zichzelf, maar echt praktisch wil ik het niet noemen.
Dus bij gebrek aan nieuwe upgrades vanuit motorola gok ik dat ik met een paar weken ook wel om ben voor een fijne CM-poging.
Vorige week mijn Defy maar met de pc op de officiele wijze geupgrade naar 2.2.2, vanwege enkele redenen.
2.1 deed het op een boel vlakken namelijk best wel prima voor mij.
Een reden was een youtube app wat niet aanwezig was, en ook op geen enkele manier te installeren bleek. En een andere reden waren een nieuwere versie van market, wat met de huidige 10 cent actie toch wel handig was.
Affijn, op die vlakken was de upgrade op alle punten een succes.
In zo'n kleine upgrade al een boel leuke verbeteringen waarvan ik al langer wist dat ze bestonden, maar ze daadwerkelijk op je foon hebben toch weer een verrassing was.
(Het feit dat het niet OTA kon vond ik al irritant, maar goed het was niet anders)
Wat dan weer jammer is, is het feit dat het kreng zo unstabiel als wat is geworden in een hele reeks situaties. En er vrij weinig voor nodig is om hem volledig te freezen.
Nou reboot ie gelukkig vrolijk uit zichzelf, maar echt praktisch wil ik het niet noemen.
Dus bij gebrek aan nieuwe upgrades vanuit motorola gok ik dat ik met een paar weken ook wel om ben voor een fijne CM-poging.
Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Ik zou het doen ja. Ik had dan wel geen problemen met de update naar 2.2 (ik kan ze iig niet herinneren
) maar weet wel dat de CM update zorde voor een betere batterijduur en een meer smooth werken van het toestel.
Verwijderd
whatsapp draait bij mij altijd. Wat ik bvb wel zou kunnen proberen is om hem op het werk op vliegtuigmodus te zetten, aangezien hij toch maar in mn lockertje zit!Tomba schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:38:
[...]
Mijn ervaring is dat als je geen 'continu data' apps zoals Whatsapp of Twitter hebt je makkelijk 2 dagen haalt met de Defy. De Defy+ heeft een (ietwat) grotere batterij dus zou dat wel kunnen halen denk ik.
Machtig mooi al dat getweak!
Voorlopig krijg ik mijn Defy+ in de gewone fabrieksstand niet goed aan het werk.
Ik had al een Telfort abo (geen data). Twee weken geleden Defy+ gekocht (mijn eerste smartphone). Eerst een mee gespeeld en leren kennen via Wifi.
Abo uitgebreid met datapakketje maar ik krijg het niet aan de praat. Het probleem lijkt vooral softwarematig te zijn? Het gekke is vooral dat ik via Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken in het blad "Namen toegangspunten" kan komen. Daar kan ik dan via de menuknop een APN toevoegen, een en ander invoeren. Als ik dan opsla is de nieuwe APN niet meer zichtbaar! Kan die dus ook niet editten.
Van alles geprobeerd tot zelfs terug in de fabrieksinstellingen en dan opstarten met de sim erin met zijn telefoon- en dataabo. Dan vindt de defy+ ook geen verbinding.
Het gaat om androidversie 2.3.6, de rest lijkt goed te werken.
Wat te doen? Uiteraard heb ik eerst gegoogled en allerlei instellingen gevonden en geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Voorlopig krijg ik mijn Defy+ in de gewone fabrieksstand niet goed aan het werk.
Ik had al een Telfort abo (geen data). Twee weken geleden Defy+ gekocht (mijn eerste smartphone). Eerst een mee gespeeld en leren kennen via Wifi.
Abo uitgebreid met datapakketje maar ik krijg het niet aan de praat. Het probleem lijkt vooral softwarematig te zijn? Het gekke is vooral dat ik via Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken in het blad "Namen toegangspunten" kan komen. Daar kan ik dan via de menuknop een APN toevoegen, een en ander invoeren. Als ik dan opsla is de nieuwe APN niet meer zichtbaar! Kan die dus ook niet editten.
Van alles geprobeerd tot zelfs terug in de fabrieksinstellingen en dan opstarten met de sim erin met zijn telefoon- en dataabo. Dan vindt de defy+ ook geen verbinding.
Het gaat om androidversie 2.3.6, de rest lijkt goed te werken.
Wat te doen? Uiteraard heb ik eerst gegoogled en allerlei instellingen gevonden en geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Heb je al bij Telfort gekeken?
Ja op de site voor de instellingen, de helpdesk gebeld (ze ondersteunen de defy+ niet aktief want ze verkopen hem niet maar proberen wel echt te helpen) om te checken of het dataabo ook echt aan staat.SMS sturen heb ik gedaan, krijg ook de reaktie dat ik "straks" de instellingen geSMSt krijg maar die komen niet.
De instellingen snap ik op zich wel maar niet dat ik een APN maak en dat die dan als sneeuw voor de zon verdwijnt. Daar kon Telfort me ook niet helpen.
De verkopers van de telefoon (phoneshop) evenmin. ook die staan me keurig te woord, doen suggesties (terug naar fabrieksinstellingen etc.), denken mee.
De instellingen snap ik op zich wel maar niet dat ik een APN maak en dat die dan als sneeuw voor de zon verdwijnt. Daar kon Telfort me ook niet helpen.
De verkopers van de telefoon (phoneshop) evenmin. ook die staan me keurig te woord, doen suggesties (terug naar fabrieksinstellingen etc.), denken mee.
Mijn probleem met de data onder een telfort abo werkend krijgen was vooral het aanzetten van de data roaming.KoertM schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:27:
Ja op de site voor de instellingen, de helpdesk gebeld (ze ondersteunen de defy+ niet aktief want ze verkopen hem niet maar proberen wel echt te helpen) om te checken of het dataabo ook echt aan staat.SMS sturen heb ik gedaan, krijg ook de reaktie dat ik "straks" de instellingen geSMSt krijg maar die komen niet.
Dat was nogal een enorm DoH moment. KPN netwerk etc.
Dat die instellingen eeuwen duren klopte wel. Ik heb geloof ik echt nooit die meuk ontvangen. OF het moet onder de hood zijn gebeurt zonder dat ik het doorhad
Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naja dat ik misschieniets te zware games probeer te draaien leer ik wel af.Wybo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 07:21:
Ik zou het doen ja. Ik had dan wel geen problemen met de update naar 2.2 (ik kan ze iig niet herinneren) maar weet wel dat de CM update zorde voor een betere batterijduur en een meer smooth werken van het toestel.
Maar ik zou van dingen als latitude toch mogen verwachten dat ze gewoon werken zonder hangups.
Vooralsnog erger ik me er nog niet echt aan... wat wel verbazingwekkend is.
Ik heb een Devy (gehad) en nu de Devy + en een Telfort abbonement en dit werkt gewoon.
Je moet altijd "ja" kiezen voor data roaming als hier om gevraagd wordt, ander werkt het niet!
Je moet altijd "ja" kiezen voor data roaming als hier om gevraagd wordt, ander werkt het niet!
@koertm: APN is NL Telfort Internet en roaming moet inderdaad aanstaan want je gaat via KPN. Werd bij mij overigens automatisch ingesteld toen ik mijn nieuwe Telfort SIM er in zette.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Mijn defy ging 2 dagen mee, met scherm op lowest brightness.
Uit kosten aspect heb ik u mijn internet bundel eraf gehaald (heb toch praktisch overal wi-fi).
Daarom roaming uit, gegevensbeperking ingeschakeld, 2g in plaats van 3g netwerk en scherm op brightness high gezet. Telefoon gaat nu 5 dagen mee en heeft dan nog 2 procent over.
blijf het een top ding vinden en krijg nog steeds veel positieve aandacht als je het gorilla glas demonsteert!
Uit kosten aspect heb ik u mijn internet bundel eraf gehaald (heb toch praktisch overal wi-fi).
Daarom roaming uit, gegevensbeperking ingeschakeld, 2g in plaats van 3g netwerk en scherm op brightness high gezet. Telefoon gaat nu 5 dagen mee en heeft dan nog 2 procent over.
blijf het een top ding vinden en krijg nog steeds veel positieve aandacht als je het gorilla glas demonsteert!
I have the body of a god, shame it's a buddha......
"oh hij is wat vies, heb je even een glas water voor me?"
Het blijft leuk
Het blijft leuk
@guapper: Met de + hoef je daar geen zorgen over te maken. Motorola garandeert IP67 daarvoor. Met de "oude" Defy is dat niet het geval.
is ook zo, maar je zult de eerste niet zijn die 1 van de dopjes net niet helemaal goed op z'n plaats heeft gedrukt en overmoedig een demonstratie geeft...
Verwijderd
Een tijd geleden heb ik al gereageerd in dit topic omdat ik problemen had met m'n defy, hij liep met grote regelmaat vast. Uiteindelijk zag in dit topic staan dat je de telefoon het best kon rooten en met Sysctl Config de min free kbytes kan aanpassen. Dus dat heb ik gedaan, de telefoon bleek stabiel te draaien bij min free kbytes van 16384 en ik was weer helemaal gelukkig met mijn defy
.
Helaas zijn de problemen deze week weer terug van weg geweest, hij reboot spontaan (wat ik dan nog het minst bezwaarlijk vind). Het vervelendste van alles is dat de telefoon vaak ook slecht reageert, telefoon is dan erg traag, maakt geen verbinding met netwerken, waardoor ik soms lange tijd onbereikbaar ben. De enige oplossing is dan hem rebooten of als hij totaal is vastgelopen, de batterij eruit trekken en weer aanzetten.
Hier ben ik natuurlijk niet erg gelukkig mee en ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet voor het probleem? Terug gaan naar de winkel is volgens mij geen optie meer omdat hij geroot is en ik ben zelf door m'n goede ideeën heen.
Helaas zijn de problemen deze week weer terug van weg geweest, hij reboot spontaan (wat ik dan nog het minst bezwaarlijk vind). Het vervelendste van alles is dat de telefoon vaak ook slecht reageert, telefoon is dan erg traag, maakt geen verbinding met netwerken, waardoor ik soms lange tijd onbereikbaar ben. De enige oplossing is dan hem rebooten of als hij totaal is vastgelopen, de batterij eruit trekken en weer aanzetten.
Hier ben ik natuurlijk niet erg gelukkig mee en ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet voor het probleem? Terug gaan naar de winkel is volgens mij geen optie meer omdat hij geroot is en ik ben zelf door m'n goede ideeën heen.
Heb er niet veel kaas van gegeten maar heb mijn Deby voorzien van CM7 stable. Probleem is nu dat ik soms mijn gsm netwerk kwijtraak. Dit probleem zou komen door het gebruik van een verkeerde baseband? Weet iemand toevallig welke ik moet hebben voor Vodafone?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe dat probleem ook heb, maar een systeem kan ik er niet in ontdekken. Wel weet ik dat recente updates van Google Maps nogal eens tot een vastgelopen telefoon leidden. Dat werd dan verholpen door opnieuw opstarten.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:57:
Afgelopen week had ik een probleem met de NS Reisplanner, invoeren van letters lukte niet of zeer traag; met opnieuw opstarten was het verholpen maar dan ben je weer 5 minuten verder en heb je je trein gemist...
Ik zal ook nog eens spelen met de Sysctl-instelling.