De Stock SBF's downloaden (link naar XDA-devs) en flashen met RSD-lite.
Weet je toevallig nog welke ROM je origineel had (opgeschreven?)?
Weet je toevallig nog welke ROM je origineel had (opgeschreven?)?
[ Voor 68% gewijzigd door guapper op 22-10-2012 22:43 ]
guapper schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:41:
Oh, niet onbelangrijk: Als je een versie 2.3.7 flashed, verbrand je de bruggen (e-Fuses) om ooit nog terug te keren naar een oudere versie, bijvoorbeeld Gingerbread 2.3.4 of Froyo 2.2.2.
Verplichte leestip: [GUIDE] Zephyrot All-in-One Defy Beginner's guide --> http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1216982
[ Voor 5% gewijzigd door cerietke op 05-12-2012 12:06 ]
Ik heb hetzelfde, speaker is spontaan uitgevallen en kreeg van Motorola inderdaad ook te horen dat ik hem meerdere weken kwijt zou zijn. Ik heb in plaats hiervan ervoor gekozen de Motorola als veredelde TomTom (nou ja ik gebruik Sygic maar a la) te gebruiken en heb geüpgrade naar een Nokia Lumia 800VantageR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:25:
Zelf heb ik gelukkig nog geen echte problemen gehad met de speaker (op een enkele keer na, dat het geluid wegviel in het gesprek). Heb je al eens gegoogled voor een oplossing? Ik kom bijv. al een advies tegen om een speaker van de Sony Ericsson K850i te gebruiken. Hiermee komt het probleem niet meer terug, alleen is de telefoon niet meer waterproof. De tutorial op XDA lijkt me aardig goed uitvoerbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door cerietke op 05-12-2012 12:35 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
[ Voor 52% gewijzigd door cerietke op 12-12-2012 12:39 ]
Anoniem: 495835
Is deze nieuw of 2e hands/gebruikt?Anoniem: 495835 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:55:
sinds een paar dagen een defy mini en wat ik ook doe, ik kan me niet aanmelden op een account. Het zou met opstarten meteen moeten gebeuren, maar dan krijg ik een foutmelding. Wifi werkt wel goed. Via het menu accounts werkt het ook niet. Ook niet voor facebook. Internet google werkt niet. Apps werken niet. Ik heb gezocht op internet, geprobeerd te verbinden met de pc, maar niets werkt. Reboot ook niet.
Gmail en facebook programma's staan al wel op de telefoon, dus dan zou het toch ook te gebruiken moeten zijn? Vorige telefoon (net zo iets maar dan uit China) lukte het wel gewoon.
Updates van software etc. hadden ook geen zin.
In de handleiding is er niets over te vinden....
Help!
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 495835 op 07-01-2013 21:30 ]
Anoniem: 352206
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 25-01-2013 12:09 ]
Heb m'n oude Defy aan m'n vriendin gedoneerd en vervolgens ook deze stappen doorlopen. Bij mij was het vreemde dat ik het boot menu maar half in beeld krijg. Op internet staat duidelijk een overzicht van alle opties, maar ik kreeg er maar twee oid. Iemand hier enig idee? XDA en andere fora melden er niks over.guapper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:16:
Root had je al??
in het kort zijn dit de stappen (zo uit m'n hoofd):
(zoek eerst een goede handleiding op XDA; ik neem geen enkele verantwoording voor de hieronder aangegeven werkwijze)
Kies een ROM uit en lees eerst minstens de 1e 3 pagina's van dat topic, incl. readme en FAQ's.
Plaats de gedownloade ROM op je externe sd-card. (het intacte zip bestand. NIET UITPAKKEN!) Kies ook een versie Google Apps (GAPPS); die zitten niet in de ROM.
2nd init installeren (=CWM / ClockWorkMod) vanuit de market, daarna opnieuw opstarten, en wanneer het blauwe LEDje oplicht VOLUME-DOWN indrukken. Voor de zekerheid kun je eerst een NAND backup maken.
vervolgens kies je voor Recovery
vervolgens Custom Recovery
- install zip from sdcard (navigeren met vol-up, vol-down en power buttons)
- choose zip from sdcard
- blader naar de zip met de custom rom die je gekozen hebt, en installeer die.
- doe hetzelfde met de GAPPS zip.
- ga in het menu een level omhoog, en kies Wipe Cache Partition
- kies nu Advanced en vervolgens Wipe Dalvik Cache
Je bent nu klaar om te rebooten en de telefoon opnieuw te starten met je custom rom.
-> Dit (eerste keer opstarten met een nieuwe ROM) kan tot een minuut of 10 duren. Geef het systeem wat tijd om zichzelf in te richten.
Zie ik nog iets over het hoofd?
succes
[ Voor 79% gewijzigd door GCT-Zen op 28-01-2013 22:52 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
2ndInit installeer je vanuit Play store. Ik zie net dat ik het eerder over Market had. Da's de oude naam van de Play Store dus..GCT-Zen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:03:
Yep,,,,,
Zijn mij te veel verschillende factoren die ik niet snap daarvoor ben ik hier..
SndInitDefy_2.0 gedownload maar wat is bv de apk waarover men het heeft die geinstaleerd moet worden
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 29-01-2013 15:20 ]
[ Voor 50% gewijzigd door GCT-Zen op 29-01-2013 22:16 . Reden: meer text ]
[ Voor 39% gewijzigd door GCT-Zen op 29-01-2013 22:42 . Reden: meer text ]
Anoniem: 284785
Goede uitleg! Degenen die dit willen proberen kunnen gerust de laatste versie van Quarx' 4.1.2 ROM gebruiken, dat is momenteel die van 10-1-2013: http://quarx2k.ru/cm10-2ndboot-nightly-defy(+)/.jaapsander schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:16:
Begin eens met http://quarx2k.ru/cm10-2n...0121018-NIGHTLY-mb526.zip deze rom te downloaden (deze gebruik ik zelf op het moment en bevalt goed).
Klopt, staat bij mij ook op 2G maar het spaart volgens mij alleen de accuduur t.o.v. 3G als er met het toestel wordt gebeld. Daarnaast gaat Wifi op uit bij screen off. Beetje prutsen met Vsel settings wil ook helpen, momenteel heb ik de Defy stabiel draaien op 18/300, 28/600, 38/800, 48/1000 maar dat verschilt per toestel. Standbytijd van 8 dagen!guapper schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:51:
En als je de accu nog wat meer wil sparen: zet m op 2G: dat scheelt bij mij bijna de helft in accuduur.
=> Moet je trouwens niet na elke ROM update ook de Google Apps opnieuw flashen?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 31-01-2013 11:20 ]
[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 31-01-2013 11:31 ]
Lol nee. In flightmode is het nog langer. Ik gebruik geen Data en synchroniseer alleen via Wifi dus dat scheelt een stuk. Die 8 dagen is als ik het toestel nauwelijks gebruik.guapper schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:28:
@F0nz0: 8 dagen standby? In Flight-mode neem ik aan??
heb 2 keer eerst rom dan gapps dan kernel gedaan( install from zip)Anoniem: 284785 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:20:
[...]
Flash na het flashen van de ROM voor de zekerheid ook deze kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36453225.
Dit loste mijn battery drain problemen op en de Defy loopt als een zonnetje!
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 01-02-2013 11:50 ]
[ Voor 7% gewijzigd door GCT-Zen op 04-02-2013 21:19 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 05-02-2013 11:08 ]
Ik heb bij CM7.2 ook al eens een nandroid backup gemaakt zonder problemen. Ik heb gezocht en zie dat het mogelijk aan de SD kaartje kan liggen, maar bij mijn vorige CM7.2 ging de nandroid backup had ik niet dit probleem. Verder lees ik dat het mogelijk aan de CMW versie ligt en dat je een nieuwere versie moet downloaden. Dat zou je kunnen doen met behulp van "Rom Manager". App gedownload en de nieuwste CWM vraag ik op. Wat blijkt dat de Defy niet officieel ondersteund wordt en dat je enkel de (hele) oude versies 2.x of 3.x kan downloaden. Dat heb ik dus maar even niet gedaan.Can't mount backup path
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2013 12:25 ]
Android 4.2.2 Jellybean for Defy and Defy+
Mirrors: http://www.uncledan.it/android-files/CM10.1/
Gapps: http://goo.im/gapps
[...]
Builds on stable 2.6.32 kernel:
Download Link: http://quarx2k.ru/cm10.1-nightly-defy+/2.6.32/
Works: Camera, Wifi/AP/Direct, SD-Card, Sound, Phone, Camera.
Not work: BT, FM-Radio,
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 29-03-2013 09:46 ]
Ik heb zojuist de CM10 2nd boot geïnstalleerd, had eerst problemen met de gapps (geen google account), nu heb ik hier een goed werkende (tot nog toe iig) gevonden: http://goo.im/gappsAnoniem: 284785 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:58:
4.2.2 zou ik voorlopig nog niet flashen. De CM10 2nd boot nightlies van Quarx zijn behoorlijk stabiel, snel en met een lange accuduur.
Hier precies dezelfde gedachten. Heb nog geprobeerd om 2ndInit te installeren/runnen, maar dit is geen aanrader omdat deze de bootmenu's aanpast, en hierna de telefoon niet meer opstart. 2ndInit heeft met een andere rom wel ooit backups kunnen maken.Regeneration schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:23:
Ik heb kort geleden CM10 op mijn Defy gezet en ik zou nu graag een nandroid backup willen maken. Ik doe dat door:
- Reboot
- (Custom) recovery
- Backup and restore
- Backup (all)
Maar dan krijg ik de foutmelding
[Can't mount backup path]
Ik heb bij CM7.2 ook al eens een nandroid backup gemaakt zonder problemen. Ik heb gezocht en zie dat het mogelijk aan de SD kaartje kan liggen, maar bij mijn vorige CM7.2 ging de nandroid backup had ik niet dit probleem. Verder lees ik dat het mogelijk aan de CMW versie ligt en dat je een nieuwere versie moet downloaden. Dat zou je kunnen doen met behulp van "Rom Manager". App gedownload en de nieuwste CWM vraag ik op. Wat blijkt dat de Defy niet officieel ondersteund wordt en dat je enkel de (hele) oude versies 2.x of 3.x kan downloaden. Dat heb ik dus maar even niet gedaan.
Iemand die ook CM10 heeft en geen nandroid backup kan maken?
Iemand die misschien een oplossing weet?
Ik ben inmiddels weer terug naar CM7 nightly, CM10 was erg traag. CM7 werkt lekker vlot maar heb nog wel problemen met accuduur, zal 'm nog eens testen met originele motorola software... (defy+)boekel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:39:
[...]
Ik heb zojuist de CM10 2nd boot geïnstalleerd, had eerst problemen met de gapps (geen google account), nu heb ik hier een goed werkende (tot nog toe iig) gevonden: http://goo.im/gapps
[ Voor 31% gewijzigd door donald_dick op 20-04-2013 14:22 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
eBay is een optie:Regeneration schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:01:
Een nieuwe batterij kopen zou ook nog kunnen, maar ik kan even zo snel geen originele Defy batterij vinden. En bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost. Iemand anders wellicht nog suggesties?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 13-06-2013 15:20 ]
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan. Ik ben sinds -/+16 maand in bezit van een Defy+. De eerste twee maand stock rom gedraaid (2.3.6) en daarna overstap gemaakt naar diverse roms van XDA (Cyanogenmod, 4.0.x en 4.1.x). Android 4 is niet echt ontwikkeld voor 'beperkte' smartphones (geheugen, cpu, etc.) en dat is ook te merken in de prestaties (langzaam en inderdaad een batterij die binnen een dag leeg is door onder andere Google Now). Ik heb in die maanden Android-apps gebouwd en dat heeft betekend dat hij constant aan of afgekoppeld werd op USB, iets wat me nou ook niet bepaald bevorderlijk lijkt (m'n vorige telefoonaccu is er onderdoor gegaan).Regeneration schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:42:
Bedankt voor de suggesties. Ik weet echter nog steeds niet of het de telefoon of de batterij is. Ik heb ondertussen een telefoon van iemand anders kunnen "lenen". Dus kan ik nu wat rustiger naar een nieuwe telefoon zoeken (of misschien de Defy nog werkend krijgen).
Dat zou goed kunnen. Ik had er inderdaad ook aan gedacht om het op "stock" terug te zetten. Maar dat zou ik dan nog wel moeten uitzoeken hoe dat dan zou moeten. Wellicht dat ik er later nog even naar ga kijken.Tuinstoel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:
[...]
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan. [...] Het zou dus in de ROM kunnen liggen denk ik (incl. al die bootloaders, kernels en soortgelijke onderdelen die je niet moet slopen).
Gewoon de originele SBF file flashen (XDA heeft een grote collectie) met RSD Lite (Motorola).Regeneration schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:47:
[...]
Dat zou goed kunnen. Ik had er inderdaad ook aan gedacht om het op "stock" terug te zetten. Maar dat zou ik dan nog wel moeten uitzoeken hoe dat dan zou moeten. Wellicht dat ik er later nog even naar ga kijken.
Het klopt inderdaad dat Android 4 niet is ontwikkeld voor smartphones met beperkt geheugen zoals de Defy, maar terug naar stock rom met een oude Android versie en dat verschrikkelijke MotoBlur is toch eigenlijk geen serieuze optie?Tuinstoel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:
[...]
Custom Rom heeft naar mijn mening enorm impact op de batterijduur en ook de correcte weergave daarvan.
[ Voor 18% gewijzigd door DinoBe op 04-07-2013 09:55 ]
Bij verbindingsproblemen door de software het zou probleem waarschijnlijk opgelost zijn met een reboot.DinoBe schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:47:
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd een vervelend probleem met mijn Defy (Cyanogenmod 7). Het toestel verliest zijn connectie met het netwerk op onregelmatige basis terwijl ik er niets van merk. Het toestel zit in mijn broekzak of ligt op de tafel en verliest zonder enige reden zijn connectie. Ik krijg ook geen verwittiging dat de connectie weg is. Het toestel herconnecteert ook niet automatisch.
Het enigste wat ik dan kan doen is het toestel afzetten, batterij verwijderen, sim verwijderen en dan even laten liggen en het toestel herstarten. Met enige hoop heb ik dan weer een aantal dagen ontvangst.
Heel vervelend wat ik mis op die manier vanalles.
Ik heb het toestel al meer dan een jaar op CM7 draaien zonder een probleem totdat het toestel traag en langzaam begon worden en waarbij regelmatig applicaties crashten. Ook hier begon het 'no service' probleem te krijgen. Ik heb dan mijn toestel opnieuw met CM7 geflashed en de crashende applicaties en traagheid waren weg.
Het 'no service' probleem is echter veel erger geworden en begint nu toch wel zwaar op mijn zenuwen te werken....
Heeft iemand een idee wat er kan aan gedaan worden?
Wat guapper aangeeft, lijkt me het meest aannemelijk. Heb je met de baseband switcher nog andere frequenties geprobeerd?DinoBe schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:47:
Heeft iemand een idee wat er kan aan gedaan worden?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
That's right.4.4 Kitkat custom rom is in de maak:guapper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:13:
Quarx = held!
[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 28-11-2013 11:35 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Kitkat spint alweer een paar weken erg stabiel.Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:33:
[...]
That's right.4.4 Kitkat custom rom is in de maak:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515036
Zijn de bluetooth problemen dan opgelost? Was voor mij het grootste probleem vanaf 4.3, en was nog steeds bestaande in 4.4 als ik me niet vergis.guapper schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
Kitkat spint alweer een paar weken erg stabiel.
Nog dezelfde. A2DP protocol voor stereo geluid werkt goed, alleen HFP/HSP werkt niet. Voor de rest werkt het allemaal, zoals wifi. Stabiel, geen lag en normale batterijduur, 0,75-1% p/u.bvanaerde schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:52:
[...]
Zijn de bluetooth problemen dan opgelost? Was voor mij het grootste probleem vanaf 4.3, en was nog steeds bestaande in 4.4 als ik me niet vergis.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 17-12-2013 10:52 ]
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 13-01-2014 12:52 ]
Custom rom is een wereld van verschil t.o.v. stock rom, alhoewel het inmiddels meer dan 3 jaar geleden is dat ik stock rom draaide. KitKat is geschikt voor smartphones met weinig geheugen, zoals de Defy(+) met 512MB RAM. Je bent meteen ook verlost van alle Moto bloatware (MotoBlur).LoeWn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:39:
Op mijn eigen toestel heb ik veel ervaring met KK, maar hoe draait deze op de Defy+ tegenover de stock rom?
Dat snap ik. No offense. Maar ik draai zelf al ruim 5 jaar custom roms, op verschillende telefoons. Dus ik weet het verschil wel. Ik bedoel het niet betweterig ofzoAnoniem: 284785 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Custom rom is een wereld van verschil t.o.v. stock rom, alhoewel het inmiddels meer dan 3 jaar geleden is dat ik stock rom draaide. KitKat is geschikt voor smartphones met weinig geheugen, zoals de Defy(+) met 512MB RAM. Je bent meteen ook verlost van alle Moto bloatware (MotoBlur).
Vreemde reactie weer... Mijn antwoord had specifiek betrekking op de Defy. Je vraag was of deze sneller draait en stabieler is op KitKat i.v.m. stock rom en het antwoord is: JA. Dat had je ook kunnen afleiden uit de voorgaande reacties.LoeWn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:22:
[...]
Dat snap ik. No offense. Maar ik draai zelf al ruim 5 jaar custom roms, op verschillende telefoons. Dus ik weet het verschil wel. Ik bedoel het niet betweterig ofzohet gaat er mij meer om hoe ver deze rom is, dat hij stabiel en snel draait. En hoe goed draait kitkat op deze telefoon (aangezien het weinig geheugen heedt en kitkat daar beter mee om moet gaan) in vergelijking met de stock rom. En dus de belangrijkste vraag.. Is het het flashen waard, als je puur kijkt naar stabiliteit en snelheid
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 14-01-2014 09:07 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq