Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 32.450 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
Gisteren nog eens verder in de game mmechanics van camo/invisibility gedoken. Kwam verscheidene topics tegen op de official forums, maar wanneer er over de game files word gesproken worden er direct bans uitgedeeld daar. Niet normaal daar, lijkt wel de KGB.

Maar naar wat zoek en google werk heb ik ze toch weten te achter halen:
http://glui.x10.mx/scripts

Op deze site kun je alle game file scripts inzien en welke echte waarden voor alle tanks gebruikt worden. Je kan echt alles zien van invisibility, armor, health en allerlei andere hidden stats. Maar wees gewaarschuwd dat je direct een 14 dagen ban krijgt als je op de official forums er over spreekt (ivm EULA).
Er zijn ook user made modtools te vinden op internet als je liever zelf de gamefiles wil decompilen, maar men kan die ook misbruiken om bv gun tracers, models etc aan te passen om een voordeel te behalen. Dus post ik die liever niet. Volgens mij doet de game namelijk niet echt aan cheater detectie.

In dit topic wordt het camo systeem redelijk goed uitgelegd, maar nog niet alles is bekend. We weten veel waarden, maar nog niet altijd wat de game engine er precies mee doet. En in dit topic kun je zien op welke afstand jou tank gespot kan worden door de vijand als hij 500 view range heeft.

Wat wel super duidelijk uit de game files naar voren komt is de zeer slechte invisibility stats voor de top tier german tanks. Iedereen kan die al vanaf grote afstand zien terwijl de russen/amerikanen juist veel betere invisibility hebben. Het is dus helemaal niet bugged ofzo, de devs hebben dit zo met opzet gedaan en zouden dit met gemak kunnen fixen als ze willen.

Hier ff een korte uitleg quote uit de link hier boven.
Every tank in the game have two value for visibility, one for movement, and one for standing still. Like the Panzer IV. have 0.25 for moving, and 0.3 for still. The math looks this:

View range - (view range * visibility value) = spotting range

We are sitting a tank with 420 meters of view distance, the Panzer IV. are moving toward us:

420 - (420 * 0.25) = 315 meters

So we spotted the incoming Panzer IV. around 315 meters.
Hier als voorbeeld de TD lijn van germany vs russia:
JagdPanther - Tier 7
<invisibility>
<moving value="0.06"/>
<still value="0.08"/>

SU-152 - Tier 7
<invisibility>
<moving value="0.1"/>
<still value="0.37"/>

Ferdinand - Tier 8
<invisibility>
<moving value="0.03"/>
<still value="0.06"/>

ISU-152 - Tier 8
<invisibility>
<moving value="0.1"/>
<still value="0.37"/>

JagdTiger - Tier 9
<invisibility>
<moving value="0.02"/>
<still value="0.05"/>

Object 704 - Tier 9
<invisibility>
<moving value="0.2"/>
<still value="0.3"/>

Of hier de de heavy tanks:
Tiger I - Tier 7
<invisibility>
<moving value="0.0" />
<still value="0.01" />

IS - Tier 7
<invisibility>
<moving value="0.2" />
<still value="0.3" />

Tiger II - Tier 8
<invisibility>
<moving value="0.015" />
<still value="0.0375" />

IS3 - Tier 8
<invisibility>
<moving value="0.015" />
<still value="0.195" />

VK4502 - Tier 9
<invisibility>
<moving value="0.015" />
<still value="0.0375" />

IS4 - Tier 9
<invisibility>
<moving value="0.015" />
<still value="0.195" />

Maus - Tier 10
<invisibility>
<moving value="0.001" />
<still value="0.015" />

IS7 - Tier 10
<invisibility>
<moving value="0.015" />
<still value="0.195" />
Echt geen wonder dat ik de Tiger tanks haast nooit de aanval zie leiden, dat is pure zelfmoord met de ranges waar ze al op gespot worden.

Of check eens de T54
- <invisibility>
<moving value="0.2" />
<still value="0.4" />
Dat ding is met zijn camo vaak nog beter dan veel tankdestroyers. Zelfs rijdend is ie beter dan veel top tier tanks die stil staan...

Vergelijk dat dan eens even met de Panther II
- <invisibility>
<moving value="0.05" />
<still value="0.07" />
Juist ja. |:(

En de luchs is de beste scout qua invisibility waarden.
- <invisibility>
<moving value="0.44" />
<still value="0.44" />
Zoals ook al eerder in de patch notes een is geschreven door de devs was hun moving camo verbeterd. Ze hebben die dus gelijk gemaakt aan de stil value voor alle scout tanks. Zo moet het dus theoretisch mogelijk zijn dat je met de luchs view range al rijdend andere tanks kan zien voordat zij jou zien. Enige probleem is tanks die bushes als cover hebben en sommige tankdestroyers die hoge invisibility waarden hebben zoals bijvoorbeeld de SU-85 of SU-100 met 0.6 stil value.

Daarnaast werken camonets als multiplier op je invisibility factor. Dus is je invisibility factor super klein (zoals german top tiers, of high tier arty) dan heb je praktisch niks aan de x 1.25 van camo nets want het blijft een zeer klein getal.
Men is er alleen nog niet uit hoe de crew camo skill precies werkt en hoeveel camo een bush geeft, maar er is wel een duidelijke relatie met de lage invisibility factor waarden want de german tanks worden veel eerder achter een bush gespot dan bijvoorbeeld de russen.
Vanwege deze werking van het spotting systeem is het dus mogelijk dat een tank naast jou door allemaal invisible tanks wordt beschoten (vanwege lage invisible factor) terwijl ze nooit op jou schieten omdat ze jou nog niet kunnen zien.

Zo kun je ook de gunstats zoals accuracy, range en de invloed op je invisibility bekijken
128mm KwK 44 L/55
<invisibilityFactortShot value="0.15" />
<shotDispersionRadius value="0.35" />
- <shotDispersionFactors>
<turretRotation value="0.08" />
<afterShot value="3.0" />
<whileGunDamaged value="2.0" />
<maxDistance value="700" />

130mm S70
<invisibilityFactorAtShot value="0.15" />
<shotDispersionRadius value="0.35" />
- <shotDispersionFactors>
<turretRotation value="0.08" />
<afterShot value="4.0" />
<whileGunDamaged value="2.0" />
<maxDistance value="700" />
Zo kun je dus duidelijk zien dat de alle top tier guns even accuraat zijn en er geen german voordeel is zoals veel mensen denken. Ook kun je in de files zien dat buiten de extra penetration de premium ammo ook een hogere speed krijgt.

Ook wel leuke feitjes over de equiment
- <script value="EnhancedSuspension">
<chassisMaxLoadFactor value="1.1" />
<chassisHealthFactor value="1.3" />
Zo kun je zien dat de suspension module je tracks ook 30% extra health geeft.

Of de RPM limiter die de russen kunnen weg halen
- <script value="RemovedRpmLimiter">
<enginePowerFactor value="1.1" />
<engineHpLossPerSecond value="1.0" />
Dat kost je dus 1 hp per seconde. Als je dan ff de health value van je tanks engine opzoekt weet je dus precies hoe lang je dit kan gebruiken. Zo heeft de IS7 engine 360 health, dus je zou dan bijna 6 minuten met de rpm limiter er af kunnen rond rijden, lang zat dus. Je zet hem toch alleen aan wanneer je het nodig hebt.

Naja de post begint al erg lang te worden, kijk zelf maar eens in de game files. Staan veel interessant dingen in voor de tweakers/theorycrafters onder ons. :)
Maar imo word wel pijnlijk duidelijk dat de russen behoorlijke voordelen hebben. Geen bugs dus, maar zoals de devs het gecode hebben en er overspreken mag niet. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zojuist even wat potjes getanked ter ontspanning. Het begon al lekker telkens een verlies en wanneer ik een victory behaalde was het een potje waarin ik het beste voor het team deed maar daarbij genadeloos afgeslascht werd door rushende mediums en SPG's. Ik wilde toch nog even een lekker potje pakken met mijn 704 want hier werd ik alleen maar gestressed van.. en dat potje kwam eindelijk!

Een battle op Karelia en voor de verandering had ik eens 0 platoons in mijn team. Ik reed naar het noorden samen met een KV, Tiger en 4502 en ons team begon sterk een aantal goede hits en zelfs 2 kills op mijn flank. De andere zijde was voornamelijk bezig met defenden want ze stonden tegenover 3 van de 4 4502's uit het andere team. De KV en Tiger legden het loodje en met de 4502 die mijn rug kon dekken (stond achter een rots op ~C3-4), de 4502 kwam onze kant op en ik wist hem 2x zijn tracks eraf te schieten nog voordat hij bij mij was. Verder kwam hij ook niet en ik kon nog een puntje van zijn neus zien waar ik een kogel doorboorde.

We gingen verder waar we flink werden bestookt door onder andere een arty achter een rots, een 3601 een Tiger en KT. Ondertussen was de andere flank flink uitgedund maar ze hielden stand. We pakten er een paar en ik zag nog 2 Tigers door het midden crossen welke ik beide kon flanken want ze hadden mij niet gezien. Het moment erna pakte ik de Tiger die op hun base stond en kwam de 3601 opeens door het midden crossen welke ik eveneens pakte. De KT was meters maken en wilde mij flanken maar een enkele hit was lang niet genoeg om mij neer te leggen en ik wist hem 41% terug te brengen naar 0.

Resultaat.. see for yourself, het leverde me in ieder geval Top Gun, Steel Wall en Witmann's Medal op ;)

Mark. schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:43:
Wow,waarom zie ik deze game nu pas? Heeft iemand nog een linkje waar hij voor een zachtprijsje op de kop is te tikken?
Lees anders de TS eens.. :)

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 03-04-2011 16:03]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutger Mulder
psychoclown schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:51:
Zojuist even wat potjes getanked ter ontspanning. Het begon al lekker telkens een verlies en wanneer ik een victory behaalde was het een potje waarin ik het beste voor het team deed maar daarbij genadeloos afgeslascht werd door rushende mediums en SPG's. Ik wilde toch nog even een lekker potje pakken met mijn 704 want hier werd ik alleen maar gestressed van.. en dat potje kwam eindelijk!

Een battle op Karelia en voor de verandering had ik eens 0 platoons in mijn team. Ik reed naar het noorden samen met een KV, Tiger en 4502 en ons team begon sterk een aantal goede hits en zelfs 2 kills op mijn flank. De andere zijde was voornamelijk bezig met defenden want ze stonden tegenover 3 van de 4 4502's uit het andere team. De KV en Tiger legden het loodje en met de 4502 die mijn rug kon dekken (stond achter een rots op ~C3-4), de 4502 kwam onze kant op en ik wist hem 2x zijn tracks eraf te schieten nog voordat hij bij mij was. Verder kwam hij ook niet en ik kon nog een puntje van zijn neus zien waar ik een kogel doorboorde.

We gingen verder waar we flink werden bestookt door onder andere een arty achter een rots, een 3601 een Tiger en KT. Ondertussen was de andere flank flink uitgedund maar ze hielden stand. We pakten er een paar en ik zat nog 2 Tigers door het midden crossen welke ik beide kon flanken want ze hadden mij niet gezien. Het moment erna pakte ik de Tiger die op hun base stond en kwam de 3601 opeens door het midden crossen welke ik eveneens pakte. De KT was meters maken en wilde mij flanken maar een enkele hit was lang niet genoeg om mij neer te leggen en ik wist hem 41% terug te brengen naar 0.

Resultaat.. see for yourself, het leverde me in ieder geval Top Gun, Steel Wall en Witmann's Medal op ;)
[afbeelding]

Die arme Tigers met hun lage invisibility waarden. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:45:
In dit topic wordt het camo systeem redelijk goed uitgelegd, maar nog niet alles is bekend. We weten veel waarden, maar nog niet altijd wat de game engine er precies mee doet. En in dit topic kun je zien op welke afstand jou tank gespot kan worden door de vijand als hij 500 view range heeft.

Wat wel super duidelijk uit de game files naar voren komt is de zeer slechte invisibility stats voor de top tier german tanks. Iedereen kan die al vanaf grote afstand zien terwijl de russen/amerikanen juist veel betere invisibility hebben. Het is dus helemaal niet bugged ofzo, de devs hebben dit zo met opzet gedaan en zouden dit met gemak kunnen fixen als ze willen.
http://forum.worldoftanks...rld-of-tanks-v064-update/ in het development stukje.

Verder wat betreft die gamefiles enzo, terecht dat je gemod wordt. Teveel mensen die zichzelf een voordeel zouden willen geven en dus moet dat soort informatie voor zover mogelijk de kop ingedrukt worden.

"Oooh Jeroen!"

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:00:
[...]

Die arme Tigers met hun lage invisibility waarden. :X
Zal mij een zorg wezen, ze beschoten iemand op onze base en ik heb maximale view range daarnaast zat er nauwelijks een bosje of iets dergelijks voor dus eigen schuld dikke bult ;)
Kaap schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:01:
[...]

http://forum.worldoftanks...rld-of-tanks-v064-update/ in het development stukje.

Verder wat betreft die gamefiles enzo, terecht dat je gemod wordt. Teveel mensen die zichzelf een voordeel zouden willen geven en dus moet dat soort informatie voor zover mogelijk de kop ingedrukt worden.
Mee eens, er zijn genoeg mensen die er bots, clickers etc voor willen maken en dat soort lui gun ik echt geen kans, ergens moet je een lijn trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutger Mulder
Kaap schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:01:
[...]

Probleem is dat de devs ons niet willen vertellen hoe de game exact werkt, wat moeten we dan testen? In games als WoW of Eve is dat veel beter geregeld, daar vertellen de devs gewoon hoe iets werkt zodat men ook kan testen of het goed werkt en of het wel balanced is. En als men daar vragen heeft komt er een mod of dev die het goed uitlegt. In die games luisterd men soms ook naar de theorycrafters voor balance etc. Dit soort mensen zijn vaak enorg gemotiveerd om de game beter te maken, hebben vaak grote fansite etc, juist zeer positief voor een game community imo. Dit soort mensen moet je niet straffen.
Leuk die beta van world of tanks, maar echt beta testen is dit niet met de informatie die we krijgen. Je kan dit eigenlijk alleen een stress test noemen als je het mij vraagt. En met die gamescript kun je nul komma nul voordeel behalen aangezien alles server side berekend wordt. Ik ben benieuwd wat ze gaan veranderen in patch 6.40. Kan nu in elk geval mooi controleren wat ze aanpassen en hoe goed een tank werkelijk is.

Enige cheater probleem zijn skins, tracers etc, maar dat heeft niks van doen met die scripts waar men over praatte op de forums. En om dat tegen te gaan zullen ze net als elke shooter of andere game moeten controleren of men die files niet heeft aangepast.
psychoclown schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:06:
Zal mij een zorg wezen, ze beschoten iemand op onze base en ik heb maximale view range daarnaast zat er nauwelijks een bosje of iets dergelijks voor dus eigen schuld dikke bult ;)
Als die Tigers een vergelijkbare invisibility hadden als de russen kun jij ze niet op de max view range van 500, maar bijvoorbeeld pas op 350-400 meter zien. Een behoorlijk verschil!!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:32:
[...]

Als die Tigers een vergelijkbare invisibility hadden als de russen kun jij ze niet op de max view range van 500, maar bijvoorbeeld pas op 350-400 meter zien. Een behoorlijk verschil!!
Ik zeg ook niet dat ze zich op maximale view range bevonden.. ze waren juist mooi binnen mijn range.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutger Mulder
psychoclown schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:34:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze zich op maximale view range bevonden.. ze waren juist mooi binnen mijn range.
Mja ik was er niet bij dus kan er weinig over zeggen. Wil je skills en mooie game ook niet in twijfel trekken, maar echt in het voordeel waren de Tigers niet zullen we maar zeggen.

Zou de tiger dezelfde waarden als de IS hebben gehad (is gelijk aan object 704) dan zouden jullie elkaar ongeveer gelijktijdig moeten zien.
Ook blijkt uit tests dat een object 704 met camo nets en 100% skill achter een bush pas op 60 meter gespot wordt terwijl een jagdtiger met ook alles maxed en achter dezelfde bush al op 160 meter gespot wordt. Voor die Tiger is het nog slechter omdat hij praktisch nul invisibility heeft.

De T54 is nog erger. Die kan op de cap in/achter een bush gaan zitten en je zal hem pas zien op 50 meter (dan zie je namelijk altijd iedereen). Dus pas als je de cap circle in rijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:56:
[...]

Mja ik was er niet bij dus kan er weinig over zeggen. Wil je skills en mooie game ook niet in twijfel trekken, maar echt in het voordeel waren de Tigers niet zullen we maar zeggen.

Zou de tiger dezelfde waarden als de IS hebben gehad (is gelijk aan object 704) dan zouden jullie elkaar ongeveer gelijktijdig moeten zien.
Sommigen hebben totaal geen awareness van hun omgeving. Zo ook deze lui niet want hadden ze eens mijn kant opgekeken dan had ik wel een kogel of 2 kunnen verwachten.
De T54 is nog erger. Die kan op de cap in/achter een bush gaan zitten en je zal hem pas zien op 50 meter (dan zie je namelijk altijd iedereen). Dus pas als je de cap circle in rijdt.
Dat is wel heel erg theoretisch, zoveel bosjes staan er niet in de cap cirkel en dan nog staat hij er alleen in en je raakt hem dan zijn al zijn cap points toch weer weg. Ik snap je punt maar in zo'n situatie heeft het echt geen voordeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:32:
[...]

Probleem is dat de devs ons niet willen vertellen hoe de game exact werkt, wat moeten we dan testen?
Je test gewoon een game op duidelijk bugs en die geef je door. Daarvoor hoef je echt niet in de game engine te duiken en alle ins en outs te weten.

Verder zijn open beta's geen beta's, maar een lokkertje, demo en gratis PR.

"Oooh Jeroen!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Jagdtiger (breedte 3,625 m, hoogte 2,945 m) was een verplaatsbare fort, duidelijk zichtbaar vanuit de lucht en trok teveel aggro aan. Ferdinand (breedte 3,378 m, hoogte 2,997 m) was ook groot. Jagdpanther (breedte 3,27 m, hoogte 2,715 m) is ook niet klein.

SU-152 (breedte 3,25 m, hoogte 2,45 m) was op KV-1S chassis gebaseerd en stapte naar IS chassis over als ISU-152 (breedte 3,07 m, hoogte 2,48 m). ISU-152 model 1945 heeft Object 704 als codename, is platgeslagen tot 2,24 m hoogte en is bijna zo klein als een StuG III (breedte 2,95 m, hoogte 2,16 m). Sommige StuG's campten zo goed dat Sherman en T-34 tanks zich op hun guns doodspiesen.

Working as intended dat je een Object 704 pas opmerkt als zijn gun in jouw interieur zichtbaar is, terwijl je JagdTiger van ver en op bijna alle afstanden zichtbaar is. En de gemiddelde struik in-game is niet op de grote TD's berekend.

Door goed op te stellen kan ik zowel met een ISU-152 als een Ferdinand snipen zonder dat ik opgemerkt word. De spotters en situational awareness zorgen ervoor dat ik mij niet in een onverdedigbare positie manoeuvreer en zorgt ervoor dat ik in range ben om toch nog aan het frontlijn gevecht mee te doen. Ook zonder struiken kan ik door goed opstellen onopgemerkt blijven of in posities zitten waar ik geen andermans shells opvang. Ik merk persoonlijk weinig van camo verschillen tussen mijn ISU-152 en Ferdinand.

"Zou dezelfde waarden moeten hebben." levert allemaal dezelfde tanks met alleen maar een ander jasje op. Dan wordt het spel door gebrek aan variatie saai en eentonig.

Tigers met 3 m hoogte zie je van ver aankomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218650

Rutger Mulder schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:56:
[...]

Ook blijkt uit tests dat een object 704 met camo nets en 100% skill achter een bush pas op 60 meter gespot wordt terwijl een jagdtiger met ook alles maxed en achter dezelfde bush al op 160 meter gespot wordt. Voor die Tiger is het nog slechter omdat hij praktisch nul invisibility heeft.
Wat betreft de Jagdtiger, dat is bekend. En daar wordt ook iets aan gedaan.

Hmm ik kom ook in aanmerking voor de beta-tank! :)
http://game.worldoftanks.eu/accounts/500072186-LeSnoet/

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 218650 op 03-04-2011 20:37. Reden: typo]

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:21
Gisteren werd ik zowaar uitgenodigd voor een clan! Sinds het mijn eerste is vond ik het leuk, maar geen idee wat ermee gedaan kan worden. Blijkt dus dat ze casual zijn en gewoon lol willen hebben met de groep. Gisteren wat compagny battles gedaan met tanks van Tier 1 tot 10 en het was best grappig.

De in-game voice werkt goed. Anderen zijn helder te verstaan en zonder ruis oid. Ik vind het wel jammer dat de wipe komt. Qua XP bijna genoeg om te onderzoeken, alleen moet ik nog 1,5 miljoen credits. Ga ik niet halen voor de wipe lijkt me :P
Als je genoeg gold hebt kun je altijd nog wat gold omzetten.
Of beter verkoop je oude ongebruikte ammo/modules, kan al gauw goed zijn voor een mil of 2 :)

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:06
Zijn er hier nog persoontjes die meedoen aan de Design Your Tank Contest?

Edit: Even wat schaamteloze zelfpromotie.

[Voor 57% gewijzigd door User op 04-04-2011 14:05]

• patrickos85
psychoclown schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:42:
Als je genoeg gold hebt kun je altijd nog wat gold omzetten.
Of beter verkoop je oude ongebruikte ammo/modules, kan al gauw goed zijn voor een mil of 2 :)
Ik heb geen/weinig ongebruikte modules/ammo. Dat hou ik redelijk bij jammer genoeg :)
En ik ruil dagelijks mijn gold in voor credits.

[Voor 6% gewijzigd door patrickos85 op 04-04-2011 16:53]

• hypnos
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verkoop je andere tanks. Als de wipe komt kun je ze toch niet houden. Kun je nog even met een nieuwe tank spelen. Zo heb ik m'n Tiger en King Tiger verkocht om een IS-3 te kunnen financieren.

• patrickos85
hypnos schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:06:
Verkoop je andere tanks. Als de wipe komt kun je ze toch niet houden. Kun je nog even met een nieuwe tank spelen. Zo heb ik m'n Tiger en King Tiger verkocht om een IS-3 te kunnen financieren.
Dat is ook weer zo. Zal ik doen wanneer ik de tank researched heb. Goed idee :)

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 21:57
Vind het wel balen dat je minimaal 1000 battles moet hebben, heb er nu een kleine 900 en ga de 1000 echt niet halen voor de 12e...

• patrickos85
x-cessive schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:39:
Vind het wel balen dat je minimaal 1000 battles moet hebben, heb er nu een kleine 900 en ga de 1000 echt niet halen voor de 12e...
7 dagen de tijd voor 100 battles! Met meerdere tanks kan je aardig wat doen op 1 dag, laat staan 7. Enige probleem is de tijd die je eraan kwijt wilt :)

Je kan het heel snel doen. Pak een tank, rush recht naar voren = dood. Stap uit gevecht en in een andere tank. Repeat totdat je ongeveer 17 battles hebt gedaan. Doe dit nog 6 dagen en je hebt 1000 battles! d:)b

[Voor 21% gewijzigd door patrickos85 op 05-04-2011 09:49]

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
x-cessive schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:39:
Herkenbaar, ik zit nu constant suicide scout runs met mijn leo te doen. En suicide runs met mijn loltractor.

Nog 30 potjes te gaan.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:37
hypnos schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:06:
Wordt bij de wipe alles verwijderd of mag je ook nog zaken behouden? (gold, exp.)

Ik speel het spel nu een paar dagen en vind het schitterend! WOT is toch wel het bewijs dat mooie graphics niet altijd nodig zijn en dat game-play net zo belangrijk is!

Is er trouwens al een GoT clubje actief met spelen? Ik zag in de startpost wel wat namen staan maar ik zag niet zo 123 iets over een GoT Clan..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Hardwipe dus alles weg en logisch natuurlijk :)

Een GoT clan ben ik wel voor wanneer we kunnen, als iedereen beetje inlegt met betalen (inschrijfgeld = 2500G).

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
was niet van plan gold te kopen maar als er een GoT clan word gestart zal ik ook een bijdrage doen :) Spelen met meer is toch altijd leuker dan alleen.
patrickos85 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:46:
[...]

7 dagen de tijd voor 100 battles! Met meerdere tanks kan je aardig wat doen op 1 dag, laat staan 7. Enige probleem is de tijd die je eraan kwijt wilt :)

Je kan het heel snel doen. Pak een tank, rush recht naar voren = dood. Stap uit gevecht en in een andere tank. Repeat totdat je ongeveer 17 battles hebt gedaan. Doe dit nog 6 dagen en je hebt 1000 battles! d:)b
Nu is bovenstaande natuurlijk wel een beetje lomp voor je teamgenoten om te doen, maar je kunt best eens in wat scout-voertuigen rond gaan rijden, of ga anders voor de gein weer eens in je starter-tankje rondrijden. Die battles hebben de neigin om een stuk korter te duren en op die manier kun je in korte tijd veel battles doen. Ik weet alleen niet op welke datum ze precies kijken voor die 1000 battles, is dat echt op het moment van release of al eerder ?
psychoclown schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:57:
Een GoT clan ben ik wel voor wanneer we kunnen, als iedereen beetje inlegt met betalen (inschrijfgeld = 2500G).
Als we een GoT clan willen doe ik mee, maar dan is het misschien slim om hem nu al aan te maken. Ik heb ergens gelezen dat ondanks dat het een hardwipe is, clans wel gewoon blijven bestaan. Als je hem nu maakt scheelt dat weer 2500 gold die gekocht moet worden, nu krijg je het ten slotte nog gratis :)

[Voor 21% gewijzigd door redwing op 05-04-2011 11:49]

[removed]

• patrickos85
redwing schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:47:
[...]

Nu is bovenstaande natuurlijk wel een beetje lomp voor je teamgenoten om te doen, maar je kunt best eens in wat scout-voertuigen rond gaan rijden, of ga anders voor de gein weer eens in je starter-tankje rondrijden. Die battles hebben de neigin om een stuk korter te duren en op die manier kun je in korte tijd veel battles doen. Ik weet alleen niet op welke datum ze precies kijken voor die 1000 battles, is dat echt op het moment van release of al eerder ?

[...]

Als we een GoT clan willen doe ik mee, maar dan is het misschien slim om hem nu al aan te maken. Ik heb ergens gelezen dat ondanks dat het een hardwipe is, clans wel gewoon blijven bestaan. Als je hem nu maakt scheelt dat weer 2500 gold die gekocht moet worden, nu krijg je het ten slotte nog gratis :)
Het kan nog erger. Er zijn sommige mensen die hun eigen tank opblazen bij het begin van de match. Of dit de reden is weet ik niet, maar zou niet heel gek zijn.

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 11:27

Lijkt me dan wel slim ja! Ik doe graag mee.. gezellig!

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 12:49
Stuur maar een invite als het zover is... Heb zelf helaas al mijn gold uitgegeven om een T34 (amerikaanse versie) te halen... Helaas want met de 90mm of 105mm is dit ding niet echt super in T9+ battles... Naja ff doorbijten tot ik 80k xp heb om de tracks + 120mm te halen en dan zien of ie wat beter word...

• ChojinZ
psychoclown schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:57:
Hardwipe dus alles weg en logisch natuurlijk :)

Daar heb ik ook wel oren naar! En die 2500G is geen probleem. KHeb toch net een pre-order uitgezet... 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

patrickos85 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:56:
[...]
Het kan nog erger. Er zijn sommige mensen die hun eigen tank opblazen bij het begin van de match. Of dit de reden is weet ik niet, maar zou niet heel gek zijn.
Dat zie je inderdaad ook, alhoewel je daar erg mee op moet letten. Als iemand je aanmeldt kan het je een ban opleveren (ik heb dat al een paar keer gedaan waarbij het zelfs een keer een clan betrof waarvan er 3 luitjes zich gelijk opbliezen).

[removed]

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Gisteren een hele vreemde pot meegemaakt. Ik vergeet altijd de namen van maps, maar het was die ene met een vallei in het midden en aan weerszijden een heuvel waar je begint.

Ik speel met mijn KV-3 en was de op een-na-hoogste tier. Omdat deze map zich er uitstekend voor leent om wat te campen als je een goed bereik hebt, bleef ik strategisch achter een stuk steen en een struikje zitten om te snipen. Helaas voor mij wilde een M3 Lee diezelfde positie innemen.
Persoonlijk vind ik dat een medium tank helemaal niet op zo'n plek moet gaan zitten, maar goed, dat moet hij uiteindelijk zelf weten. Het probleem was echter dat we niet samen konden staan daar.

Op een gegeven moment kwam er een Leopard naar beneden scheuren en om hem te raken moest ik een paar meter vooruit rijden. Ik was ingezoomd en lette niet zo goed op de kaart. Toen ik terug reed kwam ik tegen hem aan en reed ik zijn tracks ervan af. Ik zei dat hij niet op mijn plek moest gaan zitten en hij werd boos. Gelukkig kon ik hem redelijk wegduwen en mijn positie weer innemen, maar hij vond het blijkbaar allemaal heel vervelend en ging continu bewust langs mijn tank schuren. Wat overigens niets uithaalde natuurlijk.

Ondertussen was ik lekker bezig om vanalles te snipen en had ik al snel een stuk of 3 kills en meerdere tanks beschadigd.
Na een charge aan de rechterkant leek het speelveld redelijk geschoond. Zij hadden nog een T29 op 20% ofzo (had ik al meerdere keren geraakt), een Jagdpanzer IV en een Hummel. Wij hadden een KV-3 (ik), een M3 Lee (ja, die ene inderdaad), een Hummel en een Grille.
Ik stond nog op 40/50% en had beschadigde tracks. Ik stond inmiddels aan de andere zijde dan waar ik was begonnen omdat ik had geholpen wat tanks op te ruimen. Ik was ook naar beneden gereden om een tank van achteren te raken.

Hoe ook: blijkbaar vond iedereen dat ik het dichtstbij was en dat ik wel kon gaan scouten. In een KV-3. Met beschadigde tracks.

Om een lang verhaal kort te maken: ik werd neergehaald toen ik bovenaan de heuvel was en voordat ik de T29 kon raken. Het ergste was nog wel dat onze beide arty's, die niets te doen hadden, niet de tegenwoordigheid van geest hadden om die T29 te gaan raken.

Het werd uiteindelijk een draw omdat de tijd op was. Vervelend potje.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• User
BramSd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:47:
Gisteren een hele vreemde pot meegemaakt. Ik vergeet altijd de namen van maps, maar het was die ene met een vallei in het midden en aan weerszijden een heuvel waar je begint.

Ik speel met mijn KV-3 en was de op een-na-hoogste tier. Omdat deze map zich er uitstekend voor leent om wat te campen als je een goed bereik hebt, bleef ik strategisch achter een stuk steen en een struikje zitten om te snipen. Helaas voor mij wilde een M3 Lee diezelfde positie innemen.
Persoonlijk vind ik dat een medium tank helemaal niet op zo'n plek moet gaan zitten, maar goed, dat moet hij uiteindelijk zelf weten. Het probleem was echter dat we niet samen konden staan daar.

Op een gegeven moment kwam er een Leopard naar beneden scheuren en om hem te raken moest ik een paar meter vooruit rijden. Ik was ingezoomd en lette niet zo goed op de kaart. Toen ik terug reed kwam ik tegen hem aan en reed ik zijn tracks ervan af. Ik zei dat hij niet op mijn plek moest gaan zitten en hij werd boos. Gelukkig kon ik hem redelijk wegduwen en mijn positie weer innemen, maar hij vond het blijkbaar allemaal heel vervelend en ging continu bewust langs mijn tank schuren. Wat overigens niets uithaalde natuurlijk.
Wachtwat, jij vind dat je als heavy, die in principe redelijk vooraan moet staan in de linie, meer recht heeft op een camp plekje dan een Lee, die in principe een TD is? Right.

Ook kan jij stukken meer hebben dan een Lee, die is met 2 hits compleet verrot.

• patrickos85
User.tmp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:11:
[...]

Wachtwat, jij vind dat je als heavy, die in principe redelijk vooraan moet staan in de linie, meer recht heeft op een camp plekje dan een Lee, die in principe een TD is? Right.

Ook kan jij stukken meer hebben dan een Lee, die is met 2 hits compleet verrot.
daarentegen is de kv3 een betere tank om andere uit te schakelen. Maar alsnog vind ik het bullshit om een plekje toeeigenen. Als iemand anders er staat, ga dan lekker ergens anders campen als je dat wilt.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BramSd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:47:

Het werd uiteindelijk een draw omdat de tijd op was. Vervelend potje.
Een Lee heeft geen turret en moet gespeeld worden als een (beroerde) TD. Jij vindt het vreemd dat ie niet blij is als je a. z'n tracks eraf rijdt, b. 'm van z'n plek duwt en c. meldt dat jij meer "recht" hebt op een plek dan een ander?

Het is jammer wanneer mensen niet meewerken in teamverband maar het is een random pot waarin uiteindelijk niemand verplichtingen heeft naar een ander (behalve geen TKs en dat soort grappen uiteraard).

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 14:51
Als je een battle leaved nadat je kapot bent, krijg je dan nog wel de XP? (en gelijk weer een nieuw potje joined). Dus dan is het oude potje waarin jij stuk ben nog bezig, maar je bent zelf al bezig met een nieuwe. Nu wacht ik altijd tot de game afgelopen is, maar dat heeft niet veel zin lijkt me?

5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Bartske

Valar Morghulis

Rynji schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:33:
Als je een battle leaved nadat je kapot bent, krijg je dan nog wel de XP? (en gelijk weer een nieuw potje joined). Dus dan is het oude potje waarin jij stuk ben nog bezig, maar je bent zelf al bezig met een nieuwe. Nu wacht ik altijd tot de game afgelopen is, maar dat heeft niet veel zin lijkt me?
Nee hoor je kan gewoon leaven en een andere battle starten :D

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• harmen1987
Duurde ook even voordat ik het doorhad ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Rynji schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:33:
Ja, je kan dan al zonder consequenties leaven. Maar je kan dat niet meteen met diezelfde tank een nieuw potje joinen, die staat gelocked totdat de match afgelopen is.

Maar je kan wel met een andere tank aan de gang.

"Oooh Jeroen!"

• BramSd
Jellinek schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:28:
[...]

Een Lee heeft geen turret en moet gespeeld worden als een (beroerde) TD. Jij vindt het vreemd dat ie niet blij is als je a. z'n tracks eraf rijdt, b. 'm van z'n plek duwt en c. meldt dat jij meer "recht" hebt op een plek dan een ander?

Het is jammer wanneer mensen niet meewerken in teamverband maar het is een random pot waarin uiteindelijk niemand verplichtingen heeft naar een ander (behalve geen TKs en dat soort grappen uiteraard).
Volgens mij wordt ik verkeerd begrepen. Ik zei dat die Lee op mijn plek stond, omdat ik daar eerder stond dan hij.

Ik stond daar te snipen en hij stond vlak achter me en een beetje in de weg. Toen ik een paar meter naar voren reed om een Leopard te raken, reed hij naar voren waardoor hij mijn plek innam. Dat vond ik vervelend en daarover ben ik tegen hem gaan klagen.
Als hij er eerder had gestaan, dan zou ik dat geen probleem hebben gevonden.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• User
BramSd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:23:
[...]

Volgens mij wordt ik verkeerd begrepen. Ik zei dat die Lee op mijn plek stond, omdat ik daar eerder stond dan hij.

Ik stond daar te snipen en hij stond vlak achter me en een beetje in de weg. Toen ik een paar meter naar voren reed om een Leopard te raken, reed hij naar voren waardoor hij mijn plek innam. Dat vond ik vervelend en daarover ben ik tegen hem gaan klagen.
Als hij er eerder had gestaan, dan zou ik dat geen probleem hebben gevonden.
Als je wilt campen, pak je een TD. Geen heavy.

• BramSd
User.tmp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:25:
[...]

Wat wil je nu zeggen dan? Dat ik niet mag campen als Heavy? Is dat niet mijn eigen beslissing om te nemen?
Daarnaast: een KV-3 is absurd traag en op de positie waar ik stond kon ik de rest van mijn team veel beter ondersteunen dan als ik was meegereden.

• UdiBenLudi
[...]

Nog steeds een beroerde aktie van die Lee door de heavy in manouvreerbaarheid te belemmeren... Er is in elke battle een tijd van campen en een tijd van rushen... Met alleen rushen leeft je niet lang, ook niet als heavy... ^^

• patrickos85
[...]

Onzin natuurlijk. Een heavy gaat ook relatief snel kapot wanneer deze een TD tegenkomt. Campen is minder effectief met een heavy, maar dat is risico van het vak!

Dat de Lee jou plek inneemt is triest, maar dat je er zo tegenin gaat is bijna net zo erg. Laat hem lekker als hij zo graag wilt. Kindjes van 11 drijven hun zin nou eenmaal door ;)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

[...]

Ik vind dat iedereen vrij staat om te spelen wat hij wil en hoe hij dat wil.

"Oooh Jeroen!"

• User
UdiBenLudi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:33:
[...]

Nog steeds een beroerde aktie van die Lee door de heavy in manouvreerbaarheid te belemmeren... Er is in elke battle een tijd van campen en een tijd van rushen... Met alleen rushen leeft je niet lang, ook niet als heavy... ^^
Ik zeg toch ook niet dat de heavy als een idioot naar voren moet crossen? 8)7

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:05
patrickos85 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:33:
[...]

Onzin natuurlijk. Een heavy gaat ook relatief snel kapot wanneer deze een TD tegenkomt. Campen is minder effectief met een heavy, maar dat is risico van het vak!

Dat de Lee jou plek inneemt is triest, maar dat je er zo tegenin gaat is bijna net zo erg. Laat hem lekker als hij zo graag wilt. Kindjes van 11 drijven hun zin nou eenmaal door ;)
Plek innemen is triest? Sinds wanneer heb je een eigen plek in een map?! Sorry hoor, maar dat slaat werkelijk nergens op.
Buiten het feit dat die M3 Lee meer "recht" had op die bewuste plek, kies je er zelf voor die plek te verlaten en dus beschikbaar te stellen voor teamgenoten.

• UdiBenLudi
User.tmp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:39:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat de heavy als een idioot naar voren moet crossen? 8)7
Zo kwam het wel over... 8)7

Wanneer ik even naar voren rijd (2m) om ergens op te knallen en ik wil vervolgens weer in dekking en een of ander mafkees heeft die plaats in dekking snel ff ingenomen dan baal ik ook en twijfel aan zijn inzicht... Want het kost mij enig manouvreren voor ik weer in dekking sta... Soms heeft het ook wel voordelen wanneer desbetreffende mafkees de dekking gaat vormen en ik er overheen kan knallen... :)

• User
UdiBenLudi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:45:
[...]

Zo kwam het wel over... 8)7

Wanneer ik even naar voren rijd (2m) om ergens op te knallen en ik wil vervolgens weer in dekking en een of ander mafkees heeft die plaats in dekking snel ff ingenomen dan baal ik ook en twijfel aan zijn inzicht... Want het kost mij enig manouvreren voor ik weer in dekking sta... Soms heeft het ook wel voordelen wanneer desbetreffende mafkees de dekking gaat vormen en ik er overheen kan knallen... :)
Zo bedoel ik het niet :>

Maar je hebt inderdaad ook van die lutsers die je stomweg blokkeren terwijl je moet maken dat je wegkomt.

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-01 12:38
Het verschil tussen een medium en heavy op een campspot vind ik niet groot als wanneer ik met mijn TD op mijn lievelingsspot wil gaan schuilen en dat daar dan al ineens een heavy of medium staat. Ik kan dat overzicht en struikje veel beter gebruiken.... :(
User.tmp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:52:
[...]

Zo bedoel ik het niet :>

Maar je hebt inderdaad ook van die lutsers die je stomweg blokkeren terwijl je moet maken dat je wegkomt.
Dat zijn echt gasten die gewoonweg geen inzicht hebben :)

• patrickos85
SOEFuture schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:41:
[...]

Plek innemen is triest? Sinds wanneer heb je een eigen plek in een map?! Sorry hoor, maar dat slaat werkelijk nergens op.
Buiten het feit dat die M3 Lee meer "recht" had op die bewuste plek, kies je er zelf voor die plek te verlaten en dus beschikbaar te stellen voor teamgenoten.
Jij staat ergens te wachten en rijd 5 meter naar voren om iemand af te knallen. Kom ik snel en ga achter jou staan waar jij voorheen stond. Dat betekend dat jij in het zicht blijft staan en ik veilig ben. Dat is triest want dan pak jij iemand zijn 'veilige haven' af.

Sowieso is het zeer onhandig om achter een teamgenoot te staan. Wanneer een vijand de KV3 mist, bestaat de kans dat jij geraakt word.

[Voor 13% gewijzigd door patrickos85 op 05-04-2011 15:10]

• ChojinZ
patrickos85 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:01:
[...]

Sowieso is het zeer onhandig om achter een teamgenoot te staan. Wanneer een vijand de KV3 mist, bestaat de kans dat jij geraakt word.
Lol, die situatie heb ik al een paar keer mee gemaakt. Staat de vijand in een rijtje achter elkaar en kan je vervolgens gaan prijsschieten. MIs je de voorste, dan bestaat altijd nog de kans dat je degene die er achter staat grijpt... 8)

• BramSd
Om even op een positieve noot te eindigen nu dit ontspoord is: het gevecht na voorgenoemd gevecht was veel leuker. Ik was samen met een andere KV-3 de enige tier VI aan onze kant en beide zijden hadden 3 tier X heavies. Ik schoot dus met HE shells.

De map was Pagorki (geloof ik, die met dat heuveltje in het midden en het meertje met het eilandje aan de westkant) en onze mediums en de meeste heavies hadden de heuvel in het midden bezet. We gingen best goed en stonden al snel voor.
Ik ging zelf met een Tiger II langs de oostkant waar we direct tegenover 4 of 5 heavies kwamen te staan. We hebben dat overleefd door ons tegen de bergwand te duwen en af en toe om het hoekje te kijken en te schieten.
Natuurlijk hielp het ook dat er 4 tier VIII/IX TD's vanaf onze basis aan het meehelpen waren.

Na een poosje was het slagveld aan die kant redelijk geruimd, op een vijandelijke KV-3 en een T30 na. De KV-3 kon ik omleggen doordat hij al op 50% stond en toen ik doorreed zag ik dat de T30 werd afgeleid door een Ferdinand die tegen hem aan was gereden. Dat was een prachtsituatie, omdat hij aan 2 kanten tegen de berg stond (klein hoekje), aan één kant tegen een Ferdi en vlak daarna aan zijn enige overgebleven vrije zijde ingeklemd door mij. Hij kon dus echt helemaal geen kant op.

De Ferdi werd helaas neergehaald door hem, maar hij stond nog maar op 14% dus kreeg ik hem met HE shells goed neer.
Dat was een mooie kill om te maken.

Anoniem: 218650

ChojinZ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:16:
[...]

Lol, die situatie heb ik al een paar keer mee gemaakt. Staat de vijand in een rijtje achter elkaar en kan je vervolgens gaan prijsschieten. MIs je de voorste, dan bestaat altijd nog de kans dat je degene die er achter staat grijpt... 8)
Of met de SU-152 een mooie HE shell tussen mikken :) Al een paar keer gedaan, levert een mooie dubbel kill op. En een hoop complimenten in de chat :*)

Anoniem: 312027

Ik had gisteren ook een team genoot als dekking gebruik maar dat was alleen maar eerlijk hij had mij daarvoor als dekking gebruikt.

• BramSd
Ik kom altijd van de vervelende Tier VII+ Amerikaanse heavies tegen die hun overleden teammaten gebruiken als dekking. Dat is jammer, want ze kunnen vaak heel mooi de hull verstoppen en door die turret heenkomen is best pittig.

• UdiBenLudi
BramSd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:58:
Ik kom altijd van de vervelende Tier VII+ Amerikaanse heavies tegen die hun overleden teammaten gebruiken als dekking. Dat is jammer, want ze kunnen vaak heel mooi de hull verstoppen en door die turret heenkomen is best pittig.
Vind het wel jammer dat de gun van de T32 bijna altijd meteen kapot is in dat soort gevallen... Verder maak ik ook altijd dankbaar gebruik van mijn gevallen kameraden en tegenstanders... :)

• patrickos85
UdiBenLudi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:25:
[...]

Vind het wel jammer dat de gun van de T32 bijna altijd meteen kapot is in dat soort gevallen... Verder maak ik ook altijd dankbaar gebruik van mijn gevallen kameraden en tegenstanders... :)
Ben ik toch niet de enige die het opgemerkt heeft. Ik heb het aangegeven bij de developers dat deze erg vaak kapot geschoten wordt in tegenoverstelling tot andere delen. Voor de zekerheid heb ik Spall Liner geinstalleerd zodat ik iets minder last heb van HE grenades. Mijn gun gaat niet zovaak kapot als voorheen. Kan toeval zijn, maar misschien ook niet.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zet mijn TD ook achter een heavy met mijn gun over hun hull als ik geen struiken heb en alleen naar voor moet schieten. Een heavy ging achteruit zodat ik direct mijn TD ook in achteruit zet en zodanig manoeuvreerde dat de heavy een vrije vluchtpad heeft.

In Himmelsdorf begon ik in het noorden en plaatste mijn Ferdinand in de linkerflank. Mijn team sheep flockte naar de hill en de vijand sheep flockte op de spoorwegen in de rechterflank. Het nadeel van de hill is dat het een eeuwigheid duurt voordat je ergens geraakt om een brandje te blussen. Een ISU en T-34-85 kwam recht op mij af, ik plaatste goede schoten en zij missen mij af en toe. ISU ging dood, T-34-85 deed "heeeelp" en vluchte. Ik draaide mij om, keerde terug naar onze vlag vol reds en ging dood.

In Lakeville begon ik in het zuiden met mijn Ferdinand en een andere Ferdinand vroeg of ik de beste motor heb. Die heb ik inderdaad en hij vroeg of je voor de beste gun of motor moet gaan. De gun natuurlijk om iets te kunnen raken. Er waren waarschijnlijk ook tweakers in het potje. Ik zag wat tanks naar de linkerflank gaan en dacht dat ik beter de rechterflank kan ondersteunen. Meer dan de helft van onze team aan de rechterflank en we stoten gemakkelijk door. Dan moet de vijand aan de linkerflank sterk vertegenwoordigd zijn en doorhebben dat ze naar onze vlag moeten doorstoten. Een Tiger II in de zijkant beschoten en nog 1 shell om de kill te claimen. Een hummel deed "heeeeelp", TD naar een positie met clear shot plaatsen, gun stabiliseren en lekker one-shotten. Onze vlag begon te rood eruit te zien, sneller naar de vijandelijke vlag rushen en enkele tanks keerden terug om de vijandelijke cap poging te resetten. Het resetten faalde zodat we zijn verloren.

• User
In Himmelsdorf. Ik zit rond te rijden in mijn Easy 8, probeert een T32 mij de pas af te snijden. Dat gaat dus mooi niet door, ik kon nog *net* voor hem langs. Dacht ik. Hij rijd tegen mij op, mijn track word gedamaged, hij wordt gedetracked (zegt ie). En wat doet die klootviool? Gaat is ff lekker op mij zitten schieten. Omdat hij gedetracked werd doordat hij tegen mij op reed. 8)7

Om het hem af te leren ben ik dwars op de weg gaan staan. Jij teamdamage doen, jij geen cap krijgen.

• patrickos85
User.tmp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:18:
In Himmelsdorf. Ik zit rond te rijden in mijn Easy 8, probeert een T32 mij de pas af te snijden. Dat gaat dus mooi niet door, ik kon nog *net* voor hem langs. Dacht ik. Hij rijd tegen mij op, mijn track word gedamaged, hij wordt gedetracked (zegt ie). En wat doet die klootviool? Gaat is ff lekker op mij zitten schieten. Omdat hij gedetracked werd doordat hij tegen mij op reed. 8)7

Om het hem af te leren ben ik dwars op de weg gaan staan. Jij teamdamage doen, jij geen cap krijgen.
Was jij die bijdehand!? :(

Ik niet hoor :P Maar er zijn zat kindjes die het spel spelen. Je mag wel blij wezen dat hij je niet kapot schoot toen je hem blokkeerde

• User
Dat had ik hem geprintscreend :P

Had ik nu eigenlijk ook moeten doen. :(

• rgras
  • Niet online
Volgens mij kan je geen 'beta-gold' hiervoor gebruiken.
rgras schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:07:
[...]
Volgens mij kan je geen 'beta-gold' hiervoor gebruiken.
Na release niet meer nee, maar je kunt wel nu al een clan maken. Wat ik begrepen heb is dat bij de hardwipe clans gewoon blijven bestaan. Als je hem nu dus aanmaakt kun je wel met je huidige 'beta-gold' de clan aanmaken.

[removed]

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:55

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, zat gold hiero. Maar ik denk de rest ook :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• User
FikkieHo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:31:
Nou ja, zat gold hiero. Maar ik denk de rest ook :P
Nope. Teller staat op 0 hier. :-(

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:55

FikkieHo

Wokmaster

Ik kan trouwens nergens vinden dat het aanmaken 2500 gold kost. Enkel dat er een fee moet worden betaald: (http://game.worldoftanks....d_tanks_clan_registration)

Hier kan je een clan aanmaken :) http://game.worldoftanks.eu/clans/

Maar ik heb nog zo'n 10k gold over :P Lijkt me het handigst dan dat 1 van de veteranen (psycho, zimmer etc) hier hem aanmaakt. Is goedkoper dan met echte "gold" te kopen :)

[Voor 14% gewijzigd door FikkieHo op 05-04-2011 22:42]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Ik kan zo ook nergens vinden hoe je een clan moet maken, alleen dat je ze t/m januari aan kon melden. Ik heb dus ook geen flauw idee of je nu zomaar een clan kunt aanmaken, ik weet alleen dat er door de devs is gezegd dat clans zouden blijven bestaan ook na de hardwipe :)

[removed]

• patrickos85
Gisteren ook weer wat raars op mijn T32. Op het eind van een ronde stond ik 1vs1 tegen een panther2. Hij 14% en ik had nog 82/1550 hp over. Beiden van ons staan om een hoekje. Ondertussen werd de vlag capped door ons team.

De cap staat ondertussen op 90 en wij staan nog steeds in patsstelling wie het eerst om het hoekje kijkt. Ik had zoiets van, wij winnen toch dus ik ga ervoor. Ik naar voren rijden zodat ik hem kan raken, raakt hij mij eerst zodat ik nog maar 2/1550 over heb! :P Ik schieten op zijn buik( hij stond schuin), en hoor een ping, critical hit!, maar totaal niets te zien aan zijn hp oid.. what the hell! Toen was het game over, you've won!

Het is niet de eerste keer dat ik hem raakte maar niets gebeurde...

Het lijkt er vaker op dat ik ergens op schiet van veraf, maar dat ik niets zie. Geen impact op de tank of de grond/berg naast hem. Is dit de te bekende ghostshells oid?

• UdiBenLudi
patrickos85 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:22:
Gisteren ook weer wat raars op mijn T32. Op het eind van een ronde stond ik 1vs1 tegen een panther2. Hij 14% en ik had nog 82/1550 hp over. Beiden van ons staan om een hoekje. Ondertussen werd de vlag capped door ons team.

De cap staat ondertussen op 90 en wij staan nog steeds in patsstelling wie het eerst om het hoekje kijkt. Ik had zoiets van, wij winnen toch dus ik ga ervoor. Ik naar voren rijden zodat ik hem kan raken, raakt hij mij eerst zodat ik nog maar 2/1550 over heb! :P Ik schieten op zijn buik( hij stond schuin), en hoor een ping, critical hit!, maar totaal niets te zien aan zijn hp oid.. what the hell! Toen was het game over, you've won!

Het lijkt er vaker op dat ik ergens op schiet van veraf, maar dat ik niets zie. Geen impact op de tank of de grond/berg naast hem. Is dit de te bekende ghostshells oid?
Wanneer je wel de melding critical hit krijgt, zou het kunnen betekenen dat je een of meer crewmembers of modules hebt geraakt... Dit geeft niet altijd HP verlies, dus best verwarrend wat er dan is gebeurt en ook niet te checken...

T32 gun: Spall liner is een idee... Zal het ook eens proberen... :)

• patrickos85
UdiBenLudi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:33:
[...]

Wanneer je wel de melding critical hit krijgt, zou het kunnen betekenen dat je een of meer crewmembers of modules hebt geraakt... Dit geeft niet altijd HP verlies, dus best verwarrend wat er dan is gebeurt en ook niet te checken...

T32 gun: Spall liner is een idee... Zal het ook eens proberen... :)
Tot zover had ik 90% van de tijd bij een critical melding dat ik ook daadwerkelijk HP eraf knalde. die 10% is waneer je tracks schiet.

Spall liner heb ik nu al een poos en ik heb wel het idee dat het een beetje helpt. Desalniettemin word mijn gun nog steeds meerdere keren per avond destroyed.

• ChojinZ
Vraagje:

Ik zie dat ik elke dag 250 Gold krijg. Is dat na de officiele release nog zo? Of krijgen we dan niets meer en moet er ingekocht worden?

Kheb op bovenstaande vraag gezocht maar kon geen duidelijk antwoord krijgen...

• BramSd
Dat is vreemd, want de vraag is al een heel aantal keren beantwoord.

Nee, je krijgt na de release géén gratis gold meer. Je kunt het wel kopen met echt geld.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

critical hit betekent dat je modules/crew geraakt heb. Radio/tracks/gun etc. Dit levert geen HP verlies op voor de vijand (ZWAAR irritant) HE shells zorgen hier vaker voor trouwens.

blup

• patrickos85
Bezulba schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:25:
[...]

critical hit betekent dat je modules/crew geraakt heb. Radio/tracks/gun etc. Dit levert geen HP verlies op voor de vijand (ZWAAR irritant) HE shells zorgen hier vaker voor trouwens.
Ik heb dus vaker dat ik critical + HP dmg doe. Lijkt mij dat dit wel zou moeten als ik een T9 gun gebruik. Maar goed, het zei zo. Volgende keer ergens anders knallen :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

patrickos85 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:34:
[...]

Ik heb dus vaker dat ik critical + HP dmg doe. Lijkt mij dat dit wel zou moeten als ik een T9 gun gebruik. Maar goed, het zei zo. Volgende keer ergens anders knallen :)
ik heb het vooral heel veel met m'n slechtere guns in m'n su-100 en 85. Ja dat is een tier 6 en 5, dus misschien verandert het op hogere tiers, maar dat is mijn ervaring.

blup

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is afhankelijk van wat je raakt. In close combat ben ik dodelijk door welgemikte schoten in de verticale zijkanten ipv de tracks, sloped armor,... Door de motor schiet ik ook graag om te voorkomen dat ze te snel wegrijden. Dan spreek ik over KV-3 one-shotten, IS-4 2-shotten en een Maus heeft 4 goede hits nodig. Op langere afstand frontaal bestoken zorgt ervoor dat ze maar deels geraakt worden en er zijn meer hits nodig.

Ik krijg critical hits en wat later merk ik op dat ik nog volle HP heb. Je zou denken dat je al halfdood bent.

• patrickos85
rapture schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:06:
Het is afhankelijk van wat je raakt. In close combat ben ik dodelijk door welgemikte schoten in de verticale zijkanten ipv de tracks, sloped armor,... Door de motor schiet ik ook graag om te voorkomen dat ze te snel wegrijden. Dan spreek ik over KV-3 one-shotten, IS-4 2-shotten en een Maus heeft 4 goede hits nodig. Op langere afstand frontaal bestoken zorgt ervoor dat ze maar deels geraakt worden en er zijn meer hits nodig.

Ik krijg critical hits en wat later merk ik op dat ik nog volle HP heb. Je zou denken dat je al halfdood bent.
Welke tank gebruik jij hiervoor? Tegen een Maus 1vs1 ben ik kansloos met mijn T32. Enige wat ik kan doen is zijn tracks proberen te raken, stil zetten en hopen dat teammates hem afknallen :)

Duitse tanks beschiet ik meestal in de koepel aan de zijkant of net boven hun gun. Schijnbaar een zwakke plek bij sommigen. IS-3/4 toch wel vaker in en door tracks heen. Koepel van hun is te sloped.

Ik ben niet echt iemand die op internet zwakke plekken gaat zoeken. ik vind ze liever zelf tijdens het gamen :)

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ISU-152 met BL-10, maar frontaal en solo tegen tier 9 of 10 heavies vechten is niet zo'n goed idee. Ik kom in kortere afstanden pas te voorschijn als de vijand zijn turret naar de andere kant gedraaid heeft of net geschoten heeft. Geen penetratie garantie als ik frontaal moet snipen tegen IS-4 of Maus.

Een aantal patches terug, schoot ik met een lagere tier medium tank graag door de gun van Tiger II's, vandaar had de Tiger II weinig fear factor voor mij.

Soviet heavies hebben inderdaad hoog percentage tracks aan de zijkanten, dan moet je goed zoeken om een stukje verticale hull te vinden.

In Sand River begon ik in het westen en ging naar het noorden met mijn T-43 om te verkennen. De vijand dacht hetzelfde en stuurde de helft van hun team. Samen met wat andere mediums probeerden we de positie te houden. Goed dekking zoeken om niet teveel geraakt te worden, maar niet te goed dekking zodat we terug konden schieten. Onze arties hadden niet door dat ze prijsschieten targets hebben.

Ik bleef als enige over om verder te duelleren tegen een rear seater en andere heavies begonnen mij te omsingelen. Ik roep in de chat om de rear seater te bombarderen met arty. Ik had de rear seater nog net eigenhandig volledig afgemaakt, de arties begonnen te reageren en de 4 andere vijandelijk heavies vonden dat mijn T-43 eraan moest. De XP was wel lekker voor het killen van een 2 tier hogere tank.

In Karelia begon ik aan vlag 1, wou wat snipen met de ISU en ging zuid-oosten om de zwakkere rechterflank te ondersteunen. Tegen dat ik aankwam leek de vijandelijke aantallen laag. Ik ging suïcidaal vooruit rushen om achter een andere rots op te stellen, terwijl mijn team bang voor een IS-4 achter dekking was. Ik dacht "oh shit, die IS-4 gaat mij pakken", gelukkig was zijn cover te goed, mijn gun stabiliseert en wacht op het moment dat hij te voorschijn komt. Daar ging zijn kwart health. Nu ben ik aan de beurt om van achter dekking te voorschijn te komen om een T32 frontaal te raken, maar dat werkte heel wat minder.
FikkieHo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:48:
Ik kan trouwens nergens vinden dat het aanmaken 2500 gold kost. Enkel dat er een fee moet worden betaald: (http://game.worldoftanks....d_tanks_clan_registration)

Hier kan je een clan aanmaken :) http://game.worldoftanks.eu/clans/

Maar ik heb nog zo'n 10k gold over :P Lijkt me het handigst dan dat 1 van de veteranen (psycho, zimmer etc) hier hem aanmaakt. Is goedkoper dan met echte "gold" te kopen :)
Precies, lijkt me wel het handigst. Ware het niet dat ik op het moment geen 2500G heb, alhoewel nu wel weer 750 van de afgelopen 3 dagen erbij en dan heb ik het bijna.
redwing schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:57:
Ik kan zo ook nergens vinden hoe je een clan moet maken, alleen dat je ze t/m januari aan kon melden. Ik heb dus ook geen flauw idee of je nu zomaar een clan kunt aanmaken, ik weet alleen dat er door de devs is gezegd dat clans zouden blijven bestaan ook na de hardwipe :)
Dat wist ik maar ik dacht, net als rgras, dat beta gold niet telde :)
Dat is niet helemaal het verhaal van ghost shells want die gebeurden ook wanneer de tank zichtbaar is.
Desalniettemin echt heel irritant dat als je schiet op een tank die net 'verdwijnt' dat er vaak geen impact is.
Overigens heb ik ook vaak zat dat het dan wel raak is maar toch stom :)

• patrickos85
psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:08:
Dat is niet helemaal het verhaal van ghost shells want die gebeurden ook wanneer de tank zichtbaar is.
Desalniettemin echt heel irritant dat als je schiet op een tank die net 'verdwijnt' dat er vaak geen impact is.
Overigens heb ik ook vaak zat dat het dan wel raak is maar toch stom :)
Ik zou iets meer moeten uitleggen denk ik. De tank die ik beschoot was zichtbaar voor mij, maar mijn shell heeft geen impact. Niet in de tank of in de grond/berg rondom de tank. Dat terwijl mijn aim op zijn best is.
Dan was het inderdaad een ghost shell :)
Al was ik van mening dat de devvers het laatst hadden op- of aangepakt maar zelf ook nog ondervonden..

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 06-04-2011 14:10]

• patrickos85
psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:00:
Dan was het inderdaad een ghost shell :)
Al was ik van mening dat ze laatst waren op- of aangepakt maar zelf ook nog ondervonden..
Naar mijn idee ervaar ik dit best vaak. Tenminste meerdere keren per game sessie. Gisteravond had ik het extreem. Denk stuk of 3/4 in 1 ronde.
Ja klopt soms is het echt extreem en dat is best zuur als je daardoor dood gaat of verliest :)

• ChojinZ
psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:11:
Ja klopt soms is het echt extreem en dat is best zuur als je daardoor dood gaat of verliest :)
En ik maar denken dat ik gewoon verkeerd mikte. Een aantal keren gehad dat is toch echt zeker wist iets te raken wat dan niet werd geregistreerd.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 17:21
Hoe gaat de clan heten en wie maakt hem? :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• patrickos85
psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:11:
Meestal worden daardoor mijn kills "gestolen". Maar het is nog niet gebeurt dat ik op korte afstand last heb gehad van ghost shells.
psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:08:
[...]

Precies, lijkt me wel het handigst. Ware het niet dat ik op het moment geen 2500G heb, alhoewel nu wel weer 750 van de afgelopen 3 dagen erbij en dan heb ik het bijna.

[...]

Dat wist ik maar ik dacht, net als rgras, dat beta gold niet telde :)
Hier is iig een link via welke je zo te zien een clan aan kunt maken. Er staat alleen niet bij hoeveel de fee is maar 2500 gold lijkt me het meest logisch : http://game.worldoftanks.eu/clans/new/

Ik zou zeggen, laat iemand het proberen, ik heb iig er de gold niet voor (ik heb net alles opgemaakt om nog een tiger + SU-152 uit te kunnen proberen)

[removed]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:59
afgelopen weekend/paar dagen ook weer veel zien gebeuren dat ik op iemand schiet zonder schade te doen, terwijl mijn crew vol trots aankondigt: "Another one like that would finish them" van 100% naar 100%....
Ik zorg er altijd voor dat er niemand (vriendelijk) in mijn viezier staat als ik schiet maar toch had ik laatst een team member gekilled. Heb dus even de wiki bekeken op de WoT-site, het schijnt dat 3% naast je crosshair/circle schiet. vortaan maar extra rekening mee houden.

twee potjes later in malinovka rijd ik helemaal om, via de berg. eindelijk in het vijandelijk kamp de helft was nog in leven wordt ik flink onderhanden genomen. kan een aantal kills maken. komt de laatste tegen me aan staan en met nog een paar HPs kan ik hem killen. land er tot slot nog een arti shell op mijn dak die mij killed... achja...

edit:
hier wat extra uitleg over battle mechanics

[Voor 6% gewijzigd door skoozie op 06-04-2011 14:27]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• hexta
redwing schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:20:
[...]

Hier is iig een link via welke je zo te zien een clan aan kunt maken. Er staat alleen niet bij hoeveel de fee is maar 2500 gold lijkt me het meest logisch : http://game.worldoftanks.eu/clans/new/

Ik zou zeggen, laat iemand het proberen,
Ik wil het wel doen vanavond als ik thuis ben :)
Al een naam verzonnen?

• ChojinZ
hexta schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
[...]

Ik wil het wel doen vanavond als ik thuis ben :)
Al een naam verzonnen?
Uhhh.... Gathering of Tanks? >:)

• harmen1987
Dat klinkt goed _/-\o_

• hexta
Ik zou zowieso voor iets kiezen waar NL in staat?

[Voor 47% gewijzigd door hexta op 06-04-2011 14:42]

• UdiBenLudi
hexta schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:35:
Persoonlijk heb ik het nooit zo met NL/DE/UK/PL/RU dingen... Te specifiek en wat als er ook belgen of andere nl sprekenden bij willen?

Gathering of Tanks klinkt wel lekker en GoT als tag staat ook mooi :)
redwing schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:20:
[...]

Ik zou zeggen, laat iemand het proberen, ik heb iig er de gold niet voor (ik heb net alles opgemaakt om nog een tiger + SU-152 uit te kunnen proberen)
Zoals gezegd wil ik dat best doen moet ik alleen wel even kijken hoeveel gold ik heb (en anders moet ik 1-2 dagen wachten).
ChojinZ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:33:
[...]

Uhhh.... Gathering of Tanks? >:)
Wat mij betreft prima ;)
hexta schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:35:
Vind ik zelf altijd nogal overbodig, dat we NL zijn komen ze snel genoeg achter :)

• hexta
Name: Gathering of Tanks
Tag: GoT
Motto: ??
Description: ??

Nog een motto (korte zin)
En een beschrijving.

• BramSd
Motto: No tank is ever tweaked enough.

• hexta
Shit. Ik loop nu wel leuk te verkondigen dat ik er een ga maken, maar als het 2500 is red ik het net niet.
Gold: 2,049

Ik maak hem wel morgen of overmorgen :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

hexta schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:50:
Shit. Ik loop nu wel leuk te verkondigen dat ik er een ga maken, maar als het 2500 is red ik het net niet.
Gold: 2,049
Dan wacht je 2 dagen....

"Oooh Jeroen!"

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee