Bedankt voor alle tips en suggesties!
Hoe ik te werk ga (niet bij de Tweakers app, maar bij andere apps) is dat ik feitelijk de héle "app" bouw als een webpage en daar een simpele webview / wrapper omheen gooi.
Als ik wil dat de webpage communiceert met C# of andersom, dan gebruik ik daar gewoon de standaard calls voor (zelfde werkt ook zo voor Android; iets andere syntax- maar hetzelfde principe).
Maar ik merk toch dat het allemaal 'net niet' is, zo'n HTML-in-een-webview-oplossing (puur qua performance bedoel ik; functioneel is het allemaal hetzelfde als native C#).
Ik had laatst bv. een
Dance-appje gebakken die nog redelijk scoorde (2500 downloads, ofzo) en om door de lijst met stations te scrollen, gebruikte ik een standaard iScroll-scriptje.
De reden hiervoor is weer dat je in een normale webview geen scrollbar ziet (bij de Tweakers app heb ik die er maar zelf in geprogrammeerd). Ander voordeel is dat je bij iScroll de boel nog wat kan stylen en er een bounce-effectje aan mee kan geven (ik ben nogal visueel ingesteld; ik wil dat een app het goed doet, maar ook goed oogt...).
Bij mij werkte het allemaal perfect en smooth (Lumia 820 als test-device), maar ik kreeg echt veel negatieve reacties dat de scroll zo laggy als hell was (zelfs van high-end gebruikers).
Na lang zoeken, wikken, weggen, CSS oplossingen, etc... heb ik de hele iScroll er maar uitgehaald en de native scroll gebruikt (wederom met een eigen geschreven javascriptje die nu toch iets van een scrollindicator toont).
En ook als je een button indrukt, en de classname verandert zodat je de "playstatus" in de button ziet, voel je dat de boel dichtslibt qua performance... (enige dat ik doe is een classname op een button zetten, bv. "button.play blue" of "button.pause blue")...
Het frameworkje voor die radiostations had ik eerst als 100% native app gemaakt (om te testen) en die werkte extreem soepel... maar omdat ik handiger ben met CSS en je met CSS animaties toch weer net iets meer kan dan de storyboard-oplossingen, heb ik het nagebouwd in HTML - en dan merk je wel het verschil...
Phonegapp / Cordova / etc... ken ik - maar ik verdien mijn geld als web-developer en wil dus het liefst zo veel mogelijk met die kennis verder bouwen; app maken kost (mij) veel tijd en de kennis die ik er mee opdoe, kan ik nu weer direct 'terug laten vloeien' in mobile responsive websites;
Via Phonegapp / Cordova zit je toch net op een iets andere niche te werken en heb ik minder synergie qua uren die ik er in steek en kennis die ik opdoe voor mijn web-development business (los van het feit dat ik eigenwijs ben en het leuk vind alles zelf uit te zoeken...).
PS. Ik gebruik de meest recente (stable) versie van jQuery, flikker alle overbodige assets / debug-routines er standaard uit en die 300MS delay heb ik er ook uitgegooid, dmv. een meta-tag en CSS-declaratie...
Wellicht is HTML5 sneller, als je alles op je canvas rendert, ipv. een klassieke DOM-structuur gebruikt - maar dat wijkt dan weer erg veel af van hoe ik normale mobile / responsive oplossingen voor het web gebruik...
[
Voor 7% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 17-11-2014 11:05
]