Anoniem: 284785

^^ Met de slider kun je aangeven vanaf welk processorbelasting percentage de processor moet schakelen van V1 naar V2 of V3 en vice-versa. Geef je een hoog percentage (=treshold) op dan zal de proc dus later 'opschakelen'. Een lagere treshold verbruikt dan meer energie.

2000 lijkt me wat hoog... Loopt bij mij stabiel op 1100/58v. Misschien kan het hoger, maar het is prima zo. 1300/1400 is echt max, wat ik tot nu toe heb gelezen op fora.

Aanpassen van Vsel waarden heeft geen invloed op snelheid, hoe lager het voltage hoe minder energieverbruik. 'Best settings' zijn moeilijk aan te geven, sommigen gebruiken als hoogste setting 1000/56, 1200/72, 1200/80 of 1300/67. Kwestie van proberen dus, instabiliteit uit zich in reboots. Die van mij zijn 300/18 - 600/30 - 1100/58.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 24-02-2011 14:45 ]

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
ahja.. die 2000 snap ik nu wel.. zolang hij niet overschakelt naar hoogste versnelling looptie op 600 en als je de slider dus op 100% hebt staan doet hij dat dus niet zo snel.
pas toen hij wat te doen kreeg werd hij instabiel..

draai al sinds begin standaard 1200/60 @adlxmod en dat geeft een caffeine mark van 6756

net even 1400/85 gedraaid en dan haal ik een score van 8002,
quadrant score: 1563

droidbench kan ik overigens niet terug vinden in de marketplace..?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
ik heb nu nog de adlxmod en wil ook wel de paysrom proberen,
moet ik dan eerst weer alles wipen of kan ik gewoon direct de rom op de sdcard zetten en flashen omdat ik al adlx heb?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

^^ Adlx is op basis van Chinese rom.

Je moet eerst Wipen en dan de Finse 3.4.2_145-003 sfb flashen met RDS, rooten, recovery installeren, Pays-ROM-Defy_v3.2.zip op je sdcard zetten, recovery rebooten en hiermee de Pay rom installeren, reboot, et voila. NIET wipen na installatie! 1ste reboot duurt nogal lang, maar geen paniek. :) Deze rom is niet downgradeable.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 24-02-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Topicstarter
Naar aanleiding van een wat langer lopende discussie op xda heb ik een waarschuwing in de TS geplaatst omtrent het flashen van een Chinese rom. Het blijkt dat daardoor de flitser kapot kan gaan. Met alle andere roms doet dit probleem zich tot dusver niet voor.

Ik heb ook een pakket met 3 bootloaders geüpload, van 3 Motorola-roms. Dit maakt de kans op een fix in geval van een bootloop wat groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 07:31
Ok ik heb een Motorola Defy met android 2.1 (motoblur 2.51) en carrefour mobile als provider

Sinds kort heeft carrrefour mobile internet en mms

Ik heb de settings ingevoerd maar ik zie geen 3G en ik vraag me af waar ik de MMS moet instellen?

Voor internet moet je toch gewoon naar Instellingen - draadloze en netwerkinstellingen - Mobiele Netwerken en dan Namen toeganspunten kiezen en dan Nieuwe APN aanmaken?

Wel ik heb alle gegevens ingevuld, dan opgeslagen. Dan heb ik APNdroid geopend (had ik vooraf gedownload) en er zeker van geweest dat 3G aanstaat (dus in het groen)

Dit zijn de settings

For GPRS:

APN: carrefourdata.be
Username: carrefour
Password: carrefour
No proxy neither DNS settings are needed.

For MMS:

APN: carrefourmms.be
MMSC: http://mmsc.base.be
Proxy: 217.72.235.1
Port: 8080
Username: carrefour
Password: carrefour
No DNS setting is needed

Moet ik nog iets doen? Ik zie zelfs geen 3g icoontje bovenaan het scherm.

En waar moet ik MMS instellen? Ik heb daarvoor in dezelfde instellingen als internet maar ik heb een nieuwe APN aangemaakt. klopt dit? Maar dan zie je een scherm dat je ofwel carrefourdata ofwel carrefour mms moet kiezen

Ik zie niks van 3g of edge logo verschijnen. Mijn vrouw heeft ook carrefour mobile, heeft nog geen instellingen uitgevoerd maar toch zie ik bij haar het 3g logo. Dat was er al opgekomen een paar maanden geleden.

Iemand zei dat je ergens gegevensverbinding moet zien staan, ik zie dat dus nergens he

Ik heb dat gewoon niet... kei raar. Ik zie nergens gegevensverbinding staan.

Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/9233/snap20110225081853.png
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/3977/snap20110225081956.png
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3364/snap20110225081857.png

[ Voor 16% gewijzigd door Cowboy_Henk op 25-02-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294958

Hoi mensen! Kwam er pas gisteren achter dat er geen ondersteuning voor YouTube op mijn Defy aanwezig was.... Wel vreemd. Heb een van Froyo naar Eclair geporteerde versie gevonden op XDA-devs. Het versienummer is 2.0.26. Werkt goed, ook links in de browser openen deze app. Hier te vinden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817528

Nu nog wachten op de Froyo-update, misschien dat daarin standaard de laatste nieuwe versie van YouTube wordt opgenomen.... Voor de rest vind ik de Defy trouwens een superfoon!

groetjes,

André

EDIT: lees even de thread op XDA door, als je in de app inlogt op je YouTube/GMail account, stopt de app met werken. De enige optie is dan verwijderen en opnieuw installeren. Voor de rest werkt het prima!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 294958 op 26-02-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:26
Tot mijn verwondering laat Android in vergelijking met iOS toch wel een paar steekjes vallen als het op networking aankomt. Dat zou je niet verwachten van een Google product.
  • Zo moest ik de Hidden SSID Enabler app installeren omdat ik liever heb dat mijn wireless router het SSID niet broadcast. Ondersteuning voor hidden SSID zit standaard ingebakken in iOS 4.
  • Datzelfde geldt ook voor proxy ondersteuning - hetgeen ik nodig heb voor het netwerk op het werk. Daarvoor heb ik nog geen goede Android app gevonden. Transparent proxy lijkt niet te werken. Iemand ervaring met een alternatief dat het wel doet op de Defy?

[ Voor 6% gewijzigd door Koekoeksclocker op 26-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cowboy_Henk schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:48:
Ik heb de settings ingevoerd maar ik zie geen 3G
Heb je wel 2G dan? Wat gebeurt er als je bij "Netwerk selecteren" i.p.v. "Automatisch" "2G" selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Koekoeksclocker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:27:
Tot mijn verwondering laat Android in vergelijking met iOS toch wel een paar steekjes vallen als het op networking aankomt. Dat zou je niet verwachten van een Google product.
  • Zo moest ik de Hidden SSID Enabler app installeren omdat ik liever heb dat mijn wireless router het SSID niet broadcast. Ondersteuning voor hidden SSID zit standaard ingebakken in iOS 4.
  • Datzelfde geldt ook voor proxy ondersteuning - hetgeen ik nodig heb voor het netwerk op het werk. Daarvoor heb ik nog geen goede Android app gevonden. Transparent proxy lijkt niet te werken. Iemand ervaring met een alternatief dat het wel doet op de Defy?
vanaf 2.2 kan je wel hidden SSID's benaderen en je kan proxy's toevoegen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Firmware 2.59 is opgedoken. Ik heb de link meteen toegevoegd. De rom is blurred en naar alle waarschijnlijk niet downgradable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:17
Als ik zou upgraiden naar 'pays rom', omdat ik graag de functionaliteiten van froyo wil en het hele 'motoblur gedoe' niet leuk vind. Wat zijn de kansen dat iets mislopen? Of is er altijd een oplossing om een 300€ baksteen terug naar een defy te krijgen? En wat wil niet downgraidable zeggen, dat ik niet naar een vorige versie kan? Maar als er bvb een officele rom van motorola uitkomt (met froyo, deblurred) kan ik die dan nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zodra je een sbf flasht met een hoger versienummer dan kun je niet terug naar de versie waarmee de telefoon is geleverd. Tot Froyo officieel uitkomt voor de Defy weet de verkoper dus dat je je telefoon een onofficiële upgrade hebt gegeven. Of je later de officiële Froyo-rom kunt flashen weten we pas zeker als die uitkomt. Als je je zorgen maakt om je garantie dan kun je dus beter bij 2.51 blijven.

Als je een nand-backup flasht met Clockworkmod Recovery dan kun je wél de originele sbf opnieuw flashen maar dan moet je dus rooten. Het rooten zelf kan eigenlijk niets bij misgaan. En ook als de nand-backup niet goed gaat kun je altijd weer terug naar het begin door met RSD Lite de sbf te flashen. Het grootste gevaar schuilt in het eventueel downgraden van de firmware, bijv door 2.51 te flashen nadat je 3.4.2 hebt geflasht. Dan start de telefoon niet meer op en zie je een zwart scherm. In de meeste gevallen kun je nog wel 'op de tast' in de bootloader komen zodat je opnieuw kunt upgraden maar dit kan nooit gegarandeerd worden. Kortom, een custom firmware is niet zo gevaarlijk als je maar uitkijkt met downgrades. Probeer een nand-backup over je stock rom heen en werkt dat niet dan kun je zo weer terug. Flash eventueel eerst de stock rom opnieuw, bijv omdat je graag met een deblurred basis begint.
Anoniem: 284785 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:57:
[...]

Geen idee, volgens dit topic wel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=965952. Het aantal voorgeinstalleerde apps valt reuze mee. De nieuwe Pays rom draait in ieder geval goed. Merk niet veel verschil met mijn voorgaande Adlx mod. SIM contacten kunnen zonder problemen worden geimporteerd. Verder nog geen bugs kunnen ontdekken.
Net versie 3.3 gedownload en zag dat je inderdaad makkelijk apps kunt verwijderen. De apps in de app-folder heb ik allemaal gewist omdat ik daar stuk voor stuk alternatieven voor gebruik. :) Die heb ik ook in een backup staan waarmee meteen alle instellingen behouden blijven (dankzij titanium backup). De stock-browser wordt niet meer verwijderd door Pays' update-zip en de andere programma's die door het script verwijderd worden mogen er ook uit van mij. Ik wacht echter nog even met het flashen tot iemand met een opvallende upgrade komt. Tot dusver is die van Jboogie o.b.v. de Orange-rom nog helemaal naar m'n zin.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 27-02-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 07:45
Even een vraagje:

Ik heb de defy ondertussen een dagje of 3 in gebruik, standaard rom uit de doos, deblurred. Officiële belgische import. Dus niet mee aan het klooien geweest.

Nu merk ik dat de telefoon +- 1 a 2 keer per dag vastloopt/uitvalt. Symptomen zijn een zwart scherm waar niets meer mee gebeurt. Enige remdedie is batterij eruit, en opnieuw opstarten.

Nog iemand die dit meemaakt? Lijkt dit op een hardware probleem, of zou het liggen aan een app die de boel heeft verziekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Heb zelden tot nooit vastlopers, tenzij door eigen gepruts. Lees anders deze threads eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=956659
http://www.android-hilfe....y-stuerzt-dauernd-ab.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
ik heb ook nooit vastlopen, nuja het toetsel vanuit duitsland geimporteerd en de batterij leeggepompt (apps, flashlight, games, browser, gps, ...) en ging redelijk vlot.

Het probleem is dat ik wel een paar dingen irritant vind, maar ik weet niet hoe ze draaien in pays rom en het grote probleem is dat je niet terug kan ('niet downgraidable'). Hoe zit het met het swappen naar een andere rom dan? Dan moet die ook dezelfde of een latere kernel hebben?

Hoe komt het trouwens dat je niet kan downgraiden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je Froyo wilt proberen zonder de mogelijkheid te verliezen om terug te kunnen gaan naar de stock rom dan kun je een nand backup proberen (zie het onderdeel custom roms flashen en gebruik een Eclair-rom als basis, met of zonder Motoblur). Pas als je upgradet d.m.v. het flashen van een sbf-bestand (bijv naar versie 3.4.2) dan kun je niet meer terug. De reden hiervoor is mij niet precies duidelijk maar e.e.a. heeft met de bootloader te maken. Het flashen lukt wel maar het scherm blijft daarna op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexuss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:43
Ik heb gister de 2.51.1 Central Europe rom geflasht om deels af te kunnen zijn van MotoBlur maar nog steeds garantie te behouden.

Helaas ontdekte ik vandaag een probleempje namelijk dat mijn (back) speaker last heeft van ruis. Het is alleen te horen als ik muziek zachtjes afspeel. Volgens mij was dit niet het geval op mijn oude standaard rom. Ik heb de huidige rom al eens gereflasht maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ik weet nu dus ook niet of de fout veroorzaakt wordt door foutieve hardware of foutieve software. Heeft iemand misschien een oplossing?

Ik heb overigens nog wel een backup van mijn oude standaard rom (met .img en .md5 bestanden gemaakt met clockwork recovery). Kan ik deze (als er geen andere oplossing is) flashen via de standaard recovery (of clockwork recovery) zodat ik terug kom op mijn oude rom zodat mogelijk het probleem verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 07:31
Lol ik ben echt stom geweest. Blijkbaar had ik te weinig belwaarde (minder dan een euro ofzo) en kon daarom niet op internet geraken. ik heb vandaag terug opgeladen en ik zie ineens een E van edge verschijnen! :-D
Tja ik kon toch niet weten dat je boven een bepaald bedrag moest hebben van belwaarde? Ik bel aan 0,01 cent per min naar mijn vrouw en normaal was internet gratis, daarom dat ik er niet bij stilstond dat je niet te weinig belwaarde mag hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Cowboy_Henk op 02-03-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Froyo 2.2 in USA officieel gelanceerd (T-Mobile US) voor de Defy.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975908

Goed nieuws!
Hopen dat ze in Europa ook snel de defy naar froyo updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ow nice! Helaas wil Europa soms nog wel eens op zich laten wachten in het geval van de milestone bijvoorbeeld. Gelukkig verschillen de US en EU Defy weinig van elkaar.

Vraagje, als ik 2x op mijn home toets druk krijg ik een voicecommand prompt. Ik druk nog weleens dubbel op home omdat ik mijn haptic feedback nog niet aan de praat heb gekregen, toen ik de standaard fix toepaste starte mijn telefoon niet meer op ;)

Iemand die hierbij van assistentie kan zijn?

[ Voor 47% gewijzigd door MaDLiVe op 02-03-2011 17:36 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is vlot. Het is ook wel vreemd dat deze update via T-Mobile verspreid wordt. Misschien heeft het telecombedrijf wel een speciale deal met Motorola want volgens de planning zou Froyo pas in Q2 komen. Het gaat om versie 3.4.4-9.

Zodra de SBF beschikbaar is, voeg ik deze toe aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is weer een nieuwe Froyo-rom gelekt. Het gaat om versie 3.4.2-155. Toegevoegd aan de TS.

De Froyo-release van T-Mobile US betreft een betaversie en wordt in beperkte mate verspreid. De echte Froyo-release laat dus nog even op zich wachten.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 04-03-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:16
MaDLiVe schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:34:
....
Vraagje, als ik 2x op mijn home toets druk krijg ik een voicecommand prompt. Ik druk nog weleens dubbel op home omdat ik mijn haptic feedback nog niet aan de praat heb gekregen, toen ik de standaard fix toepaste starte mijn telefoon niet meer op ;)

Iemand die hierbij van assistentie kan zijn?.....
Onder Instellingen/Toepassingen is de onderste Menu keuze: Dubbel Tik op Home Knop. Daar kun je dus kiezen wat er gebeurt na een Dubbeltik.

'k Geef toe, soms zoek je je te barsten in die Menu's.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

henkzelf schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Onder Instellingen/Toepassingen is de onderste Menu keuze: Dubbel Tik op Home Knop. Daar kun je dus kiezen wat er gebeurt na een Dubbeltik.

'k Geef toe, soms zoek je je te barsten in die Menu's.
Dank :) Had hem inmiddels zelf ook gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32446

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:12:
Er is weer een nieuwe Froyo-rom gelekt. Het gaat om versie 3.4.2-155. Toegevoegd aan de TS.
Ik gebruik deze inmiddels met veel plezier! Ik kwam van de stock eclair build en deze draait toch wel een stuk soepeler. Ik kon alleen niet meer bij m'n Exchange server via de Motomessage app. Daarom maar Touchdown geinstalleerd. Bevalt me tot nu toe beter dan de standaard messaging app, als is het nog niet perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik probeer de adlxmod te installeren, maar heb problemen met het flashen van de Defy_2_2_CN.sbf...
Op één of andere manier blijft de 'Start' button unabled wanneer ik de Defy_2_2_CN.sbf in het programma geladen heb. Iemand enig idee?

greetz,
Matthijs

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Bedoel je de Menu of de Home button? Bij mij werkte ooit de Home button niet meer op de Defy_2_2_CN.sbf, factory reset was de oplossing.

Ik zou sowieso die Chinese sbf niet meer gebruiken i.v.m. mogelijke problemen met de flashlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Hallo F0nz0,

het lukt me uberhaupt niet om de .sbf te flashen met rsd lite... [start] button om te flashen blijft grijs en niet selecteerbaar.
is het dan misschien de bedoeling dat ik eerst een unbranded eclair moet flashen? dacht dat dat bij deze rom niet nodig was.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Ah, het gaat mis bij installeren, ik las het verkeerd. Gebruik je wel versie 4.9 van RDS Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Dit weekend ook een Defy besteld. Bij verlenging abbo met 1 jaar moest ik 89 euro bijbetalen, vond ik nog wel netjes. Ben erg benieuwd. Vooral leuk dat het een 'buitenbeentje' is met de nadruk op functionaliteit, en dat de accuduur relatief lang is vergeleken met de meeste smartphones. Ik meld mij hier wel weer als ie binnen is! Leuk dat er een ' community' aan het ontstaan is (en al is) voor de Defy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
@f0nz0,

RDS lite 4.9 incl de laatste drivers van Motorola..

maar misschien lukt het idd wel met een andere sbf...
welke versie zou jij mij dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Goedenavond,
Ook ik heb sinds een paar dagen deze telefoon in mijn bezit. Het is mijn eerste smartphone. Ik heb voor de Defy gekozen omdat ik de phone uiteindelijk ook als een soort van boordcomputer op de motorfiets wil gebruiken. (Navigatie, radio, mp3 via bluetooth naar helm?. G-krachten loggen tijdens acceleratie/remmen en off road) Dan is de waterdichte behuizing van dit apparaat wel een must.

Zaterdag heb ik ook de Froyo rom welke was getipt door AgentSmith geïnstalleerd.
Het werkt prima, ik krijg inderdaad veel hogere benchmark scores. Wanneer ik dmv SetVsel wat overclocks uitvoerde gingen de scores nogmaals omhoog.

Benchmark: Eclair => Froyo => 1000mhz => 1200 mhz
CaffeineMark: 1557 => 3984 => 3984 => 5852
Quadrant: 1093 => 1177 => 1427 => 1511

Ik hem na de benchmarks weer op standaard waarden gezet.
Of het soepeler draait met Froyo? Geen idee, hij start wel sneller op in ieder geval.

Het is mij nog niet gelukt om vloeiend 720p video's af te spelen op dit apparaat. Dit is wel jammer. De meeste video's die ik binnen haal voor de HDTV zijn 720p MP4s van ca 1,5-2 GB per stuk namelijk. Het zou leuk zijn als ik die ook kon streamen naar deze telefoon :)

Wat betreft lage resolutie video werkt het ook niet helemaal super. Star Trek Enterprise AVI's van 448x256 (mpeg4 video. mp3 44,1 kHz audio) kreeg ik niet soepel draaiend in Rockplayer...

Echter, dat ik dmv SetVsel de processor een maximale clocksnelheid van 400mhz toekende draaide deze video's echt een heel stuk beter. Het duurt iets langer voor de video op gang is maar daarna draait hij overal vloeiend op sommige snelle actiescènes na... Geen idee wat er fout gaat met de processor op standaard clock.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een of andere hardware decoder het werk te laten doen? (vooral van belang voor 720p natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matthijsjol

Heb momenteel al een aantal weken de Pays v3.3 rom op basis van de 3.4.2_145-003 Finland sbf. Er zijn nog wat andere roms inmiddels, maar voorlopig houd ik het bij deze. Deze is niet downgradeable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Ah, blijkbaar ligt het aan mijn desktop, vraag me niet waarom, maar met mijn laptop kan ik de sbf wel gewoon flashen. adlx mod draait als een tierelier. Ik denk dat ik het hier wel even mee uithoudt:)

de homebutton bug waar jij het over had, kreeg ik ook na wat gerommel maar ook dit is opgelost door te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Windows 7 op je desktop, neem ik aan?

Pays heeft inmiddels Rom v.4.0 uitgebracht op basis van de 3.4.2-155-2 build:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=943258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
De defy meegenomen naar duitsland (CeBIT bezocht met school) en onder route was hij dus ook direct de ideale bus-vriend (ook al had m'n vriendin hem meer in handen dan ik).

De batterij doet het goed (zeker weten dat als je gamet & muziek luistert & ...)

De gps vond ik een beetje raar : met de apps 'mapdroid' (offline gps app) en gps-test zitten spelen. De gpstest app toont dat hij binnen de 30 seconden een 8-12 tal satellieten vind. De ene keer heeft hij daar echter mee genoeg en heeft hij direct een fix, een andere keer heb ik een 5 tal minuten gewacht en het dan gewoon opgegeven. Hoe komt het dat dit de ene keer langer duurt dan de andere? En is er een manier om dit te verbeteren? :)

Dan nog enkele vraagjes, zowel voor ik als voor de andere noobs ... :D

Om bijvoorbeeld pay's rom te flashen staan er de volgende 'guidelines', maar ik doe niet graag dingen zonder te weten wat ze doen :D
1.) Wipe your phone in recovery mode
In recovery mode raken is geen probleem, maar wat doet zo'n wipe precies? Ik zou zeggen 'doet het een factory reset', maar blijkbaar niet want in z'n 'problem fixing' staat er (voor als alles misgaat) wipe your phone and do a factory reset. Wat doet deze factory reset dan?
2.) Flash 3.4.2-155-2 Motorola SBF with RSD Lite in bootloader mode
Hier flash je de android kernel naar een andere versie & instaleer je een beta versie die van motorola zelf afkomstig is?
Als de 'echte' versie van motorola froyo uitkomt, en deze is op basis van dezelfde of een hogere versie van de kernel, dan kan je probleemloos upgraiden, maar je kan nooit meer terug? Wat dan met problemen?
3.) Enable ADB in the settings and root your device with SuperOneClickRoot for Froyo. Then do a reboot.
Rooten geeft je meer rechten, zodat je alles kan doen? (bvb in systeemmappen raken & dergelijke?)
4.) Disable ADB and install clockwork recovery image
Clockwork recovery image zet een soort van 'backup' terug van een rom?

Kunnen er problemen zijn met een ROM? Ik lees vaak dat bvb door een chineese versie te flashen mensen hun ledFliters kapot gaan, omdat deze chinese versie blijkbaar meer stroom geeft?

En zorgt dit voor problemen met de garantie? Mijn psp had een custom firmware en bij een hardwaredefect hebben ze deze probleemloos hersteld (zelf een volledig nieuw toestel opgestuurd).

Sorry voor alle wellicht 'domme' vragen, maar liever dubbel checken voor domme dingen te doen! :D
Bedankt op voorhand voor alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Net de Pays 4.0 maar eens geinstalled. Eerste indrukken, ehm sja, mmm, hoeveel beter kan het worden. Ik merk niet zoveel verschil mbt de 3.3. Werken allebei goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisterenavond ook v4.0 geinstalleerd. Inderdaad niet veel verschil, alles werkt. Lijkt of ie wat responsiever is v.w.b. portrait/landscape maar dat kan ook ergens anders aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
@F0nz0

beiden PC's draaien windows 7. desktop met ultimate en de laptop met home premium.. dus zelfs administrator rights hadden er niets mee te maken..

@pays gebruikers

Biedt de pays rom voordeel kwa gebruikersgemak en snelheid tov de adlx rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Wellicht een 64-bit kwestie bij de Ultimate versie? Denk dat gebruikersgemak/snelheid elkaar niet veel zullen ontlopen v.w.b. beide rom's. De rom van PaYs wordt in ieder geval vaker geupdate op XDA en de uitleg is wat uitgebreider/duidelijker. Omdat Adlx's mod nog gebaseerd is op de Chinese sbf, gebruik ik liever een rom op basis van de nieuwere 3.4.2_155-2 versie.

@miklas
GPS heeft bij mij een Cold Start van 10-20 sec en Warm Start van 5-10 sec. Is mede afhankelijk van externe invloeden zoals weertype, binnen/buiten, gebouwen, et cetera Die Chinese sbf _schijnt_ voor een ander hardwaretype Defy (ME525 vs MB525) te zijn. Het issue met de ledflitser kan echter ook aan de flashprocedure van de rom liggen. Ik heb er iig een aantal weken mee gewerkt en geen problemen gehad. Stel dat je dit issue hebt, dan kun je je Defy pas voor reparatie aanbieden als Motorola zelf officieel met Android 2.2 uitkomt in Europa. Anders kunnen ze het wijten aan eigen 'geknoei'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
verkeerslicht schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:46:
Ah, blijkbaar ligt het aan mijn desktop, vraag me niet waarom, maar met mijn laptop kan ik de sbf wel gewoon flashen.
De ene usb-poort is de andere niet. Bij flashen van telefoons is het van belang dat je een USB-poort gebruikt die rechtstreeks aan de root hub hangt. Zodra er een extra hub tussen zit dan is de werking van low-level dataverkeer naar een device niet meer gegarandeerd. Wellicht gebruik je op de pc een USB-poort van de behuizing die via een eigen hub is verbonden met de root hub. Check de handleiding van je moederbord anders eens. Wellicht werkt een (andere) USB-poort aan de achterkant van de pc wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294958

3G Mobile Hotspot aka Tethering gebruiken..........

Als ik mijn Defy als mobile hotspot wilde gebruiken via Vodafone met behulp van de voorgeïnstalleerde applicatie 3G Mobile Hotspot (Eclair stock rom), kreeg ik een melding dat provisioning ingeschakeld moest worden (neem contact op met de provider e.d.). Eerst heb ik het APN-type van mijn bestaande APN gewijzigd van default naar dun, dan werkte het hotspot goed, alleen de telefoon zelf had geen internetverbinding meer. Ik heb vervolgens de instellingen weer teruggezet en een nieuwe APN aangemaakt op de volgende manier:

Ga naar: Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten

Klik op menu - Nieuwe APN.
Maak een nieuwe APN met onderstaande gegevens naast de reeds aanwezige Vodafone Live! APN:

Naam - Vodafone Live! DUN
APN - live.vodafone.com
Proxy - 192.168.251.150
Poort - 8799
Gebruikersnaam - vodafone
wachtwoord - vodafone
Server - <Niet ingesteld>
MMSC - <Niet ingesteld>
MMS-proxy - <Niet ingesteld>
MMS-poort - <Niet ingesteld>
MCC - 204
MNC - 04
Verificatietype - CHAP
APN-type - dun

Als het goed is kun je nu het 3G Mobile Hotspot gebruiken. Ook je Defy zelf kan nog steeds internet op. Je kunt de origineel aanwezige APN met de naam Vodafone Live! aangevinkt laten in het lijstje met namen van toegangspunten. Ik heb nu dus de volgende APN's in het lijstje:

ISPGPRS
Vodafone Live! (geselecteerd)
Vodafone Live! DUN
Vodafone MMS

Gebruik eventueel DCSwitch om je Data-verbinding geheel uit te schakelen (bijv. bij vakantie in buitenland & hoge roaming-kosten...). Ik had hier eerst een andere app voor, maar dat ging niet goed met de nieuwe APN erbij.

Hoop dat iemand iets aan dit verhaal heeft! Ik weet nl. niet of je bij andere providers ook een aparte APN met dun (dial-up-networking) nodig hebt, misschien dat iemand dat hier kan melden.

Groet, André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breaking news over Motorola bootloader. Nog weinig details bekend, misschien fake maar het klinkt hoopvol.

- edit: hoax

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 15-03-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geloof dat mijn batterij nu lekker ingewerkt is, kan er nu 2 dagen op vooruit met whatsapp en wat internetten aan de ontbijttafel Dan is hij de 2e avond op 30%, en dan laad ik hem weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

_ferry_ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:01:
Geloof dat mijn batterij nu lekker ingewerkt is, kan er nu 2 dagen op vooruit met whatsapp en wat internetten aan de ontbijttafel Dan is hij de 2e avond op 30%, en dan laad ik hem weer op :)
Custom ROM? Ik haal denk ik ook ongeveer 1,5 dag. Wel met wifi en GPS (random actief) constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

Zydell

* * * * *

Ik ben momenteel deze telefoon aan het overwegen; vooral de robuustheid van de telefoon spreekt me aan. Ik vraag me wel af hoe de camera kwaliteit is van deze telefoon; in deze review komt hij er niet heel sterk uit, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Ik heb sinds gisteren een Defy, maar zit nu met een vreselijk domme vraag: hoe stop een applicatie?

Ik heb bijvoorbeeld Skype geinstalleerd: op het moment dat ik niet wil Skypen/geen bereik heb whatever wil ik deze applicatie stoppen.

Zo slaag ik er wel in om een applicatie te starten (Browser, Skype, ...) maar ik vind nergens hoe ik deze kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zydell
De camera is niet al te best. Eigenlijk wat je van een kleine lens op smartphones kan verwachten. Op XDA is wel een topic om de jpg compressie van foto's te verminderen, wat een iets betere kwaliteit schijnt te geven.

@DineBe
Met Advanced Task Killer kun je applicaties stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Een vraagje:

Is het met deze telefoon net zo makkelijk om een foto te emailen als met een HTC Desire met Sense?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ehm, ja? Gewoon een bijlage toevoegen...? Of plaatje verzenden 'via'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:43

Sorbo

Uw hulp in huis!

MaDLiVe schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:38:
Ehm, ja? Gewoon een bijlage toevoegen...? Of plaatje verzenden 'via'
En als dat niet genoeg is, dan kun je altijd nog een van de vele emailapps uit de market pakken. Zitten een hoop goeie tussen, maar de "gewone" zal waarschijnlijk wel voldoen. Ik gebruik de normale net zo graag als de Sense versie, ziet er iets minder fancy uit, maar werkt net zo lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Bij htc sense kun je direct na het maken van de foto op "delen" klikken en gelijk toevoegen aan je email/facebook/twitter etc.

Is dat bij deze samsung ook mogelijk?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Uhm, het gaat hier over de Motorola? :)
Maar ja, je hebt in de camera-app ook een optie om je foto te delen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
FooLsKi schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:35:
Uhm, het gaat hier over de Motorola? :)
Maar ja, je hebt in de camera-app ook een optie om je foto te delen.
Ik bedoel motorola ja... :o

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
Still waiting for 2.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Via de custom manier al mogelijk ;) Ik vraag me af wanneer 2.2 officieel uitkomt. Voor de milestone begint hij mondjes maar uit te rollen maar niemand is er positief over, vooral als je al van een custom 2.2 komt. Gewoon een custom ROM installen, redelijk laag risico dat het misgaat, goed inlezen. Ik heb zelf al 10 tallen telefoons versleten en zelden hebben die lang mogen draaien met originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Thx we zullen er eens een dagje aan gesteden :) goede backups maken wil tenslotte terug kunnen naar origineel als het mis gaat met de phone ivm gaantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Ik heb de Defy nu 2 dagen en ik wat mij heel zwaar tegenvalt is het batterijverbruik:

Het toestel is heel de nacht opgeladen (12 uur aan het stopcontact) en deze morgen om 07:30 uit de stekker gehaald. 2 seconden mijn mail gecheckt en het is nu 9 uur. De batterij staat op 80% :(

- Wifi uit
- GPS uit
- Bluetooth uit
- verlicht laagste stand
- geen onnodige applicaties laten draaien
- nog geen een oproep gedaan, noch sms verstuurd.

Dit vind ik echt bedroevend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je zegt het zelf al een beetje; je hebt je toestel pas 2 dagen. Voordat je accu het beste presteert duurt dat een aantal dagen/weken. Zie ook de posts van _ferry_. 15 feb kreeg hij hem binnen. 14 maart post hij dat zijn accu beter werkt.

Iemand nog goede tips wat betreft toestel icm een abonnement aanbiedingen?

[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 18-03-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
Mijn defy is ook nieuw maar heb wel sync uit gezet, ik doe zeker 2 dagen met een accu en zit er veel mee te spelen!

Accubeheer op besparing gezet en met weinig gebruik zeker 3 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:40
Ik heb ook sinds een paar dagen een Defy, maar heb er al wel een probleem mee: als ik hem wil opstarten krijg ik heel even het beginscherm te zien (waar op staat "slide to unlock" enzo), en dan valt hij uit en begint hij weer opnieuw met opstarten, en dat continue achter elkaar.
Ik heb al een reset gedaan (zoals hier staat beschreven), maar dat helpt niks.
Ook het sd-kaartje eruit of vervangen voor een ander kaartje helpt niet.
Het is wel zo dat ik er nog geen simkaart in heb, omdat pas over een week mijn nummerbehoud is geregeld.
Maar in het begin deed hij het wel zonder simkaart, heb gewoon op het wifi netwerk thuis kunnen internetten/mailen/apps downloaden/etc
Heeft er iemand een idee wat het kan zijn of moet ik gewoon terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Wat gebeurt er dan als je een willekeurige SIM-kaart er in zet?

@DinoBe
20% in 1,5 uur is veel teveel. Die van was 95% en staat na meer dan 3 uur nog op 94% met dezelfde instellingen als die van jou, waarbij dataverkeer via 3G wel is geblokkeerd in mijn geval. Sterker nog, met alles aan, dus BT, GPS, WiFi, externe speaker, flashlight, zit ik nog op 8% p/u.

Het kan zijn dat je batterijstatus een foutieve waarde aangeeft, waarbij het ook nog eens zo is dat de standaard Mototola batterijstatus dit weergeeft in stappen van 10%. Ik neem aan dat je nog geen custom rom hebt geinstalleerd en dus de standaard Eclair 2.1 draait? Controleer of je USB-debugging uit hebt staan en of je proc op 100% draait in screen-off.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 18-03-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:05:
^^
Wat gebeurt er dan als je een willekeurige SIM-kaart er in zet?
Helaas, nog steeds hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Misschien heb je hier iets aan: https://supportforums.motorola.com/thread/40973.

--------

PaYs heeft Rom v5.0 uitgebracht o.b.v. de laatste v.3.4.3-11 sbf:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=943258.

Draait stabiel en is (wederom) snel. Benchmarks zijn ongeveer gelijk met de voorgaande 3.4.2-155 sbf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
FoxLenny schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:37:
[...]

Helaas, nog steeds hetzelfde....
Een nachtje aan de lader en anders maandag terug naar de winkel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
DinoBe schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:15:
Ik heb de Defy nu 2 dagen en ik wat mij heel zwaar tegenvalt is het batterijverbruik:

Het toestel is heel de nacht opgeladen (12 uur aan het stopcontact) en deze morgen om 07:30 uit de stekker gehaald. 2 seconden mijn mail gecheckt en het is nu 9 uur. De batterij staat op 80% :(

- Wifi uit
- GPS uit
- Bluetooth uit
- verlicht laagste stand
- geen onnodige applicaties laten draaien
- nog geen een oproep gedaan, noch sms verstuurd.

Dit vind ik echt bedroevend....
Ik heb dit toestel nu al enkele dagen niet meer opgeladen, volgens android 3dagen en 8 uur 30 minuten. Mijn batterij staat momenteel op 50% gebruikt, en dat is dan mét enkele telefoontjes (+- 5 minuten) enkele smsje's, een half uurtje webbrowsen (wifi), een uurtje 'mecury msn', een kwartiertje gamen, dag & nacht non stop aan & ingesteld op wekker & dan nog een paar andere apps (zoals myphonexplorer & dergelijke)

Ik leg alles wat ik niet gebruik wel af (zoals gps & wifi) en schermbrichtness op laagste (tenzij een keertje toen ik hem in de zon gebruikte, toen op max omdat het anders niet leesbaar was)

Ik denk dat de batterij nu langer mee gaat dan in het begin, maar dat kan ook aan gewentes liggen. Ik denk dat moest ik al wat ik gedaan heb met dit toestel op een andere smartphone of iphone proberen te doen, de batterij nu al plat zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogelijk FM Transmitter in Defy:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1001117

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 21-03-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400489

Hoi allemaal,
Ook ik ben in het bezit van een Defy. Heel blij mee. Kwaliteit van foto's vind ik wel okee hoor. Van de filmpjes ook.
In het begin viel hij af en toe uit, maar na een reset van de fabrieksinstellingen heb ik daar gelukkig geen last meer van!

Wie kan mij uitleggen hoe ik youtube filmpjes kan bekijken? Dat moet toch mogelijk zijn!?

Voor het stoppen van de standaardbrowser heb ik een leeg startpagina ingesteld. Daarna klik ik op Vensters en zet ze allemaal uit. Is dit op een andere manier makkelijker voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik krijg dit toestel als het goed is morgen binnen. Het toestel is besteld bij T-Mobile (icm verlenging). Nu heb ik deze topic doorgelezen en ik zit met een paar vragen (bear in mind, i'm new to Android):

-Ik speel graag divx/xvid filmpjes af. Nu lees ik dat dit toestel native xvid ondersteunt. Is er een player waarmee dit toestel vloeiend een divx of xvid afspeelt? 720p .mp4's zou helemaal mooi zijn. Ik las dat er wat issues waren, vandaar mijn vraag.
-Hoe lang duurt het om zo'n custom rom erop te zetten? Ik zie talloze onderwerpen op xda developers en ik ben benieuwd hoe lang het proces in beslag neemt, van a tot z.
-Ook heb ik gelezen dat er een beta uit is van 2.2, uitgerold door T-Mobile USA. Nu zal het mij aan m'n derriere oxideren of de taal van 't toestel in 't Nederlands of in 't Engels is. Is deze beta eveneens te gebruiken voor een T-Mobile NL toestel? Iets van 7-8 jaar terug had ik een MDA 2 met win mobile. Daar heb ik ook custom roms op lopen draaien en de regio maakte toen geloof ik niet uit. Ben benieuwd hoe dit zit met Android icm de Defy.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kuifeend
YouTube kun je bekijken met de YouTube applicatie. Zit in de meeste roms standaard geinstalleerd, zie app drawer, anders uit de Market halen.

@wilmundo
- Vitalplayer, Rockplayer, VPlayer, et cetera
- Een half uurtje max als je wat hands-on ervaring hebt.
- Nee de US 2.2 is niet bruikbaar voor EU Defy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

wilmundo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:14:
Ik krijg dit toestel als het goed is morgen binnen. Het toestel is besteld bij T-Mobile (icm verlenging). Nu heb ik deze topic doorgelezen en ik zit met een paar vragen (bear in mind, i'm new to Android):

-Ik speel graag divx/xvid filmpjes af. Nu lees ik dat dit toestel native xvid ondersteunt. Is er een player waarmee dit toestel vloeiend een divx of xvid afspeelt? 720p .mp4's zou helemaal mooi zijn. Ik las dat er wat issues waren, vandaar mijn vraag.
-Hoe lang duurt het om zo'n custom rom erop te zetten? Ik zie talloze onderwerpen op xda developers en ik ben benieuwd hoe lang het proces in beslag neemt, van a tot z.
-Ook heb ik gelezen dat er een beta uit is van 2.2, uitgerold door T-Mobile USA. Nu zal het mij aan m'n derriere oxideren of de taal van 't toestel in 't Nederlands of in 't Engels is. Is deze beta eveneens te gebruiken voor een T-Mobile NL toestel? Iets van 7-8 jaar terug had ik een MDA 2 met win mobile. Daar heb ik ook custom roms op lopen draaien en de regio maakte toen geloof ik niet uit. Ben benieuwd hoe dit zit met Android icm de Defy.
Regio maakt qua radio vooral uit aangezien we soms nog weleens verschillende netwerken gebruiken in verschillende regio's. Kijk eens rond op XDA developers voor de custom ROM's. Ik gebruik zelf de pays roms naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 09:05
Anoniem: 400489 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:13:

Wie kan mij uitleggen hoe ik youtube filmpjes kan bekijken? Dat moet toch mogelijk zijn!?

Alvast bedankt voor reacties.
Ik heb gewoon de Youtube apk gedownload (even Googlen), op m'n sd-kaart gezet en kon hem zonder probleem installeren met de standaard filemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Ik ben zeer benieuwd naar de gebruikservaringen met betrekking tot Android, het toestel zelf en de custom roms. Verder heb ik op xdadev. gelezen hoe je een toestel kan unbranden. Hoop dat daarmee ook de eventuele simlock verwijderd wordt, want ik ga het T-Mobile toestel gebruiken icm een Vodafone abo simkaart.

Hoe meer ik lees op xda dev en hoe meer ik kijk in 'post your homescreen' topic, des te meer ik mij afvraag waarom ik nog een BB zou moeten kiezen... Dit lijkt mij een prima 'tussentelefoon' totdat de Galaxy S ii uitkomt. Al zal het tegen die tijd lastig worden om elk toekomstig toestel als het ware met 'fluwelen handjes' te gebruiken itt een Defy.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Als je eenmaal met de Defy hebt gewerkt, wil je denk ik geen plasticachtige en veel duurdere Galaxy (of HTC) meer. De Defy is echt m'n beste aankoop van de afgelopen 10 jaar. Batterijduur en prestaties zijn boven mijn verwachtingen voor een toestel in deze prijsklasse. Als het ook nog eens lukt om de gelockte Bootloader te omzeilen dan komt het toestel nog beter tot z'n recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
En op dat gebied zit er ook al wat schot in de zaak, als ik /. mag geloven. Dat van die FM transmitter was me nog niet bekend. Dat zou helemaal zalig zijn!

Heerlijk toestelletje dit. (Hoewel ik vandaag m'n eerste krasje op het scherm heb opgemerkt. Maar goed, zo'n ding moet dan ook gebruikt worden he.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
Ik heb nu al 3 keer mijn joggingronde niet kunnen registreren in Runkeeper omdat het toestel geen Gps- fix krijgt. Zelfs met wifi of data actief blijkt de GPS Status app niet in staat mijn coordinaten te tonen. Een uurtje na het lopen heb ik plots in 3 seconden een fix. Soms is de fix er dus snel, soms lukt het gewoon niet - en dat altijd in de open lucht, niet onder bomen of zo. Zijn er bepaalde truuks om sneller of zekerder een GPS- fix te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koekoeksclocker schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:06:
Zijn er bepaalde truuks om sneller of zekerder een GPS- fix te krijgen?
Niet dat ik weet op de Defy. Op m'n LG Arena moest ik de GPS antenne opschuren met fijn schuurpapier, dat hielp. :) Met de applicatie "GPS Status" kun je je GPS testen. In Cold Start heb ik normaliter binnen 10-20 seconden een fix. 5-10 sec bij Warm Start, ook binnen. Al duurt het soms wat langer vanwege mogelijke atmosferische storingen en nabijheid gebouwen. In Menu --> Tools --> Manage A-GPS State kun je je GPS data resetten en opnieuw downloaden via Wifi/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
In Menu --> Tools --> Manage A-GPS State kun je je GPS data resetten en opnieuw downloaden via Wifi/3G.
Bedankt, ik zou het dadelijk proberen maar Murphy zorgt er momenteel voor dat ik binnen de 2 sekonden een fix heb. Benieuwd of ie morgenavond nog rondhangt zodra ik mijn Asics zoek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Op die link hebben ze het over 2 mogelijke problemen:
- Er waren mensen waar het aan de simkaart lag, heb nu mijn simkaart geprobeerd (Hi Prepaid) een andere (Ben abonnement) en mij nieuwe simkaart (T-Mobile abonnement waarvan volgende week nummerbehoud wordt omgezet/geregeld), maar met alle simkaarten blijft het probleem zich voordoen.
- Een ander probleem was dat als er iets mis was met de ontvangst dat hij uitviel, ik kan eens kijken als ik morgen in Amsterdam ben of het daar anders is als hier (ik woon hier vrij afgelegen).
henkzelf schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:28:
[...]
Een nachtje aan de lader en anders maandag terug naar de winkel.
Kan een dagje ook? :P
In ieder geval, hij heeft van 12 uur 's middags tot 8 uur 's avonds in de oplader gelegen, hetzelfde probleem.

Ik zal anders inderdaad maar weer naar de winkel gaan, kijken of ze daar weten wat het is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Laatst online: 30-05 09:02
heb sinds kort ook de Defy, met stock firmware.
morgen ga ik naar het buitenland, hoe kan ik 3G uitzetten en zorgen dat het niet ongevraagd verbinding gaat maken met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

Ik wil hem vandaag ook bestellen, ik kan alleen niet beslissen of het met of zonder internet wordt. Keuze's keuze's.. op 90% van de locaties waar ik ben (thuis, werk, vrienden, etc.) is gewoon Wifi. Ik ben compleet nieuw met Android, dus weet niet of er allerlei (interessante) aps zijn die continue verbinding vereisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Murata
Droidwall Firewall applicatie installeren en tijdelijk al je 3G Data blokkeren.
En/of Widgetsoid installeren, deze heeft een widget buttton om 3G Data uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

murata schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:21:
heb sinds kort ook de Defy, met stock firmware.
morgen ga ik naar het buitenland, hoe kan ik 3G uitzetten en zorgen dat het niet ongevraagd verbinding gaat maken met internet
Menuknop --> Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming uitschakelen should do the trick :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Laatst online: 30-05 09:02
Tomba schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Menuknop --> Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming uitschakelen should do the trick :)
heb gekeken maar die staat al uitgevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

murata schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:23:
[...]

heb gekeken maar die staat al uitgevinkt
Dan zal je in het buitenland ook geen 3G verbruiken :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vraagje: hoeveel uur houdt de Defy het uit op de accu bij het navigeren met GPS zonder Wifi/3G/BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Beste mensen,

Wie kan mij van mijn twijfel verhelpen Na mijn HD2,die in 3 weken gebroken was(glas), had ik mij voorgenomen nooit meer een smartphone te kopen vanwege de snelle schade. Nu lijkt dit voor mij een ideale oplossing.... maar , moet ik het toestel aanschaffen?

Ja of nee?

Ik heb nu alle pagina's gelezen maar heb het idee dat de meningen verschild zijn?! Wellicht kunnen jullie mij helpen!

Alvast bedankt

[ Voor 71% gewijzigd door laurenze op 22-03-2011 18:36 . Reden: pagina's gelezen op dit forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
hoe zit het trouwens met het scherm? is het zo krasbestendig dat een screenprotector/hoesje echt niet nodig is of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb nooit een hoesje gebruikt met een milestone, hetzelfde geld voor mijn defy, nog geen krasje te bekennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
Bij de HD2 was dat ook geen noodzaak ma binnen 2 dagen had ik al een kras te pakken (muntgeld) en dat vond ik toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
willy1986 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:23:
Vraagje: hoeveel uur houdt de Defy het uit op de accu bij het navigeren met GPS zonder Wifi/3G/BT?
Dat verschilt nogal per programma. Autonavigatie met Google zal het met een uur of vier wel bekeken zijn. Autolader dus.
Diverse tracking-programma's lees ik betere tijden over. Zelf met Speedview een uur of zes geskied; toen was hij van 60% begin naar leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Inmiddels heb ik de Defy binnen en m'n eerste ervaringen met Android zijn zeer positief! Ik kon Youtube ook niet vinden in de market, dus heb ik de apk gedl via xda. Scherm is erg mooi en wat vooral opvalt is dat het toestel een stuk kleiner is dan verwacht. Bijna gelijk aan m'n Bold 9700.

Android went zo snel, dat ik mij regelmatig erop betrapte dat ik ook op het scherm van m'n Bold zat te tikken... Belkwaliteit en dergelijke is ook prima. Typen is wel erg wennen voor mij: van blind tikken op de Bold naar frustrerende typo's. I know, gewenning.

Nu heb ik een vraag: de 2gb geheugenkaart is te klein voor mij. Dus zit er nu tijdelijk een 8gb in. Vrolijk surfte ik naar de Moto site om er achter te komen dat de usb drivers alleen beschikbaar zijn voor Windows. Ik gebruik geen virtualisatie op m'n Mac, ook geen bootcamp en ben ook niet voornemens dit te gaan doen.

Houdt dit in dat ik elke keer de sd kaart eruit moet halen en in een geheugenkaartlezer moet stoppen om bestanden over te zetten tussen m'n Mac en Defy?? Dat zou echt zuur zijn...

Oh ja, toestel is afkomstig van T-Mobile. Gelukkig betreft het een simlockvrij en unbranded toestel. Die Moto meuk mag er van mij wel af. Ga toch geen Motoblur account aanmaken. Moet maar eens bij iemand langs gaan om die roms te flashen (need Windows...).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Henkzelf
Maken je tracking progs gebruik van offline navigatie? Ik denk nl. dat offline navigatie sowieso een langere batterijduur heeft, omdat de map tiles niet via 3G of WiFi gedownload hoeven te worden, zoals bij Google Maps. Ik gebruik zelf (off-line) Navigon, maar heel sporadisch.

@wilmundo
Je kunt je bestanden ook kopieren via WiFi i.c.m. DLNA. Misschien werkt dit:
- https://supportforums.motorola.com/message/321292
- https://supportforums.motorola.com/thread/41477

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 23-03-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor kopiëren via wifi maak ik gebruik van File Expert. Daarin zitten een HTTP en FTP server. Ook leuk om met een bekende bestanden uit te wisselen via een ad hoc netwerk. Gaat een heel stuk sneller dan bluetooth. :)
wilmundo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:23:
Nu heb ik een vraag: de 2gb geheugenkaart is te klein voor mij. Dus zit er nu tijdelijk een 8gb in. Vrolijk surfte ik naar de Moto site om er achter te komen dat de usb drivers alleen beschikbaar zijn voor Windows. Ik gebruik geen virtualisatie op m'n Mac, ook geen bootcamp en ben ook niet voornemens dit te gaan doen.
Je kunt na verbinden met USB op de telefoon ook kiezen voor USB Mass Storage. Dan is de Defy benaderbaar als een USB-stick. Verder synchroniseer ik zelf nooit gegevens als email en contacten met de pc. Alles zit in de cloud en de telefoon pikt iedere aanpassing zonder vertraging meteen op.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 23-03-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:18:
@Henkzelf
Maken je tracking progs gebruik van offline navigatie? Ik denk nl. dat offline navigatie sowieso een langere batterijduur heeft, omdat de map tiles niet via 3G of WiFi gedownload hoeven te worden, zoals bij Google Maps. Ik gebruik zelf (off-line) Navigon, maar heel sporadisch....
Google Navigatie in Nederland online een uur of drie/vier.
Speedview etc tracking zelfs zonder maps en offline (was buitenland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het begin van de TS heb ik wat aangepast. De titel is nu losgekoppeld van de foto en het menu is er tussengeplaatst. Zo is het menu zonder scrollen zichtbaar. Ik heb ook weer twee gelekte roms toegevoegd waaronder de allereerste Android 2.2.2 rom.
Anoniem: 284785 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:53:
Breaking news over Motorola bootloader. Nog weinig details bekend, misschien fake maar het klinkt hoopvol.

- edit: hoax
Misschien wordt het toch nog wel wat maar we moeten sceptisch blijven.
There is a vulnerability in the way that Motorola generated the signatures on the sections stored in the CDT. This vulnerability is very simple. Like on the PlayStation 3, Motorola forgot to add a random value to the signature in order to mask the private key. This allowed the private signing keys of firmware for vulnerable phones to be cracked given a signature, public key and data SHA1 checksum.
Ik begrijp weinig van het technische verhaal hierna maar het is in ieder geval iets om in de gaten te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Na koppeling van het toestel aan m'n Mac via usb, kon ik inderdaad kiezen voor 'mass storage/geheugenkaart bekijken (oid) modus. Op deze manier kan ik prima bestanden overzetten.

Waar ik mij wel over verbaas is de accudeur. Helaas in negatieve zin. Gisteravond heb ik het toestel gebruikt voor 't volgende:
-1 a 2 minuten een MKV bestand geprobeerd (Vplayer speelt em helaas net niet vloeiend af. Iemand enig idee of dit met een andere rom (heb nu de standaard 2.51 rom) en een overclocking wel mogelijk is? Een 720p anime in mp4 werd helaas ook niet vloeiend afgespeeld (Rockplayer, Vplayer), maar wat is het beeld mooi zeg!
-Daarna de avi bekeken van de een serie (20min)
-Vervolgens wat gesurft en vooral
-Angry birds gespeeld
-Tevens via Bluetooth wat applicaties over gezet van Mac naar tel. BT stond misschien een 30 min aan.
-Tel stond op wi-fi, brightness minimaal, flightmode actief en ik heb niet eens 3 uurtjes (!!!) met de tel gedaan.

Dat was dus in de avond. In de middag had ik het toestel rond 13 uur ontkoppeld. Wederom wi-fi aan, flightmode actief, wat gesurft. De navigatie getest (coldfix duurde iets van 10 minuten...), navigatie circa 20 min gebruikt. 1 filmpje op YT bekeken en de accu was leeg tegen 18:00 uur... Toestel dus 2 keer opgeladen op 1 dag en in z'n totaliteit nog geen dag gered met 't toestel...

Ik heb een App killer geinstalleerd. Al haalt die niet altijd even veel uit, omdat sommige programma's later weer in 't overzicht staan. Dat vind ik tot nu toe wel een nadeel van Android, een groot nadeel zelfs. Maar goed, hoe meer ik bedreven raak met Android, des te beter ik daar mee kan omgaan.

Ook merk ik dat het opladen volgens de quickguide zo'n 3 uur in beslag neemt. Het opladen duurt bij mij zeker geen 3 uur, alvorens het toestel aangeeft dat de batterij maximaal geladen is. Tel zit nu weer in de lader en ik ben benieuwd hoe lang het toestel nu meegaat... :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
- MKVs in 720p spelen ook hier niet vloeiend af in Vplayer/Rockplayer op een overclockte Defy. In VitalPlayer kan gekozen worden voor hardwarematige of softwarematige decoding, maar op de Defy is alleen softwarematig mogelijk.
- Angry Birds belast idd de accu nogal, dus daar zit denk ik de stroomvreter.
- Laden duurt bij mij iets van 2,5 uur als de accu volledig leeg is. Deze week meer dan 40 uur kunnen gebruiken op 1 acculading. Hierbij heb ik data(syncronisatie) via 3G gefirewalled, licht gebruik van WiFi en GPS.

Ik denk dat je accuprestatie wel verbetert de komende weken. Als ik het goed begrijp draai je nog de officiele Android 2.1 met Motoblur versie? Denk dat alle Motobloatware, die op de achtergrond draaien en data syncen, je accu belasten. Custom rom installeren en je hebt nergens last meer van. Of wachten op de officiele update als je nog wilt kunnen downgraden.

@AgentSmith
Dat topic in je link is helaas ook een hoax.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste