Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Maar de cookie zal client-side zijn?Koode schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:48:
In mijn 'app' log ik eenmalig in via een in-app browser. Dmv cookies blijft deze inlog bewaard en kan ik m'n saldo automatisch checken en een notificatie laten sturen als het veranderd is. Ik hoef dus geen inlogcodes of iets op te slaan!
Dus 'ergens' op je telefoon worden je credentials bewaard, die weer direct gebruikt kunnen worden door een third-party app...
Wellicht ben ik dan old-skool, maar ik zou dat persoonlijk niet snel vertrouwen
[niet persoonlijk richting jou bedoeld - maar ik ga in geen enkele app mijn bankgegevens invoeren... zelfs de officiele niet van mijn vier vijf banken die ik heb - want als ik mijn telefoon verlies en ze komen door het lockscreen heen, dan hebben ze in principe ook weer toegang tot de rest....]

Net weer even mijn twee "podcast" (bedankt, Adam Curry - voor het bedenken van die Apple-agnotische term...) apps geupdate - je ziet nu (rechtsonder) een soort Jumplist - waardoor je supersnel door de 300+ afleveringen kan navigeren.
[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 30-12-2014 19:28 ]
Ah was jij datJaguar645 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:02:
@Koode van mij had je de mail vanmiddag met de error erinHier ook even melden dat ik hem niet meer heb en alles goed werkt! Blij mee ook eindelijk een mooie app om de pakketjes in bij te kunnen houden
Jammer, volgende keer beter! Bedankt voor de 5 sterren!GerCor schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:07:
Meh, dochter heeft geen S3 nummer van PostNL. Dus dat gaat het niet worden. Maar al even 5 sterren uitgedeeld in de store.
Die cookie wordt opgeslagen in een container die alleen vanuit mijn app toegankelijk is (in principe, hacks buiten beschouwing gelaten). Die cookie geeft ook alleen toestemming om het saldo te bekijken, niet om echt te bankieren. Maar ik snap dat anderen, zoals jij, nog minder risico willen nemen! Ik ga die extra 'app' ook niet releasen hoor.b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:23:
Maar de cookie zal client-side zijn?
Dus 'ergens' op je telefoon worden je credentials bewaard, die weer direct gebruikt kunnen worden door een third-party app...
Wellicht ben ik dan old-skool, maar ik zou dat persoonlijk niet snel vertrouwen
[niet persoonlijk richting jou bedoeld - maar ik ga in geen enkele app mijn bankgegevens invoeren... zelfs de officiele niet van mijn vier vijf banken die ik heb - want als ik mijn telefoon verlies en ze komen door het lockscreen heen, dan hebben ze in principe ook weer toegang tot de rest....]
[ Voor 11% gewijzigd door Koode op 30-12-2014 19:59 ]
Shared dat webbrowser-element niet de cookies met de apps die weer een webbrowser-element aanroepen?
Ik kan bv. cookies uitlezen (die gezet zijn door de "normale" browser) door simpel een browser-element in mijn app te zetten die diezelfde browser weer aanroept...
Met andere woorden; als ik Tweakers.net bekijk via mijn normale (systeem-) browser - en vervolgens via mijn Tweakers-App dezelfde site bezoek, dan heb ik gewoon inzicht in cookies, die zijn gezet door de normale browser-sessie...
Hebben jullie er ook last van dat de MS Store om de haverklap apps verbergt? Gemiddeld is 25% van mijn apps niet vindbaar... als ik zoek naar de specifieke naam van mijn apps, dan bestaan ze om de haverklap niet... Een dag later zijn ze er weer, dan weer niet, etc...
Vorige week had ik zelfs helemaal geen apps meer (en een dag later waren ze er weer)... de store lijkt echt instabiel sinds een half jaar.
Conclusie: stel dat iemand een app maakt (en ik die installeer) die stiekem op de achtergrond die site downloadt, dan ziet die niet mijn saldo informatie (maar een melding dat het toestel geregistreerd moet worden).
...en laten we er volgend jaar weer allemaal voor gaan om WP op een leuke manier in het nieuws te brengen!
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:43:
Iedereen hier Happy / Healty 2015...
...en laten we er volgend jaar weer allemaal voor gaan om WP op een leuke manier in het nieuws te brengen!
Helemaal mee eens! Ik ga in ieder geval weer proberen voor een aantal mooie apps te zorgenb2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:43:
Iedereen hier Happy / Healty 2015...
MijnBestellingen werkt nu ook met RC codes! Kies PostNL als vervoerder.Krasloos schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:13:
Koode, MijnBestellingen is een handige app. Echter mis ik nog pakketten van PostNL Parcels (http://postnlparcels.com/en). Hij geeft ook aan dat ik geen geldige track & trace code heb. Dat klopt, want ik heb een code die begint met RC.
Ik weet niet of het er al inzit, heb mijn foon niet bij de hand.Koode schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:10:
[...]
MijnBestellingen werkt nu ook met RC codes! Kies PostNL als vervoerder.
Zo niet: Is het een idee om een barcode-scanner in te bouwen??
Daar ben ik mee bezig! Ik kan alleen nog geen goede library vinden voor WP8.1..St00mwals schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:35:
[...]
Ik weet niet of het er al inzit, heb mijn foon niet bij de hand.
Zo niet: Is het een idee om een barcode-scanner in te bouwen??
Wellicht kan je een truukje uithalen, waarmee je Bing Vision misbruikt om de QR-codes te scannen?Koode schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:43:
[...]
Daar ben ik mee bezig! Ik kan alleen nog geen goede library vinden voor WP8.1..
Vanuit je app een directe link aanleggen naar Bing Vision - desnoods met popup met tekst en uitleg...
Ik kan je niet helpen aan de code (heb zelf ook heel lang lopen zoeken en proberen), maar het is wel mogelijk de scan-module direct te openen, met één druk op de knop;
https://www.windowsphone.com/en-us/store/app/tile-for-bing-vision/05894022-e18c-40a4-a6cc-992383aa7ee8
Makkelijker is om een C# link naar de "lenses" section te maken- dat is een default URI:Scheme... en vandaar kan je weer kiezen voor de Bing Vision Lens... die hards gaan het wel snappen
[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-01-2015 21:06 ]
http://zxingnet.codeplex.com/Koode schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:43:
[...]
Daar ben ik mee bezig! Ik kan alleen nog geen goede library vinden voor WP8.1..
http://stackoverflow.com/...-scanning-windows-phone-8
http://www.soulier.ch/?p=2464&lang=en
http://stackoverflow.com/...r-scan-on-windows-phone-8
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Met Bing Vision is eventueel een optie, maar wel wat omslachtig inderdaad. Ik vraag me ook af hoe vaak mensen een code zouden scannen: ik krijg de code altijd via de mail.. Alleen als je zelf iets verzendt zou je het kunnen scannen.
Die suffe 00:00 app van me (vuurwerk) is 16.000x gedownload met / voor oudjaar... Normaal zit ik op de 250 downloads ofzo, dus ik denk dat het toch wel zoden aan de bekende dijk heeft gezet
...en dat voor een app die (letterlijk) nog geen twee uur werk was om te maken.
Hier iig 1 user.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:47:
Lol - bedankt voor de tips wat betreft het promoten / marketen van je app...
Die suffe 00:00 app van me (vuurwerk) is 16.000x gedownload met / voor oudjaar... Normaal zit ik op de 250 downloads ofzo, dus ik denk dat het toch wel zoden aan de bekende dijk heeft gezet
Goed bezig!b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:47:
Lol - bedankt voor de tips wat betreft het promoten / marketen van je app...
That Is The Question
Heel veel feedback uit Zuid Korea....
Denk dat Sony er achter zit, want hij is nergens features, voor zo ver ik weet.
Maar wel heel leuk voor een keer 😃
Super zeg. Echter de app geeft aan dat mijn pakket niet gevonden kan worden. Dit geeft ook de site weer.Koode schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:10:
[...]
MijnBestellingen werkt nu ook met RC codes! Kies PostNL als vervoerder.
Toch een fijne toevoeging in de app
Deze week verwacht ik GLS als vervoerder toe te kunnen voegen. Het enige wat ik aan 'marketing' heb gedaan is een link in dit topic, maar ik krijg toch al aardig wat feedback via de mail. Daardoor kan ik de app uitbreiden en stabieler maken!
Kun je evt. ook Ebay er aan toevoegen? Of krijg je daar geen track en trace bij? Heb me er eigenlijk niet zo in verdiept. Echter sta ik op het punt om daar producten te bestellen.

...alle muziek-apps hebben en shitload aan bug- / code-fixes en oa. de optie om een stream direct te downloaden- buiten de app om en een "recently played" jumplist gekregen.
Telefoon Tegoed heeft een persoonlijk instellingen menu en veel nieuwe features. Probleem blijft wel dat T-Mobile per abonnements-vorm een andere DOM hanteert die bijna geen enkel unieke namespace gebruiken... huilen met de pet om dat te onderhouden, dus...
[ Voor 72% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-01-2015 20:09 ]

MijnBestellingen heeft ook weer een update gehad. Veel reacties van gebruikers en daardoor kon ik GLS (vervoerder), iBood (webshop) en Wehkamp (webshop) toevoegen!
Bij alle webshops zie je netjes de afbeeldingen van de producten die je besteld hebt, en track en trace gaat automatisch over van de webshop naar de website van de vervoeder

Het is een op locatie gebasseerde, muziekevent searcher. Hij zoekt muziek evenementen bij jou in de buurt of waar je maar wilt. Eenmaal een event gekozen heb je verschillende functionaliteiten:
1. Navigeren naar het event
2. Muziek luisteren van het event
3. Website van het event
4. Sharen op FB etc..
5. Automatisch in je kalender zetten

Daarnaast kan je de radius van het zoeken beperken in de instellingen en kan je de datums opgeven van wanneer je wilt zoeken.
Het klinkt als een mooie app, maar ik heb nog weinig downloads en de feedback die ik heb gekregen bij rate/review zijn niet kritisch genoeg. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met feedback geven
http://www.windowsphone.c...21-4cec-926c-b1e4a8450d82
[ Voor 15% gewijzigd door Runman44 op 12-01-2015 18:43 ]
Misschien is het even handig om een linkje naar de app er bij te plaatsenRunman44 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:09:
Mijn app heet : "Bands Around"
Het is een op locatie gebasseerde, muziekevent searcher. Hij zoekt muziek evenementen bij jou in de buurt of waar je maar wilt. Eenmaal een event gekozen heb je verschillende functionaliteiten:
3. Website van het event
4. Sharen op FB etc..
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarnaast kan je de radius van het zoeken beperken in de instellingen en kan je de datums opgeven van wanneer je wilt zoeken.
Het klinkt als een mooie app, maar ik heb nog weinig downloads en de feedback die ik heb gekregen bij rate/review zijn niet kritisch genoeg. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met feedback geven
That Is The Question
De app is niet in het Nederlands.Runman44 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:09:
3. Website van het event
4. Sharen op FB etc..
[afbeelding]
[afbeelding]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zijn de automatisch opgehaalde track&trace gegevens ook zichtbaar in deze app (inloggen op mijnpakket.postnl.nl/)? Of moet je alle codes handmatig invoeren?Koode schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:22:
MijnBestellingen heeft ook weer een update gehad. Veel reacties van gebruikers en daardoor kon ik GLS (vervoerder), iBood (webshop) en Wehkamp (webshop) toevoegen!
Bij alle webshops zie je netjes de afbeeldingen van de producten die je besteld hebt, en track en trace gaat automatisch over van de webshop naar de website van de vervoeder
Ik heb de app gedownload en hij heeft me positief verrast. Wel had ik op mijn lowend device een aardig lange laadtijd.Runman44 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:09:
3. Website van het event
4. Sharen op FB etc..
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar haal je alle data vandaan? Want er stond niet héél veel in. (In Friesland, maar toch.
Dat lijkt me geen prioriteit. Eerst maar zorgen dat de app gebruikt wordt en genoeg data heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door SuikerBrood op 12-01-2015 18:14 ]
wat beschaamend ! heb het erbij gezet !Instatic schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:31:
[...]
Misschien is het even handig om een linkje naar de app er bij te plaatsen
Waar zat de laadtijd in?! het laden van de map? of de extra gegevens? of beide?SuikerBrood schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:13:
[...]
Ik heb de app gedownload en hij heeft me positief verrast. Wel had ik op mijn lowend device een aardig lange laadtijd.
Waar haal je alle data vandaan? Want er stond niet héél veel in. (In Friesland, maar toch.) misschien kijken of je wat regionale evenementen erbij kan pakken? Nu pakt ie vooral de grote zalen.
[...]
Dat lijkt me geen prioriteit. Eerst maar zorgen dat de app gebruikt wordt en genoeg data heeft.
Maar thanx ! goed om te horen dat het positief wordt ontvangen ! ik haal mijn gegevens op het moment bij EventFull API
Klopt
De app en kaart laden heel vlot. Maar de gegevens van bands gaat niet zo hard. Dit is zowel op m'n Lumia 830 als m'n 625 het geval.Runman44 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:42:
[...]
Waar zat de laadtijd in?! het laden van de map? of de extra gegevens? of beide?![]()
Maar thanx ! goed om te horen dat het positief wordt ontvangen ! ik haal mijn gegevens op het moment bij EventFull APIdeze heeft inderdaad alleen grote zalen. In de toekomst ga ik denk ik nog Last.FM en Bands in Town API's gebruiken !
En die paginagrote reclame is best wel storend. Kan dat niet subtieler? Gisteren had ik één of andere reclame van een hersenoperatie vol in m'n beeld.
Ik denk zelfs dat het lang laden komt door de reclame. ik zal direct actie ondernemen en de reclame subtieler weergeven. wellicht een banner ergens dan maar ! daarna eens kijken hoelang het laden dan nog duurt.SuikerBrood schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:05:
[...]
De app en kaart laden heel vlot. Maar de gegevens van bands gaat niet zo hard. Dit is zowel op m'n Lumia 830 als m'n 625 het geval.
En die paginagrote reclame is best wel storend. Kan dat niet subtieler? Gisteren had ik één of andere reclame van een hersenoperatie vol in m'n beeld.
iig super tof dat je al met twee apparaten hebt getest !
Als het laden van de banner de rest van je app vertraagt, dan zou je de banner op de achtergrond moeten laten laden en een lagere prioriteit meegeven. Eerst content waar mensen blij van worden, dan pas de banner. Dan heb je ook eerder kans dat ze de banner willen afkopen, omdat de app verder in hun ogen gewoon goed is. Anders heb je kans dat mensen afhaken omdat de app traag is...Runman44 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Ik denk zelfs dat het lang laden komt door de reclame ! ik zal direct actie ondernemen ! en de reclame subtieler weergeven.. een banner ergens dan maar ! daarna eens kijken hoelang het laden dan nog duurt.
iig super tof dat je al met twee apparaten hebt getest !
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb net een update gemaakt versie 3.2.2.0. Waarin de app nu ads free is met een paar minor bug fixes. Ik heb besloten om de app, ads free te maken omdat er momenteel te weinig downloads zijn om iets te kunnen verdienen.Swerfer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:35:
[...]
Als het laden van de banner de rest van je app vertraagt, dan zou je de banner op de achtergrond moeten laten laden en een lagere prioriteit meegeven. Eerst content waar mensen blij van worden, dan pas de banner. Dan heb je ook eerder kans dat ze de banner willen afkopen, omdat de app verder in hun ogen gewoon goed is. Anders heb je kans dat mensen afhaken omdat de app traag is...
Ik denk, net zoals jij zegt, dat ik eerst de mensen blij moet maken.
Heb jij tijdens je feestje ook weleens dat je even niks meer hebt de vertellen, Praat dan nu over bekende nederlanders

ohja, weet je de naam niet meer maar wel wat hij of zij doet, Er kan ook op beroep worden gezocht!
Download:
http://www.windowsphone.c...aa-46cc-b841-42f400380c27
Speedydown.nl !!!
En dat heb ik nou weer niet bij de app: bekende Nederlanders.
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 13-01-2015 01:26 ]
Je kunt zoektermen opgeven bij het indienen van je App. Zoek eens op 'muziek' in de Nederlandse store; dan vind je ook gewoon Deezer, Spotify, Soundhound en Shazam. Zoals Runman44 ook reeds zegt, Engels als eerste taal, en dan is Bands Around opeens een zeer treffende naam. Voor een Nederlands vertaalde versie van de app kan hij ook Nederlandse zoektermen en zelfs een Nederlandse naam gebruiken..GerCor schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 01:24:
Runman44. Ik wil mijn apps in het Nederlands, zonder reclame (hoeft niet gratis) en de naam: Bands Around lijkt me ook niet helpen om meer downloads te krijgen. Wie zoekt er nou op 'bands around?' Het is omdat de app ook zichtbaar is bij jouw post maar als iemand mij had gevraagd: wat voor een soort app verwacht je bij: bands around, dan zou ik het niet kunnen bedenken dat het over muziekbands gaat.
En dat heb ik nou weer niet bij de app: bekende Nederlanders.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Tevens krijgen mensen uiteraard suggesties bij gerelateerde zoektermen. Zoek je een muziek app, dan zal je mogelijk deze app als suggestie krijgen alszijnde gerelateerd. Telefoon/regio uit Nederland? Dan krijg je de Nederlandse store met Nederlandse apps als eerste suggesties naast de meeste populaire apps. Zoiets. .
je haalt de woorden uit men mondRowdy.nl schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:43:
[...]
Je kunt zoektermen opgeven bij het indienen van je App. Zoek eens op 'muziek' in de Nederlandse store; dan vind je ook gewoon Deezer, Spotify, Soundhound en Shazam. Zoals Runman44 ook reeds zegt, Engels als eerste taal, en dan is Bands Around opeens een zeer treffende naam. Voor een Nederlands vertaalde versie van de app kan hij ook Nederlandse zoektermen en zelfs een Nederlandse naam gebruiken..
In plaats van de grote ads zou je eens kunnen kiezen voor https://www.adduplex.com/ dit is cross-promotion. Je laat ads van andere developers in jou app zien, en jou ad wordt in hun apps getoont.
Het is gratis en daardoor krijg je mogelijk meer gebruikers. Zodra je meer gebruikers hebt kun je geleidelijk ads tonen waar je wat centjes mee opstrijkt.
Het gaat ook niet om jou maar om de mensen die het niet weten. MS maakt zo'n ding dat je om je arm draagt en dat ding heet ook 'Band'. Misschien denkt een ander wel aan autobanden. Het gaat er dus niet om wat jij of ik of de maker van de app weten maar belangrijk is wat een ander niet weet.Bloodshed schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:30:
Ik denk dat het prima is, als ik de naam zie zou ik juist niet weten wat het anders zou moeten zijn dan muziekbands. (je zou mogelijk nearby in plaats van around kunnen gebruiken, of gigs in plaats van bands)
Nogmaals, 'Bands Around' zegt mij helemaal niks en 'Bekende Nederlanders' is voor iedereen volstrekt duidelijk.
De maker schrijft: Het is een op locatie gebasseerde, muziekevent searcher. Hij zoekt muziek evenementen bij jou in de buurt of waar je maar wilt. Eenmaal een event gekozen heb je verschillende functionaliteiten:
Gaat het dan over 'bands' die optreden of toch evenementen?
Overigens zal ik de app toch niet downloaden. Dus eigenlijk maakt het me ook niks uit. Het idee vind ik goed en mijn bezwaren heb ik al duidelijk gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 13-01-2015 15:48 ]
adduplex lijkt mij een uitstekend idee ! ik zal er vanavond naar kijken en wellicht implementeren. Dankje voor het voorstel.Bloodshed schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:30:
Ik denk dat het prima is, als ik de naam zie zou ik juist niet weten wat het anders zou moeten zijn dan muziekbands. (je zou mogelijk nearby in plaats van around kunnen gebruiken, of gigs in plaats van bands)
In plaats van de grote ads zou je eens kunnen kiezen voor https://www.adduplex.com/ dit is cross-promotion. Je laat ads van andere developers in jou app zien, en jou ad wordt in hun apps getoont.
Het is gratis en daardoor krijg je mogelijk meer gebruikers. Zodra je meer gebruikers hebt kun je geleidelijk ads tonen waar je wat centjes mee opstrijkt.
Zoals eerder gezegd, is de app engels en niet nederlands. Het zou onlogisch zijn om daarom de app een nederlandse naam te geven. Door deze kennis, kan je nagaan dat "Bands" in een engelse context wordt gebruikt. Het woordje "Around" bevestigt dit nog extra.GerCor schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Het gaat ook niet om jou maar om de mensen die het niet weten. MS maakt zo'n ding dat je om je arm draagt en dat ding heet ook 'Band'. Misschien denkt een ander wel aan autobanden. Het gaat er dus niet om wat jij of ik of de maker van de app weten maar belangrijk is wat een ander niet weet.
Nogmaals, 'Bands Around' zegt mij helemaal niks en 'Bekende Nederlanders' is voor iedereen volstrekt duidelijk.
Vervolgens zoals eerder werd gezegd zijn app namen zoals: Shazam, ook namen die niks zeggen. Ik maak gebruik van keywords zoals: Music, Bands, Events etc.. die helpen om de app naar voren te komen wanneer gebruikers op deze woorden zoeken.
Daarnaast zijn er twee letterlijke vertalingen van het woordje "Bands" in het engels. Een muziekband en een band als object zijnde. Wanneer de gebruikers al uberhaupt zoeken op muziek..dan is het meer dan logisch dan mijn app naam op een muziekband slaat.
"Bands Around" verteld ook precies wat je kan verwachten van mijn app. Muziekbands om je heen.
Bedankt voor de feedback maar ik ga niet mijn app naam veranderen.
De app vertalen naar het Nederlands zal er echt niet voor zorgen dat hij opeens veel meer downloads krijgt. Ik denk dat het de gemiddelde Windows Phone gebruiker in Nederland niet veel uitmaakt of de app Nederlands of Engels is aangezien we in Nederland vrij goed Engels kunnen. Hij kan beter meer tijd steken in het promoten van de app en extra functies inbouwen. En als hij dan toch zou vertalen, dan kan hij dat beter doen naar de taal van een land waar ze slecht Engels spreken (Portugees, Spaans, Frans).GerCor schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:32:
Je hoeft van mij helemaal niks te veranderen, Runman44. Blijf gewoon op bitter weinig downloads zitten en overtuig jezelf van jouw gelijk. Het maakt mij helemaal niks uit hoor. Je wilde kritiek en dat geef ik. vervolgens vind je dat jij gelijk hebt. Klaar toch?
That Is The Question
Het feit dat hij in de music & video categorie staat en niet in de sport/fitness categorie lijkt me duidelijk genoeg dat het niet om de fitness band gaat.
Daarnaast heeft het logo een bij iedereen bekend map pinnetje en een muziek nootje.
Over werking:
- Ik zou nog wel in de settings als je de start date aanpast gewoon de end date ook alvast op deze datum zetten in plaats van een melding dat de start date niet later mag zijn dan de end date. De meeste beginnen met de start date als ze de datum willen wijzigen.
- Distance ook in KM als optie
- Ook crashed hij soms bij de zoek functie, even een try/catch met een messagebox met de foutmelding misschien. De api zal wel een error message terug geven als er een foutje is.
Het is een leuke discussie, mits ook jij open staat voor kritiek. Want ook jij hoeft niet gelijk te hebben natuurlijk. Ik bedoel, als je mij gevraagd zou hebben of facebook of twitter een goede naam zou zijn dan had ik je ook uitgelachen. Of als mij gevraagd zou worden of het verstandig zou zijn berichten op 140 karakters af te breken of filmpjes te minimaliseren op 30 seconden. Ga zo maar door. Ik vind de naam ook niet heel erg goed, maar misschien wordt het de hit van 2015. Wie weet..GerCor schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:32:
Je hoeft van mij helemaal niks te veranderen, Runman44. Blijf gewoon op bitter weinig downloads zitten en overtuig jezelf van jouw gelijk. Het maakt mij helemaal niks uit hoor. Je wilde kritiek en dat geef ik. vervolgens vind je dat jij gelijk hebt. Klaar toch?

Ik heb al maanden geen pagina meer voorbij zien komen zonder dat er iemand zonder programmeerkennis even volledig over iemands werk heen moet schijten en met Duitse trekjes iemand even keihard de les leest over hoe hij z'n gratis app beter af had kunnen stemmen op iemands eisen

Kijk voor de gein allemaal eens in het show je Android app topic. Daar zie je continu apps voorbij komen, gaat alles er vriendelijk aan toe en heb je niemand die continu met poep loopt te gooien.
* Avalaxy signing out.
Sorry als de discussie van mijn app, jou post op de tweede plaats neerzet. Dat is natuurlijk niet de bedoelingspeedydown schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:15:
Bij deze hierbij ook mijn app!
Heb jij tijdens je feestje ook weleens dat je even niks meer hebt de vertellen, Praat dan nu over bekende nederlandersJe kunt ze namelijk nu opzoeken via mijn nieuwe app
[afbeelding]
[afbeelding]
ohja, weet je de naam niet meer maar wel wat hij of zij doet, Er kan ook op beroep worden gezocht!
Download:
http://www.windowsphone.c...aa-46cc-b841-42f400380c27
1. De chat is erg goed gemaakt.
2. De twitter, nieuws en internet feed zijn goede toevoegingen
3. Het logo kan ik niet goed plaatsen. Een vergrootglas snap ik, maar wat is die blauwe cirkel eronder?
4. Waar is de tabblad "Nieuw" op gebasseerd? zijn dit nieuwe BN'ers?
5. Als ik willekeurig heb aangeklikt, is het niet meer mogelijk om daarna te zoeken. Ik moet eerst terug, dat is misschien jammer.
6. Opmaak van de informatie pagina van de bekende nederlander kan beter
7. Ik zou in de "over deze app" een knop aanmaken om de gebruikers sneller naar de rate/review pagina te verwijzen.
Als meerdere mensen deze app gebruiken en hierdoor de chat ook volstroomd dan is dit zeker een app die gebruikt gaat worden op verjaardagen etc..
1. dit is geniaal ! dit ga ik direct doorvoeren !Bloodshed schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:44:
Bands Around is engels en niet nederlands dus dat iemand dan aan autobanden (tires) denkt lijkt me stug.
Het feit dat hij in de music & video categorie staat en niet in de sport/fitness categorie lijkt me duidelijk genoeg dat het niet om de fitness band gaat.
Daarnaast heeft het logo een bij iedereen bekend map pinnetje en een muziek nootje.
Over werking:
- Ik zou nog wel in de settings als je de start date aanpast gewoon de end date ook alvast op deze datum zetten in plaats van een melding dat de start date niet later mag zijn dan de end date. De meeste beginnen met de start date als ze de datum willen wijzigen.
- Distance ook in KM als optie
- Ook crashed hij soms bij de zoek functie, even een try/catch met een messagebox met de foutmelding misschien. De api zal wel een error message terug geven als er een foutje is.
2. uiteraard ook een goed idee ! met de API die ik gebruik kan ik ook KM als eenheid meegeven. Dus dit moet ook zo opgelost zijn
3. Dit is jammer, ik heb zovaak getest ! kan ik het reproduceren met iets? ik zal zeker even kijken in de code waar het fout kan gaan !
bedankt voor de feedback, hier heb ik echt wat aan gehad
Als ik het over het hoofd zie moet je maar heel hard foei roepen.
4. Lijkt me nieuw toegevoegde BN'ers.Runman44 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:29:
[...]
Sorry als de discussie van mijn app, jou post op de tweede plaats neerzet. Dat is natuurlijk niet de bedoelingdus ik heb jou app gedownload en hier is mijn feedback:
1. De chat is erg goed gemaakt.
2. De twitter, nieuws en internet feed zijn goede toevoegingen
3. Het logo kan ik niet goed plaatsen. Een vergrootglas snap ik, maar wat is die blauwe cirkel eronder?
4. Waar is de tabblad "Nieuw" op gebasseerd? zijn dit nieuwe BNN'ers?
5. Als ik willekeurig heb aangeklikt, is het niet meer mogelijk om daarna te zoeken. Ik moet eerst terug, dat is misschien jammer.
6. Opmaak van de informatie pagina van de bekende nederlander kan beter
7. Ik zou in de "over deze app" een knop aanmaken om de gebruikers sneller naar de rate/review pagina te gaan.
Als meerdere mensen deze app gebruiken en hierdoor de chat ook volstroomd dan is dit zeker een app die gebruikt gaat worden op verjaardagen etc..
[ Voor 57% gewijzigd door SuikerBrood op 13-01-2015 22:11 ]
[ Voor 99% gewijzigd door SuikerBrood op 13-01-2015 22:11 ]
Meeste downloads: gratis en in de eigen taal.
En de downloads worden alleen maar minder als:
- Niet in je eigen taal
- Met reclameuitingen (advertenties)
- Geen mogelijkheid bij een betaalde app deze eerst gratis uit te proberen.
En dat is mijn mening. En als ik de meeste reacties op WindowsCentral zo lees zit ik wat dat betreft aardig goed. 'Men' wil geen advertenties en men wil een app graag in de eigen taal.
Dus, en dat was mijn 'opbouwende kritiek', dacht ik, op de vraag hoe meer downloads te krijgen.
En als iemand dat opvat als Duits, zelf geen developer en mijn zin doordrammen, dan heb ik het of niet goed uitgelegd of iemand heeft moeite met lezen. Beide kan.
Ik hoef de app niet omdat: het niet in het Nederlands is en omdat er advertenties in staan. Dat geldt zelfs voor veel apps van Microsoft. Ook met advertenties (zoals nieuws en geldzaken). Delete. Ik wil dat niet. Het is mijn telefoon en ik beslis. Dat heeft helemaal niks met iemand anders te maken. Ik vind Twitter een hele leuke dienst maar als ze met advertenties beginnen in mijn WP app, dan gooi ik Twitter er af en stop ik met Twitter. En, met mij, als ik de reacties op Windows Central lees, nog heel veel Twittergebruikers.
En daar zou je als developer rekening mee kunnen houden. Mensen zoals ik, die bepaalde zaken niet willen, bestaan nou eenmaal.
Als je app nog vrijwel niet bekend is, maar wel al redelijk af -> Marketen,, marketen!
Als je app al bekend is, redelijk af, maar een bepaalde groep download het niet -> aanpassen aan die markt!
Wat houd dat laatste in? Dat je bepaalde taalgebruik achterwege laat, een andere kleur kiest. Dat soort dingen. En bijv. dat je voor Frankrijk, Frans als taal toevoegd, omdat ze geen Engels kunnen of willen zien.
Geldt dat laatste dan ook voor Nederland? Ja, maar in veel mindere mate. We hebben in Nederland lang niet zo slechte kennis van Engels als in sommige andere landen in de EU. Daarnaast hebben wij in Nederland een stuk grotere waardering voor Engels dan in de meeste andere landen waar het niet de voertaal is. Komt nog bij dat er meer Franse Windows Phone gebruikers zijn, dus de kans dat je doelgroep daar groter is (of in welk ander land dan ook) is behoorlijk groot.
Dan moet je een afweging maken wat handiger is: App vertalen of meer marketen. Dat kan je alleen als je gegevens hebt over het app gebruik en is niet een beslissing die je kan maken op alleen puur de app zelf.
Overigens heb je gelijk dat advertenties niet echt bijdragen als er ook een app is die het zonder advertenties doet. Er zijn echter (ook op Windows Phone) maar weinig gebruikers die echt volledig op de reclame afknappen. Ik ben bang dat jij in die minderheid zit. Daarnaast zijn er ook weinig gebruikers in Nederland die totaal niet Engels kunnen of willen zien.
PS. Ik denk dat die Twittergebruikers als puntje bij paaltje komt gewoon gebruik blijven maken. Net als die hordes Whatsapp gebruikers die nu allemaal massaal WA hebben gedumpt (oh, wacht... ^^)
Precies. Door de reviews te lezen in Dev Center kun je vaak een beetje achterhalen wat mensen graag willen en waar ze vandaan komen (door van die typische namen, welke taal ze gebruiken of hun device type). Philips Hue is een niche product, maar de NLers die reviews schrijven hebben het eigenlijk nooit over een Nederlandse app versie. In Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje zie je dit veel heftiger. Bij het opnieuw bouwen van Huetro was het voor mij dan ook wel belangrijk om die dynamiteit in te bouwen en meerdere talen te ondersteunen. Vandaar dat in de laatste BETA Frans is toegevoegd, en hopelijk deze week Deens. Localization zal zeker bijdragen aan de populariteit van je app, vooral met Cortana natuurlijk, maar of dat nou het meest belangrijke is weet ik niet. Focus op functionaliteit, design en performance.Caelorum schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:15:
De meeste downloads krijg je vooralsnog door goede marketing (lees: bekend dat de app er is) en dat de app voldoet voor je grootste gebruikersgroepen. Wat houd dat in?
Als je app nog vrijwel niet bekend is, maar wel al redelijk af -> Marketen,, marketen!
Als je app al bekend is, redelijk af, maar een bepaalde groep download het niet -> aanpassen aan die markt!
Wat houd dat laatste in? Dat je bepaalde taalgebruik achterwege laat, een andere kleur kiest. Dat soort dingen. En bijv. dat je voor Frankrijk, Frans als taal toevoegd, omdat ze geen Engels kunnen of willen zien.
Geldt dat laatste dan ook voor Nederland? Ja, maar in veel mindere mate. We hebben in Nederland lang niet zo slechte kennis van Engels als in sommige andere landen in de EU. Daarnaast hebben wij in Nederland een stuk grotere waardering voor Engels dan in de meeste andere landen waar het niet de voertaal is. Komt nog bij dat er meer Franse Windows Phone gebruikers zijn, dus de kans dat je doelgroep daar groter is (of in welk ander land dan ook) is behoorlijk groot.
Dan moet je een afweging maken wat handiger is: App vertalen of meer marketen. Dat kan je alleen als je gegevens hebt over het app gebruik en is niet een beslissing die je kan maken op alleen puur de app zelf.
Overigens heb je gelijk dat advertenties niet echt bijdragen als er ook een app is die het zonder advertenties doet. Er zijn echter (ook op Windows Phone) maar weinig gebruikers die echt volledig op de reclame afknappen. Ik ben bang dat jij in die minderheid zit. Daarnaast zijn er ook weinig gebruikers in Nederland die totaal niet Engels kunnen of willen zien.
PS. Ik denk dat die Twittergebruikers als puntje bij paaltje komt gewoon gebruik blijven maken. Net als die hordes Whatsapp gebruikers die nu allemaal massaal WA hebben gedumpt (oh, wacht... ^^)
Het weglaten van reclame zie ik wel echt vaak terug in reviews "Top, en geen reclame.". Mensen apprecieren dat wel - goede kwaliteit, zonder reclame. Ik zelf hoef het ook niet, en het zit een goede UX toch vaak wel in de weg. Maar om meteen de app daardoor te verwijderen ligt eraan hoe erg het in de weg zit. Dat laatste is voor mij als gebruiker het belangrijke bij het kiezen van een bepaalde applicatie.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
In Windows (Phone) 8 zeer makkelijk te implementeren met resourcefiles, maar dan het vertalen zelf...
Met Google translate kom je er niet, je moet mensen (leren) kennen die de gewenste taal als moerstaal hebben en voor je willen vertalen. Verder zijn er websites waar je je resourcefiles kan uploaden en vertaalverzoeken kan indienen. Het probleem daarbij is dat er zat mensen zijn die kunnen vertalen vanuit het Engels naar hun eigen taal, maar als je alleen een Nederlandse resourcefile upload, dan zal je geen reacties krijgen, omdat in het buitenland maar zelden iemand het Nederlands kan lezen.
Ik heb nu een resourcefile voor een app in het Engels geplaatst, met het verzoek om deze ten eerste in fatsoenlijk Engels te vertalen, en met Duits, Frans en Spaans erbij. Helaas nog geen reacties, maar vanavond bied ik mijn Engelse resourcefile ook aan in het volgende topic op Windows Central: http://forums.windowscent...translate-their-apps.html (alleen voor mensen die zich geregistreerd hebben als developer). Daar zijn zeer veel reacties van mede developers die aanbieden om vertalingen te doen (gratis). Zo heb ik afgelopen weekend 2 mensen geholpen met het vertalen van hun app naar het Nederlands en ik hoop dat ze mij ook willen helpen...
Verwijderd
ontopic:
Ik ben van mening dat je inderdaad beter apps kan vertalen naar spaans en frans dan in het nederlands, het niveau engels ligt in noord europa heel hoog, Zweden en Noorwegen zijn ook van die landen waar je in principe niet voor hoeft te vertalen.
Ook ligt het natuurlijk ook aan de app die je ontwikkelt heb, als je een app hebt gemaakt die alle bioscopen van Nederland laat zien zou je die natuurlijk in het Nederlands moeten maken, want welke zweed gaat even snel naar Nederland voor een bioscoopje:)
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat discussies over talen van een app nooit een einde gaat krijgen,het ligt puur aan de doelgroep die jij wilt aanspreken als developer.
Ik kan me er heel goed in vinden wat GerCor hier steld en heb onlangs zelf ook een engelse ontwikkelaar geholpen met een vertaling.GerCor schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:17:
En ik heb 3 apps vertaald van het Engels naar het Nederlands door gewoon aan de developer van de app te vragen of ik het mag vertalen naar het Nederlands omdat IK liever een Nederlandstalige app heb. En die 3 developers vonden dat prima.
Ondanks dat Engels voor de meeste mensen absoluut geen probleem is ( tenminste voor wat apps betreft ) ben ik ook van mening dat de Nederlandse ontwikkelaar en zijn Nederlandse gebruikers meer geholpen is met Nederlandstalige applicaties.
Ik heb een fuc*ing hate tegen de verengelsing van de Nederlandse taal ;-)
en zeker op mijn startscherm.
Niet dat ik er niet mee uit de voeten kan, maar heb simpelweg een schurft aan een tweetalig startscherm.
Maar ook dat is slechts een persoonlijke mening, maar geeft wel aan dat de mening van GerCor niet opzich zelf staat.
Maar ik geloof er niet in dat dit enige invloed heeft op de aantal installaties van een dergelijk app.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Klopt, ik heb echter mijn toestel in het Engels staan (ook voor Cortana), maar ook omdat ik het veel prettiger vind. NL UIs zijn altijd een beetje.. typisch :-).Amadeus1966 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:44:
[...]
Ik kan me er heel goed in vinden wat GerCor hier steld en heb onlangs zelf ook een engelse ontwikkelaar geholpen met een vertaling.
Ondanks dat Engels voor de meeste mensen absoluut geen probleem is ( tenminste voor wat apps betreft ) ben ik ook van mening dat de Nederlandse ontwikkelaar en zijn Nederlandse gebruikers meer geholpen is met Nederlandstalige applicaties.
Ik heb een fuc*ing hate tegen de verengelsing van de Nederlandse taal ;-)
en zeker op mijn startscherm.
Niet dat ik er niet mee uit de voeten kan, maar heb simpelweg een schurft aan een tweetalig startscherm.
Maar ook dat is slechts een persoonlijke mening, maar geeft wel aan dat de mening van GerCor niet opzich zelf staat.
Maar ik geloof er niet in dat dit enige invloed heeft op de aantal installaties van een dergelijk app.
Maar goed, vertalingen laten ook net die extra mile (
Ik gebruik MetroTube als YouTube app. Is in het Engels. Nou is TubeCast wel in het Nederlands. Alleen is daar weer geen Windows RT versie van. Ik vind MetroTube echt prachtig en TubeCast eg mooi. Dus, voorlopig wint MetroTube het van TubeCast maar wanneer er een Win RT versie van TubeCast komt, dan delete ik toch echt MetroTube.
Microsoft stelt zijn apps ook vaak in heel veel talen beschikbaar. Dat lijkt mij niet voor niks. Marktonderzoek of meer talen nut heeft lijkt mij dan ook weggegooid geld want dat heeft MS vast zelf al gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 19-01-2015 10:06 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Klopt mensen zijn nu eenmaal pictogram gericht,EektheMan schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:35:
Een goed icoon bij de App zal ook helpen. Hoef je de taal niet machtig voor te zijn. Zo is het vaak simpel om een metro/underground app te vinden in steden waarvan ik de taal niet machtig ben. Zelfs de gebruikte taal in dat soort Apps is vaak niet van belang omdat het gebruik van de Metro al voor zich spreekt. Vertaling is natuurlijk altijd fijn, maar het vinden en aanspreken bij de doelgroep valt volgens mij niet enkel samen met de 'juiste' taal of naam van een App.
mensen associeren sneller zaken met afbeeldingen dan met tekst.
Dat vind je terug zowel in de digitale wereld als is de "echte" wereld.

Bij deze mijn allereerste app! Het is een app om huurwoningen mee te zoeken. Het is een project voor school (welke woensdag en donderdag beoordeeld wordt), maar ik ben er zo trots op dat ik hem in de store heb gezet. Het stelt niet veel voor, en de API van de huizen (HuizenZoeker.nl) is nogal brak, maar wel een kleine/handige app IMO. En ja, er is natuurlijk Funda, wat wellicht een betere app is, maar helaas kon ik zelf geen opdracht kiezen voor het project.
Er kunnen filters worden aangemaakt (bijvoorbeeld een huis in Haarlem van 200-1000 euro per maand zoeken met minimaal 20m2 oppervlakte en minimaal 2 kamers). Ook heb ik als leuke extra een optie voor push berichten gemaakt, waarmee periodiek gekeken wordt naar nieuwe huizen. Wanneer er iets gevonden is dat nieuw is, dan krijg je een notificatie, en krijg je van die mooie draaiende live tiles met daarin meer informatie.
Ik ben trouwens wel van plan om na het project de app uit te breiden. Ten eerste wil ik een fatsoenlijke API voor de data, en daarnaast wil ik ook wel een universele app er van maken.
Linkje: http://www.windowsphone.c...14-4c85-adcd-834e382d2391
[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 20-01-2015 23:51 ]
Fanaleds.com
CoolBose321 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:35:
[afbeelding]
Bij deze mijn allereerste app! Het is een app om huurwoningen mee te zoeken. Het is een project voor school (welke woensdag en donderdag beoordeeld wordt), maar ik ben er zo trots op dat ik hem in de store heb gezet. Het stelt niet veel voor, en de API van de huizen (HuizenZoeker.nl) is nogal brak, maar wel een kleine/handige app IMO. En ja, er is natuurlijk Funda, wat wellicht een betere app is, maar helaas kon ik zelf geen opdracht kiezen voor het project.
Er kunnen filters worden aangemaakt (bijvoorbeeld een huis in Haarlem van 200-1000 euro per maand zoeken met minimaal 20m2 oppervlakte en minimaal 2 kamers). Ook heb ik als leuke extra een optie voor push berichten gemaakt, waarmee periodiek gekeken wordt naar nieuwe huizen. Wanneer er iets gevonden is dat nieuw is, dan krijg je een notificatie, en krijg je van die mooie draaiende live tiles met daarin meer informatie.
Ik ben trouwens wel van plan om na het project de app uit te breiden. Ten eerste wil ik een fatsoenlijke API voor de data, en daarnaast wil ik ook wel een universele app er van maken.
Misschien kun je ook iets met de database van www.niki.nl ? En anders even contact opnemen met www.fundament.nl Zij maken en onderhouden de database van Niki.Bose321 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:35:
[afbeelding]
Verwijderd
Leuk dat je dat kan voor een schoolopdracht en het ziet er al heel aardig uit. Een prima start in de wereld van Windows apps.Bose321 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:35:
[afbeelding]
Bij deze mijn allereerste app! Het is een app om huurwoningen mee te zoeken. Het is een project voor school (welke woensdag en donderdag beoordeeld wordt), maar ik ben er zo trots op dat ik hem in de store heb gezet. Het stelt niet veel voor, en de API van de huizen (HuizenZoeker.nl) is nogal brak, maar wel een kleine/handige app IMO.
Ik zou je zeker aanraden om zoals je zelft al zegt om er in de toekomst een universal app te maken die zowel op Windows als Windows Phone werkt omdat deze app dan ook op Windows laptops gebruikt zal worden.
Fanaleds.com
Ik heb hier de meeste vertalers kunnen regelen: http://forums.windowscentral.com/developers-corner/Kraanmachinist schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:07:
Ik zie dat mensen hier moeite hebben met vertalers zoeken, op reddit.com/r/windowsphone kun je vaak wel mensen vinden die voor je willen vertalen (vooral als je ze in ruil in de beta zet bijv.)
Ik heb zelf ook aangeboden om te vertalen en heb inmiddels 2 apps vertaald. De andere partij is dan ook bereidt om voor jou te vertalen. Zo is een app van mij nu vertaald naar het Turks en een Duitser is bezig met de vertaling...
Hoe lever je die bestanden aan - gewoon je Resources.xaml over kopieeren naar Excel?Swerfer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:46:
[...]
Ik heb hier de meeste vertalers kunnen regelen: http://forums.windowscentral.com/developers-corner/
Ik heb zelf ook aangeboden om te vertalen en heb inmiddels 2 apps vertaald. De andere partij is dan ook bereidt om voor jou te vertalen. Zo is een app van mij nu vertaald naar het Turks en een Duitser is bezig met de vertaling...

Allianz Koerz...Realtime inzicht in het koersverloop van alle Allianz fondsen.
Ik maak een onedrive wijzigbaar excel document aan met de volgende kolommen:Niels9001 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:02:
[...]
Hoe lever je die bestanden aan - gewoon je Resources.xaml over kopieeren naar Excel?
- Key
- Context
- English text
- kolommen met gewenste talen
De kolom key maak ik hidden omdat die niet interresant is voor de vertaler.
De kolommen context en English text beveilig ik.
De rest van de kolommen kunnen de vertalers aanpassen.
Ik zorg tevens dat de kolommen Context en English text niet kunnen scrollen en altijd in beeld blijven.
http://1drv.ms/1Ba4ecM
Bovenstaande link is de kijk link en daar kan je niet in wijzigen.
Oh dat ziet er niet verkeerd uit! Weet je of er interesse is voor deze app? Anders wel wat zonde van de tijd die je er in steekt. Geen idee of andere financiële apps dit ook kunnen.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:20:
[afbeelding]
[afbeelding]Allianz Koerz door deathgrunt
Allianz Koerz...Realtime inzicht in het koersverloop van alle Allianz fondsen.
Ik heb de app in eerste instantie voor mezelf gemaakt... sinds een maand "beleg" ik wat spaargeld bij Allianz, en natuurlijk hebben ze voor alle platforms een app- behalve Windows PhoneSuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Oh dat ziet er niet verkeerd uit! Weet je of er interesse is voor deze app? Anders wel wat zonde van de tijd die je er in steekt. Geen idee of andere financiële apps dit ook kunnen.
Dus ik heb een framework geschreven om de html / data / statistieken van hun openbare site te scrapen en dat in app-vorm gegoten...
Oa. zie je realtime koersverloop, het verloop van een specifieke koers over de jaren heen (binnenkort kan je ook inzoomen op bv. de recente vier weken), live-tile met recente koersen, kan je de huidige koers afzetten tegen de vorige, etc...
Het is versie 1.0 van de app - en omdat er geen API is, moet ik het doen met wat er direct op de site zelf staat; ik lees de ruwe HTML in, pik daar uit wat ik nodig heb en schiet dat weer in een eigen format.
Het framework is redelijk dynamisch / modulair van opzet - dus als het een beetje aanslaat, kan ik zo soortgelijke apps maken voor bv. Nationale Nederlanden / Zwitserleven Gevoel, etc...
Enige voorwaarde is dat de data publiekelijk beschikbaar is; het is een financiële app en dan wil ik niet met inlogs werken (geen idee of je überhaupt iemands inloggegevens mag opvragen waarmee hij bij de bank inlogt...) - en iemand je privé-gegevens toevertrouwen die "deathgrunt" heet, komt ook niet lekker over
[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-01-2015 15:23 ]
Ja, kan ook. Ik zag trouwens gelijk al een taal- of typefout. Bij warmer/coolder ..... goining.. Verder niet alles gelezen. Maar omdat alle vertalingen zichtbaar zijn is het wel handig, ook voor jezelf, als je even in het Engels niet zo snel weet hoe je dat wilt vertalen. Kun je kijken wat het in het Duits is.Swerfer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:24:
[...]
Ik maak een onedrive wijzigbaar excel document aan met de volgende kolommen:
http://1drv.ms/1Ba4ecM
Voor een developer is het opletten hoeveel posities voor een woord beschikbaar zijn. Next = Volgende. Kan in een menu natuurlijk niet uitkomen/passen.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 22-01-2015 15:52 ]
Ha, foutje inderdaad. Dat is toevallig een stuk uitleg over de app wat niet vertaald hoeft te worden, maar is meer om de context van de app te begrijpen.GerCor schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Ja, kan ook. Ik zag trouwens gelijk al een taal- of typefout. Bij warmer/coolder ..... goining.. Verder niet alles gelezen. Maar omdat alle vertalingen zichtbaar zijn is het wel handig, ook voor jezelf, als je even in het Engels niet zo snel weet hoe je dat wilt vertalen. Kun je kijken wat het in het Duits is.
Voor een developer is het opletten hoeveel posities voor een woord beschikbaar zijn. Next = Volgende. Kan in een menu natuurlijk niet uitkomen/passen.
Het Engels is door mijzelf vertaald en bevat zeker meer fouten. Daarom heb ik ook een kolom 'English corrected' waar een Engelstalige persoon mijn vertaling kan verbeteren.
Ach, het gaat in de meeste apps toch om het menu en kleine dingetjes die in de app altijd zichtbaar zijn. Als een developer zijn app gaat updaten en daar een beschrijving van maakt doet hij/zij dat toch lekker in het Engels. Voor jouw app speurtocht is een uitleg over hoe de app werkt natuurlijk erg belangrijk maar voor een app voor HUE zijn het kleine aanpassingen. Zo klaar.
Ik bedoel, als je eenmaal weet wat 'instellingen' of 'exporteer en delen' in het Portugees, Spaans, Deens, Frans enz is, hoef je dat natuurlijk niet bij elke ander app die je gemaakt hebt opnieuw te laten vertalen.
Kijk, en dan is jouw excelbestand wel erg handig.
Ik gebruik ook een Excel die ik zelf stuur naar diegene die willen vertalen. Op dit moment gebruik ik daar wel BETA gebruikers voor of mensen die er over 'klagen' in de reviews - die zijn gemotiveerd, en kennen de app en snappen dus ook de context het taalgebruik.GerCor schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:08:
@Swerfer @Niels9001
Ach, het gaat in de meeste apps toch om het menu en kleine dingetjes die in de app altijd zichtbaar zijn. Als een developer zijn app gaat updaten en daar een beschrijving van maakt doet hij/zij dat toch lekker in het Engels. Voor jouw app speurtocht is een uitleg over hoe de app werkt natuurlijk erg belangrijk maar voor een app voor HUE zijn het kleine aanpassingen. Zo klaar.
Ik bedoel, als je eenmaal weet wat 'instellingen' of 'exporteer en delen' in het Portugees, Spaans, Deens, Frans enz is, hoef je dat natuurlijk niet bij elke ander app die je gemaakt hebt opnieuw te laten vertalen.
Kijk, en dan is jouw excelbestand wel erg handig.
@GerCor vergis je niet hoeveel text er in Huetro is gaan zitten. Op elke pagina staat wel 1 a 2 zinnen aan uitleg / beschrijving plus alle (sub)menu's.
Wel cool dat je op die manier ook Cortana in native languages kunt gaan ondersteunen. Huetro 2.0 BETA ondersteund nu Cortana in het Duits en Frans, naast deze talen is het UI ook in het Nederlands en Deens te gebruiken. Hoop snel op Italiaans en Spaans!
Verder wel nog een vraag (nog zelf niet getest). Maar wordt en-US gebruikt in het UI (en ook voor Cortana?) als de telefoon settings bijv. en-UK is? Met Duits/Frans is dat natuurlijk nogal breed met Belgie, halve delen van Afrika en Oostenrijk/Zwitserland/Luxembug.
Ik stel mijn app in op 'en' en niet 'en-UK' of 'en-US'. Hetzelfde geld bij mij voor 'nl'. Een Belg zal dus dezelfde Nederlandse tekst krijgen als een Nederlander, Afrikaan, Surinamer enzv. Ook voor Engels vind ik dit persoonlijk de beste oplossing.Niels9001 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:24:
[...]
Verder wel nog een vraag (nog zelf niet getest). Maar wordt en-US gebruikt in het UI (en ook voor Cortana?) als de telefoon settings bijv. en-UK is? Met Duits/Frans is dat natuurlijk nogal breed met Belgie, halve delen van Afrika en Oostenrijk/Zwitserland/Luxembug.
Neem Spaans, in Zuid-Amerika spreken ze een afwijkende Spaanse taal en zelf in diverse landen weer verschillende dialecten. Je kan die natuurlijk als eenvoudige developer niet allemaal ondersteunen, al is het streven er wel naar.
Hmm, in mijn Universal app heb ik in .Shared de mappen (met daarin de Resources.xaml) simpel weg op en-US staan. Maar als ik dit verander naar 'en' zou dat moeten werken voor alle Engelssprekende landen? Ook nog iets aangepast in het app manifest ofzo?Swerfer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:31:
[...]
Ik stel mijn app in op 'en' en niet 'en-UK' of 'en-US'. Hetzelfde geld bij mij voor 'nl'. Een Belg zal dus dezelfde Nederlandse tekst krijgen als een Nederlander, Afrikaan, Surinamer enzv. Ook voor Engels vind ik dit persoonlijk de beste oplossing.
Neem Spaans, in Zuid-Amerika spreken ze een afwijkende Spaanse taal en zelf in diverse landen weer verschillende dialecten. Je kan die natuurlijk als eenvoudige developer niet allemaal ondersteunen, al is het streven er wel naar.
Met 'en' zouden alle talen beginnend met 'en' deze moeten oppakken. In het app manifest moet je een default opgeven, je kan ook gewoon je en-US houden en die ook als default opgeven. Dat is de dan taal waar je app op terugvalt als de gebruiker van de app een taal gebruikt die je niet ondersteunt. Iemand uit de UK krijgt dan ook en-US voorgeschoteld omdat de default dan wordt gebruikt.Niels9001 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:42:
[...]
Hmm, in mijn Universal app heb ik in .Shared de mappen (met daarin de Resources.xaml) simpel weg op en-US staan. Maar als ik dit verander naar 'en' zou dat moeten werken voor alle Engelssprekende landen? Ook nog iets aangepast in het app manifest ofzo?
Ik zou bij nieuwe talen zoals Spaans dan wel gewoon de 2-letter code gebruiken, in het geval van Spaans dan dus 'es'.
Edit:
The language needs to be associated with the particular region where it is spoken, and this is done by using locale (language + location). For example: fr is the code for French language. fr-FR means French language in France. So, fr specifies only the language whereas fr-FR is the locale. Similarly, fr-CA defines another locale implying French language and culture in Canada. If we use only fr, it implies a neutral culture (i.e., location neutral).
[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 22-01-2015 17:11 ]
O, oké. Ik kan het niet zien, app werkt alleen met hardware. Ik heb het geld er al voor gereserveerd maar ik heb, naast wat demofilmpjes, nog weinig info. Ik heb in mijn woning bijna overal dimmers (Gira). Maar werkt het daar ook mee? Daarnaast, het toilet. Heb ik een 'oog' op zitten zodat het licht automatisch aangaat en na verloop van tijd weer uit. Kan het daar ook gebruikt worden? En, is zo'n lamp geschikt voor een buitenlamp? Lijkt me wel grappig een buitenlamp een kleurtje te geven.Niels9001 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:24:
[...]
@GerCor vergis je niet hoeveel text er in Huetro is gaan zitten. Op elke pagina staat wel 1 a 2 zinnen aan uitleg / beschrijving plus alle (sub)menu's.
NB: zijn vragen die ik heb, heeft natuurlijk niks met deze topic te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 22-01-2015 17:13 ]
Voor:

Na:

Fanaleds.com
Ik denk iid dat dat wel een verbetering is.Bose321 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:10:
Ik vind de standaard headers van de pivots veeeel te groot, waardoor bijna het grootste deel van de ruimte daardoor wordt opgeslokt. Ik was van plan om dus het lettertype wat kleiner te maken, en de titel van mijn app in de statusbar te stoppen (net als bij Bing Nieuws app bijvoorbeeld). Dit scheelt enorm veel ruimte waardoor ik meer kan weergeven in mijn lijst. Graag wil ik horen of jullie het een verbetering vinden of niet.
Gewoon proberen, is het niets dan kan je altijd nog terug ;-)
Die vraag had ik laatst ook, maar zoek eens in Google: https://www.google.nl/sea...ei=e0DHVMaoJISI8Qfa5IHoAQTarabass schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:35:
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan het niet vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik die mockup templates vandaan kan halen? Dat ze iets gedraaid staan en dat je screenshot dan automatisch erin wordt gezet.
Ik vind je nieuwe lay-out er veel beter uit zien! eigenlijk zou de pivot er altijd zo moeten uitzienBose321 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:10:
Zou ik jullie om wat advies mogen vragen? Ik ben bezig met een update voor mijn Huren app, en wilde graag wat qua het ontwerp veranderen. Ik vind de standaard headers van de pivots veeeel te groot, waardoor bijna het grootste deel van de ruimte daardoor wordt opgeslokt. Ik was van plan om dus het lettertype wat kleiner te maken, en de titel van mijn app in de statusbar te stoppen (net als bij Bing Nieuws app bijvoorbeeld). Dit scheelt enorm veel ruimte waardoor ik meer kan weergeven in mijn lijst. Graag wil ik horen of jullie het een verbetering vinden of niet.
....
Speedydown.nl !!!
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de naam in de statusbar. Maar de pivot ziet er prima uit, door met de margin en fontsize te spelen krijg je al snel wat extra ruimte. Let wel dat op een L1520 door de resolutie en schermgrootte het alweer heel anders uitziet. Probeer de 6" emulator ook eens.Bose321 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:10:
Zou ik jullie om wat advies mogen vragen? Ik ben bezig met een update voor mijn Huren app, en wilde graag wat qua het ontwerp veranderen. Ik vind de standaard headers van de pivots veeeel te groot, waardoor bijna het grootste deel van de ruimte daardoor wordt opgeslokt. Ik was van plan om dus het lettertype wat kleiner te maken, en de titel van mijn app in de statusbar te stoppen (net als bij Bing Nieuws app bijvoorbeeld). Dit scheelt enorm veel ruimte waardoor ik meer kan weergeven in mijn lijst. Graag wil ik horen of jullie het een verbetering vinden of niet.
(ik zie dat soms de plaatsnaam niet volledig te zien is, daar wil je mogelijk textwrapping aanzetten)
De normale pivot is best netjes maar werkt inderdaad niet altijd even goed en dan kun je hem gewoon tweaken zodat hij voor je app het beste werkt.
Ik heb het ook gedaan maar dan in plaats van de app naam relevante info boven de pivot. Je swiped door de info van een band, dus de naam/genre blijft prominent zichtbaar.

Ook op losse pagina's heb ik de pageheader kleiner gemaakt als deze nodig was, of in z'n geheel weggelaten (zie bijv. bij new alarm)

Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.