Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

zojuist up date uitgevoerd naar 2.2 en defy lijkt overleden kan wel opstarten en krijg wel netwerksignalering maar meer niet , geen beeld , heb de battery al een paar keer eruit gehaald kan geen reset geven want ik kan niks intoetsen , update uitgevoerd zoals hier beschreven, http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/ wat kan ik nog doen ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb reset naar fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren en alles draait perfect , even opnieuw aanmelden ,alle foto,s stonden er nog op , alle toegevoegde apps waren wel weg

super toestelletje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:
@GiLuX
Toestel instellen voor mobiel internet, mms en e-mail --> Sms SPOT naar 1300 voor de instellingen van mobiel internet.
Het is alleen jammer dat dat niet werkt, dat geeft de klantenservice ook zelf toe.
Momenteel zijn dit mijn instellingen, maar deze blijken niet te werken:

Name: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Port: 8080
username <Not Set>
password <Not Set>
Server <Not Set>
MMSC <Not Set>
MMS port<Not Set>
MCC: 204
MNC: 12
Authentication type: PAP
APN type: internet

Heeft iemand anders het wel aan de praat gekregen?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
donald_dick schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Het is alleen jammer dat dat niet werkt, dat geeft de klantenservice ook zelf toe.
Momenteel zijn dit mijn instellingen, maar deze blijken niet te werken:

Name: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Port: 8080
username <Not Set>
password <Not Set>
Server <Not Set>
MMSC <Not Set>
MMS port<Not Set>
MCC: 204
MNC: 12
Authentication type: PAP
APN type: internet

Heeft iemand anders het wel aan de praat gekregen?
Proxy: <not set>
Port:<not set>
MMSC: http://mmsc.mms.telfort.nl:8002
MMS proxy: 193.113.200.195
MMS port: 9201
Authentication type: <not set>
APN type: default

Zo werkt het bij mij (wat ik niet heb genoteerd, heb je al goed staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
ik kan sinds ik cynaogenmod 7 heb geen voice search gebruiken. Vroeger op de stockrom kon je woorden inspreken want dan stond er zo een microfoontje op het toetsenbord. Ook naast de google search balk stond dat. Maar in cyanogemod 7 is die functie er helemaal niet meer precies? En als ik het wil downloaden zegt de market dat die het niet kan vinden. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nadat mijn n900 voor de zoveelste keer weg is voor reparatie ga ik waarschijnlijk morgen maar een defy bestellen! Weet iemand nog een goede winkel ( en goedkoop ;) ) om 'm online te bestellen? In ieder geval dus niet Algebeld.nl. Is Phoneshop.nl betrouwbaar?

Daarnaast is het dus echt overbodig om een hoesje of screenprotector voor de defy te bestellen? Vooral het scherm wat kras vrij blijft is voor mij belangrijk, nog nooit gorilla glass op een mobiel gehad :P vandaar deze vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Fotogravinnetje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:54:
[...]

Proxy: <not set>
Port:<not set>
MMSC: http://mmsc.mms.telfort.nl:8002
MMS proxy: 193.113.200.195
MMS port: 9201
Authentication type: <not set>
APN type: default

Zo werkt het bij mij (wat ik niet heb genoteerd, heb je al goed staan)
Dank je wel dat je het opgeschreven hebt, maar het werkte niet. Wat welk uiteindelijk werkte was de apn instellingen van telfort prepaid

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Koen g schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:07:
Nadat mijn n900 voor de zoveelste keer weg is voor reparatie ga ik waarschijnlijk morgen maar een defy bestellen! Weet iemand nog een goede winkel ( en goedkoop ;) ) om 'm online te bestellen? In ieder geval dus niet Algebeld.nl. Is Phoneshop.nl betrouwbaar?

Daarnaast is het dus echt overbodig om een hoesje of screenprotector voor de defy te bestellen? Vooral het scherm wat kras vrij blijft is voor mij belangrijk, nog nooit gorilla glass op een mobiel gehad :P vandaar deze vraag!
Mn vader heeft m via smartphoneshop, erg tevreden daarover.
100% krasvast is gorilla glass ook niet, ik heb er al wel wat kleine krasjes op, wel alleen zichtbaar onder een bepaalde hoek.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Koen g schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:07:

heb hem gekocht bij belsimpel.nl Gewoon prima, goede prijs en de volgende dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 18:40
Ik wil graag de MIUI rom proberen. Heb nu de CyanogenMod 7 erop staan. Ik ga er vanuit dat ik hem weer moet flashen naar de Nordic Froyo Rom voordat ik MIUI rom kan instaleren. Echter, ik kan deze Nordic Froyo Rom nergens vinden, google helpt me niet. Iemand een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 06-09 16:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svennn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:20:
Ik wil graag de MIUI rom proberen. Heb nu de CyanogenMod 7 erop staan. Ik ga er vanuit dat ik hem weer moet flashen naar de Nordic Froyo Rom voordat ik MIUI rom kan instaleren. Echter, ik kan deze Nordic Froyo Rom nergens vinden, google helpt me niet. Iemand een linkje voor me?
Ik draai nu een paar dagen MIUI. Ik maak me alleen licht zorgen om m'n flashlight. Volgens mij heeft MIUI een Chinese oorsprong en ik las in dit draadje al dat Chinese ROMs de Defy's flashlight kunnen verpesten dmv een te hoog voltage oid. Heb wel al een beetje zitten spelen met de flashlight functie vanaf het lockscreen en het valt me op dat die steeds binnen een seconde uitvalt, maar dat lijkt meer softwarematig te zijn.

Svenn of iemand anders inmiddels al ervaring met MIUI op de Defy en de werking van de flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:45
Na enkele maanden veel plezier te hebben gehad van mijn Defy, liet ik hem tijdens de vakantie van 50 cm op de stenen tegels vallen en is het hele scherm kapot.... Overal barsten erin, maar hij werkt nog wel gewoon. (eigenlijk hetzelfde als bij de review van Tweakers http://tweakers.net/revie...ndroid-welkom-terug!.html )

Heeft er iemand ervaring met de garantie via T-Mobile? Ik heb geen extra garantie, en ik zag dat valschade niet valt onder de fabrieksgarantie. Wel zag ik verhalen uit Amerika waar mensen 100-150 dollar aan reparatiekosten moesten betalen voor hetzelfde probleem. Vanmiddag ga ik denk ik nog even naar de winkel van T-Mobile om te vragen of ze weten hoeveel het gaat kosten.

En op eBay zag ik nieuwe schermen voor 20-25 dollar, maar ik kon nergens uitgebreide ervaringen/handleidingen vinden van mensen die dat hebben gedaan dus ik weet niet hoe lastig het is. Als het niet zo heel lastig is lijkt me dat wel een goede oplossing en niet eens zo heel duur. Heeft er iemand als eens het scherm vervangen of het toestel uit elkaar gehaald?

EDIT: heb een youtube-filmpje van iemand gevonden, dat eerst maar even bekijken.... (http://www.youtube.com/watch?v=xcz9J9GAw-U)

[ Voor 5% gewijzigd door FoxLenny op 30-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is jammer dat het glas is vastgelijmd. Op dat na lijkt me het best goed zelf te doen. Misschien dat ze op ebay ook kitjes verkopen waarbij het glas al is vastgelijmd, zodat je alleen de voorkant erop hoeft te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:40
Hallo, zit op de defy ook een data counter om je data bij te houden, niet van of via wifi. Dit om te kunnen bepalen welke data abbo bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoko2222
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 16:13
FoxLenny schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:35[/message]:[/b]
Na enkele maanden veel plezier te hebben gehad van mijn Defy, liet ik hem tijdens de vakantie van 50 cm op de stenen tegels vallen en is het hele scherm kapot.... Overal barsten erin, maar hij werkt nog wel gewoon. (eigenlijk hetzelfde als bij de review van Tweakers http://tweakers.net/revie...ndroid-welkom-terug!.html )

Garantie weet ik niet en ik kan ook niet op je bankrekening kijken.
Mijn optie zou zijn:

Nieuwe Defy aanschaffen en de dode body, toebehoren en/of accu zien te verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjoko2222 op 30-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Als ik de Devy een tijdje (aantal dagen) aan heb, dan doet het geluid het helemaal niet meer bij een telefoon gesprek. Speaker aan/uit en dempen aan/uit helpt niet. Android 2.2.2 stock. Herstarten telefoon en het werkt weer goed.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Is er ergens een Nederlandstalige beschrijving beschikbaar hoe je de Cyanogen mod (of andere mods) op de Motorola Defy moet installeren?

De Engelse handleidingen die ik tot nu toe gezien heb zijn net iets te lastig voor mij. Ik vind het te link om zomaar iets te gaan proberen. Want ik begrijp dat ik een Cyanogen mod *speciaal* voor de Defy moet hebben. Ik heb al de software geinstalleerd om root-toegang te krijgen en dat werkt volgens mij, nu nog de rest,

Een zetje in de goede richting wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:20
Wat is het voordel van de Cyanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiend schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:31:
Is er ergens een Nederlandstalige beschrijving beschikbaar hoe je de Cyanogen mod (of andere mods) op de Motorola Defy moet installeren?

De Engelse handleidingen die ik tot nu toe gezien heb zijn net iets te lastig voor mij. Ik vind het te link om zomaar iets te gaan proberen. Want ik begrijp dat ik een Cyanogen mod *speciaal* voor de Defy moet hebben. Ik heb al de software geinstalleerd om root-toegang te krijgen en dat werkt volgens mij, nu nog de rest,

Een zetje in de goede richting wordt zeer gewaardeerd!
Heb je de FAQ op XDA al gelezen? Die is redelijk bondig verwoord.
Het Fantoom schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:09:
Wat is het voordel van de Cyanogenmod?
Geen Motorola bloatware, snelheid, custom recovery (benaderbaar buiten Android om), overklokken/undervolten in bootmenu (geen app nodig), prettigere gebruikerservaring, facebook sync met de native facebook app (dus zonder motoblur), nieuwste Android 2.3.3 (Gingerbread). Ik ervaar mijn Defy als een veel betere telefoon met Cyanogenmod. GPS fix in een paar seconden (vaak zelfs binnen). Ik gebruik Launcher Pro en die vliegt werkelijk, mede dankzij de 3D acceleratie. Geen gestotter, apps draaien lekker. Met Cyanogenmod lijkt de hardware volledig te worden benut zonder verlies van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Bij mij werkte Sygic niet echt lekker op Cyanogenmod (met name vastlopers, maar er is een nieuwe update geweest na die tijd, dus mogelijk zou dat nu wel goed gaan), maar misschien dat ik het toch nog een keer een kans ga geven. Paar kleinigheidjes die ik nu mis: national data roaming (moet nu iedere keer nadat de telefoon opgestart is op Ja drukken, en ik ben verplicht om handmatig het netwerk te kiezen, anders loop ik in de buurt van de grens zo'n risico op enorm hoge rekeningen enzo), energiebeheer vanuit de notificatiebalk. En ja, cyanogenmod werkt net iets soepeler over het algemeen en is net iets zuiniger met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:43
Ik heb problemen met opstarten in recovery (power on samen met volume down)

Werkt niet..... hoe ik ook probeer heb 2 weken geleden ofcieel geupdate naar 2.2 en heb de GB versie
Iemand een Idee???

Wil ook heel graag Custom draaien maar zie door de bomen het bos iet zo meer welke versies hoe te rooten en zo,....Nah ja komt mischien nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
houd je ze ingedrukt tot de droid met het uitroepteken verschijnt?

En als je zover bent: vol-up + vol-down tegelijk indrukken. Werkt dat niet, moet je proberen of hij het doet met rechtsonder op het scherm drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Ja hou ingedrukt tot droid verschijnt laat dan los en tap rechts onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
als tap rechtsonder niet werkt, volume up en volume down tegelijk indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Met dank aan AgentSmith heb ik de Cyanogenmod geïnstalleerd op mijn Defy. En dat ging eigenlijk wel redelijk probleemloos, als je de FAQ inderdaad volgt.

Mijn Defy lijkt met deze mod nog iets beter en sneller te werken dan met de Motorola mod. En hoewel ik geen hekel had aan dat Motoblur, ben ik wel blij dat ik er vanaf ben ;-)

Wat nu nog wel een punt van aandacht is, is het accugebruik, want dat is fors. Goed, ik synchroniseer 1 x per 5 minuten 4 emailaccounts en Twitter en Facebook worden automatisch gesynchroniseerd, maar binnen 15 minuten na volledig opladen is de accu alweer teruggelopen van 100 naar 89%, zonder dat ik veel met de Defy doe.

Iemand tips om de accuduur wat te verlengen? Bluetooth, GPS en Wifi zet ik alleen maar aan als ik die nodig heb. Kan je nog iets doen met dat SetVel bijvoorbeeld, door je Defy juist langzamer te laten draaien? Wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Jester schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:22:
Zo, dankzij Regeneration draait mijn Defy nu ook Froyo _/-\o_

System version: Version.34.177.3.MB525.Retail.en.DE
Android version: 2.2.2
Kernel version: 2.6.32.9-ga28fcc4
Build number: JOREM_U3_3.4.2_177-3

The Jester is weer helemaal happy :*)
Even een vraagje;

Ik heb hier dezelfde firmware versie op een Defy staan; ik kan echter niet de juiste versie vinden via Motorola.

System version: Blur_Version.2.21.0.MB525.T-Mobile.en.DE
Build-nummer: JRDNEM_U3_2.21.0

Regeneration of Jester; Waar hebben jullie de juiste versie voor de update tool vandaan gevist? Zowel bij NL, Germany en UK kan ik niet de juiste versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
[b][message=36357461,noline]Iemand tips om de accuduur wat te verlengen? Bluetooth, GPS en Wifi zet ik alleen maar aan als ik die nodig heb. Kan je nog iets doen met dat SetVel bijvoorbeeld, door je Defy juist langzamer te laten draaien? Wie heeft er tips?
Ik vond dit een handige beschrijving van de details van SetVsel:
http://androidunderground...k-and-undervolt-your.html

Ik heb dit sinds enkele dagen draaien en ben er wel tevreden over, voor mijn gevoel gaat hij inderdaad langer mee al moet je geen wonderen verwachten. Mijne draait op 300/16, 650/30, 1000/50, maar zoals ook op die pagina blijkt kan het aardig varieren per processor wat wil werken. Een lagere Vsel waarde zou een lager stroomverbruik moeten betekenen terwijl als ik het goed begrijp de processor clock minder uit maakt.

Ik zou het zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiend schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:24:
Iemand tips om de accuduur wat te verlengen? Bluetooth, GPS en Wifi zet ik alleen maar aan als ik die nodig heb. Kan je nog iets doen met dat SetVel bijvoorbeeld, door je Defy juist langzamer te laten draaien? Wie heeft er tips?
Met CM7 heb je setvsel niet meer nodig. In bootmenu kun je de kloksnelheden en vsel's op vergelijkbare wijze aanpassen. Bij mij zijn dat 300/18, 500/30 en 1000/50. Iedere cpu is weer net iets anders natuurlijk dus let goed op dat je de vsel niet te laag instelt omdat dat instabiliteit veroorzaakt. Verder is 3G een enorme boosdoener wat accuduur betreft. Wifi aan en 3G uit levert bijv al een veel betere accuduur op. Geen idee waar het aan ligt maar 3G is in ieder geval mooi waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:08:
[...]

Even een vraagje;

Ik heb hier dezelfde firmware versie op een Defy staan; ik kan echter niet de juiste versie vinden via Motorola.

System version: Blur_Version.2.21.0.MB525.T-Mobile.en.DE
Build-nummer: JRDNEM_U3_2.21.0

Regeneration of Jester; Waar hebben jullie de juiste versie voor de update tool vandaan gevist? Zowel bij NL, Germany en UK kan ik niet de juiste versie vinden.
Ik had gewoon de Nederlandse verie van de update tool gebruikt en deze werkte probleemloos met mijn Franse Defy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Bedankt fotogravinnetje ben er uit (geen tap maar vol+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hmmm, gisteren mijn eerste en hopelijk ook laatste spontane reboot. Ik zat een beetje te internetten toen het scherm en de touch knoppen onderin geen feedback meer geven. Ik probeerde het nog een paar keer en toen begon de reboot. Vreemd en ik had juist de dag ervoor een reboot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.A.T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06-2013
Hallo,

Weet iemand hier hoe mijn live contacten kan synchroniseren met mijn Defy.
Heb nu bij sommige contacten alles dubbel staan, en op pc bij live contacten niet.
Wil ook alleen de live contacten op de defy hebben, dus niet lite en google.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de serienummers? Bv een copy pasta van afuture.nl

code:
1
2
3
4
    Merk            Product               Prijs      
    Motorola     Defy (SM2740AE7R8) € 248,40        
    Motorola     Defy (SM2813AE7B1) € 339,30        
    Motorola     Defy (SM2813AA4B1) € 340,70

Ik dacht zelf aan de kleur maar na opzoeken bleek dat dit het verschil was tussen twee van de nummers maar de bovenste en één van de onderste zijn beide zwart. Er moet dus nog een ander verschil zijn, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
De middelste is de simlock-vrije benelux versie. De bovenste staat geen simlock-vrij bij als ik kijk op motorola.hardware.nl/<productcode>. En de onderste is dan de simlock-vrije zwart-witte versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Fotogravinnetje op 14-07-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Die onderste heeft inderdaad een ander kleur patroon. Dat is dus nog te verklaren. Maar het immense prijsverschil tussen de andere twee daarentegen is een raadsel voor mij. Zeker omdat het prijsverschil op andere sites nauwelijks bestaande is.

Het grote probleem is dat ik via amazon.de niet kan bestellen omdat ik geen visa heb en hier in België zijn de telefoons alleen 300 (afhalen op 200km van mijn thuis) euro terwijl ik via afuture of amazon voor dat bedrag er een microsdhc van 32 gig en een siliconen hoesje en buitenlandse verzending bij heb.

Edit: het zou dus kunnen dat toestel 1 een buitenlandse versie is maar wel simlock vrij terwijl de andere officiële benelux toestellen zijn dus dat ik met toestel 1 geen nadeel heb tov. toestel 2 (integendeel aangezien de benelux waarschijnlijk naar goede gewoonte de laatste zijn die updates krijgen en de eerste die geen updates meer krijgen)?

[ Voor 23% gewijzigd door Vnze op 14-07-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heeft iemand de Moto_version.34.179.2.mb525.retail.en.gb SBF te delen?

Hello,
Does someone have the Moto_version.34.179.2.mb525.retail.en.gb sbf to share?
Best regards

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Gisteren avond weer een spontane reboot gehad. Ik was niet helemaal aan het opletten, maar volgens mij vond de reboot plaats zowat direct nadat ik hem aan deed vanuit stand-by. De laatste tijd heb ik slechts 1 app gedownload en dit betrof tussen de twee reboots die ik tot nu toe heb gehad, dus dit lijkt niet waarschijnlijk de reden. Wel heb ik steeds apps ge-update, maar dan kan het echt van alles zijn.

Anderen last van spontane reboots?

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 17-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:34:
Hello, can i speak english here?
Does someone have the Moto_version.34.179.2.mb525.retail.en.gb sbf to share?
Best regards
No, sorry, we require that you speak Dutch here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik ook een Defy. Omdat het toestel een gorilla glass zou hebben en tegen een stootje zou moeten kunnen heb ik besloten geen screenprotector of hoesje te gebruiken. Maar na nog geen week gebruik heb ik toch al 2 kleine krasjes op het scherm, en ik heb het toestel niet laten vallen ofzo. Wat zijn jullie ervaringen met het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb voor zover ik kan zien gelukkig geen krasjes in het scherm. Ik ben er ook best wel voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook erg voorzichtig mee; bovendien is die van mij net 4 dagen oud. Ik heb echt geen idee hoe die krassen erop zijn gekomen want hij heeft hooguit een keer met het scherm op een tafel gelegen. Ik zou haast denken dat het gewoon geen gorilla glass is...

Verder ben ik er wel heel tevreden mee en bovendien positief verrast door de snelheid. Het viel me wel op dat het lock-knopje een beetje heen en weer kan bewegen, zover dat daar ook makkelijk water naar binnen zou kunnen; zou dat erg zijn als het toestel een keer nat wordt of kan het water daar niks beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:05:
Ik ben er ook erg voorzichtig mee; bovendien is die van mij net 4 dagen oud. Ik heb echt geen idee hoe die krassen erop zijn gekomen want hij heeft hooguit een keer met het scherm op een tafel gelegen. Ik zou haast denken dat het gewoon geen gorilla glass is...
Dat is wel vreemd dan. SSH had wel na een reparatie het idee dat er geen Gorilla glass meer in zat, maar dat is dus na een reparatie. Weet je zeker dat het krassen zijn en niet stofjes ofzo?
Verder ben ik er wel heel tevreden mee en bovendien positief verrast door de snelheid. Het viel me wel op dat het lock-knopje een beetje heen en weer kan bewegen, zover dat daar ook makkelijk water naar binnen zou kunnen; zou dat erg zijn als het toestel een keer nat wordt of kan het water daar niks beschadigen?
Je bedoeld de aan uit knop aan de bovenkant (en dus niet de schuif lock aan de achterkant)? Helaas hebben meerderen dit en misschien iedereen wel. Ook de volume knop, zit een beetje losjes. Motorola zegt volgens mij niet dat hij echt waterdicht is, maar er zijn al meerdere Tweakers die in dit topic hebben verteld dat ze al dan niet expres hun Defy volledig in het water hebben gezet en dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:05:

Ik gebruik de Defy in ruraal Afrika, al een paar keer flink laten vallen op zand etc. Heb net even gekeken en heb 1 krasje boven in. Gorillaglas is krasvaster maar is voor een plus omdat het niet zo snel breekt bij verticale druk :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:46:
Sinds vorige week heb ik ook een Defy. Omdat het toestel een gorilla glass zou hebben en tegen een stootje zou moeten kunnen heb ik besloten geen screenprotector of hoesje te gebruiken. Maar na nog geen week gebruik heb ik toch al 2 kleine krasjes op het scherm, en ik heb het toestel niet laten vallen ofzo. Wat zijn jullie ervaringen met het scherm?
Ik heb die van mij sinds maart in m'n broekzak, zonder hoesje oid. Geen krasje te bespeuren.
Ik let wel op dat ik er geen sleutels in de zelfde broekzak doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn helaas geen stofjes, maar echt krasjes. Ik ben er ook heel voorzichtig mee en stop ook nooit iets bij m'n Defy in m'n broekzak. Als het niet erger wordt laat ik het maar zo, maar anders ga ik er gewoon mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 08:26
Neemt de defy ook SD HC kaartjes, of moet t n gewone SD zijn????

Wil er nl meteen 32gb instoppen, ben ik klaar voor de lifespan van t toestel.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door pmkoning op 24-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
pmkoning schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:06:

Wil er nl meteen 32gb instoppen, ben ik klaar voor de lifespan van t toestel.... :)
Volgens Motorola kan je tot 32 GB in de Defy doen:
REMOVABLE MEMORY
MicroSD up to 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pmkoning schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:06:

Ik heb er een 16GB class 10 kaartje in, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Gisteren werkte de ear speaker plots niets meer...alleen nog via oortjes of luidspreker...
nochthans heb ik dacht ik de "gefixte" versie (beginnend met BT of BF).
Gekocht bij Pixmania in maart 2011, franse versie.

Hoelang kan een reparatie ongeveer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 12:12
Ik heb inmiddels ook al een tijdje de Defy. Rond juni heb ik hem toen ook geupdated naar Android 2.2 in de verwachting dat dit de snelheid alleen maar ten goede zou komen. Het tegendeel is echter waar. Applicaties als (bijvoorbeeld) Google Maps lopen met hoge regelmaat vast, zelfs na verwijderen/opnieuw installeren/enz. maar ook zaken als een sms sturen waarbij het toetsenbord lagt (en vervolgens na een paar seconden dus je hele sms volspamt). Het is zelfs zo dat ik iedere week ongeveer drie à vier keer de batterij eruit moet trekken (terwijl het toestel aan staat) omdat het ding gewoon niet meer reageert.

Na alle ergernissen heb ik voor mezelf besloten dat ik een custom rom erop wil of anders terug naar 2.1. Ik ben echter nogal huiverig met flashen/rooten en meer van dat soort termen. Sowieso is mijn vraag of het nu (met mijn huidige versie, mogelijk is om nog naar 2.1 te downgraden. Daarnaast heb ik oa gelezen over CyanogenMod. Is het verstandiger om de telefoon daar naartoe te trekken of kan beter voor een van de verschillende vormen van Motorola gaan die in de first post staan? (Ook vanuit garantie gezien en downgrading mocht het allemaal niet werken).

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Systeemversie
Version.34.164.3.MB525.Retail.en.FR

Kernel-versie
2.6.32.9-g050ccf2
jfqk83@zch68lnxdroid07 #1

Build-nummer
3.4.2-164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
LvdW: Ik denk dat je een ander probleem hebt. Bij mij werkt het ook niet altijd allemaal even snel, maar zo erg als jij beschrijft heb ik het niet. Ik heb ook een stock Android 2.2 sinds de update vorige maand. Qua snelheid merk ik niet echt verschil met 2.1.

Vandaag heb ik de camera eens gebruikt. Ik doe veel met fotografie en heb dus over het algemeen wel een echte camera bij me, waardoor ik die in de telefoon niet hoef te gebruiken. En het is mijn eer ook een beetje te na zal ik eerlijk zeggen ;) (ja, ik weet het, da's niet rationeel) Maar goed, ik zat in de kajak en had een geweldig shot terwijl ik geen camera mee had omdat ik die net had uitgeleend. Dus dan maar met de telefoon. Een foto met tegenlicht van laagstaande zon, half achter een wolk. Maar thuisgekomen bleek de foto volledig zwart te zijn met enkel een paar witte puntjes daar waar de zon moet zijn en waar die reflecteert in het water. Ik heb direct nog even een test gedaan en kreeg met een hele neutrale foto opnieuw een vrijwel volledig zwart beeld.

Iemand enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:06
LvdW schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:22:
Ik heb inmiddels ook al een tijdje de Defy. Rond juni heb ik hem toen ook geupdated naar Android 2.2 in de verwachting dat dit de snelheid alleen maar ten goede zou komen. Het tegendeel is echter waar. Applicaties als (bijvoorbeeld) Google Maps lopen met hoge regelmaat vast,

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

[...]
Hoi wat jij omschrijft is een probleem waar op andere forums veel over te vinden is. bv ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14487729 ) of ( http://forum.xda-develope.../index.php/t-1047153.html )

Je moet de waarde "min free kbytes" verhogen van 2048, naar bijvoorbeeld 8192. Met dat programmatje Sysctl uit de market place gaat dat makkelijk, echter je moet je toestel wel eerst rooten. Er zijn geloof ik ook andere manieren om hetzelfde te doen, maar dit vond ik het makkelijkst.

Met deze aanpassingen draait de standaard motorola software weer prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarren op 29-07-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Hoi;

Ik heb een defy met Blur_Version.2.51.1.MB525.Retail.en.IT (met motoblur dus en italiaans; vreemd?); (Firmware 2.1-update1) wil deze graag upgraden naar 2.2. Ik begrijp dat dit via de Motorola Software Update moet maar dat programma detecteert mijn defy niet, ik heb het volgende gedaan/geprobeerd:

- Accu 100%
- Telefoon op 'Portal en hulpprogramma's' gezet (andere opties zoals media sync en geheugenkaart uploaden maakt niets uit)
- Diverse USB-poorten geprobeerd
- Laatste motorola software/drivers geïnstalleerd
- Herinstalleren van Motorola Software Updater
- MSU als Administrator gestart

Ik blijf alleen een bericht houden dat de telefoon niet aangesloten zou zijn. Ik kan de telefoon echter wel gewoon benaderen via Devices and Printers (Motorola MTP Interface) of de ingebouwde web interface van de telefoon... Heeft iemand een idee waarom MSU geen verbinding kan maken?

Ik wil trouwens tzt graag af van alle motorola troep en een zo kaal mogelijke rom installeren met als belangrijkste eis dat er zo min mogelijk accu wordt gebruikt. Heeft iemand daar specifieke tips of aanbevelingen (qua android versie of rom) voor? Zijn de nieuwe versies van android energiezuiniger en kan ik de "officiële" 2.2 (wat inmiddels alweer verouderd is begrijp ik) update beter overslaan? Ik ben namelijk niet bang om te flashen of er een rom op te zetten waardoor support wegvalt; weet alleen niet hoe de ervaringen zijn met deze custom roms en of je nog terug kunt.

[ Voor 34% gewijzigd door Zydell op 29-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
mwolthers schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:26:
LvdW: Ik denk dat je een ander probleem hebt. Bij mij werkt het ook niet altijd allemaal even snel, maar zo erg als jij beschrijft heb ik het niet. Ik heb ook een stock Android 2.2 sinds de update vorige maand. Qua snelheid merk ik niet echt verschil met 2.1.

Vandaag heb ik de camera eens gebruikt. Ik doe veel met fotografie en heb dus over het algemeen wel een echte camera bij me, waardoor ik die in de telefoon niet hoef te gebruiken. En het is mijn eer ook een beetje te na zal ik eerlijk zeggen ;) (ja, ik weet het, da's niet rationeel) Maar goed, ik zat in de kajak en had een geweldig shot terwijl ik geen camera mee had omdat ik die net had uitgeleend. Dus dan maar met de telefoon. Een foto met tegenlicht van laagstaande zon, half achter een wolk. Maar thuisgekomen bleek de foto volledig zwart te zijn met enkel een paar witte puntjes daar waar de zon moet zijn en waar die reflecteert in het water. Ik heb direct nog even een test gedaan en kreeg met een hele neutrale foto opnieuw een vrijwel volledig zwart beeld.

Iemand enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Niks maar je moet na de update even de camera cache legen. Sommige hebben dat maar merken het niet omdat ze al een harde reset hebben gedaan.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
nieuws: Motorola komt met opvolger waterdichte smartphone Defy

Leuk om te horen. Ben benieuwd wat ze allemaal willen verbeteren. Hoewel ik geen nieuwe smartphone binnenkort zal halen, aangezien ik erg tevreden ben met de Defy, zou ik denken aan de afwerking en de software als belangrijke verbeterpunten. Met de afwerking bedoel je de "losse" volume en aan/uit knop. En met software de problemen zoals traagheid, vastlopers en spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkzelf schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:35:
[...]

Niks maar je moet na de update even de camera cache legen. Sommige hebben dat maar merken het niet omdat ze al een harde reset hebben gedaan.
Ik heb dus ook het probleem van zwarte foto's,
wanneer ik foto's maak met flits aan, zijn deze foto's altijd totaal zwart.
zonder flits is er geen enkel probleem/

Dit probleem heb ik pas sinds de upgrade naar 2.2.
bij 2.1 deed de flits het prima.
------------------------------------------------------------------

Hoe kun je de camera cache legen?
wat is eigenlijk de camera cache. dat heb ik namelijk nog niet echt gevonden.?..
ik heb wel alle foto's en filmpjes van het flash-opslag geheugen gegooid. maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:01:

Hoe kun je de camera cache legen?
Zie:
Montigny schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Had ik ook last van na update naar 2.2, flitser (te laat?) en autofocus werkte niet.
Oplossing = instellingen> toepassingen > toepassingen beheren> tab alles > camera aanklikken en dan gegevens wissen.
Heb daarna geen problemen meer gehad met de camera.
Dat heeft hetzelfde probleem voor mij opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:
[...]

Zie:

[...]

Dat heeft hetzelfde probleem voor mij opgelost. :)
Muchos Gracias!

probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 12:12
Deze ochtend de Defy geroot en de veranderingen doorgevoerd in Sysctl. werkt nu allemaal als een zonnetje. Thanks allemaal voor de hulp!
Daarna nog wel verder gekeken voor een custom ROM, maar tervergeefs. Telkens als ik een Recovery Boot probeer krijg ik een zwart scherm in plaats van de Custom Recovery Mode. Ik laat het voorlopig even schieten maar heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Bezocht zojuist DealExtreme, omdat ik een high-powered WLAN access point nodig heb en omdat ik toch bezig was heb ik even gekeken of ze gadgets hadden voor de Defy.
Toen viel mijn oog op een replacement battery. Heb ik zelf niet nodig (2,5 dag op een lading), maar deze wil ik jullie toch niet onthouden (las dat sommigen wel problemen hadden met de batterijduur, vandaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_90589_1.jpg

Deze batterij (plus aangepaste achterkant) zal de Defy niet eleganter maken, maar 3500mAh is wel dik het dubbele van de originele batterij.
De site belooft free shipping dus voor die € 10.15 lijkt mij dat best een goede deal.

@Mod:
Mocht dit als SPAM aangemerkt worden, dan trash je deze post maar.
Ik post het met goede intenties, maar ben in dit geval niet zeker of ik de policy overtreed.

[ Voor 0% gewijzigd door The Jester op 05-08-2011 19:26 . Reden: typo ]

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Oeh, die battery pack ga ik wel even bestellen. Voor een tientje lijkt me dat wel de moeite waard, zeker met de aanstaande backpack-vakantie voor de boeg. Ik verwacht niet dat ieder hostel mijn telefoon van prik zal kunnen voorzien.

Darn it, 4 tot 7 dagen verzendtijd. Ik vertrek volgend weekend. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Emgeebee op 06-08-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
Kan iemand me vertellen hoe ik de audio via BT kan streamen naar m'n autoradio? Volgens de specs die ik heb kunnen vinden heeft mijn autoradio (Alpine CDE104bti) de mogelijkheid om het te ontvangen en ik zou het wel erg fijn vinden als bv de aanwijzingen van Google maps via de radio komen.

Helemaal fijn zou het zijn als de audio die ik op de Defy speel ook naar de radio te streamen is.

Ik heb al even geprobeerd om in het menu achter BT te kijken bij de radio gegevens (lang ingedrukt houden onder het BT menu), maar kon daar niets vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Ik zet m'n autoradio (Kenwood, modelnr. weet ik zo niet maar 't is een redelijk rampending dus ik raad 'm niemand aan) op Bluetooth audio en druk op play op de telefoon...

Voor muziek vind ik het makkelijker om de Defy gewoon op de USB van de autoradio aan te sluiten - dan kan ik op de radio gewoon door de mappen bladeren en afspelen wat ik wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
pmkoning schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:45:
Kan iemand me vertellen hoe ik de audio via BT kan streamen naar m'n autoradio? Volgens de specs die ik heb kunnen vinden heeft mijn autoradio (Alpine CDE104bti) de mogelijkheid om het te ontvangen en ik zou het wel erg fijn vinden als bv de aanwijzingen van Google maps via de radio komen.

Helemaal fijn zou het zijn als de audio die ik op de Defy speel ook naar de radio te streamen is.

Ik heb al even geprobeerd om in het menu achter BT te kijken bij de radio gegevens (lang ingedrukt houden onder het BT menu), maar kon daar niets vinden... :/
apparaat koppelen in het bluetooth menu (aanvinken kan gezien worden door andere apparaten, of scannen naar andere apparaten)? Maar ik zou zeker ook ff de manual van je autoratio erop naslaan, aangezien deze misschien een standaard code heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
Ik heb al een verbinding tussen de radio en de defy, kan er gewoon al over bellen en door mn telefoonboek scrollen met de radio enzo, alleen toen ik van t weekend google maps met een routebeschrijving had draaien kwam dat geluid niet via de radio maar gewoon via de speaker van de defy.

en lang ingedrukt houden van de radio in het BT menu leverde geen opties op die zoiets als dit weergeven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm helaas net bij mij het earpiece probleem opgetreden. Heb nog wel audio over de speaker, maar niet uit het 'gewone' oortje. Toch vreemd, heb het gecheckt toen ik 'm kreeg en ik heb er een met een serienr die dit probleem niet zou hebben.

Maar goed, weer snel terugflashen naar een officiële rom en terugsturen. Maar eens op zoek naar waar officiele ROMs ook al weer staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb sinds vorige week donderdag ook mijn motorola defy ontvangen. Maar nu heb ik meteen een probleem. Ik heb een abonnement bij Ben (en zou hier graag ook bij willen blijven = goedkoop), maar mijn Defy werkt niet met de Ben sim.
Wanneer ik mijn Ben sim erin doe komt hij in een reboot loop terecht (hij komt niet verder dan het motorola teken). Met een andere simkaart (vodafone prepaid) die ik nog had liggen doe hij het wel gewoon. Ik heb al op internet gelezen dat dit ook in het buitenland een veel voorkomend probleem is en vaak met de sim te maken heeft en/of met 3g.

Ik heb bij Ben een nieuwe sim aangevraagd in de hoop dat deze dan wel zal werken (want schijnbaar doet hij het bij sommige Ben klanten wel, lees ik op internet). Maar aangezien ik niet zeker weet of deze wel gaat werken en ik een leek op dit gebied ben vroeg ik me af of hier iemand het probleem kent en/of hiervoor een oplossing weet.

Ik vind de telefoon voor de rest namelijk wel fijn werken en zou deze graag houden en ook zou ik het liefste bij Ben blijven, puur omdat deze voor een sim only goedkoop is en je niet aan een jaarcontract vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Als ik een beetje op internet zoek lijkt het erop dat de Defy niet werkt met bepaalde type simkaarten. En zo te zien verkoopt Ben dus de verkeerde types. Misschien had je deze dingen ook al gevonden, maar ik vrees dat hier geen oplossing voor is. Je kan Motorola verwijten dat ze de Defy niet geschikt hebben gemaakt voor andere simkaarten. Daarnaast kan je Ben verwijten dat ze niet de juiste simkaarten kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe sim binnen en hij werkt perfect :) Had waarschijnlijk gewoon een verouderde Ben simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
Nou, ik weet niet wat oud is maar..... mijn BEN-sim is meer dan 1 jaar oud en werkt feilloos met m'n MotoDefy :+

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
pmkoning schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:18:
Ik heb al een verbinding tussen de radio en de defy, kan er gewoon al over bellen en door mn telefoonboek scrollen met de radio enzo, alleen toen ik van t weekend google maps met een routebeschrijving had draaien kwam dat geluid niet via de radio maar gewoon via de speaker van de defy.

en lang ingedrukt houden van de radio in het BT menu leverde geen opties op die zoiets als dit weergeven......
Voor zover ik begrijp is de MotoDefy niet goed in staat om te schakelen tussen meerdere BT audio-profielen. M.a.w. tussen stereo en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Google koopt Motorola !
nieuws: Google koopt Motorola Mobility voor 12,5 miljard dollar - update
Misschien snel een officiele Android 2.3.5 dan ? :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 14:12
Vrees ik voor want google benadrukt het feit dat er geen veranderingen zullen worden doorgevoerd. De enige reden tot aankoop is de patentenstrijd.

Wat in mijn ogen beter nieuws is voor de defy is dat er een Defy+ zit aan te komen (met onder andere betere batterij en betere CPU - verdere veranderingen kan ik op de site van motorola niet vinden) én android 2.3. Wellicht zal dat wel portbaar zijn naar de gewone defy door grotendeels dezelfde hardware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Laatst online: 10:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Uhm.. ik heb die website even bekeken, maar kon er de meest relevante informatie niet vinden: Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Ik denk er zelf ook over om deze telefoon te gaan bestellen bij belsimpel.nl , wat voor versie kan ik daar verwachten en hoe weet ik nu of ik motoblur krijg of niet? werkt een vodafone sim kaart gewoon? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Laatst online: 14-09 15:15
Ik heb vorige maand een "oreo" versie bij belsimpel gehaald. Simlock vrij, met motoblur en groene lens.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

oreo versie? wat houd dat in? okej :) nouja, ik twijfel beetje met bel simpel omdat de reviews soms best wel verontrustend zijn over de web winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrouw heeft ook bel simpel en nog geen problemen, wel t mobile netwerk niet over al dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Laatst online: 14-09 15:15
oreo = zwart-wit-zwart koekje..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Oreo-versie is zeker de zwart-witte versie? Ofwel de panda. Heb ik ook :) Hier een met rode lens. Over een paar dagen gaat m'n nieuwe vodafone-sim erin. Vodafone prepaidkaartje was geen enkel probleem, dus ik ga er van uit dat vodafone abo-sim er ook gewoon in kan. Zit nu een Telfort-abo-sim in. M'n man heeft de overstap al iets eerder gemaakt, die heeft nu de zwarte defy (groene lens) met vodafone abo-sim en geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@NFL: Heb mijn Defy ook bij belsimpel.nl gekocht en daar totaal geen problemen mee gehad. Ook het contract en nummerbehoud is netjes voor me geregeld. Hoogstwaarschijnlijk krijg je wel een versie met Blur.
@oetspiek: Jij haalt de provider Simpel en de webwinkel belsimpel.nl door elkaar. Ze hebben niks met elkaar te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
Voor de liefhebbers: de Defy+ is op de duitse Amazon in de voorverkoop voor €269,- (da's inclusief verzendkosten!) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

@VantageR: Okej , Bedankt! zal volgende week de telefoon bestellen :)

Leuk prijsje opzich voor de Defy+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staafmixer
  • Laatst online: 21-04 17:52
Weet iemand hoe je het opstart en afsluit geluid instelt? Hij pakte eerst altijd 'Beltoon voor meldingen' maar nu hoor ik een heel ander irritant geluid bij opstarten en afsluiten van de Defy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

The device actually fulfills the IP 67 standard according to IEC 60529. This requires that "Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time. Test duration: 30 minutes Immersion at depth of 1m". The Phone CAN be submerged. Maxium of 30min, 1m depth and only if both sockets are closed. If it has been submerged as such, a refund or replacement is legally required.

Las dit net op internet :) mhuahaha!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
Hey, net defy 2 dagen in gebruik. Probeer ik vandaag hoofdtelefoon in de jack te stoppen, maar hij past er niet volledig in. Ongeveer 2 mm van de jack kan je nog zien. Heb al eens harder proberen te duwen, maar maakt niets uit. Geluid werkt wel, maar lijkt me niet ideaal zo met jack niet volledig ingeklikt.
Was dit bij jullie ook stug om in te pluggen?

Alvast bedankt,

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

mwolthers schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:59:
Ik zet m'n autoradio (Kenwood, modelnr. weet ik zo niet maar 't is een redelijk rampending dus ik raad 'm niemand aan) op Bluetooth audio en druk op play op de telefoon...

Voor muziek vind ik het makkelijker om de Defy gewoon op de USB van de autoradio aan te sluiten - dan kan ik op de radio gewoon door de mappen bladeren en afspelen wat ik wil afspelen.
Als de radio en telefoon AVRCP 1.4 ondersteunen kun je ook gewoon bladeren door mappen en playlists. Maar ik neem aan dat Kenwood en Motorola dat niet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
matriskie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:16:
Hey, net defy 2 dagen in gebruik. Probeer ik vandaag hoofdtelefoon in de jack te stoppen, maar hij past er niet volledig in. Ongeveer 2 mm van de jack kan je nog zien. Heb al eens harder proberen te duwen, maar maakt niets uit. Geluid werkt wel, maar lijkt me niet ideaal zo met jack niet volledig ingeklikt.
Was dit bij jullie ook stug om in te pluggen?

Alvast bedankt,
Heb het net ook ff getest, maar ik denk dat het zo hoort. De jack loopt ook schuin af hierdoor is aan de voorkant de stekker bijna volledig in de jack, maar aan de achterkant is ie iets van 1 à 2 mm bloot. Overigens maakt dit niets uit hoor, het geluid is goed en de stekker maakt volledig contact, alleen de achterkant ligt een klein stukje bloot (wat geen kwaad kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad normaal, heeft mijn Defy ook.

Trouwens, als ik op de site van Motorola de handleiding voor de gewone Defy download staat daar nog steeds op pagina 66: "Product voldoet aan of overtreft de IP67-standaard voor water en stof." Dus stel, je houd hem onder water en hij gaat kapot, dan moet je toch gewoon garantie krijgen omdat dat in de handleiding staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
jaapsander schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Heb het net ook ff getest, maar ik denk dat het zo hoort. De jack loopt ook schuin af hierdoor is aan de voorkant de stekker bijna volledig in de jack, maar aan de achterkant is ie iets van 1 à 2 mm bloot. Overigens maakt dit niets uit hoor, het geluid is goed en de stekker maakt volledig contact, alleen de achterkant ligt een klein stukje bloot (wat geen kwaad kan).
zo erg als onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2927132/Moto/P1030264.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2927132/Moto/P1030266.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2927132/Moto/P1030266.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Laatst online: 10:54
eerste release van galnet! voor de defy

http://www.galnetmiui.co.uk/content/forum/index.php?topic=1195.0

[ Voor 48% gewijzigd door hikhakhok op 26-08-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Heeft het toetsenbord van de Defy tijdens sms'en/e-mailen nu wel of niet auto-rotate? Zou wel makkelijk zijn ivm wat grotere vingers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matriskie
Ja dat is normaal, die van mij heeft precies hetzelfde.

@poekman
Het toetsenbord draait bij elke applicatie waar je tekst moet invoeren. Als toetsenbord gebruik ik zelf Swiftkey X, daarmee kun je ook als je de telefoon rechtop houd snel en foutloos typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:01:

@poekman
Het toetsenbord draait bij elke applicatie waar je tekst moet invoeren. Als toetsenbord gebruik ik zelf Swiftkey X, daarmee kun je ook als je de telefoon rechtop houd snel en foutloos typen :)
Ik bedoel eigenlijk meer of hij ook een volledig toetsenbord in horizontale positie heeft? Dacht dat ik ergens gelezen had dat dat pas kon na een update...

[ Voor 7% gewijzigd door poekman op 28-08-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Telefoon gister avond besteld! of moet ik smartphone zeggen haha:) Twijfel nog even of ik zal rooten of niet, geen custom rom erop maar gewoon andere apps kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
NLF, ik zou beginnen met kijken wat je kunt zonder root. Heb je op een gegeven moment behoefte aan root, kun je het altijd nog doen. Zelfde geldt voor custom roms. Kun je ook aan beginnen op het moment dat je daar behoefte aan hebt.

Ik ben begonnen zonder root, wilde vervolgens overclocken, dus heb hem geroot. Nog wat later heb ik toch maar besloten om CM7 erop te zetten en dat bevalt heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik heb sinds Juni een Motorola Defy, en moet zeggen dat het een erg prettige telefoon was. Ik zeg was omdat ie afgelopen weekend overleden is. De telefoon start helemaal niet meer op en ik krijg alleen kort een wit lampje te zien als ik de oplader aansluit. Nu wil ik de telefoon RMA opsturen (lijkt me logisch), maar krijg ik van de winkel waar ik hem gekocht heb (belsimpel.nl, ik ben een gierige hollander) te horen dat ik Dynafix moet bellen. Echter krijg ik via vaste lijn en mobiel geen gehoor (om 3 uur begonnen met bellen). Van Motorola zelf kan ik alleen dit nummer vinden: 020-2015034. En de computerdame (engels) zegt daar niks over garantie of verdere klantenservice.

Heeft een van jullie ervaring met het opsturen van defecte Motorola's, en/of tips hoe ik verder kom?
Hier nog een link naar de pagina van de webwinkel http://www.belsimpel.nl/k...torola-garantie-reparatie
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste