Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het feit dat de witte led even brand geeft aan dat je telefoon niet helemaal dood is, maar dat het waarschijnlijk aan de accu ligt. Heb je 'm al een langere tijd aan de lader gehangen? Als de batterij echt helemaal leeg is, kan het wel even duren voordat de telefoon weer opstart. Verder kan je kijken of het helpt om de batterij er een tijdje uit te halen.

Als hij toch opgestuurd moet worden voor reparatie dan zou ik gewoon contact opnemen met belsimpel. Op hun website staat inderdaad hoe je een motorola telefoon ter reparatie kan aanbieden, maar als deze methode niet werkt (omdat er dus niemand thuis geeft) dan moet belsimpel daarvoor een oplossing bieden en niet jijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:37

NLF

Is er ook een Hyves intergratie voor Motoblur? zoals dat met facebook heel mooi gaat. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 18:18
Ik heb vandaag wat afgebeld en ook Dynafix te pakken gekregen. Mijn telefoon moest met accu worden opgestuurd. Lang laden en andere laders maakten geen verschil.

Leuk detail dat de dame van Dynafix aangaf dat ze zelden Motorola's binnen krijgen (al dan niet logisch met het kleine nederlandse marktaandeel). Ik hoop wel dat ze het toestel repareren/vervangen, ik heb eerder een Desire S mogen opsturen (maand oud) en die werd niet gerepareerd want het toestel roestte intern (reden om een Defy te kopen). Ik zal nog even melden wat er met het toestel gaat gebeuren. tot die tijd hou ik mn vingers gekruist :).

Aan NLF kan ik melden dat ik nooit een Hyves mogelijkheid heb gezien specifiek voor motoblur, volgens mij zit je echt aan Hyves eigen app vast.

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Waarschijnlijk is er niet genoeg afzetgebied voor Hyves om Motorola de moeite te laten doen.

Ik vroeg me zelf af of het mogelijk is om het spraakvolume in een gesprek te verhogen. Ik hoor mensen echt nauwelijks als er maar een licht achtergrondgeluid is.
Daarnaast heb ik het idee dat m'n Defy langzaam is in sommige apps (bijvoorbeeld video's spelen), dacht dat ie misschien teruggeklokt was maar ik zie nergens een optie om de clock op te schroeven. Ik draai gewoon onaangepast 2.2 op een retail defy.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Gewoon tijdens je gesprek met de volumeknoppen het volume aanpassen zou moeten werken. Andere optie weet ik zo gauw niet. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met het verstaan van mensen aan de andere kant van de 'lijn'

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als zeer zwaar slechthorende (zelfs met gehoorapparaten) heb ik de defy niet maximaal staan. Maar je kunt idd gewoon met de fysieke volume knop bijstellen tijdens het gesprek.

trage spellen heb ik soms ook als ik de defy een poos niet uit heb gehad. Als ik hem dan even uit en aan zet gaat het allemaal weer prima. Is volgens mij meer een android issue.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:37

NLF

Ok, helaas..

Maarja! nu heb ik even een probleempje met mijn moto phone portal , de browser applicatie.. ik heb gister avond wat instellingen gedaan en geen wachtwoord ingevuld met het wifi contact maken in de browser.. en nu wanneer ik hem aansluit vraagt hij toch om een wachtwoord en ID. als ik mijn ID van motoblur gebruik dan accepteert ie dat niet. Heb niet zoveel zin in een reset.. duss hoe kan ik dat wachtwoord alsnog aanpassen?

edit: ooooo kon owk gewoon op login klikken :P

[ Voor 6% gewijzigd door NLF op 01-09-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 16:29
Ik heb een Motorola MB525 in bruikleen van de zaak om te testen of deze gebruikt kan gaan worden.
Ik loop tegen het punt aan dat wanneer ik mijn zakelijke mail wil bekijken, dit alleen via wifi kan en niet via 3G.
3G werkt prima want ik kan er mee internetten over 3G.
Ik heb, denk ik, alles al geprobeerd maar ik kan niet vinden waar dit aan logt.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Kijk eens bij Instellingen - gegevensbeheer - levering van gegevens of daar alles goed staat. Er staat ook nog iets over Zakelijke en e-mailsynchronisatie, maar aangezien ik geen zakelijke dingen erop heb staan, staat die hier op grijs.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 16:29
Daar staat inderdaad een optie voor uitsluitend via wifi.
Ik snap nu waar door het komt.

Er staat "Uitsluitend synchroniseren via" en de rest valt weg.
Wanneer je dit selecteerd dan staat er wel helemaal maar erg klein aan de bovenkant.
Ik heb dit dus niet gezien. Ik zag wel mijn bedrijfs mail account staan en dacht dat deze dus aangevikt moest zijn :)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
Fotogravinnetje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:59:
Gewoon tijdens je gesprek met de volumeknoppen het volume aanpassen zou moeten werken. Andere optie weet ik zo gauw niet. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met het verstaan van mensen aan de andere kant van de 'lijn'
Mja, dat is dus bij lange na niet hard genoeg op mijn defy, en zo doof ben ik echt niet. Is er geen app om die shit up te cranken naar 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
@Lolandros Dan lijkt het er eerder op dat je speaker niet in orde is... Als zelfs een slechthorende als Wybo z'n defy niet op maximale sterkte hoeft te zetten om mensen te verstaan, terwijl bij jou de max zelfs te zacht is voor een normaal horende, dan is er eerder wat met je telefoon aan de hand, lijkt mij
Waar je nog naar zou kunnen kijken is een aanpassing van je geluid via Instellingen - Oproepinstellingen - Spraakkwaliteit. Die zou je eens op Gebalanceerd of Fris moeten zetten. Misschien dat dat al wat beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
Ik zal gebalanceerd eens proberen, ik had hem op extra bright gezet, ik neem aan dat dat vertaalt naar extra fris oid. In ieder geval de onderste setting. Ik had al het idee dat het aan mijn telefoon ligt, maar ik heb een beetje zitten googlen en blijkbaar zijn er meer mensen met de issue, dus misschien ligt het wel aan mijn productieserie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
weet iemand als de defy plus (de opvolger van de defy) ook met motoblur uitgerust is? Google is momenteel even mijn vriend niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
diamondback schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:38:
weet iemand als de defy plus (de opvolger van de defy) ook met motoblur uitgerust is? Google is momenteel even mijn vriend niet
Yup, volgens mij wel

Google niet voor nodig ;) Op fabrikantenwebsites staat meestal wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Bedankt!

Bij de specificaties staat bij backlight: led notification. Wil dit zeggen dat de led pinkt wanneer er een gemiste oproep, bericht is? Ik heb dit nu op mijn nokia 6300 en vindt dit uitermate handig. Moest dit zo zijn, vind ik dat een groot pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Ja, net zoals de meeste android toestellen heeft de Defy dat. Als er een notificatie is (dit kan van alles zijn: whatsapp bericht, gemiste oproep, afspraak van je agenda, enz.) dan knippert de led, tot het moment dat je de notificatie bekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de Defy met Android 2.1 en dat werkte heel goed, in het begin was de telefoon wel snel leeg, maar naar verloop van tijd kon ik een paar dagen doen met een volle accu. Vervolgens heb ik de update naar Android 2.2 gedaan en hoewel het er allemaal mooier uitziet en beter loopt, is mijn gebruiksduur terug gelopen naar minder dan 24 uur, gisteren zelfs maar 14 uur... Ik heb Advanced Task Killer op de telefoon staan, waarmee ik alles stop nadat ik klaar ben met de telefoon. Ik heb gisteren niet gebeld, niet gesmst, alleen wat mail gelezen. Verder staat wifi aan en BT uit. Het energiebeheer heb op de één na zuinigste stand staan... Ik zet overigens nooit mijn telefoon uit.

Herkent iemand deze problemen? Waar zou dit door veroorzaakt kunnen worden? En wat zou een mogelijke oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
GEEN task killer gebruiken. Gevolg is namelijk dat al die programma's vrolijk opnieuw worden ingeladen, dus meer belasting voor de CPU. Task killer is alleen handig als er een app is die echt blijft hangen, maar dat kun je gewoonlijk ook via "Instellingen - Toepassingen - Actieve services - 'Misdragende app' - Stoppen" doen.
Gebruik bijvoorbeeld Battery Monitor om te zien hoe je verbruik verloopt. En via Accu gebruik kun je zien waar de meeste stroom voor gebruikt is.
Even een speculatie: het kan zijn dat je zo ver van alle masten af zit dat je telefoon voortdurend op zoek is naar een beter signaal. Of dat je telefoon voortdurend switcht tussen 2G en 3G. Zet hem eens een tijdje op alleen 2G en kijk hoe het dan gaat.
Bij mij bleek m'n telefoon meer stroom te verbruiken als wifi uit ging als m'n scherm uit ging, dus de slaap policy voor wifi heb ik op Nooit gezet. Overigens zit ik op een custom rom (barebones CM7) en niet meer op 2.2, maar de defy van m'n man draait wel op 2.2 en die haalt stukken langer met z'n telefoon dan minder dan 24 uur.
En soms kan een reboot helpen om de telefoon in ieder geval weer wat meer smooth aan te laten voelen.
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar de statistieken kijk, is 47% van de accu verbruikt door telefoon inactief en 47% van de accu verbruikt door telefoon standby... En dat in 14 uur...

Mijn positie t.o.v. masten is niet veranderd, dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Zal de task killer inderdaad niet meer gebruiken, dank je voor deze tip. Hoe zet ik de telefoon alleen op 2G? En is battery monitor een app?

Zal vanavond even de batterij verwijderen en de telefoon volledig opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 22:12
ik draai mijn defy nu ook op cm7. Hoe enable ik adobe flash (vr browser)? Gewoon via de app in de android market? Ik dacht dat die al ondersteund werd door android 2.3 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
@matriskie, ik heb de adobe flash-app geinstalleerd via de market. Geen idee of het nodig is, maar er is zoveel app-ruimte op de defy, dat ik me daar niet druk over gemaakt heb.

@Lampo, Battery monitor is idd een app. Telefoon inactief en telefoon standby verwacht je idd zo hoog met jouw gebruik, maar dat de batterij zo snel leeg gaat zou niet moeten kloppen. Gewoon even rebooten en idd de task killer uitzetten zou al een stuk moeten kunnen schelen. Batterij eruit halen hoeft in principe niet.
Telefoon op alleen 2G kan via de widget energiebeheer (staat al op je telefoon geinstalleerd als het goed is) of via het menu Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Netwerk selecteren. Dan kun je kiezen tussen Alleen 2G, Alleen 3G of automatisch (dat is voorkeur voor 3G, is dat er niet, dan 2G)

• F.A.T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06-2013
Wanneer komt de officieele update van 2.3 voor de Defy?

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 18:01
Ik meen gelezen te hebben dat Motorola niet verder zou gaan dan 2.2. Als iemand daar een bronvermelding bij heeft, graag!

Verwijderd

Hallo ,

ik heb even een ander probleem , defy gevallen, gorillascherm aan stukjes , wie weet waar ik een nieuw scherm kan kopen ? alvast bedankt

Verwijderd

Hallo heb Defy geroot en nu zegt virus scanner dat dit een bedreiging is.
Klopt dit?

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:26
F.A.T schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:27:
Wanneer komt de officieele update van 2.3 voor de Defy?
Niet - er komen geen updates meer van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.A.T
Koekoeksclocker schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:19:
[...]

Niet - er komen geen updates meer van Motorola.
En de defy+ heeft die wel 2.3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@henkkarel: Kijk even op Ebay, daar worden meestal wel reparatie-onderdelen aangeboden.
@oetspiek: Dat lijkt me sterk. Welke tutorial heb je gevolgd?
@F.A.T: Waarschijnlijk kost het meer tijd om zo'n vraag hier te posten, dan om zelf het antwoord even op te zoeken: google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Rooten is in zoverre een 'bedreiging' dat je dingen in het systeem aan kunt passen. Dus in zekere zin is het idd een bedreiging. Malware kan namelijk ook opeens in het systeem terwijl dat zonder root niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotogravinnetje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:00:
Rooten is in zoverre een 'bedreiging' dat je dingen in het systeem aan kunt passen. Dus in zekere zin is het idd een bedreiging. Malware kan namelijk ook opeens in het systeem terwijl dat zonder root niet kan
Ik kon gisteren niet meer inloggen in gmail wegens verdachte activiteiten ( spam?).
Dacht wellicht dat het via mobiel is gebeurt, omdat virus scanner deze melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VantageR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:26:

@oetspiek: Dat lijkt me sterk. Welke tutorial heb je gevolgd?
google
Deze, How To: Root Your Android Phone (SuperOneClick Method)

• F.A.T
@VantageR Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Defy geupdate van Froyo 2.2 naar CM 7.
Tot nu toe bevalt dat prima, alleen mis ik een optie in mijn contacts.
Voorheen kon ik de mensen die ik nauwelijks bel verbergen (show/hide) in het menu, maar nu is deze optie niet meer aanwezig.
Iemand enig idee of hier een app voor is of dat ik eventueel van iemand een contact.apk kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 3500 mah accu besteld. Bij mijn huidige gebruik houdt de accu het maar een dag of hooguit twee uit. Altijd fijn om dan een reserve accu met iets meer power bij te hebben. Ik zal hier posten hoe dik hij wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Ik ben inderdaad wel benieuwd of die 3500 mAh accu een beetje goed zijn best doet! Best goedkoop namelijk.

The Jester laat ook niets meer van zich horen... :P

[ Voor 8% gewijzigd door poekman op 16-09-2011 20:31 ]

Verwijderd

Het kan geloof ik 17 werkdagen duren, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik lees in ieder geval verschillende ervaringen tot dusver. De ene is lyrisch en zegt dat de accu écht ruim twee (tot zelfs drie) keer zo lang mee gaat en de ander is weer teleurgesteld en zegt dat er geen enkel verschil is met de normale accu. We shall see. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 14:48
Voor de liefhebbers deel ik het antwoord dat ik kreeg op de vraag aan algebeld.nl wanneer de defy+ beschikbaar komt:
Goedemorgen,

Wij verwachten dit toestel 30-09-2011 binnen te krijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

xxx xxxxxx

Algebeld.nl / Laptop-Online.nl
na volgend weekeinde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
guapper schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:02:
Voor de liefhebbers deel ik het antwoord dat ik kreeg op de vraag aan algebeld.nl wanneer de defy+ beschikbaar komt:

[...]

na volgend weekeinde dus.
Nou ik zou zeggen, daar kun je naar mijn ervaring totaal niet op vertrouwen. Lees maar mijn eerdere ervaring met Algebeld maar even door. Zie ook mijn Shopreview (ShR). Bovendien ben ik niet de enige, zie bijvoorbeeld deze ShR (2 maanden! gewacht), deze ShR (heel lang gewacht, nooit geleverd) en nog veel meer... Bovendien is het jullie niet opgevallen dat Algebeld nooit een voorraad indicatie geeft bij Tweakers? Zie bijvoorbeeld pricewatch: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart => Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/delivery_time/unknown.gif "levertijd onbekend" en dat is bij alle prijsvermeldingen bij Algebeld, wat mij in ieder geval een onbetrouwbare indruk geeft.

Wat ze dus doen is "direct leverbaar" indicatie aangeven op de website, maar meerdere keren de verzending uitstellen met allerlei uitlopende redenen. Zelf dacht ik in het begin, kan gebeuren. Maar naar zoveel keer heb ik eerlijk gezegd het idee dat het gewoon smoesjes zijn. Ze lokken je om te bestellen, bij mij met de laagste prijs van de Defy destijds. Toen mijn telefoon eindelijk was geleverd, waar ze al lang niet meer de goedkoopste en hebben ze me dus met een "sluwe misleiding" wel bij hen laten bestellen. Helemaal nadat ik zeer slecht ben behandeld met het probleem dat de USB klepje was verbogen in de verpakking. Ze deden dat af als dat heb je zelf gedaan we kunnen niets voor je betekenen. Ik heb gewoon zelfs spijt dat ik mijn order niet heb geannuleerd en elders heb besteld, aangezien ze nu geld aan mij hebben verdient, die ze niet hebben mogen verdienen, vind ik.

Kortom Algebeld vind ik totaal geen betrouwbare webshop en helemaal de levertijd indicatie van hen kan je gewoonweg niet vertrouwen.

Ja, ik ben zeer ontevreden over mijn bestelling van Algebeld en wil eventuele andere kopers hetzelfde leed besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dank je voor je zorgen; ik hoop maar dat mijn ervaring meer op par zal liggen met de meerderheid van de ervaringen.

Aangezien het toestel nog niet uitgeleverd wordt zou het inderdaad later kunnen worden, zeker wanneer er meer besteld zijn door consumenten dan er geleverd kunnen worden. Ik hoop maar dat er niet te veel mensen zitten te wachten op het uitkomen van de Defy+. *benauwd kuchje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op internet de MIUI rom en die leek me wel leuk om eens te proberen. Ik heb alleen geen ervaring met custom roms installeren op m'n Defy, en na even Googlen kwam ik dit topic tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1264798
Daar staan deze instructies:

1. Download Defy 2nd init installer, easiest way is from market.
2. Run the 2nd init installer following the instructions closely.
3. Boot into Custom BootMenu by pressing volume down when device flashes a blue led at bootup. Set default boot mode to 2nd init.
4. Select Recovery, Custom Recovery. Choose "Wipe Data/Cache" option and next select "Wipe Cache" then go to Advanced and select "Wipe Dalvik Cache".
5. Choose Install .zip from SD Card, select MIUI rom .zip.

Is het echt zo makkelijk of is dit meer een uitleg voor gevorderden en zijn er belangrijke dingen weggelaten? Ik wil namelijk niet m'n telefoon kapot maken, dus ik hoop dat hier iemand is die hier ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Dat klopt helemaal. Wat ik wel vooraf zou doen is een backup maken van zowel je SD-kaart als van je apps (rooten en dan titanium backup gebruiken). Mocht er dan toch wat mis gaan, heb je in ieder geval nog je backups om terug te kunnen
O, en let even op welke versie goed werkt, want niet alle versies van Defy 2nd init werken helemaal goed

[ Voor 18% gewijzigd door Fotogravinnetje op 25-09-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie! :)

Nou vroeg ik me af; kan ik op dezelfde manier ook weer de standaardrom of Cyanogenmod installeren?

EDIT: ik krijg het rooten al niet eens voor elkaar; Z4root crasht na een tijdje. Zijn er nog andere manieren om een Defy te rooten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ja, via oneclick. Kijk maar eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel, dat werkte!
Ik wacht toch nog maar even met het installeren van MIUI, ik moet eerst nog eens even rustig uitzoeken wat ik ga backuppen :)

EDIT: En nog een vraagje, ik zag ook deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1033654, kan ik die ook installeren met 2nd init?
En bij sommige roms staat dat je eerst de Nordic SBF rom moet installeren, wat houd dat precies in?
(Sorry voor de noobvragen, ik kan nergens op internet iets vinden waar dit soort dingen duidelijk staan uitgelegd...)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, sinds april in bezit van mijn defy. In begin wel wat irritante foutjes gehad, maar na update naar android 2.2 was alles opgelost. Tenminste de eerste paar weken.
Daarna begon het, eerst kon ik geen mail verzenden, wel ontvangen. Foutje in de instellingen zou je denken. Nee dus. Later kon ik ook geen e-mail meer verzenden, wel gmail. Nog later lukte dat ook niet. Weer wat later deed mijn geluid het niet meer. Ik kan nu alleen nog bellen als de speaker aan staat. En als allerlaatste kan ik ook geen contact meer krijgen met mijn wifi-modem thuis.
Ik heb een telfort abo en al twee keer in de winkel geweest en die jongens hebben er een half uur mee zitten pielen zonder succes. Ook mijn sim-kaartje verwisseld, maar daar lag het niet aan. Ook al een paar keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, niks helpt. Wat is er aan de hand met mijn telefoon?
wie kan mij verder helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het speaker probleem is een bekend issue uit een van de eerdere batches. Is een hardwarematig defect, dus opsturen en onder garantie laten repareren zou een goeie optie zijn. Je kan dit volgens mij achterhalen aan de hand van een kleursticker onder de batterij.

De overige problemen zijn moeilijk te beoordelen.

Ik zou hem opsturen en zorgen dat er een duidelijke klachtomschrijving op papier komt.

[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 26-09-2011 10:26 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, alvast bedankt. Opsturen naar motorola? of naar gsmtrack.nl waar ik 'm gekocht heb?
Heb daar niet veel vertrouwen in, maar ja, nu betaal ik voor een internet abonnement waar ik niks aan heb.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opeens opvalt bij uitschakelen en opstarten dat de defy een aantal piepjes laat horen.
Is dit een fout code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
meevallertje? Ik krijg zojuist email dat mijn Defy+ is verzonden.
Dat zou betekenen dat ze 3 dagen eerder dan verwacht geleverd zijn vanuit de leverancier. Nu maar hopen dat het inderdaad de nieuwe versie is die verzonden is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-10 19:16
guapper schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:38:
Dat zou betekenen dat ze 3 dagen eerder dan verwacht geleverd zijn vanuit de leverancier. Nu maar hopen dat het inderdaad de nieuwe versie is die verzonden is... ;)
Waar heb je de Defy+ besteld?

Edit: Never mind, ik neem aan bij algebeld.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Jape op 27-09-2011 22:08 ]

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10 20:13
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, en nu lijkt de nieuwe Defy+ me wel wat. maar wat zijn de alternatieven in deze categorie (though-smartphones). Ik heb iets gezien van een Sony Ericsson Xperia activem, maar zijn er nog andere?

• guapper
Ja, Samsung komt binnenkort ook met zo'n model op de markt.

• janvanmil
guapper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:14:
Ja, Samsung komt binnenkort ook met zo'n model op de markt.
Bedankt! Bedoel je dan de Samsung Galaxy Xcover?

Zijn er nog opties bij HTC?

• guapper
De Xcover inderdaad. Dat zijn als ik 't goed heb de enige 3 (normale) smartphones met IP67 diploma.

• janvanmil
guapper schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:10:
De Xcover inderdaad. Dat zijn als ik 't goed heb de enige 3 (normale) smartphones met IP67 diploma.
Zijn er nog andere 'niet normale' smartphones met ip67 dan?

• poekman
janvanmil schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:13:
[...]

Zijn er nog andere 'niet normale' smartphones met ip67 dan?
Zoek en gij zult vinden

Verwijderd

:) ook mijn defy+ is onderweg , ben benieuwd of er verbeteringen zijn t,o,v de defy in ieder geval heeft de battery meer capaciteit dus zou die langer moeten meegaan , afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
guapper schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:38:
En? heb je hem al binnen? Eerste ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
't is m'n eerste android, dus ik ben nog een beetje onwennig na lange tijd wm6.5.3.

Veelbelovend apparaat. Alles loopt lekker vloeiend, nog geen problemen gevonden. Nu volop aan het klooien met launchers natuurlijk. Kortom: blij met m'n Defy+

Wat betreft dat + moet je je er niet te veel bij voorstellen: de cpu is iets minder onderklokt (1 ipv 0,8Ghz), de accu is 10% groter en je schijnt er 720p mee te kunnen filmen. Eigenlijk was het vooral de accu waar ik een paar weken op heb gewacht, omdat 10% extra best veel kan zijn soms. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:16
guapper schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:10:
Alleen hebben de anderen een veel lagere schermresolutie..... Ik blijf blij met m'n Defy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voor mij waren de afmetingen ook niet onbelangrijk bij mijn keuze: ondanks het 3,7" scherm is de Defy een stuk korter (en platter) dan mijn oude SE Xperia X1. Ik was bang dat bijvoorbeeld een Nexus S of Optimus 2X wat minder lekker in de broekzak zit. De Optimus 2X schijnt ook behoorlijk snel door zijn accusap te gaan.

Wel vind ik het jammer dat op de Defy een frontcam ontbreekt voor Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
En?? Inmiddels iemand al een beeld hoe het staat met de accuduur van de Defy+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
poekman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:59:
Simpel gezegd: 10% langer.

De exacte accuduur is 100% afhankelijk van hoe je je telefoon gebruikt en wat je er zoals op zet. Dat zal dus voor iedereen anders zijn.

Edit: als je bedoelt of de accu langer mee gaat met GingerBread by Moto, kan ik je daar geen antwoord op geven helaas. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 01-10-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
moet voor de defy + geen nieuw forum gemaakt worden?
en weet toevallig iemand ook als op tweakers nog een review van de defy+ komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De verschillen zijn natuurlijk wel minimaal: grotere accu, andere camera (720p) als ik me niet vergis, en natuurlijk het besturingssysteem: Android 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poekman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:59:
heb 4 maanden een defy gehad in volle tevredenheid heb nu een defy+ , het loopt allemaal veel soepeler en sneller met Android 2.3.4 en ook de battery gaat meer als 10% langer mee , kan er nog niet zo heel veel over zeggen heb hem nu 3 dagen , maar het ziet er goed uit , super telefoontje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Ok, thanx voor de reacties! Het wordt sowieso toch de Defy+ voor die 25 eur meer. Hopen dat ze de vorige productiefoutjes eruit hebben gehaald.

Iemand een idee of hij ergens in de winkel komt vóór 15 oktober??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
In de fysieke winkel? Daar heb je 'm niet voor dat geld denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Ok, dan wordt het gewoon op internet bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Waar is de defy+ te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
algebeld.nl in de voorverkoop (los toestel) voor € 250,- + € 7,50 verzendkosten.
Ik vermeld dit hier omdat deze aanbieding nog wel online staat, maar niet in de pricewatch terug is te vinden.

Als je slim bent waag je er eerst een email aan met de vraag wanneer ze verwachten te kunnen verzenden.

Overigens: aan de hand van de taal van de handleiding en wat codes op de doos ga ik er vanuit dat ze hun toestellen uit Duitsland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3500 mAh accu inmiddels voor het eerst gebruikt. Tot dusver is het resultaat behoorlijk teleurstellend. Hij heeft het ongeveer 15% langer uitgehouden dan de normale 1500 mAh accu. Wellicht komt dat doordat het de eerste keer is dat hij gebruikt werd. Ik heb hem weer helemaal vol geladen, dus we wachten af. Ik post wel of het verbetert. De telefoon is overigens zo'n 75% dikker geworden :S

Een vraagje. Mijn Defy loopt dagelijks wel een keer vast. Alles gaat dan enorm traag en/of hij reboot automatisch. Zonder rebooten blijft het probleem bestaan. Ik had in dit topic ergens een oplossing gevonden, maar kan het niet meer terugvinden. Heeft iemand een suggestie om dit probleem te verhelpen (met behoud van garantie).

System version: Version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB
Android version: 2.2.2
Kernel version: 2.6.32.9-ga28fcc4
Build number: JOREM_U3_3.4.2_179-2

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:00:
De 3500 mAh accu inmiddels voor het eerst gebruikt. Tot dusver is het resultaat behoorlijk teleurstellend. Hij heeft het ongeveer 15% langer uitgehouden dan de normale 1500 mAh accu. Wellicht komt dat doordat het de eerste keer is dat hij gebruikt werd. Ik heb hem weer helemaal vol geladen, dus we wachten af. Ik post wel of het verbetert. De telefoon is overigens zo'n 75% dikker geworden :S
Nou ben ik geen expert (net m'n eeste android device aangeschaft), maar heb wel gelezen in de XDA topics dat, wanneer je een accu met een andere capaciteit gaat gebruiken, er een bestand in de ROM moet worden vervangen (/system/battd) zodat je android ook WEET dat er een andere accu in zit met grotere capaciteit. Anders zou het kunnen zijn (zover ik kan beredeneren) dat de nieuwe 3500mAH accu maar voor 1500:3500=40% geladen wordt (als beveiliging tegen overladen).

Indien deze beredenering niet correct is zou ik het graag horen.
Als de aanname wel klopt, houd dat meteen ook in dat je niet 2 verschillende accu's goed kunt gebruiken.
(de ene wordt niet volledig geladen, of de andere wordt overladen.)
CM7 is not ok on the defy+!! It needs the new /system/bin/battd, which needs the new kernel, which doesn't work with CM7! Without the new battd, the battery will not be charged fully.
bron
In dat draadje (specifiek defy+) vind je nog meer info, maar het is niet compleet.
Wat ik er uit haal, is dat je voor de/een accu een specifieke driver nodig hebt. Of dit alleen voor de Defy geld; geen idee.

[ Voor 67% gewijzigd door guapper op 05-10-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper > Bedankt voor de reply. Daar had ik totaal niet aan gedacht. Ik heb het voor de zekerheid ook maar even bij XDA gevraagd. Met Google kon ik niets vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heb je daar een linkje naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het in een lopend topic geplaatst: http://forum.xda-develope...read.php?t=903395&page=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn defy weer terug, :) body swop of zo iets, en nu vraagt hij om pincode voor het opheffen van de blokering van sim-netwerk :'( iemand hier iets van gehoord?
kan ik hem nog niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik zou eens bij m'n provider informeren: wanneer 3x een verkeerde PIN ingevoerd is, kun je 'm ontgrendelen met een PUK code. Of zoiets. Vroegah.

Is dat wat je bedoelt?

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 06-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
is dat niet gewoon dat 0000 codetje? die moest ik ook steeds invoeren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is de standaard PIN code. Indien je die 3x verkeerd invult, kun je de sim card alleen nog ontgrendelen met een PUK code. Maar ik vraag me af of dat is wat ie bedoelt. Lijkt me ook erg offtopic voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Sinds gisteren heb ik een Defy+. Leuk toestel.
Maar het verbinden via usb aan mijn Windows 7 pc lukt niet.
De driver wordt niet geaccepteerd. :|

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even de software van de Motorola site downloaden; mijn Defy werd pas goed herkent nadat ik dat had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Dank voor de snelle reactie.
Heb daar al de MotoHelper gedownload, maar dat had geen effect. :?
Of moet ik nog wat anders downloaden? (linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb de defy nu een half jaartje in gebruik en bevalt me super! 1x in de week een keer rebooten vind ik echt geen probleem. Ik heb er Advanced Task Killer op draaien die elke keer als ik mijn scherm uit zet alle programma's op de achtergrond afsluit.
Ik moet elke dat mijn telefoon opladen, maar dat komt meer omdat ik er veel mee doe en constant mijn wifi aan heb staan. Als ik op zondag de telefoon de hele dag laat liggen is er maar 10% accu opgeslurpt...
Idd, je moet ff de defy-software downen voordat hij fatsoenlijk werkt...

Edit: Ik heb ook de Driverinstaller geinstalleerd, misschien is dat het??

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 09-10-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de pc opnieuw opgestart? En als dat niet werkt zou ik proberen ook de telefoon opnieuw op te starten.

Zelf gebruik ik ATK niet meer; ik las dat dat beter is omdat veel applicaties zichzelf weer opstarten nadat ze zijn afgesloten en dat herhaald zich dan elke keer als je het scherm uitzet, wat weer processorkracht en accu nodig heeft; en inderdaad, ik merk wel dat hij iets sneller is. Ik kan sinds ik Juicedefender gebruik met gemak 2 dagen op een lading doen!

Verder heb ik sinds vorige week een enorm diepe kras in het scherm van m'n Defy, beetje jammer aangezien dat niet zou mogen gebeuren met Gorilla Glass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat vinden jullie eigenlijk van de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek via een koptelefoon/oordopjes?

De reden dat ik het vraag is omdat ik de geluidskwaliteit zwaar tegen vind vallen. Mijn laatste 2 telefoons waren Sony-Ericssons (W850 walkmantelefoon en X1 Xperia) en het geluid dat daaruit kwam was toch wel heel veel beter dan wat ik met de Defy ervaar.
Ik ben al van WinAMP overgestapt naar PowerAMP, waar het geluid al beter bij te regelen is, maar lekker klinkt het nog steeds niet.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 18:01
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:53:
Verder heb ik sinds vorige week een enorm diepe kras in het scherm van m'n Defy, beetje jammer aangezien dat niet zou mogen gebeuren met Gorilla Glass...
Dat is niet helemaal waar. Gorilla Glass moet je ertegen beschermen, maar het is niet een soort buitenaards onschendbaar tovermateriaal ofzo. Het blijft gewoon een product dat kapot kan. Als jij met een klauwhamer een ram op je scherm geeft gaat het gerust kapot.

Als ik mijn scherm (na een half jaar gebruik) goed oppoets zie ik ook wel wat oppervlakkige krasjes. Dat is ook ongeveer wat ik ervan verwachtte. Het ziet er een stuk gladder uit nog dan gewoon glas na een halfjaar normaal gebruik. Ik doe meestal 3 à 4 jaar met een telefoon en dat moet dit glasplaatje prima gaan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@guapper

Ik ben eigenlijk wel te spreken over de geluidskwaliteit van de Defy. Poweramp gebuik ik ook, maar niet de equalizer, bass/treble settings. Dat kleurt het geluid teveel. Ik heb flac bestanden op de Defy staan en gebruik een Sennheiser MM 550Bleutooth stereo headet:

productreview: Sennheiser MM 550 (Zwart) review door F0nz0

Of er veel verschil is met m'n vorige LG Arena en Sony W800i is, weet ik niet. Gebruik je bij de Defy dezelfde headset als bij je vorige telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik gebruik inderdaad de SE earbuds, omdat die het overige geluid en vooral windruis goed afsluiten, waardoor het volume niet te hoog hoeft. Een normale (of compacte) hoofdtelefoon gebruiken zie ik niet als een optie.

De weergave van de bassen was ook altijd goed in combinatie met de SE telefoons, terwijl ik nu op de Defy voornamelijk middentonen hoor, en nagenoeg geen bas. Bijregelen heeft tot gevolg dat het geluid totaal vervormt raakt. De meegeleverde headset lijkt een iets (marginaal) beter geluid te geven, maar die dopjes vallen uit mijn oren en vallen dus ook af.

Het lijkt er op dat ik eens moet gaan uit zien naar andere dopjes dus. Heb al meer reacties gezien van mensen die de prestaties van de SE dopjes op de Defy tegen vinden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Gorilla Glass moet je ertegen beschermen, maar het is niet een soort buitenaards onschendbaar tovermateriaal ofzo. Het blijft gewoon een product dat kapot kan. Als jij met een klauwhamer een ram op je scherm geeft gaat het gerust kapot.

Als ik mijn scherm (na een half jaar gebruik) goed oppoets zie ik ook wel wat oppervlakkige krasjes. Dat is ook ongeveer wat ik ervan verwachtte. Het ziet er een stuk gladder uit nog dan gewoon glas na een halfjaar normaal gebruik. Ik doe meestal 3 à 4 jaar met een telefoon en dat moet dit glasplaatje prima gaan volhouden.
Ik heb er ook niks vreemds mee gedaan; ik haalde hem uit m'n broekzak en toen zag ik die kras; het enige wat ik kan bedenken dat ermee is gebeurd is dat ik hem misschien met het scherm naar beneden ergens heb neergelegd. Maar het is niet een klein krasje, echt een diepe kras die je altijd kan zien. Valt me toch een beetje tegen.

Even iets heel anders: de officiele Cyanogenmod voor de Defy is uit! http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
Ik denk dat ik deze binnenkort maar eens ga proberen, maar het is toch een beetje eng, voor de eerste keer een custom rom installeren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:00:
[...]

Ik heb er ook niks vreemds mee gedaan; ik haalde hem uit m'n broekzak en toen zag ik die kras; het enige wat ik kan bedenken dat ermee is gebeurd is dat ik hem misschien met het scherm naar beneden ergens heb neergelegd. Maar het is niet een klein krasje, echt een diepe kras die je altijd kan zien. Valt me toch een beetje tegen.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een steentje of grote zandkorrel (mineraal dus, net als het glas), omdat dit geharde glas moeilijk te bekrassen is met metaal. Let wel: moeilijk, niet onmogelijk.
Even iets heel anders: de officiele Cyanogenmod voor de Defy is uit! http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
Ik denk dat ik deze binnenkort maar eens ga proberen, maar het is toch een beetje eng, voor de eerste keer een custom rom installeren :>
Ik las het ook ja. Ik ben nieuwsgierig hoe lang het gaat duren voordat de Defy+ ook ondersteund gaat worden door de CM roms.

CyanogenMod Defy wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:00:
[...]
http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released
Zeker doen! Ik heb Cyanogenmod een half jaar draaien op m'n Defy en het bevalt uitstekend.
In de Market kun je Donate for Defy CM7 aankopen om xda-developer Quarx En Epsylon3 te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Wat zijn de voordelen van de Defy+ in vergelijking met de Defy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De Defy+ heeft een grotere accu (1700mAh ipv 1500mAh), officiele android 2.3 gingerbread ROM en de cpu loopt op 1 Ghz in tegenstelling tot de 800Mhz van de Defy (zelfde cpu, maar is underclocked).

[ Voor 36% gewijzigd door guapper op 13-10-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
guapper schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:38:
De Defy+ heeft een grotere accu (1700mAh ipv 1500mAh), officiele android 2.3 gingerbread ROM en de cpu loopt op 1 Ghz in tegenstelling tot de 800Mhz van de Defy (zelfde cpu, maar is underclocked).
Bedankt! zijn deze verschillen het verschil in prijs (paar tientjes) waard? Of kan ik net zo goed een 'oude' Defy aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ligt er aan of je wilt gaan modden denk ik.
De grotere accu alleen al vind ik het zowiezo al waard, en op het moment zijn er nog maar weinig ROM's specifiek voor de Defy+ beschikbaar. Je kunt ze natuurlijk altijd zelf aapassen.

Gingerbread is wel een stukje sneller, en vooral de levensduur van de accu is er op vooruit gegaan. Aangezien dat toch een beetje een heikel punt is bij veel smartphones, zou ik dat zeker meenemen in de overweging.
Voor de oude Defy komt geen officiele Gingerbread ROM beschikbaar als ik het goed heb begrepen.

edit: nog vergeten te vermelden: ondertussen zijn er een paar kleine dingen aan de hardware gewijzigd: ik heb ergens gelezen dat onder andere de volume knoppen van de oude versie gammel waren. Dat soort dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 13-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze rom ook Nederlandse taal? welke rom is beter deze of miui?

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ook Nederlands. Miui heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel of ik deze rom zal proberen.
Zijn de verschillen en de voordelen zo groot ten opzichte van originele?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste