Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ik weet niet of het in deze beta onstaan is, maar ik heb een bug ontdekt.
Ga naar 'over/contact'
Swipe naar 'donaties' en merk op dat de tekst netjes bovenaan staat
Swipe naar rechts tot je weer op 'donaties' terecht komt
Merk op dat de tekst in het midden gepositioneerd staat
Dank voor de uitleg. Helaas dat het niet gaat werken. Gelukkig tellen de plays in je app wel als je handmatig wil scrobblen via SrobbleMe.Serpentrax schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:23:
[...][...]
Scrobbelen wordt pas interessant als de app daadwerkelijk écht op de achtergrond zou kunnen draaien, maar momenteel heeft de app inderdaad geen access tot de now playing wanneer deze tombstoned is. Dat is wederom de beperking van die 8.0 API, in feit is Find My Music (Too) een hele chique launcher voor de (verrotte) default Music Player van het OS. Het op de achtergrond afspelen van muziek wordt dus helaas niet door mijn app afgehandeld maar gewoon door die Xbox Music "app".
Nog een vraagje, die ook voorbij kwam in het Ervaringen forum met de 930, over CD# tags. Ik heb mijn muziek op de PC in iTunes staan en de muziek is ook getagd door iTunes. Bij een dubbel CD herkent jouw app (en Xbox music ook niet) dat een nummer op CD1 of CD2 staat waardoor eerst nummer 1 van CD1 wordt afgespeeld en daarna nummer 1 van CD2 etc. Dat lijkt me niet de bedoeling. Kan dit opgelost worden in de app of moet ik mijn muziek om gaan taggen?
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
http://azure.microsoft.co...etails/notification-hubs/
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 02-08-2014 00:24 ]
Goed nieuws.. Betekend dus dat je ongelimeerd aantal gebruikers kunt aanmelden en 1 miljoen berichten kunt pushen? Voorheen was dit toch 10k aan devices of niet?Caelorum schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:23:
Microsoft gaat de voorwaarden voor Azure Notification Hubs veranderen. De free fier gaat tot 1 miljoen pushberichten per maand en ongelimiteerd aantal actieve devices. Wie dus nog een oplossing zoekt voor in hun app...
http://azure.microsoft.co...etails/notification-hubs/
Tweakers Pricewatch door Koode
Met deze app kun je:
- zoeken naar producten
- een lijst maken met producten zodat je snel de laagste prijzen kunt zien
- producten vastmaken aan je startscherm: een live tile die automatisch update en je de laagste prijs laat zien!
Ik vind de responsive site van Tweakers.net echt niet slecht, maar het leuk me wel leuk om ook een live tile te kunnen hebben voor een product met de laagste prijs er op. Dit is het resultaat geworden! Ik hoor graag wat jullie er van vinden
[ Voor 19% gewijzigd door Koode op 03-08-2014 18:45 ]
De CD tag wordt niet exposed in de MusicLibrary API waar ik afhankelijk van ben, dus ik kan helaas niets voor je doenStreup schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:16:
[...]
Dank voor de uitleg. Helaas dat het niet gaat werken. Gelukkig tellen de plays in je app wel als je handmatig wil scrobblen via SrobbleMe.
Nog een vraagje, die ook voorbij kwam in het Ervaringen forum met de 930, over CD# tags. Ik heb mijn muziek op de PC in iTunes staan en de muziek is ook getagd door iTunes. Bij een dubbel CD herkent jouw app (en Xbox music ook niet) dat een nummer op CD1 of CD2 staat waardoor eerst nummer 1 van CD1 wordt afgespeeld en daarna nummer 1 van CD2 etc. Dat lijkt me niet de bedoeling. Kan dit opgelost worden in de app of moet ik mijn muziek om gaan taggen?
Persoonlijk zou ik gewoon het eerste tracknummer van de volgende CD laten doortellen vanaf de laatste van de vorige schijf.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Waarschijnlijk met een grote update bezig..GerCor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:37:
Hoe gaat het met regenmeter voor Windows 8.1 Niels? Tis al een tijdje stil.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heh zie je bericht nu pasNiels9001 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:22:
[...]
Goed nieuws.. Betekend dus dat je ongelimeerd aantal gebruikers kunt aanmelden en 1 miljoen berichten kunt pushen? Voorheen was dit toch 10k aan devices of niet?

Regenmeter bèta wordt hier nog gewoon af en toe bijgewerkt dus hij is er nog wel mee bezig hoor...
Die is voor 99.9% af - moet de oude versie van mijn ene account verwijderen, en bij mijn andere account 'claimen'. Zo wordt het een echte universal app (met dat ene icoontje). Verder nog wat kleine dingen testen (touch emulator), screenshots maken, app beschrijving toevoegen en door de keuring komen.GerCor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:37:
Hoe gaat het met regenmeter voor Windows 8.1 Niels? Tis al een tijdje stil.
Qua features verder niets nieuws in vergelijking met de oude versie - kleine UI aanpassingen, maar dus wel een gedeelde code base - features toevoegen voor beide versies (W en WP) wordt dan wel veel makkelijker.
De live tiles van de WP versie wil ik dan ook implementeren in de Windows versie, maar dat heb ik nog niet voor elkaar op W(P)8.x, dus dat komt dan in een latere versie.
De bèta app crasht nogal vaak bij mij, net even gekeken waar dat aan kon liggen. Nu blijkt dat zodra ik mijn locatie gegevens uitzet ik de app niet meer op kan starten. Ik heb in regenmeter ingesteld dat er naar mijn locatie wordt gekeken.
Ik denk niet dat het moeilijker is, het is gewoon anders. Daar komt nog bij dat het allemaal 'nieuw' is en er dus niet al honderden andere developers je voor zijn gegaan. Daardoor kan je niet kant en klare libraries gebruiken voor bepaalde dingen. Dat maakt het allemaal momenteel wat tijdsintensiever. Wanneer er een fatsoenlijke c++ library komt voor de livetiles die alles wat eenvoudiger maakt is het grootste obstakel denk ik ook wel weg.GerCor schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:15:
Oké Niels. Jammer van geen nieuwe features. Maar het klinkt allemaal moeilijker te realiseren dan Windows Phone 8. Ik zie het wel verschijnen dan.
Tijd is vooral het grootste probleem ja
Qua nieuwe features - vrijwel alle features van Windows Phone zitten nu ook in de Windows versie. De radar is nu dus ook interactief (inzoomen). Dus niet per se nieuw voor Regenmeter, maar misschien wel voor de Windows versie.
Maak er maar volgende week van. Het is natuurlijk weer onmogelijk om een simpele app naam aan te passen (nieuwe packages uploaden met een aangepaste naam wordt genoemd als manier, maar dan krijg je een foutmelding dat de naam niet overeenkomt). Echt, waarom kan zoiets nou nooit eens een keer goed gaan. Het hele uploaden en managen van packages kost vaak meer tijd dan het ontwikkelen. Ik ga ze nu mailen om mijn ene account te laten sluiten - zij regelen het maar als ze nieuwe apps willen.
Blijf het ook onzin vinden om als je mensen wilt toevoegen aan een BETA lijst je een nieuwe update moet pushen, wat natuurlijk weer belabberd werkt op je telefoon. Zou toch eens mooi zijn als Microsoft dit nu in hun 'Dev Center' app zou onderbrengen (die ook al in geen tijden meer wordt geupdate). Weer zo'n kleine frustratie..
[ Voor 45% gewijzigd door Niels9001 op 09-08-2014 15:42 ]
Wat vinden jullie? Ik zou bijvoorbeeld graag in de Live Tiles van WhatsApp en MetroTube de logokleuren terug hebben?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Of in ieder geval de keuze. Ik kan me voorstellen dat het iets minder mooi kan zijn wanneer je al een gekleurde achtergrond hebt. Maar inderdaad, juist zulke logo's als die van WA. Dan 'springt het meer uit je scherm' wat de herkenbaarheid betreft en is dus sneller te vinden op een vol scherm. Maar ook bijvoorbeeld het HERE Drive + logo. Auto zelf in het wit en de '+' in het blauw. Het zijn natuurlijk details maar geven net dat ietsjes meer.CAP-Team schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:16:
Bijvoorbeeld bij Whatsapp mag dat tekstballonnetje best groen zijn, vind ik denk ik mooier. Het icoon is op andere plekken (bijv. notificatiescherm) ook wel gekleurd.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 11-08-2014 16:30 ]
Probeer de app ZEDGE eens. Kun je zoeken op bijvoorbeeld 'rain', 'water' of 'thunder' en heb je keuze zat.
Edit: zelf heb ik zojuist gekozen bij Regenmeter voor 'Blip' die ik gedownload heb uit Ubuntu sounds.
Verder heb ik nog 'Ceres', 'Mallet' en 'Positive' van de KitKat en Ubuntu sounds apps. Gratis. 99,9% van de geluidjes die beschikbaar zijn vind ik persoonlijk, Windows Phone 'onwaardig'.
Wel jammer dat Twitter nog niet zover is dat je zelf een toon kunt toevoegen.
Ik heb zelf ook gezocht maar een keuze maken valt helemaal niet mee
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 11-08-2014 17:28 ]
Uit de design guides blijkt dat wit de meest veilige keuze is, omdat de transparante kleur wordt opgevuld door de theme color. Zou je bijvoorbeeld paars als logokleur kiezen, en de gebruiken kiest als theme ook paars, dan gaat dit vloeken. Vandaar dat veel logo's wit gemaakt zijn.GerCor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
Wat me opvalt in Windows Phone 8.1 is dat veel Live Tiles nu transparant zijn en dat is op zich mooi maar sommige developers maken het nog mooier. Mijn 'probleem' is dat bij vrijwel alle transparante Live Tiles de logo's allemaal in het wit zijn. Maar het kan ook anders zoals de Live Tiles van bijvoorbeeld FidMe en Radio 538 waar de kleuren van hun logo's bewaard blijven.
Wat vinden jullie? Ik zou bijvoorbeeld graag in de Live Tiles van WhatsApp en MetroTube de logokleuren terug hebben?
Dat snap ik. Vandaar ook graag de keuze toevoegen. Volgens mij is zo'n beetje iedereen gek op keuze's.Tarabass schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:15:
[...]
Uit de design guides blijkt dat wit de meest veilige keuze is, omdat de transparante kleur wordt opgevuld door de theme color. Zou je bijvoorbeeld paars als logokleur kiezen, en de gebruiken kiest als theme ook paars, dan gaat dit vloeken. Vandaar dat veel logo's wit gemaakt zijn.
Overbodige mogelijkheid.GerCor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:31:
[...]
Dat snap ik. Vandaar ook graag de keuze toevoegen. Volgens mij is zo'n beetje iedereen gek op keuze's.
@GerCor handig die ZEDGE app
[ Voor 6% gewijzigd door CAP-Team op 11-08-2014 20:58 ]
.... Overigens, Blib is toch iets te kort voor Regenmeter. Maar dat boeit verder niemand (hehe)....
Wit vind ik zelf ook gewoon mooier staan op mijn startscherm. Keuze voor kleur kan, voor de mensen die het graag willen (en die zijn er toch altijd wel)Tarabass schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:15:
[...]
Uit de design guides blijkt dat wit de meest veilige keuze is, omdat de transparante kleur wordt opgevuld door de theme color. Zou je bijvoorbeeld paars als logokleur kiezen, en de gebruiken kiest als theme ook paars, dan gaat dit vloeken. Vandaar dat veel logo's wit gemaakt zijn.
Klopt, dit is niet meer aanwezig aangezien gebruikers dit zelf in kunnen stellen. Scheelt mij weer wat code plus de app wordt kleiner in MB's. Ik kan de geluidjes wel met jullie delen hoor (via Dropbox bijv.).CAP-Team schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:39:
@Niels9001 een paar versies terug had je een mooi regengeluidje in Regenmeter zitten, maar dit heb je er uit gesloopt omdat we nu een notificatiescherm hebben. Maar nu mis ik dus dat mooie regen geluidje, kun je het niet zo maken dat je die in je ringtones kunt opslaan zodat je die alsnog kunt kiezen?
Inderdaad. Om 2 redenen. 1. Ik heb een zwartwitfoto als achtergrond en dan is kleur een welkome afwisseling en 2. Bedrijven moeten hun bedrijfskleuren, die soms zelfs wettelijk beschermd zijn, opgegeven omwille van gekleurde achtergronden van WPgebruikers. Vandaar graag voor iedereen, leveranciers van apps en gebruikers, keuze. Maar goed, diegene die de app maakt beslist dat in eerste instantie natuurlijk allemaal zelf wel.Niels9001 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:02:
Wit vind ik zelf ook gewoon mooier staan op mijn startscherm. Keuze voor kleur kan, voor de mensen die het graag willen (en die zijn er toch altijd wel).
Eindelijk! Ik kan nu reageren op WP store reviews
Eens.GerCor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
Wat me opvalt in Windows Phone 8.1 is dat veel Live Tiles nu transparant zijn en dat is op zich mooi maar sommige developers maken het nog mooier. Mijn 'probleem' is dat bij vrijwel alle transparante Live Tiles de logo's allemaal in het wit zijn. Maar het kan ook anders zoals de Live Tiles van bijvoorbeeld FidMe en Radio 538 waar de kleuren van hun logo's bewaard blijven.
Goed voorbeeld is ook de medium + large tile van Geenstijl (van Sverre).
Gedeeltelijk transparant waardoor je wel nog het logo (roze) van Geenstijl ziet, maar tegelijk tóch transparant.
Ziet er veel beter uit wat mij betreft.
Het geeft even wat meer "flavour" aan de tile en het startscherm in zijn algemeen.
Als ik de keuze zou hebben bij Whatsapp bijvoorbeeld, dan zou ik dat ook zeker weten aanzetten.
De 2 Bing Maps controls en de 25 PNGs trekken nogal wat geheugen.. En ik heb echt geen idee hoe dat op te lossen is
Nog een andere vraag - op WP7.x en Wp8.0 was het zo dat als je de terug knop gebruikte de vorige pagina gewoon weer 'intact' terug kwam (bijv. alles stond al ingevuld). In WP8.1 wordt de hele pagina opnieuw geladen. Hoe is het gedrag van voorheen weer terug te krijgen?
Ik weet niet welke functie(s) je nu gebruikt om terug te gaan naar de vorige pagina? Maar met this.Frame.GoBack() blijft bij mij de vorige pagina gewoon 'intact' bij een WP8.1 app.Niels9001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:51:
Nog een andere vraag - op WP7.x en Wp8.0 was het zo dat als je de terug knop gebruikte de vorige pagina gewoon weer 'intact' terug kwam (bijv. alles stond al ingevuld). In WP8.1 wordt de hele pagina opnieuw geladen. Hoe is het gedrag van voorheen weer terug te krijgen?
Bij het wegnavigeren de PNGs en map controls expliciet destroyen en een GC.collect er achteraan gooien?Niels9001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:51:
Heb gekeken naar het probleem van de Regenmeter 4.0 BETA. Lijkt erop dat de app teveel geheugen trekt waardoor 'ie eruit klapt bij het, voor de 2de keer bekijken, van de radar.
De 2 Bing Maps controls en de 25 PNGs trekken nogal wat geheugen.. En ik heb echt geen idee hoe dat op te lossen is. Iemand tips?[...]
this.NavigationCacheMode = Windows.UI.Xaml.Navigation.NavigationCacheMode.Enabled;Niels9001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:51:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Bij mij is het meestal voldoende, dus zonder NavigationHelper.Avalaxy schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:03:
Dat is niet echt een oplossing. Je moet de NavigationHelper gebruiken
In mijn app Recipe4share gebruik ik het voor elke pagina en als je bijvoorbeeld een nieuw recept toevoegt, en wat gegevens invult, dan naar een andere pagina gaat om de ingrediënten toe te voegen, en dan weer terug naar de vorige pagina, dan staan alle ingevulde gegevens nog keurig in de velden...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Tldr: jouw methode levert problemen op in het geval er 1) te weinig geheugen is of 2) de applicatie gesuspend wordt.
this.NavigationCacheMode = NavigationCacheMode.Required;
Verder als het niet uit maakt als de app terminated wordt, dan hoef je ook geen suspensionmanager te gebruiken. In Niels zijn Regenmeter maakt het waarschijnlijk niet uit als de app terminated wordt als hij in suspended mode is en kan hij dus prima NavigationCachemode.Required toepassen, wat dus standaard aan staat in de template voor Windows Phone 8.1quote: MSDNYou use the NavigationCacheMode property to specify whether a new instance of the page is created for each visit to the page or if a previously constructed instance of the page that has been saved in the cache is used for each visit.
The default value for the NavigationCacheMode property is Disabled. Set the NavigationCacheMode property to Enabled or Required when a new instance of the page is not essential for each visit. By using a cached instance of the page, you can improve the performance of your application and reduce the load on your server.
Setting NavigationCacheMode to Required means that the page is cached regardless of the number of cached pages specified in the CacheSize property. Pages marked as Required do not count against the CacheSize total. Setting NavigationCacheMode to Enabled means the page is cached, but it is eligible for disposal if the number of cached pages exceeds the value of CacheSize.
Set the NavigationCacheMode property to Disabled if a new instance must be created for each visit. For example, you should not cache a page that displays information that is unique to each customer.
The OnNavigatedTo method is called for each request, even when the page is retrieved from the cache. You should include in this method code that must be executed for each request rather than placing that code in the Page constructor.
Voor mijn app's (Windows 8.1 en WP8.1) hoef ik geen suspensionmanager toe te passen. Misschien bij de Windows 8.1 app omdat een gebruiker daar recepten kan toevoegen. Als daar de app gesuspend wordt tijdens het invullen van de recept gegevens EN de app zou eventueel geterminate worden, ja dan moet de gebruiker opnieuw beginnen...
[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 14-08-2014 20:22 ]
Goeie, die GC.Collect heb ik nog niet geprobeerd. Hoe destroy ik expliciet een map control?Caelorum schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:45:
[...]
Bij het wegnavigeren de PNGs en map controls expliciet destroyen en een GC.collect er achteraan gooien?
============
Oh, daar moet ik dan nog even uit zoeken. In mijn scenario wil ik eigenlijk gewoon dat als de BackKey wordt gebruikt de app terug gaat en dat alles er nog staat. Dat er dus niet weer een OnNavigatedTo event wordt getriggered. Suspenden is voor mij niet heel belangrijk (als de app opnieuw opgestart wordt dan zij dat zo).
Waar zetten jullie die code neer dan? Zo te lezen gewoon in de Initialize() constructor?
De 'standaard' WP8.1 Page gebruikt o.a. onderstaande:
Daar hoeft dus niks aan veranderd te worden?protected override void OnNavigatedTo(NavigationEventArgs e)
{
this.navigationHelper.OnNavigatedTo(e);
}
protected override void OnNavigatedFrom(NavigationEventArgs e)
{
this.navigationHelper.OnNavigatedFrom(e);
}
Geen ideeNiels9001 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:29:
[...]
Goeie, die GC.Collect heb ik nog niet geprobeerd. Hoe destroy ik expliciet een map control?[...]
In normaal C# zou je idisposable kunnen implementeren en dan disposen. Maar ik weet niet of dat in winrt ook zo kan..Niels9001 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:29:
[...]
Goeie, die GC.Collect heb ik nog niet geprobeerd. Hoe destroy ik expliciet een map control?
Ik heb de discussie niet echt gevolgd, maar heb je hier wat aan?
http://www.leadtools.com/...streamsandfileswinrt.html
this.NavigationCacheMode = NavigationCacheMode.Required; hoort inderdaad thuis in de Initialize() constructor.Niels9001 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:29:
In mijn scenario wil ik eigenlijk gewoon dat als de BackKey wordt gebruikt de app terug gaat en dat alles er nog staat. Dat er dus niet weer een OnNavigatedTo event wordt getriggered. Suspenden is voor mij niet heel belangrijk (als de app opnieuw opgestart wordt dan zij dat zo).
Waar zetten jullie die code neer dan? Zo te lezen gewoon in de Initialize() constructor?
OnNavigatedTo wordt trouwens evengoed getriggered. Je moet daar dus wel rekening mee houden...
Op dit moment sla ik de radarbeelden niet op in het IsolatedStorage, maar als Bitmap in een Array.
Wat kost meer geheugen - .PNG ophalen, opslaan als PNG, en bij de juiste slider value de juiste PNG tonen?
Of wat ik nu doe: RadarImage.Source = RadarArray[SliderValue]
Wat denkte jullie?
Een voordeel kan zijn dat de oude PNGs gebruikt blijven worden als de gebruiker nog in dezelfde app sessie zit.
Wellicht dat ik in de App.xaml.cs een boolean kan wegschrijven die aangeeft dat dit een nieuwe sessie is, en dat de PNGs dus vervangen moeten worden als deze al in het IsolatedStorage staan?
Ik weet niet of je de afbeeldingen nu al verkleint voordat je ze toont, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Dus niet de volledige resolutie afbeelding in het geheugen houden, maar alleen de verkleinde variant, en zodra je die volledige afbeelding nodig hebt deze ophalen uit de IsolatedStorage.
Een andere mogelijkheid is wellicht om alleen de verschillen de eerste afbeelding volledig in geheugen te houden en voor de volgende alleen de verschillen met de voorgaande? Dus een beetje zoals een video algoritme werkt met keyframes en gewone frames. Maar dan zal je moeten overwegen of dat niet 1) teveel werk is en 2) of het überhaupt geheugen bespaart.
Een ding waar je in ieder geval zeker op moet letten of je dat doet is of je de bitmaps in de RadarArray wel disposed voordat je er nieuwe in zet. Anders heb je een gigantische memory leak.
Ohja, en ik weet niet zo goed hoe je die afbeeldingen hebt rondhangen, maar wellicht dat je daar nog wat mee kan doen. Op Android is het zo dat een Bitmap standaard met ARGB_8888 wordt rondgehouden, waar je vaak makkelijk met RGB_565 af kan doen. Dan gaat de afbeelding van 4 bytes per pixel naar 2 bytes. Een ruimtebesparing van 50% dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2014 14:21 ]
Edit:
En wat Caelorum zegt over een eventuele memoryleak is ook iets waar je rekening mee moet houden. Het kan eigenlijk nooit een probleem zijn dat die 'paar' afbeeldingen een geheugenprobleem geven. Een memoryleak ligt inderdaad meer voor de hand.
[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 15-08-2014 14:41 ]
Ik doe het volgende op mijn radar pagina:
GetRadarImage doet:foreach (Buienradar.RadarImage radarImageInfo in radarList)
{
BitmapImage btmImage = await buienradar.GetRadarImage(radarImageInfo.URL);
if (btmImage != null)
{
radarImageInfo.Image = btmImage;
radarImage.Source = radarImageInfo.Image;
}
}
}
Wat is het beste punt om te disposen?public async Task<BitmapImage> GetRadarImage(string URL)
{
try
{
byte[] buffer = await httpClient.GetByteArrayAsync(URL);
InMemoryRandomAccessStream stream = new InMemoryRandomAccessStream();
BitmapImage bitmapImage = new BitmapImage();
// InMemoryRandomAccessStream stream = new InMemoryRandomAccessStream();
await stream.WriteAsync(buffer.AsBuffer());
stream.Seek(0);
bitmapImage.SetSource(stream);
// stream.Dispose();
return bitmapImage;
}
catch { return null; }
}
Als ik zo kijk naar je GetRadarImage dan kan je de dispose die je nu gecomment hebt gebruiken. Waarom heb je die eigenlijk gecomment? Dispose voor de zekerheid ook 'buffer'.Niels9001 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:44:
Bedankt voor de tips, die ga ik zeker 1 voor 1 af.
[...]
GetRadarImage doet:
[...]
Wat is het beste punt om te disposen?
De code in de foreach is neem ik aan niet de volledige code? Want je stopt voor elke radarImageInfo in je array(?) de image in RadarImage.Source. Dan hou je uiteindelijk alleen de laatste image over.
Bestaat je array uit een vaste grootte? Dan zou array niet kunnen uitgroeien en kan een memoryleak daar in ieder geval niet optreden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dit topic is vooral bedoeld om je app te tonen aan het gewone volk. Hulp met ontwikkelen hoort in de devschuur thuisCAP-Team schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:49:
Hoewel ik het leuk en interessant vind om bovenstaande ontwikkel-zaken te lezen vraag ik mij toch af of dit niet in de devschuur thuishoort?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja, en dit is al vaker langsgekomen, maar nog geen van de developers hier heeft de moeite genomen om te vragen of er een WP dev topic mag worden gemaakt (verzameltopics hebben ze liever niet in de devschuurCAP-Team schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:49:
Hoewel ik het leuk en interessant vind om bovenstaande ontwikkel-zaken te lezen vraag ik mij toch af of dit niet in de devschuur thuishoort?
Nu dus welPaT schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:00:
[...]
[mbr]Daar heb je helemaal gelijk in. Dit topic is vooral bedoeld om je app te tonen aan het gewone volk. Hulp met ontwikkelen hoort in de devschuur thuis[/mbr]
Je disposed die btmImage ook nog nadat je em op je imagecontrol zet? Kan me voorstellen dat het namelijk onderwater wordt gekopieerd door het framework. Je zou eens kunnen kijken of dat zo is en of het helpt.Niels9001 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:44:
Bedankt voor de tips, die ga ik zeker 1 voor 1 af.
[...]
GetRadarImage doet:
[...]
Wat is het beste punt om te disposen?
In ieder geval is het verstandig om radarImage.Source = null te doen als er wordt weg genavigeerd van de pagina. Anders hou je een referentie naar een bitmap image in stand.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2014 16:02 ]
Geprobeerd met PNGs opslaan en de InMemoryStream i.p.v. Bitmap. Dit zorgde voor minder geheugen verbruik, maar alles werkt veel langzamer. De Cache gezet op de vorige pagina en dat hielp ook, maar heb op het OnNavigatedFrom de Array op NULL gezet. Hierdoor werd zo'n 90% van het geheugen van die array terug gegeven
Verder is de Windows van Regenmeter-versie inmiddels ingediend bij Microsoft. Hopelijk komt 'ie heelhuids door de keuring!
Edit: inderdaad geen crashes meer gehad, dus da's inderdaad positief!
[ Voor 35% gewijzigd door CAP-Team op 18-08-2014 01:01 ]
Awesome.Niels9001 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:21:
Een update!
Geprobeerd met PNGs opslaan en de InMemoryStream i.p.v. Bitmap. Dit zorgde voor minder geheugen verbruik, maar alles werkt veel langzamer. De Cache gezet op de vorige pagina en dat hielp ook, maar heb op het OnNavigatedFrom de Array op NULL gezet. Hierdoor werd zo'n 90% van het geheugen van die array terug gegeven. In de toekomst zou ik de plaatjes ook nog minder hoog kunnen laten decoden, mocht het gebruik alsnog te hoog worden.
Verder is de Windows van Regenmeter-versie inmiddels ingediend bij Microsoft. Hopelijk komt 'ie heelhuids door de keuring!
Super hoe dat je de app blijft updaten en de coding blijft optimaliseren! Ik mis wel nog steeds mijn mooie regenmeter tile-ikoontjes in de beta livetile. Maar goed, dat komt vast nog wel. SNap niet dat MS het livetile gebeuren bij universal apps zo moeilijk gemaakt heeft. Je zou zeggen dat dit beter zou moeten kunnen, ik bedoel, het is toch hetgene wat het OS z'n eigen smoel geeft.
Ik heb het ook niet meer kunnen laten crashen en heb toch een goede 10 minuten alles uit de kast gehaald. Goed werk dus! App is super stabiel nuNiels9001 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:21:
Een update!
Geprobeerd met PNGs opslaan en de InMemoryStream i.p.v. Bitmap. Dit zorgde voor minder geheugen verbruik, maar alles werkt veel langzamer. De Cache gezet op de vorige pagina en dat hielp ook, maar heb op het OnNavigatedFrom de Array op NULL gezet. Hierdoor werd zo'n 90% van het geheugen van die array terug gegeven. In de toekomst zou ik de plaatjes ook nog minder hoog kunnen laten decoden, mocht het gebruik alsnog te hoog worden.
Wat heb je ingediend? Een Windows van Regenmeter?Niels9001 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:21:
Windows versie is gewoon openbaar inderdaad.CAP-Team schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:53:
Is de Windows versie openbaar of ook BETA zoals de Windows Phone versie?
Edit: inderdaad geen crashes meer gehad, dus da's inderdaad positief!
Ja, inderdaad vervelend.. Live tiles komen er aan, beloofd!xxxneoxxx schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:21:
[...]
Awesome.
Super hoe dat je de app blijft updaten en de coding blijft optimaliseren! Ik mis wel nog steeds mijn mooie regenmeter tile-ikoontjes in de beta livetile. Maar goed, dat komt vast nog wel. SNap niet dat MS het livetile gebeuren bij universal apps zo moeilijk gemaakt heeft. Je zou zeggen dat dit beter zou moeten kunnen, ik bedoel, het is toch hetgene wat het OS z'n eigen smoel geeft.
Haha, dat is goed om te horenCaelorum schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:50:
[...]
Ik heb het ook niet meer kunnen laten crashen en heb toch een goede 10 minuten alles uit de kast gehaald. Goed werk dus! App is super stabiel nu
Yup, hij stond vanochtend heel even in de Store - maar een kleine bug bij het voor het eerst opstarten moet ik er vanavond even uithalen. Dan re-upload ik 'm. Zal melden als hij weer online staat.GerCor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 02:52:
[...]
Wat heb je ingediend? Een Windows van Regenmeter?
Zie bovenstaande. Screenshot:CAP-Team schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:36:
Kan 'm nog niet vinden in de Windows Store.

Verwijderd
Mooi dat de Regenmeter app nu ook naar Windows 8 komt. Ben sinds kort over op Windows 8 en zou de app graag gebruiken. Kom totaal niet in de Metro interface maar ga deze app zeker vastmaken aan de desktop taakbalk zodat ik altijd nauwkeurig op de hoogte kan worden gebracht van het laatste weer. Mijn moeder vindt het ook een geweldige app. Beter dan alles op Android en een stuk nauwkeuriger dan Bing weer.
Zijn er dingen gewijzigd in de Windows RT versie? Ik heb de app ooit een keer gedownload toen deze nog in de Store stond.
Ja, dat is inderdaad het grootste verschil - volledig herschreven als Universal App, dus shared code met de Windows Phone variant.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:28:
@Niels9001
Mooi dat de Regenmeter app nu ook naar Windows 8 komt. Ben sinds kort over op Windows 8 en zou de app graag gebruiken. Kom totaal niet in de Metro interface maar ga deze app zeker vastmaken aan de desktop taakbalk zodat ik altijd nauwkeurig op de hoogte kan worden gebracht van het laatste weer. Mijn moeder vindt het ook een geweldige app. Beter dan alles op Android en een stuk nauwkeuriger dan Bing weer.
Zijn er dingen gewijzigd in de Windows RT versie? Ik heb de app ooit een keer gedownload toen deze nog in de Store stond.
Verder is het UI wat aangepast, en is de radar nu interactief - net als op Windows Phone. Kunt dus inzoomen, en het kaart type aanpassen (bijv. aerial, roads).
Ik hoop op den duur om de live tiles van Windows Phone ook naar Windows te brengen. Maar volgens mij is die XamlRenderingTask nog niet beschikbaar op Windows waardoor dat lastig wordt. Hopelijk wel met Windows Threshold.
Zelf vind ik de Windows variant vooral handig voor de neerslag-notificaties (die heb ik op mijn telefoon standaard uitstaan en de tiles.
[ Voor 43% gewijzigd door Niels9001 op 18-08-2014 15:59 ]
Dit is deels waar. Veel code kan je sharen, maar vanwege de verschillen in de UI blijf je altijd gescheiden code houden. Laat gemiddels zo'n 80-90% geschared zijn en de rest is UI afhankelijk. Windows heeft bijvoorbeeld een charms en andere appbars als WP...CAP-Team schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:35:
Het is nu een universele app, oftewel Niels hoeft nu maar één app te onderhouden in plaats van een losse Windows Phone en een Windows app.
Hoe dan ook denk ik dat de stelling dat hij nog maar 1 app hoeft te onderhouden wel klopt. Het is alleen een app met meerdere gescheiden views. Niet veel anders dan de meeste Android apps die voor kleine schermen (telefoon) en grote schermen (grote tablets) moet werken en voor lage resolutie en grote resolutie. Ook daar kan het voorkomen dat je twee compleet verschillende views wilt tonen. (en de verschillen tussen Android versies kunnen enorm zijn btw. Nog groter dan Win8 RT en WP8).
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2014 21:28 ]
Klopt.. Maar het is sowieso al fijn om alles in een project te hebben, en al je code kunt hergebruiken (door dezelfde API's). UI houd ik inderdaad gescheiden, vind ik gemakkelijker.Swerfer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:56:
[...]
Dit is deels waar. Veel code kan je sharen, maar vanwege de verschillen in de UI blijf je altijd gescheiden code houden. Laat gemiddels zo'n 80-90% geschared zijn en de rest is UI afhankelijk. Windows heeft bijvoorbeeld een charms en andere appbars als WP...
Ja, precies. Chinees en de locatie is ook niet handmatig in te stellen hoewel de opties dat wel doen vermoeden.CAP-Team schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:36:
Zo de Windows 8 app voor Regenmeter is geïnstalleerd. Alleen de kaart staat op Chinees ofzo.
Edit: locatie is wel in te geven maar de knop zoeken doet niks. Als je daarna op 'vernieuwen' klikt in het menu onderin, dan pakt de app alsnog de handmatig ingegeven locatie. En eh .... het weer wordt voorspelt vanaf 10:35 terwijl het nu net 7:45 uur is.
[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 19-08-2014 07:45 ]
Dat de kaart staat op Chinees is vreemd - bij mij worden gewoon de Engels (of NL) namen weer gegeven. Land instellingen van je PC?
Kunnen jullie dit valideren dat die dingen werken, heb geen toegang tot een 8.1 device op dit moment.
[ Voor 25% gewijzigd door Niels9001 op 19-08-2014 10:14 ]
Net de laatste versie geïnstalleerd.. Denk dat dit bedoeld wordt..? Namen zijn gewoon NL, die dropdown is tekentjestaal.Niels9001 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:13:
Klote Dev Center liep te kloten met oude gecached app packages.. De laatste versie is inmiddels ingediend, en staat online - zou dus als update beschikbaar moeten zijn. Er werd nog debug data gebruikt. Zoek even handmatig naar updates, of herinstalleer de app.
Dat de kaart staat op Chinees is vreemd - bij mij worden gewoon de Engels (of NL) namen weer gegeven. Land instellingen van je PC?
Kunnen jullie dit valideren dat die dingen werken, heb geen toegang tot een 8.1 device op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-08-2014 10:32 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Neerslagdata klopt wel gewoon bij jou?
EDIT: Nee, schijnbaar niet. Weer data klopt ook niet. Erg vervelend, laatste versie is sinds 08.00 vanmorgen 'in the Store' volgens Microsoft - maar oude gecachde packages worden alsnog aangeboden.
Ik zal nog een keer de packages uploaden.
Leuk dat 1 uur certificatie, maar zorg dan wel dat alles opgelost wordt
[ Voor 54% gewijzigd door Niels9001 op 19-08-2014 10:40 ]
Dit is in de WP8 beta versie ook nog steeds het geval. Ik weet niet wat daar precies het probleem is, maar ergens rond beta 4-5 is het kapotgegaan en daarna nooit meer werkend gemaaktGerCor schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:39:
[...]
Ja, precies. Chinees en de locatie is ook niet handmatig in te stellen hoewel de opties dat wel doen vermoeden.[...]
Er kwam eerst ook altijd als ik iets intypte daar een dropdownlist van plaatsen waar je dan uit kon kiezen (toch?). Dat doet het nu niet meer. Denk dat het wellicht daar mee te maken heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 19-08-2014 10:46 ]
Inderdaad. Ik hem gisteravond geinstalleerd en zie in de kaart hetzelfde...Chineze tekens....Rowdy.nl schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Net de laatste versie geïnstalleerd.. Denk dat dit bedoeld wordt..? Namen zijn gewoon NL, die dropdown is tekentjestaal.
[afbeelding]
Heb hem net verwijderd en opnieuwe geinstalleerd...zelfde probleem....neerslaglocatie klopt overigens wel.Niels9001 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:33:
Oh haha, vaag- daar ga ik naar kijken! De plaatsnamen zijn schijnbaar wel gewoon nl-NL / en-US.
Neerslagdata klopt wel gewoon bij jou?
EDIT: Nee, schijnbaar niet. Weer data klopt ook niet. Erg vervelend, laatste versie is sinds 08.00 vanmorgen 'in the Store' volgens Microsoft - maar oude gecachde packages worden alsnog aangeboden.
Ik zal nog een keer de packages uploaden.
Leuk dat 1 uur certificatie, maar zorg dan wel dat alles opgelost wordt.
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 19-08-2014 10:53 ]
Er kwam eerst ook altijd als ik iets intypte daar een dropdownlist van plaatsen waar je dan uit kon kiezen (toch?). Dat doet het nu niet meer. Denk dat het wellicht daar mee te maken heeft.
Ik kan op mijn telefoon gewoon de plaatsnaam handmatig setten. Dropdown list is nooit geimplementeerd geweest (bij Trein wel voor de stationsnamen). Je dient alleen op de Enter toets (van virtueel keyboard) te drukken om de plaatsnaam op te laten halen door Bing. Is misschien inderdaad wel voor verbetering vatbaar.
Het volgende treedt volgens mij nu op in de Windows versie: bij het maken van de screenshots / testen gebruik ik testdata van mijn eigen server. Is deze nog te zien in Regenmeter (op Windows)? Is dezelfde data die je ook ziet in de screenshots.
[ Voor 50% gewijzigd door Niels9001 op 19-08-2014 11:00 ]
Belangrijker: de actuele neerslagdata klopt, weer informatie ook en het veranderen van locatie werkt ook (hiervoor moet je de plaats aanpassen, en dan in de appbar op refresh drukken. Zal ik ook ASAP fixen in een update.

Download link: http://apps.microsoft.com...33-4cf6-98e0-244c4034321a
Dan is dat het geweest. Wist niet dat de enter toets nodig wasNiels9001 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:58:
[...] Je dient alleen op de Enter toets (van virtueel keyboard) te drukken om de plaatsnaam op te laten halen door Bing. Is misschien inderdaad wel voor verbetering vatbaar.[...]

Inderdaad, zoiets is beter - De enige indicatie is dat het keyboard op 'inputscope' staat, waardoor de enter toets 'oplicht'. Maar een minimale indicatie, dat is waar. Wordt gefixed!Caelorum schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:56:
[...]
Dan is dat het geweest. Wist niet dat de enter toets nodig wasIs niet bijzonder intuïtief dus wellicht dat je de plaatsnaam ook kan ophalen als er 1s geen letter is getypt of iets dergelijks? Of misschien zelfs een klein knopje (met het enter tekentje van het virt. tobo) naast het invoerveld tonen?
[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 19-08-2014 16:08 ]
Dat is ook nog niet opgelost - de correcte data wordt nu geladen.GerCor schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:29:
Dat chinees zit er bij de nieuwste update bij mij nog gewoon in hoor. Overigens heeft die 'downloadlink' niet zoveel zin. Als je (direct) wilt updaten moet je de store laten zoeken naar updates.
Ik zal later deze week even kijken naar dat Chinees, en het handmatig setten van locatie verbeteren. Als er nog meer bugs zijn, meldt het maar even via de ingebouwde mailfunctionaliteit.
Hey, hoe staat het met de Huerto app ? wanneer kunnen we een update verwachten ?Niels9001 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:09:
Buienradar lijkt problemen te hebben. Ik krijg nacht tijden terug (02:00 tot en met 04:00).
Frietjes
Hoe wordt de locatie omgezet naar iets waar buienradar mee overweg kan? Ik kan zeker nergens controlleren of dit goed gaat?Niels9001 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:47:
[...]
Dat is ook nog niet opgelost - de correcte data wordt nu geladen.
Ik zal later deze week even kijken naar dat Chinees, en het handmatig setten van locatie verbeteren. Als er nog meer bugs zijn, meldt het maar even via de ingebouwde mailfunctionaliteit.
Ik heb de locatie handmattig aangepast en bovenin staat het ook juist, maar als ik de app moet geloven regent het al de hele middag, maar dat doet het niet en als ik zelf via de buienradar api, de data opvraag, staat daar ook allemaal 000.
Je gebruikt toch nog de buienradar api?
Heb een begin gemaakt. Hoop, nu dat Regenmeter voor Windows klaar is, snel verder te gaan. Als er een BETA beschikbaar is zal ik dat hier posten.spenky schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Hey, hoe staat het met de Huerto app ? wanneer kunnen we een update verwachten ?
Ik denk dat je de laatste update nog niet hebt binnengehaald. Ga even naar de Store, Charms=>Settings en dan app updates. Die versie die jij gebruikt bevat 'debug' data.Sneezydevil schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:54:
[...]
Hoe wordt de locatie omgezet naar iets waar buienradar mee overweg kan? Ik kan zeker nergens controlleren of dit goed gaat?
Ik heb de locatie handmattig aangepast en bovenin staat het ook juist, maar als ik de app moet geloven regent het al de hele middag, maar dat doet het niet en als ik zelf via de buienradar api, de data opvraag, staat daar ook allemaal 000.
Je gebruikt toch nog de buienradar api?
Nieuwe Regenmeter (voor Windows) update is ingediend en zou binnen (1 a 2 uur) als update te installeren moeten zijn. EDIT: bug ontdekt, pas ik morgen aan. Nog even wachten dus
- Wisselen van locatie gaat nu goed (nieuwe data wordt opgehaald).
- Dagen van de week staan nu weer in logische volgorde (weer info)
- Culture settings van de radarkaart aangepast naar nl-NL - hopelijk zijn de Aziatische tekens nu weg. (Kan ik helaas zelf niet testen, bij mij trad die bug niet op.
En verder: bij ondersteunde talen staat alleen Engels, terwijl ik toch echt een Nederlandse versie heb.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 21-08-2014 00:28 ]
Klopt, laatste update (met fixes die boven worden genoemd) is nog niet gepushed. Vandaag of morgen wel.GerCor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:40:
Niels, ik heb gisteren een update ontvangen maar dat chinees zit er nog steeds in (Windows). Net gecontroleerd, geen update beschikbaar. Maar dat komt morgen dus?
En verder: bij ondersteunde talen staat alleen Engels, terwijl ik toch echt een Nederlandse versie heb.
Vreemd ik heb hem die morgen pas geinstalleerd, en ik heb daarna geen update meer gezien (zover ik weet). Het rare is echter wel dat hij het nu goed lijkt te doenNiels9001 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:47:
Ik denk dat je de laatste update nog niet hebt binnengehaald. Ga even naar de Store, Charms=>Settings en dan app updates. Die versie die jij gebruikt bevat 'debug' data.
Top app trouwens, het is eigenlijk de app geweest waardoor ik windows phone eens beter ben gaan bekijken, en sinds gisteren helemaal over
Kijk dat is een mooi complimentSneezydevil schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:05:
[...]
Vreemd ik heb hem die morgen pas geinstalleerd, en ik heb daarna geen update meer gezien (zover ik weet). Het rare is echter wel dat hij het nu goed lijkt te doen, geen idee wat het geweest is.
Top app trouwens, het is eigenlijk de app geweest waardoor ik windows phone eens beter ben gaan bekijken, en sinds gisteren helemaal over.
Regenmeter voor Windows v4.0.0.4 is zojuist ingediend, en lost bovenstaande bugs op.
Kan iemand verifiëren (als de update geïnstalleerd is) dat de 'Chinese' kaart weg is - bij mij kwam dat probleem namelijk niet voor.
- Nog steeds de Chinese kaart tekens.
- En het regent hier flink maar geen melding (notificatie) meer.
- Op de Live Tile blijft het maar mistten en komt de temp niet boven de 9. Terwijl het 18 graden is.
[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 23-08-2014 13:35 ]
Misschien is het handig om onderstaande aan te geven zodat Niels makkelijker kan zoeken waar de bugs vandaan komen:
- WP of Windows
- Regenmeter versie
- Systeem taal
- Systeem regio
- Heb je Regenmeter toestemming gegeven voor locatiebepaling
- Geeft de regenmeter de juiste locatie weer
- Bugs
Bij mij:
Windows Phone 8.1 Cyan
Versie: | 3.2.0.5 |
Systeem taal: | Engels UK |
Regio: | UK |
Toestemming locatie: | Ja |
Juiste locatie: | Ja |
Bugs: | Geen |
Windows 8.1
Versie: | 4.0.0.4 |
Systeem taal: | Nederlands |
Regio: | Nederland |
Toestemming locatie: | Ja |
Juiste locatie: | Ja |
Bugs: | Chinese tekens |
Edit:
Dit maakt Bing Translate ervan met mijn L930 camera:

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 23-08-2014 16:01 ]
Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app
Top, thanks! Dat is inderdaad beter.Swerfer schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:27:
Omdat er in dit topic over universele apps gesproken wordt, terwijl dit een topic is voor Windows Phone (only) apps, heb ik een nieuwe topic gestart:
Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app
@ de rest - bedankt voor het melden. Ik zal kijken waar het probleem zou kunnen zitte (al is het een kleine voor nu
Wel jammer dat het er op lijkt dat MrMute hier even z'n (betaalde) app gedropt heeft en vervolgens niets meer aan ontwikkeling lijkt te doen..MrMute schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:27:
Ik kom ook maar even mijn nieuwe app voorstellen: OneMusic.
Linkje: http://www.wpcentral.com/...ws-phone-81-now-available
Dit is mijn derde app na Cal en Viner.
Hij doet het super goed, veel downloads en aankopen. De slechte Xbox Music app heeft me mooie kansen gegeven!

http://www.windowsphone.c...51-41cf-ae8a-8e4b3ed7f7ea
..maar deze app heeft o.a. geen transparante tile, en wordt verder uberhaubt niet onderhouden voor WP8.1 zo lijkt het. De appbouwer reageert ook niet meer op feedback.. Enige oplossing is dan zoeken naar een goed alternatief, en dat heb ik gevonden in Upcoming Tile:
http://www.windowsphone.c...b2-47cb-b524-7a53a551d87b
Wel vervelend als een betaalde app niet meer onderhouden wordt. Voor je het weet heb je hetzelfde als bij Android; mensen kopen geen apps meer vanwege tegenvallende ervaringen met betaalde apps in het verleden, en worden alleen 'gratis' varianten (waarvan iedereen er eigenijk wel overeens is dat "theres no such thing as a free lunch") nog gebruikt. Of nog erger, vervalt men in piracy.
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.