Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:13:
Dat is toch een mooi bedrag - maar dan neem ik aan dat je ook echt zinvolle / populaire apps hebt?

Mijn apps zijn vooral fun-apps; wel veel impressies (van de ads), dus de markt is er wel - maar niemand klikt op de ads...

Ik heb zelf een ad-rotator gemaakt (soort mediator - waar Microsoft vorige week zelf mee is aangekomen) die om-en-om een ander netwerk inlaadt en om de 60 seconden weer binnen het netwerk een andere ad oproept.

https://dev.windowsphone.com/en-us/AdMediator

Maar dat levert dus niets op... kost alleen maar geld :)

Full-screen ads heb ik liever niet (wel mee geëxperimenteerd; Google SDK ondersteunt het ook) - maar ik kreeg direct klachten en "opzeggingen" van gebruikers... maar goed, die roepen al moord en brand bij een normale advertentie (zou ik zelf ook doen overigens!) :)

PS. Voor de gebruikers van de Tweakers.net app - binnenkort weer een leuke nieuwe feature; notificaties / live-tile had ik al ingebouwd en nu is het ook mogelijk om een artikel direct te delen via Whatsapp... officieel kan dat niet (het kan op alle platforms, behalve Windows Phone...) maar ik heb toch een manier gevonden...
Ze staan wel beiden in de top 100 van hun categorie, dus ik denk dat de mensen ze wel zinvol vinden of het is gewoon goede "marketing" geweest :P. De in app aankopen zorgen er in ieder geval voor dat de reclames verdwijnen en dat er extra features vrijkomen. Bij vserv is het wel zo dat je ook betaald krijgt per impressie ook al is er niet op geklikt. Ik weet niet hoe dat bij die van google/microsoft zit. Afgelopen maand had ik 651.000 impressies en 36.700 kliks.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bij Google krijg je alleen iets bij een klik, bij Microsoft kréég je ook wel per impressie - maar volgens mij zijn ze daar vanaf gestapt...

Ik klik ook vaak op die beeldvullende banners, maar enkel omdat die sluit-kruisjes / buttons zo klein zijn..

Dan klik je op de hotspot, ipv. op de sluitknop en trigger je dus die advertentie... Daarna direct op de back-button klikken om je vergissing te herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:34:
Bij Google krijg je alleen iets bij een klik, bij Microsoft kréég je ook wel per impressie - maar volgens mij zijn ze daar vanaf gestapt...

Ik klik ook vaak op die beeldvullende banners, maar enkel omdat die sluit-kruisjes / buttons zo klein zijn..

Dan klik je op de hotspot, ipv. op de sluitknop en trigger je dus die advertentie... Daarna direct op de back-button klikken om je vergissing te herstellen...
Ik denk dat dat laatste ook vaak gebeurd bij mijn apps. Ik kan niet geloven dat er 36700 keer oprechte interesse is geweest in zo een advertentie.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Extra gratis voor ons developers; de volledige versie (extended) van Visual Studio 2013

http://www.windowscentral.com/microsoft-has-new-and-free-version-visual-studio-small-developer-teams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Thanks! Gelijk aan het installeren geslagen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MS maakt alles gratis...

Development suite - gratis
Development signup -1x 15 usd, never expires
Development unlock - gratis
Development app studio - gratis

Hopen dat het effect sorteert en er meer / betere apps komen, maar voor het zelfde geld kan je denken dat ze radeloos zijn; een goed product is immers geld waard... dus waarom bieden ze alles gratis / in de uitverkoop aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:04:
MS maakt alles gratis...

Hopen dat het effect sorteert en er meer / betere apps komen, maar voor het zelfde geld kan je denken dat ze radeloos zijn; een goed product is immers geld waard... dus waarom bieden ze alles gratis / in de uitverkoop aan?
Nou nog een goede plugin voor ontwikkeling van iOS en Android zoals Xamarin, maar dan gratis...

Ik denk dat Microsoft meer private developers wil aantrekken om meer apps te maken voor W(P) 8. Daar zit dan hun verdienmodel. In Windows 10 kan je straks ook makkelijker desktop programma's in de store plaatsen, waar Microsoft dan ook wat aan verdiend. Dus zo vreemd hoeft het niet te zijn om aan de ontwikkelzijde het één en ander gratis te maken als je aan de store-zijde geld kan verdienen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Die gratis/meer goedkopere plugin zal er ook wel aankomen. Microsoft is een samenwerking aangegaan met Xamarin een half jaar ofzo geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Caelorum schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:54:
Die gratis/meer goedkopere plugin zal er ook wel aankomen. Microsoft is een samenwerking aangegaan met Xamarin een half jaar ofzo geleden.
Inderdaad:

http://www.windowscentral...bal-partnership-microsoft

Xamarin zit meteen geïntegreerd in Visual Studio Community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:13:
PS. Voor de gebruikers van de Tweakers.net app - binnenkort weer een leuke nieuwe feature; notificaties / live-tile had ik al ingebouwd en nu is het ook mogelijk om een artikel direct te delen via Whatsapp... officieel kan dat niet (het kan op alle platforms, behalve Windows Phone...) maar ik heb toch een manier gevonden...
De Tweakers.net app begint zo langzamerhand voor mij nu wel een killer app te worden hoor _/-\o_ Vooral die notificaties zijn lekker. Enige waar ik niet aan kan wennen is het menu. Die zie ik liever zoals die in de meeste apps zit, met een schuifje hier en daar etc om iets aan of uit te zetten.

Verder zou ik er geen probleem mee hebben als er een betaalde Tnet app zou komen naast de huidige om bv ads af te kopen. De tijd die sommige devs in hun apps steken, is mij het geld wel waard voor een mooie en goede WP experience.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
De notificaties / live-tiles zijn een work in progress...

Ik heb geen toegang tot de servers van Tweakers (hè, wat vreemd - waarom toch niet!) - en wil / kan niet betalen voor de push-notificatie service van Microsoft...

Dus ik heb een vage work-around gevonden om toch live notificaties te tonen, zonder gebruik te maken van bovenstaande opties :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ETsOwWG.jpg

Allemaal Javascript overigens... laatst heb ik ook een optie toegevoegd om als notificatie-geluid de tune van Tweakers te te gebruiken; dan wordt het allemaal helemaal leuk, omdat je echt een Tweakers-gevoel krijgt bij elke nieuwe headline :)

Laatst had ik ook nog een optie om het aantal nieuwtjes van Tweakers op je lockscreen te plaatsen :) Maar dan vereist het dat de app altijd op de achtergrond meedraait; en dat vond ik zonde van de batterij, dus dat heb ik nooit gereleased..

Wat betreft de instellingen; je hebt volkomen gelijk... de reden dat het nu in een pulldown zit, is omdat ik niet kan programmeren...

Die pulldown is een standaard library om afwijkende message-boxes te tonen (eigen kleuren, fonts, opties) en die ondersteunt geen schuifjes... (het is geen losse XAML-pagina die je ziet, maar echt een suffe message-box).

Maar de ruimte voor de settings is nu op (op kleine schermen wordt hij 100% beeldvullend gebruikt), dus ik moet binnenkort toch maar even iets anders uitvogelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rcFqUrB.jpg

Verder zijn al mijn apps gewoon HTML / Javascript based... niet heel soepel en native aanvoelend, maar het voldoet - en is makkelijk te porten naar Android (wat ik op termijn wel wil doen - al blijft WP 100% voorkeur krijgen voor mij - Android is meer leuk omdat je dan opeens 100x meer downloads hebt...)

ps. voor hun die niet weten waar ik het over heb; ik maak de Tweakers WP app...

Wat betreft je opmerking over een betaalde app; mijn app is toch gratis? En toont geen ads.... en Tweakers zelf heeft geen app... (niet voor WP - en de andere platforms hebben ze teruggetrokken)... per week ben ik iets van 4 uur bezig met de app - dus dat valt wel mee.

[ Voor 21% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 15-11-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:43:
[...]en wil / kan niet betalen voor de push-notificatie service van Microsoft...[...]
Maar die is gewoon gratis voor gebruik? ZE hebben zelfs twee maanden geleden de limieten omhoog gegooid naar een niveau waar jij met deze app niet aan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Met die 150 downloads van de app kom ik daar zeker niet aan :)

Maar ik ben gewoon niet zo thuis in het ontwikkelen... daarom doe ik alles via HTML / JS / CSS

Iedereen roept dat HTML5 helemaal "de bom" is, dus wie ben ik om het tegendeel te bewijzen?

Overigens is mijn ervaring dat HTML5 giga-traag is... zelfs als je een button indrukt, merk je al dat het niet zo 'snappy' is als een native / code-behind / XAML button... in alles zit gewoon een vertraging.

(en dan heb ik het niet over die manipulation-css die je via CSS of meta-tags kan opheffen, waardoor het 300ms sneller wordt...)

ps. de reden dat ik alles via Javascript doe, is ook omdat ik gewoon nul komma nul toegang heb tot resources van Tweakers... ik lees nu alles via-via (Cronjob) een RSS feed uit, zet dat met PHP om naar een JSON string (ook omdat de standaard RSS-reference van WP op zijn bek gaat bij Tweakers...)

Die wordt door de background-agent 3x per uur ingelezen en gevalideerd - en dat zorgt voor een toast op je scherm, met aangekoppeld linkje...

Deze manier van werken is platform-agnostisch (Hello, Android - je widgets snappen deze codes ook!) - en zelfs app-agnostisch, omdat ik met exact hetzelfde script bv. ook de NU.nl | Tech app aanstuur (met één variabele van de RSS-source).

Het is dus vooral effectief en snel; beide apps hebben niet eens 200 downloads samen - dus ik contamineer het liefst zo veel mogelijk van de code-base... werken voor WP is heel leuk, maar met 40 uur werk in de week (gemiddeld, voor de 15 apps die ik nu heb) en niet eens 1500 downloads tezamen moet het vooral leuk blijven...

[ Voor 46% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 15-11-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja je zou dat gedeelte ook op een server doen en daar de push berichten sturen naar de devices. Zijn pima oplossingen voor te vinden, maar is inderdaad wel wat anders dan javascript. Enige dat ik wilde aangeven is dat gebruik van MPNS/WNS gratis is voor een miljoen pushes per maand. Sterker nog hun Notification hubs kan je ook met een javascript backend gebruiken en ondersteunen ook ios en android: http://azure.microsoft.co...rvices/notification-hubs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:04:
Met die 150 downloads van de app kom ik daar zeker niet aan :)

Maar ik ben gewoon niet zo thuis in het ontwikkelen... daarom doe ik alles via HTML / JS / CSS

Iedereen roept dat HTML5 helemaal "de bom" is, dus wie ben ik om het tegendeel te bewijzen?

Overigens is mijn ervaring dat HTML5 giga-traag is... zelfs als je een button indrukt, merk je al dat het niet zo 'snappy' is als een native / code-behind / XAML button... in alles zit gewoon een vertraging.

(en dan heb ik het niet over die manipulation-css die je via CSS of meta-tags kan opheffen, waardoor het 300ms sneller wordt...)
Op zich zou dat volgens mij niet hoeven. Misschien kan je hier of in een eigen topic eens een testcase delen om te kijken of we een bottleneck kunnen vinden? Misschien heb je een rare event handler, gebruik je een oude versie van jQuery of een rare selector ofzo die lastig doet. Lijkt me interessant om te debuggen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:04:

Maak je voor de apps gebruik van bijvoorbeeld Cordova of Phonegap? Of programmeer je native in javascript, want dat kan ook.

Cordova gebruikt een webview om de html in te draaien. Daar kun je inderdaad last hebben van een 300ms vertraging, omdat de webview even wacht om te zien of er een dubbelklik komt. Dat is op te lossen door geen click-events te gebruiken, maar alles om te zetten naar touch-events. Er zijn ook scriptjes die dat voor je op kunnen lossen, zoals FastClick. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je de native javascript oplossing gebruikt dit probleem niet van toepassing is, maar dat kan ik zo snel niet terugvinden. Als dat wel zo is, is FastClick hier misschien ook een oplossing voor.

Wellicht ook interessant, push notifications kun je ook met javascript redelijk eenvoudig implementeren:
Native: MSDN: Sending toast notifications (HTML) - Windows app development
Cordova plugin: https://github.com/phonegap-build/PushPlugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bedankt voor alle tips en suggesties!

Hoe ik te werk ga (niet bij de Tweakers app, maar bij andere apps) is dat ik feitelijk de héle "app" bouw als een webpage en daar een simpele webview / wrapper omheen gooi.

Als ik wil dat de webpage communiceert met C# of andersom, dan gebruik ik daar gewoon de standaard calls voor (zelfde werkt ook zo voor Android; iets andere syntax- maar hetzelfde principe).

Maar ik merk toch dat het allemaal 'net niet' is, zo'n HTML-in-een-webview-oplossing (puur qua performance bedoel ik; functioneel is het allemaal hetzelfde als native C#).

Ik had laatst bv. een Dance-appje gebakken die nog redelijk scoorde (2500 downloads, ofzo) en om door de lijst met stations te scrollen, gebruikte ik een standaard iScroll-scriptje.

De reden hiervoor is weer dat je in een normale webview geen scrollbar ziet (bij de Tweakers app heb ik die er maar zelf in geprogrammeerd). Ander voordeel is dat je bij iScroll de boel nog wat kan stylen en er een bounce-effectje aan mee kan geven (ik ben nogal visueel ingesteld; ik wil dat een app het goed doet, maar ook goed oogt...).

Bij mij werkte het allemaal perfect en smooth (Lumia 820 als test-device), maar ik kreeg echt veel negatieve reacties dat de scroll zo laggy als hell was (zelfs van high-end gebruikers).

Na lang zoeken, wikken, weggen, CSS oplossingen, etc... heb ik de hele iScroll er maar uitgehaald en de native scroll gebruikt (wederom met een eigen geschreven javascriptje die nu toch iets van een scrollindicator toont).

En ook als je een button indrukt, en de classname verandert zodat je de "playstatus" in de button ziet, voel je dat de boel dichtslibt qua performance... (enige dat ik doe is een classname op een button zetten, bv. "button.play blue" of "button.pause blue")...

Het frameworkje voor die radiostations had ik eerst als 100% native app gemaakt (om te testen) en die werkte extreem soepel... maar omdat ik handiger ben met CSS en je met CSS animaties toch weer net iets meer kan dan de storyboard-oplossingen, heb ik het nagebouwd in HTML - en dan merk je wel het verschil...

Phonegapp / Cordova / etc... ken ik - maar ik verdien mijn geld als web-developer en wil dus het liefst zo veel mogelijk met die kennis verder bouwen; app maken kost (mij) veel tijd en de kennis die ik er mee opdoe, kan ik nu weer direct 'terug laten vloeien' in mobile responsive websites;

Via Phonegapp / Cordova zit je toch net op een iets andere niche te werken en heb ik minder synergie qua uren die ik er in steek en kennis die ik opdoe voor mijn web-development business (los van het feit dat ik eigenwijs ben en het leuk vind alles zelf uit te zoeken...).

PS. Ik gebruik de meest recente (stable) versie van jQuery, flikker alle overbodige assets / debug-routines er standaard uit en die 300MS delay heb ik er ook uitgegooid, dmv. een meta-tag en CSS-declaratie...

Wellicht is HTML5 sneller, als je alles op je canvas rendert, ipv. een klassieke DOM-structuur gebruikt - maar dat wijkt dan weer erg veel af van hoe ik normale mobile / responsive oplossingen voor het web gebruik...

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-11-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hier een demoootje van hoe easy het maken van een app is, op basis van HTML;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5aw2Dw0lD_I]

Ik heb een lijstje met radiostations (komt uit een miniSQL database die op je telefoon draait), maar dat ding laadt in een vaste volgorde de stations in.

Dus ik dacht "is het mogelijk om een eigen volgorde te bepalen" (zodat je favoriete station altijd bovenin staat).

Met jQuery Javascript is dat - letterlijk - één regel werk;

JavaScript:
1
listItem.parent().prepend(listItem);

Hiermee haal je de button (waar je op klikt) weg uit de lijst, plaats hem bovenin en je hebt een nieuwe Array()

Die array sla ik op in json-formaat via een local-cookie en voortaan heeft elke gebruiker zijn eigen volgorde van favoriete stations :)

Met CSS kan je dan via één regeltje een animatie toevoegen, om even visueel te bevestigen dat de button is verplaatst, en "on top of the others" is gezet.

De hele routine om - geanimeerd - een voorkeurslijst in te stellen was nog geen 15 minuten werk, en iets van 5 regels code (er zit wat fout-controle op, bv. dat een button die al boven aanstaat geen acties triggered en dat je pagina "in to view" scrollt als de button buiten beeld zou vallen).

Overigens is de performance wel smoother dan op deze video; de capture-software stond op 60fp/s maar echt goed komt dat niet over...

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Je Dance Core app werkt een stuk beter/sneller sinds de laatste update. :)
Ik gebruik hem eigenlijk niet, maar af en toe probeer ik gewoon wat apps uit van jullie hier.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
@Stravincy Thx, ik heb hard aan het framework gesleuteld de laatste dagen - blijkbaar loont dat in de UI en UX van de gebruiker(s) :) - binnenkort komt er nog 24/7 TerrorCore from Rotterdam bij - wellicht bekoort je dat meer!

Komende dagen rol ik nog een nieuwe versie uit voor de drie apps die er nu gebruik van maken, dan is alles weer on par met elkaar...

Ik ben me aan het begeven op het wondere pad van de In App Purchases (IAP).

De situatie is als volgt;
  • De app (Vintage Radio) is gratis, maar toont onderin wel ads (rotator).
  • Via een Remove Ads! button, kan je die ads "afkopen" à 1 eur / 1 usd.
  • Op het moment dat je die IAP aanschaft, worden de ads realtime weggehaald (restart is niet nodig).
Dit werkt perfect, echter als ik de app verwijder en opnieuw installeer, dan zie ik toch weer ads...

Ik kan dan de IAP opnieuw doen (kost niets als het goed is; ik heb hem immers al eerder gekocht), maar volgens de guidelines van Microsoft moet een licentie op een durable IAP actief blijven, ook als je de app volledig weghaalt en opnieuw installeert (op dezelfde of een andere device).

Wat wel belangrijk is; ik test het hele IAP proces in een bèta-programma (de IAP is dan sowieso gratis, dus ik kan niet zien of ik 2x zou moeten betalen bij her-installatie; het kost immers nooit niets...).

Als ik in de Purchase History kijk op WindowsPhone.com zie ik de aankoop ook niet terug in de lijst (wellicht omdat het een bèta-aanschaf is - en wellicht dat hij daardoor sowieso niet "herinnerd" wordt bij her-installatie van de app?).

Ik weet van andere apps nog wel dat ik 2x die IAP moest doorlopen (1x betalen en na een re-install nogmaals, waarbij hij wel gratis was).

Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Ligt het aan de bèta-omgeving dat de licentie niet bewaard wordt op de telefoon?
  • Is het de bekende storing bij MS (aantal weken terug) waardoor ik de ads na een her-install weer zie?
  • Of is dit normaal en worden licenties niet op je telefoon bewaard, als je de app zelf verwijderd en moet je 1x de IAP opnieuw doen (en wellicht ditmaal dan niets betalen - maar wel even weer die licentie op 'true' zetten)?

[ Voor 19% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-11-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Voor de liefhebbers... work in progress...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9sVAMZt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Je hebt wel door dat de onderkant van je labels wegvalt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Work in progress :)

- edit 1 - Hij staat in de store... ben benieuwd of het werkt :)

- edit 2 - Ik heb voor al mijn apps (waar reclame aanwezig was) een optie ingebouwd om voor 1 EUR / USD die krengen voor eeuwig te verbergen...

Als je de in-app aankoop doet, zie je echter nergens een beschrijving van het "in app product" zelf (die je wel moet invoeren als je de in app aankoop via het dashboard van WP toevoegt).

Zie je die omschrijving nooit of is er iets mis? Nu koop je iets, zonder dat je exact weet wat het is (okay, de button-tekst is "remove ads... $1,-" en de product-title is "<product-name> - Full Version", maar er staat nergens een definitie van wat het product dan is ("Remove the ads from this app and enjoy a commercial free experience" of zo iets had ik telkens ingevoerd)...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uxVLglg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fqUzlYA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y4A8CZF.jpg

[ Voor 148% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-11-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, het lijkt wel of ik de enige ben hier...

Niemand reageert, niemand antwoord op mijn vragen, I am so lonelyyyyyyyyyy :)

Het forum is net zo dood als Windows Phone, wellicht...

Anyhow, nieuwe app van mijn hand; ik werd er doodziek van dat zowel Tele2 als T-Mobile geen apps hebben om je bel-verbruik-minuten-status te tonen... en aangezien WP zelf geen (decent) API heeft om je belgedrag te monitoren (handig, voor zakelijk gebruik; je hebt geen idee hoeveel minuten je per maand belt), heb ik zelf maar weer een app gemaakt;

Telefoon Tegoed

Ding werkt simpel, extreem illegaal en old-skool over https:// zonder Public Secret API Keys (want die weigeren Tele2 en T-Mobile vrij te geven voor Windows Phone).

Je kiest je provider, geeft je inlog op, drukt op de button en.... je ziet hoeveel je verbruikt hebt die maand :) Als je eenmaal een belstatus hebt opgevraagd, wordt die gecached zodat je hem ook (offline) nog eens kan raadplegen.

Alles quick-and-dirty geprogrammeerd, totaal niet vormgegeven en niet eens twee uur werk om te maken... (handmatig tekenen van het app-icoon was het meeste werk).

Zie splash-screen en (animated) GIF capture...

For those who are interested...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9chXQcZ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LgnHNkn.gif

[ Voor 4% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-11-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik vind eerlijk gezegd alleen de MB's die ik nog over heb per maand interessant. Dan voldoet datasense toch wel. Maar wel een goed idee voor mensen die veel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
@SuikerBrood

De app haalt de data adaptief op, dus afhankelijk van je abonnement;

In de demo zie je mijn "plan", en ik ben zuinig - want ik heb geen internet-abonnement ;)

Bij T-Mobile krijg je "gratis" onbeperkt internet en sms; alleen internet is dan wel beperkt tot 64kb/s (snel genoeg voor email / whatsapp / google, etc...).

Daarom zie je bij mij alleen de resterende minuten; de rest is immers onbeperkt en dus het vermelden niet waard (maar als je de app gebruikt met een abonnement waar je wel data-traffic hebt, dan wordt dat netjes vermeld)...

Overigens is alles 100% Javascript; je kan met dat appje zelfs inloggen bij de ING-bank en daar je bank-tegoed opvragen...

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-11-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:25:
[...]

Als je de in-app aankoop doet, zie je echter nergens een beschrijving van het "in app product" zelf (die je wel moet invoeren als je de in app aankoop via het dashboard van WP toevoegt).

Zie je die omschrijving nooit of is er iets mis? Nu koop je iets, zonder dat je exact weet wat het is (okay, de button-tekst is "remove ads... $1,-" en de product-title is "<product-name> - Full Version", maar er staat nergens een definitie van wat het product dan is ("Remove the ads from this app and enjoy a commercial free experience" of zo iets had ik telkens ingevoerd)...

[...]
Die omschrijving zie je inderdaad nergens. Ik zou ook verwachten dat je die op de pagina 'Confirm purchase' zou zien. Je kunt hem wel opvragen vanuit je app (ProductListing.Description).

Hebben jullie ook dat jullie app vaak featured is in een store? Mijn app News Live Tiles was de afgelopen maand al op 20 dagen een featured app, per dag in 10~20 landen! Vaak is dat duidelijk terug te zien in het aantal downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hebben jullie ook dat jullie app vaak featured is in een store?

Nee, nooit :)

Maar dat zal aan mijn apps liggen... Ik heb nu iets van 15 apps, met in totaal maar liefst 2.000 downloads :)

Per week werk ik er gemiddeld 40 uur aan (vrije tijd) en update ik iets van 3 apps per week, per keer...

Aan de andere kant, ik vind die hele Windows Phone Store doder-dan-dood...

Als ik specifiek zoek op (mijn eigen) app, dan zie ik eerst 10 apps die er totaal niets mee te maken hebben, en dan pas de mijne (ook al heeft de mijne 4 sterren en de rest 3 of 0...).

Wanneer ik dan een app (wederom van mezelf) open, en ik kijk bij "related apps", dan zie ik dingen als Facebook / Twitter / Vage-Shit-Die-Nergens-Op-Slaat...

En bij "featured apps" of "best rated" zie ik apps die nul (0) ratings hebben en al dagen in de store op pagina één staan...

Mijn eigen apps boeien me niet (wat download betreft; ik zit in de gelukkige omstandigheden dat ik het voor het geld niet hoef te doen), maar die hele store is zo ziek als wat (nog erger; open de market store voor Windows (x86 / RT) en dan is het helemaal erg... er wordt daadwerkelijk níets gedownload, niets gerate en niets geupdate... het hele Store-Gebeuren is gewoon een extreem-dooie-pier.

Okay, het is gechargeerd - maar als je het vergelijkt met de "reuring" bij Android en iOS dan staat WP er wel zo extreem slecht, eenzaam, ongeïnspireerd voor als het maar zijn kan...

Als ik bv. zoek naar code-solutions op iets als StackOverflow, dan zie je bijdragen uit 2012 (het moment dat WP7 werd geïntroduceerd). Nadien is er nooit meer iets bijgekomen, en meestal heeft de vraag-stelling +1 en het aantal antwoorden maximaal 3... Vergelijk je het met Xcode of Java (resp. iOS en Android) dan zit je op een factor 100x meer...

Toen WP7 werd geïntroduceerd waren er nog wel wat mensen die references / libaries schreven- maar na de absulute deceptie (een jaar later) zijn die nooit meer aangepast... het is echt zoeken naar bijdragen ná 2013.

:O

[ Voor 23% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-11-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Koode schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:52:
[...]

Die omschrijving zie je inderdaad nergens. Ik zou ook verwachten dat je die op de pagina 'Confirm purchase' zou zien. Je kunt hem wel opvragen vanuit je app (ProductListing.Description).

Hebben jullie ook dat jullie app vaak featured is in een store? Mijn app News Live Tiles was de afgelopen maand al op 20 dagen een featured app, per dag in 10~20 landen! Vaak is dat duidelijk terug te zien in het aantal downloads :)
Sinds de eerste dag dat ik geafeatured ben is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet gefeatured ben, dus volgens mij is het normaal??

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:17:
Hebben jullie ook dat jullie app vaak featured is in een store?

Nee, nooit :)

Maar dat zal aan mijn apps liggen... Ik heb nu iets van 15 apps, met in totaal maar liefst 2.000 downloads :)

Per week werk ik er gemiddeld 40 uur aan (vrije tijd) en update ik iets van 3 apps per week, per keer...

Aan de andere kant, ik vind die hele Windows Phone Store doder-dan-dood...

Als ik specifiek zoek op (mijn eigen) app, dan zie ik eerst 10 apps die er totaal niets mee te maken hebben, en dan pas de mijne (ook al heeft de mijne 4 sterren en de rest 3 of 0...).

Wanneer ik dan een app (wederom van mezelf) open, en ik kijk bij "related apps", dan zie ik dingen als Facebook / Twitter / Vage-Shit-Die-Nergens-Op-Slaat...

En bij "featured apps" of "best rated" zie ik apps die nul (0) ratings hebben en al dagen in de store op pagina één staan...

Mijn eigen apps boeien me niet (wat download betreft; ik zit in de gelukkige omstandigheden dat ik het voor het geld niet hoef te doen), maar die hele store is zo ziek als wat (nog erger; open de market store voor Windows (x86 / RT) en dan is het helemaal erg... er wordt daadwerkelijk níets gedownload, niets gerate en niets geupdate... het hele Store-Gebeuren is gewoon een extreem-dooie-pier.

Okay, het is gechargeerd - maar als je het vergelijkt met de "reuring" bij Android en iOS dan staat WP er wel zo extreem slecht, eenzaam, ongeïnspireerd voor als het maar zijn kan...

Als ik bv. zoek naar code-solutions op iets als StackOverflow, dan zie je bijdragen uit 2012 (het moment dat WP7 werd geïntroduceerd). Nadien is er nooit meer iets bijgekomen, en meestal heeft de vraag-stelling +1 en het aantal antwoorden maximaal 3... Vergelijk je het met Xcode of Java (resp. iOS en Android) dan zit je op een factor 100x meer...

Toen WP7 werd geïntroduceerd waren er nog wel wat mensen die references / libaries schreven- maar na de absulute deceptie (een jaar later) zijn die nooit meer aangepast... het is echt zoeken naar bijdragen ná 2013.

:O
Wat mij betreft voegen jouw apps ook helemaal niks toe aan de store van Windows Phone. Ik gebruik er in ieder geval niet een van. Wat moet iemand met een IBAN app of Halloween Radio, Interfierce?

De gewilde apps doen het volgens mij prima.

Het heeft ook met de mentaliteit te maken van een flink aantal developers. Zij bepalen wel hoe en wat. Prima, maar dan haken veel gebruikers af. Dat is dan het resultaat. Vanmiddag nog daarover gesproken met mijn broer. Hij zat op een forum (ben even de naam kwijt). Druk forum totdat de beheerders besloten dat er door elk gesprek een reclame uiting moest komen. Toen forumleden zeiden dat ze dat enorm irritant vonden was het antwoord: het is ons forum, wij bepalen wel hoe en wat. Vandaag de dag zit er geen hond meer op dat forum.

Ik gebruik met alle plezier een app als MetroTube. Prachtig vormgegeven maar helaas werkt het niet op de achtergrond. En nou is de maker zo verstandig om te luisteren naar zijn gebruikers: Het gaat werken op de achtergrond en anders installeren we een andere app die dat wel kan. Heel simpel volgens mij.

Dus: gewoon doen wat jouw gebruikers willen en anders de mazzel.

Waar kun je - volgens mij - mee scoren? Wil je een app maken die scoort dan kun je denken aan een NeVoBo app (Volleybal). Daar zijn al apps van maar die zien er niet uit. Dat kan beter en mooier. Maar dan gratis en zonder advertenties. Denk je dat je het beter weet en maak je er een betaalde app van of een app met advertenties, dan geef ik je weinig kans.

Of een P2000 app. Zijn er ook een paar van maar ook zo 2012. Kan ook mooier en beter.

Ik heb zelf net een vertaling gemaakt voor de PV Monitor app. Deze app maakt een bluetooth verbinding met een Sunny Boy omvormer. Nuttige app maar ik wil meer van de maker. Ik wil het grafisch mooier en ik wil meer informatie. De maker ziet het nut er niet van in. Maar wat mij betreft is het nut: biedt een andere app dat wel dan stap ik direct over. Zelf weten, maar uiteindelijk beslis ik wel welke app ik wel of niet gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 30-11-2014 00:01 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
@GERCOR - "Dat kan beter en mooier. Maar dan gratis en zonder advertenties."

Hi, Ger Cor!

Bedankt voor je feedback!

Los van het feit of je mijn apps leuk vindt (zoals ik al zei; mijn apps boeien me niet, ik werk er +/- 40 uur per week aan - maar voor het geld hoef ik het (gelukkig) niet te doen)... heb je enig idee hoeveel werk het kost om een app te bouwen?

En als het dan ook nog gratis / zonder advertenties moet...

Ik heb - op het moment van schrijven - 15 apps in de WP store, die brengen per maand ongeveer 3 tot 5 cent op. Daarvan heb ik er welgeteld één cloon van in de Android Store staan (99% dezelfde code-base, want HTML) en die levert daar iets van 125 euro op...

Waar denk je dat de gemiddelde developer dan voor kiest?

Nogmaal; voor mij is WP 100% platform nummer 1, maar feit is wel dat het zo dood en kansloos is als wat (ook na 4 jaar, met alle beloften van dien en zogenaamde uitzichten op een uv. store van WP10).

PS. Een app op de achtergrond laten draaien is natuurlijk geen moeite; onder de lockscreen draaien is één regel C# code (jammer dat de Google SDK dan wel op zijn bek gaat na een memory drain) en als het om muziek gaat kan je gewoon de Audio / Streaming Background Agent aanroepen... dat is 2 regels code...

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-11-2014 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GerCor schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:19:
[...]

Waar kun je - volgens mij - mee scoren? Wil je een app maken die scoort dan kun je denken aan een NeVoBo app (Volleybal).
Nee daar zitten meer dan 10 mensen op te wachten... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 30 november 2014 @ 01:07:
[...]Nee daar zitten meer dan 10 mensen op te wachten... :Z
...en dan gratis :)

Maar goed, het gaat me echt niet om de aantallen downloads (laat staan van mijn eigen apps).

Als ik echter kijk in de activiteit van de Windows Phone store (of de gewone Windows store), dan valt het me echt op dat er totaal geen beweging in zit...

Kijk naar de top 10 apps... Twitter / Faceboek en Rudy Huijn wana-bees (en dat al twee jaar lang).

Related apps? Totaal onzinnig, omdat ze één keyword aan gelijkenis hebben met jouw specifieke app.

Up and coming? Vage apps met één of geen waardering, die toch al een week op nummer één staan...

En deze hele "threat" is alleen maar begonnen omdat ik een TELE2 en T-Mobile account heb en deze weigeren een app te maken voor WP... ik heb ze gebeld (lekker naïef...) en na het gesprek met de klanten-service zelf maar besloten een app te bouwen.

Dat was - welgeteld - twee uur werk (voor beide providers), dus wat kost het?

WP heeft minder dan 3% aandeel in Nederland, dus het kost niets - maar levert na 3 jaar nog steeds niets op, blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:49:
@GERCOR - "Dat kan beter en mooier. Maar dan gratis en zonder advertenties."

Hi, Ger Cor!

Bedankt voor je feedback!

Los van het feit of je mijn apps leuk vindt (zoals ik al zei; mijn apps boeien me niet, ik werk er +/- 40 uur per week aan - maar voor het geld hoef ik het (gelukkig) niet te doen)... heb je enig idee hoeveel werk het kost om een app te bouwen?

En als het dan ook nog gratis / zonder advertenties moet...

Ik heb - op het moment van schrijven - 15 apps in de WP store, die brengen per maand ongeveer 3 tot 5 cent op. Daarvan heb ik er welgeteld één cloon van in de Android Store staan (99% dezelfde code-base, want HTML) en die levert daar iets van 125 euro op...

Waar denk je dat de gemiddelde developer dan voor kiest?

Nogmaal; voor mij is WP 100% platform nummer 1, maar feit is wel dat het zo dood en kansloos is als wat (ook na 4 jaar, met alle beloften van dien en zogenaamde uitzichten op een uv. store van WP10).

PS. Een app op de achtergrond laten draaien is natuurlijk geen moeite; onder de lockscreen draaien is één regel C# code (jammer dat de Google SDK dan wel op zijn bek gaat na een memory drain) en als het om muziek gaat kan je gewoon de Audio / Streaming Background Agent aanroepen... dat is 2 regels code...
Mijn game (Ship Battle) levert me meer dan een paar cent op: advertenties en een premium versie. De Android variant daarentegen levert minder op...
PubCenter is enorm verbeterd t.o.v. zeg 1 jaar geleden.

Ik word zo'n beetje elke dag wel ergens featured. Natuurlijk vind ik mijn app fantastisch, maar elke dag featuren hoeft natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er zijn ook maar weinig mooie apps in de WP store. Mijn dochter heeft mijn HTC 8X en die zit inderdaad te wachten op een mooie NeVoBo app. Je moest eens weten hoeveel 'meiden' volleyballen. Maar dat schreef ik al: jullie weten het altijd beter. En met het achterblijven van goeie, mooie en gratis apps op het niveau van Niels wordt het inderdaad ook niks.

Mijn dochter kan moeilijk tegen haar vriendinnen zeggen: ik heb een prachtige NeVoBo app op mijn Windows Phone. Want dat is niet zo. Waarom zouden die vriendinnen, die allemaal op iOS of Android zitten, een Windows Phone willen hebben? Want voor die meiden is volleybal inderdaad erg belangrijk. En dan heb ik het over 1 app, maar het geldt voor vrijwel alle apps.

Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen.

PS. Daniel Rubino van Windows Central noemt de Philips HUE app Oni 'da bomb'. Onze Niels9001 heeft dat bericht ook gelezen en gereageerd. 'Probeer die van mij ook eens, meer opties en gratis'. Ik heb Daniel gevraagd beide apps te bespreken op Windows Central. Dus, wie weet maakt Niels naam op Windows Central. En zo, denk ik, dat je het moet doen. Uitleggen hoeveel tijd het kost om een app te maken draagt helemaal niks bij. Het boeit niemand (vrees ik).

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:20:
Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen.
Gratis is bij jou het toverwoord. Voor niets gaat de zon op. Er zijn hobbyisten die het leuk vinden om een app te maken en hopen dat hun app veel gebruikt wordt, maar vooral apps die ergens data moeten opslaan kosten de developer geld.

Ik heb mijn app Recipe4share nu bijna een jaar in de store staan en samen met de Windows 8 versie heb ik redelijk wat bezoekers, en de app is gratis, maar dit kost mij wel 30 euro per maand.

Omdat mijn app niet genoeg bezoekers trekt en de content nog niet kan concurreren met de 'grote' recepten apps, kan ik er (nog) geen geld voor vragen. Advertenties daar heb ik zelf ook een hekel aan, dus dat wil ik niet.

Maar er zijn maar weinig hobbyisten die 30 euro per maand willen uitgeven. Dus een gratis NeVoBo aap gaat er niet komen of een volleyballer moet ook zo'n app missen EN developer zijn EN denkt; laat ik maar een app maken. Grote kans dat zo iemand bestaat, maar bij zichzelf denkt; dit kost veel tijd en geld, dus laat ik het maar niet doen of ik moet reclame tonen of geld voor de app vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies, je snapt het helemaal. Ik kan morgen in mijn garagabox ook een winkel beginnen. Kost me 38 euro in de maand en ik moet er elke dag gaan staan omdat ik een winkel hebben leuk vind. Maar als er dan geen hond komt omdat in het centrum grotere en mooiere winkels zijn met tig keer meer aanbod, dan is het toch niet vreemd dat mijn winkel niks gaat opleveren en hoogstwaarschijnlijk geld kost? En als mijn buurman dan zegt: Ik ga niet naar jouw winkel omdat ... (wat ik net als reden schreef) dan ligt het natuurlijk aan de buurman want voor hem moet alles mooier en gratis. JA, inderdaad ... mooier en gratis. En anders bekijk je het maar met je garagebox. Heel simpel.

Er zijn uiteraard, zoals jij zegt, diverse soorten developers. Op Windows Phone misschien iets teveel hobbyisten. Misschien is die NeVoBo app die nu in de WP store staat ook wel gemaakt door een hobbyist. Voor mijn dochter in ieder geval geen reden om een Windows Phone aan te bevelen bij anderen.

En dat 'voor niks gaat de zon op' klopt voor heel veel Nederlanders. Kijk naar Twitter: verdienen niks. Kijk naar Zalando, maken fors verlies. Hoe groter Zalando wordt, hoe hoger het verlies. En wat willen die 3 jongens van Zalando? Naam maken en dan de tent met winst verkopen. Ook een manier. Investeren in tijd en kwaliteit, en dan uiteindelijk proberen er geld aan te verdienen. Maar de Nederlandse mentaliteit is: Ik wil best iets doen (zie Philips destijds met de ontwikkeling van de CD ) maar dan wil ik beginnen met geld te verdienen anders begin ik er niet aan.

Kijk naar Rudy Huyn, maakt prachtige apps maar verzint zelf niks. Zoekt populaire bedrijven op die geen Windows Phone apps willen maken en die maakt hij dan. Vervolgens worden zijn apps geblokkeerd omdat de eigenaren niet willen dat hun 'idee' wordt misbruikt. Zoals bij Instagram. Instagram zegt: wie de app van Rudy Huyn gebruikt loopt de kans dat zijn account bij Instagram wordt geblokkeerd. Maar in de loop van de tijd heeft die Rudy toch maar mooi naam gemaakt bij Microsoft en verdient op die manier zijn geld. Gebruikers van Rudy Huyn zijn app communiceren met 'legale' instagram gebruikers op iOS en Android. Dat kunnen die WP gebruikers straks niet meer en dan is het de vraag voor Instagram: willen gebruikers overstappen naar iOS en/of Android of zijn we ze kwijt en als we ze kwijt zijn raken we dan ook Instagram gebruikers kwijt omdat ze niet meer met WP bezitters kunnen communiceren. Dat is een afweging die Instagram moet maken. Zou mij niks verbazen dat het negatief voor Instagram uitpakt.

Zie een Ziggo: 'wij gaan geen Windows apps maken'. En dan lees ik van verschillende personen: dan stap ik zo snel mogelijk over op een andere provider want dan zie ik geen meerwaarde in Ziggo.

[ Voor 60% gewijzigd door GerCor op 30-11-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:41:
JA, inderdaad ... mooier en gratis. En anders bekijk je het maar met je garagebox. Heel simpel.
Dus de andere mooiere winkels daar is alles gratis?
GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:41:
En dat 'voor niks gaat de zon op' klopt voor heel veel Nederlanders. Kijk naar Twitter: verdienen niks.
Dus Twitter heeft geen reclames in de vorm van tweets van adverteerders?

Je praat alsof jij het allemaal wel weet. Begin zelf eens een app te ontwikkelen en je ziet zelf wat het allemaal aan tijd en geld kost...

[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 30-11-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, die winkels zijn mooier en hun aanbod is groter.

Nee, ik heb geen reclame in mijn Twitter. Nog nooit gezien. En als ze er mee beginnen dan flikker ik Twitter er af.

Ik ben geen developer en nogmaals, mij als gebruiker boeit het niet hoeveel tijd en geld het jou kost. Ik heb jou toch nooit gevraagd (voor mij) een app te maken? Dat wil je toch zelf? Voor mij hoef jij helemaal geen app te maken. Maar als jij een app maakt die ik graag wil hebben ben ik bereid daar voor te betalen. Ik begin dus ook geen winkel in mijn garagebox want ik schat in dat dat vrij zinloos is. Of ik moet geld en tijd over hebben en het leuk vinden om te doen, met als risico dat ik er nooit een stuiver aan ga verdienen.

Mercedes maakt ook mooie auto's maar voor mij hoeven ze dat niet te doen, ik zal er nooit één kopen.

[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 30-11-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:47:
Nee, ik heb geen reclame in mijn Twitter. Nog nooit gezien. En als ze er mee beginnen dan flikker ik Twitter er af.
Nou flikker het er dan maar af, want Twitter zet gewoon reclame tweets in je timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

InZane schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:04:
[...]

Nou flikker het er dan maar af, want Twitter zet gewoon reclame tweets in je timeline.
????, nog nooit gezien. Niet op mijn super Lumia Nokia 930 en niet op mijn net zo mooie Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het heeft dan ook gelukkig niets te maken met de app, maar bij de twitter service zelf....
Also: https://ads.twitter.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Op de desktopversie zie ik regelmatig ads voorbij komen, in de app zelf nog niet gezien. Maar is wat offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SuikerBrood schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:37:
Op de desktopversie zie ik regelmatig ads voorbij komen, in de app zelf nog niet gezien. Maar is wat offtopic ;)
Uiteraard, maar die gaan er echt ook wel komen hoor :)

Maar deze hele discussie is een beetje vaag IMO. Als gebruiker zie ik namelijk ook graag zoveel mogelijk gratis *goede* apps, maar als ontwikkelaar zou ik nooit een app maken voor het Windows platform, tenzij ik een erg specifieke groep op het oog heb die voornamelijk daar te vinden is. Er is gewoon weinig mee te verdienen. Wellicht dat een hobby app nog wel leuk is, maar ook daar zou ik graag break-even willen draaien. En dat is echt verdomd moeilijk op het Windows platform als je een niche-app maakt. En laat nou net die niche-apps zijn die we gewoon nog missen als gebruiker. Erg jammer IMO. Ik had dan ook graag gezien dat Microsoft een programma opstart om de omzet van kwalitatief goede niche apps aan te vullen tot ~20E per maand. Dan mogen ze er wat mij betreft zelfs als eis aan hangen dat de app op alle windows devices beschikbaar moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 30-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Inderdaad, dus moeten we het van bedrijven hebben die voor hun eigen product een app maakt. De rest is hobby en kans op geld verdienen is zeer klein.

O, en ik gebruik de desktopversie van Twitter nooit. Vandaar dat ik niets van advertenties weet. Is dat ook weer helder.

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 30-11-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Coole icon! Waarin heb je de game zelf gemaakt? Alles handmatig in C# of bv. Game Maker Studio (zodat je makkelijk je codebase kan uitrollen naar meerdere OS'en).

GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:20:
Uitleggen hoeveel tijd het kost om een app te maken draagt helemaal niks bij. Het boeit niemand (vrees ik).
Hmm... dit is toch een forum specifiek over het bouwen van WP apps?

In die zin lijkt het me logisch om te melden waar je (als ontwikkelaar) tegenaan loopt... Niet direct technische vragen over C# of Silverlight / XML (die horen weer in een ander (sub-)forum thuis, maar wel over zaken als bv. de opbrengst / verdienmodel / uren die je er in steekt / ontwikkelingen die je (zelf / app) doormaakt, etc...

Maar wellicht zie ik het fout :)

WP schijnt (mede dankzij de 530) relatief populair te zijn in India... dus vandaar een nieuwe app :) Zaterdag de TELE2 / T-Mobile Beltegoed app gemaakt, vanmiddag Bolly Beats.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9Zz3LJ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uAlzSbI.png

Mij benieuwen of je zo een ingang kan forceren op de Indiaase markt... er zijn al lego Bollywood Apps, maar de meeste zijn uit 2012 en nooit meer onderhouden... mijn ding heeft een automatisch update systeem, met fallback naar een externe server als een audiostream uitvalt - dus qua updaten scheelt dat veel werk...

[ Voor 43% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-11-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Aan een gebruiker uitleggen hoeveel tijd en geld het kost, boeit niemand. Voor developers natuurlijk heel interessant.

Langs de weg. Vanmorgen Daniel Rubino gevraagd een review te maken over de HUE app van Niels en nog een andere HUE app. Gaat hij doen, geeft hij door aan Niels en mij. En hij meldt zich tevens aan als beta-tester voor Niels zijn app.

Leuk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:22:
[...]

Coole icon! Waarin heb je de game zelf gemaakt? Alles handmatig in C# of bv. Game Maker Studio (zodat je makkelijk je codebase kan uitrollen naar meerdere OS'en).
Thanks, vriend van me is grafisch ontwerper.
Beide apps zijn gebouwd in native code. Andere vriend van me heeft de Android versie + webservice gebouwd, ik heb de front-end in Windows Phone (en Windows 8.1) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:41:
Aan een gebruiker uitleggen hoeveel tijd en geld het kost, boeit niemand. Voor developers natuurlijk heel interessant.[...]
Het kan ook voor gebruikers interessant zijn. Zo kan je beter bepalen of het OS wel gaat voldoen aan je eisen en wensen in de toekomst. En kan je beter bepalen of wat je vraagt überhaupt realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:34:

pubcenter betaald nog steeds per impressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:12:pubcenter betaald nog steeds per impressie
Ik heb iets van 65.000 impressies per maand en krijg daar ongeveer 4 eurocent voor...

Fill-rate is rond de 45% (tussen de 40 en 50%).

Maar wellicht is 65.000 views per maand ook gewoon te weinig om iets te genereren?

Simultaan draai ik ook Googles Admob (om de 60 seconden een andere ad) en die levert iets van 20 cent per maand op (wel met een fill-rate van ongeveer 95%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Caelorum schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:04:
[...]

Het kan ook voor gebruikers interessant zijn. Zo kan je beter bepalen of het OS wel gaat voldoen aan je eisen en wensen in de toekomst. En kan je beter bepalen of wat je vraagt überhaupt realistisch is.
Dat werkt twee kanten op. Los van het feit dat het OS er wat mij betreft weinig mee te maken heeft.

Even een voorbeeld. Vanmiddag maakte een agent in een naburige woonplaats via Twitter zijn volgers attent op een app die je in kunt zetten voor buurtpreventie: Civilantapp. Kun je zien waar de overige deelnemers zich bevinden. Alleen beschikbaar voor iOS en Android. Nou kan het met zo'n app 2 kanten opgaan.

Stel je hebt 20 buren waarvan 3 een Windows Phone hebben. Die kunnen de app niet gebruiken. Zegt die buurt dan: oké, jammer maar dan doen jullie 3 niet mee of zeggen ze: dan kiezen we voor WhatsApp oid.?

Dan is het ook nog eens aan de maker om te beoordelen of hij een Windows Phone versie maakt. Doet hij dat, dan heeft hij 20 gebruikers, doet hij dat niet dan loopt hij kans dat die 17 andere gebruikers zijn app ook niet gebruiken.

Nou heb ik een Windows Phone. Wat word ik er dan wijzer van om te weten of dat bedrijf wel of niet bereid is een Windows Phone versie te maken? Want dat bedrijf weet helemaal niks van die buurtgroep. Ze kunnen, net zoals veel andere bedrijven ook zeggen: het marktaandeel van WP is te klein.

Bij apps die met elkaar moeten communiceren is het eerder belangrijk dat je voor de 3 OS-en een app maakt maar een Ziggo kan ik ook wel begrijpen. Ze vinden blijkbaar WP te klein en de kans dat klanten afhaken en overstappen naar een andere provider zullen ze wel onderzocht hebben.

Er zijn gewoon teveel facetten voor een developer om te beoordelen of een Windows Phone nut heeft. En er zijn veel verschillende motivaties voor developers om een app wel of niet te maken. Ik kan alles vragen maar er zijn tig motivaties om iets wel of niet te doen.

Ik mis persoonlijk geen enkele app. En hoewel die Civilantapp mij een hele goede app lijkt (gezien het doel), had ik er tot vandaag nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:04:
MS maakt alles gratis...

Eh nee, dat is niet waar. Dev account kost 1 malig $19. Btw, dit is nu gewoon hetzelfde model als voor Android. Heeft niets met radeloos te maken, meer met zoveel mogelijk drempels weghalen voor developers.

Daarbij zijn er naast de gratis developer tools ook nog versies te koop met meer functionaliteit.

btw je schrijft ergens dat je niet wilt betalen om de MS push dienst te mogen gebruiken. Die is nou net wel gratis en de azure dienst die je ervoor kunt gebruiken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:37:
[...]

Ik heb iets van 65.000 impressies per maand en krijg daar ongeveer 4 eurocent voor...

Maar wellicht is 65.000 views per maand ook gewoon te weinig om iets te genereren?

Simultaan draai ik ook Googles Admob (om de 60 seconden een andere ad) en die levert iets van 20 cent per maand op (wel met een fill-rate van ongeveer 95%).
Je schreef zelf dat je totaal 2500 downloads hebt? Das natuurlijk niet veel en dan zijn 65.000 impressies ook wel te verklaren, dat is bijna niets. Ik ken diverse ontwikkelaars die duizenden dollars per maand verdienen. De uitdaging was vooral de fillrate, die is gelukkig verbeterd en daarnaast heb je die de ad mediator die je kunt gebruiken om van netwerk te wisselen als er geen fillrate is (dat gaat automatisch)

btw, ik heb zelf een paar simpele apps, 1 daarvan is my rubber duck en daar heb ik al 20.000 downloads voor. 2500 downloads is echt niet veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jouw rubber duck app is dan ook al een jaar of 3-4 oud ;) en meld je ook nog eens actief op allerlei conferenties (iig devdays 3 jaar geleden dacht ik)

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik denk dat het er heel erg aan ligt WAT voor applicaties je bouwt en uitbrengt. De applicaties die je hier regelmatig post zijn nogal voor een niche publiek (wat natuurlijk niet erg is!). Maar om dan duizenden downloads te krijgen is dan ook niet te verwachten gezien de WP penetratie in NL.

Voorbeeld: Regenmeter staat in de top 5 best rated apps in Nederland. Heeft op telefoon 65k downloads, en gecombineerd met Windows rond de 100k. Aangezien de app alleen in NL en BE gebruikt kan worden vind ik dit een best hoge score, maar werkelijk iedereen heeft er wat aan (vandaar dat weer apps zo populair zijn).

Huetro daar in tegen bediend de niche: haalt net de 5k niet en staat rond de 10 maanden in de Store. Donaties gaan hier ook wel lekker. Dit komt omdat de app schijnbaar zo goed en uitgebreid is (zie de reviews) dat die mensen daar wel iets aan willen doneren om de app te supporten.

Apps knallen in een paar uur is misschien niet de oplossing? Uiteindelijk wint het beste, meest orginele idee het altijd en daarnaast is de UX gewoon belangrijk. Rudy Huyn's app zien er gewoon schitterend uit, en werken zo ook. Apps als Regenmeter bestonden voor mijn app ook al in de Store, maar als je dan toch kunt kiezen - waarom pak je als gebruiker dan niet de app die het fijnste werkt?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ik ben er van overtuigd dat een app zoals Huetro het nog veel beter kan doen als het in meerdere (wereld)talen beschikbaar is, zoals Duits, Frans, Spaans en Portugees. Maar dat had ik al vaker geschreven. Ik heb mijn apps ook het liefst in het Nederlands. Dus, zodra er een alternatief is in het Nederlands neem ik die. En af en toe kan/mag ik een Nederlandse vertaling maken voor een app.

Misschien een keer een poule van mensen bij elkaar zoeken die goed in die talen zijn. Heb je een app, bied je die aan ter vertaling. Of misschien in een boodschap van de app zelf stoppen zoals die: 'wil je mijn app beoordelen ga dan naar'. Maak je daar iets van zoals: Wil je deze app in je eigen taal en ben je goed in het vertalen, neem dan contact op ....' Ik bedoel, als mensen jouw app geweldig vinden en doneren willen ze misschien ook wel iets meer doen.

Ik heb zelf bij de app PV Monitor in de recensie aangegeven dat ik graag een Nederlandse versie wilde. En toen kreeg ik al snel een mailtje van de maker. 'Heel graag ....., ik stuur je de bestanden om te vertalen'. Was een paar uurtjes werk maar ik heb nu mooi de Nederlandse versie. _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 02-12-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mompelt iets over livetiles en zondag tijd over hebben... ^^

Maar apps knallen heeft op nog geen enkel platform gewerkt. Een goede app kost nu eenmaal tijd om uit te denken. Vragen als:
Wat wil mijn doelgroep bereiken?
Hoe bereiken ze dat nu (gedeeltelijk) al?
Wat is mijn concurrentie?
Wat zijn hun sterke en zwakke punten?
Wat vind mijn doelgroep visueel aantrekkelijk?
Wat zijn hun beperkingen? (mentaal, fysiek, etc)

Zijn gewoon moeilijk te beantwoorden in een dagje. Daar gaat echt wel 40+ uur overheen, maar zijn wel essentieel voor een *goede* app. En dat gecombineerd met je marketingplan is vertaald zich als het goed is wel terug in hogere inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach ja. Foursquare heeft ook een nieuw ontwerp. Wordt door velen tot op de grond afgebroken, en anderen vinden het een prachtig ontwerp.

Ik denk dat een deel van de apps 'wordt geboren' omdat men zelf iets aanschaft, zoals Philips Hue lampen en de bestaande apps niks vindt.

Voor zover ik weet bestaat een app zoals PV Monitor (bluetooth verbinding met een SMA Sunny Boy) niet voor Android en iOS. Mijn buurman (alles Apple) baalt er flink van.

Dus, wellicht duurt het meer dan 40 uur om iets te bedenken maar een 'marketingplan' is denk ik voor een paar mensen die echt geld willen verdienen interessant.

Voor mij: Ik denk dat Niels ook een risico neemt net zoals Ruby Huyn. Philips kan best een keer met een eigen app komen en tegen Microsoft zeggen: weg met Huetro. Sta je mooi te kijken met je marketingplan.

Een app, liefst in het Nederlands, voor de Humax decoders is wat mij betreft meer dan welkom. Is er niet in de Windows Phone store.

EDIT: Zojuist een mailbericht omtrent CivilantApp.

'Wij werken hard aan een windows phone versie van de Civilant App.
Zodra deze beschikbaar komt zullen wij dit communiceren via onze website en de social media kanalen.'

:)F

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 02-12-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Mjah, we werken er aan kan je lang volhouden. Vraag maar aan Ziggo. :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
xxxneoxxx schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:42:
Mjah, we werken er aan kan je lang volhouden. Vraag maar aan Ziggo. :+ :X
En soms is dat ook zo alleen veranderen er met de tijd prioriteiten. Ik weet dat ze bij Ziggo erg druk geweest zijn om de hele backend te veranderen. Tv kunnen blijven kijken heeft toch wel prioriteit. De bestaande apps moeten dan aangepast worden. Dat je dan soms een conclusive trekt om bepaalde dingen niet meer te doen dat snap ik soms wel.

Ik denk dat men soms ook onderschat hoe duur het is om apps te ontwikkelen (en daarna als product te onderhouden en te ondersteunen via helpdesk etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bij gebrek aan beta testers heb ik besloten om mijn website http://speurtochie.nl vrij te geven voor iedereen. Iedereen kan nu een account aanmaken door zicht te registreren en daarmee kan ook iedereen de bijbehorende app (waar het uiteindelijk om draait) downloaden en gebruiken.

De status van de app en website is nog wel beta en eventuele bugs kunnen dus voorkomen.

De app is te downloaden als je een speurtocht aanmaakt en jezelf (en anderen met een Windows Phone 8.1) toevoegt als deelnemer aan de speurtocht, waarna je een download link toegestuurd krijgt. Als je geen deelnemer bent van een speurtocht en je vind toch ergens de link naar mijn app, dan heb je verder niets aan de app omdat de functionaliteit alleen beschikbaar is als je een speurtocht kan downloaden waarvoor je dus als deelnemer aan de speurtocht moet zijn toegevoegd in de website.

Een speurtocht is snel gemaakt en je kan hem zo moeilijk en/of uitgebreid maken als je zelf wilt...

Ik hoop dat ik met deze stap wat meer mensen krijg die de app (en de website) willen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:18:
[...]

En soms is dat ook zo alleen veranderen er met de tijd prioriteiten. Ik weet dat ze bij Ziggo erg druk geweest zijn om de hele backend te veranderen. Tv kunnen blijven kijken heeft toch wel prioriteit. De bestaande apps moeten dan aangepast worden. Dat je dan soms een conclusive trekt om bepaalde dingen niet meer te doen dat snap ik soms wel.

Ik denk dat men soms ook onderschat hoe duur het is om apps te ontwikkelen (en daarna als product te onderhouden en te ondersteunen via helpdesk etc)
Met alle respect.. Dan nog kan je wel zaken iets anders aanpakken als hoe Ziggo dat gedaan heeft. Maar goed, da's offtopic in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:37:
[...]

Daar gaat iets niet goed... Laatste maand had ik 200k requests en verdien 30 euro. eCPM van 0.30 euro, fill rate 54%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
xxxneoxxx schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:42:
[...]

Met alle respect.. Dan nog kan je wel zaken iets anders aanpakken als hoe Ziggo dat gedaan heeft. Maar goed, da's offtopic in dit topic.
eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:34:
Bij gebrek aan beta testers heb ik besloten om mijn website http://speurtochie.nl vrij te geven voor iedereen. Iedereen kan nu een account aanmaken door zicht te registreren en daarmee kan ook iedereen de bijbehorende app (waar het uiteindelijk om draait) downloaden en gebruiken.

Ik hoop dat ik met deze stap wat meer mensen krijg die de app (en de website) willen uittesten.
Ik denk van niet. Swerfer je schrijft als een leraar die zijn leerlingen een opdracht geeft die ze moeten uitvoeren, of ze het nou leuk vinden of niet. Verder geef je ook nul komma nul informatie over de app. Niemand weet hoe de app er uit ziet of wat je er mee kunt. De site stelt ook helemaal niks voor, er staat niks op. Misschien als je inlogt, geen idee. Daarbij, het is niet alleen een app testen maar je moet nogal wat doen zoals zelf een speurtocht maken en dan weet je nog niet waarom je het doet en of het lukt.

Kortom, maar dat is persoonlijk, je komt over als een baasje. Vriendelijkheid en de kunst mensen enthousiast te maken heb ik nog niet ontdekt. Maar wellicht denken anderen daar heel anders over. Ik vind je een beetje een hork. Al begrijp ik best dat jij je best doet om iets te realiseren waar je zelf in ieder geval enthousiast over bent.

Geef dus VEEL meer informatie en stel je vriendelijker op.

PS Probeer eens mensen van een scouting te benaderen of restaurants die dit soort extra's aanbieden aan gasten.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 03-12-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:12:
[...]

Ik denk van niet. Swerfer je schrijft als een leraar die zijn leerlingen een opdracht geeft die ze moeten uitvoeren, of ze het nou leuk vinden of niet. Verder geef je ook nul komma nul informatie over de app. Niemand weet hoe de app er uit ziet of wat je er mee kunt. De site stelt ook helemaal niks voor, er staat niks op. Misschien als je inlogt, geen idee. Daarbij, het is niet alleen een app testen maar je moet nogal wat doen zoals zelf een speurtocht maken en dan weet je nog niet waarom je het doet en of het lukt.

Kortom, maar dat is persoonlijk, je komt over als een baasje. Vriendelijkheid en de kunst mensen enthousiast te maken heb ik nog niet ontdekt. Maar wellicht denken anderen daar heel anders over. Ik vind je een beetje een hork. Al begrijp ik best dat jij je best doet om iets te realiseren waar je zelf in ieder geval enthousiast over bent.

Geef dus VEEL meer informatie en stel je vriendelijker op.

PS Probeer eens mensen van een scouting te benaderen of restaurants die dit soort extra's aanbieden aan gasten.
Eerlijk gezegd vind ik jou nogal overkomen als een "baasje" en "hork" O+. Swerfer benoemd alleen zijn applicatie en geeft aan dat er niet veel BETA testers zijn.

Maar beetje off-topic dit allemaal.

Iemand nog iets moois in de Store gepublished recentelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Niels9001 op 03-12-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:12:
[...]
Verder geef je ook nul komma nul informatie over de app.
Mijn excuses voor te weinig info over de app. Eeen aantal pagina's terug had ik alle informatie staan (Swerfer in "Post hier je eigen Windows Phone App!"), waarna ik zelfs een nieuwe topic had aangemaakt (\[WP8.1] Betatesters gezocht voor speurtocht app icm website) welke een slotje kreeg omdat dit onder verwerving zou vallen. Daarom heb ik uiteindelijk hier weer een oproep gedaan omdat moderator PaT aangaf dat ik hier wel mijn app kenbaar mocht maken.

Je kan dus alsnog de informatie over de app daar vinden en natuurlijk kan je zelf besluiten of je wel of niet wilt meehelpen. Ik verplicht niemand iets.

Het is ook lastig om een goed beeld te vormen van wat de app kan, maar de mensen die de app al wel hebben uitgetest, die waren allemaal positief.

Dat je zelf een speurtocht moet maken, dat is ook de hele opzet. Je maakt eigenlijk een speurtocht voor anderen, maar je kan hem zelf natuurlijk ook uitvoeren. Het is onmogelijk om voor heel Nederland speurtochten aan te bieden. Ik kan wel op verzoek een aantal speurtochten maken. Geef daarvoor een postcode door waar je de speurtocht wilt starten en je email adres zodat je een uitnodiging krijgt om de app te downloaden en de speurtocht te downloaden.

Wat uiteindelijk het doel is dat bijvoorbeeld een vereniging een dagje uit organiseerd waarin ook een speurtocht gelopen wordt door de leden. Je zou bijvoorbeeld een stadstour kunnen maken in de vorm van een speurtocht, met wetenswaardigheden van de stad als vragen en opdrachten. En de scoutings waar jij mee komt, dat is/wordt zeker een doelgroep, echter moet ik de app eerst ook nog gaan ontwikkelen voor Android en iOS, want anders heeft het weinig zin als meer dan de helft van de deelnemers geen Windows Phone hebben.

Android en iOS zijn compleet nieuw voor mij, dus dat gaat veel (heel veel) tijd kosten. Ik heb daarnaast ook een drukke baan, dus wil ik eerst zeker weten of mijn app kans maakt op de markt en begin ik dus hier met Windows Phone. Pas als ik veel positieve reacties krijg en weet dat alle bugs geplet zijn ga ik mij volledig inzetten op Android en iOS.

Let op; de app is alleen voor Windows Phone 8.1
Niels9001 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:41:
[...]
Iemand nog iets moois in de Store gepublished recentelijk?
Ik dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 03-12-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Niels. Dat geeft helemaal niks wat jij van mij vindt, want ... (...en het is ook zoals ik het ervaar)

@Swerfer. Als je deze informatie die je hier post nou eens op jouw site zet. Jouw streven is natuurlijk nobel. Een unieke Windows Phone 8.1 app. Maar zoals gezegd staat er erg weinig informatie op jouw site. Kijk, niet iedere Windows Phone bezitter zit op Tweakers.net in dit zeer specifieke topic. Als jij meer informatie over jouw app op de website zou zetten ben je beter te vinden. Ik noemde al scouting groepen. Bij uitstek speurneuzen in de natuur. Denk aan droppings. En weten die scouting groepen jouw site te vinden dan is veel meer respons mogelijk. Maar ook bedrijven in de toerismesector zouden veel aan jouw idee kunnen hebben als ze buiten deze topic kennis kunnen maken met jouw idee.

Misschien zijn er wel iOS en Android bezitters die met jou samen willen werken. Is er een mogelijkheid speurtochten te delen.

Kortom, het is maar net hoe een koe een haas vangt.

(... en ik vind jouw uitleg nu een stuk vriendelijker)

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 04-12-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Zou ik hier ook misschien wat hints en tips kunnen vragen voor de app waar ik mee bezig ben? Ik moet voor school een app bouwen waar woningzoekenden huurhuizen kunnen vinden. Op de kaart heb ik nu dan plaatjes van de huizen gebind aan een lijst via XAML, maar als je dan de kaart verplaatst zit er een enorme vertraging in het meebewegen van de plaatjes. Is iemand hier bekend mee?

Ook lukt het mij niet om de kaart te zoomen en centreren om de inhoud van de map. Dus stel: ik heb tientallen huizen in Haarlem, en tientallen huizen in Amsterdam, dan moet de kaart dus ingezoomed zijn zodat je dat ziet, en niet de hele wereld zoals nu.

Sorry als dit hier niet de bedoeling is. :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik mis nogal welk maps-component je gebruikt... Zonder die info kan natuurlijk niemand je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Kun je niet gewoon met de properties ZoomLevel en Center van het Mapcontrol aan de slag?
Of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Wietsee. op 04-12-2014 11:31 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Modbreak:Kan de toon over en weer over wat jullie van elkaar (menen) te vinden wat gezelliger worden? We hebben hier te maken met devs die veel tijd en energie in hun apps steken. Dat wil niet zeggen dat je geen feedback mag geven, maar hou het opbouwend en constructief. Wat jij persoonlijk van iets vindt draagt daar meestal niet aan bij

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik gebruik gewoon de standaard mapcontrol. Ik zat al te spelen met center en zoomlevel, maar hoe weet ik dan wat de waarden daarvoor zijn aan de hand van de inhoud van mijn kaart?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:57:
@Swerfer. Als je deze informatie die je hier post nou eens op jouw site zet. Jouw streven is natuurlijk nobel. Een unieke Windows Phone 8.1 app. Maar zoals gezegd staat er erg weinig informatie op jouw site. Kijk, niet iedere Windows Phone bezitter zit op Tweakers.net in dit zeer specifieke topic. Als jij meer informatie over jouw app op de website zou zetten ben je beter te vinden. Ik noemde al scouting groepen. Bij uitstek speurneuzen in de natuur. Denk aan droppings. En weten die scouting groepen jouw site te vinden dan is veel meer respons mogelijk. Maar ook bedrijven in de toerismesector zouden veel aan jouw idee kunnen hebben als ze buiten deze topic kennis kunnen maken met jouw idee.
Ik wil juist op mijn website nog geen informatie plaatsen, omdat de app nog een beta is. Als de website wel de informatie geeft, dan kan het zijn dat mensen de website bij toeval tegenkomen, aan de gang gaan en vervelende fouten tegenkomen. Dat kan negatieve publiciteit opleveren. Mensen die weten dat het een beta is die zullen gericht commentaar geven met als doel om de website en de app te verbeteren. Die mensen hoop ik hier te vinden in het topic voor mensen met een Windows Phone toestel. Ik heb ook op WPCentral in het forum voor Windows Phone een oproep geplaatst. De website en app zijn namelijk ook in het Engels vertaald (op mijn beste Engels) en als je computer of telefoon op Engels staat, krijg je ook de website en app met de naam Questie in plaats van Speurtochie. Ik krijg wel wat testers, alleen een handjevol tot nu toe en hoe meer testers hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bose321 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:20:
Ik gebruik gewoon de standaard mapcontrol. Ik zat al te spelen met center en zoomlevel, maar hoe weet ik dan wat de waarden daarvoor zijn aan de hand van de inhoud van mijn kaart?
Ik gebruik onderstaande code om het zoomlevel te bepalen voor de weergave van een route op de map:
C#:
1
2
3
4
double zoom1=0, zoom2=0;
zoom1 = Math.Log(360.0 / 256.0 * (1020 - 2*50) / (maxLong - minLong)) / Math.Log(2);
zoom2 = Math.Log(180.0 / 256.0 * (600 - 2*50) / (maxLat - minLat)) / Math.Log(2);
var zoomLevel = (zoom1 < zoom2) ? zoom1 : zoom2;

Deze code kan je ook gebruiken om jouw probleem op te lossen. Bepaal eerst de minimale en maximale latitude en logitude van jouw afbeeldingen op de map. Daarmee heb je de uitersten gevonden en met de code kan je het zoomlevel uitrekenen.

De 1020 en 600 zijn de visuele breedte en de hoogte van de mapcontrol. De 2*50 is de minimale hoeveelheid pixels die nog rondom de afbeeldingen, in jouw geval, zichtbaar moeten zijn, zodat niks op de rand wegvalt.

Ik adviseer je trouwens om een apart topic aan te maken in het daarvoor bestemde forum: Programming

Edit:
Bose321 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:06:Op de kaart heb ik nu dan plaatjes van de huizen gebind aan een lijst via XAML, maar als je dan de kaart verplaatst zit er een enorme vertraging in het meebewegen van de plaatjes.
Wat is de resolutie van de plaatjes? Ze worden waarschijnlijk heel klein weergegeven, dus ik neem aan dat je thumbnails gebruikt?

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 04-12-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:09:
[...]

Ik wil juist op mijn website nog geen informatie plaatsen, omdat de app nog een beta is. Als de website wel de informatie geeft, dan kan het zijn dat mensen de website bij toeval tegenkomen, aan de gang gaan en vervelende fouten tegenkomen. Dat kan negatieve publiciteit opleveren. Mensen die weten dat het een beta is die zullen gericht commentaar geven met als doel om de website en de app te verbeteren. Die mensen hoop ik hier te vinden in het topic voor mensen met een Windows Phone toestel. Ik heb ook op WPCentral in het forum voor Windows Phone een oproep geplaatst. De website en app zijn namelijk ook in het Engels vertaald (op mijn beste Engels) en als je computer of telefoon op Engels staat, krijg je ook de website en app met de naam Questie in plaats van Speurtochie. Ik krijg wel wat testers, alleen een handjevol tot nu toe en hoe meer testers hoe beter.
Okè, goeie uitleg en goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
als ik er aan toe zou komen om een app te maken, zou ik Ingress (ingress.com) naar windowsphone willen brengen. Heb alleen geen idee of Google daarvoor een API beschikbaar heeft. Neem nu steeds ook nog een android phone mee naar buiten. Iemand die hier al eens aan begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hi,

Bedankt voor alle feedback.

Ik heb inderdaad (te veel) zinloze apps in de store staan, die zich wel heel erg richten op een niche-markt;

Purno de Purno, Suriname Nieuws, etc... (kan ik er wat aan doen dat ik Purno leuk vond en 5 jaar in het Amazone-regenwoud heb gewerkt als developer... ik was zelfs al bezig met een app als eerbetoon aan Chriet Titulaer - "Kabouterbaard" heette die - alle uitzendingen van TROS Wondere Wereld als app op je WP - maar die gaat er dus nooit komen).

Ik heb dan ook besloten veel minder apps voor WP te gaan maken, sowieso alles cross-platform met Android en er nog meer tijd aan te besteden;

Nu kost een gemiddelde app iets van 120 uur ofzo (geen idee, ik houd het niet bij- maar ben er per dag ongeveer zes uur mee bezig in eigen tijd, en dat al ruim een jaar lang).

Het hele app-gebeuren is voor mij ook een leerschool; ik ben geen programmeur en moet dus alles zelf (op geheel eigenwijze) uitvinden en 10x opnieuw het wiel definieëren;

Erg leuk, maar gigantisch in-effectief en tijdrovend :)

Komende tijd ga ik terug naar mijn roots; interactieve stripjes maken, meertalig - voor zowel Android als WP... geld is geen drijfveer- lol, plezier en persoonlijke ontwikkeling wel!

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 02:45:
[...]de ad mediator die je kunt gebruiken om van netwerk te wisselen als er geen fillrate is (dat gaat automatisch)
Thx - die ken ik, al had ik zelf al iets geschreven - voordat deze service bestond.

Ik laad per app gewoon drie random advertentie-netwerken in, die na +/- 60 seconden op basis van de impressies zelf weer een andere advertentie tonen (van een netwerk dat op dat moment hoger scoort).

Soort mix van ad-rotator en mediator - maar dan custom made... en dat werkt dus niet, omdat niemand van mijn publiek übehaupt op een advertentie klikt ;)

Ik geef ze ook groot gelijk; als ik al klik, is het per ongeluk - het zijn nogal zinloze advertenties, qua design en content (vind ik zelf).

Als test had ik laatst de optie ingebouwd om de advertenties totaal te verwijderen; van de +/- 2500 actieve downloads hebben er toen 2 mensen besloten dat te doen... en 1 daarvan was ik zelf.

Heb ik toch maar mooi één euro verdient! Of eigenlijk 70 eurocent... of eigenlijk nog minder, omdat ik als ZZP'er nog BTW en inkomstenbelasting moet afdragen daarover :)

Nou ja, eigenlijk verdien ik niets - omdat ze pas bij 200 euro / resp. 300 euro uitbetalen en ik dat niet ga halen, voordat ik overleden ben...

[ Voor 23% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb een aantal screenshots van mijn beta app Speurtochie online geplaatst zodat je ongeveer kan zien wat mijn app doet:

https://speurtochie.azurewebsites.net/nl/Home/About

Edit:

Voel je vrij om je te registreren zodat je kan kijken hoe de website verder werkt...

[ Voor 50% gewijzigd door Swerfer op 07-12-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:32:
Ik heb een aantal screenshots van mijn beta app Speurtochie online geplaatst zodat je ongeveer kan zien wat mijn app doet:

https://speurtochie.azurewebsites.net/Home/About

Je taalinstelling moet wel op Nederlands staan...
Zeg Swerfer ..... helemaal top. Nu hebben beta-testers er ook 'beeld en geluid' bij. En nu hoop ik met jou dat het meer beta testers trekt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dank je GerCor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Er is niets zo irritant als dat je elke keer, als je aan het ontwikkelen bent, je eerst je telefoon moet unlocken voordat je kan gaan deployen/debuggen op je device. Zeker als je ook gebruik maakt van de 'Project my screen' app. Daarom even snel een app gemaakt die je scherm open houdt.

ScreenLock Protector

Start de app op
Debug of deploy een app naar je telefoon
Stop debuggen
En na vijf minuten kun je nog steeds debuggen/deployen zonder te unlocken

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jammer dat dat niet gewoon een setting is van het OS... Qua developer-opties heeft WP nog een hoop in te halen op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tarabass schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:20:
Er is niets zo irritant als dat je elke keer, als je aan het ontwikkelen bent, je eerst je telefoon moet unlocken voordat je kan gaan deployen/debuggen op je device. Zeker als je ook gebruik maakt van de 'Project my screen' app. Daarom even snel een app gemaakt die je scherm open houdt.

ScreenLock Protector

Start de app op
Debug of deploy een app naar je telefoon
Stop debuggen
En na vijf minuten kun je nog steeds debuggen/deployen zonder te unlocken

:P
Heel handig, maar ik mis een afsluit kruisje of button. Nu moet je de taskmanager gebruiken om de app te sluiten. Maar mijn 5 sterren heb je al gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Thx haha :D

Daarom hebben we dit topic. Ik zal eens kijken. Misschien een tab op de tekst, of toch een button. Goed idee :)

[Edit]
Double tap toegevoegd om de app af te sluiten. Alhoewel het niet gebruikelijk is om de app ook daadwerkelijk af te sluiten, maar dit over te laten aan het OS. De update is net gesubmit..

[ Voor 44% gewijzigd door Tarabass op 07-12-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Tarabass schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:23:

Daarom hebben we dit topic. Ik zal eens kijken. Misschien een tab op de tekst, of toch een button. Goed idee :)

[Edit]
Double tap toegevoegd om de app af te sluiten. Alhoewel het niet gebruikelijk is om de app ook daadwerkelijk af te sluiten, maar dit over te laten aan het OS. De update is net gesubmit..
Hoe werkt het precies, houdt deze app ook in de achtergrond het scherm aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Niels9001 schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:11:
[...]

Hoe werkt het precies, houdt deze app ook in de achtergrond het scherm aan?
Nee, ik weet waar je heen wilt maar heb niet echt veel tijd gestoken in research. Wel weet ik dat een app nooit zal blijven draaien als een andere app actief wordt. Daarom ook de suspend events en state die je bij moet houden als iemand bijvoorbeeld gebeld wordt.

Ik wil hier wel eens naar kijken overigens, maar heb de app nu meer uit frustratie geschreven. Elke keer de telefoon unlocken begon me mateloos te irriteren.

Hoe werkt het:
Je start de app op en ziet een zwart scherm met een klein beetje tekst.
Vervolgens debug je een app vanuit vs naar je device. Deze wordt over de app geplaatst.
Als je stopt met debuggen wordt de app weer actief en zie je weer het zwarte scherm en wordt het scherm weer actief gehouden.
Ook na 5 minuten (afhankelijk van je settings) kun je dan nog debuggen zonder te hoeven unlocken.

Maar ik heb inderdaad ook de wens om het in de achtergrond te kunnen laten draaien. Maar gezien de laatste devcamp waar ik was zal dit erg lastig worden, omdat een app altijd wordt gesloten als een andere app actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Tarabass schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:51:
[...]
Nee, ik weet waar je heen wilt maar heb niet echt veel tijd gestoken in research. Wel weet ik dat een app nooit zal blijven draaien als een andere app actief wordt. Daarom ook de suspend events en state die je bij moet houden als iemand bijvoorbeeld gebeld wordt.

Ik wil hier wel eens naar kijken overigens, maar heb de app nu meer uit frustratie geschreven. Elke keer de telefoon unlocken begon me mateloos te irriteren.

Hoe werkt het:
Je start de app op en ziet een zwart scherm met een klein beetje tekst.
Vervolgens debug je een app vanuit vs naar je device. Deze wordt over de app geplaatst.
Als je stopt met debuggen wordt de app weer actief en zie je weer het zwarte scherm en wordt het scherm weer actief gehouden.
Ook na 5 minuten (afhankelijk van je settings) kun je dan nog debuggen zonder te hoeven unlocken.

Maar ik heb inderdaad ook de wens om het in de achtergrond te kunnen laten draaien. Maar gezien de laatste devcamp waar ik was zal dit erg lastig worden, omdat een app altijd wordt gesloten als een andere app actief wordt.
Duidelijk.. Erg handige app, ik ga 'm zeker uit proberen.

Ja betreft dev. opties mag Microsoft inderdaad flink verbeteren. Die Dev Center app is ook een beetje een aanfluiting aan het worden op WP. Geen mogelijkheid om BETA deelnemers toe te voegen, reageren op reviews kan niet (!) en ook Windows apps zijn niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tarabass schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:23:

[Edit]
Mooi opgelost! Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar normaal gesproken 'sluiten' de meeste apps af als je de 'back' key tapt, maar bij jouw app wil je dat juist niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Swerfer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:44:
[...]

Mooi opgelost! Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar normaal gesproken 'sluiten' de meeste apps af als je de 'back' key tapt, maar bij jouw app wil je dat juist niet...
Dat is niet waar. Apps sluiten op vrijwel alle OS'en niet af. Sterker nog, het is vaak beter de app niet af te sluiten. Maar in het geval van ScreenLock Protector is het vrij nutteloos om hem te laten draaien. Daarom een middenweg gekozen ;)

MSDN: How to exit or close an app for Windows Phone 8

Hier wat leesvoer. Het is best practice om de app dus niet af te sluiten maar te suspenden. Als de telefoon resources nodig heeft zal dat automatisch vrijgemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Daarom plaatste ik sluiten tussen aanhalingstekens. Als je in jouw app de back knop gebruikt, en dan kijkt in de taskmanager, dan staat jouw app daar nog in. Veel andere apps zijn met de back knop niet meer zichtbaar. Dat ze ergens op de achtergrond naar suspended gaan, dat merk je pas als je een app weer opent. Open maar eens de camera app, of de music app en ga daarna terug met de back knop. Deze apps zie je dan niet meer terug in de taskmanager. De agenda app daarentegen weer wel. De NOS app en de OneDrive app zie je ook niet meer terug. Dus niet elke app 'sluit' hetzelfde af met de back knop, zelf Microsoft apps niet terwijl die zelf aangeven dat je een app niet hoeft (moet) afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Swerfer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:19:
Daarom plaatste ik sluiten tussen aanhalingstekens. Als je in jouw app de back knop gebruikt, en dan kijkt in de taskmanager, dan staat jouw app daar nog in. Veel andere apps zijn met de back knop niet meer zichtbaar. Dat ze ergens op de achtergrond naar suspended gaan, dat merk je pas als je een app weer opent. Open maar eens de camera app, of de music app en ga daarna terug met de back knop. Deze apps zie je dan niet meer terug in de taskmanager. De agenda app daarentegen weer wel. De NOS app en de OneDrive app zie je ook niet meer terug. Dus niet elke app 'sluit' hetzelfde af met de back knop, zelf Microsoft apps niet terwijl die zelf aangeven dat je een app niet hoeft (moet) afsluiten...
Klopt. Oudere apps worden nog afgesloten en bij sommige apps kiest de ontwikkelaar er juist voor om de app via code af te sluiten. Maar net zoals bij android (en ios ook?) is het best practice het default gedrag te gebruiken. En dat is de app af laten sluiten door het os en dus in de backlist laten staan. Dit is dan ook geen taskmanager, maar puur een history van apps waarvan de status even onthouden wordt.

Als de app nog in het lijstje staat is hij suspended. Hij krijgt geen cpu cycles meer. Technisch is hij dus afgesloten. Echter als je de app weer opstart kan hij verder gaan waar hij gebleven was en kan je als ontwikkelaar daarop inhaken middels de suspended events etc.. Dit handelt het os af, het is niet de app die de status vasthoudt.

Zo heb ik het tenminste begrepen, en zo is het ook uitgelegd op de devcamp van vorige week. Maar ik begrijp de verwarring en net zoals bij Android lijkt het heel inefficiënt. Maar dat is het niet..

[ Voor 9% gewijzigd door Tarabass op 09-12-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hUuQXKD.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/c2b9200f-73d0-4ed9-adb0-d8efef4dda1f?imageType=ws_icon_largeTelefoon Tegoed door deathgrunt

Telefoon Tegoed
Vraag met één druk op de knop gratis, altijd en overal uw Tele2 en T-Mobile tegoed op!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LgnHNkn.gif

(note : de animated GIF geeft de oerversie van de app aan - de huidige versie is iets meer gepolijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:08:
[afbeelding]

[afbeelding]Telefoon Tegoed door deathgrunt

Telefoon Tegoed
Vraag met één druk op de knop gratis, altijd en overal uw Tele2 en T-Mobile tegoed op!

[afbeelding]

(note : de animated GIF geeft de oerversie van de app aan - de huidige versie is iets meer gepolijst)
Handig! Ook een live tile toevallig (die elke dag actuele data ophaalt?)

Heb helaas Ben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Semi livetile...

Ik had de app eigenlijk privé voor mijn moeder gemaakt. Dus hij is niet uitgebreid, ofzo...

De file geeft wel de status weer, maar alleen handmatig. Ik moet nog een background agent er aan hangen..

De app is zwaar bèta eigenlijk...

Maar ik kreeg veel positieve reacties via mijn blogje. Dus nu staat die maar in de store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi dat het kan. Ik zit zelf bij T-Mobile maar de belminuten kunnen me niet boeien. Bel vrijwel nooit. Heb ook daarom aardig wat belminuten opgespaard. Ik kwam er zelfs, via een mail van T-Mobile, achter dat ik punten spaar voor 'leuke' cadeaus en of ik die maar even wilde verzilveren. Weinig op het gebied van mijn Lumia dus ik wacht op betere tijden.

Maar zeker een aanwinst voor de store deathgrunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:56:
Mooi dat het kan. Ik zit zelf bij T-Mobile maar de belminuten kunnen me niet boeien. Bel vrijwel nooit. Heb ook daarom aardig wat belminuten opgespaard. Ik kwam er zelfs, via een mail van T-Mobile, achter dat ik punten spaar voor 'leuke' cadeaus en of ik die maar even wilde verzilveren. Weinig op het gebied van mijn Lumia dus ik wacht op betere tijden.

Maar zeker een aanwinst voor de store deathgrunt.
Thx :)

Ik ben me ook aan het richten op meer functionele apps - minder vage apps...

Maar ik ben - letterlijk - een jaar geleden pas begonnen met ontwikkelen van apps voor WP... dus het eerste jaar was het vooral uitzoeken welke software je moet gebruiken om te programmeren, heb ik C# moeten leren, gekeken hoe de logica van een WP app in elkaar steekt, etc...

Dus die vage apps waren (achteraf) een leerschool... niet heel nuttig voor de gebruiker wellicht, maar voor mij des te meer :)

En die Telefoon Tegoed app heeft een geschiedenis; eigenlijk wilde ik hem niet eens publiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Bij gebrek aan een eenvoudige timer/stopwatch app in de store, kan iemand hier er eentje bouwen??

Persoonlijk vind ik deze timer heel erg fijn, maar die telt de ene keer 10sec te veel en de volgende keer 3 te weinig... Volgens de maker is dit een gevolg van een iets sinds WP8. :?
Juist de mogelijkheid van meerdere timers tegelijk kunnen gebruiken is voor het koken ideaal.

De meeste andere apps hebben veel extra zut of nog erger, reclame op groot formaat.

[ Voor 10% gewijzigd door St00mwals op 14-12-2014 20:11 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.