User.tmp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:36:
Pak je KV maar eens, gaan we 1 tegen 1 doen. Kijken of je nog steeds zegt dat de KV overpowered is.
Heb je trouwens enig idee hoe HE werkt?
Trouwens, als ik in mijn T5/6 tankje een KV tegenkom, krijg ik altijd een dikke grijns op mijn gezicht. Ik hou wel van gratis kills.
Oh en owja, trage reload + lage accuracy maakt _wel_ uit. Heel veel zelfs. En al helemaal als je beide hebt.
Edit: Heb je een linkje naar je profile?
Heb zelf geen KV, maar wel eens mee gespeeld bij een ander en ik merk gewoon in veel games hoe sterk die dingen zijn.
Ook weet ik prima hoe HE werkt, genoeg info over gelezen. Alleen schijnt het bij sommige tanks zelfs buggy te zijn dat een frontal hit de engine aan de achterkant zelfs raakt.
Ik heb het over tier 5 of lager, niet ook 6. Maar ik ben benieuwd met welke tank jij ff makkelijk die KV denkt te killen. En ik heb het bij de KV niet puur alleen over die 152mm (die is beter vs hogere tiers), maar ook de 107mm die super sterk is en alles tier <4 one shot en tier 5 two shot.
Profile geen idee?
rapture schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:20:
Het is niet de tank die OP is, maar de persoonlijkheid achter de tank. Het moment dat iemand veel fear factor door zijn tank uitstraalt, beginnen de spelers op de map OP te roepen. Ik heb al lagere tier tanks doen vluchten, heavies van gelijke tier doen afvragen hoe dat mogelijk is
(verliezen van een TD in een minder dan 100 m bereik peekaboo/hide duel),...
Ferdinand had ik aan de "receiving end" als "hoe durven ze zoveel armor erop te zetten" ervaren, totdat ik zelf met eentje rond rij. Het heeft ook zijn zwaktepunten
(bv geen BL-10 achtige alpha strike damage), tenzij als je een goede speler bent die de zwaktepunten goed kan wegsteken.
Op KV's heb ik nog niet gevloekt. Als je met de koffiepot turret afkomt en mijn SU-85 107 mm gun stabiliseert net voor de jouwe. Dan schiet ik door je turret en gooit je cross hair de lucht in. De volgende schoten is om het af te werken. Slechter dan arty accuratie van 152 mm en 3,5 seconde wachten maakt het niet zo handig voor sniping, maar is in een stad met voldoende support wel sterk
(dat kan je van veel tanks zeggen).
In een stad kan je met een medium een missende schot uitlokken, daarna heb je tijd om 3 schoten te plaatsen voordat je weer een misser moet uitlokken.
[...]
Koffiepot eraf trappeeeuuh!
Het ging niet alleen om die 152mm canon, ook die 107mm net als jij op je TD hebt is ook overpowerd op de KV. En jij gaat er in jou scenario vanuit dat je mooi die KV kan opwachten en het eerste schot hebt en dat de KV alleen is. En als de KV mis schiet betekent nog niet direct dat je er met je medium op af kan rijden en rustig 3 schoten kan doen. Vaak is dit helemaal niet zo en heeft de tank cover waar hij achter kan duiken + meerdere team mates in de buurt voor backup.
Wellicht dat jullie tegen minder ervaren of niet volledige geupgrade KV's speelden in het verleden, maar de meeste spelers zijn er wel over uit dat de KV de beste tank van tier 5 is.
En tier 8 van de ferdi waar je het over hebt schijnt de meest gebalanceerde tier van de game te zijn. Kan niet uit eigen ervaring spreken want ik heb zelf nog geen tier 8.
redwing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 03:19:
Alleen ik vind het dan wel grappig dat uit de statistieken blijkt dat die russische tanks net zo goed zijn als andere vergelijkbare tanks qua kills/losses/deaths. Als de tank echt OP is kan dat alleen verklaard worden dat er alleen noobs in die bakken rond rijden

Mja geen idee hoe dat zo komt. Het is maar net wie je achter het stuur zet, in welk team je komt en of je tegen veel hogere tiers moet spelen of niet!!
Ik vind het trouwens ook erg bijzonder dat je bij bijna iedereen ongeveer een 50% win 50% loss ratio ziet. Je zou bijna gaan denken dat ze achter de schermen de matching van teams (lage vs hoge tiers en goede/slechte spelers), AP bounces etc aan het beinvloeden zijn.
Ik denk dat jij dan in de verkeerde TD rond rijd. Ik heb iig nog nooit problemen gehad met een KV, eerlijk gezegd ben ik juist meestal blij als ik er eentje zie omdat die dingen 3/4 van de keren mis schieten waarna ik ze onder vuur kan nemen met 2 a 3 schoten.
Ga er maar eens in rijden en dan kom je er achter dat zijn gun inderdaad heel lekker is, alleen de rest is niet zo veel. Als je 1 iemand tegen komt die weet wat ie moet doen sta je zo achterstevoren en ben je dood.
Ja dat komt omdat jou SU-85 ook de overpowered 107mm gun heeft. Probeer het eens met de Hetzer of Stug III. Die doen nog niet eens de helft van de damage en hebben minder penetration. Met deze TD's moet je de KV minimaal 5x raken om hem te killen en dan mag je niet bouncen (wat wel vaak gebeurt). Dit terwijl de KV jou met 1 of 2 schoten kan killen en jou praktisch altijd zal penetraten. Nee veel plezier als je een KV tegenkomt, maar ik blijf liever op grote afstand van ze.
Verder zijn mijn reactie eerder over de KV.
Met die andere tanken heb ik weinig ervaring, maar ik heb het idee dat veel mensen de tanks amper kennen en daardoor vergeten wat de zwakke punten zijn en die te gebruiken om te winnen.
Een TD is er dan ook niet voor gemaakt om headon een medium te gaan bevechten. Een TD is eerder bedoelt als fire support of om een los schot af te vuren en weer naar een andere dekking te rijden. Als ik in mijn eentje met een Leopard tegenover een heavy sta win ik ook minstens de helft van de keren, maar dat is niet omdat die light beter is maar omdat een heavy niet gemaakt is om tegen lights te vechten.
Dat van de TD head on vs medium was om een punt te maken dat de medium beter is, niet dat ik de TD zo speel! De TD heeft een support rol maar de medium is daar net zo goed in, nee zelfs beter in en is veelzijdiger inzetbaar. Kan sneller van sniper locatie wisselen en verplaatsen op de map, meer health en armor on hits en arty te overleven, kan ook als niet sniper spelen.
En als jij met je leopard van een heavy wint is dat wel een hele slechte speler. Dat is simpel weg onmogelijk tegen een goede speler (+ team). Een heavy is gemaakt om alle tanks op het slagveld te domineren. Zo waren ze in het echt gemaakt en zo zijn ze in de game ook.
Probeer het voor de grap eens en je zult merken dat die TD er toch echt beter in is. Het kan inderdaad wel met een medium alleen dat werkt toch niet helemaal goed.
Je moet in je TD ook niet als eerste tank vooruit stuiven
Nogmaals, met jouw speelstijl zul je inderdaad weinig verschil merken. Ik zorg er in mijn TD voor dat ik een stukkie achter de linies zit met zoveel mogelijk uitzicht om me heen. Daardoor krijg je wel met afstanden te maken waar het heel veel verschil maakt. Ik krijg van jouw hele verhaal sterk het idee dat je alle tanks op dezelfde manier probeert te gebruiken. En dan kun je inderdaad beter in een medium dan een TD zitten
Met een medium of heavy werkt het prima. Het merendeel van de gamers speelt zelfs als campende TDs met hun medium/heavy. Game is vaak toch een campfest door het view/detection voordeel dat je krijgt.
En nee ik stuif niet met mijn TD naar voren, ik weet prima de beperkingen van de TD en wat mijn positie moet zijn. Ik sta ook achter de linies etc zoals jij, een soort van stille sniper zullen we maar zeggen.
Maar dit neemt niet weg dat elke andere tank dit ook kan en ook nog eens dezelfde fire power krijgt. Mijn idee bij een tank destroyer is dat hij de sterkste gun van zijn tier zou krijgen om zo zijn andere nadelen te compenseren. Maar helaas word zijn gun ook rustig gemonteerd op medium/heavy tanks van zijn tier.
Een honderdste verschil in accuracy ga je simpel weg niet merken en die halve seconde aim time ook niet als je je schoten goed aimt in de richting waar de tank gaat en als hij stil staat al helemaal niet. Bedenk wel dat je met je medium of heavy het voordeel van de draaiende turret heb, veel meer snelheid en bewegingsvrijheid. Bij een TD zit je ook telkens weer met je aim time als je je hull moet draaien. Tuurlijk de TD heeft zijn voordelen, maar is dat nou genoeg om al zijn nadelen te compenseren? Ik dacht het niet.
En hiermee is het helemaal zeker, bij
jouw speelstijl werkt een heavy veel beter. Ik schiet in mijn TD (SU-85/SU-100) in 3/4 van mijn potjes minstens 2 heavies neer. Vandaar ook dat mijn voorkeur juist uit gaat naar een TD omdat dat veel meer
mijn speelstijl is, een medium komt op een 2e plaats en pas daarna stap ik in een heavy.
Je moet niet verwarren wat jij de beste tank vind en wat ook echt de beste tank is

Tuurlijk met je super sterke russian TD wel. Maar dat is niet omdat de TD class zo goed is. Probeer het eens met de German tanks zou ik zeggen.
Verder pas ik mijn speelstijl aan op mijn tank en team. En ook een heavy hoeft niet perse voor aan de linie te rijden als een kogel vanger. Die spelen vaak ook erg behoudend, net als een TD. De meeste games zijn echter toch meer campen in de bosjes en kijken wie er het eerste gespot wordt.
Ik heb echter nog geen overtuigend bewijs gezien wat een light/medium/TD beter dan een heavy maakt.
psychoclown schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:13:
Dan doe je toch iets verkeerd, als je een beetje logisch nadenkt en goed mikt dan kun je ook onderaan de lijst goed meekomen. Vooral met een TD kun je paar tiers boven je nog goed penetraten/damagen.
Dan speel je je TD niet goed KV's zijn over het algemeen gratis kills, zoals al aangegeven door een aantal anderen.
TD's moeten het hebben van hun gun en niet van de armor, goed te killen dus.
Dat is juist het leuke aan een TD, als je er agressief mee speelt verwacht de tegenstander dit vaak niet en dan kun je flink rampagen. Een heavy die gaat snipen achter de linies vind ik toch zo irritant, vooral zo fijn als high tier dat doen. Zij zouden juist de battle moeten leiden, ik heb dan ook vaak zat gehad dat ik met mijn TD's voorop rijd samen met de mediums en de heavies uiteindelijk volgen.
Daarin verschillen wij dan van mening, ik heb sowieso van de mediums en TD's geleerd dat zij echt wel een grote bijdrage kunnen leveren op het slachtveld
Dat ligt niet aan de KV, dat ligt aan de speler. Met een T-43 of T-34-85 heb ik ook zo vaak de battle naar mijn hand gezet. Als je goed bent en speelt goed dan kun je altijd heel prima scores neer zetten.
Zoals ik al aangaf heeft een medium/heavy dezelfde grote gun als de TD, weg voordeel...
KV is kut te killen voor de german tanks tier <5. Je kan wel dmg doen zeker, maar goed te killen en easy is het niet. Vaak is het een slechte KV speler die denkt dat hij alles is en dom in de range van de vijand rijdt die lekker zit verscholen in de bosjes en rustig de KV beetje bij beetje afmaakt. Fout van de speler, niet omdat de KV slecht is.
Maarja jij vind dat de KV niet mag snipen van achteren en vooraan de aanval moet leiden. Is natuurlijk lang niet altijd slim en veel goede KV spelers spelen ook veel behoudender (ook gezien hun trage snelheid).
Veel battles zijn een campfest en dan moeten de lagere tiers of zwakkere spelers het scout/frontlinie werk doen.
En die twee tanks die je noemt zijn ook zeker niet slecht (russian..) en met de juiste speelstijl kan je ook daar mee winnen. Maar als de ander een gelijke speelstijl zou hanteren met een heavy doet hij het gewoon beter. Alleen niet iedereen doet dat en er zijn ook zat slechte spelers.
[
Voor 19% gewijzigd door
Rutger Mulder op 31-03-2011 11:52
]