Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 240 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.740 views

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dakreal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:55:
[...]

En Cataclysm is geen classic.. ik snap zijn punt ook niet. Als je het spel idd niet leuk vind en je speelt het toch, dan heb je een verslaving :)
niet mee eens.
in mijn persoonlijke ingame ervaringen was het zo.

Karazan = Beste raid ooit leuk fun, was nieuw voor mij allemaal want in vanilla deed ik alleen PvP
Sunwell = Extreem diehard en eissen van de guild om het te mogen doen, maar de rewards en e-peen waren awesome.
Wotlk = Naxx boring EoE boring Os boring, Ulduar great helaas niet veel meegemaakt tot later pas, ToC boring en ja op heroic wel lastig maar lastig hoeft niet leuk te zijn, de omgeving en het idee boeide me niks.
Icc = Leuk maar Ulduar was beter.

Ik speel het spel nogsteeds, het steeds verbeteren van je char en X item voor Y vervangen en dan weer Enchanten en Gemmen en de zelfde mobs killen met kleurtje X of Y die je 5jaar terug ook had alleen toen waren ze U.
Heeft niets te maken dat het niet leuk genoeg is of uitdagend genoeg.
Het is ook niet verslavend in mijn ogen, het "leuke" gedeelte is voor mij na het werk en eten en huistaken op de Stoel te ploffen en lekker op Skype met een stuk of 6/7 RL maatjes lekker te ouwehoeren en ondertussen de knop op automatisch en dan raiden en ondertussen half internet af struinen en googlen.

Gezellig en Fun, maar vernieuwend al tijden niet meer, maar goed er is nog niks beters ooit gekomen waardoor een hoop mensen "zullen overstappen" many tried and many failed.
En voor mij de game die me van WoW afhaalt is Diablo3.
Maar alsnog ieder ze ding, ik bitch ook vaak zat over WoW, moet toch ergens tegen aan trappen als ik iets niet cool vind :).

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zou best Kharazan nog eens willen doen :). Wat Blizzard zou kunnen is doen een functie maken die je terug transporteert naar level 60/70/80 and je gear ook verandert zodat het een uitdaging is om de oude instance te doen, link er een coole mount en achievment aan en je hebt weer een paar happy hardcore* raiders.

Gelukkig heeft WoW ook genoeg leuke dingen. Zoals ... ehm Archealogy?

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 24-02-2011 15:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Seraphin

Meep?

MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:58:
Als Ulduar het hoogtepunt is op raid gebied sinds Molten Core dan is dat geen goed teken. Meeste lui spelen WoW al lang niet meer om de game maar meer om het sociale gedeelte. Qua gameplay is het weinig aan, de encounters zijn niet origineel, de instances zijn vrij saai en het verhaal is ver te zoeken.
Hum, gelukkig is/was Ulduar zéker niet het hoogtepunt sinds Molten Bore.
Ik heb BWL / AQ40 / Naxx40 helaas niet meer mee mogen maken, maar TBC vond ik hele leuke, gevarieerde fights hebben.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Anoniem: 373674

Ach iedereen moet zijn/haar eigen opvattingen over het tanken hebben.. en als het werkt is het toch okay

zelf heb ik nu 17 expertise zonder dat seal of truth glyps actief is. met die glyps wordt het 27. gebruik dat ding niet, maar ga dat wel doen als in 4.1 WoG kapot generft gaat worden. threat problemen heb ik eigenijk nooit. heb mouse over macro's met de taunts die zowel op mobs als teamleden werkt. Waneer ik rode balken om spelers zie staan, is het mis en gebruik ik dat. vooral Dk's die niet weten wat ze doen kunnen heel irri zijn voor een tank omdat die een paar hele hoge threat spells hebben.

Meteen ook even een leuke tip voor iedere tank of dk hierzo. maak vooral actief gebruik van army of the death bij de eerste en de 3de boss in lost city (HC of normal) wellicht op andere ook, maar heb dat nog niet getest.

Ideen is simpel.. laat de tank agro krijgen en cast dan de spel. de boss gaat dan als een dolle lopen hakken op de undead's en de party heeft echt niets te vrezen. op die derde boss heb ik nu al meerdere malen P2 gehaald terwijl de laatse undead maar net afgemaakt was :D.

Wel even een tip.. informeer de tank wel even als je zelf DK dps bent. anders krijg je zeker commentaar.. het lijkt voor een tank namelijk of hij/zij echt compleet de contole kwijt is.

suc6

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Seraphin schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb BWL / AQ40 / Naxx40 helaas niet meer mee mogen maken, maar TBC vond ik hele leuke, gevarieerde fights hebben.
Ja Dark Temple was ook leuk ja :) Maar okay, als je Wotlk kijkt, dan heb je eigenlijk Ulduar en ICC als raidinstance die leuk waren, en die game heeft hoe lang gedraait voordat Cata uitkwam?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Wat vind iedereen hier zo leuk aan Karazhan? :?

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:07:
[...]

Ja Dark Temple was ook leuk ja :) Maar okay, als je Wotlk kijkt, dan heb je eigenlijk Ulduar en ICC als raidinstance die leuk waren, en die game heeft hoe lang gedraait voordat Cata uitkwam?
Ik speel al 6 jaar, en ik raid praktisch nooit, en toch vermaak ik me nog door met vrienden altijd weer andere dingen te zoeken en te doen. Blijf nog steeds bij m'n mening, als je het speelt en je vind het stom, dan ben je echt niet helder bezig.

Dan zou ik of wat anders doen, of met m'n maten lekker de kroeg in gaan en daar socializen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Dakreal op 24-02-2011 15:13 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 373674 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:06:
Meteen ook even een leuke tip voor iedere tank of dk hierzo. maak vooral actief gebruik van army of the death bij de eerste en de 3de boss in lost city (HC of normal) wellicht op andere ook, maar heb dat nog niet getest.

Ideen is simpel.. laat de tank agro krijgen en cast dan de spel. de boss gaat dan als een dolle lopen hakken op de undead's en de party heeft echt niets te vrezen. op die derde boss heb ik nu al meerdere malen P2 gehaald terwijl de laatse undead maar net afgemaakt was :D.

Wel even een tip.. informeer de tank wel even als je zelf DK dps bent. anders krijg je zeker commentaar.. het lijkt voor een tank namelijk of hij/zij echt compleet de contole kwijt is.
Ja lachuh! Als rage based tank kan je dan dus meteen koffie gaan halen, want dan valt er verder niks meer te doen voor je...

Ook altijd vette humor als zo'n DK z'n Army popt op bazen met directionele abilities (breaths etc). Heb er wel eens eentje gehad op Ozruk. Altijd leuk, Ground Slam in een willekeurige richting!

Anyway, als ik tank en er komt weer een DK met een Army aanzetten ga ik AFK :P
Metalbuster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:10:
RUN AWAY LITTLE GURL.. RUN AWAY!

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 24-02-2011 15:14 ]

• Seraphin

Seraphin

Meep?

MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:07:
[...]

Ook weer zo; WotLK was overigens voor mij niet voor niets het moment dat ik een hele periode ben gestopt.

Wat ZG & ZA betreft: ik vind het (ook) een beetje jammer dat die nu terugkomen. ZG = eerste raid evah, het "omg wat gebeurt me nou"-gevoel dat ik die eerste keren had, is ook wel een beetje heilig wat dat betreft. (als vers gedingde vanilla druid nog in je feral spec zitten en offtank mogen zijn bij Tiger Boss ipv meteen je innervate-bitch spec aan te moeten meten --> unicum!)

Erg jammer als ZG nu een zerg-fest gaat worden (en dat zal ongetwijfeld).

[edit]
Nou... wat morrar zegt. Ik heb een keer een DPS DK gehad die AotD popte op General Husarn.... Leuk al die shockwaves die alle kanten opgaan....

Bij de overige bosses in Lost City kan ik het me wel voorsellen; vooral handig tegen adds my croc boss en siamat, maar verder?

[edit2]
@ Metalbuster:

- Opera Event (RUUUN!)
- Chess Event (gewoon lol)
- Shade of Aran (Dooooon't moooove)
- Netherspite (zomg lazorbeamz)

Hele gevarieerde raid, met imo een perfecte opbouw qua moeilijkheid / tuning. Rechtoe-rechtaan gearcheck op Attumen, daarna pittiger wordende bosses / trash zonder dat er écht cockblocks tussen zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Seraphin op 24-02-2011 15:22 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Welke dark temple? volgens mij ben je er nooit geweest als je niet weet dat het de 'black' temple is?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hmpf. Dark/Black w/e, ik heb het tot 2 bazen voor Illidan gedaan. Toen viel voor mij de guild wat uit elkaar en ben ik een poosje gestopt :).

(ik ben gewoon niet zo verslaafd dat ik raid instances van 3 jaar oud precies ken ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 24-02-2011 15:24 ]

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Jongens (en meisjes), vergeet niet dat er in de huidige playerbase een grote meerderheid zit die nooit vanilla endgame heeft geraid, en een substantieel deel dat nooit TBC endgame heeft geraid. Voor hen is een ZG op level gewoon nieuw, en voor de TBC subset is ook ZA op level nieuw.

Gooi die lange vanilla baard dus even over je schouder, stof je Atiesh af, en vertel ons jonkies sterke verhalen over de goede oude dagen terwijl wij voor jullie gebrek aan aanpassingsvermogen aan de nieuwe technieken proberen te compenseren ;)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Dutchman! schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:23:
Jongens (en meisjes), vergeet niet dat er in de huidige playerbase een grote meerderheid zit die nooit vanilla endgame heeft geraid, en een substantieel deel dat nooit TBC endgame heeft geraid. Voor hen is een ZG op level gewoon nieuw, en voor de TBC subset is ook ZA op level nieuw.

Gooi die lange vanilla baard dus even over je schouder, stof je Atiesh af, en vertel ons jonkies sterke verhalen over de goede oude dagen terwijl wij voor jullie gebrek aan aanpassingsvermogen aan de nieuwe technieken proberen te compenseren ;)
"Where did you get that, did HE send you!?" :P

• Mektheb

Ja inderdaad, alleen nadeel bij die dingen en de sterke verhalen is.
dat ik ze ook allemaal moet vertellen hoe ze moeten spelen :P

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25
Opa's (en oma's), vergeet niet dat er in de huidige playerbase een grote meerderheid zit die nooit vanilla endgame heeft geraid, en een substantieel deel dat nooit TBC endgame heeft geraid. Voor hen is een ZG op level gewoon nieuw, en voor de TBC subset is ook ZA op level nieuw.

There I fixed it for you!

Verder: brilliant geschreven post en op zich helemaal waar, maar je zou ook nieuwe content kunnen uitbrengen die dus nieuw is voor zowel de oudjes als de nieuwtjes toch?

Het hergebruiken is deels ook gewoon een beetje gemakzucht denk ik en financieel natuurlijk ook wel opportuun :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Morrar schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:28:
[...]

There I fixed it for you!

Verder: brilliant geschreven post en op zich helemaal waar, maar je zou ook nieuwe content kunnen uitbrengen die dus nieuw is voor zowel de oudjes als de nieuwtjes toch?

Het hergebruiken is deels ook gewoon een beetje gemakzucht denk ik en financieel natuurlijk ook wel opportuun :)
Tja, een nieuwe raid instance bedenken kost enorm veel tijd/geld/moeite. Ze zijn er nu ook wel mee bezig maar het duurt nog een aantal maanden voor het uit is, daarom gebruiken ze oude content zodat we wat afwisseling hebben. BWD/BOT zijn vrij zwakke instances maar de HC's zijn wel moeilijk dus het houd ons wel zoet tot er iets nieuws komt waar hopelijk meer tijd in zit.

Anoniem: 236827

Ik kan me nog het geroep op TS herinneren, waar we probeerde om alle 3 de 'bazen' bij de tijgerbaas in ZG tegelijk af te maken!
Of de bats bij de batboss, die de healers verkrachtten.
Of het roepen dat men de ghosts af moesten maken bij Jinkho (??).
Of het adds pullen bij Hakkar...

De goede oude tijd, waar alles veel lastiger was door het gemis aan ervaring, addons en brains.

• Mektheb
Anoniem: 236827 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:32:
Ik kan me nog het geroep op TS herinneren, waar we probeerde om alle 3 de 'bazen' bij de tijgerbaas in ZG tegelijk af te maken!
Of de bats bij de batboss, die de healers verkrachtten.
Of het roepen dat men de ghosts af moesten maken bij Jinkho (??).
Of het adds pullen bij Hakkar...

De goede oude tijd, waar alles veel lastiger was door het gemis aan ervaring, addons en brains.
Yup :), maar ach zo is het met alles he een goeie film maakt ook de 1e x de beste indruk :)

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 19:05
Als je het niet volledig beugefarmed was, was dat gewoon een érg expansieve, mooi uitgedachte, héél erg afwisselende, epische, tjokvol lore zittende topraid, die ook nog eens verrassend mooi schaalde: hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je hem clearde binnen een lockout, hoe lang daarna voor je hem op één avond kon clearen?

Komaan. Qua afwisselende fights heb je in Kara echt geen klagen. Originele concepten (zoals chess, opera (lachen), beamjumpen op netherspite), originele spell mechanics (don't move in the flamewreath) chaosfights (moroes, prince), badass dragons (nightbane). Lorewise en sfeergewijs is het gewoon af! En dan nog een paar epische, EPISCHE one-liners (run away little girl, I am not some simple jester! I am Nielas Aran!, ...). Daarnaast, elke raid waar je voor een fight op een podium opkomt, aangekondigd wordt, buigt (was verplicht bij ons de raidgroup) en dan pas ass kickt is punten waard.

Helpt ook wel dat dat mijn eerste srs raid ervaring was, dus zal altijd wel een beetje special blijven.

ZA vond ik trouwens ook geweldig. Ben langs één kant blij dat ik die terug mag zien, langs andere kant is het idd wat spijtig dat we der door zouden sjeezen.

Imho zijn er niet zoveel écht slechte raids geweest van blizz. Er komen er mij maar twee voor de geest:
- Naxx II (this time it's not personal) was niet zo'n goed idee (hoewel Naxx zelf best grappig is en de bossfights zelf interessant waren. De raid schaalde echter niet naar "nieuwe tijden" imho).
- ToC (heel dat tournament ding, degene die daarvoor verantwoordelijk is mogen ze van mij traagjes roosteren in MC).

EDIT; en als "encore":

ik hoop dat ze met ZG en ZA doen wat ze met DM en SFK gedaan hebben, en niet wat ze met Naxx gedaan hebben. Dus een "+-volledig nieuwe" instance "in de lijn van" maar met nieuwe boss mechanics, aangepast aan de setting, volledig geupdate. En niet gewoon een paar miljoen health bij de bosses.

[ Voor 8% gewijzigd door DexterBelgium op 24-02-2011 15:36 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Kara was voor heel veel spelers (waaronder ik), die alleen een beetje MC/ZG/AQ20 gezien hadden, ineens heel wat anders. Er kwamen ineens tactics bij kijken, veel variatie in gevechten en epics werden toegankelijk.
Zoals met veel dingen die je voor het eerst doet, blijft het bijzonder.
Ik ben In TBC begonnen met raiden, daarvoor wel wat gezien, maar zeer casual. Zo vond ik destijds zowel Kara, SSC als BT echt vet, ik heb daar hele goede herinneringen aan. De first kill op Lady Vashj (Voor de Nerf) was epic!
Ik vind Ulduar nog steeds de beste raid Instance. Maar ik heb ook hele goede herinneringen aan ICC, die meer met mijn guild te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 24-02-2011 15:40 ]

haha.. prachtige die "jonkies" nou als "oude ***" ga ik toch mooi weer ZA leiden als het kan.. lijk mij leuk.
maar je hebt wel een punt. denk dat wel 60% in mijn guild er nog nooit is geweest.
deadsy33 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:54:
[...]

leuk, content recycling wat je in het verleden ook al tig keer heb gedaan...kunnen ze dan echt niks verzinnen?

:/
Content recycling is geen slecht iets. Oude dungeons doodbloeden en vervolgens niks meer mee doen vind ik vervelender.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Mektheb
Rakkerzero schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:39:
[...]

Content recycling is geen slecht iets. Oude dungeons doodbloeden en vervolgens niks meer mee doen vind ik vervelender.
Eens, maar aan de andere kant jammer dan :).

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:58

vhal

ಠ_ಠ

Rakkerzero schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:39:
[...]

Nee maar als een speler van de oude stempel vind ik het persoonlijk jammer dat ze wederom 'oude' content opnieuw gebruiken. Naxx40 is niet te vergelijken met Naxx25. Begrijp mij niet verkeerd, het is wel weer grappig om in ZG/ZA rond te huppelen maar het epische gevoel van vroeger (eerste raid ever, ZA mount run in crap gear) zal je bij mij niet meer terug vinden in een random heroic.

Maar ik moet eigenlijk niet zo zeuren, tenslotte speel ik het spel eigenlijk non stop sinds vanilla wow en juist voor die mensen is het lastig om ze tevreden te stellen. Wel zijn er imho zat mogelijkheden om een nieuwe dungeon te creeeren, ook al kost dat veel tijd voor Blizz. Ik blijf ook jammer vinden dat er maar weinig referenties terug zijn te vinden van Sargeras, zijn tomb (toch vlak bij Kezan als ik het goed heb), de Dark Portal brigade (en de personage's die nog steeds vermist zijn) en wat mij betreft mag de Ysera lore ook wel een boost gebruiken (maar dat zal ws in 4.1 komen als ik de datamining stuff bekijk)

Strava

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
DexterBelgium schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:33:
[...]

Als je het niet volledig beugefarmed was, was dat gewoon een érg expansieve, mooi uitgedachte, héél erg afwisselende, epische, tjokvol lore zittende topraid, die ook nog eens verrassend mooi schaalde: hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je hem clearde binnen een lockout, hoe lang daarna voor je hem op één avond kon clearen?

Komaan. Qua afwisselende fights heb je in Kara echt geen klagen. Originele concepten (zoals chess, opera (lachen), beamjumpen op netherspite), originele spell mechanics (don't move in the flamewreath) chaosfights (moroes, prince), badass dragons (nightbane). Lorewise en sfeergewijs is het gewoon af! En dan nog een paar epische, EPISCHE one-liners (run away little girl, I am not some simple jester! I am Nielas Aran!, ...). Daarnaast, elke raid waar je voor een fight op een podium opkomt, aangekondigd wordt, buigt (was verplicht bij ons de raidgroup) en dan pas ass kickt is punten waard.

Helpt ook wel dat dat mijn eerste srs raid ervaring was, dus zal altijd wel een beetje special blijven.

ZA vond ik trouwens ook geweldig. Ben langs één kant blij dat ik die terug mag zien, langs andere kant is het idd wat spijtig dat we der door zouden sjeezen.

Imho zijn er niet zoveel écht slechte raids geweest van blizz. Er komen er mij maar twee voor de geest:
- Naxx II (this time it's not personal) was niet zo'n goed idee (hoewel Naxx zelf best grappig is en de bossfights zelf interessant waren. De raid schaalde echter niet naar "nieuwe tijden" imho).
- ToC (heel dat tournament ding, degene die daarvoor verantwoordelijk is mogen ze van mij traagjes roosteren in MC).

EDIT; en als "encore":

ik hoop dat ze met ZG en ZA doen wat ze met DM en SFK gedaan hebben, en niet wat ze met Naxx gedaan hebben. Dus een "+-volledig nieuwe" instance "in de lijn van" maar met nieuwe boss mechanics, aangepast aan de setting, volledig geupdate. En niet gewoon een paar miljoen health bij de bosses.
Oké, ik begin oud te worden. Ben al die dingen alweer vergeten wat jij nu verteld. Kon mij voor jou verhaal alleen maar nightbane herinneren.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Metalbuster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:57:
[...]

Oké, ik begin oud te worden. Ben al die dingen alweer vergeten wat jij nu verteld. Kon mij voor jou verhaal alleen maar nightbane herinneren.
Ik ook.. maar dan voornamelijk omdat ik het verdrongen heb aangezien dat zo ongeveer de meest uitgemolken en kapotgefarmde content (badges -> yay t6 equivalents op alts) ooit was :p

Karazhan was daarnaast voor mij ook gewoon de instance die mijn 40-man guild van destijds kapotmaakte, dus weinig goede herinneringen eraan. Run away little girl is wel een hoogtepuntje in die instance, dat moet ik toegeven :)

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Tja, een nieuwe raid instance bedenken kost enorm veel tijd/geld/moeite. Ze zijn er nu ook wel mee bezig maar het duurt nog een aantal maanden voor het uit is, daarom gebruiken ze oude content zodat we wat afwisseling hebben. BWD/BOT zijn vrij zwakke instances maar de HC's zijn wel moeilijk dus het houd ons wel zoet tot er iets nieuws komt waar hopelijk meer tijd in zit.
Hoe bedoel je BWD/BoT zijn zwakke instances?

Als je bedoelt dat de normal modes te gemakkelijk zijn: volgens mij valt dat wel mee. ICC10 werd sneller gePUGt (en dan bedoel ik niet door guild runs met alts) dan deze twee, en ik heb het vermoeden dat TotFW zelfs helemaal niet gePUGt wordt. Maar dat ligt aan de instance. Ik blijf het een rare keuze vinden, random loot. Er was een reden dat niemand de Cellar boss in Kara deed :P

Qua ontwerp vind ik beide dungeons ook zo slecht nog niet. Halfus is een leuk gevecht, waarbij wekelijks de moeilijkheid verschilt. Twilight Twins heeft een hoge comedy factor dankzij Theralion en z'n fruity opmerkingen en heeft voor onze raidgroup nog altijd een aantal addertjes onder 't gras. Twilight Council vind ik persoonlijk nog het minst leuk, hoewel de eerste twee fases genoeg elementen (lol pun intended) hebben voor wat verwarring en chaos, en de laatste fase is een ouderwets zergfest, zolang je tank oplet, tenminste. Cho'Gall is qua design ook niet zo heel spannend. Beetje een Yogg met oogjes ipv mondjes. De hele instance doet me wel wat... meh aan. Paars, blauw, rood. Metaal. Lock tier11 all over. Niet zo heel mooi vormgegeven.

Als we naar BWD kijken is Magmaw wat mij betreft redelijk uniek, hoewel dat voornamelijk zit in de 3 seconden dat de chains geactiveerd moeten worden. Stationary bosses zijn er niet zo heel veel van, dus dat is ook nog best nieuw. Omnotron... genoeg te doen, genoeg om op te wipen. Goeie executie bepalen de moeilijkheidsgraad. Leuk tussendoortje met de terugkeer van Flamegor, Ebonroc en Firemaw.

Maloriak is niet zo heel vernieuwend. Atramedes wel, daarentegen. Sound management is een interessante mechanic die echt een laag toevoegt aan het gevecht. Zonder sound zou 't wel een behoorlijk standaard gevecht zijn, though. Chimaeron dan... Echt vernieuwend, hele nieuwe mechanic met de introductie van het robotje, en volledig healer dependent. Ik haat 't gevecht, maar dat wil niet zeggen dat 't een slecht ontworpen gevecht is. En zeker niet saai, zéker niet als healer :P

Nef is echt wel de moeite waard, en heeft de toegevoegde factor van het feit dat we Nef en Onyxia al eens (of een paar keer) eerder zijn tegengekomen. De hele instance vind ik er persoonlijk wel mooi uitzien, met name Atramedes kamer, met z'n brailleboeken op drakenhanden-formaat. De centrale ruimte is ook wel mooi.

Hard modes zijn écht een stap omhoog, wat ook wel blijkt uit het feit dat het zo lang heeft geduurd voordat de content gecleared is. Ik kan helaas geen bron quoten, maar ik heb ergens staatjes gezien van de 'levensduur' van instances, en de huidige tier komt er als glorieus winnaar uit. Zelfs boven Naxx40.

En vergeet niet dat Blizzard z'n troeven nog in handen heeft. Ze hebben zelf gezegd dat ze niet direct in de eerste raiding tier hun vernieuwende gevechten willen prijsgeven. Als Firelands eraan gaat komen, en daar kunnen we volgens de Blizzcon geruchten ongeveer 6-7 bosses tegemoet zien, waaronder in elk geval Baron Geddon v2 en Raggie zelf, en verder geen andere raids, zullen daar toch wat moeilijke gevechten in moeten zitten om ons weer 4/5 maanden bezig te houden (maar daar zit de zomerperiode in).

Ik persoonlijk denk dat we nog wel wat unieks tegen gaan komen de komende maanden.

D3 char(s)

• Mektheb
Inferno schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Ik ook.. maar dan voornamelijk omdat ik het verdrongen heb aangezien dat zo ongeveer de meest uitgemolken en kapotgefarmde content (badges -> yay t6 equivalents op alts) ooit was :p

Karazhan was daarnaast voor mij ook gewoon de instance die mijn 40-man guild van destijds kapotmaakte, dus weinig goede herinneringen eraan. Run away little girl is wel een hoogtepuntje in die instance, dat moet ik toegeven :)
Mijn ervaring was karazan in een guild met engelsen en schotten op vrijdag avond met bier op rond een uur of 23:00 en dan nog bosses downen ook en soms een avond doen over trash omdat iemand weer is zat te kloten en te ouwehoeren.

Waarbij mensen letterlijk broek plass momenten hebben gehad :).
geweldig.
Heb nog steeds soundfiles ervan ergens op me pc thuis ! , maar verder evenaart een dronken guildie tijdens een Black Temple raid over sheepf'ckers en dit en dat.
En die moest en zou een broodje met iets maken en de halve raid moest wachten enzo.
Ook opgenomen en ergens op de pc staan, geweldig

waar ik wel van baal is dat me orginele disk met wow erop dood is gegaan en ik dus all me screenshots kwijt ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 24-02-2011 16:18 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrVegeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:58:
Als Ulduar het hoogtepunt is op raid gebied sinds Molten Core dan is dat geen goed teken.
Ik vond tier 5 toch echt veel beter dan MC...en Karazhan deed ik elke week en ging nooit vervelen. Als het nog enigszins uitdagend zou zijn ging ik nu nog elke week naar Kara...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Voor de mensen die Secret Story volgen:

Death Knight - Alexander
Druid (Bear Form) - Sharon
Hunter - Servio (Guido z'n pet)
Mage - Cynthia
Paladin - Philip
Priest - Laura
Rogue - Joanna
Shaman - Karim
Warlock - Sofia
Warrior - Gerard

(Ja ik verveel me :'D)

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Karazhan <3

Anoniem: 63072

NMe schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:30:
[...]

Ik vond tier 5 toch echt veel beter dan MC...en Karazhan deed ik elke week en ging nooit vervelen. Als het nog enigszins uitdagend zou zijn ging ik nu nog elke week naar Kara...
Ik sluit me er bij aan. Op Loot reaver en Lurker of loot na was T5 geweldig! KT en Vashj zijn nog steeds mijn favoriete bosses in WoW. Geweldige gevechten.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Ik sluit me er bij aan. Op Loot reaver en Lurker of loot na was T5 geweldig! KT en Vashj zijn nog steeds mijn favoriete bosses in WoW. Geweldige gevechten.
Lurker was nog best leuk toen we undergeared SSC binnen kwamen lopen. :P Maar Hydross was echt geweldig, Morogrim's tenenkaas ruik ik nu nog, Leothas was insane met zijn spins en Fathom-Lord was heerlijke chaos in de eerste paar tries. Vashj was gewoon poetry in motion, daar moest gewoon iedereen doen wat hij moest doen, anders ging ze niet neer. Heb de core macro nog steeds. :+

Kael en Vashj zijn de beste fights ingame, en wat mij betreft komt alleen Yogg-Saron een beetje in de buurt.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Hmm.. dus als van de TBC raids de tweede generatie als het best wordt ervaren, en dat van de WotLK raids ook gevonden wordt... was Blackwing Lair dus de beste raid content van Vanilla. Als het om tier gear design gaat ben ik 't daar denk ik wel mee eens...

Maar dat betekent dus ook dat de 4.1 content het hoogtepunt van Cata wordt...

</sherlock>

D3 char(s)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blistimo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:12:
[...]

Hoe bedoel je BWD/BoT zijn zwakke instances?
Qua encounters zit het wel aardig in elkaar maar de sfeer en "verhaal" in de instance zijn er gewoon niet. Het voeld niet echt als een raid voor mij.

• Mektheb
NMe schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Lurker was nog best leuk toen we undergeared SSC binnen kwamen lopen. :P Maar Hydross was echt geweldig, Morogrim's tenenkaas ruik ik nu nog, Leothas was insane met zijn spins en Fathom-Lord was heerlijke chaos in de eerste paar tries. Vashj was gewoon poetry in motion, daar moest gewoon iedereen doen wat hij moest doen, anders ging ze niet neer. Heb de core macro nog steeds. :+

Kael en Vashj zijn de beste fights ingame, en wat mij betreft komt alleen Yogg-Saron een beetje in de buurt.
Heb de macro zelf ook nogsteeds, moet alleen zeggen Yogg-Saron nog best pittig vond ook al was je gear verder en je deed Yog+0 bv.
Maar alsnog uitgear je het, baal dat ik die encounters niet meegemaakt heb wanneer het "moest"

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Blistimo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
Hmm.. dus als van de TBC raids de tweede generatie als het best wordt ervaren, en dat van de WotLK raids ook gevonden wordt... was Blackwing Lair dus de beste raid content van Vanilla. Als het om tier gear design gaat ben ik 't daar denk ik wel mee eens...

Maar dat betekent dus ook dat de 4.1 content het hoogtepunt van Cata wordt...

</sherlock>
Is op zich ook wel logisch. Eerste tier moet tegelijk ontwikkeld worden met diverse andere world development dingen, dus daar kan relatief minder tijd in gestopt worden. De tweede tier kan gemaakt worden zodra de eerste tier af is, maar tegelijkertijd zal er nog niet gewerkt hoeven worden aan de nieuwe expansion. Voor de derde tier is dat laatste wel het geval. :)

Overigens waren AQ40 en Naxx in vanilla ook geweldig hoor. Vond BWL wel mooier om te zien. :)
Mektheb schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:43:
[...]

Heb de macro zelf ook nogsteeds, moet alleen zeggen Yogg-Saron nog best pittig vond ook al was je gear verder en je deed Yog+0 bv.
Vashj ook, om dezelfde reden. :P Laatst maar de Ulduar-achievements gedaan op een alt toen een raid niet doorging, was nog wel leuk. Alles gezerged, maar dat ging met YS niet zomaar. Wilden hem eigenlijk +0 doen maar omdat er diverse mensen waren die de fight nog nooit gezien hadden en gezien het feit dat we maar één tank hadden hebben we dat na een paar tries maar opgegeven. Thorim naar beneden gestuurd en de boss zo maar gekilld voor de drake.

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 24-02-2011 16:46 ]

Ik vind The Sunwell echt mijn favoriet!! wat een top herrineringen.. helemaal toen ik met een snieky truck de trash deels solo kon farmen. duurde niet lang, maar was echt leuk.

En dan die poort waar het helemaal vol stond met mensen voor het maken van groepen.. echt top raid. Daar had ik toen echt het WoW "gevoel" heb dat tot nu toe nog niet gehad, maar kan misschien nog komen.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

BWL en BWD verschillen qua hoe het eruit ziet niet zo gek veel van elkaar, maar ik vind BWD toch iets grootser ogen, misschien wel door de centrale ruimte. BWL herinner ik me toch vooral als eieren en suppression devices :<

AQ heb ik helaas niet mee mogen maken, maar ik kan me voorstellen dat de grootte van die instance an sich al indruk genoeg maakt.

Misschien ligt daar wel de crux. Ik herinner me MC vooral van concentratie op trash, timers in de gaten houden, patrol paths in je kop stampen zodat je niet de tweede Corehound pullde terwijl de eerste nog up was enzo. BWL had al minder trash, maar de engineer packs waren toch best... lastig. Wat ik van AQ en Naxx40 heb gehoord was de trash daar ook iets om rekening mee te houden. Tijdsinvestering.

TBC instances hadden ook nog epic trash, denk aan Opera trash, de post Curator trash, bepaalde packs in BT. En Hyjal. Ohnee, dat was een raid zonder bosses :>

In WotLK, met het verdere doorontwerpen van de 10/25 man raid filosofie is volgens mij de hoeveelheid trash opgegeven en vervangen door "interessante" trash (op Naxx na :P). Auriaya, irritante Jormungars voor Hodir, kutrogues op weg naar Vezax...'t waren niet heel veel packs, maar je had er wel een beetje tactiek voor nodig, en soms zelfs CC (waaaaaaat?!). In ICC kan ik me eigenlijk alleen de Val'kyr herinneren, met name de eerste keer dat we ze pullden. En praat me niet van de trash in TotC. Daar zijn wij echt té vaak op gewiped.

BoT heeft nog wel wat trash, en nog wat irritante trash ook, met name de preCouncil trash. Maar die instance heeft dan ook maar 4 (5) bosses. BWD heeft 1 pack per boss. En hoewel je voor die trash wel een klein beetje tactiek moet hebben is 't gewoon geen tijdsinvestering meer. Waarmee de instance voornamelijk uit bossfights bestaat, zeker als je de tijdsbesteding bekijkt.

Trash == tijdsbesteding == epicheid instance?

D3 char(s)

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
HawVer schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:41:
Gisteren samen met de guild bezig geweest in BOT. De eerste trash een aantal keren gedaan. En daarna een try op de eerste boss. Maar het ging voor geen meter. Ik denk dat onze item level ook gewoon nog te laag is om een beetje mee te kunnen komen. Wel een leuke ranged kunnen looten. Crossifre Carbine

Gemiddelde item level is tussen de 340 en 350. Welke raid kun je dan het beste gaan doen? Of kun je je dan beter beperken tot hcs?
Grootste probleem was uiteindelijk dat het allemaal wat snel-snel was. Geen goede afspraken, gewoon een probeersel.

De volgende keer gaan we een paar serieuze pogingen ondernemen. Zal je zien dat het allemaal wat vlotter verloopt. Aan de gear mag het zeker niet liggen.

ps: *grmbl* @ loot ;)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ach MC had zo zijn leuke tijden, je moest weten hoe je trash moest aanpakken en de timers. De bosses waren ook zeker voor dat level en die ervaring echt een uitdaging. Domo met zijn 8 helpers en shazrah met zijn 5en was best even moeilijk. En natuurlijk ragnaros met zijn 8 sons = chaos.
BWL had toch wel wat van de leukere encounters te beginnen met de eerste 2 bosses, ik herinner me nog dat een holy paladin de hoogste dps had gehaalt van de hele raid( friendly fire want hij lagde ). En de eerste gauntlet was ook echt een uitdaging om door te komen.

Na de grote nerf in TBC was niets meer hetzelfde en wandelde je bijna door alles bosses heen alsof ze er niet stonden, maar toch kunnen veel mensen zich nog lekker kapotbijten of de oude bosses zoals 2emps.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Blistimo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:02:
Trash == tijdsbesteding == epicheid instance?
Ik vind trash zeker niet geweldig maar het hoort er IMO wel gewoon bij. Je kan niet zomaar van boss naar boss gaan, da's gewoon saai. ToC10/25 was een verschrikkelijke instance om die reden.

BWD en BoT trash vind ik best leuk, en inderdaad zeker de trash voor Ascendant Council. Er is alleen niet genoeg trash in BWD voor mijn smaak. BoT is precies goed.

TotFW zal ik maar niet over beginnen. Then again, die fights vind ik wel redelijk leuk, zekers als raid leader. Alleen jammer van de loot daar... Snap niet waarom Blizzard dat gedaan heeft, random stats werkten in Karazhan al niet...hoeveel van jullie hebben de beast bosses bij de ingang gedaan om de loot?

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 24-02-2011 18:09 ]

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Wij hebben ze allemaal 1 keer gedaan om te zien wat ze deden. Maar zelfs dat was niet echt spannend. Wel een hele tijd een str/agi/sta neck in mn kitty gear gehad toen. Ja, toen was str nog de beste stat voor kitties :P

Ook nu nog zijn volgens mij een melee ring en een plate belt BiS voor een aantal classes alleen in TotFW te halen. Maar het had mij veel logischer geleken als er gewoon tier loot dropte van Al'Akir. Dan was er tenminste echt een aanmoediging om erheen te gaan.

D3 char(s)

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 11:58
Vind ook dat trash er wel bijhoort, en laten we eerlijk zijn, naarmate de gear vordert en het smoother gaat is het toch ook wel lekker om die groepen met minder of geen CC te pullen en helemaal los te gaan? ;)

Als er geen trash was en je hebt de raid instances op farm, dan raid je 3-4 uur en je bent klaar voor de week. Lijkt me niks.

Edit: gisteren eindelijk de 4 piece set bonus gehaald woot :o

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 24-02-2011 19:59 ]

Bnet pindle#2913

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:09
Nvm.

[ Voor 94% gewijzigd door PascalvE op 25-02-2011 00:33 ]

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 18:58
Zoals iemand al zei, Halfus HC down :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Easy. Yay 372 gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

Onofficiële patchnotes

Arms
Rallying Cry *New* (Level 83) - Temporarily grants you and all party or raid members within 30 yards 20% of maximum health for 10 sec. After the effect expires, the health is lost. 3 min cooldown, Instant
Colossus Smash now bypass 70% of armor instead of 100%.
Mortal Strike now deals 175% weapon damage, up from 150%.
Overpower now deals 145% weapon damage, up from 125%.
Two-Handed Weapon Specialization (Mastery) now increases damage dealt with 2H weapons by 20%, up from 10%.
Improved Hamstring now also reduces the global cooldown of Hamstring by 0.5/1 sec.
Improved Slam now increases Slam’s damage by 20/40%, up from 10/20%
Juggernaut now reduces the cooldown of Charge by 3 sec but no longer increases the stun duration.

Ziet er naar uit dat we in 4.1 de terugkeer van de arms warrior in pvp zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in 4.1 ook geen "gedoe"meer met die bloodrunes op mijn frost hakker :D..perm deathrune. dat wordt hakken :D

Wel kijk ik heel sceptisch naar de WoG nerf. 20 sec cd is voor mij persoonlijk dan totaal geen optie meer. WoG zit bij mij heel vast in de rotaties voornamelijk als survival spell voor hp, maar het zet tevens ook holy shield aan.

We gaan het zien, maar denk dat tegen de tijd dat 4.1 uitkomt ik moet zorgen dat mijn DK ook full tank rdy is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326103

kleine vraag,
end game enchament wapens, beide fast of slow? of 1 fast ander slow, please tell me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Anoniem: 373674 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:19:
Wel kijk ik heel sceptisch naar de WoG nerf. 20 sec cd is voor mij persoonlijk dan totaal geen optie meer. WoG zit bij mij heel vast in de rotaties voornamelijk als survival spell voor hp, maar het zet tevens ook holy shield aan.
Tsja, in all fairness vind ik protpallies (ik heb er een @80) echt vreselijk OP.
Uiteraard géén idee hoe alles scaled op 85, maar WoG zorgt er in een solo-pve omgeving iig wel voor dat je nooit, nooit, nooit dood gaat, ook al pull je 5 cata trashmobs in je wotlk ilvl 170 gear.

Een (relatief korte) CD op WoG betekent dat het een mooie aanvulling op je rotation is als de healer struggled, zonder dat het een vaste waarde wordt. En Holy Shield kun je ook met SotR activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 17:53
Wat zuigt atramedes...

Voor de disc + breath combo, firebeam begint voor je te branden dus je stopt met lopen... issie in werkelijk achter je.. 2e of 3e poging hadden we hem op 16% gekregen. Op 22% ofzo zat iedereen nog onder de 30% sound (inclusief ikke die dood op de grond lag O-) ) en boem, opeens halve raid dood.

Vage rng fight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:00
Goede morgen allemaal,

De avond is niet zo verlopen als ik hoopte, maar uiteindelijk hebben we toch nog een redelijk resultaat weten te boeken. We konden rond een uurtje of 21.00 beginnen omdat één van de tanks eerst nog wat RL verplichtingen had. Iedereen wilde naar Artimedes en daarna naar Council, dus dat gingen we doen. Ik was liever meteen naar council geweest om ook alvast wat serieuse tries op Cho’gall te hebben…

Uiteindelijk hebben we ongeveer 1,5 uur en 11 wipes gehad voor we Artimedes neer hadden. We hadden weer wat nieuwe mensen mee, en het was pas de tweede keer dat we hem neer kregen, maar toch viel dat een beetje tegen. Eén foutje is gewoon dodelijk. Omdat we nog maar een minuutje of 25 over hadden was Council geen optie meer. Dus zijn we nog even naar de Conclave of Wind gegaan. Die hadden we slechts één keer gekilled en dat was een maand geleden. Inmiddels hadden we veel nieuwe mensen mee. En vooral een hele bak meer gear met zijn allen.

Na 3 tries lag de council. Windplatform gaf problemen de twee tries ervoor, die silence doet een raid niet echt goed. De derde try was wel perfect, dus dat is wel weer leuk! We besloten om gewoon 1 healer + shadowpriest non-stop op het windplatform te houden. Ik en de resto shaman deden met zijn tweeen het groene en het blauwe platform. Werkte prima.

We hadden nog mazzel met loot ook. Echt een stinkend goede ring voor onze rogue en een hele fijne belt voor onze resto shaman!

Zondag hoop ik een mooie groep te hebben. Dan krijgen we council denk ik vrij snel neer en kunnen we mooi oefenen op Al’Akir!

@ lordfalco: volgens mij twee zo langzaam mogelijke wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

2.60 tot 2.80 speed is het beste voor Enh. Shamans afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ImdaMned schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:44:
Wat zuigt atramedes...

Voor de disc + breath combo, firebeam begint voor je te branden dus je stopt met lopen... issie in werkelijk achter je.. 2e of 3e poging hadden we hem op 16% gekregen. Op 22% ofzo zat iedereen nog onder de 30% sound (inclusief ikke die dood op de grond lag O-) ) en boem, opeens halve raid dood.

Vage rng fight
Er is in die hele fight geen RNG te bekennen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 326103 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:40:
kleine vraag,
end game enchament wapens, beide fast of slow? of 1 fast ander slow, please tell me
Beide 2.6 Weapons, beide slow dus.
Shaman

* Fire Nova has been redesigned and decoupled from shaman Fire totems. Instead, it now pulses that same area-of-effect from each target that is afflicted by the shaman's own Flame Shock debuff. It now damages all enemies except the target hit by Flame Shock. The ability's cooldown has been reduced from 4 seconds, down from 10.
* Magma Totem now lasts for 60 seconds, up from 21.
* Stoneclaw Totem's area-of-effect threat pulse no longer affects critters.

Elemental Combat

* Earthquake is no longer a channeled spell. It now has a 2-second cast time, lasts for 10 seconds, and has a 10-second cooldown. Its damage has been reduced by 40% from its channeled version.

Enhancement

* Improved Fire Nova has been redesigned and replaced by a talent called Seasoned Winds. When an enemy spell cast is successfully prevented with Wind Shear or Grounding Totem, the shaman gains magical resistance (in an amount equal to what a protection totem/aura would grant, stacking with such buffs) to the spell school(s) of the interrupted spell (except for Holy spells), lasting 10 seconds.
Zo de enhance changes die eraan komen klinken goed alleen ben ik er nog niet uit wat ik n uou van Seasoned Winds moet vinden.

De Fire Nova changes is zeer welkom natuurlijk dit maakt ons meer schaal baar met AoE op trash packs.

Gister ook mijn Vent interview gehad voor hopelijk mijn nieuwe guild ging goed nu maar fingers crossed houden :D zou het uiterlijk vanavond horen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Sowieso zien de changes voor shamans er wel leuk uit. 15% extra healing door de buff op Purifcation is erg leuk voor resto's, het in je rotation opnemen van earth quake ipv het moeten channelen van de spell, de fire nova change. Bijna jammer dat triple specc niet mogelijk is ^^

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ShadowBumble schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:00:
[...]

Beide 2.6 Weapons, beide slow dus.

[...]

Zo de enhance changes die eraan komen klinken goed alleen ben ik er nog niet uit wat ik n uou van Seasoned Winds moet vinden.

De Fire Nova changes is zeer welkom natuurlijk dit maakt ons meer schaal baar met AoE op trash packs.

Gister ook mijn Vent interview gehad voor hopelijk mijn nieuwe guild ging goed nu maar fingers crossed houden :D zou het uiterlijk vanavond horen :D
Ik denk voornamelijk dat het iets voor PvP is, ik ben wel blij met de AoE change, kunnen we daar ook competief in zijn zonder dat je overall dps naar beneden gehaald :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dakreal schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:07:
[...]

Ik denk voornamelijk dat het iets voor PvP is, ik ben wel blij met de AoE change, kunnen we daar ook competief in zijn zonder dat je overall dps naar beneden gehaald :)
Ik vraag me voornamelijk of of dit zou gelden voor iedere target effected met Flam Shock debuff dus als ik 2 target in die pack heb of ik dan ook 2x de AoE krijg volgens EJ zou dat zelfs zeer goed mogelijk zijn.

Alleen ben ik bang dat als dat het geval word dat het heel snel weggenerfed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

hum, even een vraag over hoe debuffs op NPC's nu werken.

Ik heb begrepen dat er per NPC maar 1 major debuff uit een categorie kan worden gecast (b.v. 1 Major Armor debuff zoals Faerie Fire).

Betekent dit, dat als ik feral faerie fire cast (talented om meteen 3 stacks te doen), dat een warrior geen sunder armor meer kan gebruiken? (deze vraag vooral in het kader van de threat van de warrior; geen idee of sunder armor hiervoor nog wordt gebruikt eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Seraphin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:16:
hum, even een vraag over hoe debuffs op NPC's nu werken.

Ik heb begrepen dat er per NPC maar 1 major debuff uit een categorie kan worden gecast (b.v. 1 Major Armor debuff zoals Faerie Fire).

Betekent dit, dat als ik feral faerie fire cast (talented om meteen 3 stacks te doen), dat een warrior geen sunder armor meer kan gebruiken? (deze vraag vooral in het kader van de threat van de warrior; geen idee of sunder armor hiervoor nog wordt gebruikt eigenlijk).
Klopt idd dat het niet stacked, maar z'n attack blijft werken voor threat. Alleen de debuff verschijnt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

hulkie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:51:
[..]

Zondag hoop ik een mooie groep te hebben. Dan krijgen we council denk ik vrij snel neer en kunnen we mooi oefenen op Al’Akir!
Atramedes heeft inderdaad genoeg RNG om je binnen een paar seconden te doen wipen. Na onze eerste kill hebben we de tweede kill ook zeker 8 wipes gehad voor hij down ging. Volgens mij hebben we onze tweede kill zelfs met 2 of 3 man down voor 50% gedaan. Ik heb er zelf ook nog wel een houtje van dat als je net naar links aan het rennen bent voor een zooi discs en je wordt getarget door de breath om dan door te lopen, terwijl je had afgesproken om naar rechts te lopen met de breath, zodat de raid naar links loopt en niet geraakt wordt. Woopsie :P

Alvast succes met Al'Akir. Maak je maar vast op voor een boel wipes rond de 85% :P
Key bij Al'Akir in P1 is het inschatten van de combinatie van verschillende factoren: zorg voor een goede spread, gebruik de hartvormige frutsels op de grond om je goed uit te spreiden zodat je max 2 man hebt die worden geraakt door de lightning. Zorg dat je communicatieve mensen aan de uiteinden van je groep hebt staan die de windwalls kunnen doorgeven. Het allerlastigst is echter het inschatten van iedere afzonderlijke groep hoe zij de windwall dodgen terwijl er een Blast gecast wordt. En hiervoor heb je echt gewoon wat practise nodig, dat valt niet te theorycraften. P1 is echt verreweg het ingewikkeldst. Zodra je daar voorbij bent is het relatief uitrusten tot het eind van P2 en P3 is balls to the wall zergfest, maar dan wel weer opletten dat je niet te hoog vliegt, te laag vliegt, te dichtbij AA bent of te ver van hem vandaan... Leuk joh!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:00
@ Blistimo: thanks voor de tips, had de tactieken al even doorgenomen. Ik denk inderdaad dat dit zo een encounter is die je moet doen om te leren. Tactics en films zijn leuk, maar ervaring is koning!

Anyway, ik maakte een foutje in mijn vorige post. We willen namelijk Cho’gall aan onze deathlist toevoegen. Dan is Al’Akir aan de beurt… Daarna de baas der bazen: Nefarian!

Het leuke van Nefarian is dat we die destijds met 80% van de huidige groep in BWL hebben omgelegd. Helaas bestaat de priest call niet meer, anders zouden we wederom onze druid kunnen omleggen door hem kapot te healen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seraphin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:42:
[...]

Tsja, in all fairness vind ik protpallies (ik heb er een @80) echt vreselijk OP.
Uiteraard géén idee hoe alles scaled op 85, maar WoG zorgt er in een solo-pve omgeving iig wel voor dat je nooit, nooit, nooit dood gaat, ook al pull je 5 cata trashmobs in je wotlk ilvl 170 gear.

Een (relatief korte) CD op WoG betekent dat het een mooie aanvulling op je rotation is als de healer struggled, zonder dat het een vaste waarde wordt. En Holy Shield kun je ook met SotR activeren.
ja ach OP.. ik vond het belachelijk simpel als prot pally op 80-85, maar ik vond dat ook met mijn DK frost.

Het gaat mij vooral om de variatie in de gameplay als prot pally. maak zelf gebruik van een aantal "dynamische"macro's. Hierin staan zowel mod keys als een hele snelle reset. Het geheel zit allemaal gekoppeld aan de knoppen op mijn razer naga.

Afhankelijk wat er tijdens een gevecht gebeurd kan ik dus op deze manier heel snel inspelen op de situatie. Heal bijvoorbeeld ook soms gewoon teamleden :D. Dit vind ik juist nu ook zo leuk aan de pally tank. Als WoG daartussen uitvalt dan zou ik met 1 of 2 macro's uitkunnen, maar dan wordt het wel erg button bashen. enige "cherry op de cake" zijn dan nog de cd's en de timing daarvan...

maar ja het is pure speculatie en we zien wel hoe het uitpakt.

Gisteren trouwens zowel deathmines als Throne hc gedaan, maar het wordt wel zergen zeg. Had die hele deathmines nog nooit gedaan op hc, maar dat was echt vrij simpel. Ook ff een snelle BH en binnen 10 min stond iedereen weer buiten en was de healer een leuk thinket rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Even voor de andere players hiero, boots enchant stamina + running increase is dat nu zo gek voor een mage ?.
Ik werd gistere beetje uitgekafferd door een random tard guildie. dat ik de "haste / of mastery " enchant moest nemen.

( hit hoefde ik niet )
Maar voelde me aardig aangevallen, "ik verneukte een epic met die enchant"
>.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

ImdaMned schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:44:
Wat zuigt atramedes...

Vage rng fight
Wat is er eigenlijk anders aan hc vs normal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:31:
[...]
Gisteren trouwens zowel deathmines als Throne hc gedaan, maar het wordt wel zergen zeg. Had die hele deathmines nog nooit gedaan op hc, maar dat was echt vrij simpel.
Nu zijn die inderdaad poep easy. In het prille begin was deadmines niet echt simpel toch, vooral dat event klaar krijgen was redelijk uitdagend.

Vanavond 2e raid van de week en hopelijk geraken we snel bij Cho'gall. Welke combinatie is het deze week bij halfus ? Hebben een oldschool tank mee die voor het eerst in cata gaat raiden, kan op het werk niet op mmo-champ en zou hem graag al wat tips meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:41:
Even voor de andere players hiero, boots enchant stamina + running increase is dat nu zo gek voor een mage ?.
Ik werd gistere beetje uitgekafferd door een random tard guildie. dat ik de "haste / of mastery " enchant moest nemen.

( hit hoefde ik niet )
>.>
Wel. Ik weet nu niet of een mage die running increase zo zwaar nodig heeft wegens hoge mobiliteit reeds, maar verneuken zou ik het toch ook niet noemen.

Die running increase is sowieso positief op pillar of flame (onze mage is de enige buiten de groep bij magmaw), poison protocol + targeting van die flame boss bij ODS, het weglopen van de flamebreath van atramedes, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 17:53
Anoniem: 15813 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:42:
[...]

Wat is er eigenlijk anders aan hc vs normal ?
Geen idee, heb normal nog nooit gedaan :P

@NME

De flamebreath voor je zien terwijl de server denkt dat de breath achter je aan komt is behoorlijk RNG : P

( hit hoefde ik niet )
>.>
Runspeed enchant in TBC/LK was de beste feet enchant die je kon nemen, neem aan dat het in cata niet anders is.

[ Voor 46% gewijzigd door ImdaMned op 25-02-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ImdaMned schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Geen idee, heb normal nog nooit gedaan :P

@NME

De flamebreath voor je zien terwijl de server denkt dat de breath achter je aan komt is behoorlijk RNG : P

[...]

Runspeed enchant in TBC/LK was de beste feet enchant die je kon nemen, neem aan dat het in cata niet anders is.
My thoughts exactly, ach ik zou het em vanavond wel even onder ze neus poederen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]
het hang van je Class af Rogue's Shaman en Druids hebben geen benefit meer bij de runspeed enchants aangezien hun wolf/cat/Quickness niet meer stacken met de enchants, anders dan dat is run speeds zeker in high move fights echt ideal. Bovendien geeft de runspeed een 8% speed increase terwijl de bovengenoemde classes 15% hebben in hun build al.

Meeste van onze Guilde's die dit niet hebben hebben 2 paar boots ( of de exacte or rep ones ) die ze kunnen switchen voor specifieke fights )

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 25-02-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Iemand die voor mij de patchnotes hier zou willen plaatsen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

NMe schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:08:
[...]
Snap niet waarom Blizzard dat gedaan heeft, random stats werkten in Karazhan al niet...hoeveel van jullie hebben de beast bosses bij de ingang gedaan om de loot?
Wij hebben die een tijdje gedaan, ze dropten namelijk ook Nature resist leather voor de beer tank bij Hydross. En af en toe iets nuttigs voor anderen, maar inderdaad meeste bezoekjes deden we ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04

[...]

Haste/Mastery is wel beter voor dps aangezien stamina en run speed je dps niet increasen. Maar om nou te zeggen dat je een epic verneukt is wel een beetje overdreven.

De DPS increase die je van 50 Haste/Mastery krijgt komt waarschijnlijk toch niet boven de 1-2 dps uit, dus verwaarloosbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:04:
[...]

My thoughts exactly, ach ik zou het em vanavond wel even onder ze neus poederen ;)
Doe maar ja, het kan redelijk lifesaving zijn op movement fights :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Yintha schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Doe maar ja, het kan redelijk lifesaving zijn op movement fights :)!
<3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ShadowBumble schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:04:
[...]

het hang van je Class af Rogue's Shaman en Druids hebben geen benefit meer bij de runspeed enchants aangezien hun wolf/cat/Quickness niet meer stacken met de enchants, anders dan dat is run speeds zeker in high move fights echt ideal. Bovendien geeft de runspeed een 8% speed increase terwijl de bovengenoemde classes 15% hebben in hun build al.

Meeste van onze Guilde's die dit niet hebben hebben 2 paar boots ( of de exacte or rep ones ) die ze kunnen switchen voor specifieke fights )
Mijn mooie kip profiteerd uitstekend van runspeed op boots hoor, en das echt een druid. Tevens hebben resto druids ook profijt ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342639

Uiteindelijk kan je.. als de stam je niet intereseerd.. terug gaan naar de TBC enchants.. deed ik in Wotlk iig wel... vond die 9 agi wel leuk op mn rogue ipv 15 stam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dakreal schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Mijn mooie kip profiteerd uitstekend van runspeed op boots hoor, en das echt een druid. Tevens hebben resto druids ook profijt ervan.
Sorry je hebt gelijk, als de druid te lui is om in catform te shiften dan zijn boot enchants inderdaad goed :D Zelfde geld voor Shaman's rogue's hebben die ability passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Fragnek en alle anderen die het niet kunnen benaderen.. de patchnotes 4.1

Classes: General
All non-damaging interrupts off the global cooldown will now always hit the target. This includes Pummel, Shield Bash, Kick, Mind Freeze, Rebuke, Skull Bash, Counterspell, Wind Shear, Solar Beam, Silencing Shot, and related player pet abilities.

Death Knight
Dark Simulacrum now works on numerous additional spells in dungeon encounters.
Talent Specializations
Blood
Death Strike self-healing no longer generates threat.
Frost
Blood of the North (passive) now permanently converts both Blood Runes into Death Runes. There is no longer any proc interaction with Blood Strike required to activate Death Runes.

Druid
Efflorescence has a new spell effect.
Talent Specializations
Balance
Solar Beam is now more responsive when enemies move into or out of it.

Hunter
Explosive Trap now has a new spell effect.
Master's Call now has a new spell effect.
Tame Beast now tames pets to match the hunter's level, rather than 5 levels below.

Mage
Talent Specializations
Fire
Ignite is no longer triggered from periodic critical effects.

Paladin
Word of Glory now has a 20-second cooldown.
Talent Specializations
Holy
Walk in the Light (passive) removes the cooldown of Word of Glory.
Protection
Divine Guardian cooldown is now 3 minutes, up from 2.
Retribution
Divine Storm now generates 1 point of Holy Power if it hits (i.e. successfully lands on) 4 or more targets.
Sacred Shield's internal cooldown has been increased to 60 seconds, up from 30.

Priest
Divine Aegis duration has been increased to 15 seconds, up from 12.
Dispel Magic can only be used on the casting priest as a baseline effect.
Holy Word: Sanctuary has a new spell effect.
Power Word: Shield duration has been reduced to 15 seconds, down from 30.
Talent Specializations
Discipline
Absolution (new passive) enables priests to use Dispel Magic on up to 2 harmful effects on friendly targets.
Holy
Absolution (new passive) enables priests to use Dispel Magic on up to 2 harmful effects on friendly targets.

Rogue
Recuperate base effect now heals 3% per tick, up from 2%.
Stealth base cooldown has been reduced to 4 seconds, down from 10, and the movement penalty from being in Stealth has been removed.
Tricks of the Trade now has a 100-yard range, up from 20.
Talent Specializations
Combat
Improved Recuperate now adds 0.5%/1% to the health restoration effect of Recuperate, down from 1%/2%.
Subtlety
Nightstalker now reduces the cooldown of Stealth by 2/4 seconds, and instead of negating the movement penalty from Stealth, it adds a 5/10% movement speed bonus (stacking with other effects) while Stealthed.

Shaman
Fire Nova has been redesigned and decoupled from shaman Fire totems. Instead, it now pulses that same area-of-effect from each target that is afflicted by the shaman's own Flame Shock debuff. It now damages all enemies except the target hit by Flame Shock. The ability's cooldown has been reduced from 4 seconds, down from 10.
Magma Totem now lasts for 60 seconds, up from 21.
Stoneclaw Totem's area-of-effect threat pulse no longer affects critters.
Talent Specializations
Elemental Combat
Earthquake is no longer a channeled spell. It now has a 2-second cast time, lasts for 10 seconds, and has a 10-second cooldown. Its damage has been reduced by 40% from its channeled version.
Enhancement
Improved Fire Nova has been redesigned and replaced by a talent called Improved Fire Nova. When an enemy spell cast is successfully prevented with Wind Shear or Grounding Totem, the shaman gains magical resistance (in an amount equal to what a protection totem/aura would grant, stacking with such buffs) to the spell school(s) of the interrupted spell (except for Holy spells), lasting 10 seconds.

Warrior
Charge and Intercept no longer have diminishing returns on their stun effects.
Colossus Smash now ignores 70% of an opponent's armor, down from 100%.
Inner Rage is now available at level 56.
Intercept now has a 1.5-second stun, down from 3 seconds.
Overpower damage has been increased to 140% weapon damage, up from 125%.
Rallying Cry (new ability) is available from trainers at level 83. It temporarily grants the warrior and all party or raid members within 30 yards 20% of maximum health for 10 seconds. After the effect expires, the health is lost. It has no cost, no stance requirements, and is not on the global cooldown. It has a 3-minute cooldown, but also shares a cooldown with Last Stand.
Whirlwind now has its cooldown reduced by 6 seconds when it deals damage to 4 or more targets. The Whirlwind effect caused by Bladestorm remains unchanged.
Talent Specializations
Arms
Improved Hamstring now reduces the global cooldown on Hamstring by 0.5/1 seconds in addition to its current effects.
Improved Slam increases Slam damage by 20/40%, up from 10/20%.
Juggernaut no longer adds 2 seconds to the Charge stun, but instead lowers the cooldown of Charge by 3 seconds (to 12 seconds total).
Mortal Strike damage has been increased to 175% weapon damage, up from 150%.
Fury
Raging Blow damage has been increased back up to 120% weapon damage (up from 100%).

Dungeons & Raids
New dungeons available for partial testing.
Zul'Aman has returned as a level-85 5-player Heroic dungeon featuring a revamp of the original dungeon and improved loot!
Zul'Gurub has returned as a level-85 5-player Heroic dungeon featuring all-new encounters, achievements, and improved loot!
Both dungeons will be in a new Dungeon Finder difficulty tier above the current level-85 Heroic dungeons and offer epic-quality item level 353 loot.
These dungeons may only partially be available for testing at this time. Stay tuned for additional updates.
Flash Bomb (Golem Sentry ability) now has a more clear warning visual.
Magmaw now triggers a raid emote when summoning Lava Parasites.
Further improvements have been made in the Maloriak encounter to avoid Flash Freeze targeting the tanks.

Guilds
The Guild Perk, Cash Flow, no longer prints out text to the Chat Log. Instead, the daily amount deposited is shown in the Guild Vault Money Log. In addition, players can view the weekly contribution in a new window at the bottom of the Money Log.
We have added two new custom guild tabards as Guild Rewards. The tabards are account bound and offer a bonus to gaining guild reputation.

Items
The PvP Horde and Alliance trinkets have a new spell effect.

Professions
All major cities will now have every type of profession trainer and their associated trade supply vendors.

PvP
Twin Peaks
Graveyard Changes
Players will now only spawn at their base graveyard when they die in the enemy base.
Defending players will respawn at the middle graveyard.
Midfield players will respawn at the middle graveyard.
Attacking players will respawn at their base graveyard.

Races
The gnomish racial ability, Escape Artist, is no longer affected by the global cooldowns triggered by other abilities.
The human racial ability, Every Man for Himself, has a new spell effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
--- Snap ik niet

Power Word: Shield duration has been reduced to 15 seconds, down from 30.
--- blijf eens af :@

En Zul'Aman en Zul Gurub terug O+

[ Voor 9% gewijzigd door Dice op 25-02-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah Mjah, hoevaak blijven shields langer heel dan tien sec in raid? En tja, shields zijn bij ons in de raid. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe spel we als holy krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 25-02-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dice schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:25:
--- Snap ik niet
Voor Disc en holy verabdert er niets , Shadow priest kunnen dadelijk allen nog hun zelf dispellen.
Maar zie nog niets terug over mass dispell. Dus kan een shadow priest die dadelijk wel weer gebruiken voor offensive en defensive dispells :D

En 15 sec shield duration.
Tja zullen we de hele patch notes maar af wachten. +30% mana & dan nog maar 15 sec duration lijkt me een beetje vaag zonder andere changes.
Blijkbaar wil Bliz echt af van het shield spam , maar dan zullen ze met meer moeten komen dan dit.
Als je de meeste logs bekijkt is bij bijna alle priest shield nog steeds hun top heal. En als je het minder gaat gebruiken zie je discs echt ver achter lopen op de andere healers.
+3 sec voor Aegis. kan me niet voorstellen dat dat veel gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

ShadowBumble schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:20:
[...]

Sorry je hebt gelijk, als de druid te lui is om in catform te shiften dan zijn boot enchants inderdaad goed :D Zelfde geld voor Shaman's rogue's hebben die ability passive.
Ik loop liever met m'n runspeed enchant terwijl ik nog HoTs/DoTs rond kan strooien dan dat ik GCDs opgeef om in catform te shiften, Dash te activeren en weer uit catform te shiften. De enige uitzondering daarop is Atramedes air phases waar ik getarget word.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 373674 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:21:
@ Fragnek en alle anderen die het niet kunnen benaderen.. de patchnotes 4.1
_/-\o_

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 373674 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:31:
[...]

ja ach OP.. ik vond het belachelijk simpel als prot pally op 80-85, maar ik vond dat ook met mijn DK frost.

Het gaat mij vooral om de variatie in de gameplay als prot pally. maak zelf gebruik van een aantal "dynamische"macro's. Hierin staan zowel mod keys als een hele snelle reset. Het geheel zit allemaal gekoppeld aan de knoppen op mijn razer naga.

Afhankelijk wat er tijdens een gevecht gebeurd kan ik dus op deze manier heel snel inspelen op de situatie. Heal bijvoorbeeld ook soms gewoon teamleden :D. Dit vind ik juist nu ook zo leuk aan de pally tank. Als WoG daartussen uitvalt dan zou ik met 1 of 2 macro's uitkunnen, maar dan wordt het wel erg button bashen. enige "cherry op de cake" zijn dan nog de cd's en de timing daarvan...

maar ja het is pure speculatie en we zien wel hoe het uitpakt.

Gisteren trouwens zowel deathmines als Throne hc gedaan, maar het wordt wel zergen zeg. Had die hele deathmines nog nooit gedaan op hc, maar dat was echt vrij simpel. Ook ff een snelle BH en binnen 10 min stond iedereen weer buiten en was de healer een leuk thinket rijker.
De selfhealing die een pally tank nu doet in combi met de armor, avoidance en block die ie daarnaast al heeft was gewoon teveel. Een goed gegearde pally tank hoef ik nauwelijks te healen, laatst een groot deel van de heroic als shadowspec gehealed :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Dragor schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:08:
[...]

Haste/Mastery is wel beter voor dps aangezien stamina en run speed je dps niet increasen. Maar om nou te zeggen dat je een epic verneukt is wel een beetje overdreven.

De DPS increase die je van 50 Haste/Mastery krijgt komt waarschijnlijk toch niet boven de 1-2 dps uit, dus verwaarloosbaar imo.
Runspeed verhoogt je dps weldegelijk op movement fights. Als je 8% minder aan het lopen bent (tijdens het lopen doe je geen dps) en je 5% van de fight loopt, doe je 8%x5%, doe je 0,4% meer dps, op 15k is dat 60 dps. dat is dus 30-60x zoveel als de 1-2 dps die jij schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Blistimo schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:40:
De enige uitzondering daarop is Atramedes air phases waar ik getarget word.
Hieraan refereer ik ook, maar dan nog een resto druid kan ik inderdaad nog wel begrijpen. maar een Kip bevoorbeeld niet echt het is lang niet zo belangrijk om constant op 1 te staan in het " insert random meter", het gaat erom dat je uitvoering goed is.

Wij hebben ooit eens in onze oude guild 5 raids geraid met verplicht de damage meters uit, puur om iets te bewijzen tegen over elkaar. In die 5 raids was de concentratie gemiddeld 3 tot 5x hoger en sterker nog, we namen minder raid damage, deden meer DPS en die week ging alles beter dan de week ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
Nivado schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:55:
[...]

Runspeed verhoogt je dps weldegelijk op movement fights. Als je 8% minder aan het lopen bent (tijdens het lopen doe je geen dps) en je 5% van de fight loopt, doe je 8%x5%, doe je 0,4% meer dps, op 15k is dat 60 dps. dat is dus 30-60x zoveel als de 1-2 dps die jij schetst.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het ligt een beetje aan je spec, maar zeker als fire kan je gewoon blijven scorchen en je LB verversen. Daarnaast heb je nog een aantal instant damage spells die je kan blijven casten, ook met andere specs. Een verschil van 60dps is dus niet waar.

Je zou het helemaal moeten crunchen om hier iets zinnigs over te zeggen, maar ik vermoed dat die geringe increased movement dps in het niet valt bij de 95% dat je geen voordeel hebt van movementdps maar een andere usefull stat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94605

porn* schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:50:
[...]
De selfhealing die een pally tank nu doet in combi met de armor, avoidance en block die ie daarnaast al heeft was gewoon teveel. Een goed gegearde pally tank hoef ik nauwelijks te healen, laatst een groot deel van de heroic als shadowspec gehealed :P
De self healing van de andere tank klassen is groter dan die van prot pallies en ze krijgen niet veel meer damage dan een prot pally. Daarnaast is de healing van druids en DK's automatisch en dus wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Seraphin schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Die heb ik wel allemaal gedaan. Maar WoW is (misschien gelukkig, tis maar net hoe je het bekijkt) lang zo hardcore niet meer als in vanilla. Op alle gebieden.

Vroeger waren er nog tijden dat je Onyxia MOEST slachten om Onyxia Scale Cloaks te kunnen maken die je per definitie (de hele raid!) nodig had om Nef in BWL te slachten. Of moesten er mensen in MC hun reputation met Hydraxian Waterlords op orde hebben om sowieso Majordomo te kunnen ontsluiten. En was Ragnaros gewoon onmogelijk zonder degelijke fire-resistance gear, die pittig duur was om te craften. Had je nog urenlange PvP battles om wie Azuregos ging killen (en zat je, als je pech had, eveneens uren in een ijsblok tegen je buurijsblok te lullen omdat je dood was gegaan). Zelfde op lord Kazzak. Had je nog een hardhardhardhardcore questline om AQ te ontsluiten. En waren legendaries knetterhard werken, gezien de zieke hoeveelheid materialen die je ervoor nodig had.

Het is gewoon allemaal een stukkie simpeler hapslikweg geworden. Met als hoogtepunt WotLK, waar je epics letterlijk bij een pakje boter kreeg. Ik vind het wel weer leuk, maar heb nergens meer het gevoel dat dingen "onbereikbaar" zijn, zoals in vanilla. Aan de andere kant zie ik best in dat de vanillamanier gewoon té lastig was voor casuals. De knieval voor de casuals is me alleen wat te diep. Ze zouden best weer eens echt epische quests, dungeons en vereisten in de game kunnen stoppen. Voor casuals is al genoeg content. 40 man raids in ere herstellen zou mooi zijn :)

En vroegah was de trash in AQ40 de meest zieke raidwiper. Ooit.

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 25-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
die walk enchant is alleen nuttig voor classes die ook daadwerkelijk veel aan het lopen zijn om van de ene target naar de andere te komen. maw melee.
Bijv enh shamans hebben een talent die je runspeed verhoogd en dat niet stacked met deze enchant. Dus kan je wat anders op je boots zetten. However, er zijn ook builds zonder deze talent waarbij deze enchant juist wel weer erg goed is (telluric current build).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodie83 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Ik vind het wel weer leuk, maar heb nergens meer het gevoel dat dingen "onbereikbaar" zijn, zoals in vanilla.
Probeer dan voor I can't hear you over the sound of how awesome i am te gaan ;)

Of om die caster staff te halen uit archaeology (slecht voorbeeld i know), mijn guildie wordt er stapelgek van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

( hit hoefde ik niet )
>.>
Om nou te zeggen dat je een epic verneukt gaat wel ver ja.
Maar is een run speed enchant nu echt nodig in de huidige content? Kan me in ieder geval geen fight bedenken waar het het verschil tussen leven en dood betekent.
En bovendien heeft bijna elke class/specc wel een runspeed ability of is het talented.
Mage heeft blink, warrior heeft heroic leap etc.
Persoonlijk zie ik op dit moment er het nut van een runspeef enchant.
Maar om nou een andere speler erop aan te vallen gaat me toch echt te ver.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waterdr0p schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het ligt een beetje aan je spec, maar zeker als fire kan je gewoon blijven scorchen en je LB verversen. Daarnaast heb je nog een aantal instant damage spells die je kan blijven casten, ook met andere specs. Een verschil van 60dps is dus niet waar.

Je zou het helemaal moeten crunchen om hier iets zinnigs over te zeggen, maar ik vermoed dat die geringe increased movement dps in het niet valt bij de 95% dat je geen voordeel hebt van movementdps maar een andere usefull stat.
Het zal per boss fight verschillen , veel movement zal speed increase wel beter zijn , ook al omdat je dan sneller uit vuurtjes en zo bent zodat je ook minder damage vangt.
Maar ik denk dat 98% van de mensen hier op het forum het verschil niet eens zal merken , Ik denk dat we allemaal nog veel meer kunnen winnen uit het optimaliseren van onze rotatie , het beter kennen van boss fights zodat we een goede plaatsing hebben enz enz enz.

Kortom. Boot enchant , denk je dat je meer haalt uit speed increase , moet je die lekker nemen. vind je het niet nodig , doe je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mja het ging mij erom:

a : de manier waarop die het zei
b : een hunter / rogue en nog nooit een mage gespeeld ?.
c : zo'n geweldige lijst met ervaring kwa achievments en statistic's had die ook niet.
d : bijdehand, werkt je blink dan niet ofzo ? ( terwijl er een jaar cd op zit voor me gevoel )
e : dat in Wotlk de "speed enchant ook echt veel gebruikt werd voor fights waar je constant moet lopen"

Eigenlijk was de manier waarop die het zij gewoon raar en irriteerde ik me aan, vandaar de vraag hier zodat ik hem even op ze stoeltje kan wijzen.
Maar ik zie de meningen toch verdeelt zijn ;)
En dat het een faction epic is die toch door een "bis raid" epic gaat vervangen worden zodra ik aan het raiden gaat snapte ik de drama niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 25-02-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 94605 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:39:
[...]

De self healing van de andere tank klassen is groter dan die van prot pallies en ze krijgen niet veel meer damage dan een prot pally. Daarnaast is de healing van druids en DK's automatisch en dus wel heel makkelijk.
Maar vergeet niet dat DK's gebalanced zijn om zoveel self healing te hebben. Wij pakken veel meer dmg dan pallies (8-10k minder armor, vergelijkbare avoidance, maar geen block). Dat druids nog zoveel healen (60-80% van wat ik doe als DK) vind ik eigenlijk ook al vrij belachelijk i.c.m. die shields van ze (100% up), magoed het zal wel enigsinds kloppen :P

Edit: speed enchant is nog steeds een must have vind ik, tenzij je zoiets al in je spec kunt/wilt verwerken. Bijna iedere fight heeft wel een moment dat je moet moven, en hoe sneller je dat doet hoe minder dmg je krijgt (vaak), en hoe sneller je weer dps of wat dan ook kunt doen.

[ Voor 16% gewijzigd door porn* op 25-02-2011 13:00 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Probeer dan voor I can't hear you over the sound of how awesome i am te gaan ;)

Of om die caster staff te halen uit archaeology (slecht voorbeeld i know), mijn guildie wordt er stapelgek van :D
Beide zijn dus van die dingen waarvan ik zeg: dat bedoel ik niet. Leuk gevonden, zo'n een achievement, maar contentwise doet het er geen hol toe of je 'm wel of niet hebt. Die staf - mja. Vroeger moest je als priest voor Benediction eerst elites farmen, wat je in een groepje moest doen, om daarna pas ver in MC het tweede item te kunnen krijgen, waarna je ook nog een questlijn moest doen. Voor de hunterboog was er een vergelijkbare questlijn. FF andere koek dan gewoon lucky zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:53:
[...]
Dat druids nog zoveel healen (60-80% van wat ik doe als DK) vind ik eigenlijk ook al vrij belachelijk i.c.m. die shields van ze (100% up), magoed het zal wel enigsinds kloppen :P
At the same time, Savage Defense uptime (which is our chance to block an unavoided incoming attack) scales terribly for Bears. Currently my druid with ~33.5% crit will have a theoretical maximum Savage Defense uptime of 61.6%. This 61.6% is not achievable because it assumes unlimited rage, 0 latency, tanking only 1 mob, and that all our yellow and white attacks combined are made at regular fixed intervals.

En verder alleen dodge & armomr als mitigation.

Self healing van druids was in het begin ook redelijk hoog omdat ze belachelijk veel damage deden. Dat is al generfed dus is selfhealing ook een stuk minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 15813 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:59:
[...]

At the same time, Savage Defense uptime (which is our chance to block an unavoided incoming attack) scales terribly for Bears. Currently my druid with ~33.5% crit will have a theoretical maximum Savage Defense uptime of 61.6%. This 61.6% is not achievable because it assumes unlimited rage, 0 latency, tanking only 1 mob, and that all our yellow and white attacks combined are made at regular fixed intervals.

En verder alleen dodge & armomr als mitigation.

Self healing van druids was in het begin ook redelijk hoog omdat ze belachelijk veel damage deden. Dat is al generfed dus is selfhealing ook een stuk minder geworden.
Ah kijk goed om te weten, toen ik 't erover had en de tooltip zag vroeg ik onze beer of 't dus 100% up was. Die zei dus in theorie op bossfights, een heel eind ja. Wat is het verschil met jullie 2 dan? Heb je uberhaubt ooit een rage probleem?

Maar wel een verdomde bak meer armor dan ik. Dat jullie itemisation verder compleet poep is, hardstikke waar :/

Bnet pindle#2913

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.