MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:31:
[...]
Tja, een nieuwe raid instance bedenken kost enorm veel tijd/geld/moeite. Ze zijn er nu ook wel mee bezig maar het duurt nog een aantal maanden voor het uit is, daarom gebruiken ze oude content zodat we wat afwisseling hebben. BWD/BOT zijn vrij zwakke instances maar de HC's zijn wel moeilijk dus het houd ons wel zoet tot er iets nieuws komt waar hopelijk meer tijd in zit.
Hoe bedoel je BWD/BoT zijn zwakke instances?
Als je bedoelt dat de normal modes te gemakkelijk zijn: volgens mij valt dat wel mee. ICC10 werd sneller gePUGt (en dan bedoel ik niet door guild runs met alts) dan deze twee, en ik heb het vermoeden dat TotFW zelfs helemaal niet gePUGt wordt. Maar dat ligt aan de instance. Ik blijf het een rare keuze vinden, random loot. Er was een reden dat
niemand de Cellar boss in Kara deed
Qua ontwerp vind ik beide dungeons ook zo slecht nog niet. Halfus is een leuk gevecht, waarbij wekelijks de moeilijkheid verschilt. Twilight Twins heeft een hoge comedy factor dankzij Theralion en z'n fruity opmerkingen en heeft voor onze raidgroup nog altijd een aantal addertjes onder 't gras. Twilight Council vind ik persoonlijk nog het minst leuk, hoewel de eerste twee fases genoeg elementen (lol pun intended) hebben voor wat verwarring en chaos, en de laatste fase is een ouderwets zergfest, zolang je tank oplet, tenminste. Cho'Gall is qua design ook niet zo heel spannend. Beetje een Yogg met oogjes ipv mondjes. De hele instance doet me wel wat... meh aan. Paars, blauw, rood. Metaal. Lock tier11 all over. Niet zo heel mooi vormgegeven.
Als we naar BWD kijken is Magmaw wat mij betreft redelijk uniek, hoewel dat voornamelijk zit in de 3 seconden dat de chains geactiveerd moeten worden. Stationary bosses zijn er niet zo heel veel van, dus dat is ook nog best nieuw. Omnotron... genoeg te doen, genoeg om op te wipen. Goeie executie bepalen de moeilijkheidsgraad. Leuk tussendoortje met de terugkeer van Flamegor, Ebonroc en Firemaw.
Maloriak is niet zo heel vernieuwend. Atramedes wel, daarentegen. Sound management is een interessante mechanic die echt een laag toevoegt aan het gevecht. Zonder sound zou 't wel een behoorlijk standaard gevecht zijn, though. Chimaeron dan... Echt vernieuwend, hele nieuwe mechanic met de introductie van het robotje, en volledig healer dependent. Ik haat 't gevecht, maar dat wil niet zeggen dat 't een slecht ontworpen gevecht is. En zeker niet saai, zéker niet als healer
Nef is echt wel de moeite waard, en heeft de toegevoegde factor van het feit dat we Nef en Onyxia al eens (of een paar keer) eerder zijn tegengekomen. De hele instance vind ik er persoonlijk wel mooi uitzien, met name Atramedes kamer, met z'n brailleboeken op drakenhanden-formaat. De centrale ruimte is ook wel mooi.
Hard modes zijn écht een stap omhoog, wat ook wel blijkt uit het feit dat het zo lang heeft geduurd voordat de content gecleared is. Ik kan helaas geen bron quoten, maar ik heb ergens staatjes gezien van de 'levensduur' van instances, en de huidige tier komt er als glorieus winnaar uit. Zelfs boven Naxx40.
En vergeet niet dat Blizzard z'n troeven nog in handen heeft. Ze hebben zelf gezegd dat ze niet direct in de eerste raiding tier hun vernieuwende gevechten willen prijsgeven. Als Firelands eraan gaat komen, en daar kunnen we volgens de Blizzcon geruchten ongeveer 6-7 bosses tegemoet zien, waaronder in elk geval Baron Geddon v2 en Raggie zelf, en verder geen andere raids, zullen daar toch wat moeilijke gevechten in moeten zitten om ons weer 4/5 maanden bezig te houden (maar daar zit de zomerperiode in).
Ik persoonlijk denk dat we nog wel wat unieks tegen gaan komen de komende maanden.