Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De automatische backlight instellingen standaard op de CyanogenMod is echt geweldig. Het was nog wel even uitzoeken, want het staat verder volgens mij nergens echt uitgelegd. Ik vond eigenlijk alleen deze uitleg. Voor degene die het niet weten: bij Settings => CyanogenMod settings => Display => Automatic blacklight, kan je verschillende dingen instellen voor de backlight. Door de instellingen lager te zetten zou je de accuduur kunnen verlengen. Dit was inderdaad een van de dingen die ik graag wilde aanpassen. Ik wil namelijk graag dat de backlight automatisch wordt aangepast, maar in veel gevallen vind ik de backlight te fel, ook de backlight van de soft touch knoppen kunnen hiermee ook worden aangepast, wat ook heel handig is, omdat de backlight eigenlijk altijd aanstaat terwijl dat heel vaak voor mij niet nodig is.

Zelf heb ik de light sensor filter ingesteld als 30 sec length, theshold disabled, 5 sec interval. Iets lagere interval settings dan standaard (1 sec) zodat mogelijk wat bespaard kan worden, maar het werkt nog goed genoeg. De light levels heb ik de custom aangevinkt, de screen dim level op 2 gezet (op 1 gaat de backlight geheel uit). De screen dim level is het laagste backlight level die je in kan stellen in "Edit other settings", daar had ik wel even voor nodig om daar achter te komen, want dit staat eigenlijk nergens uitgelegd. De other levels heb ik ingesteld als:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A3RbcqTwdMJZeHul5Whw7Jnz/medium.png
Ik ben nog wel aan het testen, maar dit is al een stuk beter dan het standaard was. De filtered level is wat de bepaalde light sterkte is (afhankelijk van je light sensor filter instellingen) en raw is wat de sensor nu meet. Screen is de backlight nu is en dat komt dus overeen in de tabel die je eronder maakt. En button is de backlight van de soft touch knoppen. Deze stonden bijna altijd aan, maar in principe is dit niet nodig en verbruikt alleen maar stroom, dus dit heb ik nu alleen instelt bij de laagste lightsterkte en dat is zo goed als donker. De buttons kan je net als het scherm instellen van een gebied van 1- 255 maar bij niet alle waarde is er verschil. Zo is bijvoorbeeld 5 is het minimale. Je kan verder meer of minder levels verdelen door op set number of levels aan te raken.

Verder heb ik ook allow light decrease aangevinkt (in het vorige menuutje) en heb ik de hysteresis op de standard 50% gezet, maar eigenlijk weet ik niet goed wat dit laatste doet. Iemand die het wel weet?

Verder nog wat over het tweaken van de CPU. Eerst had je daar de app SetVsel voor nu is dit ook in CM Bootmenu gezet. Hier staat wat door zoal te vinden is. Ik heb met CPU Spy voor > 1,5 uur bekeken op welke snelheid de CPU op loopt en het blijkt dat de CPU voor ~10% op 1000 MHz staat, voor 0% op 600 MHz en voor 30% op 300 MHz en 60% in deep sleep. Ok het is nog maar een test van 1,5 uur, maar toch vind ik relatief lage % 600 MHz en relatief hoge 1000 MHz erg vreemd iemand een verklaring daarvoor? Of is dat helemaal niet vreemd?

Terugkomend op de CPU instellingen. Ik snap dat je dus langzaam de Vsel instelling kan verlagen zou je voltage kunnen verlagen, 1 per keer. Maar ik vraag me ook af wilde Scaling jullie gebruiken, de standaard Ondemand of een andere? Wat me opvalt is dat er geen threshold down staat voor ondemand. Ook heeft de smartass instelling veel meer parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40
Wat betreft het CPU gebruik:
Simpel gezegd: wanneer er rekenkracht nodig is gaat dat bij voorkeur zo snel mogelijk (logisch!), en wanneer er dingen op de achtergrond lopen kan dat soms langzamer. Maar het kost tijd om over te schalelen tussen snel en langzaam.
Het is een kwestie van de juiste balans vinden tussen de verschillende snelheden, omdat het even duurt om weer bij te schakelen wanneer de cpu is teruggeschakeld. Apps/games kunnen dan net wat minder vlot reageren wanneer de cpu governor is ingesteld om zuinig te zijn, wat minder fijn is als je zit te gamen, maar wel goede gevolgen heeft voor je batterijduur.
De balans tussen de keuzes die worden gemaakt voor de CPU snelheid zijn vastgelegd in de Governor, die je ook in kunt stellen in CM9, in CM7 weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 03-07-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
guapper schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:39:

De balans tussen de keuzes die worden gemaakt voor de CPU snelheid zijn vastgelegd in de Governor, die je ook in kunt stellen in CM9, in CM7 weet ik niet.
In het boot menu staat dit aangegeven als "Scaling". Er zijn verscheidene uit te kiezen, maar ben aan het uitzoeken welke de beste optie is. Op welke heb jij hem staan?

Edit: door van verschillende Governors uit te proberen en verschillende instellingen 1 voor 1 aan te passen kreeg ik niet de 600 MHz niet omhoog, tot dat ik de smt_up_min_freq van 900 000 naar 600 000 had gezet. Nu wordt de 600 MHz wel veel meer gebruikt. Het lijkt nu (na slechts 10 minuten testen) alsof de 600 en 300 MHz ieder 50% voor zijn rekening neemt den de 900 MHz < 1 %. Ik heb alleen geen idee wat die smt_up_min_freq moet voorstellen aangezien er ook al een smt_awake_min_freq is. Ook de smt_ramp_up_step instelling is voor mij aardig vaag. Alles op een rij:

smt_min_cpu_load = load % waarna naar een lagere frequentie zal gaan
smt_max_cpu_load = load % waarna naar een hogere frequentie zal gaan
smt_awake_min_freq = min frequentie bij actieve telefoon
smt_sleep_max_freq = maximale frequentie tijdens slaapstand / standby
smt_up_min_freq = ??
smt_wakeup_freq = frequentie bij ontwaken / uit standby halen
smt_ramp_up_step = stap grootte wanneer frequentie wordt aangepast? Maar dit zijn toch 3 vaste waarden?

Hier lees ik zelfs dat de smt_up_min_freq waarde op 0 kan worden gezet, de uitleg is me niet helemaal duidelijk, omdat mijn Duits niet zo goed is. :P

Edit: ik had deze guide nog gevonden. Maar daar staat de smt_up_min_freq niet tussen. Degene die er het meeste op lijkt is up_rate_us, maar de uitleg daarbij is:
up_rate_us - The minimum amount of time to spend at a frequency before we can ramp up.
En dat komt niet overeen dat zo ver ik heb kunnen testen als een soort maximale frequentie is.

Ik heb nog even verder zitten spelen en het lijkt als ik de smt_max_cpu_load op 100% zet en de smt_min_cpu_load op 70% de 600 MHz meer wordt gebruikt. Een sessie van 10 min Angry Brids krijg had ik een keer meer gebruik van 600 Mhz dan 900 MHz verbruik en had geen last van vertragingen o.i.d. Over een sessie van 45 min met games, browsen standby is de vehouding 900 MHz 600 MHz: 55% vs 45%, wat ik toch een stuk logischer dan wat ik eerst had.

[ Voor 82% gewijzigd door Regeneration op 04-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb blijkbaar geluk met mijn CPU. Ik heb bij de volgende MHz/voltage factor combinaties krijg ik reboots binnen 15 min als ik het test met de app StabilityTest (classic test): 300/13, 600/25, 900/39. Ik heb ze een voor een de voltage factors verlaagd. Ik ga nog wel nu wat langer testen met de combinaties +1, dus 300/14, 600/26, 900/40. Maar zal waarschijnlijk met elk +2 dus 300/15, 600/27, 900/41 werken gewoon om aan de veilige kant te zitten. En dat zijn ook al best lage waarden als ik het zo de waarden van anderen zie.

Update: 1 uur stressen op 300/14, 600/26, 900/40 zonder problemen. :)

Ik heb helaas verder ook last van de battery drops die gerapporteerd zijn bij CM7.2 stable... Ook na batterij calibratie een herinstallatie met factory reset, cache, dalvik cache en battery wipe. Wel jammer, ik ga denk ik CM7.1 proberen, ik heb gelezen dat men in die versie geen last van had.

[ Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 07-07-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Die battery drops houden toch gewoon in dat de inschatting van de aanwezige hoeveelheid energie niet helemaal soepel verloopt?
Heeft dat ook nog gevolgen voor je daadwerkelijke energie verbruik / batterijduur? Niet toch? Staat alleen slordig in het grafiekje in dat geval; moet je je niet teveel aan storen in dat geval.

Wat betreft die governer: geen idee waar die nu op staat. Ik heb m vaak op 'on demand' gehad, laatst was er een nieuwe instelling die ik geprobeerd heb op m'n tablet, maar ik heb niet het idee dat dat allemaal zoveel uit maakt, heb het ook niet getest.

[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 06-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
guapper schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:13:
Die battery drops houden toch gewoon in dat de inschatting van de aanwezige hoeveelheid energie niet helemaal soepel verloopt? Heeft dat ook nog gevolgen voor je daadwerkelijke energie verbruik / batterijduur? Niet toch?
Het lijkt ongeveer hetzelfde te zijn, maar soms heb ik meer drops en soms minder. Vooral die variatie is erg vervelend. Ik moet dan namelijk altijd zuinig met de batterij omgaan want elk moment kan ik een stuk verliezen en je moet dan in ieder geval de dag door komen. Je weet dus eigenlijk nooit goed hoeveel batterijduur je hebt en vooral dat vind ik vervelend.

Ik heb ondertussen 7.1 opgezet en heb al een paar dingen gemerkt die ik minder vind. Zo kan je de touch knoppen allleen aan of uit zetten en niet iets tussenin. Minder keuze in hoe het unlockscreen eruit zit. Het zijn kleine dingen, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

Regeneration schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:10:
Ik heb helaas verder ook last van de battery drops die gerapporteerd zijn bij CM7.2 stable...
Die battery drops worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door je te lage Vsel waarden. Je Defy reboot ongemerkt 's nachts en je ziet dan een onderbreking in de batterij grafiek. Of gaat de lijn rechtstreeks naar beneden in jouw geval? Ik meen me te herinneren dat dit vaak gebeurt op Defys halverwege bij 50-45%. Ik gebruik zelf 14/300 28/600 38/800 en dit draait stabiel op CM9. Battery Calibration app al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 284785 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Die battery drops worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door je te lage Vsel waarden. Je Defy reboot ongemerkt 's nachts en je ziet dan een onderbreking in de batterij grafiek. Of gaat de lijn rechtstreeks naar beneden in jouw geval? Ik meen me te herinneren dat dit vaak gebeurt op Defys halverwege bij 50-45%. Ik gebruik zelf 14/300 28/600 38/800 en dit draait stabiel op CM9. Battery Calibration app al gebruikt?
Bedankt voor suggestie! Dan zal ik even gewoon op stock Vsel waarden de batterij te testen. Ik zie inderdaad een rechte lijn naar beneden. Het kan op paar procenten gaan tot ~ 20%. Dat laatste gebeurt eigenlijk altijd tussen 42-37% en 19-16%. De kleinere komen op verschillende punten voor. Ja ik heb een battery calibration app gebruikt en dat hielp niet. Als ik me goed herinner zou volgens een Google medewerker zou dit er overigens helemaal niets met elkaar te maken hebben. Ik heb verder ook de wipe battery stats in de recovery geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Om sneller erachter te komen of ik last had van drop heb ik de batterij verbruik door de CPU te stressen en tegelijk inderdaad de Vsel waarden verlaagd. Het zou dus inderdaad aan lage Vsel waarden kunnen liggen. Ik zal proberen te kijken of ik nog steeds last heb van drops als ik de Vsel op de standaard waarden laat. Ik ben nu CM7.1 aan het testen 300/14, 600/26, 900/40 en deze lijkt iets sneller de batterij te verbruiken, maar heb nog geen drops gezien. Edit: iets te snel gesproken, net een drop van ~60 naar ~50... Nadat ik de Vsel heb verhoogd naar 300/18, 600/30, 900/44 heb ik net weer een drop gehad van ~28 naar ~20. Ik heb ook gelezen dat anderen die eerst 7.1 hadden dan naar 7.2 en battery drops krijgen terug naar 7.1 gingen de drops hielden, wat ik dus nu ook ervaar.

Mocht dat niet lukken kan ik anders ook wel een andere rom proberen.

Edit: ik ben nu de Rom White Rabbit aan het proberen, dat is in het kort eigenlijk CM7.2 met wat tweaks. Ik las echter van een user dat zijn batterij percentage verschil met wat in het bootmenu staat. Wat ook bij mij het geval is. Opgestart 89%, in bootmenu 69%, toch een behoorlijk groot verschil. Later een drop gehad van 65% naar ~49%, bootmenu gaf 41% weer. Dit keer niets aan de Vsel gedaan. Heb alleen deze keer nog geen battery calibration of battery wipe gedaan, dat zal ik nog doen. Battery gaat wel hard omlaag, maar wellicht komt dat omdat de CPU niet altijd in deepsleep gaat lijkt wel, 53% zit hij in 1000MHz (de standaard Clk3). Ook vreemd: 2 minuten in de later en bootmenu geeft aan 63% i.p.v. 41%. -- Ondertussen een battery wipe en daarna een battery calibration gedaan (voorheen deed ik het andersom, wie weet heeft dat er ook mee te maken). Vooralsnog minder grootte verschillen tussen opgestart (95%) en bootmenu (99%). Wel opmerkelijk nu dat de bootmenu een hogere waarde weergeeft. Krijg ik straks een battery increase? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Regeneration op 09-07-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik heb een Defy die ik al lang geleden geroot heb en waar CM7 op draait. Heb net de nieuwste versie erop gezet. Ben er erg tevreden over.

Min vrouw heeft een Defy+, Android versie 2.3.6 build nummer 4.5.134 DFP 231. Ik wil daar ook CM7 op zetten maar ben er een beetje huiverig voor. Het kan wel, lees ik, het kan niet, lees ik. Ik zie verschillende methodes, kom een duits batchfiletje tegen waarmee je makkelijk zou kunnen rooten. Enz. Enz.

Om bricken en echtscheiding te voorkomen: heeft iemand wat tips/links over hoe e.e.a. het veiligst uit te voeren is? Want dat is wel een beetje het nadeel van Google. Als je gaat zoeken vind je zo veel info die soms ook zo tegenstrijdig is, dat je het soms niet meer weer.

Reacties worden zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wiend
Probeer eens CM9 Defy+ van Quarx:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Net Swype beta geïnstalleerd van de Swype.com. Dat mis ik wel bij alle roms. Hoewel Swype natuurlijk ook niet perfect werkt altijd, maar ik maak toch veel minder fouten dan met het standaard toetsenbord.

Wiend schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:18:
Min vrouw heeft een Defy+, Android versie 2.3.6 build nummer 4.5.134 DFP 231. Ik wil daar ook CM7 op zetten maar ben er een beetje huiverig voor. Het kan wel, lees ik, het kan niet, lees ik. Ik zie verschillende methodes, kom een duits batchfiletje tegen waarmee je makkelijk zou kunnen rooten. Enz. Enz.

Om bricken en echtscheiding te voorkomen: heeft iemand wat tips/links over hoe e.e.a. het veiligst uit te voeren is? Want dat is wel een beetje het nadeel van Google. Als je gaat zoeken vind je zo veel info die soms ook zo tegenstrijdig is, dat je het soms niet meer weer.
Ik zou zeggen zoek je informatie op het XDA forum daar staan alles als het goed is correct. Lees de guides eens door bijvoorbeeld deze om te beginnen en waarschijnlijk herinner je het een en ander weer. Wat ik had gedaan:

- Backups gemaakt van alles wat je wil bewaren op je SD card, denk aan SMS, Call logs, bookmarks en misschien ook je kalender en contact personen.
- Werkt zoveel mogelijk met de lader en het liefst op een laptop. Reden: mocht er iets met de stroom zijn, dan heb je altijd de backup van de laptop accu.
- Geroot met SuperOneClick, zoek de instructies op. Dit is in principe makkelijk om te doen.
- Backup gemaakt van apps met Titanium backup.
- Géén SBFs flashed, gewoon mijn stock SBF gehouden. Is volgens mij ook niet nodig en dit is volgens wel het "gevaarlijkste" om te doen.
- 2ndInit apk geïnstalleerd. Instructies gevolgd.
- De rom zip die je wil op de SD Card zetten + eventueel Gapps zip
- Volg de instructies bij de rom. Vaak in bij nieuwe rom naar recovery: factory reset/wipe data + wipe cache, wipe dalvik cache (advanced menu). Factory reset/wipe data is vaak niet nodig als je een update doet van dezelfde rom.

Je kan verder ook Youtube filmpjes opzoeken van hoe anderen bijvoorbeeld rooten, 2nd init of roms installeren. Je doet het uiteraard allemaal op eigen risco. Toen ik zelf begon had ik natuurlijk rekening gehouden dat het toch mis kon gaan, dan zou het mijn eigen schuld zijn. CM7.2 biedt echter al zoveel meer, echt mooi om te zien, met vele dank aan de users en devs van XDA. Ik ben blij dat ik toch de stap gedaan heb. :)

Edit: Misschien is deze guide handig. Heb je gelijk ook CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Bedankt voor de reacties! Ik ga me nog effe verder inlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws, HWA is nu mogelijk op de CM9 builds van Epsylon3 en Quarx:
http://www.xda-developers...ll-hardware-acceleration/

En Epsylon3 heeft het al over de mogelijkheid van Jelly Bean op de Defy:
https://plus.google.com/1...0662726/posts/M6wjCMVHtcj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Had het ook meegekregen echt mooi nieuws. Volgens Epsylon3 komt de RC binnenkort uit:
05-07 Full HWUI even for Chrome and panorama ! (thanks to nadlabak again for his SGX stack reloader) -- CM9 RC1 incoming soon
Hoewel de nightlies/RCs ook wel goed werken, ben benieuwd hoe lang de stable op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen met battery drops:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1672963

"try to do a battery calibration when the battery have only 10% left
after that do a "wipe battery stats" from recovery
then reboot and charge it to full
I fix my "drop" in this mode
this could be a rezult of many flashing and instaling diferent roms
hope this work for you too"

-edit:
http://forum.xda-develope...p?p=27188248&postcount=19

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 10-07-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het is het proberen waard in elk geval.

Bedankt voor de linktip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor de tips en de links! Kijken of het helpt.
"try to do a battery calibration when the battery have only 10% left
after that do a "wipe battery stats" from recovery
then reboot and charge it to full
I fix my "drop" in this mode
this could be a rezult of many flashing and instaling diferent roms
hope this work for you too"
Dat lijkt me sterk bij mij in ieder geval, want CM7.2 stable was mijn eerste rom en ik had gelijk het probleem. :P

Edit: heb net een batterij calibratie gedaan bij 3% en een batterij stats wipe gedaan. Daarna aan de oplader. Ik vroeg me toen af aangezien ik last heb van batterij drop of ik ook batterij oplaad jumps heb. En jawel zo bij 45% springt deze naar 60%. Ik ga een paar keer op en ontladen op mijn normale verbruik en kijk of het (hopenlijk) weg is.

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 18-07-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Beetje balen, maar ik krijg de Defy+ van mijn vrouw vooralsnog niet geroot. Heb al van alles geprobeerd, vele tips uitgeprobeerd die op XDA staan.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wiend schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:19:
Beetje balen, maar ik krijg de Defy+ van mijn vrouw vooralsnog niet geroot. Heb al van alles geprobeerd, vele tips uitgeprobeerd die op XDA staan.

Iemand nog tips?
Vertel anders wat je geprobeerd hebt, anders gaan we wellicht dingen vertellen die je al geprobeerd hebt. Probeer zo duidelijk mogelijk, door bijv. te linken naar XDA guides die je hebt gevolgd. En in welke stap van de guide het dan mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heb je wel de hanleiding goed gevolgd, onder andere het gedeelte van de 'usb debug mode'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
guapper schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:35:
Heb je wel de hanleiding goed gevolgd, onder andere het gedeelte van de 'usb debug mode'?
Ik ben niet helemaal onbekend met de materie. USB debug mode staat aan.

Wat ik onder andere geprobeerd heb is oneclicksuperroot. Dat loopt vast. Er staan diverse batch files op het Internet, maar daar krijg ik steeds meldingen dat bestanden niet weggeschreven kunnen worden en lukt het rooten niet. Ik heb heel veel dingen van XDA geprobeerd, maar vooralsnog zonder resultaat. Nu staat al een half uur een "Gingerbreak.apk" te draaien op de telefoon. Ik lees dat het rooten via die app ten minuten kan duren, maar de telefoon is hier al veel lang bezig en helaas zonder resultaat. Ik lees ook veel threads van mensen die hun Defy niet kunnen rooten, maar de oplossing om het wel te doen heb ik helaas nog niet gezien.

Misschien kan iemand nog een tip geven aan de hand van de volgende gegevens:

- Systeemversie is 45.0.2310.MB526.NonEFIGSretail.en.EU
- Modelnummer is MB526
- Androidversie is 2.3.6
- Kernelversie is 2.6.32.9-ge281b6e hudsoncm@il93lnxdroid51 #1
- Buld-nummer is 4.5.1-134_DFP-231

Ik laat het nu even rusten, ben er al lang mee bezig. Als iemand mij een stapje vooruit kan helpen dan waardeer ik dat zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik bezit dus een Defy en wellicht dat het anders is bij de Defy plus, maar zelf heb ik de volgende guide gelezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216982

Met het volgende stappenplan die daarin stond.
Thankfully, rooting the Defy is a rather simply and usually harmless task.

How to Root:
  • Get SuperOneClickRoot
  • Get and Install Motorola Drivers [32bits] [64bits]
  • Reboot your PC
  • Turn USB Debugging ON (Settings -> Applications -> Development on your Defy)
  • Connect your Defy to the PC
  • Wait for the PC to install any missing Drivers
  • Click on Root
  • Let it work, then it will ask if you want to install BusyBox, hit YES
  • After it finished it will ask to make a test, click cancel and just Reboot your Defy
  • Done, Defy rooted
SuperOneClickRoot kan je bijvoorbeeld hier downloaden. Er wordt in de guide duidelijk rekening met de Defy+ gehouden, maar hier staan verder geen specifieke opmerkingen, dus lijkt me dat dit ook voor de Defy+ zal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quarx is bezig met een Jelly Bean rom voor de Defy!! :)
https://github.com/Quarx2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Goed nieuws.

Ook goed nieuws: Epsylon3 heeft een nieuwe ICS nightly:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353003
11-07 OMX Codecs are back, Fix Romupdater (v2.08) problems, related to ICS StrictMode
Als het goed is zou o.a. Youtube nu goed moeten functioneren als ik het goed begrijp.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 11-07-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YT draait goed in die versie. Geen z/w.

Quarx is begonnen aan JB:
http://forum.xda-develope...p?p=28668548#post28668548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Even een vraagje aan alle CM9 gebruikers. Ik gebruik zelf de Epsylon versie van de 10de. Zelfs na een clean install vind ik het uitermate traag en sloom draaien. Wat zijn jullie ervaringen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draai zelf de 11-versie. Hij lijkt wat trager nadat HWA is enabled en de batterijduur lijkt stukken minder (daardoor?). Ik heb ook Supercharger script er op losgelaten, hij lijkt daarmee sneller. Op welke rom zat je voorheen? En welke kernel heb je geflashed?

Controleer eens met CPU Spy of je CPU niet constant op 100% draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:39:
Draai zelf de 11-versie. Hij lijkt wat trager nadat HWA is enabled en de batterijduur lijkt stukken minder (daardoor?). Ik heb ook Supercharger script er op losgelaten, hij lijkt daarmee sneller. Op welke rom zat je voorheen? En welke kernel heb je geflashed?

Controleer eens met CPU Spy of je CPU niet constant op 100% draait.
Ik heb een defy+ dus zat al op een gingerbread kernel. Werkte daar ook echt supersnel. Batterijduur lijkt nog ok. Draai uiteraard ook de CM9 defy+ builds dus daar zal ongetwijfeld ook wat verschil in zitten. Ik ben toch bang dat ICS defy (ook op 1ghz) op zijn tenen gaat laten lopen zoals het er nu uitziet. Denk dat users met een single core cpu en <1GB RAM beter op GB kunnen blijven. Ik kijk het nog een paar dagen aan.

edit:

Kon toch helaas niet de paar dagen geduld opbrengen, gewoon naar CM7.2 RC gegaan voor de defy+ Werkt toch soepel, en op Chrome na vond ik ICS voor mijn telefoon weinig meerwaarde bieden. Op mijn tablet is het een heel ander verhaal. Maar die heeft dan ook geen enkele problemen als het gaan om snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door MaDLiVe op 14-07-2012 19:08 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het meevallen v.w.b. snelheid. Heb Quarx CM10 JB 4.1.1 zojuist geflashed bovenop Epsylon3 CM9 ICS 4.0.4 zonder Wipe Data en alles draait nog behoorlijk soepel. Alleen nog geen audio maar daar wordt aan gewerkt. Op wat andere transitions, notificaties, lockscreen is er aan de buitenkant weinig verschil met ICS.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 14-07-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:43:
Ik vind het meevallen v.w.b. snelheid. Heb Quarx CM10 JB 4.1.1 zojuist geflashed bovenop Epsylon3 CM9 ICS 4.0.4 zonder Wipe Data en alles draait nog behoorlijk soepel. Alleen nog geen audio maar daar wordt aan gewerkt. Op wat andere transitions, notificaties, lockscreen is er aan de buitenkant weinig verschil met ICS.
Misschien ligt het wel aan mijn install, alhoewel me dat erg onwaarschijnlijk lijkt. Het draaide allemaal wel stabiel maar probleem was bijv. dat wanneer ik gebeld werd het soms wel tot 5 seconden duurde voordat ik uberhaupt kon opnemen. Of de dailer openen kost een seconde of 10 en zo ging het eigelijk wel met alle applicaties. Ik ben dus weer terug op GB. Wellicht over een maand of 2 weer proberen. (als ik dan niet al naar een RAZR maxx ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmmm, van de week bekeek ik dit topic, en bleek dat er al lang een 2.2 update was voor de defy. Fijn dat dat ook netjes gemeld wordt via de update functie op het toestel.... Not.
IIG geupdate, op zich wel blij mee, ene moment sneller, andere moment juist trager (met name tijdens typen blijft hij wel eens achter). Maar stiekem toch wel aan het kijken naar een andere ROM. ICS is leuk op mijn tablet, maar ik verwacht niet dat de defy dat nog soepel laat draaien. Of zie ik dat verkeerd? Eigenlijk zie ik het voordeel ook nog niet echt, hij doet wat ie moet doen, anders had ik al lang een andere teletoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

_ferry_ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:40:
Hmmm, van de week bekeek ik dit topic, en bleek dat er al lang een 2.2 update was voor de defy. Fijn dat dat ook netjes gemeld wordt via de update functie op het toestel.... Not.
IIG geupdate, op zich wel blij mee, ene moment sneller, andere moment juist trager (met name tijdens typen blijft hij wel eens achter). Maar stiekem toch wel aan het kijken naar een andere ROM. ICS is leuk op mijn tablet, maar ik verwacht niet dat de defy dat nog soepel laat draaien. Of zie ik dat verkeerd? Eigenlijk zie ik het voordeel ook nog niet echt, hij doet wat ie moet doen, anders had ik al lang een andere teletoon :P
Zou zeker nog niet voor ICS gaan. Moet zeggen dat het echt al eeuwen geleden is dat ik Froyo had draaien. Ik zou als ik jou was toch echt even naar een custom rom kijken. CM7 (gingerbread) draait echt retestabiel en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, ik ben er laat bij wat dat betreft :+ maar het leuke is wel, dat je na zon update toch weer even het gevoel hebt wat nieuws te hebben. Bespaart je weer een nieuwe telefoon zeg maar ;) morgen maar eens kijken naar cm7 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flash gewoon CM9 van Quarx of Epsylon3. ICS draait namelijk superstabiel en snel op m'n Defy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:36:
Flash gewoon CM9 van Quarx of Epsylon3. ICS draait namelijk superstabiel en snel op m'n Defy.
Die ervaringen zijn dus wat gemengd, maar je kan het natuurlijk altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik heb sinds een paar weken ook een custom ICS rom, en ik ben supertevreden erover.
Het voelt allemaal net even sneller en handiger aan.

Dat ligt dus deels aan ICS, en deels aan de custom rom speciaal voor de Defy.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 17:57
En binnenkort gewoon een volledig werkende JellyBean op de Defy!!! _/-\o_
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1768702
Vandaag zou er een nieuwe build komen. Ben benieuwd of deze al voor dagelijks gebruik is.

[ Voor 31% gewijzigd door kvandt op 18-07-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JB, jazeker. Quarx heeft zojuist Audio aan de praat gekregen en nieuwe build wordt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, ik zat te klooien met het rooten volgens de cyanogenmod tutorial, net superoneclick geprobeert. Maakte zijn naam netjes waar :) Dan ben ik ook de beroerdste niet om op donate te clicken. Want zo'n stukje software bespaart mij weer tijd :) Ik dacht eerst; waar ben ik in hemelsnaam mee bezig. Maar na het superoneclick verhaal viel het allemaal hardstikke mee :)
En nu is hij CM7.2 aan het installeren. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

_ferry_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:02:
Zo, ik zat te klooien met het rooten volgens de cyanogenmod tutorial, net superoneclick geprobeert. Maakte zijn naam netjes waar :) Dan ben ik ook de beroerdste niet om op donate te clicken. Want zo'n stukje software bespaart mij weer tijd :) Ik dacht eerst; waar ben ik in hemelsnaam mee bezig. Maar na het superoneclick verhaal viel het allemaal hardstikke mee :)
En nu is hij CM7.2 aan het installeren. Ik ben benieuwd.
Gaat je niets tegenvallen. Straks wordt het ook een eitje om CM9 dan eens te proberen. Must have apps na het verkrijgen van root: - Titanium backup, en een explorer achtig programma zoals root explorer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt, het werkt heel mooi :) Had er voorheen niet zon behoefte aan, maar nu ik het heb....
-ontgrendelen gaat beter, voorheen kon hij het patroon wel eens niet goed volgen.
-ontgendelen is maar 1 beweging, niet eerst ontgrendelen, en vervolgens de beveiligingsontgrendeling (wil niet dst iedereen zomaar mijn tel. kan ontgrendelen)
- camera start en werkt een stuk sneller
- alles is vlotter :+ duidelijk merkbaar.
- mooiere skin, alles te customizen.

Maat van me kreeg nu ook de kriebels om zijn telefoon van een andere rom te voorzien toen ik het vertelde :P

Heb nu alleen de apps geinstalleerd die ik sowieso weer wilde gebruiken, voor een paar dingen ga ik nog even op zoek naar een alternatief, frist de boel lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Vraagje: ik had mijn glas gebroken, frontje + glas besteld via ebay voor $20, alles vervangen en alles is weer pico bello.....dacht ik, tot ik gebeld werd en ik niets hoorde:D Zit dus geen oorspeaker in dat nieuwe frontje. Nu heb ik niet door hoe ik de speaker uit mijn ouwe frontje krijg, ik heb een video gekeken maar dat was donker en de MB525 Motorola Defy Disassembly videos helpen me ook niet, want hij laat die speaker zitten en er komt een Do Not reuse front housing boodschap in beeld. Iemand een idee/video waar ik kan zien hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik soms een nieuwe speaker zoeken en bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb de speaker ook kapot gehad, het is een klein dingetje met 2 metalen contactjes, en zit in het front geplakt. Voor een paar dollar bestel je een nieuwe, welke je er dan in kunt drukken. Op youtube stond een replace earpiece video, of iets in die trand, zodat je kunt zien waar je op moet letten. Al is het vergelijkbaar met het vervangen van het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik weet dat ik een speakertje kan bestellen voor $5, maar daar moet ik weer weken op wachten, dus ik recycle liever dat ding in mijn oude frontje. Die is dus vastgelijmd in de fabriek? Als dat zo is, ga ik proberen hem met een fohn lost te weken. Ik wil het alleen wel zeker weten, want als ik het sloop dan moet ik alsnog weken wachten op een nieuwe. Of heeft iemand een beter idee? Zo'n hete luchtpistool heb ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ABD op 20-07-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

_ferry_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:46:
Ik heb de speaker ook kapot gehad, het is een klein dingetje met 2 metalen contactjes, en zit in het front geplakt. Voor een paar dollar bestel je een nieuwe, welke je er dan in kunt drukken. Op youtube stond een replace earpiece video, of iets in die trand, zodat je kunt zien waar je op moet letten. Al is het vergelijkbaar met het vervangen van het front.
Speaker kapot is normaal voor deze telefoon geloof ik ;) Die van mij is ook stuk :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ear piece is wat anders dan de speaker. De speaker gebruik ik nu om mensen aan de andere kant van de lijn te kunnen verstaan als ik mijn hoofdtelefoon niet zo snel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Ik ben na lang gebruik toch iets minder enthousiast dan ik aanvankelijk was. Ik heb hem tijden terug geupdate naar 2.2 en dat was in het begin enige vooruitgang, maar al snel daarna heb ik de volgende problemen:

- Vaak traaaaag.. Niet vooruit te branden in allerlei taken.
- Spontane reboots met enige regelmaat.
- Hangers en vastlopers aan de lopende band.
- Diverse bugs, bijvoorbeeld dat het scherm wegfade na een seconde, alsof je niets aan het doen bent.
- Accu binnen een dag leeg. Ik heb diverse accu's tot 4500 mAh. Anderen (online) lijken wel tevreden over de gekochte accu's, maar bij mij zijn ze gewoon allemaal snel leeg.
- Af en toe reageert het niet op mijn vinger, terwijl unlocken e.d. wel altijd goed gaat.

Ik heb alle Aps / Widgets, etc. allemaal verwijderd en de standaard fabrieksinstellingen gebruikt, maar zonder resultaat. Ik ben altijd huiverig geweest om een custom mod te draaien ivm de garantie. Maar dit is ook niets. Kan iemand adviseren welke update ik het beste kan draaien?

- Met weinig tot geen risico. Ik wil geen brick.
- Niet tweaker-waardig, maar ik zoek wel een beetje de meest gemakkelijkste weg.
- Een update/mod die zichzelf al enigszins bewezen heeft, ik hoef niet het nieuwste, maar liever "gewoon" stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Custom rom Jelly Bean 4.1.1 van Quarx of Epsylon3. De rom is nog pas in ontwikkeling maar nu al vrij stabiel. En veel sneller in ieder geval dan alle voorgaande Android versies. Bricken van de Defy is erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Kan je niet beter een wat stabielere versie aanraden zoals CM7.2 of misschien CM9? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alles al werkt in CM10, of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CM9 is een wat betere optie, inderdaad. En daarna is de stap naar CM10 ook niet zo 'groot'. Alleen wordt CM9 niet meer verder uitontwikkeld door Quarx/Epsylon3. Ik gebruik nu iig CM10 als dagelijkse rom maar er moet nog wel wat aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Dan ga ik deze tutorial maar eens volgen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is idd een goede tutorial, waarbij je de CM9-NIGHTLY-120714 custom rom als basis kunt nemen. Let wel dat je al je data kwijt bent bij een Data Wipe. Je zou in CWM na stap 7 nog een backup kunnen maken van je huidige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

@ic3j, Bij mij reboot de Defy nog steeds geregeld als ik hem aan de PC heb hangen met een usb kabeltje, zo laad ik bijna altijd op. Dat deed hij met de stock rom en de WIUI roms die ik tegenwoordig gebruik. Ik voorkom dat tegenwoordig door de telefoon op charge only te zetten. Wanneer ik toegang nodig heb tot de SD kaart, zet ik dat tijdelijk aan; niet elegant en een beetje hindelijk, maar niet zo hindelijk als een steeds rebootende telefoon. Wie weet heb jij dat ook en kan je er wat mee.

Je kan met Titanium backup backups maken van je apps en misschien wel net zo lekker: je settings (en app data), alleen moet je wel oppassen dat wanneer je van gingerbread naar ICS gaat, je settings niet kan meenemen. Ook alle apps niet, maar daar gaat je telefoon niet van hangen bij het booten.

[ Voor 23% gewijzigd door ABD op 26-07-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ABD schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:37:
@ic3j, Bij mij reboot de Defy nog steeds geregeld als ik hem aan de PC heb hangen met een usb kabeltje, zo laad ik bijna altijd op. Dat deed hij met de stock rom en de WIUI roms die ik tegenwoordig gebruik.
Heb je 'm dan aan een USB 3.0 poort hangen? Las ergens op XDA dat laders met een hoger amperage soortgelijke storingen kunnen veroorzaken, misschien is dat hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Anoniem: 284785 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:04:
[...]

Heb je 'm dan aan een USB 3.0 poort hangen? Las ergens op XDA dat laders met een hoger amperage soortgelijke storingen kunnen veroorzaken, misschien is dat hier ook.
Nee, ik heb nog geen usb3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het dan toch nog gaan gebeuren?

http://androidcommunity.c...utm_source=Connectandroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 22:25
Hallo,

Mijn nieuwe Defy+ was niet te rootten met superoneclick, veel tijd aan besteed met verschillende versies. Uiteindelijk is het me op een andere manier gelukt. Zie onderstaande link.

http://forum.xda-develope...read.php?t=1595013&page=9

daarna 2ndinit op de defy geïnstalleerd en vervolgens cm9 geïnstalleerd. Werkt nu op android 4.0.4 lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al een paar weken een tevreden gebruiker van Quarx Jelly Bean CM10. Erg snel en stabiel met nog maar een paar bugs! Meer mensen ervaring hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 11-08-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
CM10 van quarx draait heerlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik zo nu en dan erg snel door een acculading heen ben, omdat 'deep sleep' niet goed werkt, maar dat zal meer aan mij liggen dan aan de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSleep werkt prima hier, wat zegt CPYSpy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Die laat zien dat in de,30 uur sinds reboot de cpu 66% vd tijd op 300mhz liep.

Moet ik wel bij zeggen dat dat percentage omlaag gaat nu: was gisteren nog ruim 80% meen ik.
Ik hou het in de gaten, maar ik zeg al: dat ligt niet aan de rom maar aan misbruik van mijn Defy.
Als niets anders helpt werkt een schone start misschien wel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Wat ik heb gedaan om CM10 Jelly Bean (van quarx) te installeren op mijn 'nieuwe' defy:
Root met Superoneclick, daarna 2ndinitrecovery geinstalleerd middels een apk.
Dan CM10-20120812-NIGHTLY-mb525 geinstalleerd en achteraf nog minimaal gapps.

Echter nou kom ik in een andere handleiding op xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756234 ook tegen dat je een andere kernel moet installeren.

Ik zat op stock 2.2 en alles lijkt te werken, moet ik me druk maken of niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 14-08-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlyEragon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:39:
Ik zat op stock 2.2 en alles lijkt te werken, moet ik me druk maken of niet ?
If it ain't broken, don't fix it. :)

Nee, je voorgaande rom was 2.2 Froyo met dezelfde kernel als die ook in de door jou geflashte MB525 rom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:09:
[...]

If it ain't broken, don't fix it. :)

Nee, je voorgaande rom was 2.2 Froyo met dezelfde kernel als die ook in de door jou geflashte MB525 rom zit.
Ok, had dat idee inderdaad ook al inmiddels, soms staat informatie zo verspreid over topics op xda dat het 'inkomen' even tijd vergt. Draait prima voor zover ik kan zien, geen battery drain etc. In 6 uur had ik 's nachts 1% af van de batterij met mail sync om het uur. Wat wel apart is dat ik in de Launcher settings 3 van de 5 opties niet kan selecteren. Zoals drawer etc. daar kan ik niks aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de launcher wordt nog gewerkt, dus sommige opties zoals Drawer werken nog niet. Stabiliteit, snelheid en batterijduur is idd erg goed, ik heb -0,5% p/u in standby.

-1% in 6 uur tijd? Hoedoejeda? :)

Bij een volgende nightly hoef je alleen cache/dalvik te wipen en dan de rom flashen. Gecompliceerder wordt het niet.

V6 Supercharger script is ook een aanrader:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:
...
-1% in 6 uur tijd? Hoedoejeda? :)
...
Zal wel de batterij zijn die misschien nog niet is gekalibreerd (Heeft nog geen cycles gemaakt met huidig rom). Zit nu op 65% met 1u en 15 min scherm aan tijd en wifi aan. Wel netjes dacht ik zo.
Nog wat puntjes op de i dus, en dan hebben we een superROM !4

Edit: eind van de dag, batt zit op 7% met 4 uur schermtijd in auto stand!
Hele dag ook wifi gebruikt. Erg netjes vind ik.

edit2: Voor de superchargerscript, heb ik de starterkit nodig of is alleen het scriptje voldoende. Busybox etc. zou allemaal toch al geinstalleerd moeten zijn ? Welke handleiding precies heb jij gevolgd ?

edit3: Overclocked naar 1,2Ghz, verhoging van 50% ! Defy ruled steeds meer _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door FlyEragon op 16-08-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
'Deep sleep' problemen lijken te zijn opgelost nadat de vsel settings zijn teruggezet naar default.

Misschien toch iets te pinnig geweest met de stroomvoorziening...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlyEragon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:05:
[...]
edit2: Voor de superchargerscript, heb ik de starterkit nodig of is alleen het scriptje voldoende. Busybox etc. zou allemaal toch al geinstalleerd moeten zijn ? Welke handleiding precies heb jij gevolgd ?
Eerst vanuit SManager in Root modus het startscript eenmalig draaien (Busybox wordt dan meegeïnstalleerd) en dan vanuit SManager de allerlaatste V6_SuperCharger_for_Android-Update9_RC11_Test_4.sh.pdf.

Tutorial voor dat script vind je hier, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=28642029. Volg de aanwijzingen in het script, totdat wordt aangegeven dat de Dey 100% Supercharged is. Kies Optie 7, (aggressive) 512HP, voor de Defy.

Als je ICS of JB draait heb je een ''patched services.jar'' nodig om van 50% op 100% te komen. Normaliter wordt dit vanuit het script gedownload, maar in ICS/JB werkt dat (nog) niet. Het deze week toegevoegde script Jelly_Scream_Smali_Patcher_Test_1.sh.pdf schijnt dit op te lossen maar ik weet nog niet hoe dit werkt. :) Ik gebruik altijd een patched versie die op xda wordt geupload door andere gebruikers van dezelfde rom.

Daarna eventueel:
- !FixAlign_Test_6.sh.pdf script
- KickAssKernelizer_Tweaks_Installer_Update_3_RC11_Test_1.sh.pdf
- 3GTurboCharger_Installer_Update_3_RC11_Test_1.sh.pdf
Of laatste versies hiervan. 3G TurboCharger gebruik ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
FlyEragon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:05:
edit3: Overclocked naar 1,2Ghz, verhoging van 50% ! Defy ruled steeds meer _/-\o_
Dat is inderdaad mooi dat het kan, maar ik wilde je toch even attenderen op de risico's. Dit gaat namelijk ten koste van de levensduur van de CPU. En de kans op defect wordt dus groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil graag ook jelly bean op mijn defy plus hebben, maar wat ik ook probeer ik kom geen stap verder.

Ik heb root toegang, maar wat moet ik verder doen? ik probeer van alles maar installeren via de sd-kaart werkt niet, Weet iemand een duidelijke how too site die begin tot einde alles goed uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroen10 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:53:
Ik wil graag ook jelly bean op mijn defy plus hebben, maar wat ik ook probeer ik kom geen stap verder.

Ik heb root toegang, maar wat moet ik verder doen? ik probeer van alles maar installeren via de sd-kaart werkt niet, Weet iemand een duidelijke how too site die begin tot einde alles goed uitlegt?
- Eventueel backup maken van je huidige rom.
- MB526 CM10 rom, GB kernel, battery fix en JB Gapps zip bestanden op je SD card zetten.
- 2ndinit app installeren en draaien, reboot in CMW recovery.

En dan de tutorial hier volgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1795647

For Defy+ builds:
1) Go to Stable Recovery.
2) Wipe data/factory reset, wipe cache and go to advanced --> Wipe dalvik.
3) Go to Install zip from sdcard; Choose zip from sd card.
4) Flash gb Kernel (JUST FOR DEFY RED LENS USERS).
5) Flash CM10-2012xxxx-NIGHTLY-mb526.zip.
6) Flash Gapps and Battery fix for red lens.
7) Wipe Cache and Dalvik again (recommended).
8 ) Restart.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 18-08-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
2ndinit app, hoe moet ik die installeren, vanaf de telefoon gaat niet, vanaf de sd ook niet??? alles wat ik selecteer wordt niet via de system recovery geinstalleerd, ik snap er niets van.

Wipe data/factory reset, wipe cache and go to advanced --> Wipe dalvik., ik kom die dalvik niet tegen, ik loop ergens gigantisch vast, maar ik snap niet waar.

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroen10 op 18-08-2012 20:35 ]

It's official now: geen unlocked bootloader voor Defy en andere oudere toestellen:

http://www.androidpolice....-bootloader-unlock-tools/

Screw you, Moto...

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Jeroen10 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:33:
2ndinit app, hoe moet ik die installeren, vanaf de telefoon gaat niet, vanaf de sd ook niet??? alles wat ik selecteer wordt niet via de system recovery geinstalleerd, ik snap er niets van.

Wipe data/factory reset, wipe cache and go to advanced --> Wipe dalvik., ik kom die dalvik niet tegen, ik loop ergens gigantisch vast, maar ik snap niet waar.
Goed de guide lezen.
2ndinit app kun je installeren door eerst in de instellingen van de telefoon in te stellen dat je buiten de market om apps kunt installeren. Dan met een file explorer de 2ndinit apk opzoeken op je SD kaart (de apk heb je eerst erop gezet). 2ndinit zorgt ervoor dat je gebruik kunt maken van CWM recovery. Zet nu de juiste bestanden op de SD kaart in het mapje van clockworkmod (de rom.zip Gapps.zip) Bij rebooten van de telefoon gaat het ledje blauw branden en druk je op volume down.

Nu ben je in de CWM recovery. Vervolgens in de recovery kun je alle opties vinden
1) Go to Stable Recovery.
2) Wipe data/factory reset, wipe cache and go to advanced --> Wipe dalvik.
3) Go to Install zip from sdcard; Choose zip from sd card.
4) Flash gb Kernel (JUST FOR DEFY RED LENS USERS).<- hoef je dus niet te doen
5) Flash CM10-2012xxxx-NIGHTLY-mb526.zip.
6) Flash Gapps
7) Wipe Cache and Dalvik again (recommended).
8 ) Restart.

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 23-08-2012 15:51 ]

• Jeroen10
  • Niet online
Alles werkt, ik moest eerst een oudere cm installeren, hierna kon ik ook de laatste versie installeren.

[ Voor 157% gewijzigd door Jeroen10 op 23-08-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464888

goedenavond,

Sinds het begin dat ik mijn motorola defy heb, heb ik steeds problemen met het mobiele internet.

steeds ging het weer aan, nu helaas niet meer.
instellingen van de roaming staan allemaal aan, ook staat de apn goed ingesteld.

Nu stond mijn telefoon op wcdma, en las ik dat dit moet staan op gsm (PRL)

hij doet het echter nog steeds niet.

Wat doe ik fout?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je hebt bij de mobiele netwerken wel dat van je eigen provider gekozen? Geen energie-spaarstand gekozen die 3g en dergelijke uit schakeld en de voorkeur geeft aan 2g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464888

guapper schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:19:
Je hebt bij de mobiele netwerken wel dat van je eigen provider gekozen? Geen energie-spaarstand gekozen die 3g en dergelijke uit schakeld en de voorkeur geeft aan 2g?
ja dit heb ik gedaan, nogmaals de instellingen opnieuw aangevraagd maar werkt ook niet. Mijn provider is hollands nieuwe overigens.

Geen energiespaarstand aan en heb als voorkeur nu alleen 3g gedaan, maar ook het schakelen hiertussen werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1768702

Ben erg tevreden met de nieuwe Quarx. Had mn toestel bijna weggedaan door snelheid irritaties maar met de nieuwe is hij weer stuk meer snappy. Houd hem nog even paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Even een vraagje voor degene die al op CM10 werken. Werkt Flash nu wel of niet op CM10 op de Defy?

Ik las dit op de Tweakers FP:
nieuws: Motorola kondigt nieuwe Razr-smartphones aan

"Daarnaast kondigde de fabrikant aan dat de meeste toestellen die het in 2011 uitbracht worden voorzien van een update naar Android Jelly Bean. Gebruikers van toestellen die geen update ontvangen krijgen ter compensatie een tegoed ter waarde van 100 dollar. Wel moet dit tegoed besteed worden aan Motorola-producten."

Aangezien Moto geen plannen bekend heeft gemaakt om de Defy+ te upgraden naar JB, hebben de gebruikers dus recht op een compensatie van 100 dollar aangezien deze is uitgebracht in 2011? Defy gebruikers hebben pech omdat deze is uitgebracht in 2010.

-Edit
Zie ook:
http://www.engadget.com/2...rola-jelly-bean-upgrades/
http://www.androidpolice....loper-editions-of-phones/

"Today, Motorola just floored users with an unprecedented offer: if you bought a phone from Motorola that launched in 2011, most of you will receive an upgrade to Jelly Bean. If, however, you're using a phone that Motorola decides will have a degraded experience, you will receive $100 in credit towards an upgrade. This may mark the first time that a manufacturer has broadly promised compensation for a lack of updates for all of its devices."

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-09-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ach, ik ben al blij dat Motorola zijn belofte was nagekomen met de update naar 2.2. Verder had ik van te voren niet echt dit toestel gekocht met de hoop om nieuwe Android updates. Ik moet alleen wel zeggen dat ik achteraf wel erg blij ben dat er een actieve dev. community achter de Defy zit. Ik dacht dat ze ondertussen met CM9 ontwikkeling gestopt waren maar op 3 september is er een nieuwe nightly verschenen. Ik ga hem zo even proberen. :)

Edit: eerste indruk: voelt weer net iets soepeler aan dan CM7 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 07-09-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb momenteel dus CM9 draaien en merkte op dat mijn TitaniumBackup het niet goed meer doet. De lijst van backups wordt niet geladen. De nieuwe gedownloadde apps worden wel weergegeven. Ik kan dus mijn data niet herstellen. De "Problems" aanraken hielp niet. Je zou de busybox moeten updaten, maar dat lukt me nog niet. Ik heb de ConnectBot app gedownload. Ik nam aan dat je als host "local" moet gebruiken. Daarna zou ik de volgende regels moeten invoeren:
su
cd /data/data/com.keramidas.TitaniumBackup/files
cat /sdcard/busybox > busybox
chmod 755 busybox
rm /sdcard/busybox
Maar bij na de enter van de derde regel. Wordt de melding gegeven
sh: cat: not found
Ik heb ook een BusyBox installler geprobeerd, maar die kan hem niet in de desbetreffende folder installeren.

Iemand die kan helpen? Is er misschien nog een andere manier om BusyBox up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=38887337,noline]

Ik heb ook een BusyBox installler geprobeerd, maar die kan hem niet in de desbetreffende folder installeren.

Iemand die kan helpen? Is er misschien nog een andere manier om BusyBox up te daten?
Ik gebruik het Supercharger script van zeppelinrox op xda. Bij de eerste installatie van het script "SuperCharger_Starter_Kit_RC12.zip" wordt BusyBox automatisch geinstalleerd vanuit de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt nog voor je suggestie. Ik had hem helaas gemist en hed dan ook zojuist CM7.2 stable teruggezet. Misschien ook beter omdat ik ook last had van andere bugjes. Zoals het dropdown menu die zo nu en dan niet werkte. Jammer dat ze geen RC of stable voor CM9 hebben uitgebracht.

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-04 21:14
Ik zit voor onderzoek 5 maanden in België en heb recentelijk een prepaid sim genomen van Mobile Vikings
https://mobilevikings.com/nl/ aangezien zij de beste aanbieding hebben qua internet.

Nu stond de Motorola Defy niet in het lijstje van telefoons hoe je internet moest instellen dus heb ik de https://mobilevikings.com/nl/setup/ Samsung Galaxy S genomen daar het menu veel overkomsten vertoont met die van mijn Defy.

Bellen: geen probleem.

Internet: hoe ik het ook blijf proberen, ik krijg geen internetverbinding. :'(

Voor deze simcard had ik een abonnement bij Telfort. Zou het soms zo kunnen zijn dat er ergens iets ingesteld is dat ik zou moeten veranderen aangezien ik van NL naar BE ben verhuisd?

Ik ben er nu achter dat ik in het menu "instellingen", "gegevensbeheer", "levering van gegevens" de optie "gegevensroaming aan heb staan, echter wanneer ik naar "instellingen", "over de telefoon" en dan naar "status" ga dan staat bij "Roaming" "geen roaming".

Wie herkent dit probleem en wat kan ik doen om dit op te lossen?

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:30
@N00bieW1

Ik heb wel geen Defy meer, maar wel een paar anderen en Mobile Vikings.

Kans is groot dat je apn er niet instaat, of verkeerd geconfiged is.

Heb je dit erin staan?

https://mobilevikings.com/nl/account/configuration-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
@Luke-san

Deze instellingen heb ik er instaan.

Misschien dat jij of iemand hier wat mee kan aangezien ik met Mobile Vikings geen roaming heb:

Als ik de simkaart van MV eruit haal en die van Telfort erin stop krijg ik, wanneer de telefoon weer is opgestart, meteen de vraag of ik gebruik wil maken van internationale gegevensroaming. Kies ik voor ja, en ga ik verder dan heb ik internet via Telfort hier in Antwerpen;

Doe ik nu weer de simkaart van MV erin, dan krijg ik na opstarten niet de vraag over gegevensroaming.

Of is de vraag alleen voor internationale gegevensroaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:30
N00bieW1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:27:
@Luke-san

Deze instellingen heb ik er instaan.

Misschien dat jij of iemand hier wat mee kan aangezien ik met Mobile Vikings geen roaming heb:

Als ik de simkaart van MV eruit haal en die van Telfort erin stop krijg ik, wanneer de telefoon weer is opgestart, meteen de vraag of ik gebruik wil maken van internationale gegevensroaming. Kies ik voor ja, en ga ik verder dan heb ik internet via Telfort hier in Antwerpen;

Doe ik nu weer de simkaart van MV erin, dan krijg ik na opstarten niet de vraag over gegevensroaming.

Of is de vraag alleen voor internationale gegevensroaming?
Ik snap hem eigenlijk niet zo goed,

Normaal is het enkel de MV sim kaart die je er moet instekken en dan zou het al moeten lukken,
Als je kan bellen met de MV kaart zou data ook al moeten lukken. Er moet niets van roaming aangezet worden als je in Belgie bent. MV maakt gebruik van de servers van Base hier maar roaming etc hoeft niet.
Staat je apn op web.be en pwd en user ook op web ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
Yep. Ik word er een beetje moedeloos van.

Was van het weekend even in Nederland en meteen even een van de eerste Samsung Galaxy's van hem geleend. En weet je wat; daarop deed internet het meteen. Het enige nadeel aan die Samsung is dat hij zo kolere traag is.

Mijn kosten voor mobiel internet die reizen de pan uit (omdat ik nog steeds grotendeels) mobiel internet man Telfort gebruik.

Zojuist de Apn in mijn Defy verwijdert en deze weer opnieuw erin gezet. Helaas mobiel internet van MV weigert het te doen op mijn Defy.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 00:06
Weet iemand hoe je terug naar stock rom kan gaan en kan unrooten? Ik heb ene defecte flashlight en mijn defy is nog in garantie. Duuuus zou alles terug moeten gaan zoals het was. iemand een guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De Stock SBF's downloaden (link naar XDA-devs) en flashen met RSD-lite.

Weet je toevallig nog welke ROM je origineel had (opgeschreven?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Pffft al te lang geleden. Ik heb eens een guide voor Cm7 op xda gevolgd. Nu heb ik CM10.

Bedoel je welke Froyo version sbf ik genomen heb? Ik denk Nordic rom maar ben niet zeker. Kan je dit ergens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nee, ik bedoel welke je originele versie was.

Met de SBF bestanden zet je de originele firmware van Motorola terug. Het is wel handig om te zorgen dat je een versie er op zet die je origineel van Motorola zou kunnen hebben ontvangen.

Dus niet de laatste Gingerbread op een toestel dat origineel met Eclair geleverd werd zeg maar.

;)

[ Voor 68% gewijzigd door guapper op 22-10-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Oh, niet onbelangrijk: Als je een versie 2.3.7 flashed, verbrand je de bruggen (e-Fuses) om ooit nog terug te keren naar een oudere versie, bijvoorbeeld Gingerbread 2.3.4 of Froyo 2.2.2.

Verplichte leestip: [GUIDE] Zephyrot All-in-One Defy Beginner's guide --> http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1216982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Bedankt heb de mijne ook weer op de 2.3.5 gezet, Android 4.1.1 draaide niet zo lekker. Terugzetten ging een.stuk makkelijker dan de firmware upgraden.
guapper schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:41:
Oh, niet onbelangrijk: Als je een versie 2.3.7 flashed, verbrand je de bruggen (e-Fuses) om ooit nog terug te keren naar een oudere versie, bijvoorbeeld Gingerbread 2.3.4 of Froyo 2.2.2.

Verplichte leestip: [GUIDE] Zephyrot All-in-One Defy Beginner's guide --> http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1216982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
@guapper Maar Motorola is officieel tot Android 2.2 gegaan niet? Dus ik kan er dan toch downgraden van CM10 naar stock rom 2.2???

Ik zie juist als ik inlog op motorola site dat ik origineel 2.51.1.MB525.Retail.en.FR had....

Pfft geen idee hoe ik kan beginnen. Ik weet niet eens of ik nog garantie heb. Ik heb de phone aangekocht via bidrivals.com op 30/01/2011 Dus normaal gezien heb je 2 jaar garantie en dan heb ik nog tot 30/01/2013 garantie. Ik heb de factuur nog in mijn gmail staan maar de site bidrivals.com is opgedoekt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb ook problemen met mijn Defy (in mijn geval weigert de front speaker dienst).

Ik heb navraag gedaan bij Motorola en zij maken gebruik van Dynafix of Solid-Vision, maar in de praktijk zullen deze beide er voor kiezen om de telefoon door te sturen naar het repair centre in Frankrijk. Dit betekent dat je telefoon ongeveer 3 weken weg is (volgens Motorola). Daarnaast zijn er online veel negatieve ervaringen te vinden in verband met Dynafix of Solid-Vision, onder andere mensen die klagen over beschadigde of zoek geraakte telefoons. De winkel waar ik mijn telefoon kocht gebruikt ook Dynafix voor reparatie.

Mijn telefoon is geroot, dus ik moet deze eerst unrooten, dan hopen dat Dynafix of Solid-Vision niet voor problemen zorgt, dan veel geduld hebben (eigenlijk kan ik hem niet zo lang missen) en hopelijk uiteindelijk een gemaakte telefoon terug krijgen. Daarbij komt dat hij wel eens gevallen is en hier sporen van te zien zijn op de behuizing, dus er is ook nog een kans dat de garantie daardoor vervalt (je zou denken dat het een telefoon is die tegen een stootje moet kunnen, maar ik zie zomaar gebeuren dat dat toch een punt gaat zijn). Er moet dus veel goed gaan wil ik met een gemaakte telefoon eindigen zonder extra kosten.

Ik denk er hard over om ondanks dat ik nog garantie heb gewoon een nieuwe telefoon te kopen. Heeft iemand anders ervaring met het laten repareren van een Defy? Of heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van deze speaker?

[ Voor 5% gewijzigd door cerietke op 05-12-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zelf heb ik gelukkig nog geen echte problemen gehad met de speaker (op een enkele keer na, dat het geluid wegviel in het gesprek). Heb je al eens gegoogled voor een oplossing? Ik kom bijv. al een advies tegen om een speaker van de Sony Ericsson K850i te gebruiken. Hiermee komt het probleem niet meer terug, alleen is de telefoon niet meer waterproof. De tutorial op XDA lijkt me aardig goed uitvoerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

VantageR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:25:
Zelf heb ik gelukkig nog geen echte problemen gehad met de speaker (op een enkele keer na, dat het geluid wegviel in het gesprek). Heb je al eens gegoogled voor een oplossing? Ik kom bijv. al een advies tegen om een speaker van de Sony Ericsson K850i te gebruiken. Hiermee komt het probleem niet meer terug, alleen is de telefoon niet meer waterproof. De tutorial op XDA lijkt me aardig goed uitvoerbaar.
Ik heb hetzelfde, speaker is spontaan uitgevallen en kreeg van Motorola inderdaad ook te horen dat ik hem meerdere weken kwijt zou zijn. Ik heb in plaats hiervan ervoor gekozen de Motorola als veredelde TomTom (nou ja ik gebruik Sygic maar a la) te gebruiken en heb geüpgrade naar een Nokia Lumia 800 :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste