Hey,
Mijn contract staat op het punt van aflopen, en ga opnieuw onderhandelingen in voor verlenging.
Ben erg tevreden over mijn werksituatie (collega's, geboden kansen om mezelf te ontwikkelen in zowel mijn technische ervaring als mijn rol als werkgever binnen het bedrijf), maar vind mijn salaris toch aan de lage kant.
Huidige situatie:
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO (MediaTechnologie)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 Jaar Game & Web development (Huidige werkgever) + 1/2 jaar part-time Web developer
Huidige functie: Gamedeveloper (gameplay, engine & shader programming) + Webdeveloper (front- & back-end)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand - 8%
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (soms meer)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding tot 100 euro p/maand
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min. (trein + bus)
Maand salaris (bruto): 1800 euro (zelfde als startsalaris).
Mijn baas heeft aangegeven dat hij mij graag ziet verlengen, maar heeft als eerste indicatie voor een nieuw salaris aanbod gedaan van 2000 euro per maand. Nu vind ik dit zelf nogal een stuk lager dan ik had gehoopt.
Wellicht is een verhoging van 200 euro normaal, maar dat maakt mijn vooruitzicht naar mijn mening nog niet 'markt-conform'.
Ook hoor ik van oud-studiegenoten dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Zeker gezien mijn brede inzetbaarheid (meer dan alleen basis ervaring met Flash AS3, Unity3D C#, PHP 5, MySQL, Javascript, HTML & CSS - daarnaast ook 3D modeling in Maya en 3DS Max) en ontwikkeling op het gebied van verantwoordelijkheden.
Zelf denk ik aan een salaris van rond de 2500 euro, gebaseerd op vergelijking met anderen + magere secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik ben alleen bang dat mijn baas de verhoging van 700 euro toch echt te veel vindt.
Hoe kan ik het best de onderhandelingen in gaan?
Laat me weten wat jullie er van denken, of als jullie tips hebben