Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

St00mwals schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:06:
Bij gebrek aan een eenvoudige timer/stopwatch app in de store, kan iemand hier er eentje bouwen??

Persoonlijk vind ik deze timer heel erg fijn, maar die telt de ene keer 10sec te veel en de volgende keer 3 te weinig... Volgens de maker is dit een gevolg van een iets sinds WP8. :?
Juist de mogelijkheid van meerdere timers tegelijk kunnen gebruiken is voor het koken ideaal.

De meeste andere apps hebben veel extra zut of nog erger, reclame op groot formaat.
http://www.windowsphone.c...8a-e011-986b-78e7d1fa76f8

Doet deze wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Bij gebrek aan een eenvoudige timer/stopwatch app in de store, kan iemand hier er eentje bouwen??

Persoonlijk vind ik deze timer heel erg fijn, maar die telt de ene keer 10sec te veel en de volgende keer 3 te weinig... Volgens de maker is dit een gevolg van een iets sinds WP8. :?
Juist de mogelijkheid van meerdere timers tegelijk kunnen gebruiken is voor het koken ideaal.

De meeste andere apps hebben veel extra zut of nog erger, reclame op groot formaat.
Download Tetra Lockscreen (Even regio op US zetten, installeren en dan weer terug). Met die app heb je onder andere een goede stopwatch op je lockscreen. Hoef je dus niet eens te unlocken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ik heb een tijdje geleden Aviral gedownload toen deze gratis was.. Volgens mij komt ie wel vaker voorbij..

http://www.windowscentral...ch-windows-phone-now-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Deze gebruik ik zelf... Geen reclame, lap Times, overzichtelijk en betrouwbaar...

Check out "Stopwatch" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...45-e011-854c-00237de2db9e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Hoeveel stopwatches zijn er eigenlijk? En ze lijken ook nog op elkaar. Zou er ergens een tutorial geschreven zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Lol, een standaard template inderdaad. Je zou het haast denken. :D

Overigens is Aviral dan een uitzondering. Mooie app. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
THX!!
Ik ga de andere apps eens bekijken, hopelijk zit er iets tussen met meerdere timers tegelijk kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb deze een hele tijd geleden een keer gemaakt:

http://www.google.nl/url?...5xS636MIwsc4m1_a0RZL2PK9A

Die vertraging van de timer komt volgens mij doordat deze gebruik maakt van een soort 'agenda item', die wordt maar elke 10s ofzo gecheckt en dan zit de timer er dus elke keer naast. Maar goed, voor de meeste timers niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Swerfer schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:39:
[...]

Ik gebruik onderstaande code om het zoomlevel te bepalen voor de weergave van een route op de map:
C#:
1
2
3
4
double zoom1=0, zoom2=0;
zoom1 = Math.Log(360.0 / 256.0 * (1020 - 2*50) / (maxLong - minLong)) / Math.Log(2);
zoom2 = Math.Log(180.0 / 256.0 * (600 - 2*50) / (maxLat - minLat)) / Math.Log(2);
var zoomLevel = (zoom1 < zoom2) ? zoom1 : zoom2;

Deze code kan je ook gebruiken om jouw probleem op te lossen. Bepaal eerst de minimale en maximale latitude en logitude van jouw afbeeldingen op de map. Daarmee heb je de uitersten gevonden en met de code kan je het zoomlevel uitrekenen.

De 1020 en 600 zijn de visuele breedte en de hoogte van de mapcontrol. De 2*50 is de minimale hoeveelheid pixels die nog rondom de afbeeldingen, in jouw geval, zichtbaar moeten zijn, zodat niks op de rand wegvalt.

Ik adviseer je trouwens om een apart topic aan te maken in het daarvoor bestemde forum: Programming

Edit:

[...]

Wat is de resolutie van de plaatjes? Ze worden waarschijnlijk heel klein weergegeven, dus ik neem aan dat je thumbnails gebruikt?
Sorry voor de late reactie, maar jouw code lijkt goed te werken, thanks! Ik laat kleine plaatjes zien op de map die ik schaal naar 30px.

Ik heb ook zitten kijken naar het centreren van de map, en dat heb ik gedaan door min + max / 2 te doen als soms bij Lat en Lng. Dat lijkt verder wel prima te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bose321 op 16-12-2014 19:12 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bose321 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:10:
[...]
Ik laat kleine plaatjes zien op de map die ik schaal naar 30px.
Wanneer schaal je die afbeeldingen? Of laad je het volledige formaat in en geef je een height/width op van 30px? Als je dat laatste doet, dan kost dat behoorlijk wat resources en geeft daarom vertraging bij het scrollen. Je kan in dat geval beter de thumbnails al klaar hebben staan in een 30px formaat en die dan binden aan de mapcontrol.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik heb plaatjes van max 150x150 die ik schaal naar 30. Ik heb ook wel eens kleinere plaatjes van al 30px geprobeerd, maar dat lijkt niets uit te maken helaas. Zelfs een cirkel tekenen is al langzaam.

[ Voor 106% gewijzigd door Bose321 op 16-12-2014 22:56 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Sinds een week wordt er geen enkele advertentie van PubCenter / Microsoft meer in mijn apps ingeladen Nevermind; een week geen advertenties, alleen maar foutmeldingen - maar out of the blue krijg ik nu weer 50/50 een advertentie voorgeschoteld (zonder aanpassingen voor- en achteraf, van mijn kant / hand).

Als ik via de debugger de error-code van de fout-melding opvraag, krijg ik te zien dat er een "server (configuratie) error" aan de kant van Microsoft is...

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
        void AdUnit_ErrorOccurred(object sender, Microsoft.Advertising.AdErrorEventArgs e)
        {
            AdText.Visibility = Visibility.Collapsed; // not important, right now...

Debug.WriteLine("-----------------------------------------------------------");
            Debug.WriteLine("[AD] MICROSOFT - Ad failed #" + e.ErrorCode);
            Debug.WriteLine("-----------------------------------------------------------");
        }

Het euvel doet zich voor in al mijn apps... meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 18-12-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
***edit***

Sorry, verkeerde topic !!!

[ Voor 74% gewijzigd door Albert020 op 20-12-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0dP9agf.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/70a111ec-0a98-4600-9a86-3db2e315f268?imageType=ws_icon_largeXmass Radio door deathgrunt

Xmass Radio
♫♫♫ One app, one button, one purpose... Xmass Radio! ♫♫♫
Xmass Radio - the biggest Happy Christmas themed radio online - 24/7, 365 days a year!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Mijn app voor de metal liefhebbers onder ons! *O*

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/efd17eec-71e0-4fe7-a40c-aab3cfaf5bff?imageType=ws_icon_large
Metal Archives for WP8.1 door Bloodshed
This is an unofficial app that provides a way to view and search the metal archives.
The application is neither developed or maintained by the owners of the metal archives website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bloodshed schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:04:
Mijn app voor de metal liefhebbers onder ons! *O*

[afbeelding]
Metal Archives for WP8.1 door Bloodshed
This is an unofficial app that provides a way to view and search the metal archives.
The application is neither developed or maintained by the owners of the metal archives website.

Cool! Hoe laad je die data in van de site? Hebben ze een API of heb je zelf een scraper geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Dit is de laatste keer waarschijnlijk dat ik wat ontwikkel voor Windows Phone. Mijn app regenthet.in staat vrij hoog genoteerd, maar ik sta op het punt de app helemaal te verwijderen.

Ik had vorige week een 8.1 RT package geupload, echter mis ik door de afwezigheid van Google Admob veel inkomsten. Hierdoor besloot ik mijn app om te bouwen naar 8.1 SL. Dit net gedaan te hebben, geeft Dev Center de melding dat ik nooit meer een 8.1 SL package kan uploaden voor mijn app, omdat het geen .appx file is, RT dus.

24 november weer featured, laten ze daar maar een fart app voor in de plaats zetten. Wat een afgang voor een platform wat nog geen voet aan de grond heeft, om zo ontwikkelaars kapot te maken.

Ik ben heel diep teleurgesteld, maar dit nooit weer!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:31:
[...]

Cool! Hoe laad je die data in van de site? Hebben ze een API of heb je zelf een scraper geschreven?
Geen API dus zelf met de metaal schaaf er over ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Wietsee. schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:11:
Dit is de laatste keer waarschijnlijk dat ik wat ontwikkel voor Windows Phone. Mijn app regenthet.in staat vrij hoog genoteerd, maar ik sta op het punt de app helemaal te verwijderen.

Ik had vorige week een 8.1 RT package geupload, echter mis ik door de afwezigheid van Google Admob veel inkomsten. Hierdoor besloot ik mijn app om te bouwen naar 8.1 SL. Dit net gedaan te hebben, geeft Dev Center de melding dat ik nooit meer een 8.1 SL package kan uploaden voor mijn app, omdat het geen .appx file is, RT dus.

24 november weer featured, laten ze daar maar een fart app voor in de plaats zetten. Wat een afgang voor een platform wat nog geen voet aan de grond heeft, om zo ontwikkelaars kapot te maken.

Ik ben heel diep teleurgesteld, maar dit nooit weer!
Dus je bent boos op MS omdat Google een dienst niet levert op Windows Phone?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Ramon schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:46:
[...]
Dus je bent boos op MS omdat Google een dienst niet levert op Windows Phone?
Nee, omdat Microsoft mijn 8.1 Silverlight package niet accepteert, omdat ik eerder een 8.1 Runtime package heb geüpload. Volstrekte waanzin!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bloodshed schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:36:
[...]Geen API dus zelf met de metaal schaaf er over ja ;)
Lol, Hardcore :)

Maar als ze de site / DOM aanpassen, moet jij je app ook weer corrigeren?

(ik vraag het, omdat ik zelf drie apps heb die via een PHP / JS-scraper de DOM-structuur binnenharken en dat presenteren in hapklare brokken; als de site echter wordt aangepast, gaan mijn apps telkens ook op hun bek... om die reden heb ik bv. dit weekend de NU | Tech.nl app voorgoed verwijderd uit de store...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wietsee. schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:11:
Hoe zit dat dan?

Geven ze je een penalty, omdat je 1x per ongeluk iets verkeerds hebt geupload?

In dat geval, slaat dat toch nergens op?

Sowieso gebeuren er vage dingen in de store... van mij zijn er afgelopen week bv. twee apps verwijderd door Microsoft ("unpublished by Microsoft" staat er in het dashboard), zonder dat ze hier iets over gezegd hebben.

Contact met de helpdesk (via de mail) gaf aan dat ik Policy 10.1 had overtreden (meta-data die niet overeenkomt met de functionaliteit van de app).

Ik heb uitgelegd dat ik het graag wilde corrigeren en dat het sowieso op een misverstand beruste (soort interpretatie fout tussen Nederlands en Engelse tekst in de store), maar dat mocht niet baten... om die reden heb ik de apps maar verwijderd (samen met NU | Tech.nl dus drie apps weggehaald in één week tijd).

Zelf loop ik telkens tegen het feit aan dat ik server-errors krijg bij PubCenter (zelfs de Bing-Test-Ad wordt niet ingeladen), die random komen en gaan.

Ook leuk is dat er standaard wel twee of drie apps uit mijn app-overzicht onvindbaar zijn in de store, ook volledig random; alleen als je de directe link naar de app weet, kan je hem downloaden...

Gisteren waren zelf álle apps verdwenen; "Sorry, but publisher Deathgrunt has no apps in this store."

Vandaag zijn ze weer terug... maar het is wel een beetje een rotzooi aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:10:
[...]

Lol, Hardcore :)

Maar als ze de site / DOM aanpassen, moet jij je app ook weer corrigeren?

(ik vraag het, omdat ik zelf drie apps heb die via een PHP / JS-scraper de DOM-structuur binnenharken en dat presenteren in hapklare brokken; als de site echter wordt aangepast, gaan mijn apps telkens ook op hun bek... om die reden heb ik bv. dit weekend de NU | Tech.nl app voorgoed verwijderd uit de store...).
Ik download de source van de pagina en vis er uit wat ik nodig heb.

Als ze de pagina aanpassen kan het zijn dat er iets niet meer werkt ja, maar als ik zoek naar een div tag met een class attribute 'band_name' zal dit nog altijd werken ook al verplaatsen ze het.

Maar dit blijft natuurlijk altijd een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bloodshed schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:45:
[...]

Ik download de source van de pagina en vis er uit wat ik nodig heb.

Als ze de pagina aanpassen kan het zijn dat er iets niet meer werkt ja, maar als ik zoek naar een div tag met een class attribute 'band_name' zal dit nog altijd werken ook al verplaatsen ze het.

Maar dit blijft natuurlijk altijd een risico.
Helder :)

Zolang je (semi-) unieke namespaces via een selector kan benaderen, zit je wel safe!

Voor mijn Telefoon Tegoed App (T-Mobile en Tele2) is het niet zo handig; die werken niet eens met ID's of zelfs maar een unieke .Class;

Het enige dat ik kan doen is via CSS / Query-Selectors iets selecteren als ".row2 div:nth(2) span.white li:nth(1)"... maar als ze de data in div:nth(1) plaatsen, werkt het al niet (en ze willen nog wel eens de rijen en div'jes tijdelijk veranderen, bv. als er een status-update of push-bericht op je overzichtspagina wordt gezet...).

Ik heb zo veel mogelijk fallbacks ingebouwd, maar 100% structureel gaat het niet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, mijn buggy Telefoon Tegoed app begint steeds meer op een echte app te lijken :)

Wat je met een simpel javascriptje al niet kan doen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zbtpkEm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b3jGRTj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ecOdsG9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:32:
[...]

Helder :)

Zolang je (semi-) unieke namespaces via een selector kan benaderen, zit je wel safe!

Voor mijn Telefoon Tegoed App (T-Mobile en Tele2) is het niet zo handig; die werken niet eens met ID's of zelfs maar een unieke .Class;

Het enige dat ik kan doen is via CSS / Query-Selectors iets selecteren als ".row2 div:nth(2) span.white li:nth(1)"... maar als ze de data in div:nth(1) plaatsen, werkt het al niet (en ze willen nog wel eens de rijen en div'jes tijdelijk veranderen, bv. als er een status-update of push-bericht op je overzichtspagina wordt gezet...).

Ik heb zo veel mogelijk fallbacks ingebouwd, maar 100% structureel gaat het niet worden :)
Yep, moet gewoon iets unieks zoeken waar je je data mee kunt zoeken om het so safe mogelijk te maken.
Als het geen flut site is heb je meestal wel wat class attributes of andere om het juiste te vinden.
(ik heb nog steeds soms dat ik een index moet gebruiken maarja, zonder api ben ik blij dat het nog wel mogelijk is ;))

Ik LINQ door de html nodes (pagesource) en zoek naar bijvoorbeeld een table met een id attribute met de naam review_list. Als deze null is weet ik dat er iets niet klopt, vrij simpel dus ;) (daarna uiteraard data uit de table vissen etc.)

code:
1
2
3
var reviewNode = doc.DocumentNode.Descendants("table")
    .Where(n => n.HasAttributes && n.Attributes.Contains("id"))
    .FirstOrDefault(n => n.Attributes["id"].Value.Equals("review_list"));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bloodshed schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:46:
[...]Yep, moet gewoon iets unieks zoeken waar je je data mee kunt zoeken om het so safe mogelijk te maken. Als het geen flut site is heb je meestal wel wat class attributes of andere om het juiste te vinden.
(ik heb nog steeds soms dat ik een index moet gebruiken maarja, zonder api ben ik blij dat het nog wel mogelijk is ;))

Ik LINQ door de html nodes (pagesource) en zoek naar bijvoorbeeld een table met een id attribute met de naam review_list. Als deze null is weet ik dat er iets niet klopt, vrij simpel dus ;) (daarna uiteraard data uit de table vissen etc.)
Dan is T-Mobile een flut-site, want die gebruiken nauwelijks unieke selectors :)

Verder is de werkwijze hetzelfde, behalve dat ik geen LINQ kan gebruiken; alles moet via https:// verzonden worden (met behoud van de credentials van de user) en in de source-code staat geen data... het wordt allemaal via AJAX binnengeharkt (nadat de DOM allang binnen is).

Dus ik pol een x-aantal keer via een webbrowser-element naar de AJAX-data die dynamisch in universele containers wordt geladen... op het moment dat ik geen NULL terugkrijg, parse ik het van de browser naar C# code en doe daar de bewerking om het in XAML te tonen.

...een API zou wel leuk zijn, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:06:
[...]

Dan is T-Mobile een flut-site, want die gebruiken nauwelijks unieke selectors :)

Verder is de werkwijze hetzelfde, behalve dat ik geen LINQ kan gebruiken; alles moet via https:// verzonden worden (met behoud van de credentials van de user) en in de source-code staat geen data... het wordt allemaal via AJAX binnengeharkt (nadat de DOM allang binnen is).

Dus ik pol een x-aantal keer via een webbrowser-element naar de AJAX-data die dynamisch in universele containers wordt geladen... op het moment dat ik geen NULL terugkrijg, parse ik het van de browser naar C# code en doe daar de bewerking om het in XAML te tonen.

...een API zou wel leuk zijn, dus :)
Nu ben ik dus echt geen (app) programmeur, dus bij voorbaat sorry ;)

Hoe doe je dat met de gebruikersnaam en wachtwoorden?

Ik ben zelf nogal huiverig voor third-party tools vanwege mogelijk lekken inloggegevens. Maar aangezien er door derden hele leuke tools gemaakt worden (waaronder die verbruik apps van jou), wil ik het wel een keer aan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
St00mwals schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:33:
[...]

Nu ben ik dus echt geen (app) programmeur, dus bij voorbaat sorry ;)

Hoe doe je dat met de gebruikersnaam en wachtwoorden?

Ik ben zelf nogal huiverig voor third-party tools vanwege mogelijk lekken inloggegevens. Maar aangezien er door derden hele leuke tools gemaakt worden (waaronder die verbruik apps van jou), wil ik het wel een keer aan gaan beginnen.
Je hebt groot gelijk dat je het niet vertrouwd; er was (een half jaar geleden) ook sprake van misbruik;

Een third-party programmeur had een soortgelijk tooltje gemaakt, maar die verzond de wachtwoorden ook vrolijk naar zijn eigen server - die app was feitelijk een honeycave om aan usernames / wachtwoorden te komen.

MS heeft vrij snel ingegrepen en daarna de app verwijderd en die gast de toegang tot de store ontzegt...

In mijn geval is het "natuurlijk" wel veilig :) Maar juist om die reden heb ik een optie ingebouwd, zodat je exact kan zien wat er op de achtergrond gebeurd;

Als je de app opstart, kan je naar het tabblad "debug" navigeren en daar de debugger aanzetten... dan zie je exact wat er gebeurd;

1) Er wordt een browser-element ingeladen.
2) Die browser opent de standaard (https) inlogpagina van je provider (net als je normaal zou doen).
3) Je username / password worden rechtstreek "in" het formulier van de provider geschoten.
4) Er wordt automatisch op de "submit" button geklikt (waardoor je een inlogpoging triggert).
5) Als alles klopt, ben je ingelogd...
6) Vervolgens haal ik via data- / DOM analyse de gegevens binnen en toon die in de app.

Dus feitelijk gebruik ik een eenvoudig macro-script die het handmatig inloggen via de browser automatiseert, geen idee hoe anderen dan doen (als er een API is, is het makkelijk - maar ik kan je gegevens op geen enkele manier posten naar de provider - behalve via de omweg zoals hierboven beschreven).

Natuurlijk moet je mij maar vertrouwen op mijn blauwe ogen (die zijn bruin trouwens), maar anders kan je bv. via Fiddler een proxy opzetten en dan de app draaien via die proxy; dan zie je exact al het netwerk verkeer en zie je ook dat alles direct via https naar je provider gaat, en niet via omwegen.

Het enige netwerkverkeer dat via mijn server gaat, is een tracking-scriptje waarmee ik (anoniem!) het gebruik van de app kan monitoren. Dit klinkt wellicht "big brother-achtig", maar het stelt niets voor;

1) Het gaat niet via Google, maar via Piwik (die op mijn eigen server draait, dus geen third party).
2) Ik log niets, alleen met welke versie / telefoon (model) iemand de app gebruikt.

Speciaal voor deze app kan ik het ook wel uitzetten, maar al mijn apps houd ik op die manier een beetje in de gaten, dus het is meer automatisme dat het hier ook in zit (bijna alle app-bouwers doen dat, vaak zelfs via Google of third-party software; maar dat vertrouw ik dus weer niet- omdat je dan een database van je users aanlegt en die uit handen geeft).

Ps. Tenslotte kan je via de debugger een log-boek naar jezelf mailen, zodat je elke stap die gedaan wordt terug kan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Voor de volledigheid... de basiscode [T-Mobile - voor Tele2 gebruik ik andere selectors]... :)

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
/* ----------------------------- */
/* FUNCTIONS */

Date.prototype.today    = function (){return((this.getDate()<10)?'0':'')+this.getDate()+'/'+(((this.getMonth()+1)<10)?'0':'')+(this.getMonth()+1)+'/'+ this.getFullYear();}
Date.prototype.timeNow  = function (){return((this.getHours()<10)?'0':'')+this.getHours()+':'+((this.getMinutes()<10)?'0':'')+this.getMinutes()+':'+((this.getSeconds()<10)?'0':'')+this.getSeconds();}

function noChars(input)
    {
output = input.replace(/[^0-9.,]/g,'');
return output;
    }

function noSpaces(input)
    {
output = input.replace(/\s{2,}/g,' ');
return output;
    }

/* VARIABLES */

var dateTime        = new Date().today() + ' @ ' + new Date().timeNow();
var currentURI      = self.location;
var breakr          = '<LineBreak />';
var logBreak        = '\n---\n';
var clientName      = 'onbekend';
var lastUpdate      = 'onbekend';
var minutesLeft     = 'onbekend';
var dataLeft        = 'onbekend';
var extraCost       = 'onbekend';
var contractType    = 'onbekend';
var invoicePeriod   = 'onbekend';
var invoiceAmount   = 'onbekend';
var theStatus       = 'unknown';
var noStatus        = '<Bold>Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van uw abonnementsgegevens.</Bold>'+breakr+breakr+'Indien dit probleem zich vaker voordoet, kunt u het beste even contact met de ontwikkelaar van deze app opnemen.'+breakr+breakr+'...of heeft u een <Bold>prepaid contact</Bold> en geen <Bold>abonnement</Bold> bij uw provider?';
var theLogFile      = logBreak+'LOGFILE #START'+logBreak+dateTime+logBreak+currentURI+logBreak;
var polled          = 0;
// set by app
var debug           = 0;
var copylog         = 0;

/* ---------------------------------------------------------- */
/* FUNCTION #START - http://dean.edwards.name/packer/ */

function checkStatus()
    {
polled++;
checked = 0;
if(polled > 5){checked = -1;}

thelog = 'pol #'+polled;
if(debug)   {alert(thelog);}
if(copylog) {theLogFile += thelog+logBreak;}

/* USERNAME */

clientNameTxt = '.cell h1';

if(typeof(document.querySelector(clientNameTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(clientNameTxt) != null)
    {
var clientNameEl = document.querySelector(clientNameTxt);
clientName = clientNameEl.textContent || clientNameEl.innerText;
checked++;

thelog = 'user #'+clientName;
    }

/* LAST UPDATED */

lastUpdateTxt_1 = '#Row2_Column1_Cell1_BundleStatus_Container .column-tablet-8 span';
lastUpdateTxt_2 = '#Row3_Column1_Cell1_BundleStatus_Container .column-tablet-8 span';

if(typeof(document.querySelector(lastUpdateTxt_1)) != 'undefined' && document.querySelector(lastUpdateTxt_1) != null)
    {
var lastUpdateEl = document.querySelector(lastUpdateTxt_1);
lastUpdate = lastUpdateEl.textContent || lastUpdateEl.innerText;
checked++;

thelog = 'update (a) #'+lastUpdate;
    }
else if(typeof(document.querySelector(lastUpdateTxt_2)) != 'undefined' && document.querySelector(lastUpdateTxt_2) != null)
    {
var lastUpdateEl = document.querySelector(lastUpdateTxt_2);
lastUpdate = lastUpdateEl.textContent || lastUpdateEl.innerText;
checked++;

thelog = 'update (b) #'+lastUpdate;
    }
else
    {
thelog = 'update (c) #'+lastUpdate;
    }

/* 1#3 MINUTES USED */

blockNum_1 = '.owl-pagination .owl-page:nth-of-type(1)';
blockNum_2 = '.owl-pagination .owl-page:nth-of-type(2)';
blockNum_3 = '.owl-pagination .owl-page:nth-of-type(3)';

if(typeof(document.querySelector(blockNum_1)) != 'undefined' && document.querySelector(blockNum_1) != null && typeof(document.querySelector(blockNum_2)) != 'undefined' && document.querySelector(blockNum_2) != null)
    {

if(typeof(document.querySelector(blockNum_3)) != 'undefined' && document.querySelector(blockNum_3) != null)
    {
minutesLeftTxt = '#bundleStatusCarousel .owl-item:nth-of-type(1) .bundle-status-unit-value';

if(typeof(document.querySelector(minutesLeftTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(minutesLeftTxt) != null)
    {
var minutesLeftEl = document.querySelector(minutesLeftTxt);
minutesLeft = minutesLeftEl.textContent || minutesLeftEl.innerText;
minutesLeft = noChars(minutesLeft);
checked++;

thelog = 'minutes #'+minutesLeft;
    }
    }
else
    {
minutesLeft = 'nieuwe periode';
checked++;      

thelog = 'minutes #'+minutesLeft;
    }

/* 2#3 DATA USED */

dataLeftTxt = '#bundleStatusCarousel .owl-item:nth-of-type(2) .bundle-status-unit-value';

if(typeof(document.querySelector(dataLeftTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(dataLeftTxt) != null)
    {
var dataLeftTxtEl = document.querySelector(dataLeftTxt);
dataLeft = dataLeftTxtEl.textContent || dataLeftTxtEl.innerText;
dataLeft = '<Bold>'+noChars(dataLeft)+'</Bold> mb';
checked++;

thelog = 'data #'+dataLeft;
    }
else
    {
dataLeft = '<Bold>0</Bold> mb (niet aanwezig)';
checked++;

thelog = 'data #'+dataLeft;
    }

/* 3#3 EXTRA COSTS */

if(typeof(document.querySelector(blockNum_3)) != 'undefined' && document.querySelector(blockNum_3) != null){i = 3}else{i = 1;}

extraCostTxt = '#bundleStatusCarousel .owl-item:nth-of-type('+i+') .bundle-status-unit-value';

if(typeof(document.querySelector(extraCostTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(extraCostTxt) != null)
    {
var extraCostTxtEl = document.querySelector(extraCostTxt);
extraCost = extraCostTxtEl.textContent || extraCostTxtEl.innerText;
extraCost = noChars(extraCost);
checked++;

thelog = 'costs #'+dataLeft;
    }
    }

/* CONTRACT TYPE */

contractTypeTxt_1 = '#Row3_Column1_Cell1_ContractOverviewSummary_ContractOverviewSummary .owl-item:nth-of-type(2) .widget-box-content.text-center div';
contractTypeTxt_2 = '#Row4_Column1_Cell1_ContractOverviewSummary_ContractOverviewSummary .owl-item:nth-of-type(2) .widget-box-content.text-center div';

if(typeof(document.querySelector(contractTypeTxt_1)) != 'undefined' && document.querySelector(contractTypeTxt_1) != null)
    {
var contractTypeEl = document.querySelector(contractTypeTxt_1);
contractType = contractTypeEl.textContent || contractTypeEl.innerText;
contractType = noSpaces(contractType).trim();
checked++;

thelog = 'contract (a) #'+contractType;
    }
else if(typeof(document.querySelector(contractTypeTxt_2)) != 'undefined' && document.querySelector(contractTypeTxt_2) != null)
    {
var contractTypeEl = document.querySelector(contractTypeTxt_2);
contractType = contractTypeEl.textContent || contractTypeEl.innerText;
contractType = noSpaces(contractType).trim();
checked++;

thelog = 'contract (b) #'+contractType;
    }
else
    {
thelog = 'contract (c) #'+contractType;
    }

/* INVOICE DATE */

invoicePeriodTxt = '.invoice-table .invoice-period div';

if(typeof(document.querySelector(invoicePeriodTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(invoicePeriodTxt) != null)
    {
var invoicePeriodEl = document.querySelector(invoicePeriodTxt);
invoicePeriod = invoicePeriodEl.textContent || invoicePeriodEl.innerText;
invoicePeriod = invoicePeriod.trim();
checked++;

thelog = 'invoice period #'+invoicePeriod;
    }

/* INVOICE AMOUNT */

invoiceAmountTxt = '.invoice-table .invoice-amount';

if(typeof(document.querySelector(invoiceAmountTxt)) != 'undefined' && document.querySelector(invoiceAmountTxt) != null)
    {
var invoiceAmountEl = document.querySelector(invoiceAmountTxt);
invoiceAmount = invoiceAmountEl.textContent || invoiceAmountEl.innerText;
invoiceAmount = noChars(invoiceAmount.trim());
checked++;

thelog = 'invoice amount #'+invoiceAmount;
    }

/* FINAL STATUS */

if(checked >= 8)
    {
theStatus = clientName+breakr+breakr+lastUpdate+'.'+breakr+breakr+'\u2022 Minuten : <Bold>'+minutesLeft+'</Bold>'+breakr+'\u2022 Data : '+dataLeft+breakr+'\u2022 Kosten : <Bold>'+extraCost+'</Bold> euro'+breakr+'\u2022 Factuur : <Bold>'+invoiceAmount+'</Bold> euro ('+invoicePeriod+')'+breakr+'\u2022 Contract : <Bold>'+contractType+'</Bold>';

var statusCount = (status.match(/onbekend/g)||[]).length;
if(statusCount >= 5){theStatus = noStatus;}
if(checked == -1)   {theStatus = 'onbekend';}

if(debug)   {alert('status #'+theStatus);}
if(copylog) {theLogFile += theStatus+logBreak+'LOGFILE #END'+logBreak;}
    }
else
    {
setTimeout('checkStatus()',2000);
    };
    }

checkStatus();

/* FUNCTION #END */

[ Voor 26% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-12-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
THX voor je duidelijke uitleg!!
Zal mooi zijn als alle app makers zo transparant zijn.

Maar ook goed om te horen dat Microsoft ook een oogje in het zeil houdt en zo de boel netjes en schoon probeert te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
Mijn OV-chipkaart app werkt op een vergelijkbare manier :) Ik heb ooit 1 gebruiker gehad die mij mailde hoe ik omging met de inloggegevens (op duizenden downloads).

Ik ben nu met een nieuwe app bezig en daar laat ik gebruikers via een in-app browser inloggen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om dan de inloggegevens te stelen, maar het ziet er in ieder geval betrouwbaarder uit voor gebruikers. Bovendien is het ook makkelijker voor mij: ik hoef niets te doen aan het inlogproces, de cookies blijven gewoon bewaard zodat ik de webpagina's kan downloaden met een ingelogde user (WebView en httpClient gebruiken dezelfde). Misschien ook een idee voor jou deathgrunt? Ik weet niet hoe T-Mobile omgaat met cookies dus of dat mogelijk is..

(Ik ben overigens pas een half jaar geleden begonnen met het ontwikkelen van apps. Het programmeren etc heb ik mezelf aangeleerd, geen IT-studie. De echte technische kennis ontbreekt dus :p)

[ Voor 11% gewijzigd door Koode op 24-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Koode schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:19:
Mijn OV-chipkaart app werkt op een vergelijkbare manier :) Ik heb ooit 1 gebruiker gehad die mij mailde hoe ik omging met de inloggegevens (op duizenden downloads).

Ik ben nu met een nieuwe app bezig en daar laat ik gebruikers via een in-app browser inloggen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om dan de inloggegevens te stelen, maar het ziet er in ieder geval betrouwbaarder uit voor gebruikers. Bovendien is het ook makkelijker voor mij: ik hoef niets te doen aan het inlogproces, de cookies blijven gewoon bewaard zodat ik de webpagina's kan downloaden met een ingelogde user (WebView en httpClient gebruiken dezelfde). Misschien ook een idee voor jou deathgrunt? Ik weet niet hoe T-Mobile omgaat met cookies dus of dat mogelijk is..

(Ik ben overigens pas een half jaar geleden begonnen met het ontwikkelen van apps. Het programmeren etc heb ik mezelf aangeleerd, geen IT-studie. De echte technische kennis ontbreekt dus :p)
Bij deze ben ik je nieuwste gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Hebben jullie ook voorbeelden van hoe jullie dat doen met in-app browser element en automatisch inloggen? Of een tutorial of zoektermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Een voorbeeld voor https://www.ov-chipkaart.nl/login/.
WebView navigeren naar de inlogpagina (op de achtergrond, zonder dat de user het ziet) en de volgende code uitvoeren (via InvokeScriptAsync):
JavaScript:
1
2
3
document.getElementById('gebruikersnaam').value = 'je_gebruikersnaam'
document.getElementById('wachtwoord').value = 'je_wachtwoord'
document.getElementById('id2').click()

En dan ben je dus ingelogd. Nu kun je pagina's downloaden met een ingelogde user (via webView of httpClient).

Met een in-app browser gaat het in principe op dezelfde manier, alleen heb je dan geen javascript nodig: je laat de webView echt zien, de gebruiker vult de gegevens in en klikt op de inlogbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Koode schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:19:
Mijn OV-chipkaart app werkt op een vergelijkbare manier :)

Leuk om te lezen dat we beiden dezelfde methode gebruiken :)

Telefoon Tegoed werkt al met een in-app browser (webview) die onzichtbaar is (via "debug" kan je hem wel zichtbaar maken).

Probleem bij T-Mobile is alleen dat in de html-source geen data staat; het wordt met AJAX ingeladen, als de DOM opbouw compleet is... dus ik pol om de twee seconden of die AJAX-data bestaat (BrowserLoadCompleted - startPolling());

Daarna schiet ik gewoon Javascript commando's de browser-view in en haal die via NotifyComplete() er weer uit... jQuery gebruik ik niet (om veiligheidsredenen) dus ik gebruik plain Javascript Selectors...

Hieronder mijn versie van het inloggen (T-Mobile; Tele2 heeft weer een ander formulier).

JavaScript:
1
formChecked = 'unknown';function checkForm(){formCheck = 0;if(typeof(document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Username')) != 'undefined' && document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Username') != null){formCheck++;}if(typeof(document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Password')) != 'undefined' && document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Password') != null){formCheck++;}if(typeof(document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_LoginButton')) != 'undefined' && document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_LoginButton') != null){formCheck++;}if(formCheck == 3){formChecked = 'okay';}else{formChecked = 'error';}}checkForm();

Je moet wel eerst checken of het element dat je wilt checken bestaat, omdat anders je app crashed...

En als de form-elementen kloppen met wat ik nodig heb, log ik pas in;

JavaScript:
1
if(formCheck == 3){formChecked = 0;document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Username').value = '" + theUser + "';document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_Password').value = '" + thePassword + "';document.querySelector('#Row1_Column1_Cell1_Login_LoginButton').click();}

Overigens ben ik ook nog geen jaar bezig met WP Apps - sterker, mijn Tweakers app was de eerste van mijn hand :)

PS. Ik develop alles gewoon in de console [F12] van Chrome en minify het script daarna via http://dean.edwards.name/packer/

Dan plak ik dat minified script in Visual Studio op deze manier;

Browser.InvokeScript("eval", "<SCRIPT HERE>");

Op die manier voorkom je dat de app crashed omdat er bv. een carriage return of \ niet goed escaped is in het originele script...

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 24-12-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:43:
[...]
Je moet wel eerst checken of het element dat je wilt checken bestaat, omdat anders je app crashed...
[...]
Dat komt denk ik omdat jij echt bijna alles in Javascript doet. Ik gebruik juist zo veel mogelijk C# en zo min mogelijk Javascript: een try{} catch{} voorkomt crashen van de app dus in mijn geval ;)

Ik zie trouwens dat ik bij OV-chipkaart trouwens wel iets anders gebruik dan m'n vorige voorbeeld. Je kunt een webView (=UI element) namelijk niet in de background task gebruiken. Daarom log ik in via een httpClient met een uri die de inloggegevens bevat. Die uri kun je vinden door even te debuggen wat er gebeurt bij het submitten van het inlogform (welke parameters etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Modbreak:Heren en dames, het is niet de bedoeling dat hier allemaal code en scripts uitgewisseld wordt. Daarvoor hebben we de Devschuur.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Thx guys! Ja, ik zat zelf in de richting van een opgebouwde ajax-request te denken. Ik ga hier eens mee stoeien, want heb wel wat ideeën liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Woei... snel een nieuwe app posten, voordat PaT boos wordt...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IweJwBY.png

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 24-12-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:18:
Woei... snel een nieuwe app posten, voordat PaT boos wordt...

[afbeelding]
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ie8brfm.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/83e8e443-31dd-494b-83f7-693b31037e1f?imageType=ws_icon_large00:00 door deathgrunt

00:00 ... the best app to start a new year!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p9-kDFUe6Fo]

(making of the promo-video...)

Een Dell Venue 8" Pro voor slechts 150 euro, direct verbonden via USB2 met een Nikon D90 (de eerste DSLR ter wereld die kon filmen!) ... zodat je tijdens de opname een 8" live-view-finder tot je beschikking hebt :)

En terwijl de camera het opnam, werd alles on-the-go via WiFi naar mijn kelder verzonden, alwaar een 10 (!) jaar oude roestbak van MSI het direct (met filters, zonder pre-rendering) afmonteerde via Sony Vegas Pro 7...

Try that, and in your ugly face... iPad!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JMypz8L.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5T6ud7Z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Voor al die mensen die hier zelf scrape scripts zitten te schrijven; is Kimono Labs niet iets voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
.Johnny schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:47:
Voor al die mensen die hier zelf scrape scripts zitten te schrijven; is Kimono Labs niet iets voor jullie?
Thx - die kende ik nog niet!

Maar zo complex is het niet om een scraper te schrijven; afhankelijk van de doelstelling gebruik een opensource PHP library (simple-dom.php) of gewoon plain JS...

Zeker als je third-party sites 'misbruikt' is het effectiever en sneller om zelf iets te maken; ik heb er voortdurend last van dat een divje of span van ID of class of index verandert, dus moet om de haverklap een fallback maken;

Die staat op mijn eigen server in connectie met de app - zodat de app automatisch binnen 24 uur weer de juiste data binnenharkt... universele data (nieuwssites) cache is vervolgens en wordt via een cronjob 4x per dag geupdate... private data sla ik niet op; dat gaat direct de local storage van de app in.

Los daar van kan je jezelf afvragen of het good practice is, om third party content via een third party API binnen te harken in een first party app... je krijgt wel heel veel afhankelijkheid op die manier (site verandert = probleem / API verandert = probleem)

PS. Die site is wel héél erg iOS7 zeg... font / color / styling... een directe ripp :) Zo hip ben ik niet..

[ Voor 30% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 26-12-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk om je apps te promoten?

Het bouwen van een app is niet zo moeilijk, maar het promoten er van, valt bij mij niet mee...

Voor elke app die ik maak, heb ik een promotie-lijstje dat ik telkens afwerk;
  1. Een landingspage om naar te verwijzen in persberichten.
  2. Een (high-res) promotie-afbeelding om te versturen of naar te linken.
  3. Standaard een x-aantal schermafbeeldingen
  4. Een set high-res iconen
  5. Een 2d- of 3d promotie-filmpje.
  6. Een kort- en een lang persbericht, zowel plain-text als rich-text.
  7. Promotie insturen naar diverse blogs / sites / emails van journalisten.
  8. Per week update ik gemiddeld 4 apps per keer; een actief beleid, wat ook weer gepromoot wordt.
  9. Regelmatig (actief) contact zoeken met de gebruikers, via het review-system.
Gemiddeld heb ik dan iets van 200 tot 300 downloads per app... wat natuurlijk niets is. Het zal ongetwijfeld aan de kwaliteit van de apps liggen- maar wellicht dat iemand nog tips voor andere strategieën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Uh .... deathgrunt. als ik kijk naar het lijstje van apps die je gemaakt hebt dan valt mij op dat ze - wat mij betreft - volstrekt nutteloos zijn. Wat moet ik nou met een app met beelden van vuurwerk? Gaat toch werkelijk nergens over? En dan denk ik dat er zo'n 200 a 300 mensen zijn die nieuwsgierig zijn en de app toch downloaden.

Dus ja, maak een app waar je wat aan hebt en dan zullen de downloads ook wel toenemen, denk ik. Kijk, ik ken je niet dus beschouw dit aub niet als persoonlijk maar bij mij gooit een scholier ook elke week een hand vol folders door de brievenbus en die gaan ook rechtstreeks bij het oud papier. Zullen vast prachtige aanbiedingen in staan maar dat zijn dan aanbiedingen die ik toch al nooit zou kopen. Zoals aanbiedingen voor wijn, meubels, woningen. Kortom, het interesseert mij al niet als de folders gemaakt worden. Kun je ze wel bij mij thuis brengen maar het blijft mij niet interesseren. Zoals eigenlijk al jouw apps.

Goede apps promoten zichzelf. Echt hele goeie apps trekken de aandacht van sites zoals Windows Central.

En ik heb een app, de PV Monitor. Niet mooi maar wel, voor mij, uiterst nuttig. En daarom download ik die. Maar hoeveel anderen de app gedownload hebben, weet ik natuurlijk niet. misschien maar 10 of 50.

Dus, uiteindelijk kun je wel een drol willen promoten. Als er geen vraag naar is, kun je promoten tot je een ons weegt.

Trouwens, ik kan zelf helemaal geen apps bouwen maar IK vind de aantallen downloads die jij hebt ZEER respectabel. Ik zou daar supertrots op zijn als ik een app kon maken.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 27-12-2014 13:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:55:
...uiteindelijk kun je wel een drol willen promoten. Als er geen vraag naar is, kun je promoten tot je een ons weegt.
Bedankt voor je feedback!

De vuurwerk-app is natuurlijk ook gewoon een pratical joke; maar sommige van mijn apps zijn best handig... Dance Core / Telefoon Tegoed / Tweakers WP voorzien wel in een behoefte, lijkt mij.

Wellicht dat anderen wel weer wat hebben aan mijn promotie-lijstje; het gaat mij ook niet echt om mijn eigen apps, maar meer om hoe we WP (apps) denken te kunnen promoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tuurlijk, heb je gelijk in. Kijk, gisteravond een YouTube app op Windows Central. Je hebt eigenlijk - internationaal - 3 zeer goede apps: myTube, MetroTube en Tubecast. Van die laatste gisteren dus een bericht op Windows Central. Een hele goede app maar als je de reacties leest dan zie je toch dat velen nog nooit van Tubecast hadden gehoord terwijl ze, na het te hebben gedownload, een superapp vinden. Terwijl anderen de app al vanaf release als hun standaard YouTube app hebben.

Ligt het aantal downloads dan aan de manier van promotie? Nogmaals, je kunt je app wel willen promoten en die promotie bereikt waarschijnlijk ook velen (maar hoe weet je dat als developer?) maar er moet ook behoefte aan zijn.

Jij promoot je apps bijvoorbeeld op dit forum, met tekst en uitleg en zelfs beelden. Maar toch geen reden voor mij om het te downloaden. Ja, en wat is er dan mis met jouw promotie? Wat mij betreft helemaal niks.

Kortom, een prima promotie is geen garantie voor meer downloads. Goede apps 'verkopen' zichzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 27-12-2014 13:20 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:17:
... wat is er dan mis met jouw promotie? Wat mij betreft helemaal niks.
En feitelijk is dat de kern van de discussie, toch :)

Ik ben benieuwd hoe anderen het doen, en of mijn wijze goed / slecht / te kort komt... Wie weet hebben anderen er ook weer wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar vaar er niet blind op. Want ik blijf me afvragen hoe jij het resultaat van promotie denkt te gaan meten? Zou je al haast aan de gebruikers moeten vragen hoe ze jouw app hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:42:
Maar vaar er niet blind op. Want ik blijf me afvragen hoe jij het resultaat van promotie denkt te gaan meten? Zou je al haast aan de gebruikers moeten vragen hoe ze jouw app hebben gevonden.
Dat is niet zo moeilijk; je kan gewoon zien waar de mensen vandaan komen, hoe lang ze je app gebruiken, welke buttons het meest worden ingedrukt, hoe lang ze naar een pagina staren, etc...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cz8yuIN.png
(cijfers zijn van Dance Core - gebruikers aantallen zijn per dag)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TMlibKE.png
(real-time / live view van de gebruikers op dít moment)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WqEhJOk.png
(evolutie-verloop van aantallen gebruikers; je kan dit weer koppelen aan een [marketing-] campagne)

Dus je maakt een nulmeting, gaat dan promoten, checked dan de nieuwe gebruikersstatistieken en dat kan je interpreteren...

Ik kan per app zien uit welk land de mensen hem downloaden, zelfs tot op stads(deel) niveau; mijn Dance Core app werd bv. relatief vaak gedownload in het zuiden van Italië - later bleek dat iemand een posting had gedaan in een Italiaans forum (wat ook weer in de statistieken naar boven kwam).

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-12-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:44:
[...]

Dat is niet zo moeilijk; je kan gewoon zien waar de mensen vandaan komen, hoe lang ze je app gebruiken, welke buttons het meest worden ingedrukt, hoe lang ze naar een pagina staren, etc...

[afbeelding]
(cijfers zijn van Dance Core - gebruikers aantallen zijn per dag)

[afbeelding]
(real-time / live view van de gebruikers op dít moment)

[afbeelding]
(evolutie-verloop van aantallen gebruikers; je kan dit weer koppelen aan een [marketing-] campagne)

Dus je maakt een nulmeting, gaat dan promoten, checked dan de nieuwe gebruikersstatistieken en dat kan je interpreteren...

Ik kan per app zien uit welk land de mensen hem downloaden, zelfs tot op stads(deel) niveau; mijn Dance Core app werd bv. relatief vaak gedownload in het zuiden van Italië - later bleek dat iemand een posting had gedaan in een Italiaans forum (wat ook weer in de statistieken naar boven kwam).
Welke analytics module gebruik jij?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Niels9001 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:48: [...] Welke analytics module gebruik jij?
http://piwik.org/

Piwik - een gratis, open-source alternatief voor Google Analytics.

Voordeel (voor mij) is dat je veel meer opties hebt en dat het op je eigen server draait; geen gedoe dus met third-party (cookies) services...

En aangezien ik toch al alles in html / js schrijf, is dit voor mij de beste oplossing; één regel code in mijn css en het werkt;

Je kan het activeren met een javascript - maar ik zet gewoon de tracking-pixel als background-image in een (al dan niet verborgen) html-elementje...

Ik weet dat er ook 'echte' analytics libraries bestaan voor apps - maar voor mij is de synergie van Piwik hoger, ook omdat het voor mijn (commerciele) websites gebruik...

O ja, en ze hebben ook (niet officiele) apps voor Windows Phone, omdat hun dashboard zelf niet echt responsive is (nog niet - ze zijn er mee bezig).

Via een apparte plugin kan je nog meer informatie over je bezoekers ophalen (een database van alle steden ter wereld, iets van 20mb aan pure geografische data) en die weer koppelen aan je app.

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:44:
[...]

Mooi man, al denk ik dat niet iedere developer zo'n overzicht gebruikt. Verrekte handig. :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:46:
[...]Mooi man, al denk ik dat niet iedere developer zo'n overzicht gebruikt. Verrekte handig. :Y d:)b
Geen idee... maar ik denk van wel...

Heel actief gebruik ik het overigens niet; ik ga niet elke klik monitoren... maar voor websites is het wel weer extra handig, omdat je dan nog meer gegevens kan bekijken.

Ook handig is dat je kan zien op welk moment (qua tijd, maar ook qua handeling) iemand je app verlaat; dat kan je weer gebruiken om je app te verbeteren, bijvoorbeeld...

Verder heb ik bv. een vijftal radio-apps die 100% van de code-base delen; via Piwik kan je de analytics van elke app "mergen" (afzetten) tegen die van een ander. Zo zie je precies waar de pijnpunten van een app liggen (omdat in de basis de apps gelijk zijn - ze gebruiken hetzelfde framework).

Wel belangrijk - alle data is 100% anoniem! Hooguit kan je heel moeilijk doen door user-profiles aan te leggen op basis van de hardware-blueprint van een telefoon icm. het ip-adres, maar dat is niet echt mijn bedoeling :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QwhlibG.png
Lol, de real-time visitors map van mijn Tweakers app... Ger Cor?! Wat doe jij in Vietnam?!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RWVh9iG.png
Voorbeeld van app-transities... je ziet hoe mensen een pagina bekijken en weer verlaten - erg handig!

Hmm... ik had nooit goed in het dashboard gekeken; je kan "zelfs" zien welke telefoons het meest gebruikt worden onder je app-gebruikers, en per telefoon weer het OS of merk uitsplitsen...

Maar goed, ik houd er mee op - anders wordt mevrouw PaT boos...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tG93zkr.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zd79inU.png

[ Voor 53% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-12-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

:+ Ja, grappig. Nog nooit in Vietnam geweest en gebruik jouw Tweakers app niet. Strange .... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Zouden daar ook de downloads uit Vietnam vandaan komen? Dat dat wat in de store aangegeven wordt gewoon niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tarabass schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:15:
Zouden daar ook de downloads uit Vietnam vandaan komen? Dat dat wat in de store aangegeven wordt gewoon niet klopt?
De stats die ik postte, gingen over de actieve gebruikers (live gemeten op dat moment) - niet het aantal downloads...

Je kan de app downloaden in Duitsland en dan op vakantie gaan naar Thailand - dan wordt je activiteit dus gemeten in Thailand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:15:
Wat doen jullie eigenlijk om je apps te promoten?

Het bouwen van een app is niet zo moeilijk, maar het promoten er van, valt bij mij niet mee...

Voor elke app die ik maak, heb ik een promotie-lijstje dat ik telkens afwerk;
  1. Een landingspage om naar te verwijzen in persberichten.
  2. Een (high-res) promotie-afbeelding om te versturen of naar te linken.
  3. Standaard een x-aantal schermafbeeldingen
  4. Een set high-res iconen
  5. Een 2d- of 3d promotie-filmpje.
  6. Een kort- en een lang persbericht, zowel plain-text als rich-text.
  7. Promotie insturen naar diverse blogs / sites / emails van journalisten.
  8. Per week update ik gemiddeld 4 apps per keer; een actief beleid, wat ook weer gepromoot wordt.
  9. Regelmatig (actief) contact zoeken met de gebruikers, via het review-system.
Gemiddeld heb ik dan iets van 200 tot 300 downloads per app... wat natuurlijk niets is. Het zal ongetwijfeld aan de kwaliteit van de apps liggen- maar wellicht dat iemand nog tips voor andere strategieën heeft?
Ik denk dat je promotie gewoon dik in orde is, maar dat het ligt aan het soort apps dat je maakt. Als je echt meer downloads wil zul je denk ik apps moeten gaan maken die iets meer bijdragen aan de store. Het beste om te doen is dan denk ik gewoon echt gaten vullen in de store, dus apps toevoegen die voor android en ios beschikbaar zijn maar niet voor wp.

Ik promote alleen door een topic aan te maken op wpcentral,wmpoweruser en reddit. En op wmpoweruser stuur ik ook nog een artikel in ( http://wmpoweruser.com/submit-articles/ ) tot nu toe zijn ze allemaal geaccepteerd. Misschien heb ik geluk gehad of misschien zijn ze niet zo kieskeurig en laten ze alles toe.
Ook plaats ik de namen van mijn concurrenten in mijn tags.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Instatic schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat je promotie gewoon dik in orde is, maar dat het ligt aan het soort apps dat je maakt. Als je echt meer downloads wil zul je denk ik apps moeten gaan maken die iets meer bijdragen aan de store. Het beste om te doen is dan denk ik gewoon echt gaten vullen in de store, dus apps toevoegen die voor android en ios beschikbaar zijn maar niet voor wp.

Ik promote alleen door een topic aan te maken op wpcentral,wmpoweruser en reddit. En op wmpoweruser stuur ik ook nog een artikel in ( http://wmpoweruser.com/submit-articles/ ) tot nu toe zijn ze allemaal geaccepteerd. Misschien heb ik geluk gehad of misschien zijn ze niet zo kieskeurig en laten ze alles toe.
Ook plaats ik de namen van mijn concurrenten in mijn tags.
Dat zijn handige tips :) Alleen je concurrenten noemen in je eigen tags... doet me denken aan hoe ik "vroeger" traffic genereerde naar websites (kansloze tags opnemen in de metatags van je header - of witte woorden schrijven op een witte achtergrond). Gelukkig is dat niet meer nodig ;)

Een topic op wpcentral is wel een goede tip - wordt dat niet als spam gezien?

Ik submit ook van elke app een artikel naar wmpoweruser - in een standaard format elke keer... maar er is nog nooit iets gepost.

Wel gebruik ik hun forum om hetzelfde artikel te plaatsen.

Even voor de duidelijkheid; ik hoef niet persé meer downloads (kwaniteit is ook niet heilig) - maar ben vooral op zoek naar tips om je apps te promoten, als je er eenmaal ééntje gemaakt hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:22:
[...]
Een topic op wpcentral is wel een goede tip - wordt dat niet als spam gezien?
Nee zeer zeker niet! Er is zelfs een speciaal forum voor "App Spotlight "
http://forums.windowscentral.com/app-spotlight/

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Instatic schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:43:
[...]

Nee zeer zeker niet! Er is zelfs een speciaal forum voor "App Spotlight "
http://forums.windowscentral.com/app-spotlight/
Cool, ik heb meteen maar een thread gepost. Alleen moet ik minimaal 10x posten om überhaupt een linkje naar mijn app te mogen posten...

Dus ik zit nu maar random te reageren op berichten (wel inhoudelijk, maar nogal geforceerde replies van mijn kant).

En na 3 berichten moeten de overige 7 berichten handmatig goedgekeurd worden :)

...dus ik moet nog even geduld hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:22:
[...]
Ik submit ook van elke app een artikel naar wmpoweruser - in een standaard format elke keer... maar er is nog nooit iets gepost.
LOL volgens mij let jij niet echt op :P
http://wmpoweruser.com/00...-app-to-start-a-new-year/

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ha ha... dat is dan de eerste :) Publicatie-datum is de 28e (vandaag), maar ik had hem drie dagen terug ingestuurd.

Blijkbaar heeft iemand besloten dat het een leuke app voor de zondagmorgen is- thx voor de notification!

Ps. Ik ben nu een app aan het maken waar Ger Cor heel blij van wordt... Nederlandstalig, de eerste in zijn soort voor Windows Phone én niet verkrijgbaar op iOS / Android... en nog een groot cultureel erfgoed ook!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FV5UPeX.png

[ Voor 4% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-12-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

O? Wat spannend. Altijd leuk, onverwachts (nou ja, nu nog een beetje onverwachts) een 'cadeautje' te mogen ontvangen. <3

Groot cultureel erfgoed .... wat kan dan nou zijn? De raderen draaien. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Geld speelt in ieder geval geen rol...

Persbericht is geplaatst - bedankt voor de tip[s]!

[ Voor 68% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-12-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb voor mijn beta app Speurtochie een speurtocht van ongeveer 3,5 km door het Vondelpark in Amsterdam beschikbaar. Woon je in de buurt van het Vondelpark of ben je binnenkort in Amsterdam en zou je de speurtocht willen uitproberen, stuur dan een [url="mailto:contact@speurtochie.nl?subject=Vondelpark Amsterdam"]email[/url] met 'Vondelpark Amsterdam' als onderwerp. Ik stuur dan zo snel mogelijk een code om de speurtocht te kunnen downloaden.

Speurtochten in je eigen buurt op verzoek...

Alleen voor Windows Phone 8.1

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/f94b8bcb-f7de-44ec-bb9c-ac8d7489a809?imageType=ws_icon_large

Afbeeldingslocatie: https://speurtochie.azurewebsites.net/Promotion/Speurtochie%20QR-code.png

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 28-12-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/98LUUPH.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/4bbcdb03-d4b5-402e-b76b-f900e011d509?imageType=ws_icon_largeBommel door deathgrunt

Bommel ... een app van stand.
Alle 77 hoorspelen van Olivier B. Bommel op uw Windows Telefoon-apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zg2cAYH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou, beginnen dan maar met een nulmeting, deathgrunt. Wel weer aardig dat je de store met zo'n specifieke app aanvult. 'Not my cup of tea' maar er zal vast een groep zijn die zich interesseert in Bommel.

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 29-12-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:53:
[...]
veel grafiekjes...

Maar goed, ik houd er mee op - anders wordt mevrouw PaT boos...
Je wil mevrouw PaT echt niet boos hebben.... die is dan veel minder liev dan ik :') :P
Dit soort statistieken zijn wel aardig om eens een keer te zien, je ziet dat de community dit ook waardeert. We gaan hier alleen inderdaad geen "show je app-stats" topic van maken. Voor een keertje is het leuk, maar daar blijft het ook bij wat mij betreft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
PaT schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:22:
[...]

Je wil mevrouw PaT echt niet boos hebben.... die is dan veel minder liev dan ik :') :P
Dit soort statistieken zijn wel aardig om eens een keer te zien, je ziet dat de community dit ook waardeert. We gaan hier alleen inderdaad geen "show je app-stats" topic van maken. Voor een keertje is het leuk, maar daar blijft het ook bij wat mij betreft.
Met "mevrouw" PaT bedoelde ik natuurlijk "meneer" PaT :)

Aan de andere kant; als we alléén maar WP Apps gaan posten hier, wordt het wel stil - dan heb je 1 of 2 postings per week, dus af en toe een beetje er om heen gepraat, houdt de reuring er ook nog in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:44:
Nou, beginnen dan maar met een nulmeting, deathgrunt. Wel weer aardig dat je de store met zo'n specifieke app aanvult. 'Not my cup of tea' maar er zal vast een groep zijn die zich interesseert in Bommel.
Ook niet mijn cup-of-tea - maar de uitzendingen zijn onder CC-licence vrij gegeven op www.archive.org

Dus ik heb ze gewoon alle 77 ingeladen in mijn radio-framework en een ding toegevoegd waarmee je kan forwarden / backwarden (scrubbar) binnen de uitzending.

Al met al wederom maar een uurtje of vier werk - en toch leuk dat er nu een Bommel App is... de eerste ter wereld trouwens; iOS en Android hebben niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:23:
[...]

Ook niet mijn cup-of-tea - maar de uitzendingen zijn onder CC-licence vrij gegeven op www.archive.org

Dus ik heb ze gewoon alle 77 ingeladen in mijn radio-framework en een ding toegevoegd waarmee je kan forwarden / backwarden (scrubbar) binnen de uitzending.

Al met al wederom maar een uurtje of vier werk - en toch leuk dat er nu een Bommel App is... de eerste ter wereld trouwens; iOS en Android hebben niets...
Leuke app, heb zelf alleen niks met OllieB ;)
Zette vorige week op m'n werk je Xmass radio aan --> Collega: Welke app is dat????
Jammer joh, is er alleen voor Windows Phone :+

Mijn zoon van bijna 2,5 is overigens helemaal blij met je (totaal nutteloze, maar erg grappige) 00:00 vuurwerk app _/-\o_ Die stond dus met 5 min al in de speelhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:40:
[...] Die stond dus met 5 min al in de speelhoek.
Niet als straf, mag ik hopen :) Dat wil ik niet op mijn verantwoording hebben!

De hele show duurt iets van 8 minuten (daarna looped hij onzichtbaar een geprogrammeerde fade-in) - dus let wel op dat hij niet unlimited blijft staren naar het schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:37:
[...]

Niet als straf, mag ik hopen :) Dat wil ik niet op mijn verantwoording hebben!

De hele show duurt iets van 8 minuten (daarna looped hij onzichtbaar een geprogrammeerde fade-in) - dus let wel op dat hij niet unlimited blijft staren naar het schermpje :)
HAHA, hij niet, de app staat nu in de speelhoek :D
Die loop merkt hij niet en met die kleien vingertjes drukt hij altijd wel een keer op de search-knop of op je 'rate this app' knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:43:
[...]

HAHA, hij niet, de app staat nu in de speelhoek :D
Die loop merkt hij niet en met die kleien vingertjes drukt hij altijd wel een keer op de search-knop of op je 'rate this app' knop
Ooowwww... de kidscorner, bedoel je? Die heb ik nooit opengemaakt :)

Maar dan heb ik goed nieuws voor je zoon, want ik ben ook nog bezig (los van 5 andere apps) om een interactief stripverhaal te maken voor Windows Phone.

Het is een universeel frameworkje (net als die muziek-apps van me) waarmee ik relatief snel dan strips kan omzetten naar een app; ze maken geluid, zijn interactief, etc...

Het is ook het eerste framework dat ik uitrol voor WP en Android tegelijk (alles 100% html) - dus de hele GUI van WP heb ik in jQuery nagebouwd; op die manier heb je op WP een native ervaring als user en Android-gebruikers moeten maar wennen aan de GUI -> die krijgen op hun Android gewoon de Metro-Style interface voor hun kiezen :)

Screenshots zijn van het debuggen... maar dan heb je een idee...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N7XiAW0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3gABmmo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TGmbFGK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/49RtyWJ.jpg

Overigens wordt het meertalig (ook Nederlands) en is het extreem responsive; het schaalt dus pixel-perfect mee van 4" tot 400" schermen - met behoud van resolutie en ontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wordt gezellig druk in de kids corner geloof ik. *O* oOo

ps. Ook nog nooit geactiveerd. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/406a5437-43ca-4eaa-a4fc-e04c71d798e7?imageType=ws_icon_large
MijnBestellingen door Koode
Volg je pakketten en bestellingen van webshops van aankoop tot bezorging. Log eenmalig in bij MijnPakket en/of webshops en blijf automatisch op de hoogte van je nieuwe pakketten en bestellingen. Ook kun je pakketten (PostNL, DHL en Kiala) toevoegen aan de hand van een pakketnummer.

Maak je bestellingen vast aan je startscherm als live tile en blijf altijd op de hoogte van de status van je bestellingen. Bij statuswijzigingen ontvang je een notificatie.

Ik vond het jammer dat er geen échte MijnPakket app was (met notificaties e.d.), dus daarom heb ik die maar zelf gemaakt.
Bovendien vond ik het ook onhandig dat als je iets bij bv. Bol.com bestelt, je eerst de site van Bol in de gaten houdt, en daarna de site van PostNL (als Bol het pakket heeft verzonden). De app lost dit ook op: als Bol meldt dat het pakket verzonden is, schakelt de app automatisch over op de statussen van PostNL/DHL, die je dan overzichtelijk bij je Bol bestelling ziet :)

Jullie feedback is erg welkom! Ik heb de app zo goed mogelijk proberen te testen, maar ik krijg niet iedere dag een pakketje dus het was niet gemakkelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Sorry, maar: webwrapper. Meh. Ik gebruik de website wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Avalaxy schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:13:
Sorry, maar: webwrapper. Meh. Ik gebruik de website wel.
Een aantal delen wel inderdaad. Reden: dingen als aflevermomenten wijzigen / retourneren e.d. kun je maar beter op de normale manier doen, om problemen te voorkomen (geen API beschikbaar).
Voordeel van de app blijft nog altijd dat je al je bestellingen of pakketten van meerdere vervoerders in 1 overzicht krijgt, notificaties krijgt, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Koode op 29-12-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi begin Koode. Heb zelf ook een pakketje onderweg van Microsoft maar dat is UPS. Ik hou het in de gaten, jouw app. Mijn dochter en vriendin bestellen ook nog wel eens wat. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ik wil de app graag uitbreiden met andere vervoerders, maar ik heb niet overal zomaar een code van. Als je de gegevens van jouw UPS zending kunt sturen (koode@outlook.com) kan ik kijken of ik UPS ook kan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Krijg ook net mailtje van ups pakket bij ms vandaan.
Maar zo te zien moet je account aanmaken.
Geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Check je mail Koode .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
hjs schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:13:
Krijg ook net mailtje van ups pakket bij ms vandaan.
Maar zo te zien moet je account aanmaken.
Geen zin in.
Dat is volgens mij niet nodig. Zou ook jij je tracking-nummer (begint met 1Z waarschijnlijk) kunnen mailen naar koode@outlook.com? Alvast bedankt :)

Mensen met een account met orders bij bv. Coolblue (of een andere grote webshop) zijn ook erg welkom! Via de app kun je me eenvoudig de benodige informatie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ook een trackingnummer opgestuurd naar Koode. Ik ben niet van plan voor elk wissewasje een account aan te maken bij UPS. Komt vast wel goed, zoals altijd. Hoef ik niet voor te 'tracken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QMBBwnX.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/53b3acdd-8f2f-4d51-a81a-13e591393aae?imageType=ws_icon_largeRonflonflon door deathgrunt

Ronflonflon...avec Jacques Plafond. En natuurlijk komen Jan Vos, Wilhelmina Kuttje Jr. en Jaap Knasterhuis ook voorbij!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qhPJ6Bz.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0kordeL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Woensdagmiddag, VPRO. :+

Eens luisteren, reeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jo deathgrunt. Eerst dacht ik: 'wat moeten 'we' met die flauwekulapps van jou', maar het wordt potverdorie toch wel een hele aardig reeks zo. Mooi man. _/-\o_

O, een mijn pakketje is 'reeds' binnen, dus Koode kan weer aan de slag met een update van zijn app: MijnBestellingen.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 30-12-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:50:
Jo deathgrunt. Eerst dacht ik: 'wat moeten 'we' met die flauwekulapps van jou', maar het wordt potverdorie toch wel een hele aardig reeks zo. Mooi man. _/-\o_

O, een mijn pakketje is 'reeds' binnen, dus Koode kan weer aan de slag met een update van zijn app: MijnBestellingen.
Ik leer langzaam bij.... mijn eerste app was een web-wrapper (Tweakers WP - notabene de populairste app in mijn portfolio)... en nu heb ik een x-aantal hoorspelen en uitzendingen van een app voorzien.

Ik update ze beiden nog vandaag; Ronflonflon heeft bv. 335 afleveringen en ik moet ze handmatig toevoegen... en ik heb nog iets bedacht, waarmee je sneller kan navigeren in de enorm lange lijst...

Overigens komt er straks ook (weer) een blogje op Tweakers om de app (en Windows Phone) te promoten - met wat achtergrondsinfo over het programma en mijn jonge jaren toen ik deze reeks verslond...

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-12-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Die update is zojuist ingediend en is dus als het goed is binnen een paar uur te downloaden! De app ondersteunt nu ook pakketten van UPS. GerCor en hjs, bedankt voor jullie tracking-nummers :)

Deathgrunt, ik heb zelf een simpele eigen app op m'n telefoon die me notificaties geeft bij nieuwe berichten in bepaalde GoT topics. Als je daar wat aan denkt te hebben voor je eigen Tweakers WP app hoor ik het wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Koode op 30-12-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Koode schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:30:
Deathgrunt, ik heb zelf een simpele eigen app op m'n telefoon die me notificaties geeft bij nieuwe berichten in bepaalde GoT topics. Als je daar wat aan denkt te hebben voor je eigen Tweakers WP app hoor ik het wel.
Welke app is dat dan? Ik had zelf wel iets gebouwd dat Tweakers WP notificaties geeft (en live-tiles) bij binnenkomend nieuws... voor Forum-berichten heb ik dat nog niet ingebouwd.

Maar als ik eerlijk ben, gebruik ik de notificaties zelf niet eens (van mijn eigen app) - het is niet altijd 100% betrouwbaar qua polling en als ik een dag niet kijk, heb ik opeens 25 gemiste nieuwsberichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Die app staat niet in de store, maar ik heb die gisteravond even snel gemaakt voor mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Koode schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:40:
Die app staat niet in de store, maar ik heb die gisteravond even snel gemaakt voor mezelf ;)
Dan moet je hem gewoon als uitbereidings-pack op Tweakers WP releasen :)

Met "mijn" app focus ik me echt op het nieuwsdeel van de site (bij elk .plan van de site zelf, moet ik weer de DOM aanpassen, etc... dus om het niet onmogelijk te houden voor mezelf, negeer ik het forum een beetje in de app...).

De app zelf is ook echt heel erg gericht op html - dus ik weet niet eens of ik relatief eenvoudig C# codes kan implementeren voor de notificaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ik ben voorlopig niet van plan die 'app' te releasen (en dus te moeten blijven ondersteunen). Zo heb ik overigens wel meer apps op m'n telefoon staan die alleen voor eigen gebruik zijn: ik krijg bijvoorbeeld een melding als het saldo op mijn bankrekening wijzigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Koode, update geïnstalleerd en werkt als een tierelier. UPS staat er netjes bij en de gegevens kloppen. (ik heb geen UPS account aangemaakt)

Straks Post NL even proberen. Dochter heeft ook iets besteld, blijkbaar. :9

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 30-12-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Koode, MijnBestellingen is een handige app. Echter mis ik nog pakketten van PostNL Parcels (http://postnlparcels.com/en). Hij geeft ook aan dat ik geen geldige track & trace code heb. Dat klopt, want ik heb een code die begint met RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Koode schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:33:
Ik ben voorlopig niet van plan die 'app' te releasen (en dus te moeten blijven ondersteunen). Zo heb ik overigens wel meer apps op m'n telefoon staan die alleen voor eigen gebruik zijn: ik krijg bijvoorbeeld een melding als het saldo op mijn bankrekening wijzigt :)
Lol, die laatste app zat ik ook aan te denken... gewoon inloggen via een browser-element op je eigen bankrekening (net als ik al doe via Telefoon Tegoed).

Maar die komen vast nooit door de controle, dus per definitie alleen geschikt voor jezelf (of zou je echt mensen hebben die hun bank-inlog vertrouwen aan een derde partij.. argh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
GerCor schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:04:
Koode, update geïnstalleerd en werkt als een tierelier. UPS staat er netjes bij en de gegevens kloppen. (ik heb geen UPS account aangemaakt)

Straks Post NL even proberen. Dochter heeft ook iets besteld, blijkbaar. :9
Goed om te horen! Ook nog bedankt voor het updaten van je review ;) Hoor graag of het met de PostNL zending ook goed gaat.
Krasloos schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:13:
Koode, MijnBestellingen is een handige app. Echter mis ik nog pakketten van PostNL Parcels (http://postnlparcels.com/en). Hij geeft ook aan dat ik geen geldige track & trace code heb. Dat klopt, want ik heb een code die begint met RC.
Interessant! Die site kende ik nog niet. Kun je je RC code en andere benodigdheden (postcode denk ik) mailen naar koode@outlook.com? Dan kan ik PostNL Parcel toevoegen aan de app :)
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:31:
[...]

Lol, die laatste app zat ik ook aan te denken... gewoon inloggen via een browser-element op je eigen bankrekening (net als ik al doe via Telefoon Tegoed).

Maar die komen vast nooit door de controle, dus per definitie alleen geschikt voor jezelf (of zou je echt mensen hebben die hun bank-inlog vertrouwen aan een derde partij.. argh).
In mijn 'app' log ik eenmalig in via een in-app browser. Dmv cookies blijft deze inlog bewaard en kan ik m'n saldo automatisch checken en een notificatie laten sturen als het veranderd is. Ik hoef dus geen inlogcodes of iets op te slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
@Koode van mij had je de mail vanmiddag met de error erin :P Hier ook even melden dat ik hem niet meer heb en alles goed werkt! Blij mee ook eindelijk een mooie app om de pakketjes in bij te kunnen houden :)
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.