Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.987 views

Onderwerpen

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-10 15:05
Cubic X schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Helaas zien veel bedrijven (parttime) bijbaantjes niet als relevante werkervaring...belachelijk maar waar. In de toekomst zal je er dus, naast de persoonlijke ervaring die je nu opdoet, weinig aan hebben.
Klopt, maar als je straks als webdesigner bijvoorbeeld wilt werken, en je al een aantal projecten met succes heb afgerond, kun je deze klanten als refferentie gebruiken. Ook kun je gewoon laten zien, dit kan ik.

Heb ik veel aan gehad in ieder geval. Alleen in mijn geval geen webdesign maar puur Photoshop ervaring en electronica.

Je hebt gelijk, niet elk bedrijf ziet een bijbaantje als relevante werkervaring. :/

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Juridisch med. niveau 4 / heden: HBO - Informatica Deeltijd jaar 1
Certificaten: Geen
Werkervaring in de IT: 2 jaar
Werkgever: Zorgverlener
Huidige functie: Systeembeheerder

Werk sinds: juni 2011
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, voor zakelijk gebruik
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Vergoeding van reiskosten
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: staat nergens in contract
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: gemiddeld 15 minuten.

Maand salaris(bruto): 1800 euro

Wat vinden jullie van de bovenstaande? Dit is een contract van 6 maanden bij een detacheringsbureau, daarna kom ik in aanmerking voor een vast contract bij opdrachtgever.

Wat zou ik over 6 maanden kunnen vragen aan loon?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

PcDealer

HP ftw \o/

Alper587 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:53:

Kijk het eerst 5 maanden aan om te zien hoe het gaat, of het naar wens is, of je niet heel hard moet werken omdat je geen steun hebt aan anderen, etc.

LinkedIn WoT Cash Converter

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds mijn postings begin dit jaar is mijn werkgever er toch anders over gaan denken:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ICT niv. 4 (niet afgerond ivm persoonlijke omstandigheden)
Certificaten: VCP4, MSTS MSSQL 2005
Werkervaring: 7 jaar.
Werkgever: -
Huidige functie: Hoofd ICT

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja, inclusief HSDPA abo
GSM: ja, vrij gebruik
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bedrijfs gerelateerde fondsen waarop aanspraak gemaakt mag worden, spaarloon. Niet gebonden aan werktijden.
Land: Nederland
Regio: Noord Holland
Reistijd: 30m

Maand salaris (bruto): 3700

Moet zeggen dat ik hier toch erg positief over ben. Ik mag de komende tijd management ervaring opdoen en passende trainingen volgen. Momenteel reeds leiding geven aan 2 systeembeheerders.

Uiteindelijke doel: de professionalisering welke ik doorgevoerd heb voor het dochter bedrijf ook doorvoeren voor het moederbedrijf.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 12:54
Alper587 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:53:
Opleiding(en): MBO Juridisch med. niveau 4 / heden: HBO - Informatica Deeltijd jaar 1
Certificaten: Geen
Werkervaring in de IT: 2 jaar
Werkgever: Zorgverlener
Huidige functie: Systeembeheerder

Werk sinds: juni 2011
GSM: Ja, voor zakelijk gebruik
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Vergoeding van reiskosten
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: staat nergens in contract
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: gemiddeld 15 minuten.

Maand salaris(bruto): 1800 euro

Wat vinden jullie van de bovenstaande? Dit is een contract van 6 maanden bij een detacheringsbureau, daarna kom ik in aanmerking voor een vast contract bij opdrachtgever.

Kijk eens in de CAO van je zorgverlener (ik vermoed dat die er wel zal zijn) en op het intranet naar relevante vacatures en de schaal waarin ze vallen. Dan moet je toch een vrij aardig idee krijgen hoeveel redelijk is.
Trouwens, 1800 voor 32 uur met 2 jaar ervaring lijkt me al best aardig. Werk je 4*8 en heb je 25 vakantie dagen? Da's meer dan 6 weken vakantie en ook niet gek.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
wasted247 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:09:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bedrijfs gerelateerde fondsen waarop aanspraak gemaakt mag worden, spaarloon. Niet gebonden aan werktijden.

25 en hoofd ICT? :/

Doe je wel goed ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Madje op 02-08-2011 10:14 ]

Verwijderd

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Systeembeheer niv.4 (laatste jaar)
Certificaten: CCNA1
Werkervaring: 1jaar full time stage, 3 jaar computerwinkel
Werkgever:
-Stage : Riset automatisering
-Avondwerk: Makro (Multimedia afdeling)
-Zaterdag: Computerstore Wehl

Huidige functie:
- Assistent systeembeheer
- verkoper (makro + computerwinkel)

Vakantiegeld:
- Makro: 8%

Vakantiedagen:
- Makro: 14

13/14e maand of winstuitkering: Ja (makro)
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: momenteel 53 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Gelderland
Reistijd**: max 15 min

Maand salaris (bruto):
- Makro (32uur per maand) 270 euro p/m
- Stage (40 uur per week) 200 euro p/m
- Computerwinkel (6 uurtjes per week) 200 euro p/m

Stage is gelukkig nog maar 7 weekjes, 53 uur per week is best slopend..

Ik vraag me echter wel af wat ik hierna zou gaan verdienen, mijn plan is om na deze opleiding Duaal Systeembeheer te gaan doen op HBO niveau

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 11:20 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon.
Da's afgeschaft, vanaf 2012 kan je niet meer inleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 02-08-2011 11:23 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Sinds mijn postings begin dit jaar is mijn werkgever er toch anders over gaan denken:

Moet zeggen dat ik hier toch erg positief over ben. Ik mag de komende tijd management ervaring opdoen en passende trainingen volgen. Momenteel reeds leiding geven aan 2 systeembeheerders.

Uiteindelijke doel: de professionalisering welke ik doorgevoerd heb voor het dochter bedrijf ook doorvoeren voor het moederbedrijf.
Dat is een opslag van 1200 euro :o in 1 keer??

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek (in juni afgestudeerd).
Certificaten: -
Werkervaring: 4,5 jaar, waarvan 3,5 part-time en 1 jaar stage, alles bij hetzelfde bedrijf.
Werkgever: High-tech OEM.
Huidige functie: Engineer (momenteel vooral FPGA, ook wat software en architectwerk).

Vakantiegeld: 8%.
Vakantiedagen: 31,25, dit is inclusief de 'verplichte' vrije dagen, alles is op een hoop gegooid zodat het zelf ingedeeld kan worden.
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand, maar een standaard 'bonus' van 3000 euro. Wel winstuitkering, 12% over 2010.
Laptop: Nee.
GSM: Ja, Blackberry.
Leaseauto*: Nee.
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Nee.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel vrijheid. Werktijden staan volledig vrij. Gratis lunch.
Land: Nederland.
Regio: Omg. Eindhoven.
Reistijd**: 20 minuten met de fiets.

Maand salaris (bruto): 2107 Euro.

Qua salaris denk ik dat er betere bedrijven te vinden zijn (zeker met mijn werkervaring), maar de bedrijfscultuur en het niveau en de inzet van de collega's maken veel goed. Ik ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Nou ik vind je loon redelijk ok hoor. Vakantiedagen, bonus, winstdeling, telefoon, de vrijheid.... is veel extra!

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 02-08-2011 12:06 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Madje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:13:
25 en hoofd ICT? :/

Doe je wel goed ;)
Yep, dit laatste aanbod is me ook zeker bevallen!
AtleX schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:22:
Das waar, maar dit jaar nog wel...
Guillome schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:22:
Dat is een opslag van 1200 euro :o in 1 keer??
Werd ook tijd, daarnaast stond ik ook op het punt om te vertrekken, dat zagen ze liever niet gebeuren...

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:55
Nu je afgestudeerd bent zou een verhoging van 300 bruto wel marktconform zijn.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 01:26
AtleX schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:22:
[Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon.]

Bron ?

[ Voor 12% gewijzigd door eth0stack op 02-08-2011 14:14 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De middelen voor de spaarloonregeling voor het jaar 2012 zullen worden ingezet ten behoeve
van de financiering van de verlaging van de overdrachtsbelasting, waarmee inleg in de spaarloonregeling vooruitlopend op de invoering van het vitaliteitspakket al vervalt per 1 januari 2012.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• donrien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01-2013
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: MCITP Enterprise Administrator, UNIX/Linux deel 2 en 3, Prince2 Foundation, ISA Server 2006, Inleiding Bankbedrijf (NIBE/SVV)
Werkervaring:4 jaar
Werkgever: Groot consultancy bedrijf
Huidige functie: Application Engineer

Vakantiedagen: 27
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: 730 euro
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering betaald, cursussen (mits relevant) betaald, mogelijkheid om aandelen van bedrijf te kopen
Land: NL
Regio: Noord-Nederland
Reistijd: 3 kwartier tot uur (enkele reis)

Maand salaris (bruto): 2700

Wat vinden jullie hiervan? Is dit een beetje marktconform denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door donrien op 02-08-2011 16:10 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

donrien schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:53:
Maand salaris (bruto): 2700
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een beetje marktconform denken jullie?
Ik vind 't aan de lage kant eigenlijk. Had meer gedacht in de richting van 3000-3500.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
SeatRider schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:31:
[...]

Ik vind 't aan de lage kant eigenlijk. Had meer gedacht in de richting van 3000-3500.
Kan inderdaad beter, maar je kunt nog 100-150 euro bovenop het loon tellen. Ziekenkosten verzekering wordt al betaald namelijk door de werkgever.

@donrien: wat voor ziekenkostenverzekering is het?

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Na wat belachelijk hoge geldbedragen hier gezien te hebben heb ik toch een vraagje.

Ik zag er in dit topic een die verdiende(of beter : Kreeg) 4000 bruto per maand op 34 jaar.

Nu vraag ik me af wat je moet doen of kunnen om zo een bedrag te verdienen? behalve de opleidingen die al dan niet moeilijk of makkelijk zijn.
Hoe zit het met verantwoording en dergelijke ?
Wat doe je de hele dag (echt haar werken voor je centen of een beetje koffie drinken en uit het raam kijken.

Ik ga hier niet posten wat ik verdien omdat did een ICT topic betreft en ik in de elektrotechniek zit (als ik mijn salaris post doen jullie ROFLMAOPIMPLOL waarschijnlijk ^^ )

:)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Solid Seal schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:45:
Na wat belachelijk hoge geldbedragen hier gezien te hebben heb ik toch een vraagje.

Ik zag er in dit topic een die verdiende(of beter : Kreeg) 4000 bruto per maand op 34 jaar.

Nu vraag ik me af wat je moet doen of kunnen om zo een bedrag te verdienen? behalve de opleidingen die al dan niet moeilijk of makkelijk zijn.
Wat doe je de hele dag (echt haar werken voor je centen of een beetje koffie drinken en uit het raam kijken.
Die laatste opmerking is beetje suggestief vind je ook niet ;). Net alsof als je veel geld verdient je waarschijnlijk een luie baan hebt, meestal is het andersom :P.

Meestal staat opleiding er wel bij toch? Volgens mij is het vooral een kwestie van goed onderhandelen met je baas en af en toe van baan wisselen. Of universitaire opleiding doen en bij een bank gaan werken :+.
Ik ga hier niet posten wat ik verdien omdat did een ICT topic betreft en ik in de elektrotechniek zit (als ik mijn salaris post doen jullie ROFLMAOPIMPLOL waarschijnlijk ^^ )
Het is geen ICT topic, het is voor alle GotTers, dus posten maar :).

• donrien
  • Laatst online: 18-01-2013
Madje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

Kan inderdaad beter, maar je kunt nog 100-150 euro bovenop het loon tellen. Ziekenkosten verzekering wordt al betaald namelijk door de werkgever.

@donrien: wat voor ziekenkostenverzekering is het?
Het is een basispakket ter waarde van zo'n 130 euro. Voor aanvullende pakketten dien je bij te betalen.

Misschien moet ik binnenkort toch maar eens om de tafel gaan zitten dan. Ik ben bij m'n huidige werkgever nog maar een maand of 8 in dienst. Destijds had ik m'n deeltijdstudie BI nog niet afgerond. Inmiddels wel..

Bedankt voor jullie antwoorden!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben ook zo iemand die op zijn 33e veel geld verdient. Wat ik doe? Ik ontwerp IP netwerken en ben daar ook zwaar voor gecertificeerd op het gebied van Cisco. Het is ook niet dat ik 60 uur per week werk het is met name de verantwoordelijkheid dat jij iets bouwt wat ook echt gaat werken. Een server die omvalt is niet zo erg. Als een heel netwerk afsterft kan dat miljoenen per dag kosten.
het is ook voor niet ICT beroepen hoor.

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Na wat belachelijk hoge geldbedragen hier gezien te hebben heb ik toch een vraagje. Ik zag er in dit topic een die verdiende(of beter : Kreeg) 4000 bruto per maand op 34 jaar.

Ik denk dat je aan mijn post refereert van een paar pagina's terug. Je zegt belachelijk hoog, terwijl ik juist het idee heb (maar goed, daarom post ik hem ook voor feedback) dat het marktconform is of wellicht nog wat beter kan. Aan jou te merken zit het dus wel goed, maar ik hoor ook graag feedback van Tweakers met een vergelijkbare functie. Bakje koffie drinken hoort bij het werk dus dat doe ik zeker, maar het gaat voornamelijk om slimme dingen bedenken, inhoudelijk goed zijn in je vakgebied, goed kunnen communiceren en goed met mensen kunnen samenwerken.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48

Prx

Ik vind het altijd interessant om te zien hoe men altijd refereert naar 'markt-conform'. Als ik zo naar alle posts door de pagina's heen scroll, zit je mijns inziens toch wel hoog. Als de posts in dit topic geen afspiegeling is van de markt, en daarmee markt-conform bepaalt voor ons kader, dan weet ik het niet meer. ;)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:43
Valt me op dat zo weinig GoT-ers in de financiele wereld zitten in deze post. Als ze dan wel in deze sector zitten is het IT. Wel logisch eigenlijk :)
Markt conform vind ik ook altijd zo'n leuke uitdrukking. Het is net wat de gek er voor geeft :).

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik verdien voor mijn leeftijd en opleiding niet extreem, maar ik ben pas op m'n 29e begonnen in m'n huidige vakgebied, bijna 5 jaar geleden.
Heb wel een universitaire opleiding afgerond, maar ik ben in een andere richting gaan werken en heb de afgelopen jaren eigenlijk wel hard gewerkt en heel veel bijgeleerd, ook buiten werktijd. Zowel op het vlak van technische kennis als softskills.
Dat heb ik niet voor het geld gedaan maar omdat ik het superinteressant vind en omdat certificeringen relatief simpel te halen zijn als je door je opleiding al grote hoeveelheden studiestof gewend bent. Verder heb ik het geluk gehad in een veelgevraagde specialisatie terecht te zijn gekomen en ik ben door m'n vorige werkgever op topprojecten bij grote bedrijven ingezet. Daar heb ik ook veel aan te danken.

Het is een combinatie van opleiding, werkinzet, aanleg en wat geluk :)
Prx schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:20:
Ik vind het altijd interessant om te zien hoe men altijd refereert naar 'markt-conform'. Als ik zo naar alle posts door de pagina's heen scroll, zit je mijns inziens toch wel hoog. Als de posts in dit topic geen afspiegeling is van de markt, en daarmee markt-conform bepaalt voor ons kader, dan weet ik het niet meer. ;)
'Ons kader' is natuurlijk ook heel breed ;) Marktconform is voor iemand met schaarse kennis en ervaring en een WO-diploma van een heel andere orde dan voor een relatief inwisselbare MBO niveau 2'er.

[ Voor 16% gewijzigd door Canaria op 03-08-2011 03:19 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 20:44
Prx schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:20:
Ik vind het altijd interessant om te zien hoe men altijd refereert naar 'markt-conform'. Als ik zo naar alle posts door de pagina's heen scroll, zit je mijns inziens toch wel hoog.
"marktconform" in een personeelsadvertentie betekent dat het bedrijf geen zin heeft om qua salarissen boven de middelmaat uit te steken. De term wordt imho gebruikt door de slechte, matige en gemiddelde betalers.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Unomomentodado schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:02:
[...]

Ik denk dat je aan mijn post refereert van een paar pagina's terug. Je zegt belachelijk hoog, terwijl ik juist het idee heb (maar goed, daarom post ik hem ook voor feedback) dat het marktconform is of wellicht nog wat beter kan. Aan jou te merken zit het dus wel goed, maar ik hoor ook graag feedback van Tweakers met een vergelijkbare functie. Bakje koffie drinken hoort bij het werk dus dat doe ik zeker, maar het gaat voornamelijk om slimme dingen bedenken, inhoudelijk goed zijn in je vakgebied, goed kunnen communiceren en goed met mensen kunnen samenwerken.
Hee, dat doe ik ook, en krijg daar zelfs nog meer voor dan jij :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34

Ik hoop dat ik voor mijn 34ste op dat bedrag zit. Mijn officiële functie luid; medior Tester, ik kan dus sowieso doorgroeien naar senior. Naast het testen van software doe ik ook een stuk test management. Ik zie regelmatig ook mensen met een elektrotechnische achtergrond in dit topic posten.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
@ Loev; ik ben 31, medior Tester en zit tegen de 4000 aan. Het moet dus te doen zijn. :)

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Pierre Sec schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:24:
@ Loev; ik ben 31, medior Tester en zit tegen de 4000 aan. Het moet dus te doen zijn. :)
Verdorie, doe ik het toch verkeerd als tester :+

Verwijderd

Ik ben 28 en verdien 4000 euro bruto.

Ik ben op mijn 22e gestart aan 1600 bruto, dus geen hoogvlieger op dat moment. In mijn geval gaat het over een combinatie van factoren. Ik heb in mijn vrije tijd mij veel bezig gehouden met het bijschaven van de laatste nieuwe technologieën, waardoor ik op de juiste projecten ben terecht gekomen (ook wel met wat geluk) en mijn marktwaarde erg de lucht in ging. Daarnaast ben ik een paar keer op het juiste moment van job veranderd. Ik ben ook niet slecht in mezelf te verkopen en probeer bij salaris-onderhandelingen altijd interessante bedragen te verkrijgen. Ik heb goeie communicatie-skills, wat veel gezocht wordt in combinatie met IT-skills.

Mijn mening is dat indien je zelf de juiste keuzes maakt en je kwaliteiten juist aanwendt, je altijd een (meer dan) correct salaris kan bekomen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41
Geld is ook niet het enige dat telt. Een leuke job is ook belangrijk. Bij veel detacheerders kan je leuk verdienen, maar ik zit liever voor minder geld in een leuk vast team waar je samen naar een doel streeft.

• Chief
Die keuze is voor iedereen anders :).

@DaBomber, €4.000 voor een 28 jarige is ver bovengemiddeld. Knap! Ik begon als 27-jarige te werken en eerste maandsalaris was €2.800. LoL! Ben nu midden 30 maar verdien nu gelukkig een stukje meer.

Wat me ook opvalt in deze topic is: wat kan het bedrijf voor mij betekenen? Salaris, lease auto.... Bergijp me goed, ik zeg niet dat het onbelangrijk is maar als je hart voor de zaak hebt, interesse toont, leergierig bent, dan komt het met je arbeidsvoorwaarden ook wel goed is mijn ervaring.

[ Voor 38% gewijzigd door Chief op 03-08-2011 11:30 ]

• apple.at.work
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica, HBO Makelaardij OG
Certificaten: NVT
Cursussen: Oracle DBA 11G, PLSQL, LINUX/UNIX, etc.
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Applicatie beheer/engineer, tevens enige DBA activiteiten

Vakantiedagen: 51 (26 atv en 25 vrije dagen, ik werk 40 uur pw, 4 uur atv opbouw per week dus)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, eindejaarsuitkering (4%)
Werkweek: 40 uur (36 uur contract 4 uur atv per week) maar meestal meer...
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: PC/fiets regeling en soortgelijke.
Reistijd: 60m met de auto, 2,5 uur met OV
Reiskostenvergoeding: €240 p/m

Maand salaris (bruto): 3809

Ben tot nu toe tevreden, minpunt aan de overheid zijn de salarisschalen en zit al een tijd aan max van de schaal... Zou leuk zijn om weer een keer wat te groeien. Tevens is de afstand (80km) soms wel eens vervelend. Verder veel leuke collega's.
Ik moet ook vaak in de avond en in het weekend werken maar daar staat ook wat tegenover aangezien ik nog steeds overuren mag declareren of mag opnemen in m'n ATV.
Ben nu 2 jaar bij de overheid, daarvoor bij groot ICT bedrijf, maar bevalt tot nu toe prima!

Friends help you move, real friends help you move bodies...

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:12
Ik denk dat je weinig te klagen hebt qua salaris, zeker bij de overheid en al helemaal zeker met een effectieve werkweek van 36 uur... (daarmee 51 vakantiedagen!)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Leeftijd: 39
Opleiding(en): BscEng/Ph.D Physics
Certificaten: Master Black Belt Six Sigma, Lean manufacturing, TPM
Werkervaring: 15 jaar.
Werkgever: Printing Industrie (Fortune 500 bedrijf)
Huidige functie: Plant Manager

Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: alleen 13e maand
GSM: ja, ook voor privé
Leaseauto: ja, MB E350 CDI
Werkweek: 40 uur (in praktijk 50+)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fiets regeling en soortgelijke + secretaresse en loopjochie.
Reistijd: 60m met de auto,

Maand salaris (bruto): 12.420,-

Over een jaar stoppen. Dan een eigen zaak beginnen. *O*

• Loekieloekie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09-2024
Leeftijd: 32
Opleiding(en): Bedrijfskundige informatica HBO
Certificaten: ISTQB, TMAP en nog een hele rits.
Werkervaring: 6 a 7 jaar
Werkgever: detachering
Huidige functie: Test analist/specialist you name it.

Vakantiegeld: Volledig maandloon.
Vakantiedagen: 27 (30 bij 100%)
Laptop:Ja
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, 828, bij fulltime zou dat 920 zijn.
Pensioenregeling: Ja prima regeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorgverzekering voor mij en mijn familie.
Land:NL
Regio:Midden/oost
Reistijd**:Nu weining, 10 minuten enkele reis.

Maand salaris (bruto):3275 (3633 als ik 40 uur zou werken)

[ Voor 5% gewijzigd door Loekieloekie op 03-08-2011 13:49 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[MarZialE] schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:08:
Nais, maar zijn de emolumenten niet wat karig? Geen aandelen of opties e.d.?

• apple.at.work
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
MrFl0ppY schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:39:
Ik denk dat je weinig te klagen hebt qua salaris, zeker bij de overheid en al helemaal zeker met een effectieve werkweek van 36 uur... (daarmee 51 vakantiedagen!)
Ik heb ook weinig te klagen verder hoor! Tis alleen dat ik nogal wat verantwoordelijkheden meer heb in vergelijk met andere applicatiebeheerders binnen onze afdeling en die krijgen hetzelfde salaris... Dat
steekt af en toe een beetje.

Vakantiedagen zijn inderdaad helemaal top! Bij m'n vorige werkgever had ik helft. Dat is moeilijk uit te drukken in salaris.

Friends help you move, real friends help you move bodies...

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
PcDealer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:22:
[...]

Nais, maar zijn de emolumenten niet wat karig? Geen aandelen of opties e.d.?
Nope, is niet van toepassing voor Plant Managers,...
De organisatie heeft meer dan 45 plants en +50k werknemers wereldwijd,...
Dan moet je toch heel wat hoger in de organisatie staan voor aandelen of opties,...

• t_captain
[...]

Als ik 12k per maand had verdiend, was ik misschien nog wel in loondienst geweest ;)
[MarZialE] schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

Dan moet je toch heel wat hoger in de organisatie staan voor aandelen of opties,...
Hangt van je bedrijf af. Steeds meer bedrijven hebben een algemene optieregeling. En ik denk dat je bij functies die 150.000 per jaar betalen bij heel veel bedrijven wel een aandelenplan hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door t_captain op 03-08-2011 13:36 ]

Verwijderd

Per 1 september 2011 een nieuwe baan.

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Hogere Informatica (technische Bachelor), Management of Technology (bedrijfskundige Master)
Certificaten/cursussen: o.a. Prince2 foundation, ITIL foundation, BISL foundation, adviesvaardigheden, schriftelijk communiceren, verschillende interne masterclasses (sourcing, informatiebeveiliging & business continuity management, en organisatie- & procesontwerp), offertes schrijven voor bestuurders, pragmatisch projectmanagent
Werkervaring: 5 jaar

Huidige/oude situatie:
Werkgever: Adviesbureau
Huidige functie: Project Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
13/14e maand of winstuitkering: collectieve & individuele bonussen. Indien gehaald samen goed voor zo'n 2 extra maandsalarissen.
GSM: Ja, tot max 80 eu per maand daarna privé doorbelast
Leaseauto: Ja, leasebudget: €670 per maand (excl brandstof). Privé-km: onbeperkt. Tankpas zit erbij.
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling beschikbaar premiestelsel. (vrij slechte regeling)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
€ 35,- bruto voor ziektekostenverzekering
€ 125,- netto onkostenvergoeding per maand.
€ 30,- netto internetvergoeding per maand.
Land: NL (klanten door heel NL)
Maand salaris(bruto): €3550

Nieuwe situatie per 1 september 2011
Werkgever: anoniem
Huidige functie: Informatie Architect
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 40 (obv 40-urige werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: niet noemenswaardig. Staat nog in de kinderschoenen.
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: goede pensioenregeling (middelloon)
90 euro netto per maand reiskosten vergoeding
20 euro netto per maand internet vergoeding
25 euro bruto per maand tegemoetkoming ziekenkostenverzekering
Land: NL (vaste standplaats in Den Haag)
Maand salaris(bruto): €5100

Ben erg blij met deze stap! Ook omdat ik gewoon klaar bij mijn huidige werkgever. Was echt toe aan iets nieuws. Heb er weer zin in. De motivatie en inspiratie keert weer terug. Dat is zoveel waard!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 13:57 ]

• Loekieloekie
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:57:
Per 1 september 2011 een nieuwe baan.
-knip-
Mooie stap, 40 vakantiedagen is wel veel zeg.

• Loev

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fiets regeling en soortgelijke + secretaresse en loopjochie.

Wow! Dat is toch wel het hoogste bedrag die ik voorbij heb zien komen in dit topic door de jaren heen. Wat blijft daar netto van over? 6000-7000?

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Tjah maar dan wel 50+ uren werken per week (en ik neem aan daarnaast nog 60min reistijd)...

Moet je ook maar net willen natuurlijk ;)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-11 13:33

CasGas

.

Dus over 1 jaar je eigen bloemisterij? :Y)

Maar mooi salaris!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41
deuz14 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:01:
Tjah maar dan wel 50+ uren werken per week (en ik neem aan daarnaast nog 60min reistijd)...

Moet je ook maar net willen natuurlijk ;)
Maar wel in 2 maanden bruto krijgen wat menigeen hier jaarlijks krijgt...

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24

Lapras

Ice beam

Ook fijn dat de auto in detail wordt beschreven maar een persoon wordt afgedaan als 'loopjochie'.

Hoe dan ook: mooie baan en geweldige arbeidsvoorwaarden. Kwaliteit moet beloond worden.

• deuz14
  • Laatst online: 03-04 15:33
418O2 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Maar wel in 2 maanden bruto krijgen wat menigeen hier jaarlijks krijgt...
Tja niet alles is in geld uit te drukken ;)

En in Nederland is het nog steeds zo dat hoe meer je verdient, hoe minder je overhoudt ;)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 03-08-2011 17:59 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

deuz14 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

En in Nederland is het nog steeds zo dat hoe meer je verdient, hoe minder je overhoudt ;)
Onzin, als je meer verdient hou je meer over.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Om er nog even op terug te komen, ik vind het zelf wel een goed salaris. Ik heb er ook niet echter over onderhandeld, ik ben allang blij dat ik iets naast mijn studie kan doen (wat ook nog relevant is). Daarnaast ben ik in de luxe positie dat ik, voor een student, het geld eigenlijk (nog) niet nodig heb. Er gaat van het bedrag zo'n 625 euro per maand naar de spaarrekening, daar staat nu al een aanzienlijk bedrag op (bijna 20k om precies te zijn).

Verder is de sfeer in het bedrijf echt super!
t_captain schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:36:
Op zich is het brutoloon wel in overeenstemming met de functie. Dit is een salaris voor een goede starter op MBO+ niveau, dus ook wel passend voor iemand die een jaartje voor het eind van zijn HBO zit.

Maar het totale gebrek aan secundaire arbeidsvoorwaarden maakt helaas wel een onderscheid, ten slechte. Vakantiegeld (normaal 8%) zit al in het salaris. Vakantiedagen (waarde +- 10%) idem. Geen pensioen. Geen extra's. Alles opgeteld is het vergelijkbaar met een brutoloon van 1400 a 1500 euro met gangbare arbeidsvoorwaarden.
Vakantiegeld zit inderdaad in het salaris, vakantiedagen heb ik in principe onbeperkt (niet gewerkt = geen geld voor die periode).

• t_captain
Als je student bent en nog weinig kosten hebt, dan is geld waarschijnlijk minder van belang. Wel belangrijk, de mate waarin de baan zich met je studie laat combineren en de mate waarin hij aan je CV bijdraagt. Zijn die factoren positief, dan snap ik je tevredenheid :)

Over vakantiedagen: in een baan met vaste werktijden heb je meestal een dikke 25 vakantiedagen, wat overeenkomt met 10% van de werkdagen in een jaar. Die dagen zijn doorbetaald. Als je hetzelfde wilt verdienen in een baan "zonder vakantiedagen" (zoals ik het noem) of met "onbeperkte vakantiedagen" (zoals jij het noemt), zal er dus een procent of 10 op je uurloon moeten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ik kan me voorstellen dat je verantwoordelijk bent voor de efficiëntie van de fabriek en daarop ook afgerekend wordt middels een (winstgerelateerde) bonus.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Meen je dat? Ik bungel onderaan de food chain maar aandelen en opties zijn hier niet ongewoon.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Chief
Erg afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent. In financiele sector zijn opties/aandelen vrij normaal, ook in lagere salarisschalen. In andere sectoren vind ik niet vreemd dat opties/aandelen alleen zijn weggelegd voor de hogere schalen.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 16:43

Lulukai

God's gift to women

deuz14 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:36:
[...]
Relatief gezien, in absolute cijfers hou je altijd meer over.

.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ruyckske schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:19:
[...]

Relatief gezien, in absolute cijfers hou je altijd meer over.
Zelfs dat klopt niet, belastingen zoals BTW, etc. treffen de kleinere beurs veel harder (relatief).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• pappavis
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02-2024

pappavis

Suid-Afrikaanse Hollander

Leeftijd: 39.
Opleiding(en): HBO Financiële Management (Zuid-Afrika) .
Werkervaring: 13 jaar.
Werkgever: Leasebedrijf.
Huidige functie: Informatie Analist.
Vakantiegeld: NIET.
Vakantiedagen: NIET.
Laptop: NIET.
GSM: NIET.
Leaseauto: NIET.
Pensioenregeling: NIET.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NIET.
Land: Nederland, Zuid-Afrika
Regio: Zuid-Holland, Pretoria (Zuid-Afrika)
Reistijd: 25 minuten fietsen totaal (NL)

Maand salaris (bruto): <>€4000 EUR.

Ek is Suid-Afrikaans gebeore en getoge, en het wat werkervaring in Suid-Afrika opgedoen todat 'n bedryf my gewerf het om hier in Nederland te werk. Inmiddels heb ik niet via huwelijk maar via werkervaring een Nederlands paspoort verworven. Een oorstap maak van een land na 'n ander is moeilik, veral qua sosiale lewe, mense leer ken ens. Jy kom dan in 'n land en is 'n expat.
En omdat ek meestal niet uit eie keus freelance werk, is dit moeilik om egte bande op te bou. En dit vind ek die grootste uitdaging van expat. Verder belangrik om goeie werk te doen, die Nederlands taal te leer.. uiteraard is die verleiding alleen maar Engels te gaan praat, en met expats om te gaan. :P
Qua werk, ek het in ZA by 'n internasionale leasebedryf gewerk en nu werk ek hier op hul nederlandse tak. Selfde procedures, slefde communicatielyne enz enz.

met vriendelijke groet,

• Coffee2Code
  • Laatst online: 28-10 12:02
Cubic X schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:48:
[...]

Om er nog even op terug te komen, ik vind het zelf wel een goed salaris. Ik heb er ook niet echter over onderhandeld, ik ben allang blij dat ik iets naast mijn studie kan doen (wat ook nog relevant is). Daarnaast ben ik in de luxe positie dat ik, voor een student, het geld eigenlijk (nog) niet nodig heb. Er gaat van het bedrag zo'n 625 euro per maand naar de spaarrekening, daar staat nu al een aanzienlijk bedrag op (bijna 20k om precies te zijn).

Verder is de sfeer in het bedrijf echt super!
[...]

Vakantiegeld zit inderdaad in het salaris, vakantiedagen heb ik in principe onbeperkt (niet gewerkt = geen geld voor die periode).
Point is dat ik 17 ben en 520 bruto verdien in 16 uur.

Als ik jouw was zou ik meer geld vragen

• t_captain
pappavis schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:38:
Leeftijd: 39.
Opleiding(en): HBO Financiële Management (Zuid-Afrika) .
Werkervaring: 13 jaar.
Werkgever: Leasebedrijf.
Huidige functie: Informatie Analist.
Vakantiegeld: NIET.
Vakantiedagen: NIET.
Laptop: NIET.
GSM: NIET.
Leaseauto: NIET.
Pensioenregeling: NIET.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NIET.
Land: Nederland, Zuid-Afrika
Regio: Zuid-Holland, Pretoria (Zuid-Afrika)
Reistijd: 25 minuten fietsen totaal (NL)

Maand salaris (bruto): <>€4000 EUR.

Ek is Suid-Afrikaans gebeore en getoge, en het wat werkervaring in Suid-Afrika opgedoen todat 'n bedryf my gewerf het om hier in Nederland te werk. Inmiddels heb ik niet via huwelijk maar via werkervaring een Nederlands paspoort verworven. Een oorstap maak van een land na 'n ander is moeilik, veral qua sosiale lewe, mense leer ken ens. Jy kom dan in 'n land en is 'n expat.
En omdat ek meestal niet uit eie keus freelance werk, is dit moeilik om egte bande op te bou. En dit vind ek die grootste uitdaging van expat. Verder belangrik om goeie werk te doen, die Nederlands taal te leer.. uiteraard is die verleiding alleen maar Engels te gaan praat, en met expats om te gaan. :P
Qua werk, ek het in ZA by 'n internasionale leasebedryf gewerk en nu werk ek hier op hul nederlandse tak. Selfde procedures, slefde communicatielyne enz enz.
Naar Nederlandse normen is je salaris marktconform voor de functie, opleiding en ervaring.

Maar door het totale gebrek aan secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioen, vakantiegeld, vakantiedagen, ...) is het hele pakket duidelijk onder de markt.

Heb je een (vaste) arbeidsovereenkomst of werk je als freelancer?

• Davio
  • Laatst online: 06-01 16:46
Leeftijd: 25.
Opleiding(en): WO Informatica (geen diploma).
Werkervaring: 3 jaar.
Werkgever: Kleinschalig ICT-bedrijf.
Huidige functie: Application Developer.
Vakantiedagen: 26.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, bonus gelijk aan 13e maand, verspreid over 4 kwartalen (alleen als er een bepaald aantal declarabele uren gehaald is)
Laptop: Ja, nu: Dell Latitude E6500 (zelf samengesteld icm werkgever).
GSM: Ja, nu: Nokia 6100.
Leaseauto: Wel mogelijk, niet gedaan (zelf een goedkoop eerste auto'tje gekocht).
Pensioenregeling: Nee.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: KM-vergoeding (0,19ct), Cursussen.
Regio: Nederland, nu: Noord-Brabant
Reistijd: Naar kantoor: 25 min, naar huidig werkadres: 50 min; beide met de auto

Maand salaris (bruto): €2400 EUR.

Ik ben drie jaar geleden begonnen bij dit bedrijf met een halfjaarcontract en een salaris van €2000,- om me te bewijzen. Na een tweede halfjaar kreeg ik een contract voor onbepaalde tijd en €2200,-. Onlangs heb ik een gesprek met mijn werkgever aangevraagd en €200,- bruto per maand (en dus ook op mijn bonus en vakantiegeld) erbij gekregen.

Zo'n gesprek met je werkgever hoeft helemaal niet spannend te zijn (ligt ook wel een beetje aan je werkgever, ik heb een relaxte baas), zet wel voor jezelf alle punten op een rijtje die je eventueel als argumenten voor een loonsverhoging aan kunt voeren. Onderzoek ook op internet (bijvoorbeeld in dit topic) wat normale bedragen zijn voor jouw situatie en geef dit eventueel ook aan.

Ik ben zelf heel blij met hoe het de laatste 3 jaar gegaan is. Toen ik bij dit bedrijf kwam werken, had ik nog nooit een vaste baan gehad; ik was wel klaar met de universiteit (mij te theoretisch, had achteraf misschien HBO moeten kiezen) en moest toch centjes gaan verdienen. Ik kreeg een sollicitatiegesprek na referentie door een vriend die wel zijn studie had afgemaakt en inmiddels al een jaar bij het bedrijf werkte. Ik werd aangenomen en mocht mij het eerste halfjaar laten zien. Die kans heb ik met beide handen aangepakt en al heel veel geleerd. Ik zou het wel leuk vinden als ons bedrijf nog zo'n kereltje als ik (och wat was ik nog een jochie toen) aannam die ik dan kan gaan coachen. :)

• Chief
Dit zal je ongetwijfeld vaker gehoord hebben maar probeer je diploma binnen te halen. Het KAN moeilijker zijn zonder diploma om later stappen te zetten in je carriere. Hoe langer je wacht met het afmaken van je studie, hoe kleiner de kans is dat je het ooit nog doet

• t_captain
Davio schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:53:

Maand salaris (bruto): €2400 EUR.
Krijg je ook een vergoeding omdat je hebt afgezien van de leaseauto? Scheelt je baas toch 800 euro per maand die auto ..:)

• MazeWing
  • Laatst online: 14:44

MazeWing

The plot thickens...

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO niveau 3 (Politie Medewerker)
Werkervaring: 4 jaar.
Werkgever: Politie
Huidige functie: Politie Medewerker (Agent)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 38 uur.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: KM vergoeding (in mijn geval €284), Levensloop
Regio: Eindhoven
Reistijd: ongeveer 40 minuten (60 KM)

Maandsalaris bruto: €2216 + operationele toeslagen (onregelmatigheid) van gemiddeld €300-400
Uiteindelijk is mijn salaris zo'n beetje €2550 per maand

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Davio
Chief-XL schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:59:
Dit zal je ongetwijfeld vaker gehoord hebben maar probeer je diploma binnen te halen. Het KAN moeilijker zijn zonder diploma om later stappen te zetten in je carriere. Hoe langer je wacht met het afmaken van je studie, hoe kleiner de kans is dat je het ooit nog doet
Tja, maar ik ben nu wel een aardig CV aan het opbouwen, dat is volgens mij belangrijker. Ja, wellicht wordt het in de toekomst lastig om over te stappen, maar ik denk dat ik met mijn huidige CV en goede referenties ver kom. Ik doe nu ook hetzelde werk als de collega die de studie wel heeft afgemaakt, maar ik schat mijn code-inzicht en leersnelheid toch een stuk hoger in dan die van hem. Ik ben ook erg autodidact en constant met het wereldje bezig, ook naast het werk. De ICT blijft toch een dynamische wereld, dus door er veel mee bezig te zijn, geef ik me een voorsprong op andere collega's. Het werk is gewoon makkelijker als het ook je hobby is.

Er zijn in die 3 jaar ook flink wat collega's de laan uitgestuurd die al langer zaten, allemaal met dure contracten en diploma's, maar ze draaiden gewoon niet meer mee en brachten niks meer op. Ik ben al die tijd blijven zitten. Dit is toch wel een duidelijk signaal van ons bedrijf dat ze flexibiliteit en inzet belangrijker vinden dan een papiertje aan de muur.

Ik krijg geen vergoeding voor de lease-auto, wist niet dat dit zo werkte. Misschien begin ik hier nog eens over, al dan niet wanneer mijn huidige barrel het begeeft. :)

• Chief
Is natuurlijk ook situatie afhankelijk. Ook van je organisatie. Stel echter dat je ooit in een solliciatie procedure bij een andere onderneming terecht komt of 1 vd kandidaten bent voor promotie, dan wordt er vrijwel altijd gekeken of je je (relevante) diploma hebt. Natuurlijk, zonder diploma kan je net zo ver komen als met diploma maar je kans is groter als je dat papiertje hebt.

• t_captain
Davio schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:34:
[...]

Ik krijg geen vergoeding voor de lease-auto, wist niet dat dit zo werkte. Misschien begin ik hier nog eens over, al dan niet wanneer mijn huidige barrel het begeeft. :)
Het is geen algemene regel dat je een vergoeding krijgt als je geen leaseauto neemt. Sommige bedrijven hebben een mobiliteitsvergoeding die je aan lease kunt besteden of anders als reiskostenvergoeding kunt ontvangen (19 cent/km netto, de rest bruto). Andere bedrijven hebben geen regeling voor eigen rijders, of een andere.

Maar het is wel goed om je te beseffen dat jij je baas 800 euro per maand bespaart door af te zien van je leaseauto. Dan mag er imho ook wel iets voor jou inzitten. Je salaris (+-2600 inclusief de bonus) is marktconform, maar dan wel met een leaseauto.

• Davio
Nou, we hebben wel een aparte reiskostenvergoeding.

Ik krijg voor elke dag die ik werk vergoeding naar ons kantoor (ook als ik thuiswerk), dit is 60km (heen en terug) en hier krijg ik €11,40 voor. Ik werk nu samen met een collega op een locatie die verder ligt en we carpoolen. Degene die rijdt krijgt voor 100km €19,- in plaats van €11,40. Degene die meerijdt krijgt wel gewoon het normale bedrag. dus €11,40.

Als ik vorige maand erbij pak, dan zie ik dat ik in totaal €311,60 terugkrijg.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:15
t_captain schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
Je salaris (+-2600 inclusief de bonus) is marktconform, maar dan wel met een leaseauto.
Niet lullig bedoeld, maar hij is een drop-out. Dan lijkt me bij 3 jaar werkervaring 2600,- euro + leaseauto wel erg veel, toch?

• Davio
croxz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar hij is een drop-out. Dan lijkt me bij 3 jaar werkervaring 2600,- euro + leaseauto wel erg veel, toch?
Nou, ik ben natuurlijk begonnen met een simpel halfjaarcontract waarin ik mezelf heb moeten bewijzen. Mijn werkgever heeft in die tijd gezien dat ik minstens net zoveel (zoniet meer) te bieden heb dan vastgeroeste collega's die veel meer verdienen.

Daarbij heb ik het nog niet over de extra uren die ik in onze website stop (krijg ik wel tijd-voor-tijd terug), de cloudserver die ik voor ons bedrijf heb geïnstalleerd en onderhoud, de verjaardagen die ik bijhoud, de bedrijfsuitjes die ik mede-organiseer en daarnaast het geld wat ik nu via de klant binnenbreng. Een klant die overigens al heeft aangegeven mijn inhuurcontract te willen verlengen.

Ik weet mijn projectmanagers meestal vrij snel van mijn kunde te overtuigen, zo heb ik hier onlangs een gapende memory-leak gefixt dat al 6 jaar bestond, Met dat soort dingen zijn ze toch blijer dan dat je een papiertje onder hun neus stopt en zegt: "Geef mij geld, ik heb een papiertje!"

Ik ben er wel achter gekomen hoeveel belangrijker praktijkervaring is dan theorie.

• celshof
croxz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Niet voor een WO-dropout. Zeker niet gezien hij ook nog een relevante studie heeft gedaan. Dan is affiniteit met IT + het HBO/WO-denkniveau voldoende om een heleboel IT-banen goed uit te kunnen voeren.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Werkervaring > opleiding. 100%

Mijn vrouw heeft een afgeronde WO opleiding Pedagogiek, maar heel weinig werkervaring. En komt dus niet aan de bak. Ze heeft al op talloze relevante vacatures gesolliciteerd, maar krijgt vaak te horen dat de voorkeur is gegeven aan mensen met meer werkervaring. Dan is ze dus nog niet eens op gesprek geweest!
Het is gewoon diep treurig, ze wil heel graag maar wordt bij voorbaat al afgewezen want geen ervaring. Tsja, wat moet je dan?

Verwijderd

Leeftijd: 34
Opleiding(en): MTS (Vapro A,B en C)
Certificaten: Heel veel de meesten van Veiligheid
Werkervaring: 15 Jaar
Werkgever: Hele Grote Olieconcern
Huidige functie: Petrochemische Procesoperator

Vakantiedagen:30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuiitkering
Laptop: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: Ploegendienst
Pensioenregeling: Conform CAO
Regio:Zuid-Holland
Reistijd**: +/- 45 tot 50 min
Maand salaris (bruto): tussen de €9000 a €10.000 p/m

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[ Voor 99% gewijzigd door Kecin op 09-01-2012 09:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Davio
Had ik maar zo'n vakantiebaantje vroeger!

Nee, ik heb 3 weken onder de steenwol gezeten om een verblijf in een sloeberig Italiaans 2-sterren hotel te bekostigen. :)

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:51:
[...]

Vandaar dat de olie zo duur is ;)

Sinds een poosje heb ik vakantiewerk:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Technische Informatica (bijna afgerond)
Certificaten: Beetje Cisco startermeuk
Werkervaring: 0 Jaar (Wel gehobbyd en 3 jaar aan stages gehad)
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Applicatiebeheerder

Vakantiegeld: NVT
Vakantiedagen: Om de 2 weken 1 dag vrij nemen
13/14e maand of winstuitkering: NVT
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: Conform CAO
Regio:Twente
Reistijd**: +/- 30 tot 40 min
Maand salaris (bruto): 2200 € p/m
Lijkt me zeer netjes voor een vakantiebaantje.
Leuk, netjes inderdaad. Gewoon op een vacature geantwoord of zo?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nee, geen vacature, ik ben gevraagd om er te komen werken. Had hier voor mijn opleiding een project gedaan en ga hier in sept ook afstuderen.
Ik zit nu welliswaar op een andere afdeling maar was "aanbevolen". Ik werd dus (terwijl ik niet opzoek was naar werk) gebeld of ik niet langs wou komen. Uiteindelijk wouden ze me fulltime voor 3500 hebben, maar daar heb ik op gepassed omdat ik mijn diploma eerst wil halen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Kecin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:05:
Nee, geen vacature, ik ben gevraagd om er te komen werken. Had hier voor mijn opleiding een project gedaan en ga hier in sept ook afstuderen.
Ik zit nu welliswaar op een andere afdeling maar was "aanbevolen". Ik werd dus (terwijl ik niet opzoek was naar werk) gebeld of ik niet langs wou komen. Uiteindelijk wouden ze me fulltime voor 3500 hebben, maar daar heb ik op gepassed omdat ik mijn diploma eerst wil halen :).
Nou, als dat de vooruitzichten zijn voor na je afstuderen doe je het beter dan de meeste, zoniet alle, starters die ik ken. Een salaris van 3500 om mee te beginnen is zeker niet verkeerd.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:15
Het gaat me niet om jouw specifieke situatie, ik wil best geloven dat jij het waard bent. Het gaat mij om marktconform, dus de stelling dat een gemiddelde WO drop-out met 3 jaar werkervaring 2600,- + auto of laten we zeggen 3000,- zonder auto waard zou zijn. Wat zou een gemiddelde WO'er MET diploma en 3 jaar ervaring dan wel niet moeten verdienen?

• celshof
Mr_Size schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:17:
Werkervaring > opleiding. 100%

Mijn vrouw heeft een afgeronde WO opleiding Pedagogiek, maar heel weinig werkervaring. En komt dus niet aan de bak. Ze heeft al op talloze relevante vacatures gesolliciteerd, maar krijgt vaak te horen dat de voorkeur is gegeven aan mensen met meer werkervaring. Dan is ze dus nog niet eens op gesprek geweest!
Het is gewoon diep treurig, ze wil heel graag maar wordt bij voorbaat al afgewezen want geen ervaring. Tsja, wat moet je dan?
Mijn vriendin heeft (ortho)pedagogiek gestudeerd en heeft dezelfde ervaring. Veel solliciteren, maar altijd te weinig ervaring. Uiteindelijk heeft ze een jaar lang een werkervaringsplek gekregen (2 dagen werken per week, 1 uur betaald) en met die ervaring door kunnen stromen binnen de stichting waar ze nu werkt.

Verwijderd

celshof schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:21:
[...]
Mijn vriendin heeft (ortho)pedagogiek gestudeerd en heeft dezelfde ervaring. Veel solliciteren, maar altijd te weinig ervaring. Uiteindelijk heeft ze een jaar lang een werkervaringsplek gekregen (2 dagen werken per week, 1 uur betaald) en met die ervaring door kunnen stromen binnen de stichting waar ze nu werkt.
1 uur betaald? Je bedoelt 1 dag?

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
celshof schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:21:
[...]
Ja, die richting zitten we nu ook te kijken, want het schijnt de enige manier te zijn om je carrière op te bouwen in die branche.
Ik ben er principieel eigenlijk tegen, want vind het schandalig dat WO-ers op deze manier vrijwel onbetaald moeten werken. Heb je je 5 à 6 jaar de tering gestudeerd, kan je nog nergens wat verdienen :(

• celshof
croxz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Het gaat me niet om jouw specifieke situatie, ik wil best geloven dat jij het waard bent. Het gaat mij om marktconform, dus de stelling dat een gemiddelde WO drop-out met 3 jaar werkervaring 2600,- + auto of laten we zeggen 3000,- zonder auto waard zou zijn. Wat zou een gemiddelde WO'er MET diploma en 3 jaar ervaring dan wel niet moeten verdienen?
In de IT is dat zeker mogelijk. Misschien niet als je blijft hangen op een Servicedesk, maar als je een beheerfunctie hebt (applicatie of functioneel) is dat een heel normaal salaris. Dan is affiniteit met IT belangrijker dan een relevante HBO/WO-opleiding.

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
qadn schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:19:
Onzin, als je meer verdient hou je meer over.
Maar wat staat daar tegenover?

Mijn vrouw gaat van 5 dagen naar 3 dagen per werkweek en in salaris levert zij van de netto 1600 euro, netto 350 euro in!
Een bijna halvering van werkdagen resulteert in een kleine teruggang in netto salaris _/-\o_

Youtube: DashcamNL

• celshof
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
1 uur betaald? Je bedoelt 1 dag?
Nee, 1 uur. Bloedserieus. Enige kanttekening die ik er bij kan maken is dat het geen minimumloonfunctie is en het startsalaris zo'n €3000 is (op maandbasis) en een werkweek van 36 uur. Dan houd je nog wel een aardig uurloon over.

• Davio
celshof schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:27:
[...]
In de IT is dat zeker mogelijk. Misschien niet als je blijft hangen op een Servicedesk, maar als je een beheerfunctie hebt (applicatie of functioneel) is dat een heel normaal salaris. Dan is affiniteit met IT belangrijker dan een relevante HBO/WO-opleiding.
Ik doe onder andere applicatie ontwikkeling en beheer, met name maatwerkpakketten.

Denk aan software van 15 jaar oud wat inmiddels te gespecialiseerd, geëvolueerd, wildgegroeid is om helemaal opnieuw op te bouwen.

Het is niet het liefste wat ik doe (werk het liefste met nieuwe technologieën), maar de klant betaalt ervoor. :)

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Bsc. International Business (HR) en Msc. International Business (Finance, niet afgerond)
Certificaten: WFT Levensverzekeren en WFT Beleggen A
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Pensioenfonds van een wereldwijd opererend bedrijf
Huidige functie: Financiën en Interne Controle

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:Geen idee. 10% van het aantal gewerkte dagen geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, winstuitkering en persoonlijke bonus. Winstuitkering+bonus kan oplopen tot 25% van het salaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geregeld cursussen en masterclasses
Regio:Overijssel
Reistijd: 5-10 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): € 2700,-

Verder moet ik zeggen dat mijn situatie misschien vergelijkbaar is met die van Davio, ook al is het in een andere sector. Na veel hangen en wurgen toch besloten de Msc. niet af te maken, maar wel aantoonbaar het niveau hebben. Tijdens het wikken en wegen en hangen heb ik tussentijds bij een ander pensioenfonds gewerkt. En die ervaring gaf de doorslag voor deze vacature over iemand die het papiertje wel had.

Nu zit ik met een tijdelijk contract voor een lager salaris dan normaal. Als ik mijzelf bewijs (wat tot nu toe meer dan redelijk lukt) kan ik een vast contract tegemoet zien. Officieel weet ik niet wat mijn werkgever in gedachten heeft, maar bij het maken van het budget voor volgend jaar staat er € 3200,- bruto gereserveerd voor een "in te vullen vaste vacature".

@ Croxz: Volgens mij is € 2.600,- helemaal niet exorbitant. In mijn sector is een startsalaris van 2700-2900 voor een WO'er niet ongewoon. Ik kan mij niet voorstellen dat de IT sector heel anders is. En dat 3 jaar werkervaring niet meer gewaardeerd wordt dan het HBO-WO verschil.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Multimedia vormgever
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 1 jaar aan stages, en nu 1 jaar als freelancer
Werkgever: 3D animatie bedrijf
Huidige functie: 3D animator

Vakantiegeld: NVT
Vakantiedagen: Freelance, dus wanneer ik wil als ik het op tijd aangeef.
13/14e maand of winstuitkering: NVT
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: NVT
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NVT
Regio:Z-H
Reistijd**: +/- 40 tot 60 min
Maand salaris (bruto): Ongeveer €1600

Overige opmerkingen:
Freelance, maar wel op kantoor.
Als iemand een andere optie weet qua werk? ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Davio
Tja, freelance, ik denk dat veel mensen daarover "dromen", maar zich niet beseffen dat het gewoon flink aanpoten is om zo je eigen boterham te verdienen.

Ik denk ook wel eens na over voor mezelf beginnen, maar heb net een huis gekocht, laat staan een briljant idee of 3 maanden salaris.

Maar je moet in het leven altijd een droom hebben en dat is voorlopig eerst het huisje. :)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 14:39

Jeroen V

yadda yadda yadda

hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:37:
Maand salaris (bruto): Ongeveer €1600

Overige opmerkingen:
Freelance, maar wel op kantoor.
Als iemand een andere optie weet qua werk? ;)
Krijg je 1600 ex BTW per maand voor 40 uur per week? Dus iets minder dan 10 euro ex BTW per uur?

• hexta
Jeroen V schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:42:
[...]
Krijg je 1600 ex BTW per maand voor 40 uur per week? Dus iets minder dan 10 euro ex BTW per uur?
Dat is correct.
Overigens wel een ruwe schatting, ik heb maanden gehad van 2k, maar ook mindere maanden.

• Loev
Misschien een beetje offtopic maar ik vond een artikel via Linkedin. Tech companies going all out to recruit talent

Ik heb daarna even gezocht op openstaande testvacatures op Monsterboard in San Francisco. Wat een aanbod! http://jobsearch.monsterb...ad=40&sort=rv.di.dt&cy=us

http://vacature.monsterbo...gde-Staten-101352916.aspx Jaartje San Francisco lijkt mij niet heel slecht :P

[ Voor 17% gewijzigd door Loev op 04-08-2011 14:48 ]

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 14:39

Jeroen V

yadda yadda yadda

hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Dat is correct.
Overigens wel een ruwe schatting, ik heb maanden gehad van 2k, maar ook mindere maanden.
Dat vind ik is echt bezopen weinig..... (overigens is er een apart topic voor freelancers, dus het lijkt me niet echt handig om er hier teveel op in te gaan)

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:45:
Opleiding(en): MTS (Vapro A,B en C)
Huidige functie: Petrochemische Procesoperator

Maand salaris (bruto): tussen de €9000 a €10.000 p/m
Ligt het aan mij, of is dit erg veel voor een Procesoperator (MTS opleiding)?

Of begrijp ik heel slecht wat een procesoperator doet, en dat dat in de petrochemie een heel specialistisch vak is?

• hexta
Jeroen V schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Dat vind ik is echt bezopen weinig..... (overigens is er een apart topic voor freelancers, dus het lijkt me niet echt handig om er hier teveel op in te gaan)
Helaas is het dit, of niets.
En zolang ik mijn armen en benen heb weiger ik om ze over elkaar te leggen en thuis te gaan zitten.

Maar als iemand suggesties heeft staat mijn inbox altijd open. :)

• Davio
Dirtbiter schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:47:
[...]

Ligt het aan mij, of is dit erg veel voor een Procesoperator (MTS opleiding)?

Of begrijp ik heel slecht wat een procesoperator doet, en dat dat in de petrochemie een heel specialistisch vak is?
Ik heb een salarischeck gedaan op loonwijzer.nl en toen kwam zijn maandbedrag er ongeveer uit.

Vergeet niet dat hij 15 jaar ervaring heeft en op de pagina waar jij naar verwijst, zegt de eerste zin misschien genoeg: De procesoperator heeft een cruciale rol in alle productieprocessen van zowel de (petro)chemische-, de farmaceutische- als de levensmiddelenindustrie.

Omdat ik verder weinig over het vakgebied weet, geef ik hem het voordeel van de twijfel. Well done, sir! :D

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Davio schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:55:

[knip]

Ik weet mijn projectmanagers meestal vrij snel van mijn kunde te overtuigen, zo heb ik hier onlangs een gapende memory-leak gefixt dat al 6 jaar bestond, Met dat soort dingen zijn ze toch blijer dan dat je een papiertje onder hun neus stopt en zegt: "Geef mij geld, ik heb een papiertje!"

Ik ben er wel achter gekomen hoeveel belangrijker praktijkervaring is dan theorie.
Je weet het wel behoorlijk zwart-wit neer te zetten, alsof iedereen met een afgemaakte studie niet van hard werken houdt en alleen om veel geld vraagt. Je kunt wel een hele hoop proberen recht te lullen, maar het is gewoon een feit dat je met een diploma interessanter bent dan zonder, los van hoeveel werkervaring je hieraan koppelt. Als een werkgever twee kandidaten heeft met allebei drie jaar werkervaring, maar één heeft geen HBO/WO-diploma en de ander wel, zal de laatste vaker de voorkeur krijgen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Davio
RAILGUNNER schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Je weet het wel behoorlijk zwart-wit neer te zetten, alsof iedereen met een afgemaakte studie niet van hard werken houdt en alleen om veel geld vraagt. Je kunt wel een hele hoop proberen recht te lullen, maar het is gewoon een feit dat je met een diploma interessanter bent dan zonder, los van hoeveel werkervaring je hieraan koppelt. Als een werkgever twee kandidaten heeft met allebei drie jaar werkervaring, maar één heeft geen HBO/WO-diploma en de ander wel, zal de laatste vaker de voorkeur krijgen.
Dat klopt.

Ik geef toe dat ik het soms wel jammer vind dat ik toentertijd niet beter mijn best heb gedaan om dat diploma te halen, maar dat was toen. Ik begon op mijn 17e aan de uni en ik had geen idee wat ik precies wilde. Ik heb informatica gekozen, omdat ik computers altijd wel interessant vond. Wist ik veel dat we alleen maar saaie boeken met droge stof kregen en zelden met de praktijk bezig waren. Ik had ook niet het doorzettingsvermogen dat ik nu heb en er zijn veel dagen geweest dat ik liever in bed bleef liggen dan om 6.30 eruit om de bus te nemen.

Ik raad ook niemand aan om maar lekker te stoppen met die studie en gewoon ergens te beginnen, by all means, haal het als je het halen kan.

In mijn situatie is het echter niet nodig gebleken en daar ben ik mijn baas die mij een eerlijke kans heeft gegeven erg dankbaar voor. We hebben een klein bedrijf waar ik erg begaan mee ben en daarom zet ik me ook in voor allerlei nevenactiviteiten om die dankbaarheid te tonen en het bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

We moeten echter niet doordraven en stellen dat je zonder diploma kansloos bent. We hebben nu voorbeelden gezien van mensen met diploma die nergens aan de bak komen en mensen zonder diploma die een goede baan hebben. Een ieder krijgt in zijn leven verschillende kansen en dan ligt het nog altijd aan jezelf om die kansen te benutten.

Misschien ben ik ook wel te hard met oordelen, omdat ik makkelijk praten heb. Ik zit lekker hoog en droog met mijn vaste baan. Als je dan toch ergens vanaf 0 moet beginnen, dan zul je over het algemeen de sollicitatieronde makkelijker doorkomen mét diploma dan zonder.
Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]