[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
User.tmp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:15:
Waar heeft Overlord gezegt dat het ~€63 zou worden?
Nergens maar ze hebben wel gezegd dat de conversie volgens de koers is, 2500 gold $10 kost en dat de tank een gratis extra was. Met een beetje rekenen vervolgens...

Als dus 75,- voor 25000 gold staat klopt er iets niet helemaal dunkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
Jij hebt liever €90 euro? Ze hebben gezegt dat $=/=€ en daar hebben ze zich ook aan gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
User.tmp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:19:
Jij hebt liever €90 euro? Ze hebben gezegt dat $=/=€ en daar hebben ze zich ook aan gehouden.
Dat zeg ik niet...

US betaald voor de heavy package $90, zie worldoftanks.com. Als je dat omrekent kom je op ongeveer 64,- uit. Dat is dus 11,- wat wij Europeanen meer betalen.

Waarom reageer je zo defensive daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Dan koop je hem toch lekker op worldoftanks.com?

De devs mogen toch zelf bepalen wat iedereen betaald? Ik vind het altijd een beetje storend als mensen zeggen dat de prijs aangepast moet worden omdat zij vinden dat ze de huidige prijs te veel vinden. Als je het te veel vind, koop je het toch lekker niet?

De devs zullen er heus wel een reden voor hebben dat wij meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
hmm vind het wel een vet spel, ben even aan het twijfelen welke package ik zal nemen, vind zelf de duitse tank wel nice maar dan is er minder gold ^^

Ben wel benieuwd hoe je je gold het meest effectief kan gebruiken om te levelen, premium + free xp converten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
User.tmp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:30:
Dan koop je hem toch lekker op worldoftanks.com?

De devs mogen toch zelf bepalen wat iedereen betaald? Ik vind het altijd een beetje storend als mensen zeggen dat de prijs aangepast moet worden omdat zij vinden dat ze de huidige prijs te veel vinden. Als je het te veel vind, koop je het toch lekker niet?

De devs zullen er heus wel een reden voor hebben dat wij meer betalen.
Ik heb gewoon een heavy package gekocht hoor, maar ik geef alleen maar aan dat ik het vreemd vind dat wij 11,- meer moeten betalen dan een amerikaan voor hetzelfde product.

Doe eens een beetje minder agressief reageren zeg.

Het antwoord aldus wargaming.net is dat die 11,- de btw is die er bij ons extra bijkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Laten we het vriendelijk houden het is niet nodig zo defensief te reageren :)
gotfurrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:33:
hmm vind het wel een vet spel, ben even aan het twijfelen welke package ik zal nemen, vind zelf de duitse tank wel nice maar dan is er minder gold ^^

Ben wel benieuwd hoe je je gold het meest effectief kan gebruiken om te levelen, premium + free xp converten?
Dat is wel mijn plan ja, en dan had ik het idee om het grootste package te halen waarbij ik 7 maanden premium koop en de rest voor free exp :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Stats van de M6A2E1 premium tank:
Hit Points 1500 HP
Weight/Load limit 66.96/70.5 t

Crew

Commander
Gunner
Driver
Radio Operator
Loader

Mobility
Engine power 960 h.p.
Speed limit 29 km/h
Traverse speed 24 deg/sec
Turret traverse speed 26 deg/sec

Armor
Hull armor (mm) 191/44/41
Turret armor (mm) 191/89/208

Armament
Gun 105mm Gun T5E1E
Ammunition 60 items
Damage 360/360/450
Penetration 198/245/53
Rate of fire 4.8 rounds/min
View range 430 m
Signal range 650 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik vind die bedragen echt absurd hoog voor dat beetje gold en een tankje. Daar koop je anders gewoon een volledige game voor zonder bugs enzo. Ik vind het opzich een leuk spel, maar er is nog genoeg dat ze moeten fixen en content die er nog bij moet. Ik zie momenteel echt te weinig waarde in dit spel om zo veel geld te betalen. Ik wil devs best ondersteunen, maar dan moeten de bedragen wel een beetje normaal zijn. Als je graag alle tanks wil verzamelen (meer slots nodig in je garage en barracks) ben je echt een vermogen kwijt aan deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Rutger Mulder schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:28:
Ik vind die bedragen echt absurd hoog voor dat beetje gold en een tankje. Daar koop je anders gewoon een volledige game voor zonder bugs enzo. Ik vind het opzich een leuk spel, maar er is nog genoeg dat ze moeten fixen en content die er nog bij moet. Ik zie momenteel echt te weinig waarde in dit spel om zo veel geld te betalen. Ik wil devs best ondersteunen, maar dan moeten de bedragen wel een beetje normaal zijn. Als je graag alle tanks wil verzamelen (meer slots nodig in je garage en barracks) ben je echt een vermogen kwijt aan deze game.
Je hoeft niks te betalen. Free to play. Ligt helemaal aan jezelf dus wat je ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Inderdaad, je steekt er zoveel geld in als je zelf wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Ik heb dan als het spel released 2 premium tanks (2 packages). Die ga ik om en om spelen en uiteindelijk met gold al die exp omzetten naar free exp. Hopelijk kom ik daar een heel eind mee zodat ik de eerste 4/5 tiers kan overslaan, maar ik twijfel nog welke kant ik op zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:46
Ik dacht voor Heavy te gaan, maar ik zie 4,8 schoten per minuut, das me te langzaam.
Toch maar voor de medium gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Nu een tijdje met de duitse SPG aan het spelen, maar wat gaat daar de XP langzaam mee zeg. Moet al blij zijn als ik 100-150 xp krijg in een match met mijn sturmpanzer II. Dan gaat het met de tankdestroyer of light tanks die ik heb echt stukker sneller. Daar haal ik regelmatig 300+ mee.

Tankdestroyers zijn opzich best relax want de XP gaat best snel omdat je veel damage kan doen en meestal alle tegenstanders wel kan raken ook al ben je uit een lagere tier. Ook kosten ze echt weinig in onderhoud en ammo. Denk dat ik na de wipe eerst met een TD begin om zo makkelijk cash te verdienen. Ik hoop alleen wel dat ze snel met een camo en armor fix komen voor de top tiers van de germans want die zijn nu echt in het nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Kaap schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:48:
Ik heb dan als het spel released 2 premium tanks (2 packages). Die ga ik om en om spelen en uiteindelijk met gold al die exp omzetten naar free exp. Hopelijk kom ik daar een heel eind mee zodat ik de eerste 4/5 tiers kan overslaan, maar ik twijfel nog welke kant ik op zal gaan.
als je 2x zo een starters pakket koopt krijg je niet 2x een tank. Je krijgt 2 slots + extra gold + 1 tank.
* Pre-order gold is on average 10% off the Release price.

There are 90 paying opportunities that PlaySpan provides for the customers.

* Only registered users can purchase pre-order packages

* Promo code will be sent to you via email

* You can activate your pre-order package only after release and exclusively by using the appropriate code.

* There are no restrictions on the number of packages a player would like to purchase. Any player can buy several packages, but in case of purchasing two identical packages you will get only 1 unique tank, 2 slots and double amount of gold.
Blijkbaar kan je niet 2 dezelfde tanks kopen. Dus waarschijnlijk wel een heavy + medium oid.

Sowieso krijgen mensen die in de beta zaten al een speciale tank afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
patrickos85 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:54:
[...]

als je 2x zo een starters pakket koopt krijg je niet 2x een tank. Je krijgt 2 slots + extra gold + 1 tank.

Blijkbaar kan je niet 2 dezelfde tanks kopen. Dus waarschijnlijk wel een heavy + medium oid.
Ik koop ook geen 2 keer heavy pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Kan het zo rap ni terugvinden, moet je een pack kopen om te kunnen spelen na beta? Of is het gewoon gratis d/l en spelen?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Poekie McPurrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:47:
Kan het zo rap ni terugvinden, moet je een pack kopen om te kunnen spelen na beta? Of is het gewoon gratis d/l en spelen?
Dat laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Mooi, echt free to play dus.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is wel heel verleidelijk om wat gold te kopen voor het converteren van gewone XP naar free XP en premium account is voor het groeien interessant met +50% XP/credits. Eenmaal je de favoriete tanks hebt, dan heb je niet meer zoveel XP en credits in korte tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen van de pre-order packages aan de hoge kant vind. 75 Euro voor die M6A2E1 + 25k gold is duur, PzKpfw V/IV + 18,7k ook. Mijn ervaringen uit de beta is dat over het algemeen premium tanks niet echt heel goed zijn. Ja, je kan ze makkelijker op elite status krijgen en dan snel xp converten naar free xp, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik laat de pre-order packages aan mij voorbij gaan en wacht tot een regular premium account beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen van de pre-order packages aan de hoge kant vind. 75 Euro voor die M6A2E1 + 25k gold is duur, PzKpfw V/IV + 18,7k ook. Mijn ervaringen uit de beta is dat over het algemeen premium tanks niet echt heel goed zijn. Ja, je kan ze makkelijker op elite status krijgen en dan snel xp converten naar free xp, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik laat de pre-order packages aan mij voorbij gaan en wacht tot een regular premium account beschikbaar komt.
Dat kan sowieso toch? Je kan gewoon gold kopen een een premium account nemen zoals in de beta nu dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Bartske schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:41:
[...]

Dat kan sowieso toch? Je kan gewoon gold kopen een een premium account nemen zoals in de beta nu dacht ik.
Dat kan inderdaad,maar voor de pre order is er nu deze ''aanbieding'' van een tankje.
Overlord heeft dat zelf op het WoT forum bevestigd.

Maar of de prijzen daarna hoger worden voor het aanschaf van het gold dat valt nog te bezien,daar is hij [Overlord] nog angstvallig stil over.

Persoonlijk vind ik prijzen voor de pakketten belachelijk hoog,maar ze verwachten dat de verslaafdheids factor dermate hoog is dat ze kunnen binnen lopen,blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Ze zouden de optie moeten geven om de tanks los te kopen van het goud. Ik denk dat ze dan nog meer verkopen dan dat ze nu doen. Lijkt me niet dat veel mensen 75 euro of 100 dollar uitgeven voor dit spel, hoe leuk het mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Met de volgende patch wordt ook de german heavy Lowe toegevoegd. Dat is ook een tier 8 tank welke je ingame voor gold kan kopen. Vind je de pre-order package dus te duur om de M6 premium te krijgen, dan zou ik wachten tot de release, dan gold kopen en de Lowe halen.

Ik heb de heavy pre-order gedaan maar ik ga ook zeker de Lowe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickos85 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:22:
Ze zouden de optie moeten geven om de tanks los te kopen van het goud. Ik denk dat ze dan nog meer verkopen dan dat ze nu doen. Lijkt me niet dat veel mensen 75 euro of 100 dollar uitgeven voor dit spel, hoe leuk het mag zijn.
Weet het zo nog niet, ik ken er al 4 die de heavy gekocht hebben. Ben dat zelf ook van plan. 25000gold, kan je tien maanden premium spelen en heb je alles vrijgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:46
Ik koop het wel, maar ik persoonlijk vind het duur.
Free to Play spellen kosten niets, maar uiteindelijk veel meer dan een boxed spel, dat vind ik raar.
100% van de verkoopprijs is voor de fabrikant, terwijl dit bij een box maar iets van 10-20% zal zijn
In plaats van dat ons spel goedkoper wordt, betaal je het alsnog aan extra's, want het gratis spel is toch een stuk leuker met het uitgeven van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
MMO spellen zijn over het algemeen duurder dan een boxed spel maar de boxed spellen bevatten nauwelijks nog gameplay :)

Ik heb dus eveneens de heavy package gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
ik ben sowieso blij met mijn closed beta participant tankje. Tenminste, als die zeker weten komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Zojuist ook de medium pack gepreorderd, is het nu dat je vanwege de preorder automatisch een premium account hebt? Of moet ik daar gold voor uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Ben nu ff tijdje met light tanks (tier 3) aan het spelen, maar dat is echt hit en mis met het huidige matching systeem. Games tegen andere spelers 1 tier hoger of lager zijn vaak echt leuk en uitdagend, echter ik kom vaker in games waar ik de laagste tier ben en dan tegen tier 5 of zelfs 6+ moet vechten. Nu dat is echt niet te doen, gewoon echt waardeloos. Niemand vind het leuk om als fragmeat in een game gestopt te worden. Met de tankdestroyer lijn had ik in elk geval nog een kans doordat ik de veel sterkere tanks ten minste nog kon damagen (ook al ben je zwaar in het nadeel HP wise).

Ze kunnen imo beter games locken op twee tiers ofzo. Dus alleen tier 1 en 2 in een game of 3 en 4. Stop je drie of meer tier in één game, dan is de laagste tier altijd de lul. Tegen één tier hoger vechten is nog wel te doen (al ben je wel iets in het nadeel). Eigenlijk zou er een soort punten systeem in de game moeten zitten dat de boel balanceerd. Bijvoorbeeld 1 medium tank is 2 light tanks waard. De 2 light tanks kunnen dan samenwerken om de medium tank te verslaan. Probleem momenteel is dat men in elke game de teams even groot maakt terwijl de tank balans dat niet altijd is. Hierdoor kun je de sterkere enemy tank dus nooit in aantallen overmeesteren. Dit buiten het feit dat dit sowieso al moeilijk is want er is over het algemeen erg weinig samewerking in de game. Games zijn vaak een campfest en het is gewoon wie is het meest ongeduldig en laat het eerste zijn kop zien. Valt me ook op dat de beste tanks van een team (dus vaak de heavies etc) gewoon blijven campen in je base oid terwijl zij juist de aanval zouden moeten leiden zodat de medium/light er iets achteraan kunnen rijden voor de cover. Ik vind dit campen erg jammer en dit maakt de game minder leuk en uitdagend. Het is alleen helaas dat campen men gewoon een voordeel oplevert. Camo >>> mobility.

Daarnaast mis ik ook een beetje de verschillende functies van de tanks. Waarom een light tank als een medium of heavy veel beter is. Nu is veelal de gedachte dat een light tank moet scouten voor zijn team vanwege zijn snelheid. Maar je hebt gewoon veel minder view range dan sterkere tanks dus dat is al niet te doen en vaak zit echt iedereen in de game te campen ergens in de bosjes zodat je ze al helemaal niet tijdig kan spotten. Dan blijft over de snelheid van de light tank. Als light tank scout kan ik nog zo hard rijden als ik wil maar ik heb vaak genoeg dat ze mn tracks er af knallen (als ik al niet direct dood ben) en dan ben ik gewoon de lul en krijg je alle arty en de rest van de enemy over je heen. Als je een beetje kan aimen is het namelijk echt niet moeilijk om iets voor een snel rijdende tank te aimen en ze alsnog te raken. Daarnaast zijn veel medium tanks vaak net zo snel (meer armor, dus kunnen meer hits incasseren, minder snel hun tracks kwijt, meer view range, beter kanon) en de eerste light tanks zijn zelfs erg traag en helemaal niet snel. Ook zit je op veel maps met choke points waar je sowieso al niet makkelijk lang kan racen zonder gedood te worden en over het algemeen zijn de maps gewoon erg klein. Ook weer Camo >>> mobility.

Wat dat aan gaat vind ik het systeem uit de game RUSE veel beter. Daar heb je gewoon scouts nodig om de vijand tijdig te spotten. Zonder scout kun je niet je max fire range benutten omdat je de vijand gewoon veel later kan zien. Dit zou de light (en medium) tanks in elk geval een rol kunnen geven in games met veel sterkere tanks. Ook vind ik het nogal dom/irritant dat je gewoon een vijand kan spotten terwijl je niet eens zijn kant op kijkt. Je kan dus nooit iemand met betere tactics van achteren besluipen zonder gezien te worden door hem en de rest van zijn team (arty etc). Alsof de tank kijkgaten naar alle kanten heeft (die luikjes/gaten zijn echt klein in het echt). Wat dat aan gaat zou je een soort functie voor de commander moeten hebben dat hij uit zijn tankluikje bovenop de tank komt en moet rondkijken met een verrekijker om de vijand te spotten op grotere range, zoals je in Companie of Heroes hebt. Maar dan zou je zelf moeten rondkijken om te spotten imo zodat je niet automatisch een 360 graden view hebt om te spotten. Door de commander uit je tank te sturen loop je dus ook risico dat hij geraakt wordt wat weer een leuk strategisch effect kan geven. Ook niet automatisch 360 iedereen kunnen spotten zou ook helpen tegen al die campers in de game.

Dus light tanks hebben nodig:
- Meer view range, zou hoogste van alle tanks moeten zijn
- Soort van camo bonus zodat ze minder snel gespot worden, ook tijdens het rijden
- Betere/snellere movement door ruig terrein
- Snellere repair, voor tracks etc (zijn ook lighter dus makkelijker te fixen)
- Hogere traverse speed zodat je makkelijk van richting kan veranderen zonder snelheid te verliezen

Problemen die je dan wel weer gaat krijgen is dat de arty met de betere scouts nog erger wordt. Dus ze moeten dan ook iets doen aan de power/accuracy ofzo van de arty. En de maps zijn gewoon veel te klein voor echte recon units.
Verder zou het handig zijn als je als spotter kon melden welk type tank waar op de map is zodat je team de priority weet inplaats van wat rode stipjes op hun map. Ook zou ik het prettig vinden om op de map te kunnen tekenen zoals je in vele andere games hebt. Zo kun je makkelijker een strategy doorgeven/nemen met je team. Makkelijk ff pijltje tekenen waar heen, of iets omcirclen etc.

De game mist nu gewoon een strategy/doel in het grotere plaatje naar mijn mening. Dit is hoe ik de game nu ervaar tot tier 3/4. Ik weet niet hoe het spel is in de veel hogere tiers, maar als ik naar de tanks stats en het game design kijk kan het niet veel anders zijn ben ik bang. Lijkt me voor clans dus ook niet echt boeiend als de game zo strategy loos is. Krijg bij de game het idee dat ze gewoon begonnen zijn met het maken van de game, maps en tanks zonder na te denken over hoe dit zou uitwerken als je ze tegen elkaar laat spelen en welke strategy daar bij komt kijken/mogelijk is. Imo hebben de devs nog heel wat aan te passen aan deze game voordat deze release waardig is. Ik snap dus ook niet dat de game na z'n lange beta nog steeds in deze staat is net voor de release!

Verder lijkt het vaker op "World of Russian Tanks" met de balance/fixes. 8)7 (niet geheel verwonderlijk gezien de achtergrond van de devs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
d3lph schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:58:
Zojuist ook de medium pack gepreorderd, is het nu dat je vanwege de preorder automatisch een premium account hebt? Of moet ik daar gold voor uitgeven?
Daar heb je dat gold voor aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Strategieloos? Zonder strategie en teamplay redt je het veelal niet in de matches en al helemaal niet als je tegen een team speelt dat wel goed samen speelt. Ik heb vaak genoeg battles gedaan waar ik als een van de laatste over was omdat de helft van team begon te rushen. Als ik er op het eind nog 2-3 neer kan knallen heb ik vaak toch geen kans meer omdat er nog teveel over zijn. Dat zie je in hogere tiers wel meer naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 25-03-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
psychoclown schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:55:
Strategieloos? Zonder strategy en teamplay redt je het veelal niet in de matches en al helemaal niet als je tegen een team speelt dat wel goed samen speelt. Ik heb vaak genoeg battles gedaan waar ik als een van de laatste over was omdat de helft van team begon te rushen en ik op het eind er nog 2-3 neer kon knallen maar ik geen kans had omdat er nog teveel over waren. Dat zie je in hogere tiers wel meer naar mijn mening.
Ja samen met z'n tweeën (of meer) samenvechten is zeker slim om te doen want dan heb je effectief 2x de fire power terwijl maar één damage krijgt voor een veel kortere periode. Tuurlijk dat is ook een vorm van strategie, maar dat is niet waar ik op doel. Ik doel meer op de relatie tussen de verschillene soorten classes light, medium heavy etc.
World of Tanks developers and moderators will get together on the 1st of April at 8 PM GMT to form a tank company and fight against you
On the 1st of April starting 20 and up to 22 GMT the team of WOT developers and moderators invites the users to the battlefields. Having organized tank companies of your own you will get an opportunity to win over the rivals and get 1000 gold each for the victory. In case of defeat you will still be winners as 500 gold will be enrolled to your accounts.

If your tank company happens to appear struggling with the tank-knights of Wargaming twice, you won’t be granted any gold for your second and all the further battles. However all the victories still count as they can’t but bring the enjoyment of defeating such enemies. Use your only chance to kill them all!
http://game.worldoftanks.eu/news/general_news/kill_mod
Dus ff een GoT team maken en dev/mod ass kicken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
@rutger,

Ik denk dat er wel degelijk een rol is voor light tanks, maar dat die pas echt nuttig worden met een crew van 100% en de verschillende extra modules, dat duurt nogal lang voordat je dat allemaal hebt denk ik (ben ook nog maar pas begonnen)

wel merk ik nu mijn crew op de 85% zit van mn a20 + camo net dat ik langer in leven blijf, ik denk dat het alleen maar beter wordt nu mijn crew ook steeds beter wordt + je kan ze dan nog gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
gotfurrr schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:14:
@rutger,

Ik denk dat er wel degelijk een rol is voor light tanks, maar dat die pas echt nuttig worden met een crew van 100% en de verschillende extra modules, dat duurt nogal lang voordat je dat allemaal hebt denk ik (ben ook nog maar pas begonnen)

wel merk ik nu mijn crew op de 85% zit van mn a20 + camo net dat ik langer in leven blijf, ik denk dat het alleen maar beter wordt nu mijn crew ook steeds beter wordt + je kan ze dan nog gaan trainen.
Probleem blijft dat jij in je light tank minder view range hebt dan een medium, heavy of TD. Zij zullen al op jou aimen/schieten voordat jij ze ziet. Daar doet je crew percentage niks aan want je bent in de basis al minder goed. Ook hebben de tracks van een light tank erg weinig health. Een enemy tank (of de enemy arty) hoeft alleen maar met een HE shell ergens in de buurt van je tank te schieten en je tracks of zelfs engine zijn aan gort. Als dat gebeurt ben je gewoon ten dode opgeschreven. En als ze een beetje kunnen aimen ben je met één schot al dood voordat je ze ziet. Nou dit is nou niet bepaald mijn idee van een recon unit.

Een medium tank is dus ook een betere scout dan een light tank in alle opzichten. Ze moeten een light tank gewoon veel minder zichtbaar maken. Het is gewoon niet te verkopen dat een medium of heavy betere range hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Door de snelheid kan je al heel vroeg in de match ergens ver over het midden van de map zijn en ze al spotten als je het slim aanpakt. Daarnaast ben je veelal te snel voor een arty, tenzij je vol over open terrein of recht op ze af rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 10:52
Rutger Mulder schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Ja samen met z'n tweeën (of meer) samenvechten is zeker slim om te doen want dan heb je effectief 2x de fire power terwijl maar één damage krijgt voor een veel kortere periode. Tuurlijk dat is ook een vorm van strategie, maar dat is niet waar ik op doel. Ik doel meer op de relatie tussen de verschillene soorten classes light, medium heavy etc.

[...]

Dus ff een GoT team maken en dev/mod ass kicken. :P
Kijk even naar de datum.. :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Dennis_k schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:18:
[...]

Kijk even naar de datum.. :+ :D
Ja had ik ook al gezien, maar het schijnt toch echt serieus te zijn.
Dus wie heeft er zin om een company te maken voor komende vrijdag. :)

De namen zeggen mij niet zoveel, maar wie weet heb je al eens tegen ze gespeeld.
The approximate list of participants. They will play on different servers and it is possible you won't face them. But the major part will play on both.

1)Overlord (Developer)
2)Vallter(Developer)
3)gary_floyd(Developer)
4)ArmsAndLegs (Moderator)
5)Tuccy (Moderator)
6)Eide (Moderator)
7)CarlR (Moderator)
8)scvheats_0 (Moderator)
9)EndlessWaves (Moderator)
10)FelipeII (Moderator)
11)Laughter (Moderator)
12)Vic (Moderator)
13)Jester216 (Moderator)
14)evilinspect (Moderator)
15)Kaidan_Bagatur(Developer)
16)KaZanova(Developer)
17)RAngel(Developer)
18)IlyaSerggevich(Developer)
19)juraj(Developer)
20)LiannaSilverwind (Moderator)
21)MemoryReborn (Moderator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger, wat ik heb begrepen van de dev's dat ze de role van de light tanks gedeeltelijk gaan herzien wat betreft scouting. De bedoeling is dat inderdaad de viewrange wordt geboosted, zodat ze meer een functie krijgen tussen higher tier matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:56:
Rutger, wat ik heb begrepen van de dev's dat ze de role van de light tanks gedeeltelijk gaan herzien wat betreft scouting. De bedoeling is dat inderdaad de viewrange wordt geboosted, zodat ze meer een functie krijgen tussen higher tier matches.
Dat wordt wel eens tijd :) Met mijn Leopard wordt ik ook 9/10 keer in van die high-tier matches gezet waarbij je kunt kiezen om of gelijk vol naar de vijand te rijden zodat je kunt zien welke tanks welke kant op gaan. Andere mogelijkheid is om als scout te gaan dienen voor een paar grote tanks. In beide gevallen ben je meestal heel snel dood, terwijl je als scout je juist zou moeten kunnen verschuilen zodat je de vijand aan kunt zien komen zodat je eigen tanks op tijd op de goede plek kunnen zijn/kunnen gaan schieten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Zo de light-package is besteld. Heb toch maar voor light gekozen omdat ik verwacht dat na een maand of drie er wel weer andere aanbiedingen langs zullen komen. Bovendien zijn er nauwelijks schaalvoordelen door een grotere package te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op het officiële WoT forum dat de closed beta participants een tank cadea krijgen plus een extra garage slot. De tank is een US M4A2E4. Leuk cadeautje!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 14:59 . Reden: typenummer verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn scoutervaringen zijn toch net iets anders (maar ik ben ook nog niet zo enorm hoog geleveld). Ik rush meestal naar een positie halverwege de map en verschuil me dan op een plek in de bosjes waar ik makkelijk weg kan komen. Als je stil staat is je view wel beter dan die van bewegende heavy tanks.

Sowieso is verdedigen bij een random match slimmer, omdat de tegenstanders weinig tot niet echt samenwerken. Een goede verdediging is makkelijk neer te zetten en kan alleen doorbroken worden door co-ordinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:42:
Las op het officiële WoT forum dat de closed beta participants een tank cadea krijgen plus een extra garage slot. De tank is een US M4A2E4. Leuk cadeautje!
Linkje?

-- Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:42:
Is het nu officieel bevestigd? Eerder waren ze er enkel nog maar naar aan het kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Overlords Blog
Dat is het enige wat ik zo snel erover kan vinden.

forum link

EDIT:

Hier staat het in een nieuwsletter!
Onder het kopje Pictures of the Week:
klik

[ Voor 38% gewijzigd door SOEFuture op 26-03-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met mijn Jagdpanther in Ensk in het noorden starten en eventjes center verdedigen. Er ontstond een gevecht aan de rechterflank en de linkerflank viel bijna. Eventjes over de spoorwegen rollen om de linkerflank te ondersteunen en alles afgeslacht. Maar de rechterflank was ook weg zodat ik helemaal alleen de vlag kon verdedigen. De big gun van de map (euhm, die vijandelijke Tiger en T29 was ook goed uitgerust) mag goed voor 7 kills zijn, maar mijn hp ging te snel op.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/0/09/Ensk_mini.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sj7pv4e7kGnpav0JnhhSVJlO/full.gif

Himmelsdorf met een Ferdinand in het noorden starten. Ik ging de rechterflank verdedigen en ging vooruit om wat kills te scoren. Toen ik voorbij de helft was, was center en linkerflank weg. Joeg een Panzer IV of een Jagdpanzer weg en ging een duel met een full HP T32. Hij raakte mij met moeite, ik maakte hem af en hij zat af te vragen hoe dat kan. Ik werd door iets onbekends van het noorden geraakt, negeerde het en reed naar de vijandelijke basis om een Sherman te pakken. Dan tegen een Tiger snipen en plotseling dook de SU-100 langs achter op. Dat is die sneaky bastard dat ik genegeerd had. Zijn hoge rate of fire gun kon mij perma-tracken en de Tiger schuilde wijselijk buiten mijn vizier. Dan maar SU-100 proberen te pakken en de Tiger had ook vrij spel. In de chat lees ik een discussie over hoe moeilijk die ferdinand kapot te krijgen is, terwijl ik weet dat het duidelijke zwaktepunten heeft.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/c/c8/Himmelsdorf_mini.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RRku9rM9cvbW25H7aM5MpbRf/full.gif

[ Voor 59% gewijzigd door rapture op 27-03-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
T1 Cunningham power!

RHAAAAAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Hebben jullie ook zo'n last van lag de afgelopen dagen?
Het liep een week terug nog als een zonnetje en nu...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb 1x uitgebreide lag gehad, een paar keer reloggen loste dat op. Er was geen duidelijk aan te wijzen reden voor de lag aan mijn kant van de verbinding.

Vermakelijk spel, dit. Ik ben aan het overwegen een pre-order package te kopen maar aan de andere kant is 10% korting niet zo denderend en wil ik eigenlijk eerst nog zien wat ze precies met Light Tanks gaan doen. Ook bevalt het me niks dat ze arty zien als working as intended op het moment...

Waarom staat dit topic eigenlijk niet bij Shooters trouwens? Dekt de lading toch beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wat vind jij dat er mis is aan arty op het moment dan? Het enige probleem wat ik met arty heb is de lucky close ranged shots als ik van achter kom, hun in het vizier heb en na 1x raken een kogel op m'n dak krijg omdat hij net gedraait is en een lucky directe hit krijgt.

Oh en te weinig dmg tegen hogere tiers, maar dat is niet arty specifiek, als ik met m'n TD tegen 3-4 tiers hoger moet spelen schiet ik daar ook geen deuk in.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
daisy-chained radio data + relatief kleine maps = sta in hoekje en doe je ding. Vooral omdat light tanks in hogere tier battles weinig tot niets klaarmaken (lage viewrange en dood in 1 schot) en dus amper gezien kunnen worden als counter-arty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54

MaxForce800

De enige echte.

hey, ik ben een totale noob in WoT, en ik heb 200gold geconvert in credits (kweet niet eens of dat goed is).
Ik ben nu bezig met de eerste US-artillery tank, en ik heb 2 100% getrainde lui gekocht van mun gold. Ik train ze in camouflage. Mijn strategie is, ergens halfway mid in een bosje gaan staan, en wachten todat andere tanks lui spotten.

Heeft iemand nog tips voor een beginnende artillery??? (ook kwa gold/credits uitgeven en tactics)

-Thnx!

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Je dagelijkse 250g is vooral nuttig om je account premium te maken. Als je een paar dagen niet speelt (maar wel even inlogt anders krijg je je 250g niet) kan je ook meerdaagse premium-pakketten kopen.

Wat mij betreft is dat de beste besteding vooral vanwege de double xp. Crew trainen voor gold is niet zo nuttig in het begin, je gaat redelijk snel door de verschillende tiers heen en kan je crew niet zomaar meenemen (van retrainen worden ze minder efficient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Jellinek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:44:
daisy-chained radio data + relatief kleine maps = sta in hoekje en doe je ding. Vooral omdat light tanks in hogere tier battles weinig tot niets klaarmaken (lage viewrange en dood in 1 schot) en dus amper gezien kunnen worden als counter-arty.
mjah, maar dat is toch meer een balance issue? Dat je als loltracktor in tier 4 battles terecht komt is niet echt een artyprobleem.

Ik geef je wel gelijk dat de viewrange groter mag, arty schiet met een megakanon, dan mag je dat toch wel van verder zien dan de 5 meter wat het nu is.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Jellinek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:59:
Je dagelijkse 250g is vooral nuttig om je account premium te maken. Als je een paar dagen niet speelt (maar wel even inlogt anders krijg je je 250g niet) kan je ook meerdaagse premium-pakketten kopen.

Wat mij betreft is dat de beste besteding vooral vanwege de double xp. Crew trainen voor gold is niet zo nuttig in het begin, je gaat redelijk snel door de verschillende tiers heen en kan je crew niet zomaar meenemen (van retrainen worden ze minder efficient).
250G PER DAG?!

Lol, bedankt voor die tip. Ikga er zeker een premium pakket van kopen. Ik heb nu 5000g, nog tips om iets speciaals van te kopen?

En hoe zit het met dat xp converteren? Daar snap ik niks van.

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het is in zoverre een arty probleem dat er ook in hogere tier battles geen hard counter is (een A-20 die langs een screen van IS-3s moet om een arty te kunnen scouten? Not gonna happen. Maar ik heb begrepen dat ze de viewrange van LTs gaan vergroten, hopelijk heb je dan meer opties dan suicide scouting.

@MaxForce800:
Yup, betagold is leuk :) Converteren betekent tank-specifieke xp omzetten in free xp (die dus te besteden is op iedere tank). Het kan echter alleen met xp die je hebt op een "Elite" tank. Een tank is Elite als je alle research voor die tank (inclusief de volgende tier tank(s)) hebt gedaan. Het kan erg nuttig zijn om free xp te gebruiken om alvast in het voren wat upgrades voor je volgende tank op te pikken. Dan hoef je niet met een compleet "noob" tankje de map op. Zelf spaar ik het op om te gebruiken voor tanks die ik niet leuk vind om te spelen maar wel moet doen om bij iets leuks uit te komen (A-20 --> T-34 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Jellinek schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:15:
@MaxForce800:
Yup, betagold is leuk :) Converteren betekent tank-specifieke xp omzetten in free xp (die dus te besteden is op iedere tank). Het kan echter alleen met xp die je hebt op een "Elite" tank. Een tank is Elite als je alle research voor die tank (inclusief de volgende tier tank(s)) hebt gedaan. Het kan erg nuttig zijn om free xp te gebruiken om alvast in het voren wat upgrades voor je volgende tank op te pikken. Dan hoef je niet met een compleet "noob" tankje de map op. Zelf spaar ik het op om te gebruiken voor tanks die ik niet leuk vind om te spelen maar wel moet doen om bij iets leuks uit te komen (A-20 --> T-34 bijvoorbeeld).
Ik ga denk ik voor een snelle + gecamoufleerde Artillery. Iemand daar nog tips voor? Mag ook buiten US tanks. En ik ben ook hevig op zoek naar tips voor als je gehunt word door grote sneller tanks, als je als laatste over bent als artillery. Of ben je dan ten dode opgeschreven?

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
MaxForce800 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:09:
[...]

En hoe zit het met dat xp converteren? Daar snap ik niks van.
Dat staat ook in de TS beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

psychoclown schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Dat staat ook in de TS beschreven.
K, thnx. Ik ben een beetje lui als het om posts lezen gaat. Zal het zeker doorlezen! :)

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

MaxForce800 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:19:
[...]

Ik ga denk ik voor een snelle + gecamoufleerde Artillery. Iemand daar nog tips voor? Mag ook buiten US tanks. En ik ben ook hevig op zoek naar tips voor als je gehunt word door grote sneller tanks, als je als laatste over bent als artillery. Of ben je dan dood?
stil staan en wachten op een snelle dood ;) als je gespot bent als laatste arty ben je gewoon de lul, je krijgt er met een hele lucky shot misschien 1 neer, maar z'n vriendjes weten dan al precies waar je zit.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Bezulba schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:35:
[...]

stil staan en wachten op een snelle dood ;) als je gespot bent als laatste arty ben je gewoon de lul, je krijgt er met een hele lucky shot misschien 1 neer, maar z'n vriendjes weten dan al precies waar je zit.
Haha, ja, dat dacht ik al. Gewoon er opin rijden en hopen dat je nog 1 kill krijgt. 8)7 Thanks. ;)

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Bezulba schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:35:
[...]

Mwa ligt aan de arty tank die je hebt... Een hummel is zeer wendbaar en acceleert snel en hoge top snelheid... Kun je met wat geluk als TD gebruiken voor hit and run tactics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik ben alleen maar russische arty gewend, en daar kan je beter uitstappen en rennen, dan ga je harder dan proberen weg te racen met die apparaten :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:56:
Mja ze gaan er wel wat aan doen, maar van range adjustments heb ik nog niks gelezen
We are planning to add Light Tank of higher Tiers and rebalance the whole matchmaking system for the light tanks. But we want to introduce American Tank Destroyers first. So this will be certainly done, but after April, I think.
Aan de ene kant is het leuk dat je als tank kan je ergens kan verstoppen, maar door de verschillen in view range door rijden, stil staan en je in bosjes verschuilen wordt campen wel heel erg beloond. En zo lang jij meer view range hebt dan de enemy zal hun arty je ook niet zien (of ze moeten al traceren checken). Als ik in een game met mijn TD ergens ga verdedigen (aka campen) doe ik het beduidend beter dan als ik meer offensief speel. Dit zelfde geld voor de andere tanks. Het is alleen wel erg saai. Ik zie ook erg veel heavy tanks uit de hogere tiers dit doen. Komt ook mede doordat ze geen zin hebben in die hoge repair costs dus gaan ze lekker achter de flag campen, dit terwijl ze de aanval moeten leiden met hun dikke armor.
Wat dat aan gaat zou het mooi zijn als er een rol kwam voor de light tank om de vijand te scouten met superior view range. Dat zou de light tank ook een priority threat maken en zou je als light tank ook op andere light tanks moeten jagen.
Ook snap ik dat de game niet 100% realisme probeert te achieven omdat het een game moet blijven, maar als je in het echt met een tank kanon schiet zal de vijand dit echt wel zien/horen en precies weten waar dit vandaan kwam. Het is daarom nogal irritant dat er gewoon tanks invisible voor je blijven. Ik vind het prima dat een tank in camo een voordeel over je heeft met het eerste schot, maar daarna moet je hem toch ieg kunnen zien.

Ik vind dat de devs weinig/niet naar de gamers luisteren en gewoon hun eigen ding doen. Match making, arty as intended, tanks view range, invisible tanks, balancing gebaseerd op win%, overpowered russian tanks, geen german tank fixes etc.
Nee als ze zo door gaan zullen ze veel tevreden gamers houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:55:
Ook snap ik dat de game niet 100% realisme probeert te achieven omdat het een game moet blijven, maar als je in het echt met een tank kanon schiet zal de vijand dit echt wel zien/horen en precies weten waar dit vandaan kwam. Het is daarom nogal irritant dat er gewoon tanks invisible voor je blijven. Ik vind het prima dat een tank in camo een voordeel over je heeft met het eerste schot, maar daarna moet je hem toch ieg kunnen zien.
Ik had eerst verwacht van een tank game dat je, als je ver in een veld kan kijken, dat je dan ook echt tanks kan zien die eraan komen. En niet dat je een 'sight-range' hebt. Dat klinkt erg onlogisch. |:( Dit vind ik dan ook erg dom.

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
ok

World of Tanks accounts: 2 (1 voor EU en 1 voor NA)

EU-Server ----> _Shinzok_ http://game.worldoftanks.eu/accounts/500264358-_Shinzok_/
NA-Server ----> Shinzok http://game.worldoftanks.com/accounts/1000028278-Shinzok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
[...]

Ik vind dat de devs weinig/niet naar de gamers luisteren en gewoon hun eigen ding doen. Match making, arty as intended, tanks view range, invisible tanks, balancing gebaseerd op win%, overpowered russian tanks, geen german tank fixes etc.
Dan moet je toch maar een paar pagina's terug lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Nu online
psychoclown schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Dan moet je toch maar een paar pagina's terug lezen..
Oja, wat dan? Want ik heb die allemaal gelezen en daar staat niks niks bijzonders.

Verder heb ik het merendeel van de topic op de official forums gelezen. Ik voel zelf hoe slecht bepaalde dingen in de game zijn, lees allerlei tests op de fora die dat bewijzen en zie hoe slecht de devs hier mee omgaan (of niet).
Ik snap best dat MMO games op een gegeven moment live gaan en niet alles altijd helemaal af is, maar in deze game is er echt wel wat meer mis dan wat kleinigheden. En als ik posts op het official forum van vorig jaar terug lees waarin bijvoorbeeld al uitgebreid melding wordt gemaakt over de bugs in bepaalde german tanks en die zijn nu maanden later wanneer de game bijna live gaat nog niet gefixed dan doe je als devs toch echt iets zwaar fout. Ook tanks nerfen omdat deze ~1% meer van de battles wonnen is gewoon simpelweg debiel. Er zijn voorbeelden in overvloed.

Maar de posts lezende in dit topic speel jij voornamelijk met de russen dus dat verklaart grotendeels je biased mening hier. Snap ook niet dat je al meerdere pre-orders doet voordat er wat goede fixes komen (maarja als russen heb je die natuurlijk niet nodig). Eerst maar ff zien wat 6.4.0 gaat brengen aan verbeteringen, alleen komt deze helaas pas na de launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Zucht.

Heb je wel eens gereden in een SU-5?
Heb je wel eens gereden in een SU-76?
Heb je wel eens gereden in een SU-85b?
Heb je wel eens gereden in een KV?

Als je vind dat de Russen OP zijn: Learn to play, klinkt lomp, maar ik weet het simpelweg niet anders te brengen. Ok, ik geef toe, de T-54 is mijns inziens inderdaad OP.

De KV is misschien een beetje discutabel. Als ik in mijn SU-85 een KV tegenkom krijg ik een dikke grijns op mijn gezicht. Lekker gratis kills, 2 schoten, is ie weg. Een stock Pz 4 gaat op zich nog wel, maar voor een Elite Pz 4 ben ik meer schoten nodig.

En tanks die generft worden om 1%, waar haal je dat nou weer vandaan? :?

Edit: (Bijna) elke tank heeft zo zijn eigen speelstijl. Faal je in een tank, dan beheers je de speelstijl simpelweg niet. Probeer een Russische TD maar eens als een Duitse te spelen, 9 van de 10 keer wordt je geraped. (Ik iig wel :P)

[ Voor 13% gewijzigd door User op 29-03-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:50:
[...]

Oja, wat dan? Want ik heb die allemaal gelezen en daar staat niks niks bijzonders.
Dan zal ik je vertellen waarom:
- Match making - Is heel prima en ik zie niet in waarom iedereen dit zo'n probleem vind, ook onderaan het team kan je (wellicht met moeite) goed meekomen als je weet wat je doet
- Invisible tanks - Wordt aan gewerkt, zie patch notes
- Overpowered russian tanks - Zijn niet OP maar zijn makkelijker onder de knie te krijgen, de USSR zijn prima maar de German tanks zijn zwakker (en waar inderdaad wat aan gedaan moet worden)
- Geen german tank fixes - Wordt eveneens aan gewerkt, zie patch notes
Maar de posts lezende in dit topic speel jij voornamelijk met de russen dus dat verklaart grotendeels je biased mening hier. Snap ook niet dat je al meerdere pre-orders doet voordat er wat goede fixes komen (maarja als russen heb je die natuurlijk niet nodig). Eerst maar ff zien wat 6.4.0 gaat brengen aan verbeteringen, alleen komt deze helaas pas na de launch...
Ja ik speel de USSR tanks en nee ik ben niet biased, ik ben blij dat de T-54 (licht) generfed zijn en ik zie graag dat de duitsers gebuffed worden. Ik krijg alleen wel een punthoofd van mensen die maar keer op keer blijven verkondigen dat de USSR tanks o zo OP zijn.. de verschillende tank trees dienen anders gespeeld te worden net zo goed dat tanks individueel anders gespeeld dienen te worden.
Daarnaast heb ik maar één pre-order geplaatst en ja dat vind ik het meer dan waard, ik speel het spel niet voor niets al 5-6 maanden met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Potjes van een kwartier brengt een hoop beperkingen mee: kleinere maps, +/- 500 m gevechtsbereik, arties met erg beperkte bereik,...

Dan kunnen de Duitse guns niet meer op 2 km Soviet en Amerikaanse tanks afslachten. Soviet en Amerikaanse guns zitten meestal dichtbij genoeg om Duitse armor te penetreren of om hun lage accuratie te compenseren.
Penetration figures established as average against a rolled homogenous armoured plate laid back 30 degrees from the vertical Hit probability versus 2.5 m x 2 m target[1]
Range Penetration in training in combat
100 m 238 mm 100 % 100 %
500 m 217 mm 100 % 100 %
1000 m 193 mm 100 % 89 %
1500 m 171 mm 97 % 66 %
2000 m 153 mm 89 % 47 %
2500 m n/a 78 % 34 %
3000 m n/a 66 % 25 %
Dit gaan we in WoT niet tegenkomen. Alles voorbij 500 à 600 m is afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
rapture schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Potjes van een kwartier brengt een hoop beperkingen mee: kleinere maps, +/- 500 m gevechtsbereik, arties met erg beperkte bereik,...

Dan kunnen de Duitse guns niet meer op 2 km Soviet en Amerikaanse tanks afslachten. Soviet en Amerikaanse guns zitten meestal dichtbij genoeg om Duitse armor te penetreren of om hun lage accuratie te compenseren.

[...]
Dit gaan we in WoT niet tegenkomen. Alles voorbij 500 à 600 m is afgekapt.
Dus jij wilt de maps 3 keer zo groot hebben? Mag je wat mij betreft ook wel de verhoudingen uit de WO2 meenemen. 5-6 shermans tegenover 1 Tiger was geen uitzondering. Als de enemy's dus 3 Tigers hebben....

Dat gaat dus niet werken.

En als we toch bezig zijn kunnen we net zo goed de bouwkwaliteit meenemen, en het opleidingsniveau van de crew, en... je hebt wel door waar het heen gaat lijkt me.

Jij wilt zeker ook de Ronson-lighter weer terug? Lights up the first time, every time!

Je wilt wel balance, maar je moet de Russen en de Amerikanen wel kunnen afslachten? :?

Edit: Ik ben zelf ook voorstander van groter maps, maar niet om alle tanks die ik aan het andere eind van de map zie om te zetten in paddestoelwolken.

[ Voor 6% gewijzigd door User op 29-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mja ze gaan er wel wat aan doen, maar van range adjustments heb ik nog niks gelezen

[...]

Aan de ene kant is het leuk dat je als tank kan je ergens kan verstoppen, maar door de verschillen in view range door rijden, stil staan en je in bosjes verschuilen wordt campen wel heel erg beloond. En zo lang jij meer view range hebt dan de enemy zal hun arty je ook niet zien (of ze moeten al traceren checken). Als ik in een game met mijn TD ergens ga verdedigen (aka campen) doe ik het beduidend beter dan als ik meer offensief speel. Dit zelfde geld voor de andere tanks. Het is alleen wel erg saai. Ik zie ook erg veel heavy tanks uit de hogere tiers dit doen. Komt ook mede doordat ze geen zin hebben in die hoge repair costs dus gaan ze lekker achter de flag campen, dit terwijl ze de aanval moeten leiden met hun dikke armor.
Wat dat aan gaat zou het mooi zijn als er een rol kwam voor de light tank om de vijand te scouten met superior view range. Dat zou de light tank ook een priority threat maken en zou je als light tank ook op andere light tanks moeten jagen.

Laat ik er dan ook nog even een schepje bovenop doen :P
Een thread met 64 pagina's over het view range en spotting probleem.
http://forum.worldoftanks...ew-range-spotting-thread/

Verder zijn view range / spotting en camouflage verschillende dingen.
Er zijn een aantal tanks (StugIII bijvoorbeeld) waarbij het heel lastig is om de camo hiervan te 'breaken'. Dat heeft niet alleen met 'bugs' (of een i-take-it-personal opmerking) maar ook met de silhouet van de tank te maken. Neemt niet weg dat er weer voor andere tanks het nog niet goed werkt, hence the Jagdpanther (die ik dus ook weer heb verkocht).

Ik zeg niet dat het spel perfect, dat ik de dev's in bescherming neem of een fanboy ben, maar er wordt wel degelijk gekeken naar de feedback van de 'spelers'. Maar men moet ook niet vergeten dat als de ontwikkelaars teveel hun oren naar de spelers (lees: whaaambulance/nerf/OP/blaat figuren) het spel ook de nek wordt omgedraaid. De een na laatste patch bijvoorbeeld heeft weer een aantal spelers laten mekkeren dat of hun T-54 (height increase and extended track repair time) of hun t-29 (RoF naar beneden) geen I-win button meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@User.tmp:

Slechts een vaststelling doen. Russen zijn niet overpowered, maar de Duitsers zijn generfd dankzij potjes van een kwartier, kleine mappen en beperkte gevechtsbereik. De Russen hebben wel een voorkeur voor big guns die niet goed penetreren en op grote afstand weinig doen (lage accuratie + weinig penetratie overhouden). Door iedereen onder 500 m te forceren, zitten de Russen en Amerikanen bijna nooit buiten optimale gevechtsbereik. Het is niet dat de dev's extra veel love aan Soviet tanks besteden.

Crew speelt belangrijke rol in tank design. Voor een Soviet 12-uur-lessen crew moet het nog gemakkelijker dan een Apple product zijn. Voor een Duitse 1-jaar-training crew mag het complexer, verfijnder en performanter zijn. Niet raar dat beginners sneller met een Soviet tank in het spel kunnen presteren, terwijl een Duitse tank wat meer speelervaring eist.

Balancering met aantallen gaat niet werken als iedereen zijn eigen tank meebrengt ipv na het spawnen in een beschikbare tank op de map stappen. Tenzij als je Soviet en Amerikaanse tanks toegankelijker maakt en Duitse tanks erg moeilijk maakt. Maar dan zou je de oudere spelers in Duitse tanks zien rijden en beginners zijn kanonnenvoer. Forgotten Hope mod op Battlefield is een voorbeeld van balanceren met aantallen ipv nerfen. Daar schieten de Ronson-lighters dermate slecht, dat je met een StuG al onoverwinnelijk kan wanen. Daar is geen vertikale compensatie voor de gun sight, dus manueel mikken. In close combat moet je ook rekening houden met de positie van de gun sight tov de gun.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 29-03-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
rapture schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:57:
Crew speelt belangrijke rol in tank design. Voor een Soviet 12-uur-lessen crew moet het nog gemakkelijker dan een Apple product zijn. Voor een Duitse 1-jaar-training crew mag het complexer, verfijnder en performanter zijn. Niet raar dat beginners sneller met een Soviet tank in het spel kunnen presteren, terwijl een Duitse tank wat meer speelervaring eist.
Heel dat historical accurate kun je gewoon de deur uitgooien hoor. Devs hebben op het forum al laten weten dat gameplay, balance en fun ruim voor historical accurate komen en nog eens benadrukt dat dit geen tank simulator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Altijd maar de Duitse en Russische tanks waar over gesproken word...Waarom niet de Amerikaanse!? :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Idd, er komen toch nog US tankdestroyers?

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Klopt maar behalve het uiterlijk en de namen is er, voor zover ik weet, nog niet zoveel over bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Waar zijn tankdestroyers eigenlijk beter in dan de rest? Is het gewoon wat de naam zegt, bijvoorbeeld meer armor penetration? (En ja, ik zei penetration.. -.-') Klinkt gek, want het spel gaat om andere tanks destroyen...

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
TD's hebben als voordelen:
[list=X]• Grote gun
• Hoge penetration
• Hoge damage
• Hoge view range (over het algemeen gezien) en kunnen goed snipen

Nadelen:
[list=O]• Lage armor
• Lage RoF
• Fixed gun en geen turret dus beperkte draaiing mogelijk
• Draaien langzaam om hun as en dus crappy short range tegen snelle tanks

[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 30-03-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:26:
[list=X]• Grote gun
• Hoge penetration
• Hoge damage

Nadelen:
[list=O]• Lage armor
- lange herlaadtijden met grotere formaat gun niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Zelfde als SPG's, klinkt mij zo in de oren... Of horen SPG's snel te zijn? :P

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kaap schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 06:31:
Heel dat historical accurate kun je gewoon de deur uitgooien hoor. Devs hebben op het forum al laten weten dat gameplay, balance en fun ruim voor historical accurate komen en nog eens benadrukt dat dit geen tank simulator is.
Lees dan beter. Ik pleit nergens om het historisch accurate in het spel te steken. Stel alleen vast hoe spelers Soviet en Duitse tanks in het spel ervaren en dit verklaren door historische redenen.

De geschiedenis vertelt ook dat de betere Tiger (heavy tanks in het algemeen) commander, iemand is die een lange tijd met StuG's (TD met weinig armor) gewerkt heeft. Het spelen met TD's leert voorzichtigheid en goed opstellen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
patrickos85 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:28:
[...]

- lange herlaadtijden met grotere formaat gun niet te vergeten :)
Mee eens, even ertussen gezet :)
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:28:
Zelfde als SPG's, klinkt mij zo in de oren... Of horen SPG's snel te zijn? :P
Nee SPG's zijn lange afstand, TD's zijn een stap tussen mediums en SPG's (als het ware).
SPG's zijn afhankelijk van spotters en TD's staan redelijk vooraan/net achter de linie :)
In de meeste gevallen wordt het veelal gezien als ondersteuning maar je kunt er ook goed mee killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Ahh, ok. Nou snap ik het. TD's hebben een driehoek boven hun kop en SPG's een vierkant, toch?

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:10:
Ahh, ok. Nou snap ik het. TD's hebben een driehoek boven hun kop en SPG's een vierkant, toch?
Klopt, rode vierkantjes in je range moeten zsm kapot en de driehoekjes moet je of ontwijken of er snel omheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
d3lph schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:33:
[...]

Klopt, rode vierkantjes in je range moeten zsm kapot en de driehoekjes moet je of ontwijken of er snel omheen. :)
TD's die met hun neus de verkeerde kant op staan ook zo snel mogelijk beschieten, veelal makkelijk targets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
-verkeerd gepost :P-

[ Voor 92% gewijzigd door Diigii op 30-03-2011 11:42 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
-laat maar-

[ Voor 100% gewijzigd door BramSd op 30-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:26:
[list=X]• Grote gun
• Hoge penetration
• Hoge damage

Nadelen:
[list=O]• Lage armor
• Lage RoF
En als belangrijkste nadeel dat je je gun niet kunt draaien wat betekend dat als je tracks er af liggen je een probleem hebt omdat je je loop ook niet meer kunt draaien(en je tracks liggen er heel wat sneller/vaker af dan dat je main gun beschadigt raakt)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
redwing schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:03:
[...]

En als belangrijkste nadeel dat je je gun niet kunt draaien wat betekend dat als je tracks er af liggen je een probleem hebt omdat je je loop ook niet meer kunt draaien(en je tracks liggen er heel wat sneller/vaker af dan dat je main gun beschadigt raakt)
Dat had ik een beetje in het laatste punt meegenomen maar ik dacht al dat ik iets over het hoofd zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Kortom, voor mij (een noob, speel pas 3 dagen), ik moet dus gewoon bij mijn T57 blijven, en door-techen op SPG's ???

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Je moet vooral bedenken wat je speelstijl is. TD moet je wat voorzichtiger mee zijn maar kun je vaak wel grotere tanks beschadigen dan met een normale tank. Een SPG is juist niet close combat maar van een afstand op targets schieten, waarbij je goed moet bekijken waar/wat je aanvalt.

Het ligt er dus vooral aan wat je zelf wilt. Bedenk wel dat over 2 weken alles gewist wordt bij de release dus dit is een goed moment om eens te kijken wat je nu het leukste vind.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

redwing schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:46:
Bedenk wel dat over 2 weken alles gewist wordt bij de release dus dit is een goed moment om eens te kijken wat je nu het leukste vind.
HOLY SH¡T, echt waar?!
Wat word er gewist dan, dingen zoals je gold + tanks? Aaargh... Krijgen de beta testers niet wat extra's?
en bij welke factie krijg je het snelst een goede TD? Dan wil ik die wel uitproberen...

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Tanks + gold + credits worden verwijderd van je account. Closed beta testers krijgen een extra in de vorm van een tank. Open beta testers volgens mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

1 woord: Zwak.

Geef ons (open beta testers) dan tenminste iets van een aandenken aan de goeie ouwe open-beta-testers-tijd... Zoals een exclusive tank ofzo.. Iets kleins... ( :P )

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, of 2500 gold oid zodat je de eerste maand sneller kunt trainen :)
Maar ga er maar niet van uit, sowieso zijn er veel te veel open beta testers waar ze dan iets aan moeten geven, dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Mij bevalt de Russische TD heel goed (SU-85), alleen dan moet je wel voorbij de SU85B en dat is juist weer een heel irritante TD. Ik weet ook niet hoe vaak je speelt en of je de SU-85 wel haalt. Het grote nadeel met de SU85B is vooral dat je in te hoge tier-games wordt ingedeeld en constant neergehaald worden zonder veel terug te kunnen doen is nogal saai :)

Oh ja, na de release krijg je ook niet meer standaard 250 gold per dag. Je kunt dat dan alleen nog krijgen door het te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 30-03-2011 13:04 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
MaxForce800 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:29:
Kortom, voor mij (een noob, speel pas 3 dagen), ik moet dus gewoon bij mijn T57 blijven, en door-techen op SPG's ???
Probeer inderdaad zoveel mogelijk mee te krijgen de komende 2 weken. Wat een leuke TD is om mee te spelen is de Marder van de Duitsers. Weinig HP, weinig armor maar een leuke gun voor zijn tier. Upgrade alles zsm en je hebt een fantastische TD. Ik heb nog altijd een elite marder in de garage staan om zo nu en dan plezier mee te hebben :D
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!