Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.486 views

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 10:43
Zimmer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:45:
[...]

Ik zou blijven staan, en je voor de rest van het potje ontzettend gaan irriteren. Als je het nog netjes had gevraagd ok.

Heb al meerdere keren mijn ferdinand voor een andere TD geplaatst die dacht dat hij meer recht had op een plekje dan mij en begon te janken (met de maus is het helemaal leuk, kunnen ze niks meer zien :P). Ik heb gewoon totaal geen respect voor mensen die dreigen, en als ze schieten kunnen ze een shell verwachten op een weakspot, waarna ik zeg waarom ik het deed. Dit doe ik omdat een GM altijd zal checken wat er in de chat is gebeurt voor er iemand geband wordt.
Als een andere TD op 'mijn' plekje staat heb ik er totaal geen problemen mij, in zo'n geval is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar als een T-34 oid voor me komt staan, tsja, dan moet je gewoon oprotten. Medium tanks horen nou eenmaal niet achter de linies te campen. En als ie blijft staan? Ja, dan issie de lul. En ik maak óók een screenshot en dan is die medium/light whatever de lul. Een TD opzettelijk blokkeren is gewoon grieven en dan heb ik absoluut geen medelijden met je.
Dan heb je echt geen voet om op te staan.. de devs gaan echt niet mensen niet op vakantie sturen als diegene begint te schieten wanneer iemand op zijn/haar plek staat.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• User
Als iemand op mijn plek staat heb ik gewoon pech.

Maar even als voorbeeld:
El Hallouf, basis 1.
Bij de weg die via links naar beneden loopt zit een bosje op de plek waar de weg stijl naar beneden gaat. Paar meter schuin voor dat bosje zit een dikke rots. Als ik in dat bosje ga zitten zodat ik extra camo heb, en een of andere medium gaat voor me peekaboo zitten spelen met de vijand. En ja, in dit voorbeeld zat ik al in dat bosje toen hij kwam. Ik vind dan gewoon dat hij maar moet oprotten, hij raakt op die aftand geen ene flikker en áls hij wat raakt, doet ie hoogst waarschijnlijk geen damage. Ik daarentegen ben gebouwd om op flinke afstanden iets te raken én damage te doen.

Ik realiseer me nu dat ik het vorige bericht iets ongelukkig heb getypt. De eerste zin van dat bericht had eigenlijk hetzelfde moeten zijn als de eerste zin van dit bericht. ;)

Anoniem: 394033

Ik los dat anders op als ik ergens wil staan met men su, en er staat een gewone tank. Ga je er gewoon pal achter zetten zodat die niet meer achteruitkan. Meestal zijn ze wel weg dan, zoniet kan je ze als schild gebruiken en worden ze meestal aan gort geschoten vanaf dat ze gespot worden, omdat ze niet meer achteruit in dekking kunnen.

Psycho gebruik jij ook dat 152mm kanon op je SU-152? Vind het gewoonweg fantastisch, hoeveel ik er daar al niet met een schot afgemaakt heb, gewoon leuk. Ik gebruik wel enkel die HE-shells.
Dat 122mm kanon vind ik maar niks, geen penetratie bij zwaardere tanks. Met die HE altijd wel. Deze week met zimmer, raakte ik een KV in zijn flank. 100% met een schot, een tiger 1 heb ik er 80% afgeschoten.

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 394033 op 22-02-2011 18:34]

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:35

Knaak

It's me, Mario!

Oeh dit lijkt me echt zo vet om eens te proberen, altijd gehoopt op een game zoals deze! Ben benieuwd. :D
Anoniem: 394033 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:29:
Psycho gebruik jij ook dat 152mm kanon op je SU-152? Vind het gewoonweg fantastisch, hoeveel ik er daar al niet met een schot afgemaakt heb, gewoon leuk. Ik gebruik wel enkel die HE-shells.
Dat 122mm kanon vind ik maar niks, geen penetratie bij zwaardere tanks. Met die HE altijd wel. Deze week met zimmer, raakte ik een KV in zijn flank. 100% met een schot, een tiger 1 heb ik er 80% afgeschoten.
Nee de 122mm, aan de 152 kon ik echt niet wennen. Ik heb nu wel (sinds gister) de 152mm (tier X) op mijn ISU en alhowel dat eveneens wennen is vind ik die wel fijn. Wat ik met de 152mm op de SU-152 altijd had was dat ik ongelooflijk veel ghost shells had en dat heb ik met de 122mm niet.

Binnenkort maar eens samen spelen ;)

Zeker eens doen, samen met de Zimmer ;)
Ghost shells heb ik niet echt een probleem mee, denk dat ik toch wel 7 a 8 voltreffers heb op de 10 shells die ik afvuur. Enkel als het heel ver is, je moet echt je tijd nemen om te mikken en maar schieten als je cirkel op zijn kleinste is. Het grootste nadeel eraan is dus dat het pokkelang duurt eer die cirkel op zijn kleinste is.

zet me maar in je friendslist dan, en gebruik je teamspeak? Dat zou wel handig zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 394033 op 22-02-2011 18:48]

Anoniem: 394033 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:47:
Zeker eens doen, samen met de Zimmer ;)
Ghost shells heb ik niet echt een probleem mee, denk dat ik toch wel 7 a 8 voltreffers heb op de 10 shells die ik afvuur. Enkel als het heel ver is, je moet echt je tijd nemen om te mikken en maar schieten als je cirkel op zijn kleinste is. Het grootste nadeel eraan is dus dat het pokkelang duurt eer die cirkel op zijn kleinste is.

zet me maar in je friendslist dan, en gebruik je teamspeak? Dat zou wel handig zijn.
Uiteraard dat doe ik altijd tenzij het op dergelijke korte afstand is dat ik toch wel zelf kan corrigeren.

Iedereen staat al in mijn friendslist en ik heb ventrilo :)

• Zimmer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 11:58
User.tmp schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:28:
Als iemand op mijn plek staat heb ik gewoon pech.

Maar even als voorbeeld:
El Hallouf, basis 1.
Bij de weg die via links naar beneden loopt zit een bosje op de plek waar de weg stijl naar beneden gaat. Paar meter schuin voor dat bosje zit een dikke rots. Als ik in dat bosje ga zitten zodat ik extra camo heb, en een of andere medium gaat voor me peekaboo zitten spelen met de vijand. En ja, in dit voorbeeld zat ik al in dat bosje toen hij kwam. Ik vind dan gewoon dat hij maar moet oprotten, hij raakt op die aftand geen ene flikker en áls hij wat raakt, doet ie hoogst waarschijnlijk geen damage. Ik daarentegen ben gebouwd om op flinke afstanden iets te raken én damage te doen.

Ik realiseer me nu dat ik het vorige bericht iets ongelukkig heb getypt. De eerste zin van dat bericht had eigenlijk hetzelfde moeten zijn als de eerste zin van dit bericht. ;)
Je weet toch wel dat ik in mijn Panther/Panther2 meer damage kan doen over grote afstand dan jij met je TD? Ik heb totaal geen respect voor jouw soort, en als ik iemand zie die zo'n grapje uithaalt dan gaat er ook zeker een mail richting de Devs (Ik stuur eigenlijk nooit een mail naar een Dev, tenzij iemand het echt te bond maakt in mijn ogen). En over het Cammo gedoe, ik heb 100% cammotraining voor al mijn crew + cammonet, dus ik weet wel zeker dat mijn cammo een stuk beter is, maar dat kan jij van een ander niet zien, houd daar dus wel rekening mee.

Ik hoop dat ik je een keer in een battle tegenkom en dat grapje uithaalt.

/Troll mode off

@ Psycho & Joerisan
We moeten inderdaad maar eens samen gaan spelen, kan ik mooi met de ferdinand gaan rondcrossen :)

• User
Zimmer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:37:
Je weet toch wel dat ik in mijn Panther/Panther2 meer damage kan doen over grote afstand dan jij met je TD?
Leugens. Het beste kanon van een ISU/Obyect doet zo ruwweg 2x zoveel damage als het beste kanon op je Panther II. En jij gaat mij absoluut niet wijs maken dat de BL-10 50% damage dropoff heeft op lange afstand terwijl de KwK 45 L/52 geen damage dropoff heeft.

En als iemand jou keihard gaat blocken omdat hij zo supergraag op dat plekje wil staan en jou dat plekje niet gunt terwijl jij er eerder staat zoek jij een ander plekje op? Met een normale tank kan je nog peekaboo spelen, maar met een TD wordt dat een lastig geintje.

Als iemand zo supergraag voor me wil blijven staan om mij te irriteren, laat hem lekker. Ik schiet wel, zal mij een rotzorg zijn als ik hem in zijn aarsch schiet. Wat bij betreft gaat ie achter mij peekaboo spelen terwijl hij mooi cover van mij heeft, kan me niet schelen, maar ga vooral niét voor me staan.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 20:57
pff...Het schiet gewoonweg echt niet op met een hogere tier tank zonder premium account. Net een behoorlijk goede battle, maar ook erg lang. 17.000 aan ammo kwijt + 8000 repairs. mijn winst. 27000

maar 9000 winst met een T32! :{

• Zimmer
User.tmp schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Leugens. Het beste kanon van een ISU/Obyect doet zo ruwweg 2x zoveel damage als het beste kanon op je Panther II. En jij gaat mij absoluut niet wijs maken dat de BL-10 50% damage dropoff heeft op lange afstand terwijl de KwK 45 L/52 geen damage dropoff heeft.
De lange 88 en KwK 45 L/52 hebben nauwelijks damage dropoff, dit omdat het relatief kleine shells zijn waardoor ze nauwelijks snelheid verliezen + de duitsers hadden al snel door dat een shell snel moet gaan, de russische shells zijn stukken langzamer. Ik heb geen probleem met een tank penetraten op 600meter, zolang ik het kreng maar kan zien. Ik doe misschien minder damage, maar als ik schiet, dan raak ik in 90% van de gevallen, en dat is zeker meer waard dan een russische shell die 2x zoveel damage doet, maar die ergens in een radius van 100meter rond de plek waar je aimed neerploft.

Daarom vind ik het niet kunnen dat je iemand van een plekje drukt, je kan er niet van uitgaan dat jij beter op grote afstanden bent dan iemand anders. En het is gewoon dom om een teammaat af te schieten, je verkleint er de kansen van je team gewoon mee, nog een reden dat ik geen respect voor dit soort acties heb.

-

Ik speel als TD nooit echt defensief, ik vind het laf om ergens in een bosje te gaan zitten, en dan heb je nog het geval dat als je een tank niet in een keer afschiet, hij binnen een paar seconden naast je staat, waardoor je diep in de shit zit. Daarom speel ik vaak aggressief, iets wat de tegenstander totaal niet verwacht, en wat vaak meer opleverd dan 15minuten in een bosje zitten (voor ooggetuige verslagen moet je zijn bij Joerisan, die heeft het live meegemaakt :))

• User
Zimmer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:16:
[...]

De lange 88 en KwK 45 L/52 hebben nauwelijks damage dropoff, dit omdat het relatief kleine shells zijn waardoor ze nauwelijks snelheid verliezen + de duitsers hadden al snel door dat een shell snel moet gaan, de russische shells zijn stukken langzamer. Ik heb geen probleem met een tank penetraten op 600meter, zolang ik het kreng maar kan zien. Ik doe misschien minder damage, maar als ik schiet, dan raak ik in 90% van de gevallen, en dat is zeker meer waard dan een russische shell die 2x zoveel damage doet, maar die ergens in een radius van 100meter rond de plek waar je aimed neerploft.
Ik raak op 600 meter ook m'n targets met gemak? Penetration ligt aan de hoek, soort tank etc, maar met de BL-10 kan je er vanuit gaan dat je penetration hebt. Twijfel je of je penetration hebt? -> HE
Daarom vind ik het niet kunnen dat je iemand van een plekje drukt, je kan er niet van uitgaan dat jij beter op grote afstanden bent dan iemand anders. En het is gewoon dom om een teammaat af te schieten, je verkleint er de kansen van je team gewoon mee, nog een reden dat ik geen respect voor dit soort acties heb.
Ik zeg niet dat ik iemand van zijn plekje druk, ik zeg dat iemand dat bij mij probeert te doen. Kom nou, ik ga niet als een aso ergens pontificaal voor staan. hint
Ik speel als TD nooit echt defensief, ik vind het laf om ergens in een bosje te gaan zitten, en dan heb je nog het geval dat als je een tank niet in een keer afschiet, hij binnen een paar seconden naast je staat, waardoor je diep in de shit zit. Daarom speel ik vaak aggressief, iets wat de tegenstander totaal niet verwacht, en wat vaak meer opleverd dan 15minuten in een bosje zitten (voor ooggetuige verslagen moet je zijn bij Joerisan, die heeft het live meegemaakt :))
Dan zijn je tegenstanders hoogstwaarschijnlijk f*cking grote retards. Ik probeer het ook nogal vaak omdat ik het wachten zat wordt, maar ik wordt 9 van de 10 keer volledig geraped. Zal wel door mijn armor komen. (of het gebrek daaraan :P)

User.tmp schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Ik raak op 600 meter ook m'n targets met gemak? Penetration ligt aan de hoek, soort tank etc, maar met de BL-10 kan je er vanuit gaan dat je penetration hebt. Twijfel je of je penetration hebt? -> HE

[...]

Ik zeg niet dat ik iemand van zijn plekje druk, ik zeg dat iemand dat bij mij probeert te doen. Kom nou, ik ga niet als een aso ergens pontificaal voor staan. hint

[...]

Dan zijn je tegenstanders hoogstwaarschijnlijk f*cking grote retards. Ik probeer het ook nogal vaak omdat ik het wachten zat wordt, maar ik wordt 9 van de 10 keer volledig geraped. Zal wel door mijn armor komen. (of het gebrek daaraan :P)
Jongens toch, speel een paar potjes met ons. Als ik een ding geleerd heb is dat campen niks opleverd, je maakt misschien 1 a 2 kills, maar je team zal verliezen. Samenspelen is de key. Zimmer staat nooit te campen.

• User
Anoniem: 394033 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:16:
[...]

Jongens toch, speel een paar potjes met ons. Als ik een ding geleerd heb is dat campen niks opleverd, je maakt misschien 1 a 2 kills, maar je team zal verliezen. Samenspelen is de key. Zimmer staat nooit te campen.
Yes oh mighty one!

Enig idee hoe een (russische) high tier TD werkt?

• Zimmer
User.tmp schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Yes oh mighty one!

Enig idee hoe een (russische) high tier TD werkt?
Hij rijdt rond in een SU 152, dus ik denk het wel (ikzelf rijd in een Ferdinand/Panther2/Maus, dus ik weet wat die krengen kunnen). En speel eens met ons mee, dan weet je waar we het over hebben. Ik heb ook geen zin meer om verder door te zeuren over dit onderwerp, het is gewoon not-done om je teammaten te damagen omdat ze iets doen dat je niet leuk vind.

• User
Als iemand irritant is en voor mij het spelplezier expres bederft dan zal ik het ook rustig bij hem doen. Had ie maar niet zo irritant moeten doen. Als iemand irl irritant is, sla ik ook gewoon keihard terug. (nee, niet letterlijk slaan) En ja, ik ben een heetgebakerd persoontje. Zo genoeg info?

Ik heb het hier niet over perongelukeenbeetjenetietsjevoormijnkanonstaandetanks maar over mensen die mij gewoon keihard blocken... expres.

Hoe joerisan erbij komt dat ik zit te campen is mij ook een raadsel. Ik zoek een plekje op net achter/tussen mijn teamgenoten en als zij oprukken, dan doe ik dat ook.
Toevallig zijn er gister aardig wat users perm banned wegens gebruik van bots/clickers etc.

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:04
Ik snap dat eeuwige gedoe over campen niet zo.
Gisteren speelde ik in mijn VK3601 een potje waarbij ik halverwege de lijst stond. Ik ben achtergebleven (ook doordat ik nog maar de eerste motor heb), Ik was de enige die onze 3 arty beschermde. Ik heb 3 scouts gemold en 2 mediums samen met de arty gemold. Zonder mij waren de arty voer.
Die taak moet toch ook worden gedaan?

Trouwens, die conische gun van de VK3601 blijft me een apart ding. Penetratie is heel hoog, de damage heel laag (en geen HE). Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Low damage van dat ding is de payoff voor zijn AP en accuracy. Anderzijds lijken premium AP shells wel leuk te functioneren op dat ding. Dus als je na de release genoeg RL cash te spenderen hebt :)

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
Jeebeekje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:37:
Ik snap dat eeuwige gedoe over campen niet zo.
Gisteren speelde ik in mijn VK3601 een potje waarbij ik halverwege de lijst stond. Ik ben achtergebleven (ook doordat ik nog maar de eerste motor heb), Ik was de enige die onze 3 arty beschermde. Ik heb 3 scouts gemold en 2 mediums samen met de arty gemold. Zonder mij waren de arty voer.
Die taak moet toch ook worden gedaan?
Dat is een taak die zeker gedaan moet worden, maar om nu ergens in een bosje langs een weg te gaan wachten in de hoop dat er iemand langs komt..

• User
Ik blijf meestal wachten totdat de eerste vijandelijke 'wave' (lights en suicidale mediums) gemold is en dan push ik tegelijk met de rest van mijn team.
Jeebeekje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:37:
Trouwens, die conische gun van de VK3601 blijft me een apart ding. Penetratie is heel hoog, de damage heel laag (en geen HE). Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.
Je weet wat het doel van een conische loop is?

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:29
Wat ik me afvraag, nu ik richting de hogere tiers aan het schuiven ben (bijna de IS te pakken), is hoe ik kan uitzoeken waar de zwakke plekken zijn van mijn tegenstanders. Het probleem is dat ik vaak niet kan zien wat het effect van een schot van mij is (behalve dan hitpoints en/of tracks eraf) en dat ik ook niet weet hoeveel damage normaal is.

Wat ik eigenlijk wil weten: waar moet ik een heavy tank (zeg IS/IS-3) raken met mijn KV-3 (122mm gun) om in een keer alles te slopen (fik in zijn motor en ammo enzo)?

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Op de officiële fora staat veel info maar je kan het ook zien aan de tank zelf. Kijkgaatjes, mg's bijv zijn vaak plaatsen waar crew achter zit of zijn delen die zwakker zijn. Een IS(-3/4/7) kun je bijv. het beste raken op de 'driehoekjes' op zijn front, zijn makkelijk te penetraten.

Net trouwens wat potjes met de TD's gedaan en ging weer lekker. Met de SU-85 was ik hoog ingedeeld en we speelden in El Hallouf (base 1). Ik ging zoals altijd meteen naar A3-4 en onderweg al een tank van afstand neer kunnen schieten. Een maal op de berg had ik een mooi schot op een T-34 en hetzer die ik beiden neerschoot. Vervolgens verder naar A4-5 gegaan en kwam 3 tanks tegen, 1tje lag meteen een ander ging omlaag naar 7% en die laatste 74%. Wat doet mijn team ondertussen? Juist allemaal vrolijk campen en niemand die een poot uitsteekt om mij te helpen 8)7. Heb toen onder hevige artillerie een van de 2 tanks neer weten te halen maar miste die van 7% doordat mijn tracks geraakt werden. Al hun arty was vol op mij aan het raggen en als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een Pzr IV die mij van achter neerschoot.
Gelukkig hadden die druiloren tenminste nog gewonnen :)

De andere TD's gingen ook wel prima, lekker wat kills en victories. Toch heel wat anders dan de artillery die ik zelf gekocht hebt. Kon het niet laten om het toch eens te proberen maar man o man wat is dat niks voor mij zeg! Snap nu ook wat Recklezz steeds bedoelde, die range op de low tiers is echt om te huilen :P

Anoniem: 303104

Ik ben sinds kort ook begonnen met spelen en ik vind het wel leuk!
Word er nog actief in teams gespeelt? Ik zou het wel tof vinden om dan mee te doen.

Anyway, invite/add me maar anytime you want: Legitemy
(ook even een pm gestuurd naar psychoclown)

• Jeebeekje
User.tmp schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:55:
Ik blijf meestal wachten totdat de eerste vijandelijke 'wave' (lights en suicidale mediums) gemold is en dan push ik tegelijk met de rest van mijn team.

[...]

Je weet wat het doel van een conische loop is?
nee ?:P Maar Wiki meldt dat daarmee optimale ballistische eigenschappen worden bereikt.
Welke gun gebruiken jullie? De conische Tier 8 of de gewone Tier 8 loop? een hoge penetratie is wel fijn. Maar de damage zuigt apenballen...

• User
Jeebeekje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:57:
[...]

nee ?:P Maar Wiki meldt dat daarmee optimale ballistische eigenschappen worden bereikt.
Een conische loop loopt taps doe, vandaar dat het een conische loop is. :+

Maar doordat de loopdiameter steeds kleiner wordt, wordt de kogel door de loop geperst. In tegenstelling tot een normale loop waar de kogel door de loop 'glijd'. Bij een normale loop is de kogel een paar tienden van een millimeter kleiner dan de loop zelf. Bij een conische loop is dit alleen aan het begin van de loop zo, aan het einde van de loop is de kogel een paar tienden van een mm groter (of zelfs meer).

Doordat de kogel dus door de loop geperst wordt, wordt de druk die heerst in de kamer volledig gebruikt om de kogel door de loop te persen. Dit leid tot enorme kogelsnelheden en dus een enorm penetratievermogen van de kogel.

Helaas leid dit ook tot enorme slijtage aan de loop zelf, de loop zal na een paar honderd schoten vervangen moeten worden.

Ook moet er een (redelijk) massieve kogel worden gebruikt, een dunwandige kogel komt aan stukjes de loop uit.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Slijtage is dus ook 1 van de hoofdredenen dat het door Duitsland nooit echt verder ontwikkeld is. De andere reden was dat om die druk aan te kunnen er een specifieke grondstof voor de munitie gebruikt moest worden. Die grondstof was helaas nodig voor een heleboel andere zaken in de oorlogsindustrie.

Vandaar dat de konische loop slechts in beperkte maten is ingezet.

"Oooh Jeroen!"

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-01 12:38
Ik heb de laatste dagen last van lag spikes zodra een battle begint. Binnen 5 minuten gaat de lag 1-2x spiken en dan kan ik de rest van het potje normaal uitspelen. Zijn er andere spelers die hier last van hebben anders moet ik het gaan zoeken bij mijn eigen pc en/of netwerk.

• patrickos85
Enige wat ik heb is dat mijn scherm minimaliseerd voor 2/3 seconden en dan maximaliseerd het. Erg vervelend als ik net een wil schieten :{

Wat het probleem is weet ik niet...

• Jeebeekje
Mijn dank is groot! :)
De VK3601 kan toch best wat opdonders hebben merkte ik gisteren. Ik kreeg aardig wat hits, maar bijzonder weinig defecten. In mijn P4 en P3/4 is dat meestal andersom.
Jammer alleen als ik een IS3/IS4/Tiger2/T29 tegenkom, dan kan ik wel penetraten maar amper damage doen. Leert me wel om lekker van een afstandje te snipen en hit and run acties te doen. Daarvoor zijn mediums tenslotte bedoeld:)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Stond op official forums bij questions and answers. Overlord bevestigde dat dat het concept is maar nog effe afgewerkt moet worden.

2500G = 10$ dus hoogste bundel kost $100,- en dan 10% korting dus $90,-. Ze hebben al aangegeven dat $1 niet als €1 zal worden omgerekend.

"Oooh Jeroen!"

Was er vandaag al naar aan het zoeken maar niet in Q&A topic gekeken :)
Ziet er goed uit! Maar als ik het goed zie is het 25000 Gold en niet 2500 ;)

• User
psychoclown schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:40:
Was er vandaag al naar aan het zoeken maar niet in Q&A topic gekeken :)
Ziet er goed uit! Maar als ik het goed zie is het 25000 Gold en niet 2500 ;)
Dat zegt ie toch? ;)

Maar ik dacht ergens een post gezien te hebben dat 2500 gold 5 euro was?

Ook al geweten van wanneer je kan pre-orderen en welke de betalingsmogelijkheden zijn?

• User
24 tot 18 februari dacht ik. (gepland)

Betalingsmogelijkheden zijn nog niet allemaal bekend. Sowieso paypal voor zover ik weet.
User.tmp schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:57:
[...]

Dat zegt ie toch? ;)

Maar ik dacht ergens een post gezien te hebben dat 2500 gold 5 euro was?
Ja ik las niet goed :+
User.tmp schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:03:
24 tot 18 februari dacht ik. (gepland)

Betalingsmogelijkheden zijn nog niet allemaal bekend. Sowieso paypal voor zover ik weet.
Nog een tweetal andere mogelijkheden die ik daarstraks gelezen heb maar helaas niet zo snel terug kan vinden :)

Anoniem: 218650

Voor de lol eens begonnen met de US Heavy line. Damn, wat is die T1 een beroerde tank, ook als je wat upgrades hebt geunlocked. Het lijkt wel een rolstoel op rupsbanden. Ik heb meer lol gehad met de KV.
Gister en eergisteravond met Kaap een hele tijd gespeeld en dat ging verdacht goed. Hij met zijn Pzr III en later Pzr IV en ik met mijn TD's. Gisteren deed ik voornamelijk de SU-152 en het ging, iets voordat Kaap online kwam, al heel erg goed. Met mijn ISU zelfs een potje (met double exp) ~4k exp verdiend en een winst van 50k credits :P

Samen met Kaap ging het ook lekker, meeste van de potjes hebben we gewonnen en de exp stroomde dan ook binnen :) Één potje was ook wel leuk, was een van de hoogste tiers op Murovanka. We doken meteen de bosjes in en de tegenstander was heel agressief aan het spelen. Kwam met het merendeel door het noorden en midden gerushed waardoor het staan blijven en schieten was. Resultaat, 7 kills :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ja waren echt goede potjes gisteravond! Vandaag mijn premium weer verlengt voor een week, kunnen we er weer tegenaan. Nog effe 3K voor mijn 75cm L70 :D

"Oooh Jeroen!"

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

Credits grinden is blijkbaar lastiger dan XP. Ik heb ISU met tracks en BL-10 unlocked, maar met 1,3 miljoen credits moet ik nog doorgrinden.
rapture schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:22:
Credits grinden is blijkbaar lastiger dan XP. Ik heb ISU met tracks en BL-10 unlocked, maar met 1,3 miljoen credits moet ik nog doorgrinden.
Geen problemen hier, op een avondje kan je makkelijk 300k credits verdienen :)
Gisteren gemiddeld 20-30k credits winst per potje, het ene potje waar ik 7 kills maakte had ik ook 50k winst :)

ik zit met hetzelfde probleem, nog 20 k xp voor men IS4, maar zit nog maar op 800k credits. Moet er 3,5miljoen hebben. pff

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Is er ondertussen al een definitieve datum bekend voor de wipe en daarmee de release? Ik overweeg in ieder geval het medium pre-order pakket.
Lector schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:00:
Is er ondertussen al een definitieve datum bekend voor de wipe en daarmee de release? Ik overweeg in ieder geval het medium pre-order pakket.
Nee tussen 10-15 maart geloof ik maar hetzelfde geldt voor de patch en voor de preorders, het is allemaal nog niet zeker helaas.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kaap schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:17:
Ja waren echt goede potjes gisteravond! Vandaag mijn premium weer verlengt voor een week, kunnen we er weer tegenaan. Nog effe 3K voor mijn 75cm L70 :D
75cm ?
jij wilt 3 tanks met 1 schot gaan verpulveren ofzo ? :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

Ik denk eerder dat je dan de hele map gelijk uitmoord als je HE shells hebt :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

heuveltje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:41:
[...]

75cm ?
mm duh typo...

Maar het zou wel moeten vind ik, omdat ik het ben ;)

"Oooh Jeroen!"

Zojuist wat potjes gespeeld voor wat mooie nieuwe screenshots. Ook een beetje lopen spelen met mijn ingame settings en ik heb nu een aantal settings ook helemaal max staan terwijl ik nauwelijks een lagere fps heb :)
Screenshots zijn uiteraard toegevoegd aan de TS en mocht je zelf nog wat mooie plaatjes hebt kun je me altijd DM'en.

Overigens ook mooi net, een potje met 2 tier 10's, hun IS-7 had ik al zien rijden op het eilandje (Hills) en was nog ~96% na mijn schot op de tracks. Ze waren al aan het cappen bij ons maar ik wist binnen een paar schoten 2 IS-3, 2 KT en de IS-7 neer te schieten :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zojuist dus mijn 75mm L/70 geunlocked, OH MY GOD! Wat een beest zeg. Screenshotje zegt meer dan 1000 woorden:

Wat daar staat zijn mijn 4 kills en 2 100%>6% shots waarna anderen de kills steelden ;)

"Oooh Jeroen!"

verschil tussen een maus en de loltraktor ;)

http://img821.imageshack.us/i/shot005s.jpg/

Als je deze screen moet hebben voor de ts psycho, dan laat je maar iets weten. Wist niet goed hoe ik dit naar je moest sturen.

[Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 394033 op 25-02-2011 17:06]

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Heb een linkje naar die afbeelding ? Ik zoek me rot op die site en dat forum, maar kan niks vinden over een release.
Ik ben een beetje dom....denk ik :?

• User
Klikkerdeklik

Wat is die SU-26 een heerlijk ding zeg! Ondertussen al 3x Top Gun gehaald :*)

Gaan we met GoT ook nog hier aan mee doen?
Zo niet voor het winnen, dan wel voor de fun. :)

Momenteel heb ik:
SU-85 (elite)
ISU-152 (helaas nog zonder BL-10)
SU-26 (elite)
Leopard (elite)
Panzer 4 (met L70)
Wespe
Dat is wel heel erg gaaf ja! Wat mij betreft kunnen we best mee doen als er genoeg gegadigden zijn :)

• Anoniem: 181786
  • Niet online
De laatste paar keer dat ik gespeeld heb maar eens arty geprobeerd. Op zich erg leuk. Waar ik me wel aan erger is dat in veel potjes echt niemand de moeite neemt om even tactisch te denken en dus de hele achterlinie met artillerie onbeschermd laat. Breekt er een door dan heeft hij gelijk een stuk of 4 artilleriestukken kapot gemaakt.... Frustrerend dat er dus helemaal geen overleg is over het hoe en wat en iedereen maar wat doet.

• User
Preorders+release weer uitgesteld :(
[quote]Update 2

• Pre-orders launch: March 8-15.
• Release date: March 24-31.
Dit dus :)

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:11:
De laatste paar keer dat ik gespeeld heb maar eens arty geprobeerd. Op zich erg leuk. Waar ik me wel aan erger is dat in veel potjes echt niemand de moeite neemt om even tactisch te denken en dus de hele achterlinie met artillerie onbeschermd laat. Breekt er een door dan heeft hij gelijk een stuk of 4 artilleriestukken kapot gemaakt.... Frustrerend dat er dus helemaal geen overleg is over het hoe en wat en iedereen maar wat doet.
Ikzelf ben vroeg begonnen met de SPG's, dus al snel geleerd dat die wel wat backup kunnen gebruiken. Maar jammer genoeg weet lang niet iedereen dit (of wil het niet weten) :/

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35
Aan de andere kant valt het me wel op hoe vaak je als je alleen bent en wordt aangevallen er toch nog minstens eentje met je mee kunt nemen. Net zelfs een potje waarbij we alleen nog een SPG over hadden tegen 4 tanks van de tegenstander. Aangezien die 4 allemaal apart aan kwamen vallen waren ze aan het eind allemaal kapot :D

Ik heb nu zelf op mijn SU-85 eindelijk het 107 mm kanon er op kunnen zetten. Dat maakt echt een verschil, ik kan nu eindelijk eens een beetje meedoen met de rest. Net zelfs een potje waarbij ik er 4 achter elkaar met 1 schot neerhaalde (en daarna aan het eind nog een 5e)

[removed]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

User.tmp schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:32:
Momenteel heb ik:
SU-85 (elite)
ISU-152 (helaas nog zonder BL-10)
SU-26 (elite)
Leopard (elite)
Panzer 4 (met L70)
Wespe
Als ik mijn SU-152 verkoop, dan heb ik net genoeg credits voor ISU-152. Maar de BL-10 kost mij nog wat credits. Gun rammer en gun laying drive is niet goedkoop.

Ik kan nog de "duckling" verkopen. T-43 heeft een redelijke gun, weinig survivability en onvoldoende snelheid om een IS-7 in te halen. Niet snel genoeg om een medium tank wolfpack te volgen, dan maar zoals een eendje achter een heavy meelopen. Mijn T-44 kan ik nog gebruiken als Soviet medium.

Potje start met de opmerking "we are faster", snel cappen en winnen zonder een vijand te zien.

De fear factor van mijn SU-152 Jagdpanther is soms voelbaar en ik maar klagen op de arty die wat hp van mijn afknabbelde.

Met een panzer III scouten, een sheep flock gevonden en typte snel dat je best langs de linkerflank en de hill rond kan rijden om de vijand te flanken.

[Voor 40% gewijzigd door rapture op 26-02-2011 13:05]

• Zimmer
heuveltje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:41:
[...]

75cm ?
Ze gaan wel de SturmTiger toevoegen, deze had een 380mm gun erop.... Hoe groter de loop, hoe groter het "gat" in je tank.

Wikipedia: Sturmtiger

Nog een paar k te gaan tot de tier9 gun voor mijn T29, wat overigens een hele fijne tank is.
rapture schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 02:33:
[...]
Potje start met de opmerking "we are faster", snel cappen en winnen zonder een vijand te zien.
Deed je een training ofzo?
De fear factor van mijn SU-152 is soms voelbaar en ik maar klagen op de arty die wat hp van mijn afknabbelde.
Netjes :) De max die ik heb gehaald ligt nog steeds op 8 kills en een aantal damaged.

Ik heb zojuist even 2 minder mooie screenshots uit de TS gehaald en 3 screenshots van anderen toegevoegd, wat meer diversiteit en wat meer muzzle flash. Enjoy ;)

Eindelijk menne IS4 vrijgespeeld, nu kunnen we beginnen sparen voor de tracks en de rest.
EU game servers will be down for scheduled data center maintenance Tuesday March 1, 2011.

Estimated downtime: from 8:00 to 14:00 UTC.

During the scheduled maintenance, connection to the game servers will be not available.

We apologize for any inconvenience.
Eindelijk de nieuwe patch? Zou ik niet verkeerd vinden :)

• Zimmer
rapture schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 02:33:
[...]
De fear factor van mijn SU-152 Jagdpanther is soms voelbaar en ik maar klagen op de arty die wat hp van mijn afknabbelde.
Zoiets als fear factor bestaat niet, zeker niet in een spel als dit. Geen enkele Panzer4/Tiger1/etc is ooit voor mij maus weggereden, ze zoeken me juist op en proberen me damage te doen.

En om heel eerlijk te zijn, een Jagdpanther is ook niet echt eng :P de voorarmor stelt niks voor, de gun is ok, net als de snelheid, maar als je ook maar een klein deel van je hersenen gebruikt, is hij makkelijk te verslaan.

• patrickos85
Ik speel nu veel met de SU-100 en ik ben verbaasd. Ik heb meerdere tier 9/10 tanks de laatste 10/30 procenten afgeknald. Dat is iets wat mij niet lukt met mijn T32 :{

Bijna heb ik de SU-152. Nog beetje sparen en dan kan ik daarmee verder knallen.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

Zimmer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Zoiets als fear factor bestaat niet, zeker niet in een spel als dit. Geen enkele Panzer4/Tiger1/etc is ooit voor mij maus weggereden, ze zoeken me juist op en proberen me damage te doen.

En om heel eerlijk te zijn, een Jagdpanther is ook niet echt eng :P de voorarmor stelt niks voor, de gun is ok, net als de snelheid, maar als je ook maar een klein deel van je hersenen gebruikt, is hij makkelijk te verslaan.
Uhu, iedereen rent eerder weg als ze een Ferdinand zien :) Of doen juist kamikaze, wat best vaak lukt :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Gisteravond de VK3601 unlocked, vanavond nog even 2.4K exp halen om de turretupgrade erop te zetten zodat ik ook de 75mm L70 kan gebruiken.

En dan asap tracks, damn die traverse is horrible!

"Oooh Jeroen!"

Weet je zeker dat je de turret erop kan zetten voordat je de tracks eronder hebt? :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

psychoclown schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:42:
Weet je zeker dat je de turret erop kan zetten voordat je de tracks eronder hebt? :)
Hij heeft standaard al 2200KG over, het zou moeten kunnen. Als ik thuis ben zal ik nog even kijken.

"Oooh Jeroen!"

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 12:50
Morgen DT voor de nieuwe patch :)
Hoopte ik al op dus mooi nieuws, eindelijk de patch :)
Ben ook wel heel erg benieuwd naar de de nieuwe map!

[Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 28-02-2011 15:41]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Las het net op official forum. Yes, eindelijk!

"Oooh Jeroen!"

• patrickos85
Morgen?! Dan zal ik waarschijnlijk niet de ISU-152 kunnen testen voor die tijd. Jammer!

Maar de patch is wel positief idd :P

[Voor 18% gewijzigd door patrickos85 op 28-02-2011 16:20]

• Jeebeekje
Kaap schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Hij heeft standaard al 2200KG over, het zou moeten kunnen. Als ik thuis ben zal ik nog even kijken.
Dat kan inderdaad, maar dat ding is sowieso bijzonder traag zonder engine upgrade. Maarja, die kost weer minstens 10.000 XP.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Jeebeekje schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:21:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dat ding is sowieso bijzonder traag zonder engine upgrade. Maarja, die kost weer minstens 10.000 XP.
Liever langzaam rondrijden en damage kunnen doen dan snel zijn en met doperwtjes knallen :+ Die engines kun je ook weer gebruiken op de Tiger dus dat scheelt dan wel weer.

"Oooh Jeroen!"

patrickos85 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:20:
Morgen?! Dan zal ik waarschijnlijk niet de ISU-152 kunnen testen voor die tijd. Jammer!

Maar de patch is wel positief idd :P
Waar heb jij het over dan? Het is niet alsof je ISU niet meer te gebruiken is na de patch hoor ;)

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 12:50
Het is alleen een patch, geen hardwipe :)

• redwing
Hij bedoelt dat ie zijn tankje dan niet meer voor de patch uit kan testen.

Hoe zit het eigenlijk met de tijden ? Ik zie dat de server van 7:00 t/m 19:00 er uit gaat liggen, maar wat is dat in Nederlandse tijd ?

Verder snap ik ook niet helemaal wanneer je score nu precies verdubbelt wordt ?

[removed]

• User
redwing schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:51:
Hij bedoelt dat ie zijn tankje dan niet meer voor de patch uit kan testen.

Hoe zit het eigenlijk met de tijden ? Ik zie dat de server van 7:00 t/m 19:00 er uit gaat liggen, maar wat is dat in Nederlandse tijd ?

Verder snap ik ook niet helemaal wanneer je score nu precies verdubbelt wordt ?
Volgens mij zijn die tijden GMT.

De eerste win met een tank van die dag is een verdubbelde score.

• redwing
User.tmp schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:54:
[...]
De eerste win met een tank van die dag is een verdubbelde score.
Maar waarom staat er dan de ene keer alleen doubled en de andere keer doubled (1st battle of the day) oid ?

[removed]

• User
redwing schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Maar waarom staat er dan de ene keer alleen doubled en de andere keer doubled (1st battle of the day) oid ?
Vroegah was het de 1st battle of the day wat later veranderd is naar 1st win.

• redwing
User.tmp schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:32:
[...]

Vroegah was het de 1st battle of the day wat later veranderd is naar 1st win.
Ik ben ze vandaag nog allebei tegen gekomen dus dat zal dan wel een bug zijn. Vanaf morgen zal het dan wel beter zijn :)

Wat me trouwens wel op valt is dat ze volgens mij bij het bepalen van gelijke teams niet de upgrades meenemen waardoor sommige potjes wel heel oneerlijk zijn.

[Voor 20% gewijzigd door redwing op 28-02-2011 21:13]

[removed]

• patrickos85
Gisteravond toch nog een SU-152 kopen. En dan standaard een 152mm kanon erop..damn! Ik moet proberen niet teveel te wennen dat ik langzaam schiet, want ik ga snel een andere gun kopen zodat ik sneller kan knallen :)

Zijn er btw veel veranderingen met de patch vandaag?

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Komtie:
World of Tanks Open Beta v.0.6.2.8 - v.0.6.3.8 patch notes:

- Added new map Westfield.
- Added interface for clan battles ("Special battles" under "Battle!" button).
- Removed New Year attributes from maps and hangars.
- Added premium tanks (box and pre-order): PzII J (German tier 3 light tank), BT-SV (Soviet tier 3 light tank), M6A2E1 (American tier 8 heavy tank).
These vehicles won’t be available in Store, and can be obtained in box version and/or pre-order packages.

- Recalculated static lights on some maps.
- Fixed certain cases of shells flying outside the aim circle.
- Fixed certain cases of disappearing shells.
- Fixed certain cases of SPG aim getting outside the map in sniper mode
- Fixed bug of autoaim sticking to destroyed tank.
- Fixed too intense SPG aim shaking after being damaged in sniper mode.
- Fixed rare case of voice chat activation button failure.
- Fixed rare case of game crash during voice chat usage.
- Fixed wrong water simulation at high options on certain computer configurations.
- Hotkeys [ and ] are unbound from "fire" and "autoaim" commands.
- Fixed mistiming of "the battle starts in" counter for different players.
- Map loading mechanism reworked to fix rare case of game crash in training battles.
- Fixed problem with missing textures of wrecked T-28 model.

- Fixed long names of HE shells in Service window.
- Fixed wrong representation of hotkeys bindings in Options.
- Fixed possibility of entering game menu during map loading.
- Fixed client freezing during Company Search.
- Fixed discrepancy of turret traverse speed between turret specs window and the corresponding tech tree.
- Fixed bug in searching for a contact with less than 4 symbols in its name.
- Clarified conditions getting certain awards.
- Fixed condition for getting Billotte’s award.
- Fixed copyright year at intro screen and EULA.
- Removed turret for GW-Panther, M12, M40/M43, and Object 704 from the store.
- Removed unupgradable modules of top tier tanks from the store.
- Removed test gun "128mm_testgun" from shells description.
- Recompiled sounds output library.
- Fixed map pictures and team lists during map loading.
- Fixed hill climbing at Sand River map.
- Fixed water submersing at Malinovka map.
- "Special battle" choice is blocked if player does not have any events planned.
- Changed certain graphics options that could lead to increased performance on certain PC configurations.

Balance and tank parameters changes:

- Chance of fire for diesel engines set to 15%, for gasoline engines - to 20%. If the initial value for -certain models was lower than the values above, it remains as it is.
- Rebalanced premium vehicles: Valentine and Matilda.
- Adjusted match-making parameters for Valentine and Matilda.
- Added extra battle tier between the existing tiers 3 and 4.

- V-2-44, V-2-54, V-55U, and V-2-54IS engines: chance of fire on impact increased by 2%.
- Т-26, T-46: increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- Т-28: increased reverse speed, increased rate of fire for 57mm ZiS-4 gun.
- Т-34: increased rate of fire for 57mm ZiS-4 gun.
- BТ-2, BТ-7: increased reverse speed.
- T-43: increased rate of fire for 100mm D10T gun.
- T-54: repair cost increased by 15%, hull height increased by 10 cm, increased chance of being spotted after firing 100 mm D-54 cannon, decreased tracks armor by 5 mm, track repair time increased by 10%.
- KV-3: slightly increased passability.
- KV-1S: slightly increased passability.
- IS-7: repair cost increased by 5%.
- ISU-152: repair cost increased by 8%, increased weight limit for top suspension.
- Shell 203 mm F-625D: increased cost by 4%.
- Shell 203 mm G-620: increased cost by 4%.
- SU-14: dispersion increased during movement and turret traverse, rate of fire decreased by 5% for 152mm gun, rate of fire decreased by 3% for 203mm.
- Object 212: doubled repair cost, reduced guns armor.

- LTraktor: durability increased by 10 Hit Points.
- PzII: increased reverse speed, durability increased by 5 Hit Points.
- PzII Luchs: increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- Pz35(t), Pz38(t): increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- PzIII/IV: increased reverse speed, durability increased by 20 Hit Points.
- PzIII: durability increased by 10 Hit Points.
- PzIIIA: increased reverse speed, durability increased by 20 Hit Points.
- VK3001H: durability increased by 20 Hit Points.
- S35 739(f): tank tier decreased from 4 to 3, durability decreased by 20 Hit Points, decreased passability for normal terrain by 10%.
- 38H 735(f), Pz IV, and VK1602: increased reverse speed.
- Grille: fixed turret name.
- 15 cm sFH18 L/30 gun (top Hummel): range of fire decreased by 15%, increased trajectory curve.
- 15 cm sFH36 L/43 gun (top GW-Panther): increased shell velocity, increased trajectory curve.
- 17 cm K72Sf gun: rate of fire decreased by 20%, damage increased from 1100 to 1400.
- Hetzer: added new 220 HP engine, traverse speed decreased, decreased passability for normal and bad terrain by 15%.
- StuGIII: increased weight limit for second suspension, tier decreased by 1 for balancing in random battles.
- JagdPanther: increased armor for 88mm Pak 43 L/71 gun.
- Ferdinand: increased reloading time for 128mm Pak 44 L/55 gun by 0.29 s.
- Better durability for guns: 7.5 cm KwK42 L/70, 7.5 cm KwK45 L/100, 8.8 cm KwK43 L/71, 10.5 cm KwK45 L/52 Ausf. B.
- Ferdinand: increased reloading time for 128mm Pak 44 L/55 gun by 0.29 s.
- 12.8 cm Kwk44 L/55 (VK 4502 B, Maus): decreased reloading time by 0.21 s.

Panther II changes:
- Decreased size.
- 7.5 cm KwK42 L/70 gun dispersion radius decreased by 7%.
- 7.5 сmKwK42 L/100 gun dispersion radius decreased by 4%.
- 10.5 cm KwK45 L/52 Ausf B top gun: gun dispersion radius decreased by 7%, dispersion during turret movement decreased by 14%, shell velocity increased by 20%.
- top engine Maybach HL 234P50: reduced chance of fire by 5%, increased durability by 12.5%.
- increased weight limit for basic suspension in order to allow mounting second turret.
- ammo rack durability increased by 8%.
- repair cost reduced by 6%.

- T30: repair cost increased by 10%.
- T29 decreased rate of fire for 105 mm T5E1 gun.
- 90mm AT Gun M3 gun: price increased from 110550 to 127300 credits.
- 120mm Gun T53 gun: rate of fire increased by 5%.
- QF 6 pounder Mk III gun: decreased penetration by 5 and 10 mm for AP and APCR shells respectively.
- M3 Stuart, M5 Stuart, T2 lt: increased reverse speed, adjusted shaking effect after firing.
- T2 Med, M2 lt, M2 med, M3 Lee, M4 Sherman: increased reverse speed
- Ram2: engine changed to less powerful Wright Continental R-975C (440 HP), increased reverse speed, increased passability.
- M12: decreased horizontal aiming angle.
- T14: tier decreased by 1 for balancing in random battles, increased passability.
- T1 heavy: increased passability.
- Т23: repair costs increased by 30%.

"Oooh Jeroen!"

• patrickos85
Thanks! :)

Zo te zien weinig veranderingen voor de tanks die ik heb.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Maar eens op zoek naar een clan dan aangezien de company battle mode ingevoerd wordt met deze patch :)

"Oooh Jeroen!"

Kaap schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:58:
Maar eens op zoek naar een clan dan aangezien de company battle mode ingevoerd wordt met deze patch :)
Hoe bedoel je dat? Clan battles of Company battles? Die laatste functies zit er al sinds 2 patches terug in :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Serieus? Ik dacht dat enigste groepfunctie was platoons van max 3...

"Oooh Jeroen!"

Kaap schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:59:
Serieus? Ik dacht dat enigste groepfunctie was platoons van max 3...
Company battles zitten er al een tijdje in maar spelen we niet of nauwelijks omdat je dan enkel tegen hoge tier company's komt. Nu we wat meer mensen met tier 8 of hoger hebben kunnen we best wel eens proberen maar moeten de mensen wel net online zijn ;)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zimmer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:07:
Naast fear factor heb je primary gevoeligheid. Een doelwit kan om verschillende redenen primary geroepen. Iedereen probeert een Maus kill te scoren kan een reden zijn. In EVE Online vlogen spelers uren tot aan de andere kant van het universum om een schot op het grootste ruimteschip in het spel te kunnen plaatsen. Het beeld van alle hoofden die omdraaien en achter een doelwit rushen.
Voor maximale fear factor heb je een low tier battle met penetratiegarantie nodig, waar je de grootste gun hebt. 200 m achter de eerste tanks blijven en vanuit een onzichtbare positie vuursteun leveren zodat de tegenstanders "for no apparent reason" dood vallen. De lange 8,8 cm herhaalt bijna sneller dan dat ik de gun kan stabiliseren ("second strike" is belangrijk) en plaatst shells met 0,29 m per 100 m afwijking op de meest onmogelijke plaatsen. Als er tier 9 en 10 op de map is, dan is een Jagdpanther niet eng.
FikkieHo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:36:
Uhu, iedereen rent eerder weg als ze een Ferdinand zien :) Of doen juist kamikaze, wat best vaak lukt :P
Het is niet gemakkelijk om zijn front armor te penetreren, dan heeft het weinig zin om op lange afstand vuur uit te wisselen. Tenzij als je dwars door zijn gun kan snipen. Doelwit markeren en laat de arty zijn werk doen. Tenzij als je zo snel en met zo'n groot aantal kan rushen, dat de big gun geen tijd heeft voor het herladen.

Vijandelijke T-54 wolfpack kan dermate veel fear opwekken dat je team eventjes base campt en de inkomende wolf pack afschiet voordat de normale aanval begint. Aan de andere kant heb je bv Panther II dat weinig respect afdwingt. Met mijn TD's zag ik Panther II als "just another medium" alsof het een gewone Panther, T-44, T-43, T-34-85 of VK3x0x is. Vandaar krijgt Panther II veel buffs in deze patch.

Ik hoop dat de patch meer betrouwbaarheid in de BL-10 op mijn ISU-152 brengt. Op papier is het max damage, maar in-game is de herlaadtijd een killer. Gooide een Jagdpanther naar 1% hp en hij kan 3 keer schieten voordat ik weer een schot kan plaatsen. Second strike is voor ghost shells, "dingen", missen wegens 0.36 accuratie op lange afstand en lage shell velocity belangrijk. Downgraden naar BL-9 zou meer accuratie en 2de schot mogelijkheden brengen. 0.36 is team killing inaccuraat. Mijn Jagdpanther heb ik al van 10,5 cm naar lange 8,8 cm downgraden voor 4x goedkopere ammo zodat het credits maken sneller vooruit gaat en accuratie maakt ook veel goed.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

US en EU servers zijn inmiddels weer up. Echter is de patch zelf nog niet te downloaden. Jammer...

"Oooh Jeroen!"

• redwing
Als je hem even omzet naar een andere taal en weer terug naar engels gaat ie iig een patch van 27MB ophalen. Of je daarna kunt spelen weet ik nog niet aangezien hij nu nog aan het downloaden is :+

Het is weliswaar een localization package, maar volgens het WoT forum zou dit wel moeten helpen.

<edit> Dat werkt dus niet, de patch kun je trouwens hier downloaden : http://game.worldoftanks....ease_v0638_update_march_1
Maar ook daarmee kun je nog niet op de servers komen (ook wel logisch als ie tot 19:00 plat zou liggen natuurlijk :)

[Voor 51% gewijzigd door redwing op 01-03-2011 15:16]

[removed]

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 08:13
http://cdn1.worldoftanks....831_com_patch.exe.torrent Is de torrent voor de US :( update ik zit al klaar in mijn hummel maar er zijn maar 3!!! Ja maar 3 spelers online. :F

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Is de US patch dezelfde als de EU? En waarom ligt EU langer down dan want in de US zijn ze inmiddels weer aan het spelen begreep ik.

"Oooh Jeroen!"

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 08:13
Je kan de eu servers al in mits je de patch heb geinstalleerd. Een battle valt nog niet te vullen.

Ik weet niet of ik iets gemist heb, maar voor zover ik weet was het vandaag die patch update. Als ik nu connect stuurt hij me naar deze pagina http://game.worldoftanks.eu/update . Moet je die patch nu zelf downloaden en installeeren, was vroeger toch niet?

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Anoniem: 394033 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:26:
Ik weet niet of ik iets gemist heb, maar voor zover ik weet was het vandaag die patch update. Als ik nu connect stuurt hij me naar deze pagina http://game.worldoftanks.eu/update . Moet je die patch nu zelf downloaden en installeeren, was vroeger toch niet?
Update is nog niet beschikbaar. Hij verwijst je naar downloadpagina maar daar staat slechts de oude client nog.

M.a.w.: we kunnen nog niet patchen

"Oooh Jeroen!"

• redwing
Kaap schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:20:
Is de US patch dezelfde als de EU? En waarom ligt EU langer down dan want in de US zijn ze inmiddels weer aan het spelen begreep ik.
Ik kan me niet voorstellen dat ze verschillende clients voor verschillende landen hebben. Dat zou niet echt effectief zijn iig. En waarschijnlijk is de US dan of eerder begonnen met de update, of ze willen het risico verkleinen en eerst een van de 2 live gooien en kijken of dat goed gaat.
siren schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:19:
http://cdn1.worldoftanks....831_com_patch.exe.torrent Is de torrent voor de update ik zit al klaar in mijn hummel maar er zijn maar 3!!! Ja maar 3 spelers online. :F
Kan komen omdat je pas net in kunt loggen. Net voor ik mijn posting plaatste werkte het nog niet, nu kom ik er wel in :) Nu zijn er al 80 spelers online en het loopt aardig op nu.

[Voor 30% gewijzigd door redwing op 01-03-2011 15:31]

[removed]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee