Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:17
Geef de batterij ook wat tijd. Toen mijn defy voor de eerste keer helemaal plat was duurde het enooorm lang tegen deze helemaal was opgeladen en hij ging ook behoorlijk snel af. Nu kan ik, met regelmatig gebruik (bellen/sms'n matig, beetje surfen & beetje muziek & andere apps ongeveer met -20% tot - 30% per dag) met 2 keer opladen een week doorkomen.
Ik zit trouwens op de originele firmware (wel met een appkiller)

@laurenze
mijn defy gaat gewoon m'n zak in, zonder hoesje of screenprotector of wat dan ook. Geen kras in een goeie maand te bekennen. Hij heeft wel nog nooit de grond van dichtbij gezien, maar het is nu ook niet dat ik hem zo vriendelijk behandel. Het toestel is vrij deftig, maar ik zou zeggen dat je een paar reviews zoekt op youtube & dat je eens naar de winkel gaat of bij een vriend het toestel even in handen neemt en zelf merkt hoe stevig hij aanvoelt in vergelijking met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Accu is enigszins verbeterd. Het is nog verre van optimaal (hij gaat nog steeds geen 24 uur mee), but we'll get there. Powermax staat erop, en dat houdt het ontladen ook enigszins in de pas.

Sowieso heb ik stock Android 2.1 erop (met blur). App2sd is helaas voor >2.2... Dat is wel balen. Alleen al daarom zal ik zsm moeten upgraden. Tenzij iemand een suggestie heeft wat upgraden bespaart?

Verder heb ik verschillende videobestanden geprobeerd. Mkv speelt hij dus niet vloeiend af en dat had ik ook verwacht. Wat ik jammer vind, is dat het toestel ook geen 720p m4v's of mp4's afspeelt (vloeiend). Met de native player krijg ik zwart beeld, waarbij ik wel geluid hoor. Via Rockplayer, Vplayer, Mplayer (gelijk aan native) en Yxplayer lukt het helaas ook niet. Avi's lukken over het algemeen wel.

Ook heb ik verschillende launchers geprobeerd, waaronder ADWLauncher, Launcher7 en LauncherPro. M'n layout was behoorlijk ver....t en ik kon het niet terug naar stock krijgen. ADW verwijderd en op een of andere manier is LauncherPro m'n 'launcher'. Toch zou ik de mogelijkheid hebben om helemaal terug te gaan naar 'stock'. Dan maar met motoshit. Enig idee hoe ik dat het beste kan doen?

[ Voor 20% gewijzigd door wilmundo op 27-03-2011 23:41 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Ik dacht dat ik hier mijn bevindingen ivm accu gebruik gepost had, maar duidelijk niet.

De oorzaak van het hoge accuverbruik zit in de Motoblur Widgets. Sinds ik die afgezet heb ('social network', weather en messages widgets) is de autonomie toch goed toegenomen.

Ook vind ik deze downloadbare versies (te vinden via de market) van bijvoorbeeld de facebook applicatie een stuk beter dan de meegeleverd motorola 'sociale netwerken' widget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

De Motorola Unlock Bootloader online petitie staat met stip op nummer 1 met inmiddels 1.500 handtekeningen: http://www.groubal.com/mo...rypted-bootloader-policy/

De Motorola petitie schijnt zo populair te zijn dat de site is gehackt:

Hello Irwin,

Groubal was hacked! Our host is addressing this matter as we speak. We hope Groubal.com will be back up and running soon.

Clearly the Motorola petition has spread widely throughout the web and touched a major nerve. You can be sure we will do whatever possible to get back in service ASAP.

Thanks for the alert.

Groubal Customer Care

Sign and spread the word! Dit is de originele XDA thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
DinoBe schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:00:
Ik dacht dat ik hier mijn bevindingen ivm accu gebruik gepost had, maar duidelijk niet.

De oorzaak van het hoge accuverbruik zit in de Motoblur Widgets. Sinds ik die afgezet heb ('social network', weather en messages widgets) is de autonomie toch goed toegenomen.
Afgezet, hoe? Welke firmware heb je erop?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:22
Afgezet betekent: niet gebruiken (denk ik) en van de Homescreens verwijderen door ze in de prullebak te gooien.
Ik gebruik de News en Email widget en haal net aan 2 dagen. Maar daar heb ik hem voor dus goed zo.

[ Voor 0% gewijzigd door henkzelf op 30-03-2011 08:17 . Reden: typo ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Ik heb de Defy inmiddels ook. Ben er tot dusver erg tevreden over, met als enige minpunt de Wifi-verbinding. De verbinding is stabiel, maar toch werkt internet zeer wisselend. Dan weer een half uur wel, dan weer een half uur niet en dat zo de hele dag door. Soms helpt het om de Wifi aan en uit te zetten op de telefoon. Dit werkt alleen in de Android settings zelf en niet met aps zoals "Quick Settings".

Mijn router is een TP-Link WR1043ND Wireless-N Gigabit Router, die het computers, laptops en andere gsm's prima doet.

Iemand die het probleem herkent? Ik heb even Gegoogled en daar is het advies om terug te schakelen naar G, maar ik wil op mijn computers en laptops vanzelfsprekend geen G maar N. Daarnaast zullen ze op mijn werk en andere plaatsen ook niet even alles op G voor mij gaan zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 31-03-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ic3j
Als overschakelen van N naar G geen optie is, check of een Battery Saver app op je Defy je Wifi uitschakelt na inactiviteit.

Probeer je router en de apparatuur die hierop is aangesloten in te stellen op statische IP adressen. Op Defy: Settings --> Wireless & Networks --> Wifi Settings --> Menu --> Advanced --> enable Use static IP --> vul IP adres Defy in, Gateway (IP van je router), Gateway (meestal 255.255.255.0) --> DNS1 (IP van je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tips! Ik ga het proberen.

Had ook ergens gelezen dat alles met TKIP wel goed zou moeten werken ipv AES, maar dat komt in de praktijk op dezelfde snelheid neer als terug naar G gaan.

F0nz0 >

Er kwam geen verschil, maar ik heb de app "Quick Settings" er af gegooid. Die veroorzaakte klaarblijkelijk het probleem. APN-droid doet het wel prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 13-04-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401871

ik heb de defy al ruim 3 maanden en hij bevalt mij prima maar sinds eergister heb ik geen geluid meer via het luidsprekertje in de hoorn weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Als een factory reset niet helpt dan ben ik bang dat je moet RMA'en

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Topicstarter
Anoniem: 401871 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:26:
ik heb de defy al ruim 3 maanden en hij bevalt mij prima maar sinds eergister heb ik geen geluid meer via het luidsprekertje in de hoorn weet iemand raad?
Dat is waarschijnlijk een Defy uit de eerste batch. Daarin komt dit probleem regelmatig voor. Motorola repareert of vervangt dit gewoon. Je kunt het eventueel zelf. Schijnt alleen een los contact te zijn op de speaker zelf. Maar als je garantie hebt, zou ik niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401871

hoe reset je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar kan je met dit toestel bestanden naar je telefoon krijgen via wifi ? Lijkt me handig om 'm zo vol te gooien met mp3's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, dit is uit te zoeken, maar omdat ik in een vriendelijke bui ben. Even naar de recovery booten:

- Telefoon uitzetten
- Volume knop naar boven en power tegelijk indrukken en vasthouden
- Zodra je het motorola logo ziet loslaten
- Factory reset o.i.d.

Je bent dan uiteraard wel alles kwijt als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 01-04-2011 02:23 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
xabre16v schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:46:
Stomme vraag misschien maar kan je met dit toestel bestanden naar je telefoon krijgen via wifi ? Lijkt me handig om 'm zo vol te gooien met mp3's :)
Dat kan. Ik gebruik hiervoor ES File Explorer. (gratis te verkrijgen via android market)

ES File Explorer bevat een netwerk Explorer. Dan kun je dus gewoon muziek uit gedeelde mappen kopiëren naar elke gewenste locatie op je telefoon.. en andersom.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388083

Ik heb me ook de defy gekocht :D (komt als het goed is morgen of maandag) .

Maar nu zou ik er graag meteen de nederlandse Android 2.2 op willen zetten, heb er al het hele internet over afgezocht maar ik begrijp het rooten etc. nogsteeds niet echt, is er ook een makkelijke tutorial voor de defy?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Probeer eens de uitleg van de Pays-ROM 5.1:
http://forum.xda-develope...hread.php?t=943258&page=1.
Deze is dus niet downgradeable naar 2.1.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 01-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:17
Motorhelm schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:31:
[...]

Dat kan. Ik gebruik hiervoor ES File Explorer. (gratis te verkrijgen via android market)

ES File Explorer bevat een netwerk Explorer. Dan kun je dus gewoon muziek uit gedeelde mappen kopiëren naar elke gewenste locatie op je telefoon.. en andersom.

Groeten,
je hebt nog tonnen andere applicaties die via wifi sharen mogelijk maken. Ik heb even gegoogled en ben op een vrij handige app uitgekomen, 'myphoneexplorer', waarmee je vrij veel kan (bvb via wifi (of usb) je toestel aansluiten en dan sensors uitlezen, je smsj's lezen en versturen en archiveren, APK's installeren, bestanden overzetten, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugmod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
..

[ Voor 99% gewijzigd door bugmod op 10-04-2011 17:40 . Reden: nevermind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Afgezet betekent: niet gebruiken (denk ik) en van de Homescreens verwijderen door ze in de prullebak te gooien.
Ik gebruik de News en Email widget en haal net aan 2 dagen. Maar daar heb ik hem voor dus goed zo.
Idd, ik bedoel idd niet gebruiken... haal ze van je homescreen door ze in de vuilbak te slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Door ze van je Homescreen te slepen, worden apps toch niet verwijderd? Dat is hetzelfde als dat je een snelkoppeling van je Windows bureaublad naar de prullenbak sleept, dit heeft geen nut. Gewoon verwijderen in Manage Applications of Titanium Backup.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 04-04-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Nee, maar ze doen ook niks want bijv voor de newsreader moet je één of meer abonnementen instellen. Als je dat niet doet is die dus leeg en dan gooi je de voor-geïnstalleerde widget in de prullebak. Klaar, waarom zou je die app moeten verwijderen? Geheugen zat (en bij een reboot wordt ie toch weer terug gezet).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Geen idee. Vanuit Windows ben ik nu eenmaal gewend om software volledig te verwijderen. In Android is dat schijnbaar anders? Is het niet zo dat (sommige) widgets zoals Weather en News als Service op de achtergrond draaien, ook als je deze niet hebt geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400489

Heb nu 3 weken de Defy, maar enige probleem is dat ie (nog steeds) af en toe compleet uitvalt. Op de gekste momenten. Heb al een keer de fabrieksinstellingen teruggezet. Dat was het dus ook niet. Heb wel gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar heb nog nergens een oplossing gevonden. Batterij even los halen is niet de oplossing die ik zoek. Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een vraagje hoeveel geheugen voor opslag zit er ingebouwd in de Defy? Ik zie veel 2 GB staan maar dit gaat toch dan over de bijgeleverde micro SD geheugenkaart, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Volgens motorola zelf is het 2 GB intern + 2 GB SD geheugenkaartje:
MEMORY
2GB internal shared memory, 2GB microSD card and 512 of RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:56:
MEMORY
Bedankt! Dat ik daar overheen heb gekeken... zou bijna zeggen dat ze het onlangs hebben aangepast.
In ieder geval, 2 GB intern klinkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:11:
^^
Geen idee. Vanuit Windows ben ik nu eenmaal gewend om software volledig te verwijderen. In Android is dat schijnbaar anders? Is het niet zo dat (sommige) widgets zoals Weather en News als Service op de achtergrond draaien, ook als je deze niet hebt geactiveerd?
Ja en ja, 't is even wennen maar Android sluit zelf zonodig wat af. Vrijwel alle apps en progs vind ik ook geen sluit/stop knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Regeneration schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:26:
[...]

Bedankt! Dat ik daar overheen heb gekeken... zou bijna zeggen dat ze het onlangs hebben aangepast.
In ieder geval, 2 GB intern klinkt prima. :)
Nee, deze specs staan vanaf het begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Fotogravinnetje schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:56:
MEMORY
Met de gemiddelde rom hou je ongeveer effectief 1.2GB over :) Dat is meer dan genoeg, zelf met een overvolle telefoon heb ik nog 750MB over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wat rustig op het custom-rom front. Devs wachten denk ik op de officiele 2.2 release van Motorola. Zit nog steeds op Pays 5.1. Heeft iemand nog (betere) ervaringen met roms, zoals Barebones 1.4, CEE Go en GreenEd, die de afgelopen weken zijn uitgekomen?

Voor degenen die muziek willen streamen vanaf de pc thuis naar de Defy elders, moeten de gratis Audiogalaxy applicatie uit de Market eens proberen. Werkt perfect via Wifi op m'n werk en werkt ook met 3G. Remote opstarten van de pc thuis kan met behulp van de gratis applicatie WIN-Remote. Hiermee kan ook Windows Media Center volledig worden aangestuurd op het Wifi netwerk thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vandaag even langs wat winkels geweest om onder andere de Defy in het echt te bekijken, de meeste winkels hadden hem niet. Bij enkele winkels had ik ernaar gevraagd, waarop ze me aankeken met een blik van "waar-heb-je-het-over?". :P Tja, had zelf ook nooit gedacht dat ik ook naar een Motorola nog zou zoeken, laat staan kopen, maar de kans zit er nu toch wel in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IK weet niet wara je woont, maar ik heb hem afgelopen maandag bij de mediamarkt in Rotterdam (Alexandrium) in handen gehad. Wat voor mij de doorslag was om hem ook aan te schaffen. :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:24:
Het is wat rustig op het custom-rom front. Devs wachten denk ik op de officiele 2.2 release van Motorola. Zit nog steeds op Pays 5.1. Heeft iemand nog (betere) ervaringen met roms, zoals Barebones 1.4, CEE Go en GreenEd, die de afgelopen weken zijn uitgekomen?
Jammer dat er nog geen 2.3 versies zijn. Kijk vooral uit naar hardware accelerated GUI's. Ik heb zelf ook nog maar Pays gebruikt. Geen zin om naar andere ROMS te switchen, verschillen zijn echt marginaal als ik dat zo lees. Overigens vind ik de battery drain sinds V5.0 weer toegenomen. Er zit echt zoveel verschil in stroomverbruik. Kan er vaak maar moeilijk een pijl op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ 2.3 gaat er ook niet komen als Motorola deze zelf niet gaat uitbrengen. Of de bootloader moet worden unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wybo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:31:
IK weet niet wara je woont, maar ik heb hem afgelopen maandag bij de mediamarkt in Rotterdam (Alexandrium) in handen gehad. Wat voor mij de doorslag was om hem ook aan te schaffen. :)
Ik had hem ook uiteindelijk gezien in de Media Markt, terwijl ik juist eerst langs de telefoon winkels ben gegaan omdat ik de kans groter achtte hem daar te vinden. :P Een mooie telefoon inderdaad. De glimmende rand vind ik wel minder, maar vele andere (duurdere) telefoons hebben dat ook zoals de Samsung Galaxy S. Het is verder erg compact voor een 3,7". En voor zover ik kon beoordelen voelde de telefoon inderdaad robuust aan. De prijs was echter wel een stuk hoger met 396 euro dan in de pricewatch, maar was eigenlijk ook niet van plan direct te kopen. De Android versie van 2.1 is dan wel jammer, de update naar 2.2 zou dan wel in ieder geval een verbetering zijn, maar toch had ik ook liever dat er updates blijven worden gegeven, desnoods (of wellicht zelfs liever) met stock Android.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 07-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:37:
^^ 2.3 gaat er ook niet komen als Motorola deze zelf niet gaat uitbrengen. Of de bootloader moet worden unlocked.
Meen gelezen te hebben dat er voor de milestone toch ook 2.3 derivaten waren? Geen idee in hoeverre dat dan ook daadwerkelijk 2.3 based ROMS zijn.

Hebben jullie dit al gezien:

http://www.androidnews.de....de+-+Wir+sind+Android%29

Zou een flinke snelheidswinst moeten opleveren in de SD performance. Echter blijft mijn telefoon de default value terug zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 11:41
MaDLiVe schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:46:

Meen gelezen te hebben dat er voor de milestone toch ook 2.3 derivaten waren? Geen idee in hoeverre dat dan ook daadwerkelijk 2.3 based ROMS zijn.
Lees 't met toeval maar er zijn inderdaad roms die op 2.3 draaien, maar wel met de 2.2 kernel die Motorola onlangs heeft uitgegeven (helaas wel erg buggy). Ik zie liever een bootloader die geunlockt wordt. :P

In principe draai je dan 2.3, en zover ik weet zit alles wat 2.3 biedt er gewoon in. Maar aangezien het van de community komt zitten er hier en daar natuurlijk nog bugjes of dingen die niet helemaal perfect draaien tussen. Zo maak ik best vaak mee dat de Gallery crasht en dan moet je best een tijdje wachten, bij de 2e keer starten is het dan weer geen probleem.

[ Voor 64% gewijzigd door Creadion op 08-04-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaDLiVe

Die applicatie heb ik geprobeerd ja. Kreeg alleen de setting niet opgeslagen, verder niet meer naar gekeken. Vraag me af wat de performance winst is, want wanneer is een hoge leessnelheid van SD eigenlijk nodig?

@Creadion
Welke roms die op 2.3 draaien bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Heb de defy in huis. Lekker mee zitten spelen. Wat een snelheidsverschil met m'n pulse op 2.2-rom met dta2sd en swap op een 6-class sd-kaartje... En die bewuste rom vond ik al zo soepel draaien vergeleken met wat ik eerst had.... Ben gewoon helemaal blij :) Tot nog toe eigenlijk geen dingen ontdekt die ik niet kan doen, terwijl ik ze wel had willen doen, omdat hier 2.1 op draait ipv 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Laatst online: 19-05 11:41
Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:41:
Draai zelf nu cM7.

Edit: Ik reageerde op MaDLiVe, zal even een quotje erboven gooien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Creadion op 08-04-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bah, mijn bel-speaker is brak, kraakt als de neten, amper gesprek mee te voeren :( Is alsof er iets zit mee te trillen. Wel een BTxx serie, dus geen oude. Zo eens kijken hoe dat zit met garantie, heb helemaal geen zin om hem een tijdje kwijt te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:41:
@MaDLiVe

Die applicatie heb ik geprobeerd ja. Kreeg alleen de setting niet opgeslagen, verder niet meer naar gekeken. Vraag me af wat de performance winst is, want wanneer is een hoge leessnelheid van SD eigenlijk nodig?

@Creadion
Zaken als de gallery laden, ik merk dat laadtijden van veel applicaties korter zijn (met name games). Ik heb het niet quantitatief kunnen vaststellen omdat dit helaas niet meer kan met SD tools. Maar gevoelsmatig is het allemaal veel sneller. Ik weet niet precies hoe android gebruik maakt van de SD card maar veel programma's gebruiken de SD card als cache.

Overigens kreeg ik de instelling ook niet handmatig gewijzigd. Na elke reboot werden de instelling weer naar 128KB gezet. Er is nu wel een progsel voor gereleased:

SD increase, te vinden in de market en is gratiez :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^
De laatste versie van SetVsel heeft nu een "apply SDcard fix'' optie. Bij 128KB cache in SD Increase is R/W 4.6/16.4 MB/s en 4.6/21.2 bij 2.048KB of 3.072KB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 14:21
Na wat problemen met de Defy te hebben gehad (zie eerder in dit topic), heeft T-Mobile afgelopen week m'n mobiel omgeruild en de nieuwe doet het goed.
Het valt me wel meteen op dat de Android versie volgens mij anders/nieuwer is dan bij de oude. Bij de oude kreeg je als je hem opstart het Motoblur logo te zien, bij de nieuwe het Android logo. Ook hoefde ik niet in te loggen met Motoblur.
Ik heb even gekeken en het is de 2.51 UK versie. Wat de versie was op de vorige Defy weet ik niet.
Wat me ook opviel was dat er niet meer de standaard Youtube-app was geïnstalleerd (dat was wel bij die vorige), en hij is ook onvindbaar in de Market. Op de computer vond ik hem wel in de Market, maar er stond bij dat er minimaal Android 2.2 voor nodig was, daar zal het dus aan liggen.
Ik laat 'm even een paar weken zo, misschien dat ik hem dan nog ga rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit topic doorgespit, maar kan het antwoord op waarschijnlijk een gemakkelijk vraag niet vinden. Ik zou graag Flash 10(+) installeren. Nu vind ik met Google wel een aantal mogelijkheden, maar niets officieëls. Is er een mogelijkheid zodat ik wel gewoon Youtube e.d. kan bekijken (Android 2.1 update 1, Motoblur 2.51.1.MB525.Retail.en.GB).

De rom flashen naar 2.2 durf ik niet aan. Daarvoor heb ik simpelweg te weinig ervaring met telefoons en Android.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 352206 op 13-04-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxus
  • Laatst online: 06-03 18:26
@ic3j
Ik heb exact dezelfde versie als jij (Android 2.1 update 1, Motoblur 2.51.1.MB525.Retail.en.GB) en heb gewoon standaard de 'YouTube' applicatie op de telefoon (pre installed).
Als je je applicatie screen opent en naar beneden scrolled dan zal zeer waarschijnlijk 'YouTube' onderaan in deze lijst staan.
Opm: bij openen van filmpjes krijg ik ook altijd een popup waarin ik kan kiezen of ik de link naar het filmpje wil openen in de YouTube of Browser applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XDA Breaking News: Android 2.3.3 CyanogenMod 7 voor Motorola Defy!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@ic3j: Ik had ook geen Youtube op de Defy (met dezelfde rom als jij). Via deze kan je de Youtube applicatie downloaden. Wel eerst een gratis account aanmaken op de site. Rooten of wat dan ook is allemaal niet nodig.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Goed nieuws! Dit is dan weer een pluspuntje voor de Defy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CM7 is inderdaad een mooie ontwikkeling alleen helaas nog steeds geen custom kernel. Tot het zover is, zitten we dus nog vast aan een oudere kernel. En wellicht werken daarmee ook niet alle CM7-hacks. Niettemin een mooi project natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maxus en wilmundo >

Klopt, dat had ik inderdaad gevonden. Maar YT was maar een voorbeeld. Ik kijk bijvoorbeeld veel sport en programma's uit het buitenland en die worden overwegend aangeboden in Flash 10. Is er geen manier dit werkend te krijgen op 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
flash 10 wordt pas ondersteund vanaf froyo, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23230

Weet iemand of je de tijd dat je scherm uit gaat aan kan passen en of je de tijd aan kan passen als die op lock screen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ja, dat kan. Via menu - instellingen - geluid en weergave - Time-out scherm. Het is alleen handig om em eerst even op engels te zetten (via menu - instellingen - taal en toetsenbord), want in de nederlandse vertaling staat bijna overal Null, ipv een tijd. Ik heb em zelf op het derde bolletje staan en dat is 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:26
Die lock-screen, dat is iets waar ik ook niet uit raak.
- Zo vind ik het onlogisch dat ik eerst een scherm voorgeschoteld krijg waarin ik met een swipe het toestel moet ontgrendelen. Vervolgens duikt dat tweede scherm op met de 3x3 security matrix. Waarom kunnen beide schermen niet gecombineerd worden zodat ik enkel het security patroon in hoef te geven of te swipen?
- Ik zou op datzelfde scherm ook mijn naam en (vast) telefoonnummer willen tonen, zodat bij verlies een eerlijke vinder weet van wie het toestel is. Ik heb hiervoor enkele apps van de market gedownload maar die lijken gewoon niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Anoniem: 352206 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:28:
Maxus en wilmundo >

Klopt, dat had ik inderdaad gevonden. Maar YT was maar een voorbeeld. Ik kijk bijvoorbeeld veel sport en programma's uit het buitenland en die worden overwegend aangeboden in Flash 10. Is er geen manier dit werkend te krijgen op 2.1?
spbtv = een app maar niet veel sport en bij mij werkt ie alleen over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Iemand die al de CyanogenMod 7 (Android 2.3.3) gebruikt of heeft geprobeerd?

Als het goed is krijg ik dan vandaag eindelijk mijn Defy binnen, na precies een week te hebben gewacht terwijl de webshop Algebeld.nl zei dat die direct geleverd kon worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97941

Ook ik ben trotse bezitter van de Defy, ik zit nu echter wel met een probleem. Ik heb de telefoon aan mijn Google account gelinked, en daardoor heeft hij al mijn emailcontacten geimporteerd. Die wil ik echter helemaal niet op mijn telefoon hebben, ik wil op mijn telefoon alleen contacten waar ik een nummer bij heb. Is het mogelijk om alle contacten van Gmail te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
Je hebt bij contacten ook nog een instellingen sectie. Daar kun je groepen verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb ik dan eindelijk mijn Defy binnen is het USB klepje sterk verbogen. Eerste paar keer kon ik hem niet eens normaal dicht doen. Nu zit het wel dicht, maar zeker niet goed. Zal ik hem weer moeten omwisselen. Voordat ik er mee aan de slag kan zijn we zeker wel weer een week verder. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Volgens diverse sites is Motorola begonnen met de uitrol van de Froyo update (o.a. androidplanet.nl).

Het is maar dat je het weet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Op dit moment alleen nog maar in Amerika (noord en zuid), maar dat ziet er dus goed uit. Kan nauwelijks wachten tot Europa aan de beurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404526

Ik heb een Vodafone abonnement. Zal Android 2.2 ook hier voor de Moto Defy worden uitgerold? Ik zie alleen berichten dat het bij T-Mobile wordt uitgerold. De Defy wordt ook niet op de Vodafone site verkocht.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 404526 op 24-04-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
De ´vrije` toestellen worden iets later door Motorola zelf bediend. Q2 volgens de planning, dus kan tot eind juni duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motorola heeft gereageerd op de Groubal online petitie, facebook en twitter terreur om de bootloader te unlocken:

"In terms of your question – we completely understand the operator requirement for security to the end user, and as well, want to support the developer communities desire to use these products as a development platform. It is our intention to enable the unlockable/relockable bootloader currently found on Motorola XOOM across our portfolio of devices starting in late 2011, where carriers and operators will allow it.”
Bron: http://ausdroid.net/2011/...n-motorola-u-s/#more-8184.

Onduidelijk is nog, of deze intentie alleen gaat gelden voor de nieuw uitgebrachte modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:54:
Heb ik dan eindelijk mijn Defy binnen is het USB klepje sterk verbogen. Eerste paar keer kon ik hem niet eens normaal dicht doen. Nu zit het wel dicht, maar zeker niet goed. Zal ik hem weer moeten omwisselen. Voordat ik er mee aan de slag kan zijn we zeker wel weer een week verder. :-(
Waar al ik volledig van uitging dat ik het toestel zo kon omwisselen voor een goed exemplaar en dat ik aan het uitzoeken was hoe ik het pakje terug kon sturen, schrok ik van de reactie die ik van morgen rond 9:30 kreeg. Ze hadden contact opgenomen met Motorola (zo snel?) en vermoeden dat ik de schade zelf had toegedaan en het klepje op de juiste manier op zijn plaats moet zetten. :o :( Om heel eerlijk te zijn was ik eigenlijk geschrokken van de reactie, omdat het dus absoluut niet het geval is en totaal niet een dergelijke reactie had verwacht. Dat heb ik in een normale reactie aan hen proberen voor te leggen, maar tot nu geen reactie meer op gehad (tot nu toe hebben ze altijd tijdens werkuren binnen een uur gereageerd). Een beroep kunnen doen op de wet kopen op afstand is nog een mogelijkheid. Ik wacht het nog wel even af, maar het is wel een enorme teleurstelling dit. :-(

Foto's (klik voor een vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eSLupwJ8UlsTWtKjqQ4SqUE0/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X8v0c4w9soMzkp4QmRxBnOJz/medium.jpg

Ik heb ook nog gekeken bij de reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android en vond daarbij:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1296141415.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1296141417.jpeg
Klik voor een vergroting

Dit ziet er uiteraard een stuk beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 14:08

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Regeneration schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:10:
[...]

Waar al ik volledig van uitging dat ik het toestel zo kon omwisselen voor een goed exemplaar en dat ik aan het uitzoeken was hoe ik het pakje terug kon sturen, schrok ik van de reactie die ik van morgen rond 9:30 kreeg. Ze hadden contact opgenomen met Motorola (zo snel?) en vermoeden dat ik de schade zelf had toegedaan en het klepje op de juiste manier op zijn plaats moet zetten. :o :( Om heel eerlijk te zijn was ik eigenlijk geschrokken van de reactie, omdat het dus absoluut niet het geval is en totaal niet een dergelijke reactie had verwacht. Dat heb ik in een normale reactie aan hen proberen voor te leggen, maar tot nu geen reactie meer op gehad (tot nu toe hebben ze altijd tijdens werkuren binnen een uur gereageerd). Een beroep kunnen doen op de wet kopen op afstand is nog een mogelijkheid. Ik wacht het nog wel even af, maar het is wel een enorme teleurstelling dit. :-(

Foto's (klik voor een vergroting):
[afbeelding] [afbeelding]

Ik heb ook nog gekeken bij de reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android en vond daarbij:
[afbeelding] [afbeelding]
Klik voor een vergroting

Dit ziet er uiteraard een stuk beter uit...
Dat lijkt me inderdaad niet de manier om een dergelijke reactie te sturen vanuit de verkoper. Hoeveel dagen 'afkoelen' heb je bij deze verkoper? Geloof dat de wet 7 dagen voorschrijft vanaf aflevering, misschien dat deze shop coulanter is, maar minimaal 7 dagen dus. Tricky one, want ze zullen moeilijk gaan doen om het klepje...

Even vanuit een ander perspectief bekeken. In hoeverre is het lipje echt kapot, want ik heb zelf ook een Defy en ik heb gehad dat mijn lipje los zat en bleef hangen achter iets en daardoor ook sterk verbogen was. Ik heb het lipe (met wat meer moeite) teruggeplaatst/geduwd en plastic is zelf weer normaal geworden. Is het echt verbogen plastic, dus dat er een witte streep ontstaat (bijna-breuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Atratus schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:47:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet de manier om een dergelijke reactie te sturen vanuit de verkoper. Hoeveel dagen 'afkoelen' heb je bij deze verkoper? Geloof dat de wet 7 dagen voorschrijft vanaf aflevering, misschien dat deze shop coulanter is, maar minimaal 7 dagen dus. Tricky one, want ze zullen moeilijk gaan doen om het klepje...
Deze shop en coulant gaat niet echt samen, heb ik het idee, maar het is wel 7 werkdagen en ik heb hem op Goede vrijdag ontvangen, dus zit als het goed zit ik nu (dinsdag) pas op de eerste werkdag. Ze zouden inderdaad nog moeilijker kunnen gaan doen (dan ze nu al doen). Ik zal er inderdaad nog wel goed over nadenken.
Even vanuit een ander perspectief bekeken. In hoeverre is het lipje echt kapot, want ik heb zelf ook een Defy en ik heb gehad dat mijn lipje los zat en bleef hangen achter iets en daardoor ook sterk verbogen was. Ik heb het lipe (met wat meer moeite) teruggeplaatst/geduwd en plastic is zelf weer normaal geworden. Is het echt verbogen plastic, dus dat er een witte streep ontstaat (bijna-breuk)?
Bedankt dat je deze andere kant belicht en je ervaringen deelt. Het is gelukkig niet zo erg dat het een bijna breuk is, dat zou helemaal erg zijn, aangezien het er dus op lijkt dat ik het hiermee moet doen. Maar de vorm is duidelijk anders, en het lijkt niet echt dat het ooit mooi zal aansluiten, maar wellicht geeft jou ervaring toch nog enige hoop. Mag ik vragen hoe lang het duurde tot het lipje weer een beetje normaal was? En is het nu zo goed als nieuw, of is het nog te zien? Ik zal met wat plakband en wat elastiek eens proberen of er iets aan te doen is. Plakband en elastiek is al helemaal niet wat ik had verwacht...

Bedankt nogmaals voor je reactie. Dat er iemand luistert naar mijn vervelend situatie, deed me toch goed. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 27-04-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Regeneration schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:49:
[...]

Deze shop en coulant gaat niet echt samen, heb ik het idee, maar het is wel 7 werkdagen en ik heb hem op Goede vrijdag ontvangen, dus zit als het goed zit ik nu (dinsdag) pas op de eerste werkdag. Ze zouden inderdaad nog moeilijker kunnen gaan doen (dan ze nu al doen). Ik zal er inderdaad nog wel goed over nadenken.

[...]

Bedankt dat je deze andere kant belicht en je ervaringen deelt. Het is gelukkig niet zo erg dat het een bijna breuk is, dat zou helemaal erg zijn, aangezien het er dus op lijkt dat ik het hiermee moet doen. Maar de vorm is duidelijk anders, en het lijkt niet echt dat het ooit mooi zal aansluiten, maar wellicht geeft jou ervaring toch nog enige hoop. Mag ik vragen hoe lang het duurde tot het lipje weer een beetje normaal was? En is het nu zo goed als nieuw, of is het nog te zien? Ik zal met wat plakband en wat elastiek eens proberen of er iets aan te doen is. Plakband en elastiek is al helemaal niet wat ik had verwacht...

Bedankt nogmaals voor je reactie. Dat er iemand luistert naar mijn vervelend situatie, deed me toch goed. :)
Het geeft gewoon een rotgevoel als je een product hebt gekocht en het blijkt niet helemaal te voldoen aan de verwachtingen. De houding vanuit de verkoper helpt dan ook niet.

Als ik de bovenste twee foto's nog eens goed heb bekeken, dan heb ik het gevoel dat het lipje in ieder geval echt past. Met andere woorden, je kunt het lipje wel vast drukken zoals ik nu kan beoordelen, of niet? Dan zit het lipje ook wel echt vast denk ik? Misschien dat je eens kunt kijken met een hete washand om het plastic wat soepeler te maken (niet te veel water gebruiken en let op dat het niet in de opening komt). Lipje is namelijk van redelijk soepel plastic en ik had er na een dag gebruiken (zit in mijn broekzak) geen last meer van.

Toch zie ik ook een stukje echt omhoog staan, dus misschien is mijn idee iets te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Atratus schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:30:
[...]

Het geeft gewoon een rotgevoel als je een product hebt gekocht en het blijkt niet helemaal te voldoen aan de verwachtingen. De houding vanuit de verkoper helpt dan ook niet.
Inderdaad. Kreeg steeds meer het gevoel, dat ze denken wij hebben het pakje afgeleverd dus zijn we klaar. Ik heb bewust nog steeds geen shopreview geschreven omdat ik nog steeds hoop op een reactie, en ze niet kunnen zeggen dat ik ze daar geen tijd voor gegeven heb.
Als ik de bovenste twee foto's nog eens goed heb bekeken, dan heb ik het gevoel dat het lipje in ieder geval echt past. Met andere woorden, je kunt het lipje wel vast drukken zoals ik nu kan beoordelen, of niet? Dan zit het lipje ook wel echt vast denk ik?
De eerste paar keer lukte dit niet, het lipje sprong er steeds uit. Maar hij kon daarna inderdaad wel gesloten worden.
Misschien dat je eens kunt kijken met een hete washand om het plastic wat soepeler te maken (niet te veel water gebruiken en let op dat het niet in de opening komt). Lipje is namelijk van redelijk soepel plastic en ik had er na een dag gebruiken (zit in mijn broekzak) geen last meer van.
Bedankt voor de tip. Ik heb hem gisteren eens goed aangedrukt en met een plakbandje vastgeplakt, dat ziet er op zich enigszins belovend uit. Het klopt dat het inderdaad niet heel hard plastic is. En wat warmte zou inderdaad kunnen helpen.
Toch zie ik ook een stukje echt omhoog staan, dus misschien is mijn idee iets te makkelijk.
Ach ik ben al erg blij dat er iemand meedenkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb ook vrij snel dat lipje verbogen. Teruggebogen en je ziet er nu vrijwel niets meer van, hij sluit volgens mij wel weer goed af. Kan me op zich wel voorstellen dat zo'n shop zegt: heb je waarschijnlijk zelf gedaan. Maar ja, helemaal vriendelijk is dat niet, zeker niet als je hem nog maar zo kort hebt.
Ik ga toch ook even proberen of ik het klepje weer helemaal goed krijg met wat warmte. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvoord
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-04 15:32
Hey,
ik heb ook een Defy draaiend op Firmware 2.2.2. - 3.4.2_177-005_nordic Zonder blur. Ik ben hier erg tevreden over. Ik loop alleen tegen één puntje aan waar ik op de standaard firmware ook al tegen aan liep. Dat is het koppelen van mijn Facebook account. De app werkt prima, maar het koppelen niet. Ik kan onder 'accounts' op het pictogram tikken wat ik wil, maar er gebeurd verder niks. Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Regeneration schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:47:
[...]

Inderdaad. Kreeg steeds meer het gevoel, dat ze denken wij hebben het pakje afgeleverd dus zijn we klaar. Ik heb bewust nog steeds geen shopreview geschreven omdat ik nog steeds hoop op een reactie, en ze niet kunnen zeggen dat ik ze daar geen tijd voor gegeven heb.

[...]

De eerste paar keer lukte dit niet, het lipje sprong er steeds uit. Maar hij kon daarna inderdaad wel gesloten worden.

[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb hem gisteren eens goed aangedrukt en met een plakbandje vastgeplakt, dat ziet er op zich enigszins belovend uit. Het klopt dat het inderdaad niet heel hard plastic is. En wat warmte zou inderdaad kunnen helpen.

[...]

Ach ik ben al erg blij dat er iemand meedenkt. :)
Let wel op dat als je plakband gebruikt (ligt aan het soort) dat je niet een residu blijft houden. Vind het altijd zo'n gedoe om dat er weer vanaf te schrapen.

Ik denk dat als je redelijk wat moeite moet doen om het klepje vast te drukken, dat dit goed is. Het hoort ook een afsluitend effect te hebben voor stof en water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 14:21
jvoord schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:01:
Hey,
ik heb ook een Defy draaiend op Firmware 2.2.2. - 3.4.2_177-005_nordic Zonder blur. Ik ben hier erg tevreden over. Ik loop alleen tegen één puntje aan waar ik op de standaard firmware ook al tegen aan liep. Dat is het koppelen van mijn Facebook account. De app werkt prima, maar het koppelen niet. Ik kan onder 'accounts' op het pictogram tikken wat ik wil, maar er gebeurd verder niks. Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft?
Ik heb precies hetzelfde probleem met Facebook koppelen.
Overigens heb ik gewoon de standaard 2.51 UK versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 13:15
Ik heb nu al iets meer als een maand een Defy. Ik heb bewust gekozen om te wachten op de officiële rollout van 2.2 voor de Defy aangezien ik het een beetje riskant vond om zelf te zitten prullen.
Nu het er naar uitziet dat het nog 2 maand kan duren eer er een update komt, heb ik toch zin om me nu wel bezig te houden met een custom rom.

Nu heb ik een aantal vraagjes waarop ik niet echt duidelijke antwoorden vind.

- Kan je alles op je toestel backuppen? Zijnde apps, sms'en, contacten (deze zijn nu gekoppeld, google x2, facebook, motoblur,..), alle instellingen? Zo ja, hoe doe je dit en hoe kan je deze terugzetten?

- Verlies je uberhaupt apps, contacten,...als je een motorola rom flasht?

- Kun je snel en gemakkelijk terug naar je originele rom nadat je een custom rom erop hebt gesmeten? Kun je je eigen rom zelf backuppen?

- Ik vermoed dat de "Pays Rom" momenteel het interessantst is? (ben ik mis?) Kan ik hierop alles van apps die ik nu heb, sms'en, contacten etc gemakkelijk opnemen van mijn huidige stock rom defy?

Het kan zijn dat sommige vragen wel degelijk al gesteld werden, maar voor een leek zoals mij ivm flashen, bootloaders,...is het toch wat moeilijk om alles onmiddellijk te begrijpen (of blijf ik er beter gewoon van af? :p)

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb tot nog toe alleen ervaring met het flashen van nieuwe custom roms op de t-mobile pulse. Die had ik gratis gekregen van een vriend om mee te spelen, dus geen garantie enzo. Heb nu sinds een paar weken de defy, maar ik ga voorlopig nog niet beginnen aan flashen op de defy. Waarom niet? Vanwege de gelockte bootloader, waardoor je extra stappen moet doen die ik niet eerder gedaan heb, en ik het risico te groot vind voor wat het me aan extra oplevert. Ik wacht persoonlijk dus toch liever op de officiele 2.2 uitrol in Europa.
In principe weet de market welke apps je had en worden ze automatisch opnieuw gedownload en geïnstalleerd (al liep dat niet altijd 100% soepel op de pulse). Met titanium backup kun je een volledige backup van je systeem maken. Hoe het met de koppeling tussen google, facebook en motoblur gaat, weet ik niet, heb alleen ervaring met google en dat is ook binnen een paar minuten automatisch weer teruggezet.
In principe, bij het flashen van een nieuwe rom, raak je inderdaad alles kwijt, maar voor een deel zit de info in de cloud en is het zo weer terug gezet. Backup maken is wel verstandig.
Als ik het goed begrepen heb, kun je terug naar je huidige rom zolang de andere rom op dezelfde versie gebaseerd is als je huidige rom (wat je nu hebt kun je nakijken via instellingen - over de telefoon - build-nummer. Bij de meeste roms staat wel vermeld op welke rom ze gebaseerd zijn
Kan je aanraden om HEEL GOED te lezen, en EXACT te doen wat er staat dat je moet doen, mocht je toch gaan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405176

ik heb hier ook een motorola defy en ben vandaag bezig geweest om er de cyanogenrom 2.3.3 er op te zetten wat mij niet lukte en ben weer terug gegaan na froyo 2.21 build nummer 3.4.3-11 nu werkt de market niet meer als ik apps wil downloaden het downloaden loopt even en stopt spontaan er mee ook de update,s in de market krijg ik er niet meer op gezet iemand ervaring met dit probleem en hoe ik dit weer op kan lossen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 405176 op 02-05-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan ik iemand blij maken met een gratis screenprotector van Adapt? Nieuw verpakt, ongebruikt.

Vond het zonde om er een V&A advertentie van te maken. De eerste die een DM stuurt krijgt hem toegestuurd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat is de meerwaarde van een screenprotector op gorillaglas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wybo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:11:
Wat is de meerwaarde van een screenprotector op gorillaglas?
Volgens mij niets. Ik heb hem destijds gratis bij de Defy gehad. I.p.v. weggooien dacht ik er iemand blij mee te maken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ah ja dat dacht ik ook, dan moet je er maar iemand anders blij mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205374

ik heb sinds drie dagen ook mijn defy binnen. En er vielen me gelijk al een paar dingen op.

Het batterijklepjs is licht gebogen. Waardoor je hem echt op zijn plek moet duwen. Hij klikt niet vast. Het enige wat hem op zijn plek houd is het schuifje. Hebben meer defy's dit en is het normaal of moet ik toch nog even contact met ze opnemen?

Ik kan me contacten niet meer oversturen via me pc. Hiervoor had ik steeds een sony ericsson en daarmee ging het altijd heel makkelijk via bluetooth. Echter als ik nu een visite kaartje doorstuur, zet de defy hem op de sd en daar blijft het bij. Heb het ook geprobeerd via motoblur (wat een rot site) maar daar lukte het niet eens om in te loggen of een account aan te maken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ook viel het me op dat bij iedere reboot, mapjes op de homescreen weer terug gaan naar hun standaard naam, wat er jammer is.

Wat ik ook nog mis (weet niet of dat android is of motoblur) kan geen telefooncode beveiligingscode instellen. Stel iemand steelt je telefoon en stopt er een andere sim in dan zou hij niet moeten werken. Echter kan dit nergens instellen. Enige wat ik kon vinden was een beveiligingsvergrendeling (mooi scrabble woord). Maar dit is volgens mij alleen als die ergens ligt dat je hem niet kan gebruiken zonder de code/patroon. Maar dit biedt dus niet de zekerheid dat een evt dief er niks mee kan.

En als laatste vind ik het heel raar dat je apps niet in op de sd kaart kan instaleren. Zo gaat het heel hard met de beschikbare ruimte in je tel. Is hier misschien een workaround voor. (had al wel gelezen dat het in android 2.1 niet mogelijk was) Of komt die optie beschikbaar in android 2.2

Sorry als ik erg domme vragen stel hoor of de obvious dingen uitkies. Maar ben nieuw met android en ben nog echt aan het ontdekken hoe het werkt.

Oja nog één laatse punt. Ik ben heel erg geneigd om hem in een bak water te gooien. Kan ik beter nu achter komen dat hij niet waterdicht is dan straks op zeilvakantie. Echter er zit zo'n mooi boekje bij die duidelijk zegt dat de tel niet waterdicht is. Iemand dit al geprobeerd? Was er enige schade aan de telefoon?
Ik weet dat je op youtube ed genoeg filmpjes kan vinden. Maar die doen nooit een damage report na het zwemmen. En de tweakers review was die al uit elkaar geweest.

Ps billspaarbank heb je ge-dm't

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 205374 op 04-05-2011 11:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 205374 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:45:
Wat ik ook nog mis (weet niet of dat android is of motoblur) kan geen telefooncode beveiligingscode instellen. Stel iemand steelt je telefoon en stopt er een andere sim in dan zou hij niet moeten werken. Echter kan dit nergens instellen. Enige wat ik kon vinden was een beveiligingsvergrendeling (mooi scrabble woord). Maar dit is volgens mij alleen als die ergens ligt dat je hem niet kan gebruiken zonder de code/patroon. Maar dit biedt dus niet de zekerheid dat een evt dief er niks mee kan.
Bij Instellingen / Locatie en Beveiliging zie je onder Beveiligingsvergrendeling staan: Vergrendeling SIM-kaart instellen. Daar kun je een code ingeven om je SIM-kaart te unlocken als de telefoon wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het batterijklepjs is licht gebogen. Waardoor je hem echt op zijn plek moet duwen. Hij klikt niet vast. Het enige wat hem op zijn plek houd is het schuifje.

En als laatste vind ik het heel raar dat je apps niet in op de sd kaart kan instaleren.
Dat het klepje niet vast klikt is normaal, ja. Althans, ik heb het in iig ook.
Applicaties op je SDcard installeren kan vanaf Android 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Bij mij is het klepje ook licht gebogen. Dit is denk ik met opzet gedaan zodat het klepje niet naar buiten kan 'bollen' en er dus gemakkelijk water in kan sijpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Klepje is normaal. Kijk ook maar is naar een aantal reviews op youtube. Daar komt het vaak genoeg langs.

Ben zelf sinds gister bezitter van de Defy. Ik ben heel erg geïnteresseerd in het installeren van een custom rom. Het liefst wil ik dit gelijk doen, zodat ik niet later weer zit met dingen backuppen enz. Ik heb nog wel een paar vragen daarover i.v.m. garantie.

- Allereerst: Als Motorola de officiele 2.2 update uitbrengt, is het dan mogelijk om deze te installeren vanaf een 2.2 custom rom?
- Is het 100% zeker dat Motorola inderdaad met die update komt?
- Welke rom wordt nu aangeraden om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
"- Is het 100% zeker dat Motorola inderdaad met die update komt?"

yup, de uitrol in Noord en Zuid Amerika is al bezig.

officiele motorola site: https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxus
  • Laatst online: 06-03 18:26
"Ik kan me contacten niet meer oversturen via me pc"

Ik heb zelf een simpele backup van de contacten op mijn oude SE toestel gemaakt naar een VCF (vCard File) deze kun je dan simpel inladen in je GMail waarna ze op je toestel verschijnen (als ik het me goed herinner is het zo dat contacten automatisch naar een VCF geschreven wordt als je een backup van je SE maakt (even file search op *.vcf doen in je backup folder))
Opm: onderhoud van je contacten kun je naar mijn mening ook simpeler/sneller doen in je browser via GMail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb een slechte ervaring met de webshop Algebeld.nl overgehouden (en ben niet de enige schijnbaar), waar ik zeer waarschijnlijk nooit meer wat bestel en anderen ook afraad. Ik had mijn Defy besteld op 14 april, aangegeven met "direct leverbaar", heb ik hem uiteindelijk maar op 28 april maar in gebruik genomen, zonder eigenlijk een echte oplossing voor mijn problemen te hebben gekregen. (Ik heb een zo duidelijk mogelijke Shopreviewp geschreven voor degene die het hele verhaal willen lezen.) Ik probeer dit maar te laten voor wat het is en zal hier vanaf nu uitsluitend over de Defy hebben.

De Defy vind ik tot nu toe een erg mooi toestel. :) Ik was gelijk verkocht, nadat ik er een half uurtje mee aan het spelen was. Ook Android is een prettig besturingssysteem. Ik had wel nog kleine twijfels vooraf, zal het me wel bevallen is Android wel zo goed als ik denk? Maar alles gaat prima, of nog beter dan ik had verwacht. De mate waarin je kan aanpassen is echt groot, waarbij het aanbod van allerlei (gratis) apps echt veel toevoegt naar mijn mening. Ook maakte ik me eerst nog zorgen om de MotoBlur, en hoewel ik nog steeds liever geen skin eroverheen wil, valt dit zeker mee. Android 2.1 is dan wel jammer, maar 2.2 zou nog komen. Eigenlijk mis ik ook niet echt iets, maar zo'n fanatieke gebruiker ben ik ook weer niet. Ik zal hieronder in een mini review de punten even allemaal langs gaan.

Featureset - Zeer goed
Ik vind de featureset zeer goed, als je in verhouding kijkt met de prijs. Met o.a 3.7" met 854 x 480, beschaafde afmetingen 107 x 59 x 13mm (met wellicht uitzondering van de dikte), niet al te zwaar 118g, cpu van 800 MHz, 512 MB Ram, 2GB intern geheugen, gorrilla glass, Android helaas dan wel 2.1 i.p.v 2.2 of 2.3, iets meer robuust dan andere smartphones.

Wat ik zelf het meest belangrijk vond was een zo goedkoop mogelijke in Nederland verkrijgbare Android toestel met een scherm van ~ 3,5" en met een resolutie hoger dan 480 x 320. De Defy is dan eigenlijk de enige maar wel gelijk een goede optie. :)

Bereik - Zeer goed
Ik maak gebruik van het KPN netwerk en heb mijn netwerk op 2G gezet en eigenlijk nooit last van weinig bereik. Heb tot nu toe altijd wel minimaal 3 van de 5 en kan altijd bellen en gebeld worden.

Accuduur - Voldoende
Het licht hier eraan hoe je het bekijkt. Als je kijkt naar andere smartphones is het ongeveer gelijk of ietsjes beter zelfs. Maar kijk ik naar mijn 3 jaar oude "dumb phone", gaat de Defy korter mee. Hoewel ik nu duidelijk meer met mijn telefoon speel kan ik 1 dag kan ik in ieder geval wel halen en 2 dagen als ik er weinig mee doe. Ik hoop echter niet dat dit de standaard blijft en dat mijn volgende toestel (over een paar jaar) het wel langer kan uithouden.

Gebruiksgemak - Zeer goed
Android werkt zelfs beter dan ik had verwacht en dat komt door de grote mate waarin je het kan aanpassen. Ook werkt het snel, hoewel dat ook wel gedeeltelijk ligt aan de specs van het toestel. Eerst had ik overigens het idee dat je heel veel kennis hierover moest hebben om het een en andere aan te kunnen passen. Ik wilde namelijk niet mijn telefoon onbruikbaar maken door mijn gebrek aan kennis. Dat blijkt voor mij allemaal niet zo nodig. Er zijn allerlei (gratis) apps op de Android market waar je van alles kan aanpassen. Zo heb ik ADW Launcher geïnstalleerd en mijn homescreen meer naar eigen smaak kunnen aanpassen. Er zijn nog zoveel mogelijkheden dat ik hier nog wel even meer bezig ben. :)

Design - Goed
Ik ben erg blij dat het toestel vrij compact is gezien het 3,7" scherm, zo is de Desire S een minimeter breder en 8 mm hoger. Wel is hij wat dik met 13,4 mm terwijl bijvoorbeeld de Desire S 11,6 mm is. Er zitten ook nog wat glimmende delen op wat ik minder vind, maar vergelijken bij sommige andere toestellen valt het nog mee.

Bouwkwaliteit en afwerking - Goed
Er is een uitgebreide reviews: Motorola Defy: bouwvakkerstelefoon met Android hoe robuust hij zou zijn, maar wat ik zelf merk is dat het volume knoppen aan de zijkant enigszins losjes zit. Ik weet dat ik niet de enige ben en dat is toch een minpuntje voor de bouwkwaliteit. Ook geven de rubberen klepjes niet echt de indruk jaren mee te kunnen gaan.

Stabiliteit & betrouwbaarheid - Zeer goed
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem, vastloper of iets dergelijks gehad.

Prijs - Zeer goed
Voor het geboden is het momenteel de prijs van rond de 300 relatief zeer goed. Maar het kan altijd goedkoper. ;)

Algemene beoordeling - Zeer goed
Kortom ik ben momenteel heel erg tevreden met het toestel en verwacht er nog veel plezier van te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23230

ik heb sinds drie dagen ook mijn defy binnen. En er vielen me gelijk al een paar dingen op.

Ook viel het me op dat bij iedere reboot, mapjes op de homescreen weer terug gaan naar hun standaard naam, wat er jammer is.
Hier heb ik ook last van en tevens als ik een andere Lancher gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CM7 voor de Defy is alweer een poosje in ontwikkeling en is nu op nog een paar kleine issues na een volledig werkende release. Sinds kort is CM7 ook gebaseerd op Android 2.3.4 met ondersteuning voor videochatten hoewel dat voor een smartphone zonder front cam weinig nut heeft. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 07-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prijk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Bij Instellingen / Locatie en Beveiliging zie je onder Beveiligingsvergrendeling staan: Vergrendeling SIM-kaart instellen. Daar kun je een code ingeven om je SIM-kaart te unlocken als de telefoon wordt opgestart.
Dank voor je reactie, maar dat is alleen je pincode van je simkaart. Dit had ik zelf ook al gevonden. Wat ik bedoelde was meer een telefoon lock. Dus als je de simkaart vervangt door een andere (wat veel boefjes doen) dat je dan eerst een code moet invoeren om de telefoon te kunnen gebruiken.
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:39:
[...]

Dat het klepje niet vast klikt is normaal, ja. Althans, ik heb het in iig ook.
Applicaties op je SDcard installeren kan vanaf Android 2.2.
Ook bedankt voor je reactie. Gelukkig is het klepje normaal dan hoef ik me daar niet druk over te maken. En wat betreft de apps op sd dan wachten we daar nog maar even op de update van motorola.
Anoniem: 23230 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Hier heb ik ook last van en tevens als ik een andere Lancher gebruik
Dan hopen we maar dat dit verholpen is met android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:50:
CM7 voor de Defy is alweer een poosje in ontwikkeling en is nu op nog een paar kleine issues na een volledig werkende release. Sinds kort is CM7 ook gebaseerd op Android 2.3.4 met ondersteuning voor videochatten hoewel dat voor een smartphone zonder front cam weinig nut heeft. ;)
Volgens mij heeft de defy wel een front facing camera. Zat in het zonnetje met me zonnebril op. En toen zag ik aan de boven kant 3 gaatjes door het donkere glas. 1 was de led, 1 was de nabijheidssensor en 1 leek mij heel erg op een camera. Echter kreeg het niet voor elkaar om daar ook beeld uit te krijgen. Misschien dat die ook tijdens de update beschikbaar komt.
Echter via google blijft hij aangeven dat er geen front facing camera inzit dus denk toch niet dat die achter het glas verborgen zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 205374 op 07-05-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik vermoed dat die derde een lichtsensor is voor de automatische helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een front cam lijkt mij inderdaad ook sterk. Hoe dan ook, vandaag heeft CM7 weer een update gekregen waarin aGPS is gefixt. In feite werken nu alle belangrijke zaken. Ik heb Beta 5.1 binnengehaald en ga er binnenkort 's mee aan de gang. Morgen of overmorgen laat ik mijn bevindingen weten. Als meer mensen willen testen dan kunnen we de info gebruiken om deze aan de topic start toe te voegen. Die is wel aan een updeetje toe. ;)

Check de instructies voor installatie in het FAQ-topic op xda.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 07-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit weekend CM7 Quarx v5.1 geïnstalleerd vanuit PaYs v5.1 rom en de eerste vier stappen overgeslagen in deze xda guide: Tot nu toe werkt alles perfect en zeer snel!

Edit: bijna perfect, op battery drain na en wat kleine dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 10-05-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexuss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:43
Ik heb nu ook al een paar dagen de Cyanogenmod van Quarx (beta 5) en ik moet zeggen dat het een snelle rom is. Het is een fijne rom en ik ben blij met de extra functies die de Cyanogenmod biedt. Wat ik wel jammer vind is het energieverbruik. Waar mijn telefoon eerst op de S.Froyo Nordic Edition (Android 2.2.2) op 59@1GHz draaide en het gemakkelijk 2 á 3 dagen volhield is mijn telefoon nu op 58@800 MHz toch zeker na een dag nog maar op 20%. Ik zit dus nog te twijfelen over een eventuele teruggang naar die oude rom totdat er iets gedaan wordt aan het energieverbruik.

Lexuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405998

goedemorgen, ff een vraag

ben in het bezit van een defy geleverd door T mobile. (2.51.1 GB rom, zonder motoblur & youtube) Nu is na 2 maanden mijn speaker overleden en moet ik m opsturen. Nu heb ik een andere rom geflashed maar wil graag terug naar de out of the box rom. Deze is blijkbaar erg NL speciafiek want ik kan hem nergens vinden.
De GB roms die ik tot zover heb gevonden hebben allemaal motoblur, de central europe rom komt er nog het dichts bij in de buurt.
Iemand die me kan helpen aan de originele?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste