Gisteren mijn Defy binnengekregen.
Had nog een oude Nokia 6233 van het werk, maar die was toch wel op...
Firmware blijkt Duits te zijn met MotoBlur, dus opdaten naar 2.2 zit er (nog) niet in. Da's jammer.
Vraag mij wel af waarom dit toestel met zoveel verschillende firmwares wordt uitgeleverd.
De mijne komt van PhoneShop (goedkoopste voor de Black + White) en was met een dag binnen

Er zit een hele stapel handleidingen bij, maar geen daarvan in een menselijke taal. Da's jammer: een quick reference in het engels zou wel prettig zijn voor een smartphone noob als ondergetekende.
Is het mogelijk om de firmware om te zetten naar, bijvoorbeeld, een UK-versie? Of nog beter: US.
Ik heb niets tegen Duitsers, op hun taal na dan. Heb inmiddels maar al die Duitse onzin richting de prullenbak gesleept, waaronder dus een onleesbare handleiding. Een engelstalige zou, zeker de eerste tijd, wel gemakkelijk zijn, vandaar dus mijn vraag.
Ben wel erg blij met de aankoop. Kon van mijn werkgever een Samsung Star krijgen, maar daar wil je imho nog niet dood mee gevonde worden, dus zelf iets aanschaffen was de enige optie. Geen spijt van: het is een prachtig handzaam toestelletje met een bijnder fraai beeldscherm.
Omdat ik als network engineer nogal een op locatie moet en daarbij met enige regelmaat mijn telefoon uit de handen laat vallen, is een ruggedized telefoon geen overbodige luxe. En omdat ze ook nog eens (maximaal) €99,- bijdragen, heb ik voor slechts 180 euri's wel iets erg fraais aan kunnen schaffen.
Ik heb overigens nog een noob-vraag:
Zoals bij zoveel werkgevers, heb ook ik een bellen/SMS'en only. UMTS e.d. is dus onbetaalbaar en dat heb ik vrijwel direct uitgezet. Echter: die pre-installed apps (zoals 3G Mobile Hotspot, Amazon MP3, etc) krijg ik niet weggedonderd. Iemand een tip voor me?
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...