Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
Hey allen,

Sinds vrijdag staat Recepten Zoeker versie 3.0 in de store! :9 Dit zit er allemaal in:

Gratis versie:
- Mogelijkheid tot sorteren gevonden recepten;
- Meer zoekmogelijkheden;
- Laatst bekeken recept is nu offline beschikbaar;
- Er kan steeds 1 favoriet worden opgeslagen;
- Mogelijkheid tot mailen van receptlink;
- Rare tekens worden nu goed weergegeven.
- Andere bugfixes etc.

Link naar gratis versie:
http://www.windowsphone.c...c4-4a11-8c64-beb0887e6516

Betaalde versie:
- Onbeperkt offline favorieten opslaan;
- Laatste 25 recent bekeken recepten worden offline opgeslagen;
- Zoektermen worden automatisch aangevuld met oude zoektermen.

Betaalde versie:
http://www.windowsphone.c...6c-4b63-a041-7382fc2c45d9

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/promotie.png

[ Voor 11% gewijzigd door misjavs op 26-05-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Niet om het e.o.a. maar er staan al wat recepten apps in de store.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Tja, maar heb je die andere apps gezien... echt heel denderend zijn die nou ook weer niet, een aantal krijgen al slechte reviews door opstartproblemen of foutmeldingen en er zijn er een aantal die niet naar design gekeken hebben. Recepten zoeker ziet er goed uit en werkt ook lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
misjavs schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:11:
Hey allen,

Sinds vrijdag staat Recepten Zoeker versie 3.0 in de store! :9 Dit zit er allemaal in:

Gratis versie:
- Mogelijkheid tot sorteren gevonden recepten;
- Meer zoekmogelijkheden;
- Laatst bekeken recept is nu offline beschikbaar;
- Er kan steeds 1 favoriet worden opgeslagen;
- Mogelijkheid tot mailen van receptlink;
- Rare tekens worden nu goed weergegeven.
- Andere bugfixes etc.

Link naar gratis versie:
http://www.windowsphone.c...c4-4a11-8c64-beb0887e6516

Betaalde versie:
- Onbeperkt offline favorieten opslaan;
- Laatste 25 recent bekeken recepten worden offline opgeslagen;
- Zoektermen worden automatisch aangevuld met oude zoektermen.

Betaalde versie:
http://www.windowsphone.c...6c-4b63-a041-7382fc2c45d9

[afbeelding]
Mooi man.. Congratis :)

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
@misjavs: ziet er goed uit hoor! Klein taal-/typfoutje: bij de zoekresultaten staat 'Soorteren op' i.p.v. 'Sorteren op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
Makster schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:49:
@misjavs: ziet er goed uit hoor! Klein taal-/typfoutje: bij de zoekresultaten staat 'Soorteren op' i.p.v. 'Sorteren op'.
Haha ojee dat ik dat nog niet had gezien. Wellicht komt dat door die vierkante ogen van het debuggen.

Dat certificeren gaat trouwens echt retesnel: binnen twee uurtjes is het steeds gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Wat ik jammer vond aan Windows Phone was dat als je een site pint op het startscherm (Tweakers bijvoorbeeld) dan krijg je een screenshot te zien waar je met moeite uit kan halen dat het Tweakers.net was. En dat terwijl Android en iPhone vaak wel over een mooi icoontje beschikken. Een enkele site (Nrc bijvoorbeeld) heeft wel support voor de verschillende grootte tiles. Toen dacht ik, er moet eigenlijk een app zijn waarmee je sites aan het startscherm kunt pinnen waarbij gebruik gemaakt wordt van een mooi high-res icoontje. Het zou helemaal mooi zijn als je dan ook nog op de live tile kunt zien hoeveel ongelezen artikelen er zijn.

Afgelopen weekend heb ik even zitten klussen en het resultaat is SitePin geworden.

Het is een eerste versie. Ik heb een groot aantal populaire sites getest, waaronder natuurlijk Tweakers.net.

Mijn startscherm is er in ieder geval behoorlijk van opgefleurd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.intodevelopment.nl/images/sitepin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
@IntoDevel: Leuk idee, maar bij mij crasht de app elke keer als ik via een gepinde site naar de site toe wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
misjavs schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:57:
@IntoDevel: Leuk idee, maar bij mij crasht de app elke keer als ik via een gepinde site naar de site toe wil!
Hier zelfde probleem

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Hmm das nou jammer. Welke telefoon gebruiken jullie? Ik test het (de app gedownload uit de store) hier op een HTC 8X met WP8.1 en dat werkt wel. Ook de emulator werkt gewoon. Welke site(s) proberen jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door IntoDevel op 28-05-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
Nokia 820 met WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als iemand nog iets zoekt om een app voor te maken? www.duifmelden.nl

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
ik ook, testen met tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Driek schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:00:
[...]

ik ook, testen met tweakers.net
Oke thanks! Ik wacht even de crash-reports af en zal zo gauw als ik deze heb een bug-fix release doen, want ik kan het op mijn telefoon dus niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SitePin. Niet beschikbaar voor uw telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
GerCor schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:10:
SitePin. Niet beschikbaar voor uw telefoon.
SitePin is alleen beschikbaar voor Windows Phone 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

IntoDevel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:11:
[...]

SitePin is alleen beschikbaar voor Windows Phone 8.1.
Dat wordt straks wat als ik van T-Mobile de 8.1 kan downloaden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:19:
[...]

Dat wordt straks wat als ik van T-Mobile de 8.1 kan downloaden. :+
Waarom installeer je de Dev Preview niet? Ik zou niet kunnen wachten op een provider :). Werkt gewoon als een normale update, en je kunt verder updaten als de provider versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:59:
Als iemand nog iets zoekt om een app voor te maken? www.duifmelden.nl
De Windows Phone-markt is al erg klein, de NL-markt is daarbinnen nog eens een kleine subset. Dáárbinnen is de markt voor mensen die duiven interessant vinden zo verschrikkelijk klein dat ik er om durf te wedden dat een dergelijke app nooit meer dan 100 downloads zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Avalaxy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:54:
[...]

De Windows Phone-markt is al erg klein, de NL-markt is daarbinnen nog eens een kleine subset. Dáárbinnen is de markt voor mensen die duiven interessant vinden zo verschrikkelijk klein dat ik er om durf te wedden dat een dergelijke app nooit meer dan 100 downloads zal krijgen.
Waarschijnlijk wel maar sommige developers maken een app. voor zichzelf en stellen die dan beschikbaar. Het zou de eerste app. zijn. Voor Android en iOS is er ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Met een reden denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eerder omdat het allemaal nieuw is. En nou denk ik dat 100 downloads niet eens slecht is als ik sommige apps in de store bekijk. Ik denk dat bij zo'n 80/90% niemand de moeite doet zelfs een review te geven. Helaas staat er voor de 'kijker' niet het aantal downloads bij.

Het is ook alleen leuk op dagen dat er wordt gevlogen, en dat is meestal zaterdag. Zoals vandaag. Lijkt me voor een developer een leuke uitdaging. Is weer eens wat anders.

Maar goed, het kan. Niks moet. Het gaat mij er alleen om dat het weer eens iets anders is dan wat we al kennen. En dat er een app is die iOS en Android NIET hebben is op zich ook uniek.

Zo zou ik een afstandsbedieningsapp voor de Humax decoders ook toejuichen.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 31-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

CAP-Team schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:29:
Gaan jullie je apps nu ook omzetten naar Universal apps? :P
Ik heb mijn Windows 8 app Recipe4share nu ook in een universele app uitgevoerd. Dus nu is de app ook voor het eerst op Windows Phone 8.1 te installeren...

Windows 8

http://apps.microsoft.com...27-49aa-ae5a-b4164af1b55a

Afbeeldingslocatie: http://wscont2.apps.microsoft.com/winstore/1x/91994ef1-8b1e-4084-aae3-6c5e984303ad/Screenshot.246122.100000.jpg

Windows Phone 8.1

http://www.windowsphone.c...8e-4d20-aac9-d96c925455af

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/8fdc63ca-a88d-4b99-84fd-2831071ad560?imageType=ws_screenshot_large&rotation=0

[ Voor 22% gewijzigd door Swerfer op 01-06-2014 18:25 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mindergas.nl heeft nog geen windowsphone app, best informatief om zo je gasstanden bij te houden.
(en geen idee of je zomaar een app ervoor mag bouwen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Swerfer schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Ik heb mijn Windows 8 app Recipe4share nu ook in een universele app uitgevoerd. Dus nu is de app ook voor het eerst op Windows Phone 8.1 te installeren...

Windows 8

http://apps.microsoft.com...27-49aa-ae5a-b4164af1b55a

[afbeelding]

Windows Phone 8.1

http://www.windowsphone.c...8e-4d20-aac9-d96c925455af

[afbeelding]
Goed bezig! Maar als ik nog even wat commentaar mag geven (hoi remember me? :p)

De interface vind ik niet echt Windows Phone waardig. Waarom gebruik je niet de app-bar zoals die hoort bij Windows Phone? De manier waarop jij het hebt gedaan met custom buttons is heel erg lelijk en het leidt ertoe dat ik op de help pagina kan sorteren, wat natuurlijk nergens op slaat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m1rCrfg.png
Ook kan ik dat grijze vlak niet weghalen zonder op een van de sorteringen te klikken.

Over de help pagina gesproken, die hoort niet in de pivot te staan... de Pivot is voor verschillende soorten weergaven (filters) op dezelfde data. Kijk maar eens naar de Mail-app.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7FeWtvx.png
Deze pagina:

1) erg veel verspilde ruimte links en rechts. Die opvullen geeft ruimte voor een groter font en/of plaatje.
2) De afbeeldingen zouden allemaal hetzelfde formaat moeten zijn, dus misschien moet je ze croppen, dat zal veel mooier staan!
3) Het grijze vlak om de sterren heen vind ik ook jammer
4) "Search for recipes" hoort ook niet in de pivot maar in de app-bar. Dat gebeurt bijna in iedere app zo.

Kijk overigens naar beide screenshots, op mijn HTC 8x heb ik zwarte balken boven en onder, dat is ook jammer.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bedankt voor het commentaar. Ik zal in de volgende update al jouw opmerkingen proberen aan te pakken.

Tevens ga ik een transparante tile maken...

Edit:

Inmiddels is de volgende versie in de store te vinden. Wijzigingen:

- Help verwijderd. Deze komt misschien in een volgende versie terug.
- Grijze achtergrond rond de beoordeling sterren verwijderd.
- Gebruik gemaakt van de officiele bottom appbar. Ik vind alleen de balk te veel ruimte innemen en zoek nog naar hoe ik alleen de 3 puntjes in beeld kan krijgen zoals bij de Nokia Camera app.
- De zwarte balken boven en onder bij telefoons met een 720x1280 resolutie zijn nu opgelost door de viewbox waarin de app draait te 'stretchen'. Ik kan dat zelf niet testen omdat ik geen telefoon heb met die resolutie en de simulator draait niet op mijn laptop. @Ramon, kan jij bekijken of het stretchen niet teveel vervorming geeft? Het beeld wordt enigsinds in de hoogte uitgerekt... Een nettere oplossing vraagt om behoorlijk wat aanpassingen en ik zit dus met het probleem dat ik het niet kan testen in de praktijk.

Search staat nog wel in de Pivot. Waarschijnlijk in een volgende versie op een aparte pagina.
De transparante tile staat ook nog gepland voor de volgende versie.

[ Voor 97% gewijzigd door Swerfer op 02-06-2014 07:24 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:21:
Bedankt voor het commentaar. Ik zal in de volgende update al jouw opmerkingen proberen aan te pakken.

Tevens ga ik een transparante tile maken...

Edit:

Inmiddels is de volgende versie in de store te vinden. Wijzigingen:

- Help verwijderd. Deze komt misschien in een volgende versie terug.
- Grijze achtergrond rond de beoordeling sterren verwijderd.
- Gebruik gemaakt van de officiele bottom appbar. Ik vind alleen de balk te veel ruimte innemen en zoek nog naar hoe ik alleen de 3 puntjes in beeld kan krijgen zoals bij de Nokia Camera app.
- De zwarte balken boven en onder bij telefoons met een 720x1280 resolutie zijn nu opgelost door de viewbox waarin de app draait te 'stretchen'. Ik kan dat zelf niet testen omdat ik geen telefoon heb met die resolutie en de simulator draait niet op mijn laptop. @Ramon, kan jij bekijken of het stretchen niet teveel vervorming geeft? Het beeld wordt enigsinds in de hoogte uitgerekt... Een nettere oplossing vraagt om behoorlijk wat aanpassingen en ik zit dus met het probleem dat ik het niet kan testen in de praktijk.

Search staat nog wel in de Pivot. Waarschijnlijk in een volgende versie op een aparte pagina.
De transparante tile staat ook nog gepland voor de volgende versie.
App bar kun je als Mode op Minimized zetten. Dan zie je alleen de 3 puntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Niels9001 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:37:
[...]

App bar kun je als Mode op Minimized zetten. Dan zie je alleen de 3 puntjes!
Hmm... Ik werkte met een commandbar in de bottomappbar en die is niet te minimizen, ik dacht dat dat de nieuwe appbar was. Ik zal vanavond eens kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 02-06-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Voor de liefhebbers; de trainingsvideo's zijn (eindelijk) online verschenen..

http://www.microsoftvirtu...ws-phone-8-1-jump-start..

Original post...
Rowdy.nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:15:
[...]

Vorige week was er een driedaagse gratis online training op MVA; Building Apps for Windows Phone 8.1 Jump Start.
Laat je niet misleiden door Phone in de titel; het gaat over Universal Apps maken en Windows Phone en 'Big'* Windows komen evenveel aan bod. Over anderhalve week komen de videos van de sessies online, maar ondertussen kun je misschien al iets met de presentatie en de voorbeelden. Sessie 8 gaat over globalisatie.

Presentatie's dag 1 hier en voorbeelden hier.
Nieuwe link op m'n eigen OneDrive

Van de ene kant lijkt het wat ingewikkelder, maar het is enorm doorgevoerd. Je kunt nu ook eenvoudig de titel van je app globaliseren (en niet meer k*tten met assemblies om dat voor elkaar te krijgen) maar ook afbeeldingen kun je globaliseren. Het is iig wel totaal anders dan de vorige versies idd.

En ja, er is heel veel aangepast, aangezien ze nu grotendeels compatibel zijn met Windows dmv de WinRT (90%+). En ja, daar veranderd een hoop mee; maar dat betekend wel dat je heel eenvoudig voor alle platforms (W, WP, XBOX) kunt ontwikkelen..

* zoals de cursusleiders dit zo mooi noemden telkens.. :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Swerfer schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:02:
[...]

Hmm... Ik werkte met een commandbar in de bottomappbar en die is niet te minimizen, ik dacht dat dat de nieuwe appbar was. Ik zal vanavond eens kijken...
Je moet de "ClosedDisplayMode" parameter aanpassen:
code:
1
<CommandBar Background="#FF01A1D8" BorderBrush="{x:Null}" ClosedDisplayMode="Minimal">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:22

Punkrocker

Mostly harmless

Rowdy.nl schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:47:
Voor de liefhebbers; de trainingsvideo's zijn (eindelijk) online verschenen..

http://www.microsoftvirtu...ws-phone-8-1-jump-start..

Original post...

[...]
Technical Evangelist.... 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
Ben overlaatst nog eens begonnen aan men app aangezien WP 8.1 is uitgekomen. Heb dan maar ineens de full integration gedaan met contact store en app links in de "people hub".

Er zitten ook nog wat andere verbeteringen in zoals:
- Betere memory management
- Bugfixes natuurlijk
- Je kan nu duidelijk je progress zien van een show
- Je kan filteren op ongeziene episodes in de show list
- Nieuw design voor verschillende pagina's
- Je kan je "netwerk" beheren (friends, following, followers), en ook hun geschiedenis zien

De release zonder deze items voor 8.0 is momenteel submitted maar moet nog geaccepteerd worden.

http://www.windowsphone.c...c3-487b-9e78-56bfb8e83d5f

Screenshots:

http://1drv.ms/1mIKXUU

Volgende releases zullen vooral memory beheer verbeteren. Ben alles nu aan het omzetten naar "LongListSelector" met disposes van dingen die niet meer in het scherm zitten om zo memory die naar images gaan uit te sparen (had ik veeeeeeel eerder moeten doen)

[ Voor 14% gewijzigd door taurgis op 02-06-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Offtopic//

Overlaatst? Uit welke streek van Nederland of België is dat? (ik bedoel het niet negatief hoor, maar overlaatst heb ik nog nooit van gehoord. :? )

//Ontopic

App ziet er zo op het eerste gezicht super strak uit.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 02-06-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
//offtopic

Het vlaams woordenboek :p

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/overlaatst

//ontopic

De 8.0 versie is geaccepteerd in de Marketplace!

[ Voor 3% gewijzigd door taurgis op 02-06-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
taurgis schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:26:
Ben overlaatst nog eens begonnen aan men app aangezien WP 8.1 is uitgekomen. Heb dan maar ineens de full integration gedaan met contact store en app links in de "people hub".

Er zitten ook nog wat andere verbeteringen in zoals:
- Betere memory management
- Bugfixes natuurlijk
- Je kan nu duidelijk je progress zien van een show
- Je kan filteren op ongeziene episodes in de show list
- Nieuw design voor verschillende pagina's
- Je kan je "netwerk" beheren (friends, following, followers), en ook hun geschiedenis zien

De release zonder deze items voor 8.0 is momenteel submitted maar moet nog geaccepteerd worden.

http://www.windowsphone.c...c3-487b-9e78-56bfb8e83d5f

Screenshots:

http://1drv.ms/1mIKXUU

Volgende releases zullen vooral memory beheer verbeteren. Ben alles nu aan het omzetten naar "LongListSelector" met disposes van dingen die niet meer in het scherm zitten om zo memory die naar images gaan uit te sparen (had ik veeeeeeel eerder moeten doen)
Ook de incheck functionaliteit, zeg maar dat je kan inchecken bij een TV serie. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
CokeZero schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Ook de incheck functionaliteit, zeg maar dat je kan inchecken bij een TV serie. ?
Dat is inderdaad één van de functies (dit zat er wel al 2 jaar in). http://www.trakt.tv is eigenlijk social media voor tv-shows. Delen waarnaar je aan het kijken bent.

[ Voor 4% gewijzigd door taurgis op 03-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
GerCor schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:46:
Offtopic//

Overlaatst? Uit welke streek van Nederland of België is dat? (ik bedoel het niet negatief hoor, maar overlaatst heb ik nog nooit van gehoord. :? )

//Ontopic

App ziet er zo op het eerste gezicht super strak uit.
En in Brabant wordt dit woord ook gewoon gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb nu net de derde versie van mijn eerste WP app voor WP8.1 gesubmit en zou over een uurtje of 2 in de store moeten staan. Ik heb aardig wat van de opmerkingen van Ramon ter harte genomen en aangepakt. De laatste update bevat nu ook progressrings omdat langzame internet verbindingen anders voor lege pagina's kunnen zorgen waarbij mensen afhaken. Nu zien ze in ieder geval dat de app nog bezig is met data binnen te halen...

@Ramon: Valt het op dat het beeld op jouw telefoon iets uitgerekt is? Ik heb achter mijn computer wat screenshots uitgerekt in de verhouding zoals hij op 720x1280 ook uitgerekt zou worden en eigenlijk valt het nauwelijks op. Jouw mening hoor ik ook graag of van iemand anders met een 720x1280 of 1080x1920 resolutie...

Nog even de naam en link van de app:

Recipe4share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Ik ben bezig met een simpele WP app die inmiddels bij klaar is. Om het te publiceren in de store moet je screenshots toevoegen (WXGA, 768x1280, en de andere resoluties worden dan automatisch gemaakt). De emulator kan niet draaien op mijn computer, en mijn telefoon is 720p (720x1280). Screenshots van mijn telefoon scalen wordt niet echt mooi/duidelijk..

Iemand tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Zoals je in de post boven je kan lezen, heb ik een soort van zelfde probleem. Maar ik vind het erg meevallen hoe de 'ge-strech-de' afbeelding eruit ziet. Alleen scalen naar 1080x1920 zal niet echt zinvol zijn... Gebruik wel een goed programma als paintshop of zo om te schalen, niet paint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer, misschien twee puntjes van kritiek.

Je gebruikt nogal vaak het woord 'kan' waar je 'kun(t)' moet schrijven. O, en ik heb zelf veel moeite met het woord 'uitprinten'. Het apparaat zelf heet printer, dus een printer print een print. Als het apparaat 'uitprinter' had geheten dan zou ik ook begrip voor 'uitprinten' kunnen opbrengen. Dus: 'je kan kunt het document printen', en niet 'je kan het document uitprinten'. Nou ben ik geen taaldeskundige maar vroeger sprak je over een 'uitdraai' printen. Misschien is dat in de loop der tijd uitprinten geworden.

En dan heb ik het over de teksten in jouw apps. Als je het in een forum schrijft heb ik er veel minder moeite mee.

Uiteraard geheel vrijblijvend. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

@GerCor, thanks, je hebt gelijk en ik zal het aanpassen. Als ik snel type dan wil ik nog wel eens mijn enigzinds Zaanse dialect typen.

Uitprinten wordt vaak in de volksmond gebruikt, een soort van 'opnoteren' krijg je dan. Je hebt dus helemaal gelijk. 'Printen' wordt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
IntoDevel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:03:
[...]

Oke thanks! Ik wacht even de crash-reports af en zal zo gauw als ik deze heb een bug-fix release doen, want ik kan het op mijn telefoon dus niet reproduceren.
Zag dat je hem hebt geupdated.
Hij werkt 1 keer, daarna crasht hij wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Driek schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Zag dat je hem hebt geupdated.
Hij werkt 1 keer, daarna crasht hij wederom!
Thanks voor de feedback. Ik krijg geen crash reports binnen. Dus ik moet het min of meer op de gok doen. De code die de site opent is niet heel spannend, dus het is vreemd dat het toch fout gaat. Ik doe mijn best om het op te lossen. Heb nu net weer een nieuwe release gedaan, hopelijk fixt dat je issue. (Gelukkig worden releases nu binnen een half uur goedgekeurd en staan ze met een paar uur in de store. Een tijdje terug moest je nog 7 dagen wachten ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

In het thema van aankomend wk:
2014 WK
Zoek naar de oranje leeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpentrax
  • Laatst online: 19-12-2017
Eind deze week gaat de closed beta van start voor de opvolger op mijn alweer twee jaar oude app genaamd Find My Music:

http://www.windowsphone.c...9a-41c5-bd99-81f9f4766594.

De plannen en prototypen voor "Find My Music Too" hebben eigenlijk veel te lang op de plank gelegen en het moet er nu echt maar eens van gaan komen. De erbarmelijk slome en kapotte Xbox Music app in WP8.1 was voor mij inspiratie om het project weer op te pakken en het vooral beter te doen. Find My Music Too zoekt bliksemsnel, biedt een volwaardige muziekspeler functionaliteit en de oude loved tracks/ hartjes (die Microsoft aan het uitfaseren is) zijn vervangen door een intern favorieten systeem waarin je naar hartelust albums, artiesten, tracks en genres kunt markeren.

Ik zoek nog betetesters om het beestje flink aan de tand te voelen voor hij public gaat. Gebruik je je Windows Phone om naar je (lokale) muziek te luisteren en ben je Xbox Music ook zat? Stuur me gerust een berichtje met je Microsoft ID en ik voeg je toe aan de beta participants :)

In tegenstelling tot Find My Music 1 zal de nieuwe versie minimaal Windows Phone 8.0 vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik ben Xbox Music helemaal niet zat. Maar goed, ik koop tegenwoordig de muziek ook op Xbox Music. Mijn CD's liggen ergens in huis .... zou alleen niet weten waar. Xbox Music mist een aantal belangrijke Nederlandse artiesten zoals Jan Smit en Gerard Joling. Vind ik zelf niet erg want zou dat nou juist nooit kopen, maar maakt Xbox Music voor Nederlanders niet direct populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:55:
Xbox Music mist een aantal belangrijke Nederlandse artiesten zoals Jan Smit en Gerard Joling.
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind 43 nummers op Joling, met 7 die je moet kopen (of 30sec preview). Zo slecht is Xbox Music toch ook weer niet? (ok, over smaak valt te twisten :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:08:
Ik vind 43 nummers op Joling, met 7 die je moet kopen (of 30sec preview). Zo slecht is Xbox Music toch ook weer niet? (ok, over smaak valt te twisten :P).
En allemaal van voor 2000 zeker :+

Ik heb wel eens een Twitterbericht gedaan naar Jan Smit, zijn zusje en Gerard Joling. Geen van de 3 reageert. Ik denk zelf dat ze onder het label van Jan Smit vallen en afspraken hebben met Apple/iTunes.

Zoals gezegd, mij maakt het niks uit. Maar een soort iTunes top huppelepup mis ik wel. Het gaat mij er natuurlijk om dat Windows Phone met een goede Xbox Music invulling van Nederlandse sterren een argument is om een Windows Phone te kopen. Nu dragen deze sterren in ieder geval op geen enkele manier bij.

Ik heb Nokia Nederland de 'tip' gedaan de Lumia door Jan Smit te laten promoten, of een paar Lumia's weg laten geven door bijvoorbeeld Radio 538. Vonden ze een prima plan, maar ik heb van een uitvoering nooit iets gemerkt. Je weet nooit welke contracten artiesten hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 06-06-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Serpentrax schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:39:
Eind deze week gaat de closed beta van start voor de opvolger op mijn alweer twee jaar oude app genaamd Find My Music:

http://www.windowsphone.c...9a-41c5-bd99-81f9f4766594.

De plannen en prototypen voor "Find My Music Too" hebben eigenlijk veel te lang op de plank gelegen en het moet er nu echt maar eens van gaan komen. De erbarmelijk slome en kapotte Xbox Music app in WP8.1 was voor mij inspiratie om het project weer op te pakken en het vooral beter te doen. Find My Music Too zoekt bliksemsnel, biedt een volwaardige muziekspeler functionaliteit en de oude loved tracks/ hartjes (die Microsoft aan het uitfaseren is) zijn vervangen door een intern favorieten systeem waarin je naar hartelust albums, artiesten, tracks en genres kunt markeren.

Ik zoek nog betetesters om het beestje flink aan de tand te voelen voor hij public gaat. Gebruik je je Windows Phone om naar je (lokale) muziek te luisteren en ben je Xbox Music ook zat? Stuur me gerust een berichtje met je Microsoft ID en ik voeg je toe aan de beta participants :)

In tegenstelling tot Find My Music 1 zal de nieuwe versie minimaal Windows Phone 8.0 vereisen.
Ziet er wel fraai uit! Dit werkt met lokale nummers op je telefoon?

Helaas ben ik ook niet super blij met Xbox Music op WP.. Maar op mijn Xbox One ben ik super tevreden (HD clips :9~), en de web player voor op mijn werk (Windows 7) maken heel veel goed. En dat voor nog geen 8 euries per maand.

Ik wacht nog steeds op Netflix dat ik offline kan cachen (voor in de trein bijv.). Dan ben ik helemaal van het downloaden af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik hoop nog steeds op Poweramp voor Windows Phone, maar het zal wel nooit gebeuren denk ik.

Zou wel tof zijn, gewoon een muziekspeler die media af kan spelen, ook lokaal. ook andere formaten zoals bijvoorbeeld FLAC, en met een uitgebreide equaliser. Als ze voor IOS en Android bestaan, waarom dan niet voor Windows Phone? :(
Maar goed, volgens mij waren voorheen voor o.a. de eq functie de api's te beperkt binnen WP. Hopelijk is het nu met 8.1 weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Het is eigenlijk heel simpel waarom ze niet bestaan. Microsoft levert maar een aantal codecs mee met WP8. Dat zijn toevallig precies die die de default video- en audiospelers ook kunnen afspelen. Wil je andere codecs en bestandsformaten ondersteunen zal je zelf die codecs moeten gaan schrijven. Nu kan je wel bijv. de source van ffmpeg (of andere libraries) pakken, maar die moet je wel eerst helemaal lopen verbouwen voordat het überhaupt werkend is op WP8. Dat kost enorm veel tijd en een redelijke dosis kennis. Twee zaken die de drempel zo enorm hoog maken dat de meesten het niet eens proberen en er tot op heden volgens mij nog niemand is geweest die het al werkend heeft gekregen en die dit project daadwerkelijk heeft gedeeld met de buitenwereld. Volgens mij zijn er wel wat apps die het gebruiken onderwater, maar je schiet jezelf enorm in de voet (als commerciële ontwikkelaar) als je zoiets publiekelijk beschikbaar maakt.

Overigens is VideoLan zelf wel bezig geweest met het porten naar Windows 8, dus het zal ongetwijfeld iets makkelijker zijn tegenwoordig.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Helaas ben ik ook niet super blij met Xbox Music op WP.. Maar op mijn Xbox One ben ik super tevreden (HD clips :9~),
Jaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaa, Boehoe jij hebt -gratis- een Xbox ONE. (nee hoor, grapje) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om die gratis xbone te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:36:
Het is eigenlijk heel simpel waarom ze niet bestaan. Microsoft levert maar een aantal codecs mee met WP8. Dat zijn toevallig precies die die de default video- en audiospelers ook kunnen afspelen. Wil je andere codecs en bestandsformaten ondersteunen zal je zelf die codecs moeten gaan schrijven. Nu kan je wel bijv. de source van ffmpeg (of andere libraries) pakken, maar die moet je wel eerst helemaal lopen verbouwen voordat het überhaupt werkend is op WP8. Dat kost enorm veel tijd en een redelijke dosis kennis. Twee zaken die de drempel zo enorm hoog maken dat de meesten het niet eens proberen en er tot op heden volgens mij nog niemand is geweest die het al werkend heeft gekregen en die dit project daadwerkelijk heeft gedeeld met de buitenwereld. Volgens mij zijn er wel wat apps die het gebruiken onderwater, maar je schiet jezelf enorm in de voet (als commerciële ontwikkelaar) als je zoiets publiekelijk beschikbaar maakt.

Overigens is VideoLan zelf wel bezig geweest met het porten naar Windows 8, dus het zal ongetwijfeld iets makkelijker zijn tegenwoordig.
Ja, ach, er zijn al wel apps die flac ondersteunen op Windows Phone.. ;) DUs je zou zeggen dat er toch al een codec moet zijn voor bijvoorbeeld FLAC. ;)

Bijvoorbeeld Light is er een van. Alleen de interface van die app is niet zo handig. Tevens geen EQ functie.
http://www.windowsphone.c...49-4bcd-becd-4083ce825ca4

Hmm, spoke too soon.. Schijnbaar is er inmiddels een app die beide doet. maar eens proberen denk ik! :)
http://www.windowsphone.c...8d-4819-9ed3-b35040c08b67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:38:
[...]
Jaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaa, Boehoe jij hebt -gratis- een Xbox ONE. (nee hoor, grapje) 8)
Haha, en 2x Lumia 925, 1x Lumia 800, 1x Lumia 820, 1x Lumia 625 en 1x 12 maanden Xbox Live :). Microsoft en Nokia hebben goede acties gehad de afgelopen 2 jaar. *Patsen*
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:42:
Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om die gratis xbone te krijgen ;)
Lijkt erop dat deze niet meer in DVLUP te verkrijgen is. Volgens mij hebben Sverre en ik de enige 2 in NL weten te bemachtigen. Wel jammer voor alle andere kanshebbers :(.

Wat bestellen jullie zoal bij DVLUP? Ik heb nog 4k aan punten open staan dus bestel denk ik nog een aantal Nokia wireless chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ontwikkel al meer dan een jaar niet meer voor WP. Wel jammer, vond het altijd wel fijn, maar heb nu en niet veel tijd en geen idee dat echt de moeite waard is en er is geen bedrijf die momenteel om een part-timer staat te springen voor (deels) WP devwerk, dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:19:
Ik ontwikkel al meer dan een jaar niet meer voor WP. Wel jammer, vond het altijd wel fijn, maar heb nu en niet veel tijd en geen idee dat echt de moeite waard is en er is geen bedrijf die momenteel om een part-timer staat te springen voor (deels) WP devwerk, dus tja..
Begrijpelijk.. Ik heb ook nog steeds veel op de planning staan (universeel maken van Regenmeter, Huetro en Trein). Maar komt er simpelweg niet van door tijds gebrek. Dit soort acties helpen wel moet ik zeggen om af en toe wat tijd te maken, toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, ik ontwikkel helemaal niks omdat ik het niet eens kan. Maar zou ik het kunnen dan zou ik dat vooral voor mezelf doen en niet omdat er veel werk in te krijgen is. Zoals Niels9001 die regenmeter heeft gemaakt. Lijkt mij gewoon erg leuk als je weet dat het bij anderen gewild is en dat ze het gaan gebruiken. Jouw app verschijnt op hun beeldscherm, waar dan ook in Nederland. En elke keer als het gaat regenen geeft JOUW APP daar een notificatie van op HUN scherm.

Gewoon erg leuk je dat te realiseren. Maar dat neemt niet weg dat motivaties om geen Windows app te maken ook prima is, wat mij betreft. Zelf weten.

Die Rudy Huijn is ook begonnen met apps te maken voor Windows Phone en heeft daar, wat ik er van begrepen heb, toch een leuke baan aan overgehouden. Als je ergens goed in bent, komt de vraag naar jouw talent vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
For those who are interested;

Ik heb een klein onderzoek gedaan, naar hoe eenvoudig het is om een app-submit te manipuleren in de WP-store. Het bijbehorende blogje staat hier vermeld - en de (honepot)app hieronder was de test-case...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/fa6c2c3c-e0cb-4f7a-a096-517ac7d578bc?imageType=ws_icon_large

The Kardashian Tape
View the secret Kardashian tape and share it with all your friends!

Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/kardashian_promo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:18
Zijn er nog vissers onder de programmeurs? Ik mis een app van http://www.vangstenregistratie.nl/
Is er uiteraard wel bij appeltje en robotje. Moet nu elke keer thuis op de tablet alles alsnog invoeren. Een wp app zou geniaal zijn. Misschien een idee als je er app wil maken maar niet weet waarover

[ Voor 12% gewijzigd door robkrekel op 06-06-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zijn er zo weinig Nederlandse WP gebruikers? Omdat veel 1st party apps missen.
Waarom zijn er zo weinig 1st party apps? Omdat zo weinig mensen in Nederland een WP hebben.

Iets waar ik me echt aan erger, de arrogantie en domheid van bedrijven "oh, iOS en Android hebben samen 90% van de markt, laten we WP maar lekker links liggen"

Gelukkig zijn er mensen onder ons die gewoon verschrikkelijk goede 3rd party apps kunnen schrijven, regelmatig beter dan de 1st party, maar het is nogsteeds vervelend.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Dat zou best kunnen. Al denk ik dat er iets meer vissers zijn dan mensen die zich met duivensport bezig houden. Verder kan je het maar in de groep gooien, wellicht dat er een enthousiaste programmeur tussen zit die toevallig ook graag vist, en zin heeft om dit te maken. Laat ik het verder zo zeggen, als ik het zelf kon had ik het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 127% gewijzigd door Whatson op 15-08-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpentrax
  • Laatst online: 19-12-2017
Niels9001 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Thanks! Ja, enkel lokale nummers. Helaas was je in 7.0 tot en met 8.0 gebonden aan de dichtgetimmerde MediaPlayer API die je nog niet eens toestaat om de queue (now playing) te modificeren. In feit mag een third-party app dus weinig meer doen dan aan de native mediaplayer vragen of deze alsjeblief zijn geïndexeerde collectie wil terugsturen en of die een bepaalde songcollection (album, artist, enkel nummer) zou willen afspelen. Dat zal dus met FMM2 niet veel anders zijn, maar het gebeurt wel op de achtergrond en je hoeft die slome Xbox Music Front-end dus niet meer op te starten om je albums te verkennen of muziek te zoeken. :)

Vanaf 8.1 zou een echt native player theoretisch wel kunnen omdat apps nu rechtsreeks van de SD card mogen lezen en daarbij ook in de muziekfolder mogen komen. Dat is voor mij echter nog even een brug te ver.

De beta is nu live:

http://www.windowsphone.c...8b-4205-bf2f-d4b130843d3b

Beta deelnemers worden nog steeds geaccepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

robkrekel schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:43:
[...]
Dat zou best kunnen. Al denk ik dat er iets meer vissers zijn dan mensen die zich met duivensport bezig houden. Verder kan je het maar in de groep gooien, wellicht dat er een enthousiaste programmeur tussen zit die toevallig ook graag vist, en zin heeft om dit te maken. Laat ik het verder zo zeggen, als ik het zelf kon had ik het wel gedaan.
Geen idee hoeveel zich met vissen bezighouden maar aan de duivenwedstrijden doen 20.000 Nederlanders mee. Ik denk dat ze allemaal met gemiddeld 20 duiven meedoen, dus zo'n 400.000 duiven vliegen er elke zaterdag. Leuke database lijkt mij.

Maar zelfs dat boeit mij niet. Waar het om gaat is dat alle duivenmelkers die meedoen zenuwachtig achter hun scherm zitten te kijken welke plaats ze innemen. Je kunt dus 1 zijn maar omdat je dichterbij woont vindt er een berekening plaats en kan iemand die een stuk verderop woont en zijn duiven dus later binnenkomen, na jou weer nr. 1 worden.

Elke zaterdag weer spannend, voor die duivenmelkers. Het is dan ook een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik wou er geen wedstrijdje van maken hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

robkrekel schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 07:55:
Ik wou er geen wedstrijdje van maken hoor :D
Nee, zo vat ik het ook niet op hoor. Maar heb je een idee hoeveel mensen meedoen aan de vissport? Ik heb geen flauw idee. Een collega van mij vist ook graag maar of hij aan wedstrijden meedoet weet ik eigenlijk niet eens. Meestal 'schrik' ik van de hoeveelheid mensen. Blijken er altijd veel meer dan ik had gedacht.

En ik gun iedereen een Windows app van zijn sport of hobby.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 07-06-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De vraag is niet zozeer hoeveel mensen zo'n sport beoefenen, maar wat het aandeel Windows Phone is onder die mensen. Daarnaast, als je zelf niet zo'n sport beoefent is het wat minder aantrekkelijk zo'n app te maken. Als ze nou allemaal ook nog zouden willen betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

We gaan natuurlijk naar 8.1 universele apps. 1 keer kopen, op ruim 80 apparaten te installeren. Dus, alleen Windows Phone is het niet meer.

Ik heb zelf helemaal niks met duiven. Maar wel met de techniek. Duif komt thuis, gaat het hok in en antennes vangen het signaal van een chip op die aan de poot van de duif zit. Op die manier wordt de duif geklokt. De klok geeft dat signaal weer door aan het automatisch doormeldsysteem zodat het op internet verschijnt.

Het automatisch meldsysteem is nieuw. De meeste duivenmelker voeren het allemaal zelf handmatig in.

Per duif kost het 15 eurocent om mee te kunnen doen bij nationale vluchten, 30 eurocent bij internationale vluchten. Mijn broer doet meestal mee met 30 duiven. Dus, of € 4,50 of € 9,-- per wedstrijd.

Dan maak ik mij persoonlijk niet druk over een euro voor een app. Duivenmelkers geven relatief veel geld uit aan hun hobby. Ik denk dat het bij sportvissers niet veel anders is.

Ik denk zelf dat als de app 5 euro zou kosten het die duivenmelkers niks kan schelen. Het zijn eenmalige kosten. En veel plezier. Ik, die verder niks met de duivensport heb, zou de app direct kopen.

Zo heb ik de apps van Niels ook gekocht. Ik reis nooit met de trein, heb de app ook niet geïnstalleerd, maar wel gekocht. Om Niels te steunen. Ook de Regenmeter apps heb ik gekocht. Die gebruik ik op mijn telefoon en Surface 2.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 07-06-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/6cb09156-7ca4-49de-a810-6f779a86da03?imageType=ws_icon_large
News Live Tiles door Koen-D
Met deze app kun je RSS feeds pinnen op je start screen als live tile die automatisch geupdate wordt! Tweakers.net is gratis beschikbaar dus download de app nu!

Ik heb ook maar eens geprobeerd een simpele app in elkaar te knutselen, echt programmeren kan ik namelijk niet. De collectie met sites die in de app zit kan ik zonder een update uitbreiden. Feedback is zeer welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Koode op 07-06-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Koen-D schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:05:
[afbeelding]
Met deze app kun je RSS feeds pinnen op je start screen als live tile die automatisch geupdate wordt! Tweakers.net is gratis beschikbaar dus download de app nu!

Ik heb ook maar eens geprobeerd een simpele app in elkaar te knutselen, echt programmeren kan ik namelijk niet. De collectie met sites die in de app zit kan ik zonder een update uitbreiden. Feedback is zeer welkom!
Als aanvulling op custom rss zou je ook nog een zoekfunctie kunnen toevoegen. Je kan hier voor gebruik maken van de api van feedly ( http://cloud.feedly.com/v3/search/feeds?q=ZOEKTERM ) ik maak hier ook gebruik van in mijn app headline tile en het werkt perfect!

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

IntoDevel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:39:
Wat ik jammer vond aan Windows Phone was dat als je een site pint op het startscherm (Tweakers bijvoorbeeld) dan krijg je een screenshot te zien waar je met moeite uit kan halen dat het Tweakers.net was. En dat terwijl Android en iPhone vaak wel over een mooi icoontje beschikken. Een enkele site (Nrc bijvoorbeeld) heeft wel support voor de verschillende grootte tiles. Toen dacht ik, er moet eigenlijk een app zijn waarmee je sites aan het startscherm kunt pinnen waarbij gebruik gemaakt wordt van een mooi high-res icoontje. Het zou helemaal mooi zijn als je dan ook nog op de live tile kunt zien hoeveel ongelezen artikelen er zijn.

Afgelopen weekend heb ik even zitten klussen en het resultaat is SitePin geworden.

Het is een eerste versie. Ik heb een groot aantal populaire sites getest, waaronder natuurlijk Tweakers.net.

Mijn startscherm is er in ieder geval behoorlijk van opgefleurd :)

[afbeelding]
Helaas is bij mij deze app er helemaal mee opgehouden. De tegels doen het nog wel (jammer alleen bij tweakers lukte "Mijn Topics" wel, maar "MyReact" niet.

Maargoed, klik op een tegel, ik zie het startscherm en daarna stopt hij. Toen hij het nog deed (in het begin), kwam het startscherm niet tevoorschijn.
Nokia 925, met WP8.1 met de laatste update.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De site Neowin heeft wel zoiets, als je die site pint (Windows 8 iig) dan krijg je een soort live tile met de rss feed. Zou leuk zijn als Tweakers dat ook had.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
CAP-Team schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:46:
De site Neowin heeft wel zoiets, als je die site pint (Windows 8 iig) dan krijg je een soort live tile met de rss feed. Zou leuk zijn als Tweakers dat ook had.
Dat is dus precies wat mijn app News Live Tiles doet! Ik vond het ook erg jammer dat veel sites geen live tile hadden, en met deze app maak je heel simpel wel zo'n mooie live tile van de rss feed! Tweakers is gratis beschikbaar in de app.
Instatic schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:36:
[...]

Als aanvulling op custom rss zou je ook nog een zoekfunctie kunnen toevoegen. Je kan hier voor gebruik maken van de api van feedly ( http://cloud.feedly.com/v3/search/feeds?q=ZOEKTERM ) ik maak hier ook gebruik van in mijn app headline tile en het werkt perfect!
Bedankt voor de tip, ik heb de app geupdate met een zoekfunctie! Binnen een uur zal deze te downloaden zijn in de store :)

[ Voor 29% gewijzigd door Koode op 09-06-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
GerCor schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:13:
[...]

Maar heb je een idee hoeveel mensen meedoen aan de vissport?
Er zijn op de site die ik poste 24000 mensen ingeschreven, tenminste, dat zag ik op de android app staan gisteravond. Het aantal mensen wat regelmatig aan sportvissen doet is echter vele malen groter: http://www.sportvisserijn...im_2_miljoen_sportvissers. Hiervan is 20% sportvisser, welke meer geïnteresseerd zouden zijn in een app. Dat zijn er dus 400.000, waarvan 3% een wp phone heeft? Dus een potentieel van van 12000 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Je vergeet dat een hoop mensen misschien vissen heeft als hobby, maar niet zit te wachten op allerlei apps mbt de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Er staat ook duidelijk bij potentieel. En ik had al een behoorlijke filtering gemaakt he :d

Maar goed, zo dwaalt het topic wel erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xxxneoxxx schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:30:
Je vergeet dat een hoop mensen misschien vissen heeft als hobby, maar niet zit te wachten op allerlei apps mbt de hobby.
Ja, prima argument. :? (gokje: je bent of ambtenaar of ICT-er?)

Zo zit ik bij de ABN-AMRO en zit helemaal niet te wachten op een Rabo of ING app. Microsoft had een YouTube app gemaakt, zat de firma YouTube ook niet op te wachten. Van de 1.000 apps zijn 999 apps voor mij ook overbodig, want ik gebruik ze ook niet.

Dus, wat kan iemand motiveren een Windows app te maken, naast de talloze OV- en weerapps? Een onderwerp zoals duiven en vissen. En maak de app dan vooral omdat jij het zelf leuk vindt een app te maken. En kijk dan eens of iemand de app óók leuk vindt en gaat gebruiken.

Misschien onnodig om te zeggen maar zo is bijvoorbeeld Facebook ook groot geworden. Jij hebt een idee, een plan, en dan kijk je of mensen dat leuk vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 10-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Hoor net via twitter dat ze er zelf al mee bezig zijn. Dat is mooi nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Koen-D schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:05:
[afbeelding]

Mooie app. Klein interactie kritiek puntje: de "pin" knop in de app reageert niet helemaal lekker. je moet er echt heel precies op tappen om de pagina te laten pinnen. Het lijkt wel alsof dat knopje draggable is ofzo, want je ziet em dan even stuiteren maar er gebeurt verder niets. ik moest meestal 3 of 4x tikken voor ik een pagina gepinned kreeg. Dat voelt wel echt anders aan dan andere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
.Johnny schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:13:
[...]

Mooie app. Klein interactie kritiek puntje: de "pin" knop in de app reageert niet helemaal lekker. je moet er echt heel precies op tappen om de pagina te laten pinnen. Het lijkt wel alsof dat knopje draggable is ofzo, want je ziet em dan even stuiteren maar er gebeurt verder niets. ik moest meestal 3 of 4x tikken voor ik een pagina gepinned kreeg. Dat voelt wel echt anders aan dan andere apps
Bedankt voor je feedback. Ik denk dat je de eerste keer al wel goed tikt, maar wat er onder andere dan gebeurt is de feed downloaden om de notificaties meteen te tonen als de tile gepinned is. De app is dan dus al bezig maar dat zie je nergens, ik ga kijken of ik op 1 of andere manier duidelijk kan maken dat de app bezig is met pinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GerCor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Ja, prima argument. :? (gokje: je bent of ambtenaar of ICT-er?)
Ad hominem much..? Maar ja, om je vraag te beantwoorden ja, toevallig ICTer. Consultancy kant. Maar goed, we zitten ook op een ict gerelateerde website, dus die is niet zo heel moeilijk te gokken lijkt mij. Verder deed ik volgens mij niets anders dan een m.i. vrij ruime schatting van een andere gebruiker nuanceren. Een bedrijf kijkt gewoon naar of ergens een markt voor is. Ik bedoel, het is leuk als een ontwikkelaar een app maakt voor 2 gebruikers hoor, maar een bedrijf gaat er die effort niet in steken, trust me. En ik kan mij voorstellen dat een ontwikkelaar op een gegeven moment ook stopt met ontwikkelen als hij ziet dat zijn/haar app nauwelijks gebruikt wordt. Kost nml toch wat vrije tijd schat ik zo in. ;)

En als we dan toch aan de slag gaan met aannames; ik zie je haast verzoekjes plaatsen aan anderen om voor jou een app te ontwikkelen; ik mag dus aannemen dat jij zelf geen ontwikkelaar bent? :+

[ Voor 30% gewijzigd door xxxneoxxx op 11-06-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, dus jij hebt helemaal niks van mijn argument om een app te ontwikkelen begrepen. En dat ik zelf geen app kan maken had ik al een paar keer geschreven dus dat mag je dan ook rustig aannemen.

Hoe dan ook, ik geloof niet dat jij hier een bedrijf kunt aanwijzen in deze topic die een app heeft ontwikkeld. Zijn allemaal vrijwilligers, die het voor zichzelf doen.

Ik doe niks in de ICT maar weet wel als gebruiker wat ik wil. Geen consult voor nodig.

Misschien nog eens teruglezen. Ik vraag aan niemand een app voor mij te maken. Ik wees potentiële ontwikkelaars op een richting die ze zouden kunnen kiezen als ze niet weer de zoveelste OV of weerapp willen maken. Namelijk de duivensport. Ook schrijf ik dat ik zelf niks met duiven heb dus voor mij hoef je het niet te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 11-06-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:40:
Hoe dan ook, ik geloof niet dat jij hier een bedrijf kunt aanwijzen in deze topic die een app heeft ontwikkeld. Zijn allemaal vrijwilligers, die het voor zichzelf doen.
Ehm, nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GerCor schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:40:
Ja, dus jij hebt helemaal niks van mijn argument om een app te ontwikkelen begrepen. En dat ik zelf geen app kan maken had ik al een paar keer geschreven dus dat mag je dan ook rustig aannemen.

Ik doe niks in de ICT maar weet wel als gebruiker wat ik wil. Geen consult voor nodig.

Misschien nog eens teruglezen. Ik vraag aan niemand een app voor mij te maken. Ik wees potentiële ontwikkelaars op een richting die ze zouden kunnen kiezen als ze niet weer de zoveelste OV of weerapp willen maken. Namelijk de duivensport. Ook schrijf ik dat ik zelf niks met duiven heb dus voor mij hoef je het niet te doen.
Nogmaals; Wikipedia: Argumentum ad hominem

Verder zeg je dat het de vrijwillige ontwikkelaars zijn die het voor zichzelf doen. Ik denk juist dat ze het, zeker in geval van een hoop vrijwillige ontwikkelaars, juist voor de eindgebruikers doen. Waar deze discussie ook over gaat. Of er uberhaubt eindgebruikers zijn. Dat het zeg maar de moeite loont. Tuurlijk om jezelf uit te dagen in eerste instantie, maar net zo goed omdat mensen het waarderen lijkt mij. Een app maken is 1 ding, deze vervolgens onderhouden iets met de input doen van je eindgebruikers is m.i. nog veel uitdagender.

Bedrijven doen het voornamelijk voor zichzelf. Als dienst richting klanten om deze zo aan zich te binden, op termijn dus om omzet te genereren..
En ja, je gedraagt je inderdaad als een gebruiker. Getuige ook het veelvuldig gebruik van het woord "ik" in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
.Johnny schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:13:
[...]

Aangepast, ik laat nu een overlay zien, vooralsnog alleen bij custom sites, waaruit duidelijk wordt dat de app bezig is met pinnen. Voor de sites uit de in-app collectie voeg ik dit zsm toe, maar dit lukte me nog niet.
enomiss schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:09:
[...]

Super idee. Livetile ziet er ook strak uit en transparant. Alleen jammer dat de website in-app opent en niet in de normale IE. Daarom zal ik deze app toch niet gebruiken. Is het mogelijk dat je dit aanpast of als optie biedt?
Ik heb deze optie toegevoegd voor custom sites (na in-app purchase dus), vink daar 'Open site in fullscreen browser' uit.

Ik heb de update (1.2.4.0) ingediend bij de store dus waarschijnlijk verschijnt deze vanavond of morgen in de store.
Note: de zoekfunctie werkt momenteel niet door een DDoS attack op Feedly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xxxneoxxx schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:32:
[...]

Nogmaals; Wikipedia: Argumentum ad hominem

Verder zeg je dat het de vrijwillige ontwikkelaars zijn die het voor zichzelf doen. Ik denk juist dat ze het, zeker in geval van een hoop vrijwillige ontwikkelaars, juist voor de eindgebruikers doen. Waar deze discussie ook over gaat. Of er uberhaubt eindgebruikers zijn. Dat het zeg maar de moeite loont. Tuurlijk om jezelf uit te dagen in eerste instantie, maar net zo goed omdat mensen het waarderen lijkt mij. Een app maken is 1 ding, deze vervolgens onderhouden iets met de input doen van je eindgebruikers is m.i. nog veel uitdagender.

Bedrijven doen het voornamelijk voor zichzelf. Als dienst richting klanten om deze zo aan zich te binden, op termijn dus om omzet te genereren..
En ja, je gedraagt je inderdaad als een gebruiker. Getuige ook het veelvuldig gebruik van het woord "ik" in je post.
Ik heb van de meeste ontwikkelaars geen idee waarom ze een app voor de Windows Phone maken. Ik heb daar ook helemaal geen oordeel over. Ik vind elke reden prima. Ik weet van Niels9001, dat hij het in eerste instantie om drie redenen deed:

1. Omdat hij Windows Phone geweldig vindt;
2. Omdat hij de bestaande apps (destijds toen hij begon met zijn eerste app) niet Windows waardig vond;
3. Voor zichzelf, om de gratis 'prijzen' die Microsoft weggeeft.

En nu maakt hij zich druk om de waarderingen die zijn apps krijgen.

Het kan best zijn dat er ontwikkelaars zijn die denken bakken geld te verdienen met hun apps, maar er zijn ook gratis apps.

Weer een ander denkt misschien: ik begin met een geweldig idee voor een app en als dat aanslaat, misschien start ik dan wel een bedrijf(je) en ga geld verdienen. Eindelijk van mijn werkgever af.

En zo zullen er nog wel een aantal motivaties te noemen zijn, maar uiteindelijk zijn we allemaal egoïsten en doen alles wat we vrijwillig doen, voor onszelf.

Nogmaals, welke reden dan ook, ik heb er geen oordeel over. Allemaal prima. En mijn motivatie heb ik al toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:10:
[...]

Ik heb van de meeste ontwikkelaars geen idee waarom ze een app voor de Windows Phone maken. Ik heb daar ook helemaal geen oordeel over. Ik vind elke reden prima. Ik weet van Niels9001, dat hij het in eerste instantie om drie redenen deed:

1. Omdat hij Windows Phone geweldig vindt;
2. Omdat hij de bestaande apps (destijds toen hij begon met zijn eerste app) niet Windows waardig vond;
3. Voor zichzelf, om de gratis 'prijzen' die Microsoft weggeeft.

En nu maakt hij zich druk om de waarderingen die zijn apps krijgen.

Het kan best zijn dat er ontwikkelaars zijn die denken bakken geld te verdienen met hun apps, maar er zijn ook gratis apps.

Weer een ander denkt misschien: ik begin met een geweldig idee voor een app en als dat aanslaat, misschien start ik dan wel een bedrijf(je) en ga geld verdienen. Eindelijk van mijn werkgever af.

En zo zullen er nog wel een aantal motivaties te noemen zijn, maar uiteindelijk zijn we allemaal egoïsten en doen alles wat we vrijwillig doen, voor onszelf.

Nogmaals, welke reden dan ook, ik heb er geen oordeel over. Allemaal prima. En mijn motivatie heb ik al toegelicht.
Ik denk inderdaad dat veel (vrijwillige) devs het zowel voor zichzelf doen als voor anderen.

De motivatie voor mij om een duiven-sport app te bouwen is vrijwel 0, aangezien ik er zelf niet aan doe (en er dus zelf niks aan heb) en er ook niet schat rijk van kan worden.

Bij, vooral, Regenmeter en Huetro lag dat anders. Bestaande apps waren al nihil, en ook nog eens slecht. Regenmeter en Huetro zijn daar over heen gegaan, door meer features, maar vooral een veel betere UX. Dat vind ik zelf, maar gezien de reviews en reacties ben ik niet de enige :). En inderdaad, dat laatste geeft je weer motivatie om verder te gaan en nog betere apps te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
robkrekel schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:52:
Zijn er nog vissers onder de programmeurs? Ik mis een app van http://www.vangstenregistratie.nl/
Is er uiteraard wel bij appeltje en robotje. Moet nu elke keer thuis op de tablet alles alsnog invoeren. Een wp app zou geniaal zijn. Misschien een idee als je er app wil maken maar niet weet waarover
Als er niemand mee bezig is wil ik hier wel tijd voor maken. Dat zal niet deze maand worden aangezien ik met een groot project bezig ben :)
Maar als het te lekker weer is ga ik liever vissen dan coden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Laptop mee en lekker buiten coden dan toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:10:
[...]

Ik denk inderdaad dat veel (vrijwillige) devs het zowel voor zichzelf doen als voor anderen.

De motivatie voor mij om een duiven-sport app te bouwen is vrijwel 0, aangezien ik er zelf niet aan doe (en er dus zelf niks aan heb) en er ook niet schat rijk van kan worden.

Bij, vooral, Regenmeter en Huetro lag dat anders. Bestaande apps waren al nihil, en ook nog eens slecht. Regenmeter en Huetro zijn daar over heen gegaan, door meer features, maar vooral een veel betere UX. Dat vind ik zelf, maar gezien de reviews en reacties ben ik niet de enige :). En inderdaad, dat laatste geeft je weer motivatie om verder te gaan en nog betere apps te bouwen!
Met alle respect maar zoveel features zitten er niet in Regenmeter en jouw mooiste app vind ik trein. Huetro kan ik niet beoordelen want ik heb dat 'systeem' niet. Maar, nogmaals, een duivenapp is voor iemand die iets zoekt als onderwerp misschien een interessante. Ik heb zelf ook niks met duiven en het kan mij ook niks schelen of er een duivenapp komt. Ik heb daarbij gezegd: duivenmelkers geven relatief veel geld uit aan hun hobby, dus je zou het niet eens gratis hoeven aanbieden.

Maar ik vind het jammer als mensen met ideeën komen (duivenapp, vissportapp) voor een Windows Phone app, iemand anders allemaal zaken gaan opnoemen waarom je daarvoor geen app zouden moeten maken.

Groot probleem voor Microsoft/Windows Phone is het gebrek aan apps. Je ziet ondertussen dat vooral grote internationale en grote Amerikaanse bedrijven nu ook met hun officiële apps komen.

Maar even een ander voorbeeld. Mijn vriendin heeft op haar iPhone een P2000 app. Eergisteren zaten we in de tuin en hoorde van eerst de politie een sirene, daarna leek het wel of de hele brandweer kazerne was uitgerukt. Windows Phone heeft ook een aantal P2000 apps. Maar wel van mindere kwaliteit en ze zien er niet uit. Mijn vriendin klikt op de app en de melding en de app laat precies de locatie op een kaart zien wat er aan de hand is. Heb je op Windows Phone niet.

Ik zie ook gebruikers van OneNote. Vinden ze handig voor een boodschappenlijstje. Oké, zal wel, maar de iPhone heeft een app daar kun je een winkel kiezen, zet je een boodschappenlijstje in en zodra je in de buurt komt van die winkel, krijg je een melding dat je daar nog boodschappen wilt halen.

Zijn een paar dingen waar het Windows Phone nog aan ontbreekt. Goeie, mooie en nuttige apps. Maar ik heb hoop en geduld. Er staat vast ooit iemand op, en jij bent daar ook druk mee bezig, die alles net dat beetje meer geeft.

Het aantal HUE gebruikers die een Windows Phone hebben is vast een stuk lager dan het aantal duiven of vissen liefhebbers. Maar toch maak jij een app, ook al kun je niet weten hoeveel gebruikers je gaat krijgen. Zou je het toch ook vervelend vinden als iemand tegen jou gaat zeggen: 'moet je niet aan beginnen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
[...] Zou je het toch ook vervelend vinden als iemand tegen jou gaat zeggen: 'moet je niet aan beginnen'
Betwijfel ik, want volgens mij maakt hij die app toch in eerste instantie voor zichzelf. Blijkbaar miste hij zo'n app.
Had ik aan duivensport gedaan, had ik wellicht wel die app gemaakt. Ik heb hier nog steeds een aantal licenties liggen waar ik helemaal niets mee doe.

Vooral nu Qt een beta binding voor WinRT heeft gemaakt: http://qt-project.org/wiki/WinRTBuild

Qt Blog: Bringing the magic of Qt to Windows Runtime
We’ve been hard at work on the Windows Runtime (WinRT) port and it’s about time we share a bit with all of you. For Qt 5.3, we’re releasing the WinRT port as Beta quality, with most of the Qt Essentials modules in functional form (including QML & Quick). We also have preliminary tooling support, so you can get started on WinRT as quickly as you would on any other supported Qt platform.

An API for modern devices

As a reminder, Windows Runtime is a new API largely tied to Windows Store Apps, or applications which run within the Modern UI environment. It has C++ bindings (among other languages), and can be used on Windows 8, Windows Phone 8, and Windows RT – running the gamut from budget smartphones to high-end PCs. That’s a lot of devices.
[...]
Met een beetje geluk lukt het ze (in samenwerking met Microsoft) om de development compleet Windows-onafhankelijk te maken. Je kan namelijk al compleet zonder Visual Studio werken, maar je hebt nog steeds wat spul nodig uit de SDK, waaronder de MS device debugger. Als ze dit kunnen omzetten is dat erg mooi meegenomen :) Voor WinRT devices schijn je al een andere debugger te kunnen gebruiken, dus wellicht met de reintegratie van WP8 in WinRT dat het allemaal wel goed komt ^^

[ Voor 63% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Rhndy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:33:
[...]

Als er niemand mee bezig is wil ik hier wel tijd voor maken. Dat zal niet deze maand worden aangezien ik met een groot project bezig ben :)
Maar als het te lekker weer is ga ik liever vissen dan coden ;)
robkrekel schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:09:
Hoor net via twitter dat ze er zelf al mee bezig zijn. Dat is mooi nieuws!
Ze zijn er dus al mee bezig. Weet niet of dat is omdat ik in mijn tweet even een linkje van dit topic geplaatst heeft, of dat het puur toeval is.
Maar je kan lekker vissen gaan dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
[...]
Met alle respect maar zoveel features zitten er niet in Regenmeter
In vergelijking met DE regenapp toendertijd.
[...]Maar even een ander voorbeeld. Mijn vriendin heeft op haar iPhone een P2000 app. Eergisteren zaten we in de tuin en hoorde van eerst de politie een sirene, daarna leek het wel of de hele brandweer kazerne was uitgerukt. Windows Phone heeft ook een aantal P2000 apps. Maar wel van mindere kwaliteit en ze zien er niet uit. Mijn vriendin klikt op de app en de melding en de app laat precies de locatie op een kaart zien wat er aan de hand is. Heb je op Windows Phone niet.

Ik zie ook gebruikers van OneNote. Vinden ze handig voor een boodschappenlijstje. Oké, zal wel, maar de iPhone heeft een app daar kun je een winkel kiezen, zet je een boodschappenlijstje in en zodra je in de buurt komt van die winkel, krijg je een melding dat je daar nog boodschappen wilt halen.
Helemaal gelijk in, en ben ik helemaal met je eens. Dit soort (hele goeie en mooie!) apps moeten er komen.
[...]Het aantal HUE gebruikers die een Windows Phone hebben is vast een stuk lager dan het aantal duiven of vissen liefhebbers. Maar toch maak jij een app, ook al kun je niet weten hoeveel gebruikers je gaat krijgen. Zou je het toch ook vervelend vinden als iemand tegen jou gaat zeggen: 'moet je niet aan beginnen'
Zou kunnen, maar ik vlieg geen duiven en vis ook niet.. Hue heb ik dan weer wel, bestaande apps waren kut, en ik besloot dat ik het beter wilde en kon. Motivatie zat dus.

Is hier al op Tweakers al een verzamel-topic over apps die we graag zouden willen zien op WP?
En dan niet nutteloos roepen, maar bijv. Titel, voorbeelden op andere platformen, en data bronnen (als dat nodig is). Met misschien een rating systeem?

Zo kunnen devs kijken welke apps graag gewilt zijn, kunnen ze inspiratie op doen van andere platformen en weten ze meteen welke API ze kunnen gebruiken. Zo kunnen devs kijken wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Klinkt goed maar ik denk dat we meer succes hebben met developers zoals jij. 'Ik wil die app, die er al zijn zijn kut, dus maak ik het zelf wel even.'

En Niels, ik heb je al vaak genoeg de hemel in geprezen maar omdat jij oog hebt voor detail. Ik zag op RTL-nieuws dat zij geanimeerde icoontjes gebruiken bij bijvoorbeeld bliksemflitsen en regen. Dus, jij gebruikt voor regenmeterapp statische icoontjes maar What about geanimeerd? En dat ook op een Live-Tile?

Maar misschien kan dat nog helemaal niet in 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Moeten dan wel rustige, cleane animaties zijn, niet zo'n carnaval als ik soms tegenkom ^^
Niels9001 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:56:
[...]
Is hier al op Tweakers al een verzamel-topic over apps die we graag zouden willen zien op WP?
En dan niet nutteloos roepen, maar bijv. Titel, voorbeelden op andere platformen, en data bronnen (als dat nodig is). Met misschien een rating systeem?

Zo kunnen devs kijken welke apps graag gewilt zijn, kunnen ze inspiratie op doen van andere platformen en weten ze meteen welke API ze kunnen gebruiken. Zo kunnen devs kijken wat
Heh, ik was het alweer helemaal vergeten, maar was toch echt anderhalf jaar geleden bezig om zoiets op te zetten op een aparte website. Wellicht dat dat nog steeds een idee is... Ik wacht nog even af op crossplatform ontwikkelen denk ik. Is me momenteel iets teveel werk om Win8.1 te installeren.
Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.