Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
VantageR schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Die van de homescreen inderdaad. Dan toch maar is een andere launcher uitproberen. Daar heb je geen custom rom voor nodig toch?
Klopt, daar heb je geen custom rom voor nodig, wel moet je je homescreens opnieuw instellen. Ik weet niet of je die zou kunnen overnemen van je huidige launcher.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 24-05-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:06
Montigny schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Had ik ook last van na update naar 2.2, flitser (te laat?) en autofocus werkte niet.
Oplossing = instellingen> toepassingen > toepassingen beheren> tab alles > camera aanklikken en dan gegevens wissen.
Heb daarna geen problemen meer gehad met de camera.
Dit werkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand via de officiële weg de 2.2 update ontvangen. Want die van mij geeft via instellingen=>over de telefoon=>systeemupdates alleen maar aan. Kan niet controleren of er een update beschikbaar is probeer het later opnieuw.

Gebruik hem op het t-mobile netwerk maar ook op wifi krijg ik dezelfde melding.

Nog een erg handig tip voor het managen van je contacten en webfolder toegang. Gebruik de Phone portal, werkt erg goed. (ik kwam er pas van de week achter, na heel veel gedoe om mijn contacten op me telefoon te krijgen)

Is het trouwens mogelijk om toch gebruik te maken van de motoblur diensten, zoals tracker en vind je tel terug. Werd heel mooi mee geadverteerd, maar blijkt dus niet in NL te werken |:(

Ook krijg ik push echt niet aan de praat, zowel met gmail als yahoo. Worden berichten niet gepushed. Watsapp werkt echter wel gewoon. En kan ik me contacten niet terug synchroniseren naar gmail toe. Erg jammer.
Iemand hiervoor een oplossing

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thijsbeer

Nee, 2.2 is alleen nog maar beschikbaar in 3 regio's tw: https://supportforums.motorola.com/thread/50132

Naar alle waarschijnlijkheid heb jij een Blurrless telefoon en die kun je alleen maar updaten via

http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:28:
Heeft er al iemand via de officiële weg de 2.2 update ontvangen. Want die van mij geeft via instellingen=>over de telefoon=>systeemupdates alleen maar aan. Kan niet controleren of er een update beschikbaar is probeer het later opnieuw.

Gebruik hem op het t-mobile netwerk maar ook op wifi krijg ik dezelfde melding.
De update kan schijnbaar niet draadloos gebeuren, je moet een progje op de PC installeren, die controleert overigens ook nog eens zelf of je daadwerkelijk de update kan installeren. Momenteel is deze in Europa enkel beschikbaar voor de Defy uit Frankrijk. Zie zoals Jan_Assen zegt:

https://supportforums.motorola.com/thread/50132
http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de Defy's met Motoblurr wel een OTA kunnen ontvangen.. E.e.a heeft met het motorblurr account te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in me tel kijk dan staat er bij systeemversie: moto_version.2.51.1.mb525.retail.en.gb.
Dit zou toch betekenen dat er wel motoblur opstaat?
Op de doos staat echter: sm,mb525 benelux,retai.lic
Nu ben ik best wel in de war. Als er geen motoblur opstaat zou ik dat wel raar vinden. Want heb wel gewoon de applicaties van motoblur zoals phoneportal. En ook bij de eerste keer aanzetten, moest ik ook me gegevens ingeven (of dit voor google was of motorola weet ik even niet meer).

Ik heb kennelijk dus geen franse defy, maar een engelse of een benelux versie. Ik heb hem via de t-mobile shop gekocht.

p.s. Iemand die push wel werkend heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de moto_version.2.5.1.MB525.Retail.en.GB. en dit is wat Motorola schrijft.

Your device is without MOTOBLUR.

When available the upgrade will be available on Motorola Software Update. It will not be over the air.

With MOTOBLUR

Blur_Version.2.51.1.MB525.Retail.en.IT

Without MOTOBLUR

moto_version.2.5.1.MB525.Retail.en.GB.

Mark

Motoroloa Support Forums Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:43
Zijn er ook mensen die kunnen helpen met het flashen van een defy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Helaas heeft mijn oorspeaker (wat is eigenlijk de correcte naam?) het begeven. Af en toe komt er nog wat gekraak door, maar verder blijft het erg stil. Heb mijn Defy in februari gekocht en ga hem opsturen ter reparatie. Mag verwachten dat het onder de garantie valt.

Wel meteen een nieuwe telefoon aangeschaft, want het schijnt weken te duren voordat de telefoon terug komt.

Helaas, was een zeer fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:26
Krijg je een rma nummer van motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

arcticbreeze schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:51:
Krijg je een rma nummer van motorola?
Geen idee, ik laat het door smartphoneshop.nl repareren (en dat gaat dan via Motorola of hun aangesloten reparateurs lijkt me).

(werd trouwens zeer goed en snel geholpen door deze webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:26
Laat ons de voortgang van reparatie even weten, in Nederland zit geen distributeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Gisteren mijn Defy binnengekregen.
Had nog een oude Nokia 6233 van het werk, maar die was toch wel op...

Firmware blijkt Duits te zijn met MotoBlur, dus opdaten naar 2.2 zit er (nog) niet in. Da's jammer.
Vraag mij wel af waarom dit toestel met zoveel verschillende firmwares wordt uitgeleverd.
De mijne komt van PhoneShop (goedkoopste voor de Black + White) en was met een dag binnen :)
Er zit een hele stapel handleidingen bij, maar geen daarvan in een menselijke taal. Da's jammer: een quick reference in het engels zou wel prettig zijn voor een smartphone noob als ondergetekende.

Is het mogelijk om de firmware om te zetten naar, bijvoorbeeld, een UK-versie? Of nog beter: US.
Ik heb niets tegen Duitsers, op hun taal na dan. Heb inmiddels maar al die Duitse onzin richting de prullenbak gesleept, waaronder dus een onleesbare handleiding. Een engelstalige zou, zeker de eerste tijd, wel gemakkelijk zijn, vandaar dus mijn vraag.

Ben wel erg blij met de aankoop. Kon van mijn werkgever een Samsung Star krijgen, maar daar wil je imho nog niet dood mee gevonde worden, dus zelf iets aanschaffen was de enige optie. Geen spijt van: het is een prachtig handzaam toestelletje met een bijnder fraai beeldscherm.
Omdat ik als network engineer nogal een op locatie moet en daarbij met enige regelmaat mijn telefoon uit de handen laat vallen, is een ruggedized telefoon geen overbodige luxe. En omdat ze ook nog eens (maximaal) €99,- bijdragen, heb ik voor slechts 180 euri's wel iets erg fraais aan kunnen schaffen.

Ik heb overigens nog een noob-vraag:
Zoals bij zoveel werkgevers, heb ook ik een bellen/SMS'en only. UMTS e.d. is dus onbetaalbaar en dat heb ik vrijwel direct uitgezet. Echter: die pre-installed apps (zoals 3G Mobile Hotspot, Amazon MP3, etc) krijg ik niet weggedonderd. Iemand een tip voor me?

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Jester schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:21:
Is het mogelijk om de firmware om te zetten naar, bijvoorbeeld, een UK-versie? Of nog beter: US.
Ik heb niets tegen Duitsers, op hun taal na dan. Heb inmiddels maar al die Duitse onzin richting de prullenbak gesleept, waaronder dus een onleesbare handleiding. Een engelstalige zou, zeker de eerste tijd, wel gemakkelijk zijn, vandaar dus mijn vraag.
Gewoon in de instelling de taal op Nederlands zetten was voldoende geweest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
The Jester schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:21:

Er zit een hele stapel handleidingen bij, maar geen daarvan in een menselijke taal. Da's jammer: een quick reference in het engels zou wel prettig zijn voor een smartphone noob als ondergetekende.
Je kan bij de Motorola support site handleidingen vinden in het Nederlands (non-Blur) en Engels (Blur).
Je kan de taal instellen, wellicht kan je het niet vinden gezien alles Duits is? Je kan het vinden bij:
Homescreen => Settings => 5de van onder "Language & Keyboard => 1st van boven "Select locale"
Echter: die pre-installed apps (zoals 3G Mobile Hotspot, Amazon MP3, etc) krijg ik niet weggedonderd. Iemand een tip voor me?
Dat kan niet behalve als je je telefoon root, zit overigens standaard bij vele Android telefoons.

Waar ik overigens nog positief over verrast ben is hoe koel deze telefoon blijf ondanks de een uurtje "gamen" internetten of opladen. Ook het gebruiken tijdens het opladen wordt hij niet echt warm. Ik heb andere mobiele apparaten gehad waarbij die toch echt een stuk warmer werden bij dezelfde omstandigheden. Dus zeker tevreden op dit vlak. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 28-05-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

arcticbreeze schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:39:
Laat ons de voortgang van reparatie even weten, in Nederland zit geen distributeur.
wel een reparatiepunt:
http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/
Moet er ook nog langs, want mijn speaker is ook zowat kapot, kraakt enorm.

Afgelopen week had ik 2x dat de accu in nog geen dag leeg was. Volde ook wel eens warm aan. Nu even trafficcounter uitgezet en nog wat dingen, zo te zien doet ie nu weer langer met de accu. Nu op 90% na 7 uur zonder lader. Dus er zal wel 1 of andere app lopen te klooien.

[ Voor 28% gewijzigd door _ferry_ op 28-05-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoko2222
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 16:13
Hello,

gisteren m'n Defy mogen ontvangen.
Mijn eerste Android-toestel.

Ik heb er heel even mee gespeeld:
Het is een frans model en volgens mij staat er een update voor het toestel klaar.
Het display heeft echter een dode (heldere) pixel midden in het scherm.
Dus tot zover de lol...

Tot later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

sjoko2222 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:02:
Hello,

gisteren m'n Defy mogen ontvangen.
Mijn eerste Android-toestel.

Ik heb er heel even mee gespeeld:
Het is een frans model en volgens mij staat er een update voor het toestel klaar.
Het display heeft echter een dode (heldere) pixel midden in het scherm.
Dus tot zover de lol...

Tot later!
Dit had ik ook toen ik het toestel net had ontvangen. Helder groene pixel, precies in het midden. Meteen omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
welke trafficcounter?, heb namelijk momenteel hetzelfde probleem
_ferry_ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:08:
[...]

Afgelopen week had ik 2x dat de accu in nog geen dag leeg was. Volde ook wel eens warm aan. Nu even trafficcounter uitgezet en nog wat dingen, zo te zien doet ie nu weer langer met de accu. Nu op 90% na 7 uur zonder lader. Dus er zal wel 1 of andere app lopen te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 18:40
Zit er ook garantie op valschade op, aangezien hier mee adverteren? Liet mijn Defy gisteren vallen in de kroeg gevolg: dikke barst in het scherm van rechtsboven lopend over bijna het hele scherm. Ik denk dat mijn Iphone vaker heb laten vallen zonder schade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
svennn schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:58:
Zit er ook garantie op valschade op, aangezien hier mee adverteren? Liet mijn Defy gisteren vallen in de kroeg gevolg: dikke barst in het scherm van rechtsboven lopend over bijna het hele scherm. Ik denk dat mijn Iphone vaker heb laten vallen zonder schade :D
Vervelend... Het scherm zou volgens reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android een zwak punt zijn. Ligt natuurlijk ook aan hoe die neerkomt. Werkt de telefoon / touch screen nog? Weet niet of dit onder de garantie valt, maar je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met Motorola.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 02-06-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ svennn
Denk inderdaad niet dat je voor garantie in aanmerking komt bij motorola. Maar misschien dat je corning (gorilla glas) is kan bellen. Ze hebben een kantoor in amsterdam ;)

Waar ik trouwens nog niet uit kom is hoe ik mijn agenda kan syncen met mijn gmail. Onder de account settings staan 3 opties (contacten/gmail/agenda) 2 van de drie werken gewoon. Echter de agenda geeft deze melding:
quote: motorola defy
synchroniseren is op dit moment uitgeschakeld voor dit item. Als u uw voorkeuren wilt wijzigen, schakelt u achtergrondgegevens en automatisch synchroniseren tijdelijk in.
Vervolgens het hele menu doorgespit, maar kan alleen de optie achtergrondgegevens vinden (die stond al aan). Dus opzoek naar de automatisch synchroniseren optie, maar die is nergens te vinden.

Vervolgens via google wel gevonden dat meer mensen daar last van hadden, en door een power widget op de home screen te plakken dat ze dit weer konden activeren. Echter in een blur-less phone zit geen power widget.

Hoe zet ik dit toch weer aan. Wil eigenlijk best wel dat die me meel en agenda automatisch synct.

Toevoeging: Nou uiteindelijk het antwoord toch gevonden. Door de widget autosync on off. Kon ik de autosync weer aanzetten. Echter kan het in het menu nog niet terug vinden (iemand die weet waar het normaal gesproken staat in het instellingen menu??). Maar me agenda wordt weer gesynchroniseerd. Nog een voordeeltje is dat gmail-push het nu magisch ook weer doet. Dus dat is ook mooi meegenomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Gebruik mijn Defy nu al 5 dagen met batterij niveau op 15% :), wel met heel licht gebruik. Per dag ongeveer half uurtje internetten, half uurtje spelletjes spelen, 1x bellen van een minuutje, gebruik van wekker en dat is het ongeveer wel. Dit lichte gebruik was overigens niet bewust ofzo.

Vroeg me daarbij af wanneer jullie hem opladen? Regelmatig zoals om de zoveel dagen of wanneer de telefoon leeg is? En wat is dan leeg, want de Defy geeft aan dat je hem moet opladen wanneer de batterij niveau onder de 15% komt, maar daar zou ik bij licht gebruik nog wel een halve dag mee kunnen doen. Tot nu toe laad ik hem dan ook gewoon op, maar ik vroeg me eigenlijk af of de telefoon vanzelf uit gaat bij een bepaalde batterij niveau? Wellicht heeft iemand dat al meegemaakt?

Edit: bij batterij niveau van 10% gaat er een rood ledje knipperen (linksbovenin om de 3 seconden). Dit wanneer de telefoon is aangeschakeld is maar ook in stand-by staat. Vind het eigenlijk een beetje vervelend, als ik hem aan het gebruiken ben. :P

Edit: Had nog een dag kunnen doen met die laatste 15%, waarna de telefoon tijdens gebruik uitviel. Dus in totaal zo'n 6 dagen. Netjes. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 05-06-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motorola defy geen wifi connectie geeft telkens aan wifi scannen en dan verbinding verbroken
ik ben onder tussen wel veranderd van provider eerst was het upc nu zit ik bij t-mobile online
iemand wie hier de oplossing voor weet

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:25:
...
Vroeg me daarbij af wanneer jullie hem opladen? ...
...
Edit: Had nog een dag kunnen doen met die laatste 15%, waarna de telefoon tijdens gebruik uitviel. Dus in totaal zo'n 6 dagen. Netjes. :)
Voor een li-ion accu (welke in de Defy zit) is het dacht ik het beste om 'm niet helemaal te ontladen. Ik probeer 'm zelf uiterlijk op 15% weer in de later te hangen.

Welke rom draai je nu overigens? En gebruik je nog veel widgets o.i.d.? Zelf heb ik nog de 2.1 stock rom met daarop launcher pro. Daarmee haal ik net de 3 dagen bij matig gebruik.
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:49:
motorola defy geen wifi connectie geeft telkens aan wifi scannen en dan verbinding verbroken
ik ben onder tussen wel veranderd van provider eerst was het upc nu zit ik bij t-mobile online
iemand wie hier de oplossing voor weet
Probeer allereerst is normale zinnen te typen met leestekens e.d. Vertel daarna wat je zelf al geprobeerd hebt (lukt het met andere apparaten wel?) en welke router je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
VantageR schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:53:
[...]

Voor een li-ion accu (welke in de Defy zit) is het dacht ik het beste om 'm niet helemaal te ontladen. Ik probeer 'm zelf uiterlijk op 15% weer in de later te hangen.
Ging een beetje zelf zoeken en vond dit inderdaad ook. :P Dan weet ik dat voor de volgende keer in ieder geval.
Welke rom draai je nu overigens?
Ik gebruik de stock Android 2.2.2 (update Franse Defy).
En gebruik je nog veel widgets o.i.d.?
Ik gebruik de standaard weer en kalender widget, Quick Batterij widget, Screen Filter widget. Echt actief / veel gebruiken doe ik eigenlijk niet zo.
Zelf heb ik nog de 2.1 stock rom met daarop launcher pro. Daarmee haal ik net de 3 dagen bij matig gebruik.
Ik gebruik overigens ook een andere launcher, namelijk de ADW launcher, en bij matig / normaal gebruik is het bij mij vergelijkbaar: 2 tot 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
VantageR: Het is "probeer allereerst eens normale zinnen te typen" - iets over zwarte potten :D

Hoe kan je eigenlijk wel precies het beste met een Lithium-Ion batterij omgaan? Gewoon zo vaak mogelijk aan de lader hangen? Of meer als 'ie zo tussen de 15 en 30% zit ofzo?

En nog een algemeen vraagje: Mijn partner is volgend weekend jarig en heeft het al een paar keer over een smartphone gehad. Ik denk dat een Defy voor hem ook wel een goede keuze is en de familie wil hem gezamenlijk een smartphone als kado geven. Alleen heb ik dus zelf al een Defy. Er is wel een witte te koop maar buiten dat die er lelijk uitziet is 'ie ook nog eens een stuk duurder. Iemand nog tips hoe je een onderscheid kan maken?

En weet iemand (kan ook oplossing zijn voor voorgaande vraag) of er een hoesje oid. bestaat waar ik een koord aan vast kan maken? Als mijn Defy eens in het water valt wil ik 'm graag ook weer terug kunnen vinden namelijk. Dat risico is er gezien mijn hobby: kajakken. Laatst lag hij al bijna op de bodem van het IJsselmeer maar toen had ik gelukkig een broekzak met een rits die ik dicht had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mwolthers
Li-Ion hoeft niet volledig te worden ontladen, zoals bij Ni-cad vroeger. Het lijkt me ook niet nadelig om volledig te ontladen. Met Battery Callibration uit de Market kunnen de battery stats worden gereset, als de accu volledig is opgeladen. Mijn Defy met CM7 RC0 draait nu 4,5 dag op een acculading bij matig/licht gebruik, 2G, geen sync, geen data, etcetera.

Let bij de aankoop van een nieuwe Defy of deze een rode of groene lens heeft. De rode lens heeft een betere kwaliteit. Heb je ook meteen je onderscheid als je zelf een met een groene lens hebt. :) En er gaan geruchten (eigenlijk speculaties) dat Moto met een Defy S of Plus uit zal gaan komen met Android GB 2.3.

Volgens mij is de Defy niet zo waterdicht dat je 'm in het water kan laten vallen. Dat zou ik niet doen als ik jou was.

@VantageR
"Later" is met een D.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@mwolthers & F0nz0: Op die paar typefoutjes na is mijn bericht goed te lezen en te begrijpen. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik ga heus niet bij ieder typefoutje wat iemand maakt zitten zeuren, maar de post van jarno13 is gewoon onleesbaar. En als je hulp wilt, mag je ook wel wat moeite in je posts steken.

ontopic:
Voor de Defy zijn genoeg hoesjes verkrijgbaar. Zoek maar is op "motorola defy case" bij google. En zoals F0nz0 inderdaad al aangeeft is de telefoon niet waterdicht, maar enkel waterbestendig. Dit betekend dat hij tegen waterdruppels kan, maar niet geschikt is voor onderwater gebruik. Net zoals bij andere smartphones heb je dus ook geen garantie bij waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
VantageR schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:05:
@mwolthers & F0nz0: Op die paar typefoutjes na is mijn bericht goed te lezen en te begrijpen. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik ga heus niet bij ieder typefoutje wat iemand maakt zitten zeuren, maar de post van jarno13 is gewoon onleesbaar. En als je hulp wilt, mag je ook wel wat moeite in je posts steken.

ontopic:
Voor de Defy zijn genoeg hoesjes verkrijgbaar. Zoek maar is op "motorola defy case" bij google. En zoals F0nz0 inderdaad al aangeeft is de telefoon niet waterdicht, maar enkel waterbestendig. Dit betekend dat hij tegen waterdruppels kan, maar niet geschikt is voor onderwater gebruik. Net zoals bij andere smartphones heb je dus ook geen garantie bij waterschade.
Je maakt, volkomen terecht overigens, een opmerking over de schrijfstijl van een ander maar lees je jouw eigen posts ooit na? 'Zoek maar is' en 'dit betekend' doet pijn aan mijn ogen en dan heb ik het niet eens over je andere posts gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 12:12
Ik heb sinds vandaag ook een Defy. Echter lukt het aanmaken van een Motoblur-account niet. Ook niet wanneer ik direct naast onze router sta. Het voortgangsbalkje loopt telkens maar voor een klein stukje vol, waarna ik een 'time-out' error krijg.
Ook via de PC lukt het niet op de site van Motorola. Daar krijg ik een eeuwig ladende voortgangsbalk. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog zou kunnen proberen? Ik denk zelf dat de servers van Motorola druk bezocht zijn o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt op de Motorola website op je pc een account aanmaken en inloggen met de gegevens die je krijgt toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:31:
Je kunt op de Motorola website op je pc een account aanmaken en inloggen met de gegevens die je krijgt toegestuurd.
Zoals ik mijn bericht al zei, lukt dat niet. Wanneer ik mijn locatie op USA instel krijg ik een eeuwig doorladende voortgangsbalk. En wanneer ik mijn locatie instel op Nederland krijg ik al helemaal geen mogelijkheid om via de PC een account aan te maken.

https://portal-blur.svcmot.com/blur-web-portal/?l=en_US&

Ik heb wel al gelezen dat het zo kan zijn dat het alleen via 3G in te stellen is. Iemand daar ervaring mee? Of is het al iemand gelukt om het wél via WiFi in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry, dat had ik niet gezien.

Ik kan met m'n bestaande account iig wel inloggen op de USA en NL site in je link. Online registreren kan idd alleen in de USA zie ik. Motoblur gebruik ik al maanden niet meer, dus weet niet of het alleen via 3G kan. Het _lijkt_ me wel aangezien je pas na de MB account setup login je wifi kan instellen.

Wat gebeurt er als je je registreert via USA en deze login gegevens gebruikt?

Edt:
Moto faq zegt, "You must have a SIM card that is configured with the correct data plan".

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
Zowel op de USA al UK versie van MyMotoblur krijg ik een laadbalk die, nadat ie vol is, opnieuw begint met 'laden'. Ik heb het gevoel dat het misschien ook aan de WiFi zou kunnen liggen. Het opzetten van het Google account wat ik al heb werkt namelijk ook niet net als het browsen of op andere manieren gebruik maken van internet. En dat terwijl de telefoon wel de Wifi verbinding detecteert en er verbinding mee kan maken.
Anders morgen eens proberen via 3G van KPN en anders is een belletje snel genoeg gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de juiste APN geselecteerd in Settings --> Wireless & networks --> Mobile networks --> Access Point Names?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvdW
APN ben ik inderdaad al een aantal keer tegengekomen online. Heb alleen geen idee hoe ik dat in zou moeten stellen voor een Wifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APN is voor dataverbinding op je Defy. Hoe je dat in moet stellen staat in mijn vorige bericht, dus je hoeft niks in je routert te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:48:
Let bij de aankoop van een nieuwe Defy of deze een rode of groene lens heeft. De rode lens heeft een betere kwaliteit. Heb je ook meteen je onderscheid als je zelf een met een groene lens hebt. :) En er gaan geruchten (eigenlijk speculaties) dat Moto met een Defy S of Plus uit zal gaan komen met Android GB 2.3.
Die had ik nog niet eerder langs zien komen. Ik heb een groene lens. Maakt het alleen uit voor de kwaliteit van de lens zelf? Dan kan het me namelijk niet schelen, voor foto's en filmpjes heb ik diverse fotocamera's. Het mini-lensje van een mobiel is toch niet in staat om iets fatsoenlijks te produceren, tenzij je je foto's alleen op internet zet.

Verder heeft mijn Defy dus al eens gezwommen en daar is hij zonder schade vanaf gekomen. Het is niet mijn bedoeling om hem regelmatig in het water te donderen maar het kan wel gebeuren en dan is het toch wel fijn om een toestel te hebben dat het daarna waarschijnlijk nog doet.

VantageR: Het was niet de bedoeling om een grote taaloorlog te ontketenen, maar gewoon om even de humor aan te wijzen van jouw taalfout in de zin waarin je iemand anders op zijn taalgebruik aanspreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@mwolthers: Ik vind het prima dat je de humor aanwijst. (Als ik het zo achteraf lees zie ik de humor er ook wel van in). Maar als je gelijk van iemand anders een reactie als "prutser" (welke inmiddels al is weggehaald) terugkrijgt, wil ik daar toch wel even op reageren. Ik zie dat ik de slechte gewoonte heb om voor "eens" het woord "is" te gebruiken. Zo praat ik in het dagelijks leven ook, dus dat komt een beetje terug in mijn schrijfstijl. Ik zal er voortaan op proberen te letten. Net als "Het Fantoom" ben ik nu bezig om het topic met dit soort onzin posts te vervuilen, dus ik hou er verder over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik, en mn pa hebben sinds gisteren ook beide een Motorola Defy.
Mn pa een nieuwe met een nieuw Vodafone abbo, en ik een tweedehandse Duitse versie (met motoblur)

Zit opzich niet zoveel verschil in, allebei wel fijn, al is motoblur niet echt nodig
Bel en fotokwaliteit zijn prima, ik had hiervoor een Galaxy Apollo, en een S7220 ofzo als 'paardrij- en buiten'telefoon, maar nu dus een Defy omdat ik twee toestellen wel omslachtig vond.

Heb zelf al wat rond zitten kijken voor een goed hoesje, of een goede Gel case ofzo, en er zit denk ik voor mij wel wat tussen.

Voor mn pa daarentegen ben ik op zoek naar een hoesje, of case waar keycord of zoiets aankan war hij om zn hals kan hangen.
dit omdat ie gewend is de telefoon in zn borstzak te hebben, en hij met werkzaamheden buiten al een keer een Nokia verloren is in de regen :')
Iemand een idee hiervoor? :)

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
VantageR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:39:
Net als "Het Fantoom" ben ik nu bezig om het topic met dit soort onzin posts te vervuilen, dus ik hou er verder over op.
Spreek voor jezelf aub :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
De Froyo-update voor Duitse Defy's is er sinds vanmorgen. Ik heb net de update achter de rug en kijk al uit 2.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Koekoeksclocker schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:17:
De Froyo-update voor Duitse Defy's is er sinds vanmorgen. Ik heb net de update achter de rug en kijk al uit 2.2.2.
Ik kan de update niet vinden.
Heb een Defy met System Version: Blur_Version.2.21.0.MB525.Retail.en.DE

Als ik, via WiFi, System Updates check, krijg ik de melding:
Checking for updates is
currently not available.

Try again later.

Zou graag van je willen weten hoe jij die update hebt binnengeharkt.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
The Jester schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:34:
[...]

Ik kan de update niet vinden.
Heb een Defy met System Version: Blur_Version.2.21.0.MB525.Retail.en.DE
Over the air (OTA) zou (nog) niet mogelijk zijn.
Heb je het via de PC gedaan? Je zou voor de update namelijk een progje moeten installeren:
Progje: http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/
En zie ook: https://supportforums.motorola.com/thread/50132

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 08-06-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

@ Regeneration:
Dank je!
Zal dat even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
InFrA-WiZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:22:
[...]

Voor mn pa daarentegen ben ik op zoek naar een hoesje, of case waar keycord of zoiets aankan war hij om zn hals kan hangen.
dit omdat ie gewend is de telefoon in zn borstzak te hebben, en hij met werkzaamheden buiten al een keer een Nokia verloren is in de regen :')
Iemand een idee hiervoor? :)
Ik heb bij de mediamarkt een hoesje gekocht met een carabiner eraan. Zit ook een touwtje bij om em om je nek te kunnen hangen. Bevalt me erg goed. Ik gebruik em vooral om m'n defy aan m'n broek te hangen ipv in m'n zak te hebben. Kost dacht ik iets van 10 a 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Zo, dankzij Regeneration draait mijn Defy nu ook Froyo _/-\o_

System version: Version.34.177.3.MB525.Retail.en.DE
Android version: 2.2.2
Kernel version: 2.6.32.9-ga28fcc4
Build number: JOREM_U3_3.4.2_177-3

The Jester is weer helemaal happy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
Ook bezig met de update. Thnx voor de link Regeneration. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Graag gedaan. :)

Het is eigenlijk gewoon niet zo duidelijk aangegeven door Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
En de update is compleet.

Ik merk niet zo gék veel verschil. Alles is wat soepeler en mooier geanimeerd. Flash is natuurlijk wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staafmixer
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04 17:52
@Regeneration

Ik heb ook een Duitse versie: Blur_Version.2.51.1.MB525.T-Mobile.en.DE
Maar helaas geen update beschikbaar via het programma. Heb je nog tips of heb ik een andere Duitse versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
albertest schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:15:
@Regeneration

Ik heb ook een Duitse versie: Blur_Version.2.51.1.MB525.T-Mobile.en.DE
Maar helaas geen update beschikbaar via het programma. Heb je nog tips of heb ik een andere Duitse versie ofzo?
Voor zover ik weet detecteert het programmaatje automatisch of je een update beschikbaar of niet. Je hebt inderdaad een iets andere versie dan:
The Jester schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:34:
[...] Heb een Defy met System Version: Blur_Version.2.21.0.MB525.Retail.en.DE
Het zou dus kunnen zijn dat voor jouw versie nog geen update is of wellicht dat je het bij T-mobile moet zijn voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NL versie is beschikbaar op de Motorola-site!! Mijn update is geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:21
Die lijkt me zonder Motoblur Moto_Version.34.179.x.MB525.Retail.en_v.9.pdf maar krijg de pdf niet open.
Wat was jouw vorige, originele (eclair) versie?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henkzelf
Dat is 'm ja. Op xda is men er al mee bezig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1116732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 14:12
Ik zit op versie Blur_Version.2.51.1.MB525.retail.en.DE (gekocht op amazon.de)
Wat is het best, updaten via de Duitse update of kan ik evengoed een Belgische (of nederlandse) update doorvoeren en wat zijn dan de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
de motorola update software zal je gewoon de duitse update opleveren, ook als je de update software via de nederlandse pagina binnenhaalt...
Je kunt alleen echt van versie wisselen als je een full sbf gaat flashen (zo ben ik van de versie die jij hebt, via de franse versie naar de scandinavische versie gegaan, en bovenop die laatste heb ik CM7 (een nightly-versie, maar begonnen met beta 6) geïnstalleerd)
Ik heb geen idee wat de verschillen precies zijn (behalve dat sommige versies wel motoblur hebben en andere niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
ik heb via de nl-site een update gedaan...

ik heb nu versie:
moto_version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB
Android 2.2.2
build: jorem_u3_3.4.2_192-2

eigenlijk wil ik wel de stap wagen naar een custom rom met 2.3
Maar kan dat wel met/na deze update?
En hoe zit t nou met groene en rode lenzen? ik lijk rood te hebben overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
CM7 zou je zonder problemen moeten kunnen gebruiken (al gebruikt de dev een andere rom als basis)
Theoretisch zouden de groene lenzen beter zijn, maar motorola krijgt dat niet voor elkaar, waardoor (in ieder geval op dit moment) de rode lenzen betere foto's en filmpjes opleveren. Bovendien lijkt het erop dat motorola de groene lens helemaal laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
en kan ik ook zonder problemen terug van cm7 naar waar ik nu ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
als je goede backup hebt wel

edit: ik heb het gedaan door eerst te rooten, dan met titanium-backup een backup maken en daarna pas cm7 te installeren volgens de aanwijzingen in dit topic. Bij het terugzetten van de backup GEEN systeembestanden terugzetten. Krijg je rare foutmeldingen en vastlopers van. Zet de titanium-backup ook even op je computer voor de zekerheid. Mocht je terug willen, dan kun je je oude rom flashen (met de officiele .sbf), rooten, met titanium-backup alles (incl systeem-apps) terugzetten en je bent terug bij de oude situatie. Je kunt het ook zonder backup doen, maar dan ben je wel alle gegevens kwijt.
Voor de zekerheid zou ik ook een backup van je sd-kaartje op je computer zetten. Een enkele keer gaat er iets fout waardoor je je sd-kaart moet formatteren. Dan is het handig om er een backup van te hebben

[ Voor 94% gewijzigd door Fotogravinnetje op 10-06-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op CM7 werkt nog niet met deze moto_version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB!
http://forum.xda-develope...p?p=14589503&postcount=31

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer week geleden de Duitse firmware geupdate.
In de Camera app konden nu ook Scene's gekozen worden.
Even later was deze opties alleen ineens verdwenen.
Heb zelf de terug naar fabrieks instellingen optie gekozen.
Maar heb gelezen op internet dat je ook gewoon de Camera app cache kan legen.
Hierna was de optie weer terug.
Zag op internet dat ik niet de enigste was dus dacht deel deze informatie even.

Voor de rest heb ik af en toe met de nieuwe update dat me telefoon een minuut of zo niet meer reageerd.
Had het laatst keer afgewacht en bleek dat Maps of "My location" het probleem was.
Op de achtergrond probeerd die mijn locatie op te halen en blijkbaar bleef mijn hele telefoon hier tijdje op hangen omdat hier iets mis gaat...
Hoop dat update van Google Maps dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
Over de waterdichtheid: Afgelopen vakantie heb ik mijn Defy regelmatig meegenomen het zwembad in (aan boord van cruiseschip) om te spelen en om mensen te laten schrikken en voor een achtergrondmuziekje. Hij heeft ook regelmatige op de bodem van het zwembad gelegen voor een minuutje en daar kon hij dus prima tegen.

Ook heb ik honderden foto's gemaakt, en daar zitten toch wel enkele aardige tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Ook heb ik honderden foto's gemaakt, en daar zitten toch wel enkele aardige tussen.
Laat maar eens wat leuks zien dan! Leuke foto's zijn altijd goed. Goed om te horen ook dat de Defy dan weliswaar niet gegarandeerd waterdicht is, maar dat in praktijk wel is. Ik denk wel dat dit minder wordt als de klepjes van de USB- en koptelefoon-aansluiting gaan slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
mwolthers schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:10:
[...]

Laat maar eens wat leuks zien dan! Leuke foto's zijn altijd goed. Goed om te horen ook dat de Defy dan weliswaar niet gegarandeerd waterdicht is, maar dat in praktijk wel is. Ik denk wel dat dit minder wordt als de klepjes van de USB- en koptelefoon-aansluiting gaan slijten.
Okay, hier staan er een paar: http://s1111.photobucket....h474/zetje01/Zets%20Pics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek-dohmen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-02-2022
Heb sinds mijn update naar de retail 2.2.2 versie een klein probleempje waar ik graag vanaf wil zijn.
Versie: Moto_Version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB

Na de update heb ik het vervelende toetsenbord geluid aanstaan dat maar niet uit/weg wil.
Als ik bijvoorbeeld een smsje/mailtje of wat dan ook typ hoor ik bij elke toetsaanslag een geluidje wat erg irritant is. Heeft nog iemand dit probleem of iemand de oplossing hiervoor. Ik heb alle opties binnen geluid uitstaan dus eigenlijk zou hij geen geluid mogen geven.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:21
Tastentöne lassen sich nich mehr ausschalten. Lösung: Einstellungen > Sprache und Tastatur > Tastatur-Einstellung

Van androidhilfe.de

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Met mijn Franse versie vorige week de update naar 2.2.2 gedaan. Nu heb ik wel steeds dat de Wi-Fi een fout geeft. De verbinding is dan weg, er wordt ook niet overgeschakeld naar 3G. Verder staat bij netwerkinstellingen bij Wi-Fi: "fout", en als je die dan aanklikt, dan wordt de keuze uitgegrijsd.

Googlen levert me alleen resultaten van mensen met een HTC en versie 2.2 met dezelfde fout. Iemand hier ervaring met de Devy, Android 2.2.2 en Wi-Fi problemen?

edit: o ja, de telefoon wordt heel erg traag in deze situatie. Enige oplossing tot nu toe is rebooten.

edit2: als je 2.2 Android langzaam wordt, dan kan dat komen omdat het /init proces de cpu opslokt. De work around hiervoor is om de usb-debugging aan te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Tout op 19-06-2011 13:08 . Reden: edit2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
zetje01: mooie serie! Met de Defy gemaakt?? Als je zo fanatiek met fotografie bezig bent kan ik je toch van harte een fototoestel aanbevelen :) Ik had zelf een portfolio online staan. Helaas is mijn website gesneuveld bij een upgrade van de software en heb ik nog niet de moeite genomen om weer iets online te zetten.

Maar ik zie geen onderwater/zwembad-foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@mwolthers: Dank je wel. Ik ben helemaal niet fanatiek met fotografie bezig hoor. Ik fotografeer nooit, maar had m'n Defy mee op vakantie. Dan is plaatje schieten gauw gedaan, natuurlijk.
Fotograferen onder water gaat niet: ik kon de 'knop' niet indrukken; hij reageerde niet op mijn touch.
Heb wel een spacy foto uit het zwembad genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 16:38
Zojuist m'n Defy een update gegeven naar 2.2.2. Werkt zeer goed, batterij lijkt langer mee te gaan (wat wel tegenstrijdig lijkt met sommige berichten hier).

Ik ben echter sinds de update al m'n contacten kwijt. Dit terwijl het update programma beloofde dat alle gegevens opgeslagen bleven.

Heeft iemand hier daar ook last van? Is er een manier om m'n contacten terug te krijgen??

EDIT: Inmiddels de fix gevonden. Contacts > Menu > Hide/Show > Alles deselecteren :)

[ Voor 10% gewijzigd door FuzzyLogic66 op 15-06-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
FuzzyLogic66 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:39:
Zojuist m'n Defy een update gegeven naar 2.2.2. Werkt zeer goed, batterij lijkt langer mee te gaan (wat wel tegenstrijdig lijkt met sommige berichten hier).
Mijn Defy gaat ook zeker langer mee na de upgrade, nu twee dagen met normaal gebruik terwijl ik dat hiervoor niet haalde met 2.1. Zat ook nog even te huiveren na een hoop negatieve berichten hier over de upgrade, maar mijn toestel is er alleen maar beter van geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36224205,noline]Fotograferen onder water gaat niet: ik kon de 'knop' niet indrukken; hij reageerde niet op mijn touch.
In de Advanced Options kan je Vol Up en/of Vol Down selecteren om een foto te nemen.

De Defy is spatwaterdicht, niet waterdicht, ondanks alle leuke filmpjes op YouTube. Ik waag me er iig niet aan en waarom ook eigenlijk? Ik denk dat het in zout water snel gebeurd is met de vermeende waterdichtheid van de Defy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Vandaag volledig doorweekt geraakt tijdens een fietstocht. Zware plensbui over me heen gehad. Maar geen angst dat m'n telefoon er niet tegen zou kunnen. Heerlijk! Zou ik met m'n vorige smartphone wel zorgen over gemaakt hebben...
Uittesten door em in een glas water te stoppen ofzo doe ik ook liever niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben ook vooruit gegaan op de batterijduur en dat lijkt ook in mijn geval nadat ik de update naar Android 2.2.2 heb geïnstalleerd. Ik haal nu zo'n 4 dagen onder licht gebruik (wat "normaal" is voor mij).

En inderdaad het is leuk dat andere hebben laten zien dat de Defy best een keertje het water in kan, maar ga het zelf zeker niet vrijwillig testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update na 2.2.2 gisteren ook gedaan.
Lijkt allemaal iets soepeler te lopen.
Batterij gaat wel korter mee bij mij, zijn mijn eerste bevindingen.
Zal is kijken na een week.
Verder is de bug dat de zelf gekozen namen verdwijnen van folders die ik op 1 van de screens heb staan wanneer ik de Defy permanent uitschakel en weer in schakel opgelost.
Al mijn progamma's staan er ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
moet je niet Wipen na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heeft iemand zijn Defy al laten repareren via t-mobile voor het defect aan de earspeaker?

Ik namelijk wel, sindsdien het gevoel dat mijn scherm krasgevoelig is.

Bij mijn reparatie hebben ze het scherm vervangen, want had door een val op straat was een minuscule krasje in het gorilla glass, die er na de reparatie niet meer in zat.

Volgens mij heb ik sinds 2 maanden meer dan 50 kleine krasjes in m'n scherm, terwijl ik er erg voorzichtig mee om ga. (zit altijd in mn broekzak van katoen) Zelfs m'n 6 jaar oude Nokia telt nog minder krassen....

Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NLse versie en wil wel updaten maar ben bang dat ik mijn instellingen (m.n. de WiFi wachtwoorden en alle notepad tekstjes) kwijt raak.
Kan iemand bevestigen dat die behouden blijven?
In de Advanced Options kan je Vol Up en/of Vol Down selecteren om een foto te nemen.
mmm dit zou ik ook graag willen maar kan de advanced options niet vinden 8)7
Zijn deze er wel in de geupdate versie?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Mijn Wi-Fi wachtwoorden zijn allemaal behouden gebleven na de update, of de rest behouden wordt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:15
SSH schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:09:
Heeft iemand zijn Defy al laten repareren via t-mobile voor het defect aan de earspeaker?

Bij mijn reparatie hebben ze het scherm vervangen, want had door een val op straat was een minuscule krasje in het gorilla glass, die er na de reparatie niet meer in zat.

Volgens mij heb ik sinds 2 maanden meer dan 50 kleine krasjes in m'n scherm, terwijl ik er erg voorzichtig mee om ga. (zit altijd in mn broekzak van katoen) Zelfs m'n 6 jaar oude Nokia telt nog minder krassen....

Het lijkt wel of er ipv het gorilla glass een 'gewoon' scherm is teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:32:
mmm dit zou ik ook graag willen maar kan de advanced options niet vinden 8)7
Zijn deze er wel in de geupdate versie?
Dat zou goed kunnen. Optie is te vinden in Menu maar misschien is het een extra feature van de Cyanogenmod camera app.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
SSH schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:09:

Klinkt inderdaad alsof er ander glas op het scherm geplaatst is. Ik ga totaal niet voorzichtig met m'n Defy om, daarom heb ik 'm ook gekocht, maar ik tel nog nul-komma-nul krasjes op het scherm.

Ik zou toch even contact opnemen met T-Mobile dan, het idee van een rugged phone is nu juist dat 'ie tegen een stootje kan, en het idee van een 'reparatie' is dat 'ie er beter van wordt, niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel op de "Pays Rom 6.0", ik heb daarvoor de (3.4.2-164) official French release SBF geflashed.
Deze draait nu al meer dan een maand redelijk goed, buiten Google Maps dat zeer traag is en vaak vastloopt (reboot toestel nodig...).

Mijn bedoeling is om binennkort CM7 te gebruiken. Hoe doe ik dit het best? SBF terug flashen naar stock 3.4.2-164 of het best met de 3.4.2-177 Nordic zoals aangegeven? Maakt dit enig verschil? (kunnen er problemen ontstaan met de baseband of iets dergelijk?).

Kan er iemand een duidelijke uitleg geven tussen het verschil van een "fixed sbf" en gewoon "sbf", nergens vind ik hierover een eenduidig antwoord?

Ook over het verhaal van de rode en groene lens staan overal tegenstrijdigheden, hoe herken welke lens je hebt, wat is nu het verschil tussen beide, er zijn "fixes", hebben jullie er gebruikt en hoe?

Kortom, veel vraagjes om duidelijkheid te scheppen.

ooh ja; Ik heb toch wel al enkele krasjes op mijn "Gorilla" schermpje, ik ben nu niet echt supervoorzichtig met mijn toestel,maar ik ga er zeker niet met mijn sleutels op krassen, kleine krasjes gaan er dus altijd zijn..zelfs met gorilla glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.A.T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06-2013
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en ben niet zo'n technisch op het gebied van mobiele telefoons.
Ik heb de Defy ook besteld en verwacht dat hij morgen binnen is.
Nu is mijn vraag is het dan moeilijk om dat ding een update te geven naar Android 2.2 zonder dat ik allerlei gekke fratsen uit moet halen. Woorden als rooten en custom rom ben ik niet echt in thuis.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet Freek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Het moet via een programma op je pc (en is een fluitje van een cent)

Met dank aan Regeneration op 08 juni in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.A.T
@zetje01

Bedankt voor je snelle reply.
Zodra het toestel binnen is ga ik meteen aan de slag.
Nogmaals bedankt.

Groetjes Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.A.T
Update gelukt!!

Iemand een idee voor het instellen van windows live mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
F.A.T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:38:
Update gelukt!!

Iemand een idee voor het instellen van windows live mail?
kijkt een bij accounts toevoegen of bij email applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetje01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 04:57:
Het moet via een programma op je pc (en is een fluitje van een cent)

Met dank aan Regeneration op 08 juni in dit topic
LET OP: De Motorola software is NIET compatibel met Windows 7, dus je moet Windows XP gebruiken.

Ik heb het geprobeerd in Windows 7, maar kreeg geen optie om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:20:
[...]

LET OP: De Motorola software is NIET compatibel met Windows 7, dus je moet Windows XP gebruiken.

Huh? Gaat prima met windows 7 en Motorola Software Update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Dan heb je toch iets verkeerds gedaan. :) Hier ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
hier ging het ook prima in windows 7, alleen je moet wat geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
hier ook prima met win7 x64 en die software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
fyi,

mijn defy was earspeaker ook van overleden.

was even bang dat ik geen garantie zou krijgen omdat ik er een custom rom op had gezet maar niets over gehoord.
had hem via t-online gekocht en die hebben em in duitsland laten repareren meen ik.
ben em een week of 5 kwijt geweest en kreeg em eergisteren terug met de officieele motorola 2.2 versie er op :)

overigens is bij een vriend van me ook al zijn earspeaker kapot en hij stuurt em direct naar solid vision.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste