Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
GerCor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:07:
Klinkt goed maar ik denk dat we meer succes hebben met developers zoals jij. 'Ik wil die app, die er al zijn zijn kut, dus maak ik het zelf wel even.'

En Niels, ik heb je al vaak genoeg de hemel in geprezen maar omdat jij oog hebt voor detail. Ik zag op RTL-nieuws dat zij geanimeerde icoontjes gebruiken bij bijvoorbeeld bliksemflitsen en regen. Dus, jij gebruikt voor regenmeterapp statische icoontjes maar What about geanimeerd? En dat ook op een Live-Tile?

Maar misschien kan dat nog helemaal niet in 8.1?
Animated live tiles kunnen (helaas) niet. Ik ken de animaties van RTL inderdaad, erg fraai gedaan. Helaas wel (heel) veel werk om na te bootsen, zult alles handmatig moeten animeren. Wie weet, ooit ;).

Fun fact. Maandag was het nogal nat weer, en Regenmeter was featured in de Store. Dit zorgde voor 48k app sessies (vorige record was 25k!!!) met 10k unieke gebruikers op 1 dag. (En dat terwijl de API geeneens werkte :)).

Sowieso lijkt het aantal downloads toe te nemen over de laatste maanden - begint het WP marketshare dan eindelijk te groeien hier in Nederland?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Hmmm... Ik denk dat ik toch nog maar eens een VM ga aanmaken om Qt te proberen. Heb net hun voorbeeld app geïnstalleerd (QuickForecast, source) en dat werkt eigenlijk best soepel en snel. Het ziet er ook niet zo moeilijk uit om voor Android, iOS en WP8 tegelijkertijd te ontwikkelen. Meeste spul wordt door het qt framework afgehandeld. Zit je alleen met de nogal afwijkende interface eisen van WP8, maar met wat fatsoenlijk QML werk is dat ook wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Niels9001 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:22:
[...]
Dit zorgde voor 48k app sessies (vorige record was 25k!!!) met 10k unieke gebruikers op 1 dag. (En dat terwijl de API geeneens werkte :)).
Dat kan ook een negatief gevolg hebben. Al die mensen die jou App voor de eerste keer gebruiken zien dat het niet werkt en verwijderen die misschien wel weer meteen. Daarbij weer de kans op slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, de radarbeelden werkten in ieder geval nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Rips10 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:07:
[...]

Dat kan ook een negatief gevolg hebben. Al die mensen die jou App voor de eerste keer gebruiken zien dat het niet werkt en verwijderen die misschien wel weer meteen. Daarbij weer de kans op slechte reviews.
Tsjah, slechte timing om een backend te hebben die het niet doet, maar wat doe je er aan..? Enige wat ik inderdaad kan bedenken is ergens een extra check in te bouwen die kijkt of alle data voorhanden is. Alhoewel er iig in regenmeter al een check zit die kijkt of de buienradar server er is. (wat ook eens niet het geval wil zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rips10 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:07:
[...]

Klopt, al moet ik zeggen dat het mee viel met de slechte reviews. Kreeg wel iets van 40 mailtjes de afgelopen dagen, maar uiteraard netjes beantwoordt. Gebruikers waarderen dat, dus dat scheelt weer een slechte review.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:00:
[...]

Tsjah, slechte timing om een backend te hebben die het niet doet, maar wat doe je er aan..? Enige wat ik inderdaad kan bedenken is ergens een extra check in te bouwen die kijkt of alle data voorhanden is. Alhoewel er iig in regenmeter al een check zit die kijkt of de buienradar server er is. (wat ook eens niet het geval wil zijn..)
Backend deed het prima qua connectie - alleen was steeds verkeerde data. Lijkt me moeilijk om op te kunnen vangen. Je moet er ook echt achter komen door actief contact op te nemen met hen, hebben geen dev portal waar je de status kunt zien. Das wel jammer.
Caelorum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:56:
Hmmm... Ik denk dat ik toch nog maar eens een VM ga aanmaken om Qt te proberen. Heb net hun voorbeeld app geïnstalleerd (QuickForecast, source) en dat werkt eigenlijk best soepel en snel. Het ziet er ook niet zo moeilijk uit om voor Android, iOS en WP8 tegelijkertijd te ontwikkelen. Meeste spul wordt door het qt framework afgehandeld. Zit je alleen met de nogal afwijkende interface eisen van WP8, maar met wat fatsoenlijk QML werk is dat ook wel op te lossen.
Maar hoe goed werken dit soort tools precies (Xamarin lijkt mij interessant). Ik snap dat je een app die data ophaalt redelijk makkelijk kunt porten naar iOS of Android. Maar hoe werkt zo'n taal met UI elementen? Installeer je de verschillende SDKs er tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Cool ook ik krijg een gratis telefoon toegestuurd van Microsoft :D
Dit geeft wel motivatie om nog meer apps te maken voor WP :)

actie: http://blogs.msdn.com/b/m...apps-voor-een-device.aspx

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Instatic schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:39:
Cool ook ik krijg een gratis telefoon toegestuurd van Microsoft :D
Dit geeft wel motivatie om nog meer apps te maken voor WP :)

actie: http://blogs.msdn.com/b/m...apps-voor-een-device.aspx
Top. Gefeliciteerd _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Koen-D schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je feedback. Ik denk dat je de eerste keer al wel goed tikt, maar wat er onder andere dan gebeurt is de feed downloaden om de notificaties meteen te tonen als de tile gepinned is. De app is dan dus al bezig maar dat zie je nergens, ik ga kijken of ik op 1 of andere manier duidelijk kan maken dat de app bezig is met pinnen!
Nog een "puntje"; bij mij updaten de tiles niet. Ik zit nog steeds naar nieuws van 3 dagen geleden te kijken. Klikken op "update files" in de app zelf helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
.Johnny schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Nog een "puntje"; bij mij updaten de tiles niet. Ik zit nog steeds naar nieuws van 3 dagen geleden te kijken. Klikken op "update files" in de app zelf helpt ook niet.
Als 'update pinned tiles' het niet doet, zal de achtergrond taak (het automatisch updaten) het ook niet doen.
Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Welke site(s) heb je als tile op je startscherm?

[ Voor 3% gewijzigd door Koode op 14-06-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nos, nu en tweakers. Nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar vraag is denk ik vooral, waarom werkt het nu niet? ter debug info voor jou: ik heb het idee dat her mis ging toen de telefoon in battery save mode kwam. Daar staat ie nu allang niet meer in.

Edit: nog een mogelijk interactie design hintje: van mij mag je tijdens het pinnen wel een wacht animatie (standaard wp wacht animatie met de blokjes die voorbij komen bv) tonen en daarna een succesmelding ipv naar het start scherm teruggaan.

[ Voor 33% gewijzigd door .Johnny op 14-06-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik heb Recipe4share voor Windows Phone 8.1 weer een update gegeven:

- Transparante tile
- Je kan nu een andere taal kiezen voor de UI en recepten opgeslagen in een andere taal bekijken. Dit is handig als je je systeemtaal van je telefoon op Engels hebt staan ivm Cortana of zo...
- De ingestelde UI taal wordt onthouden en via je account en de cloud gedeeld met andere Windows (Phone) 8.1 devices.
- De volgorde waarop de recepten standaard gesorteerd moeten worden kan ingesteld worden en dit wordt ook gedeeld met andere devices.

Lang leve de universele apps!

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
.Johnny schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:24:
Nos, nu en tweakers. Nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar vraag is denk ik vooral, waarom werkt het nu niet? ter debug info voor jou: ik heb het idee dat her mis ging toen de telefoon in battery save mode kwam. Daar staat ie nu allang niet meer in.

Edit: nog een mogelijk interactie design hintje: van mij mag je tijdens het pinnen wel een wacht animatie (standaard wp wacht animatie met de blokjes die voorbij komen bv) tonen en daarna een succesmelding ipv naar het start scherm teruggaan.
Ik heb een update (1.2.5.0) ingediend. Als het goed is, is deze binnen een paar uur te downloaden in de store.
Zou je willen testen of 'update pinned tiles' nu wel werkt bij je?

Als je een tile pint verschijnt er een overlay (dit was al zo bij custom sites, nu ook bij die van de in-app collectie), waaruit duidelijk wordt dat de app bezig is met pinnen. Het teruggaan naar het startscherm kan ik niet voorkomen, dit kan helaas niet aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Update is vannacht geinstalleerd en helaas werkt het nog niet. Heb tussendoor ook nog de tiles verwijderd en opnieuw gezet (gisteren), dat leverde wel tiles op die gisteren nieuw waren, maar vandaag zie ik nog steeds dezelfde als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Dat blijft toch heel vreemd, ik test het zelf met meerdere WP toestellen en die hebben het probleem niet.
Werkt handmatmatig updaten via 'update pinned tiles' inmiddels wel? Dan kan ik concluderen of het daar aan ligt of aan de achtergrond taak (de achtergrond taak roept eigenlijk 'update pinned tiles' aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nee, doet het ook niet. Ik heb nu 4 pinned tiles (CNN toegevoegd) en als ik daarop klik sluit hij de app behoorlijk snel af. ik zie dan heel even "updating pinned tiles" bovenin en dan is de app gesloten. Binnen een halve seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Het lijkt er op dat 1 van de tiles bij je 'corrupt' is. Geen idee hoe nog, ga ik uitzoeken.
NOS.nl, nu.nl en Tweakers.net verwijderen en opnieuw vastpinnen lost het op denk ik. Of de app even opnieuw installeren.

[ Voor 74% gewijzigd door Koode op 15-06-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Opnieuw pinnen had ik al gedaan. Updaten is vast niet hetzelfde als app verwijderen en opnieuw installeren, dus zal dat laatste ook even proberen.

Edit: Probeer trouwens eens je app te vinden via de store op de telefoon met region settings op VS. Niet te vinden! Kan em alleen installeren door met de browser via de NL store link te gaan.

Nog een edit: updates werken na app verwijderen en opnieuw toevoegen!

[ Voor 49% gewijzigd door .Johnny op 16-06-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Gelukkig dat het nu wel weer werkt! Ik denk dat je de app al vrij snel na de 1.0.0.0 release gedownload had? Ik ga het proberen uit te zoeken hoor, maar ik denk daarom dat er niet veel mensen met het probleem te maken hebben.

En de vindbaarheid is inderdaad slecht. Deels ligt het natuurlijk aan de naam, er zullen genoeg apps zijn met die keywords. Daarnaast denk ik dat de rating en het aantal reviews erg meetellen bij de zoekresultaten. (Je zou me dus erg kunnen helpen als je een positieve review achterlaat _/-\o_ , als je inmiddels tevreden bent natuurlijk.) Andere developers hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Over de crash: kent de programmeertaal van WP geen try/catch functionaliteit, om te voorkomen dat je crasht op een onleesbare file? lijkt me wel beter voor de foutafhandeling!

Vindbaarheid: ik heb een lange lijst doorgescrolled. ook als je via web zoekt in de en-US store vind je em niet. Da's toch vreemd.

[ Voor 27% gewijzigd door .Johnny op 16-06-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ja dat klopt! Ik heb dat op veel plekken al ingebouwd, en met de update van vanmorgen (1.2.6.0) dat op nog meer plekken gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Koode op 16-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Johnny schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:20:
Over de crash: kent de programmeertaal van WP geen try/catch functionaliteit, om te voorkomen dat je crasht op een onleesbare file? lijkt me wel beter voor de foutafhandeling! [...]
Natuurlijk wel! C# (en VB.NET) is in veel gevallen een stuk verder dan java of Obj-C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Koode schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:22:
Ja dat klopt! Ik heb dat op veel plekken al ingebouwd, en met de update van vanmorgen (1.2.6.0) dat op nog meer plekken gedaan.
Het mooiste is als je de Try-Catch exceptions op de een of andere manier naar je toe laat sturen. Ikzelf heb een web-api daarvoor geschreven die er een simpel textbestand van maakt die ik in kan zien. Je moet er wel zeker van zijn dat je niet gebombadeerd wordt met exceptions, dus zorg dat je er ook een begrenzing op zet, zodat je niet 1000-en dezelfde exceptions krijgt omdat er ergens een externe bron een fout veroorzaakt.

Geef bij elke exception melding aan bij welke Try-Catch de fout ontstaan is.

Ik heb in mijn app een functie geschreven die ik in de Catch aanspreek met (voorbeeld):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
try
{
  ...
}
catch ex as exception
{
  BugReport("MainPage - OnNavigatedTo 3", ex);
}

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Afgelopen weekend behoorlijk wat progress gemaakt met Regenmeter Universal.

Background Task doet het weer. Alleen het renderen van de live tile zoals ik dat eerst deed werkt niet meer volgens mij. Ik zie dat men het heeft over "XamlRenderingBackgroundTask" om .png's te renderen voor de tiles. Iemand hier al naar gekeken, en kan meer (C#) uitleg geven? Weinig documentatie / voorbeelden nog, Microsoft geeft zelf aan dat deze nog komt richting General Release.

Daarnaast vonden ze het bij MS een goed idee om de Map API's WEER aan te passen. Hierdoor vraag ik me ten zeerste af of het nog lukt om mijn radar beelden op Bing Maps te plotten. (Fun fact: in de WP8 versie was dit ook al kut, werkt het beste in WP7. Zo jammer weer.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Volgens mij werkt XamlRenderingBackgroundTask niet met C# maar met C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
Niels9001 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:35:
Background Task doet het weer. Alleen het renderen van de live tile zoals ik dat eerst deed werkt niet meer volgens mij. Ik zie dat men het heeft over "XamlRenderingBackgroundTask" om .png's te renderen voor de tiles. Iemand hier al naar gekeken, en kan meer (C#) uitleg geven? Weinig documentatie / voorbeelden nog, Microsoft geeft zelf aan dat deze nog komt richting General Release.
Om het even heel simpel te zeggen, het is op dit moment niet mogelijk om bij Universal Apps XAML te renderen naar een image voor een livetile met C#, om het goed voor elkaar te krijgen zul je idd naar C++ moeten kijken, helaas niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
tomverhoeff schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:34:
[...]

Om het even heel simpel te zeggen, het is op dit moment niet mogelijk om bij Universal Apps XAML te renderen naar een image voor een livetile met C#, om het goed voor elkaar te krijgen zul je idd naar C++ moeten kijken, helaas niet optimaal.
Dat meen je niet :|. Custom tile is toch niet heel erg gek tegenwoordig, waar slaat dit nu weer op? Ik maakte voorheen gebruik van deze library: https://www.nuget.org/packages/TCD.Controls.Tiles/

Daar kon je XAML UserControls renderen naar een .PNG, dat werkte erg fijn - maar wordt nu dus niet meer gesupport met Universal Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Dit is volgens mij idd de vervanger. Ik zit alleen vast met het feit dat mijn rendering class op de verkeerde thread draait. Wil met geen mogelijkheid werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Dit is volgens mij idd de vervanger. Ik zit alleen vast met het feit dat mijn rendering class op de verkeerde thread draait. Wil met geen mogelijkheid werken...
Hmm.. eens naar kijken, maar volgens mij was het UI thread probleem ergens genoemd op MSDN.

Dit werkt zeker niet?
Deployment.Current.Dispatcher.BeginInvoke(new Action(
} ) );
Benieuwd naar jullie oplossing. Iemand enig idee waarom er niet gewoon een standaard C# implementatie is om custom tiles te generen? (Behalve geheugenlimieten, die sowieso verhoogd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Klopt, maar wederom C++.. waar ik (nog) geen kaas van gegeten heb :).

Mijn huidige BackgroundTask draait op C#, en haalt al mooi alle data op. Is er een manier om de data naar het C++ stuk te sturen die dan een .PNG return-ed? Dat zou nogal sick zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik bedoelde meer dat daar zover ik weet uitgelegd WAAROM het C++ is :P Volgens mij was de reden dat je backgroundtask slechts een korte tijd mag draaien en maar weinig geheugen toegewezen krijgt waardoor je wel low-level moet gaan om het efficiënt te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Hmm.. eens naar kijken, maar volgens mij was het UI thread probleem ergens genoemd op MSDN.

Dit werkt zeker niet?

[...]

Benieuwd naar jullie oplossing. Iemand enig idee waarom er niet gewoon een standaard C# implementatie is om custom tiles te generen? (Behalve geheugenlimieten, die sowieso verhoogd zijn).
Die functie bestaat niet meer... Via MainView.Dispatcher kom je er niet en via Task.Run ook niet... Als jij kan vinden hoe het wel gaat lukken dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Toch raar dat je dan voor zoiets ineens moet overschakelen op een andere programmeertaal..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Schijnbaar hadden meer mensen troubles met live tiles i.c.m. WP8. Dus heeft een dev wat templates gemaakt:

http://www.wpcentral.com/...ion-transparent-live-tile

Geen idee of dit ook voor univeral apps bruikbaar is though.. Misschien kan Niels er iets zinnigs over zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:15:
[...]

Die functie bestaat niet meer... Via MainView.Dispatcher kom je er niet en via Task.Run ook niet... Als jij kan vinden hoe het wel gaat lukken dan hoor ik het graag :)
CAP-Team schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:29:
Toch raar dat je dan voor zoiets ineens moet overschakelen op een andere programmeertaal..
Ik snap het echt niet, nee. Geheugen verbruik is allemaal leuk, maar met 3rd party libraries ging het echt prima op WP8.

Weet nog niet zo goed wat ik ga doen.. heb de dev van TCD Live Tiles gemailt of hij toevallig denkt om zijn library naar WP8.1 porten (als dat al kan, denk het niet..).

Voor Regenmeter heb ik dus en custom tile renderer nodig en kaarten met een MapOverlay. Beiden opties heeft Microsoft besloten om niet in WP8.1 toe te voegen. Echt onbegrijpelijk, lekker motiverend voor indie devs.

Live tiles zijn HET uithangbord voor Windows (Phone) apps.. Dan zorg je er toch voor dat die eenvoudig te maken zijn..? Nieuwe templates zijn leuk, maar zullen voor veel niet genoeg zijn.

EDIT: Ik heb een topic geopent op MSDN, hopelijk krijgen we daar hulp: MSDN: Best way to render custom live tiles in the BackgroundTask with WP8.1 Universal app?

[ Voor 14% gewijzigd door Niels9001 op 20-06-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Opzich als je het code sample volgt dan kom je wel een heel eind. C++ is wat afwijkend, maar zie wel wat gelijkenissen. Enige problem is alleen het verkrijgen van de data in C++. In de app waar ik nu mee bezig ben doe ik e.e.a. aan Json-werk wat echt perfect loopt. Enige is dus dat ik die data naar de C++ class moet zien te krijgen... Dat kan volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het punt is dat het niet eens zozeer C++ is maar c++/cx is. Die ^ en dergelijke hebben mij altijd al in de war gebracht :D
Maar het geheel is niet zo moeilijk nee, ze maken een task aan en wachten totdat die klaar is om de tile te updaten. Die task doet niets anders dan een bepaalde xml bestand in de assets folder renderen naar updatedTile.png met een grootte van 150x150. Alle fluff eromheen is gewoon wat errorhandling en encoderen van byte arrays naar bitmaps en het opruimen van resources (het blijft c++ he :))
Overigens zou je deze class (eigenlijk hele subproject) zo moeten kunnen gebruiken in je project -> MSDN: AppTileUpdater.cpp - Updating a tile from a background task
Zonder er verder al te veel aan te veranderen.
Rhndy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Enige is dus dat ik die data naar de C++ class moet zien te krijgen... Dat kan volgens mij niet...
Je kan native methods aanroepen vanuit C#, dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn. Gewoon als een byte array of string (char* + lengte als int) meegeven en in C++ verder mee gaan.

*edit* wat er precies gebeurt is dit:

1) open bestand (xaml)
2) lees bestand in als string
3) parse string als xaml
4) update wat waardes
5) maak een nieuwe render target aan
6) render de xaml
7) sla de ouput op in een andere buffer
8) sla de buffer op in het bestand (png)
9) update de tile

[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Opzich als je het code sample volgt dan kom je wel een heel eind. C++ is wat afwijkend, maar zie wel wat gelijkenissen. Enige problem is alleen het verkrijgen van de data in C++. In de app waar ik nu mee bezig ben doe ik e.e.a. aan Json-werk wat echt perfect loopt. Enige is dus dat ik die data naar de C++ class moet zien te krijgen... Dat kan volgens mij niet...
Caelorum schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:06:
Het punt is dat het niet eens zozeer C++ is maar c++/cx is. Die ^ en dergelijke hebben mij altijd al in de war gebracht :D
Maar het geheel is niet zo moeilijk nee, ze maken een task aan en wachten totdat die klaar is om de tile te updaten. Die task doet niets anders dan een bepaalde xml bestand in de assets folder renderen naar updatedTile.png met een grootte van 150x150. Alle fluff eromheen is gewoon wat errorhandling en encoderen van byte arrays naar bitmaps en het opruimen van resources (het blijft c++ he :))\

[...]

Je kan native methods aanroepen vanuit C#, dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn. Gewoon als een byte array of string (char* + lengte als int) meegeven en in C++ verder mee gaan.
Hmm.. Mijn task bestaat uit een Geolocator die de LAT/LON verzorgt (of uit de AppSettings) haalt en in mijn project heb ik een subproject genaamd "RegenmeterAPI". Hier zitten wat classes in die het data fetchen.. Bijvoorbeeld:

var WeatherData = await WeerInfo.GetWeatherAsync(Latitude, Longitude);

Ik neem aan dat het niet mogelijk is om vanuit C++ een WeatherData (C# class) op te halen en die te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:11:
[...]
Ik neem aan dat het niet mogelijk is om vanuit C++ een WeatherData (C# class) op te halen en die te gebruiken?
Zou wel mogelijk moeten zijn: http://stackoverflow.com/...method-from-c-code-in-wp8 Via dezelfde weg zou je ook C++ naar C# calls moeten kunnen maken.
Enige vereiste is dat je een Windows Runtime app hebt, maar dat is volgens mij nou net juist wat nieuw is aan die WP8.1 apps (toch?)

Het zou overigens niet al te moeilijk moeten zijn om die C# class om te zetten naar c++. Sinds C++11 is er enorm veel verandert aan de vriendelijkheid van de taal. Zoveel zelfs dat ik momenteel niet eens meer kijk naar C# en alles in C++ doe.

*edit* laat iig eventjes weten hoe je het uiteindelijk hebt gedaan, als het is gelukt. Ben wel benieuwd namelijk :) Ondanks dat ik niets met WP devven doe momenteel, probeer ik wel een beetje bij te blijven. Je weet maar nooit wanneer iemand een app wil hebben ^^

[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Zou wel mogelijk moeten zijn: http://stackoverflow.com/...method-from-c-code-in-wp8 Via dezelfde weg zou je ook C++ naar C# calls moeten kunnen maken.
Enige vereiste is dat je een Windows Runtime app hebt, maar dat is volgens mij nou net juist wat nieuw is aan die WP8.1 apps (toch?)

Het zou overigens niet al te moeilijk moeten zijn om die C# class om te zetten naar c++. Sinds C++11 is er enorm veel verandert aan de vriendelijkheid van de taal. Zoveel zelfs dat ik momenteel niet eens meer kijk naar C# en alles in C++ doe.

*edit* laat iig eventjes weten hoe je het uiteindelijk hebt gedaan, als het is gelukt. Ben wel benieuwd namelijk :) Ondanks dat ik niets met WP devven doe momenteel, probeer ik wel een beetje bij te blijven. Je weet maar nooit wanneer iemand een app wil hebben ^^
Ik zie op MSDN een C# kopie staan van de C++ code. Die wil ik gaan proberen, en de eerste tile is inmiddels gerendered (standaard voorbeeld).

Vroeg me af of iemand weet hoe ik het Memory gebruik kan Debug.WriteLinen in 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Microsoft.Phone.Info.ApplicationCurrentMemoryUsage is niet meer beschikbaar?
Of anders Windows.Phone.System.Memory.MemoryManager.ProcessCommittedBytes ?

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
* KNIP *

[ Voor 98% gewijzigd door Niels9001 op 20-06-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nu ben ik nieuwsgierig... Is het gelukt of zit ik er compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Ik zie op MSDN een C# kopie staan van de C++ code. Die wil ik gaan proberen, en de eerste tile is inmiddels gerendered (standaard voorbeeld).

Vroeg me af of iemand weet hoe ik het Memory gebruik kan Debug.WriteLinen in 8.1?
Zou je deze misschien willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:35:
[...]

Zou je deze misschien willen delen?
Tuurlijk..

MSDN: Explanation on Windows.UI.Xaml.Media.XamlRenderingBackgroundTask

Bij mij werkt die C# implementatie helaas niet, ik krijg dit plaatje eruit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140620_0001.jpg

Heb de hoop maar op gegeven. Denk dat ik toch maar aan de C++ moet (mooie manier om het te leren laten we maar zeggen :p). Hopelijk wel "via C#" mijn data ophalen zoals hierboven werd voorgedaan. Ik houd jullie op de hoogte! Plan is nu om de rest van de app eerst af te maken, dan blijven de tiles en de radar nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Koode schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:27:
Gelukkig dat het nu wel weer werkt!
En vlak daarna hield het weer op met werken. Ook met laatste versie van vanacht werkt het niet, ook niet handmatig. Boven in beeld zie ik de laadbalk en staat er ook "done", maar toch nog steeds dezelfde tiles als daarvoor. Ik ga ze nog een keer verwijderen en toevoegen, maar kennelijk gaat de foutopsporing nog niet helemaal goed! Een gebruiker vertellen dat het goed is gegaan (done) terwijl het fout gaat is natuurlijk geen goede Interaction Design ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
De melding 'done' verschijnt als er geen exception (een succesvolle try, en geen catch) ontstaat bij het downloaden van de feed en het sturen van de tile updates. Technisch gezien zou de update dus ook geslaagd moeten zijn bij de melding 'done'. Ik ben erg benieuwd of het wel werkt na het verwijderen en opnieuw toevoegen.. Laat maar weten aub :)
Ook vreemd is dat ik geen andere meldingen heb ontvangen hiervan, terwijl de app toch al honderden keren gedownload is en ik redelijk wat positieve store reviews heb wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Irritante is dat het ongeveer een dag duurt voordat je weet of je naar oud nieuws zit te kijken. Welke regels pak je normaal gesproken van de RSS? want anders kan ik het bij tweakers daar uit afleiden (zelf in RSS kijken en checken of ik die voorbij zie komen of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
De bovenste 5 van http://feeds.feedburner.com/tweakers/mixed.

Als de tiles niet geupdate zijn, heeft de achtergrond taak dan wel gerund (zie settings > background task > last run)? Dan kan ik achterhalen of de achtergrond taak in z'n geheel niet runt, of dat deze wel runt maar niet doet wat hij moet doen. (Ik verwacht het tweede, aangezien je zegt dat de button 'update pinned tiles' het ook niet doet.) Heb je ook geen data sense instellingen die de internet verbinding restricties opleggen?

Ik lees inmiddels meer over problemen met achtergrond taken. Een mogelijke oplossing hier. Misschien geldt het ook nog voor WP8.1.

Trouwens, je mag ook mailen naar newslivetiles@outlook.com.

[ Voor 36% gewijzigd door Koode op 23-06-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Korte update: radar weergave ook voor elkaar gekregen in WP8.1 :), werkt vele malen beter dan de huidige implementatie in WP8.0 (geen schokken meer bij het pannen en zoomen van de kaart)!

Nu nog wat kleine dingen aanpassen van de app zelf en Push Notifications integreren voor als de Buienradar API eruit ligt ;). Volgende stap wordt een BETA 0.1 test, dus wie wilt testen.. PM even je Live account, WP8.1 is uiteraard wel vereist. De live tiles zullen in deze versie nog niet aanwezig zijn.

Zo komt in ieder geval het nieuwe instellingen scherm eruit te zien!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140624_0001.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Niels9001 op 24-06-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vraagje Niels. Kun je in jouw Regenmeter app ook ZELF een notificatiegeluid(je) toevoegen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:47:
Vraagje Niels. Kun je in jouw Regenmeter app ook ZELF een notificatiegeluid(je) toevoegen?
Nee.. Dit kan via het OS in WP8.1. Dus eigenlijk geen reden om zelf te implemteren.

Voor de PN-Azure-gangers hier. Ik ben op zoek om een notificatie te kunnen sturen als er bijv. een update is of als er problemen zijn. Via Azure kun je maar 500 devices bij de gratis plan. Om nou 15 euro per maand neer te leggen voor iets wat ik bijna niet gebruik. Iemand andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:57:
[...]

Nee.. Dit kan via het OS in WP8.1. Dus eigenlijk geen reden om zelf te implemteren.

Voor de PN-Azure-gangers hier. Ik ben op zoek om een notificatie te kunnen sturen als er bijv. een update is of als er problemen zijn. Via Azure kun je maar 500 devices bij de gratis plan. Om nou 15 euro per maand neer te leggen voor iets wat ik bijna niet gebruik. Iemand andere oplossingen?
Ik heb het via php en mysql ingeregeld. Maar volgens mij blijf je met die 500 per dag throttle zitten. Ik heb ook gewoon een textfile op een server staan die gedownload wordr bij app start en de tekst laat zien als er tekst in staat. Of wil je echt dat gebruikers een melding krijgen als de app niet open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als er een update is hoef ik persoonlijk daar geen notificatie van. Daarvoor hebben we immers een store tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Ik heb het via php en mysql ingeregeld. Maar volgens mij blijf je met die 500 per dag throttle zitten. Ik heb ook gewoon een textfile op een server staan die gedownload wordr bij app start en de tekst laat zien als er tekst in staat. Of wil je echt dat gebruikers een melding krijgen als de app niet open is?
Dat zou al voldoende zijn.. Weet alleen niet wat dat met mijn simpele server gaat doen als ik op 1 dag 50k requests krijg :(.

Wilde raw notificatie gebruiken om in de app settings een bool om te zetten (= message) plus een string met de beschrijving. Bij opstarten wordt er naar de bool gekeken en zo nodig het bericht getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rhndy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Ik heb het via php en mysql ingeregeld. Maar volgens mij blijf je met die 500 per dag throttle zitten[...]
Je het een limiet van 500 notificaties per subscription per dag voor MPNS. Tenzij je een "authenticated web service" maakt, dan vervalt ook dat limiet en kan je "onbeperkt" berichten sturen. Beperkingen op het aantal dat je achter elkaar naar dezelfde device kan sturen blijven uiteraard wel van kracht.
Voor WNS moet je sowieso authenticaten en daar kan ik verder niets vinden over limieten, behalve een max van 5kb per push bericht.

Het is allemaal niet zo moeilijk om te implementeren. Ik was met mijn WP7 app in 3 uur klaar en dat was inclusief afhandeling van niet afgeleverde berichten. Ik hield gewoon een lijst in de database bij met daarin de inhoud van het bericht, deviceid, laatste poging van afleveren, de bijbehorende foutmelding en wanneer weer te proberen. Dan eens in de 5 min liet ik een script draaien om te kijken welke berichten al weer mochten worden geprobeerd. Dit ivm. de verplichte cooldown. Hou je je daar niet aan dan klapt de channel dicht en *kan* je service worden geblokkeerd. Een nieuwe notificatie verzenden was dan zo simpel als voor elke device in de database een nieuw bericht inschieten in die lijst.

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 25-06-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

ik wil wel weer testen Niels, mail adres nog bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hier uiteraard ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:41:
ik wil wel weer testen Niels, mail adres nog bekend?
PM maar even opnieuw, dan kan ik een nieuwe lijst aanhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Niels9001 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:18:
Korte update: radar weergave ook voor elkaar gekregen in WP8.1 :), werkt vele malen beter dan de huidige implementatie in WP8.0 (geen schokken meer bij het pannen en zoomen van de kaart)!

Nu nog wat kleine dingen aanpassen van de app zelf en Push Notifications integreren voor als de Buienradar API eruit ligt ;). Volgende stap wordt een BETA 0.1 test, dus wie wilt testen.. PM even je Live account, WP8.1 is uiteraard wel vereist. De live tiles zullen in deze versie nog niet aanwezig zijn.

Zo komt in ieder geval het nieuwe instellingen scherm eruit te zien!

[afbeelding]
Ziet er tof uit. :)

Leuke kleurtjes ook, de huisstijl kleuren van het bedrijf waar ik werk. :+ Ik PM je ook wel even mijn live account. Wil best testen nml. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Eerste invite voor Regenmeter 4.0 BETA zijn uitgestuurd. Nu nog de oude WP8.0 versie, die ik morgen update met de nieuwe versie. Dit om te kijken of het upgraden van o.a. settings goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De invites misschien wel, maar het staat nog niet in de store :) "This item isn't available in the Store." krijg ik te zien. Nog even een uurtje wachten of?

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:06:
De invites misschien wel, maar het staat nog niet in de store :) "This item isn't available in the Store." krijg ik te zien. Nog even een uurtje wachten of?
Ja, zoiets staat ook in de mail.. dat het een tijdje kan duren voordat de link actief wordt.

Eerste versie heeft in principe alle functionaliteiten, behalve de getekende live tile. Staat dus alleen tekst op de huidige, C++ (om live tile te integreren) wordt nog aangewerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ohja, compleet overheen gelezen :) Wil het wel lukken met die livetile dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hè Bah (in positieve zin), wat maak je mij nieuwsgierig, Niels9001. Het regent aardig in mijn woonplaats dus op gezette tijden wijst jouw app mij daarop. En dan valt het gelijk op dat, naast mail en Skype, jouw app bij mij zo'n beetje de enige app is die met notificaties op mijn scherm verschijnt (de Windows versie dan, niet WP8). En op WP en Windows 8.1 laten apps zoals Sport (Bing) waar je toch bij wedstrijden op zijn minst de standen als notificatie wilt hebben, de grote jongens dus, het vies afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:36:
Ohja, compleet overheen gelezen :) Wil het wel lukken met die livetile dan?
Nog niet echt naar gekeken - hoofdpijn dossier. Alles werkt nu, inc. temporary tiles (gewoon de nieuwe text-based templates), om de achtergrondtaak te testen. Notificaties werkt ook - dus behalve de custom live tiles helemaal on-par met de WP8 versie + verbeteringen.

8.1 update is zojuist ingediend in de BETA, dus verwacht binnen 2 uur bij iedereen de update :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
BETA2 staat online (de WP8.1 versie dus).

Wat is er nieuw?
  • Universal app model - geheel herschreven.
  • Betere performance en stabiliteit - async, WinRT runtime.
  • Nieuw UI - nieuwe pagina's, betere leesbaarheid.
  • Notificaties - nu geoptimaliseerd voor Windows Phone 8.1 en Notification Center.
  • Vector - alle iconen en teksten zijn nu vectoren, dus op elke resolutie scherp!
  • Radar weergave - nieuwe kaartenengine zorgt voor betere performance.
  • Instelling om begin pivot in te stellen (neerslag grafiek, weer pagina of radar).
  • Release-note pagina.
  • Vast nog veel meer :)
Wat werkt nog niet?
  • Live tiles: het renderen van custom tiles is nog niet gelukt in WinRT. De tijdelijke tiles laten nu de belangrijkste informatie zien en verschillen als het regent vs. droog.
  • UI - neerslag grafiek moet nog verbetered worden. Weer pagina ook.
  • Nog geen app-analytics toegevoegd.
  • Geen try-catch :).
Voor de niet-testers, hier wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140628_0001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140628_0002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140628_0003.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140624_0001.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Niels9001 op 28-06-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels. in het laatste screenshot. Staat er niet een spatie teveel tussen 'Locatiegegevens' en 'worden'.

Daarnaast zie ik dat de dagen in de Engelse taal zijn geschreven en ook op de kaart zie ik The Hague. En dat zijn toch zaken waar ik niet vrolijk van word. Dus, ik hoop dat dat weer gewoon in het Nederlands op mijn scherm verschijnt.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 28-06-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

wellicht dat Niels zijn omgeving op Engels heeft staan ivm Cortana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
De radar is bij mij tweetalig :).

De dagen zijn nog in het Engels, maar dit kan Niels simpel oplossen en ik neem aan dat hij dat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:53:
Niels. in het laatste screenshot. Staat er niet een spatie teveel tussen 'Locatiegegevens' en 'worden'.

Daarnaast zie ik dat de dagen in de Engelse taal zijn geschreven en ook op de kaart zie ik The Hague. En dat zijn toch zaken waar ik niet vrolijk van word. Dus, ik hoop dat dat weer gewoon in het Nederlands op mijn scherm verschijnt.
CAP-Team schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:17:
wellicht dat Niels zijn omgeving op Engels heeft staan ivm Cortana?
Rhndy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:39:
De radar is bij mij tweetalig :).

De dagen zijn nog in het Engels, maar dit kan Niels simpel oplossen en ik neem aan dat hij dat doet ;)
Klopt, staat bij mij op Engels. Dagen heb ik nu omgezet naar Nederlands. MapControl moet ik ook nog even omzetten naar "nl-NL". Thanks voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is mijn feedback van vannacht nog goed doorgekomen? Wel grappig dat ik dus totaal over die taal-meuk heeb heb gekeken ^^ Overigens staat er in dat laatste screenshot ook een spatie teveel voor de . bij "op te halen ."
En als we dan toch beginnen moeten de punten bij de neerslagdata eigenlijk komma's zijn in de Nederlandse taal.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:05:
Is mijn feedback van vannacht nog goed doorgekomen? Wel grappig dat ik dus totaal over die taal-meuk heeb heb gekeken ^^ Overigens staat er in dat laatste screenshot ook een spatie teveel voor de . bij "op te halen ."
En als we dan toch beginnen moeten de punten bij de neerslagdata eigenlijk komma's zijn.
Ook een spatie teveel tussen "locatiegegevens" en "ophalen"

Komt door XAML als je de tekst bewerkt in de preview ipv de xaml-code dan krijg je die extra spaties doordat hij allemaal stukjes aan elkaar plakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 28-06-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zonsopgang is in het Nederlands een minder gebruikt woord als Zonsopkomst. Ik kon niet op internet vinden of Zonsopgang fout is, dus ik denk dat het gewoon gebruikt mag worden, maar aan het aantal hits in Google is het 310.000 tov 1.114.000 in het nadeel van Zonsopgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:08:
[...]

Ook een spatie teveel tussen "locatiegegevens" en "ophalen"

Komt door XAML als je de tekst bewerkt in de preview ipv de xaml-code dan krijg je die extra spaties doordat hij allemaal stukjes aan elkaar plakt.
Fixed! XAML loopt inderdaad af en toe te kloten als je het via Blend aanpast.
Swerfer schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:46:
Zonsopgang is in het Nederlands een minder gebruikt woord als Zonsopkomst. Ik kon niet op internet vinden of Zonsopgang fout is, dus ik denk dat het gewoon gebruikt mag worden, maar aan het aantal hits in Google is het 310.000 tov 1.114.000 in het nadeel van Zonsopgang.
Aangepast, goeie tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:46:
[...] Ik kon niet op internet vinden of Zonsopgang fout is, dus ik denk dat het gewoon gebruikt mag worden,[...]
Het staat zelfs in de Dikke Van Dale. Zonsopkomst wordt inderdaad meer gebruikt, maar allebei zijn even correct. Het Nederlandse Wikipedia artikel is wel treurig btw, door zonsopgang als "minder correct" aan te duiden. Het zijn gewoon synoniemen. KNMI verbeeld dat ook erg mooi in het volgende artikel: http://www.knmi.nl/cms/co...sopkomst_en_zonsondergang
Titel: Zonsopkomst en zonsondergang
Eerste zin: Van zonsopgang spreken we als het bovenste randje van de zon boven de horizon verschijnt.
^^

Overigens zijn google resultaten wat twijfelachtig als je kijkt naar pagina's waar alleen 1 van beide in voorkomen:
Zonsopgang310K
Zonsopkomst1100K
zonsopgang -zonsopkomst1600K
zonsopkomst -zonsopgang1100K

Oftewel, google doet zo erg aan synoniemen zoeken zelfs als je expliciet aangeeft dat niet te willen dat "het juiste woord" vinden aan de hand van google resultaten niets meer zegt :P

Anyhow.... Zonsopgang is iets formeler, wat je ook terugziet in het nieuws. NOS spreekt vrij vaak van zonsopgang in plaats van zonsopkomst. Zonsopkomst is meer iets voor spreektaal :)

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kortom, het maakt geen bal uit. Zonsopgang of Zonsopkomst. :N 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Nouja, een zon komt op en gaat onder :p

Verder erg mooi geworden Niels. Draait goed! Complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 10:43

rik

Notficaties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Bedankt allemaal voor jullie waardevolle feedback. V3 moet binnen enkele uren online komen (net op tijd voor het aankomende noodweer :)).

Wat is er nieuw?
  • Badge icon wordt nu getoond als er een bui aan komt. Ook mogelijk om op het lockscreen in te stellen.
  • Notificaties staat nu goed geschreven.
  • Weer listbox past nu weer op de pagina.
  • Onnodige spaties in teksten weggehaald.
  • Verder gewerkt aan Windows 8.1 versie.
  • Diverse andere bugfixes.
Benieuwd naar eventuele bugs/feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Zojuist geinstalleerd. Mogelijk een eerste bug te pakken (ben benieuwd of mensen dit kunnen reproduceren of dat het aan mijn fantastische Ativ S ligt):

Als ik naar instellingen ga, kom ik in de tab Algemeen terecht. Kan ik swipen naar rechts. Kom ik in notificaties. Zou ik verwachten dat een nieuwe swipe naar rechts mij weer bij algemeen uit laat komen. (gebaseerd op het feit dat dit bovenin het scherm te zien is) Maar dat doet het niet. Sterker nog; ik kan ook niet terug naar links swipen. ;) Pijltje terug op de telefoon doet het wel, maar t'is volgens niet helemaal "as intended". ;)

Verder complimenten voor de regenmeter, het ziet er weer top uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:35:
[...]
  • Weer listbox past nu weer op de pagina.
[...]
Dat gaat over die onderste regel die wegviel achter het menu?

@boven.. Klopt dat scherm loopt vast als je heen en weer blijft swipen. Als je terug gaat met de back toets en er weer in gaat en rustig swiped doet die wel zoals het zou moeten werken. Is dus niet dat die helemaal kapot is alleen maar soms :P

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

xxxneoxxx schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:49:
Zojuist geinstalleerd. Mogelijk een eerste bug te pakken (ben benieuwd of mensen dit kunnen reproduceren of dat het aan mijn fantastische Ativ S ligt):

Als ik naar instellingen ga, kom ik in de tab Algemeen terecht. Kan ik swipen naar rechts. Kom ik in notificaties. Zou ik verwachten dat een nieuwe swipe naar rechts mij weer bij algemeen uit laat komen. (gebaseerd op het feit dat dit bovenin het scherm te zien is) Maar dat doet het niet. Sterker nog; ik kan ook niet terug naar links swipen. ;) Pijltje terug op de telefoon doet het wel, maar t'is volgens niet helemaal "as intended". ;)

Verder complimenten voor de regenmeter, het ziet er weer top uit! :D
Dit probleem had ik ook al in de vorige versie (wellicht heb je niet de nieuwste beta, ik kreeg ook de oude beta binnen ipv de nieuwe) en heb ik al gemeld bij Niels. Je kunt wel swipen als je over het bovenste gedeelte van de pagina swipet (daar waar het control staat). Dit komt wellicht doordat de pagina niet over het gehele scherm is gestreched, maar zijn hoogte krijgt van de controls die erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@niels9001 ik krijg de update maar niet binnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

CAP-Team schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:43:
@niels9001 ik krijg de update maar niet binnen? :?
M2! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Sorry, BETA update kwam er niet door aangezien de Build method op Debug stond i.p.v. Release (sinds wanneer maakt dat wat uit?). Weer opnieuw ingediend, dus hopelijk komt 'ie nu wel door!

Klopt, instellingen pagina stond niet op gestretched. Nu volgens mij nu wel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan mij wel voorstellen dat ze dat verschil nu gaan maken. Je wilt toch wel die Release mode hebben zodat het allemaal net ietsjes sneller loopt.

Twee puntjes:
1. Ik mis de bedragen bij de inapp donatiemogelijkheid
2. Ik mis de changelog in de store :P

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Niels9001 ik heb een Lumia 800 op 7.8 en regenmeter stop met updaten op de livetile na een paar dagen waarbij ik het probleem alleen kan oplossen als ik de app verwijder en opnieuw download. Heb je hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Open je de app nog wel in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@Niels9001 Geüpdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:43:
Kan mij wel voorstellen dat ze dat verschil nu gaan maken. Je wilt toch wel die Release mode hebben zodat het allemaal net ietsjes sneller loopt.

Twee puntjes:
1. Ik mis de bedragen bij de inapp donatiemogelijkheid
2. Ik mis de changelog in de store :P
Klopt, Store ID is nu nog anders waardoor er dus geen worden opgehaald. Store is verder ook niet ingevuld nee.
badluckboy schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:53:
Niels9001 ik heb een Lumia 800 op 7.8 en regenmeter stop met updaten op de livetile na een paar dagen waarbij ik het probleem alleen kan oplossen als ik de app verwijder en opnieuw download. Heb je hiervoor een oplossing?
Kijk even of de Background Agent wel aan staat. Ga naar Instellingen, swipe naar rechts, Achtergrondtaken en kijk bij Regenmeter. Staat 'ie uit, open dan Regenmeter en haal de live tile/notificatie toggle even over zodat deze weer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Ik heb van mijn app, News Live Tiles, ook maar even een universal app gemaakt (1.4.0.0). Dat ging echt verrassend makkelijk!

Tegelijkertijd heb ik de performance verbeterd, en functies toegevoegd (de tiles die je pint worden toegevoegd aan je collectie, die synchroniseert met al je devices, zodat ze overal makkelijk te vinden zijn).

Windows Phone 8.1
Windows 8.1

[ Voor 8% gewijzigd door Koode op 30-06-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Koode schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:26:
Ik heb van mijn app, News Live Tiles, ook maar even een universal app gemaakt (1.4.0.0). Dat ging echt verrassend makkelijk!

Tegelijkertijd heb ik de performance verbeterd, en functies toegevoegd (de tiles die je pint worden toegevoegd aan je collectie, die synchroniseert met al je devices, zodat ze overal makkelijk te vinden zijn).

Windows Phone 8.1
Windows 8.1
Nice, ziet er goed uit :). Ja, die RoamingSettings zijn echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmm, ik start Regenmeter op, even kijken wat het weer vanavond gaat worden (moet ik werken). Krijg ik een verzoek tot beoordelen van de app, okè dan. Maar de Regenmeter app blijkt niet mee beschikbaar in de Windows 8.1 store.

Wat gebeurt er toch allemaal? Is dat omdat er aan een universele app gewerkt wordt? :P

Werkt verder nog prima hoor, ook op WP8.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 01-07-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:29:
Hmm, ik start Regenmeter op, even kijken wat het weer vanavond gaat worden (moet ik werken). Krijg ik een verzoek tot beoordelen van de app, okè dan. Maar de Regenmeter app blijkt niet mee beschikbaar in de Windows 8.1 store.

Wat gebeurt er toch allemaal? Is dat omdat er aan een universele app gewerkt wordt? :P

Werkt verder nog prima hoor, ook op WP8.
Klopt, doordat de naam reserveert moet worden (en ik 2 verschillende dev accounts had voor WP en W) moest ik de app verwijderen, en via mijn WP accounts nieuw dev account maken en de naam reserveren. Mergen van 2 account kan niet bij Microsoft, dus je bent sowieso al je reviews etc. kwijt. Erg vervelend.

Vandaar dat Regenmeter voor Windows uit de Store is, en de nieuwe universal versie ook niet als update binnenkomt maar als nieuwe app. Moet de oude versie dus updaten met een pop-up die de gebruiker erop wijst dat de huidige versie niet meer ondersteunt wordt en dat er een nieuwe gedownload moet worden.

Ik hoop vanavond weer even wat meters met de W8 versie te maken, die gaat erg snel (aangezien alles voor WP al geimplementeerd is - dat is heel fijn aan universal apps) :).

Ik zal de progress hier laten zien :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:28:
[...]
Ik hoop vanavond weer even wat meters met de W8 versie te maken, die gaat erg snel (aangezien alles voor WP al geimplementeerd is - dat is heel fijn aan universal apps) :).[...]
Betekent dat dat je de tiles nu ook goed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

ik ben ook erg benieuwd naar de Windows 8.1 versie van Regenmeter.

Ik vind de kaartweergave in de WP8.1 versie nu echt veel beter nu dan in vorige versies, en ook veel vloeiender.

[ Voor 7% gewijzigd door CAP-Team op 02-07-2014 17:18 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.