Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48
mrturk76 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:41:
Heb er niet veel kaas van gegeten maar heb mijn Deby voorzien van CM7 stable. Probleem is nu dat ik soms mijn gsm netwerk kwijtraak. Dit probleem zou komen door het gebruik van een verkeerde baseband? Weet iemand toevallig welke ik moet hebben voor Vodafone?
Als het goed is staat er op je Defy met CM7 ROM ook een programma waarmee je de juiste baseband voor Vodafone NL kunt kiezen. Welke dat is kan ik je helaas niet zeggen, omdat ik daar geen kaas van heb gegeten.
Open het programma eens en kijk of je er wijs uit kunt zou ik zeggen.

edit: daarmee kun je de baseband alleen switchen, wat op zich handig is wanneer je naar een locatie met een ander netwerk (lees: bijvoorbeeld buiten europa) gaat.
=> Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Baseband niet goed staat ingesteld wanneer je een custom ROM hebt geflashed

Ter verduidelijking een quote uit LG 2x speed topic:
Vikingtosh schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:33:
Heb nog niet eerder gepost in dit topic, maar lees al wel een tijdje mee. De laatste berichten zie ik dat er nogal wat onduidelijkheid is over de basebands en ik zal proberen dit enigszins te verduidelijken. Loop al vanaf de eerste Nightlies mee met CM7, dus wellicht zijn deze ervaringen minder bruikbaar voor Stock-gebruikers.

Basebands
  • 218: Zeer stabiel, aangezien aremcee (de dev van CM7 voor de O2x) deze baseband nog altijd gebruikt. Echter is de gesprekskwaliteit naar mijn mening belabberd.
  • 405: Blauwe maandag op mijn telefoon gehad, maar maakte de telefoon destijds instabiel. Ook op XDA wordt over het algemeen het gebruik van deze baseband afgeraden.
  • 502: Fantastische gesprekskwaliteit. Echter heb ik met deze baseband de meeste SOD's (Sleep of Death) moeten doorstaan.
  • 622: Voor mij de absolute winnaar. Prima signaal en erg stabiel. Gesprekskwaliteit is al vaker aangestipt als minpunt (te luid geluid), maar wanneer in een gesprek het volume een tik hoger wordt gezet kan het daarna worden teruggebracht tot een fatsoenlijk volume. Als ik dit één keer heb gedaan heb ik er daarna bij volgende gesprekken ook geen last meer van.
  • 622 GB: 622 versie aangepast voor Gingerbread. In mijn ervaring loopt je batterij binnen 10 uur leeg. Was er bij mij dus redelijk snel weer af.
RIL (Radio Interface Layer)

Hierbij is maar één ding wat je hoeft te onthouden en dat is BB en RIL moeten worden gematched! Het heeft geen toegevoegde waarde een 622 RIL te flashen als je een 405 BB op je telefoon hebt. Het technische verhaal hierachter is prima te vinden via Google.
Mocht je besluiten de 622 GB baseband te willen gebruiken dien je in het achterhoofd te houden dat de bijbehorende RIL niet werkt (i.c.m. CM7, met stock schijnt het wel te werken). In plaats daarvan kan de 'normale' 622 RIL gebruikt worden. In de MediaFire map van een zekere Temasek (XDA-gebruiker) vindt je alle nuttige bestanden zoals deze RILs, maar ook basebands. Bij mij steevast in de bladwijzerwerkbalk.

Baseband flashen en CWM

Sinds de aankoop van mijn O2x heeft deze al vele basebands in gebruik gehad. In tegenstelling tot wat eerder werd aangegeven kan ik dus ook melden dat het prima mogelijk is na het flashen van een baseband een CWM-backup terug te plaatsen. Het enige wat in acht moet worden genomen is dat je na de restore niet vergeet de nieuwe bijbehorende RIL te flashen. Om mezelf ervan te verzekeren dat er geen verkeerde bestanden achterblijven hanteer ik meestal dit stappenplan:
  1. Backup aanmaken in ClockWorkMod (installeer van te voren de nieuwste versie)
  2. Nieuwe baseband flashen middels SmartFlash
  3. CWM openen en mappen 'cache', 'system' en Dalvik Cache wipen
  4. ROM opnieuw flashen (zelfde zip-bestand als wat voor de baseband-update is gebruikt of een update daarvan, geen andere ROM)
  5. RIL behorend bij geflashte baseband / vorkKernel met juiste RIL flag flashen (info over vorkKernel en haar flags vindt je hier)
  6. Telefoon opstarten en na opstarten nog eenmaal rebooten
  7. Done!
Battery Drain

(Bijna) iedereen die hier mee leest heeft wel eens zijn battery stats gewiped. Dit heeft zo zijn voordelen, omdat elke ROM anders met de batterij om gaat en dus met een schone lei zou moeten beginnen. Echter moet hierbij in acht worden genomen dat na een wipe de batterij eerst meerdere keren opgeladen en ontladen moet worden voordat de effecten naar voren komen.

Mocht je dus besluiten een tijdje bij CM7 te blijven (of welke ROM dan ook):
  • Zoek in de Market naar 'BatteryCalibration' (root vereist!)
  • Laad de batterij op totdat in de app wordt aangegeven dat je batterij op 100% en nabij de 4200mV zit
  • Druk op 'Battery Calibration' en ontkoppel je lader
  • Je kunt je telefoon nu normaal gebruiken
In eerste instantie zal de battery drain nu dramatisch zijn. Pas na enkele malen op- en ontladen zul je gaan merken dat je telefoon langer mee gaat. Ik ben in de afgelopen dagen van 12 uur naar 24 uur gegaan, met behoud van dezelfde baseband en ROM.

Ik hoop dat de hier geposte opmerkingen duidelijkheid scheppen en jullie middels deze tips net zo tevreden worden met deze telefoon als ik ben. :)
Hopelijk geeft dit je meer aanknopingspunten om verder te zoeken.

[ Voor 80% gewijzigd door guapper op 17-12-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik gebruik de app Defy Baseband Switcher V4.0 (hier vandaan) en heb de baseband op Europa RT_3.4.2-145 staan. Daarmee doen zowel 2G als 3G het zonder problemen. Zonder switch heb ik alleen 3G en geen 2G

[ Voor 18% gewijzigd door Fotogravinnetje op 17-12-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertM
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 17:24
henkzelf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:37:
@koertm: APN is NL Telfort Internet en roaming moet inderdaad aanstaan want je gaat via KPN. Werd bij mij overigens automatisch ingesteld toen ik mijn nieuwe Telfort SIM er in zette.
Dank voor de bovenstaande ideeën en adviezen. Het probleem is opgelost. Dat ging wel leuk (vind ik nu het opgelost is). De telefoonverkoper wees naar de provider en die wees weer naar de telefoon. Al pratend dacht ik er zelf aan dat mijn SIM-kaart flink oud is. Ik heb het even opgezocht: in februari a.s. 10 jaar!
Naar de Telfort winkel. Daar kreeg ik in no-time een nieuwe SIM. Beetje klungelen met de instellingen en tadaa!

Instellingen inderdaad:
Roaming aan.

APN instellingen: alle andere APN's verwijderd en een nieuwe aangemaakt:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik CM7 erop gezet, de telefoon loopt nog steeds met grote regelmaat vast. Ik wil nu proberen om terug te gaan naar de stock rom zodat ik 'm (hopelijk) kan laten maken door de winkel. Weet iemand welkerom ik daarvoor moet hebben? Is er toevallig ook iemand die ervaring heeft met terug gaan naar de stockrom en garantie? Mijn dank is groot :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Heb je wel netjes alle wipes uitgevoerd voor en na de installatie van CM7? Als je dat niet doet, loopt de boel vast en draait je telefoon heel instabiel.
En de juiste sbf gebruiken kan ook schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon wel gewiped voor het flashen maar er na niet (ik ben in instructies ook alleen tegen gekomen dat je de telefoon voor het flashen moet wipen). Zou het helpen om de telefoon nu nog te wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ja, dat kan helpen
Na elke update van CM7 doe ik altijd een wipe cache en wipe dalvik cache. Na installatie van een nieuwe rom ook factory reset

[ Voor 77% gewijzigd door Fotogravinnetje op 19-12-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik wil de defy opladen in de auto maar dat wil niet lukken!
Ik heb een simpele goedkope "auto-plug" met daarin de (motorola) usb kabel, maar niets!

Bij een tweede 'plug' springt wel het display aan en kleurt de led wel (oranje?) maar voor zover ik kan zien wordt er niets opgeladen.

(cyagenmod 7.1.0-rc1)

Iemand tips?

edit: oude android telefoon werkt wel (tmobile pulse), andere defy werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door pappamat op 21-12-2011 23:47 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Klinkt alsof die auto-plug niet genoeg stroom levert voor de Defy. Heb even op de usb-oplader gekeken en die heeft een max. output van 850 mA. Misschien even vergelijken met de auto-plug.

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Er is hier vast wel iemand met een autolader die wel werkt ;)
Zo ja? Welk merk/type?

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik mijn motorola defy+ geupdate naar 2.3.6. Sindsdien heb ik geen 3g internet meer, ondanks dat ik roaming gewoon aan heb staan. Ik zit bij tele2. Enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt,

Anman

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

pappamat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:14:
Zo ja? Welk merk/type?
Je moet er even voor zorgen dat je een usb lader hebt die gewoon 1A kan leveren.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 18:01
Ik hang de tel. gewoon aan de USB aansluiting van de autoradio. Werkt als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
pappamat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:14:
Zo ja? Welk merk/type?
Ik heb bij de ANWB zo'n lader gekocht. Twee zelfs:
Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/binaries/appdata/webwinkel/images/producten/H/1-9z5zyh/1300autosplitter-12v2xverlo/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/binaries/appdata/webwinkel/images/producten/5/1-5rko95/oplader-usb-12v-230v/medium.png
Op deze manier konden we zowel 2 telefoons opladen als de navigatie aangesloten hebben in de auto. Werkte prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
ik wil de defy plus misschien ook aanschaffen, maar twijfel nog tussen die of de xperia neo v.
Want daar krijg je nog een update naar 4.0, is hier al iets bekend over bij de defy plus? (via motorola of via custom rom, kheb gezocht, maar kon nog niet echt wat vinden)
en hoe bevalt die motoblur eigenlijk?

edit: kun je trouwens de roms van de normale defy gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door anoniem1 op 23-12-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de defy (MB525 Android 2.2.2) nu een half jaar en laatst voor het eerst flashen geprobeerd maar dat ging niet zoals verwacht. N.l. de roms die ik wilde proberen kreeg ik stuk voor stuk niet aan de praat, en met als resultaat een black screen of een rood M logo, dit laatste is niet zo erg want is dan steeds nog opnieuw te flashen. De enige was dezelfde rom maar i.p.v. Tmob rom een Orange versie. Na het lezen van heeeeel veel berichten op XDA dev. weer eens een ander rom geprobeerd met als resultaat helemaal niets meer totdat ik een beschrijving vond om het ding weer tot leven te wekken. En inderdaad de black screen werd weer een werkend screen ........alleen Android v 2.1 (wit motorola logo tijdens booten)en er werd altijd geroepen dat downgraden niet wilde, nou helaas hier wel. En krijg er geen ander rom er meer op, zelfs de orange rom van de 1e goede flash word nu niet meer gepakt.
Met ander woorden HELP HELP hoe krijg ik hem weer geupgrade, want in de oude 2.1 versie is de gsm ontvangst slecht en de app-market werkt niet.
Heb het ding geroot en 2ndInit erop en clockworkmod en supreuser maar soms werkt het allemaal wel , maar soms ook tig x niet en snap niet waarom dat dan wel/niet wil.
Kan helaas geen bruikbare aanwijzing vinden hoe het ding te upgraden want wat ik tot nu steeds meemaak is dat tijdens de recovery hij aangeeft dat er een fout is n.l. E: Can't open /cache/recovery/command.
Dit gebeurd bij nagenoeg alle roms terwijl daar op de forums niet over gepraat word, wel over de map van clockworkmod die je maken moet met daarin de bestanden.
Tis een heel verhaal zo, maar dan snapt misschien iemand wat er hier is gebeurd, hopelijk kan iemand mij helpen want ben nu na een paar dagen weer met de oude Nokia C7 werken Symbian al weer helemaal spuugzat, of word het dan toch de kliko en een echte I of S phoon/dure kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10 20:08
Die 'can't open cache' komt me bekend voor (is het niet "can't mount cache"?). Heb ik ook wel eens gehad. Via ADB opgelost volgens mij. Het had te maken met een gewiste partitie. Anders even op google zoeken, weet het zelf niet makkelijk te vinden (op mijn weer perfect werkende Defy met WajkIUI 1.12.16 ICS). Hij is nog te redden! Anders wil ik hem wel adopteren ;)

EDIT: Ik weet het weer. Ik heb via RSD (eerst telefoon booten met volume-up) een stock rom (Nordic) geflashed. Toen werkte ie weer en kon ik gewoon weer Rooten en CWM installeren en weer lekker allerlei custom roms installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door kvandt op 24-12-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvandt bedankt voor de moeite, maar ook een Nordic stock rom kreeg ik niet voor elkaar, of ik zie iets over het hoofd wat anderen normaal vinden om te doen met flashen en wat in de aanbevolen installs NIET word aangegeven, of ik heb toch de verkeerde roms steeds te pakken (staan er zoveel). De enige die ik steeds goed erop krijg nu is JORDN_U3_97.21.51.sbf die bij een beschrijving op XDA stond als je de boel verziekt had om hem dan toch weer werkend te kunnen krijgen, en dat was in een paar stappen waarvan na deze rom install/superuser/rooten/clockworkmod en rebooten paar x hij de aanbevolen Nandroidbackup 2011-06-11.14.14.27.zip niet wil installen, de fixed sbf die erbij zat wil dan wel met RSD maar als ik dat doe dan hangt ie weer op het rode Moto logo. Als ik dan de battery eruit haal en er weer in doe en naar bootmenu (origineel) toe ga en doe een factory reset gaat hij druk bezig "formating /data en formating /cache" en dan "Data wipe complete" dan na reboot hangt weeeer het rode M logo.
Neem aan dat het soms lange rebooten waar soms over gepraat word niet tijdens het starten met het rode logo is, heb hem daar een paar x een poos op laten staan maar dan gebeurd er ook niets.
Adoptie denk ik nog even niet aan, was net zo blij met een lekker vlot toestel alleen baalde van de regelmatig terugkerende problemen met de radio die na een paar weken (dagelijks 7/8 uur gebruik) vaak vastliep (ook de speciale radio mod met ext. speaker zelfde gedoe) en daarom geprobeerd na een paar factory resets maar eens een andere rom te proberen en heb daar nu al spijt van.

- - -edit- - - poosje verder leek het bijna klaar te hebben rodo M logo en zag even een heel leuk animatiefilm van blokken en bleef daar in hangen, toen een fixed sbf erover gedaan en kwam weer in CWM terecht, maar nu is batterij leeg en van ellende het ding maar los aan een paar draadjes gehangen met andere gsm lader, volgens de externe digitale meter loopt het voltage langzaam op dus hoop dat ik er straks weer iets mee kan doen, want als ik hem gewoon aansloot dan kwam even een z/w batterij met vraagteken erop en heb em daar eens een uurtje aan laten hangen maar laad dus schijnbaar niet, ook aan usb pc gehangen maar ook daar niets. Heb helaas niemand in mijn kennisen/vriendkring die ook een Defy heeft dus als dit niet lukt dan maar een batterij extra bestellen in Groningen (onlineshop) waar het toestel wegkomt en dan speciaal vragen om een vol geladen batterij.
- - -edit 2- - - gelukt, toen de meter 4 volt aangaf ben ik gestopt omdat hij zelf maar 3,7 zou zijn.
Snel terug geflasht naar de sbf voor probleem Defy's en nu helaas weer 2.1 erop maar tenminste 1 die het steeds doet en de batterij nu weer even helemaal opladen voordat ik weer ga klooien, want anders kun je dit gerommel niet noemen hier 8)7 maar nu natuurlijk wel nog steeds de vraag wat doe ik toch steeds verkeerd ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 16:22 . Reden: toevoeging / rapport ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al een tijdje naar een oplossing voor een probleem met mijn defy+. Ik heb al verschillende keren op internet gezocht, maar nooit een oplossing gevonden. Hopelijk kan er hier iemand helpen.
Is het mogelijk de defy+ te laten trillen bij een inkomende sms? En dit vooral wanneer de telefoon op stil staat. Nu mis ik altijd inkomende sms'en... Ik vind het nergens in de instellingen. Als ik er een andere ROM opzet, kan dit dan wel? Of is het iets hardware-matigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een verslag, ben er bijna lijkt het, heb de WajkIUI_multilang_1.12.16_ICS.zip rom gepakt en bleef eerst hangen op rode logo en toen een fixed sbf erover, nu start met groen en blauwe led en dan weer die mooie blokken animatie waar hij in blijft hangen. Toen via CWM in een vreemd uitvoering met cpu instellingen erbij gekozen voor recovery met stockrom maar nu alleen weer het rode logo en apparte CWM menu. Maar weer terug naar de 2.1 noodflash JORDN_U3_97.21.51.sbf (iv,m batterij leeg staks) en maar weer verder zoeken, las op een buitenlandse site dat het blijven hangen in de animatie meer voorkomt alleen de slechte vertaling ervan hielp me ook niet veel verder. XDA word ik ook niets wijzer van, er staat gewoon teveel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reindutsan
Bij een bootloop de accu verwijderen, opstarten in CWM en wipe cache / wipe dalvik cache. En anders wipe data, mits je van tevoren een back gemaakt hebt van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:05:
[...]

Ik heb het gisterenavond uitgevoerd. De handleidingen zouden inderdaad af en toe wel wat meer inhoud kunnen hebben. Ik draaide nog op de 2.51 (Android 2.1 dus) en moest eerst met RSDLite upgrade naar Android 2.2. Ben in die 15 minuten volgens mij 1,5 jaar ouder geworden :) Ook het niet willen booten (hangen op 'CM' bootscherm) na de flash gaf mij weinig moed maar uiteindelijk zijn we over ! Tot zoverre geen bugs kunnen vinden en mijn telefoon vliegt werkelijk vergeleken met de oude software !
Overigens was de aanleiding van de upgrade de stabiliteit; mijn 2.51 ROM liep regelmatig vast (telefoon herstart dan automatisch) en toen heb ik maar gelijk de sprong gewaagd. Mag ik vragen welke kleine bugs er nog inzitten volgens jou ? Ben er zelf nog geen tegengekomen.

Draai trouwens CM 7.1.0-11 van Quarx
Even een waarschuwing voor de mensen met een datalimiet; zonder dat ik meer doe dan met de 2.1 ROM die ik had is mijn dataverbruik verdrievoudigd, waardoor ik nu (na 27 dagen) al dik over de 900MB zit. Op de originele Android 2.1 ROM van Motorola verbruikte ik maximaal 500MB per maand ...
Hoog dataverbruik CM7 (Android 2.3.7) op Defy
Heb voor de zekerheid de market maar zo ingesteld dat deze alleen updates via WiFi binnenharkt;
Apps alleen updaten via WiFi

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 27-12-2011 15:48 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe update ik mijn Motorola Defy Plus? Zijn daar updates voor?
Sorry, ik ben een smartphone noob, dus ik vraag het gewoon maar even. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzo bedankt voor de tip maar deed dat ook steeds proberen die cache en dalvik cahe te wissen, maar tot nu toe geen succces, maar zou het kunnen zijn dat ik iets vergeet wat ik nergens lees maar wel zie in CWM zoals mounten van sd card of system of data? of ander instellingen die je daar kunt doen.
Nu bij de laatste poging "wipe Dalvik Cache" de melding E: can't mount/dev/block/mmcblk0p2
Anders als het niet wil maar eens de online-winkel in Groningen (kom zelf uit Assen) waar hij wegkomt vragen of zij ook de toestellen aanpassen kunnen met flashen, weet het verder ook niet meer, heb de moed opgegeven nu. Of op 2.1 draaien met zeer slechte ontvangst gsm en andere beperkingen of een dikke hamer erop. :(

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reindutasn
Flashen van smartphones heeft gevolgen voor de garantie. Ik denk niet dat de winkel erg behulpzaam zal zijn. Zoek anders op het Defy XDA forum eens op de zoektern "mmcblk0p2", wellicht vind je daar een oplossing. Heb je al geprobeerd om een SBF te flashen met RDS Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOnzO heb diverse sbf's proberen te flashen en 1 die eerst wel wilde JRDNEM_U3_3.4.2_164-001_OR_SIGN_SIGNED_USAJRDNEMARAB1B8ORAFR03A.0R_PDS03C_USAJRDNFRYOORAFR_P018_A008_M004_HWp3_Service1FF.sbf na een mislukt poging om een ander te doen die wil nu zelfs niet meer. De enige die nog wil is de JORDN_U3_97.21.51.sbf die in een soort noodpakket zat die in een topic bij XDA over Gingerbread-CM7 ging waarin mensen met een hangend rood logo of zwart scherm deze werd aanbevolen:
1 flash de sbf JORDN_U3_97.21.51.sbf (Defy boot dan weer normaal)
2 2nd Init 1.4.2 en doe gelijk ook SuperUser en rooten en CWM erop en een paar x rebooten na installs
3 de Nandroid backup installen (probeer ik dan via CWM) de 2011-06-11.14.14.27.zip met recovery erop te zetten en dat wil dan al niet met een fout melding
4 de fixed sbf dan erop die wel wil

Na dit alles doet hij het wel maar slechte gsm onvangst en 2.1 erop terwijl ik er eerder 2.2 op had.
Is System version; Blur_Version.0.0.1.MB525-nightly.T-Mobile.en.Us
Firmware version 2.1-update1
Kernel version 2.6.29 emk03@il93lnxdroid12#1
Build number umts_jordan-eng 2.1-update1 JORDN_U3_97.21.51_GNPO 1307943892 TEST-
De hele info maar erbij gezet zodat iemand misschien ziet wat er verkeerd is.
Nog een paar dagen krijgt ie nog, maar ben bang dat hij oud en nieuw niet overleefd als het niet anders wil.
Dik stuk vuurwerk vinden en em daar maar aan vast hangen, en heb 1 ding geleerd nu Winmobile foons geen probleem met flashen maar Android blijf ik in het vervolg mooi vanaf, en denk dat het maar een Iphoon moet worden of een Galaxy S2 want dit gehannes word ik moedeloos van, of moet hier nog de goede oplossing vinden want op XDA staat zoveel en heb divers beschrijvingen van hoe geprobeerd maar steeds niets.
Het verst kwam ik met de WajkIUI_multilang_1.12.16_ICS alleen bleef hij dan hangen in het mooie animatie scherm. Mocht iemand nog de gouden tip hebben dan houd ik me aanbevolen hiervoor en die garantie zal me worst wezen, hij is toch al naar z'n malle moer, erger als dit kan het niet.

• Fotogravinnetje
Heb je na het hangen in de bootanimatie batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart? Dus zonder wipes ofzo (die heb je als het goed is al voor het hangen in de bootanimatie gedaan). Met CM7 blijft hij de eerste keer ook steken in de bootanimatie (zie je eerst wel de softbuttons knipperen, als dat gestopt is, kun je veilig de batterij verwijderen), en bij een nieuwe boot loopt hij wel gewoon door

Verwijderd

Fotogravinnetje bedankt voor de tip, ga kijken of ik hem weer zover kan krijgen en weet niet zeker of ik dat toen wel heb getest maar proberen is zeker de moeite waard.

• maikelb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 22:28
Ik heb al 3 defy's volgens ondestaande methode geflashed, nog nooit misgegaan. Nu ook volgens deze methode MIUI (http://www.miui.nl) erop gezet, werkt als een tierelier. Zit sterk aan te denken om deze rom voor langere tijd te gaan gebruiken.
In onderstaande tutorial staat ook hoe je terug moet naar stock rom, misschien heb je er wat aan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1054447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-10 21:41
Is het al mogelijk om CM9 erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 22:28
Ja hoor dat is al mogelijk http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1386680.
Is nog wel in heel vroeg stadium; alle bugs zijn er zeker nog niet uit.
Camera zal zeker (nog) niet werken (wanneer je groene lens hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikelb bedankt voor de tip, ga ik als laatste voordat ik em opblaas nog proberen, ben het ding nu zo spuugzat dat dat z'n laatste kans is, had me er eerst bij neergelegd van "eigen schuld dikke bult" en dan maar op 2.1 draaien en met de app basebandswitch hem toch weer gsm verbinding te laten krijgen maar zelfs dat lukt me niet (heb 6 instellingen geprobeerd) en wil alleen maar Tmobile vinden terwijl ik Vodafone heb.
Denk dat het volgend jaar de gang naar de (online)-winkel word en een ander haal (GEEN MOTOROLA) en dan met m'n fikken van flashen afblijf of het moet een HTC worden daar kun je tenminste gewoon de originele rom van je toestel weghalen, tenminste met Touch Cruise wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 11:47
Ook ik wil graag proberen een nieuwe rom te flashen (draai nu 2.2.2 helemaal stock maar met blur zooi). Ik heb een paar weken geleden al geroot en van de week een back up gemaakt met titanium. Ook CWM zit er al op en gister heb ik dan een CM7 gedownload, direvct naar de sdkaart, de CM 7.1.0 jordan signed.
Als ik nu het bestand open en CWM selecteer om mee te openen, dan vraagt CWM of ie kan gaan flashen. Kan dat zomaar en sla ik dan allerlei andere (lees ingewikkelde) stappen over? Of mis ik toch nog iets wat essentieel is te doen??
Ik herken me wel in eerdere posts.... er is ondertussen zoveel te vinden wat ofwel slecht vertaald is, ofwel incompleet, ofwel heel veel afkortingen gebruikt die voor de meeste noobs (zoals ik :? ) echt niet te volgen zijn...
Komt neer op een verhaal met bomen en een bos enzo

Thx PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voordat je met CWM iets gaat installeren, EERST via CWM een backup maken, zodat je die terug kan zetten als er iets niet lekker verloopt en je komt uiteindelijk in een bootloop of zo terecht.

Wat het wissen van data betreft, het is mij ook nog niet duidelijk wat er gewist moet worden, en of dat vòòr en/of nà het installeren van de .zip moet gebeuren. Er zijn 'delete' opties voor data/factory reset, cache en dalvik cache (die laatste zit onder onder advanced in het menu).

Ik ben overigens ook geen held met Android; ik kom van WinMo af, waarbij het flashen van een ROM toch simpeler was. Je moet hierbij echt wat beter nadenken wat je doet.
Eergisteren heb ik voor 't eerst zitten klooien, en de ICS versies 2011-12-13 en 2011-12-23 aan de praat gekregen. Loopt allemaal best leuk, maar toch nog teveel dingen die niet goed genoeg werken naar mijn zin. Uiteindelijk gisteravond de backup die ik van tevoren gemaakt had terug gezet, en alles werkt weer als vanouds. :)

edit1:
Als je hier net mee begint, is het msschien verstandig om een versie te zoeken die draait op dezelfde kernel als waar je telefoon op draait. Daarmee voorkom je dat je SBF's moet gaan flashen. Als je die gewijzigd hebt kun je niet zomaar terug naar de originele versie via de backup; je zult dan ook weer de juiste SBF's opnieuw moeten flashen.

De ICS versie die ik geprobeerd heb loopt op dezelfde Gingerbread kernel (2.3.4) die al in mijn Defy+ zat, wardoor ik mijn backup gewoon weer terug kon zetten.

edit2:
iets te hoog van de toren geblazen... Leuk, zo'n permanent splash-logo na terugzetten van ics-miui-dsj-1.12.16 nandroid...

[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 31-12-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:01
Ik heb onlangs iemand met een nexus Prime gezien (en natuurlijk hier ook nieuws: Video toont Samsung Nexus Prime en Android Ice Cream Sandwich) en ik heb behoorlijk wat zin om ICS te testen.

Nu heb ik ook deze guide al een paar keer gelezen (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216982) maar moet ik eerlijk zijn dat ik nog steeds niet 100% volg. Bestaat er een manier om 'veilig' naar ICS te gaan zonder hierbij garantie of (indien ICS zou 'buggen', te traag gaan, bepaalde dingen niet zouden werken...) de mogelijkheid terug te gaan naar 'plain old' froyo te verliezen?

En welke rom zouden jullie mij dan aanraden? ik zie dat er een CM9 met ICS bestaat, maar lees ik hier op het forum 'WajkIUI_multilang_1.12.16_ICS'. Of best om nog even 'de kat uit de boom' te kijken en wachten tot er een stabiele rom uitkomt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mijn defy+ start weer op, nadat ik de volledige SBF's geflashed heb. *diepe zucht van opluchting*
Ik adviseer dus ff helemaal niets meer...

Wat betreft garantie: die vervalt wanneer je aan het lezen bent over rooten/custom rom's.
Groot voordeer van de Defy is zijn gesloten bootloader, waardoor de telefoon zelfs voor een leek niet makkelijk te bricken is. Met het flashen van de SBF files via RDS Lite krijg je je defy meestal wel weer aan het booten.

Je kunt voor zover ik weet niet met een 2.1 Eclair of 2.2 Froyo kernel ICS booten; daarvoor heb je minimaal gingerbread nodig.
Die MIUI roms (en varianten daarop) hebben alleen het ICS framework/theme, onder de skin blijft het meestal Froyo.

[ Voor 32% gewijzigd door guapper op 31-12-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk eindelijk, na een hele week eindeloos proberen vanmiddag de rom DFHKT_U_4.5.2-109_DHT-22-23_SIGNED_USADEFYPRCB1B50AA00A.0R_JRDNGIBRRTHKTW_P023_A022_HWp3a_Service1FF.sbf geflasht na een mislukte poging Cm7 of zo erop te krijgen en warempel het rode logo leefde weer alleen na 3 blinkers weer steeds dezelfde loop, maar had gelezen dat je dan de battery eruit moest doen en cache wipe doen, dus gedaan nog hetzelfde, nog eens battery eruit en ook maar data wipe en restore gedaan en warempel hij start door ...... alleen in het chinees, voorzichtig wat aangetikt en gelukkig Eng. was ook mogelijk, dus die gedaan en na skip Moto instellen eerst maar eens zien of ik weer gsm verbinding heb en ja hoor die doet het weer. Eerst maar even van de schrik bekomen nu en dan komende dagen maar eens zien of het mogelijk is naar nl. taal te kunnen modden en uitzoeken of ik nu niet die Chinese led flits killer erop heb gezet (omdat hij starte in Chinees) ben al lang blij dat ik hem werkend heb en vannacht niet aan een stuk vuurwerk heb gehangen, Heb nu zelfs android 2.3.6 en heel grappig een Model nummer ME525+ i.p.v. de MB525 wat het was.
Och door alle opwinding hier helemaal vergeten.....IEDEREEN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR TOEGEWENST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Overigens zag ik vanmiddag dat er een nieuwe thread op XDA is geopend:
Defy+ MB526 Firmwares SuperThread

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421526

@reindutasn: die 109 heb ik er gisteren ook op gezet, met goed gevolg. Telefoon gaf toen inderdaad aan dat het modelnummer mb525 was; na het terug zetten van de backup was het weer mb526.
Met deze versie lukt het me niet om opnieuw de backup van ICS terug te zetten. Ik denk dat ik een dezer dagen een versie uit de hierboven vermeldde thread ga proberen: de 134 UK of DACH.

[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 02-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper ik HAD dus een gewone MB525 en hij geeft nu aan ME525, wat het verschil is ? maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit hij werkt weer, enige probleem is nu nog geen 3G en internet zowiezo helemaal niets terwijl bij tel. info network staat UMTS en staat op auto - 2 of 3 G, maar ook op 3 G alleen ook niets terwijl ik wel een berichtje van Vodafone kreeg met de instellingen en die ook netjes opgeslagen/geinstalleerd, dus waarom ik geen internet heb geen idee. Rooten (wilde basebandswitcher proberen) lukt me (NOG) niet met de normale progs die ik daar eerder voor gebruikte en hangt nu al een min. of 5 aan Gingerbreak maar of het gaat werken ?
Als dit allemaal niets word wil ik toch weer een poging doen een andere rom te flashen want werkt wel redelijk zo maar niet zoals het zou moeten, alleen ben er nu na een week klooien doodsbang voor dat het weer mislukt en weet niet welke ik nu zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:14:
[...]Rooten (wilde basebandswitcher proberen) lukt me (NOG) niet met de normale progs die ik daar eerder voor gebruikte en hangt nu al een min. of 5 aan Gingerbreak maar of het gaat werken ?[...]
Aangezien het een 109 rom is, ga ik er van uit dat het een gingerbread rom zou kunnen zijn.
Daar werken de oude methodes niet mee.

Ik heb de mijne geroot met DROID 3 easy root script v7. link
Voor 2ndInit/ClockWorkMod kun je het beste een recente versie downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 02-01-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht ik em weer tot leven kunnen wekken dan zal ik die eens proberen maar na een flash met bijna dezelfde rom maar dan no.U3_4.5.1-134 is het een zwarte baksteen (met wit ledje) geworden. Laat hem wel een poosje liggen en haal van de week wel wat anders want dit komt toch nooit weer goed, ze zijn bijna niet te bricken maar wil dus wel (hi) want nu wil zelfs de nood rom die in het beginners topic van XDA stond niet eens meer wat doen dus is nu echt stuk denk ik. Goede (dure, alhoewel duur, kon erger) les geweest voor mij, NOOIT weer Android phoon flashen en dit soort dingen aan mensen overlaten die weten waar ze mee bezig zijn. Iedereen hier die me heeft proberen te helpen bedankt voor de steun, grtn. Reind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word een eindeloos verhaal dit, vanavond nog een wanhopige poging om de Defy weer tot leven te wekken en warempel vond bij de stock roms een ander versie en dacht van wat maakt het uit, zwarter word het scherm toch niet dus proberen, en nu zelfs een rom die ook in het nederlands kan worden ingesteld en nu heb ik ineens een MB526 zegt ie, superoneklick is nog steeds bezig terwijl hij vorige keer zo afkapte, dus wie weet.
3G nog steeds niet maar wie weet komt zelfs dit ook nog goed................alleen komt ie straks toch in de kast te liggen of op Marktplaats want had gelijk toen ik vanmiddag van m'n werk thuis kwam een Galaxy S2 besteld. Tja dat krijg je ervan als je geen geduld (meer) hebt, maar weet nu al dat ik de Galaxy nooit zo zal misbruiken als dit ding want heeft me heel wat (extra) grijze haren opgeleverd dit gedoe. Dus lijkt erop dat hoe erg je zo'n ding ook ontregeld, je na tig roms en fixed toestanden door elkaar te gebruiken hij toch nog weer werken wil, dus hoe snel de Galaxy straks ook wezen mag, of hij aan de Defy hiermee tippen kan ??? 8)7
- - -edit- - - ook de DROID 3 easy root lukt het niet kan bepaalde mappen niet maken/vinden, word dus nog even zoeken. :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Turn on USB debugging on your phone by going to Settings > Applications > Development > USB debugging(check box)
• Plug phone into your computer and select “Charge Only” mode from your phone’s notification drop down (pull down your notification bar and tap USB connection to change).

niet toevallig iets vergeten? Komt uit de handleiding van die andere root tool, maar ze zullen wel op hetzelfde neer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Laatst online: 15-10 21:35
Vreemd genoeg krijg ik mijn internet bij mijn nieuwe defy+ niet aan de praat. Ik heb een Duitstalige versie ontvangen, via een NL webshop. Op NL ingesteld, werkt bijna helemaal. Alleen krijg ik het internet niet aan de praat. Telfort geeft geen eigen gegevens. Via sms aanvragen lukt niet, krijg ik alleen berichtjes met dat ik zo een bericht met instellingen krijg.

Ik heb alle verschillende apn instellingen geprobeerd die ik hier op het forum en elders kon vinden niks werkt.

Het vreemdste vind ik dat ik nergens gegevens roaming aan/uit kan zetten. Deze functie staat gewoon nergens waar ik hem kan vinden.
Instellingen -> draadloos en netwerken -> (hier staat nergens iets van roaming) mobiele netwerken -> (ook hier niks over roaming)

Ik heb orginele firmware met android 2.3.6. en mijn simkaart is nog maar 1 jaar oud.
KoertM schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:01:
[...]

Dank voor de bovenstaande ideeën en adviezen. Het probleem is opgelost. Dat ging wel leuk (vind ik nu het opgelost is). De telefoonverkoper wees naar de provider en die wees weer naar de telefoon. Al pratend dacht ik er zelf aan dat mijn SIM-kaart flink oud is. Ik heb het even opgezocht: in februari a.s. 10 jaar!
Naar de Telfort winkel. Daar kreeg ik in no-time een nieuwe SIM. Beetje klungelen met de instellingen en tadaa!

Instellingen inderdaad:
Roaming aan.

APN instellingen: alle andere APN's verwijderd en een nieuwe aangemaakt:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-poort: 8080
APN-type: default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Taarmen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:25:
Vreemd genoeg krijg ik mijn internet bij mijn nieuwe defy+ niet aan de praat. Ik heb een Duitstalige versie ontvangen, via een NL webshop. Op NL ingesteld, werkt bijna helemaal. Alleen krijg ik het internet niet aan de praat. Telfort geeft geen eigen gegevens. Via sms aanvragen lukt niet, krijg ik alleen berichtjes met dat ik zo een bericht met instellingen krijg.

Ik heb alle verschillende apn instellingen geprobeerd die ik hier op het forum en elders kon vinden niks werkt.

Het vreemdste vind ik dat ik nergens gegevens roaming aan/uit kan zetten. Deze functie staat gewoon nergens waar ik hem kan vinden.
Instellingen -> draadloos en netwerken -> (hier staat nergens iets van roaming) mobiele netwerken -> (ook hier niks over roaming)

Ik heb orginele firmware met android 2.3.6. en mijn simkaart is nog maar 1 jaar oud.

[...]
Ik heb met mijn Vodafone sim geen problemen gehad. Ik krijg WEL een paar sms berichten, waarvan 1 met instellingen.

Roaming: instellingen -> Accu- en Gegevensbeheer -> Levering van Gegevens -> voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
guapper schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:45:
[...]

Ik heb met mijn Vodafone sim geen problemen gehad. Ik krijg WEL een paar sms berichten, waarvan 1 met instellingen.

Roaming: instellingen -> Accu- en Gegevensbeheer -> Levering van Gegevens -> voila
Super bedankt, wel appart dat het nu opeens daar verstop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Defy MB525 die nu gezien word (na flashen) als de MB526 eindelijk kunnen rooten met SuperOneClickv2.3.3-ShortFuse, die werkt tenminste, nog steeds geen internet echter, ook niet met basebandswitcher na een heleboel instelling getest te hebben zelfs de chinese, gekke is echter dat op de instelling "over de telefoon" bij "type mobiel netwerk" netjes te zien is van UMTS alleen bij "roaming" staat geen roaming terwijl ik op XDA daarover gelezen had dat die ook aan moet staan, heb ik ook gedaan bij draadloos en netwerk roaming aan, maar helpt niets, ook al een speciale versie (zip) "basebandswitcher" van XDA die via CWM erop gezet maar nog steeds niets.
Hopelijk word morgen de Galaxy S2 bezorgd dan heb ik weer mobiel internet en kan de Defy naar Marktplaats, ben er nu wel een beetje klaar mee met dat ding.
- - -edit- - - 5-1-12- - -
Na een factory reset en daarna via CWM recovery "stockrom" werkt ineens internet ook weer, dus al met al na 2 weken klooien weer een werkend toestel, die overigens 1 of 2x per dag uit zichzelf reboot terwijl ik gewoon naar de FM radio luister, maar alles doet het en snel ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Motorola heeft ons beloofd hun bootloaders open te zetten voor het einde van vorig jaar. Maar dat hebben ze nog niet gedaan.

Op xda zijn ze een actie gestart,

TRY EMAILING:
TO: sanjay.jha@motorola.com, marshall.brown@motorola.com, john.bucher@motorola.com, bill.ogle@motorola.com, john.cipolla@motorola.com, fei.liu@motorola.com, alain.mutricy@motorola.com, dave.rothschild@motorola.com, juergen.stark@motorola.com, jim.wicks@motorola.com

To Whom It May Concern,

The independent communities that you catered to with your announcement earlier last year are very very excited for your bootloader unlock solution. However, the "second half" of 2011 has come and gone quietly; why is it that the public has received no notice that the bootloader unlock solution is still in works? A small-scale petition has made its rounds about the Android community, and has already gained over 1,500 signatures just under 48 hours after being made public: http://www.change.org/pet...-smartphone-bootloaders-2

Clearly, the demand is indeed still quite strong (as can be seen on your social media networks, Facebook and Twitter), and it would be quite reassuring to the communities that not only pay for your devices every upgrade opportunity, but also help develop the Android operating system that you are using on the aforementioned devices, to have an announcement that the bootloader unlock/relock solution is still on track for a timely release. This would also potentially double as reassurance to on-the-fence Galaxy Nexus/HTC smartphone buyers to go with the Motorola Droid RAZR, with its KEVLAR backing, Verizon 4G LTE speed, powerful 1.2 GHz dual core processor, and new bootloader unlock/relock solution instead. Thank you for your time, and I look forward to your response.

Sincerely,
A Motorola Mobility Entusiast.

TRY TWEETING:
@Motorola - How about those unlocked bootloaders you promised second half of 2011? @HTC cares, do you? http://moto.ly/icsboot

TRY POSTING ON THEIR FACEBOOK WALL:
@Motorola - I'm a faithful Motorola customer, and I'm starting to have second thoughts. Honor what Android stands for, openness, and give us the bootloader unlock tool that you promised "second-half of 2011". http://moto.ly/icsboot #OPMOSH

MAKE SURE TO SIGN THE PETITION AS WELL:
This is included in the email, so it is crucial that it continues to grow in number.

We NEED to be heard to get anywhere. Spread the word to your Facebook friends, your Twitter friends, your Google Talk friends, your favorite Android news site... Spread the word! Bring freedom to the Android ecosystem, like Andy Rubin and Rich Miner intended.
Thank you SO much for your support. This community is amazing and I know our endeavors will be successful. See you on Moto's Facebook!

*edit*
Na opmerking van fotogravinnetje; Link naar juiste petitie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Link naar de petitie werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taarmen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:25:

[...]
Ik heb zelf ook een Defy+ icm Telfort abo.
De truuk is om de Android internet instellingen van een andere Android telefoon (bijvoorbeeld Samsung Galaxy) van de Telfort website te gebruiken.
Die kun je letterlijk overtypen van de site en in je mobiel opslaan. ;)

Als het dan nog niet werkt, moet je International Data Roaming aanzetten.

Dit staat op het Telfort forum:
Controleer of de telefoon wel op GSM staat.
Bij mij gaat hij regelmatig weer opeens op WCDMA (amerikaan netwerk) en werkt dan niet.
Ga naar Kiezer.
toets *#*#4636#*#* Er verschijnt dan een "verborgen" menu.
Kies de bovenste "Telefooninformatie"
Scroll naar beneden en wat staat er bij "voorkeursnetwerktype instellen", zou bij GSM auto (PRL) moeten zijn en NIET WCDMA.

Daarnaast moet ook de gegevens roaming aanstaan.
Bij Instellingen -> Gegevensbeheer -> Levering van gegevens -> Gegevensroaming aanzetten.

Dan telefoon uitzetten en weer aanzetten. Met een beetje gelukt wordt er dan gevraagd of er van buitenlandse netwerken gebruik gemaakt mag worden "Ja" antwoorden als je toch in NL bent.

Nu zou het moeten werken (bij mij in ieder geval na veel rond zoeken op allerlei fora).

De instellingen bij Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> NL Telfort Internet

Naam: NL Telfort Internet
APN: Internet
<niet ingesteld>
t/m
<niet ingesteld>
Volledige topic: http://forum.telfort.nl/post219091.html#p219091

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:09:
[...]

Ik heb zelf ook een Defy+ icm Telfort abo.
De truuk is om de Android internet instellingen van een andere Android telefoon (bijvoorbeeld Samsung Galaxy) van de Telfort website te gebruiken.
Die kun je letterlijk overtypen van de site en in je mobiel opslaan. ;)

Als het dan nog niet werkt, moet je International Data Roaming aanzetten.

Dit staat op het Telfort forum:

[...]

Volledige topic: http://forum.telfort.nl/post219091.html#p219091
Bedankt, het is mij gelukt, internationaal dataroaming did the trick.

[ Voor 11% gewijzigd door Taarmen op 09-01-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn motorola defy plus binnen gekregen, ik vroeg me alleen nog wel een paar dingen af. Ik vroeg me af hoe je ervoor kan zorgen dat je mail niet en op je mailtjes binnenkomt en op je gmail. Ze komen dus dubbel binnen. Ook vroeg ik me af hoe je applicaties/toepassingen die nog open staan snel kan afsluiten vanuit het beginscherm. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de dumpert application. Maar ik kan de filmpjes die erop staan niet openen, moet ik daarvoor flash aanzetten of iets? Ik krijg de melding kan het bestand niet openenen. Of kan de defy plus die filmpjes gewoon niet openenen? De laatste vraag is, of ik in kan stellen, dat het led-lampje een bepaalde kleur heeft bij bijvoorbeeld een sms/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb de gmail-app niet eens meer geïnstalleerd staan, maar dat is voor jou denk ik geen optie (minimaal root-toegang nodig). Wat je wel kunt doen is bij Accounts & Synchronisatie het synchroniseren van gmail uitzetten. Als het goed is wordt je mail-app dan nog steeds gesynchroniseerd, maar de gmail-app niet meer.
Het stoppen van applicaties is in android in principe niet nodig. Het kan zelfs een negatief effect op de snelheid en de batterijduur van je telefoon hebben! Heb je een app die zich echt misdraagt, dan kun je die stoppen via het instellingenmenu: Toepassingen - Toepassingen beheren - de misdragende app aanklikken - stoppen.
Wat voor filmpjes probeer je te openen? Adobe Flash Player installeren zou het op kunnen lossen, of de youtube-app.
Of je in de stockrom de kleurtjes aan kunt passen, weet ik niet meer. In CM7 (cyanogenmod7, custom rom dus) kan het in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie! Mijn mail goed instellen is inmiddels gelukt! Volgens mij kan je de kleur van het led lampje niet instellen. De app van dumpert is gewoon een app waarbij je filmpjes kan bekijken van www.dumpert.nl, adobe flash player downloaden heeft het probleem niet verholpen. Ik vroeg me nog één ding af, gebruiken jullie een app die ervoor zorgt dat de batterij langer meegaat? Zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Voor een langere batterij-duur heb ik gekozen voor een custom rom met getweakte instellingen waardoor de batterij langer mee gaat dan met de stockrom. Ik zit op CM7 met daar overheen BarebonesCM7(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977989)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-10 16:17

ABD

Ik heb een paar vraagjes. Ik wilde eigenlijk mijn Defy niet modden, maar ik ga het toch doen, want de stockrom die ik draai is niet stabiel genoeg en zuipt teveel energie. Ik heb last van ongevraagde reboots en wifi uitval op via 802.11g netwerk. Ik heb gekozen om WajkIUI 2.1.6 Stable V4 te gaan flashen.

Bij stap -1 staat dat ik 2.2 CEE ROM or Nordic moet flashen, maar is dat nodig? Het staat namelijk "uitgegrijst". Ik draai 2.2 al, ik heb een Franse retail met Android 2.2.2 (3.4.2-164) met motoblur, geupdate van 2.1 met de telefoon's update functie. Ik mis in die opsomming ook een backup. Is dat niet nodig? Ik had die vragen in dat topic willen stellen, maar ik mag niet posten op dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zou het zonder CEE of nordic te flashen moeten werken, maar voor de zekerheid kun je dat beter wel doen. Ik heb zelf miui geflasht zonder eerst CEE of nordic te flashen en dat werkte prima.

Een backup van alle gegevens op het telefoongeheugen is wel nodig. Je moet namelijk alle data wissen tijdens het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik weet niet eens wat CEE is, Central Eastern Europe? En bedoelt die man officiele roms*?

Ik heb Titanium Backup geïnstalleerd en daar een complete backup mee gemaakt en een backup met MML gemaakt, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt, maar een nandroid backup? Als je dat laatste bedoelt, dan kan ik die backup maken met 2ndinit, toch?

Als ik besluit om de upgrade te doen zonder CEE of Nordic, dan kan de Defy toch niet bricken zolang ik me aan het stappenplan houdt?

*3.4.3-177-05 en 3.4.2-179-02

[ Voor 12% gewijzigd door ABD op 19-01-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar CEE voor staat weet ik ook niet, maar dat zijn inderdaad officiele roms van Motorola.

Ik bedoelde wel een backup met bijvoorbeeld titanium backup voor programma's, en vergeet niet een backup te maken van contacten en berichten. Een nandroid backup is niet nodig.

Bricken is in principe bijna onmogelijk met een Defy, maar er bestaat natuurlijk altijd een kleine kans dat het misgaat. Die kans is echter niet niet groter als je geen CEE of nordic gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Weet iemand waar ik de officiële stock sbf voor de Defy kan vinden/downloaden met de volgende gegevens:

systemversion: Moto_version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB
Android-version: 2.2.2
Basebandversion: EPU93_U_00.59.01
Build-number: JOREM_U3_3.4.2_179-2

Ik wil namelijk CM 7 gaan proberen, maar wil zeker weten dat ik naar de originele staat terug kan.
Ik kan zowel bij Xda als op internet nergens deze sbf vinden

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:08:
Hoi,
Weet iemand waar ik de officiële stock sbf voor de Defy kan vinden/downloaden met de volgende gegevens:

systemversion: Moto_version.34.179.2.MB525.Retail.en.GB
Android-version: 2.2.2
Basebandversion: EPU93_U_00.59.01
Build-number: JOREM_U3_3.4.2_179-2

Ik wil namelijk CM 7 gaan proberen, maar wil zeker weten dat ik naar de originele staat terug kan.
Ik kan zowel bij Xda als op internet nergens deze sbf vinden

Alvast bedankt!
Volgens mij is 179-2 de CEE versie die hier staat en is de UK versie 177-003. Maar wie ben ik, ik zit pas een paar dagen in het mod gebeuren. Quark raadt de 179-2 CEE trouwens aan wanneer je CM7 gaat flashen.

Ik heb die 179-2 CEE vanavond geflasht en ik ga hem denk ik een paar dagen gebruiken voordat ik WIUI ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor systemversion + Build-number zie op je Defy als je 179-2 CEE hebt geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:02:
Wat voor systemversion + Build-number zie op je Defy als je 179-2 CEE hebt geflasht?
Moto_Version.34.179.2.MB525.Retail.en.CEE en JOREM_U3_3.4.2_179-2.

Ik zou gewoon die CEE flashen. Uit de Defy beginners guide:
CM7, MIUI, Various Custom Roms and going back to Stock.
Now, if you want to go to CM7 or MIUI Roms, there are good tutorials on how to do it. I will just explain here how the procedure works so you know what you are doing and not only follow step 1, 2 and 3, which usually leads to issues if anything goes not exactly as written.

There is no way to flash a full SBF with CM7 or another rom. What is being done in these cases, is just use a base Android, be it CEE, Localized EU, Éclair, whatever.
Quarx recommends using JRDNEM_U3_3.4.3-11_BLUR_SIGN (not anymore, old) 3.4.2-179 CEE Deblur SBF. But this is not NEEDED; I’m running CM7 with German 3.4.2.177-3 and is running perfectly.

Then, restore a Nandroid Backup of a CM7; it will copy all the new stuff into your partitions and won’t remake them, keeping all the signatures, security and stuff intact.
Here is a good Guide to install CM7: How to Flash CM7

To downgrade from any of these Roms all you need to do is install a Full Stock SBF (remember to check CG Versions!) and done, phone back to Stock.
There is another way to install a lower version of Android without using a full SBF, and it is installing a Fixed SBF of a lower Android version, then restoring its matched Nandroid Backup.
Wat ik wel heel vreemd vind, alle apps staan er bij mij nog op, dus ook al die bloatware uit de motoblur versie die ik er op had staan. Ik kan al die troep bij 'toepassingen beheren' ook niet verwijderen, alles is grijs, ook de verwijderen button. Als ik zin en tijd heb, ga ik van het weekend verder kijken, misschien dat het verwijderen met ADB moet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 23:23

Syzzer

Prutser

ABD schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:14:

[...]

Wat ik wel heel vreemd vind, alle apps staan er bij mij nog op, dus ook al die bloatware uit de motoblur versie die ik er op had staan. Ik kan al die troep bij 'toepassingen beweren' ook niet verwijderen, alles is grijs, ook de verwijderen button. Als ik zin en tijd heb, ga ik van het weekend verder kijken, misschien dat het verwijderen met ADB moet ofzo.
Volgens mij klopt dat ook gewoon. Deblur is afaik alleen het verwijderen van de motoblur grafische schil, alle Motorola apps staan er dan nog wel op.

Ik ben sinds een paar dagen over naar CM7.1.0 en ik moet zeggen dat dat wel een enorme opluchting is. Heerlijk clean en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik heb WIUI 2.16.20 geinstalleerd, gebaseerd op MIUI 2.16.20(android 2.3.7) en alles ziet er goed uit. Een ding is wel scary: het blijkt dat de CPU is overgeklokt naar 1,1GHz. Dat is wel een hele grote stap van 800MHz, kan dit geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het niet, die van mij doet zonder problemen 1,3 en draait nu al tijden op 1,2Ghz. Op de lange termijn lijkt me ook niet dat het kwaad kan, de Defy+ heeft immers dezelfde processor die standaard al op 1Ghz geklokt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
De processor van de Defy is ondergeclockt. Ik meen dat dat zelfs bevestigd is door Motorola. De processor is eigenlijk een 1 GHz-processor. Dus 'over'clocken naar 1 GHz is nog niet overclocken. 1,1GHz moet hij dus ook prima aankunnen, vooral omdat in CM7 en de daarop gebaseerde roms (miui, wiui etc vallen daaronder) niet alleen overclocken, maar ook nog undervolten. Door dat laatste wordt de processor zuiniger en wat minder snel warm. Een te laag voltage kan resulteren in instabiliteit. De waarden die in CM7 ingesteld zijn, zijn veilig te gebruiken door alle defy-gebruikers
Er zijn er die de defy probleemloos op 1.5 of zelfs 1.6GHz hebben draaien. Dat zou ik niet snel doen omdat je dat verschil te weinig merkt en de boel dan wel duidelijk heter wordt (dat merkte ik bij 1,2 en 1,3 GHz ook al, en ik ben terug op 1 GHz, wat ruim voldoende snelheid is wat mij betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Vraagje: in heb een schoonheidsprobleempje. Ik kan nergens het juiste icoon vinden voor de app drawer als ik een ander thema instel. Ik kan het icoon wel zien staan op de plaatjes als je een thema uitzoekt, maar meer niet. Het is erg lelijk dat standaard launcher pro icoon in de taakbalk terwijl alle andere iconen tot het thema behoren. Weet iemand waar ik dat icoon kan vinden en hoe ik het in moet stellen?

[ Voor 9% gewijzigd door ABD op 24-01-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Instellen doe je door lang te drukken op de icoon van de app-drawer. Dan edit. Dan klik je op het icoontje. Als het goed is vraagt hij dan welke iconen-set je wilt gebruiken. Selecteer de iconen-set die bij je thema hoort en kies het juiste icoontje. Ik hoop dat ik op deze manier allebei je vragen beantwoord heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Dat app drawer icoon vasthouden etc deed ik al. Dan krijg ik edit dock shortcut menu: change shortcut, change icon of swipe gesture action en bij elke van die keuzes krijg ik een uitgebreider menu. Ik heb alles maar met de hand gedaan, dus -> change shortcut ->Toepassingen en dan een keuze gemaakt, maar app drawer staat daar uiteraard niet tussen. Intiutief zou je zeggen ->change icon -> custum icon , maar dan kan ik de icoon nergens vinden in alle mappen of de SD kaart. Iconensetje kiezen ben ik niet tegengekomen, behalve dan de launcher pro shortcuts, maar die is leeg en bij create new moet je zelf iconen aanmaken. Dan moet je in de mappen gaan zoeken naar .png files, maar als het zo moet waar staan die iconen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 14:01
Hey mensen, dit is m'n eerste slimme telefoon dus misschien vraag ik naar de bekende weg, maar evengoed.

Ik heb Ben.nl en een motorala defy. En ik heb geen idee hoe ik internet aan zet. Automatisch gegevens updaten via het smsje dat ik krijg doet niets. Handmatig gegevens invullen verandert ook niets. Dataroaming staat aan. Als ik zoek naar de mogelijke APN netwerken of providers dan vind ik KPN, T-mobile etc maar geen Ben.

Iemand een idee? Zou chill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ben maakt gebruik van het T-mobile netwerk. Heb je een nieuwe simkaart erin gedaan of een oude? Ik meende mij te herinneren dat de oude simkaarten van Ben problemen gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
simkaart hoort geen probleem te zijn. ik snap er geen reet van. instellingen hier: http://www.ben.nl/vragen/...m-only-abonnement%3f.html voor zover ze overeen komen heb ik ingevuld. Wat zou ik nog meer kunnen doen? als ik de helpdesk bel zeggen ze dat ik internet heb, maar dat ik m'n instellingen nog maar eens moet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertM
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 17:24
@emjen zie mijn postings van een paar bladzijden terug. De SIM kan wel degelijk het probleem zijn. Ik had dat met een Telfort-abo en een bijna 10jaar oude SIM. Internet werkt niet, wat ik ook invulde volgens de instructies.
Uiteindelijk probleemloos met een nieuwe SIM, hetzelfde abo.
Kreeg trouwens kostenloos een nieuwe SIM in de telfortshop, terecht natuurlijk maar ik had dat niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nog behoefte is om over de locked bootloader te discussieren, dan kan dit hier:

http://community.develope...d/td-p/22108?pubid=987654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
dooie boel dit topic, de Defy Plus is toch een heel erg scherp geprijsde telefoon met goeie specs én waterdicht...er zijn weinig vergelijkbare alternatieven zelfs als je de waterdichte eigenschappen even vergeet :-)

Moet zeggen dat het toestel tot nu toe erg snel, stabiel en fijn werkt. Ga denkelijk pas ROM upgraden zodra ICS er stabiel voor te krijgen is. Wat nog wel even kan duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
tja, d'r valt weinig te klagen wat betreft de Defy (gelukkig!)

Om dan toch maar iets inhoudelijks te posten: vorige week MSginger3 van Walter79 er op heb gezet, en daar erg tevreden mee ben. Draait lekker stabiel, leuke features (1%, 720p film, RSZR camera en meer) en heeft een goede accutijd.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 10-02-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Hoe zijn hier de ervaringen met andere roms op de defy plus? Op xda zie ik hier ook heel weinig over en omdat cyanogen de plus (nog) niet ondersteund, zijn er maar enkele roms. Waarbij er een enorme tijd tussen de releases liggen.
Ik wil graag van mijn 2.3.6 stock rom met blur af. Het liefste weer terug naar een volledige miui rom zoals mijn Desire had.

*klik* petitie om oplaad probleem aan te pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Taarmen op 14-02-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
je link werkt (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Zijn er mensen met ervaringen met andere roms op defy+?
Ik dacht alles goed gedaan te hebben,maar het toch een fout gemaakt had standaard 2.3.6. erop staan. Andere rom geflashed, deze werkte niet goed, kon niet bellen/sms/internet. Daarna een officiele rom erop gezet, nu zit hij in een bootloop.
Heeft iemand een goede beschrijving om mijn telefoon weer werkend te krijgen, een froyo rom (met werkende link) zodat ik cm7 erop kan zetten.
Bedankt.

Waarschijnlijk de eerste brick van ons forum. Las dat meerdere andere roms werkend hadden op hun +. Stoute schoenen aan getrokken, mislukt. probeer nu van alles. Wil je mee lezen op xda?

[ Voor 24% gewijzigd door Taarmen op 21-02-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik kan niet zeggen dat je erg duidelijk bent in wat je allemaal wel en niet gedaan hebt. Hoe vaak heb je geprobeerd om zonder batterij de telefoon aan de usb te doen en daarna met het indrukken van de verschillende knop-combinaties de batterij erin te doen? Welke versie van RSD-lite had je op dat moment open staan? Welke drivers-versie heb je geïnstalleerd staan? Ik zou bijna zeggen: geef die telefoon eens hier, ga ik wel lopen prutsen ;)
Hoe vol is de batterij van je telefoon? Als die vrijwel leeg is, heb je ook een probleem....

[ Voor 4% gewijzigd door Fotogravinnetje op 22-02-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Kan je niet gewoon zeggen dat je een OTA update hebt gedaan en het zaakje toen er mee op hield ? O-)

• emjen
Mijn probleem van het internet was opgelost door...

de accu eruit te halen terwijl de telefoon aanstond. Toen ik 'm aan deed zocht hij meteen naar het mobiele netwerk en klaar.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik bellen in het buitenland? want alles gaat meteen uit maar ik kan niet de instellingen vinden waar ik het 'aan' zou kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:46
Ik heb sinds 2 dagen een Motorola Defy+. Alles werkt naar behoren, alleen geraak ik niet op internet. Wifi werkt wel, maar via Proximus lukt het niet. Ik denk dat alle instellingen goed ingesteld zijn, maar toch lukt het niet.
instellingen: APN: internet.proximus.be, de rest blanco
MCC: 206
MNC 01

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Telefoon al eens een reboot gegeven? Alle instellingen al eens gecontroleerd of er niet toevallig ergens een vinkje staat waar het niet moet, of niet staat waar het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Reboot al gedaan. En verder kan ik niet bedenken welk vinkje ik nog moet aan- of afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voor degenen die het gemist hebben: de devs van XDA hebben de fotocamera met rode lens (Bayer, ook op de Defy+) inmiddels werkend onder ICS. Bewegende beelden zitten er aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Klopt, op Epsylon's Nightly CM9 120301 werkt de camera maar videocamera geeft idd een reboot. Ik heb een groene lens. FM radio werkt nu ook.

CoPilot werkt alleen in Quarx' build 120302 (Froyo kernel) dus ik ben daar op overgestapt. FM Radio werkt hier nog niet, camera/video zelfde als Epsylon. Chrome Beta werkt nu ook in Quarx' build!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de ICS build van 29 januari, kan ik nou gewoon die nieuwste build er overheen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Heb mijn simkaart eens in mijn vorige gsm geplaatst en die kan ook geen verbinding maken. Ligt dus niet aan mijn toestel.
Ben recent overgeschakeld van Proximus Smile naar Proximusabonnement via het werk. Kan de 3G evt hierdoor gedeactiveerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:41:
Ik draai nu de ICS build van 29 januari, kan ik nou gewoon die nieuwste build er overheen flashen?
Dat is wat lastig te beantwoorden. In principe wel, met een wipe cache en wipe dalvik. Wipe data is niet nodig, dus je apps en instellingen blijven behouden. Heb je een Defy of Defy+ toestel? Defy met rode of groene lens? Welke rom heb je geinstalleerd momenteel? Van Quarx of Epsylon? Op basis van Defy of Defy+? Froyo of Gingerbread kernel?

Het is dus wat gecompliceerd. In deze thread staat alles vermeld in de eerste post:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432100

Volgens mij kun je de 2 maart Froyo Defy (1ste link samen met de CM7 Froyo kernel) flashen van Quarx met deze methode:

1:Head Over To Stable recovery
2:Wipe Data (die kun je dus overslaan)
3:Install ZIp from SD Card
4:Select ICS(Defy) .zip
5:Flash
6:Flash CM7 Kernel
7:Clear Cache and Dalvik Cache

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:19:
Voor degenen die het gemist hebben: de devs van XDA hebben de fotocamera met rode lens (Bayer, ook op de Defy+) inmiddels werkend onder ICS. Bewegende beelden zitten er aan te komen...
Dit geldt overigens ook voor Defy met groene lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drossie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:45:Kan de 3G evt hierdoor gedeactiveerd zijn?
Dat zou heel goed kunnen Je hebt ook geen mogelijkheid om de instellingen per sms te ontvangen van Proximus? Je instellingen boven staan goed: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar gewoon de update er overheen geïnstalleerd, en dat is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Heb sinds 2 weken ook de Defy+, begin eraan te wennen. Vind het een fijn toestel. Lekker stevig gebouwd, niet te groot en eindelijk de mogelijkheid om lekker met Apps aan de slag te gaan. Moet nog wel beetje wennen aan dingen als een datalimiet, maar dat lukt aardig.

Van de week op XDA zitten rondsurfen, ten tijde van mijn HTC Diamond veel met ROMS aan het etteren geweest maar sindsdien nooit meer. Maar ik wil natuurlijk wel graag ICS draaien als dat mogelijk is. Ik heb een rode lens en android 2.3.4.

Maar moet ik bij elke flash alle apps enzo opnieuw installeren? Dat kost zeeen van tijd natuurlijk. Heb nu wel redelijke set van app die ik fijn vind. Wel handig dat het telefoonboek en agenda bij android netjes gesynchroniseerd worden met je gmail. Het jammere aan XDA vind ik dat er meerdere mensen met een ICS versie bezig zijn, ik denk dan; bundel je krachten en maak 1 goede. scheelt kiezen :)

Zijn de MOD ICS'en al zo stabiel als 2.3.4? En werkt het daadwerkelijk sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik ben net sinds gisteren overgegaan op de ICS-versie door Quarks (die van Epsylon3 wilde bij mij niet booten) en ik heb er geen spijt van. Quarks en Epsylon3 werken steeds aan verschillende aspecten en nemen regelmatig fixes van elkaar over. Dus ze werken wel apart, maar toch samen. In jouw geval moet je opletten dat je versies kiest met een GB-kernel als basis, dus NIET froyo.
De 5-maart-versie van Quarks heeft geen werkende bluetooth, dus ik zit nu op de 3-maart-versie. Lees goed dit topic door, met name de eerste post en de laatste paar pagina's om te ontdekken wat de verschillen zijn en tegen welke bugs men nog aanloopt (en om te voorkomen dat je als zoveelste persoon klaagt over heet wordende batterij of onbekende contacten bij het bellen, terwijl daar ook al net zo vaak de oplossing voor gegeven is). Met de defy+ zou je in principe GEEN batterij-fix te hoeven flashen, zoals ik dat wel moet doen als ik een op GB gebaseerde versie wil gebruiken met m'n gewone defy met rode lens.
Lees alles goed door, wees zorgvuldig in je acties als je eenmaal bezig gaat. En als je niet weet wat je doet of hoe je terug kunt: NIET DOEN

Voor het wat sneller je apps terug kunnen zetten: gebruik titanium backup, maar restore/herstel GEEN systeem apps!

[ Voor 4% gewijzigd door Fotogravinnetje op 06-03-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek, BT werkt inderdaad niet in de 5 maart build van Quarx.

-edit: na een reboot weer wel.

Gebruik CM9 al een paar maanden en heb de laatste tijd elke keer de Froyo versie geflashed met daarna CM7 kernel. Waarom volgens jou perse niet de Froyo en wel de Gingerbread versie? Het is wat verwarrend met twee devs en twee kernel versies met ook nog eens een versie voor Defy en Defy+.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Gewone defy met groene lens (SOC-module) werkt alleen op de froyo-kernel. Defy+ (met rode lens, bayar-module) werkt alleen op de gb-kernel. Gewone defy met rode lens (bayar-module dus) werkt met beide kernels, maar voor gb-kernel moet je wel de battery-fix gebruiken, omdat de gb-kernel uitgaat van de grotere batterij van de defy+ en de batterij van de gewone defy wordt niet automatisch ondersteund door de gb-kernel (verkeerde batterij-drivers als ik het goed begrepen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:06:

Voor het wat sneller je apps terug kunnen zetten: gebruik titanium backup, maar restore/herstel GEEN systeem apps!
Hmm je hebt gelijk, veel lezen, gaat een hoop tijd inzitten. Sowieso al die afkortingen. GB etc, CMx. Ik snap nu het hele CM en kernel verhaal al niet. Die app ga ik sowieso eens proberen en goed lezen hoe je dat ding kunt bricken zodat ik dat in elk geval kan voorkomen..
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste