Een echte softcorespelert dusWizz15 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb toch echt liever een team dat spot, dan een team dat niet spot maar wel healthpacks dropt. Spotten heeft het hele team wat aan, een healthpack alleen de personen in de buurt van die medic.
Bovendien spotten is de meest effectieve manier om een beetje teamplay op gang te krijgen. Zodra er ergens een groep vijanden gespot is, weet een groot gedeelte van je team waar ze hun aandacht op moeten vestigen. Een healthpack heeft alleen nut als je al geraakt bent, had voorkomen kunnen worden als er voldoende gespot werd
Als ik een teamgenoot in zijn eentje een vlag zie cappen en ik zie een groepje vijanden rondom die vlag, dan spot ik ze sowieso. De teammate weet dat er vijanden in de buurt zijn en kan een betere plek opzoeken of in ieder geval zorgen dat zijn wapens geladen zijnDe rest van ons team kan ze op dat moment afleiden door ze onder vuur te nemen terwijl de vlag gecapt wordt.
Teamplay in HC is helemaal handig. Je kunt niet al kip zonder kop rambo ergens heen rennen. Elke pc speler met een beetje hand oog coordinatie zal je binnen twee seconde afgeschoten hebben. Of minimaal beschadigd, waar het verhaaltje van de vorige paragraaf nut heeft. Daarnaast, als een van je squad genoten een veilig spawnplekkie gevonden heeft, diep in enemy territory, is het zeer handig die squad genoot er op te attenderen dattie even moet blijven zitten en wachten op reinforcements.
Overigens, als je niet zeker bent dat een tegenstander ergens achter een hoekje schuilt, moet je goed luisteren en een granaat erlangs gooien. Gewoon aan je eigen kant van de muur zodat de kerel in kwestie niet doorheeft en wegrent. Het is niet de bedoeling dat de granaat de tegenstander om zeep helpt, maar dat jij de info krijgt dat er iemand van de tegenstander zit.
Werkt prima bij zolders in huisjes, of bovenverdiepingen in huisjes. Wil je toch een granaat gooien en iemand slopen, ga voor de trap staan in een huisje en smijt tegen de muur boven de trap aan. Vervolgens stuitert de granaatappel op de tweede verdieping, en heb je (in HC) alle mensen die bovenaan het trappengat kamperen, of voor het raampje staan.