Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Instatic schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:34:
Ik heb weer een nieuwe app in de store: Headline Tile. Het idee is simpel je voert je favoriete rss feeds in en de tile van de app laat de laatste headlines van deze feeds zien. De tile kan aangepast worden naar je eigen smaak dus je kan zelf kiezen hoeveel headlines er weergegeven moeten worden (het is ongeveer leesbaar tot 20 items per kant van de tile) ook kan je nog wat extra dingen wijzigen zoals font grootte en de positie van de tekst.

De app is hier te downloaden: http://www.windowsphone.c...f5-4c46-b347-82bdb74bce95

De app in de store is niet gratis, maar als je even een dm stuurt met je live id dan voeg ik je toe aan de gratis beta.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Cool.. Zo mooi zijn als je op een of andere manier "breaking" headlines automagisch een andere kleur zou kunnen geven, zodat je meteen ziet wat belangrijk is. Maar goed, weet niet of dat in elke RSS feed als tag toegevoegd zit.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_2iban.png

[YouTube: http://youtu.be/G2D7il_4d6A]

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/64955b55-c4a8-4adb-a767-7f083d442a20?imageType=ws_icon_large
2IBAN door deathgrunt

Zet een regulier rekeningnummer om naar IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 08:55
Vrij nutteloos, gaat allemaal automatisch in de banken apps van ING, Rabobank etc.
In mijn app laatst crashes van het besturingssysteem zelf op mijn bordje gekregen, nog meer mensen bij wie dit het geval is?

[ Voor 11% gewijzigd door Wietsee. op 06-05-2014 20:41 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Valt wel mee; vanaf 1 augustus 2014 is het verplicht om je eigen - reguliere - rekening in te voeren als IBAN.

Voor zowel internationaal, als nationaal betalingsverkeer.

Dus het kan handig zijn - lijkt mij - om even snel een rekeningnummer om te zetten op deze manier.

Maar dat is mijn persoonlijke mening; ik maak de apps voor mezelf en verspreid ze gratis voor wie er behoefte aan heeft.

In die zin kan je een regen-app ook als zinloos bestempelen; als ik wil weten of het regent, kijk ik wel even it het raam :)

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-05-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:55:
[...]
In die zin kan je een regen-app ook als zinloos bestempelen; als ik wil weten of het regent, kijk ik wel even it het raam :)
Behalve dan dat die app ook laat zien of het gaat regenen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Behalve dan dat die app ook laat zien of het gaat regenen ^^
True :)

Nou ja, ik kreeg gewoon eergisteren het verzoek van mijn Fiscalist of ik één van mijn zakelijke rekeningen wilde inboeken als IBAN.

Ik kende die niet uit mijn hoofd, zocht naar een app om je rekening om te zetten naar IBAN en kon die niet vinden... dus ik heb gisteren zelf maar deze app in elkaar gezet.

Fiscalist blij, ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het zal ook zeker wel een handige app zijn hoor. Dit zijn precies die dingen die je dan eens een keer nodig hebt en van baalt dat het er niet is, maar anders echt zoiets van hebt van "dat mensen tijd hebben genomen zo'n app te maken..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wietsee. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:39:
Vrij nutteloos, gaat allemaal automatisch in de banken apps van ING, Rabobank etc.
In mijn app laatst crashes van het besturingssysteem zelf op mijn bordje gekregen, nog meer mensen bij wie dit het geval is?
Lekker genuanceerd ook weer. Gewoon een beetje je mede ontwikkelaars de grond in boren met dit soort opmerkingen. :r

Ik vind het iig een betere app dat de regenthet.in app. De zoveelste weer app die nauwelijks iets toevoegd. Ik belde vorige week mijn vriendin op die in de (kleine) stad werkt waar we ook wonen. Ik vraag of ik haar op moet halen met de auto van het werk. Zij vraagt waarom. Ik antwoord omdat het hier (ik was thuis) dondert en bliksemt en de straat onder water was gelopen. Bij haar op het werk, was geen drupje gevallen... Tja dan kan ik wel in de regenthet.in weer app kijken of het regent in Deventer, maar dat deed het dus wel en tegelijkertijd ook niet 8)7 De weer apps beginnen een beetje de scheet apps te vervangen lijkt het wel.....

Je zou als ontwikkelaar zijnde je mede ontwikkelaars moeten steunen (en nee ik ben geen ontwikkelaar) ipv af te kraken (en ja ik kraak nu ook af, maar puur om de opmerking van Wietsee).

@Deathgrunt: ik heb al bijna een jaar de OverOpIBAN app op mijn telefoon staan. Is een app van De Nederlandse Bank zelf....

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 07-05-2014 07:01 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
MRELynx schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 06:59:
[...]

Lekker genuanceerd ook weer. Gewoon een beetje je mede ontwikkelaars de grond in boren met dit soort opmerkingen. :r
Het was misschien wat kort door de bocht, dus mijn excuses daarvoor.
Ik vind het iig een betere app dat de regenthet.in app. De zoveelste weer app die nauwelijks iets toevoegd.
Ik heb nog wel een aantal ideeën met mooie, nieuwe functionaliteit in gedachten die ik na m'n examens wil gaan inplementeren.

weg

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 07-05-2014 09:45 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

weg

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 07-05-2014 09:45 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
weg

[ Voor 175% gewijzigd door PaT op 07-05-2014 09:48 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Er is hier op het forum maar 1 scheidsrechter en dat zijn wij mods. Over elkaar heen vallen over een uitspraak, waar nota bene nog excuses voor wordt gemaakt, is absoluut niet gewenst in dit topic.

Om die reden heb ik een aantal reactie weg gehaald.
Nu dan ook weer over op de orde van de dag en een beetje lief voor elkaar zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MRELynx schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 06:59:
[...]@Deathgrunt: ik heb al bijna een jaar de OverOpIBAN app op mijn telefoon staan. Is een app van De Nederlandse Bank zelf....
Ha ha, die doet inderdaad - bijna - hetzelfde als mijn versie!

Als ik dat had geweten, had ik mijn app niet eens gemaakt... maar dat geeft ook wel de zwakte van de store weer;

Ik had gezocht (nadat ik handmatig mijn banknr. moest omzetten naar IBAN) of er een IBAN-app in de store stond... en ik kon niets vinden (met de normale zoektermen).

Dus toen dacht ik 'laat ik dan zelf maar een script + app maken om zo iets te bouwen'...

Overigens was het een privé-hackaton, ik wilde ook kijken of ik binnen 24 uur een app / logo / promo-film kon maken. Uiteindelijk was het maar een paar uur werk (alles bij elkaar).

Gekke is dat als je specifiek zoekt op '2IBAN' mijn app onderaan staat - met heel veel niet-relevante apps er boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:28:
[...]

Cool.. Zo mooi zijn als je op een of andere manier "breaking" headlines automagisch een andere kleur zou kunnen geven, zodat je meteen ziet wat belangrijk is. Maar goed, weet niet of dat in elke RSS feed als tag toegevoegd zit.
Er wordt helaas nergens weergegeven of het om breaking news gaat of niet.
Het ziet er vaak zo uit:

<item>
<title>...</title>
<link>...</link>
<description>...</description>
<author>....</author>
<category>....</category>
<comments>....</comments>
<enclosure ..../>
<guid>....</guid>
<pubDate>....</pubDate>
<source>....</source>
</item>
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:20:
[afbeelding]

[video]

[afbeelding]
2IBAN door deathgrunt

Zo een filmpje is wel heel cool :) Ik kan geen emulator draaien op mijn laptop helaas :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:33:
[...]

True :)

Nou ja, ik kreeg gewoon eergisteren het verzoek van mijn Fiscalist of ik één van mijn zakelijke rekeningen wilde inboeken als IBAN.

Ik kende die niet uit mijn hoofd, zocht naar een app om je rekening om te zetten naar IBAN en kon die niet vinden... dus ik heb gisteren zelf maar deze app in elkaar gezet.

Fiscalist blij, ik blij :)
Voor mij, geloof ik, ook vrij nutteloos maar ik vind de app zelf ontzettend goed gemaakt. Filmpje is ook een geweldige toevoeging inderdaad. Misschien nog in de Europese talen beschikbaar maken?

Hulde dus :)F

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Maken jullie gebruik van Telerik? zo ja wat zijn je ervaringen hiermee? Ik heb namelijk eindelijk genoeg DVLUP punten om iets leuks aan te schaffen, maar ik weet niet zeker of ik deze voor Telerik moet inwisselen.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Ja, gebruikt voor zowel Win8 als WP8. Erg tevreden over hun componenten. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ligt het nou echt aan mij of zijn die XAML van de universal apps echt verk*t? Normaal UI lijkt opeens niet meer te schalen, alles wordt super klein op de 5.5 1920 x 1080 emulator terwijl het prima eruit ziet op een 1280 x 768 op 4.7".

Microsoft maakt het je weer echt weer moeilijk. Laat het nou gewoon eens zoals het was..

*EDIT*
Lol, een nieuwe universal hub app - zonder iets te veranderen runnen, en dan krijg je dit.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/hgjhg.png

Wtf, dit moet je toch niet willen? Liever een UI dat helemaal wordt opgeblazen dan dit. (Hebben die phablet mensen maar pech als het niet geoptimaliseerd is, sorry :)).

[ Voor 35% gewijzigd door Niels9001 op 07-05-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb dus hoofdstuk 6 doorgenomen van Rowdy z'n presentaties maar dat geeft nog geen oplossing voor mijn frustratie dat bij een Universal app de elementen er allemaal wat anders uitzien in WP en Win :P Erg irritant dat WP om m'n TextBox elementen een margin heen zet (van 3 a 4 pixels) terwijl Windows dit niet doet bijvoorbeeld. Zit je continu 2 usercontrols te maken, alleen maar om dingetjes als margin goed te zetten.

Echt een goede responsive UI maken is volgens mij ook niet makkelijk te doen? Ik heb de sessie van Build gekeken en die van tom verhoeff maar de oplossing vind ik niet niet echt prettig. Visual States die dingen aan gaan lopen passen in je code :? Code die je meerdere keren dupliceert voor de verschillende visual states :? In code-behind checken welke visual state actief moet zijn aan de hand van schermresolutie e.d. :?

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Instatic schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:36:
Zo een filmpje is wel heel cool :) Ik kan geen emulator draaien op mijn laptop helaas :(
Thx, eigenlijk was het filmpje nog meer de bedoeling dan de app zelf...

Ik "kom" van het Android-platform (veel in Java geschreven ooit) en daar kon je - in de store - naast screenshots ook filmpjes van je app plaatsen. Ter indicatie en referentie...

Bij Windows Phone kan dat (nog) niet, dus ik had maar besloten zelf iets in elkaar te steken... Een soort walk-through van je app (nadrukkelijk geen promo-film - daar is die veel te langdradig voor).

Overigens kan ik óók geen emulator draaien op mijn pc (daar is die te oud voor...), maar ik heb het filmpje gewoon gemaakt met een Lumia 820 / USB-cable / Windows Phone 8.1 en de gratis MS desktop-app 'project to my screen'.

Als je dat hebt, zie je (in die desktop-app) live het beeld van je telefoon (iets vertraagd; Windows Phone rendert 60 frames per seconde, de usb-cable geeft er maar 30 van door).

Met een normaal screencapture-software heb ik dan weer het beeld dat ik op mijn desktop zag (en afkomstig was van mijn telefoon) opgenomen als raw AVI.

Die AVI - tenslotte - heb ik via een masker over die 3d-render van de telefoon gezet en dat weer als filmpje in 3dsMAX weggeschreven (en nabewerkt in Vegas Studio).

Dus met hele simpele middelen, een pc uit 2006 en wat innovatie kom je een heel eind :)

Trouwens, die hele 3d-render van de telefoon is helemaal geen 3d, maar gewoon zo plat als het maar zijn kan :) Alleen beweegt hij zó snel (en ik heb motion blur toegevoegd om het te verbergen), neem je het waar als echt 3d... zie stills (het is een plat plaatje, geskinned op een vierkant met ronde hoeken...).

Windows Phone... think different :)

[YouTube: http://youtu.be/n5mVfyCwYD4]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GVX2Suz.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MBzTv21.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jk3NclR.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UoSAxtD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
[b][message=42197957,noline]Echt een goede responsive UI maken is volgens mij ook niet makkelijk te doen? Ik heb de sessie van Build gekeken en die van tom verhoeff maar de oplossing vind ik niet niet echt prettig. Visual States die dingen aan gaan lopen passen in je code :? Code die je meerdere keren dupliceert voor de verschillende visual states :? In code-behind checken welke visual state actief moet zijn aan de hand van schermresolutie e.d. :?
Universal apps zijn nog vrij nieuw en op Windows Phone is het eigenlijk pas sinds de 1520 relevant om over schermgroottes na te denken. Zowel Peter Torr in zijn build sessie als ik in mijn TechDays sessie proberen een aantal mogelijke oplossingen voor te stellen, maar het komt er eigenlijk neer dat "de" oplossing er nog niet is. Peter heeft online het een en ander geschreven over zijn LayoutRules code, die het makkelijker maakt om bepaalde tactieken met visualstates te implementeren, maar daarvan zegt hij zelf ook dat het nog niet perfect is.

Via de mail heb ik zowel met Peter als met andere developers al flinke discussies gehad over wat nou de aanpak is, er zijn voorstanders van de LayoutRules aanpak, maar ook voorstanders van een aanpak die meer op behaviors gebaseerd is. Daarnaast moet ik wel zeggen dat een aantal van mijn voorbeeld stammen uit de tijd dat Windows 8.1 net uit was, voor universal apps zou ik daar nog wat langer over nadenken.

In mijn ogen wil je uiteindelijk controls hebben die zelf al een groot deel van de afhandeling voor hun rekening nemen (Peter geeft daar ook een voorbeeld van), zodat je in je volledige view alleen nog hoeft te bepalen of een bepaalde control zichtbaar is en hoe veel ruimte die dan evt. krijgt. Dat is allemaal goed te doen met VisualStates en behoorlijk overzichtelijk. Verder moet iedereen vooral zijn eigen oplossingen blijven delen, zodat we uiteindelijk tot een aantal best-practices kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
tomverhoeff schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Universal apps zijn nog vrij nieuw en op Windows Phone is het eigenlijk pas sinds de 1520 relevant om over schermgroottes na te denken. Zowel Peter Torr in zijn build sessie als ik in mijn TechDays sessie proberen een aantal mogelijke oplossingen voor te stellen, maar het komt er eigenlijk neer dat "de" oplossing er nog niet is. Peter heeft online het een en ander geschreven over zijn LayoutRules code, die het makkelijker maakt om bepaalde tactieken met visualstates te implementeren, maar daarvan zegt hij zelf ook dat het nog niet perfect is.

Via de mail heb ik zowel met Peter als met andere developers al flinke discussies gehad over wat nou de aanpak is, er zijn voorstanders van de LayoutRules aanpak, maar ook voorstanders van een aanpak die meer op behaviors gebaseerd is. Daarnaast moet ik wel zeggen dat een aantal van mijn voorbeeld stammen uit de tijd dat Windows 8.1 net uit was, voor universal apps zou ik daar nog wat langer over nadenken.

In mijn ogen wil je uiteindelijk controls hebben die zelf al een groot deel van de afhandeling voor hun rekening nemen (Peter geeft daar ook een voorbeeld van), zodat je in je volledige view alleen nog hoeft te bepalen of een bepaalde control zichtbaar is en hoe veel ruimte die dan evt. krijgt. Dat is allemaal goed te doen met VisualStates en behoorlijk overzichtelijk. Verder moet iedereen vooral zijn eigen oplossingen blijven delen, zodat we uiteindelijk tot een aantal best-practices kunnen komen.
Wat nou als ik een UI heb wat niet bestaat uit een lijst of grid oid, maar ik gewoon wil dat de UI die op 480*800 wordt getekend zichzelf helemaal opblaast op een 1920*1080 6" scherm? Wat is daar de makkelijkste preset voor?

Dit werkte namelijk zo met Silverlight/WP8.0. Graag krijg ik die feature ook weer terug. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:35
Niels9001 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:57:
[...]

Wat nou als ik een UI heb wat niet bestaat uit een lijst of grid oid, maar ik gewoon wil dat de UI die op 480*800 wordt getekend zichzelf helemaal opblaast op een 1920*1080 6" scherm? Wat is daar de makkelijkste preset voor?

Dit werkte namelijk zo met Silverlight/WP8.0. Graag krijg ik die feature ook weer terug. Tips?
Het makkelijkst is dan waarschijnlijk de Viewbox control. Zorg dat je rootobject binnen de Viewbox een gedefinieerde width/height heeft en geef de Viewbox eventueel een bepaalde stretchmode mee (net als met images).

<Viewbox Stretch="Uniform">
<Grid Width="480" Height="800"

</Grid>
</Viewbox>

De Viewbox schaalt het automatisch op de manier die jij specificeert, alle content blijft gewoon interactief etc.

[ Voor 1% gewijzigd door tomverhoeff op 08-05-2014 16:06 . Reden: Extra verduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik had juist wel zin om mijn app na de examens ook universal te maken, en dus ook voor Windows 8 beschikbaar te maken.
Nu ik dit allemaal zo lees kan ik daar beter mee wachten...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Avalaxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:53:
Ja, gebruikt voor zowel Win8 als WP8. Erg tevreden over hun componenten. Wat wil je weten?
Niets specifieks ik wilde weten of het de moeite waard is :) Maar uit je reactie kan ik afleiden dat dit wel het geval is :D
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Overigens kan ik óók geen emulator draaien op mijn pc (daar is die te oud voor...), maar ik heb het filmpje gewoon gemaakt met een Lumia 820 / USB-cable / Windows Phone 8.1 en de gratis MS desktop-app 'project to my screen'.
Thanks voor deze tip!! _/-\o_ Heb het net werkend gekregen :D Heb ik weer wat te doen in de zomervakantie.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Instatic schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:59:
[...]Thanks voor deze tip!! _/-\o_ Heb het net werkend gekregen :D Heb ik weer wat te doen in de zomervakantie.
Graag gedaan :)

Als je die 'project my screen' op je PC hebt draaien- dan kan je op <ESC> drukken om hem niet fullscreen te krijgen.

Vervolgens gebruik ik http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx om de sessie op te nemen als AVI (of eigenlijk FBR en daarna converteer ik het naar AVI).

Zelf heb ik een betaalde versie, maar hij is er ook gratis (en 100% functioneel - voor waar ik hem in deze case heb gebruikt). Ze vragen wel je mailadres ter - gratis - registratie, maar daar gebruik ik een tijdelijke mail-alias voor; https://meltmail.com/

Je kan in 'project my screen' je telefoon besturen via de muis - maar dan zie je die ook terug in het filmpje (alle muisbewegingen, toetsenbord-aanslagen, etc... worden visueel opgenomen).

Dus je kan je telefoon ook gewoon met je vingers besturen, dan zie je geen echte interactie op je scherm (van een muis) en dan oogt het wat meer 'native'.

[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 08-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:20:
[afbeelding]

[video]

[afbeelding]
2IBAN door deathgrunt

Handige app _/-\o_ thx

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Instatic schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Niets specifieks ik wilde weten of het de moeite waard is :) Maar uit je reactie kan ik afleiden dat dit wel het geval is :D
Het zijn zeer uitgebreide componenten waar een hoop aan te customizen valt. Voor WP ben ik uiteindelijk bij Telerik terecht gekomen omdat ik een chart nodig had die met het open source alternatief (sparrow?) 10+ seconden nodig had om een paarduizend datapunten te renderen. De telerik componenten deden hetzelfde in een fractie van een seconde :z Bovendien kon je daar veel meer mee :)

Support van ze is trouwens ook awesome. Binnen 24 uur antwoord, en meestal maken ze een project voor je waarin ze jouw probleem isoleren en na proberen te bootsen, met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:13:
[...]

Graag gedaan :)

Als je die 'project my screen' op je PC hebt draaien- dan kan je op <ESC> drukken om hem niet fullscreen te krijgen.

Vervolgens gebruik ik http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx om de sessie op te nemen als AVI (of eigenlijk FBR en daarna converteer ik het naar AVI).

Zelf heb ik een betaalde versie, maar hij is er ook gratis (en 100% functioneel - voor waar ik hem in deze case heb gebruikt). Ze vragen wel je mailadres ter - gratis - registratie, maar daar gebruik ik een tijdelijke mail-alias voor; https://meltmail.com/

Je kan in 'project my screen' je telefoon besturen via de muis - maar dan zie je die ook terug in het filmpje (alle muisbewegingen, toetsenbord-aanslagen, etc... worden visueel opgenomen).

Dus je kan je telefoon ook gewoon met je vingers besturen, dan zie je geen echte interactie op je scherm (van een muis) en dan oogt het wat meer 'native'.
Je kunt bij Project My Screen (bij Advanced) aangeven of je een cirkel wil zien (kleur kun je zelf instellen) bij touch input. Of bedoel je dat niet?

Yee-hah, gisteren nieuw Regenmeter record: 18.500 keer gebruikt door 5100 gebruikers :). Totale teller staat nu op 2.5miljoen sessies! Laatste update zorgt trouwens ervoor dat Buienradar data wordt gecached (zowel door de achtergrondtaak, als door het starten van de app). Je krijgt dus bij opstarten altijd de meest recente data te zien die is opgeslagen in de app (in principe nooit ouder dan 30 min.) en werkt zichzelf automatisch bij. WP7 update volgt dit weekend met dezelfde feature.

[ Voor 15% gewijzigd door Niels9001 op 09-05-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Niels9001 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:18:
[...]

Je kunt bij Project My Screen (bij Advanced) aangeven of je een cirkel wil zien (kleur kun je zelf instellen) bij touch input. Of bedoel je dat niet?
Zo iets, maar dan wat anders :)

Bij de screencapture-software kan je dat ook instellen (exact hetzelfde; cirkel / kleurtje).

Dus als je met je vinger bedient, is het instelbaar - maar als je met de muis bedient ook (alleen dan via die screencapture). Of je zet ze allebei aan... dan is het helemaal helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@Niels9001 de positie van het radarbeeld op de bewegende (Bing) kaart, klopt voor geen meter, veels te hoog. Ik neem dat dat op korte termijn wel wordt opgelost ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:59:
@Niels9001 de positie van het radarbeeld op de bewegende (Bing) kaart, klopt voor geen meter, veels te hoog. Ik neem dat dat op korte termijn wel wordt opgelost ;)
Klopt, daar is iets mis gegaan :(. Heb nu de coordinaten van het KNMI, deze zal ik verwerken en later vandaag indienen bij Microsoft. Dus vandaag / morgen zal je deze kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Avalaxy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:53:
[...]

Het zijn zeer uitgebreide componenten waar een hoop aan te customizen valt. Voor WP ben ik uiteindelijk bij Telerik terecht gekomen omdat ik een chart nodig had die met het open source alternatief (sparrow?) 10+ seconden nodig had om een paarduizend datapunten te renderen. De telerik componenten deden hetzelfde in een fractie van een seconde :z Bovendien kon je daar veel meer mee :)

Support van ze is trouwens ook awesome. Binnen 24 uur antwoord, en meestal maken ze een project voor je waarin ze jouw probleem isoleren en na proberen te bootsen, met een oplossing.
Fijn om te horen! Ik maak nu namelijk ook gebruik van sparrowchart maar die zijn bijna niet aan te passen. Met Telerik moet dat wel goed komen als ik het zo hoor. Is dat support trouwens gratis of moet je dan een extra pakket erbij nemen ofzo?
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:13:
[...]
Cool ik had niet eens door dat je het ook met de muis kon besturen |:(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:27:
[...]

Dus vandaag / morgen zal je deze kunnen downloaden.
Vandaag ... :P

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Instatic schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Is dat support trouwens gratis of moet je dan een extra pakket erbij nemen ofzo?
Nee, daar betaal je al dik voor als je een licentie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Yup, heerlijk hoe snel dat certificeren van updates tegenwoordig gaat :). Echt gewoon binnen 60 minuten staattie klaar.

WP7 versie heeft nu ook neerslag-data cache via de achtergrond taak.Geeft toch ff een boost aan de performance als je 5 minuten later even wilt kijken wanneer het droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Meh. Ik heb RestSharp nodig maar ook dat werkt weer niet met een Universal app :/ Ik kwam toevallig tegen dat Rowdy daar ook al tegenaan was gelopen: http://stackoverflow.com/...rt-windows-universal-apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Avalaxy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:25:
Meh. Ik heb RestSharp nodig maar ook dat werkt weer niet met een Universal app :/ Ik kwam toevallig tegen dat Rowdy daar ook al tegenaan was gelopen: http://stackoverflow.com/...rt-windows-universal-apps
Ik zie dat RestSharp een HTTP Client voor .NET is? Wat zijn de voordelen t.o.v. de normale native HTTP Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
tomverhoeff schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:04:
[...]

Het makkelijkst is dan waarschijnlijk de Viewbox control. Zorg dat je rootobject binnen de Viewbox een gedefinieerde width/height heeft en geef de Viewbox eventueel een bepaalde stretchmode mee (net als met images).

<Viewbox Stretch="Uniform">
<Grid Width="480" Height="800"

</Grid>
</Viewbox>

De Viewbox schaalt het automatisch op de manier die jij specificeert, alle content blijft gewoon interactief etc.
Kun je eens een voorbeeld-project maken. Ik heb nu al 2.5u gezeten aan een simpele Pivot pagina (met 2 items) dat er exact hetzelfde uit moet zien op een 480x800 als op een 1920x1080 device en dit lukt gewoon niet.

Ik ben er echt klaar mee. Toch van de zotte dat er zoveel tijd in moet zitten om een WP8 app een beetje fatsoenlijk te porten naar een Universal app, en alleen om dat de XAML loopt te kloten.

Universal app gaat het de komende tijd dus mooi niet worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
LOL, in 1993 maakte ik een website (voor mijn eindexamen) met 26 (typo-)grafische animaties.

Elke animatie behandelde één begrip uit het lexicon van het internet (omdat mijn docenten toentertijd niet wisten wat internet inhield en ik wel afhankelijk was van hun begrip; zij moesten me immers later afstuderen).

Die website / animaties vond ik laatst - letterlijk - terug in een oude doos, op een cdrom.

Het leek me leuk om een website van meer dan 20 jaar geleden om te toveren tot een post-moderne app... en dan kom ik er nu achter dat Windows Phone (Silverlight / webcontrol, that is) standaard geen (animated) GIF's ondersteunt (met dank aan een patent uit 1987 van CompuServe...)

Mijn site uit 1993 doet het dus niet als app in 2014... maar ik besloot niet bij de pakken neer te gaan zitten;

De standaard libraries om GIF-conversie in je C# modules te gooien waren niet wat ik zocht (dat werkte wel, maar animated-GIF en 'non-absolute / relative' file-links werden slecht ondersteund).

Dus ik heb zelf maar een jQuery plugin geschreven, om van een animated-GIF een animated PNG-sprite te maken (helaas ondersteunt IE-mobile geen aPNG).

Los daarvan maak ik de hele XAML responsive, dus alles moet meeschalen op zowel 4" als 5.5" als 10" interfaces - iets wat toen al standaard gebeurde, maar nu 'a hell of a job is' (maar wel makkelijk werkt inmiddels, dankzij de VW-units, ipv. normale pixels of EM).

Wat een gedoe, om een low-res 'animatie' van nog geen 10 frames en 25kb om te zetten naar een app-versie :)

Links het origineel, rechts het equivalent in jQuery... to be continued!

[YouTube: http://youtu.be/PKVtwUIOTbU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Live Demo

Een 'tekenfilmpje' dat ik in 1990 maakte...

Toen gewoon een animated-gifje op een server van Hack-Tic (de voorloper van XS4ALL) - en nu dus (geforceerd) een jQuery Animated Sprite...

Nog niet helemaal vlekkeloos, maar het schaalt wel mee met de omvang van je browser - je kan per frame de vertraging / versnelling instellen en het werkt 'zelfs' onder WP8.0 / WP8.1 :)

Overigens een filmpje over een mannen-verslindende vrouw... MAN - Man Absorbing Nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:44:
[...]
Ik zie dat RestSharp een HTTP Client voor .NET is? Wat zijn de voordelen t.o.v. de normale native HTTP Client?
De eenvoudige manier van een request afhandelen. Ik vind onderstaande een heel nette manier waar je alles overzichtelijk hebt.
.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
private void getItems()
{    
    // Client with basic Authentication
    var client = new RestClient();
    client.BaseUrl = "http://address/service/json/";
    client.Authenticator = new HttpBasicAuthenticator("rowdy", "secret");

// Simple request
    var request = new RestRequest();
    request.Resource = "GetItems";

client.ExecuteAsync(request, response =>
    {
        // Convert the json to objects using Json.NET (Newtonsoft.Json)
        var myItems = JsonConvert.DeserializeObject<List<CustomItems>>(response.Content);

// ... do something ...
    });

// Request with multiple parameters
    requestreq = new RestRequest();
    request.Resource = "RetrieveFile";
    request.AddParameter("id", 1234);
    request.AddParameter("type", MyType.Value);
    request.AddParameter("string", "foo");

client.ExecuteAsync(request, respons =>
    {
        // ... do something ...
    });
}

Mijn authenticaters moet ik in een Universal App zelf proggen, en ik vind de code veel rommeliger.. :/
Nu is dit nog 'maar' een basic authentication, ik ben benieuwd wat geavanceerdere autheticatie voor problemen gaat opleveren..
.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
public HttpCredentialsHeaderValue CreateBasicHeader(string username, string password)
{            
    byte[] byteArray = System.Text.Encoding.UTF8.GetBytes(username + ":" + password);            
    return new HttpCredentialsHeaderValue("Basic", Convert.ToBase64String(byteArray));
}

private async void getItems()
{
    try
    {
        var client = new HttpClient();
        client.DefaultRequestHeaders.Authorization = CreateBasicHeader("rowdy", "secret");

HttpResponseMessage response = await client.GetAsync(new Uri("http://address/service/json/GetItems"));
        response.EnsureSuccessStatusCode();
        var responseContent = await response.Content.ReadAsStringAsync();

var myItems = JsonConvert.DeserializeObject<List<CustomItems>>(responseContent);              

// ... do something ...

response = await client.GetAsync(new Uri("http://address/service/json/RetrieveFile?id=1234&type=Value&string=foo"));
        response.EnsureSuccessStatusCode();
        responseContent = await response.Content.ReadAsStringAsync();

// ... do something ...
     }
     catch (Exception e)
     {
         System.Diagnostics.Debug.WriteLine(e.InnerException);
     }
}

Edit; hier een lijstje met wat RestSharp oa doet..
[quote]
  • Automatic XML and JSON deserialization
  • Supports custom serialization and deserialization via ISerializer and IDeserializer
  • Fuzzy element name matching ('product_id' in XML/JSON will match C# property named 'ProductId')
  • Automatic detection of type of content returned
  • GET, POST, PUT, HEAD, OPTIONS, DELETE supported
  • Other non-standard HTTP methods also supported
  • oAuth 1, oAuth 2, Basic, NTLM and Parameter-based Authenticators included
  • Supports custom authentication schemes via IAuthenticator
  • Multi-part form/file uploads
  • T4 Helper to generate C# classes from an XML document

[ Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-05-2014 10:44 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Yee-hah, gisteren nieuw Regenmeter record: 18.500 keer gebruikt door 5100 gebruikers :). Totale teller staat nu op 2.5miljoen sessies! Laatste update zorgt trouwens ervoor dat Buienradar data wordt gecached (zowel door de achtergrondtaak, als door het starten van de app). Je krijgt dus bij opstarten altijd de meest recente data te zien die is opgeslagen in de app (in principe nooit ouder dan 30 min.) en werkt zichzelf automatisch bij. WP7 update volgt dit weekend met dezelfde feature.
Zijn dat alleen de cijfers van Windows Phone of zitten daar ook de tellingen bij van Windows 8.1?

En ... maak je ook nog een Windows 8.1 versie van Huerto for Hue? Of moet dat juist gebeuren met de universele app?

Ik heb WPcentral nu toch al 2 keer getipt over Huerto for Hue maar nog steeds niets. Wel vaak berichten over e.o.a. case voor een Nokia WP toestel waar iedere keer '0' keer op wordt gereageerd.

Verder nog een vrijblijvende tip voor Regenmeter. RTL 4 en 7 maken volgens mij nu gebruik van Microsoft UI voor hun teksten en grafische weergaven. Daarin ook voor temperaturen verschillend kleurgebruik. Vind ik op zich ook aardig gevonden. Verschillende kleuren van groen - geel - oranje tot rood al gelang het oplopen van de temperatuur. Misschien ook wel blauw wanneer het vriespunt wordt bereik maar dat heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:04:
[...]
Ik heb WPcentral nu toch al 2 keer getipt over Huerto for Hue maar nog steeds niets. Wel vaak berichten over e.o.a. case voor een Nokia WP toestel waar iedere keer '0' keer op wordt gereageerd.
...dat zijn sponsored messages; ze moeten toch ergens van leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zeker uit hun eigen store :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ja, koppelverkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misjavs
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
Hey allen,

Ik ben bezig met een (broodnodige) update voor mijn app Receptenzoeker! Dit is de oude versie:
http://www.windowsphone.c...c4-4a11-8c64-beb0887e6516

Zijn er hier misschien gegadigden om mee te doen aan een beta test? De app is in principe klaar; ik ben vooral benieuwd of hij op andere telefoons ook goed werkt (iemand hier toevallig zo'n extreem groot ding?)

Stuur maar een PM als je mee wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Zijn dat alleen de cijfers van Windows Phone of zitten daar ook de tellingen bij van Windows 8.1?

En ... maak je ook nog een Windows 8.1 versie van Huerto for Hue? Of moet dat juist gebeuren met de universele app?

Verder nog een vrijblijvende tip voor Regenmeter. RTL 4 en 7 maken volgens mij nu gebruik van Microsoft UI voor hun teksten en grafische weergaven. Daarin ook voor temperaturen verschillend kleurgebruik. Vind ik op zich ook aardig gevonden. Verschillende kleuren van groen - geel - oranje tot rood al gelang het oplopen van de temperatuur. Misschien ook wel blauw wanneer het vriespunt wordt bereik maar dat heb ik nog niet gezien.
Leuke toevoegingen, en Huetro en Trein universal maken (en dus ook voor W8 staat zeker op de planning). Maar zoals boven staat beschreven heeft dat toch heel wat meer voeten in de aarde.

Wat betreft Regenmeter: dat is alleen Windows Phone! Al is het gebruik afgelopen zaterdag (en wie weet vandaag met dit weer :() al weer gestegen. Op zaterdag waren er 20.141 sessies met 5.392 unieke gebruikers. Ook heeft Regenmeter weer de 4.5 sterren rating terug in zowel NL als BE met 3970(!) recensies in NL en 1317 in BE. #factscheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:34:
[...]
Ook heeft Regenmeter weer de 4.5 sterren rating terug in zowel NL als BE met 3970(!) recensies in NL en 1317 in BE. #factscheck
Congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Telerik Suite voor (oa.) WP8 is gratis, de komende week.

http://www.wpcentral.com/telerik-makes-controls-free-limited-time-honor-teched-2014

Snel binnenhalen, scheelt je veel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:40:

http://www.wpcentral.com/telerik-makes-controls-free-limited-time-honor-teched-2014

Jaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik BEN BLIJ!!!! :*) :*) :*) :*) Kan ik mooi mijn DVLUP punten ergens anders in steken :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Nice!! Thanks :) Mijn Windows 8 licentie was helaas in Januari verlopen. Nu kan ik die mooi upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Site is al een uur kapoet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Raar, kon er ongeveer een half uur geleden gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Doet het prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hij lag er toch meer dan anderhalf uur uit hoor ^^
Sorry folks, site is having some issues. Will be back up shortly.
...and we're back online, folks. Sorry about that. We've sacked the llamas, again and ordered new hamsters for power.

[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 12-05-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33

Thanks, ook even aangemeld, kan ik daar ook eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Heb 'm ook aangevraagd.. Blijft dit nou 'voor altijd' geldig, of moet je na een jaar upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zie onder mijn account staan:
Developer License with Subscription and Trial Support 1
Free major updates until May 12, 2015
Support valid until May 12, 2015

Lijkt mij dat je dus uiteindelijk wel een nieuwe versie zal willen kopen, maar de huidige zouden het dus best kunnen blijven doen, tenzij MS rare dingen gaat uithalen met de API's.

Nog een jaar extra kopen kost je 49$ dus dat valt ook nog wel mee.

Daarnaast zie ik dat we Trial Support krijgen ipv gewoon Support. Upgraden naar gewoon support kost je 69$ en dan krijg je er nog een extra jaar bij. Wat de verschillen zijn kan ik nergens vinden, maar vermoed dat we niet als eerste aan de beurt zijn als het druk is :P

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je krijgt een jaar lang support en updates. Daarna kun je nog gewoon de laatste versie tot je support afliep downloaden en het product gebruiken, je krijgt alleen de nieuwe updates niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 113% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nice. gefeliciteerd - ik heb 'm nog niet :(.

Aan welke voorwaarden heb je voldaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
100,000 downloads. Maar badge details zegt 150,000 downloads (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik had een app gemaakt voor Worldsterhiphop de grootste "hiphop" video site van de wereld (#750 global alexa). Ik had toestemming gekregen om de app een maand online te houden, daarna zouden ze naar de statistieken kijken van de app om te kijken of het interessant was om een officiële app te maken.

De stats (zonder de app te promoten) waren uiteindelijk:
7000 downloads
200.000 sessions
500 reviews 4.6 gemiddeld.
#47 top free music+video in de verenigde staten .

Dit vonden ze helaas niet goed genoeg dus ze hebben mij gevraagd om de app offline te halen.

In de app maakte ik gebruik van een niet publieke api om alle data op te halen. De site heeft ook gewoon een rss feed die voor iedereen beschikbaar is. Mijn vraag is eigenlijk of het gewoon legaal is om een app te bouwen rondom een rss feed.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zolang de RSS feed publiekelijk beschikbaar is zie ik geen reden waarom dat niet zou mogen.
En zolang je geen gedeponeerde merknamen gebruikt..?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 01:37:
100,000 downloads. Maar badge details zegt 150,000 downloads (?)
Whoa, nice :)! Heb je de 1000 punten ook al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels, vraagje tussendoor. Heb je de Regenmeter app uit de Windows store gehaald? Kon, na de update, de app niet meer vinden. Nu heb ik jouw app al op de Surface 2 maar toch .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:16:
Niels, vraagje tussendoor. Heb je de Regenmeter app uit de Windows store gehaald? Kon, na de update, de app niet meer vinden. Nu heb ik jouw app al op de Surface 2 maar toch .....
Klopt, ik wilde mijn apps overzetten naar een ander account (hetzelfde als die voor WP) maar helaas gaat dat dus niet. Je moet de app verwijderen, naam veranderen en dan via een ander account weer claimen. Reviews en ratings ben je dus sowieso kwijt, maar aangezien het Universal model er nu is leek mij dat wel het beste. Voorlopig issie dus nog uit de Store inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Duidelijk Niels, bedankt voor de info.

Edit: en weer een update Regenmeter.

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 17-05-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Laatste Regenmeter update verbeterd de stabiliteit, en de radarbeelden ophalen werkt nu beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 97% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

CAP-Team schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:27:
Zolang de RSS feed publiekelijk beschikbaar is zie ik geen reden waarom dat niet zou mogen.
En zolang je geen gedeponeerde merknamen gebruikt..?
Ik heb het maar even nagevraagd, maar helaas mag dit ook niet. Ik had aangegeven dat ik gewoon een rss reader zou maken waarin je hun feed dan zou kunnen toevoegen. Beetje vreemd dat ze dit ook niet toelaten want waarom hebben ze die rss feed dan. Maar goed ik ga er geen tijd meer in steken ik hoop wel dat ze zelf nog een app maken voor Windows Phone aangezien de website niet werkt op WP.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Instatic schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Ik heb het maar even nagevraagd, maar helaas mag dit ook niet. Ik had aangegeven dat ik gewoon een rss reader zou maken waarin je hun feed dan zou kunnen toevoegen. Beetje vreemd dat ze dit ook niet toelaten want waarom hebben ze die rss feed dan. Maar goed ik ga er geen tijd meer in steken ik hoop wel dat ze zelf nog een app maken voor Windows Phone aangezien de website niet werkt op WP.
Dan hernoem je het toch gewoon naar een zelfbedachte naam + logo? (a la 6snap/6tag/6tindr/6sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels, weer even 2 100% vrijblijvende suggesties voor de Regenmeter app. Je bent de handel aan het omzetten heb ik begrepen naar een universele app. En de Regenmeter app wordt het meest gebruikt bij 'neerslag'. Voorlopig is er geen neerslag dus ook weinig 'kijkers'.

Ik had je al eerder doorgegeven dat ik Regenmeter eigenlijk een te beperkte naam vind want de app werkt ook uitstekend als er geen neerslag is of neerslag die we kennen als hagel en sneeuw. ;-)

Ik had je ook verteld over het kleurgebruik door RTL in hun nieuw ontworpen studio. (waarschijnlijk) blauw als het koud is tot rood wanneer de temperatuur lekker oploopt in de 20/30 graden.

Oké, waar zit ik aan te denken?

Nu is mijn tile altijd 'jouw blauw' of een themakleur. En de hele app is blauw met wit en 50 tinten grijs. (hehe)

Stel nu, en ik weet helemaal niet of het kan, dat jouw app niet altijd jouw blauw laat zien maar helemaal de kleuren aangeeft/aanneemt die overeenkomen met de dan heersende temperatuur. Ik kan dan op mijn homescreen aan de kleur zien dat de temperatuur (is) veranderd.

Voor 8.1 zou dat dan inhouden:

1. transparante tegel
2. themakleur tegel
3. tegelkleur afhankelijk van temperatuur (mijn voorkeur)

Misschien zou je de notificatie(balk) in Windows 8.1 ook kunnen aanpassen? Nu is het 1 blauwe balk terwijl bij ander apps het anders is opgebouwd. Rechts vaak een image (25% van de balk) en de rest (75%) links een andere kleur. Bij mail en Skype bijvoorbeeld een foto van de afzender (in die 25%).

En, 2e suggestie. Maar dat is misschien iets teveel tegen het zere been? Omdat je toch overgaat naar een universele app. Trek de app Regenmeter terug - je hebt hiermee toch al de meeste credits verdient - en vervang de app door een nieuw app met een nieuw ontwerp en nieuwe naam. Bijvoorbeeld: WeerMeter.

Begin je met '0' op de teller en wellicht wederom binnen recordtijd duizenden downloads.

Nogmaals, 100% vrijblijvend en zonder negatieve bijbedoelingen. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 19-05-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Whatson schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Dan hernoem je het toch gewoon naar een zelfbedachte naam + logo? (a la 6snap/6tag/6tindr/6sec)
Ja, kun je inderdaad niet gewoon de RSS feed gebruiken (want waarom hebben ze die dan anders) en een eigen naam verzinnen? Gewoon in de description zetten dat je die RSS feed gebruikt maar dat je verder geen affiliatie hebt met die site. Zou goeg (genoeg) moeten zijn me dunkt.
GerCor schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:36:
Niels, weer even 2 100% vrijblijvende suggesties voor de Regenmeter app. Je bent de handel aan het omzetten heb ik begrepen naar een universele app. En de Regenmeter app wordt het meest gebruikt bij 'neerslag'. Voorlopig is er geen neerslag dus ook weinig 'kijkers'.

Ik had je al eerder doorgegeven dat ik Regenmeter eigenlijk een te beperkte naam vind want de app werkt ook uitstekend als er geen neerslag is of neerslag die we kennen als hagel en sneeuw. ;-)

Ik had je ook verteld over het kleurgebruik door RTL in hun nieuw ontworpen studio. (waarschijnlijk) blauw als het koud is tot rood wanneer de temperatuur lekker oploopt in de 20/30 graden.

Oké, waar zit ik aan te denken?

Nu is mijn tile altijd 'jouw blauw' of een themakleur. En de hele app is blauw met wit en 50 tinten grijs. (hehe)

Stel nu, en ik weet helemaal niet of het kan, dat jouw app niet altijd jouw blauw laat zien maar helemaal de kleuren aangeeft/aanneemt die overeenkomen met de dan heersende temperatuur. Ik kan dan op mijn homescreen aan de kleur zien dat de temperatuur (is) veranderd.

Voor 8.1 zou dat dan inhouden:

1. transparante tegel
2. themakleur tegel
3. tegelkleur afhankelijk van temperatuur (mijn voorkeur)

Misschien zou je de notificatie(balk) in Windows 8.1 ook kunnen aanpassen? Nu is het 1 blauwe balk terwijl bij ander apps het anders is opgebouwd. Rechts vaak een image (25% van de balk) en de rest (75%) links een andere kleur. Bij mail en Skype bijvoorbeeld een foto van de afzender (in die 25%).

En, 2e suggestie. Maar dat is misschien iets teveel tegen het zere been? Omdat je toch overgaat naar een universele app. Trek de app Regenmeter terug - je hebt hiermee toch al de meeste credits verdient - en vervang de app door een nieuw app met een nieuw ontwerp en nieuwe naam. Bijvoorbeeld: WeerMeter.

Begin je met '0' op de teller en wellicht wederom binnen recordtijd duizenden downloads.

Nogmaals, 100% vrijblijvend en zonder negatieve bijbedoelingen. _/-\o_
Ja ik zat ook aan zoiets te denken. Ik kan echter gewoon de naam veranderen in e.g. Weermeter of Neerslagmeter zonder dat je downloads / reviews weg zijn. (En die zijn nogal wat waard!).

Wil wel iets "interactiefs" gaan doen met het UI (op basis van weer etc.). Maar goed, eerst maar eens zien hoeveel werk dat is en wanneer ik daar tijd voor heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Ja, kun je inderdaad niet gewoon de RSS feed gebruiken (want waarom hebben ze die dan anders) en een eigen naam verzinnen? Gewoon in de description zetten dat je die RSS feed gebruikt maar dat je verder geen affiliatie hebt met die site. Zou goeg (genoeg) moeten zijn me dunkt.
Ze hadden me nog gevraagd om een screenshot te sturen van hoe ik het voor me zou zien. Dus ik de rss in mijn app Headline Tile gezet om te laten zien hoe het er ongeveer uit kwam te zien. Ik heb ook duidelijk laten zien dat als je op een item klikt dat je dan gewoon op hun website uitkwam, maar toch kreeg ik een mailtje met een afwijzing. Ik me nog wel een beetje verdiept in rss en copyright en als ik het zo lees mag je het inderdaad niet zomaar gebruiken.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Of gewoon source op github/codeplex zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 97% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Whatson schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:48:
Nieuwe app:

Kijk rtl7 live met 7live

Check out "7live" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...ad-4c01-8ea2-53132d5bb13f
Geïnstalleerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nieuwe app:

Kijk rtl7 live met 7live

Check out "7live" for Windows Phone http://www.windowsphone.c...ad-4c01-8ea2-53132d5bb13f
Meerrrrrr voor mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Nieuwe app:

Kijk rtl7 live met 7live

top thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gluiperd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 22:43
Nieuwe app voor Tele2 abonnees. Check de status van je mobiel verbruik met belverbruik.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/cb4ea0de-86ae-4bbc-9ea2-6f4ce4db03ec?imageType=ws_screenshot_small&rotation=0

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/ead99a25-632f-4641-b9a6-81ce80033a1b?imageType=ws_icon_small

Hier is de link naar de store

[ Voor 12% gewijzigd door gluiperd op 21-05-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
gluiperd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:18:
Nieuwe app voor Tele2 abonnees. Check de status van je mobiel verbruik met belverbruik.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat vind ik heel knap gedaan. Ik ben een lange tijd bezig geweest om die site te reverse-engineren zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gluiperd
Rhndy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:39:
[...]

Dat vind ik heel knap gedaan. Ik ben een lange tijd bezig geweest om die site te reverse-engineren zonder succes...
Bedankt voor het compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gluiperd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:18:

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien handig dat je de link er bij zet. Kan hem nl niet vinden in de store.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpelgrom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
The Dolf schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:31:
[...]

Misschien handig dat je de link er bij zet. Kan hem nl niet vinden in de store.
Lijkt er op dat het deze app is (gevonden met zoekterm 'tele2').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jpelgrom schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:24:
[...]

Lijkt er op dat het deze app is (gevonden met zoekterm 'tele2').
Aha. App is regiogebonden vandaar dat ik hem niet kon vinden\downloaden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik was op Android fervent gebruiker van de Hockey.NL app voor met name de standenmotor. Nu is deze app voor Windows Phone sinds de update van de website helemaal niet handig meer in gebruik (meer een link naar de mobiele versie van de website)

Wat kan ik maken om hier toch een beetje een fatsoenlijke App voor te maken? Ik weet mijn weg wel in c# en dergelijke maar zoek meer een data bron om iets omheen te kunnen knutselen.

http://www.knhb.nl/compet...mVsZCZDbHViPUhIMTFNWjU%3d

[ Voor 0% gewijzigd door VAnTurenhout op 21-05-2014 16:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gluiperd
Je zou kunnen kijken naar de databronnen van de iOS of Android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Hoe kom je daarachter? Wireshark met Bluestack of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:01:
Ik was op Android fervent gebruiker van de Hockey.NL app voor met name de standenmotor. Nu is deze app voor Windows Phone sinds de update van de website helemaal niet handig meer in gebruik (meer een link naar de mobiele versie van de website)

Wat kan ik maken om hier toch een beetje een fatsoenlijke App voor te maken? Ik weet mijn weg wel in c# en dergelijke maar zoek meer een data bron om iets omheen te kunnen knutselen.

http://www.knhb.nl/compet...mVsZCZDbHViPUhIMTFNWjU%3d
Volgens mij mag dat niet van de hockey bond zonder hun toestemming
Standenmotor
Het is niet toegestaan gegevens van de standenmotor te kopiëren of te integreren in een niet KNHB gerelateerde website of andere applicatie. Officiële clubwebsites mogen na toestemming van de KNHB wel gebruikmaken van de gegevens.
http://www.knhb.nl/compet.../cDU593_Standenmotor.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Misschien even contact met ze opnemen. Als ze geen plannen voor een WP app hebben valt er hopelijk wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Volgens mij mag dat niet van de hockey bond zonder hun toestemming

[...]

http://www.knhb.nl/compet.../cDU593_Standenmotor.aspx
Ik zal om toestemming vragen als ik het voor mezelf werkend heb. Ik heb nog geen plannen om de app aan te gaan bieden, maar mocht dat wel het geval zijn, dan niet zonder toestemming. Het is voor mij meer een leuke oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, ik weet het niet maar er staat dat je de gegevens niet in een andere applicatie mag integreren en dus gebruiken. Ik lees helemaal nergens dat het wel zou mogen als je het voor jezelf gebruikt (dus niet aanbiedt aan derden)

Zoiets van: ik steel iets in de winkel maar wees niet bang, het is alleen voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
GerCor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:12:
Tsja, ik weet het niet maar er staat dat je de gegevens niet in een andere applicatie mag integreren en dus gebruiken. Ik lees helemaal nergens dat het wel zou mogen als je het voor jezelf gebruikt (dus niet aanbiedt aan derden)

Zoiets van: ik steel iets in de winkel maar wees niet bang, het is alleen voor mezelf.
Ja, zo zou je het kunnen zien. Maar ik zie het als het gebruiken van openbare informatie op een andere manier dan dat deze wordt aangeboden. Lastige discussie waar ik ook niet hard in ga zitten. Zo spannend is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Badboys, badboys. What you gonna do, what you gonna do when they come for you.

:+ :+ :+

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 23-05-2014 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Een verzoekje/vraagje is er een PostNL MijnPakket app beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
VAnTurenhout schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:12:
[...]

Ja, zo zou je het kunnen zien. Maar ik zie het als het gebruiken van openbare informatie op een andere manier dan dat deze wordt aangeboden. Lastige discussie waar ik ook niet hard in ga zitten. Zo spannend is het nou ook weer niet.
http://www.iusmentis.com/databanken/nl/databankenwet/

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
CokeZero schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:30:
Een verzoekje/vraagje is er een PostNL MijnPakket app beschikbaar?
Nee dat niet maar er is wel:
http://www.windowsphone.c...e7-df11-9524-00237de2dca0
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.