MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Onzin, de belastingdienst maakt het totaal niet uit hoe je werkgever het noemt. Of dat nou bonus, salaris of vakantiegeld is maakt helemaal niets uit, alles wordt op dezelfde manier belast. Wel is het zo dat je heffingskortingen en de lagere belastingschijven al 'verbruikt' zijn aan je standaard maandsalaris waardoor je netto minder overhoudt aan bv je vakantiegeld of 13de maand.hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:50:
[...]
Is volgens mij niet helemaal correct, een 13e maand wordt wel bij je bruto jaarinkomen geteld maar anders (zwaarder) belast als bijzondere beloning. Je zou dan eigenlijk ook je vakantie-geld bruto per maand mee kunnen nemen maar de standaard bruto-netto berekening gaat niet meer op.
http://www.hr-kiosk.nl/xbook/id/1178Jeroen V schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:01:
[...]
Onzin, de belastingdienst maakt het totaal niet uit hoe je werkgever het noemt. Of dat nou bonus, salaris of vakantiegeld is maakt helemaal niets uit, alles wordt op dezelfde manier belast. Wel is het zo dat je heffingskortingen en de lagere belastingschijven al 'verbruikt' zijn aan je standaard maandsalaris waardoor je netto minder overhoudt aan bv je vakantiegeld of 13de maand.
Alles wat er teveel betaald wordt aan belastingen en premies kan het jaar aansluitend natuurlijk weer eenvoudig middels de belastingopgave worden teruggehaald.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2011 15:07 ]
Testing, one, two ...
Het wordt inderdaad zwaarder belast, aangezien je belastingvrije voet en eerste schijf al gebruikt worden door je normale salaris. In dit geval zal dat ook zo zijn, gok ik. Dus zal de 13e maand volledig in de 42% schijf vallen, verder is er niks bijzonders aan.hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:50:
[...]
Is volgens mij niet helemaal correct, een 13e maand wordt wel bij je bruto jaarinkomen geteld maar anders (zwaarder) belast als bijzondere beloning. Je zou dan eigenlijk ook je vakantie-geld bruto per maand mee kunnen nemen maar de standaard bruto-netto berekening gaat niet meer op.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Zolang je inkomen in een hogere staffel valt door de 13e maand is de belasting hetzelfde als de rest van je loon. Indien dat in specifieke gevallen wel gebeurd, dan krijg je dat terug over je IB.hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:50:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 12-04-2011 19:58 ]
Zou graag advies van jullie willen wat te doen, want heb een nieuw aanbod gekregen wat ik wel interessant vind, omdat ik er goed door kan groeien en er veel werkervaring bij krijg.YinYang schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:55:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Niv. 3, Medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL, Cisco IT Essentials, MCP, MCDST
Werkervaring: 4 jaar
Huidige functie: Medewerker Servicedesk ICT
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, reiskosten €0,19/km (Deels werkgevern en deels fiscale ruimte)
Werkweek: 40 uur (Contract 38 uur)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden vergoed.
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 minuten enkele reis.
Maand salaris (bruto): €2525,-
Ik lever wel wat salaris in, maar lijkt me meer een investering, omdat ik in de toekomst door kan groeien, meer werkervaring krijg en dan uiteindelijk toch meer ga verdienen dan bij mijn huidige werkgever?
Opleiding(en): MBO Niv. 3, Medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL, Cisco IT Essentials, MCP, MCDST
Functie: Detacheringsbedrijf Neomax
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Is mogelijk, maar nog niet meer info over. Eigen auto: reiskosten à €0,19/km (Onbeperkt aantal km's)
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden vergoed, pensioenregeling, spaarloonregeling, extra bonussystemen, voor elk certificaat €50 extra salaris (BV: MCDST is dus 2 modules x €50 = €100)
Regio: Tot max. 1,5 uur enkele reis
Reistijd: nnb. Proberen altijd zo min mogelijk lange reistijd.
Maand salaris (bruto): €2000
[ Voor 3% gewijzigd door YinYang op 13-04-2011 13:37 ]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verder valt me op dat naast je primaire salaris ook je vakantiedagen achter uit gaan (althans, geen ADV meer).
Mij lijkt het niet echt aantrekkelijk (normaal zou je een hoger salaris bij een detacheerder verwachten).
Daarom, veel certificaten/opleidingen doen bij je huidige werkgever en dan over stappen.
Eerst het probleem, dan de oplossing
@Lier: Meer werkervaring: Bedoel ik mee dat ik niet alleen maar werkervaring heb op de 1e lijn, maar ook met 2e lijn en werkplekbeheer etc.
Ik weet zo even niet hoe het zit met de ADV. Die vraag heb ik nog even naar ze gemaild.
Ik heb MCDST en volgende week hopelijk ook ITIL v3, dus krijg dan €150 boven op mn salaris en word het dus €2150 per maand..
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zou het niet doen. Het kost je:YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:29:
Zou graag advies van jullie willen wat te doen, want heb een nieuw aanbod gekregen wat ik wel interessant vind, omdat ik er goed door kan groeien en er veel werkervaring bij krijg.
Ik lever wel wat salaris in, maar lijkt me meer een investering, omdat ik in de toekomst door kan groeien, meer werkervaring krijg en dan uiteindelijk toch meer ga verdienen dan bij mijn huidige werkgever?
- 525 euro bruto per maand
- 42 euro bruto per maand vakantiegeld
- 210 euro bruto per maand 13e maand
= totaal al 777 euro per maand aan harde arbeidsvoorwaarden. Om dat gat te dichten moet je echt abnormaal hard groeien. Stel dat je flink gaat groeien, alles ver boven verwachting etc. Dan kun je misschien 200 of 300 euro per jaar stijgen. Maar bij je huidige baas heb je ook je loonsverhogingen, al is het maar 50 of 75 euro collectieve verhoging. Kortom, het duurt vijf jaar voordat je op je huidige niveau terug bent. In die periode loopt de totale achterstand op tot 20.000 a 25.000 euro bruto.
Daar komt bij:
- je wordt aangenomen in 2011 dus is de kans groot dat je dit jaar wordt overgeslagen bij de salarisronde
- 13 vrije dagen per jaar
Check ook de pensioenregeling. Is dat beschikbare premie of middelloon; wordt de fiscale staffel volledig gebruikt etc. vaak hebben detacheerders een veel goedkopere pensioenregeling.
Zelfs nog meer, want zijn huidige loon is nu op basis van 38u (de 2 uur extra/week wordt omgezet in de 13 ADV dagen als ik het goed begrijp).Jan Laros schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:52:
20% bruto salaris inleveren lijkt me een onnodige investering.
Op basis van 40u/week zou ie dus zelfs 2658,= verdienen, straks dus bijna 25% minder.
Ik zou zoals MrFl0ppY als zegt een tegenvoorstel doen voor gelijk salaris over te gaan. En als dat niet mogelijk blijkt, verder kijken.
jajaReistijd: nnb. Proberen altijd zo min mogelijk lange reistijd.
Maar wat betreft werkervaring heb ik wel gelijk toch? Als ik nu nog jaren 1e lijns werk ga doen, dan weet ik over 3 jaar nog steeds niet meer dan dat ik nu weet en ben ik alweer 27 jaar.
Ook heb ik geen plezier meer in mijn huidige werk, wat ook wel zwaar meetelt, maar moet niet overhaast beslissingen gaan maken.
Ze geven btw wel aan dat ik echt bij hun door kan groeien naar systeem-/netwerkbeheerder, consultant etc...
[ Voor 9% gewijzigd door YinYang op 13-04-2011 14:22 ]
Geloof me, er is helemaal NIETS interessants aan die aanbieding.YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:29:
[...]
Zou graag advies van jullie willen wat te doen, want heb een nieuw aanbod gekregen wat ik wel interessant vind, omdat ik er goed door kan groeien en er veel werkervaring bij krijg.
Meer als 500 euro per maand inleveren is op geen enkele wijze een vooruitgang. Dat "groei" je er nooit bij en zoveel werk ervaring ga je bij een detacheringsbedrijf er ook niet bij krijgen. (detachering is dus geen consultancy).
Ook vind ik het erg vreemd dat je geen lease auto krijg - ik zou zeker niet in mijn prive auto van klant naar klant rijden. Nu is er altijd de discussie van lease auto vs. eigen barreltje natuurlijk maar ze moeten het toch zeker aanbieden.
En mocht je de detachering danwel je nieuwe werkgever niets vinden en ga je op zoek naar een nieuwe baan, dan krijg je echt nooit die 500 euro weer "terug"!
Heb je aangegeven wat je huidige primaire en secondaire arbeidsvoorwaarden zijn? Als dat zo is, wat zegt dat dan over dat detacharings bedrijf, om je bewust 6000 per jaar minder te bieden, geen lease auto, geen garantie op dure cursussen of certificatie... helemaal niets. Waarom zou je daar op ingaan?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Jij zegt dat als je nog jaren dit werk blijft doen, je niets bijleert? Dat lijkt me nogal kort door de bocht. Je hebt toch steeds te maken met nieuwe zaken? Denk aan een nieuwe applicatie, upgrade van OS, migratie van databases, nieuwe bedrijfslocatie, organisatorische veranderingen en dergelijke. Ook kun je zwaardere certificaten gaan halen om een hoger niveau te bereiken.YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:16:
Maar wat betreft werkervaring heb ik wel gelijk toch? Als ik nu nog jaren 1e lijns werk ga doen, dan weet ik over 3 jaar nog steeds niet meer dan dat ik nu weet en ben ik alweer 27 jaar.
Ze geven btw wel aan dat ik echt bij hun door kan groeien naar systeem-/netwerkbeheerder, consultant etc...
Daarnaast, geven ze je een harde toezegging over het doorgroeien? Dus op papier? Anders is het vrij weinig waard. Stel dat je huidige manager zoiets toezegt, maar dat hij over 1,5 jaar weggaat en de nieuwe manager niet in jouw doorgroeien gelooft. Wat doe je dan?
Dat plafond waar ze het over hebben lijkt strijdig met de belofte van snelle groei (die je keihard nodig hebt om de financiele schade te beperken tot 25.000 euro).YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:16:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad toch nog maar een voorstel moet doen wat betreft het salaris, ookal geven ze aan dat er voor de support kant een plafond is van max. €2000.
De enige manier die ik zie dat je met Neomax tot een deal kan komen waar je iets aan hebt, is als je meteen netwerkbeheerder kan worden. Snellere groeicurve voor je kennis en vaardigheden en tenminste een kans op de in mijn vorige post geschetste loonontwikkeling. N.B. waarmee je nog steeds een investering van 25.000 euro doet.[...]
De garantie om certificaten te halen geven ze wel..
Verder ben ik het zeker met je eens!
@Railgunner: Bij mijn huidige werkgever doe ik niets met het upgraden van een OS, migraties etc. Is echt het standaard werk. Oké, bijv. office 2007 verander enzo, verder is alles uitbesteed. We kunnen geeneens bij de C: schijf van de gebruikers bijvoorbeeld. Verder ondersteunen we alleen maar deels de apps die alleen maar binnen dit bedrijf gebruikt worden.
Dat over het doorgroeien zou ik inderdaad op papier moeten hebben.
Ik ga ze zeker even mailen met al mijn vragen/eisen!!
PS: Hoe breng ik dat het beste bij hun over onderhandeling over het salaris? De berekening laten zien die t_captain een paar reacties eerder aangaf?
[ Voor 10% gewijzigd door YinYang op 13-04-2011 14:38 ]
Dan zit je nu in een functie systeembeheerder / werkplekbeheerder.YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:34:
Bij mijn huidige werkgever doe ik niets met het upgraden van een OS, migraties etc. Is echt het standaard werk. Oké, bijv. office 2007 verander enzo, verder is alles uitbesteed. We kunnen geeneens bij de C: schijf van de gebruikers bijvoorbeeld. Verder ondersteunen we alleen maar deels de apps die alleen maar binnen dit bedrijf gebruikt worden.
Wat gaat er gebeuren als je bij een detacheerder gaat werken:
- detacheerder krijgt vaak erg veel aanvragen voor helpdeskers (die functie is vaak moeilijker in te vullen omdat iedere helpdesker iets anders wil doen bij de eerste kans die hij krijgt
- detacheerder is erg tevreden over YinYang, maar drukt de eindejaarsbeoordeling iets omlaag om YinYang nog een jaartje op de helpdesk te kunnen gebruiken
- eind 2012 krijg je promotie tot systeembeheerder. vervolgens wordt je gedetacheerd en doe je weer ongeveer hetzelfde werk als je in 2009/2010 deed.
Veel succes. Maar harde afspraken over loonontwikkeling en promotie zijn erg moeilijk te maken. Deels omdat zij nog niet weten hoe goed je precies bent: als werkgever wil je niet iemand aannemen met allerlei toezeggingen over promoties en vervolgens erachter komen dat het een enorme slacker is. En deels omdat de budgetten nog niet bekend zijn.Dat over het doorgroeien zou ik inderdaad op papier moeten hebben.
Ik ga ze zeker even mailen met al mijn vragen/eisen!!
Nu de functie van systeem/werkplekbeheer ja? Ook als ik de hele dag aan de telefoon zit en alleen maar wachtwoorden aan het resetten ben of Office problemen aan het oplossen ben? Als het te moeilijk word, moet het meteen doorgezet worden, dus vind het meer een administratieve baan als een ICT baan
Verder heb je helemaal gelijk Captain.. Ik heb eind deze week nog een gesprek bij it-profile en maandag bij Inwork. Ga kijken hoe het daar gaat lopen. Misschien komt daar een betere aanbieding uit.
Wat adviseer je mij verder?
Voor 6000 euro verwacht ik wel heel wat meer dan certificaatjes - ik verwacht dan een vast gelegd groeiplan met een einddoel binnen een jaar. Bv het groeien naar een DBA of netwerk beheer functie, met daarbij een reeks opleidingen (en certificeringen) en een salarisgroei van 2000 naar bv 2300 binnen 1 jaar bij behalen van de gestelde opleidingen en het tweede jaar naar 2600 euro bij het behalen van opleiding traject X etc.YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:34:
@Tazzman: Een leaseauto is wel mogelijk volgensmij, maar hebben het daar nog niet over gehad eigenlijk..
De garantie om certificaten te halen geven ze wel..
Maar zoals gezegd, het moet wel in je contract vastgelegd worden. Niet in een emailtje of een briefje - ik heb zelf meegemaakt dat ik met mooie plannen binnen gehaald werd bij werkgever Y onder manager X .. en binnen 2 weken nadat ik begonnen was, werd manager X VP Exec nogwattus en viel ik ineens onder een persoon waar ik werkelijk niet mee overweg kon. (Ik kan nu eenmaal enorm slecht omgaan met incompetente mensen die ook helemaal niet luisteren naar anderen.) Maar erger nog, alle groeiplannen verdwenen ook ergens onder /dev/null .....
Tja ik geloofde toen nog in mondelinge afspraken enzo - was een dure les. Anderhalf jaar met tegenzin naar je werk gaan (en je elke dag genaaid voelen) is enorm slopend.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Ken het, maar daar valt altijd zo weinig aan te doen, het is hopen op..... of weggaan.tazzman schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:52:
[...]
Maar erger nog, alle groeiplannen verdwenen ook ergens onder /dev/null .....
Er is helaas geen garantie dat een detacheringsproject via Neomax (of een andere detacheerder) leuker of uitdagender is. Je kunt geluk hebben en je kunt pech hebben. Maar het scenario dat je over enkele jaren weer hetzelfde doet als nu, na enkele jaren op de helpdesk en met verlies van een stuk salaris, is helaas geen erg onrealistisch scenario.YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:50:
Nu de functie van systeem/werkplekbeheer ja? Ook als ik de hele dag aan de telefoon zit en alleen maar wachtwoorden aan het resetten ben of Office problemen aan het oplossen ben? Als het te moeilijk word, moet het meteen doorgezet worden, dus vind het meer een administratieve baan als een ICT baan
Kijk omhoog i.p.v. omlaag.Verder heb je helemaal gelijk Captain.. Ik heb eind deze week nog een gesprek bij it-profile en maandag bij Inwork. Ga kijken hoe het daar gaat lopen. Misschien komt daar een betere aanbieding uit.
Wat adviseer je mij verder?
Je hebt het plan opgevat om te gaan groeien qua functieniveau en dat is echt een goed plan. Alleen de invulling die je eraan wil geven lijkt wat te rammelen
Een detacheerder is er niet primair op gericht om jou een leuke loopbaan te bezorgen, maar om je zo snel en zo goed mogelijk te verkopen en vervolgens te verdienen aan je gewerkte uren. Jouw ontwikkeling is een secundair doel, met het oog op een hoger uurtarief in de toekomst.
Bij sommige organisaties wordt er meer werk gemaakt van loopbaanontwikkeling dan bij andere organisaties. Wilde gok van mijn kant: bij veel detacheerders in de helpdesk+systeembeheer hoek is het verloop zo groot dat het voor die bedrijven geen nut heeft om flink te investeren in hun werknemers. Dan is het eerder een boek en een examen. Of je daarvoor nu een stap terug moet qua functieniveau en 3 stappen qua arbeidsvoorwaarden, ik betwijfel het.
Richt je ook eens op:
1. bedrijven die rechtstreeks systeembeheerders werven
2. opleidingsmogelijkheden (voor eigen rekening)
3. groei- en opleidingsmogelijkheden bij je huidige werkgever
Maar is het niet zo dat als ik wat systeem-/netwerkbeheer ervaring opdoe, en ik met mijn 28e bijv. 4 jaar ervaring daarmee heb (+4 jaar servicedesk), dat beter is dan 8 jaar servicedesk ervaring en meer niet? Kan natuurlijk zijn dat ik dan nog moeilijk aan een functie kom die ik wil, omdat ik alweer een stuk ouder ben.. Dat zit ook in mijn hoofd nu.. Dat ik nu nog jong ben, geen eigen huis en kinderen heb en ervaring op kan doen etc.. dus die stap is nu makkelijker te maken, dan bijv over een paar jaar als ik een huis wil kopen, kinderen etc..
Heb al bij wat bedrijven gesolliciteerd, maar die geven aan dat ik te weinig praktijkervaring heb met systeem-/netwerkbeheer taken zoals Windows Server 2003/2008, Linux etc..
Kan d.m.v. zelfstudie en via het werk wel veel opleidingen doen.. Ben daar ook mee bezig.. Momenteel ITIL v3 en MCITP..
Kom je met veel certificaten en weinig werkervaring sneller aan de bak als systeem-/netwerkbeheerder, dan als je veel werkervaring hebt met minder certificaten etc denk je?
Gewoon doorzetten met certificering op het technische vlak (MCITP certificaten zijn goed) en probeer zoveel mogelijk taken naar je toe te trekken in je huidige baan. Niemand wordt ontslagen omdat hij om meer werk vraagt. Met een beetje geluk ziet je manager dat je meer in je hebt, en op den duur ongelukkig wordt doordat je niet wordt uitgedaagd, en gaat hij moeite doen om je functie wat meer inhoud te geven. En ook als dat niet lukt bij je huidige werkgever, over een jaar ben je verder met je opleiding en werkervaring en is de arbeidsmarkt waarschijnlijk weer wat meer overspannen dan nu het geval is en dan kun je de gewenste stap waarschijnlijk wel zetten.
Is het misschien niet zo dat ik nu gewoon eigenlijk teveel verdien als servicedesk medewerker? De meesten met dezelfde functie verdienen zo rond de €2000 bruto lees ik in het topic? Kan zijn dat elke nieuwe werkgever vind dat ik te weinig kennis en/of praktijk ervaring heb voor het salaris wat ik heb of wil hebben?
Als ik dus ook €2000 bruto had verdiend bij mijn huidige werkgever, dan had ik wel sowieso op het aanbod van Neomax in moeten gaan, ookal is het dan niet zeker of Neomax de afspraken nakomt wat betreft opleidingen en doorgroeimogelijkheden etc.?
Wat als ze €2300 salaris bieden + een leaseauto. Dan wel op het aanbod ingaan?
[ Voor 15% gewijzigd door YinYang op 13-04-2011 19:36 ]
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bachelor in Engineering, Master of Science in Business Administration
Certificaten: -
Werkervaring: 3 maand fulltime (daarnaast 5 maanden afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf)
Werkgever: Logistiek
Huidige functie: Trainee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 Vak + 5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: HP ProBook
GSM: - (op dit moment niet nodig, anders blackberry)
Leaseauto*: -
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €3,50 koffiegeld per maand (
Land: NL
Regio: Midden
Reistijd**: ~1u enkele reis (80km)
Maand salaris (bruto):€2700
Zag wel tegen het reizen op, maar na 3 maanden vind ik het nog meevallen. Heb geen last van files, het kost alleen tijd... Gelukkig maakt het koffiegeld het enigzins goed
Verder was een belangrijke reden om voor deze baan te kiezen dat er veel doorgroei mogelijkheden zijn. De eerste 2 jaar ben je trainee en loop je met projecten mee om bekend met het bedrijf te worden en volg je opleidingen/cursussen. Na het traineeship stroom je door naar een 'echte' functie.
Redelijk marktconform, toch?
Aan de hoge kant voor WO-starter*), maar prima voor trainee.
*) gruwelijk afhankelijk van het vakgebied. Dat zit overal tussen 2K en 3.5K
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik denk dat het aanbod van Neomax financieel niet interessant was en waarschijnlijk qua functieinhoud je ook niet direct dichter bij je doel brengt. Meer salaris en een leaseauto lost alleen het eerste probleem op, niet het tweedeYinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:16:
Als ik dus ook €2000 bruto had verdiend bij mijn huidige werkgever, dan had ik wel sowieso op het aanbod van Neomax in moeten gaan, ookal is het dan niet zeker of Neomax de afspraken nakomt wat betreft opleidingen en doorgroeimogelijkheden etc.?
Zoals eerder vermeld: de 4xxx serie is crap, de 6xxx wil ik welAldmar schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:02:
Sinds drie maanden ben ik begonnen aan mijn eerste fulltime baan:
Laptop: HP ProBook
Ze hebben veel vertrouwen in je. Maar wat doe je dan als trainee?Maand salaris (bruto):€2700
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Leeftijd: bijna 26 Opleiding(en):WO (3JR) daarna HBO BI gedaan in deeltijd (diploma) Certificaten: CRM Siebel cert. (belangrijkste) Werkervaring: 4 Jaar[/b] Werkgever: Financiële dienstverlener Huidige functie: Business analyst (consultancy en specs) Laptop: JA, maar is welhaast niet prive te gebruiken Vakantiegeld: Ja Vakantiedagen:25 13/14e maand of winstuitkering: 13de maand GSM: Ja Leaseauto/Reiskostenvergoeding: OV-jaarkaart Werkweek:36u Pensioenregeling:Franchise daarna zelf dokken. Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:kortingen op financiële producten Reistijd: ca. 1,5 uur enkele reis Maand salaris(bruto): 3108 (wordt ca. 3250) |
Nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Leeftijd: 27 Opleiding(en):WO (3JR) daarna HBO BI gedaan in deeltijd (diploma), nu met Master(WO) in deeltijd bezig Certificaten: CRM Siebel cert. (belangrijkste) Werkervaring: 6 Jaar[/b] Werkgever: Financiële dienstverlener Huidige functie: Business analyst (consultancy en specs) en deels architect Laptop: Ja Vakantiegeld: Ja Vakantiedagen:25 13/14e maand of winstuitkering: 13de maand én prestatie bonus GSM: Ja Leaseauto/Reiskostenvergoeding: OV-jaarkaart Werkweek:36u Pensioenregeling:Franchise daarna zelf dokken, eigen bijdrage is best flink Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:kortingen op financiële producten Reistijd: ca. 1,5 uur enkele reis Maand salaris(bruto): 3590 |
Laat ik het zo zeggen - er zijn vast een hoop servicedesk medewerkers die toch zeker een paar honderd euro minder in de maand verdienen!YinYang schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:16:
Ga zeker eens informeren op mijn huidige werk of ik daar eventueel met wat servicemanagers of ICT coordinators mee kan lopen bijvoorbeeld.
Is het misschien niet zo dat ik nu gewoon eigenlijk teveel verdien als servicedesk medewerker? De meesten met dezelfde functie verdienen zo rond de €2000 bruto lees ik in het topic? Kan zijn dat elke nieuwe werkgever vind dat ik te weinig kennis en/of praktijk ervaring heb voor het salaris wat ik heb of wil hebben?
Je hebt dus een aardig inkomen, daar scheelt het niet aan. Je wilt alleen meer leren en verder groeien - en zo te horen, het liefst binnen je huidige werkgever?
Waarom vraag je niet een gesprek aan met je manager en geef daarbij aan dat je graag verder wilt groeien. En het gaat daarbij niet alleen om jouw persoonlijke ontwikkeling - maar je vindt ook dat je je huidige werkgever meer kan bieden dan wat je nu doet.
Stel dan een plan op met je manager (de befaamde POP - het persoonlijke ontwikkel plan). Het is dan wel erg handig als je wel weet wat je wilt , waarheen wil je groeien? En daar moet je dan wel erg specifiek in zijn... "och, netwerk beheer lijkt me wel leuk" - dat is echt niet genoeg. Je moet wel specifiek weten wat je aantrekt, waar je passie ligt. Een werknemer met passie voor zijn of haar werk is een werknemer die een werkgever wilt behouden.
Weet je niet goed wat je wilt, doe dan wat research maar vraag anders ook of er een loopbaan coach beschikbaar is binnen je werkgever, of doe een externe loopbaan audit. (of hoezo iets heet?)
[/quote]
Een detacheerder wilt voornamelijk 1 ding - veel geld aan jou verdienen. Ik ken Neomax niet maar veel detacheerders hebben een erg slechte reputatie. Weinig of geen training, zeker geen groeipad en weinig voorzieningen. Sommige detacheerders geven er ook geen bal om dat je elke dag van Groningen naar Rotterdam mag reizen en weer terug en ja dat is allemaal in je eigen tijd - de klant betaald immers per dag en verlangt daar ook 8 uur werk/aanwezigheid voor.Als ik dus ook €2000 bruto had verdiend bij mijn huidige werkgever, dan had ik wel sowieso op het aanbod van Neomax in moeten gaan, ookal is het dan niet zeker of Neomax de afspraken nakomt wat betreft opleidingen en doorgroeimogelijkheden etc.?
Ik begrijp je behoefte om te leren en te groeien maar vaak is een detacheerder daar niet de juiste plek voor. Probeer het anders als een YP bij Cap, IBM, HP etc? Dit soort grote bedrijven hebben wel mogelijkheden tot groei.
[ Voor 14% gewijzigd door tazzman op 14-04-2011 06:04 ]
Bij mijn huidige werkgever is er helaas geen mogelijkheid om door te groeien. Er zijn wel een paar mogelijkheden, maar dat is bijvoorbeeld als servicemanager in Amsterdam. Maar dat is ook nog geeneens zeker als je daarvoor wilt gaan. Ook is Amsterdam te ver van mijn woonplaats. Mijn huidige functie zie ik ook gewoon niet meer zitten. Doe mn werk niet meer met plezier.
Mijn manager weet dit ook en geeft ook aan dat er niet veel mogelijkheden zijn om door te groeien. Wel is er de mogelijkheid om opleidingen te volgen. Ook mijn collega's die hier al zo'n 15-20 jaar werken geven aan dat ik beter nu weg kan gaan, omdat ik anders net als hun na 20 jaar nog steeds hetzelfde werk doe
Een collega zei ook: "Vroeger verdiende ik hier goed tegenover mijn vrienden, maar nu verdien ik minder als hun". Dit komt ook doordat je niet hoger kunt gaan dan een bepaald functiejaar. Als je het hoogste functiejaar hebt behaald, dan gaat je salaris dus eigenlijk nooit meer omhoog.
Ik heb al met Capgemini contact gehad, maar die zoeken alleen mensen (YP) met een afgeronde HBO opleiding.
Vind het erg lastig allemaal.. De ene kant geef ik jullie helemaal gelijk, maar aan de andere kant denk ik: Ik ga snel weer zo'n €100-200 meer verdienen, omdat ik een aantal vertificaten al bijna gehaald heb en doe er ervaring op, op de 2e lijn en andere projecten etc. Ga sowieso onderhandelen over meer salaris en anders maar jullie advies opvolgen en verder kijken..
Mijn advies is om een jaartje de tijd te nemen en in dat jaar zo hard mogelijk te studeren. Ik gok dat er dan met +1 werkervaring, +X studie en zo mogelijk een wat meer overspannen arbeidsmarkt veel betere deuren voor je open gaan.YinYang schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:05:
Vind het erg lastig allemaal.. De ene kant geef ik jullie helemaal gelijk, maar aan de andere kant denk ik: Ik ga snel weer zo'n €100-200 meer verdienen, omdat ik een aantal vertificaten al bijna gehaald heb en doe er ervaring op, op de 2e lijn en andere projecten etc. Ga sowieso onderhandelen over meer salaris en anders maar jullie advies opvolgen en verder kijken..
Opleiding(en): MBO Technische Informatica (daarna 2 jaar HBO, zonder propedeuse)
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar, waarvan 2 in de ICT
Werkgever: een niet IT-bedrijf
Functie: PHP programmeur
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €0,25/km reisvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: 15 minuten
Maand salaris (bruto): €2200
Wat vinden jullie hiervan? Ik kan wellicht aangenomen worden voor deze functie echter kunnen ze me geen vast contract aanbieden, maar er is voor minimaal 2 jaar werk. Het is een enkel project waarvoor ze een programmeur in dienst willen nemen. Het salaris vind ik niet veel.
Daarnaast heb ik de verantwoordelijkheid voor een vrouw en kind
Het is wel een heel aantrekkelijk project om aan te werken... Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Als het inderdaad een aantrekkelijk project is en het salaris voldoende voor je is, zou ik het doen. Als je denkt dat je vrij gemakkelijk een vergelijkbare baan met betere voorwaarden kunt vinden, kun je wellicht nog even verder zoeken.
Salaris is helemaal niet gek voor MBO+2 jaar relevante ervaring. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg minimaal. Vergeet ook niet om 150 a 200 euro bruto opzij te zetten voor je pensioenopbouw (gaat over zowel ouderdoms als nabestaandenpensioen, het laatste lijkt me urgenter dan het eerste).christi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:41:
Wat vinden jullie hiervan? Ik kan wellicht aangenomen worden voor deze functie echter kunnen ze me geen vast contract aanbieden, maar er is voor minimaal 2 jaar werk. Het is een enkel project waarvoor ze een programmeur in dienst willen nemen. Het salaris vind ik niet veel.
[...]
Daarnaast heb ik de verantwoordelijkheid voor een vrouw en kind, dan is een contract voor bepaalde tijd niet aantrekkelijk. Al helemaal niet voor een eventuele hypotheek die ik nog niet heb.
Het is wel een heel aantrekkelijk project om aan te werken... Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Als je doel is om in vaste dienst een goed inkomen te gaan verdienen voor je gezin, en je vindt web development leuk, dan denk ik dat je op een of andere manier moet zorgen voor opleiding en/of certificering waarmee je een zeer gevraagd CV krijgt in die branche. Dan komt dat vaste contract en hogere salaris vanzelf.
Verder denk ik dat het "nodig hebben" van vast werk een omstandigheid is die je beter kunt zien kwijt te raken. Deze omstandigheid houdt je namelijk in een afhankelijke positie t.o.v. je werkgever en de nukken van de arbeidsmarkt in het algemeen. Bovendien weerhoudt deze omstandigheid veel mensen ervan om een echt goed inkomen te verdienen. Het kwijtraken van de afhankelijkheid is vaak wel een lange-termijn plan. Denk aan 12 jaar 12% van je inkomen sparen en dan ondernemer worden
Verwijderd
Opleiding(en): MBO niv 4 / HBO Technische Informatica (ICT-beheer)
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: computer reparaties in werkplaats
Vakantiegeld: standaard 8%?
Vakantiedagen: standaard
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: zelf regelen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Doetinchem
Reistijd: 15 min met de auto
1500/1600 bruto per maand startend tot 2250/2500 bruto
Moet ik dit doen?
zo biedt Centric mijn 1700 bruto
Zelf vind ik dit wel heel erg mager. Zou toch ongeveer minimaal 500 euro erbij verwachten. Wellicht zelfs meer. Tevens heb je geen pensioen regeling of andere secundaire arbeidsvoorwaarden die het lage loon zou compenseren.
Zijn je activiteiten ook niet wat onder niveau? Reparaties van computers lijkt mij meer MBO niveau en niet HBO niveau.
Waar bestaat die twee jaar relevante werkervaring uit?
Het is een 65xxPcDealer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:21:
[...]
Zoals eerder vermeld: de 4xxx serie is crap, de 6xxx wil ik wel
Allereerst, een traineeship binnen het ene bedrijf is (lang) niet hetzelfde als bij het andere. In mijn geval is dit de bedoeling: Voordat je een echte functie gaat bekleden binnen het bedrijf laten ze je eerst alle ins en outs van het bedrijf zien. Ik zit nu op een ondersteunende, centrale afdeling waar zo goed als alles langs komt. Niet alleen projecten e.d. maar ook de cultuur en organisatie van het bedrijf. Ben er achter gekomen dat je het omgaan en aanpassen aan de cultuur van een bedrijf niet moet onderschatten. Als groentje weet je gewoon nog niet alle ongeschreven regels... Ik ga de komende jaren meelopen met verschillende projecten. Eerst zal het vooral meelopen zijn, als dat goed bevalt zal ik zelf projecten gaan trekken. Op deze manier krijg je een goede basis kennis mbt het bedrijf en kom je er achter welke richting je leuk vindt (ik vond het vrij lastig om meteen een functie te kiezen als je net bent afgestudeerd...) en waar je je dan op zal gaan richten.[...]
Ze hebben veel vertrouwen in je. Maar wat doe je dan als trainee?
Deze periode duurt in eerste instantie 2 jaar, maar mocht het goed gaan dan ga je je al eerder specialiseren.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:06:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): MBO niv 4 / HBO Technische Informatica (ICT-beheer)
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: computer reparaties in werkplaats
1500/1600 bruto per maand startend tot 2250/2500 bruto
Moet ik dit doen?
zo biedt Centric mijn 1700 bruto
Ik kan je wel zeggen dat ik het zeker niet zou doen.
Het aanbod van Centric zit ook aan de onderrkant van de markt. Rijd eens 20 minuten verder (of dichterbij, ik weet niet van welke kant je komt) en ga onder de rook van Velperbroek bij een paar grote IT bedrijven op de koffie (een geel-zwarte en er zit ook nog een rood-blauwe aldaar).
Als je daar een aanbod krijgt, kun je >2000 + auto verwachten. En wel een pensioenregeling, onkostenvergoeding en nog wat zaken.
Oja Centric, daar heb ik ooit ook een aanbod van gekregen. Het gesprek was heel leuk en na afloop leek het me een leuk bedrijf om voor te werken. Tot ik het aanbod kreeg. Met net niet afgeronde universiteit kreeg ik iets van €1500. Bij m'n tijdelijke bijbaan zat ik toen al op €1700t_captain schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:04:
[...]
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen.
Het aanbod van Centric zit ook aan de onderrkant van de markt. Rijd eens 20 minuten verder (of dichterbij, ik weet niet van welke kant je komt) en ga onder de rook van Velperbroek bij een paar grote IT bedrijven op de koffie (een geel-zwarte en er zit ook nog een rood-blauwe aldaar).
Als je daar een aanbod krijgt, kun je >2000 + auto verwachten. En wel een pensioenregeling, onkostenvergoeding en nog wat zaken.

Ik ben toen een jaar fulltime bij het bedrijf van m'n bijbaan gaan werken voor €2000 en daarna heb ik m'n studie toch maar afgemaakt
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
haha ja precies dat idee had ik ook al wel, Arnhem is relatief goed te doen als je zelf uit Doetinchem komt...t_captain schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:04:
[...]
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen.
Eum Arnhem is redelijk bekend die rood-blauwe zegt me wel wat volgens mij voor het Velperbroek nog als je van DTC af komt.
Bedankt voor de tip... toevallig ook daar werkzaam?
Verwijderd
Mijn werkervaring:RAILGUNNER schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:26:
Eens met Madje, deze functie lijkt me totaal geen optie voor iemand met een HBO-diploma. Sterker nog, ook al had je enkel MBO, dan zou ik het nog te simpel vinden. Computerreparaties kunnen ook door ongeschoolde mensen worden uitgevoerd (bijv. scholieren).
Waar bestaat die twee jaar relevante werkervaring uit?
*Als scholier (11 jaar) computers repareren bij particulieren (virussen, netwerk e.d) laat maar zeggen één jaar full-time.
*Bij een bedrijf gedetacheerd worden naar MKB bedrijven (exchange, IIS, AD, Windows SBS) en werkplekken beheren hier heb ik een half jaar stage gelopen en 1 jaar in dienst geweest.
*Als afstudeeropdracht een onderzoek uitgevoerd voor een gemeente hoe twee infrastructuren het best kunnen worden samengevoegd met testopstelling half jaar.
Bij elkaar gerekend grofweg 2 jaar. Daarnaast ben ik privé veel bezig met Linux. Laatste projectje is een Nagios monitoringsserver opzetten, maar heb ook al wel eens een squid proxy server en mailserver opgezet voor de lol.
Verwijderd
Onderhandelingen qua (wat ik wil) in ruimte zitten er voor nu nog niet echt in. Is het anders verstandig nu bijvoorbeeld mijn HBO die ik zelf bekostig via het bedrijf proberen te laten bekostigen deels? Komt dat voor mij beterVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:21:
Opleiding(en): HBO Technisch Informatica (ben nog bezig) en hiervoor jaartje IMM gedaan
Certificaten: MSCA en nog wat kleine dingen
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: SAAS werkplekboer
Huidige functie: Operator/monitoring
13/14e maand of winstuitkering: nog niet
Laptop: Ja
GSM: weggedaan
Leaseauto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internetvergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 20 minuutjes
Reiskostenvergoeding: 140 euro
Maand salaris (bruto): € 2300
Netjes me dunkt, werk hier nu al bijna 3 jaar, meteen vast contract, veel plezier in wat ik doe en doe studie nu in mijn eigen tijd, daarnaast fix ik nog pc's/servers in eigen tijd, geen reden om eigenlijk weer fulltime naar school te gaan, doe gewoon wat langer over mijn HBO (dan maar). In april weer loonsverhoging. Zat wel een beetje rond te kijken, wil(de) toch eigenlijk max. 5 jaar hier blijven, maar goed dat is nog even een beetje de vraag (in april).
uit?
Als je al met Exchange, IIS, AD e.d. hebt gewerkt en aan werkplekbeheer hebt gedaan, wil je nu toch niet terug naar het simpelweg repareren van computers? Volgens mij zou je ook wel een functie op een helpdesk of als werkplekbeheerder moeten kunnen vinden. Tester is misschien ook wat voor je?Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:24:
Mijn werkervaring:
*Als scholier (11 jaar) computers repareren bij particulieren (virussen, netwerk e.d) laat maar zeggen één jaar full-time.
*Bij een bedrijf gedetacheerd worden naar MKB bedrijven (exchange, IIS, AD, Windows SBS) en werkplekken beheren hier heb ik een half jaar stage gelopen en 1 jaar in dienst geweest.
*Als afstudeeropdracht een onderzoek uitgevoerd voor een gemeente hoe twee infrastructuren het best kunnen worden samengevoegd met testopstelling half jaar.
Bij elkaar gerekend grofweg 2 jaar. Daarnaast ben ik privé veel bezig met Linux. Laatste projectje is een Nagios monitoringsserver opzetten, maar heb ook al wel eens een squid proxy server en mailserver opgezet voor de lol.
Dat zou je altijd kunnen proberen, maar je zit nu al niet slecht. 2300 voor iemand met jouw ervaring/certificaten, maar zonder diploma is redelijk marktconform. Zodra je je HBO binnenhebt, zou je wel aardig moeten kunnen stijgen. Ben je nu wel met je studie bezig of ligt die stil?Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:34:
Onderhandelingen qua (wat ik wil) in ruimte zitten er voor nu nog niet echt in. Is het anders verstandig nu bijvoorbeeld mijn HBO die ik zelf bekostig via het bedrijf proberen te laten bekostigen deels? Komt dat voor mij beter uit?
[ Voor 21% gewijzigd door Railgunner op 15-04-2011 09:58 ]
Denk dat ik je advies inderdaad maar opvolg Captain.. Heb volgende week nog 3 sollicitaties en kijk wel wat daaruit komt. Mocht er wat interessants uitkomen, dan laat ik het hier wel wetent_captain schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:24:
[...]
Mijn advies is om een jaartje de tijd te nemen en in dat jaar zo hard mogelijk te studeren. Ik gok dat er dan met +1 werkervaring, +X studie en zo mogelijk een wat meer overspannen arbeidsmarkt veel betere deuren voor je open gaan.
Ik ga volgende maand ook de 21+ toelatingstest doen. Als ik deze haal, dan blijf ik denk ik hier werken, zodat ik zekerheid heb (vast contract) en een goed loon. Als ik mijn HBO dan heb, dan kan ik altijd nog verder kijken.
Zou ik in bovenstaande situatie nog aantrekkelijk zijn op de markt? Stel dat ik dan dus mijn HBO haal, 28 jaar ben en 8 jaar werkervaring heb op een servicedesk (Binnenkort senior medewerker).
Tot welke leeftijd zou je nog makkelijk aan de bak komen met een HBO diploma? Denk dat het boven de 30 toch wel al lastig begint te worden ofniet?
Ik heb HBO op mijn 31ste afgerond en...bleef hetzelfde verdienen...totdat ik ging solliciteren en bleek dat mijn marktconform salaris inmiddels flink gestegen was.YinYang schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:18:
Tot welke leeftijd zou je nog makkelijk aan de bak komen met een HBO diploma? Denk dat het boven de 30 toch wel al lastig begint te worden ofniet?
Dus, absoluut doen (en afronden), zo'n papiertje is een hoop geld waard!
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Daarom, ik twijfel überhaupt of een handige zet is, maar zat eraan te denken. Doe dit nuRAILGUNNER schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:54:
Dat zou je altijd kunnen proberen, maar je zit nu al niet slecht. 2300 voor iemand met jouw ervaring/certificaten, maar zonder diploma is redelijk marktconform. Zodra je je HBO binnenhebt, zou je wel aardig moeten kunnen stijgen. Ben je nu wel met je studie bezig of ligt die stil?
nog steeds volop ja en tussendoor mag ik nog wat Microsoft dingen extra halen van de
zaak, zonder dat daar voorwaarden aan gebonden zijn. En qua loon zit ik zéker goed ja.
Uiteraard is dat veel waard. En je bent nooit te oud om 'het' te doen toch? Zelf wil ik nalier schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:22:
[...]
Ik heb HBO op mijn 31ste afgerond en...bleef hetzelfde verdienen...totdat ik ging solliciteren en bleek dat mijn marktconform salaris inmiddels flink gestegen was.
deze HBO toch weer een WO studie gaan doen, hopelijk kan de richting die ik op wil
gaan ook deeltijd worden gegeven, ben ik ook rond mijn 30/31ste klaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 15:35 ]
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door SmartDoDo op 15-04-2011 16:48 ]
Nieuw:TCP_IP schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:23:
Leeftijd:23
Opleiding(en): MBO N4, ICT-beheerder
Certificaten: MCDST, CCNA, MS70-290, ITIL, bezig met MCITP:EA
Werkervaring: 1 jaar Helpdesk + 1 jaar systeembeheer
Werkgever: Internationaal Callcenter
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 24
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Gelderland
Reistijd: 2,5u heen&terug
Maand salaris (bruto): 1700
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO N4, ICT-beheerder
Certificaten: MCDST, CCNA, MS70-290, ITIL
Werkervaring: 1 jaar Helpdesk + 2 jaar systeembeheer
Nieuwe functie: Medior Systeembeheerder
Werkgever: Automatiseringsbedrijf
Vakantiegeld: 8 %
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 5 min
Maand salaris (bruto): 2000
Ik klaag niet in ieder geval, ben erg blij met de verkorte reistijd. Ik krijg er ruim 2 uur per dag terug!
Verwijderd
Opleiding(en): MBO Niveau 2, 3 en 4
Certificaten: ACSP
Werkgever: Semi-overheid
Huidige functie: Apple en UNIX Systeembeheerder
Vakantiedagen: 25 dagen (200 uur)
13/14e maand of winstuitkering: Volledige 13e maand
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget
Regio: Utrecht
Reistijd: 5 minuten fietsen
Maand salaris (bruto): €2500
Half jaar geleden had ik mijn CV op een zondag online gegooid, en de dag erna was ik 6-8x benaderd. Wel veel Engelse en Indische headhunters zitten ertussen dus ik hoop dat je engels spreekt.
Tevens heb je ook Nationale Vacaturebank, Jobtrack. Maar de vacatures die ik daarop vindt vallen mij meestal wat tegen.
[ Voor 21% gewijzigd door Madje op 18-04-2011 16:09 ]
Monsterboard is de beste IMHO, maar vermeld je telefoonnummer niet, anders word je plat gebeld. Ik vind het prettiger dat de bedrijven mailen kan je spam e-mails direct weggooien.Lucas1988 schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:05:
Ik zit nu gedetacheerd bij een groot bedrijf dat zorgt voor support bij bedrijven. hier heb ik voor gekozen omdat ik als starter werk moest hebben om rond te komen.. niet de juiste topic hiervoor maar wat is een goede site om te kijken in de toekomst voor niet-detacherings baantjes?
Ik had mijn CV gezet op Monsterboard, Nationale Vacaturebank en Ictergezocht. Gemiddeld 15 telefoontjes per dag voor 2 wekenLoev schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:44:
[...]
Monsterboard is de beste IMHO, maar vermeld je telefoonnummer niet, anders word je plat gebeld. Ik vind het prettiger dat de bedrijven mailen kan je spam e-mails direct weggooien.

Dat heb ik ook eens geprobeerd, de ene na de andere callcenter hing aan de telefoon. Daarna CV er maar weer vanaf gehaald.Madje schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:08:
Monsterboard helpt altijd enorm goed.
Half jaar geleden had ik mijn CV op een zondag online gegooid, en de dag erna was ik 6-8x benaderd. Wel veel Engelse en Indische headhunters zitten ertussen dus ik hoop dat je engels spreekt.
Tevens heb je ook Nationale Vacaturebank, Jobtrack. Maar de vacatures die ik daarop vindt vallen mij meestal wat tegen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heh, ik heb precies hetzelfde gehad. Ik had mijn profiel op MB geupdate met een linkedin link. In de 2 weken erna ongeveer 20 mails en 10 telefoontjes gehad omdat mijn profiel naar boven was geschoten.Madje schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:08:
Monsterboard helpt altijd enorm goed.
Half jaar geleden had ik mijn CV op een zondag online gegooid, en de dag erna was ik 6-8x benaderd. Wel veel Engelse en Indische headhunters zitten ertussen dus ik hoop dat je engels spreekt
Die van mij dan nog maar eens, heb nu 1 jaar echte werkervaring en ik ben in november van functie gewisseld (150 euro op vooruit gegaan).
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO
Certificaten: -
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Nieuw bedrijf met eigen produkt
Huidige functie: Netwerkbeheerder en nog wat zaken eromheen (product testing)
Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Nee (wel 450+ euro kilometervergoeding)
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zou cursussen kunnen halen (studie wel eigen tijd) maar daar komt het op dit moment niet van.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45min eindhoven
Maand salaris (bruto): €2200
[ Voor 47% gewijzigd door marshallq op 19-04-2011 08:00 ]
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Systeem-/Netwerkbeheer | HBO Ti (deeltijd) | Master ICT & BI (bezig/deeltijd)
Certificaten: VMWare 4 & 4.1
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Systeem- Netwerkbeheer (wel steeds meer richting infrastructuur architect)
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering in vorm van aandelen
Werkweek: 37,75 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Midden Brabant
Reistijd: 35 minuten (auto)
Maand salaris (bruto): €3100
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ITIL, ASL, BiSL
Werkervaring: 3 jaar fulltime, 2 jaar parttime IT-vervaring
Werkgever: Grote telco
Huidige functie: Functioneel Beheerder/Ketenmanager
Vakantiegeld: zit in bruto maandsalaris
Vakantiedagen: 20 per jaar
Laptop: Ja, Dell middenklasser
GSM: Blackberry Bold 9870
Leaseauto*: Nee, niet nodig bij 15m reistijd
Pensioenregeling: Volledig betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: woon-werk kosten vergoeding, overuren x1,5of x2 uitbetaald of in uren
Regio: Noord
Reistijd**: 15 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 4061
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MTS Elektronica
Certificaten: Diversen Oracle trainingen
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: Grote ICT dienstverlener
Huidige functie: Oracle DBA
Vakantiegeld: Ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Ja (800,00)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aardig wat...internet thuis wordt betaald, goedkope collectieve zorgverzekering, privé gebruik lease auto (met bijtelling) en telefoon toegestaan, opleiding budget, overwerk en reistijd boven 2 uur per dag wordt uitbetaald.
Regio: Ik wordt gedetacheerd en de regio varieert sterk, ik zit op dit moment in Groningen.
Reistijd: 4 uur per dag
Maand salaris (bruto): 2800,00
[ Voor 3% gewijzigd door asaki op 19-04-2011 12:40 ]
nieuw aanbod:sianto schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:15:
Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO systeembeheer niveau 3 + 4
Certificaten:MCSA, CCA, ITIL foundation, CCNA
Werkervaring: 2 jaar beheer gedaan
Werkgever: Grote Detacheerder
Huidige functie:Systeembeheerder
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25+12 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 3% winstuitkering
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding (185)
Werkweek:40u (echter vaker richting 60)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot interne opleidingen
Land:Nederland
Regio:Utrecht
Reistijd: 30 tot 45 min
Maand salaris (bruto):2450
Certificaten:MCSA, CCA (citrix), ITIL foundation, CCNA, CCA (commvault certified administrator)
Werkervaring: 3 jaar beheer gedaan
Werkgever: middelgrote detacheerder
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering: bonus regeling
Werkweek:40u
Regio:Amsterdam
Maand salaris (bruto):2700
Zit nog te twijfelen of ik dit moet aannemen...
Misschien moet je eens gaan rekenen aan die vakantiedagen: hoeveel gebruik je er redelijkerwijs per jaar, wat levert het op om het overschot te verkopen en wat kost het in die andere baan om het tekort bij te kopen?sianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:42:
oud:
[...]
nieuw aanbod:
Certificaten:MCSA, CCA (citrix), ITIL foundation, CCNA, CCA (commvault certified administrator)
Werkervaring: 3 jaar beheer gedaan
Werkgever: middelgrote detacheerder
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering: bonus regeling
Werkweek:40u
Maand salaris (bruto):2700
Zit nog te twijfelen of ik dit moet aannemen...
Verwijderd
Dan is het toch allemaal niet zo moeilijk?sianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:54:
Vanwege het enorme aantal vakantiedagen wat ik dan minder heb. Alhoewel ik nu niet eens de tijd krijg om al die 37 dagen in een jaar op te nemen.
Maar als je van vaak 60uur per week naar 40 uur gaat krijg je daar ook wel wat voor terug zou ik denkensianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:54:
Vanwege het enorme aantal vakantiedagen wat ik dan minder heb. Alhoewel ik nu niet eens de tijd krijg om al die 37 dagen in een jaar op te nemen.
Je salaris is op deze manier natuurlijk wel vertekend. 3760 euro per maand aan salaris en 301 euro per maand aan vakantie geld. Is overigens net salaris voor iemand van 24. Daarentegen wel weinig vakantiedagen.SonicFC schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:33:
Na veel lurken doe ik ook eens mee:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: woon-werk kosten vergoeding, overuren x1,5of x2 uitbetaald of in uren
Opleiding(en): ICT Medewerker beheer nv4
Certificaten: Niet direct ICT gerelateerd
Werkervaring: 3.5 jr
Werkgever: Semi Overheid
Huidige functie: Field engineer
Vakantiedagen: 25 + 23 ADV Totaal dus 48 dagen:)
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: Ja, smartphone + prive bellen ( Fair use )
Leaseauto: Ja, ook prive + tanken in het buitenland
Laptop: Ja, Dell latitude E6510
Werkweek: 40uur, oorspronkelijk 36 vandaar de 23 adv dagen
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Umts op laptop
Reistijd: Verschillend
Maandsalaris ( Bruto ):€2830,- Dit is exclusief eventuele toeslagen.
Salaris bereikt door wat interne voordelen op het juiste moment te pakken. Groei is er nu wel enigzins uit en stort mij dan ook vol op het behalen van Certificaten. Bruto is het niet verkeerd, maar ja 42% + bijtelling 25 % over 30.000 ( Cataloguswaarde auto ) tikt het toch weer lekker af
[ Voor 27% gewijzigd door V525 op 19-04-2011 15:17 ]
Prima salaris voor een 23 jarige. Daarbij hoef je deze auto niet privé rijden. De keuze is aan jou. Zoals jij al beschrijft, steek energie in het halen van certificaten!V525 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:56:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): ICT Medewerker beheer nv4
Certificaten: Niet direct ICT gerelateerd
Werkervaring: 3.5 jr
Werkgever: Semi Overheid
Huidige functie: Field engineer
Vakantiedagen: 25 + 23 ADV Totaal dus 48 dagen:)
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: Ja, smartphone + prive bellen ( Fair use )
Leaseauto: Ja, ook prive + tanken in het buitenland
Laptop: Ja, Dell latitude E6510
Werkweek: 40uur, oorspronkelijk 36 vandaar de 23 adv dagen
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Umts op laptop
Reistijd: Verschillend
Maandsalaris ( Bruto ):€2830,- Dit is exclusief eventuele toeslagen.
Salaris bereikt door wat interne voordelen op het juiste moment te pakken. Groei is er nu wel enigzins uit en stort mij dan ook vol op het behalen van Certificaten. Bruto is het niet verkeerd, maar ja 42% + bijtelling 25 % over 30.000 ( Cataloguswaarde auto ) tikt het toch weer lekker afVrees dat de meeste daar tegen aanlopen
Wat doet een "Functioneel Beheerder/Ketenmanager"? Salaris lijkt namelijk behoorlijk hoog voor een 24-jarige HBO-er die in het noorden van NL werkt (zelfs als je er 8% vakantiegeld aftrekt).SonicFC schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:33:
Na veel lurken doe ik ook eens mee:
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT niv. 3
Certificaten: MCTS, 2 x MCITP (Vista en 7 )
Werkervaring: 2,5 jaar huidige werkgever, 4,5 jaar totaal
Huidige functie: Werkplekbeheerder
Laptop: Ja, maak geen gebruik van
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 28
13e maand of winstuitkering: bonus bij winst bedrijf + eigen "inzet"
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Reistijd: Eigen auto, totaal (heen en terug) 2 uur
Maand salaris(bruto): 1800
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden / zeggen?
Eigen auto en een reistijd van een uur enkel, maar geen reiskostenvergoeding?? Of toch?Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:28:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Reistijd: Eigen auto, totaal (heen en terug) 2 uur
Salaris is wat laag voor de functie, werkplekbeheer zit vaak tussen 2000 en 2500 bruto.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:28:
Misschien dat de winst+inzet bonus dit dubbel goedmaakt, maar dat vermeldt je post niet.
Verder sluit ik me aan bij bovenstaande poster. Twee uur per dag rijden zonder vergoeding of leaseauto kost je gauw 400 euro per maand netto. Dan blijft er weinig over van 1800 bruto.
Gelukkig heeft het niets te maken met het feit dat ik in het Noorden woon en werk, ik denk niet dat de meeste grote bedrijven aan geografische discriminatie doen. Bij mij zouden ze er in ieder geval niet mee wegkomen.McVirusS schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:46:
[...]
Wat doet een "Functioneel Beheerder/Ketenmanager"? Salaris lijkt namelijk behoorlijk hoog voor een 24-jarige HBO-er die in het noorden van NL werkt (zelfs als je er 8% vakantiegeld aftrekt).
Wat betreft mijn functie: ik ben verantwoordelijk voor de operatie van een grote applicatieketen van mijn werkgever. Ik doe bijvoorbeeld de coördinatie van grotere incidenten, afstemming met naburige partijen en systemen, co-implementatiemanagement met onze innovatieafdeling en aansturen van mijn ge-outsourcede applicatie- en operationeelbeheer. Daarnaast ook veel afstemmen met de verschillende stakeholders van mijn keten betreffende wijzigingen, incidenten etc.
Gezien de inhoud van mijn functie vind ik het geen raar salaris, maar ik snap dat jij het een hoog salaris vindt voor iemand van mijn leeftijd. In tegenstelling tot mijn meeste HBO-leeftijdgenoten hoef ik nu ook niet meer op een groei van 5+% per jaar te rekenen.
Je bent bekend met geslachtsdiscriminatie? Vrouwen worden structureel minder betaald dan mannen met dezelfde kwalificaties. Zo is het ook met regio's.SonicFC schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:35:
[...]
Gelukkig heeft het niets te maken met het feit dat ik in het Noorden woon en werk, ik denk niet dat de meeste grote bedrijven aan geografische discriminatie doen. Bij mij zouden ze er in ieder geval niet mee wegkomen.
Verwijderd
Kun je daar wat concreter in wezen, heb het ook weleens gelezen,PcDealer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:07:
[...]
Je bent bekend met geslachtsdiscriminatie? Vrouwen worden structureel minder betaald dan mannen met dezelfde kwalificaties. Zo is het ook met regio's.
maar is daar ook een duidelijk beeld bij te maken?
Verwijderd
Klopt. Wanneer een bepaalde regio bijvoorbeeld goedkoper is qua levensonderhoud (boodschappen kosten wat minder etc) dan willen bedrijven nog wel eens onderscheid daarin maken voor wat betreft salarissen.PcDealer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:07:
[...]
Je bent bekend met geslachtsdiscriminatie? Vrouwen worden structureel minder betaald dan mannen met dezelfde kwalificaties. Zo is het ook met regio's.
En helaas pindakaas, ook in NL worden vrouwen vaak nog steeds minder betaald dan mannen voor hetzelfde werk.

Werk (en salaris) is net als al het andere wat geld kost afhankelijk van vraag en aanbod. Tevens is het niet heel vreemd dat je in bijvoorbeeld Amsterdam, waar het levensonderhoud veel duurder is, meer betaald krijgt.
Maar nu ben ik vast aan het discrimineren
Aan de andere kant zou je zeggen dat door de hogere huren beperkter geld beschikbaar is voor personeeljohnnyv.nl schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:51:
Om het nou gelijk weer discriminatie te noemen
Werk (en salaris) is net als al het andere wat geld kost afhankelijk van vraag en aanbod. Tevens is het niet heel vreemd dat je in bijvoorbeeld Amsterdam, waar het levensonderhoud veel duurder is, meer betaald krijgt.
Maar nu ben ik vast aan het discrimineren
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Lijkt me dat je dat moet 'doorbelasten' aan je mogelijke klanten en niet bij je 'personeel', toch?Testert schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:00:
[...]
Aan de andere kant zou je zeggen dat door de hogere huren beperkter geld beschikbaar is voor personeel
Als ik de voorwaarden van SonicFC goed lees werkt hij bij KPN; daar wordt in de tarieven aan klanten geen rekening gehouden of ze in het Noorden of Zuiden opereren. Datzelfde geldt blijkbaar ook voor hun personeel.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:04:
[...]
Lijkt me dat je dat moet 'doorbelasten' aan je mogelijke klanten en niet bij je 'personeel', toch?
Dan zouden het net sociale instellingen zijn die je een extraatje geven omdat je leven zo duur isVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:51:
[...]
Klopt. Wanneer een bepaalde regio bijvoorbeeld goedkoper is qua levensonderhoud (boodschappen kosten wat minder etc) dan willen bedrijven nog wel eens onderscheid daarin maken voor wat betreft salarissen.
Ik snap je punt mbt vraag een aanbod, maar de enige reden waarom bijvoorbeeld een schoonmaker in Amsterdam meer betaald zou krijgen als een schoonmaker in Delfzijl zou dan vanwege schaarste zijn.johnnyv.nl schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:51:
Werk (en salaris) is net als al het andere wat geld kost afhankelijk van vraag en aanbod.Tevens is het niet heel vreemd dat je in bijvoorbeeld Amsterdam, waar het levensonderhoud veel duurder is, meer betaald krijgt.
Bij wijze van spreken wil een werknemer graag zoveel mogelijk betaald krijgen en een wergever wil zo min mogelijk betalen, dus daar moet dan een balans worden gevonden
Verwijderd
Helaas, maar het gaat niet alleen om schaarste. We zuigen dit niet uit onze duim!bite schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:37:
[...]
Dan zouden het net sociale instellingen zijn die je een extraatje geven omdat je leven zo duur isAls je levensonderhoud te duur is moet je misschien overwegen te verhuizen
Het is net als de reiskostenvergoeding van 0.19ct, dan krijg je toch ook niet meer omdat je wagen zoveel verbruikt. Gunner in "Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?"
[...]
Ik snap je punt mbt vraag een aanbod, maar de enige reden waarom bijvoorbeeld een schoonmaker in Amsterdam meer betaald zou krijgen als een schoonmaker in Delfzijl zou dan vanwege schaarste zijn.
Bij wijze van spreken wil een werknemer graag zoveel mogelijk betaald krijgen en een wergever wil zo min mogelijk betalen, dus daar moet dan een balans worden gevondenIn zo'n geval van "voor jou 10 anderen" trek je als werknemer aan het kortste eind of je nu in duur in Amsterdam of goedkoper in Delfzijl leeft.

Je moet het eerder andersom zien: in Amsterdam zal een schoonmaker voor bedrag X niet gaan werken omdat hij dan simpelweg niet kan voorzien in zijn levensonderhoud. Dus een bedrijf zal dan X+1 moeten betalen om uberhaupt personeel te vinden. In Delfzijl echter is wel te leven van loon X (huizenprijzen lager bijvoorbeeld) en dus vind een bedrijf daar wel personeel voor dat bedrag.bite schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:37:
[...]
Dan zouden het net sociale instellingen zijn die je een extraatje geven omdat je leven zo duur isAls je levensonderhoud te duur is moet je misschien overwegen te verhuizen
Het is net als de reiskostenvergoeding van 0.19ct, dan krijg je toch ook niet meer omdat je wagen zoveel verbruikt. Gunner in "Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?"
Mijn vorige baas gaf dat overigens ook altijd aan als reden om in Groningen te blijven zitten met de toko: 'het personeel is hier goedkoper'.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ik ook niet, immers ook mijn prakijkervaring. Ik kan me niet voorstellen dat mijn werkever of waar ik eerder aan aanbod heb gehad mijn kosten voor levensonderhoud meeneemt in z'n overweging. Voor een salaris van 24K/jr bruto + leaseauto ging ik in 2006 werken in de randstad (detachering), maar kon er voor dat geld niet fatsoenlijk wonen. Ik heb het hier over gehad en kreeg toen om die reden echt geen cent meer hoor. Nu werk nog steeds voor de zelfde werkgever, maar op vaste locatie amsterdam-zo en is m'n salaris ook niet mede gebaseerd op de kosten voor levensonderhoud in Friesland (edit: en ben overigens niet de enige werknemer van buiten de randstad) maar desondanks gelukkig wel meer geworden.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:00:
[...]
Helaas, maar het gaat niet alleen om schaarste. We zuigen dit niet uit onze duim!
Men zal buiten de randstad wellicht minder veeleisend zijn qua salaris omdat bv de huizen goedkoper zijn, ik heb dat toen ook onderschat maar kon in Groningen een Linux/Unix werk vinden itt Amsterdam e.o.
[ Voor 3% gewijzigd door bite op 20-04-2011 14:08 ]
Is imho helemaal niet raar, levensonderhoud in Amsterdam is nou eenmaal stuk duurder dan in Groningen. Komt ook weer door vraag en aanbod
Als jij een baan hebt bij een werkgever met meerdere vestigingen die overal even veel betaald kan je beter in Groningen gaan wonen. Voor prijs van een appartementje in Amsterdam kan je daar vrijstaand wonen (beetje overdreven maar je snapt wat ik bedoel
Opleiding(en):HBO Industriële Automatisering
Certificaten:-
Werkervaring:2 jaar
Werkgever:Kleine Automatisering club actief in IT en Industrie
Huidige functie:Automation Engineer
Vakantiegeld:Ja, 8%
Vakantiedagen:27
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop:Ja
GSM:Ja
Leaseauto:Ja (750 euro)
Werkweek:40
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Reistijd:1,5 uur (Heen - Terug)
Maand salaris (bruto):2450 (+vast contract)
valt hieraan nog wat op te merken?
[ Voor 6% gewijzigd door stavast op 20-04-2011 15:26 ]
Verwijderd
En het is mijn vak (een deel ervan).bite schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:45:
[...]
Ik ook niet, immers ook mijn prakijkervaring. Ik kan me niet voorstellen dat mijn werkever of waar ik eerder aan aanbod heb gehad mijn kosten voor levensonderhoud meeneemt in z'n overweging. Voor een salaris van 24K/jr bruto + leaseauto ging ik in 2006 werken in de randstad (detachering), maar kon er voor dat geld niet fatsoenlijk wonen. Ik heb het hier over gehad en kreeg toen om die reden echt geen cent meer hoor. Nu werk nog steeds voor de zelfde werkgever, maar op vaste locatie amsterdam-zo en is m'n salaris ook niet mede gebaseerd op de kosten voor levensonderhoud in Friesland (edit: en ben overigens niet de enige werknemer van buiten de randstad) maar desondanks gelukkig wel meer geworden.
Men zal buiten de randstad wellicht minder veeleisend zijn qua salaris omdat bv de huizen goedkoper zijn, ik heb dat toen ook onderschat maar kon in Groningen een Linux/Unix werk vinden itt Amsterdam e.o.
Er is nog steeds verschil in beloning in verschillende regio's, tuurlijk doordat in de ene regio de ene functie lastiger te vervullen is dan de andere, maar ook doordat werkgevers soms "rekening houden" met het feit dat het algehele levensonderhoud in sommige regio's ietsjes goedkoper kan zijn.
Wellicht moeilijk voor te stellen, maar het gebeurt nog steeds. Het gebeurt ook nog steeds dat werkgevers 30% regelingen (die verstrekt worden aan kennismigranten) in mindering brengen op het gestelde salaris voor de functie. Net zo goed als dat het nog steeds gebeurt dat vrouwen soms minder betaald krijgen dan mannen in dezelfde functie.
Helaas pindakaas. Back to topic!
Verwijderd
Exact.rob_erwt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:11:
[...]
Je moet het eerder andersom zien: in Amsterdam zal een schoonmaker voor bedrag X niet gaan werken omdat hij dan simpelweg niet kan voorzien in zijn levensonderhoud. Dus een bedrijf zal dan X+1 moeten betalen om uberhaupt personeel te vinden. In Delfzijl echter is wel te leven van loon X (huizenprijzen lager bijvoorbeeld) en dus vind een bedrijf daar wel personeel voor dat bedrag.
Mijn vorige baas gaf dat overigens ook altijd aan als reden om in Groningen te blijven zitten met de toko: 'het personeel is hier goedkoper'.
Salaris & leasebudget lijkt me meer dan oké voor je leeftijd & ervaring en een vast contract is natuurlijk ook relaxedstavast schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:24:
Werkgever:Kleine Automatisering club actief in IT en Industrie
Huidige functie:Automation Engineer
Verwijderd
Sowieso heb ik nooit op wat voor manier dan ook de lonen in Nederland aan de huren/huizenprijzen kunnen relateren. Het gemiddelde salaris op dit forum is zo ongeveer rond de 2800 euro bruto(2000 netto). Een appartement huren in Amsterdam kost zo rond de 1000 tot 1200 euro volgens funda. Dat is 50 - 60% van een netto salaris.rob_erwt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:11:
Je moet het eerder andersom zien: in Amsterdam zal een schoonmaker voor bedrag X niet gaan werken omdat hij dan simpelweg niet kan voorzien in zijn levensonderhoud. Dus een bedrijf zal dan X+1 moeten betalen om uberhaupt personeel te vinden. In Delfzijl echter is wel te leven van loon X (huizenprijzen lager bijvoorbeeld) en dus vind een bedrijf daar wel personeel voor dat bedrag.
Om een vergelijking te geven, ik heb kortgeleden een sollicitatiegesprek in San Diego, CA gehad. Het salaris was 12.000$ bruto (7500 netto) per maand geweest, zou ik de baan gekregen hebben. Een appartement huren kost ongeveer 1500$ per maand. Dat is 20% van een netto salaris.
Ik wil hiermee absoluut niet de VS in de hemel prijzen, eigenlijk vind ik het een waardeloos land, maar de percentages geven wel te denken.
Lekkere vergelijking... Wat kost een appartement huren in Manhattan?Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:13:
[...]
Sowieso heb ik nooit op wat voor manier dan ook de lonen in Nederland aan de huren/huizenprijzen kunnen relateren. Het gemiddelde salaris op dit forum is zo ongeveer rond de 2800 euro bruto(2000 netto). Een appartement huren in Amsterdam kost zo rond de 1000 tot 1200 euro volgens funda. Dat is 50 - 60% van een netto salaris.
Om een vergelijking te geven, ik heb kortgeleden een sollicitatiegesprek in San Diego, CA gehad. Het salaris was 12.000$ bruto (7500 netto) per maand geweest, zou ik de baan gekregen hebben. Een appartement huren kost ongeveer 1500$ per maand. Dat is 20% van een netto salaris.
Ik wil hiermee absoluut niet de VS in de hemel prijzen, eigenlijk vind ik het een waardeloos land, maar de percentages geven wel te denken.
Mijn hypotheek kost mij netto ongeveer 25% van mijn salaris...
[ Voor 3% gewijzigd door Abom op 21-04-2011 07:28 ]
Ik zit zelf ook in de industriële/technische automatisering en gezien je leeftijd en werkervaring ziet het er zeker goed uit. Is de reistijd de tijd van een enkele reis of je dag totaal?stavast schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:24:
Vakantiegeld:Ja, 8%
Vakantiedagen:27
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop:Ja
GSM:Ja
Werkweek:40
Pensioenregeling:Ja
Reistijd:1,5 uur (Heen - Terug)
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]