WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Nog een puntje;
Als je een maus ziet, geef hem eens een keer support, alleen zijn ze gewoon kansloos, en ik wordt er gek van dat ik elke keer als laatste bij een slagveld aankom om te zien dat mijn complete team is geowned omdat ze een is7/maus/t30 niet neer konden krijgen. We zijn langzaam, maar we kunnen meer hits verdragen, en een redelijke klap uitdelen.
Ik wordt helemaal boos als iemand vervolgens zegt; Noob maus, en dat gebeurt vaak genoeg, en in 99% van de gevallen komt het door die persoon dat ik in de shit zit.
[Voor 61% gewijzigd door Zimmer op 16-02-2011 14:17]
Gisteren vluchtig even over dit topic gelezen en vandaag besloten het spel maar eens te testen, en ik vind het echt een leuk spelletje

Hoe kan ik zo snel mogelijk de gortigste SPL's unlocken? Ik weet dat er 2 soorten xp zijn, maar je kan de ene xp inruilen voor de andere of iets dergelijks? Of de ene tank (die je niet wil) techen en op die manier free xp krijgen?
Ik begreep het nog niet helemaal. Mijn doel is zo snel mogelijk de russische SPL's te unlocken, wie kan mij helpen?
Lees de TS eens zou ik zeggen, daar staat toch vrij duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen beide en dan kun je al snel je conclusie trekkenHeephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:48:
Hey kerels/dames
Gisteren vluchtig even over dit topic gelezen en vandaag besloten het spel maar eens te testen, en ik vind het echt een leuk spelletjeIk ben helemaal verslaafd aan het schieten met de SPL's, maar nu komt mijn vraag :
Hoe kan ik zo snel mogelijk de gortigste SPL's unlocken? Ik weet dat er 2 soorten xp zijn, maar je kan de ene xp inruilen voor de andere of iets dergelijks? Of de ene tank (die je niet wil) techen en op die manier free xp krijgen?
Ik begreep het nog niet helemaal. Mijn doel is zo snel mogelijk de russische SPL's te unlocken, wie kan mij helpen?

Als ik mijn T-54 rijd dan zie je mij of in een medium pack of dichtbij een tier 10 tenzij het een tier 10 is die gaat campen op spawn.. dat vind ik echt ongelooflijk vervelende spelers.Zimmer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:12:
Als je een maus ziet, geef hem eens een keer support, alleen zijn ze gewoon kansloos, en ik wordt er gek van dat ik elke keer als laatste bij een slagveld aankom om te zien dat mijn complete team is geowned omdat ze een is7/maus/t30 niet neer konden krijgen. We zijn langzaam, maar we kunnen meer hits verdragen, en een redelijke klap uitdelen.
Overigens speel ik nauwelijks met mijn T-54, er is niet zoveel om naartoe te werken behalve de laatste gun maar prioriteit ligt op het moment nog op de ISU waar ik ook nog maar nauwelijks (fatsoenlijk) mee heb kunnen spelen

Ok dus het beste plan is mijn exp nu besteden aan andere tanks, als deze helemaal gegrade zijn de verkregen free xp besteden aan mijn nieuwe SPLpsychoclown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:53:
[...]
Lees de TS eens zou ik zeggen, daar staat toch vrij duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen beide en dan kun je al snel je conclusie trekken
[...]
Inderdaad, op die manier speel je eigenlijk gelijk met een bijna volledig geupgrade nieuwe tank.Heephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:10:
[...]
Ok dus het beste plan is mijn exp nu besteden aan andere tanks, als deze helemaal gegrade zijn de verkregen free xp besteden aan mijn nieuwe SPL
De devvers hebben een stukje UBB code toegevoegd waardoor ik mijn TS nu weer in orde heb kunnen maken

[Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 16-02-2011 15:24]
Wil je nou eerst een normale tank helemaal elite maken, de xp omzetten naar free xp en die xp gebruiken op een SPG? Dan kan je nog net zo goed direct met de SPG's gaan spelen?Heephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:10:
[...]
Ok dus het beste plan is mijn exp nu besteden aan andere tanks, als deze helemaal gegrade zijn de verkregen free xp besteden aan mijn nieuwe SPL
Dat ben ik nu aan het doen... Maar als ik het goed begrijp heb ik nog 3605! free exp nodig om mijn volgende SPL (su-26) aan te schaffen, a 20 free exp per game?User.tmp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:25:
[...]
Wil je nou eerst een normale tank helemaal elite maken, de xp omzetten naar free xp en die xp gebruiken op een SPG? Dan kan je nog net zo goed direct met de SPG's gaan spelen?

ik begrjip het. Maar dan moet ik dus nog grofweg 150 games spelen? En sommige van die tanks vereisen 20.000 xp?psychoclown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:34:
Je redenatie is dus andersom, het slimst is om met je huidige tank te sparen voor de upgrades en volgende tank. Met je free exp sparen voor de upgrades van de volgende tank
joh!
Ben er overigens achter dat je meerdere tanks tegelijk in verschillende battles kunt hebben, je hoeft dus niet te wachten op het einde van een battle, dat is wel prachtig!
Als je maar 20xp per battle krijgt, ben je gewoon een f*cking prutser.Heephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:37:
[...]
ik begrjip het. Maar dan moet ik dus nog grofweg 150 games spelen? En sommige van die tanks vereisen 20.000 xp?
joh!
Ben er overigens achter dat je meerdere tanks tegelijk in verschillende battles kunt hebben, je hoeft dus niet te wachten op het einde van een battle, dat is wel prachtig!

Ik heb rond de 600 battles gedaan en heb een Tier 8 TD.
Wie zegt dat hij niet met SPG's bezig is?User.tmp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
Ga gewoon direct met de SPG's bezig, heb je ook geen gezeik over free xp enzo.
Zie het kopje Experience en dan de laatste alinea, in de beta kun je daar mooi van profiteren omdat je gratis gold krijgtHeephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:37:
[...]
ik begrjip het. Maar dan moet ik dus nog grofweg 150 games spelen? En sommige van die tanks vereisen 20.000 xp?
joh!

Lezen is ook een vakUser.tmp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:41:
[...]
Als je maar 20xp per battle krijgt, ben je gewoon een f*cking prutser.
Ik heb rond de 600 battles gedaan en heb een Tier 8 TD.

Heephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:29:
[...]
Dat ben ik nu aan het doen... Maar als ik het goed begrijp heb ik nog 3605! free exp nodig om mijn volgende SPL (su-26) aan te schaffen, a 20 free exp per game?
Hij heeft het over 'andere tanks'?psychoclown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:43:
[...]
Wie zegt dat hij niet met SPG's bezig is?
Als hij dus met andere tanks speelt, heeft hij dus maar 20 xp om te besteden op de SPG's totdat hij die tank elite heeft.[...]
Lezen is ook een vak![]()
[...]
Jij stelt met 5 tanks de battle in te rushen, je krijgt toch geld genoeg dus je kunt genoeg tanks aanschaffen?psychoclown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:43:
Zie het kopje Experience en dan de laatste alinea, in de beta kun je daar mooi van profiteren omdat je gratis gold krijgt

En dna op die manier zsm xp te vergaren

[Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 16-02-2011 15:49]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Juistpsychoclown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:49:
Niet zozeer rushen want dan krijg je niet heel veel exp. Als je meerdere tanks in je garage behoud en een aantal daarvan zijn elite dan kun je die vergaarde exp omzetten naar free exp

Heel hartelijk dank voor de info

Je krijgt elke dag 250 gold.Heephstan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:53:
[...]
JuistEn elite betekent alle upgrades voor die tank gedaan en geinstalleerd toch?
Begrijp ik het goed dat ik oneindig gold krijg in de beta (laatste vraag
)
Heel hartelijk dank voor de info
Tof! Dus 250, 500, 750? Of is 250 de max aan "gratis" gold? (dit zodat je niet 20 dagen op je reet gaat zitten om vervolgens een massieve tank te kopen?)
Overigens heb ik nu meerdere tanks gekocht, nu kan ik mijn exp uitgeven aan die tanks, maar ook die dingen vereisen veel free exp. Beter mijn free exp sparen voor mijn spl? Of uitgeven om mijn tanks elite te maken en vervolgens te converten naar free exp?
Edit : Shit, die vereisen nu natuurlijk geen free exp meer, want ik heb ze gekocht!
[Voor 7% gewijzigd door HeepH op 16-02-2011 15:58]

Ik kom ze ook niet echt vaak tegen.
Hoe bedoel je bagger? slechte gun e.d?User.tmp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:57:
Het stapelt op idd. Maar imo zijn de premium tanks baggertanks
Ik kom ze ook niet echt vaak tegen.
Van wat ik begrepen heb is dat premium tanks zeer goedkoop zijn in onderhoud/ammo.
Guns zijn slecht voor hun tier maar op zich kun je er nog wel het een en ander mee uitrichten.patrickos85 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:23:
[...]
Hoe bedoel je bagger? slechte gun e.d?
Van wat ik begrepen heb is dat premium tanks zeer goedkoop zijn in onderhoud/ammo.
Eigenlijk juist wel goed dat premium tanks niet super zijn want anders zou iedereen met geld een premium tank kopen om makkelijk goed te zijn

Dat zijn ze zeker. Als voorbeeld, de gemiddelde repair cost voor mijn Maus zit rond de 35k, en dat is zonder ammo kosten. voor een Tiger2 zit dat rond de 20kUser.tmp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:00:
Ik zit nu de duitse mediums een beetje uit te proberen. De Object 704 haal ik denk ik niet meer voor de release en ik wou nog wat andere tanks uitproberen. Maar ligt het aan mij of is de medium/heavy tree veel duurder dan de TD tree?
Die pre-orders moet ik eens even kijken naar de packages, maar was wel van plan om een investering te doen

Wat betreft die premiums, daar zit zover ik weet geen mogelijkheid tot researchen in, dus je kunt ze niet beter maken. En je kunt met premiums geen nieuwere tanks researchen daar ze niet in de tech tree verweven zijn.
Mijn inziens dus een beetje zonde als je die met gold koopt.
[Voor 29% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-02-2011 07:48]
"Oooh Jeroen!"
Nu wel ja, maar als je een premium tank koopt, heb je direct free xp tot je beschikkingKaap schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:11:
Zojuist de US85 geunlocked. German TD lijn was niet zo bevallen eigenlijk en KV-3 heb ik ook niet zoveel trek meer in. Maar damn die US85 is echt een beest. Snel, low profile, goede traverse en acceptabele punch voor starter gun.
Die pre-orders moet ik eens even kijken naar de packages, maar was wel van plan om een investering te doen
Wat betreft die premiums, daar zit zover ik weet geen mogelijkheid tot researchen in, dus je kunt ze niet beter maken. En je kunt met premiums geen nieuwere tanks researchen daar ze niet in de tech tree verweven zijn.
Mijn inziens dus een beetje zonde als je die met gold koopt.

En afaik krijgen closed-beta spelers automagisch en premium tank.

Ja, dus enkel en alleen free xp. Dan speel je hem eigenlijk alleen als secondary om je andere tanks te helpen levelen.User.tmp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:52:
[...]
Nu wel ja, maar als je een premium tank koopt, heb je direct free xp tot je beschikking
Wat betreft closed beta spelers automatisch een premium krijgen, dat is nog nergens bevestigd. Verder is het meer een bedankje, een groot voordeel t.o.v. niet-closed beta testers heb je er niet mee.
"Oooh Jeroen!"
Dat is met de russen toen wel gebeurt, maar er is idd nog geen officiële bevestigingKaap schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:22:
Wat betreft closed beta spelers automatisch een premium krijgen, dat is nog nergens bevestigd. Verder is het meer een bedankje, een groot voordeel t.o.v. niet-closed beta testers heb je er niet mee.
Maar dan moet je alsnog de exp converten wat ook weer gold kost.. niet echt de beste manier tenzij je toch rijk zat bentUser.tmp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:52:
[...]
Nu wel ja, maar als je een premium tank koopt, heb je direct free xp tot je beschikking

Russen worden met wel meer gefavored, zie hun tank treeUser.tmp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:40:
[...]
Dat is met de russen toen wel gebeurt, maar er is idd nog geen officiële bevestiging

"Oooh Jeroen!"
Ja, dat IS een T34 koepel op een M6

[Voor 11% gewijzigd door User op 17-02-2011 09:03]
Dat is onzin, zie Zimmer en mijn eerdere argumenten.Kaap schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:59:
[...]
Russen worden met wel meer gefavored, zie hun tank tree
Ziet er goed uit, vroeg me al af wanneer we de tank te zien zouden krijgenUser.tmp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:02:
Plaatje van pre-order heavy tank (M6A2E1):
[afbeelding]
Ja, dat IS een T34 koepel op een M6

Een aantal daarvan wisten we al maar toch wel handig te noemen
Opvallend vind ik de patch versie, daarnaast hebben ze wederom de patch notes aangepast? Kan me niet herinneren dat ze met 2 nieuwe maps zouden komen tenzij dit niet aankomende patch is.Major update v.0.6.4 - preliminary patch notes:
* New vehicles:
- 3 tier 8 SPGs: Object 261, Geschutzwagen-E, T92.
- 2 premium tanks: Lowe and KV-5.
- 2 tanks from full tress: Pz38 NA, KV-13.
* Maps:
- 2 brand new maps.
- Completely redesigned Pagorki map.
- Reworked Komarin map.
* New movement system that is supposed to remove about 70-80% of stuck cases.
* Fixed hit boxes for several tanks (Maus, Jagdpanther, IS-7).
* Added gold transfers between clan members.
* Reworked detracking system. See new detracking mechanics section.
* [Possibly] Reworked special graphic effects that is supposed to fix multiple fps drops.
* Reworked the mechanics of credit and gold repair kits, fire extinguishers, first aid kits. Details to be announced.
* Added advanced settings for voice chat and reworked some interfaces.
* Added mute player function for voice chat.
* Added individual adjustments of match-making value for each tank. Tanks of the same tier and type can be assigned with different values.
* [Possibly] Fixed several cases of memory leak.
* Reworked outlines of bases to reflect the actual radius more accurately.
Note 1! ETA to be announced.
Note 2! The update comes after the release.
Note 3! US TDs will be added with the update that comes after v.0.6.4.
Note 4! French tanks will be added after US TDs.
Visibility and spotting system are being worked on. Below are some details.
* Overall performance if the system will be optimized so as to consume less server resources
* The rate of visibility checks will see significant increase (approx 3-5 times more frequent)
* The number of "hard points" (special spots are verified during visibility checks and located on the vehicles) will be increased several times. That is supposed to make visibility mechanics more accurate and credible when determining sight between tanks.
* The number of visibility "sight lines" each vehicle emits is going to be increased several times. Small objects (posts, stones, bushes etc) won't affect visibility mechanics the way they do it now, their influence is to be reduced.
* "Camo" or visibility values are going to be reconsidered to reflect actual vehicle size and engine specs. Currently there is some mismatching, especially with German vehicles.
* "Post-firing" visibility will be systematized and redesigned according to gun specs
* ETA is to be announced.
* Match-making spread for the majority of the vehicles is not planned to be decreased
* Most of improvements will be done by means of changing match-making value ("weight") of the vehicles, that enables us to adjust the probability of getting into battles of a particular tier without changing actual match-making spread
* It will be possible to assign unique match-making value to each individual tank (currently assigned according to tier and type, i.e. all tier 8 heavies have the same value)
* Several adjustments will be made when tier 8 SPGs (soon) and tier 5 light tanks (not soon) are added
* Match-making value for tier 9 medium tanks is to be increased that will bring them in battles of higher tiers
* No match-making system for company battles
* Company battles are going to be divided into several sub modes: according to overall tier of a company, limited to min/max tier of vehicles in it, faction-based company battles
* Most probably overall tier division for companies will correspond to current battle leagues
International clan wars beta will start in a few months after the release.
Non-exhaustive list of features for clan wars currently in development:
* New territories on global map.
* Special in-game maps for most important historical provinces.
* Fog of war in special battles. Neither team is aware of its opponent's roster.
* Reconnaissance.
* [Distant plan]Engineering structures in controlled provinces: bunkers, automated (bot-guided) weapon emplacements, mine fields etc.
* [Distant plan]Call for artillery- and air-strike covering the whole square.
* New battle formats. One base per map, bigger teams.
* Political features: diplomacy and alliances, super-capitals, revolts.
* Volunteers functionality (replacement for mercenaries).
* Nomad clans.
* Several new game modes are in development
* Assault mode - one team is to defend the base, the other one is to capture it
* Domination mode - there is one base in the center of the map and both teams are to capture it
* Current maps will be reworked and adjusted to suit new game modes
* At this time - no ETAs

Gisteren een M6 gekocht, wel een fijne tank, maar de duitse tree is toch nog beter

De "broken camo" lijkt op mijn Jagdpanther niet van toepassing. Achter stevige hoeveelheid struiken verstoppen zodat ik de vijand niet kan zien. Hopen munitie door een KT pompen (en regelmatig de tracks eraf blazen om het op afstand te houden), een IS kwam dichter dan 100 m voorbij rollen (die kreeg ik niet volledig dood en reed gewoon verder), wat mediums one-shotten,... en ik bleef maar vuren. KT kon mij onder 100 m ook niet zien en ging eindelijk stuk. Uiteindelijk greep de vijandelijke arty in na lang turen op de tracers.
Met een 10,5 cm gun zou ik dichter bij SU-152 komen. SU-152 levert meer damage per minute in ruil voor ietsje minder penetratie. Tot 8 kills in een battle met mijn SU-152 gescoord. Ik kan wel voorstellen dat de laatste hetzer in de vijandelijke team zit te trillen van de angst. Aan de andere kant ga ik snel dood als ik gespot word en de vijand kan antwoorden met heavies of arties.

5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris
Wat is het meest verstandig? Direct zodra het kan een volgende TD kopen of met deze nog een tijdje rond blijven rijden?
Zorg dat je op de tank zelf genoeg XP hebt om de tank te kopen, en gebruik je Free XP voor upgrades op je volgende tank, dat is het slimste om te doen.d3lph schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:22:
Eergister na het lezen van dit topic de beta gedownload, wat een vet spel. Een flink aantal potjes gespeeld met de Duitse tractor en gisteravond mijn eerste TD gekocht. Ik merk wel dat dit wel aansluit bij mijn speelstijl. Een beetje achter de voorste linie hangen bij voorkeur op een hoog en beschutte plek en dan met dat monsterkanon ondersteuning bieden aan de frontlinies.
Wat is het meest verstandig? Direct zodra het kan een volgende TD kopen of met deze nog een tijdje rond blijven rijden?
Anoniem: 394033
Raad ik ook altijd aan maar heb nooit het geduld om zolang te wachtenZimmer schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:42:
[...]
Zorg dat je op de tank zelf genoeg XP hebt om de tank te kopen, en gebruik je Free XP voor upgrades op je volgende tank, dat is het slimste om te doen.

Zimmer heb toch maar men maus verkocht en terug met de IS3, had daar nog 60k xp opstaan. Is nu voorlopig toch allemaal om te testen. Zal hem in het origineel wel opnieuw vrijspelen.
Ik kom vanmiddag wel even online, koop ik mijn Tiger2 terug, kunnen we toch nog platoonen ^^Anoniem: 394033 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Raad ik ook altijd aan maar heb nooit het geduld om zolang te wachten
Zimmer heb toch maar men maus verkocht en terug met de IS3, had daar nog 60k xp opstaan. Is nu voorlopig toch allemaal om te testen. Zal hem in het origineel wel opnieuw vrijspelen.
Hoe bevalt ie? Moet nog 4k XP bij elkaar halen, dus hopelijk nog voor de hardwipeRynji schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:35:
Ik heb net de VK3601 unlocked, heb er nu een 10,5cm opzitten. Vind het best wel vet zoHad net 5 kills in een battle.

Ik zou er sowieso geen 105 opzetten, een nutteloos wapen dat in 90% van de gevallen bounced, zeker tegen tanks met armor in een hoek. De Damage lijkt mooi, maar het is vooral een gun om de crew in een andere tank rond te schudden.. maar dat is mijn mening, ik heb gewoon liever een gun waarmee ik iets op een afstand van >100 meter kan raken, en dat kan met deze niet zonder geluk.Dennis_k schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:43:
[...]
Hoe bevalt ie? Moet nog 4k XP bij elkaar halen, dus hopelijk nog voor de hardwipe
Voor de rest is het wel een redelijk tankje trouwens

http://forum.worldoftanks...14075-br2yd4ls-icons-mod/User.tmp schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:05:
Weet iemand hoe ik de icoontjes van de tanks kan wijzigen?
Zoals hier.
Vanavond ga ik deze ook even er in zetten

Kheb ze al, toch nog bedankt

[Voor 26% gewijzigd door User op 18-02-2011 19:00]
Vind het wel een fijne tank, en met dit kanon lijkt het inderdaad wel op geluk af te gaan ja. Hij bounced naar mijn idee vaker dan met mijn vorige tank, maar ik had net wel een heavy in één klap zware damage gedaan, dat voelt dan wel weer goed.Zimmer schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:59:
[...]
Ik zou er sowieso geen 105 opzetten, een nutteloos wapen dat in 90% van de gevallen bounced, zeker tegen tanks met armor in een hoek. De Damage lijkt mooi, maar het is vooral een gun om de crew in een andere tank rond te schudden.. maar dat is mijn mening, ik heb gewoon liever een gun waarmee ik iets op een afstand van >100 meter kan raken, en dat kan met deze niet zonder geluk.
Voor de rest is het wel een redelijk tankje trouwens
5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris
Is ook maar net wat je zelf wilt, maar ik weet wel dat als ik iemand met een 105 op zijn medium zie, dan schiet ik eerst degene naast hem dood. Dit puur omdat ik weet dat die 105 alleen maar mijn crews haar in de war zal schuddenRynji schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:39:
[...]
Vind het wel een fijne tank, en met dit kanon lijkt het inderdaad wel op geluk af te gaan ja. Hij bounced naar mijn idee vaker dan met mijn vorige tank, maar ik had net wel een heavy in één klap zware damage gedaan, dat voelt dan wel weer goed.

Tis echt een beest, KV-3 met 1 schot van 100 naar 14% WTF

"Oooh Jeroen!"

Iemand die mij kan zeggen waar je het meeste aan hebt, coated optics of die binocular telescope?
Daar ben ik nog niet goed uit, 'k weet dat je verder kunt spotten maar hoe en waar? En kan je er dan ook nauwkeuriger met richten?
Klopt het dat je elke dag gold krijgt (met een standard(gratis) account)? Ik krijg elke keer van die meldingen "transaction received", maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt.
Klopt het dat je aan die 3 light tanks die je in het begin krijgt geen ruk hebt? Ik heb ze allemaal ge-upgrade naar elite status (en de bijbehorende onderdelen gekocht), maar ik krijg constant de melding: we failed to pierce their armor. Schiet je een keer raak, doe je nog geen damage

[Voor 12% gewijzigd door Neophyte808 op 19-02-2011 20:21]
De Binocular telescope is mijn keus als ik er eentje zou nemen maar want met een TD sta je toch veelal stil + het is uitwisselbaarAnoniem: 394033 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:37:
su-85 gisteren verkocht om men su-152 te kunnen kopen, was inderdaad een ruig tankske tot je eens met die 152mm van de su-152 ene een noot verkoopt. Alleen die reloadtijd, jongens toch dat duurt.
Iemand die mij kan zeggen waar je het meeste aan hebt, coated optics of die binocular telescope?
Daar ben ik nog niet goed uit, 'k weet dat je verder kunt spotten maar hoe en waar? En kan je er dan ook nauwkeuriger met richten?

Kijk.. voor de meeste van deze vragen heb ik een zeer nette TS in elkaar gezet.Neophyte808 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:46:
Hoi, ik ben een halve week geleden begonnen met dit spel. Mijn ingame nick is Neophyte808 en ik snap een paar dingen niet.
Klopt het dat je elke dag gold krijgt? Ik krijg elke keer van die meldingen "transaction received", maar ik heb geen idee waar dat vandaan komt.
Waarom kan ik geen experience in gold omzetten? Als ik op die knop druk en ik vul een value in, dan wordt deze automatisch 0.
Klopt het dat je aan die 3 light tanks die je in het begin krijgt geen ruk hebt? Ik heb ze allemaal ge-upgrade naar elite status (en de bijbehorende onderdelen gekocht), maar ik krijg constant de melding: we failed to pierce their armor. Schiet je een keer raak, doe je nog geen damage
Eerst lezen dan pas vragen

Heb ik gedaan, ik kon het niet terugvinden in de TS.psychoclown schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:58:
[...]
De Binocular telescope is mijn keus als ik er eentje zou nemen maar want met een TD sta je toch veelal stil + het is uitwisselbaar
[...]
Kijk.. voor de meeste van deze vragen heb ik een zeer nette TS in elkaar gezet.
Eerst lezen dan pas vragen
De eerste vraag komt elke week minstens een keertje terug: ja tijdens de beta krijg je elke dag 250 gold.Neophyte808 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:22:
[...]
Heb ik gedaan, ik kon het niet terugvinden in de TS.
Tweede vraag, exp kun je niet in gold omzetten dat moet je kopen (na de beta dus en dat wil je ook niet

Derde vraag is logisch nadenken, je wilt naar betere tanks toewerken en daarnaast heeft Zimmer een pagina of 2 terug nog goed aangegeven hoe je makkelijk kunt zien of je kans maakt om te piercen of niet.
Russia leveled zoveel makkelijker, ik was in no time bij de KV-3 en de SU85.
"Oooh Jeroen!"
last updated February 18
0.6.3.8 update for EU server is rescheduled for February 21 - March 4 due to several fixes and new content features that require additional tweaking and testing.

Hetzer horror gewoon skippen met free xpKaap schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:10:
Ik zit nu echt eens te twijfelen wat ik met de release ga doen. Ik vind de Duitse tanks erg mooi om te zien, en z zijn legendarisch. Tiger, King Tiger, Jagdpanther, die wil ik wel hebben. Alleen tis een hell om door de duitse tree heen te komen. Hele batterij mediums voor je bij de Tiger komt en dan nog maar niet te spreken over de Hetzer horror.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Moet je wel geld in het spel steken, anders krijg je geen free xpFikkieHo schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:23:
[...]
Hetzer horror gewoon skippen met free xpTot de Jagdpanther/ferdi is het nog te doen hoor
Daarna zit je alleen eeeerrg lang vast..

"Oooh Jeroen!"
Maar dat gaat wel tergend traag, of vergis ik mij daarin?Kaap schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:27:
Free exp verdien je gewoon door te spelen. % van je verdiende research exp gaat altijd naar je free exp. Wat jij bedoelt is als je tank elite is d.m.v. gold extra research exp omzetten naar free exp.
Op zich wel maar als je vanaf begin je free exp opspaart want bij lower tiers ga je er toch vrij snel doorheen, en dan nog wat exp omzet met gold, spaar je best wat op. De Hetzer overslaan is best wel te doen.patrickos85 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:45:
[...]
Maar dat gaat wel tergend traag, of vergis ik mij daarin?
"Oooh Jeroen!"
Inderdaad, je hebt nu toch als voordeel dat je meer ervaring hebt en als je een beetje goed speelt in het begin heb je toch snel een betere tankZimmer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:20:
Gewoon met Hetzer gaan spelen, vlak na de reset zal toch iedereen in een kuttank rondrijden.

De grote vraag: ga ik direct door naar de IS of haal ik eerst het kanon?
P.S. Ik ben heel benieuwd wáár ik WoT kan pre-orderen straks. Ik heb begrepen dat hij vanaf 24-2 te bestellen is?
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Van wat ik begrepen heb is het gratis te spelen/downloaden maar moet je betalen om gold te krijgen.BramSd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:02:
P.S. Ik ben heel benieuwd wáár ik WoT kan pre-orderen straks. Ik heb begrepen dat hij vanaf 24-2 te bestellen is?
Klopt maar tijdens de pre-order kun je tussen wat packs kiezen en later zijn er volgens mij ook een soort van verschillende abonnenmenten. Denk aan 30d premium + 1000gold etcpatrickos85 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:35:
[...]
Van wat ik begrepen heb is het gratis te spelen/downloaden maar moet je betalen om gold te krijgen.

[Voor 44% gewijzigd door Freubel op 22-02-2011 06:41. Reden: wot naam toegevoegd]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Hmm krijg je helemaal geen gold meer dan ?patrickos85 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:35:
[...]
Van wat ik begrepen heb is het gratis te spelen/downloaden maar moet je betalen om gold te krijgen.
Want dan kost het wel heel veel potjes om een nieuwe tank te kopen.....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nee de gold krijg je alleen tijdens de closed en open beta zodat je goed kunt testenheuveltje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:42:
[...]
Hmm krijg je helemaal geen gold meer dan ?

Ik moet zeggen zonder premium of gold is de su-85b ook een horror grind naar de su-85.Kaap schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:10:
Ik zit nu echt eens te twijfelen wat ik met de release ga doen. Ik vind de Duitse tanks erg mooi om te zien, en z zijn legendarisch. Tiger, King Tiger, Jagdpanther, die wil ik wel hebben. Alleen tis een hell om door de duitse tree heen te komen. Hele batterij mediums voor je bij de Tiger komt en dan nog maar niet te spreken over de Hetzer horror.
flickr - WOT Profile - Game PC
Een gratis game moet toch ook gefinancierd worden. Dat doen ze dus d.m.v. plusdiensten.heuveltje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:42:
[...]
Hmm krijg je helemaal geen gold meer dan ?
"Oooh Jeroen!"
Hmmm dan ben ik bang dat ik toch afhaak.psychoclown schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:43:
[...]
Nee de gold krijg je alleen tijdens de closed en open beta zodat je goed kunt testen
Vind het een leuk spelleke voor af en toe tussendoor.
Maar als ik zie dat ik vaak na rep en ammo net 1.5K opgeschoten ben, heb ik weinig zin om een tank van zeg 200k te gaan grinden, laat staan de nog veel duurdere.....
Dat ze dat met plus diensten en extra'tjes doen vind ik niet zo erg (bv die extra xp mode)Kaap schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:51:
[...]
Een gratis game moet toch ook gefinancierd worden. Dat doen ze dus d.m.v. plusdiensten.
Een soort prepaid tijd kopen om te spelen vind ik ook niet zon ramp (heb 1.5 jaar WoW gespeeld, beste geld/tijd-vermaak dat ik ooit besteed heb

Maar op het moment dat ik moet gaan beslissen tussen xx uur spelen of gewoon Exx uitgeven, dan begint het me iets te veel op werken te lijken

[Voor 38% gewijzigd door heuveltje op 21-02-2011 15:59]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
.. en nu stel je de vraag weer, geduld is een schone zaakBramSd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:07:
... en nu weet ik nog niet of ik eerst voor de IS moet gaan, of eerst voor de 122mm van de KV-3.

Anyways ik zou voor de gun gaan, als die toch weer te gebruiken is op de IS scheelt je dat researchen en kan je nu fijner spelen met de KV-3

Dat gaat niet op voor de KV3, die komt of in potjes met max tier 7 of 8 terecht, daarbij is de IS dus zeker wel een verbetering.rapture schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:42:
Met een hogere tier tank krijg je weer hogere tier vijanden. Dan is een betere gun op een bestaande tank aantrekkelijker dan een hogere tier tank met een "werkt ongeveer" gun.
Met de KV-3 komt dat nauwelijks meer voor, terwijl ik al wel eens met een IS-7 in een team zat.
Ik voel me vaker underpowered in een KV-3 dan in een KV.
Ik had verwacht dat de Arty in de buurt van zijn basis zou blijven, maar ik zag hem ineens rijden in het open veld, makkelijke kill dus. Met nog 1 minuut op de klok en 8 kills verder, was ik erg blij! Ik kreeg ook nog een paar complimentjes van spelers die nog zaten mee te kijken. Daar doe je het voor

Ik heb inmiddels al tanks die vele tiers hoger zijn, maar toch vind ik de Marder II nog steeds echt heerlijk spelen!
Don't dream your life, live your dreams!
Had al 2 kills gemaakt (SU-152) en wat gedamaged maar we waren nog maar met 3 en de tegenstanders met 6 waarvan 2 IS-3. Ik reed terug naar de arty (Karelia, base 1) die de aanstormende lonewolf IS-3 op korte afstand wist te beschadigen en die ik even daarvoor op afstand al 20% eraf had geschoten. Hij ging voor de arty maar daardoor kon ik achter hem rijden en schoot er 31% vanaf. Had ik de arty dus even mooi gered maar die werd vervolgens van lange afstand neergehaald.
Alleen (14 hp) tegen 5 waarvan 1 IS-3 ging ik niet redden maar toch wist ik de IS-3 nog voor 20% te beschadigen

Wat me echter ook bijblijft is de ervaring dat ik met een Hetzer (toch al een slechte tank) niet op een mooie sniperpositie kon gaan staan, omdat een light en een medium tank die positie hadden ingenomen. Ik kreeg ze niet aan het verstand gepeuterd dat ze een verkeerde rol op zich probeerden te nemen. Heel irritant.
Rond een dorpje een clash. Ik met mijn Panzer III, vlak naast me stonden 2 KV's, nog een Stug III en een Panzer IV. Vijand probeert door de valley te stormen. Lekker aan het knallen dus. Ik sta een stuk achter mijn team te blaffen. Ik los een schot op een Sherman, reloaden, nog paar tikjes en ik zit helemaal ingezoemd. reloaded, VUUR! En op dat moment rijdt er een friendly T-28 rakelings langs mijn tank. Ik schiet HE dus hij was op point blank pulp.
Rest van de match meneer zeuren, zeiken en dreigen met bans enzo. Afijn, ik had wel een -1 kill en daar baal ik van.
TKén ben ik tegen, maar onoplettendheid bij teammates is wel weer iets heel anders.
"Oooh Jeroen!"

In Komarin probeerde de vijand door het midden schiereiland te pushen. Ik reduceerde een T-34 tot 19 % en een medium van mijn team pakte hem. Hij begon te vloeken tegen de medium, die zou moeten cheaten om een T-34 te one-shotten. Hij zag mijn 105 mm shell blijkbaar niet.
Bedenk ook dat er maar weinig low-tier tanks zijn met 100% bemanning en extra's. Dit geeft een flinke bonus tov de rest. Helaas is de exp er ook naar. Maar het is wel eenvoudig battle hero worden.SilencerNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:31:
Ik heb inmiddels al tanks die vele tiers hoger zijn, maar toch vind ik de Marder II nog steeds echt heerlijk spelen!
Met mijn M6 doe ik het nog behoorlijk goed. Vaak zonder premium account toch nog iets van 15k winst elk potje. Mits ik niet kapot geschoten wordLector schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:52:
[...]
Bedenk ook dat er maar weinig low-tier tanks zijn met 100% bemanning en extra's. Dit geeft een flinke bonus tov de rest. Helaas is de exp er ook naar. Maar het is wel eenvoudig battle hero worden.

Ja, ik vraag me toch af waarom zoveel lui lopen te roepen dat er cheaters in het spel zitten. 9/10 keer zijn ze gewoon dom bezig en zie je al aankomen dat ze gekilled gaan worden.rapture schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:08:
Hij begon te vloeken tegen de medium, die zou moeten cheaten om een T-34 te one-shotten.
Verder lijkt het me sterk dat ze dit soort dingen niet server side regelen waardoor je nooit kan cheaten.
[removed]

Hoe gaat dit in z'n werk dan? Ik ben het nu al een aantal keer tegengekomen dat iemand opzettelijk zat te TK-en. Is er een manier om deze mensen te reporten, of houden ze dat zelf in de gaten?psychoclown schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:25:
... hetzelfde geldt voor TK'ers die het opzettelijk doen
Don't dream your life, live your dreams!
Daarvoor moet je een mail sturen naar een mailadres (staat op het forum) met bewijs dat degene had zitten TK'en. Dit zullen zij dan bekijken en aan de hand daarvan besluiten om te temp bannen of zelfs perm bannenSilencerNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:45:
[...]
Hoe gaat dit in z'n werk dan? Ik ben het nu al een aantal keer tegengekomen dat iemand opzettelijk zat te TK-en. Is er een manier om deze mensen te reporten, of houden ze dat zelf in de gaten?

Screenshot van TK + erbij vermelden dat er geen excuses oid is gezegt aka met opzet. Grote kans dat ze een ban of zelfs perm ban krijgen mocht het vaker gebeurt zijn.SilencerNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:45:
[...]
Hoe gaat dit in z'n werk dan? Ik ben het nu al een aantal keer tegengekomen dat iemand opzettelijk zat te TK-en. Is er een manier om deze mensen te reporten, of houden ze dat zelf in de gaten?
Schoot ene van men team bij het begin van t spel op de achterkant van men tank, waarvoor weet ik niet. Mijne kameraad zag dat en schoot terug op die kerel, ik kon dat niet laten en schoot ook nog eens waarna men kameraad hem dan maar met een laatste schot afmaakte.
s'Anderdaags wij beiden voor een dag geband wegens teamkill, dus ze houden er wel degelijk rekening mee.
Dit los ik dus altijd makkelijk op als ik in mijn ISU rond toer.BramSd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:18:Wat me echter ook bijblijft is de ervaring dat ik met een Hetzer (toch al een slechte tank) niet op een mooie sniperpositie kon gaan staan, omdat een light en een medium tank die positie hadden ingenomen. Ik kreeg ze niet aan het verstand gepeuterd dat ze een verkeerde rol op zich probeerden te nemen. Heel irritant.
Werkt altijd primaTank/player X move or you get an 122mm AP shell in your arse.

[Voor 7% gewijzigd door User op 22-02-2011 16:32]
Ik zou blijven staan, en je voor de rest van het potje ontzettend gaan irriteren. Als je het nog netjes had gevraagd ok.User.tmp schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:31:
Werkt altijd primaEr zijn maar weinig tanks die er goed vanaf komen als ze een 122mm AP in hun reet krijgen
Heb al meerdere keren mijn ferdinand voor een andere TD geplaatst die dacht dat hij meer recht had op een plekje dan mij en begon te janken (met de maus is het helemaal leuk, kunnen ze niks meer zien

Dit topic is gesloten.