Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
...

[ Voor 102% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Thanks Niels,

Hij werkt weer prima
.

Gemist XL is een perfect programma om even iets op RTL gemist na te kijken, toevallig zelfde ontwikkelaar als Gemist op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@ Niels: als ik het goed voorheb kan je in WP 8.1 ervoor zorgen dat de live-tile onmiddellijk update na een power off / on, kan je dat ook eens bekijken? Ik zet immers mijn toestel volledig uit 's avonds en als ik dan 's morgens opstart, duurt het hele poos alvorens je tile zich vanzelf update. Heb je plannen in dat opzicht om dat aan te passen?

Voor de rest: zeer fijne app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik ben nog niet echt in de WP8.1 documentatie gedoken.. Maar mijn plan op dit moment: Huetro is ingediend bij Microsoft, en wat ik nu wil gaan doen is om Regenmeter helemaal te herschrijven naar een universal app.

De voordelen aan mijn kant zijn aanzienlijk, maar ook voor de gebruiker (oude Silverlight code gaat eruit, nu meer async methods etc.). Ook zijn er nieuwe tile formaten beschikbaar dus wie weet kan ik daar iets mee.

Tijd je terug (1 jaar+) heb ik gekeken om tiles te renderen voor Windows 8 (WinRT) naar PNG. Dat ging toen niet, iemand toevallig een idee of dat tegenwoordig gewoon weer kan zonder externe library?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Hah, is dat Windows Runtime op WP8.1 ook nog ergens goed voor :P Wel weer jammer dat je het als c++ library moet schrijven om ook de 512MB telefoons te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zo, mn app geupdate naar WP8.1:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S9Gxr5h.png

Ik heb alleen nog steeds niet kunnen vinden of/hoe ik nou die nieuwe tile templates kan gebruiken in een Windows Phone Silverlight 8.1 app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Ik heb voor de afdeling hier een handig Excel-dingetje gemaakt met wat getover in VBA. Is het mogelijk om dat in een app te bouwen? Ik heb geen C++ of C# ervaring maar weet wel aardig met VBA om te gaan. Ook Javascript lukt wel.

Ik heb de appstudio bekeken, daar ga ik het niet mee redden, en de SDK geïnstalleerd.
Is het mogelijk of kan ik het maar beter vergeten?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alles is mogelijk, maar ligt een beetje aan wat je wilt of het voor jou haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Caelorum schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:45:
Alles is mogelijk, maar ligt een beetje aan wat je wilt of het voor jou haalbaar is.
Daarom vraag ik het hier. Ik ben best handig met VBA maar heb nog nooit een app gemaakt. En om elke stap hier aan jullie na te vragen is ook niet de bedoeling. Ik kijk wel hoever ik kom en of ik het zie zitten met niet al te veel hulp van jullie. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mijn punt was meer dat zonder verder te weten wat jij wil het niet mogelijk is er een inschatting van te maken ;) Op zich is een app bouwen voor WP8 niet moeilijk dus daar zal het niet aan liggen.
Als je een probleem tegenkomt kan je uiteraard een topic openen in Programming Er lopen genoeg mensen op tweakers rond die je kunnen helpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Het is in ieder geval goed om een daadwerkelijk app-doel te hebben. Alleen tutorials volgen geeft niet veel voldoening vind ik zelf.

C# / .NET en Visual Studio / Blend roemt men vaak omdat het zo goed in elkaar zit, en relatief eenvoudig is. Ga het vooral doen, genoeg voorbeelden online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Niels9001 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:00:
Het is in ieder geval goed om een daadwerkelijk app-doel te hebben. Alleen tutorials volgen geeft niet veel voldoening vind ik zelf.

C# / .NET en Visual Studio / Blend roemt men vaak omdat het zo goed in elkaar zit, en relatief eenvoudig is. Ga het vooral doen, genoeg voorbeelden online te vinden.
Bedankt voor de bemoedigende woorden :p

Ik zal van 't weekend eens een begin maken. Wat moet je anders doen met Pasen? Tuincentrum?

P.S. Kan ik de regenmeter ook buiten Nederland gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb een vraagje aan de ontwikkelaars hier die met de WP8.1 SDK aan de slag zijn. Ik heb zelf namelijk geen programmeerervaring. Zouden jullie kunnen kijken of je nu als developer de "knoppen" in een alarm kan aanpassen? Dus in plaats van de twee standaard knoppen (die zonder bril/lenzen verdomd veel op elkaar lijken) bijvoorbeeld een rode uit- en een groene snoozeknop kan maken?
Alvast bedankt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Van de ingebouwde wekker...? Daar gaan we namelijk niks aan kunnen veranderen. Zelf aangemaakte alarms zou ik even moeten checken, nooit iets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Punkrocker schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor de bemoedigende woorden :p

Ik zal van 't weekend eens een begin maken. Wat moet je anders doen met Pasen? Tuincentrum?

P.S. Kan ik de regenmeter ook buiten Nederland gebruiken?
Regenmeter werkt in NL, Belgie en het westen van Duitsland (Buienradar geeft helaas niet meer data). Verder kun je de app wel gewoon buiten dit gebied gebruiken. Weer informatie klopt altijd, alleen geeft de regengrafiek 'Geen neerslag verwacht.' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Eindelijk is het dan zo ver... Huetro is uit BETA, en vanaf nu voor iedereen te downloaden :).

Huetro
Huetro is een 3rd party client voor Philips Hue lampen. Lijkt qua functionaliteit erg veel op de officiele iOS/Android apps van Philips.

Features
- Beheer je lampen (kleuren, intensiteit, naam etc.) of maak individuele groepen.
- Creeer je eigen scenes m.b.v. een colorpicker of eigen afbeelding.
- Scheduling - laat je lampen op een bepaald tijdstip aan of uit gaan (met een bepaalde scene).
- Disco! Get that party started :).
- Settings - volledig instellingen paneel om updates te downloaden, remote access aan te zetten, lampen hernoemen.
- Voice commands. Gebruik voice commands om je lampen met spraak te besturen ("Hue, wake up" / "Hue, set scene to beach."Hue, turn on bedroom" etc.)
- NFC en startscreen support. Schrijf of pin je favoriete lamp, groep of scene naar 'n tag of je startscherm.
- Windows Phone 7.x en Windows Phone 8 support!

Downloaden kan hier (volledig gratis :)):
http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro%20Promo2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb zelf geen Philips Hue lampen maar dat ziet er prima uit , net zoals je andere apps , !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Niels9001 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:15:
Eindelijk is het dan zo ver... Huetro is uit BETA, en vanaf nu voor iedereen te downloaden :).

Huetro
Huetro is een 3rd party client voor Philips Hue lampen. Lijkt qua functionaliteit erg veel op de officiele iOS/Android apps van Philips.

Features
- Beheer je lampen (kleuren, intensiteit, naam etc.) of maak individuele groepen.
- Scheduling - laat je lampen op een bepaald tijdstip aan of uit gaan (met een bepaalde scene).
- Settings - volledig instellingen paneel om updates te downloaden, remote access aan te zetten, lampen hernoemen.
- Voice commands. Gebruik voice commands om je lampen met spraak te besturen ("Hue, wake up" / "Hue, set scene to beach."Hue, turn on bedroom" etc.)
- NFC en startscreen support. Schrijf of pin je favoriete lamp, groep of scene naar 'n tag of je startscherm.

[afbeelding]
Lekker hor, ook al getipt op wpcentral?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Avalaxy schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:04:
Van de ingebouwde wekker...? Daar gaan we namelijk niks aan kunnen veranderen. Zelf aangemaakte alarms zou ik even moeten checken, nooit iets mee gedaan.
Ik hoop dat ik het goed omschrijf, maar ik zou heel graag een wekker app hebben waar die knoppen wat meer van elkaar verschilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Huetro

Features

[afbeelding]
Niet in het Nederlands, dus een app die ik niet zou gaan gebruiken. Maar ik vind het natuurlijk wel weer geweldig van Niels. Benieuwd of WPCentral dit oppikt. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Huetro

[.......
Bedankt voor deze app, de app werkt goed met windows phone 8.1 Lumia 925. Weer een hele mooie app erbij.

Ik had wel een paar dingen anders gezien namelijk:
Als ik vanuit de app een thema pin aan startscherm dan opent hij de app steeds, ik had liever dat hij de lampen aan doet zonder de app te openen, nu moet je steeds de app weer sluiten. Ook voor de knoppen lampen aan en uit, liever direct de lampen aan en uit zonder de app op starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
MRELynx schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:02:
[...]

Lekker hor, ook al getipt op wpcentral?
Ik heb het inderdaad ingezonden.. Nu nog afwachten of ze er ook daadwerkelijk wat mee doen. Maar als iedereen ze tipt maak ik wellicht meer kan :)!
GerCor schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:40:
[...]

Niet in het Nederlands, dus een app die ik niet zou gaan gebruiken. Maar ik vind het natuurlijk wel weer geweldig van Niels. Benieuwd of WPCentral dit oppikt. _/-\o_
Nu Huetro 1.0 'af' is herschrijf ik Regenmeter naar een universal app, en daarna ook Huetro / Trein. Een toevoeging daarbij wordt het vanaf de grond af aan ondersteunen van meerdere language files - zo zijn er gemakkelijk meer talen in te stellen.
Happy2000 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:41:
[...]
Bedankt voor deze app, de app werkt goed met windows phone 8.1 Lumia 925. Weer een hele mooie app erbij.

Ik had wel een paar dingen anders gezien namelijk:
Als ik vanuit de app een thema pin aan startscherm dan opent hij de app steeds, ik had liever dat hij de lampen aan doet zonder de app te openen, nu moet je steeds de app weer sluiten. Ook voor de knoppen lampen aan en uit, liever direct de lampen aan en uit zonder de app op starten.
Goed om te horen.. je kunt altijd een review achter laten ;). Hopelijk halen we de andere Hue apps dan snel in!

Klopt, dat was ook mijn initieele gedachte. Alleen opent een secundaire app altijd de app. Wat ik zou kunnen doen is een commando meegeven dat als 'ie van NFC tag of start scherm gelaunched wordt de app daarna automatisch ook weer afsluit. Zal het op de to-do lijst zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Niels9001 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:48:
[...]

Ik heb het inderdaad ingezonden.. Nu nog afwachten of ze er ook daadwerkelijk wat mee doen. Maar als iedereen ze tipt maak ik wellicht meer kan :)!
Wie heb je getipt? Ik heb in het verleden een aantal keer op WPCentral gestaan, kan ze wel een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je kunt in de WPCentral app een tip versturen. Die komt volgens mij gewoon bij WPCentral aan. Zoeken ze daar wel uit wie wat wil reviewen, toch?

En Niels, prima plan om apps in andere talen beschikbaar te stellen. Groter bereik, altijd goed.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Avalaxy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:41:
[...]

Wie heb je getipt? Ik heb in het verleden een aantal keer op WPCentral gestaan, kan ze wel een berichtje sturen.
Via de normale 'tip functie'. Maar ze zullen wel zoveel binnen krijgen dat hier wellicht over heen wordt gekeken. Als jij ze een berichtje zou willen sturen.. Wie weet helpt dat :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GerCor schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:55:
Je kunt in de WPCentral app een tip versturen. Die komt volgens mij gewoon bij WPCentral aan. Zoeken ze daar wel uit wie wat wil reviewen, toch?
Klopt, maar dan belandt alles op de grote berg. Als je de reviewers direct benadert maak je meer kans.
Niels9001 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:00:
[...]

Als jij ze een berichtje zou willen sturen.. Wie weet helpt dat :)!
Done! Wat vaak ook helpt is het meesturen van een persbericht met info over je app en plaatjes die ze kunnen gebruiken. Verder helpt het vaak ook om gewoon een ander te mailen als degene die je hebt gemaild niet reageert. Volgens mij communiceren ze onderling niet echt over wat ze afwijzen dus als persoon A je app niet wilt reviewen ga je gewoon naar persoon B :P

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 19-04-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Of in een discussie de lezers attenderen op de nieuwe app. Ze hebben net hun eigen app een update gegeven, net 'bijgewerkt'.

Niels, die door jou gekozen toontjes in Regenmeter kun je nu wel weer uit de app halen met de WP8.1 versie toch?

Edit

Op het moment is Regenmeter (WP8 en Win8) een beetje een zinloze app. Het regent hier maar volgens de beide apps niks aan de hand. :S

[ Voor 90% gewijzigd door GerCor op 21-04-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Avalaxy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:01:
[...]

Klopt, maar dan belandt alles op de grote berg. Als je de reviewers direct benadert maak je meer kans.

[...]

Done! Wat vaak ook helpt is het meesturen van een persbericht met info over je app en plaatjes die ze kunnen gebruiken. Verder helpt het vaak ook om gewoon een ander te mailen als degene die je hebt gemaild niet reageert. Volgens mij communiceren ze onderling niet echt over wat ze afwijzen dus als persoon A je app niet wilt reviewen ga je gewoon naar persoon B :P
GerCor schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:12:
Of in een discussie de lezers attenderen op de nieuwe app. Ze hebben net hun eigen app een update gegeven, net 'bijgewerkt'.

Niels, die door jou gekozen toontjes in Regenmeter kun je nu wel weer uit de app halen met de WP8.1 versie toch?

Edit

Op het moment is Regenmeter (WP8 en Win8) een beetje een zinloze app. Het regent hier maar volgens de beide apps niks aan de hand. :S
Tonen kunnen er inderdaad uit.. Deze zullen ook niet meer in de 8.1 versie zitten.

Regenmeter is op dit moment gehide in de Store. Buienradar heeft al een week hun server + API niet op orde. Soms reageert deze helemaal niet en als 'ie reageert dan beweert deze dat er geen neerslag gaat vallen.

Echt goed klote, want ik begin het aan de recensies te merken (* ster). Het ligt ook echt niet aan Regenmeter, aangezien de webURL ook niet werkt en ook andere apps/websites geen informatie laten zien (zie www.buie.nl).

Erg vervelend :(. Heb al een aantal keer contact probereren om te nemen met Buienradar maar die reageren, zoals altijd, gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Als je twitter heb kan je proberen ze te tweeten https://twitter.com/BuienRadarNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ikzou een melding binnen de app maken waarin heel kort wordt uitgelegd dat de app afhankelijk is van een andere partij en dat die nu problemen heeft. Dat zal wellicht iets helpen, al lost het de problemen en sommige 1-ster reviews niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@niels9001 waarom zou je het geluid eruit halen? Het meegeleverde geluid geeft goed weer wat er aan de hand is, als je het geluid niet meer meelevert moeten we zelf op zoek naar iets dergelijks. Je hebt nu wel de mogelijkheid vanuit het OS om een eigen geluid te kiezen maar ik zou het standaard regen geluid erin laten zitten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Niels9001 schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:50:
[...]

[...]

Tonen kunnen er inderdaad uit.. Deze zullen ook niet meer in de 8.1 versie zitten.

Regenmeter is op dit moment gehide in de Store. Buienradar heeft al een week hun server + API niet op orde. Soms reageert deze helemaal niet en als 'ie reageert dan beweert deze dat er geen neerslag gaat vallen.

Echt goed klote, want ik begin het aan de recensies te merken (* ster). Het ligt ook echt niet aan Regenmeter, aangezien de webURL ook niet werkt en ook andere apps/websites geen informatie laten zien (zie www.buie.nl).

Erg vervelend :(. Heb al een aantal keer contact probereren om te nemen met Buienradar maar die reageren, zoals altijd, gewoon niet.
Door de app te verbergen kan het straks tot 72h duren voordat hij weer in Best Rated staat... (eigen ervaring) Ik hoop trouwens dat het reageren op reviews er snel komt.... Al die mensen die de app niet updaten en dan een of twee sterren geven omdat hij het niet meer doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Whatson schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:53:
[...]

Door de app te verbergen kan het straks tot 72h duren voordat hij weer in Best Rated staat... (eigen ervaring) Ik hoop trouwens dat het reageren op reviews er snel komt.... Al die mensen die de app niet updaten en dan een of twee sterren geven omdat hij het niet meer doet :(
Dat niet alleen, men LEEST gewoon niet wat er in de omschrijving van de app staat. Kijk voor de gein eens bij de ROVA app. Een app die een soort van kalender is voor je grijze/groene/oranje afval container. Echt legio reacties van: App werkt niet.

Nee duh... je gemeente moet in de eerste plaats als afval verwerker ROVA hebben, en in de tweede plaats zich aanmelden zodat de gemeente in de app database gezet kan worden.... En zo kan ik nog wel meerdere apps noemen die 1 ster krijgen omdat de gebruiker gewoon niet leest wat er in de omschrijving staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De ROVA app werkt bij mij juist perfect ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MRELynx schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:24:
[...]
Nee duh... je gemeente moet in de eerste plaats als afval verwerker ROVA hebben, en in de tweede plaats zich aanmelden zodat de gemeente in de app database gezet kan worden.... En zo kan ik nog wel meerdere apps noemen die 1 ster krijgen omdat de gebruiker gewoon niet leest wat er in de omschrijving staat.....
Is natuurlijk op te lossen door een configuratiewizard te maken die wordt getoond zodra de app is opgestart en nog niet geconfigureerd. Daarin dat duidelijk die zaken vermelden. Dan nog zal je randdebielen hebben, maar dat voorkomt al weer een hoop gezeik van mensen die meteen op install klikken zonder de beschrijving te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zag deze nog op twitter langskomen
@rajen_k

Windows app aan het maken? Kom 16-17 mei naar Amsterdam, publiceer voor 1 juni en maak kans op prijzen!
https://publishwindows.co...413414d31b49ff7b6e87fb235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
...zojuist mijn Purno-app opnieuw ingediend bij de Store;

Na de update naar WP8.1 bleek de vorige video-player niet helemaal lekker meer te werken, dus ik heb hem vervangen door het opensource video-framework van Microsoft (met dank aan Watson, die de tip gaf) zelf.

Voordeel is nu ook dat je die eenvoudig kan skinnen en themen- wat ik dus maar direct gedaan heb :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NOKi9F8.png

De vorige submit van de app had nogal wat voeten in de aarde, omdat hij keer-op-keer geweigerd werd wegens aanstootgevende inhoud. Gelukkig ben ik er toen met Microsoft goed uitgekomen en werd de app alsnog geaccepteerd; dus ik ben benieuwd of ik nu weer door de ballotage moet.

Overigens worden sinds een maand al mijn apps (5 stuks ofzo) binnen 1 minuut direct goedgekeurd, blijkbaar is het algoritme veranderd en checken ze het later pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Berichtje terug van Buienradar.. Het lag inderdaad aan hun server, en hebben in de loop van de dag opgelost.. Oftewel - Regenmeter werkt weer zoals het moet :).

Ook een update ingediend om de radar terug te zetten naar de 'standaard' Bing Maps. Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te vinden en weer iets te krijgen zoals het op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ik heb jouw nieuwe 'Philips' lampen app getipt bij WPCentral. Helaas nog zonder resultaat. Ik heb zelf het idee dat ze zich voorlopig focussen op 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niels9001 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:45:
Berichtje terug van Buienradar.. Het lag inderdaad aan hun server, en hebben in de loop van de dag opgelost.. Oftewel - Regenmeter werkt weer zoals het moet :).

Ook een update ingediend om de radar terug te zetten naar de 'standaard' Bing Maps. Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te vinden en weer iets te krijgen zoals het op dit moment is.
Mooi dat het iig weer werkt..ik neem aan dat de app dan ook weer snel te zien is in de store?
Kan ik mijn vriendin het ook even laten installeren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

WPCentral roept developers op een changelog bij te voegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:11:
En ik heb jouw nieuwe 'Philips' lampen app getipt bij WPCentral. Helaas nog zonder resultaat. Ik heb zelf het idee dat ze zich voorlopig focussen op 8.1.
Cool, thanks :)!
Glacier schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:23:
[...]

Mooi dat het iig weer werkt..ik neem aan dat de app dan ook weer snel te zien is in de store?
Kan ik mijn vriendin het ook even laten installeren ^^
Moet weer te vinden zijnnnn.. Ik kan 'm in ieder geval weer zien. Anders even via deze directe link:
http://www.windowsphone.c...-07191353e19c?signin=true
GerCor schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:32:
WPCentral roept developers op een changelog bij te voegen.....
Ja, das mooi dat dat nu ein-de-lijk kan met 8.1! Hoeft het tenminste niet meer in de app beschrijving.

Release notes zijn zo chill, wordt gek als ik een app update en geen release notes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://deathgrunt.com/img/tweak/apps/promo_purno_wp.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/db5c6a9b-41f6-4774-893d-20675dc49869?imageType=ws_icon_large
Purno de Purno door deathgrunt

Sapperedosio!
De allereerste Purno De Purno app ter wereld, exclusief op je Windows Phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
Moet weer te vinden zijnnnn.. Ik kan 'm in ieder geval weer zien. Anders even via deze directe link:
http://www.windowsphone.c...-07191353e19c?signin=true
Kreeg Regenmeter net automatisch bij de 'te updaten apps' in de store te zien, dus dat werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:29:

Sapperedosio!
Sapperedosio!
geweldige app _/-\o_

De volgende series volgen later nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Punkrocker schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:01:
[...]De volgende series volgen later nog?
Yes!

Ik had nogal veel gedoe met Microsoft over het eerste season (oa. vanwege te veel naakt en blote tieten...).

Dus ik heb eerst maar deze versie 'er door heen geluld' en toen ze akkoord gingen een tijdje gelaten voor wat het is.

Komende tijd zal ik alle overige afleveringen verzamelen en uploaden. Die komen dan vanzelf in de app terecht (je hoeft er niet voor te updaten - ze worden als het ware naar je toe gepushed).

Als dat zo ver is, meld ik het hier wel even - er zit (nog) geen live-tile in die een notificatie geeft :)

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 24-04-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Had ik nu maar een windows phone! geweldig! :D

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Devs - loopt bij jullie de app-download info ook al 6 dagen achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zit er geen auteursrecht op dan? Zou zonde zijn als je later de app alsnog moet verwijderen.

Zelf geen Windows Phone, dus kan hem helaas niet checken :(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:52:
Devs - loopt bij jullie de app-download info ook al 6 dagen achter?
De laatste gegevens van mij zijn ook van 19 april.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afvalzak schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:10:
Zit er geen auteursrecht op dan? Zou zonde zijn als je later de app alsnog moet verwijderen.

Zelf geen Windows Phone, dus kan hem helaas niet checken :(
Slaat dit op die Purno-App ?

Er zit ongetwijfeld auteursrecht / vaderschapsrecht / intellectueel-eigendomsrechts op de filmpjes, maar ik betwijfel of men echt moeilijk gaat doen;

Heel YouTube staat vol met Purno-filmpjes, zei het in wisselende kwaliteit (zo'n beetje heel Villa Achterwerk is daar te vinden)...

Ik heb een eigen (afgesloten) account aangemaakt, puur voor deze app, en verzamel momenteel zo veel mogelijk afleveringen van dezelfde kwaliteit- die ik later weer ontsluit via de app.

Dus het is grijs gebied... net als bv. de vele andere apps op Windows Phone die (bij gebrek aan officiële versies) door derden worden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Voor de mensen die Localytics oid gebruiken.. Toevallig al gekeken hoeveel mensen je app op 8.1 gebruiken?

Bij Regenmeter zie ik in de afgelopen 30 dagen 1,391 WP8.1 gebruikers. Dat komt neer op 10% van het totale aantal.

Niet slecht voor een 'developer preview' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik gebruik daar Google Analytics voor. Bij mij is het aantal WP8.1 gebruikers nog hoger, eerder rond de 30%. Mijn app richt zich echter op de wat meer tech-savvy gebruikers ipv de mainstream.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hoo6xzx.png

Groen (versie 2.0.0.0) is 8.1.

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 27-04-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:48:
[...]

Slaat dit op die Purno-App ?

Er zit ongetwijfeld auteursrecht / vaderschapsrecht / intellectueel-eigendomsrechts op de filmpjes, maar ik betwijfel of men echt moeilijk gaat doen;

Heel YouTube staat vol met Purno-filmpjes, zei het in wisselende kwaliteit (zo'n beetje heel Villa Achterwerk is daar te vinden)...

Ik heb een eigen (afgesloten) account aangemaakt, puur voor deze app, en verzamel momenteel zo veel mogelijk afleveringen van dezelfde kwaliteit- die ik later weer ontsluit via de app.

Dus het is grijs gebied... net als bv. de vele andere apps op Windows Phone die (bij gebrek aan officiële versies) door derden worden gemaakt...
Ja, ging daar over inderdaad ;)
Duidelijk, ik had verwacht dat tekenfilmpjes etc. wel wat meer op gecontroleerd werd maar goed :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afvalzak schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:47:
[...]Duidelijk, ik had verwacht dat tekenfilmpjes etc. wel wat meer op gecontroleerd werd maar goed :)
Ze checken wel - tijdens het uploaden - het algoritme van de audio-stream; als die matched met een beschermd nummer in hun database, dan krijg je wel een 'alert' te zien.

Of ze beelden analyseren, weet ik niet. Maar Purno is zo obscuur dat die vast niet in hun database zit :)

Voor de liefhebbers; ik heb een making of filmpje gemaakt, omdat er wat vragen over kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Fuck. Van een 4.5 sterren rating naar een 4 sterren rating in de NL WP Store. Dat doet een slecht functionerende Buienradar (!) backend :(.

Maar snel updaten naar een universal app.. Hopelijk win ik dan die sterren terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En zorg er dit keer dan meteen voor dat je een melding geeft als buienradar iets verkloot. Of bouw eindelijk eens die eigen backend die vanuit meerdere bronnen informatie kan betrekken mocht er 1 uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik ben ook even aan het experimenteren geweest met Windows Phone.
Mijn eerste app is een simpele website wrapper voor CarSTATS met wat extra navigatie mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://rmxqqg.bn1302.livefilestore.com/y2pfvtLLnWuPYgJNiBoUpWGRrFL5KknABnaEYmYWFiTEsADyIDbWbDbUlvcQsgpaEVVllS32lHn9lrZE7pZ9SXN7kImiP8_F60g-QTvvBZGXvE/Carstats_360x600.png?psid=1

Met CarSTATS kunt je al je autokosten online beheren. Door het vastleggen van tankbeurten, onderhoud en andere kosten, geeft CarSTATS inzicht in alle kosten en het verbruik van je auto's.

Klik hier voor de app

Binnenkort maar eens beginnen met het echte werk :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Tyuilp op 28-04-2014 21:26 ]

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sorry, maar: webwrapper :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hehe, ik weet het. Zie dit als een beginpunt en eerste kennismaking met Windows Phone :-)

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tja, beetje lame opmerking. Zoals hij al schrijft...zijn eerste begin met WP.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 29-04-2014 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sowieso vind ik het niet netjes om zo'n opmerking te maken over een app van iemand. Dat je constructief probeert aan te geven dat een app wellicht niet helemaal is wat de gebruikers verwachten is wel ok, maar we gaan van dit topic toch niet een "Post hier je eigen Windows Phone App! (zodat we het kunnen afkraken)"-topic van maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tja, ik ben het nogal zat dat een groot deel van de Windows Phone apps gewoon een wrapper is om een website is die niets toevoegt. Denk aan de marktplaats app. Maak dan gewoon geen app imho. Als ik de website wil zien ga ik wel naar de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ook niks met wrappers maar hee, dan installeer ik het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Avalaxy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:26:
Tja, ik ben het nogal zat dat een groot deel van de Windows Phone apps gewoon een wrapper is om een website is die niets toevoegt. Denk aan de marktplaats app. Maak dan gewoon geen app imho. Als ik de website wil zien ga ik wel naar de website.
Dat is jouw mening, installeer het dan inderdaad niet. Ik vind bijvoorbeeld de wrapper van Tweakers. Wrappers zijn fijner dan de website zelf, mits goed uitgevoerd. (denk aan notificaties, extra menuitems etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Avalaxy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:26:
Ben ik opzich wel met je eens, maar Tyuilp geeft aan dat het zijn eeste stappen zijn in het ontwikkelen van een app. Dan vind ik zo'n opmerking niet op zijn plaats en kun je gewoon zeggen dat hij nu door moet gaan met een echt native app ipv een wrapper.

Over de marktsplaats app....daar ben ik het absoluut met je eens en een schande eigenlijk voor een bedrijf als Marktplaats zijnde. Desalniettemin kun je dus voor een beginnende ontwikkelaar best wel positiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Webwrappers op zich zijn niet per definitie slecht, vind ik... Je kan inderdaad - al dan niet in een later stadium - extra opties toevoegen. Hetzij via C#, hetzij door bv. de styling en scripting (CSS / JS) uit te bereiden.

Zelf ben ik ook met een suffe wrapper begonnen, drie maanden geleden, en nu werk ik steeds vaker in C#, maak ik gebruik van references en toolkits van derden en komt alles 'steeds meer los' van het wrapper-gehalte.

Het hele opzetten van je eigen flow / eco-systeem om überhaupt een app te kunnen maken, is ook al een uitdaging / overwinning op zich.

Zelf werk ik op een pc van +/- 8 jaar oud, geen 64-bits, geen Windows 8.1, etc... Om daar dan toch Visual Studio 2012 op te krijgen, is een hele (leuke) klus.

Uiteindelijk werkt alles, weliswaar zonder emulator, geen live debugging, etc... maar ik kan nu wel realiseren wat ik wil;

Het begint met een wrapper en een leuk idee - en wie weet eindigt het met een goede app.

Daarbij is er natuurlijk een levensgroot verschil tussen een bedrijf als Marktplaats met tonnen aan omzet - of een privé-persoon die zijn eerste, voorzichtige stappen in de wondere wereld van WP zet...

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-04-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb een vraagje aan de ontwikkelaars hier.

Zou het mogelijk zijn om een app te maken waarbij je een zoekvraag kan instellen voor websites waar auto's aangeboden worden (autotrack, autoscout24, gaspedaal.nl,autotrader enz.) waarbij je een melding krijgt als er een auto gevonden wordt die aan al je criteria voldoet.

Dus dat ik een mail/notificatie ontvang als op 1 of meerdere sites bijvoorbeeld een Volvo V50 T5 van 2008 of nieuwer met automaat en trekhaak voor onder de x euro aangeboden wordt? Ik heb zitten zoeken, maar volgens mij bestaat zoiets nog niet. Mogelijk dat dat met rechten te maken heeft, maar bijvoorbeeld gaspedaal.nl doet dat in feite ook.

Ik heb geen idee of er veel technische beperkingen zullen zijn. Je app zal alle "geavanceerde zoekfuncties" van die websites moeten begrijpen/kunnen vullen en de resultaten kunnen onthouden zodat ze niet keer op keer naar boven komen poppen. Kan zoiets überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PaT, ik heb altijd als motto waar het de digitale wereld betreft: 'Als jij het kunt bedenken, bestaat het al'.

Nog even iets voor ontwikkelaars die een app willen maken maar geen idee hebben welke. Ik volg @onzetaal op Twitter. Ze hebben zelf geen budget voor een Windows app. Wellicht zijn ze te benaderen en welwillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Als jij dan aan zou kunnen wijzen waar het te vinden is, ben ik zielsgelukkig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Haha, ik bedoel eigenlijk de mogelijkheid om het te maken (bestaat al). Technische beperkingen zijn er vast niet, hooguit bedrijven die er niet aan mee willen werken. Jouw idee is dus niet nieuw. (valt dat even vies tegen in jouw speurtocht).

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Zoals - eerder - beloofd, zou ik het hier nog even melden als mijn Purno de Purno App geupdate zou worden met nieuwe afleveringen.

Bij deze dus :) ...naast de nieuwe episodes zijn er nog een hele boel andere nieuwe features toegevoegd.

Nieuwe seizoenen worden voortaan gewoon gepushed, dus als je de app eenmaal hebt, hoef je niet handmatig meer te controleren op nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/db5c6a9b-41f6-4774-893d-20675dc49869?imageType=ws_icon_large
Purno de Purno door deathgrunt

Sapperedosio!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pbpW4zE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5lqb9Cy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gp3Yyv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RFa0TRr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
GerCor schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:40:
PaT, ik heb altijd als motto waar het de digitale wereld betreft: 'Als jij het kunt bedenken, bestaat het al'.

Nog even iets voor ontwikkelaars die een app willen maken maar geen idee hebben welke. Ik volg @onzetaal op Twitter. Ze hebben zelf geen budget voor een Windows app. Wellicht zijn ze te benaderen en welwillend.
Wat zou een Onze Taal app moeten doen?

Als ze geen budget hebben voor andere platformen zou het op z'n minst leuk zijn als ze een API aanboden voor bijvoorbeeld taaladvies. Dan kan iedere hobbyist er mee aan de slag en hebben ze in no time apps voor de meest uiteenlopende platformen. Misschien dat iemand ze dit duidelijk zou kunnen maken?

[ Voor 24% gewijzigd door HooksForFeet op 01-05-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 126% gewijzigd door Whatson op 22-07-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Is hier al een app voor op wp8?

http://mytimetable.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Je heb de website niet doorgelezen? :+

.
Mobile ready
A clean and lightweight mobile interface is automatically shown when using a mobile phone. MyTimetable runs in your mobile browser, so no need to install an app.

MyTimetable supports Apple, Android, Windows Phone and Blackberry devices.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
App is niet nodig. Gewoon de ical feed importeren in je agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ah gelukt.
Agenda is gekoppeld aan een google agenda maar kreeg hem niet meer door.
Nu gekoppeld aan mijn live agenda en na syncen van account staat het in de standaard agenda app.
(Kan hem ook ophalen in Chronos, maar dat is even teveel info ;) )

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Update ingediend voor Huetro (1.0.1.0). Fixed een aantal kleine bugs, kleine UI verbeteringen en de Disco functionaliteit runt nu ook onder het lockscreen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Heeft iemand een goede (eenvoudige!) uitleg over hoe je meerdere talen kunt ondersteunen met Multilangual App Toolkit? Snap er echt geen hol van, en niks lijkt te werken.

Vind sowieso het Universal app model nogal tegen vallen. Echt veel zaken zijn aangepast (je kunt bijv. je SystemTray (= nu StatusBar) niet meer in XAML aanpassen, alleen maar in code-behind :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:45:
Heeft iemand een goede (eenvoudige!) uitleg over hoe je meerdere talen kunt ondersteunen met Multilangual App Toolkit? Snap er echt geen hol van, en niks lijkt te werken.

Vind sowieso het Universal app model nogal tegen vallen. Echt veel zaken zijn aangepast (je kunt bijv. je SystemTray (= nu StatusBar) niet meer in XAML aanpassen, alleen maar in code-behind :S).
Vorige week was er een driedaagse gratis online training op MVA; Building Apps for Windows Phone 8.1 Jump Start.
Laat je niet misleiden door Phone in de titel; het gaat over Universal Apps maken en Windows Phone en 'Big'* Windows komen evenveel aan bod. Over anderhalve week komen de videos van de sessies online, maar ondertussen kun je misschien al iets met de presentatie en de voorbeelden. Sessie 8 gaat over globalisatie.

Presentatie's dag 1 hier en voorbeelden hier.
Nieuwe link op m'n eigen OneDrive

Van de ene kant lijkt het wat ingewikkelder, maar het is enorm doorgevoerd. Je kunt nu ook eenvoudig de titel van je app globaliseren (en niet meer k*tten met assemblies om dat voor elkaar te krijgen) maar ook afbeeldingen kun je globaliseren. Het is iig wel totaal anders dan de vorige versies idd.

En ja, er is heel veel aangepast, aangezien ze nu grotendeels compatibel zijn met Windows dmv de WinRT (90%+). En ja, daar veranderd een hoop mee; maar dat betekend wel dat je heel eenvoudig voor alle platforms (W, WP, XBOX) kunt ontwikkelen..

* zoals de cursusleiders dit zo mooi noemden telkens.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-05-2014 17:00 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Rowdy.nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:15:
[...]

Vorige week was er een driedaagse gratis online training op MVA; Building Apps for Windows Phone 8.1 Jump Start. Over anderhalve week komen de videos van de sessies online, maar ondertussen kun je misschien al iets met de presentatie en de voorbeelden. Sessie 8 gaat over globalisatie.

Presentatie's dag 1 hier en voorbeelden hier.

Van de ene kant lijkt het wat ingewikkelder, maar het is enorm doorgevoerd. Je kunt nu ook eenvoudig de titel van je app globaliseren (en niet meer k*tten met assemblies om dat voor elkaar te krijgen) maar ook afbeeldingen kun je globaliseren. Het is iig wel totaal anders dan de vorige versies idd.

En ja, er is heel veel aangepast, aangezien ze nu grotendeels compatibel zijn met Windows dmv de WinRT (90%+). En ja, daar veranderd een hoop mee; maar dat betekend wel dat je heel eenvoudig voor alle platforms (W, WP, XBOX) kunt ontwikkelen..
Het Universal-app model is wel wat andere koek dan alleen WP8. Ben met een nieuwe app bezig en merk dat de Windows Runtime gewoon heel anders werken. Ik zit nog steeds te k*tten met die Appbar. Die kon je in Silverlight 8.0 gewoon heel makkelijk in code aanmaken en aanpassen naar wens. Nu moet je de default-style aanpassen (geen idee hoe dat moet). Idem voor de System Tray en de Progressbar. Ook is er e.e.a. veranderd aan backgroundtasks en tile-designs. Ik zie wel veel verbeteringen, al zorgde ik altijd wel voor een manier waarmee de code gedeeld kon worden. Het lastige aan die globalization vind ik het feit dat je je resources in design-time niet kan zien en dat je dus gewoon een placeholder moet gebruiken. Er zal vast wel een class zijn die dat in designtime voor je regelt. Maar zoveel verstand heb ik er nou ook niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik vind het irritante van die universal apps dat het er simpelweg anders uitziet in WP8 dan in Win8. Bij Phone hebben alle form-elementen een margin die ze op Windows weer niet hebben bijvoorbeeld. Uiteindelijk zit je dus 2 views/usercontrols te maken, alleen maar om die margins netjes te zetten voor beiden, zodat het er goed uitgelijnd uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Rhndy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Het Universal-app model is wel wat andere koek dan alleen WP8. Ben met een nieuwe app bezig en merk dat de Windows Runtime gewoon heel anders werken. Ik zit nog steeds te k*tten met die Appbar. Die kon je in Silverlight 8.0 gewoon heel makkelijk in code aanmaken en aanpassen naar wens. Nu moet je de default-style aanpassen (geen idee hoe dat moet). Idem voor de System Tray en de Progressbar. Ook is er e.e.a. veranderd aan backgroundtasks en tile-designs. Ik zie wel veel verbeteringen, al zorgde ik altijd wel voor een manier waarmee de code gedeeld kon worden. Het lastige aan die globalization vind ik het feit dat je je resources in design-time niet kan zien en dat je dus gewoon een placeholder moet gebruiken. Er zal vast wel een class zijn die dat in designtime voor je regelt. Maar zoveel verstand heb ik er nou ook niet van...
Ah, ik dacht bij het kopiëren van de titel nog; Windows Phone, moet ik zo verduidelijken, vergeten. :/
Je haalt overigens zelf ook het eea door elkaar; Universal Apps in Windows 8.1 en Windows Phone 8.1. Die zijn idd wezenlijk anders als 8. Verwacht overigens niet als je je Windows (Phone) 8 project 'upgrade' naar Windows 8.1 dat het een Universal App is; daar moet je iets meer voor doen.

De cursustitel was Windows Phone; maar het was dus gewoon het ontwikkelen van Universal Apps in WinRT; Windows en Windows Phone kwamen ongeveer evenveel aan bod en bijna alle demo's/codevoorbeelden zijn in beide uitgevoerd.

Check die ppt en voorbeelden die ik aangaf; dat zal het eea verduidelijken. In Silverlight was dat pas een drama; omdat je overal {Binding: Localized blah blah} in moest kwakken zag je daar juist niets. Nu kan je de Text/Caption/Foo property gewoon netjes zetten; die wordt run time vervangen.

Ik krijg een mail zodra MVA de volledige cursus inclusief filmpjes online heeft staan, zal het dan even posten; daar wordt alles duiudelijk uitgelegd; een aanrader mocht je eenvoudig Universal Apps willen proggen.

.
Avalaxy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:50:
Ik vind het irritante van die universal apps dat het er simpelweg anders uitziet in WP8 dan in Win8. Bij Phone hebben alle form-elementen een margin die ze op Windows weer niet hebben bijvoorbeeld. Uiteindelijk zit je dus 2 views/usercontrols te maken, alleen maar om die margins netjes te zetten voor beiden, zodat het er goed uitgelijnd uitziet.
Hoofdstuk 6 voor jou. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-05-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door Avalaxy op 05-05-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mijn vorige post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik las het al, excuses.

Overigens doet je skydrivelinkje het niet. Ik krijg "Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar".

[ Voor 70% gewijzigd door Avalaxy op 05-05-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Vreemd, ik soms ook, maar na een refresh doet ie het weer?
Mirror 'm straks wel even naar m'n eigen OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nou, afgelopen weekend maar eens aan de slag gegaan. Regenmeter (Universal) is nu wel echt heel erg strak opgebouwd, merk ook wel basic performance verbeteringen zoals de pivot control die wat soepeler lijkt te lopen.

Alle data-verbindingen zitten er nu al mooi in (async!). Ook een beetje kijken naar een evolutie op het uiterlijk, die werd me nogal saai :).

Qua functionaliteit zal 4.0 grotendeels hetzelfde zijn, wellicht andere weer-pagina en verbeterde radar.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140505_0002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Misschien vind je het zelf saai maar een heleboel gebruikers prijzen de app juist daarom. Clean and simple. Jij kijkt er wellicht uren naar, een gebruiker misschien een paar seconden. Maar goed, als je ideeën hebt ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:31:
Misschien vind je het zelf saai maar een heleboel gebruikers prijzen de app juist daarom. Clean and simple. Jij kijkt er wellicht uren naar, een gebruiker misschien een paar seconden. Maar goed, als je ideeën hebt ......
Zeker.. Ik zat aan bovenstaande te denken. Vrijwel hetzelfde, maar iets meer met de accentkleur (net als de huidige W8 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik heb weer een nieuwe app in de store: Headline Tile. Het idee is simpel je voert je favoriete rss feeds in en de tile van de app laat de laatste headlines van deze feeds zien. De tile kan aangepast worden naar je eigen smaak dus je kan zelf kiezen hoeveel headlines er weergegeven moeten worden (het is ongeveer leesbaar tot 20 items per kant van de tile) ook kan je nog wat extra dingen wijzigen zoals font grootte en de positie van de tekst.

De app is hier te downloaden: http://www.windowsphone.c...f5-4c46-b347-82bdb74bce95

De app in de store is niet gratis, maar als je even een dm stuurt met je live id dan voeg ik je toe aan de gratis beta.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30veolj.pngAfbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29ys9k5.pngAfbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2gxrbsm.pngAfbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6j0xi0.png

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Avalaxy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:36:
Ik las het al, excuses.

Overigens doet je skydrivelinkje het niet. Ik krijg "Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar".
Nieuwe link naar m'n eigen One Drive: http://1drv.ms/1mv5w7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Instatic schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:34:
Ik heb weer een nieuwe app in de store: Headline Tile. Het idee is simpel je voert je favoriete rss feeds in en de tile van de app laat de laatste headlines van deze feeds zien. De tile kan aangepast worden naar je eigen smaak dus je kan zelf kiezen hoeveel headlines er weergegeven moeten worden (het is ongeveer leesbaar tot 20 items per kant van de tile) ook kan je nog wat extra dingen wijzigen zoals font grootte en de positie van de tekst.

De app is hier te downloaden: http://www.windowsphone.c...f5-4c46-b347-82bdb74bce95

De app in de store is niet gratis, maar als je even een dm stuurt met je live id dan voeg ik je toe aan de gratis beta.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ziet er leuk/goed uit! Is overigens nu gratis in de Store. Maar waarom vraag je zoveel rechten?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
@instatic

Ik heb toegang tot de Beta, maar kan deze niet downloaden vanwege de regio, is dit vanwege WP8.1? Ik zit in regio US vanwege Cortona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

marrik schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:33:
[...]

Ziet er leuk/goed uit! Is overigens nu gratis in de Store. Maar waarom vraag je zoveel rechten?
Er zit een in app product in de app waarmee je meer bronnen aan de tile kan toevoegen en advertenties kan weghalen. Flurry en Vserv hebben sommige van deze rechten nodig om te kunnen werken, maar ik zie wel een paar overbodige ik zal dit even aanpassen!
triesvan schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:38:
@instatic

Ik heb toegang tot de Beta, maar kan deze niet downloaden vanwege de regio, is dit vanwege WP8.1? Ik zit in regio US vanwege Cortona.
Je moet de link uit de mail gebruiken die ik gister heb verstuurd :)

That Is The Question

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Let op:
Een lijst van door Tweakers gemaakt apps is te vinden in de startpost</a>. Daarin wordt ook uitgelegd hoe jouw app in de TS kan worden opgenomen.