Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik kom ook maar even mijn nieuwe app voorstellen: OneMusic.
Linkje: http://www.wpcentral.com/...ws-phone-81-now-available

Dit is mijn derde app na Cal en Viner.

Hij doet het super goed, veel downloads en aankopen. De slechte Xbox Music app heeft me mooie kansen gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Wow, goed bezig! Flink wat ratings. Ik zal je ook eens sponsoren :)

Wat ik nog mis is een knopje om direct alles af te spelen (in Shuffle) zoals de officiële muziekapp heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Avalaxy op 02-07-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
MrMute schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:27:

Hij doet het super goed, veel downloads en aankopen. De slechte Xbox Music app heeft me mooie kansen gegeven!
Aah, heel nice - heb over die app veel positiefs gehoord inderdaad. Ik gebruik helaas Xbox Music Pass.. :(.
Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Betekent dat dat je de tiles nu ook goed hebt?
I wish :(.

De Windows 8 versie gebruikt nu nog gewoon zoals het in de eerdere versie ook was: gebruik maken van een tile template.

[ Voor 46% gewijzigd door Niels9001 op 02-07-2014 21:40 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Bijzonder dat microsoft die "screenshots" toestaat :9

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/188b46f7-a479-48c7-b398-bb497be86759?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0 Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/48005729-d3a3-4a9e-97e0-ddd498190cca?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vanmorgen ook even de app uitgeprobeerd, ziet er leuk uit en werkt goed. d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08

Ik vind het jammer dat je de basic Windows Phone Metro principes negeert: geen app-bar, geen pivot list, settings op de settings pagina die geen settings zijn, contrastloze teksten. Een beetje jammer allemaal.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
Pivot list is niet wat een app ineens WP maakt hoor :P zelfs een appbar is niet verplicht gelukkig.
Afgezien van de settings page zie ik weinig echt mis. Lijkt best op de Win8 UI die we ook vaker en vaker gaan zien op WP8 met de convergence... En de Windows 8 design guidelines zijn een doorontwikkeling van die van wp8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ramon schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Ik vind het jammer dat je de basic Windows Phone Metro principes negeert: geen app-bar, geen pivot list, settings op de settings pagina die geen settings zijn, contrastloze teksten. Een beetje jammer allemaal.
De een gaat voor functionaliteit de ander voor de 'looks'. Marktplaats is ook een spuuglelijke site en toch een enorme hit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nog afgezien daarvan kan ik mij nog een artikel van Microsoft herinneren waarin ze developers voorbeelden gaven van bedrijven die een goede app hadden gemaakt voor WP7.0. De meeste van die apps zaten goed in elkaar, hielden zich netjes aan de geest van de guidelines, maar waren *niet* herkenbaar als "metro apps". Het is ook erg jammer als alle apps er precies hetzelfde uit gaan zien. Het is best mogelijk wel de principes van Modern UI aan te houden, maar je app alsnog niet standaard te laten lijken. Er moet ruimte blijven voor branding en innovatie. Als je geen acties hebt voor de huidige view die je in een appbar kan stoppen, moet je die appbar gewoon kunnen wegdoen zonder meteen kritiek te krijgen dat je app niet "metro" genoeg is. Een appbar hebben alleen voor een info en settings linkje is gewoon slecht, IMO.
Daarnaast lijken Microsofts eigen apps. Skype, Video, Music, OneDrive, Office en Xbox Smartglass ook niet op elkaar. Ja, er zijn overeenkomsten, maar ook genoeg verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ramon schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:39:
[...]

En toch vind ik het persoonlijk een mooie app. ;)

En idd, aangezien MS redelijk de bal laat liggen m.b.t. xbox music, is een alternatief dat eindelijk een beetje meer kan (goeie equaliser!) zeker welkom.
Dat is m.i. een van de grootste gemissen van WP8; geen fatsoenlijke adio apps. Naast het feit dat MS met XBOX zo'n grote merknaam heeft en het er naar uit ziet vdat men er eindelijk eens werk van wil gaan maken binnen WP als de concurrentie alles alweer gedaan heeft. Zo jammer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
GerCor schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:09:
[...]

De een gaat voor functionaliteit de ander voor de 'looks'. Marktplaats is ook een spuuglelijke site en toch een enorme hit.
Ik kijk dan bijvoorbeeld naar deze pagina:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hiQ4JAD.png

Niet alleen vind ik de pagina heel erg lelijk (mening, ok...). Maar juist omdat alles in gaat tegen wat ik gewend van Windows Phone vind ik het ook lastig in gebruik. Ik moet helemaal mijn duim naar links boven bewegen als ik wil zoeken. Helemaal mijn duim naar rechtsboven bewegen als ik de settings wil bekijken. Dit heeft helemaal niets met looks te maken, puur met gebruik. In dit geval zou ik in de pivot twee buttons zetten, links new en rechts search. Dit gebeurt in heel veel andere apps ook op die manier. De settings kan je dan als text-item onderin de app-bar zetten. Hetzelfde geld voor de heading. Dit zou een mooie pivot-list kunnen zijn. Heeft als voordeel dat ik als WP-gebruiker weet hoe ik een pivot bedien, nu heb ik geen idee wat er links of rechts te zien is. Dan mag je die gekleurde bovenkant houden van mij, prima!

Dan deze pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hekj6oF.png

Het font of de grootte ervan lijkt niet helemaal te kloppen met elders op WP. De achtergrond maakt het lastig te lezen in zonlicht, en "buy app", "review app" en "about" zijn geen settings en horen dus een plekje ergens anders te krijgen. En gebruik in plaats van de checkbox als je blieft gewoon de control die MS hiervoor heeft bedacht binnen WP.

En nog een klacht over de recipe4share-app.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iBznBBP.png
"Add to my favorites" moet in een app-bar. Vergelijk ook de grootte van de tekst met die in de app-bars. Note: die is veel te klein, ik kan het nauwelijks lezen op mijn telefoon. Vergelijk ook de grootte van de tekst in de pivot met die van OneDrive, te klein.

In contrast een paar MS-apps:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zib7iGy.png
Pivot list, add aan de linkerkant in de app-bar, search aan de rechterkant in de app-bar. Settings als tekstitem in de app-bar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1KrGLhM.png
Hier exact hetzelfde. Pivot list, "add" links en "search" rechts. Settings als tekstitem.

Xbox video en Xbox music zijn inderdaad niet hetzelfde. MAAR ze zijn wel exact volgens dezelfde Panorama control opgebouwd en dát maakt het consistent en mooi!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ASAUP0A.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cqtxl5z.png

En als laatste nog de skype app:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AvxdwZN.png
De "new" knop in de app-bar, want daar verwacht je hem, en de settings link als tekst in de app-bar en toch een zeer origineel, niet storend design.

Niet om mensen tegen de schenen te schoppen maar MS heeft die panorama en de pivot en de app-bar niet voor niets bedacht. Het is een goede manier van navigeren en veel apps gebruiken die ook. Die consistentie is wat mensen naar platformen trekt. Als gebruiker wéét je gewoon hoe een nieuwe app werkt, ook al is het de eerste keer dat je hem start.

Lees hier bijvoorbeeld meer over pivots: MSDN: Pivot control design guidelines for Windows Phone en waarom ze in Recipe4share dus eigenlijk niet volgens guidelines werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 04-07-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik ben het helemaal met je eens. We hadden hier laatst ook iemand die een agenda app had gemaakt. Met zelfs een font dat in Android wordt gebruikt. Alleen daarom zou ik die app al niet gebruiken maar een aantal mensen gaat het dus om de functionaliteit en niet om het er volgens de 'guidelines' uit zou moeten zien, of op zijn minst, ook zou kunnen.

Daarom verwees ik naar Marktplaats; spuuglelijk maar je kunt er je zooi verkopen en voor een prikkie iets kopen en alleen daarom plaatsen ze iets of kopen ze iets op marktplaats en verder niet.

Wat je als maker van een app of gebruiker van een app maar het meeste aanspreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 00:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:51:
[...] We hadden hier laatst ook iemand die een agenda app had gemaakt. Met zelfs een font dat in Android wordt gebruikt. Alleen daarom zou ik die app al niet gebruiken maar een aantal mensen gaat het dus om de functionaliteit en niet om het er volgens de 'guidelines' uit zou moeten zien, of op zijn minst, ook zou kunnen.
[...]
Dit is van dezelfde maker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

O, oké. Er was trouwens net weer een hele mooie weerapp op WPCentral. Maar niet in het Nederlands, dus voor mij al een reden om niet te installeren. En zo heeft iedereen wel iets. Die weerapp kun je uitproberen. Maar tijdens dat uitproberen werkt een aantal functies niet. Tsja, en dan is er weer iemand die vindt dat alle functies het in een trial moeten doen. Kan ik het ook mee eens zijn maar de maker beslist dat zelf.

http://www.windowsphone.c...6e-4f65-af56-3e5b977a2aec

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:51:
Ramon. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik ben het helemaal met je eens. We hadden hier laatst ook iemand die een agenda app had gemaakt. Met zelfs een font dat in Android wordt gebruikt. Alleen daarom zou ik die app al niet gebruiken maar een aantal mensen gaat het dus om de functionaliteit en niet om het er volgens de 'guidelines' uit zou moeten zien, of op zijn minst, ook zou kunnen.

Daarom verwees ik naar Marktplaats; spuuglelijk maar je kunt er je zooi verkopen en voor een prikkie iets kopen en alleen daarom plaatsen ze iets of kopen ze iets op marktplaats en verder niet.

Wat je als maker van een app of gebruiker van een app maar het meeste aanspreekt.
Sorry ik begreep je verkeerd. Laten we het er maar op houden dat ik gisteravond een beetje moe was. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Ik vind dit soort discussies en uitgebreide voorbeelden erg goed! Ben zelf alleen gebruiker maar hoop, als gebruiker, dat de ontwikkelaars hier iets mee doen!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Devian schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:48:
Ik vind dit soort discussies en uitgebreide voorbeelden erg goed! Ben zelf alleen gebruiker maar hoop, als gebruiker, dat de ontwikkelaars hier iets mee doen!
Mee eens, prima uitleg en voorbeelden van Ramon. _/-\o_

In een andere topic over Windows Phone OS heb ik uitgelegd dat ik een Samsung TV heb, er ook afstandsbediening apps zijn voor de TV zijn maar ik die apps zo niet bij het design van Windows Phone vind passen, en ik ze daarom alleen al niet heb geïnstalleerd.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Store review:
"Waste . Developer has no right to live on earth . U shud rip ."
Zo jammer dat er, tot nu toe, slechts een aantal developers kunnen reageren op reviews. Gelukkig zijn er genoeg 4 en 5 sterren reviews om deze review te compenseren, maar toch.

Misschien maar eens even met Microsoft contact opnemen vanwege de tekst. Niet om de review te verwijderen, slechte reviews mogen best als iemand dat nodig vindt, maar het lijkt me dat Microsoft zulke teksten niet in hun store wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind het wel jammer dat apps vaak de 'core data' van WP niet mogen benaderen, veel alternatieven (voor bv browser of zoals die OneMusic) werken in het geheel beter dan Music/Xbox, maar juist dat deel van de core-apps die het beter maken (Music pass en offline/stream van thuis) hebben die apps geen toegang toe. Ook browsers bv mogen niet bij de 'desktop favorites', dat ik ondanks de 'slechtere' werking toch voor de core-apps blijf gaan.

Is trouwens ook in Win8.1 zelf vaak het geval, er zijn maar handje vol apps die een écht alternatief zijn voor de core-apps.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:22

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:28:
[...]

In een andere topic over Windows Phone OS heb ik uitgelegd dat ik een Samsung TV heb, er ook afstandsbediening apps zijn voor de TV zijn maar ik die apps zo niet bij het design van Windows Phone vind passen, en ik ze daarom alleen al niet heb geïnstalleerd.
Las wel meer over afstandbediening-apps voor TV's maar hoe werkt dat?
Mijn AB voor de TV is via infrarood. Kan mijn telefoon dat vervangen?

Terwijl ik dit typ bedenk ik me: Gaat dat via de wifi en werkt dat dat alleen met een smart-Tv die aan je wifi-netwerk hangt?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Koode schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:54:
Store review:

[...]

Zo jammer dat er, tot nu toe, slechts een aantal developers kunnen reageren op reviews. Gelukkig zijn er genoeg 4 en 5 sterren reviews om deze review te compenseren, maar toch.

Misschien maar eens even met Microsoft contact opnemen vanwege de tekst. Niet om de review te verwijderen, slechte reviews mogen best als iemand dat nodig vindt, maar het lijkt me dat Microsoft zulke teksten niet in hun store wil.
Klopt, super frusterend dat het nog steeds niet mogelijk is om als developer te kunnen reageren op reviews (Hey Android en iOS!). Vaak zijn er makkelijke 'problemen' en dus nutteloze ratings/reviews die makelijk op te lossen zijn. Nee.. anno 2014 begint WP met een 'pilot' voor selected devs in de US (.. land met het laagste WP marketshare maar goed).

Soms vraag je jezelf toch af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

@Ramon:

Ik heb de receptendetails aangepast met de Favorieten button in de appbar. Dat is inderdaad veel beter. De Pivote heb ik nog niet veranderd. Ik denk dat je bedoeld dat daar geen search in hoort te staan, waar je het eerder over had. Ik ga dat nog wel aanpassen, maar niet binnenkort.

De update zal in de loop van vandaag wel in de store komen...

Bedankt voor het commentaar.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Punkrocker schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Las wel meer over afstandbediening-apps voor TV's maar hoe werkt dat?
Mijn AB voor de TV is via infrarood. Kan mijn telefoon dat vervangen?

Terwijl ik dit typ bedenk ik me: Gaat dat via de wifi en werkt dat dat alleen met een smart-Tv die aan je wifi-netwerk hangt?
Yep, netwerkadres van de Tv wordt automatisch gevonden door de app en in sommige apps kun je dat handmatig invoeren. In de app staat aangegeven voor welke serie TV's uit welk jaar de app geschikt is.

Maar, ik heb het een tijdje gebruikt. In de praktijk bleek dat snel je afstandsbediening van tafel pakken sneller is dan steeds die app opzoeken en starten. Het is een leuke gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Yep, netwerkadres van de Tv wordt automatisch gevonden door de app en in sommige apps kun je dat handmatig invoeren. In de app staat aangegeven voor welke serie TV's uit welk jaar de app geschikt is.

Maar, ik heb het een tijdje gebruikt. In de praktijk bleek dat snel je afstandsbediening van tafel pakken sneller is dan steeds die app opzoeken en starten. Het is een leuke gimmick.
Klopt.. maar misschien wel veel nuttiger met interactive lockscreens? Scherm aanzetten en zappen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Bedankt.

Ja, meer een gimmick dus. Leuk om vanaf de buiten de TV van zender te veranderen als een huisgenoot aan het kijken is... Maar dat is maar 1 of 2 keer leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Versie 2.3.0.10 van Recipe4share staat nu in de store.

2 wijzigingen:
  • Knop 'Toevoegen aan favorieten' staat nu in de appbar bij de receptdetails.
  • Kies je een andere UI taal, dan krijg je de volgende keren ook recepten te zien die in die taal zijn opgeslagen. Je kan natuurlijk nog steeds recepten opgeslagen in een andere taal bekijken.
Tegelijk heb ik het laatste punt ook doorgevoerd in de app voor Windows 8.1 die nu ook versienummer 2.3.0.10 heeft meegekregen.

De instelling wordt ook gesynchroniseerd tussen al je devices waar je Recipe4share op hebt draaien...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 04-07-2014 16:28 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Punkrocker schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Bedankt.

Ja, meer een gimmick dus. Leuk om vanaf de buiten de TV van zender te veranderen als een huisgenoot aan het kijken is... Maar dat is maar 1 of 2 keer leuk. :)
Ach ja, en weet je wat ook 'de ellende' is? Je kunt de TV niet inschakelen met zo'n app. Dus, heb je de afstandsbediening van de TV toch al in je hand, die leg je dan aan de kant, telefoon pakken, app starten. Paar keer leuk, daarna is het: laat maar.

Als er in de apps inderdaad functies zitten die je niet op je TV AB hebt en ze voegen ook echt iets toe.... dan wordt het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Los van bovenstaand verhaal. Mijn broertje is begonnen de database van de postduiven naar zijn eigen server te halen. Hebben we het over een slordige 3.1 miljoen coördinaten (6 uurtjes werk voor de server, iv.m. het omzetten van de coördinaten naar een ander niveau) en een eerste begin van wat uiteindelijk, naast een website, iPhone- en Android app ook een Windows Phone 8.1 universel app moet gaan worden.

Wat mij betreft, maar nu loop ik al maanden voor de muziek uit vrees ik, toch minstens op het niveau qua design van de Trein app.

Een kleine 23.000 leden. En als ik dan uit ga van gemiddeld 30 duiven per lid, dan zitten we toch snel op 700.000 duiven. Was mijn eerste inschatting toch nog te laag.

Als het aan mij ligt wordt het een topapp. We zullen zien. :Y d:)b :)F

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 05-07-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben benieuwd. Toch altijd leuk om dit soort apps erbij te krijgen. Maakt alles iets completer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Komt die nieuwe versie van regenmeter ook nog voor WP 8.0 of blijft die exclusief voor WP 8.1 ?

Ben zelf een beetje huiverig mijn WP L925 naar 8.1 te upgraden (de beta-dev versie) :)

[ Voor 32% gewijzigd door Rockvee2 op 06-07-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Rockvee2 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:35:
Ben zelf een beetje huiverig mijn WP L925 naar 8.1 te upgraden (de beta-dev versie) :)
Een maandje geduld en je WP8.1 over the air en je kan regenmeter voor WP8.1 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad gelezen voor de benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Met gepaste trots, de app stelt maar heel weinig voor, mijn eerste Windows Phone app gebouwd. Ik heb eerst een 8.0 versie gemaakt, die een paar keer geüpdate en transparante tiles toegevoegd. Puur om wat ervaring op te doen. Toen een 8.1 versie gebouwd en deze naast de 8.0 versie gezet. Alles werd vlekkeloos bijgewerkt op mijn telefoons.

ExtJs Docs:
http://www.windowsphone.c...bf-46f5-b517-4c20b2f33da4

Waarschijnlijk hebben jullie er weinig aan, maar voor mezelf is hij erg handig. Ik heb nog wat ideeën zoals favorieten opslaan, in kunnen stellen welke docs-versie je standaard wil inladen (nu is het altijd de laatste), about-scherm toevoegen, feedback systeempje implementeren, progressbar inbouwen, etc. etc.

Ik moet overigens zeggen dat het allemaal erg goed werkt. En het submitten van apps gaat ook snel en vrij gemakkelijk. En tussen 8.0 en 8.1 apps zitten mooie verbeteringen. Ik ga me nu ook meer verdiepen in het associaten van de app met de store vanuit VS2013 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_the_alphab@.png

[YouTube: http://youtu.be/nr6xOfBkYs0]

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/d59c15cd-487a-41c0-8e99-6c2d35c164e7?imageType=ws_icon_large
The Alphab@ door deathgrunt

26 (typo-)graphical animations, teaching you the internet... made in 1997.

...aanvullende informatie;

In 1996 wilde ik - als eerste Nederlander ooit - afstuderen aan een kunstacademie met een website als eindexamenproject.

De docenten die mij moesten begeleiden, hadden geen idee wat internet was. De opleiding (visuele communicatie) had geen internetverbinding. Er werd gedreigd mij van school te sturen en mijn diploma niet uit te reiken.

Om duidelijk te maken wat "het internet" inhield, besloot ik een tweede website te maken; The Alphab@

Aan de hand van 26 (typo-)grafische animaties werden de belangrijkste onderdelen van het internet uitgelegd. Na bemiddeling van een rijksgecommiteerde studeerde ik uiteindelijk in 1997 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Buienradar API doet weer niets. Geeft geen correcte neerslagwaarden terug. Zijn al ingelicht, hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je had nog geen mogelijkheid toegevoegd om een melding weer te geven in de Beta app zie ik? Was een mooi moment geweest om te testen ^^

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 09-07-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:05:
Je had nog geen mogelijkheid toegevoegd om een melding weer te geven in de Beta app zie ik? Was een mooi moment geweest om te testen ^^
Heb ik Push Notifications of eigen server nodig. Beiden kosten geld voor het aantal gebruikers :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, de gratis azure sites zouden toch genoeg bandbreedte en computing power moeten hebben om het te kunnen regelen? 1 push bericht naar 10.000 devices zou niet meer dan 50MB moeten verbruiken, dus dan zou je 3x per maand moeten kunnen versturen (je krijgt 165MB outbound data per maand). De computing tijd zou ook niet meer moeten zijn dan die 1 uur per dag die je gratis krijgt. Maar dit heb ik al eerder gezegd dacht ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:54:
Buienradar API doet weer niets. Geeft geen correcte neerslagwaarden terug. Zijn al ingelicht, hopelijk lossen ze het snel op.
Up and running ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:59:
Ah, de gratis azure sites zouden toch genoeg bandbreedte en computing power moeten hebben om het te kunnen regelen? 1 push bericht naar 10.000 devices zou niet meer dan 50MB moeten verbruiken, dus dan zou je 3x per maand moeten kunnen versturen (je krijgt 165MB outbound data per maand). De computing tijd zou ook niet meer moeten zijn dan die 1 uur per dag die je gratis krijgt. Maar dit heb ik al eerder gezegd dacht ik ^^
Precies, maar via nieuwe MPN mag je maar 1k aan devices (= gebruikers) koppelen aan je account. Daar zit het probleem.

Verder werkt de API inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind dat eigenlijk nog steeds moeilijk te geloven. Heb je een linkje? Want dat zou betekenen dat ze de service aanzienlijk hebben verslechterd met de "switch" van MPNS naar WNS en dat ze je eigenlijk verplichten een betaald account bij Azure te nemen. Wat voorheen ook niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:01:
[...]

Precies, maar via nieuwe MPN mag je maar 1k aan devices (= gebruikers) koppelen aan je account. Daar zit het probleem.

Verder werkt de API inderdaad weer.
Ideetje om even langs de KvK te gaan om je gratis in te schrijven met een bedrijfje (je moetdan wel naar Roermond ipv de Innovatoren ;)), vervolgens even een BizSpark account aan te vragen en zo 115€ per maand aan Azure tegoed te krijgen voor de komende drie jaar?

500.000 pushes per maand naar een onbeperkt aantal gebruikers voor €15 per maand.

En je kunt alle Microsoft software gratis gebruiken, ook niet verkeerd. Kunt dan inkopen bij groothandels, en je belasting terugvragen van hardware. Enige nadeel is is dat je elke paar maanden even bij de belastingdienst een extra aangifte dient te doen.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Inschrijven bij de KVK is niet gratis hoor, kost eenmalig €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:13:
Ik vind dat eigenlijk nog steeds moeilijk te geloven. Heb je een linkje? Want dat zou betekenen dat ze de service aanzienlijk hebben verslechterd met de "switch" van MPNS naar WNS en dat ze je eigenlijk verplichten een betaald account bij Azure te nemen. Wat voorheen ook niet zo was.
https://azure.microsoft.c...lculator/?scenario=mobile

Check Notification Hubs. Gaat zelfs om 500 active devices :(.
Rowdy.nl schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Ideetje om even langs de KvK te gaan om je gratis in te schrijven met een bedrijfje (je moetdan wel naar Roermond ipv de Innovatoren ;)), vervolgens even een BizSpark account aan te vragen en zo 115€ per maand aan Azure tegoed te krijgen voor de komende drie jaar?

500.000 pushes per maand naar een onbeperkt aantal gebruikers voor €15 per maand.

En je kunt alle Microsoft software gratis gebruiken, ook niet verkeerd. Kunt dan inkopen bij groothandels, en je belasting terugvragen van hardware. Enige nadeel is is dat je elke paar maanden even bij de belastingdienst een extra aangifte dient te doen.
Dat zou inderdaad kunnen.. maar wel weer omslachtig helaas. En dat voor een storing zo af en toe :-).

[ Voor 19% gewijzigd door Niels9001 op 10-07-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:41:
[...]
https://azure.microsoft.c...lculator/?scenario=mobile

Check Notification Hubs. Gaat zelfs om 500 active devices :(.[...]
Ja, maar dat is een Azure beperking. Waar ik het over heb is om een gratis Azure Web-Site te nemen en zelf je push logica te schrijven. Dat is echt zo gedaan aan de hand van de voorbeelden van MS. Dan kan je wel degelijk meer devices doen (ongelimiteerd) zolang je binnen de 165MB outbound data per dag blijft en je niet meer dan 60min aan CPU capacity per dag verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Ja, maar dat is een Azure beperking. Waar ik het over heb is om een gratis Azure Web-Site te nemen en zelf je push logica te schrijven. Dat is echt zo gedaan aan de hand van de voorbeelden van MS. Dan kan je wel degelijk meer devices doen (ongelimiteerd) zolang je binnen de 165MB outbound data per dag blijft en je niet meer dan 60min aan CPU capacity per dag verbruikt.
Dat klinkt goed.. Je gebruikt dan dus niet WPN. Heb je wat links van die voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Uiteraard maak je nog wel gebruik van WNS, maar WNS staat los van Azure Mobile Services.
[...]Using the WNS
You can call WNS directly if Mobile Services doesn't provide enough flexibility, if you want to write your server code in C# or Visual Basic, or if you already have a cloud service and you want to send push notifications from it. By calling WNS directly, you can send push notifications from your own cloud service, such as a worker role that monitors data from a database or another web service. Your cloud service must authenticate with WNS to send push notifications to your apps. See How to authenticate with the Windows Push Notification Service (JavaScript) or (C#/C++/VB)[...]
Ik heb alleen ervaring met MPNS, maar WNS is niet dusdanig anders dat het verhaal heel anders wordt. Het "lastigste" is de daadwerkelijke berichten naar de WNS opstellen. Deze pagina geeft eigenlijk alle informatie wel die je nodig hebt: MSDN: Windows Push Notification Services (WNS) overview (Windows Runtime apps) (Windows).
Wat ik voor MPNS heb gedaan gaat als volgt:
1) De app opent een channel bij MPNS
2) De app stuurt de URL naar de webservice (==site)
3) Site slaat het op in de database
Bovenstaand vergt maar weinig rekenkracht en dataverbruik, dus zou gewoon goed moeten gaan.

Dan zodra jij een bericht wilt sturen
1) Server stelt bericht op
2) Stuurt bericht naar elke channel URL in de database (bericht gaat dus naar MPNS)
3) MPNS zorgt dat het wordt afgeleverd en geeft een statuscode terug
4) Server handelt statuscode af (opnieuw opsturen, in een queue stoppen, device droppen uit de database, whatever)

Die laatste stap kan je eventueel automatiseren door een script op je eigen computer te laten draaien die checkt of de weer-API nog "ok" is en anders een bericht inschiet op de website. Dus gewoon zoveel mogelijk werk van de website offloaden zodat je niet moet gaan betalen. En eventueel kan je later dus alsnog een cronjob laten runnen, mocht je alsnog ergens plek krijgen op een webserver waar je zoveel mogelijk CPU cycles mag gebruiken als je wilt.

We moeten denk ik wel echt eens een topic openen in de Devschuur, want dit gaat best offtopic zo ^^...

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 10-07-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Wat gebruiken jullie om feedback notificaties te tonen in de app? Ik wilde graag gebruik maken van RateMyApp, maar krijg deze maar niet aan de praat in 8.1. Wat doe ik:

RateMyApp via NuGet installeren in het project
RateMyApp wordt niet automatisch in 'references' geplaatst en doe ik dus handmatig
Ik voeg de namespace toe aan mijn mainpage
Ik probeer de feedbacklayer control te implementeren in de pagina, maar die wordt niet herkend in de namespace.
In de object browser staat hij wel erbij.

Is dit een probleem met de nieuwste (webview) templates, of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tarabass schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:28:
Wat gebruiken jullie om feedback notificaties te tonen in de app? Ik wilde graag gebruik maken van RateMyApp, maar krijg deze maar niet aan de praat in 8.1. Wat doe ik:

RateMyApp via NuGet installeren in het project
RateMyApp wordt niet automatisch in 'references' geplaatst en doe ik dus handmatig
Ik voeg de namespace toe aan mijn mainpage
Ik probeer de feedbacklayer control te implementeren in de pagina, maar die wordt niet herkend in de namespace.
In de object browser staat hij wel erbij.

Is dit een probleem met de nieuwste (webview) templates, of doe ik wat verkeerd?
Ik heb er ook mee lopen klooien, dus heb ik maar zelf een Rate & Feedback systeem geschreven die uiterlijk hetzelfde eruit ziet als RateMyApp met hetzelfde gedrag (5x dan rate, niet geaccepteerd dan feedback, geen feedback dan na 10x nog een keer hetzelfde)...

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
// Rate wordt zo'n beetje als eerste aangeroepen als mijn app wordt gestart
        private void Rate()
        {
            try
            {
                if (Convert.ToInt16(roamingSettings.Values["Visits"]) > Convert.ToInt16(roamingSettings.Values["AfterXVisits"]))
                {
                    return;
                }
                if (roamingSettings.Values["Visits"] == null)
                {
                    roamingSettings.Values["Visits"] = "0";
                    roamingSettings.Values["AfterXVisits"] = "5";
                }
                roamingSettings.Values["Visits"] = (Convert.ToInt16(roamingSettings.Values["Visits"]) + 1).ToString();
                if (roamingSettings.Values["Visits"].ToString() == roamingSettings.Values["AfterXVisits"].ToString())
                {
                    txtblckRateTitle.Text = Functions.GetTranslation("_WPRateTitle"); //GetTranslation haalt bij mijn app de gewenste tekst in de juiste taal op
                    txtblckRate.Text = Functions.GetTranslation("_WPRateText");
                    bttnRateOk.Content = Functions.GetTranslation("_Rate");
                    bttnRateNoThanks.Content = Functions.GetTranslation("_NoThanks");
                    grdRate.Visibility = Visibility.Visible;
                }
            }
            catch (Exception ex)
            {
                WebRequests._BugReport("WPMainPage - Rate - 1", ex); // Mijn eigen foutrapportagesysteem
            }
        }

private async void bttnRateOk_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            if (bttnRateOk.Content.ToString() == Functions.GetTranslation("_Rate"))
            { // when the user taps 'Rate 5 stars'
                await Windows.System.Launcher.LaunchUriAsync(new Uri("ms-windows-store:reviewapp?appid=" + Windows.ApplicationModel.Package.Current.Id.Name));
                roamingSettings.Values["AfterXVisits"] = "0"; // never ask again
            }
            else
            { // when the user taps 'Give feedback'
                await Windows.System.Launcher.LaunchUriAsync(new Uri("mailto:contact@recipe4share.com?subject=Windows Phone " + Functions.GetTranslation("_Feedback")));
                roamingSettings.Values["AfterXVisits"] = "10"; // ask again after 5 times
            }
            grdRate.Visibility = Visibility.Collapsed;
        }

private void bttnRateNoThanks_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            if (bttnRateOk.Content.ToString() == Functions.GetTranslation("_Rate"))
            { // when the user taps 'No thanks' when asked for rating
                txtblckRateTitle.Text = Functions.GetTranslation("_RateFeedbackTitle");
                txtblckRate.Text = Functions.GetTranslation("_RateFeedback");
                bttnRateOk.Content = Functions.GetTranslation("_GiveFeedback");
            }
            else
            { // when the user taps 'No thanks' when asked for feedback
                roamingSettings.Values["AfterXVisits"] = "10"; // ask again after 5 times
                grdRate.Visibility = Visibility.Collapsed;
            }
        }

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<Grid x:Name="grdRate" Width="480" VerticalAlignment="Top" Background="Black" Visibility="Collapsed" Canvas.ZIndex="5000">
    <StackPanel Margin="20,40,20,20">
        <TextBlock x:Name="txtblckRateTitle" FontSize="32" Foreground="White" />
        <TextBlock x:Name="txtblckRate" FontSize="24" Foreground="White" TextWrapping="Wrap" Margin="0,20,0,0" />
        <StackPanel Orientation="Horizontal" HorizontalAlignment="Center">
            <Button x:Name="bttnRateOk" Margin="0,50,0,0" Foreground="white" BorderBrush="White" Width="210" Click="bttnRateOk_Click" FontSize="17"/>
            <Button x:Name="bttnRateNoThanks" Margin="20,50,0,0" Foreground="white" BorderBrush="White" Width="210" Click="bttnRateNoThanks_Click" FontSize="17"/>
        </StackPanel>
    </StackPanel>
</Grid>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Bedankt voor het delen.

Blijft voor mij wel een beetje het gevoel overeind waarom het niet werkt. Best vreemd dat velen het zonder problemen kunnen gebruiken, maar dat sommigen tegen dit probleem aanlopen. Het lijkt wel alsof er bij de installatie van de extensie op het project al iets fout gaat omdat de dll niet automatisch aan de references toegevoegd wordt. Dit gaat in een 8.0 project (webview template) wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik las net in een threat in de community van Nokia's developer center dat RateMyApp (nog) niet werkt in WP8.1

Dat was bij mij dus het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Swerfer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:57:
Ik las net in een threat in de community van Nokia's developer center dat RateMyApp (nog) niet werkt in WP8.1

Dat was bij mij dus het probleem...
Yups:

http://developer.nokia.co...p?highlight=ratemyapp+8.1

Vanavond jouw code eens proberen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nieuwe Regenmeter 4.0 BETA versie is ingediend en zou binnen 2 uur beschikbaar moeten zijn.

Wat is er nieuw?
  • Regenmeter crasht niet meer als er geen connectiviteit is.
  • Diverse bugfixes.
  • Diverse UI verbeteringen.
  • Verdere implementatie van de Windows 8.x versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11

Kan je de optie afspelen vanuit 1 bepaalde map (bvb de map rock muziek) toevoegen ?
Ja.... is gelijk aan centjes van mij !!

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Swerfer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:22:
[...]

Ik heb er ook mee lopen klooien, dus heb ik maar zelf een Rate & Feedback systeem geschreven die uiterlijk hetzelfde eruit ziet als RateMyApp met hetzelfde gedrag (5x dan rate, niet geaccepteerd dan feedback, geen feedback dan na 10x nog een keer hetzelfde)...
Ik ben een beetje met je code aan het stoeien, en wil
C#:
1
await Windows.System.Launcher.LaunchUriAsync(new Uri("ms-windows-store:reviewapp?appid=" + Windows.ApplicationModel.Package.Current.Id.Name));

eigenlijk vervangen door
C#:
1
await Windows.System.Launcher.LaunchUriAsync(Windows.ApplicationModel.Store.CurrentApp.LinkUri);

Of is er een reden waarom je het via deze manier doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tarabass schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:38:
[...]

Ik ben een beetje met je code aan het stoeien, en wil
C#:
1

eigenlijk vervangen door
C#:
1
await Windows.System.Launcher.LaunchUriAsync(Windows.ApplicationModel.Store.CurrentApp.LinkUri);

Of is er een reden waarom je het via deze manier doet?
Ik zocht met Google naar een manier om naar review in de store te gaan en de code die ik gebruik was de eerste die ik tegenkwam. Ik denk dat als jouw code hetzelfde doet dat die zelfs beter is...

Edit:

Jouw code gaat naar de app informatie in de store, de mijne rechtstreeks naar het review gedeelte van de app...

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 12-07-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ja, ik zag het ook net haha. Nog niet aan het rating mechanisme toegekomen om af te maken. Morgen maar eens verder stoeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@Niels

Net de nieuwe bèta geïnstalleerd. Weer leuke verbeteringen! Vooral het openen van de release notes bij de eerste keer opstarten. Hoe heb je dat geïmplementeerd als ik vragen mag?

Wat mij trouwens opvalt is dat de app niet afsluit als je de hardware button back gebruikt. Is dit een keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Tarabass schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:26:
@Niels

Net de nieuwe bèta geïnstalleerd. Weer leuke verbeteringen! Vooral het openen van de release notes bij de eerste keer opstarten. Hoe heb je dat geïmplementeerd als ik vragen mag?

Wat mij trouwens opvalt is dat de app niet afsluit als je de hardware button back gebruikt. Is dit een keuze?
In de settings staat de huidige versie opgeslagen. Is die versie anders dan de 'nieuwste versie' (die verander ik dus als ik een nieuwe update maak) dan moet de app die nieuwste versie als huidige versie pakken, en naar de release notes pagina gaan.
if ((string)localSettings.Values["Version"] != "4.0.0.1")
{
AddOrUpdateValue("Version", "4.0.0.1");
// Navigeer naar de Release Notes Pagina.
}
else
{
// Navigeer naar de normale pagina: MainPage.xaml
}
Dat met die back button is het standaard gedrag van universal apps in WP8.1 (waar bij het vroeger dus afsluiten was). Afsluiten van de app kun je nu doen in de multitasking view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Thx! Wist niet dat dit gedrag bij de nieuwe universal apps. Gelukkig geen bug dus ;-)

Bedankt voor de snippet. Vind het erg netjes zoals het zich dan gedraagt. Mooie toevoeging, ga dit ook implementeren. Je hebt dat versienummer hard geprogrammeerd? Ik ga eens even kijken of ik dat niet ergens vandaan kan trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Voor WinRT: Package.Current.Id.Version

Voor SL: new AssemblyName(Assembly.GetExecutingAssembly().FullName).Version;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 16:08
En eindelijk een eerste versie af van mijn derde app. "Grimdark builder", een companion app voor warhammer 40.000 gebaseerde pen en papier rpgs. Ik ben benieuwd of ik de 10 downloads ga halen, het is nogal een niche app :).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/d8c2a4db-ce00-4b25-b4fe-14771961687b?imageType=ws_screenshot_large&rotation=0

Grimdark Builder in de App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook geen flauw idee wat deze app moet voorstellen. Daarnaast in het Engels en WP8.1. Allemaal 'NO-GO's' wat mij betreft.

En het blijft denk ik ook een niche-app als je niet uitlegt waar het over gaat. Maar ook niche-apps zijn natuurlijk altijd welkom. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 15-07-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ekoopman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:52:
[...] Ik ben benieuwd of ik de 10 downloads ga halen, het is nogal een niche app :). [...]
Dat denk ik ook ja ^^ Aan de andere kant.. Is wel internationale markt he... Dus wellicht dat je de 100 nog wel haalt als je het op de juiste plekken op het internet laat weten.
GerCor schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:41:
[...] En het blijft denk ik ook een niche-app als je niet uitlegt waar het over gaat. Maar ook niche-apps zijn natuurlijk altijd welkom. _/-\o_
In dit geval is het zeer waarschijnlijk zo dat als het je moet worden uitgelegd deze app ook echt totaal geen waarde heeft voor je ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 15-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Caelorum schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:08:
[...]

In dit geval is het zeer waarschijnlijk zo dat als het je moet worden uitgelegd deze app ook echt totaal geen waarde heeft voor je ^^
Zoals de meeste apps. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:34:
Nieuwe Regenmeter 4.0 BETA versie is ingediend en zou binnen 2 uur beschikbaar moeten zijn.

Wat is er nieuw?
  • Regenmeter crasht niet meer als er geen connectiviteit is.
  • [....]
Vandaag in Nijmegen gemerkt dat de app niet eens opstart als er geen verbinding kan worden gemaakt. Ook geen melding of iets... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Om echt ziek van te worden.. Die &*#*#*# Buienradar API werkt weer eens niet. Geeft 0 mm aan.

Vraag me echt af wat ze daar nou steeds aan het prutsen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Niels9001 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:51:
Om echt ziek van te worden.. Die &*#*#*# Buienradar API werkt weer eens niet. Geeft 0 mm aan.

Vraag me echt af wat ze daar nou steeds aan het prutsen zijn.....
Werkt weer, helaas :( ;)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/v7y682.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001, heb nu nog twee bugs ontdekt. Gisteren was ik wat met de kaart aan het rotzooien en kwam erachter dat je deze kan draaien met twee vingers. Mooi dacht ik, totdat ik erachter kwam dat de overlay niet meedraait. De wolken staan dan dus allemaal op de verkeerde plek. Kort daarop crashte de app ook op de weerkaart. Vandaag weer. Zodra die aan het eind van de animatie is crasht de hele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Lijkt inderdaad weer te werken :).
Caelorum schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:29:
Niels9001, heb nu nog twee bugs ontdekt. Gisteren was ik wat met de kaart aan het rotzooien en kwam erachter dat je deze kan draaien met twee vingers. Mooi dacht ik, totdat ik erachter kwam dat de overlay niet meedraait. De wolken staan dan dus allemaal op de verkeerde plek. Kort daarop crashte de app ook op de weerkaart. Vandaag weer. Zodra die aan het eind van de animatie is crasht de hele app.
Klopt, dat draaien had ik uitgezet in een vorige versie, maar vergeten te uitcommenten in de laatste release.

Wat voor device gebruik je? Ik zelf (925) heb geen problemen, toen ik de laatste versie op de 512MB Emulator runde krijg ik hetzelfde: app crasht aan het einde van het laden. Zonder foutmelding natuurlijk.

Memory misschien een issue? Alle afbeeldingen worden in een 'Bitmap[]' gezet en die wordt steeds uitgelezen. Misschien is het beter om alle afbeeldingen eerst als .PNG op te slaan in de IO, en die op te halen.. Zou dat minder geheugen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb een Lumia 920, dus memory gebruik zou geen probleem moeten geven.

Ik zie al wat het probleem veroorzaakt. Als je het laat afspelen en dan halverwege op de back-knop drukt en dan weer naar radar gaat en laat afspelen crasht de app.

[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 21-07-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_interfierce.png

[YouTube: http://youtu.be/9EtpjntN2Bs]

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/b3eaf099-a2ab-4efd-a19d-50fc3f431d14?imageType=ws_icon_large
interfierce door deathgrunt

Generate some phone interference sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:32:
[afbeelding]

[video]

[afbeelding]
interfierce door deathgrunt

Generate some phone interference sounds.
Het demofilmpje is strak in elkaar gezet, maar de app begrijp ik niet helemaal. Gewoon wat interferentiegeluiden afspelen zodat het net lijkt of daadwerkelijk interferentie plaatsvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Het demofilmpje is strak in elkaar gezet, maar de app begrijp ik niet helemaal. Gewoon wat interferentiegeluiden afspelen zodat het net lijkt of daadwerkelijk interferentie plaatsvind?
Ja, het slaat echt nergens op...

Ik had bedacht dat het leuk zou zijn als je random phone interference sounds kon afspelen; zodat iedereen in de buurt op zijn telefoon gaat kijken of die van hem / haar over ging...

Maar nu ik de app heb gemaakt, weet ik zelf niet wat de bedoeling is :)

Ach, ik heb een heel framework van animaties en soundwaves geprogrammeerd- dus wellicht maak ik er later een super hippe Metro-Fart-App van...

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 21-07-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Misschien kun je je beter richten op het maken van promotiefilms van apps voor de Windows Phone store. Een kickass filmpje van bijvoorbeeld de app Trein lijkt me wel wat om te promoten op YouTube.

Filmpjes op YouTube kunnen (bakken) geld opleveren. Jij maakt de filmpjes en de maker neemt eventueel een link op in zijn app bij, nou noem het, info? _/-\o_

En zo verdienen we, eh jullie dan, geld van, of misschien toch 'aan' elkaars werk. De developer heeft gratis promotie, en meer downloads, van zijn app(s) en jij verdient geld op YouTube door het werk van de developer te promoten en zo 'kijkers' te generen.

[ Voor 55% gewijzigd door GerCor op 25-07-2014 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
:z

Echt helemaal niemand gaat trailers van een app (zeker geen WP app) zitten kijken op YouTube... Ad-inkomsten van YouTube zijn pas interessant bij miljoenen views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@niels

In de regenmeter bèta staat er onder de appbarbutton "save" vernieuwen ipv opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Tarabass schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:36:
@niels

In de regenmeter bèta staat er onder de appbarbutton "save" vernieuwen ipv opslaan :)
Ah netjes, thanks :). Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpentrax
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12-2017
Find My Music Too is nu uit beta, ik heb mede aan de hand van de gebruikersfeedback (bedankt daarvoor!) flink geschaafd aan een versie die ik eindelijk "1.0" durf te noemen. Dat betekent natuurlijk nog niet dat het afgelopen is, ik heb nog een stapeltje aan ideeën en verbeterpunten op de plank liggen.

Deze alternatieve muziekspeler geeft je lokale muziek de aandacht die het verdient, in plaats van het te verstoppen achter een gebrekkige muur van online content en reclame in Xbox Music. Ooit zijn we begonnen als een gemakkelijkere manier om te zoeken naar je eigen muziek, maar inmiddels is de app uitgegroeid tot een volwaardige muziekspeler inclusief een eigen favorieten systeem, innovatie live tiles en een uitgebreide manier om je eigen muziek te verkennen en te (her)ontdekken! Natuurlijk is de zoekfunctie nog altijd aanwezig en zij is slimmer en vooral sneller dan ooit. Zoek naar iedere willekeurige combinatie van gedeeltelijke trefwoorden en de app geeft bijna real-time ieder album, artiest en nummer weer.

De app ondersteunt nu ook vertaling, als test heb ik alvast een Nederlandse vertaling ingebouwd. O.a. de Poolse, Duitse, Portugese vertaling zijn onderweg.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/3947adad-0159-410d-8ce1-2799d7682b18?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/5586fb24-544e-49a6-b7f1-5b3a39f04480?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/0e780ff3-d1d0-4eca-a8b9-16b093ecc1ac?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0

Find My Music Too - Windows Phone 8 - Gratis

Laat me maar weten wat je ervan vindt en ratings zijn uiteraard welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat ziet er best goed uit maar ik zie op de middelste screenshot al een foutje in de vertaling "willkeurig" -> "willekeurig" ^^

Ook zou ik proberen zo min mogelijk skeuomorphic design dingen te gebruiken. Zoals het icoontje van "albums" en "artiesten". In plaats daarvan zou je kunnen denken aan het weergeven van 4 verkleinde weergaves van albumart en 4 foto's van artiesten? Skeuomorphism past namelijk absoluut niet bij het Windows Phone platform vanwege
[...]
Authentically digital
This principle embraces the limitless capacity of innovation that the digital domain makes possible. Skeuomorphism looks to the rules and properties of the physical world to inform its design metaphors. But we embrace the power, language, and unique possibilities of our medium.[...]
Wil niet zeggen dat die icoontjes niet helemaal passen (kijk maar naar hun eigen voorbeeld), maar dat je goed moet overwegen of het niet anders kan en anders (even kort gezegd en dekt de lading niet echt) zo gestyleerd mogelijk (wederom kijk naar hoe MS de icoontjes aanpakt).
Anyways ergert mij iets nog aan dat album icoontje, maar dat kan natuurlijk ook nog aan mij liggen :D

Op de livetile pagina zie ik een groot wit vlak en wellicht kan je die doorzichtig donkerder maken en die oranje rand eromheen weghalen. Dat zou het meteen een stuk plezieriger voor het oog maken en er toch goed uitzien. Daarnaast wordt de aandacht dan niet naar de rand getrokken, maar naar de content.

Verder een mooie app hoor! Al stukken beter en verder af dan de meeste apps die ik in de store zie staan ^^

[ Voor 104% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdberg
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Serpentrax schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:17:

Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, fijne eenvoudige app, maar het eerste wat ik mis is een knop (of zo een handig slidertje) op even snel muziek vooruit te kunnen spelen.
Ik weet niet of het lastig is om deze functie toe te voegen, maar alleen dat al, zou de app voor mij zo goed als compleet maken.

Voor een versie 1.0 is de app super!
Gelijk even een beoordeling achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Vraagje aan de mede developers.

Ik heb voor mijn apps altijd Localytics gebruikt om ze te tracken. Het enige wat vooral voor mij interessant is, is app versie, OS versie, New vs. Returning en app gebruik (hoeveel gebruikers / sessies per dag). Nou is het zo dat Localytics niet meer gratis zal zijn in de nabije toekomst. En aangezien dat het vooral 'voor de leuk' is, ben ik op zoek naar een gratis alternatief.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
GerCor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 06:52:
Misschien kun je je beter richten op het maken van promotiefilms van apps voor de Windows Phone store. Een kickass filmpje van bijvoorbeeld de app Trein lijkt me wel wat om te promoten op YouTube.

Filmpjes op YouTube kunnen (bakken) geld opleveren. Jij maakt de filmpjes en de maker neemt eventueel een link op in zijn app bij, nou noem het, info? _/-\o_

En zo verdienen we, eh jullie dan, geld van, of misschien toch 'aan' elkaars werk. De developer heeft gratis promotie, en meer downloads, van zijn app(s) en jij verdient geld op YouTube door het werk van de developer te promoten en zo 'kijkers' te generen.
Je hebt nogal een hoge pet op van YouTube-ads? :P Windows Phone apps zijn al niet de meest populaire apps, dus als je een paar duizend views krijgt zou ik het érg veel vinden.

En met een paar duizend views verdien je een paar dollar. Die 'bakken' met geld waar jij het over hebt krijg je pas als je miljoenen views en enkele honderdduizenden abonnees hebt. Dat verdien je dus niet met elke video.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hey Niels9001,
Net beta update 6 geïnstalleerd en ziet er echt goed uit! Wel viel me op dat op de weer pagina onder het windkrachttekentje er alleen een W staat en niet zoals ik zou verwachten "WINDKRACHT (W)".
Ook crasht de app nog steeds op het afspelen van radarbeelden als je vlak daarvoor op vernieuwen drukt. Dus vernieuwen -> afspelen -> crash. Geen idee of je daar al aan hebt gewerkt en of dat onder de "belangrijke bugfixes" valt ^^
Daarnaast iets dat mij gisteren opviel en in de huidige versie ook: handmatig de locatie invullen werkt niet meer. Hij blijft de locatie gebruiken die automatisch wordt bepaald. Of ik nou gewoon weg navigeer van die instellingenpagina of echt daadwerkelijk op save drukt. De pagina blijft wel aangeven dat ik handmatig een locatie heb gekozen, maar de weerdata wordt er niet op aangepast. Ook niet na vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Caelorum schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:39:
Hey Niels9001,
Net beta update 6 geïnstalleerd en ziet er echt goed uit! Wel viel me op dat op de weer pagina onder het windkrachttekentje er alleen een W staat en niet zoals ik zou verwachten "WINDKRACHT (W)".
Ook crasht de app nog steeds op het afspelen van radarbeelden als je vlak daarvoor op vernieuwen drukt. Dus vernieuwen -> afspelen -> crash. Geen idee of je daar al aan hebt gewerkt en of dat onder de "belangrijke bugfixes" valt ^^
Daarnaast iets dat mij gisteren opviel en in de huidige versie ook: handmatig de locatie invullen werkt niet meer. Hij blijft de locatie gebruiken die automatisch wordt bepaald. Of ik nou gewoon weg navigeer van die instellingenpagina of echt daadwerkelijk op save drukt. De pagina blijft wel aangeven dat ik handmatig een locatie heb gekozen, maar de weerdata wordt er niet op aangepast. Ook niet na vernieuwen.
Dat laatste viel mij ook op. Bij mijn zwager in een ander dorp buiten gezeten, en even lokatie aan willen passen naar dat dorp. Wordt niet gesaved, en springt terug naar eerdere waarde bij verlaten en opnieuw opstarten app. Gebruik je echter lokatiebepaling, dan werkt het wel. En wordt de nieuwe waarde wel opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:39:
Hey Niels9001,
Ah, bedankt voor het melden. Klopt, de value wordt wel opgeslagen alleen de weer info wordt niet gerefreshed (aangezien deze gecached wordt en elke 30 minuten pas wordt ververst). Let wel op: de settings worden alleen gesaved bij het drukken op de 'opslaan' knop en niet met de back button.

Ik zal de time-value resetten zodat dat wel wordt gedaan. Thanks.

Vervelend dat de crash nog blijft, kon het gisteren bij mij niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:00:
Vraagje aan de mede developers.

Ik heb voor mijn apps altijd Localytics gebruikt om ze te tracken. Het enige wat vooral voor mij interessant is, is app versie, OS versie, New vs. Returning en app gebruik (hoeveel gebruikers / sessies per dag). Nou is het zo dat Localytics niet meer gratis zal zijn in de nabije toekomst. En aangezien dat het vooral 'voor de leuk' is, ben ik op zoek naar een gratis alternatief.

Iemand tips?
Ik gebruik voor de 'oude' WP7/WP8 apps alreeds een tijdje Flurry. Werkt ansich prima, de dev pagina's zien er wel wat spartaans uit, maar het werkt. In hoeverre het gratis blijft nu Flurry overgenomen is door Yahoo is maar de vraag..

Microsoft heeft nu ook App Insights, maar dat werkt meen ik slechts met 8.1. Nog niet aan toegekomen om dat te implementeren. Is overigens ook nog in preview. Die laatste lijkt me nog de mooiste oplossing worden, maar goed, zoals ik al zei, nog zelf niet geprobeerd en ook geen idee of het geld kost of niet.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom zou je niet gewoon Google Analytics gebruiken? Veel beter, en supersimpel te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Avalaxy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:02:
Waarom zou je niet gewoon Google Analytics gebruiken? Veel beter, en supersimpel te implementeren.
Mijn persoonlijke ervaring? In het verleden, toen ik naar tracking oplossingen op zoek was, waren de voor Google Analytics beschikbare api's etc daarvoor hoogstens halfbakken, en in mijn ogen een rommeltje om te implementeren.

Dat zal vast inmiddels opgelost zijn, maar dan nog, ga ik iets wat voor mij belangrijk is (meetbare data van mijn apps) in handen leggen van een bedrijf wat openbaar een enorme hekel heeft aan het platform waar ik mijn apps op bouw? Ik heb niet veel zin om te wachten totdat Google geen brood meer ziet in de analytische data en informatie van Windows Phone apps en iets, of de voorwaarden, wijzigt waardoor de hele meuk niet meer werkt.

Maar goed; bovenstaande is mijn persoonlijke visie over producten van Google icm Windows Phone, misschien is het voor anderen wel een prima oplossing.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 28-07-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Find My Music Too
Ik heb de Engelse versie geinstalleerd op een 920. Tussen het menu 'Favorites' en 'Top', lijkt een onzichtbaar menu te zitten. Hierdoor moet ik 2 veegbewegingen maken om naar 1 van de 2 menu's te komen. Of het elastiek effect werkt daar niet voldoende.

Heel relaxte app. Het ronddraaiende LP'tje is erg grappig. Moet nog wel even wennen aan het now playing gedeelte. Ik kan daar niet zo snel het album terug vinden wat op dat moment speelt om vervolgens handmatig direct te springen van lied nr2 naar nr8. Ook via een slider bewegen naar bv halverwege een nummer kan ik niet vinden. Maar deze ga ik zeker een kans geven om mijn main player te worden en wie weet wordt ik wel een FMMT zealot.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Er is een alpha versie verschenen die ook Universal Apps ondersteund. In de NuGet Package Manager dien je even 'Include Alpha releases' aan te zetten en dn vind je 'm.

Even opletten, de handleiding is nog niet geupdate, in de XAML dien je using te gebruiken..

.
code:
1
2
3
    <phone:PhoneApplicationPage
        xmlns:rma="clr-namespace:RateMyApp.Controls;assembly=RateMyApp"
    >

code:
1
2
3
    <Page
        xmlns:rma="using:RateMyApp.Controls"
    >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

ekoopman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:52:
En eindelijk een eerste versie af van mijn derde app. "Grimdark builder", een companion app voor warhammer 40.000 gebaseerde pen en papier rpgs. Ik ben benieuwd of ik de 10 downloads ga halen, het is nogal een niche app :).

[afbeelding]

Grimdark Builder in de App Store
Heb hem geïnstalleerd. Is nog niet af hè?
Heeft wel potentie. Zeker aangezien ik nog geen Warhammer apps heb kunnen vinden voor de WP. Laat staan voor 40k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Laatst online: 14-09 16:49
Find My Music Too is nu uit beta, ik heb mede aan de hand van de gebruikersfeedback (bedankt daarvoor!) flink geschaafd aan een versie die ik eindelijk "1.0" durf te noemen. Dat betekent natuurlijk nog niet dat het afgelopen is, ik heb nog een stapeltje aan ideeën en verbeterpunten op de plank liggen.

Deze alternatieve muziekspeler geeft je lokale muziek de aandacht die het verdient, in plaats van het te verstoppen achter een gebrekkige muur van online content en reclame in Xbox Music. Ooit zijn we begonnen als een gemakkelijkere manier om te zoeken naar je eigen muziek, maar inmiddels is de app uitgegroeid tot een volwaardige muziekspeler inclusief een eigen favorieten systeem, innovatie live tiles en een uitgebreide manier om je eigen muziek te verkennen en te (her)ontdekken! Natuurlijk is de zoekfunctie nog altijd aanwezig en zij is slimmer en vooral sneller dan ooit. Zoek naar iedere willekeurige combinatie van gedeeltelijke trefwoorden en de app geeft bijna real-time ieder album, artiest en nummer weer.

De app ondersteunt nu ook vertaling, als test heb ik alvast een Nederlandse vertaling ingebouwd. O.a. de Poolse, Duitse, Portugese vertaling zijn onderweg.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Find My Music Too - Windows Phone 8 - Gratis

Zojuist geïnstalleerd en werkt een stuk prettiger dan xbox music. Goed werk!

Vraagje aan jou als ontwikkelaar van een muziekplayer: Is het mogelijk om (live) scrobblen naar last.fm in te bouwen? Ik heb ergens gelezen dat het niet kan ivm bepaalde voorwaarden die MS stelt mbt achtergrond processen maar ik zou het erg graag geïncorporeerd hebben.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Nieuwe vorm van "fart" app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hey Niels,

Jou app heb ik bovenaan mijn scherm staan zodat ik altijd deze als eerste ziet

Ik heb nu de Windows Phone 8.1 update op mijn CV Lumia 925 staan

Echter zie ik de mooie screenshots van onderstaande versie niet in mijn versie ( Versie 3.2.0.5)

Of is deze nog in beta ( heb een paar pagina's gelezen maar heb er niks van gezien)

Alvast bedankt en ga zo door !
Niels9001 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:18:
Korte update: radar weergave ook voor elkaar gekregen in WP8.1 :), werkt vele malen beter dan de huidige implementatie in WP8.0 (geen schokken meer bij het pannen en zoomen van de kaart)!

Nu nog wat kleine dingen aanpassen van de app zelf en Push Notifications integreren voor als de Buienradar API eruit ligt ;). Volgende stap wordt een BETA 0.1 test, dus wie wilt testen.. PM even je Live account, WP8.1 is uiteraard wel vereist. De live tiles zullen in deze versie nog niet aanwezig zijn.

Zo komt in ieder geval het nieuwe instellingen scherm eruit te zien!

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is inderdaad de beta van de app ^^ Gewoon even doen wat je vetgedrukt hebt en wachten totdat Niels je heeft toegevoegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpentrax
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12-2017
Caelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:05:
Dat ziet er best goed uit maar ik zie op de middelste screenshot al een foutje in de vertaling "willkeurig" -> "willekeurig" ^^

Ook zou ik proberen zo min mogelijk skeuomorphic design dingen te gebruiken. Zoals het icoontje van "albums" en "artiesten". In plaats daarvan zou je kunnen denken aan het weergeven van 4 verkleinde weergaves van albumart en 4 foto's van artiesten?

[...]

Op de livetile pagina zie ik een groot wit vlak en wellicht kan je die doorzichtig donkerder maken en die oranje rand eromheen weghalen. Dat zou het meteen een stuk plezieriger voor het oog maken en er toch goed uitzien. Daarnaast wordt de aandacht dan niet naar de rand getrokken, maar naar de content.
Thanks! Alhoewel ik persoonlijk het uitbeelden van real-life voorwerpen in iconvorm vorm geen skeuomorphisme zou willen noemen, maar ik gok dat je doelt het op feit dat het album en microfoon icoontje eigenlijk onnodig 3D zijn? De album icon is in ieder geval wat overkill en kan zeker platter.

De live tile pagina is overigens een wellicht wat ongelukkige genomen screenshot, het is namelijk een opengeklapte ListPicker. Normaal ziet dat er niet zo obnoxious uit hoor :)
Marcelvdberg schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:58:

Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, fijne eenvoudige app, maar het eerste wat ik mis is een knop (of zo een handig slidertje) op even snel muziek vooruit te kunnen spelen.
Ik weet niet of het lastig is om deze functie toe te voegen, maar alleen dat al, zou de app voor mij zo goed als compleet maken.

Voor een versie 1.0 is de app super!
Gelijk even een beoordeling achtergelaten.
Danku! Een slider/ seekbar zou ik ook liever vandaag dan morgen inbouwen, maar dat gaat nog even niet lukken omdat ik nog vastzit aan de technische beperkingen van Windows Phone 8.0 en diens MediaLibrary API. :( De app was ontworpen en deels gebouwd voor de komst van 8.1 die direct toegang tot de muziekbestanden in het filesysteem kent. Staat wel op de backlog, maar is momenteel nog even een brug te ver voor mij.
EektheMan schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Ik heb de Engelse versie geinstalleerd op een 920. Tussen het menu 'Favorites' en 'Top', lijkt een onzichtbaar menu te zitten. Hierdoor moet ik 2 veegbewegingen maken om naar 1 van de 2 menu's te komen. Of het elastiek effect werkt daar niet voldoende.

Heel relaxte app. Het ronddraaiende LP'tje is erg grappig. Moet nog wel even wennen aan het now playing gedeelte. Ik kan daar niet zo snel het album terug vinden wat op dat moment speelt om vervolgens handmatig direct te springen van lied nr2 naar nr8. Ook via een slider bewegen naar bv halverwege een nummer kan ik niet vinden. Maar deze ga ik zeker een kans geven om mijn main player te worden en wie weet wordt ik wel een FMMT zealot.
De Favorites pivot is twee pagina's breed (dus horizontaal gewrapt in plaats van verticaal scrollen). Dat voelt inderdaad wel even awkward als er nog niet genoeg favorites zijn om beide pagina's te vullen. De song title van het now playing scherm is tapbaar, vanaf daar kun je door navigeren naar o.a. artist en album.
Streup schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:53:
[...]

Zojuist geïnstalleerd en werkt een stuk prettiger dan xbox music. Goed werk!

Vraagje aan jou als ontwikkelaar van een muziekplayer: Is het mogelijk om (live) scrobblen naar last.fm in te bouwen? Ik heb ergens gelezen dat het niet kan ivm bepaalde voorwaarden die MS stelt mbt achtergrond processen maar ik zou het erg graag geïncorporeerd hebben.
Scrobbelen wordt pas interessant als de app daadwerkelijk écht op de achtergrond zou kunnen draaien, maar momenteel heeft de app inderdaad geen access tot de now playing wanneer deze tombstoned is. Dat is wederom de beperking van die 8.0 API, in feit is Find My Music (Too) een hele chique launcher voor de (verrotte) default Music Player van het OS. Het op de achtergrond afspelen van muziek wordt dus helaas niet door mijn app afgehandeld maar gewoon door die Xbox Music "app".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Serpentrax schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:23:
[...]
Thanks! Alhoewel ik persoonlijk het uitbeelden van real-life voorwerpen in iconvorm vorm geen skeuomorphisme zou willen noemen, maar ik gok dat je doelt het op feit dat het album en microfoon icoontje eigenlijk onnodig 3D zijn? De album icon is in ieder geval wat overkill en kan zeker platter. [...]
Nee, ik was er ook wat voorzichtig mee, maar iets ergert me iig enorm aan die twee icoontjes. Op de een of andere manier "past" het niet bij het platform, maar dit is mijn mening. Je moet er mee doen wat je wilt :)

Overigens zelfs als het alleen maar zo is als die Listpicker is uitgeklapt dan nog zou het geen kwaad kunnen om naar de achtergrondkleur te kijken en de (onnodige IMO) border.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:24:
Dat is inderdaad de beta van de app ^^ Gewoon even doen wat je vetgedrukt hebt en wachten totdat Niels je heeft toegevoegd :D
Thanks nog voor je reactie, wacht rustig af op de app, niet geforceerd doen niels ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.