Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.505.904 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:36:
Enige tijd geleden besprak ik hier over het in loondienst gaan vanuit ZZP'er.
Inmiddels werk ik alweer een aantal maanden hiero en het bevalt met super! :D
Geeft toch wel rust om om 17:00 lekker naar huis te fietsen en verder niets meer te hebben. _/-\o_

Situatie zoals die nu is;
Leeftijd: 28

Bruto salaris
Maandsalaris (bruto): 4200

Binnenkort beginnen met certificeringen en er is al toegezegd dat ik bij goed functioneren tegen het einde van het jaar op 4500-4600 zit. :D
Ik zie dat er geen pensioen word opgebouwd?
Nu ben je ZZP-er geweest dus misschien heb je al iets lopen, maar is toch wel iets om even rekening meet e houden hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 21-06-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rooke schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Ik ben afgestudeerd en ben van 32 naar 40 uur gegaan. Daarvoor moet er een nieuw contract komen waarin onder andere mn opzegtermijn wordt vergroot. Wat zou ik in redelijkheid mogen verwacht gezien mijn situatie?
Zelf zat ik te denken aan 25-2600 als basis salaris maar dat zou betekenen dat ik een verhoging van >10% zou krijgen wat doorgaans niet waarschijnlijk is binnen hetzelfde bedrijf/functie.
Je bent toch net afgestudeerd? 10% lijkt me dan wel minimaal.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 16:51
Sport_Life schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:43:
[...]

Je bent toch net afgestudeerd? 10% lijkt me dan wel minimaal.
Yes, werk nu 3 jaar hier. Ben met de studie begonnen voordat ik hier begon.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door AE86 op 22-06-2012 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:32

vhal

ಠ_ಠ

nare man schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:19:
Die salariswijzers zijn over het algemeen behoorlijk aan de conservatieve kant en kwalitatief soms bedenkelijk. Volgens de check bij intermediair (man, 30j, advocaat, 40 u p/w, 6 jaar werkervaring, < 100 werknemers) zou ik 3437 per maand verdienen; ik zit er ruim 75% overheen en dat is nog ex bonus van zo'n 20-22k bruto per jaar. En alhoewel ik blij ben dat ik dat heb kunnen bedingen, is het echt niet uitzonderlijk.
Dat zal dan wel een aardig kantoor zijn :+

Moet overigens wel lachen om die verhalen van een ND of L&L met hun slaapzalen en werkweken van 80 uur in de week. Althans, dat zeggen ze maar ondertussen wel lekker internetten en hun facebook volspammen hoe goed hun baan wel niet is. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:36
deadsy33 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:49:
[...]Althans, dat zeggen ze maar ondertussen wel lekker internetten en hun facebook volspammen hoe goed hun baan wel niet is. :P
Datzelfde denk ik wel eens van Nare Man, als er iemand is die ik in alle topics tegen kom dan is hij het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat vind ik niet terecht, ik ben een actieve poster maar ik loop niet voortdurend te koop met mijn salaris -- niet meer althans dan de gemiddelde poster in een toch wat exhibitionistisch topic als dit. Wel post ik veel over juridische zaken, maar zo verwonderlijk is dat toch niet gezien mijn beroepskeuze?

Verder werk ik niet bij een urenmachine waar 80+ en slapen op kantoor de norm is. Met hard werken is niets mis, maar dan zou de lol er snel af zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 22-06-2012 10:13 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:32

vhal

ಠ_ಠ

nare man schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:12:
Wel post ik veel over juridische zaken, maar zo verwonderlijk is dat toch niet gezien mijn beroepskeuze?

Verder werk ik niet bij een urenmachine waar 80+ en slapen op kantoor de norm is. Met hard werken is niets mis, maar dan zou de lol er snel af zijn.
Precies.

Trouwens, wordt het niet eens tijd voor een rubriekje "Nare Man geeft raad" op tweakers ofzo :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
deadsy33 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:23:
[...]

Precies.

Trouwens, wordt het niet eens tijd voor een rubriekje "Nare Man geeft raad" op tweakers ofzo :P
Leuk idee, alleen denk ik niet dat Tweakers zijn uurtarief gaat vergoeden.

@Nare Man: het was maar een prikje, het maakt me verder niet uit wat je tijdens kantooruren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12-2024
Blinker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Van 2250,- naar eventueel 2500,- is een salaris-stijging van +-10%, maar goed, daarvoor is het ook een openingsbod. Die 5% procent waarnaar jij refereert is van vorig jaar, denk ik. Op het laatste moment had ik bij het tekenen van het contract toch iets meer gekregen.
Wellicht heb je gelijk en komen ze zelf ook aanzetten met een respectabele verhoging van mijn salaris.

Ik maak gebruik van deze thread om voor mijzelf te achterhalen welk bedrag enigszins redelijk is.
Lijkt mij persoonlijk goed om in het achterhoofd te houden bij eventuele onderhandelingen.
Blankinho schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:31:
[...]

Ik ging inderdaad uit van een oud salaris welke enkele posts ervoor welke door jou nog was gepost. Ik zie nu dat dit van 2011 was... Om te reageren op je 5% dat moet naar mijn idee prima te behalen zijn, je bent jong dus procentueel zul je meer moet stijgen dan een senior.

Verder vind ik dat je vooral jezelf doelen moet stellen in de sfeer van mogelijkheden en functies. Deze doelen kunnen zijn het volgen van een opleiding/cursus of het willen doorgroeien naar een functie. Deze doelen moeten wel reeel haalbaar zijn en vervolgens ga je hier voor jezelf (evt. in samenwerking met werkgever) mee aan de gang. De doelen evalueer je vervolgens na verloop van tijd en dan ga je conclusies trekken en nieuwe doelen stellen. Heb je een doel niet behaald door eigen toedoen dan is het ervan leren en weer doorgaan. Is het doel niet behaald door je werkgever (doordat je bijv. geen ruimte tot groei hebt gemerkt) dan is het belangrijk dit bespreekbaar te maken. Wanneer je het vervolgens hebt besproken bekijken of je gezamenlijke doelen kunt stellen of voor jezelf een einddatum stellen waarin je zegt dat de conclusie is dat je huidige werkgever jou belemmert in je verdere ontwikkeling/carriere.
Veel mensen vinden het lastig om uiteindelijk over te stappen omdat de collega's zo aardig zijn of wat voor reden ook maar het is juist een verademing om ook eens een keer ergens anders te kijken. Het gras is zeker niet groener ergens anders maar je krijgt wel de juiste bagage mee voor je verdere (minimaal 40jaar!) loopbaan.

Succes met de gesprekken!
Eindelijk het gesprek achter de rug, helaas wat later dan gepland.

De directie kwam zelf aanzetten met een bod van 2200 op basis van 36 uur. Dit bod heb ik geaccepteerd.
Ik ga ook starten met een 40 uur werkweek en zal daardoor 2450,- verdienen.

Ik denk dat ik tevreden kan zijn! Iedereen bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbman
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-06-2012
Hey,

Mijn contract staat op het punt van aflopen, en ga opnieuw onderhandelingen in voor verlenging.
Ben erg tevreden over mijn werksituatie (collega's, geboden kansen om mezelf te ontwikkelen in zowel mijn technische ervaring als mijn rol als werkgever binnen het bedrijf), maar vind mijn salaris toch aan de lage kant.

Huidige situatie:
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO (MediaTechnologie)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 Jaar Game & Web development (Huidige werkgever) + 1/2 jaar part-time Web developer
Huidige functie: Gamedeveloper (gameplay, engine & shader programming) + Webdeveloper (front- & back-end)

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand - 8%
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (soms meer)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding tot 100 euro p/maand
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min. (trein + bus)

Maand salaris (bruto): 1800 euro (zelfde als startsalaris).

Mijn baas heeft aangegeven dat hij mij graag ziet verlengen, maar heeft als eerste indicatie voor een nieuw salaris aanbod gedaan van 2000 euro per maand. Nu vind ik dit zelf nogal een stuk lager dan ik had gehoopt.
Wellicht is een verhoging van 200 euro normaal, maar dat maakt mijn vooruitzicht naar mijn mening nog niet 'markt-conform'.
Ook hoor ik van oud-studiegenoten dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Zeker gezien mijn brede inzetbaarheid (meer dan alleen basis ervaring met Flash AS3, Unity3D C#, PHP 5, MySQL, Javascript, HTML & CSS - daarnaast ook 3D modeling in Maya en 3DS Max) en ontwikkeling op het gebied van verantwoordelijkheden.
Zelf denk ik aan een salaris van rond de 2500 euro, gebaseerd op vergelijking met anderen + magere secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik ben alleen bang dat mijn baas de verhoging van 700 euro toch echt te veel vindt.
Hoe kan ik het best de onderhandelingen in gaan?

Laat me weten wat jullie er van denken, of als jullie tips hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
bbman schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:44:
Hey,

Mijn contract staat op het punt van aflopen, en ga opnieuw onderhandelingen in voor verlenging.
Ben erg tevreden over mijn werksituatie (collega's, geboden kansen om mezelf te ontwikkelen in zowel mijn technische ervaring als mijn rol als werkgever binnen het bedrijf), maar vind mijn salaris toch aan de lage kant.

Huidige situatie:
Werkervaring: 2 Jaar Game & Web development (Huidige werkgever) + 1/2 jaar part-time Web developer
Huidige functie: Gamedeveloper (gameplay, engine & shader programming) + Webdeveloper (front- & back-end)

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding tot 100 euro p/maand

Maand salaris (bruto): 1800 euro.

Mijn baas heeft aangegeven dat hij mij graag ziet verlengen, maar heeft als eerste indicatie voor een nieuw salaris aanbod gedaan van 2000 euro per maand. Nu vind ik dit zelf nogal een stuk lager dan ik had gehoopt.
Wellicht is een verhoging van 200 euro normaal, maar dat maakt mijn vooruitzicht naar mijn mening nog niet 'markt-conform'.
Ook hoor ik van oud-studiegenoten dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Zeker gezien mijn brede inzetbaarheid (meer dan alleen basis ervaring met Flash AS3, Unity3D C#, PHP 5, MySQL, Javascript, HTML & CSS - daarnaast ook 3D modeling in Maya en 3DS Max) en ontwikkeling op het gebied van verantwoordelijkheden.
Zelf denk ik aan een salaris van rond de 2500 euro, gebaseerd op vergelijking met anderen + magere secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik ben alleen bang dat mijn baas de verhoging van 700 euro toch echt te veel vindt.

wat was je startsalaris? a. je krijgt niets (gsm,laptop,auto) en b. het salaris is een start salaris voor iemand die net van school af komt (HBO)

2500 lijkt me prima salaris als je verder ook geen laptop en gsm erbij krijgt. en heel simple. Voor 1800 ga die echt niemand krijgen die dat werk gaat doen en die beetje ervaring heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362281

Hey,

Huidige situatie:

Misschien is dit iets voor jou: http://www.onlinesoccermanager.nl/News/2852
Ik speel dit spel :P en dacht aan deze vacature toen ik jouw bericht las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:55
nare man schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:19:
Die salariswijzers zijn over het algemeen behoorlijk aan de conservatieve kant en kwalitatief soms bedenkelijk. Volgens de check bij intermediair (man, 30j, advocaat, 40 u p/w, 6 jaar werkervaring, < 100 werknemers) zou ik 3437 per maand verdienen; ik zit er ruim 75% overheen en dat is nog ex bonus van zo'n 20-22k bruto per jaar. En alhoewel ik blij ben dat ik dat heb kunnen bedingen, is het echt niet uitzonderlijk.

Overigens heb ik liever een baan met een hoog vast salaris dan een baan met veel bonussen. Rekent ook wat makkelijker.
Ik denk alleen wel dat het type mensen dat zo'n enquete invult over het algemeen een ander profiel hebben dan degene die "ambitieus" bij een goed advocatenkantoor of adviesbureau gaan werken. De 'check' van de intermediair zit er ook bij mij (financieel risk management) toch best wel naast, maar het komt wel overeen met het wat het merendeel van de mensen verdient die bij onze klanten werken.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:10

Met een aanbod van een andere werkgever.

Je hebt een goede HBO opleiding, 2 jaar werkervaring en een skillset die op dit moment heel goed in de markt ligt. Je verdient aanzienlijk minder dan een willekeurige starter bij een bedrijfs als Atos of Logica. (die zitten rond de 2000 bruto + leaseauto). Ik vind jouw eis van 2500 helemaal niet gek, vooral omdat je eigenlijk een euro of 150 a 200 bruto apart zal moeten zetten voor pensioenopbouw en geen speciale secundaire arbeidsvoorwaarden hebt.

Je insteek zou dan zijn dat je er met plezier werkt, maar dat je ook verplichtingen en financiele verlangens hebt en dat naar jouw mening het gat tussen jouw loon en "de markt" wel heel groot is geworden. Of je baas gaat overstag, of hij roept je bluf en dan kun je gebruik maken van het aanbod van een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:14
Beste mensen,

Ik heb aanstaande maandag mijn zogenaamde twee gesprek nadat ik een aantal proef dagen heb gelopen bij een reclamebureau. Een aantal dagen na die proef periode kreeg ik dus telefoon dat ze graag nogmaals een gesprek aan willen gaan. Nu ben ik me dus een beetje aan het inlezen wat een normaal salaris is voor de functies die ik ga uitvoeren. Dit om te voorkomen dat ik te snel akkoord ga met een desbetreffend aanbod.

Huidige situatie:
Leeftijd: 24
Opleiding:
  • HBO (Communicatie & Multimedia Design) Propedeuse alleen behaald (1 jaar)
  • MBO Media & Design niveau 4 Behaald (1½ jaar)
  • MBO Mediatechnologie niveau 4 Behaald (1½ jaar)
Werkervaring: 4 Jaar Backend web-developer PHP / Zend Framework
Huidige functie: ZZP'er

Het gaat om een Backend web-developer functie met daarnaast de hele verantwoording over de hosting, netwerk en alle andere techniek binnen het bedrijf. Voor de rest alleen maar design-gerelateerde werknemers aanwezig (grote verantwoording dus).

[ Voor 9% gewijzigd door Wimbjorno op 24-06-2012 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Webcustoms schreef op zondag 24 juni 2012 @ 03:56:
Beste mensen,

Ik heb aanstaande maandag mijn zogenaamde twee gesprek nadat ik een aantal proef dagen heb gelopen bij een reclamebureau. Een aantal dagen na die proef periode kreeg ik dus telefoon dat ze graag nogmaals een gesprek aan willen gaan. Nu ben ik me dus een beetje aan het inlezen wat een normaal salaris is voor de functies die ik ga uitvoeren. Dit om te voorkomen dat ik te snel akkoord ga met een desbetreffend aanbod.

Huidige situatie:
Leeftijd: 24
Opleiding:
  • HBO (Communicatie & Multimedia Design) Propedeuse alleen behaald (1 jaar)
Werkervaring: 4 Jaar Backend web-developer PHP / Zend Framework
Huidige functie: ZZP'er

Het gaat om een Backend web-developer functie met daarnaast de hele verantwoording over de hosting, netwerk en alle andere techniek binnen het bedrijf. Voor de rest alleen maar design-gerelateerde werknemers aanwezig (grote verantwoording dus).
De eerste vraag moet zijn wat voor jou de motivatie is om van ondernemer naar werknemer te switchen. Afhankelijk van de waarde die het werknemerschap en je nieuwe functie voor jou vertegenwoordigen, zal salaris belangrijker of minder belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 19:20
Webcustoms schreef op zondag 24 juni 2012 @ 03:56:
Hoe krijg jij het voor elkaar om 2x een 4 jarige opleiding in 1,5 jaar te doen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
t_captain schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:21:
[...]

De eerste vraag moet zijn wat voor jou de motivatie is om van ondernemer naar werknemer te switchen. Afhankelijk van de waarde die het werknemerschap en je nieuwe functie voor jou vertegenwoordigen, zal salaris belangrijker of minder belangrijk zijn.
ZZP'er deed ik naast mijn studies. Nu ik al een geruime tijd van school ben, merk ik dat er qua inkomen niet voldoende binnen komt om nog leuk van te leven. Dus vandaar de beslissing om voorlopig voor een baas te gaan werken. Het ondernemen zal zeer zeker in de toekomst terug komen!
woutertjuh88 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Door ervaring en hard werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

woutertjuh88 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon aanvragen bij het MBO dat je het versneld wil doen. Ik heb ook meerdere MBO diploma's in tijd van 2.5/3 jaar.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
Ik vind heel eerlijk gezegd die MBO diploma's niet echt veel waard ook al doe je er 2 in een korte tijd.
Dat betekend vooral dat je onder je potentie op school gezeten hebt. Als je er dus daarna geen HBO achteraan doet, heb je óf niet doorgezet, of je had geen tijd/zin ofzo... (no flame intended).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
FireDrunk schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:07:
Ik vind heel eerlijk gezegd die MBO diploma's niet echt veel waard ook al doe je er 2 in een korte tijd.
Dat betekend vooral dat je onder je potentie op school gezeten hebt. Als je er dus daarna geen HBO achteraan doet, heb je óf niet doorgezet, of je had geen tijd/zin ofzo... (no flame intended).
Door privé omstandigheden niet af kunnen maken...

Maar laten we het even bij mijn 'main' vraag houden. Want dat is tenslotte het enige wat ik wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik zie geen vraag, maar schijnbaar wil je weten wat je kan vragen?

Je hebt geen locatie in het land gezegd, dus ik specificeer het maar even:
Ik zou zeggen 2200-2400 euro in de randstad 2000-2200 euro in Limburg, Groningen, en Friesland. (en wat daar op lijkt...)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Wat een stom statement om te maken, je kent hem niet eens.
Het is overigens 'betekent'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee ik bedoel het echt niet als flame... Het gaat er meer om dat je wel ergens heel goed in bent ( 2 MBO in zo'n korte tijd is heus niet slecht) maar je hebt verder nog niet doorgezet (Geen certificeren en geen HBO/WO).

Ik zou je veel meer waarde geven als je laat zien dat je ook echt op een leuk HBO niveau komt!
Als je dan die MBO ervaringen op je CV erbij zet, zien mensen je misschien meer als een harde werker die er echt wat van maakt! (dan word je dus ook meer waard...)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Slightly off-topic, maar is het normaal om op een uitnodiging te antwoorden naast dat je natuurlijk graag komt, dat je de secundaire arbeidsvoorwaarden graag zou willen inzien? Of is dat rude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

apNia schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:54:
Slightly off-topic, maar is het normaal om op een uitnodiging te antwoorden naast dat je natuurlijk graag komt, dat je de secundaire arbeidsvoorwaarden graag zou willen inzien? Of is dat rude?
Dat is een beetje dom vind ik. Je gaat toch ook niet gelijk vragen naar het salaris? Dat ligt een beetje in lijn met de sec. voorwaarden. En dat komt pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
apNia schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:54:
Als je vaak wordt uitgenodigd, dan kan ik me voorstellen dat je een beetje wilt weten of het interessant is voordat je op gesprek gaat. Anders loop je het risico om iedere keer een halve vrije dag op te nemen, om er vervolgens achter te komen dat de salarisrange in de beoogde functie 1000 euro lager zit dan je huidige loon. Dat is frustrerend voor beide partijen.

Met de nodige omzichtigheid kun je inho best vragen om een indicatie van functieniveau en salaris. Secundaire arbeidsvoorwaarden zou ik in die fase nog niet over beginnen. Dat klinkt toch een beetje als "ik ben alleen geinteresseerd als er een leaseauto bij zit" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik dacht dat dat redelijk los staat van je functie, toch? Dingen als pensioensregeling, reiskostenvergoeding, overwerktoeslag, etc?

edit: t_captain, eigenlijk is een pensioenregeling voor mij vooral belangrijk, daarom vraag ik er naar. Maar dan laat ik het even :)

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 24-06-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
apNia schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:58:
Ik dacht dat dat redelijk los staat van je functie, toch? Dingen als pensioensregeling, reiskostenvergoeding, overwerktoeslag, etc?

edit: t_captain, eigenlijk is een pensioenregeling voor mij vooral belangrijk, daarom vraag ik er naar. Maar dan laat ik het even :)
Als je duidelijk specificeerd waarvoor je het zou willen weten, dus aangeeft dat je benieuwd bent naar de pensioenregeling dan is de verantwoordelijke HR medewerker waarschijnlijk graag bereid je deze informatie te geven.

Je zou ook kunnen googlen of het bedrijf een eigen pensioenfonds heeft, zo ja, dan staat de regeling ook op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
Leeftijd: 26
Opleiding(en): VWO, HBO-Informatica
Certificaten: SCJP, CSM
Werkervaring: 4jr
Werkgever: Grote internationale partij
Huidige functie: Senior Consultant / Software Architect

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindjr. + bonus
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja, 144dkm/4jr.
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: volledig premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbeperkt prive rijden, cafetariamodel, spaarloon/levensloop, etc.
Land: NL
Regio: vnl. Randstad
Reistijd: Variabel

Maand salaris (bruto): 3170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkervaring: 4jr
Huidige functie: Senior Consultant / Software Architect
Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Black Sparrow schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Als je duidelijk specificeerd waarvoor je het zou willen weten, dus aangeeft dat je benieuwd bent naar de pensioenregeling dan is de verantwoordelijke HR medewerker waarschijnlijk graag bereid je deze informatie te geven.

Je zou ook kunnen googlen of het bedrijf een eigen pensioenfonds heeft, zo ja, dan staat de regeling ook op internet.
OK, sounds fair :)
dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Per 6 augustus heb ik weer een nieuwe baan;

Leeftijd: 36
Opleiding(en): MEAO, MBO Grafisch, HP-UX 11, MOT1, LPI-C1,
Certificaten: out of date.
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Overheid
Functie: Senior Unix systeembeheerder
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Ja
GSM: Ja, vooral ivm Picket Dienst
Leaseauto: nee
Reiskosten: 2de klas NS-Jaarkaart
Werkweek: 36 uur (4x9 mag)
Pensioenregeling: volledig betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: relevante studies 100% vergoed, na 1 jaar in dienst 3 maanden betaald ouderschap verlof
Reistijd: 1:20

Maand salaris (bruto): €3182 p.m bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:52
Prima voorwaarden i.m.h.o. bij de overheid, maar die 1:20, is dat een enkele reis?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 21:51

DSK

boeiend...

Update, het was al beloofd maar nu concreet:

Leeftijd: 25 (bijna)26
Opleiding(en): Industriële ICT, Multimedia- en communicatietechnologie: Netwerken + tientallen mainframe-opleidingen.
Certificaten: Cisco: CCNA, CXFF, SMBAM & SMBEN + IBM DataPower, IBM system z
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detacheringsbedrijf in IT
Huidige functie: System Engineer Mainframe (z/OS) + presales
Vakantiegeld: dubbel
Vakantiedagen: 25 + overuren (laat = 150%, zondag & feestdag = 200%)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, soms een bonus
Laptop: MacBook Pro
GSM: tot €50/maand privé + 3G-kaart & USB-modem (fair-use)
Leaseauto: BMW 118d + tankkaart (onbeperkt privé)
Werkweek: 38u + standby (normaal één week per maand)
Pensioenregeling: standaard + groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor internet, dagvergoeding, OV vergoed, brandstof motor vergoed, veel opleidingen, hospitalisatieverzekering (ook voor mijn vrouw), ecocheques (€250/jaar), regelmatig thuiswerken
Land: België
Regio: hoofdzakelijk Brussel
Reistijd: afhankelijk van klant tot klant, gemiddeld: trein: 1h10min, auto: 1h-2h, motor: 1h. 1 à 2 dagen per week thuiswerk

Maand salaris (bruto): €3175 + €250/week standby €3500 + 250/week standby
Maand salaris (netto): +-€2300 (geschat)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10
Lol inderdaad wat een grap. Een senior van 26. Wat ben je dan wel niet als je 60 bent?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 01:23
Bejaard? :P

Maar het is best apart dat je inderdaad dan al senior bent, maar misschien is dat een keuze van het bedrijf?

[ Voor 83% gewijzigd door TheJVH op 25-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
TheJVH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:36:

Maar het is best apart dat je inderdaad dan al senior bent, maar misschien is dat een keuze van het bedrijf?
Staat natuurlijk wel goed op de CV. Naar mijn idee ben je met 10+ jaar werkervaring een senior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 19-06 14:02
matty___ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Staat natuurlijk wel goed op de CV. Naar mijn idee ben je met 10+ jaar werkervaring een senior.
"Senior" geeft in deze context alleen maar je niveau in dat type werkzaamheden aan, en dat zou best vroeg al een "senior" niveau kunnen hebben.

Iemand die 10 jaar hetzelfde werk doet hoeft niet per se beter te zijn dan iemand die dat werk nog maar 5 jaar doet. Door talent/inzicht/bijscholing/inzet zou die persoon die het nog maar 5 jaar doet beter kunnen zijn dan iemand die het al 10 jaar doet.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 11:47
repost

[ Voor 98% gewijzigd door Boogiman op 25-06-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:43
Leeftijd: 24 (15 juli)
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Softwarebedrijf voor ontwikkeling van ERP-pakketten op maat
Huidige functie: Softwareontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, Acer TravelMate 5760
GSM: Ja, komt nog
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Reiskosten per km: €0,19 privé, €0,35 zakelijk
Lunch: Volledig intern verzorgd
Regio: Gelderland
Reistijd**: 15 minuten (fiets)

Brutoloon: €2000,-

Denk dat ik aardig in het gemiddelde zit, maar dit is sowieso het bedrag waar elke werknemer mee begint. Na een half jaar wordt gekeken hoe het ermee staat, en kan er over het loon onderhandeld worden. Ben op zich tevreden, al was ik liever met een iets hoger bedrag gestart.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
KillaZ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:09:
Prima voorwaarden i.m.h.o. bij de overheid, maar die 1:20, is dat een enkele reis?
Helaas moet ik daar ja op beantwoorden. Dat is enkele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Morax schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:49:
[...]

"Senior" geeft in deze context alleen maar je niveau in dat type werkzaamheden aan, en dat zou best vroeg al een "senior" niveau kunnen hebben.

Iemand die 10 jaar hetzelfde werk doet hoeft niet per se beter te zijn dan iemand die dat werk nog maar 5 jaar doet. Door talent/inzicht/bijscholing/inzet zou die persoon die het nog maar 5 jaar doet beter kunnen zijn dan iemand die het al 10 jaar doet.
Deels klopt dat ook maar in 10 jaar heb je meer langs zien komen dan in 4 jaar. Je hebt meer ervaring en hebt meer problemen en issues zien langs komen dan iemand die dat pas 4 jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

matty___ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Deels klopt dat ook maar in 10 jaar heb je meer langs zien komen dan in 4 jaar. Je hebt meer ervaring en hebt meer problemen en issues zien langs komen dan iemand die dat pas 4 jaar doet.
Ik ben nu door de overname van mijn bedrijf met 5 jaar ervaring Senior geworden. Betekend alleen geen ene fuck aangezien mijn team dat allemaal is, oomk met 1 jaar ervaring :')

Achja, het is raar....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
TheJVH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:36:

Het is inderdaad een keuze van het bedrijf, ikzelf hecht er geen waarde aan. Net zo min dat ik waarde hecht aan het aantal jaren ervaring in iets wat senioriteit zou bepalen.
Je doet je werk, bent goed in het een of het ander, en kan iets wel of niet. Het gaat er om hoe je er mee dealt en hoe je problemen oplost en hoe je als mensen in het leven staat.

Als je dan kijkt naar wat ik kan, wat mijn sterke en mijn zwakke punten zijn, dan ben ik handiger dan menigeen met meer ervaring op papier. Dit omdat ik extreem veel tijd besteed aan softskills (zowel privé als op mijn werk), conceptueel een sterke denker ben en me geen beperkingen op laat leggen en ga ontdekken. En ik heb veel talent, ontplooi waar ik goed in ben en ontdek.

Dus tja... senioriteit... lastig begrip. Extreem bedrijfsafhankelijk en bovendien een oordeelsvorm naar menselijke maatstaven die m.i. niet heel veel zegt over iemands werkelijke kwaliteiten en wat iemand wil en kan zowel als mens als professional. Zeker in de IT, waar zoveel wegen naar Rome leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 08:23

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Jochemp schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:48:
Leeftijd: 24 (15 juli)
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: Softwareontwikkelaar

Brutoloon: €2000,-

Denk dat ik aardig in het gemiddelde zit, maar dit is sowieso het bedrag waar elke werknemer mee begint. Na een half jaar wordt gekeken hoe het ermee staat, en kan er over het loon onderhandeld worden. Ben op zich tevreden, al was ik liever met een iets hoger bedrag gestart.
Lijkt me een beetje bullshit dat iedere werknemer 'onder de norm' krijgt bij het begin. Zeker gezien je leeftijd en 2,5 jaar ervaring zou je zeker 300-500 Euro meer mogen verdienen. Ik zou minimaal 2500 verwachten bij je eerste evaluatie. Anders ergens anders zoeken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 22:22

The Legend

*Plop*

Groeien de bomen in de IT nog tot de hemel dezer dagen? :P Ik hoor morgen of ik vanaf 1 juli er wat bij krijg (inhuur, tijdelijk contract verlengd met 4 maanden). Als ze echter zeggen dat ik 100 euro minder ga verdienen blijf ik alsnog, simpelweg omdat het alternatief WW of een baan op MBO niveau is :/

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 25-06-2012 22:00 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 14:06
The Legend schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:55:
Groeien de bomen in de IT nog tot de hemel dezer dagen? :P Ik hoor morgen of ik vanaf 1 juli er wat bij krijg (inhuur, tijdelijk contract verlengd met 4 maanden). Als ze echter zeggen dat ik 100 euro minder ga verdienen blijf ik alsnog, simpelweg omdat het alternatief WW of een baan op MBO niveau is :/
Welke branch is dat dan? Het lijkt me niet de it...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
Tellen jullie het leasebedrag ook bij je brutoloon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Voyage schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:15:
Tellen jullie het leasebedrag ook bij je brutoloon op?
Ik denk voor de meeste niet, maar het ligt eraan hoe je er mee omgaat :) Als je het uitgeeft aan een leaseauto dan neem ik het niet mee in de berekening, als ik het als car allowance zie; dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Notna schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:19:
[...]

Ik denk voor de meeste niet, maar het ligt eraan hoe je er mee omgaat :) Als je het uitgeeft aan een leaseauto dan neem ik het niet mee in de berekening, als ik het als car allowance zie; dan wel :)
Wat betreft de car allowance ben ik het met je eens, die kun je immers besteden zoals je zelf wilt. Maar in principe is het leasebedrag ook iets wat bovenop je 'basissalaris' wordt geteld en waar je vervolgens belasting over betaalt. Is het dan logisch om te zeggen dat je salaris je 'basissalaris' + leasebedrag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Je bruto loon staat imo los van je lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Opleiding(en): Mbo Sales&Marketing, Nima sma A & Nima B
Certificaten: nog geen tijd voor gehad :)
Werkervaring: 6 jaar, waarvan 5 jaar binnen dit bedrijf
Werkgever: parallel groothandel designer parfums en cosmetica
Functie: Verantwoordelijke sales & marketing manager voor regio's Europa, Scandinavië, Rusland & Afrika.
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling.
Target per kwartaal, behaalde target is € 1500 netto(!), 3/4 targets = extra maandsalaris, 4/4 = 1.5 maandsalaris in december.
Laptop: Acer aspire one & Macbook air 2012
GSM: Iphone 4s incluis onbeperkt bellen/internetten.
Leaseauto: ja, Audi A3 2.0td sb s-line
Reiskosten: tankpas / visa
Pensioenregeling: volledig betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studies 100% vergoed, reisdocumenten vergoed, koffers etc.
Zo goed als alle kosten ( sigaretten willen ze niet betalen _/-\o_ ) op zakenreis vergoed.
Regio: Brabant
Reistijd: 25min

Maand salaris (bruto): €3500 p.m bruto ex lease, ex bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Voyage schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:27:
[...]

Wat betreft de car allowance ben ik het met je eens, die kun je immers besteden zoals je zelf wilt. Maar in principe is het leasebedrag ook iets wat bovenop je 'basissalaris' wordt geteld en waar je vervolgens belasting over betaalt. Is het dan logisch om te zeggen dat je salaris je 'basissalaris' + leasebedrag is?
Ho wacht, we moeten even opassen met termen hier:

je belastbaar inkomen ism leasen is je bruto jaar salaris + bijtelling
je belastbaar inkomen ism car allowance is je bruto jaar salaris + bruto car allowance
je basis salaris is gewoon je salaris
je salaris is je basis salaris + eventuele onkosten vergoeding, commuting allowances of je car allowance. Maar zeker niet je leasebudget, dat moet je niet zien als loon

Bij mijn werkgever heb ik een car allowance gekregen die tevens leasebudget is, mocht ik dat zo willen. Ik kan kiezen hoe ik het wil hebben. In het geval dat ik een lease auto ervoor kies, komt het mij (afhankelijk van de auto) kwa belastbaar inkomen niet zo 'duur' te staan (laten we zeggen; 5000 euro per jaar).

Als ik het leasebedrag/car allowance uit laat betalen, is dat in mijn geval 950 euro bruto per maand extra salaris (Note: ik kan mijn commuting allowance daar netto van aftrekken en dan de rest bruto uitbetaald krijgen)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 26-06-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43

RBH

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Interactieve Media (nog niet afgerond)
Certificaten: Nope
Werkervaring: Geen (behalve een paar stages)
Werkgever: Web development bureau
Huidige functie: Junior Front-end webdeveloper

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Laptop: Ja, Macbook Pro
GSM: Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, +/- 560 p/m (excl brandstof + tankpas)
Werkweek: 40 uur per week
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid om vanuit huis te werken
Land: NL
Regio: Flevoland
Reistijd: 35 - 45 min (afhankelijk van files, met auto)

Maand salaris (bruto): 1800

Na afstuderen: 2200.

Edit: Best fair, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Notna schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:19:
[...]

Ho wacht, we moeten even opassen met termen hier:

je belastbaar inkomen ism leasen is je bruto jaar salaris + bijtelling
je belastbaar inkomen ism car allowance is je bruto jaar salaris + bruto car allowance
je basis salaris is gewoon je salaris
je salaris is je basis salaris + eventuele onkosten vergoeding, commuting allowances of je car allowance. Maar zeker niet je leasebudget, dat moet je niet zien als loon

Bij mijn werkgever heb ik een car allowance gekregen die tevens leasebudget is, mocht ik dat zo willen. Ik kan kiezen hoe ik het wil hebben. In het geval dat ik een lease auto ervoor kies, komt het mij (afhankelijk van de auto) kwa belastbaar inkomen niet zo 'duur' te staan (laten we zeggen; 5000 euro per jaar).

Als ik het leasebedrag/car allowance uit laat betalen, is dat in mijn geval 950 euro bruto per maand extra salaris (Note: ik kan mijn commuting allowance daar netto van aftrekken en dan de rest bruto uitbetaald krijgen)
Oke, duidelijk. Dan verdien ik toch te weinig denk ik (afgaande op deze topic). Ik zal binnenkort ook mijn situatie plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 19-06 21:51

DSK

boeiend...

Misschien ook interessant om te vermelden nav: DSK in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"

Verloop van mijn loon:
vorige werkgever
07/2007: €1800 (zonder wagen)
huidige werkgever
10/2007: €1850 (met wagen)
01/2008: €1900 (indexering)
05/2008: €2150 (opslag)
01/2009: €2250 (indexering)
07/2009: €2500 (opslag)
09/2010: €2750 (opslag)
01/2011: €2820 (indexering)
07/2011: €3070 (opslag)
01/2012: €3175 (indexering)
07/2012: €3500 (opslag)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

DSK schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:37:
Misschien ook interessant om te vermelden nav: DSK in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"

Verloop van mijn loon:
vorige werkgever
huidige werkgever
Flinke verhoging, eigenlijk een verdubbeling :). Hoop dat ik ook zo'n carriere kan behalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Squishie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:42:
[...]

Flinke verhoging, eigenlijk een verdubbeling :). Hoop dat ik ook zo'n carriere kan behalen :).
Dat is zeker niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

DSK schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:37:

Verloop van mijn loon:
vorige werkgever
huidige werkgever
Interesant, dat is veel interessanter om te lezen dan het gebruikelijke riedeltje.
Dan doe ik ook maar eens mijn lijstje :)

06/07: 1950
07/08: 2300
08/09: 2450
09/10: 2600
2011: 3300
december 2011: promotie afgerond, dr.ir.
2012: 3800

Edit: Wel handig om te weten dat ik (nog steeds) in de wetenschappelijke wereld zit. Dat wil zeggen dat de salariering t.o.v. het geleverde werk / verantwoordelijkheid vrij laag is.

[ Voor 10% gewijzigd door qadn op 26-06-2012 10:56 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39
qadn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:55:
[...]

Interesant, dat is veel interessanter om te lezen dan het gebruikelijke riedeltje.

Edit: Wel handig om te weten dat ik (nog steeds) in de wetenschappelijke wereld zit. Dat wil zeggen dat de salariering t.o.v. het geleverde werk / verantwoordelijkheid vrij laag is.
Reken jezelf vooral niet te arm. Met een jaar werkervaring na Phd danwel 6 jaar werkervaring na afstuderen heb je geen opzienbarend ander salaris dan je in industrie zou verdienen bij een gemiddelde carriereontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Rukapul schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:05:
[...]

Reken jezelf vooral niet te arm. Met een jaar werkervaring na Phd danwel 6 jaar werkervaring na afstuderen heb je geen opzienbarend ander salaris dan je in industrie zou verdienen bij een gemiddelde carriereontwikkeling.
Carriereontwikkeling is in mijn geval niet gemiddeld.
Ben hier overigens voorlopig ook niet weg hoor :) Het is heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

[...]

Ik zie dat er stappen gemaakt worden van 700 en 500 euro verhoging. Is dit "normaal" om te kunnen vragen? Of zijn dit overstappen naar andere functie/werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Laatst online: 01-09-2022
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCSA/MCITP/ITIL/VCA
Werkervaring:3 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Windows System Administrator

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto:Ja, Seat Ibiza, € 80,- netto per maand incl. brandstof
Pensioenregeling: Ja, 5% eigen bijdrage = € 50,- netto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekostenregeling, onkostenvergoedingen (ongeveer € 100,- netto)
Regio: Randstad
Reistijd: Verschillend van 15 min tot 2 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2400

Salaris ben ik zeker tevreden mee; zeker als ik kijk naar andere mensen met vergelijkbare opleiding en functie.

Echter heb ik het op dit moment dusdanig slecht naar mijn zin dat ik druk bezig ben met solliciteren.
Als ik dan zou moeten kiezen voor salaris behoud of weer met plezier werken; plezier!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Firewall op 26-06-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat is niet normaal om te kunnen vragen.
Eén was een overstap naar een postdoctorale functie bij een andere werkgever, het andere was ook een functieverandering (nou ja, meer dat ik die andere functie al een half jaar deed en wat zeurde).

normaliter zou ik niet durven vragen om zulke stappen, maar alle beoordelingen waren zo idioot positief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Firewall schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:58:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCSA/MCITP/ITIL/VCA
Werkervaring:3 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Windows System Administrator

Vakantiedagen: 28
GSM: Ja
Leaseauto:Ja, Seat Ibiza, € 80,- netto per maand incl. brandstof
Pensioenregeling: Ja, 5% eigen bijdrage = € 50,- netto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekostenregeling, onkostenvergoedingen (ongeveer € 100,- netto)
Regio: Randstad
Reistijd: Verschillend van 15 min tot 2 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2400
Prima salaris plus auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Freeaqingme schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:49:
[...]

Welke branch is dat dan? Het lijkt me niet de it...
Ik ben (hbo) jurist.

In navolging van m'n vorige post:
The Legend schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:36:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Hogere Juridische Opleiding
Certificaten: -
Werkervaring: Half jaar stage, half jaar afstuderen, half jaar werkervaring (alles bij dezelfde instelling)
Werkgever: Gemeente (op uitzendbasis via Randstad)
Huidige functie: Juridisch medewerker
Vakantiedagen: Weet ik zo niet
13/14e maand of winstuitkering: 6%
Werkweek: 32u
Pensioenregeling: Via Randstad
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 10 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 1977,- (op basis van 36u)

Het werk vind ik erg leuk, maar de beloning vrij matig. Ik ben ingeschaald in 7, terwijl de functieschaal 9 is. Ik functioneer goed, men is tevreden. I.v.m. de bezuinigingen is het nu lastig mensen in vaste dienst te nemen dus de vraag is of dit kan. Hiervoor maakte men voor mijn functie echter gebruik van inhuur via Yacht ($$$$). Nu hebben ze mij vanuit stage -> afstuderen -> ingehuurd via Randstad. Ik weet dat ik veel goedkoper ben dan de gebruikelijke inhuur. Mochten ze de inhuur willen verlengen, is het dan redelijk om de functieschaal te vragen? Dat zou een verhoging betekenen van bijna 600 euro bruto. Hoewel het in vaste dienst misschien niet gebruikelijk is om zo snel in de functieschaal in te stromen (er is een constructie met een aanloopschaal 7 -> doorloopschaal 8 -> functieschaal 9) is het mijn geval wel zo dat ik alle risico's draag (kortlopende uitzendcontracten), maar daar financieel niets voor terug zie. Het is niet voor niets dat inhuur veel duurder is dan personeel in dienst. Ik wil echter ook niet te hoog inzetten en m'n glazen ingooien wat betreft mogelijke overstap naar een vast dienstverband. Tips? :P
Vandaag (vervolg)gesprek gehad. Eerst werd me een periodiek geboden, van 7.2 naar 7.3. Een verhoging van €78 bruto.. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat ik niet in schaal 7 hoor, maar in schaal 8 (doorloopschaal). De reactie was eigenlijk tweeledig, ik functioneer goed, en pas in die context niet in de aanloopschaal, maar daar zat ik nu eenmaal in, en een reguliere verhoging is dan één periodiek. Heb aangegeven dat ik toch graag naar schaal 8 wilde. Had in het vorige gesprek 8.2 gevraagd, en heb na veel 5'en en 6'en schaal 8.0 geboden gekregen. Een verhoging van €112 bruto. Dat is natuurlijk beter dan niets, maar ik vind het in verhouding met het werk wat ik doe en mijn functioneren wat mager.

Maar goed, ik heb niets anders, en dat weten ze ook. Dus ik ga hard aan de slag in de hoop dat er uiteindelijk toch een vast dienstverband in zit. En ondertussen maar een LOI cursus onderhandelen volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77516

[...]

Haha gaaf! De mijne (moet het wel beetje uit mijn hoofd doen):

JaarFunctieSalaris
2004/2005PC tester460
2005Ontwikkelaar800
2006Systeembeheerder/ontwikkelaar900
2006/2007PHP developer1450 - 1700
2008-2011PHP developer / Lead developer2200 - 3000
2011PHP developer / Lead developer4500 gemiddeld

Nu ben ik freelancer, dus heb ik niet echt salaris meer maar een omzet p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

The Legend schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Ik ben (hbo) jurist.

In navolging van m'n vorige post:

[...]

Vandaag (vervolg)gesprek gehad. Eerst werd me een periodiek geboden, van 7.2 naar 7.3. Een verhoging van €78 bruto.. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat ik niet in schaal 7 hoor, maar in schaal 8 (doorloopschaal). De reactie was eigenlijk tweeledig, ik functioneer goed, en pas in die context niet in de aanloopschaal, maar daar zat ik nu eenmaal in, en een reguliere verhoging is dan één periodiek. Heb aangegeven dat ik toch graag naar schaal 8 wilde. Had in het vorige gesprek 8.2 gevraagd, en heb na veel 5'en en 6'en schaal 8.0 geboden gekregen. Een verhoging van €112 bruto. Dat is natuurlijk beter dan niets, maar ik vind het in verhouding met het werk wat ik doe en mijn functioneren wat mager.

Maar goed, ik heb niets anders, en dat weten ze ook. Dus ik ga hard aan de slag in de hoop dat er uiteindelijk toch een vast dienstverband in zit. En ondertussen maar een LOI cursus onderhandelen volgen :P
Ik denk dat jij de pech hebt dat er heel veel 'goede' juristen zijn met een WO achtergrond, die eten jouw brood van je bordje. Ik zou het wat breder gaan zoeken, niet als jurist maar meer bedrijfseconomisch-juridisch. Schuldhulpverlening oid dat soort dingen. Je bent sowieso gek dat je voor 1900 bruto daar gaat werken met HBO maar dat is mijn mening (tenzij regio Groningen ofzo).

11/2008: 1700
02/2009: 1800
03/2010: 2400
09/2010: 2300 + 13e maand (ben wel voor iets minder gaan werken, maar het was een buitenlandproject wat ik niet voorbij kon laten gaan ;))
01/2012: 2500 + 13e maand
04/2012: 2790 + 13e maand

De laatste 3 stappen bij dezelfde werkgever, daarvoor steeds andere baan.

Verwacht dat ik nu niet meer zoveel sprongen ga maken tot mn papiertje binnen is (1,5 jaar ongeveer nog).

[ Voor 79% gewijzigd door Sport_Life op 27-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Leeftijd: bijna 30 :-(
Opleiding(en): graduaat ict-bedrijfsbeheer
Certificaten: buiten wa cursusjes vant werk, niets
Werkervaring: stage op school, nu 7 jaar aan het werk
Werkgever: overheid
Huidige functie: first line helpdesk voor ambtenaren

Vakantiegeld: ja, iets minder dan maandwedde
Vakantiedagen: 22, overuren komt in verlof, zit nu op 70 dagen ofso
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: denk van wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis woonwerk (gebruik ik niet, haat trein). 120euro maaltijdchecques per maand, 250euro ecochecques per jaar,
Land:
Regio: brussel
Reistijd: 30 tot 40 mins

Maand salaris (bruto): net over 3300

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Sport_Life schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat jij de pech hebt dat er heel veel 'goede' juristen zijn met een WO achtergrond, die eten jouw brood van je bordje. Ik zou het wat breder gaan zoeken, niet als jurist maar meer bedrijfseconomisch-juridisch. Schuldhulpverlening oid dat soort dingen. Je bent sowieso gek dat je voor 1900 bruto daar gaat werken met HBO maar dat is mijn mening (tenzij regio Groningen ofzo).
Regio twente. Maar dit is mijn eerste relevante werkervaring na twee (afgeronde) HBO opleidingen. Beter nu (leuk!) werk op niveau en een wat lager loon slikken dan alleen rondkijken voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
The Legend schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:14:
[...]

Regio twente. Maar dit is mijn eerste relevante werkervaring na twee (afgeronde) HBO opleidingen. Beter nu (leuk!) werk op niveau en een wat lager loon slikken dan alleen rondkijken voor het geld.
Sorry maar het kan ook en-en hoor! En leuk werk en leuk geld! Ik vind echt dat je gezien je opleidingen zwaar onder je kennis en kunde zit. Je moet dit soort onderhandelingen altijd zakelijk zien en niet persoonlijk, zo zit je werkgever ook aan dezelfde tafel hoor!

Verder lijkt het me echt verstandig om eens rond te gaan kijken naar andere leuke functies/werkgevers want ik deel de mening van wat Sport_Life zegt over die WO juristen. Het is nooit verkeerd om eens te snuffelen bij andere werkgevers en vakgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Mijn carrièreverloop:

Werkgever 1:
09/2007: 2000 + auto + 13e maand
07/2008: 2100 (verhoging)
01/2009: 2200 (verhoging)
07/2010: 2278 (indexering)
Werkgever 2:
09/2010: 2850 + auto + bonusregeling
01/2012: 2950 (verhoging)

[ Voor 0% gewijzigd door Ilantir op 27-06-2012 16:55 . Reden: Jaartal fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ook maar even het verloop posten dan:

Indiensttreding 1 april 2006: ca EUR 3000
Ervaringsjaar 1 april 2007: ca EUR 3800
Overstap naar nieuw kantoor 1 februari 2008: ca EUR 4000
Ervaringsjaar 1 januari 2009: ca EUR 4700
Vast contract 1 april 2010: EUR 5490 + bonus
Indexering 1 januari 2011: EUR 5600 + bonus
Ervaringsjaar 1 januari 2012: EUR 6000 + bonus (over 2011 ca. EUR 20000 bruto)

Ik vermeld er wel bij dat ik geen laptop, telefoon of auto van de zaak heb, geen dertiende maand, en ook overigens vrij basic secundaire voorwaarden; wel 28 vakantiedagen.

[ Voor 21% gewijzigd door nare man op 27-06-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36
Je gaat lekker Nare Man. Naar aanleiding van onze mailwisseling; inmiddels is de propedeuse goeddeels via vrijstellingen binnen, en ben lekker bezig met de bachelor. 2 Weken terug formeel strafrecht afgelegd, nu begonnen met burgerlijk procesrecht.

Enige waar ik me soms wel een beetje zorgen om maak, is het een baan vinden als stagiair. Ben als ik klaar ben immers geen 25 meer, maar goed, dat zien we dan wel weer. En mn vrouw zal straks ook een jaar of 2 moeten bijspringen om het in eerste instantie dalende salaris op te vangen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 19-06 14:06
Wellicht is het een idee om het verloop ook gewoon in de template op te nemen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
nare man schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:52:

Ik vermeld er wel bij dat ik geen laptop, telefoon of auto van de zaak heb, geen dertiende maand, en ook overigens vrij basic secundaire voorwaarden; wel 28 vakantiedagen.
En toch hebben we geen medelijden met je ;) Overigens worden je posts in dit topic zeer op prijs gesteld.

Mijn verloop
9/2009: 2000 (traineeship)
11/2009: 2200 (indiensttreding, in opleiding functie)
1/2010: 2400 (in opleiding voltooid) promotie
1/2011: 2450
2/2011: 2950 (nieuwe werkgever)
1/2012: 3050

Let op: Werkgever nu zit vakantiegeld in salaris, dus trek er 8% vanaf om beter te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Blankinho schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Sorry maar het kan ook en-en hoor! En leuk werk en leuk geld! Ik vind echt dat je gezien je opleidingen zwaar onder je kennis en kunde zit. Je moet dit soort onderhandelingen altijd zakelijk zien en niet persoonlijk, zo zit je werkgever ook aan dezelfde tafel hoor!

Verder lijkt het me echt verstandig om eens rond te gaan kijken naar andere leuke functies/werkgevers want ik deel de mening van wat Sport_Life zegt over die WO juristen. Het is nooit verkeerd om eens te snuffelen bij andere werkgevers en vakgebieden.
Rondkijken doe ik wel, maar vacatures die dezelfde uitdaging en verantwoordelijkheid bieden als ik nu heb komen zo goed als niet langs. Daarbij vind ik een zeer belangrijke component dat ik op 10 minuten fietsen werk. 'Vroeger' romantiseerde ik het veel op de weg zijn in een lease auto nog wel eens, maar ik moet er nu niet aan denken om 2 uur per dag bezig te zijn met reizen.

Wat betreft het onderhandelen heb je helemaal gelijk. Dat is wel iets wat ik nu iig heb opgestoken. Je kunt nog zo leuk met elkaar omgaan, maar dat telt niet in een onderhandeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SkiFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:01:
Je gaat lekker Nare Man. Naar aanleiding van onze mailwisseling; inmiddels is de propedeuse goeddeels via vrijstellingen binnen, en ben lekker bezig met de bachelor. 2 Weken terug formeel strafrecht afgelegd, nu begonnen met burgerlijk procesrecht.

Enige waar ik me soms wel een beetje zorgen om maak, is het een baan vinden als stagiair. Ben als ik klaar ben immers geen 25 meer, maar goed, dat zien we dan wel weer. En mn vrouw zal straks ook een jaar of 2 moeten bijspringen om het in eerste instantie dalende salaris op te vangen.
Ken niet de hele achtergrond van dit verhaal en ken je voorkeuren ook niet, maar ik zou je in ieder geval aanraden om 1 of meerdere stages te lopen voordat je gaat solliciteren naar een functie als advocaat-stagiair. Zo'n contract wordt immers voor minimaal 3 jaar aangegaan en kantoren willen toch wel goed weten wat voor vlees ze in de kuip hebben (sommige kleinere kantoren lossen dat "probleem" op door je eerst als juridisch medewerker aan te nemen).

Weet niet hoe oud je bent, maar over leeftijd zou ik me niet zo heel snel zorgen maken. Advocatenkantoren zijn vaak juist op zoek naar mensen met wat meer (levens- en of andere) ervaring. Met 25+ ben je dus eerder in het voordeel dan in het nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Daar loop ik dan weer in de problemen, laag- of onbetaalde stage is een probleem, heb immers hypotheek, vrouw en 2 kinderen te onderhouden. Nou is de hypotheek niet overdreven hoog, en goed op mijn huidige salaris te doen, maar toch.

Als ik mn master heb ben ik zo rond de 45.

[ Voor 8% gewijzigd door SkiFan op 27-06-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het knap en bewonderenswaardig dat je dit doet. Heel veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Dank je. Eigenlijk was de drijvende kracht meervoudig. Zowel push als pull factoren zullen we maar zeggen. Wil beslist een baan waar ik meer uitdaging in kan vinden.

Qua studie gaat het tot nog toe vrij aardig, een keer een 6, 2 maal een 7 en een 8. Het laatste cijfer moet ik nog terugkrijgen, maar voor strafrecht geldt: alles wat een voldoende is ben ik gelukkig mee.

Grappige is ook wel dat het wel in een patroon valt; het huis was klaar, de barchetta gerestaureerd, dus werd het tijd voor een ander groot project :)

[ Voor 55% gewijzigd door SkiFan op 27-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461546

Leeftijd: 22
Opleiding(en): ict-beheer
Certificaten: MCDST, MCITP 2008
Werkervaring: 3/4
Werkgever: PEAK-IT
Huidige functie: local support, 2e lijn

Laptop: nee
GSM: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: woning
Reistijd: 30 tot 40 mins

Maand salaris (bruto): 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
verloop

1999 1400 ( omgerekend naar euros )
2001 2000
2003 2400
2005 2600
2013 1700

Leeftijd:35
Opleiding(en): LTS ( wat cursussen )
Certificaten :ITIL, MCITP 2008
Werkervaring:16
Werkgever: groot telecom bedrijf, afronding opleiding MCITP
Huidige functie: tel. service desk
Contract duur : 6 maanden

Vakantiedagen:20
13/14e maand of winstuitkering:geen
Laptop:geen
GSM:geen
Leaseauto*:geen
Werkweek:40
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:NL
Regio:Zuiden
Reistijd**:20min

Maandsalaris (bruto):1700
kom van 2600 bruto af ( wat ook al niet hoog is gezien leeftijd en ervaring ) helaas door falliet nu new werk vinden en vandaar dit lage start salaris
vind het zelf aan de erg lage kant

[ Voor 24% gewijzigd door Maxwp op 27-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
SkiFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:01:

Ja, het gaat lekker :) afgelopen maand voor het eerst een gesprekje gehad met de partner waarvoor ik werk dat dat er ook voor mij ook wel in zou kunnen zitten op termijn. Ik wil eerst Grotius doen (specialisatie-opleiding) en dan liggen in principe alle wegen nog open. Het is vooral wat ik er zelf aan tijd en moeite in wil stoppen (en hoe mijn vriendin daar tegenover staat); in elk geval maakte ik uit de gesprekken op dat als ik er helemaal voor ga en me op alle terreinen goed blijf ontwikkelen, partnerschap zeker niet uitgesloten is.

Wat betreft jouw studie: leuk te horen dat het goed gaat :) Ik zou me overigens geen zorgen maken om je leeftijd. In mijn ervaring is leeftijd niet zo heel belangrijk; het gaat erom of je inhoudelijk goed bent. Wel is belangrijk gaen 'gat' te hebben in je CV. Iemand die pas op zijn 35e komt aankakken zonder duidelijke reden, zal wel een flink minpunt hebben. Maar wij hebben diverse mensen in dienst die eerst ander (niet-juridisch) werk hebben gedaan; waaronder een man die ook al achterin de 50 is en eerst in het bedrijfsleven heeft gewerkt. Die werd ook pas op zijn 54e stagiair, en je ziet dat wel bij meer kantoren, alhoewel het dan vaak niet om de 'grote namen' gaat: die kiezen toch vrijwel altijd voor jonge (plooibare) mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Groot kantoor is niet mn primaire interesse, kleiner kantoor lijkt me zelfs leuker omdat je vaak een wat diversere praktijk tegenkomt. Wel zag ik dat Kennedy van der Laan een technologiesectie heeft. Iets dergelijks ligt gezien mn ervaring en interesses zeker voor de hand.

Overigens, leuk om te horen dat er voor jou ook nog zeker wel doorgroei in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 27-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee wat je als MCITP 2008 minimaal wel bij PEAK IT moet kunnen verdienen als iemand die nu 4 jaar servicedesk en local it heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Anoniem: 461546 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:59:
Iemand enig idee wat je als MCITP 2008 minimaal wel bij PEAK IT moet kunnen verdienen als iemand die nu 4 jaar servicedesk en local it heeft gedaan?
Welke opleiding heb je afgerond?

Edit: Ik zie nu je bovenste bericht. ik zou zeggen dat minimaal 1900-2000 wel in moet zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door MM99 op 27-06-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
SkiFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:53:
Groot kantoor is niet mn primaire interesse, kleiner kantoor lijkt me zelfs leuker omdat je vaak een wat diversere praktijk tegenkomt. Wel zag ik dat Kennedy van der Laan een technologiesectie heeft. Iets dergelijks ligt gezien mn ervaring en interesses zeker voor de hand.
Dan zou ik daar zeker op inzetten. Er zijn overigens ook andere kantoren die nog kleiner zijn die zich echt specialiseren in IT-recht, bij. SOLV uit Amsterdam. Ook buiten de IT is techniek wel een niche, bijv. natte praktijk, schadeverzekering, luchtrecht, dat soort dingen. Denk ook aan technische arbitrages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

nare man schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:52:
Ook maar even het verloop posten dan:

Indiensttreding 1 april 2006: ca EUR 3000
Ervaringsjaar 1 april 2007: ca EUR 3800
Overstap naar nieuw kantoor 1 februari 2008: ca EUR 4000
Ervaringsjaar 1 januari 2009: ca EUR 4700
Vast contract 1 april 2010: EUR 5490 + bonus
Indexering 1 januari 2011: EUR 5600 + bonus
Ervaringsjaar 1 januari 2012: EUR 6000 + bonus (over 2011 ca. EUR 20000 bruto)

In wat voor een sector/bedrijf werk je? En wat voor een opleiding heb je gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 20:25
Maxwp schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:47:
Leeftijd:35
Opleiding(en): LTS ( wat cursussen )
Certificaten :ITIL, MCITP 2008
Werkervaring:16
Werkgever: groot telecom bedrijf, afronding opleiding MCITP
Huidige functie: tel. service desk
Contract duur : 6 maanden

Maandsalaris (bruto):1700
kom van 2600 bruto af ( wat ook al niet hoog is gezien leeftijd en ervaring ) helaas door falliet nu new werk vinden en vandaar dit lage start salaris
vind het zelf aan de erg lage kant
Heb je altijd in IT gezeten of ben je sinds kort aan het omscholen? Zwaar balen om als 35'er op zo een werkplek te komen :/

Welke MCITP heb je? MCITP is de algemene naam en daarachter staat de functie/titel die je behaald heb. Bijvoorbeeld: DST(Desktop technician) SE (server administrator) EA( Enterprise administrator)

[ Voor 15% gewijzigd door patrickos85 op 27-06-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ozhan99 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:05:
[...]

In wat voor een sector/bedrijf werk je? En wat voor een opleiding heb je gehad?
Advocatuur. Ben medewerker ondernemingsrecht, en heb rechten gestudeerd (WO uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-01 23:35
Ik een jaar geleden (in deel 10 nog):

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT 4 (nog niet afgerond)
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 0 jaar in de ICT, 4 jaar bijbaantjes.
Werkgever: Groot Telecom bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: n.v.t.
Vakantiedagen: 10 ADV-dagen
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Dell Latitude E6510
GSM: n.v.t.
Leaseauto: n.v.t.
Pensioenregeling: n.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel vrijheid, Reiskostenvergoeding (€22,-)
Regio: Groningen
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): €180,-

Ik nu:

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT 4 (nog niet afgerond)
Certificaten: CCNA, Oracle
Werkervaring: 1,5 jaar in de ICT, 4 jaar bijbaantjes.
Huidige functie: Technische Helpdesk-medewerker

Vakantiegeld: 8%.
Vakantiedagen: n.v.t. (1 uur doorbetaald verlof per 10 gewerkte uren)
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: n.v.t.
GSM: n.v.t.
Leaseauto: n.v.t.
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: n.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eigen beschikbaarheid aangeven
Regio: Groningen
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): ca. €1000.-

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SkiFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:19:
Daar loop ik dan weer in de problemen, laag- of onbetaalde stage is een probleem, heb immers hypotheek, vrouw en 2 kinderen te onderhouden. Nou is de hypotheek niet overdreven hoog, en goed op mijn huidige salaris te doen, maar toch.
Wellicht is een stage in deeltijd een optie?
Als ik mn master heb ben ik zo rond de 45.
Ah, ok. Wist niet dat je al 45 was. Hoeft nog steeds nergens aan in de weg te staan, maar wat nare man al schreef: bij de grotere kantoren maak je dan wel weer minder kans. Die zijn meer op zoek naar mensen in de 24 t/m 30 jaar range.
SkiFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:53:
Als technologie je interesse heeft, zou je ook naar octrooirecht kunnen kijken. Weet niet wat je tot nu toe hebt gedaan, maar als je dan een technische achtergrond hebt dan is zoiets helemaal interessant om naar te kijken. Octrooirecht wordt verder niet alleen bij grote kantoren gedaan, er zijn ook IP-boutique-kantoren die dat doen (Hoyng Monegier, Brinkhof, Klos Morel Vos & Schaap, Vondst etc.).

Verder zijn er zoals nare man ook al schreef ook zat technologienichekantoren, zoals inderdaad SOLV, maar ook bijvoorbeeld Axon.

[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-06-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb MBI niveau 3 afgerond en ben in het bezit van

MCDST 70-271
MCDST 70-272
MCITP 70-682
MCITP SA 70-640
MCITP SA 70-642

Ik ben momenteel bezig met 70-646 wat ik op korte termijn kan afronden.
Het is momenteel mijn 4e project waar ik zit.

Accountmanagers zijn getraind binnen een detachering op deze gesprekken. Ik zag dat een post van tussen de 1900/2000, hoe kan ik dit het beste beargumenteren aangezien in een detachering 300 bruto omhoog niet zomaar geregeld is... hier moet je goeie argumenten voor hebben.

Ik heb een project gehad waar beheer gedeelte bij in zat dus enige ervaring omtrent AD is zeker aanwezig met daaromheen een begin wat betreft beheer met user policies tot shares en dergelijke... Hiernaast nu local support gedaan dus enige ervaring is er.
nare man schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:03:
[...]

Dan zou ik daar zeker op inzetten. Er zijn overigens ook andere kantoren die nog kleiner zijn die zich echt specialiseren in IT-recht, bij. SOLV uit Amsterdam. Ook buiten de IT is techniek wel een niche, bijv. natte praktijk, schadeverzekering, luchtrecht, dat soort dingen. Denk ook aan technische arbitrages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Habbekrats_NL schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:25:

Maand salaris (bruto): ca. €180.-
Neem aan €1800-. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
sure, voor 24 uur :) zou 3000,- zijn omgerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan je zoiets het beste argumenteren aangezien accountmanagers getraind zijn op zulke gesprekken, welke aspecten zijn heel belangrijk dit omhoog te halen zodat salarisverhoging peanuts worden..
Anoniem: 461546 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:11:
Ik heb MBI niveau 3 afgerond en ben in het bezit van

MCDST 70-271
MCDST 70-272
MCITP 70-682
MCITP SA 70-640
MCITP SA 70-642

Ik ben momenteel bezig met 70-646 wat ik op korte termijn kan afronden.
Het is momenteel mijn 4e project waar ik zit.

Accountmanagers zijn getraind binnen een detachering op deze gesprekken. Ik zag dat een post van tussen de 1900/2000, hoe kan ik dit het beste beargumenteren aangezien in een detachering 300 bruto omhoog niet zomaar geregeld is... hier moet je goeie argumenten voor hebben.

Ik heb een project gehad waar beheer gedeelte bij in zat dus enige ervaring omtrent AD is zeker aanwezig met daaromheen een begin wat betreft beheer met user policies tot shares en dergelijke... Hiernaast nu local support gedaan dus enige ervaring is er.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Habbekrats_NL schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:25:

Certificaten: CCNA, Oracle
Werkervaring: 1,5 jaar in de ICT, 4 jaar bijbaantjes.
Huidige functie: Technische Helpdesk-medewerker
Wat stel ik me in dit geval voor bij Oracle? (Niet zoveel verstand van helpdesk, maar Oracle is een bedrijf dat zoveel verschillend spul biedt)
Pagina: 1 ... 64 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]