Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Inderdaad was ik ook aan het kijken op google voor hoe de vervanging uit te voeren, ik vroeg me alleen af of misschien iemand er zelf ervaring mee heeft. Het lijkt relatief eenvoudig en er zijn zelfs kits te koop met zowel de nieuwe speaker als het benodigde gereedschap.

In ieder geval bedankt voor je input :).

[ Voor 7% gewijzigd door cerietke op 05-12-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:16
Probeer anders deze eens http://www.datrepair.de/ Veel goeie reacties en feedback van henzelf op het Duitse forum: http://www.android-hilfe.de/motorola-defy-forum/

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Daar zal ik eens rondneuzen, bedankt!

Ondertussen zijn de vervangende onderdelen en het gereedschap naar me onderweg.

[ Voor 52% gewijzigd door cerietke op 12-12-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 22:44
Ik zoek iemand die met mij of voor mij mn defy op Cyanogen Mod 10 oid wil zetten

kom er zelf niet uit

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495835

sinds een paar dagen een defy mini en wat ik ook doe, ik kan me niet aanmelden op een account. Het zou met opstarten meteen moeten gebeuren, maar dan krijg ik een foutmelding. Wifi werkt wel goed. Via het menu accounts werkt het ook niet. Ook niet voor facebook. Internet google werkt niet. Apps werken niet. Ik heb gezocht op internet, geprobeerd te verbinden met de pc, maar niets werkt. Reboot ook niet.
Gmail en facebook programma's staan al wel op de telefoon, dus dan zou het toch ook te gebruiken moeten zijn? Vorige telefoon (net zo iets maar dan uit China) lukte het wel gewoon.
Updates van software etc. hadden ook geen zin.
In de handleiding is er niets over te vinden....

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 495835 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:55:
sinds een paar dagen een defy mini en wat ik ook doe, ik kan me niet aanmelden op een account. Het zou met opstarten meteen moeten gebeuren, maar dan krijg ik een foutmelding. Wifi werkt wel goed. Via het menu accounts werkt het ook niet. Ook niet voor facebook. Internet google werkt niet. Apps werken niet. Ik heb gezocht op internet, geprobeerd te verbinden met de pc, maar niets werkt. Reboot ook niet.
Gmail en facebook programma's staan al wel op de telefoon, dus dan zou het toch ook te gebruiken moeten zijn? Vorige telefoon (net zo iets maar dan uit China) lukte het wel gewoon.
Updates van software etc. hadden ook geen zin.
In de handleiding is er niets over te vinden....

Help!
Is deze nieuw of 2e hands/gebruikt?
Heb je al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is een nieuw toestel. Heb de winkel ook al gemaild, maar die wisten het ook niet. Die reset heb ik al 2 keer gedaan, maar het lukt nog steeds niet.
De foutmelding die ik krijg: kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.
Het is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices.

Tijdelijk zal het niet zijn, want ik probeer het al dagen. Gegevens zouden ook geen probleem moeten zijn, want de telefoon is ervoor geschikt, alle programma's staan erop en ik heb vol bereik wifi.

ik vond nog iets over andere wachtwoorden die je nodig hebt met oudere toestellen en google. Ook geprobeerd via mijn account, maar ook dat maakt niets uit. Nog verder gezocht op internet. Het probleem komt wel veel voor, maar geen enkele oplossing gevonden.
Balen!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 495835 op 07-01-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch even een nieuw bericht in plaats van mijn oude bericht te wijzigen, want kennelijk leest men hier niet veel..... Ik heb de telefoon teruggestuurd en hoop een nieuwe werkende terug te krijgen. De wifi doet het, de simkaart ook. Maar geen internet. Na contact met de vodafone website en bezoek aan diverse belwinkels weet ik dat het niet anders dan een software fout kan zijn en zonder internet werkt er dan niets meer...
Dus als iemand dit probleem ooit heeft: ga terug naar de winkel en laat je niet afwimpelen, maar vraag gewoon om een ander, wel werkend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Indien het een softwarefout was zou dat met een firmware flash ook opgelost kunenn zijn, maar dat lijkt me ook geen vertrouwen geven wanneer dat nodig zou zijn met een net nieuw aangeschafte telefoon. Wellicht dat ze dat nu met jouw telefoon gaan doen. Hoe het opgelost wordt is ook niet zo belangrijk, ALS dit maar voor je wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

@GCT-Zen Lukt een andere CM wel, of uberhaupt niet? Loop je ergens specifiek op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als ik zijn vraag lees, snapt ie het rooten, 2nd init installeren, booten naar CWM, custom recovery-zip installeren verhaal niet.

Het flashen van verschillende versies is toch daarna overal hetzelfde?

=> (N)Iemand in de buurt van Groningen die GCT-Zen de juiste richting in wil wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je gewoon deze tutorial volgt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756234

Ik was binnen een half uur klaar, zonder mij ergens in gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mja, alleen het rebooten na de 1e keer flashen... dat lijkt echt uuuuuren te duren, en je krijgt het er ook o warm van...

:-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 01:26

MikeVM

- Baloo -

is de motorola nog steeds een goede koop voor iemand die een stevige telefoon zoekt?

mijn broers telefoons leven niet lang..
zijn laatste was een HTC ONE V, waar hij zeer tevreden over was, maar die is helaas na een halfjaar weer gesneuveld

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MikeVM De gewone Defy is redelijk traag, vooral wanneer je een sneller toestel gewend bent. Op stock (2.2) zou ik het absoluut afraden. Traag, instabiel, etc. Met een update naar CM9/CM10 (scheelde echt veel bij mij) en wanneer je niet te gekke dingen doet, zou het nog prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
@ic3j
,,,......

lukt in zijn geheel niet snap de tutsniet en durf er daar ddor niet eens aan te beginnen,...(duurt me ook te lang heb het te druk met werk en kids)

onderwijl na 2 jaar vindt ik het toch wel fijn als er iets op mag wat een beetje vlotter draait

het liefst zou ik meekijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
sry voor late reactie draai stock 2.2 heb wel geprobeerd te rooten en superuser daarna opgezet maat verder kom ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
zal de link naar xda nogeen keer volgen ic3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Root had je al??

in het kort zijn dit de stappen (zo uit m'n hoofd):
(zoek eerst een goede handleiding op XDA; ik neem geen enkele verantwoording voor de hieronder aangegeven werkwijze)

Kies een ROM uit en lees eerst minstens de 1e 3 pagina's van dat topic, incl. readme en FAQ's.

Plaats de gedownloade ROM op je externe sd-card. (het intacte zip bestand. NIET UITPAKKEN!) Kies ook een versie Google Apps (GAPPS); die zitten niet in de ROM.

2nd init installeren (=CWM / ClockWorkMod) vanuit de market, daarna opnieuw opstarten, en wanneer het blauwe LEDje oplicht VOLUME-DOWN indrukken. Voor de zekerheid kun je eerst een NAND backup maken.

vervolgens kies je voor Recovery
vervolgens Custom Recovery
- install zip from sdcard (navigeren met vol-up, vol-down en power buttons)
- choose zip from sdcard
- blader naar de zip met de custom rom die je gekozen hebt, en installeer die.
- doe hetzelfde met de GAPPS zip.
- ga in het menu een level omhoog, en kies Wipe Cache Partition
- kies nu Advanced en vervolgens Wipe Dalvik Cache

Je bent nu klaar om te rebooten en de telefoon opnieuw te starten met je custom rom.
-> Dit (eerste keer opstarten met een nieuwe ROM) kan tot een minuut of 10 duren. Geef het systeem wat tijd om zichzelf in te richten.

Zie ik nog iets over het hoofd?
;) succes

[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 25-01-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 10:01

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

dit weekend ook CM10 van Quark geinstalleerd,
10 keer opnieuw gedaan en verschillende GAPPS en ROMs geprobeerd maar telkens de AOSP toetsenbord die vast liep...

na enige tijd deze dan maar verwijderd en ergens aan apk voor de standaard toetsenbord gevonden.
wel lastig probleem om op te lossen eigenlijk, geen toetsenbord = geen gmail account = geen play store = geen nieuw toetsenbord of update. en ook nergens info over gevonden die hielp...

De CM10 van 20130110 bevalt me goed en is momenteel stabiel, is ook een stuk vlugger (zeker op 1ghz) dan de stock versie 2.3.6
zeker een aanrader voor mensen die nog twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
guapper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:16:
Root had je al??

in het kort zijn dit de stappen (zo uit m'n hoofd):
(zoek eerst een goede handleiding op XDA; ik neem geen enkele verantwoording voor de hieronder aangegeven werkwijze)

Kies een ROM uit en lees eerst minstens de 1e 3 pagina's van dat topic, incl. readme en FAQ's.

Plaats de gedownloade ROM op je externe sd-card. (het intacte zip bestand. NIET UITPAKKEN!) Kies ook een versie Google Apps (GAPPS); die zitten niet in de ROM.

2nd init installeren (=CWM / ClockWorkMod) vanuit de market, daarna opnieuw opstarten, en wanneer het blauwe LEDje oplicht VOLUME-DOWN indrukken. Voor de zekerheid kun je eerst een NAND backup maken.

- choose zip from sdcard
- blader naar de zip met de custom rom die je gekozen hebt, en installeer die.
- doe hetzelfde met de GAPPS zip.
- ga in het menu een level omhoog, en kies Wipe Cache Partition

Je bent nu klaar om te rebooten en de telefoon opnieuw te starten met je custom rom.
-> Dit (eerste keer opstarten met een nieuwe ROM) kan tot een minuut of 10 duren. Geef het systeem wat tijd om zichzelf in te richten.

Zie ik nog iets over het hoofd?
;) succes
Heb m'n oude Defy aan m'n vriendin gedoneerd en vervolgens ook deze stappen doorlopen. Bij mij was het vreemde dat ik het boot menu maar half in beeld krijg. Op internet staat duidelijk een overzicht van alle opties, maar ik kreeg er maar twee oid. Iemand hier enig idee? XDA en andere fora melden er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

niet vergeten dat je eerst je defy moet rooten, best eens op XDA forum zoeken hoe je dit moet doen.
ook kijken welke versie je stock nu hebt staan, want als je al aan 2.3.6 zit moet je eerst 2 andere Roms flashen voor je kan rooten...
de oudere versies kunnen normaal via superoneclick geroot worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
zit op android 2.2.2
systeem version 34.177.3 mb525.en.GB
kernel 2.6.32.9-ga28fcc4
build nr jorem_U3_3.4.2_177-3

Root heb ik nu voor elkaar

en nu ???welke rom kan ik ophalen en welke gapps passen er op deze motorola??

En 2ndinit ??? weet niet hoe of waar dat vandaan te halen (of clockworkmod)

Me Noob :)))))

[ Voor 79% gewijzigd door GCT-Zen op 28-01-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Er staan echt hele begrijpelijke tutorials op XDA developers hoor. Als je die niet kunt volgens zou ik er niet eens aan beginnen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Yep,,,,,

Zijn mij te veel verschillende factoren die ik niet snap daarvoor ben ik hier..

SndInitDefy_2.0 gedownload maar wat is bv de apk waarover men het heeft die geinstaleerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
GCT-Zen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:03:
Yep,,,,,

Zijn mij te veel verschillende factoren die ik niet snap daarvoor ben ik hier..

SndInitDefy_2.0 gedownload maar wat is bv de apk waarover men het heeft die geinstaleerd moet worden
2ndInit installeer je vanuit Play store. Ik zie net dat ik het eerder over Market had. Da's de oude naam van de Play Store dus..
Eerst installeer je 2ndInit, of beter gezegd: het installatie-programma. Daarna moet je het programma (2ndInit) starten (op je telefoon) om de APK te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik zou zeker niet aan het flashen van roms beginnen wanneer je verschillende factoren niet begrijpt. Kort door de bocht wordt hier al een prima methode gegeven hoe je Roms moet flashen. Het is echter wel nodig om te begrijpen wat alle stappen zijn en waarom je ze doet. Misschien nog wel handig voor je achtergrond info:
- Rooten
- cusom recovery installeren
- roms flashen
- gapps flasen

Rooten: Rooten van je telefoon is niets anders dan het verkrijgen van administrator rechten. Deze rechten zorgen er bijvoorbeeld voor dat je bestanden kunt wijzigen in je systeem partitie. Voor verschillende telefoons zijn er verschillende manieren, maar aangezien je je toestel al geroot hebt ga ik hier niet verder op in.

Cusom recovery: Een recovery kun je gebruiken om een originele rom terug te flasen wanneer er iets stuk is gegaan. Bij motorola doe je dit middels RDSlite en een zogenaamde sbf file. Die sbf file is een backup van je besturingssysteem zoals hij is wanneer hij uit de fabriek komt rollen. Wil je je telefoon weer terug naar origineel hebben, dan flash je de juiste sbf file (is op XDA wel te vinden). Echter wil jij juist een custom Rom flashen, maar hiervoor heb je dus ook een custom recovery nodig.

Deze custom recovery kun je installeren door het programma 2ndinit te installeren op je defy (de file staat hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1032212) Dit is een apk file. Een apk file kun je vergelijken met een .exe file voor je windowspc waar je een programma mee installeert (heel kort door de bocht). Zet dit .apk bestandje op je sd kaart en navigeer middels een file explorer naar dit bestandje (als je nog niet hebt installeren vanuit de market) en klik erop, je telefoon vraagt dan of je apps van onbekende bronnen wilt installeren (dit moet je nog even aanzetten) en vervolgens kun je 2ndinit installeren (misschien moet je even opnieuw navigeren naar je apk bestandje), waardoor je ook een custom recovery op je telefoon krijgt. Overigens kun je op deze manier ook andere apps buiten de market om installeren.

- Nu is je defy voorbereid om andere roms te flashen. Zoek in eerste instantie een rom uit die je interessant lijkt (moet speciaal voor de defy zijn) en download die met de bijbehorende google apps (gapps). iedere android versie heeft andere google apps. Begin eens met http://quarx2k.ru/cm10-2n...0121018-NIGHTLY-mb526.zip deze rom te downloaden (deze gebruik ik zelf op het moment en bevalt goed). en deze Gapps http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip
Zet deze bestanden weer op je SD kaart (zonder ze uit te pakken, gewoon als .zip). Natuurlijk even onthouden waar je ze hebt neergezet ;)

Flashen van Rom:
Eerst moet je in de custom recovery van je defy komen, maar zorg eerst dat je een backup hebt (contacten en apps enz) want je gaat de telefoon helemaal whipen. Vervolgens doe je de telefoon uit en weer aan. Iets nadat je motorola logo verschijnt wordt je notification led blauw. Op dat moment druk je op volume down om in je bootmenute komen. Eerst kun je kiezen tussen CPU settings, recovery en andere tools (afhankelijk van wel bootmenu je hebt, ik neem aan de laaste touch bootmenu). Druk op recovery en vervolgens op custom recovery om in recovery te komen (logisch).

In je recovery kun je roms gaan flashen. Je kunt in je recovery navigeren met je volumeknoppen, door op de uit knop te drukken selecteer je iets (klikken). Vervolgens (even copy paste van post hierboven van guapper)
De stappen die je uitvoert:
- Whipe data/factory reset (doe ik zelf altijd eerst) als klaar is terug naar hoofdscherm en
- choose zip from sdcard
- blader naar de zip met de custom rom die je gekozen hebt, en installeer die. als klaar is terug naar hoofdmenu
- doe hetzelfde met de GAPPS zip (flash zip from sdcard). en weer terug naar hoofdmenu
- ga in het menu een level omhoog, en kies Wipe Cache Partition weer terug naar hoofdmenu

daarna weer in het hoofdmenu reboot system now. Eerste reboot kan wel even duren dus loop even weg van de telefoon zodat je niet te gespannen raakt. Kom na 5 tot 10 minuten weer terug en configureer je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
goeie tip van dat weglopen!

Toen ik nog rookte duurde het ongeveer minstens 2 peuken, afhankelijk van de stressfactor, windkracht en hoe dik het sjekkie gedraaid was. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 29-01-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
ahh eindelijk 2ndinit hernoemd van .rar naar apk extentie nu staat die er op

ga nu verder proberen

@ jaapsander

ik heb de mb525 en GB ,.. de link zie ik iets staan van mb 526.zip

quarx2k.ru/cm10-2ndboot-nightly-defy(+)/CM10-20121018-NIGHTLY-mb526.zip

nog ff door zetten

[ Voor 50% gewijzigd door GCT-Zen op 29-01-2013 22:16 . Reden: meer text ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Yess eindelijk Gelukt

guapper & jaapsander Hartstikke tof en bedankt voor de tijd die jullie er in staken

zonder jullie had het nog wel ff geduurd.

2ndinit bleek het grootste struikelblok omdat dit downloade als een zip bestand na hernoemen naar Apk
wilde het wel

Het vinden van een passende rom had ik ook wel even over gedaan denk ik

[ Voor 39% gewijzigd door GCT-Zen op 29-01-2013 22:42 . Reden: meer text ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

jaapsander schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:16:
Begin eens met http://quarx2k.ru/cm10-2n...0121018-NIGHTLY-mb526.zip deze rom te downloaden (deze gebruik ik zelf op het moment en bevalt goed).
Goede uitleg! Degenen die dit willen proberen kunnen gerust de laatste versie van Quarx' 4.1.2 ROM gebruiken, dat is momenteel die van 10-1-2013: http://quarx2k.ru/cm10-2ndboot-nightly-defy(+)/.

Je flasht dezelfde type ROM dus een Wipe Data is dan niet nodig.Al je apps, data en instellingen blijven dus behouden. Ik doe uit gewoonte altijd wel een Wipe Cache en Wipe Dalvik Cache in CWM, voor en na het flashen van de ROM.

Flash na het flashen van de ROM voor de zekerheid ook deze kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36453225.

Dit loste mijn battery drain problemen op en de Defy loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
En als je de accu nog wat meer wil sparen: zet m op 2G: dat scheelt bij mij bijna de helft in accuduur.

=> Moet je trouwens niet na elke ROM update ook de Google Apps opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:51:
En als je de accu nog wat meer wil sparen: zet m op 2G: dat scheelt bij mij bijna de helft in accuduur.

=> Moet je trouwens niet na elke ROM update ook de Google Apps opnieuw flashen?
Klopt, staat bij mij ook op 2G maar het spaart volgens mij alleen de accuduur t.o.v. 3G als er met het toestel wordt gebeld. Daarnaast gaat Wifi op uit bij screen off. Beetje prutsen met Vsel settings wil ook helpen, momenteel heb ik de Defy stabiel draaien op 18/300, 28/600, 38/800, 48/1000 maar dat verschilt per toestel. Standbytijd van 8 dagen!

Ik heb Google Apps al een tijdje niet meer gereflashed, totdat er weer een nieuwe versie uitkomt. Het kan zijn dat deze versie dan al in de ROM is gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scheelt het accugebruik tussen CM9 en CM10 iets? Ik heb CM9 en was eerst heel tevreden. Dat ben ik nog steeds, alleen op een of andere manier begint de accu ineens heel erg snel leeg te lopen. Waar ik normaal met CM9 toch wel 20 uur haal, haal ik nu de helft. Ik heb hem al gecalibreerd bij de installatie van CM9. Ik las op XDA dat veel mensen die probleem hebben met CM9. Van bijvoorbeeld 74% naar 30% in een half uur standby.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 31-01-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het verbruik scheelt per ROM. Per nightly dus. Omdat er steeds weer dingen veranderen kan je er weinig van zeggen, hooguit af gaan op de ervaringen die jij en andere opdoen. Lezen op de fora dus.

Ik heb gister de kernel die voorgesteld werd door F0nz0 er op gezet in combinatie met CM10-20121117-nightly-mb526. Vannacht aan de lader gehangen en om 8.00 er af gehaald. Verbinding staat op 2G, WiFi uit. Synchronisatie staat wel aan. Ik heb nog niet gebeld, maar zit nu op 98% acculading.
Dat is niet verkeerd: normaal gesproken gaat mijn accu opp deze manier 4 dagen mee met gemiddeld 30 à 45min. internetten per dag.

@F0nz0: 8 dagen standby? In Flight-mode neem ik aan?? :P

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 31-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:28:
@F0nz0: 8 dagen standby? In Flight-mode neem ik aan?? :P
Lol nee. In flightmode is het nog langer. Ik gebruik geen Data en synchroniseer alleen via Wifi dus dat scheelt een stuk. Die 8 dagen is als ik het toestel nauwelijks gebruik.

Ik heb een verbruik van ongeveer -0,2% per uur in stand-by. Vergelijkbaar met CM9 destijds, maar zoals guapper aangeeft verschilt dit per toestel, rom en de apps die je hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:20:
[...]

Flash na het flashen van de ROM voor de zekerheid ook deze kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36453225.

Dit loste mijn battery drain problemen op en de Defy loopt als een zonnetje!
heb 2 keer eerst rom dan gapps dan kernel gedaan( install from zip)
tel start dan wel op maar heb helemaal geen verbinding geen wifi en ook geen telefoon 2g of 3g

ook lijkt hij simcard unlock over te slaan .
Start dus in een keer door naar startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Oops..

Simcard unlock werkt idd niet.

Stop je simcard ff in een andere phone, en schakel de sim-beveiliging uit.

Daarna zal het gewoon werken.
Dit is een bekend probleem, sinds jaar en dag. Ik dacht dat dat ondertussen gefixed was.

WiFi zou wel gewoon moeten werken overigens.

edit: 11:50 en 79% acculading. Gaat lekker zo.

[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 01-02-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
is de volgorde van instalatie ook van belang??
Probeerde net 1:kernel.zip , 2 CNM 10.zip , Gapps.zip zonder simkaart (eerst al simlock uitgevinkt)

had eerst android geinstaleerd daarna gapps en daarna kernel (batterij fix)

maar dat werkt steeds niet.

draai nu amper een dag op volle batterij

[ Voor 7% gewijzigd door GCT-Zen op 04-02-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kernel moet worden geflashed na CM10. Heb je Wipe Cache en Wipe Dalvik gedaan na de flash?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 05-02-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
oeps nee alleen voor de installaties alles verwijderd wipe`s gedaan en daarna Kernel,....cm10 ,...gapps

zal van de week proberen cm10 ,.... wipe`s,.....kernel,...wipe`s ,....gapps wipe`s ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
CM10, gapps, kernel, wipe cache, wipe dalvik cache normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 17:58
...eens iets ander. Ik heb m'n toestel al enkele keren zwaar laten vallen en alles ok.
..en gisteren van 30cm hoogte het scherm spinneweb! Gorillaglass is toch (bijna) onbreekbaar als het gaat over laten vallen van het toestel? Of heeft Motorola ons goed liggen?!
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Gorillaglas is vooral heel goed bestand tegen krassen.

Glas is nu eenmaal hard, en harde materialen zijn breekbaar. Als je toestel een beetje ongelukkig valt kan het snel bekeken zijn. Helaas.

Op e-bay kun je vervangende elemenen vinden voor weinig. De vraag is alleen of je handig genoeg bent om het er zelf in te MacGyver-en. ;)
Als je dat moet uitbesteden aan een pro kun je beter naar een ander toestel gaan kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb kort geleden CM10 op mijn Defy gezet en ik zou nu graag een nandroid backup willen maken. Ik doe dat door:
- Reboot
- (Custom) recovery
- Backup and restore
- Backup (all)

Maar dan krijg ik de foutmelding
Can't mount backup path
Ik heb bij CM7.2 ook al eens een nandroid backup gemaakt zonder problemen. Ik heb gezocht en zie dat het mogelijk aan de SD kaartje kan liggen, maar bij mijn vorige CM7.2 ging de nandroid backup had ik niet dit probleem. Verder lees ik dat het mogelijk aan de CMW versie ligt en dat je een nieuwere versie moet downloaden. Dat zou je kunnen doen met behulp van "Rom Manager". App gedownload en de nieuwste CWM vraag ik op. Wat blijkt dat de Defy niet officieel ondersteund wordt en dat je enkel de (hele) oude versies 2.x of 3.x kan downloaden. Dat heb ik dus maar even niet gedaan.

Iemand die ook CM10 heeft en geen nandroid backup kan maken?
Iemand die misschien een oplossing weet?

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-03 07:22
Iemand al een keer de processor overgeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
1200Mhz op de defy+ zonder problemen.
Sneller heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

draait op 1000mhz hier
meer ook nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09-2024

boekel

Dusss...

Ik heb net een verse defy+ (na 2,5 jaar de oude defy te hebben gebruikt) en heb daar nu op staan:

2.3.7
CyanogenMod-72-20120506-nightly-Defy+

Daar zijn bij mij echter een paar probleempjes mee:
-de accu gaat nog geen 10 uur mee
-als wifi aanstaat kan ik niet gebeld worden...

Dus wil ik een andere build erop zetten, weet iemand welke goed zouden moeten werken?
Ik was op zich tevreden over de versie op m'n oude Defy (ook 2.3.7 maar 7.1.0-11-Defy) maar die zal niet geschikt zijn voor de Defy+ waarschijnlijk...

Wie weet raad?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heb je iets tegen een JB rom? Anders zou je een van de latere cm10 roms kunnen proberen, van september 2012 ( niet de 2nd boot versies, die gebruiken een aangepaste kernen; dat kun je later nog proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Als het lekker flot werkt wil ik best een JB versie, maar kan ik daarna wel nog terug naar een oude versie mocht het niet bevallen?

Waar kan ik het best zoeken? iets met bomen/bos enzo...ik vond zelf deze locaties:
http://defy.wdscript.fr/defy-cm10/
http://quarx2k.ru/

Ik lees her en der dat Quarx goede roms maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Quarx doet het weer:

Android 4.2.2 Jellybean for Defy and Defy+
Android 4.2.2 Jellybean for Defy and Defy+

Mirrors: http://www.uncledan.it/android-files/CM10.1/
Gapps: http://goo.im/gapps

[...]

Builds on stable 2.6.32 kernel:
Download Link: http://quarx2k.ru/cm10.1-nightly-defy+/2.6.32/
Works: Camera, Wifi/AP/Direct, SD-Card, Sound, Phone, Camera.
Not work: BT, FM-Radio,
oOo

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 29-03-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4.2.2 zou ik voorlopig nog niet flashen. De CM10 2nd boot nightlies van Quarx zijn behoorlijk stabiel, snel en met een lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Da's waar.

Ik neem aan dat jij al die nieuwe bootloader gebruikt (BL7), aangezien je de laatste updates draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:58:
4.2.2 zou ik voorlopig nog niet flashen. De CM10 2nd boot nightlies van Quarx zijn behoorlijk stabiel, snel en met een lange accuduur.
Ik heb zojuist de CM10 2nd boot geïnstalleerd, had eerst problemen met de gapps (geen google account), nu heb ik hier een goed werkende (tot nog toe iig) gevonden: http://goo.im/gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Laatst online: 23-05 22:51
Regeneration schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:23:
Ik heb kort geleden CM10 op mijn Defy gezet en ik zou nu graag een nandroid backup willen maken. Ik doe dat door:
- Reboot
- (Custom) recovery
- Backup and restore
- Backup (all)

Maar dan krijg ik de foutmelding

[Can't mount backup path]

Ik heb bij CM7.2 ook al eens een nandroid backup gemaakt zonder problemen. Ik heb gezocht en zie dat het mogelijk aan de SD kaartje kan liggen, maar bij mijn vorige CM7.2 ging de nandroid backup had ik niet dit probleem. Verder lees ik dat het mogelijk aan de CMW versie ligt en dat je een nieuwere versie moet downloaden. Dat zou je kunnen doen met behulp van "Rom Manager". App gedownload en de nieuwste CWM vraag ik op. Wat blijkt dat de Defy niet officieel ondersteund wordt en dat je enkel de (hele) oude versies 2.x of 3.x kan downloaden. Dat heb ik dus maar even niet gedaan.

Iemand die ook CM10 heeft en geen nandroid backup kan maken?
Iemand die misschien een oplossing weet?
Hier precies dezelfde gedachten. Heb nog geprobeerd om 2ndInit te installeren/runnen, maar dit is geen aanrader omdat deze de bootmenu's aanpast, en hierna de telefoon niet meer opstart. 2ndInit heeft met een andere rom wel ooit backups kunnen maken.

Is ons probleem herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

boekel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:39:
[...]

Ik heb zojuist de CM10 2nd boot geïnstalleerd, had eerst problemen met de gapps (geen google account), nu heb ik hier een goed werkende (tot nog toe iig) gevonden: http://goo.im/gapps
Ik ben inmiddels weer terug naar CM7 nightly, CM10 was erg traag. CM7 werkt lekker vlot maar heb nog wel problemen met accuduur, zal 'm nog eens testen met originele motorola software... (defy+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ondertussen ben ik over naar 4.2.2, icm de oude bootloader.

Werkt op zich behoorlijk stabiel, maar radio en bluetooth werken nog niet dacht ik.
Verder nog weinig problemen gezien; wel wat leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:56
Ik heb nu een nieuwe rom erop gezet, maar het scherm bij zwart en het lampje brand rood. Betekend dat hij dan niet boot of dat ik gewoon even geduld moet hebben :P

edit: dat laatste dus :)

Ik heb nog wel een ander vraagje: Na de boot geeft hij continu aan dat de installatie gestopt is. Wat kan er dan mis zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door donald_dick op 20-04-2013 14:22 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat voor rom heb je er op gezet? Hoe meer info je vermeld, hoe beter je geholpen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Na iets meer dan twee jaar in bezit herstartte mijn Defy zich nadat ik hem ~10 minuten in de oplader had gezet. Dat heeft hij wel eens vaker gedaan, maar dit keer was de accu van ~ 80% naar 5% gezakt. Ik laad namelijk sinds enige tijd altijd mijn telefoon op gedurende nacht. En nu wil hij niet meer verder oplader dan die 5%. Eigenlijk is het zelfs dat het niet eens 5% is, maar gewoon helemaal leeg, want zonder in het stopcontact gaat de telefoon direct uit. Ook opladen via USB is niet voldoende om hem opgestart te krijgen. Wat ik heb geprobeerd:
- batterij uithalen en terugdoen
- een een ochtend en middag laten staan en opnieuw proberen op te laden
- wipe battery stat in recovery
- updaten naar nieuwere Defy CM10 mod

Maar niets wil tot nu toe baten. Wat ik nog zal proberen is een factory reset, maar ik betwijfel eigenlijk of dat gaat werken. Een nieuwe batterij kopen zou ook nog kunnen, maar ik kan even zo snel geen originele Defy batterij vinden. En bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost. Iemand anders wellicht nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Is dat vlak na een flash gebeurt?

Ken je toevallig niet iemand in je omgeving die een Defy(+) heeft? Ik kan helaas niet zien of je in de buurt van Ehv woont, zou je de mijne kunnen testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor het vriendelijke aanbod, ik woon daar echter niet in de buurt. Het is niet vlak na een flash gebeurt. Mijn laatste flash was in januari. Ik heb ondertussen ook een factory reset gedaan en dat mocht ook niet baten. Zoals het er nu uitziet zal ik al dan toch wat vroeger dan gepland op zoek moeten gaan naar een nieuwe telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:01:
Een nieuwe batterij kopen zou ook nog kunnen, maar ik kan even zo snel geen originele Defy batterij vinden. En bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost. Iemand anders wellicht nog suggesties?
eBay is een optie:

http://www.ebay.nl/sch/i....attery&_sacat=0&_from=R40

Of:

https://www.google.nl/#cr...51952788&biw=1280&bih=909

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 13-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Defy+ accu is de HF5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties. Ik weet echter nog steeds niet of het de telefoon of de batterij is. Ik heb ondertussen een telefoon van iemand anders kunnen "lenen". Dus kan ik nu wat rustiger naar een nieuwe telefoon zoeken (of misschien de Defy nog werkend krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Regeneration schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:42:
Bedankt voor de suggesties. Ik weet echter nog steeds niet of het de telefoon of de batterij is. Ik heb ondertussen een telefoon van iemand anders kunnen "lenen". Dus kan ik nu wat rustiger naar een nieuwe telefoon zoeken (of misschien de Defy nog werkend krijgen).
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan. Ik ben sinds -/+16 maand in bezit van een Defy+. De eerste twee maand stock rom gedraaid (2.3.6) en daarna overstap gemaakt naar diverse roms van XDA (Cyanogenmod, 4.0.x en 4.1.x). Android 4 is niet echt ontwikkeld voor 'beperkte' smartphones (geheugen, cpu, etc.) en dat is ook te merken in de prestaties (langzaam en inderdaad een batterij die binnen een dag leeg is door onder andere Google Now). Ik heb in die maanden Android-apps gebouwd en dat heeft betekend dat hij constant aan of afgekoppeld werd op USB, iets wat me nou ook niet bepaald bevorderlijk lijkt (m'n vorige telefoonaccu is er onderdoor gegaan).

Twee weken geleden was ik het zat (de traagheid) en heb ik de boel terug geflashed naar stock 2.3.6 (op de gok de 'meest matchende .sbf-file' gepickt :9 ). De accu is nu niet meer zo brak: Twee volledige dagen is geen probleem (als vanouds dus). De telefoon loopt weer soepel, zoals het hoort. Android 2.3 kent voor mij dan ook nagenoeg geen noemenswaardige gebreken. Het zou dus in de ROM kunnen liggen denk ik (incl. al die bootloaders, kernels en soortgelijke onderdelen die je niet moet slopen :z ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Tuinstoel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:
[...]
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan. [...] Het zou dus in de ROM kunnen liggen denk ik (incl. al die bootloaders, kernels en soortgelijke onderdelen die je niet moet slopen :z ).
Dat zou goed kunnen. Ik had er inderdaad ook aan gedacht om het op "stock" terug te zetten. Maar dat zou ik dan nog wel moeten uitzoeken hoe dat dan zou moeten. Wellicht dat ik er later nog even naar ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Regeneration schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:47:
[...]

Dat zou goed kunnen. Ik had er inderdaad ook aan gedacht om het op "stock" terug te zetten. Maar dat zou ik dan nog wel moeten uitzoeken hoe dat dan zou moeten. Wellicht dat ik er later nog even naar ga kijken.
Gewoon de originele SBF file flashen (XDA heeft een grote collectie) met RSD Lite (Motorola).
Simpeler gaat haast niet. Wel zorgen dat je een recente versie van RSD Lite gebruikt als je Windows 8 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuinstoel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:
[...]
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan.
Het klopt inderdaad dat Android 4 niet is ontwikkeld voor smartphones met beperkt geheugen zoals de Defy, maar terug naar stock rom met een oude Android versie en dat verschrikkelijke MotoBlur is toch eigenlijk geen serieuze optie?

Waarom houdt mijn Defy het bijvoorbeeld makkelijk een aantal dagen uit met de 4.1.2 Quarx rom, ondanks de accu van meer dan 2 jaar oud? Bij minimaal gebruik zelfs 4-5 dagen en standby nog meer. Ik merk geen verschil in performance i.v.m. stock rom.

Toegegeven, ik gebruik 'm niet voor webbrowsing via 3G data, staat standaard op 2G, BT uit, Wifi uit in Sleep mode, Vsel settings aangepast maar niet overclocked en MinimalGapps geflashed, dus geen Google Now maar dat gebruik ik toch niet.

Het is wel zo dat de kwaliteit van de nightly's die Quarx uitbrengt nogal varieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een vervelend probleem met mijn Defy (Cyanogenmod 7). Het toestel verliest zijn connectie met het netwerk op onregelmatige basis terwijl ik er niets van merk. Het toestel zit in mijn broekzak of ligt op de tafel en verliest zonder enige reden zijn connectie. Ik krijg ook geen verwittiging dat de connectie weg is. Het toestel herconnecteert ook niet automatisch.

Het enigste wat ik dan kan doen is het toestel afzetten, batterij verwijderen, sim verwijderen en dan even laten liggen en het toestel herstarten. Met enige hoop heb ik dan weer een aantal dagen ontvangst.

Heel vervelend wat ik mis op die manier vanalles.

Ik heb het toestel al meer dan een jaar op CM7 draaien zonder een probleem totdat het toestel traag en langzaam begon worden en waarbij regelmatig applicaties crashten. Ook hier begon het 'no service' probleem te krijgen. Ik heb dan mijn toestel opnieuw met CM7 geflashed en de crashende applicaties en traagheid waren weg.

Het 'no service' probleem is echter veel erger geworden en begint nu toch wel zwaar op mijn zenuwen te werken....

Heeft iemand een idee wat er kan aan gedaan worden?

[ Voor 18% gewijzigd door DinoBe op 04-07-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DinoBe schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:47:
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een vervelend probleem met mijn Defy (Cyanogenmod 7). Het toestel verliest zijn connectie met het netwerk op onregelmatige basis terwijl ik er niets van merk. Het toestel zit in mijn broekzak of ligt op de tafel en verliest zonder enige reden zijn connectie. Ik krijg ook geen verwittiging dat de connectie weg is. Het toestel herconnecteert ook niet automatisch.

Het enigste wat ik dan kan doen is het toestel afzetten, batterij verwijderen, sim verwijderen en dan even laten liggen en het toestel herstarten. Met enige hoop heb ik dan weer een aantal dagen ontvangst.

Heel vervelend wat ik mis op die manier vanalles.

Ik heb het toestel al meer dan een jaar op CM7 draaien zonder een probleem totdat het toestel traag en langzaam begon worden en waarbij regelmatig applicaties crashten. Ook hier begon het 'no service' probleem te krijgen. Ik heb dan mijn toestel opnieuw met CM7 geflashed en de crashende applicaties en traagheid waren weg.

Het 'no service' probleem is echter veel erger geworden en begint nu toch wel zwaar op mijn zenuwen te werken....

Bij verbindingsproblemen door de software het zou probleem waarschijnlijk opgelost zijn met een reboot.

Als je echt elke keer de sim er uit moet halen zou ik het probleem zoeken in de sim of de sim-houder.
Heb je misschien last van oxydatie op de sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinoBe schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:47:
Wat guapper aangeeft, lijkt me het meest aannemelijk. Heb je met de baseband switcher nog andere frequenties geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Sinds een paar maanden is mijn defy met pensioen, thans doet geen telefonie meer. Gebruik hem nu als navigatie unit in de auto (heb de originele car-dock) en dat werkt prima. Moet alleen even denken of ik terug ga naar een stock 2.3.6 of hem lekker op 4.2.1 laat draaien. Ik heb inderdaad ook vaak het vermoeden dat hij traag is.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
De SIM kaart heb ik iedere keer bij het uitnemen afgekuisd met wat droog keukenpapier, maar geen oxidatie aangetroffen.

Als ik geen ontvangst heb lukt het mij ook niet te zoeken/wisselen van provider..

Nu is het gelukkig weer een aantal dagen goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Het is weer eens zo ver: na een paar weken goed te werken heb ik terug het 'no service' probleem.
Zonder aanwijsbare reden en op random momenten verliest de gsm zijn verbinding met het netwerk

Wat zien we allemaam?

- netwerk indicator toont 4 van 4 blokjes aan, dus het toestel ziet netwerken,
- bij 'instellingen' - 'mobiele providers' - 'netwerken zoeken' ziet hij dus de verschillende providers, ook de mijne, maar na selectie van de provider krijg ik dat ik geen verbinding kan maken
- toestel herstarten, kan geen verbinding maken,
- batterij er uit en herstarten, kan geen verbinding maken
- batterij, sim er en herstarten, kan geen verbinding maken

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Android 4.3 is beschikbaar voor de Defy en Defy+ dankzij Quarx:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2385250

Problems/TODO:
1. BT-headset has problems. ?
2 .BT will not work, if FM is enabled.
3. Video recording is not good. ?
4. Memory leak after some days. ?
5. Delay on wakeup. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Quarx = held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nice! Zou je dan nog voordeel hebben van de geheugenoptimalisaties in Kitkat? Ik heb nu met 4.1 toch wel vaak last van vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Ik heb een oude defy liggen, zonder sim, niet-werkende telefoonspeaker (dus je kunt wel telefoon aannemen, maar alleen op speakerstand kun je de ander horen, dus omgeving kan meegenieten ;) ) en daar heb ik die KitKat-rom op gezet. Ik ben erg gewend geraakt aan de snelheid van m'n Xperia Z en die snelheid haalt de defy bij lange na niet. Op dit moment ervaar ik nog erg veel lag, geen wifi, bluetooth is brak, camera doet nog niets (allemaal bekend). Maar ik heb nog bijna 300MB RAM vrij. Ik zou liever iets minder RAM vrij hebben en minder lag, eerlijk gezegd. Hij is zeker nog niet geschikt voor dagelijks gebruik

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb in dit Topique het woordje Outlook gesearched maar geen resultaat. Ik neem aan dat men geen gedoe heeft met Outlook syncen, of toch wel? Ik vind de Defy een OK apparaat ware het niet dat de helft van mijn simkaart contacten niet meer verschijnt en ik MS Outlook niet kan syncen. Iemand enige suggesties?

nvm, de foon is alweer ingeruild. HTCtje komt eraan.

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 28-11-2013 11:35 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kitkat spint alweer een paar weken erg stabiel.

Gewoon op de vertrouwde Dalvik engine, ART kreeg ik niet aan de gang samen met gapps, maar ik lees dat ik daar niet de enige mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
guapper schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
Kitkat spint alweer een paar weken erg stabiel.
Zijn de bluetooth problemen dan opgelost? Was voor mij het grootste probleem vanaf 4.3, en was nog steeds bestaande in 4.4 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvanaerde schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:52:
[...]

Zijn de bluetooth problemen dan opgelost? Was voor mij het grootste probleem vanaf 4.3, en was nog steeds bestaande in 4.4 als ik me niet vergis.
Nog dezelfde. A2DP protocol voor stereo geluid werkt goed, alleen HFP/HSP werkt niet. Voor de rest werkt het allemaal, zoals wifi. Stabiel, geen lag en normale batterijduur, 0,75-1% p/u.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 17-12-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
Mijn broer heeft een defy+ en is heel erg negatief over de snelheid van zijn toestel.
Nu had ik het idee om KK te flashen, aangezien zijn garantie inmiddels verlopen is.
Op mijn eigen toestel heb ik veel ervaring met KK, maar hoe draait deze op de Defy+ tegenover de stock rom? In de xda forums lees ik dat de stabiliteit er inmiddels wel in zit. Maar is het voor mij de moeite waard om dit te doen om snelheid te winnen tegenover de stock rom? Mijn broer heeft namelijk niks aan de voordelen van KK. Dus het gaat puur om de stabiliteit en de snelheid.
En voor welke rom zouden jullie dan gaan? de [Kitkat] AOSP/CM11 Android 4.4 for the Defy(+) van Quarx?

Thanks for reading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Quarx inderdaad. Die draait het beste.

Uiteraard moet je geen wonderen verwachten, maar t loopt allemaal net iets soepeler. Anders wodt het toch even sparen en in China iets bestellen. Vandaar op Pandawill de W450 (quadcore MT6582) in de aanbieding voor $86,-.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 13-01-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeWn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:39:
Op mijn eigen toestel heb ik veel ervaring met KK, maar hoe draait deze op de Defy+ tegenover de stock rom?
Custom rom is een wereld van verschil t.o.v. stock rom, alhoewel het inmiddels meer dan 3 jaar geleden is dat ik stock rom draaide. KitKat is geschikt voor smartphones met weinig geheugen, zoals de Defy(+) met 512MB RAM. Je bent meteen ook verlost van alle Moto bloatware (MotoBlur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 284785 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:28:
[...]

Custom rom is een wereld van verschil t.o.v. stock rom, alhoewel het inmiddels meer dan 3 jaar geleden is dat ik stock rom draaide. KitKat is geschikt voor smartphones met weinig geheugen, zoals de Defy(+) met 512MB RAM. Je bent meteen ook verlost van alle Moto bloatware (MotoBlur).
Dat snap ik. No offense. Maar ik draai zelf al ruim 5 jaar custom roms, op verschillende telefoons. Dus ik weet het verschil wel. Ik bedoel het niet betweterig ofzo ;) het gaat er mij meer om hoe ver deze rom is, dat hij stabiel en snel draait. En hoe goed draait kitkat op deze telefoon (aangezien het weinig geheugen heedt en kitkat daar beter mee om moet gaan) in vergelijking met de stock rom. En dus de belangrijkste vraag.. Is het het flashen waard, als je puur kijkt naar stabiliteit en snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Stabiel, goed, beter, en Jazeker is het de moeite waard.

Snelle guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2568325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeWn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:22:
[...]

Dat snap ik. No offense. Maar ik draai zelf al ruim 5 jaar custom roms, op verschillende telefoons. Dus ik weet het verschil wel. Ik bedoel het niet betweterig ofzo ;) het gaat er mij meer om hoe ver deze rom is, dat hij stabiel en snel draait. En hoe goed draait kitkat op deze telefoon (aangezien het weinig geheugen heedt en kitkat daar beter mee om moet gaan) in vergelijking met de stock rom. En dus de belangrijkste vraag.. Is het het flashen waard, als je puur kijkt naar stabiliteit en snelheid
Vreemde reactie weer... Mijn antwoord had specifiek betrekking op de Defy. Je vraag was of deze sneller draait en stabieler is op KitKat i.v.m. stock rom en het antwoord is: JA. Dat had je ook kunnen afleiden uit de voorgaande reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 14-01-2014 09:07 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste