Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-06 15:35
Goedenavond,

Ik heb sinds een maand of twee een Defy, hiervoor had ik een HTC Tattoo.
Wat me zoal op is gevallen:
Ik vond Android 1.6 (tattoo) geweldig. Alle instellingen waren makkelijk te vinden, het zat logisch in elkaar. Nu de Defy met Android 2.1 is heel anders. Instellingen zijn veel moeilijker te vinden, en dezelfde instellingen zijn soms op verschillende plekken te vinden en kunnen elkaar tegenspreken.
Een klap in m'n gezicht.

Ook de widgets en andere software van de HTC vond ik zeer mooi en handig werken.
Motoblur van de Defy heeft afschuwelijke widgets die veel ruimte innemen, maar nauwelijks nuttige informatie weergeven. Alle widgets hebben ruimte nodig voor plaatjes/fotos die ik niet heb en niet wíl hebben.

Vraagje:
Ik heb het toestel los gekocht en een prepaid sim er in. Af en toe neem ik eens een maandje internet op m'n mobieltje (vodafone).
Alleen, als de maand voorbij is, blijft de telefoon het mobiele internet gebruiken en ieder dag gaat er dan 1,50 van m'n beltegoed af.
Hoe kan ik nou zorgen dat m'n mobieltje enkel internet gebruikt via WiFi?

Opmerking:
Ik heb de Defy regelmatig in kannen water, zwembaden en aquaria gedaan, en daar kan hij inderdaad prima tegen. Leuk om even stoer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Heeft iemand al officieel kunnen updaten? Ik blijf de melding krijgen:"Kan niet controleren of er een update beschikbaar is. Probeer het later opnieuw".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Wiend schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:42:
Heeft iemand al officieel kunnen updaten? Ik blijf de melding krijgen:"Kan niet controleren of er een update beschikbaar is. Probeer het later opnieuw".
Yep, gisteren, 2.2.2 staat er nu op.
Geen update via telefoon (doet bij mij helemaal niks) maar via motorola software update progje.

Ben er niet heel happy mee ... slurpt batterij .. ipv. 2 a 3 dagen nu hopen dat ik het 1 dagje volhou.

Heb ergens gelezen dat resetten naar fabrieksinstellingen de defy weer wat meer "juice-time" geeft.
Echter geen zin om alles weer opniew te installeren en mail/sms/mp3/apps/contacten etc. kwijt te zijn.
Iemand die een goede & makkelijke (liefst gratis) back up manier weet, ben hier niet echt in thuis en een beetje huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Vreemd, ik dacht juist dat 2.2 beter met de batterij omging. Ook vanwege die ingebouwde compiler, die hem veel sneller maakt en dus makkelijker om moet kunnen gaan met bestaande code. Of zeg ik nu iets heel doms?

Over welk software update progje heb je het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:35:

Vraagje:
Ik heb het toestel los gekocht en een prepaid sim er in. Af en toe neem ik eens een maandje internet op m'n mobieltje (vodafone).
Alleen, als de maand voorbij is, blijft de telefoon het mobiele internet gebruiken en ieder dag gaat er dan 1,50 van m'n beltegoed af.
Probeer eens het volgende:
Tomba schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Menuknop --> Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming uitschakelen should do the trick :)

Montigny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:57:
[...]

Yep, gisteren, 2.2.2 staat er nu op.
Dat is een officiële update voor Europa? Zal er eens ook naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 11-05-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 00:06
zetje01 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:35:
Goedenavond,

Ik heb sinds een maand of twee een Defy, hiervoor had ik een HTC Tattoo.
Wat me zoal op is gevallen:
Ik vond Android 1.6 (tattoo) geweldig. Alle instellingen waren makkelijk te vinden, het zat logisch in elkaar. Nu de Defy met Android 2.1 is heel anders. Instellingen zijn veel moeilijker te vinden, en dezelfde instellingen zijn soms op verschillende plekken te vinden en kunnen elkaar tegenspreken.
Een klap in m'n gezicht.

Ook de widgets en andere software van de HTC vond ik zeer mooi en handig werken.
Motoblur van de Defy heeft afschuwelijke widgets die veel ruimte innemen, maar nauwelijks nuttige informatie weergeven. Alle widgets hebben ruimte nodig voor plaatjes/fotos die ik niet heb en niet wíl hebben.

Vraagje:

Opmerking:
Ik heb de Defy regelmatig in kannen water, zwembaden en aquaria gedaan, en daar kan hij inderdaad prima tegen. Leuk om even stoer te doen.
Qua widgets kun je ze toch gemakkelijk verkleinen of verwijderen? Touch lang op een widget en dan zie je een kadertje verschijnen zodat je de grootte kan aanpassen. Je kan dan ook de widget naar de prullenbak slepen als je er lang op drukt. Zeer simpel hoor. Bij mij was het ook eerst een rommeltje, bij de eerste keer opstarten had je zeer veel widgets die je niet nodig had maar ik had diegene die ik niet nodig had gewoon naar de prullenbak gesleept.

En nu over die battery drain. Tja da valt bij mij wel mee maar ik heb Setvsel en Advanced Killer App staan en dat helpt zeer veel. Je kan de helderheid op automatisch zetten en zet wifi en 3g/edge/... altijd uit als je het niet gebruikt.

En nu een vraag van mij aan andere mensen. IK heb sinds kort Cyanogenmod 7 beta 5.1 en die draait perfect. Alleen waren er twee widgets die ik van motoblur wis:
Weather widget: ik kan deze niet meer vinden in de market. Ik dacht dat het van accuweather was maar die ziet er toch heel anders uit. Ik heb deze wel gebacupped met Titanium backup maar mag ik deze wel terug plaatsen? :?
Social networking: ik vond deze widget handig want die was gekoppeld aan facebook en dan kon ik in 1 oogopslag zien hoeveel nieuwe prikbordeberichten er waren en ik kon ze dan meteen zien. Ja ok je hebt de facebook app maar dan zie je het op een andere manier. Deze is ook gebackupped, mag ik deze ook terug plaatsen of heeft die motoblur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@Regeneration:
Bedankt voor je reactie, maar je zegt dat ik het vinkje bij Data Roaming weg moet halen, maar die staat al uit.

Overigens: Ik dacht altijd dat Roaming betekende dat je telefoon in het buitenland verbinding mag maken met een lokale provider?
Ik kom zelden in het buitenland, ik wil enkel dat mijn telefoon slechts internet via wifi.

@Cowboy_Henk:
Tuurlijk kunnen de widgets verkleind worden maar het probleem is het design van de widgets: Een soort dikke menubalk (leeg) en ruimte voor plaatjes (leeg).

Nog even zeiken:
Kijk, hiervoor had ik een hele goedkope Tattoo met een lage resolutie van 240x320 (uit m'n hoofd).
Toen dacht ik dat als ik overstap op een toestel met een resolutie van 480x856 (of zoiets) dat als ik het toestel dan aan zet, dat er op het hoofdscherm dan veel meer informatie getoond zou kunnen worden.
Nou, niets is minder waar: Het is nog steeds 4x4 plekjes voor widgets.
En de widgets zelf zitten vol met loze ruimte.
Als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt: de hogere resolutie blijkt nauwelijks meerwaarde.te hebben.

Anyways, iemand een idee hoe ik kan instellen dat m'n telefoon niet probeert te internetten via de telefoonverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

Kan iemand bevestigen dat 2.2.2 in Nederland al uit is? In Frankrijk is deze sinds vorige week beschikbaar.

@zetje01
- Met Droidwall en/of JuiceDefender kun je Data (tijdelijk) uitschakelen. Er moet ook ergens een instelling zijn om syncronisatie en grote blokken data alleen via Wifi te laten lopen.
- Ik gebruik Widgetsoid2 uit de market voor toggle buttons op de Homescreen.
- Installeer LCD Density en zet de standaard 240dpi resolutie op bijvoorbeeld 192dpi of hoger voor 5x6 icons op de homescreen in ADWLauncher/LauncherPro.

@Montigny
- Is jouw Defy vanuit Frankrijk geleverd?
- 3 tot 4 dagen op een acculading moet mogelijk zijn in 2.2.
- Gebruik Titanium Backup om je applicaties/data/settings terug te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 11-05-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Je hebt iets nodig als APNdroid. Data-roaming uitzetten helpt alleen als je bijvoorbeeld bij Telfort of Tele2 zit, omdat de telefoon denkt dat je aan het roamen bent op resp KPN of T-Mobile netwerk. Als dat dus niet het geval is, kan APNdroid ervoor zorgen dat je telefoon geen nieuwe internetverbinding opzet via het mobiele netwerk

4 bij 4 grid is standaard bij Android. Een manier om er meer op te krijgen is het installeren van bijvoorbeeld ADW.Launcher of LauncherPro+

Edit: De defy van m'n man blijkt een Frans model te zijn en die kon ook updaten. De mijne is Duits en is nog niet te updaten

Nog een edit: de software updater en de update manager herkennen m'n defy niet helemaal goed. Kan dus ook geen melding instellen als voor mijn Duitse model wel een update is, en waarschijnlijk zelfs niet updaten zolang dit probleem niet is opgelost. Heb er maar een mailtje richting motorola aan gewaagd. Via hun linkje Verify IMEI Number worden wel alle gegevens van mijn Defy correct weergegeven. Geen idee dus op dit moment waar het fout gaat. Zal jullie op de hoogte houden.
De Phone Portal verwijst mij ook naar de Charm-pagina ipv naar de Defy-pagina...

[ Voor 55% gewijzigd door Fotogravinnetje op 11-05-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Topicstarter
zetje01 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:41:
Kijk, hiervoor had ik een hele goedkope Tattoo met een lage resolutie van 240x320 (uit m'n hoofd).
Toen dacht ik dat als ik overstap op een toestel met een resolutie van 480x856 (of zoiets) dat als ik het toestel dan aan zet, dat er op het hoofdscherm dan veel meer informatie getoond zou kunnen worden.
Nou, niets is minder waar: Het is nog steeds 4x4 plekjes voor widgets.
En de widgets zelf zitten vol met loze ruimte.
Als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt: de hogere resolutie blijkt nauwelijks meerwaarde.te hebben.
4x4 rijen/kolommen is gewoon een instelling van de Motorola launcher. Geen idee of je dat kunt aanpassen want ik heb die nooit gebruikt. Je kunt ook Launcherpro of een andere launcher installeren vanuit de market. Dan kun je meer op je scherm kwijt. Launcherpro staat standaard op 6 rijen en 5 kolommen. Ik heb daarnaast de lcd density aangepast van 240 naar 200 dpi waardoor alles er kleiner uitziet en er veel meer op het scherm past. In Launcherpro heb ik nu 7x6 rijen/kolommen ingesteld. Hier heb je echter root access voor nodig omdat je een systeembestand moet aanpassen. Of zoek anders eens naar een app die hetzelfde kan zonder root access.
zetje01 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:41:
Anyways, iemand een idee hoe ik kan instellen dat m'n telefoon niet probeert te internetten via de telefoonverbinding?
In de instellingen kun je een optie vinden om mobiele data uit te schakelen. Daar heb je geen extra tool voor nodig. Even door het menu bladeren. :)

*edit*

Heb even voor je gezocht:
See the steps below to disable data services.

From the Home screen, tap Menu.
Tap Settings.
Select Data manager.
Select Data Delivery.
Clear the Data enabled checkbox.
Data services are turned off.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 11-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ah, het blijkt m'n eigen schuld. Heb wat .apk-bestanden in de /system/app hernoemd, en blijkbaar kon ie daardoor niet meer updaten. Na een factory data reset had ik m'n defy dus een beetje gebricked. Heb er nu dezelfde fw op gezet als m'n man had. En hij is op dit moment bezig met de update naar 2.2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350413

Fotogravinnetje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:28:
Ah, het blijkt m'n eigen schuld. Heb wat .apk-bestanden in de /system/app hernoemd, en blijkbaar kon ie daardoor niet meer updaten. Na een factory data reset had ik m'n defy dus een beetje gebricked. Heb er nu dezelfde fw op gezet als m'n man had. En hij is op dit moment bezig met de update naar 2.2 :D
Ik heb een bij Saturn gekocht Defy met de volgende rom: 2.51.1 retail.en.gb en hier kan ik geen update voor vinden? Welke rom gebruikt jouw man,de Franse, en is het toestel geroot?

Waarom verspreidt Motorola deze update niet in een keer? Ik begrijp de achterliggende gedachte niet.....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 350413 op 11-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar moet je een backup maken de gegevens op de telefoon? Oftewel verlies je alle data na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backup maken met Titanium Backup, want bij flashen moet je je data/cache wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350413 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
Waarom verspreidt Motorola deze update niet in een keer? Ik begrijp de achterliggende gedachte niet.....
Elke land heeft z'n eigen telecom provider, dus er zijn verschillende versies dus udates die customized/branded zijn. Om de Motorola servert niet teveel te belasten als iedereen tegelijkertijd zou updaten. Niet het hele proces opnieuw hoeven te starten als na massale installatie een fu blijkt, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Aan allen: dank voor uw reacties.

@F0nz0: Bedankt voor de tips. Zo gauw ik Android 2.2 heb, ga ik maar eens root access regelen.
@AgentSmith: Okay, die laatste tip deed het hem, alleen heet het iets anders bij mij:
Tap Settings.
Select Data manager.
Select Data Delivery.
Clear the all cellular data checkbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Anoniem: 350413 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Ik heb een bij Saturn gekocht Defy met de volgende rom: 2.51.1 retail.en.gb en hier kan ik geen update voor vinden? Welke rom gebruikt jouw man,de Franse, en is het toestel geroot?

Bij m'n man stond er fr waar bij jou gb staat en bij mij de. Voor Frankrijk (en dus de 2.51.1 retail.en.fr) is er al wel een update, van andere landen weet ik het niet. Duitsland in ieder geval niet. Zijn toestel is geroot, maar dat maakt blijkbaar niet uit voor de update. Ik had zelf nog wat meer zitten veranderen in mijn telefoon en dat ging dus niet goed. Nadat m'n telefoon ongeveer gebricked leek heb ik er uiteindelijk de nordic 2.2.2 stock rom op gezet en dat loopt goed
Ik vrees dat je dus nog even geduld moet hebben, of de franse 2.51.1 stock rom moet flashen en daarna de update proberen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 11:22
MIUI 1.5.13 Change-log (Preview)
New model added:

* Motorola Defy

http://www.miuiandroid.co...-5-13-change-log-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Vandaag ontdekte ik via het xda-forum een sbf-file met de officiele franse froyo, dus heb ik die maar geflasht. En zowaar, Motorola Software Update herkent m'n telefoon netjes als een MOTODEFY van Motorola France, dus volgende updates zouden zonder problemen moeten gaan. Hopelijk dus ook geen garantie-problemen :)
Anders was ik verder gegaan met die guide, maar ik hou het nu voorlopig nog maar even bij 'officieel'

[ Voor 11% gewijzigd door Fotogravinnetje op 12-05-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Cyanogenmod 7 en setvsel gaan niet goed samen. Setvsel blijft even opstaan maar dan sluit het zich af. Normala heb ik altijd een cpu icon bovenaan staan, zo zie ik dat setvsel werkt. Heeft nog iemand daar problemen mee en zijn er oplossingen?
Ik heb wel gezien dat cyanogenmod 7 ook een cpu scaler heeft maar ik weet niet of het goed werkt en misschien is dat de reden dat setvsel afsluit wegens conflicten?

Ook qua batterijverbruik is het nu toch wel hoog vind ik. Na 11 uur zit mijn defy al op 40% ... hmm

[ Voor 11% gewijzigd door Cowboy_Henk op 12-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 18:49
Als ik zoek via apparaatupdate in motorola media link dan naar Germany zie ik daar div. devy varianten staan.
Kan ik ongestraft gaan updaten? zoals MOTODEFY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cowboy_Henk schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:13:
Cyanogenmod 7 en setvsel gaan niet goed samen. Setvsel blijft even opstaan maar dan sluit het zich af.

Ook qua batterijverbruik is het nu toch wel hoog vind ik. Na 11 uur zit mijn defy al op 40% ... hmm
Werkt hier prima o.b.v. 3.4.3-11 sbf. Apply SDCard Speedfix in SetVSel settings kan de oorzaak zijn.

Energieverbruik is inderdaad erg hoog. Nauwelijks een dag. Na Battery Calibration werd het wat beter. Heb data eens uitgeschakeld en zit op 80%+ in de eerste 14 uur met weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:30:
Kan iemand bevestigen dat 2.2.2 in Nederland al uit is? In Frankrijk is deze sinds vorige week beschikbaar.

@Montigny
- Is jouw Defy vanuit Frankrijk geleverd?
- 3 tot 4 dagen op een acculading moet mogelijk zijn in 2.2.
- Gebruik Titanium Backup om je applicaties/data/settings terug te zetten.
- Via pixmania.nl besteld en is inderdaad een frans model.
- Ja dat dacht ik ook maar defy loopt als stroop en batterij duur is bagger (max. 24h)
- Heb Titanium Backup gedownload maar zegt dat de defy niet rooted is en niks kan doen.

Heb spijt dat ik van 2.1 naar 2.2 heb geupdate, bij 2.1 een prima lopend apparaatje bij 2.2 is het huilen met de pet op! Vastlopers, spontane reboots etc. nu, waar ik vroeger totaal geen last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
arcticbreeze schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:42:
Als ik zoek via apparaatupdate in motorola media link dan naar Germany zie ik daar div. devy varianten staan.
Kan ik ongestraft gaan updaten? zoals MOTODEFY!
Motodefy is de retail (Blur) versie. Die heb ik gebruikt om mijn via amazon.de geleverde Defy te updaten naar Blur 2.5.1.
De Froyo stond daar nog niet, ook nog niet voor de Orange, Vodafone etc Duitse versie.
Bij "Over de telefoon" staat: Blur_Version.2.51.1.MB525.Retail.en.DE

[ Voor 6% gewijzigd door henkzelf op 13-05-2011 08:50 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
.DE wordt momenteel nog NIET voorzien van een update naar 2.2, .FR al wel. Ik zou zeggen: wacht rustig af, of kijk in de link die ik eerder gaf om je telefoon te flashen met de franse 2.2. Zou in principe geen problemen voor je garantie moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Montigny schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:23:
[...]
- Ja dat dacht ik ook maar defy loopt als stroop en batterij duur is bagger (max. 24h)
- Heb Titanium Backup gedownload maar zegt dat de defy niet rooted is en niks kan doen.

Heb spijt dat ik van 2.1 naar 2.2 heb geupdate, bij 2.1 een prima lopend apparaatje bij 2.2 is het huilen met de pet op! Vastlopers, spontane reboots etc. nu, waar ik vroeger totaal geen last van had.
Je hebt dus alleen de officiele sbf geflashed en niet de update naar de PaYs rom v6.0? Je zou dat laatste eens kunnen proberen. De roms van Pays zijn over het algemeen erg goed, snel en hebben een lange batterijduur. Heb goede ervaringen met zijn voorgaande versie. Daarna Rooten, SetVSel installeren, Battery Callibration installeren en het toestel een paar dagen de tijd geven om zich aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik merk eigenlijk geen verschil in snelheid (loopt gewoon soepel allemaal), heb geen last van spontane reboots en vastlopers. Heb m'n man ook nog niet horen klagen over dergelijke problemen met zijn defy. Heb gisteren natuurlijk flink lopen spelen met m'n telefoon, maar ik heb niet de indruk dat de batterijduur er op achteruit gegaan is. Telefoon hangt nu aan de oplader en ik ben van plan em weer 'normaal' te gebruiken, dus ik kan nu gaan kijken wat 2.2 met de batterij doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 11:03
Over de mensen die problemen/klagen van de batterij:
ik zit op de standaard rom waarmee hij kwam ( 2.51 UK, dacht ik?)
Ik haal de laatste tijd steeds meer -- zelf bij 'matig' gebruik (Af en toe eens bellen, sms'n, paar foto's & fimpjes, af en toe eens met 'flashlight' spelen, spelletje (fruit ninja ftw :D), wifi om paar keer website (ontwikkelaar) te testen op mobile devices...). Vorige 'charge' haalde ik 6 dagen 12 uur. De keer daarvoor ongeveer 5 dagen. Nu ligt hij ongeveer 12 uur op met 96% batterij over.

EDIT: Ik zie paar mensen over de 2.2 update praten.
Mijn toestel komt uit Duitsland (Amazon.de) - heeft firmware '2.51UK ' en ik woon in België. Kan ik m'n toestel al updaten?
EDIT 2: Wat moet ik zoal backuppen als ik zou overgaan tot updaten. Normaal gezien staan alle foto's, muziek en applicatiesettings toch op de SD kaart? Die zou normaal gezien toch niet aangetast moeten worden? En normaal zou android market toch al je app's moeten herdownloaden?

[ Voor 31% gewijzigd door miklas op 13-05-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:45
Ik heb net een nieuwe Defy binnengekregen, en volgens mij is het een Franse (retail.en.FR en alleen Franse handleiding) Toch kan ik bij Instellingen>Over de telefoon>Systeemupdates geen nieuwe versie binnenhalen, hij geeft aan dat hij al up to date is. Moet ik gewoon wachten, of doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miklas schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:16:
EDIT 2: Wat moet ik zoal backuppen als ik zou overgaan tot updaten. Normaal gezien staan alle foto's, muziek en applicatiesettings toch op de SD kaart? Die zou normaal gezien toch niet aangetast moeten worden? En normaal zou android market toch al je app's moeten herdownloaden?
Foto's/muziek blijven op je SDcard staan ja, die blijft onaangeroerd dus ook apps die op je SDcard zijn geinstalleerd (alleen in 2.2). Applicaties en diens settings kun je met Titanium Backup terugzetten. Dat vind ik zelf makkelijker dan herinstalleren vanuit de Market, want je kunt meteen ook de gebruikte oude settings restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
9man schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:54:
Ik heb net een nieuwe Defy binnengekregen, en volgens mij is het een Franse (retail.en.FR en alleen Franse handleiding) Toch kan ik bij Instellingen>Over de telefoon>Systeemupdates geen nieuwe versie binnenhalen, hij geeft aan dat hij al up to date is. Moet ik gewoon wachten, of doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt!
Je moet het via de motorola software update doen op je computer. Dus eerst naar de site van motorola om die te downloaden, defy aansluiten via usb (Phone Portal of hoe die optie ook mag heten) en dan naar updates laten zoeken

Over de batterijduur: ik heb em nu 3 uur van de lader af, heb net bijna anderhalf uur muziek zitten luisteren via bluetooth stereo headset en redelijk wat zitten twitteren en ik heb nog 83% over. Ziet er dus uitstekend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 22:44
Heb vandaag de mijne binnen gekregen (T-Mobile verlenging ,..tmobile shop)

Kom van Nokia:( X6 dus dit is geheel nieuw voor me (Android)

Nu zie ik een MSN code staan van L596QG2GBK en op de plek van BTxx Staat bij mij,.. Owl OUY B08
voor zover ik kan Nagaan is dit een Oude 2009 Gefabriceerd
Weet nu niet wat te doen terugsturen of niet zijn er meer met een ouder model ? en hoe verhoudt deze zich TOV de andere??
Zoek een manier om duidelijk te krijgen welke versie ik heb en of ik met deze t-mobile gsm kan updaten.

Wel of niet houden

[ Voor 3% gewijzigd door GCT-Zen op 13-05-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350413

GCT-Zen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:46:
Heb vandaag de mijne binnen gekregen (T-Mobile verlenging ,..tmobile shop)

Kom van Nokia:( X6 dus dit is geheel nieuw voor me (Android)

Nu zie ik een MSN code staan van L596QG2GBK en op de plek van BTxx Staat bij mij,.. Owl OUY B08
voor zover ik kan Nagaan is dit een Oude 2009 Gefabriceerd
Weet nu niet wat te doen terugsturen of niet zijn er meer met een ouder model ? en hoe verhoudt deze zich TOV de andere??
Zoek een manier om duidelijk te krijgen welke versie ik heb en of ik met deze t-mobile gsm kan updaten.

Wel of niet houden
Toestel is pas eind 2010 geintroduceerd dus waar jij de wijsheid vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Iemand had een schema gepost met uitelg van de codes daat uit afleidend kan ik er niets anders van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GCT-Zen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:46:
Nu zie ik een MSN code staan van L596QG2GBK
Gefeliciteerd, jouw Defy is in april 2011 gefabriceerd. Zie deze forumposting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Lol ok mooi maar snap dus niet hoe ik het uit moet lezen Zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 15:59
Dag mensen, ik kom ook vragen hoe het zit met de 2.2 update. Ik heb dit ding los gekocht bij MyCom, zit op een T-Mobile prepaid sim en ik kan met noch de update in Android zelf (via WiFi en 3G) noch met de uitermate slechte updater (waar copyright 2006 in staat, zal wel over het hoofd gezien zijn, toch?) ook maar enige indicatie krijgen dat er een update te krijgen is. Android zegt de ene keer dat het niet mogelijk is op dit punt de updates te downloaden, de andere keer kan hij niet eens controleren of er een update beschikbaar is, en de PC-updater vertelt me dat er geen updates voor mijn toestel zijn. Ik heb ook een L596QG... met Moto_version.2.51.1.MB525.Retail.en.GB erop zitten, geen Motoblur dus en verder niks geflashed oid. Weet iemand of ik gewoon moet wachten (het liefst zonder 3G, dat kost echt een rib uit je lijf met prepaid T-mobile) of dat ik iets anders moet uithalen om 2.2 te krijgen? Ik heb CM overwogen maar ik wacht daar liever mee totdat de hardware support beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
.gb heeft op dit moment nog geen update. Voor zover ik weet is alleen de .fr-versie op dit moment te updaten. Anderen zullen toch echt nog geduld moeten hebben, of de franse 2.2 flashen via RSDlite

[ Voor 17% gewijzigd door Fotogravinnetje op 13-05-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GCT-Zen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:52:
Lol ok mooi maar snap dus niet hoe ik het uit moet lezen Zelf
Dat staat dus in die posting over de MSN-code: de Q (vijfde letter) staat voor 2011 en de G (zesde letter) voor april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 15:59
Fotogravinnetje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:23:
.gb heeft op dit moment nog geen update. Voor zover ik weet is alleen de .fr-versie op dit moment te updaten. Anderen zullen toch echt nog geduld moeten hebben, of de franse 2.2 flashen via RSDlite
Bedankt, dan wacht ik nog wel geduldig.

Weet iemand overigens of het geld kost om OTA de update te krijgen via 3G, als het een los mobieltje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Thnks Prijk Durf m nu einelijk uit te ,......::::))))))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
Mijn Defy blijkt geen motoblur op te zitten (ook geen blur logo op de accu cover )

GB model van Apr 2011

[ Voor 13% gewijzigd door GCT-Zen op 14-05-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406568

Sinds februari dit jaar heb ik ook een motorola defy, was er erg tevreden mee, hij liep als een zonnetje en de levensduur van de batterij was uitstekend. Een week of 2 geleden heb ik de update van motorola naar android 2.2 geïnstalleerd en ook ik heb hier inmiddels spijt van, de batterij loopt een stuk sneller leeg, hij loopt regelmatig vast (iets waar ik voorheen geen last van had), google maps is onbruikbaar geworden omdat hij iedere keer vast loopt hierop.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te downgraden naar android 2.1? Of een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n telefoon weer goed gaat functioneren? Een factory reset heb ik al gedaan, dit heeft weinig uitgehaald.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wel vreemd dat ik hier een aantal keer lees dat de batterij sneller leeg loopt. Bij mij doet hij er na de update juist langer mee. Geen idee waar dat dan aan kan liggen.
misschien eens kijken naar apps die veel betterij vreten?

(Maps doet het bij mij trouwens ook nog steeds gewoon goed.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik achterhalen of er apps zijn die veel stroom slurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Heb ook last van accu leaks ondanks een apps killer.
Binnen 6 uur accu leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
Gister een update gedaan naar android 2.2 met mijn FR model. Hij doet het goed, geen vastlopers o.i.d. De accu is na een dag intensief gebruiken goed leeg (10%-20%). De update heb ik via de computer uitgevoerd, naar aanwijzing van Fotogravinnetje (bedankt hiervoor), ik heb de Defy eerst aangesloten op de pc met Windows 7, hier werden niet automatisch drivers gezocht etc., updaten lukte ook niet echt (hoewel ik niet alles heb uitgeplozen), later aangesloten op de laptop die ook Windows 7 heeft, hier ging de computer vanzelf aan de slag met drivers, en kwamen verschillende pop-ups met links naar Motorola software. Updaten lukte in eerste instantie niet, maar via een Franse Motorola pagina lukte het wel, de software was later weer Nederlands, dus of het echt zal hebben uitgemaakt betwijfel ik. Voor de rest nog geen problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 13:11
Ik vind het zeer vreemd dat de een wel een update kan installeren en de ander niet. Ik heb een .fr model maar krijg dus geen update aangeboden. Niet via de updater op het toestel zelf en via de computer krijg ik het ook niet voor elkaar. Alleen maar vage Motorola-software die onduidelijke dingen doet maar geen updates uitvoert behalve aan zichzelf. Inderdaad geïnstalleerd vanaf de Franstalige service-pagina's.

Overigens bevalt de Defy mij erg goed. Ik mis alleen de mogelijkheid om er een een touwtje aan te bevestigen voor tijdens het kajakken, zodat ik 'm kan vasthaken aan mijn zwemvest of aan de kajak zelf om te voorkomen dat het toestel zinkt als hij eens te water mocht raken.

Wel vind ik het suf dat je altijd internet nodig hebt voor navigatie. Op mijn vorige toestel met WM6.0 had ik gewoon Tomtom geïnstalleerd, dat werkte prima. Ik zou nu ook graag gewoon kaarten op het toestel willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
voor offline navigatie zul je iets als CoPilot, Navigon, Aura of Maverick (en dan mis ik vast nog wat mogelijkheden) moeten kopen en installeren
Welke (Menu-Instellingen-Over de telefoon-)Systeemversie heb je exact op je mobiel staan? Stel dat je al op Version.34.164.3.MB525.Retail.en.FR zit, dan is het logisch dat je geen update vindt: die staat er dan namelijk al op

[ Voor 44% gewijzigd door Fotogravinnetje op 15-05-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Fotogravinnetje schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:14:
voor offline navigatie zul je iets als CoPilot, Navigon, Aura of Maverick (en dan mis ik vast nog wat mogelijkheden) moeten kopen en installeren
Het is inderdaad allemaal prima mogelijk, maar ik geloof dat tegenwoordig alleen HTC aan ingebouwde offline navigatie doet op Android. Voor de rest moet je dus een klein bedrag betalen in het buitenland (de reden voor de meeste mensen om offline te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HTC betaalt de makers van de software, en de kopers van die telefoon betalen dat weer aan HTC.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wybo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:40:
HTC betaalt de makers van de software, en de kopers van die telefoon betalen dat weer aan HTC.
Het gaat uiteraard om Google, en volgens mij betaal je niet zoveel meer voor een HTC om die reden. 30 euro zal het in ieder geval niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik heb Cyanogenmod 7 beta 5.1 en ik had last van snelle batterijdrain. Na een battery stats wipe gaat het veel beter (ipv een halve dag naar 1,5 dag ofzo).

Hoe moet je dit doen?

reboot naar bootloader. Recovery kiezen en dan advanced en dan wipe battery stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cowboy-Henk
Die had ik nog niet geprobeerd. Gebruik wel de overclock settings van de bootloader i.p.v. SetVSel.

Ik neem aan dat de app Battery Calibration hetzelfde doet met de stats? In 5.1 had ik battery drain maar nu in beta 6 zit ik nog op 75% na 20 uur gebruik, waarvan 10 uur in screen-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Anoniem: 284785 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:34:
@Cowboy-Henk
Die had ik nog niet geprobeerd. Gebruik wel de overclock settings van de bootloader i.p.v. SetVSel.

Ik neem aan dat de app Battery Calibration hetzelfde doet met de stats? In 5.1 had ik battery drain maar nu in beta 6 zit ik nog op 75% na 20 uur gebruik, waarvan 10 uur in screen-off.
Hoe doe je dat dan? Ik zie nergens een overclock optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Fotogravinnetje schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:14:
Welke (Menu-Instellingen-Over de telefoon-)Systeemversie heb je exact op je mobiel staan? Stel dat je al op Version.34.164.3.MB525.Retail.en.FR zit, dan is het logisch dat je geen update vindt: die staat er dan namelijk al op
Mja, Aura had ik al geprobeerd maar na het downloaden van kaarten hield heel Aura ermee op. Ik zal me eens verdiepen in de andere mogelijkheden. Dank voor de suggesties in elk geval.

Bij systeemversie staat Blur_Version.2.51.1.MB525.Retail.en.FR. 2.51.1 is nogal wat anders dan 34.164.3 en ik vind niets wat op dat versienummer lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cowboy_Henk schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:01:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik zie nergens een overclock optie?
In Androrid BootMenu 0.8.0 --> System --> Overclock --> Status: enable, Lam: enable, et cetera. Zit nu weer op SetVsel omdat de Governor settings niet worden overgeomen (bij mij althans).

Zojuist gps.conf aangepast met deze update.zip (op CM7). Het past dit bestand aan voor een snellere gps 1st-fix: max. 10 sec met aGPS en gem. 40 sec in cold start zonder aGPS.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953630

En een gelekte Moto release van Android Gingerbread 2.3.3. met kernel als in Froyo en MotoBlur!
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1081957&page=11

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 16-05-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barteman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06-2024
Dag allemaal,
Ik zit met het volgende probleem tijdens het updaten naar 2.2 (beschik over frans toestel): Wanneer ik de telefoon aansluit en de USB-modus op Phone portal zet verliest mijn laptop zijn WLAN verbinding. Als ik een andere USB-modus (bijv. alleen opladen) of mijn telefoon afkoppel komt WLAN spontaan weer terug. Vervelend is dat ik voor de updater wel een internet verbinding nodig heb en de modus op Phone portal moet staan (daar switch hij automatisch heen bij het opstarten van de updater).

Ik vermoed dat het iets met de drivers of instellingen te maken heeft, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door barteman op 17-05-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ouderwetse oplossing misschien: doe het even met een draadje ipv via wifi. Ik had tijdens het updaten dat m'n wifi weg viel en daarna deed m'n telefoon het gewoon helemaal niet meer... Ik zou voor save gaan en het even via bedraad internet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
mwolthers schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:32:
[...]
[...]

Bij systeemversie staat Blur_Version.2.51.1.MB525.Retail.en.FR. 2.51.1 is nogal wat anders dan 34.164.3 en ik vind niets wat op dat versienummer lijkt...
Die zou gewoon via de Motorola Software Update geüpdatet moeten kunnen worden. Heb je alle drivers geïnstalleerd? Zorg dat je .NET framework 2.0 geïnstalleerd hebt. Met alleen 4.0 werkte het ook niet bij mij... En dan nog een keer de MSU installeren, je telefoon aansluiten via USB (Phone Portal, niet alleen opladen of als geheugenkaart) en nog een keer proberen of hij updates kan vinden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik heb Cyanogenmod 7 beta 5.1 nog en ik weet dat beta 6.0 juist gereleased is. Ik denk dat ik dat eens ga doen want de batterij gaat echt niet lang mee. Ik had een paar dagen terug nog een battery stats wipe gedaan, dat heeft even geholpen maar nu is het terug van dat. Het gaat maar een dag mee.
Daar ben ik wel teleurgesteld in, in de officiële 2.1 versie van Motorola die batterij ging zeker 3 dagen mee, nu maar een dag ofzo. Ik hoop dat de 6.0 en latere versies dit gaan verbeteren hoor.
En wanneer komt er nu eens een stable release.

En moet je nu eigenlijk backuppen als je van 5.1 naar 6 gaat? of moet dat alleen als je een compleet nieuwe cfw installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:23:
Ik denk dat ik dat eens ga doen want de batterij gaat echt niet lang mee.

En wanneer komt er nu eens een stable release.

En moet je nu eigenlijk backuppen als je van 5.1 naar 6 gaat? of moet dat alleen als je een compleet nieuwe cfw installeert?
Zeker doen. Zit op twee dagen bij intensief/normaal gebruik, drie tot vier dagen bij licht gebruik moet haalbaar zijn. Dat zijn min of meer m'n oude 2.2 PaYs v5.1 waarden. Vandaag bij matig/licht gebruik nog 85% over. Het wordt, naast gps fix, haast een obsessie...

Je kunt de 5.1->6.1 update zonder wipe installeren, backup is dan niet nodig. Ik heb sbf 3.4.3-11, gewiped, update 6.1, weer gewiped en apps opnieuw geflashed/geïnstalleerd, daarna 1% increm. battery fix, gps_conf update. Welke sbf gebruik jij?

Ik vind het allemaal erg snel gaan, hoor. Binnen iets meer dan een maand een zo goed als werkende rom o.b.v. 2.3.4, gemaakt door amper 1 persoon. En dan komt vanuit Moto opeens een leaked 2.3.3 GB rom... Ik weet niet wat ze van plan zijn, 2.2 is nog amper beschikbaar. Als ze deze officieel wille releasen dan moet ook de kernel worden vernieuwd (las ik op xda). Of het is een sick joke van iemand, misschien binnen Moto.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Laatst online: 15:37

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik ben weer eens met de Defy van mn pa bezig, en om zn headset aan het werk te krijgen zal ie toch echt naar 2.2 toe moeten (voor n bepaalde app). Motorola schiet niet echt op met de update, dus een custom rom is momenteel de beste optie.

Nu is het wel een telefoon waar ik zelf niet mee werk, dus de rom zal compleet "af" moeten zijn, zonder problemen te veroorzaken. Kennen jullie nog een goede rom? Ik kan aan de hand van de ervaringen op XDA wel een rom uit gaan zoeken, maar ik vertrouw de tweakers toch meer... Dusseh, tips? :*)

Rooten is me net gelukt met SuperOneClick, wat werkt dat lekker zeg :o Op mn Legend moeten rooten met een goldcard, adb bridge en alle andere meuk, hier gewoon drivers installeren, 1 keer op n knopje klikken en BAM! Lekker :)

Nog even n vraagje:

Kan ik gewoon, na geroot te zijn, het Clockworkmod apktje installeren, draaien, rebooten en dan custom roms installeren? Kan me hier namelijk niks meer van herinneren...

[ Voor 14% gewijzigd door Sorbo op 17-05-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er met de headset dan? Is die Bluetooth?

Ik zit al een tijdje op CM7, maar die is nog beta. Heb goede ervaring met 3.4.3-11 sbf en roms van PaYs. Die heeft de zijne nu op basis van de officiele Franse 2.2 sbf. Geen ervaring mee. Let er op dat je niet kan downgraden naar 2.1 met sommige methodes. En keuze wel/geen MotoBlurb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:17:
Wat is er met de headset dan? Is die Bluetooth?

Ik zit al een tijdje op CM7, maar die is nog beta. Heb goede ervaring met 3.4.3-11 sbf en roms van PaYs. Die heeft de zijne nu op basis van de officiele Franse 2.2 sbf. Geen ervaring mee. Let er op dat je niet kan downgraden naar 2.1 met sommige methodes. En keuze wel/geen MotoBlurb.
De headset is een mono headset, en Android wil niet standaard al het geluid door het headsetje sturen zonder de juiste protocollen. Daar zijn wel appjes voor, maar die missen allemaal net iets, en het enige appje dat een béétje compleet lijkt is 2.2 only ;(

En ik draai zelf 2.3 op mn Legend, maar ik merk daar dat er toch nog wat quirks in zitten, en blijf dus liever toch even op 2.2. Vaak zijn die roms toch even wat meer doorontwikkeld, en dat scheelt in dit geval een hoop. Pays rom ziet er goed uit, ga ik even naar kijken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sorbo op 17-05-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke is dat dan? Kan namelijk zijn dat deze app alleen een instelling aanpast die je met root-access nu ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:23:
Welke is dat dan? Kan namelijk zijn dat deze app alleen een instelling aanpast die je met root-access nu ook kan doen.
BTmono. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er na gekeken heb, maar Android lijkt standaard niet alle audio (alleen telefoongesprekken, dingen als navigatie en muziek niet) over een mono bluetooth headset te willen spelen. Dat zou BT mono af moeten vangen (ervaring met soortgelijke programmatjes, klopt als een bus :)), zodat alle audio ook daadwerkelijk over de headset gepushed wordt. Wat het voordeel van btmono is, is dat ie ook kan resumen na een telefoongesprek, terwijl een hoop andere apps dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorbo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:29:
[...]

BTmono. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er na gekeken heb, maar Android lijkt standaard niet alle audio (alleen telefoongesprekken, dingen als navigatie en muziek niet) over een mono bluetooth headset te willen spelen.
Spraak/mic gaan via HSP protocol en audio via A2DP. Android moet dit dus routen. Heb die app snel doorgelezen maar het lijkt er op dat dit niet zomaar in 2.1 is op te lossen. Upgraden dan maar. Of een nieuwe headset kopen. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 17-05-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorbo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:10:
Nog even n vraagje:

Kan ik gewoon, na geroot te zijn, het Clockworkmod apktje installeren, draaien, rebooten en dan custom roms installeren? Kan me hier namelijk niks meer van herinneren...
Nein. Je moet backupen met Titanium Backup, sbf naar keuze flashen met RDS Lite, Motoblur eventueel skippen, opnieuw rooten, zip-file op je SDcard zetten,CWM installeren en rebooten in recovery, zip updaten, rebooten, TB installeren en sommige backups/settings terugzetten, SetVSel installeren, et voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:18:
[...]

Die zou gewoon via de Motorola Software Update geüpdatet moeten kunnen worden. Heb je alle drivers geïnstalleerd? Zorg dat je .NET framework 2.0 geïnstalleerd hebt. Met alleen 4.0 werkte het ook niet bij mij... En dan nog een keer de MSU installeren, je telefoon aansluiten via USB (Phone Portal, niet alleen opladen of als geheugenkaart) en nog een keer proberen of hij updates kan vinden.
Succes!
Als ik usb aansluit op laptop met windows 7 gaat usb verbinding automatisch naar de geheugenkaart openen,
verander ik dit naar portal en hulpprogramma's gaat voorkeur automatisch terug naar geheugenkaart openen.
Hoe verander ik dit standaard naar portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:18:
[...]

Succes!
Dank! Het was niet zo makkelijk als je zou denken, en het had ook nog wel iets meer voeten in de aarde dan dit, maar dankzij deze tips is het me wel gelukt! Wel vreemd dat je allerlei propriëtaire M$ shit moet installeren om een upgrade van Android mogelijk te maken. Onder Linux had dit dus niet eens gekund!

Maargoed, ik heb tot nu toe geen enkele reden om de Defy af te raden. Wat een ding voor het geld dattie kost! Dat is nog eens een prijs/kwaliteit verhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik moest idd de computer van m'n man (met windows 7) of m'n netbook (met xp) gebruiken. Draai op m'n eigen desktop alleen maar linux. Als je er nog ergens factory-reset tussen zet, heb je de standaard oplossingen van motorola te pakken ;)
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is :)

@arcticbreeze Ik heb geen idee. Bij mij onthoudt de defy wel gewoon welke optie ik als laatste gebruikt heb. Ik heb geen idee waar je een standaardkeuze zou kunnen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 09:30
Ik bezit een Defy met de rom 2.51.1 FR, ik probeer hem te rooten zoals op XDA-developpers wordt aangegeven. Echter dit wil niet lukken. Iemand die hem geroot heeft met dezelfde rom die zijn ervaringen wil delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyfly
  • Laatst online: 01-06-2022
Heren,

ik heb sinds gisteren de Motorola Defy 2.51 software, nu heb ik een vraag.... hoe krijg ik mij telefoon en batterij status boven in mijn scherm? Ik heb nu alleen een witte balk.

Ook zou ik graag weten hoe ik mijn meldings-led activeer voor whatsapp. Ik heb hem aangevinkt bij mijn instellingen maar helaas werk hij niet.(ik las zelfs dat je hem een kleur kan geven.... ik kan het niet vinden)

bedankt alvast!

gr Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
svennn schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:57:
Ik bezit een Defy met de rom 2.51.1 FR, ik probeer hem te rooten zoals op XDA-developpers wordt aangegeven. Echter dit wil niet lukken. Iemand die hem geroot heeft met dezelfde rom die zijn ervaringen wil delen? :)
Met superoneclick ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Official German Froyo JOREM_U3_3.4.2_177-3 with Blur:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1087297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik wacht nog wel even tot er een full .sbf van is. Maar idd wel handig. Kans dat ze dan moeilijk gaan doen dat je een duits toestel hebt met een franse systeemversie wordt dan weer een stuk kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyfly
  • Laatst online: 01-06-2022
Niemand die mij kan vertellen hoe ik de provider en batterij status boven in mijn balkje krijg? Whatsapp LED lampje is gelukt.

grzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Fotogravinnetje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:12:
Ik wacht nog wel even tot er een full .sbf van is. Maar idd wel handig. Kans dat ze dan moeilijk gaan doen dat je een duits toestel hebt met een franse systeemversie wordt dan weer een stuk kleiner :)
Hallo ik heb een 2.51.1.retail.en. GB versie zonder blur is de update voor dit toestel al in beeld?
Als ik een volledig backup wil maken voor update naar 2.2 hoe doe ik dat? Heb moto niet geroot.
En hoe root ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Cyanogenmod 7 beta 6 is zalig goed :) Alles werkt nu en de batterij gaat aanzienlijk langer mee dan beta 5.1, ik ben nu al 2,5 dag bezig en heb veel geinternet en toch wa talking tom laten spelen voor mijn peutertje en wa zitten aan de instellingen prutsen en nu zit ik met de batterij op 15% .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wat een dilemma...

Ik zou graag over willen stappen van Defy stock Android 2.1 naar Defy stock Android 2.2, maar schijnbaar raak je daarbij alles kwijt aan apps, instellingen enz. Dus zou je een backup moeten maken, echter kan je alleen schijnbaar een goede backup maken met root access. Echter wil ik dat eigenlijk niet.

Ik zag dat de MyBackup (Pro) geen root access vereist. Het zou van alles kan backuppen waaronder "your Applications", echter hoor ik ook andere geluiden dat dit niet het geval is. Zou iemand het me kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Ik had alles nog na de update...

Ik merk trouwens niet heel veel verschil tussen Android 2.1 en 2.2. Het ziet er hier en daar ietsje mooier uit, en ik heb standaard een icoontje voor de dataverbinding bovenin beeld staan in plaats van een icoontje dat aangeeft dat mobiele data geblokkeerd is. Dat is eigenlijk het enige dat ik heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
mwolthers schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:39:
Ik had alles nog na de update...
Bedankt, dit veranderd het in een totaal andere situatie! Uit welk land heb jij hem? Wellicht dat dat een verschil is, net als bij de release van de updates. Die van mij is uit Frankrijk.
Ik merk trouwens niet heel veel verschil tussen Android 2.1 en 2.2. Het ziet er hier en daar ietsje mooier uit, en ik heb standaard een icoontje voor de dataverbinding bovenin beeld staan in plaats van een icoontje dat aangeeft dat mobiele data geblokkeerd is. Dat is eigenlijk het enige dat ik heb kunnen ontdekken.
Volgens reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android zou 2.2 een grote boost kunnen geven in de snelheid.
De Defy scoort beter dan andere toestellen op Android 2.1 of lager. Toestellen met versie 2.2 of nieuwer hebben voordeel van de ingebouwde jit-compiler, die het gebruik van Java stukken sneller maakt. Zo scoorde de HTC Desire 5995 punten na de update naar Android 2.2, terwijl het onder Android 2.1 een score van 1145 haalde. Voor een Android 2.1-toestel is de score van 1447 in elk geval uitstekend; de Defy doet het beter dan de toestellen met Snapdragon-processors van de eerste generatie.
Ook zou volgens mij de Android browser iets verbeterd zijn, wordt Flash zou ondersteund, zou je geen Task-killer meer nodig hebben, kan je van 2.2 (bepaalde) apps op de SD card opslaan en heb je van sommige apps minimaal 2.2 nodig. Dit is wat ik zo even hier en daar heb meegekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 22-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
De update van de .fr-versie via de computer gaat idd zonder data-verlies. Kun je dus rustig doen. Snelheid en batterijduur zijn inderdaad verbeterd in 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Fotogravinnetje schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:33:
De update van de .fr-versie via de computer gaat idd zonder data-verlies. Kun je dus rustig doen. Snelheid en batterijduur zijn inderdaad verbeterd in 2.2
Top, ik ga het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
hyfly schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:19:
Heren,

ik heb sinds gisteren de Motorola Defy 2.51 software, nu heb ik een vraag.... hoe krijg ik mij telefoon en batterij status boven in mijn scherm? Ik heb nu alleen een witte balk.

Ook zou ik graag weten hoe ik mijn meldings-led activeer voor whatsapp. Ik heb hem aangevinkt bij mijn instellingen maar helaas werk hij niet.(ik las zelfs dat je hem een kleur kan geven.... ik kan het niet vinden)

bedankt alvast!

gr Stefan
Al een keer uit en aan gezet? Zoja, dan terug naar fabrieksinstellingen. Normaal gaat er met de officiele 2.5.1 niks mis. Deze van jou nog nooit gelezen op geen één forum.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Als ik het goed begrijp kun je nu voor dit toestel de officiele update naar Android 2.2 van Motorola ook downloaden? Als dat zo is koop ik deze misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
jw321456, dat hangt af van de exacte versie die je krijgt. Hij is er nu in ieder wel voor de Franse versie, overige versies heb ik nog niet gehoord, al was er iemand die een gerepareerde Duitse versie terugkreeg met de Duitse Froyo. De Franse is in ieder geval op elke Defy te flashen, maar dat kan evt. negatieve gevolgen hebben voor je garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Ik bedoel dus de officiele versie, de Nederlandse dus. Enig idee wanneer die uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:50
Is het ook mogelijk om 2.2 zonder motoblur erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:36:
Is het ook mogelijk om 2.2 zonder motoblur erop te zetten?
Ik heb zojuist via de officiële manier, mijn Franse Defy met Blur geupdate:
- volgens: https://supportforums.motorola.com/thread/50132
- met http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/ Motorola Software Update (MSU) progje

Ik zie dat dit Android 2.2.2 is met het type nummer 3.4.2-164 welke volgens de Topis Start een Deblur versie is. Echter heb ik nog wel alle "blur-apps". Zelf vind het niet zo'n groot probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 22-05-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
Gister een beetje met de camera van m'n Defy lopen klooien,deze doet het goed, maar alleen als ik niet flits... Als ik flits dan wordt de afbeelding die de camera maakt helemaal zwart, er is geen beeld. Iemand hetzelfde probleem of nog beter, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:36
Kun je de GB uitvoering ook flashen met de FR versie?

Ik heb de 2.51.1 MB525 Retail.en.GB uitvoering en gisteren aan mijn laptop gehangen voor update naar 2.2 maar de MSU geeft aan dat er geen update beschikbaar is voor mijn toestel.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
9man schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:19:
Gister een beetje met de camera van m'n Defy lopen klooien,deze doet het goed, maar alleen als ik niet flits... Als ik flits dan wordt de afbeelding die de camera maakt helemaal zwart, er is geen beeld. Iemand hetzelfde probleem of nog beter, een oplossing?
Had ik ook last van na update naar 2.2, flitser (te laat?) en autofocus werkte niet.
Oplossing = instellingen> toepassingen > toepassingen beheren> tab alles > camera aanklikken en dan gegevens wissen.
Heb daarna geen problemen meer gehad met de camera.

Weet nog steeds niet of ik nou echt blij moet zijn met 2.2, batterijduur was in het begin bagger maar na enkele dagen weer op het "oude 2.1 niveau" kortom kan weer circa twee dagen zonder laden.
Blijf wel last houden van vele vastlopers, heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205374

hyfly schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:18:
Niemand die mij kan vertellen hoe ik de provider en batterij status boven in mijn balkje krijg? Whatsapp LED lampje is gelukt.

grzz
In eerste instantie had ik ook geen signaal status en batterij meter boven in beeld. Echter dit verscheen na een paar keer rebooten plots wel. Dus ik zou zeggen komt vanzelf te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is bij de 2.2 update eigenlijk het probleem dat alle mappen hun naam verliezen na herstart opgelost? Ik zit nog op 2.1 omdat het me eigenlijk prima bevalt, maar elke keer die namen wijzigen begint een soort slechte gewoonte te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
9man schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:19:
Ook na de Android 2.2.2 update? Dit had ik namelijk ook
Montigny schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Had ik ook last van na update naar 2.2, flitser (te laat?) en autofocus werkte niet.
Inderdaad ook de autofocus leek niet te werken.
Oplossing = instellingen> toepassingen > toepassingen beheren> tab alles > camera aanklikken en dan gegevens wissen.
Heb daarna geen problemen meer gehad met de camera.
Bedankt! :) Dit heeft het probleem bij mij ook opgelost.
Weet nog steeds niet of ik nou echt blij moet zijn met 2.2, batterijduur was in het begin bagger maar na enkele dagen weer op het "oude 2.1 niveau" kortom kan weer circa twee dagen zonder laden.
Blijf wel last houden van vele vastlopers, heel irritant
Zelf heb ik geen last dat ik een merkbaar kortere accuduur heb en ook heb ik tot nu toe geen problemen met vastlopers. Misschien is het een bepaalde app/apps die de oorzaak van de problemen is/zijn? Misschien een task killer (wat niet meer nodig is vanaf 2.2) of iets dergelijks? Ook heb ik gehoord dat mogelijk AutomateIt en JuiceDefender (en mogelijk ook vergelijkbare apps) voor een kortere accuduur kan zorgen.
VantageR schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:34:
Is bij de 2.2 update eigenlijk het probleem dat alle mappen hun naam verliezen na herstart opgelost? Ik zit nog op 2.1 omdat het me eigenlijk prima bevalt, maar elke keer die namen wijzigen begint een soort slechte gewoonte te worden ;)
Welke mappen bedoel je? Die van je homescreen? Ik heb daar geen last van, maar wellicht komt dat doordat ik ADW Launcher gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 24-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
sinds ik 2.2 heb, gebruik ik ook de map-optie in Launcher Pro. En de door mij gegeven namen blijven gewoon staan.
Batterijduur is bij mij eerder verbeterd dan verminderd met 2.2. Denk dat je idd eens moet kijken of je geen misdragende app ofzo hebt
Vastlopers heb ik ook nauwelijks, behalve met 1 programma (maar daar heb ik al een workaround voor: Sygic lijkt vast te lopen als ik nog geen gps-fix heb, dus moet ik eerst zorgen voor een gps-fix met GPS Status & Tools, daarna doet ie het prima). Dus ook daarvoor geldt: kijk goed bij welke apps het gebeurt, en kijk eens of jee het kunt oplossen door die bewuste apps opnieuw te installeren. Het zou kunnen zijn dat ze nog gebruik maken van bepaalde instellingen die in 2.1 goed werkten, maar niet in 2.2
Camera heb ik nog niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik niets over zeggen op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels 2 keer een factory reset gedaan en één keer alle apps gewist en opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft dagelijks vastlopen. Zo onderhand weet ik ook niet meer wat ik moet doen om weer een goed werkende telefoon te krijgen. Ik denk dat ik vanavond maar eens contact opneem met de klantenservice van motorola over dit probleem (motorola heeft immers m'n telefoon verpest met die update) en als dat niks oplevert terug naar de winkel. Als ik dit vantevoren had geweten, dan had ik die update noooiit geinstalleerd :-(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:12:
[...]

Welke mappen bedoel je? Die van je homescreen? Ik heb daar geen last van, maar wellicht komt dat doordat ik ADW Launcher gebruik.
Die van de homescreen inderdaad. Dan toch maar is een andere launcher uitproberen. Daar heb je geen custom rom voor nodig toch?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste