[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54

MaxForce800

De enige echte.

redwing schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:04:
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, of 2500 gold oid zodat je de eerste maand sneller kunt trainen :)
Maar ga er maar niet van uit, sowieso zijn er veel te veel open beta testers waar ze dan iets aan moeten geven, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Dat zou lachen zijn ja.
redwing schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:04:
Ik weet ook niet hoe vaak je speelt en of je de SU-85 wel haalt.
Ik speel door de weeks alleen 's avonds en dan ook maar 1-2 uurtjes. In het weekend speel ik zowat de hele dag wel. Nog tips om nog snel bij een TD te komen?
Probeer inderdaad zoveel mogelijk mee te krijgen de komende 2 weken. Wat een leuke TD is om mee te spelen is de Marder van de Duitsers. Weinig HP, weinig armor maar een leuke gun voor zijn tier. Upgrade alles zsm en je hebt een fantastische TD. Ik heb nog altijd een elite marder in de garage staan om zo nu en dan plezier mee te hebben :D
Ok, ik zal er naar kijken. Het is gewoon om nog eens een goede TD uit te proberen voor het einde van de beta.

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:57:
1 woord: Zwak.

Geef ons (open beta testers) dan tenminste iets van een aandenken aan de goeie ouwe open-beta-testers-tijd... Zoals een exclusive tank ofzo.. Iets kleins... ( :P )
Niet zwak, dat is al een paar maanden geleden bekend en wordt om de paar pagina's weer gevraagd hier in het topic :)

Wij, closed beta testers, krijgen wel wat >:)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:17:
[...]
*high five* 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:17:
[...]

Niet zwak, dat is al een paar maanden geleden bekend en wordt om de paar pagina's weer gevraagd hier in het topic :)

Niet zo pesten ;(
Ik wil ook een epic tank... Al is het maar een kleine.

Blijven die kleine standaard 1e tanks er wel in? Of moet je daar in het begin tussen kiezen?

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn .exe zegt ook 'closed beta'. Krijg ik nu ook een tank? :+

Vziw draai ik gewoon in de open beta mee, dus :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Edmin schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:24:

Ik hoop het voor je, die dingen zijn volgensmij best mooi! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door MaxForce800 op 30-03-2011 13:33 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Edmin schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:24:

Volgens mij moet je account gemaakt zijn in de periode van de closed beta, niet de software die je draait. Dat lijkt mij tenminste logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Precies, ze hebben de setup gewoon nog niet verandert :)
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:19:
[...]

Blijven die kleine standaard 1e tanks er wel in? Of moet je daar in het begin tussen kiezen?
Uiteraard anders is het beginnen met spelen nogal lastig ;)

[ Voor 71% gewijzigd door psychoclown op 30-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

patrickos85 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Volgens mij moet je account gemaakt zijn in de periode van de closed beta, niet de software die je draait. Dat lijkt mij tenminste logisch
Dat is het ook. Ik begin gewoon op 0. Net als alle andere n00bs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Edmin schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:39:
[...]

Dat is het ook. Ik begin gewoon op 0. Net als alle andere n00bs. :P
Nouja, als je je account sinds closed beta hebt dan krijg je iig een closed beta special edition tank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 09:15
Ed_L is op 06.02.2011 geregistreerd. Net 1,5 week te laat dus :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door User op 30-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
User.tmp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:27:
Ed_L is op 06.02.2011 geregistreerd. Net 1,5 week te laat dus :Y)
Ow man, heb ff mijn inschrijfdatum gechecked en 20.01 haha, net op tijd gelukkig. Tenminste een leuk tankje om straks mee los te gaan. Free exp sparen voor het eerste leuke spul van de russen en duitsers. Hoewel de loltraktor battles ook wel leuk waren.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik ben op 25-1 geregistreerd. Is dat dan ook net te laat? Ik moest nog wel een closed beta key regelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Data as of 30.03.2011, 01:48 UTC

Registration date: 04.03.2011

Haha laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Gizzy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:44:
Hoewel de loltraktor battles ook wel leuk waren.
Ik verwacht trouwens wel bijzondere battles die eerste paar dagen. Aangezien weinig tot geen spelers dan al reguliere tier IV tanks hebben zullen het wel vooral battles worden met enkel premium tanks. Dus geen arty en of td's in het begin...lijkt me eigenlijk minder leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik heb de Heavy pre-order besteld en rij straks op dag 1 rond in een Tier 8 Heavy. Dat zullen wel potjes van 9x9 met 18 van dezelfde tank zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
BramSd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:48:
Ik ben op 25-1 geregistreerd. Is dat dan ook net te laat? Ik moest nog wel een closed beta key regelen namelijk.
Weet niet hoe ze daar precies mee omgaan of dat de datum leidend is of de soort key die is geleverd?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Lector schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:55:
[...]

Ik verwacht trouwens wel bijzondere battles die eerste paar dagen. Aangezien weinig tot geen spelers dan al reguliere tier IV tanks hebben zullen het wel vooral battles worden met enkel premium tanks. Dus geen arty en of td's in het begin...lijkt me eigenlijk minder leuk om te spelen.
Ik weet het niet, als je zorgt dat je snel voorbij de eerste tier bent (zou binnen een goed potje of 4 kunnen) dan kun je de eerste stap naar TD's/SPG's zetten en dan heb je meteen voordeel. Een TD heeft vaak een dikke gun en kan een premium tank heel goed aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Laatst online: 12-09 10:02
Gizzy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:57:
[...]

Weet niet hoe ze daar precies mee omgaan of dat de datum leidend is of de soort key die is geleverd?
Datum... En ze schijnen ook te kijken hoeveel battles je gedaan hebt... 1000 minimaal ofzo... Maar datum is leidend, dus eerder dan 27-01-2011 = tank anders helaaaaaas...

Zag ook dat er iets met vertraagde vrijgave zou komen met de premium tanks om idd te voorkomen dat dat de enige online zijn straks bij live gaan... Nog geen concrete dingen though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
UdiBenLudi schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:01:
[...]

Datum... En ze schijnen ook te kijken hoeveel battles je gedaan hebt... 1000 minimaal ofzo... Maar datum is leidend, dus eerder dan 27-01-2011 = tank anders helaaaaaas...

Zag ook dat er iets met vertraagde vrijgave zou komen met de premium tanks om idd te voorkomen dat dat de enige online zijn straks bij live gaan... Nog geen concrete dingen though...
Net ff gechecked, maar ik heb 1300 battles mee gedaan. Blijkt dat ik maar 28% van de tijd overleef. Zegt genoeg over mijn speelstijl :P

Ik vind het wel een beetje flauw dat wij dan moeten wachten op de premium tanks. Misschien dat ik tegen de tijd dat ik de tank krijg al hoger in tier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik begin ook met mijn medium premium. Snel wat free xp sparen en dan de Marder 2 aanschaffen, moet nog even uitrekenen hoeveel xp ik nodig heb om een geupgrade marder. Maar dat wordt leuk tussen de loltraktors!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12
psychoclown schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Dan zal ik je vertellen waarom:
- Match making - Is heel prima en ik zie niet in waarom iedereen dit zo'n probleem vind, ook onderaan het team kan je (wellicht met moeite) goed meekomen als je weet wat je doet
- Invisible tanks - Wordt aan gewerkt, zie patch notes
- Overpowered russian tanks - Zijn niet OP maar zijn makkelijker onder de knie te krijgen, de USSR zijn prima maar de German tanks zijn zwakker (en waar inderdaad wat aan gedaan moet worden)
- Geen german tank fixes - Wordt eveneens aan gewerkt, zie patch notes

Ja ik speel de USSR tanks en nee ik ben niet biased, ik ben blij dat de T-54 (licht) generfed zijn en ik zie graag dat de duitsers gebuffed worden. Ik krijg alleen wel een punthoofd van mensen die maar keer op keer blijven verkondigen dat de USSR tanks o zo OP zijn.. de verschillende tank trees dienen anders gespeeld te worden net zo goed dat tanks individueel anders gespeeld dienen te worden.
Daarnaast heb ik maar één pre-order geplaatst en ja dat vind ik het meer dan waard, ik speel het spel niet voor niets al 5-6 maanden met veel plezier.
Nou over dat match making zijn veel spelers inclusief ik niet tevreden. Als ik met in een match kom met vijanden 3-4 tiers hoger is dat echt niet leuk. En ja dit gebeurt bij mij in zeker 75% van de games die ik speel en dit is ook op tijden van de dag dat er meer dan genoeg spelers online zijn. Zelfs met een TD kan ik die tanks praktisch niet penetraten of ik moet al geluk hebben. Enige waar ik nog wat dmg mee doe is arty en zelfs die doet maar een paar procent dmg ofzo tegen die heavies. Ze moeten de match making meer limiteren qua tiers of mensen opties geven waar ze tegen willen spelen (zoals alleen bepaalde tiers, alleen medium tanks etc).
Veel mensen die roepen dat match making goed is spelen al langer de beta en zijn al door de lagere tiers heen gegaan. Ik denk dat veel mensen die nu bij tier 3/4 aankomen gewoon worden weg gejaagd door dit matching systeem. Straks nu de hardwipe zal het wel weer goed zijn voor iedereen omdat er dan weinig high tier spelers zijn, maar na een tijdje zit je weer met dit zelfde probleem als er niks veranderd.

Dat van die invisible tanks zijn ze wellicht mee bezig, maar als ik de reacties van de devs lees werkt het systeem grotendeels als intended. Ik heb daar toch een andere mening over.

Russian tanks overpowered. Nou ik ben echt niet de enige die dat vind, check het official forum maar eens. Ze zijn niet allemaal overpowered, maar een aantal wel en de rest is nooit echt slechter dan de andere naties.
- KV, dat ding heeft gewoon zwaar OP guns voor zijn tier. Kan met mijn TD van gelijke lvl of 1 tier lager die KV amper penetraten en heb zeer veel bounces terwijl hij me met 1 shot door mijn dikke frontal armor killed.
- SU-85 107 of 122 mm instagib canon voor z'n tier
- BL10 spike damage is veel beter dan andere nations.
- T54 geen uitleg nodig
Kan wel een heel topic wenden aan deze discussie maar daar heb ik geen zin in, is genoeg over te vinden.

German tank fixes zijn ze dan wel erg lang mee bezig want het is al erg lang bekend. Ik ben dan ook van mening dat ze beter eerst eens de huidige content gaan fixen en later maar extra content zoals de amerikaanse TD lijn toevoegen.
psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:26:
TD's hebben als voordelen:
[list=X]• Grote gun
• Hoge penetration
• Hoge damage
• Hoge view range (over het algemeen gezien) en kunnen goed snipen

Nadelen:
[list=O]• Lage armor
• Lage RoF
• Fixed gun en geen turret dus beperkte draaiing mogelijk
• Draaien langzaam om hun as en dus crappy short range tegen snelle tanks
Klopt over het algemeen wel, maar dat is niet het hele verhaal imo. En de view range is bij de meeste TD toch echt heel slecht!! Alleen de tank destroyers met een open top hebben goede view range, de rest niet totdat je bij de allerhoogste tiers aankomt. Die hebben wel veel view range omdat ze zo groot als een huis zijn.

Probleem met de TD is dat medium tanks van dezelfde tier vaak dezelfde grote gun krijgen, een turrent hebben, meer armor, speed, view range, meer hit points etc zodat de TD eigenlijk helemaal niet zo goed is als men denkt. Als een gelijke tier medium en TD headon op de sterkste armor elkaar gaan bevechten zal de medium winnen doordat hij beter armor en meer hitpoints heeft. Alleen in de aller hoogste tiers loopt de TD weer in met meer health en armor.
Zie bijvoorbeeld de Jagdpanzer (TD) vs VK3601 en VK3001 (medium). Allemaal tier 6 tanks en met dezelfde gun. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/TIRQc.jpg

Nu zullen veel mensen zeggen ja maar een TD speel je anders en dat klopt. Je moet over het algemeen wat voorzichtiger spelen, hiden, net achter de linies etc. Maar dat is meer om de beperkingen van de TD te overkomen dan dat hij erg goed is. Een medium of heavy tank is namelijk praktisch net zo goed als TD, daar kan je ook prima mee hiden, achter de linies gaan snipen etc.
Het voordeel van de TD is dat hij een camo bonus krijgt die de andere tanks niet hebben. Probleem is vaak alleen dat je als TD weinig view range hebt en pas de vijand ziet wanneer hij al erg dichtbij is. Verder heeft de TD over het algemeen een iets sneller aim time en accuracy maar dat verschil is minimaal en niet merkbaar op de ranges waar je vecht. En een iets lager profiel zodat je minder snel gezien/geraakt wordt, maar dit heeft een weer het nadeel dat wanneer er ook maar enig hoogte verschil of een object is dat je er niet overheen kan kijken. Ze moet je bij een heuvel echt helemaal naar (op) de top rijden met je TDwil je op de vijand daar achter schieten, een tank hoeft dat niet want die kan met zijn gun hull down gewoon ff over de top heen kijken en schieten met peekaboo tactics.

Maar ook de bruikbaarheid van medium tanks is erg beperkt in deze game want snelheid heeft amper voordelen in deze game. Men kan toch wel op je schieten. Een heavy doet praktisch alles beter in deze game dan alle andere tanks. Beste view range, beste guns, beste armor, meer health points!! etc. De heavy wint gewoon de meeste battles niet alleen vanwege zijn goede armor maar ook vanwege zijn hoge hit points. Het is gewoon een magical bullet sponge die ladingen penetrations in zelfs zijn side of rear kan absorben.

Ik ben blij dat ik er in de beta ben achter gekomen dat alleen heavies (en arty niche) een echte rol spelen in deze game. Hoef ik mn tijd niet te verdoen aan andere tanks. Enige reden om iets anders te spelen is als je wellicht een money maker nodig heb later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Heb je zelf wel eens met die 'OP' tanks gespeeld?

Heb je een linkje naar je profile trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je je mening over die OP Russian tech tree nog maar eens herzien. Zo OP zijn ze helemaal niet. Ik had het vandaag met mijn T-34-85 met upgraded 85 mm gun (AP round doet 144 mm penetration) en die bounced op de koepel van een Leopard met 50 mm front armor. Dat gebeurt me met mijn IS-3 trouwens ook vaak op VK3601H's.

De KV OP? Je bent in veel battles de hoogste in de lijst, maar verwacht geen wonderen van dat ding. Ik heb er zelf vele battles mee gespeeld en ik vind het ronduit een rot-tank. Het enige wat je ermee kan is ambushen (en dan nog alleen op een plek waar ze niet zo snel achter je kunnen komen). Het 152 mm kanon wat erop zit heeft een herlaadtijd van een half jaar, en als je dan een keer kan schieten heb je grote kans dat hij mist (accuracy: 0,6).
Het 107 mm kanon (tier VII) is aardig te noemen.... Kijk ik alleen naar het kanon... Ga je vervolgens kijken naar de turret waar dat ding inzit, dan wordt het opeens een heel ander verhaal. Dat ding doet over 1 rondje bijna 26 (!) seconden!!! Zelfs een medium op 100 meter afstand draait je er nog uit! Komen ze nog dichterbij dan kun je net zo goed de game maar stoppen want dan heb je geen kans meer. Je 'OP'-geblaat raakt dus kant noch wal, ik zou je eerder aanraden om je tactics eens na te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Hey, reden voor deze post is om te testen of mijn nieuwe plaatje het doen. Sorry voor het ongemak en het verstoren van de discussie! :)

Crap, hij doet het dus niet. 8)7 Hellup?

[ Voor 14% gewijzigd door MaxForce800 op 30-03-2011 18:24 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
De KV 152mm speel je natuurlijk met HE ammo. Die doet 910 damage voor een tier 5 tank! En zelfs als je niet penetrate doe je alsnog 50% van de dmg ofzo, meer dan genoeg om praktisch alles in je tier te one shotten. En die medium tank zal never nooit niet op 100m afstand van een goede KV speler komen. Ja de KV is traag, maar die medium zal hij zeker raken. En wat je ook veel ziet is dat de KV (of andere tanks) niet met de medium tank probeert mee te draaien, maar juist zijn turrent de andere kant op gaat draaien zodat hij je makkelijk kan schieten als je je rondje om de KV heen aan het afronden bent. En als je je body en turrent tegelijk draait gaat het ook al een stuk sneller. Ik zie nogal veel noobs die dan alleen hun turret aan het draaien zijn. Dit alles als je al de kans krijgt om zo dichtbij te komen want die HE shell doet zoveel damage dat zelfs een misser met gemak je tracks er af blaast + vaak is er ook nog eens backup rondom de KV. Ook de KV kan met zijn armor en health echt heel veel hits weerstaan van tanks uit zijn eigen tier of lager. En natuurlijk pas je je tactics (peekaboo/hide) aan aan je trage reload gun. Trage reload is niet z'n probleem in veel games door deze tactics en daardoor is een high dmg gun met wat tragere reload te prefereren voor zijn hoge spike dmg. Zo hoef je je dus minder vaak bloot te stellen aan vijandelijk vuur en kill je sneller. Of je neemt de 107mm want die doet het ook erg goed in de lage tiers en heeft echt te veel penetration voor zijn tier. Maar tegen hogere tiers is de 152mm echt sterk. Zo kan je een ferdi gewoon op zijn front dikke armor met gemak hitten voor 25-30% dmg ofzo. Elke game van tier 5 of lager waar een KV speelt is bijna auto win als het een beetje een degelijke speler is. De tank domineert gewoon alles in zijn eigen tier, er is geen andere tank in de game die dit zo erg doet imo. En als je premium shells koopt is dat ding helemaal insane, 700 dmg met 206mm penetration, das gewoon 50% dmg tegen een tier 8. :o

Ik ben trouwens nu de laatste paar dagen helemaal overgestapt op de howitzer guns op mijn tanks met HE ammo. Ik ging eerder eigenlijk altijd voor de beste penetration guns op mijn tanks, maar toch heb ik nog vaak bounces op tanks die verder onder mijn penetration mogelijkheden zaten en het feit dat ik toch wel heel erg vaak tegen veel hogere tiers moet spelen. Met high penetration guns op mijn tanks vond ik HE shells eigenlijk altijd erg slecht en weinig (of geen?) dmg doen, maar met die howitzer short barrel guns is het echt goed te doen. Kan ik in elk geval nog degelijke dmg doen tegen 3 tiers hoger waar ik vaak tegen moet. Je doet gewoon altijd dmg en hebt geen last meer van bounce shots met AP die geen dmg doen. Howitzer is trouwens ook prima te gebruiken op de lange afstand als sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Pak je KV maar eens, gaan we 1 tegen 1 doen. Kijken of je nog steeds zegt dat de KV overpowered is.

Heb je trouwens enig idee hoe HE werkt?

Trouwens, als ik in mijn T5/6 tankje een KV tegenkom, krijg ik altijd een dikke grijns op mijn gezicht. Ik hou wel van gratis kills.

Oh en owja, trage reload + lage accuracy maakt _wel_ uit. Heel veel zelfs. En al helemaal als je beide hebt.

Edit: Heb je een linkje naar je profile?

[ Voor 70% gewijzigd door User op 30-03-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is niet de tank die OP is, maar de persoonlijkheid achter de tank. Het moment dat iemand veel fear factor door zijn tank uitstraalt, beginnen de spelers op de map OP te roepen. Ik heb al lagere tier tanks doen vluchten, heavies van gelijke tier doen afvragen hoe dat mogelijk is (verliezen van een TD in een minder dan 100 m bereik peekaboo/hide duel),...

Ferdinand had ik aan de "receiving end" als "hoe durven ze zoveel armor erop te zetten" ervaren, totdat ik zelf met eentje rond rij. Het heeft ook zijn zwaktepunten (bv geen BL-10 achtige alpha strike damage), tenzij als je een goede speler bent die de zwaktepunten goed kan wegsteken.

Op KV's heb ik nog niet gevloekt. Als je met de koffiepot turret afkomt en mijn SU-85 107 mm gun stabiliseert net voor de jouwe. Dan schiet ik door je turret en gooit je cross hair de lucht in. De volgende schoten is om het af te werken. Slechter dan arty accuratie van 152 mm en 3,5 seconde wachten maakt het niet zo handig voor sniping, maar is in een stad met voldoende support wel sterk (dat kan je van veel tanks zeggen).

In een stad kan je met een medium een missende schot uitlokken, daarna heb je tijd om 3 schoten te plaatsen voordat je weer een misser moet uitlokken.
User.tmp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:36:
Trouwens, als ik in mijn T5/6 tankje een KV tegenkom, krijg ik altijd een dikke grijns op mijn gezicht. Ik hou wel van gratis kills
Koffiepot eraf trappeeeuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Idd, weg met dat ding! >:)

SU-107 is aweseme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypnos
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Omdat de beta bijna afgelopen is weer een VK3601H teruggekocht waarmee ik eerder heel wat successen had behaald. Vandaag een Panther geramd die nog op 6% stond en daarmee uitgeschakeld. Kreeg ik de Kamikaze-onderscheiding voor...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Oz3Fj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik begon Komarin met T-44 in het noorden, reed voorbij de bekende campplekjes, over brug en naar vlag II aan het oosten. Ik ging dan maar spotten door de heuvel tussen oosten en center op en af te rijden. 2 IS-7, 2 Tiger,... in center en T-54 100 m op 11 uur tov mij.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.eu/images/c/c7/Komarin_mini.jpg
Eenmaal center door onze campers en arties geruimd is, kon ik de T-54 rood doen gloeien. Uiteindelijk durft een Tiger II mij te ondersteunen en hij werd door de T-54 beschoten. Ik nam de gok om vooruit rushen om de T-54 langs achteren te nemen. Plaatste 2 schoten voordat hij raak op mij zat te schieten, we rolden allebei achteruit en wisselen vuur op elkaars zijkanten. Het leek wel line of battle en ik kon dit intense duel net op tijd in mijn voordeel beëindigen.

Blijkbaar had de T-54 geen support mee en ik stoot door om de arties op te zoeken. Die dingen hebben teveel hp naar mijn goesting, onze arty had niet door dat hij op de vijandelijke arties kon schieten en ze schieten met dikke shells op mijn halfdode medium tank. Achter mij liepen nog wat anders spelers in de campende arty val. Alleen een IS-7 was goed genoeg om de 2 arties te verwijderen. Mijn team vloekt nog wat op de afk Pershing en de tijd is op.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sl4OvHOjoqD1ScgOdjs66AzK/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:59
Rutger Mulder schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:08:
[...]
Dat van die invisible tanks zijn ze wellicht mee bezig, maar als ik de reacties van de devs lees werkt het systeem grotendeels als intended. Ik heb daar toch een andere mening over.
Tja, daarvan snap ik ook niet helemaal wat daar nu mis mee is. Als er een tank achter een struik staat zie je die echt niet eens omdat ie een keertje schiet. Je hoort alleen het schot, maar dat wordt al zichtbaar gemaakt met het cirkeltje in het scherm wat precies aangeeft uit welke richting het schot komt. Als je dan in een bos zit zoek je het dichtsbijzijnde struikje uit die richting op en daar staat hij achter.
het enige wat er echt fout is is dat b.v. een tiger (maar ook andere tanks) zich veel beter kan verschuilen dan welke TD dan ook. Ondanks dat een TD een lager profiel heeft en minder zichtbaar zou moeten zijn.
Russian tanks overpowered. Nou ik ben echt niet de enige die dat vind, check het official forum maar eens. Ze zijn niet allemaal overpowered, maar een aantal wel en de rest is nooit echt slechter dan de andere naties.
Alleen ik vind het dan wel grappig dat uit de statistieken blijkt dat die russische tanks net zo goed zijn als andere vergelijkbare tanks qua kills/losses/deaths. Als de tank echt OP is kan dat alleen verklaard worden dat er alleen noobs in die bakken rond rijden ;)
- KV, dat ding heeft gewoon zwaar OP guns voor zijn tier. Kan met mijn TD van gelijke lvl of 1 tier lager die KV amper penetraten en heb zeer veel bounces terwijl hij me met 1 shot door mijn dikke frontal armor killed.
Ik denk dat jij dan in de verkeerde TD rond rijd. Ik heb iig nog nooit problemen gehad met een KV, eerlijk gezegd ben ik juist meestal blij als ik er eentje zie omdat die dingen 3/4 van de keren mis schieten waarna ik ze onder vuur kan nemen met 2 a 3 schoten.
Ga er maar eens in rijden en dan kom je er achter dat zijn gun inderdaad heel lekker is, alleen de rest is niet zo veel. Als je 1 iemand tegen komt die weet wat ie moet doen sta je zo achterstevoren en ben je dood.
- BL10 spike damage is veel beter dan andere nations.
- T54 geen uitleg nodig
Kan wel een heel topic wenden aan deze discussie maar daar heb ik geen zin in, is genoeg over te vinden.
Met die andere tanken heb ik weinig ervaring, maar ik heb het idee dat veel mensen de tanks amper kennen en daardoor vergeten wat de zwakke punten zijn en die te gebruiken om te winnen.
Probleem met de TD is dat medium tanks van dezelfde tier vaak dezelfde grote gun krijgen, een turrent hebben, meer armor, speed, view range, meer hit points etc zodat de TD eigenlijk helemaal niet zo goed is als men denkt. Als een gelijke tier medium en TD headon op de sterkste armor elkaar gaan bevechten zal de medium winnen doordat hij beter armor en meer hitpoints heeft. Alleen in de aller hoogste tiers loopt de TD weer in met meer health en armor.
Een TD is er dan ook niet voor gemaakt om headon een medium te gaan bevechten. Een TD is eerder bedoelt als fire support of om een los schot af te vuren en weer naar een andere dekking te rijden. Als ik in mijn eentje met een Leopard tegenover een heavy sta win ik ook minstens de helft van de keren, maar dat is niet omdat die light beter is maar omdat een heavy niet gemaakt is om tegen lights te vechten.
Nu zullen veel mensen zeggen ja maar een TD speel je anders en dat klopt. Je moet over het algemeen wat voorzichtiger spelen, hiden, net achter de linies etc. Maar dat is meer om de beperkingen van de TD te overkomen dan dat hij erg goed is. Een medium of heavy tank is namelijk praktisch net zo goed als TD, daar kan je ook prima mee hiden, achter de linies gaan snipen etc.
Probeer het voor de grap eens en je zult merken dat die TD er toch echt beter in is. Het kan inderdaad wel met een medium alleen dat werkt toch niet helemaal goed.
Het voordeel van de TD is dat hij een camo bonus krijgt die de andere tanks niet hebben. Probleem is vaak alleen dat je als TD weinig view range hebt en pas de vijand ziet wanneer hij al erg dichtbij is.
Je moet in je TD ook niet als eerste tank vooruit stuiven ;)
Verder heeft de TD over het algemeen een iets sneller aim time en accuracy maar dat verschil is minimaal en niet merkbaar op de ranges waar je vecht.
Nogmaals, met jouw speelstijl zul je inderdaad weinig verschil merken. Ik zorg er in mijn TD voor dat ik een stukkie achter de linies zit met zoveel mogelijk uitzicht om me heen. Daardoor krijg je wel met afstanden te maken waar het heel veel verschil maakt. Ik krijg van jouw hele verhaal sterk het idee dat je alle tanks op dezelfde manier probeert te gebruiken. En dan kun je inderdaad beter in een medium dan een TD zitten
Ik ben blij dat ik er in de beta ben achter gekomen dat alleen heavies (en arty niche) een echte rol spelen in deze game. Hoef ik mn tijd niet te verdoen aan andere tanks. Enige reden om iets anders te spelen is als je wellicht een money maker nodig heb later.
En hiermee is het helemaal zeker, bij jouw speelstijl werkt een heavy veel beter. Ik schiet in mijn TD (SU-85/SU-100) in 3/4 van mijn potjes minstens 2 heavies neer. Vandaar ook dat mijn voorkeur juist uit gaat naar een TD omdat dat veel meer mijn speelstijl is, een medium komt op een 2e plaats en pas daarna stap ik in een heavy.

Je moet niet verwarren wat jij de beste tank vind en wat ook echt de beste tank is :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik snap de klagers niet zo wanneer ze tussen 3-4 tier hogere tanks worden geplaatst. Wanneer ze de hoogte tier in een battle zijn klagen ze ook niet. Onderaan verandert enkel je rol maar niet het plezier dat je kunt hebben tijdens een potje.

Ja, het is het simpelste om veel te damagen als heavy maar IMHO zeker niet het meest vermakelijkste.

Met je Leo dwars door de linie van de tegenstanders en een volledige rush tot stilstand brengen en al die draaiende loopjes te bekijken. Dat je vervolgens jezelf ter pletter rijdt tegen een arty oid maakt dan niet meer uit. Ik heb met veel plezier een enorme bijdrage geleverd aan het team. Immers tegen de tijd dat de vijandelijke tanks weer in beweging zijn heeft mijn team 10 seconden extra gehad en daarmee de voordelige plekken kunnen innemen.

In het verlengde hiervan snap ik ook de spelers die willen rushen naar een tier 10 tank niet. Je speelt toch niet om dat doel te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Rutger Mulder schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Nou over dat match making zijn veel spelers inclusief ik niet tevreden. Als ik met in een match kom met vijanden 3-4 tiers hoger is dat echt niet leuk. En ja dit gebeurt bij mij in zeker 75% van de games die ik speel en dit is ook op tijden van de dag dat er meer dan genoeg spelers online zijn. Zelfs met een TD kan ik die tanks praktisch niet penetraten of ik moet al geluk hebben. Enige waar ik nog wat dmg mee doe is arty en zelfs die doet maar een paar procent dmg ofzo tegen die heavies. Ze moeten de match making meer limiteren qua tiers of mensen opties geven waar ze tegen willen spelen (zoals alleen bepaalde tiers, alleen medium tanks etc).
Veel mensen die roepen dat match making goed is spelen al langer de beta en zijn al door de lagere tiers heen gegaan. Ik denk dat veel mensen die nu bij tier 3/4 aankomen gewoon worden weg gejaagd door dit matching systeem. Straks nu de hardwipe zal het wel weer goed zijn voor iedereen omdat er dan weinig high tier spelers zijn, maar na een tijdje zit je weer met dit zelfde probleem als er niks veranderd.
Dan doe je toch iets verkeerd, als je een beetje logisch nadenkt en goed mikt dan kun je ook onderaan de lijst goed meekomen. Vooral met een TD kun je paar tiers boven je nog goed penetraten/damagen.
Het werkt nu inderdaad niet naar behoren maar zoals gezegd zijn ze ermee bezig en ze hebben tijden geleden al aangegeven dat het tijd kost om dat systeem te verbeteren.
Dan speel je je TD niet goed KV's zijn over het algemeen gratis kills, zoals al aangegeven door een aantal anderen.
TD's moeten het hebben van hun gun en niet van de armor, goed te killen dus.
- T54 geen uitleg nodig
Pershings en Panther II's zijn hartstikke goed en zeker een match voor een T-54 dus echt geen goed argument.
German tank fixes zijn ze dan wel erg lang mee bezig want het is al erg lang bekend. Ik ben dan ook van mening dat ze beter eerst eens de huidige content gaan fixen en later maar extra content zoals de amerikaanse TD lijn toevoegen.
Uhm.. heb je mijn post uberhaupt gelezen? Ze zijn nu bezig met de German tank fixes, extra content komt pas na v1.6.4..
Dat is juist het leuke aan een TD, als je er agressief mee speelt verwacht de tegenstander dit vaak niet en dan kun je flink rampagen. Een heavy die gaat snipen achter de linies vind ik toch zo irritant, vooral zo fijn als high tier dat doen. Zij zouden juist de battle moeten leiden, ik heb dan ook vaak zat gehad dat ik met mijn TD's voorop rijd, samen met de mediums, en de heavies die daarna uiteindelijk volgen.
Daarin verschillen wij dan van mening, ik heb sowieso van de mediums en TD's geleerd dat zij echt wel een grote bijdrage kunnen leveren op het slachtveld :)
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:24:
Hey, reden voor deze post is om te testen of mijn nieuwe plaatje het doen. Sorry voor het ongemak en het verstoren van de discussie! :)

Crap, hij doet het dus niet. 8)7 Hellup?
Dat is niet de bedoeling.. je kan ook een reactie bekijken (en niet posten) of natuurlijk iemand vragen.
Rutger Mulder schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:15:
Elke game van tier 5 of lager waar een KV speelt is bijna auto win als het een beetje een degelijke speler is. De tank domineert gewoon alles in zijn eigen tier, er is geen andere tank in de game die dit zo erg doet imo.
Dat ligt niet aan de KV, dat ligt aan de speler. Met een T-43 of T-34-85 heb ik ook zo vaak de battle naar mijn hand gezet. Als je goed bent en speelt goed dan kun je altijd heel prima scores neer zetten.
Lector schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:20:
Ik snap de klagers niet zo wanneer ze tussen 3-4 tier hogere tanks worden geplaatst. Wanneer ze de hoogte tier in een battle zijn klagen ze ook niet. Onderaan verandert enkel je rol maar niet het plezier dat je kunt hebben tijdens een potje.

Ja, het is het simpelste om veel te damagen als heavy maar IMHO zeker niet het meest vermakelijkste.

Met je Leo dwars door de linie van de tegenstanders en een volledige rush tot stilstand brengen en al die draaiende loopjes te bekijken. Dat je vervolgens jezelf ter pletter rijdt tegen een arty oid maakt dan niet meer uit. Ik heb met veel plezier een enorme bijdrage geleverd aan het team. Immers tegen de tijd dat de vijandelijke tanks weer in beweging zijn heeft mijn team 10 seconden extra gehad en daarmee de voordelige plekken kunnen innemen.

In het verlengde hiervan snap ik ook de spelers die willen rushen naar een tier 10 tank niet. Je speelt toch niet om dat doel te bereiken?
Kan ik me helemaal in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 22:48

Dark Angel

Corvette LS Power

hypnos schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:32:
Omdat de beta bijna afgelopen is weer een VK3601H teruggekocht waarmee ik eerder heel wat successen had behaald. Vandaag een Panther geramd die nog op 6% stond en daarmee uitgeschakeld. Kreeg ik de Kamikaze-onderscheiding voor...
[afbeelding]
Lol die heb ik een poosje geleden ook gekregen met mijn Hummel was nog 1 vs 1 en de sherman had nog 3 % en ik 80% hij stond schuin achter mij ik rij vol tegen hem aan en hij ging kapot _/-\o_

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
User.tmp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:36:
Pak je KV maar eens, gaan we 1 tegen 1 doen. Kijken of je nog steeds zegt dat de KV overpowered is.

Heb je trouwens enig idee hoe HE werkt?

Trouwens, als ik in mijn T5/6 tankje een KV tegenkom, krijg ik altijd een dikke grijns op mijn gezicht. Ik hou wel van gratis kills.

Oh en owja, trage reload + lage accuracy maakt _wel_ uit. Heel veel zelfs. En al helemaal als je beide hebt.

Edit: Heb je een linkje naar je profile?
Heb zelf geen KV, maar wel eens mee gespeeld bij een ander en ik merk gewoon in veel games hoe sterk die dingen zijn.

Ook weet ik prima hoe HE werkt, genoeg info over gelezen. Alleen schijnt het bij sommige tanks zelfs buggy te zijn dat een frontal hit de engine aan de achterkant zelfs raakt.

Ik heb het over tier 5 of lager, niet ook 6. Maar ik ben benieuwd met welke tank jij ff makkelijk die KV denkt te killen. En ik heb het bij de KV niet puur alleen over die 152mm (die is beter vs hogere tiers), maar ook de 107mm die super sterk is en alles tier <4 one shot en tier 5 two shot.

Profile geen idee?
rapture schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:20:
Het is niet de tank die OP is, maar de persoonlijkheid achter de tank. Het moment dat iemand veel fear factor door zijn tank uitstraalt, beginnen de spelers op de map OP te roepen. Ik heb al lagere tier tanks doen vluchten, heavies van gelijke tier doen afvragen hoe dat mogelijk is (verliezen van een TD in een minder dan 100 m bereik peekaboo/hide duel),...

Ferdinand had ik aan de "receiving end" als "hoe durven ze zoveel armor erop te zetten" ervaren, totdat ik zelf met eentje rond rij. Het heeft ook zijn zwaktepunten (bv geen BL-10 achtige alpha strike damage), tenzij als je een goede speler bent die de zwaktepunten goed kan wegsteken.

Op KV's heb ik nog niet gevloekt. Als je met de koffiepot turret afkomt en mijn SU-85 107 mm gun stabiliseert net voor de jouwe. Dan schiet ik door je turret en gooit je cross hair de lucht in. De volgende schoten is om het af te werken. Slechter dan arty accuratie van 152 mm en 3,5 seconde wachten maakt het niet zo handig voor sniping, maar is in een stad met voldoende support wel sterk (dat kan je van veel tanks zeggen).

In een stad kan je met een medium een missende schot uitlokken, daarna heb je tijd om 3 schoten te plaatsen voordat je weer een misser moet uitlokken.

[...]
Koffiepot eraf trappeeeuuh!
Het ging niet alleen om die 152mm canon, ook die 107mm net als jij op je TD hebt is ook overpowerd op de KV. En jij gaat er in jou scenario vanuit dat je mooi die KV kan opwachten en het eerste schot hebt en dat de KV alleen is. En als de KV mis schiet betekent nog niet direct dat je er met je medium op af kan rijden en rustig 3 schoten kan doen. Vaak is dit helemaal niet zo en heeft de tank cover waar hij achter kan duiken + meerdere team mates in de buurt voor backup.

Wellicht dat jullie tegen minder ervaren of niet volledige geupgrade KV's speelden in het verleden, maar de meeste spelers zijn er wel over uit dat de KV de beste tank van tier 5 is.
En tier 8 van de ferdi waar je het over hebt schijnt de meest gebalanceerde tier van de game te zijn. Kan niet uit eigen ervaring spreken want ik heb zelf nog geen tier 8.
redwing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 03:19:
Alleen ik vind het dan wel grappig dat uit de statistieken blijkt dat die russische tanks net zo goed zijn als andere vergelijkbare tanks qua kills/losses/deaths. Als de tank echt OP is kan dat alleen verklaard worden dat er alleen noobs in die bakken rond rijden ;)
Mja geen idee hoe dat zo komt. Het is maar net wie je achter het stuur zet, in welk team je komt en of je tegen veel hogere tiers moet spelen of niet!!
Ik vind het trouwens ook erg bijzonder dat je bij bijna iedereen ongeveer een 50% win 50% loss ratio ziet. Je zou bijna gaan denken dat ze achter de schermen de matching van teams (lage vs hoge tiers en goede/slechte spelers), AP bounces etc aan het beinvloeden zijn.
Ik denk dat jij dan in de verkeerde TD rond rijd. Ik heb iig nog nooit problemen gehad met een KV, eerlijk gezegd ben ik juist meestal blij als ik er eentje zie omdat die dingen 3/4 van de keren mis schieten waarna ik ze onder vuur kan nemen met 2 a 3 schoten.

Ga er maar eens in rijden en dan kom je er achter dat zijn gun inderdaad heel lekker is, alleen de rest is niet zo veel. Als je 1 iemand tegen komt die weet wat ie moet doen sta je zo achterstevoren en ben je dood.
Ja dat komt omdat jou SU-85 ook de overpowered 107mm gun heeft. Probeer het eens met de Hetzer of Stug III. Die doen nog niet eens de helft van de damage en hebben minder penetration. Met deze TD's moet je de KV minimaal 5x raken om hem te killen en dan mag je niet bouncen (wat wel vaak gebeurt). Dit terwijl de KV jou met 1 of 2 schoten kan killen en jou praktisch altijd zal penetraten. Nee veel plezier als je een KV tegenkomt, maar ik blijf liever op grote afstand van ze.

Verder zijn mijn reactie eerder over de KV.
Met die andere tanken heb ik weinig ervaring, maar ik heb het idee dat veel mensen de tanks amper kennen en daardoor vergeten wat de zwakke punten zijn en die te gebruiken om te winnen.

Een TD is er dan ook niet voor gemaakt om headon een medium te gaan bevechten. Een TD is eerder bedoelt als fire support of om een los schot af te vuren en weer naar een andere dekking te rijden. Als ik in mijn eentje met een Leopard tegenover een heavy sta win ik ook minstens de helft van de keren, maar dat is niet omdat die light beter is maar omdat een heavy niet gemaakt is om tegen lights te vechten.
Dat van de TD head on vs medium was om een punt te maken dat de medium beter is, niet dat ik de TD zo speel! De TD heeft een support rol maar de medium is daar net zo goed in, nee zelfs beter in en is veelzijdiger inzetbaar. Kan sneller van sniper locatie wisselen en verplaatsen op de map, meer health en armor on hits en arty te overleven, kan ook als niet sniper spelen.

En als jij met je leopard van een heavy wint is dat wel een hele slechte speler. Dat is simpel weg onmogelijk tegen een goede speler (+ team). Een heavy is gemaakt om alle tanks op het slagveld te domineren. Zo waren ze in het echt gemaakt en zo zijn ze in de game ook.
Probeer het voor de grap eens en je zult merken dat die TD er toch echt beter in is. Het kan inderdaad wel met een medium alleen dat werkt toch niet helemaal goed.

Je moet in je TD ook niet als eerste tank vooruit stuiven ;)

Nogmaals, met jouw speelstijl zul je inderdaad weinig verschil merken. Ik zorg er in mijn TD voor dat ik een stukkie achter de linies zit met zoveel mogelijk uitzicht om me heen. Daardoor krijg je wel met afstanden te maken waar het heel veel verschil maakt. Ik krijg van jouw hele verhaal sterk het idee dat je alle tanks op dezelfde manier probeert te gebruiken. En dan kun je inderdaad beter in een medium dan een TD zitten
Met een medium of heavy werkt het prima. Het merendeel van de gamers speelt zelfs als campende TDs met hun medium/heavy. Game is vaak toch een campfest door het view/detection voordeel dat je krijgt.
En nee ik stuif niet met mijn TD naar voren, ik weet prima de beperkingen van de TD en wat mijn positie moet zijn. Ik sta ook achter de linies etc zoals jij, een soort van stille sniper zullen we maar zeggen.
Maar dit neemt niet weg dat elke andere tank dit ook kan en ook nog eens dezelfde fire power krijgt. Mijn idee bij een tank destroyer is dat hij de sterkste gun van zijn tier zou krijgen om zo zijn andere nadelen te compenseren. Maar helaas word zijn gun ook rustig gemonteerd op medium/heavy tanks van zijn tier.

Een honderdste verschil in accuracy ga je simpel weg niet merken en die halve seconde aim time ook niet als je je schoten goed aimt in de richting waar de tank gaat en als hij stil staat al helemaal niet. Bedenk wel dat je met je medium of heavy het voordeel van de draaiende turret heb, veel meer snelheid en bewegingsvrijheid. Bij een TD zit je ook telkens weer met je aim time als je je hull moet draaien. Tuurlijk de TD heeft zijn voordelen, maar is dat nou genoeg om al zijn nadelen te compenseren? Ik dacht het niet.
En hiermee is het helemaal zeker, bij jouw speelstijl werkt een heavy veel beter. Ik schiet in mijn TD (SU-85/SU-100) in 3/4 van mijn potjes minstens 2 heavies neer. Vandaar ook dat mijn voorkeur juist uit gaat naar een TD omdat dat veel meer mijn speelstijl is, een medium komt op een 2e plaats en pas daarna stap ik in een heavy.

Je moet niet verwarren wat jij de beste tank vind en wat ook echt de beste tank is :)
Tuurlijk met je super sterke russian TD wel. Maar dat is niet omdat de TD class zo goed is. Probeer het eens met de German tanks zou ik zeggen.
Verder pas ik mijn speelstijl aan op mijn tank en team. En ook een heavy hoeft niet perse voor aan de linie te rijden als een kogel vanger. Die spelen vaak ook erg behoudend, net als een TD. De meeste games zijn echter toch meer campen in de bosjes en kijken wie er het eerste gespot wordt.

Ik heb echter nog geen overtuigend bewijs gezien wat een light/medium/TD beter dan een heavy maakt.
psychoclown schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:13:
Dan doe je toch iets verkeerd, als je een beetje logisch nadenkt en goed mikt dan kun je ook onderaan de lijst goed meekomen. Vooral met een TD kun je paar tiers boven je nog goed penetraten/damagen.

Dan speel je je TD niet goed KV's zijn over het algemeen gratis kills, zoals al aangegeven door een aantal anderen.

TD's moeten het hebben van hun gun en niet van de armor, goed te killen dus.

Dat is juist het leuke aan een TD, als je er agressief mee speelt verwacht de tegenstander dit vaak niet en dan kun je flink rampagen. Een heavy die gaat snipen achter de linies vind ik toch zo irritant, vooral zo fijn als high tier dat doen. Zij zouden juist de battle moeten leiden, ik heb dan ook vaak zat gehad dat ik met mijn TD's voorop rijd samen met de mediums en de heavies uiteindelijk volgen.

Daarin verschillen wij dan van mening, ik heb sowieso van de mediums en TD's geleerd dat zij echt wel een grote bijdrage kunnen leveren op het slachtveld :)

Dat ligt niet aan de KV, dat ligt aan de speler. Met een T-43 of T-34-85 heb ik ook zo vaak de battle naar mijn hand gezet. Als je goed bent en speelt goed dan kun je altijd heel prima scores neer zetten.
Zoals ik al aangaf heeft een medium/heavy dezelfde grote gun als de TD, weg voordeel...

KV is kut te killen voor de german tanks tier <5. Je kan wel dmg doen zeker, maar goed te killen en easy is het niet. Vaak is het een slechte KV speler die denkt dat hij alles is en dom in de range van de vijand rijdt die lekker zit verscholen in de bosjes en rustig de KV beetje bij beetje afmaakt. Fout van de speler, niet omdat de KV slecht is.
Maarja jij vind dat de KV niet mag snipen van achteren en vooraan de aanval moet leiden. Is natuurlijk lang niet altijd slim en veel goede KV spelers spelen ook veel behoudender (ook gezien hun trage snelheid).
Veel battles zijn een campfest en dan moeten de lagere tiers of zwakkere spelers het scout/frontlinie werk doen.

En die twee tanks die je noemt zijn ook zeker niet slecht (russian..) en met de juiste speelstijl kan je ook daar mee winnen. Maar als de ander een gelijke speelstijl zou hanteren met een heavy doet hij het gewoon beter. Alleen niet iedereen doet dat en er zijn ook zat slechte spelers.

[ Voor 19% gewijzigd door Rutger Mulder op 31-03-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Je zegt dat een KV makkelijk hogere tiers aan, maar als ik zeg dat ik een KV makkelijk aan kan in mijn tier 6, dan is het ineens niet van toepassing?

Ik vind de Hetzer met de 105mm ook bar overpowered voor zijn tier. Daar kun je tanks van dezelfde tier mee oneshotten, dat lukt je met de SU-107 niet. Maar daar hoor ik je weer niet over.

Heb je zelf wel eens met een Russische TD gespeeld?

En zie je serieus het verschil niet tussen een TD en een gemiddelde Heavy? Nou, ongeveer 1,5 meter. Wat je nog meer vergeet is het volgende: ca-mou-fla-ge. De gemiddelde TD heeft een flinke camo bonus. En dat maakt een wereld van verschil. Klopt, bij sommige duitse TD's is het bugged, maar dat word asap gefixed. (Voordat je daar ook over gaat whinen)

Ga zelf eerst maar eens met een KV spelen, en als je dan Rapture, Psycho en mij keer op keer weet te verslaan, dan mag je wat mij betreft zo hard OP schreeuwen als je wilt. Pas als je zelf in een KV hebt gereden kom je er achter dat het meestal een kuttank is. Note: ik heb zelf nog niet in een KV gereden, maar als ik de verhalen van kameraden hoor :X

En weet je serieus niet wat je profile is? :X

[ Voor 57% gewijzigd door User op 31-03-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:17:
Je zegt dat een KV makkelijk hogere tiers aan, maar als ik zeg dat ik een KV makkelijk aan kan in mijn tier 6, dan is het ineens niet van toepassing?

Ik vind de Hetzer met de 105mm ook bar overpowered voor zijn tier. Daar kun je tanks van dezelfde tier mee oneshotten, dat lukt je met de SU-107 niet. Maar daar hoor ik je weer niet over.

Heb je zelf wel eens met een Russische TD gespeeld?

En zie je serieus het verschil niet tussen een TD en een gemiddelde Heavy? Nou, ongeveer 1,5 meter. Wat je nog meer vergeet is het volgende: ca-mou-fla-ge. De gemiddelde TD heeft een flinke camo bonus. En dat maakt een wereld van verschil. Klopt, bij sommige duitse TD's is het bugged, maar dat word asap gefixed. (Voordat je daar ook over gaat whinen)

Ga zelf eerst maar eens met een KV spelen, en als je dan Rapture, Psycho en mij keer op keer weet te verslaan, dan mag je wat mij betreft zo hard OP schreeuwen als je wilt. Pas als je zelf in een KV hebt gereden kom je er achter dat het meestal een kuttank is. Note: ik heb zelf nog niet in een KV gereden, maar als ik de verhalen van kameraden hoor :X

En weet je serieus niet wat je profile is? :X
KV domineert tier 5 en daar onder, daar boven kan hij nog steeds veel damage uitdelen, maar zal hij niet domineren omdat de andere tanks weer meer armor/health hebben en dezelfde of betere guns. Dus nee je tier 6 is niet van toepassing, lijkt me nog al logisch.

Hetzer is een kut tank als je naar de rest van zijn tier kijkt en ook merkbaar slechter dan de marder II imo.

Ja ik heb wel eens russian tanks gespeeld op een ander zijn account, ik zelf heb alles german. Verder merk ik ook gewoon dat bepaalde russian tanks het beter doen en ik heb er ook veel over gelezen op fora en gehoord van anderen.

Verder leuk verhaal over die camo, maar die heavy kan verder zien dan jou TD en kan ook prima zich verstoppen. Size van een heavy maakt niet uit als je hem niet kan zien als hij op jou schiet.

En de KV is niet een kut tank, dan hoor je toch echt de verkeerde verhalen. Ja als je met je KV tegen hogere tiers moet vechten is het wel moeilijker, maar ieg doe je nog wel dmg en kan je prima de KV prima als tankdestroyer spelen.

En profile geen idee waar ik dat moet vinden, speel pas een week ofzo. Maar ik heb al wel 600+ battles gedaan dus ik weet ondertussen echt wel een beetje hoe de vork in de steel zit. Plus er staan echt ladingen met goede posts op de official fora die veel info verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:09:
Hetzer is een kut tank als je naar de rest van zijn tier kijkt en ook merkbaar slechter dan de marder II imo.
Ja en nee, in begin had ik ook mijn twijfels over de Hetzer omdat hij traag is en de 7,5 redelijke damage doet. In vergelijking met de vorige TD (sweet, sweet, Marder 2 :9~ ) vond ik hem dus ook tegenvallen. Dus uiteindelijk de 10.5 erop gezet, maar ik kon niet leven met de lange reload en de sleche accuracy.

Tot ik merkte dat ik voor die 10.5 een hele andere tactiek moest toepassen, het leuke van deze gun is dat als je in de buurt kan komen je tegenstanders ook echt pijn kan gaan doen. Oftewel iedere game zoveel mogelijk gebruik maken van alle beschutting stiekem binnen een paar honderd meter te komen van tegenstanders. En dan kan je met die 10.5 een hoop plezier beleven.

Als ik heel eerlijk moet zijn verwacht ik met launch de Herzer te gaan overslaan met free xp maar dat ff terzijde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:09:
En profile geen idee waar ik dat moet vinden, speel pas een week ofzo. Maar ik heb al wel 600+ battles gedaan dus ik weet ondertussen echt wel een beetje hoe de vork in de steel zit. Plus er staan echt ladingen met goede posts op de official fora die veel info verschaffen.
Ben jij dit?

En trouwens, veel battles =/= veel ervaring.

Je zegt dat de Hetzer een kuttank is, maar ik heb het niet over de tank, ik heb het over het kanon. Met die 105mm kan je _alles_ in je eigen tier oneshotten. Maar dat is natuurlijk absoluut niet overpowered!! Maar als een russische tank iets minder presteert is het ineens gruwelijk overpowered! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik ga voorlopig niet investeren in 't spel. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat lopen met de patches en fixes die aangekondigd zijn. en om eerlijk te zijn heb ik net zoveel lol op een map vol rondknorrende minitanks (yay T2 Med) als in de (iets, zover ben ik niet gekomen) hogere tier battles.

De "balance" discussie snap ik niet helemaal. Het is – in tegenstelling tot vele andere MMO(RPG)s waar je gebonden bent aan een faction – relatief makkelijk om zelf ook in een Rus te stappen. Als ie zo OP is, pak er dan zelf ook één. En als je dat niet wil dan kies je blijkbaar uiterlijk over stats... (matige casual! >:)) ja ik weet dat je niet in 3 dagen in een Tier X zit maar iedereen kan opnieuw kiezen na de hardwipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:04:

Je zegt dat de Hetzer een kuttank is, maar ik heb het niet over de tank, ik heb het over het kanon. Met die 105mm kan je _alles_ in je eigen tier oneshotten. Maar dat is natuurlijk absoluut niet overpowered!! Maar als een russische tank iets minder presteert is het ineens gruwelijk overpowered! 8)7
Enkel naar het kanon kijken is natuurlijk compleet zinloos. Ter compensatie van de (med/short range) firepower van de 105mm is de Hetzer erg traag, de traverse traag, is de minste helling een bijna onoverkomelijke hindernis en is iedere kiezelsteen te hoog om overheen te schieten (maar dat geldt ook voor de vijand dus cover heb je makkelijk). Dat maakt de Hetzer een goede verdediger maar een beroerde aanvaller. Klus een effectief kanon op een sneller en wendbaarder apparaat en het is niet langer wachten tot de vijand in je optimale range komt, je kan makkelijker achter de scoutscreen aanrollen en actiever hunten.

De SU-85B is veel sneller, wendbaarder, heeft een 85mm met 130(!)mm pen (106mm voor Hetzer 75mm PaK39), een veel grotere view range (410 tegenover 300). Dan kan de Hetzer een groter/dikker/meerboem HE-gun hebben maar gek veel verder dan campen kom je niet en HE vereist nou net close(r) combat voor maximale effectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jellinek schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:29:
[...]

Enkel naar het kanon kijken is natuurlijk compleet zinloos. Ter compensatie van de (med/short range) firepower van de 105mm is de Hetzer erg traag, de traverse traag, is de minste helling een bijna onoverkomelijke hindernis en is iedere kiezelsteen te hoog om overheen te schieten (maar dat geldt ook voor de vijand dus cover heb je makkelijk). Dat maakt de Hetzer een goede verdediger maar een beroerde aanvaller. Klus een effectief kanon op een sneller en wendbaarder apparaat en het is niet langer wachten tot de vijand in je optimale range komt, je kan makkelijker achter de scoutscreen aanrollen en actiever hunten.

De SU-85B is veel sneller, wendbaarder, heeft een 85mm met 130(!)mm pen (106mm voor Hetzer 75mm PaK39), een veel grotere view range (410 tegenover 300). Dan kan de Hetzer een groter/dikker/meerboem HE-gun hebben maar gek veel verder dan campen kom je niet en HE vereist nou net close(r) combat voor maximale effectiviteit.
Dude, echt :X

Ga voor de grap maar eens met de SU-85b spelen, dan kom je er achter waarom ik die niet eens noem.

En ik ben in mijn Hetzer prima wendbaar, raak genoeg, kan genoeg klappen opvangen en de traagheid valt enorm mee, je doel is om sneakysneaky te doen, niet om als een mallen naar voren te crossen. Oftewel, hij is stukken beter dan de SU-85b.

Alleen maar kunnen campen met de Hetzer? Doe je toch echt iets grondig verkeerd. Gister nog een KV zitten achtervolgen! Ja, een KV die bang is voor een Hetzer ja!

[ Voor 5% gewijzigd door User op 31-03-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Ga voor de grap maar eens met de SU-85b spelen, dan kom je er achter waarom ik die niet eens noem.

En ik ben in mijn Hetzer prima wendbaar, raak genoeg, kan genoeg klappen opvangen en de traagheid valt enorm mee, je doel is om sneakysneaky te doen, niet om als een mallen naar voren te crossen. Oftewel, hij is stukken beter dan de SU-85b.
Net een potje op mn hetzer gedaan, gewoon ff een T1 heavy van 50% naar 0 geknalt in mn eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Laatst online: 12-09 10:02
Hetzer heeft in de laatste patch 6.3.8 wel een nieuwe motor erbij gekregen... Hiervoor was het echt een te vermijden slak...

Elke tank heeft een eigen speelstijl... Mij bevallen de amerikanen bijvoorbeeld behoorlijk goed vanaf tier 6... Kijk niet zozeer naar landen, maar naar welke speelstijl het beste bij je past... KV's zijn irritant en met een leopard schiet je maar 5% per schot eraf... Tuurlijk heb je dan wel een kans met de Leo, maar dan moet de KV wel alleen zijn en er moet genoeg manouvreerruimte zijn...
Was 1x in deze situatie met een KV en ben maar gaan cappen... Die KV kon toch nooit op tijd terug zijn... :)

[ Voor 9% gewijzigd door UdiBenLudi op 31-03-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Bartske schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Net een potje op mn hetzer gedaan, gewoon ff een T1 heavy van 50% naar 0 geknalt in mn eentje :)
En dan nog Gold ammo er in doen dan is het helemaal leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hoi world of tankers!
Ik zoek een nieuwe game of me af en toe mee bezig te houden(nouja ik houd altijd mn ogen open voor interesante games), en dit ziet er wel goed.
Maar hoe noob vriendelijk is het(hoe is de interface etc? Leercurve?) Graag hoor ik een beetje een verslag van een ervaren gamer die ook als noob is begonnen aan dit spel. Heb game ervaring zat en game ook behoorlijk competief(al 13 jaar lol). Ook vroeger(laaang geleden) toen ik nog veel tijd had voor onzin :D veel clans gedaan etc. Vrij hardcore en SERIOUZBUZZNEZZ dus ik ben wel wat gewend ;-). Echter heb ik geen zin in een nodeloos ingewikkeld spel, of waar nog echte mankementen aanzitten waar je omheen moet spelen.
Diepgang, complexiteit etc vindt ik geweldig, maar dan moet de interface en manier waarop de informatie wordt aangereikt wel goed zijn.
Ik probeer het waarschijnlijk sowiezo wel daar niet van maar tis meer voor de lange termijn, al acht ik de kans klein in want micro-krediet games zijn gewoon per definitie niet competief :(.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat laatste zou ik niet al te hard roepen maar ik zou zeggen, blader eens door de topics dan krijg je de beste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
UdiBenLudi schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:47:
Elke tank heeft een eigen speelstijl... Mij bevallen de amerikanen bijvoorbeeld behoorlijk goed vanaf tier 6... Kijk niet zozeer naar landen, maar naar welke speelstijl het beste bij je past...
En dat is het belangrijkste en ook gelijk de reden van de meeste discussie hier. Pak een tank die niet bij je speelstijl past en het is een slechte tank. Pakt een tank die er wel bij past en je hebt heel veel lol.
KV's zijn irritant en met een leopard schiet je maar 5% per schot eraf... Tuurlijk heb je dan wel een kans met de Leo, maar dan moet de KV wel alleen zijn en er moet genoeg manouvreerruimte zijn...
Was 1x in deze situatie met een KV en ben maar gaan cappen... Die KV kon toch nooit op tijd terug zijn... :)
Dat is ook de beste keuze al schat ik je kansen 1 op 1 met een KV hoger voor de Leo dan de KV (mits je dichtbij genoeg kunt komen). Een leopard is snel genoeg om voor de loop weg te blijven.
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:36:
[...]

De SU-85b is op zich niets mis mee, hij wordt alleen in te hoge tiers ingedeeld. Daardoor moet ie tegen tanks waar ie amper schade aan kan doen maar die hem wel 1-shotten. Zou ie standaard een tier lager gezet worden dan dat ie nu wordt was er weinig aan de hand.
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:37:
[...]
Ook weet ik prima hoe HE werkt, genoeg info over gelezen. Alleen schijnt het bij sommige tanks zelfs buggy te zijn dat een frontal hit de engine aan de achterkant zelfs raakt.
Dat is niet buggy, dat is hoe het spel werkt. Lees je maar eens in op de manier waarop de schade berekend wordt en je komt er achter dat je met wat geluk bovenstaande best kunt tegenkomen.
Ik heb het over tier 5 of lager, niet ook 6. Maar ik ben benieuwd met welke tank jij ff makkelijk die KV denkt te killen. En ik heb het bij de KV niet puur alleen over die 152mm (die is beter vs hogere tiers), maar ook de 107mm die super sterk is en alles tier <4 one shot en tier 5 two shot.
In mijn Leo heb ik er wel eens eentje neergehaald (koste me wel 25-30 schoten ;) ), verder is het belangrijkste van een KV dat je niet voor zijn loop gaat staan. Medium/lights maken met een beetje beleid best veel kans om hem neer te schieten, alleen is het geen tank die je frontaal aan moet vallen.
Mja geen idee hoe dat zo komt. Het is maar net wie je achter het stuur zet, in welk team je komt en of je tegen veel hogere tiers moet spelen of niet!!
Ik vind het trouwens ook erg bijzonder dat je bij bijna iedereen ongeveer een 50% win 50% loss ratio ziet. Je zou bijna gaan denken dat ze achter de schermen de matching van teams (lage vs hoge tiers en goede/slechte spelers), AP bounces etc aan het beinvloeden zijn.
Als je random mensen bij elkaar zet zul je standaard uitkomen dat mensen 50/50 van de potjes winnen (iets lager ivm draws). Wat ik wel zie is dat ik nu ik meer ervaring heb en in b.v. mijn SU-100 rond rijd ik meer invloed heb op de potjes en ook langzaam mijn winratio omhoog aan het gaan is.
Ja dat komt omdat jou SU-85 ook de overpowered 107mm gun heeft. Probeer het eens met de Hetzer of Stug III. Die doen nog niet eens de helft van de damage en hebben minder penetration. Met deze TD's moet je de KV minimaal 5x raken om hem te killen en dan mag je niet bouncen (wat wel vaak gebeurt). Dit terwijl de KV jou met 1 of 2 schoten kan killen en jou praktisch altijd zal penetraten. Nee veel plezier als je een KV tegenkomt, maar ik blijf liever op grote afstand van ze.
Bovenstaande is nu precies het idee van een TD, je schiet een keer en daarna moet je wegwezen omdat je totaal geen armour hebt. Ook met een Hetzer en een stug III maak je best een kans tegen een KV mits je weer met beleid speelt (en dus niet om hoekjes komt rijden zodat hij je kan raken voordat je zelf kunt schieten).
Dat van de TD head on vs medium was om een punt te maken dat de medium beter is, niet dat ik de TD zo speel! De TD heeft een support rol maar de medium is daar net zo goed in, nee zelfs beter in en is veelzijdiger inzetbaar. Kan sneller van sniper locatie wisselen en verplaatsen op de map, meer health en armor on hits en arty te overleven, kan ook als niet sniper spelen.
Als je op 400 meter afstand de 2 tegen elkaar laat vechten wint de TD. Als je de TD en de medium gaat vergelijken op de punten waar een medium beter in is (head on) zal de medium inderdaad winnen. Als je dat andersom doet zal de TD winnen, de waarheid ligt dus in het midden en ze hebben beide hun plussen en minnen.
En als jij met je leopard van een heavy wint is dat wel een hele slechte speler. Dat is simpel weg onmogelijk tegen een goede speler (+ team). Een heavy is gemaakt om alle tanks op het slagveld te domineren. Zo waren ze in het echt gemaakt en zo zijn ze in de game ook.
1 op 1 maakt een heavy totaal geen kans tegen een leopard. Dat is gewoon een kwestie van zijn loop in de gaten houden en zorgen dat je er niet voor komt. Dan kun je wel maar 5% per schot doen, tegen iemand die jou niet kan raken win je toch vanzelf. Het enige wat de heavy kan doen is tegen een gebouw aan gaan zitten zodat je er niet omheen kunt rijden :)

En een heavy is er niet voor gemaakt om alles te domineren, anders reden er wel alleen heavies rond. Het is juist de combinatie van de verschillende tanks die voor een goed geheel zorgt.
Maar het is wel duidelijk dat jij vooral van heavies houdt, vooral zo houden dan ga ik wel lol maken in mijn medium/light/TD :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Postius schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:28:
Hoi world of tankers!
Ik zoek een nieuwe game of me af en toe mee bezig te houden(nouja ik houd altijd mn ogen open voor interesante games), en dit ziet er wel goed.
Maar hoe noob vriendelijk is het(hoe is de interface etc? Leercurve?) Graag hoor ik een beetje een verslag van een ervaren gamer die ook als noob is begonnen aan dit spel. Heb game ervaring zat en game ook behoorlijk competief(al 13 jaar lol). Ook vroeger(laaang geleden) toen ik nog veel tijd had voor onzin :D veel clans gedaan etc. Vrij hardcore en SERIOUZBUZZNEZZ dus ik ben wel wat gewend ;-). Echter heb ik geen zin in een nodeloos ingewikkeld spel, of waar nog echte mankementen aanzitten waar je omheen moet spelen.
Diepgang, complexiteit etc vindt ik geweldig, maar dan moet de interface en manier waarop de informatie wordt aangereikt wel goed zijn.
Ik probeer het waarschijnlijk sowiezo wel daar niet van maar tis meer voor de lange termijn, al acht ik de kans klein in want micro-krediet games zijn gewoon per definitie niet competief :(.
Ik zou zeggen: probeer het eens, het is gratis. Heel makkelijk te leren, maar er zit wel degelijk enige diepgang in! Over een paar weken komt het echt uit en is er een reset dus daarvoor kan je nog mooi even kijken of het wat voor je is.

offtopic:
ennuh, het is competitief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/27wx1f7.jpg

O+ KV + 152mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hoeveel had je er ? Da's trouwens altijd een leuke medaille om te krijgen :) De eerste keer dat ik die kreeg was in mijn SU85 toen ik er 4 achter elkaar neer haalde waaronder een andere SU85.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
redwing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:01:
[...]

Hoeveel had je er ? Da's trouwens altijd een leuke medaille om te krijgen :) De eerste keer dat ik die kreeg was in mijn SU85 toen ik er 4 achter elkaar neer haalde waaronder een andere SU85.
3, kun je precies zien in die screenie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:27:
[...]

3, kun je precies zien in die screenie ;)
Lol, die had ik niet eens gezien, ik dacht dat je alleen het schermpje zelf had staan :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
3 keer targets van 1% is ook een Reaper. Stelt niet zoveel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kaap schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:16:
[...]

3 keer targets van 1% is ook een Reaper. Stelt niet zoveel voor...
Telt dat ook dan ? Ik dacht dat het om onbeschadigde targets ging. Iig is dat de manier waarop ik hem heb gekregen :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
User.tmp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:04:
[...]

Ben jij dit?

En trouwens, veel battles =/= veel ervaring.

Ja dat ben ik. :)

Kan me verder wel vinden in die reactie van Jellinek. De hetzer is te traag en met die 105mm moet je dicht bij je vijand komen en dat is nou juist niet de taak van een TD. Als ik close range een TD tegen kom parkeer ik mijn tank langs zijn zijkant zodat hij niet meer kan draaien en weg komen en draai rustig mijn turret en knal hem af. Turret gaat rustig dwars door een tank of huis heen, ze hebben nog nooit gehoord van collision in Rusland. :S

Die SU-85b is dan toch echt wel iets beter te doen. Gun met meer penetration en damage voor AP. Betere snelheid, traverse, camo en view range (dat miste ik pas echt op mijn hetzer). SU-85b is één van die gevallen in de russian tank lijn die niet overpowered en men ook graag overslaat, maar imo beter dan de hetzer. In de hele tier 4 blinkt russia eigenlijk niet uit, maar daarna....

En ik weet niet tegen wat voor KV spelers jij speelt, maar wat een noob moet dat zijn als hij voor een hetzer vlucht. Dat is een 1 hit kill voor hem als ie zn gun upgrade heeft.
redwing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:16:
Dat is ook de beste keuze al schat ik je kansen 1 op 1 met een KV hoger voor de Leo dan de KV (mits je dichtbij genoeg kunt komen). Een leopard is snel genoeg om voor de loop weg te blijven.

De SU-85b is op zich niets mis mee, hij wordt alleen in te hoge tiers ingedeeld. Daardoor moet ie tegen tanks waar ie amper schade aan kan doen maar die hem wel 1-shotten. Zou ie standaard een tier lager gezet worden dan dat ie nu wordt was er weinig aan de hand.

Dat is niet buggy, dat is hoe het spel werkt. Lees je maar eens in op de manier waarop de schade berekend wordt en je komt er achter dat je met wat geluk bovenstaande best kunt tegenkomen.

In mijn Leo heb ik er wel eens eentje neergehaald (koste me wel 25-30 schoten ;) ), verder is het belangrijkste van een KV dat je niet voor zijn loop gaat staan. Medium/lights maken met een beetje beleid best veel kans om hem neer te schieten, alleen is het geen tank die je frontaal aan moet vallen.

1 op 1 maakt een heavy totaal geen kans tegen een leopard. Dat is gewoon een kwestie van zijn loop in de gaten houden en zorgen dat je er niet voor komt. Dan kun je wel maar 5% per schot doen, tegen iemand die jou niet kan raken win je toch vanzelf. Het enige wat de heavy kan doen is tegen een gebouw aan gaan zitten zodat je er niet omheen kunt rijden :)

En een heavy is er niet voor gemaakt om alles te domineren, anders reden er wel alleen heavies rond. Het is juist de combinatie van de verschillende tanks die voor een goed geheel zorgt.
Maar het is wel duidelijk dat jij vooral van heavies houdt, vooral zo houden dan ga ik wel lol maken in mijn medium/light/TD :)
Dat ongeschonden dichtbij die KV te komen om dan rondjes om hem heen te gaan rijden is wel een hele grote mits. Vaak word je al gekilled voordat je dichtbij bent, is er backup die de KV helpt, is de map niet geschikt/ruim genoeg om rondjes om hem te rijden, sommige tanks verliezen te veel snelheid tijdens het constante draaien voor het maken van circles en dan haalt hij je echt wel in met zijn turret. Plus het is slimmer om tegengesteld te draaien met je turret, dan rijdt die light/medium zelf naar je gun toe. Als hij dan moet stoppen of in de achteruit gaat is hij gewoon in het nadeel.
Je zegt wel dat je hem niet frontaal moet aanvallen, maar met de huidige grootte van de maps heb je vaak niet veel opties. Als je de keuze uit 3 hoofdroutes hebt is het vaak al veel op de maps, dat zou dan betekenen dat er 5 tanks gemiddelde per route de boel dichthouden. Vaak loop je dus tegen een bepaalde front linie aan die je niet zo maar ff veilig kan passeren. Daarnaast moet jij (en ook de KV) niet alleen op pad gaan.

SU-85b is idd prima en de match making is momenteel alleen erg kut, maar dat is net zo voor de hetzer, stug etc. Hopelijk is dat straks beter na patch 6.4.0 :)

De enige redenen dat er niet alleen heavies rond rijden zijn dat niet iedereen ze heeft, niet iedereen competitief speelt en het beste kiest en de kosten van een heavy hoog zijn en je soms geld moet verdienen met een lagere tier. Veel mensen nemen iets omdat ze de tank er mooi uitvinden zien en de geschiedenis van een bepaald land/tank leuk vinden etc.
In de echte oorlogen reden er niet alleen heavies rond omdat de kosten, tijd en ondersteuning daarvan te hoog waren. Zo maakten de amerikanen liever 10 shermans voor elke german tiger om hem te verslaan. Maar in deze game is het altijd 15 vs 15 dus dat voordeel in aantallen heb je niet. En dat je met een heavy niet op elk slagveld kon vechten door terrein, smalle straten in steden etc. Deze beperkingen heb je in de game allemaal niet.

Oja en dat van die HE shell die niet penetrate maar de engine damaged is dus echt niet als intended want heat damage doet alleen schade aan de crew en de tank health. Zie hier de uitleg van Overlord, de game dev himself:
How HE damage works. Brief description:

1. If HE shell managed to penetrate the armor.

- Similar to AP shell, it goes inside the vehicle and explodes there.

- Full damage according to the specs is inflicted, plus HE deals additional damage to internal modules and/or crew. Apart from its basic damage value, each shell has additional value that determines possible damage to crew/internal modules if penetration was successful.

2. If HE shell didn't manage to penetrate or exploded near the tank (eg SPG shot)

- If the explosion took place directly on the armor the damage is reduced by 50%, if the explosion took place near the tank the damage is reduced by 50% plus it gets some extra reduction depending on distance to vehicle.

- Heat wave of HE shell "seeks for" soft spot on the armor, where it is possible to penetrate. Heat wave makes cone-shaped aperture in the armor with approx 45 deg cone angle.

- Vehicle's armor partly absorbs heat damage (each tanks has its own value), including installed spall liner.

- Heat wave damages crew and decreases vehicle's hit points. Modules are not damaged.
Wat ik verder nog over de werking van HE shell damage gelezen heb bij een niet penetration is dit. In de blast radius van de HE wordt het zwakste/dunste armor genomen voor de heat damage. De damage die al gehalveerd is omdat hij niet penetrate word nu nog iets verder gereduceerd door de dikte van de armor en eventueel aanwezige spal liner. En net als bij de AP damage en penetration is er de random factor van 20% up en down. (random was eerst 25%)

Formule is dus:
Base damage / 2 - 1.3 x armor dikte (x1.15 spal liner)

Dus bijvoorbeeld de 410 HE dmg van de hetzer/stugIII/priest etc tegen de pz III front armor van 50.
410/2 = 205
205-50x1.3= 150
Dan de random factor van 20% geeft een dmg range van 120 - 180 dmg.

Probeer je een tank een paar tiers hoger te killen zal je damage lager uitvallen door zijn dikkere armor. Neem bijvoorbeeld de Tiger II waar ik vaak tegen moet spelen :(. Met HE doe ik daar afhankelijk of ik de hull of turret raak deze damage:

Hull: 410/2-1.3*150= 10 --> 8-12 damage (als hij spal liner heeft zou je zelfs helemaal geen damage doen)
Turret: 410/2-1.3*100= 75 --> 60-90 damage

Vandaar dat je soms maar 1% dmg doet omdat je de hull raakt en anders 5% ofzo op de turret. Deze berekening komt ook erg overeen met de dmg waardes die ik ingame haal. Bij de amerikanen en russen is het met de hull en turret vaak andersom. Maar de howitzers zijn niet super nauwkeurig dus je raakt niet altijd waar je voor aimt. Maar het is in elk geval beter dan bouncen met je AP en geen damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Elke light/medium met ook maar een greintje verstand let op jou turret. Als hij ziet dat jij tegenovergesteld draait, gaat hij ook gewoon van draairichting veranderen.
Je zegt wel dat je hem niet frontaal moet aanvallen, maar met de huidige grootte van de maps heb je vaak niet veel opties. Als je de keuze uit 3 hoofdroutes hebt is het vaak al veel op de maps, dat zou dan betekenen dat er 5 tanks gemiddelde per route de boel dichthouden. Vaak loop je dus tegen een bepaalde front linie aan die je niet zo maar ff veilig kan passeren. Daarnaast moet jij (en ook de KV) niet alleen op pad gaan.
Dit geeft volgens mij wel redelijk weer hoe makkelijk het is om door linies te breken.

En je weet dat de matchmaking van de Stug ook stuq is? Niet altijd btw

[ Voor 55% gewijzigd door User op 31-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:27:
Dat ongeschonden dichtbij die KV te komen om dan rondjes om hem heen te gaan rijden is wel een hele grote mits. Vaak word je al gekilled voordat je dichtbij bent, is er backup die de KV helpt, is de map niet geschikt/ruim genoeg om rondjes om hem te rijden, sommige tanks verliezen te veel snelheid tijdens het constante draaien voor het maken van circles en dan haalt hij je echt wel in met zijn turret. Plus het is slimmer om tegengesteld te draaien met je turret, dan rijdt die light/medium zelf naar je gun toe. Als hij dan moet stoppen of in de achteruit gaat is hij gewoon in het nadeel.
Klopt, vandaar dat ik ook zeg 1 op 1 en het was vooral om aan te geven dat de heavy ook niet alles alleen kan. En ik gebruik juist als voorbeeld de leopard omdat dat een van de tanks is waar je heel snel rondjes mee kunt rijden. Met tegengesteld draaien kun je het hem inderdaad moeilijker maken, maar daarmee houd je een leopard nog steeds niet bij. Het grote probleem met dichterbij komen zijn dan ook vooral de vijandelijke tanks er omheen en niet de KV zelf.
Meestal kom ik er met mijn light tankje wel redelijk doorheen, maar dan moet je niet vanaf de eerste seconde vol wegrijden maar juist 2 minuutjes wachten en met beleid naar voren rijden. Voordeel is dat je dan meestal al niet meer verwacht wordt en je verder wel een idee hebt waar de vijand allemaal staat. Meestal ga ik dan voor een arty en de helft van de keren lukt dat ook wel.
SU-85b is idd prima en de match making is momenteel alleen erg kut, maar dat is net zo voor de hetzer, stug etc. Hopelijk is dat straks beter na patch 6.4.0 :)
Klopt, dat gaat helaas voor die hele tier op. Dat is dan ook een stuk die je bij voorkeur met free exp. overslaat.
De enige redenen dat er niet alleen heavies rond rijden zijn dat niet iedereen ze heeft, niet iedereen competitief speelt en het beste kiest en de kosten van een heavy hoog zijn en je soms geld moet verdienen met een lagere tier. Veel mensen nemen iets omdat ze de tank er mooi uitvinden zien en de geschiedenis van een bepaald land/tank leuk vinden etc.
In de echte oorlogen reden er niet alleen heavies rond omdat de kosten, tijd en ondersteuning daarvan te hoog waren. Zo maakten de amerikanen liever 10 shermans voor elke german tiger om hem te verslaan. Maar in deze game is het altijd 15 vs 15 dus dat voordeel in aantallen heb je niet. En dat je met een heavy niet op elk slagveld kon vechten door terrein, smalle straten in steden etc. Deze beperkingen heb je in de game allemaal niet.
Als ik weet dat de tegenpartij alleen heavies heeft heb je met een combinatie van TD/medium/heavy toch echt meer kans om te winnen. Heavies schieten misschien wel hard met veel armor, maar ze zijn ook langzaam. Oftewel als je met een paar meds bij elkaar blijft en daarmee een heavy aanvalt zal die het heel lastig hebben.
Sowieso zal ik nooit veel met een heavy gaan spelen, alleen al omdat me dat veel te traag gaat :) Maar we zullen het wel eens zien met company-battles waarbij je zelf je teams samen kunt stellen al zullen die wel beperkt zijn door het aantal punten dat ze krijgen waarmee ze hun tanks kunnen uitzoeken.
Oja en dat van die HE shell die niet penetrate maar de engine damaged is dus echt niet als intended want heat damage doet alleen schade aan de crew en de tank health. Zie hier de uitleg van Overlord, de game dev himself:
Als HE echter juist wel penetrate, en dat kan als je bij de meeste tanks vlakbij de turret of op de kijkgaten schiet, gaat juist wel alle damage naar modules. En daar hoort de engine dus ook bij. Je kunt dus best met een schot aan de voorkant de engine raken die achterin zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
redwing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Telt dat ook dan ? Ik dacht dat het om onbeschadigde targets ging. Iig is dat de manier waarop ik hem heb gekregen :P
De beschrijving staat erbij (ook in de TS), 3 of meerdere tanks met 1 hit achter elkaar neer poffen ;)
Rutger Mulder schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:27:
[...]

Kan me verder wel vinden in die reactie van Jellinek. De hetzer is te traag en met die 105mm moet je dicht bij je vijand komen en dat is nou juist niet de taak van een TD. Als ik close range een TD tegen kom parkeer ik mijn tank langs zijn zijkant zodat hij niet meer kan draaien en weg komen en draai rustig mijn turret en knal hem af. Turret gaat rustig dwars door een tank of huis heen, ze hebben nog nooit gehoord van collision in Rusland. :S
Een TD die close range is of agressief speelt die pakt het wel beter aan als het een goede speler betreft. Gun of tracks kapot schieten en je heb grote kans dat je wint :)
Overigens is het geen simulatie maar dat had je denk ik wel in de gaten.
De koffiepot KV die heeft een turret die zo traag is dat als hij tegengesteld draait en jij een schijnbeweging maakt (i.e. naar achter en meteen weer vooruit) dat je hem er alsnog weer uitrijdt.. ze zijn gevaarlijk maar o zo simpel :)
Dat is echt onzin, tuurlijk kiezen mensen andere tanks want je kiest wat het beste bij je speelstijl past. Dat jij niet inziet dat allle (met wellicht uitzondering van de lights) types ertoe doen dat ligt niet aan het spel.
Overigens weet ik niet of je wel eens een company/competitief hebt gestart/gespeeld maar met enkel heavies red je het niet (en is de company met een handvol tanks al gevuld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Gisteren weer wat 'moois' meegemaakt.. Mijn T32, 1shotted door een arty! Dat terwijl ik ook nog spall liner heb. Grootste onzin!

Ik speel nog steeds het meest met mijn M6, de amerikaanse heavy tank. Hij is log, maar de gun die hij heeft is echt super! Ik kan alle soorten en maten tanks dmgen, ook degene die ver weg zijn. ook is 1 van mijn crew zover dat die een 2e skill heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickos85 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:24:
Gisteren weer wat 'moois' meegemaakt.. Mijn T32, 1shotted door een arty! Dat terwijl ik ook nog spall liner heb. Grootste onzin!

Ik speel nog steeds het meest met mijn M6, de amerikaanse heavy tank. Hij is log, maar de gun die hij heeft is echt super! Ik kan alle soorten en maten tanks dmgen, ook degene die ver weg zijn. ook is 1 van mijn crew zover dat die een 2e skill heeft :)
Ook met de T-29 gebeurd dat regelmatig. Dat was ook de reden dat ik hem heb verkocht. Nadeel/voordeel van de US Heavies is dat ze hull down moeten zijn om effectief te zijn, je bent dan wel een stilstaand doel. Maar een tier 5 arty kan je wel oneshotten. Ik vermoed dat het een bug is, iets met een hitbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:04:
[...]

Ook met de T-29 gebeurd dat regelmatig. Dat was ook de reden dat ik hem heb verkocht. Nadeel/voordeel van de US Heavies is dat ze hull down moeten zijn om effectief te zijn, je bent dan wel een stilstaand doel. Maar een tier 5 arty kan je wel oneshotten. Ik vermoed dat het een bug is, iets met een hitbox.
Wat bedoel je precies met hull down? schuin staan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
patrickos85 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:19:
[...]

Wat bedoel je precies met hull down? schuin staan oid?
Dat je je tank zodanig opstelt dat alleen je turret te zien is voor de tegenstander. Achter een wreckage of heuveltje bijvoorbeeld.

Dat is overigens voor elke tank wel aan te raden, geeft jou extra dekking.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Kaap schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:43:
[...]

Dat je je tank zodanig opstelt dat alleen je turret te zien is voor de tegenstander. Achter een wreckage of heuveltje bijvoorbeeld.

Dat is overigens voor elke tank wel aan te raden, geeft jou extra dekking.
ah, op die manier. Ja dan kan ik het wel van elke tank winnen :)
Helaas niet altijd te doen, maar dat probeer ik wel zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vind de T-1 Heavy en de M6 echt heerlijke tanks! Vooral met de snellere 76mm M1A1/2 ben je echt een gevaar.
Door de hogere turret positie kan je ook gemakkelijk achter obstakels "schuilen".
Wat ik veel doe samen met een vriend, die ook een T-1/M6 heeft, is volop de rush leiden, voor de meds en dergelijke uit en vol in de tegenstanders in te rijden.
De eerste tegenstander die je ziet, rij je tegenaan, schiet je kapot, en gebruik je als cover. Op deze manier kan je met zn tweeen rustig de rest kapot maken omdat ze bijna alles bouncen op je. Ook zullen ze niet vaak om je heen rijden om je te flanken omdat daar alle mediums en de rest van de heavies zitten van mijn team.

Werkt best goed en is erg leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
SOEFuture schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:57:
Ik vind de T-1 Heavy en de M6 echt heerlijke tanks! Vooral met de snellere 76mm M1A1/2 ben je echt een gevaar.
Door de hogere turret positie kan je ook gemakkelijk achter obstakels "schuilen".
Wat ik veel doe samen met een vriend, die ook een T-1/M6 heeft, is volop de rush leiden, voor de meds en dergelijke uit en vol in de tegenstanders in te rijden.
De eerste tegenstander die je ziet, rij je tegenaan, schiet je kapot, en gebruik je als cover. Op deze manier kan je met zn tweeen rustig de rest kapot maken omdat ze bijna alles bouncen op je. Ook zullen ze niet vaak om je heen rijden om je te flanken omdat daar alle mediums en de rest van de heavies zitten van mijn team.

Werkt best goed en is erg leuk om te doen!
Totdat je tegen een arty aanloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Klopt ja, arties zijn best vervelend als je die strategie toepast. Bij arties zullen we ook nooit stilstaan op plekken waar ze je kunnen raken! Al heb je soms van die arties die gewoon niet kunnen schieten en dan maakt het niet uit of je stilstaat, ze missen toch wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik leg de schietbuis van mijn TD graag over een medium of een heavy om toch nog wat cover zonder struiken te hebben. Iets meer dan 1/4 van mijn frontoppervlakte is zichtbaar en met Ferdinand armor kan dat nog leuk worden.

Amerikaanse heavies zitten inderdaad graag hull down te snipen, maar ze kunnen hun front armor naar slechts 1 richting richten. Vanuit de andere richtingen kan je in de zijkanten van de turret schieten.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cc/Hull_down_tank_diagram.png/640px-Hull_down_tank_diagram.png

Ik scout zelf met een T-44 door te schakelen tussen hull down en turret down. Net genoeg om 2 ISU, 1 Ferdinand,... op de map rood te doen gloeien, maar niet genoeg om BL-10 shells op te moeten vangen. Door zelf met die TD's te spelen, weet ik wanneer zij mij wel of niet kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Zijn er trouwens nog mensen hier die nu vanavond een company willen vormen zodat we tegen de devs kunnen vechten voor 1k gold als je wint of 500 als je verliest, dus altijd prijs. :D
Begint over ~2 uur trouwens. dus 10 uur voor ons.
We just did a testrun of the "Kill the Mods" event, with 9 Mod/Devs for a total of 81 points, versus 13 Players for a total of 90 points.

They died. But they will receive 500 Gold on their accounts after Release.

Maybe we should rename this event to "Kill the Players" instead ?

A&L-Guy
Devs used Top tier tanks be warned people!
Haha dat wordt heftig
Those who are in the Tank Companies we meet during the event, will get 500 gold each after release, for a loss, and 1000 gold each for a win. They can only get a prize once, so if they are so (un)lucky to face us more than once, it is only the first encounter that they will get gold for.

We are contemplating to add another item to the event : If they face us a second time, and wins, they get banned and all their gold from their account will be removed and added to the Moderators Annual Christmas Vacation fund, for our trip to the Cayman Islands.
We are trying to blackmail persuade Overlord to accept that addition to the event, but our hired private investigators have not found anything to use against him arguments have fallen for deaf ears so far.

A&L-Guy
LOL _O-

[ Voor 96% gewijzigd door Rutger Mulder op 01-04-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ik doe wel mee als we genoeg man hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Lijkt me ook wel leuk, alleen is mijn hoogste tank Tier 6
http://game.worldoftanks.eu/accounts/500025601-Rynji/

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Mja ik zit ook maar tot tier 5. Maar we kunnen toch samen glorieus ten ondergaan en de 500 gold cashen. :P

Of ik moet mn 10,5cm StuH 42 L/28 ff vol laden met premium ammo voor 150 mm penetration en 350 dmg. Wie weet maak ik dan nog wel een kans als ik rustig van achter ze vol pomp. Ben mn free gold over 2 week toch kwijt. })

[ Voor 25% gewijzigd door Rutger Mulder op 01-04-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ga waarschijnlijk veel te laat pas thuis komen en een computer met muis die WoT kan draaien tegenkomen.
psychoclown schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:53:
Ik doe wel mee als we genoeg man hebben :)
Zonder TeamSpeak/Ventrilo is er geen beginnen aan. Met voice wordt de status en commands direct doorgegeven tov de postduif-snelheid van het typen. Commanders aanstellen en ermee oefenen totdat iedereen snapt wat er van hem/haar verwacht wordt. Een kleine hint moet dan al genoeg zijn om een groot plan in beweging te krijgen ipv een lange preek om iets elementair uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Wie zei dat we zonder zouden willen doen? ;)
Ik kan een ventrilo server opzetten zoals ik doe wanneer ik in platoons speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
pfff..word zo moe van idioten die niet willen dat ik cap. Net weer 1 of ander oostblok mongooltje welke het spel niet kent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Als er 1-2 over zijn en mijn team met meer dan genoeg ben ik ook altijd voor een hunt :)

Vanavond weer eens goed wat potjes gespeeld maar op de een of andere manier wilde het niet echt lekker. Veel goed ge-aimde schoten waren mis, wat ik in de meeste gevallen verwijt aan de afstand, en andere keren was er geen teamplay te bekennen waardoor we verloren. Ook wel een aantal zeer mooie victories gehad maar ik heb veel en veel betere avonden gekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Er was 1tje over, maar die zat aan de andere kant van de map 1vs1 te spelen. ga ik de moeite niet doen om erheen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vaak zijn diegene die roepen om niet te cappen dichtbij de kill. Ja, das leuk voor hun maar jij verdient er niks aan. Als jij die cap kan volmaken krijg je experience, die kill is maar net een gokje of je hem vind.

Ik cap dus ook altijd gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De gift tank voor closed beta testers heeft dus wel criteria aldus Overlord:
  • registratie voor 27 januari 2011
  • minimaal 1000 battles played
Dus niet zomaar iedereen die closed beta heeft gedaan krijgt die gift tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ga de bergen free xp door gold in beta missen. Tot nu toe heb ik de gewoonte om een grote hoop free xp inzetten voor het direct bruikbaar maken van een nieuwe tank. Zo haalde ik mijn ISU en Ferdinand met track and big gun upgrades ipv grinden met een kleine gun en grote reparatiekosten. Op deze manier is een gold pakket halen verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de stats op de website niet overeen komen met je stats ingame?
[Edit:] Opgelost! Als je de stats op de NA-website probeert op te vragen krijg je oude stats te zien.

[ Voor 50% gewijzigd door rgras op 02-04-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Bij mij klopt die wel redelijk maar ze synchronizen niet elk uur :)
Al is dat verschil van jou wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Opgelost! Als je de stats op de NA-website probeert op te vragen krijg je oude stats te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Vandaar ;)

Hmm jammer dat er gisteren niet echt iemand online was om nog zo'n company te starten. Ik had dus wel een goede tijd gespeeld maar voor zover ik wist waren er maar 3 enthousiastelingen die zich (hier) gemeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:26:
De gift tank voor closed beta testers heeft dus wel criteria aldus Overlord:
  • registratie voor 27 januari 2011
  • minimaal 1000 battles played
Dus niet zomaar iedereen die closed beta heeft gedaan krijgt die gift tank.
Best strenge eisen.

1.000 battles x gemiddeld 10 minuten (wat in het echt wel hoger zal liggen = 10.000 minuten = 166 uur = 6,94 dagen.

Dus je moet zeker 7 volle dagen gespeeld hebben om een beloning te krijgen voor de closed beta? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

rgras schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:49:
[...]

Best strenge eisen.

1.000 battles x gemiddeld 10 minuten (wat in het echt wel hoger zal liggen = 10.000 minuten = 166 uur = 6,94 dagen.

Dus je moet zeker 7 volle dagen gespeeld hebben om een beloning te krijgen voor de closed beta? Vreemd.
Maar de beta loopt ook al erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Inderdaad, daarnaast is het ook wel een teken dat het echt een beloning is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met 2500+ battles en geregistreerd begin januari voldoe ik eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Uhu, het valt ook wel mee hoor die 1000 battles. Was het niet dat ik halverwege feb gestopt ben met spelen. Anders zat ik ook wel over de 1000 :)

En vaak zat is het bam, dood in 2 min, nieuw potje starten. Dan krijg je zat battles :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dark Angel schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:42:
[...]

Maar de beta loopt ook al erg lang.
Voor sommige mensen is minimaal 7 gehele dagen aan één spel besteden in een dergelijke periode behoorlijk veel.

Maarja, ik vind het niet erg. Ik kijk er erg naar uit om weer opnieuw de Duitse Tank-tier vrij te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Gisteren helaas niet tegen de devs kunnen spelen, dus geen free gold. :(
Aangezien er weinig animo op tweakers was heb ik toen maar een random company gejoined en een hale lading battles gedaan. Was best dikke fun met meerdere gasten met voice chat etc. Stond wel vaak met mijn tier 5 tegen tier 9/10 te spelen, maar dat mocht de pret niet drukken. Maar het was geen 1 April grap, de devs hebben wel echt gespeeld.

YouTube: WoT Kill the Mod event
rgras schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:49:
[...]

Best strenge eisen.

Valt toch wel mee lijkt mij. Als je veel battles wil doen moet je gewoon met meerdere tanks spelen. Als je gedood bent gewoon battle field verlaten en met een andere tank spelen. Ik zit na een week al op ~750 battles en ik leave vaak niet eens de battle om een andere tank te spelen. Heb alleen geen closed beta gedaan. En de closed beta schijnt al erg lang te lopen. Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen die veel spelen worden beloond. Maar wat imo nog beter is, is het belonen van mensen die ook daadwerkelijk bugs reporten inplaatst van alleen maar spelen. Dus als jij na 10 games al serieuze bugs weet te vinden/ met oplossingen komt vind ik beter dan 1000 games spelen en niks doen. Maar organasitorisch is het aantal games tellen natuurlijk veel makkelijker.

Maar ik denk dat je niet veel mist, veel van die special tanks zijn niet zo bijzonder en over het algemeen niet beter dan de gewone tanks.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 02-04-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
rgras schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:59:
[...]

Voor sommige mensen is minimaal 7 gehele dagen aan één spel besteden in een dergelijke periode behoorlijk veel.

Maarja, ik vind het niet erg. Ik kijk er erg naar uit om weer opnieuw de Duitse Tank-tier vrij te spelen. :)
De closed beta loopt sinds 17 juni 2010 voor Europeanen en Amerikanen dus dan is 7 dagen niet bepaald veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik speel pas sinds open beta en heb 1350 battles op mijn naam staan. Gaat echt heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:27:
Ik speel pas sinds open beta en heb 1350 battles op mijn naam staan. Gaat echt heel snel.
Ligt eraan hoeveel vrije tijd je hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Helaas kon ik gisteren niet... Anders had ik wel meegedaan tegen de devs.

Hadden ze zelf een supertank oid welke niet normaal te gebruiken is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Allemaal tier 9/10 en tier 8 SPG's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Jammer dat ik sociale verplichtingen had..Anders was ik wel van de partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow,waarom zie ik deze game nu pas? Heeft iemand nog een linkje waar hij voor een zachtprijsje op de kop is te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Het is helemaal gratis! Te downloaden op www.worldoftanks.eu!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!