Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
xxxneoxxx schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:27:
Wel vervelend als een betaalde app niet meer onderhouden wordt. Voor je het weet heb je hetzelfde als bij Android; mensen kopen geen apps meer vanwege tegenvallende ervaringen met betaalde apps in het verleden, en worden alleen 'gratis' varianten (waarvan iedereen er eigenijk wel overeens is dat "theres no such thing as a free lunch") nog gebruikt. Of nog erger, vervalt men in piracy. :'(
Klopt. Zelf koop ik eigenlijk nooit apps, en gebruik maar een paar 3rd party apps. Maar voor devs is het dan ook wel makkelijker om gratis apps te maken: zo kun je er altijd weer mee ophouden zonder een slecht gevoel :).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:26
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/222d8477-f8b5-4967-b82b-08276bd82fe3?imageType=ws_icon_large
OV-chipkaart door Koode
Makkelijk overal uw OV-chipkaart gegevens bekijken. Bekijk uw saldo, producten, transacties en reizen. Maak (één van) je OV-chipkaart(en) vast aan je startscherm en je hebt een live tile die automatisch update en je het saldo van de kaart laat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
Koode schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:39:
[afbeelding]
OV-chipkaart door Koode
Makkelijk overal uw OV-chipkaart gegevens bekijken. Bekijk uw saldo, producten, transacties en reizen. Maak (één van) je OV-chipkaart(en) vast aan je startscherm en je hebt een live tile die automatisch update en je het saldo van de kaart laat zien!

Ziet er goed uit, moet alleen wel wennen aan dat Ov-kaart roze :+
Eén dingetje, bij transacties wordt de apostrof in 's-Hertogenbosch weergegeven als ', dat is de enige slordigheid die ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
beste-spellen schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:03:
[...]

Ziet er goed uit, moet alleen wel wennen aan dat Ov-kaart roze :+
Eén dingetje, bij transacties wordt de apostrof in 's-Hertogenbosch weergegeven als ', dat is de enige slordigheid die ik kon vinden.
Bedankt voor je feedback. Ik zal het probleem met de apostrof oplossen in de eerste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Werkt dat via NFC of moet je inloggen op een site?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Je moet inloggen met een account van ov-chipkaart.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
CAP-Team schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:30:
Werkt dat via NFC of moet je inloggen op een site?
zou wel erg handig zijn als ik mijn saldo kon checken via nfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 07:52
Ik heb 18 augustus een verzoek gestuurd om mijn app op de eerste pagina toe te voegen, maar heb nog geen antwoord gehad?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ook ik mag me sinds vandaag aansluiten bij de 100k club :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CwlSJTQ.jpg

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Welke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

22Tracks ;w
Headline Tile
Instatic
Meu-Smartphone
Urban Media
WPMania
Worldstar ;w

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat voor app is dat op de foto? en wat voor functie heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Krasloos schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:47:
Is een totaal van al mijn apps bij elkaar.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Krasloos schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:47:
Dev Center. De app voor... Dev Center: https://dev.windows.com/en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Instatic schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:27:
[...]

Is een totaal van al mijn apps bij elkaar.
In diverse talen en onder verschillende namen. Maar dat maakt niet uit. ;)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
spoonman schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:40:
Ik heb 18 augustus een verzoek gestuurd om mijn app op de eerste pagina toe te voegen, maar heb nog geen antwoord gehad?
Welke app en wat wil je vermeld hebben? Dan regel ik het voor je. Stuur anders even een DM.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

GerCor schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:11:
[...]
In diverse talen en onder verschillende namen. Maar dat maakt niet uit. ;)
Ja twee apps zijn voor twee verschillende blogs uit Brazilië dus die zijn Portugees. De rest is Engels.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Instatic schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:00:
[...]

Ja twee apps zijn voor twee verschillende blogs uit Brazilië dus die zijn Portugees. De rest is Engels.
Mag ik weten waarom je de Engelstalige apps niet in het Nederlands beschikbaar hebt gesteld?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

GerCor schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:43:
[...]

Mag ik weten waarom je de Engelstalige apps niet in het Nederlands beschikbaar hebt gesteld?
Ik heb me nog niet echt verdiept in localization, maar dat is nog wel iets waar ik aan moet gaan beginnen.

Nog een mijlpaal bereikt vandaag! Instatic en Headline Tile zijn voor het eerst gefeatured in de store :D Ik ben benieuwd naar wat dit doet met het aantal downloads.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 07:52
PaT schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:23:
[...]

Welke app en wat wil je vermeld hebben? Dan regel ik het voor je. Stuur anders even een DM.
Deze :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/f4122035-3daa-4cbb-9357-7f4594154134?imageType=ws_icon_large
ChordOracle door spoonman
Een gitaar akkoord referentie. Akkoorden kunnen afgespeeld worden met samples van klassieke, electrische of steelstring gitaar.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik blijf nog steeds een beetje problemen hebben met Regenmeter Beta. Net de laatste versie binnengekregen.
  • Als ik de app open krijg ik een melding dat er een nieuwe versie is.
  • Ik klik op 'Volgende' en ik ga naar de app.
  • Vervolgens gebruik ik de hardware button 'Back' twee keer om uit Regenmeter te gaan.
  • Als ik de app dan weer opstart krijg ik weer de melding met de nieuwe versie.
  • Ik stel GPS in om mijn locatie te bepalen.
  • Ik sluit de app echt af.
  • Als ik hem dan opstart crasht hij weer.
  • Ik ga naar 'Over / Contact'
  • Swipe naar donaties
  • Tekst staat boven aan de pagina
  • Swipe drie keer naar rechts om weer op de pagina 'Donaties' terecht te komen
  • Tekst staat een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
Hmm die eerste ga ik de volgende keer ook eens testen ^^ *edit* doet die bij mij ook :)
Voor regenmeter beta moet je trouwens hier Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app zijn. Aangezien het een universal app is.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 08-09-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Thx, dat topic was niet bij mij bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Huetro heeft een aantal updates / gaat nog een aantal updates ontvangen dit weekend.

1.0.1.2 (Oct. 04, 2014 - WP8 only):
- Bugfix: date was not displayed correctly for recurring schedules.
- Bugfix: only the first 9 lights were shown when creating a new group.
- Other minor bugfixes.
- Minor UI enhancements.

1.0.1.3 (Oct. 05, 2014 - WP8 only):
- Bugfix: Group on/off toggle.

1.0.2.0 (Oct. 05, 2014 - WP8 only):
- Official support for WP8.1.
- Cortana support
- New voice command: "set mood to: relax/concentrate/energize/reading/disco"

Daarnaast ook weer gewerkt aan versie 2.0 - compleet nieuwe versie voor W8.1/WP8.1. Wordt mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar is het je ondertussen al gelukt om afbeeldingen op de livetiles te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:49:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar is het je ondertussen al gelukt om afbeeldingen op de livetiles te krijgen?
In principe wel.. Een debug build draait vlekkeloos. Push ik 'm naar de Store als BETA weigert 'ie de tiles up te daten.

Ja, das gewoon echt super vervelend - heb er eigenlijk ook geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pol56Q5.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/1f64ece9-3f90-49b1-abbf-772d573ef4c9?imageType=ws_icon_large
Halloween Radio door deathgrunt

Halloween! Celebrate the darkest day of the year in panic fear for spirits and spooks.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rsAqjUBuB10]

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-11-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:14

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben nog steeds opzoek naar een app voor als ik parkeer in een blauwe zone. Dat als ik op de app tile klik op het startscherm hij automatisch afgaat na 1 uur. ( en ja ik kan ook de timer op een uur zetten, maar dit zou ik stukken handiger vinden). Is zoiets makkelijk te maken, misschien kan ik dit zelf wel?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

In mijn woonplaats mag je 2 uur parkeren in de blauwe zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:04
Hier mag je over het algemeen twee uur parkeren, behalve in een bepaalde zone waar het maar 30min is

Kwestie van het simpel te houden ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Een app waar je dat op kan instellen...Ik moet vaker 9 keer de schijf verzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 14-09 21:20
Dus het enige wat de app moet doen is de reminder time kunnen instellen? dat zal niet zo moeilijk zijn lijtk me, als ik een verloren uurtje heir heb zal ike r eens naar kijken. ben nu toch bezig met die tiles en reminder ivm een parkeer relateerde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
De nieuwe versie van Weerplaza.nl 2.0 is vandaag gereleased.

Features:
* Native 7.8 en 8.0 builds
* Ondersteuning voor 6 talen
* 2 uurs regenvoorspelling
* Huidig weerbeeld
* Zon en maan opkomst, daglengte verschil
* 4 dagdelen voorspelling
* 14 dagen voorspelling
* Vele weerkaarten voor bewolking, temperatuur, windsnelheiden, etc.
* Wintersport, zowel temperatuur op verschillende hoogtes als sneeuwinfo, foto's en semi-live webcams
* Interactie met radarbeeld, zoals in- en uitzoomen, een schuiver voor de animatie en diverse kaartinstellingen
* Omschakelen naar US maten en 12 uurs formaat
* Live tiles met alle formaten optionele transparantie
* De radar tile toont een schaduw waar de bui vandaan komt
* De tile voor de GPS volgt waar je bent
* De tile opent de app op de pagina van waar de tile is aangemaakt, dus als je liever de temperaturen als eerste ziet, maak de tile vanaf die pagina aan

Let op: transparante tile plaatjes kunnen tot 8x groter zijn (80kb ipv 10-16kb voor de radar).
De radar op de tile is ook vernieuwd en toont een schaduw waar de bui vanaf komt, dus daarmee ook de richting waar het naar toe beweegt.
Wide front:
Afbeeldingslocatie: https://aragon.sharepoint.com/SiteImages/WideBackgroundImage.png
Wide back:
Afbeeldingslocatie: https://aragon.sharepoint.com/SiteImages/WideBackBackgroundImage.png
Normal front:
Afbeeldingslocatie: https://aragon.sharepoint.com/SiteImages/BackgroundImage.png
Normal back:
Afbeeldingslocatie: https://aragon.sharepoint.com/SiteImages/BackbackgroundImage.png
Small:
Afbeeldingslocatie: https://aragon.sharepoint.com/SiteImages/SmallBackgroundImage.png

De app is te downloaden van:
http://bit.ly/RmASOJ

Bedankt voor het gebruik van Weerplaza.nl voor Windows Phone :)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
Peter_F schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:22:

Peter
Ziet er tof uit! Mooi dat jullie weer aandacht besteden aan WP na een tijdje van rust :)

EDIT:

Na het openen zie ik direct een aantal reclame blokken.. Zonde, komt er ook een reclame vrije versie?

[ Voor 14% gewijzigd door Sonny7 op 07-10-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Reclame is helaas toch echt het verdienmodel van weersites. Wellicht dat ik mogelijk iemand tegen het hoofd stoot wanneer ik stel dat alle reclamevrije gratis weer-apps stuk voor stuk leachers zijn die vandaag of morgen de rekening krijgen gepresenteerd of worden geblokkeerd, maar voor niks gaat toch echt alleen de zon op en er wordt behoorlijk geïnvesteerd in infrastructuur, apparatuur, internetverbinding, personeelskosten etc.

De heren van Weerplaza dachten niet dat een in-app purchase succes zou kunnen hebben. Hoeveel zou je bv. over hebben voor stel een jaar lang geen reclame? Ik kan het idee nog eens pitchen, het is namelijk niet verplicht om zo'n in-app aan te schaffen, en de reclame hoef je echt niet te kijken of aan te klikken (maar eigenlijk hoop ik liever wel, want daarmee genereer je weer extra inkomsten voor ons mee en komt er weer meer geld vrij voor de Windows app ontwikkeling, dus allemaal een keertje per week op zo'n banner klikken aub? :-)

Hopelijk stoort het tot die tijd niet al te erg en heb je meer profijt dan nadeel, plus hopelijk een mooie radar live tile, die overigens alleen maar data verbruikt wanneer de telefoon wordt gebruikt wordt. Dus niet terwijl je slaapt elk half uur data ophaalt of zo. De tile wordt op de server gegenereerd, en ieder half uur krijgt de tile een schop met een nieuwe URL, echter wordt deze pas gedownload als je op het beginscherm zit.

Bedankt voor je review en misschien kunnen jullie met voldoende feedback de Weerplaza directie overtuigen om toch een in-app purchase toe te laten voegen voor bijv. een jaartje banner-free :-)

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Peter, ik wil op MIJN telefoon geen reclame-uitingen. PUNT. De weer-app van Niels is gratis. Niks serverpark en personeel. Daar heb je zelf voor gekozen, wij niet. Dus ja, de zon is inderdaad gratis en de weer app van Niels ook. Die van de NOS, HERE Drive, MetroTube, NPO, Politie, Rova afvalkalender, Mag ik Vlaggen, Twitter, Skype, WhatsApp ....... zijn allemaal gratis en zonder reclame. Lijken mij, op een paar genoemde na, toch allemaal bedrijven die allemaal net iets meer voorstellen dan jouw club.

M.a.w., al jouw argumenten waar die kosten vandaan komen, gaan bij mij het ene oor in en het andere weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

In-app voor een jaar zou ik nooit doen, geef dan een betaalde versie dat je 1x 1,99 ofzo betaald.

En ik wil graag instellen met welk scherm de app begint, niet standaard de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
hjs schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:46:
In-app voor een jaar zou ik nooit doen, geef dan een betaalde versie dat je 1x 1,99 ofzo betaald.

En ik wil graag instellen met welk scherm de app begint, niet standaard de radar.
Verwijder de live tile, open de app en ga naar bijv. de temperatuur en klik op het pin-icoon. Als je nu op de live tile klikt opent ie vanaf nu daar.
Bedankt voor je feedback! :-)
GerCor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 01:09:
Peter, ik wil op MIJN telefoon geen reclame-uitingen. PUNT. De weer-app van Niels is gratis. Niks serverpark en personeel. Daar heb je zelf voor gekozen, wij niet. Dus ja, de zon is inderdaad gratis en de weer app van Niels ook. Die van de NOS, HERE Drive, MetroTube, NPO, Politie, Rova afvalkalender, Mag ik Vlaggen, Twitter, Skype, WhatsApp ....... zijn allemaal gratis en zonder reclame. Lijken mij, op een paar genoemde na, toch allemaal bedrijven die allemaal net iets meer voorstellen dan jouw club.

M.a.w., al jouw argumenten waar die kosten vandaan komen, gaan bij mij het ene oor in en het andere weer uit.
Hier krijg ik ook een behoorlijk oor in oor uit gevoel bij. Maar goed, een aantal punten zal ik meenemen naar de volgende vergadering.
Bedankt voor je feedback.

[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
gebruik de wijzig knop als je als laatste heb gereageerd

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor, veel van de apps die jij opnoemt zijn van bedrijven (of maken gebruik van diensten van die bedrijven) die een ander inkomstenmodel hebben dan weerplaza en consorten. Of iig dat vermoed ik. Ik betwijfel namelijk of zij geld krijgen van de overheid, geld verdienen met userdata of in het geval van youtube al 8jaar ofzo miljoenen verlies kunnen hebben gedraaid. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hun app moet gebruiken, maar enig begrip opbrengen zou niet zoveel moeite moeten kosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
spoonman schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:50:
[...]

Deze :)

[afbeelding]
ChordOracle door spoonman
Een gitaar akkoord referentie. Akkoorden kunnen afgespeeld worden met samples van klassieke, electrische of steelstring gitaar.

Sorry, het heeft even geduurd, maar hij staat er in.
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:53:
[afbeelding]
Halloween Radio door deathgrunt

Halloween! Celebrate the darkest day of the year in panic fear for spirits and spooks.
En deze ook

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
GerCor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 01:09:

NPO wordt al betaald door je belasting bijdrage,
Here drive is een app van nokia en heb je ook bekostigd door de telefoon te kopen.
Politie is overheid, zie belasting bijdrage
Twitter verkoopt jouw data en genereert hiermee inkomsten, facebook hetzelfde en whatsapp ook.

Maar klagen over gratis apps die reclame hebben, jeetje zeg, ben je zelf ontwikkelaar? Ik heb ook een gratis app op een gegeven moment weg gehaald want de kostenr ezen de pan uit. Ben geen gekke henkie die 400 euro per jaar gaat betalen.

ik vind de response van Peterf nog netjes, maar heb het idee dat hij stilletjes een andere reactie in zijn hoofd had.

Wel zaken gratis willen hebben maar niet willen bijdrage aan de tijd die iemand er insteekt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
muffstuff schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:55:
[...]

ik vind de response van Peterf nog netjes, maar heb het idee dat hij stilletjes een andere reactie in zijn hoofd had.

Wel zaken gratis willen hebben maar niet willen bijdrage aan de tijd die iemand er insteekt? |:(
I second this. Wat een achterlijke reactie zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jawel hoor, ik heb het maximale bedrag betaald aan Niels. Ik heb zelfs het maximale bedrag gedoneerd voor de app Trein van Niels, terwijl ik die app nooit gebruik maar de developer wel financieel steun. Ik wil alleen geen reclame uitingen op mijn telefoon en van de argumenten waarom wel word ik altijd een beetje onpasselijk. Het is voor mij een kwestie van niet installeren. Niet meer en niet minder.

En trouwens, dikke onzin natuurlijk dat die andere apps betaald worden uit belastinggeld. En HERE Drive is gratis voor iedereen.

Kan ik ook wel zeggen dat Peter zijn app gratis en zonder reclame moet leveren omdat zijn kosten al in de kosten van mijn telefoon zitten. Gaat hij zijn geld maar bij Microsoft halen.

En als het nou zo was dat er verder geen enkele weer-app te vinden is die gratis is... maar het stikt er van.

Peter hoeft zich niet persoonlijk aangesproken te voelen want ik heb de MSN geldzaken app en MSN nieuws ook verwijderd omdat die reclame-uitingen bevatten.

En dan mag je dat wel achterlijk vinden maar er zijn hele volksstammen die zich blauw ergeren aan de reclames op TV bij de commerciële TV. En daar hoor ik ook bij.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 08-10-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
[b][message=43019078,noline]

En trouwens, dikke onzin natuurlijk dat die andere apps betaald worden uit belastinggeld. En HERE Drive is gratis voor iedereen.

Kan ik ook wel zeggen dat Peter zijn app gratis en zonder reclame moet leveren omdat zijn kosten al in de kosten van mijn telefoon zitten. Gaat hij zijn geld maar bij Microsoft halen.

En dan mag je dat wel achterlijk vinden maar er zijn hele volksstammen die zich blauw ergeren aan de reclames op TV bij de commerciële TV. En daar hoor ik ook bij.
Wat hahaha? Wat heeft peter met jouw telefoon te maken? Wat een redenatie hanteer jij zeg.

Ja NPO en Politie is overheid toch? Dus wordt betaald via belasting hoor.

Here Drive is van nokia, die maken je telefoon toch? Is een cadeautje van ze om je te overhalen voor WP te gaan. Ik snap werkelijk waar niet hoe je die app kan vergelijken met een app die totaal geen relevantie met de telefoon heeft. Kan je net zo goed ook IE of de Photo app als argument gaan gebruiken. Vind je dat je ook gratis ipod player in je auto moet krijgen, want je kreeg het stuur er ook gratis bij?

Prima dat je geen reclame wilt op je telefoon (succes daarmee) Maar een reactie plaatsen waarbij de ontwikkelaar aanvalt omdat hij niet zijn tijd en opgedane kennis(wederom heel veel tijd) gratis ter beschikking stelt voor jou zodat jij geen banner in een app ziet. Wow, ik blijf me verbazen.

Reclame levert nou eenmaal meer op dat een eenmalige bijdrage kan je uit ervaring vertellen. Sterker nog, een app betaald zich wel terug via reclame dan via een eenmalige bijdrage, reken maar eens na, wat zijn het anatal downloads a 1,99 ? Laten we zeggen dat die app een kleine 300 uur (en dat is echt minimaal hoor) gekost heeft. Een freelance developer kost 75 euro per uur. Maar Niels is barmhartig en doet het voor mensen zoals jij en vraagt een miezerige 30 euro per uur. Dan moet hij dus 9000 euro ophalen, dat houdt dus in 4500 downloads. Dan hebben we het nog niet over onderhoud en serverparken. Ik had een ipad game, 2000 downloads max, koste me wel 40 euro per maand aan Amazone diensten en per jaar nog wat licenties a 300 euro. ;w

Je mag je ergeren tot je een ons weegt, maar een ontwikkelaar aanvallen omdat hij reclame heeft in een GRATIS app, is van de gekke. kijk als jij nog betaald had dan had je een punt.

Ja er zijn hele volkstammen die zich overal aanstoren, kerkklokken, zwarte piet, openingstijden winkels, het weer. :X

[ Voor 11% gewijzigd door mannowlahn op 08-10-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zoals ik al schreef, HERE is gratis voor elke Windows telefoon, heeft niks met Nokia telefoons te maken. Op een HTC is het ook gratis.

En Niels maakt apps voor zichzelf, niet voor jou en niet voor mij. Hij heeft er ook geen serverpark voor nodig en geen personeel.

En nogmaals, het gaat mij niet om Peter persoonlijk maar om zijn argumenten. Hij - en ik ken hem niet - denkt misschien: Ik ga geld verdienen aan Windows Phone. Ik start een bedrijf en het geld rolt binnen. Succes, maar ik doe niet mee. Ik heb Peter - en ik ken hem niet - nooit gevraagd een bedrijf te beginnen om vervolgens geld aan mij te vragen voor zijn diensten, een dienst, nogmaals, die anderen gratis aanbieden.

Dat is het verhaal en dat mag je wat mij betreft best achterlijk noemen. Ik zit er niet mee en het wordt er ook niet anders van.

Het is heel simpel hoor:

Zowel NPO1 als SBS zenden precies dezelfde film uit op hetzelfde moment.

Kijk jij dan naar NPO1 omdat je weet dat daar geen reclames tussendoor komen in de film of,
Kijk jij naar SBS6 omdat ze geld moeten verdienen en reclames in de film stoppen?

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 08-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Laten we diplomatiek blijven en gewoon stellen dat er kennelijk een sterke behoefte bestaat voor een in-app purchase om de advertenties af te kopen. Ik heb de directie van Weerplaza er voor gewaarschuwd maar uiteindelijk bepalen/betalen zij voor een groot deel wat er in de app komt. Ik ga mijn best doen om ze te overtuigen.

Ik denk ook maar zo, wanneer het gratis is dan ben jij vaak het product. Of het nu op de achtergrond jouw profielgegevens, browsergedrag of emailinhoud is of jouw complimenten richting ontwikkelaar, uiteindelijk is er iets wat de eindgebruiker heeft wat het interesant genoeg maakt om iets voor ze aan te bieden.

Bedankt voor jullie ondersteunende opmerkingen, maar ik heb zo mijn vermoedens dat dhr. GerCor nooit op zijn woorden terug zal komen. Zijn beeld is reeds gevormd, hij heeft mij reeds in een hokje geplaatst en ik heb zo mijn vermoedens dat hij erg geniet van de aandacht. Dat is zijn goed recht en alleen maar mooi dat iedereen een eigen menig mag hebben in dit land, chapeau! :-)

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb jouw argumenten in een hokje geplaatst. Ik ken jou niet, en de volgende die Hans heet ken ik ook niet. Maar goed, jouw eerste alinea vind ik persoonlijk belangrijk. De rest wat over mij gaat, ja dat is een risico dat ik loop als ik tegen onzinargumenten trap. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Peter_F schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:44:
Zijn beeld is reeds gevormd, hij heeft mij reeds in een hokje geplaatst en ik heb zo mijn vermoedens dat hij erg geniet van de aandacht. Dat is zijn goed recht en alleen maar mooi dat iedereen een eigen menig mag hebben in dit land, chapeau! :-)

Groeten,
Peter
Ik proef ook altijd een behoorlijk negatieve smaak bij zijn reacties, helaas. Ze kunnen wel waardevol zijn.

Voor wat het waard is: Ik kan me volledig vinden in jouw redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Peter_F schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:44:
Ik denk ook maar zo, wanneer het gratis is dan ben jij vaak het product. Of het nu op de achtergrond jouw profielgegevens, browsergedrag of emailinhoud is of jouw complimenten richting ontwikkelaar, uiteindelijk is er iets wat de eindgebruiker heeft wat het interesant genoeg maakt om iets voor ze aan te bieden.

Groeten,
Peter
Bovenstaande slaat op het uitgangspunt dat ik altijd hanteer: gratis bestaat niet. Vroeger werden er nog weel eens apps (dat heette toen 'progjes') ontwikkeld door hobbyprogrammeurs die dat dan gratis verspreidden. Met het huidige model van appstores gaat dat niet meer. Er zitten altijd kosten aan die je weer terug wilt verdienen. Gelukkig heeft de consument altijd de laatste keuze: betalen, advertenties bekijken of ruilen voor zijn/haar gegevens. Of de app gewoon niet gebruiken natuurlijk. Kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
GerCor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:49:
Ik heb jouw argumenten in een hokje geplaatst. Ik ken jou niet, en de volgende die Hans heet ken ik ook niet. Maar goed, jouw eerste alinea vind ik persoonlijk belangrijk. De rest wat over mij gaat, ja dat is een risico dat ik loop als ik tegen onzinargumenten trap. Geen probleem.
None taken :-) Ik bewonder je standvastigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Goed en laten we met dat hoffelijke bericht de discussie over het verdienmodel afsluiten en het weer hebben over apps in de Windows (phone) Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

muffstuff schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:16:
Dus het enige wat de app moet doen is de reminder time kunnen instellen? dat zal niet zo moeilijk zijn lijtk me, als ik een verloren uurtje heir heb zal ike r eens naar kijken. ben nu toch bezig met die tiles en reminder ivm een parkeer relateerde app.
Jup gewoon een tile, als ik op die ram dat er op de achtergrond een timer van een uur loopt. Eventueel vooraf te configureren met tijd, ringtone ofzo maar dat is geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
kromme schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:57:
[...]

Jup gewoon een tile, als ik op die ram dat er op de achtergrond een timer van een uur loopt. Eventueel vooraf te configureren met tijd, ringtone ofzo maar dat is geen must.
Of kom het zelf eens proberen tijdens een workshop app studio op 18 oktober in Tilburg bij het dotnet event.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Of er wel of niet reclame wordt aangeboden in een app is natuurlijk aan de developer. Dat Regenmeter gratis is of geen reclame heeft is simpelweg omdat ik ook geen kosten maak (server, personeel etc.). Je, mijn eigen tijd - maar dat is meer uit een hobby en leuk voor op de zondag middag.

Maar wat men goed moet begrijpen is dat het gewoon ongelofelijk veel tijd kost om apps te bouwen, en daarna te ondersteunen. Als er geen verder verdienmodel is, moet je je geld toch ergens vandaan halen. Ads zijn dan een eenvoudige keuze, een betaalde versie zonder ads vind ik dan een mooi alternatief.

De Store is een groot reclame feestje, laat staan de Xbox One dashboard wat ook vol met banners staan naar 3rd party content (waar Microsoft dan weer 30% van krijgt). Het enige verschil daarmee is dat de reclame(banners) er super goed uit zien, en dat vind ik altijd jammer in mobile apps. Vaak van die low-quality afbeeldingen over de meest random zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat ik vooral jammer vind is dat de fillrate van pubcenter echt belachelijk laag is. Ik zit echt aan 5% fillrate ofzo over de afgelopen maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
[afbeelding]
OV-chipkaart door Koode

Je bent gefeatured op de Facebook pagina van Windows Nederland (https://www.facebook.com/...764412915/?type=1&theater)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, Windows Nederland heeft meer likes dan dat er mensen in Nederland wonen... Apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Avalaxy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:29:
Wat ik vooral jammer vind is dat de fillrate van pubcenter echt belachelijk laag is. Ik zit echt aan 5% fillrate ofzo over de afgelopen maanden...
Wat verdien je zoal aan ads in apps? Ik zit met Huetro/Trein/Regenmeter aan +/- 50 euro "netto" (= zonder Microsoft Tax) gemiddeld per maand met in-app donaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Kobus Post schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Je bent gefeatured op de Facebook pagina van Windows Nederland (https://www.facebook.com/...764412915/?type=1&theater)
Bedankt voor de link! Erg leuk om te zien :) Ik kreeg al een mailtje van Microsoft dat hij featured was in de store, maar dit is een mooie toevoeging! Ben benieuwd wat het met het aantal downloads van de app doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
muffstuff schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:21:
[...] Here Drive is van nokia, die maken je telefoon toch? Is een cadeautje van ze om je te overhalen voor WP te gaan.[...]
Dat gaat binnenkort ook wel veranderen, maar alsnog geeft Nokia hun app weg als reclame voor NAVTEQ, wat een dochteronderneming is van Nokia. Die financieren dat dus met inkomsten van hun kaartverkopen aan andere grote partijen.
GerCor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:37:
Zoals ik al schreef, HERE is gratis voor elke Windows telefoon, heeft niks met Nokia telefoons te maken. Op een HTC is het ook gratis. [...]
Zie boven. Hetzelfde geld voor alle youtube apps die gebruikt maken van de API van Google. Deze verdienen hun geld met de reclame op de desktop en via andere wegen. Ze maken zelfs nog dik verlies met youtube ook (kan zijn dat het verandert is).
Niels9001 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:55:
[...] Wat verdien je zoal aan ads in apps? Ik zit met Huetro/Trein/Regenmeter aan +/- 50 euro "netto" (= zonder Microsoft Tax) gemiddeld per maand met in-app donaties.
Vind dat persoonlijk voor het WP platform best hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

weg

[ Voor 100% gewijzigd door PaT op 09-10-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
knip

[afbeelding]
OV-chipkaart door Koode

Ben je nog van plan om het een en ander via NFC uit te lezen?

[ Voor 66% gewijzigd door PaT op 09-10-2014 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ik zou heel graag iets met NFC doen, maar veel gegevens op de chip (bv. saldo) zijn beveiligd dus het is eigenlijk niet mogelijk. Volgens mij is TLS (beheerder OV-chipkaart) er wel mee bezig voor hun Android en iOS apps, dus misschien is er in de toekomst iets mogelijk. Ik houd het in de gaten!

Ik ben wel van plan de app uit te breiden met notificaties als het saldo op een kaart laag is. Helaas zal dat niet real-time zijn, want ik haal de data van ov-chipkaart.nl en die wordt niet real-time bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Koode schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:22:
Ik zou heel graag iets met NFC doen, maar veel gegevens op de chip (bv. saldo) zijn beveiligd dus het is eigenlijk niet mogelijk. Volgens mij is TLS (beheerder OV-chipkaart) er wel mee bezig voor hun Android en iOS apps, dus misschien is er in de toekomst iets mogelijk. Ik houd het in de gaten!

Ik ben wel van plan de app uit te breiden met notificaties als het saldo op een kaart laag is. Helaas zal dat niet real-time zijn, want ik haal de data van ov-chipkaart.nl en die wordt niet real-time bijgewerkt.
De NFC API op Windows Phone kan dat soort gegevens ook helemaal niet uitlezen omdat je alleen tags in NDEF kunt uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 04:11:
[...]

De NFC API op Windows Phone kan dat soort gegevens ook helemaal niet uitlezen omdat je alleen tags in NDEF kunt uitlezen.
Wat voor soort protocol gebruikt OV Chipkaart? Uitlezen van andere protocollen, is dat ook daadwerkelijk een hardware limitatie of simpelweg (nog) niet ondersteunt door Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Peter_F schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:22:

Features:
* Native 7.8 en 8.0 builds
* Ondersteuning voor 6 talen
* 2 uurs regenvoorspelling
* Huidig weerbeeld
* Zon en maan opkomst, daglengte verschil
* 4 dagdelen voorspelling
* 14 dagen voorspelling
* Vele weerkaarten voor bewolking, temperatuur, windsnelheiden, etc.
* Wintersport, zowel temperatuur op verschillende hoogtes als sneeuwinfo, foto's en semi-live webcams
* Interactie met radarbeeld, zoals in- en uitzoomen, een schuiver voor de animatie en diverse kaartinstellingen
* Omschakelen naar US maten en 12 uurs formaat
* Live tiles met alle formaten optionele transparantie
* De radar tile toont een schaduw waar de bui vandaan komt
* De tile voor de GPS volgt waar je bent
* De tile opent de app op de pagina van waar de tile is aangemaakt, dus als je liever de temperaturen als eerste ziet, maak de tile vanaf die pagina aan

Let op: transparante tile plaatjes kunnen tot 8x groter zijn (80kb ipv 10-16kb voor de radar).
De radar op de tile is ook vernieuwd en toont een schaduw waar de bui vanaf komt, dus daarmee ook de richting waar het naar toe beweegt.
Wide front:
[afbeelding]
Wide back:
[afbeelding]
Normal front:
[afbeelding]
Normal back:
[afbeelding]
Small:
[afbeelding]

De app is te downloaden van:
http://bit.ly/RmASOJ

Peter
Hoi Peter, ea,

Ik heb bij jouw livetile, de transparante versie het probleem dat het plaatje soms maar half doorkomt, de rest is dan grijs.
Meer mensen hier last van?

Heb een L830 met de nieuwste wp8.1 en Nokia Denim.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:53

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

[afbeelding]
OV-chipkaart door Koode

Zojuist geïnstalleerd. Er handige app! Makkelijk ook dat de kaarten er al staan door alleen in te loggen.

Echter verschijnt mijn kaart (Remco's Kaart) in de app als
code:
1
Remco's Kaart
Weet niet of dit door dr app of door TLS komt.

Edit; hmm codetags parsen de boel ook. Het gaat dus om & # 039 ;

[ Voor 3% gewijzigd door Belindo op 15-10-2014 15:41 . Reden: Code tags toegevoegd omdat Tweakers de boel parste ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Belindo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:09:
[...]

Zojuist geïnstalleerd. Er handige app! Makkelijk ook dat de kaarten er al staan door alleen in te loggen.

Echter verschijnt mijn kaart (Remco's Kaart) in de app als (Remco's Kaart). Weet niet of dit door dr app of door TLS komt.
Bedankt voor je reactie, in de volgende update zal dat opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:53

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Hey, zie nu pas dat het karakter in m'n post goed weergegeven wordt door Tweakers, het ging dus om de html code voor de ' maar ik ga ervan uit dat je 'm begreep 😋

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

&amp;#039; typen -> &#039; ;)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 26-10-2014 15:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

[afbeelding]
OV-chipkaart door Koode

Zojuist een nieuwsbrief gekregen van Microsoft / Nokia (Microsoft Devices News), en ook daar is je app gefeatured :)

Leuk :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ah nice! :D Zou je die nieuwsbrief door willen sturen naar koode@outlook.com?

Mijn andere app News Live Tiles is deze week ongeveer elke dag in 15 stores featured. Morgen o.a. in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Koode schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:39:
Ah nice! :D Zou je die nieuwsbrief door willen sturen naar koode@outlook.com?

Mijn andere app News Live Tiles is deze week ongeveer elke dag in 15 stores featured. Morgen o.a. in Nederland!
Ik heb hem doorgestuurd :)

Leuk dat je apps zoveel aandacht krijgen. OV-Chipkaart is dan ook o.a. voor mij een heel handige app :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Het is zover...

Mijn app Speurtochie heeft de beta status bereikt waarbij ik opzoek ben naar testers.

EDIT:

Bericht verplaatst naar eigen topic: \[WP8.1] Betatesters gezocht voor speurtocht app icm website

[ Voor 92% gewijzigd door Swerfer op 09-11-2014 12:24 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Klinkt als een hele leuke app! Ik denk dat ik niet echt in een sociale omgeving zit waar dit veel gebruikt gaat worden, maar ik denk dat er zeker een aardige doelgroep is. Heb je al nagedacht over hoe je die doelgroep gaat bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

SuikerBrood schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:49:
Klinkt als een hele leuke app! Ik denk dat ik niet echt in een sociale omgeving zit waar dit veel gebruikt gaat worden, maar ik denk dat er zeker een aardige doelgroep is. Heb je al nagedacht over hoe je die doelgroep gaat bereiken?
Bedankt!

Social media, Reclame en mond-op-mond reclame.

Ik moet eerst nog kijken wat de doelgroepen uiteindelijk worden. Ik denk dat volwassenen die met een bedrijfstuitje gaan ook al een doelgroep is. Vergelijk het met een 'papieren' speurtocht die je als soort van stadsrondleiding kan doen met een bedrijfsuitje. De speurtochten kunnen 6 verschillende uitdagingen bevatten zodat een speurtocht is aan te passen naar iedere doelgroep...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ben nog steeds op zoek naar testers voor mijn app en website (zie 3 posts terug)...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 03-11-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Swerfer schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:20:
Ik ben nog steeds op zoek naar testers voor mijn app en website (zie 3 posts terug)...
Klinkt als een interessante app! Het heeft zeker potentie denk ik.
Zelf heb ik helaas geen interesse om het te testen.

Veel succes in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d41ZfH6.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/27aeb069-ea59-4a05-b145-c03ace75d41d?imageType=ws_icon_large
Dance Core door deathgrunt

Dance Core!
Essential dance for Windows Phone. Tune in and chill out at dance, trance, house and hardcore.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wECqLNlwnOM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Stravincy schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:26:
[...]

Klinkt als een interessante app! Het heeft zeker potentie denk ik.
Zelf heb ik helaas geen interesse om het te testen.

Veel succes in ieder geval! :)
Thanks. De app en de website worden trouwens steeds completer. De route die gelopen wordt wordt nu gelogd en kan verzonden worden naar de website zodat alles nog eens terug te zien is...

@deathgrunt: Handige app voor de liefhebber. En goed filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:42:
[...]@deathgrunt: Handige app voor de liefhebber. En goed filmpje...
Thx - filmpje is een template die ik ooit zelf heb gemaakt / gerenderd... ik heb nu iets van 10+ apps in de store staan en die zijn allen voorzien van hetzelfde filmpje (natuurlijk wel met andere content, maar opbouw / storyboard is telkens gelijk).

Het is jammer dat je geen filmpjes in de store kan tonen - zoals bv. bij Android wel kan - dat zou wel cool zijn, vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hey Deathgrunt, die tweakers app is echt fantastisch. En dat je hem zo vaak update vind ik ook leuk. Vind het altijd wel leuk om de release notes van geupdate WP programma's te lezen. De (beta) live tile heb ik zojuist geactiveerd. Ga zo door!

En natuurlijk alle andere WP ontwikkelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:53:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dance Core door deathgrunt

Dance Core!
Essential dance for Windows Phone. Tune in and chill out at dance, trance, house and hardcore.

[video]
Ziet er goed en gelikt uit!
Meteen maar even installeren en proberen.

Eerste wat me opvalt: "Dance Core - Update. This is app is not official and ...". Woordje teveel.
De bewegende achtergrond lijkt een beetje laggy/traag te gaan. En dit op een Lumia 925.
Als je links boven dat icoontje aanklikt dan trilt de telefoon. Is dat de bedoeling?

Misschien een idee om de kwaliteit van de stream te vermelden als ie aan het spelen is?
Verder mooie app! :)

Edit: Onder Hardcore staat: "hardcore dance, German style". Hoezo German!? Dutch! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stravincy op 05-11-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
@Stravincy

Bedankt voor je feedback - ik zal corrigeren wat ik kan!

De radiostations zijn allen afkomstig uit Duitsland, vandaar dat er "Germany" staat :)

Ik gebruik het "moment.js" framework om timezones / lokale tijden te berekenen en die staat nu "gepinned" op de tijdzone van Berlijn / met correctie van de Daylight Saving Time tot 2074...

Het icoon 'moet' vibreren als je er op klikt; dat is een easter-egg (hij animeert ook random met telkens een andere animatie / ease om de x-zoveel seconden).

Mijn apps zijn 100% HTML5 (alleen de browser is native C#) en helaas is HTML5 traag, qua animaties (of je moet op het canvas renderen- maar dat vreet je CPU / GPU leeg).

Vandaar dat de animatie trillerig overkomt; de framerate wordt bepaald door jQuery (-mobile) en dus niet afgehandeld via een 'code behind xaml storyboard'...

Ik bouw al mijn apps in HTML5, omdat ik dat ten eerste beter beheers dan C# en JAVA en ten tweede wil ik - op termijn - alles porten naar Android, en dan is een platform agnostische taal wel zo prettig... ten derde ontwerp ik alles responsive / modulair; dus het schaalt mee met het formaat van je display (ik gebruik VW en VH als measurement units (viewport width en viewport height) - wat ook weer handig is voor universal apps (en de port naar het legio aan Android devices).

De music-player is ook gewoon een HTML5 audio-tag... die communiceert met de Background Agent van Windows Phone; daarom zie je niet wat er speelt - alleen de titel van het radiostation...

Het heeft dus zo zijn min-punten (HTML5), maar voor mij ook wel weer voordelen (ik werk momenteel in PHP / JS / CSS / JAVA / C# en kan nog meer talen niet echt aan, omdat ik eigenlijk illustrator / animator ben, dus absoluut geen programmeur).

Wat ik me trouwens afvroeg; zijn er hier app-ontwikkelaars die daadwerkelijk wat verdienen met hun Windows Phone apps?

Ik heb nu bv. 15 apps in de store, waarvan 10 apps met een advertentie. Per maand 'verdien' ik daar 2 tot 5 cent mee... (alle 10 apps bij elkaar). Ik gebruik een ad-rotator die zowel Microsoft als Google ads inlaadt (om en om) en kijkt welke fill rate het beste is.

Van Rudy Huyn weet ik dat zijn 6TAG app in vier maanden tijd 150 euro heeft opgeleverd... wat natuurlijk ook niet in verhouding staat tot alle uren en efforts...

Een kennis van me heeft een extreem simpele app voor Android / iOS (een suffe RSS reader, met slechts één feed die je via de default browser doorverwijst naar de echte nieuwsbron) en die levert per maand 125 euro op (dan wordt het al interessanter, natuurlijk)...

Vandaar dat ik lonk naar Android; Windows Phone kost giga-veel tijd en geld (servers, man-uren, etc...) maar het is en blijft een dure hobby (voor mij dan)... ik blijf sowieso in de basis alles wel ontwikkelen voor WP, maar wil alles ook porten naar Android (iOS, no way!).

[ Voor 31% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-11-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, gewoon omdat het kan - en vooral om te laten zien hoe simpel het is om een nieuwe app met promo-materiaal in elkaar te zetten... de app is nog niet getest door Microsoft, maar staat al wel wereldwijd in de store (vanmiddag om 15:00 bedacht, om 17:30 ingediend in de app-store).

Ik heb een framework gemaakt, waarmee ik (met één druk op de knop) zowel een app, als video, als promo kan genereren... het meeste werk was nog het tekenen van dat hondje in het logo (Edison; his masters voice).

De rest was binnen twee uur kant en klaar... eventueel met landingspage op internet om naar te verwijzen in een press-release voor de standaard sites, blogs en email-adressen...

Wellicht volgend jaar maar gewoon 1 app per dag gaan maken... WP365 - ofzo... en dan op het eind van het jaar 365 apps in de store hebben staan :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bLqUGjB.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/6ff1ec37-02cc-4d04-82d5-533edaa9fb4b?imageType=ws_icon_largeVintage Radio door deathgrunt

Vintage Radio
Music and broadcasts from the boom times of the roaring '20s to the hard times of the great depression.

[YouTube: http://youtu.be/15vSoECQkSg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 08:55
Nu snap ik ook wel waarom je maar 2-5 cent per maand verdiend per 10 apps |:( .

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 06-11-2014 12:59 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, omdat het kan... live notificaties bij binnenkomend Tweakers nieuws...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e1LfFJG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g9QYFGl.jpg

@Wietsee - ja, iets van 10 apps - met +/- 250.000 ad-impressies per maand... schiet niet op dus...

[ Voor 36% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 08-11-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Enkel de store flooden met apps levert geen geld op natuurlijk. Je moet waarde toevoegen. En over geld: ik heb nog nooit een advertentie gezien bij 6tag, dus dat het geld oplevert verbaasde me al.

Daarnaast zul je natuurlijk ook promotie en marketing moeten doen om je app onder de aandacht te brengen, dat gaat ook niet vanzelf.

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon op 06-11-2014 18:50 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Thx voor het antwoord. Ik flood ook niet, hoor... alleen op de wc.

Die audio-app was een test, om te zien hoe snel je iets online kon krijgen...

En ik promoot met landingspages, speciale website, persberichten, video-demo / promo, wallpapers, press-releases, etc...

De impressies (250.000) zijn ook wel okay, alleen wat het oplevert (3 cent) is niet echt veel...

PS. Het ging niet specifiek om 6TAG maar om 6SECRET of hoe dat ding heet (die geheimen app die onlangs is verboden op WP).

[ Voor 19% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Deathgrunt, wat is je fillrate? Kom jij wel boven de 5% uit? :P

Edit: ah, inmiddels zit ik zelf weer rond de 40% (nog steeds belachelijk laag). eCPM €0,04.

[ Voor 42% gewijzigd door Avalaxy op 06-11-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bij Google iets van 95% fillrate, bij MS iets van 45 tot 50%...

Valt me wel op dat je bij MS echt altijd dezelfde advertenties ziet... Google is iets afwisselender, maar ook voorspelbaar...

Is het zo dat als je weinig omzet genereert, je ook suffe advertenties krijgt?

Kan me voorstellen dat je als adverteerder kan aangeven dat je bv. alleen advertenties wilt tonen, bij apps die bewezen veel traffic genereren... dat zijn dan de duurdere ad-carrousels.

Heb je echter weinig geld, als adverteerder, dan kan je opteren om alleen in apps getoond te worden die niet veel traffic genereren, maar wel veel impressies (impressie levert niets op bij Google).

Op die manier koop je als het ware je eigen platform in, en ben je min-of-meer verzekert van een goede ROI...

[ Voor 85% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-11-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb mijn beta app Speurtochie aangepast. De gelopen speurtocht kan nu verzonden worden naar de website speurtochie.nl waar de gelopen route en de antwoorden op de vragen bekeken kunnen worden. De route wordt weergegeven op de kaart en elke uitdaging (deelopdracht in de speurtocht) wordt aangegeven op de kaart en alle tijdstippen van het starten, het bereiken van het eindpunt van een uitdaging het beantwoorden van de vraag worden weergegeven.

Verder ben ik nog steed op zoek naar testers. Zie voor meer informatie daarover :

Swerfer in "Post hier je eigen Windows Phone App!"

Edit:

Ga naar http://speurtochie.nl -> tabblad 'Resultaten' en vul daar onderstaande gegevens in voor een voorbeeld van een gelopen route:

Email: voor@beeld.nu
Code: 123456

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 07-11-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:05
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:20:
Lol, omdat het kan... live notificaties bij binnenkomend Tweakers nieuws...

[afbeelding]

[afbeelding]
Doe die is publiekelijk maken, me wanna :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
http://www.windowsphone.com/en-US/store/publishers?publisherId=deathgrunt

Hij is al tijden online, hoor :)

Als je 's ochtends wakker wordt, en je kijkt in je notificaties - dan heb je een eigen Windows Phone Tracker Module Overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:47:
http://www.windowsphone.com/en-US/store/publishers?publisherId=deathgrunt

Hij is al tijden online, hoor :)

Als je 's ochtends wakker wordt, en je kijkt in je notificaties - dan heb je een eigen Windows Phone Tracker Module Overzicht :)
Ten tijde van je post niet. Had er nog speciaal handmatig op gecontroleerd. Maar de update is vanmiddag wel binnengekomen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:26:
@Stravincy

Wat ik me trouwens afvroeg; zijn er hier app-ontwikkelaars die daadwerkelijk wat verdienen met hun Windows Phone apps?

Ik heb nu bv. 15 apps in de store, waarvan 10 apps met een advertentie. Per maand 'verdien' ik daar 2 tot 5 cent mee... (alle 10 apps bij elkaar). Ik gebruik een ad-rotator die zowel Microsoft als Google ads inlaadt (om en om) en kijkt welke fill rate het beste is.

Van Rudy Huyn weet ik dat zijn 6TAG app in vier maanden tijd 150 euro heeft opgeleverd... wat natuurlijk ook niet in verhouding staat tot alle uren en efforts...

Een kennis van me heeft een extreem simpele app voor Android / iOS (een suffe RSS reader, met slechts één feed die je via de default browser doorverwijst naar de echte nieuwsbron) en die levert per maand 125 euro op (dan wordt het al interessanter, natuurlijk)...

Vandaar dat ik lonk naar Android; Windows Phone kost giga-veel tijd en geld (servers, man-uren, etc...) maar het is en blijft een dure hobby (voor mij dan)... ik blijf sowieso in de basis alles wel ontwikkelen voor WP, maar wil alles ook porten naar Android (iOS, no way!).
Ik vedien een kleine 300 euro per maand met 2 apps. 50% aan in app aankopen en de andere 50% aan lelijke fullscreen advertenties (Vserv).

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dat is toch een mooi bedrag - maar dan neem ik aan dat je ook echt zinvolle / populaire apps hebt?

Mijn apps zijn vooral fun-apps; wel veel impressies (van de ads), dus de markt is er wel - maar niemand klikt op de ads...

Ik heb zelf een ad-rotator gemaakt (soort mediator - waar Microsoft vorige week zelf mee is aangekomen) die om-en-om een ander netwerk inlaadt en om de 60 seconden weer binnen het netwerk een andere ad oproept.

https://dev.windowsphone.com/en-us/AdMediator

Maar dat levert dus niets op... kost alleen maar geld :)

Full-screen ads heb ik liever niet (wel mee geëxperimenteerd; Google SDK ondersteunt het ook) - maar ik kreeg direct klachten en "opzeggingen" van gebruikers... maar goed, die roepen al moord en brand bij een normale advertentie (zou ik zelf ook doen overigens!) :)

PS. Voor de gebruikers van de Tweakers.net app - binnenkort weer een leuke nieuwe feature; notificaties / live-tile had ik al ingebouwd en nu is het ook mogelijk om een artikel direct te delen via Whatsapp... officieel kan dat niet (het kan op alle platforms, behalve Windows Phone...) maar ik heb toch een manier gevonden...

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-11-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Persoonlijk, als ik een app tegenkom met reclame dan zijn er twee dingen die kunnen gebeuren: a) ik koop hem of b) ik uninstall hem. En ik koop alleen apps die me nuttig of interessant lijken. Ik zou eerder denken aan een trialperiode van twee weken of een maand en daarna kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dat heb ik ook... ik wil mijn telefoon 100% reclame-loos hebben... (wat de apps betreft - in de browser kan ik helaas geen hosts-file stoppen die alle ad-servers blokt...).

Als ik een app zie die perfect is, maar wel reclame heeft (die je niet kan 'afkopen') dan gaat 'ie alsnog rechtstreeks de prullenbak in.

Liever een slechte app zonder reclame, dan een goede app met reclame...

Ik ga binnenkort mijn eigen apps ook uitbreiden met de optie om de reclame weg te halen - dan bied je iig. de keuze aan de gebruiker.

Toen ik een Android telefoon had, kocht ik nooit apps (side loading van APK's, yes!) - sinds Windows Phone heb ik zeker 25 apps aangeschaft (in nog geen jaar dat ik hem heb),
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.